Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 16:54
Voor de TH2 is er een nieuwe release preview build, 10586.242. Zal daarna wel snel public gaan. Alleen bug fixes.

http://mspoweruser.com/wi...hed-release-preview-ring/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 17:26

GerCor

Zonder dallen geen pieken

ardvark99 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 00:09:
Voor de TH2 is er een nieuwe release preview build, 10586.242. Zal daarna wel snel public gaan. Alleen bug fixes.

Mijn Non-Insider er is er klaar voor. _/-\o_

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
ardvark99 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 00:09:

Net geïnstalleerd, ben er tevreden mee. Had eerst altijd redstone van de fastring draaien, maar er zaten iedere keer wat irritante bugs tussen (ook keer flinke battery drain). Dus voor mij de reden om terug te gaan naar release preview.

De changelog:
Improvements to general application compatibility.
Improvements in the upgrade experience, including fixing an issue where some devices would lose data connections or touch input after upgrading to Windows 10.
Improved the reliability of reminders.
Improved UI for tracking data usage under Settings > Network and wireless > Data usage.
Improved the navigation bar experience for some devices.
Fixed an issue where some SD card readers were not recognized.
Updated Daylight Savings in countries with Daylight Savings changes.

[ Voor 34% gewijzigd door vali op 28-04-2016 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ben alleen een beetje 'bang' dat deze update ook de nieuwe versie 'Kaarten' met zich meebrengt en dat de stem dan gekoppeld is aan Cortana, want dat gebruik ik namelijk niet. En ik ben ook helemaal niet van plan mijn telefoon noodgedwongen op Engels te zetten. Ik wacht het dus even af als deze 'OTA' gaat.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
GerCor schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:55:
Ben alleen een beetje 'bang' dat deze update ook de nieuwe versie 'Kaarten' met zich meebrengt en dat de stem dan gekoppeld is aan Cortana, want dat gebruik ik namelijk niet. En ik ben ook helemaal niet van plan mijn telefoon noodgedwongen op Engels te zetten. Ik wacht het dus even af als deze 'OTA' gaat.
Zoals nu uit ziet heeft kaarten app geen update gehad. Zie nog steeds de hamburger icoontje. Zie wel dat ik nu cameraa;s kan selecteren, maar zal opweg naar huis nog wel ff checken of het zonder cortana werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 28-04-2016 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:55:
Stem is nog steeds Nederlands bij deze update indien het toestel ook op Nederlands staat ingesteld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vali
hardware-lover schreef op donderdag 28 april 2016 @ 22:45:
[...]

Stem is nog steeds Nederlands bij deze update indien het toestel ook op Nederlands staat ingesteld.
Engelse stem werkt bij mij ook met de nieuwe update en ik heb cortana niet aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Leuk sinds de laatste update build 14332 krijg ik geen notificaties meer van Whatsapp, valt nog steeds het belscherm weg, vaak vastlopers, niet kunnen connecten met bekende wifi netwerken. .... eigenlijk was ik er wel klaar mee.

Van de week de baas gemaild (met mij nog een collega) dat dit niet meer werkbaar is. Ondanks W10 heb ik het idee dat het toestel gewoon te veel mankeert. Tuurlijk ik draai een Insider build en mag niet klagen maar als je niet eens meer fatsoenlijk je toestel kan gebruiken... Al paar keer mijn toestel moeten restoren naar 8.1 daarna weer updaten (weer whatsapp berichten kwijt)... het kost allemaal onnodig veel tijd.

Enfin Ik heb een ander toestel besteld en lever deze in bij de baas ....

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Frostbite schreef op donderdag 28 april 2016 @ 23:54:
Leuk sinds de laatste update build 14332 krijg ik geen notificaties meer van Whatsapp, valt nog steeds het belscherm weg, vaak vastlopers, niet kunnen connecten met bekende wifi netwerken. .... eigenlijk was ik er wel klaar mee.

Van de week de baas gemaild (met mij nog een collega) dat dit niet meer werkbaar is. Ondanks W10 heb ik het idee dat het toestel gewoon te veel mankeert. Tuurlijk ik draai een Insider build en mag niet klagen maar als je niet eens meer fatsoenlijk je toestel kan gebruiken... Al paar keer mijn toestel moeten restoren naar 8.1 daarna weer updaten (weer whatsapp berichten kwijt)... het kost allemaal onnodig veel tijd.

Je draait met een Insider Fastring build en dan vind je het vreemd dat het niet goed werkt? Microsoft raad af om met Insider software aan de slag te gaan als het je Major Phone is maar dat heb je voor het gemak maar genegeerd? Weet je baas ook dat je je toestel als testobject in gebruik hebt en dat je problemen zeer waarschijnlijk enkel door die 14332 build veroorzaakt zouden kunnen worden? Waarom verwacht jij dat de Fastring builds stabiel zouden moeten zijn? Zie je zelf hoe vreemd en tegenstrijdig je reactie eigenlijk is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Zo te horen had je bij de 'Retail' of hooguit 'Release Preview' ring moeten blijven ;). Je draait praktisch alpha software op je toestel en je verwacht dat alles naar behoren werkt? Sorry hoor maar dan ben je of blind (Insider mededelingen niet gelezen) of 'stom' (no offence) want preview software draai je niet op productie/werk hardware. En dit:
hardware-lover schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 00:11:
[...]
Zie je zelf hoe vreemd en tegenstrijdig je reactie eigenlijk is?

[ Voor 7% gewijzigd door blmp op 29-04-2016 00:21 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
Leuk sinds de laatste update build 14332 krijg ik.....

Van de week de baas gemaild (met mij nog een collega) dat dit niet meer werkbaar is. Ondanks W10 heb ik het idee dat het toestel gewoon te veel mankeert. ....

Leuk, heb je jouw baas ook verteld dat je geen officiele releases draait op jouw telefoon? En dat het jouw eigen verantwoordelijkheid is dat je geen werkbare smartphone hebt?

Ik weet niet welke Lumia je gebruikt, en wat je er aan gedaan hebt om het wel werkbaar te maken.

Ik gebruik zelf een Lumia 950XL, met een sim van het werk als hoofdtelefoon, en gebruik hem zeer veel. Ik draai nu op de laatste RS1 zonder al te veel problemen, deze build is veel beter dat die van 2 weken geleden, de 14322. En ja, niet alle Whatsapp notificaties komen op het lock scherm. Maar Whatsapp is voor mij niet zo belangrijk. Dit is voor mij een van de ergste issues.

Verder wanneer er een build komt, die de boel te veel vernageld, installeer ik de production build. Heb ik al vaker gedaan. Maar dat weet je ook wanneer je Insider builds draait. Je ziet ook dat Microsoft er hard aan werkt, na 14322 kwamen er snel 3 builds die de grootste problemen snel op losten.

Jammer dat je zo snel opgeeft, en succes met jouw nieuwe telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

De baas heeft me juist dit toestel (lumia 930) gegeven om te testen dus dat doe ik dan ook. En ja daarmee ook de insider build. Niet alleen ik maar mijn collega ook. Waar ik last heb van een hangend toestel ook met de production build, valt die van hem constant uit. Elke keer hoop je dat de nieuwste update je problemen oplost maar nogmaals ik vermoed dat het meer aan het toestel zelf ligt dan aan de software.

Ik draai al vanaf de eerste wm10 al insider build en de ene is inderdaad beter dan de andere.
Kijk bij de eerste zoveel pre wm10 build daarover hoor je me niet. Maar als je na tig builds nog steeds dezelfde problemen hebt dat is toch raar?

Maar goed ik ga hem morgen terugzetten naar de laatste officiele. Maar W10 is het hem gewoon niet voor mij (en dan heb ik het niet over de insider builds)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Frostbite schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 01:09:
De baas heeft me juist dit toestel (lumia 930) gegeven om te testen dus dat doe ik dan ook. En ja daarmee ook de insider build. Niet alleen ik maar mijn collega ook. Waar ik last heb van een hangend toestel ook met de production build, valt die van hem constant uit. Elke keer hoop je dat de nieuwste update je problemen oplost maar nogmaals ik vermoed dat het meer aan het toestel zelf ligt dan aan de software.

Ik draai al vanaf de eerste wm10 al insider build en de ene is inderdaad beter dan de andere.
Kijk bij de eerste zoveel pre wm10 build daarover hoor je me niet. Maar als je na tig builds nog steeds dezelfde problemen hebt dat is toch raar?
Dit klinkt inderdaad eerder als een hardware probleem met je/jullie Lumia 930. Ik heb zelf ook een 930 op de laatste insider preview (en ook een hele tijd 'retail' gedraait), maar ik herken geen van de problemen die je nu opnoemt. Zelfs niet in het early insider stadium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

blmp schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 01:19:
[...]

Dit klinkt inderdaad eerder als een hardware probleem met je/jullie Lumia 930. Ik heb zelf ook een 930 op de laatste insider preview (en ook een hele tijd 'retail' gedraait), maar ik herken geen van de problemen die je nu opnoemt. Zelfs niet in het early insider stadium.
Daarom zei ik ook dat ik niet verwacht dat het door de software komt maar meer door het toestel zelf. Zowel ik als mijn collega zouden dat ding zo de plomp ingooien zeg maar :D
Ik verwacht niet dat de baas zo even een ander toestel heeft dus daarop heb ik zelf maar een ander toestel gekocht. Als je niet eens meer fatsoenlijk kan bellen. En dat probleem deed zich dus ook al voor bij stabiele builds... Dat uitvallen van de Wifi ook al.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Frostbite schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:09:
[...]

Daarom zei ik ook dat ik niet verwacht dat het door de software komt maar meer door het toestel zelf. Zowel ik als mijn collega zouden dat ding zo de plomp ingooien zeg maar :D
Ik verwacht niet dat de baas zo even een ander toestel heeft dus daarop heb ik zelf maar een ander toestel gekocht. Als je niet eens meer fatsoenlijk kan bellen. En dat probleem deed zich dus ook al voor bij stabiele builds... Dat uitvallen van de Wifi ook al.
Wanneer je hem terug zet naar de production build, doe een factory reset, en geen backup terug zetten, kijken wat ie dan doet. Gewoon bellen zou moeten werken.
Ik bel zelf ook heel veel, weinig problemen, ondanks dat ik een provider heb die Yes telecom heet, en bij collega's al No telecom genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
Wauw..sinds de laatste Insider build heb ik een heel raar probleem. De Lumia 950 XL reboot echt tig keer per dag, soms 2x per uur...soms duurt het iets langer :( behoorlijk frustrerend.....herkend iemand dit issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
TheVMaster schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:26:
Wauw..sinds de laatste Insider build heb ik een heel raar probleem. De Lumia 950 XL reboot echt tig keer per dag, soms 2x per uur...soms duurt het iets langer :( behoorlijk frustrerend.....herkend iemand dit issue?
Nee, bij mij geen probleem met rebooten, draait als een zonnetje. Rebooten heb ik trouwens nooit veel problemen mee gehad, in het begin met de eerste builds een paar keer.
Had gisteren wel een keer tijdens een gesprek dat mijn gesprek weg viel, sim opnieuw moest unlocken. En dat sommige apps niet willen opstarten, zoals Antutu. Verder geen grote problemen.

Misschien overbodig, maar een gevalletje factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
ardvark99 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:48:
[...]

Nee, bij mij geen probleem met rebooten, draait als een zonnetje. Rebooten heb ik trouwens nooit veel problemen mee gehad, in het begin met de eerste builds een paar keer.
Had gisteren wel een keer tijdens een gesprek dat mijn gesprek weg viel, sim opnieuw moest unlocken. En dat sommige apps niet willen opstarten, zoals Antutu. Verder geen grote problemen.

Misschien overbodig, maar een gevalletje factory reset?
Dat is wel mijn eerste gedachte, heb het voor m'n gevoel ook sinds gisteren...heel raar. Ga vanmiddag maar eens even een factory reset doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hij heeft bij mij ook de nieuwe build binnengehengeld, maar eigenlijk wil ik die even niet. Nou heeft hij besloten dat vanavond om 23:44 wel een goeie tijd is om 'm te installeren, en dat kan ik verder niet aanpassen 8)7. Het schuifje bij "custom restart time" is gedisabled.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
.oisyn schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:28:
Hij heeft bij mij ook de nieuwe build binnengehengeld, maar eigenlijk wil ik die even niet. Nou heeft hij besloten dat vanavond om 23:44 wel een goeie tijd is om 'm te installeren, en dat kan ik verder niet aanpassen 8)7. Het schuifje bij "custom restart time" is gedisabled.
Weet je zeker dat het een "hij" is?? ;)

Maar ik kan idd de "custom restart time" niet inschakelen. Tenminste in de 14332. Ook niet wanneer aangesloten is op de adapter. Zoals wel vaker, er worden nieuwe opties ingebouwd of aangepast, maar blijkbaar of niet af, of goed getest, of men is afgeleidt. Effe feedback geven...
Had trouwens in een van de topics ergens al iets gelezen dat bepaalde instellingen hiervan niet werken. Btw, active hours kan je ook niet te lang maken, pikt ie niet. Waarschijnlijk te maken met verplichte nachtrust :z
En zo wie zo er voor zorgen dat je de Insiders goed hebt staan, zodat je idd niet onverwacht een update binnen krijgt. Vanaf 14327 heb je de losse app niet meer nodig, zit in instellingen ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:08
.oisyn schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:28:
Het schuifje bij "custom restart time" is gedisabled.
Build 14322 wil bij mij niet installeren... echter hij blijft dit iedere dag opnieuw proberen met als resultaat dat hij ook telkens 's nachts reboot (en dus blijft hangen op de SIM pin)... en die "custom restart time" is ook disabled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Daarom heb heb ik ook geen SIM pin meer ;). Vooral met die reboots van een tijdje terug, bloed irritant als je dan ineens niet bereikbaar meer bent.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
r2504 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:29:
[...]

Build 14322 wil bij mij niet installeren... echter hij blijft dit iedere dag opnieuw proberen met als resultaat dat hij ook telkens 's nachts reboot (en dus blijft hangen op de SIM pin)... en die "custom restart time" is ook disabled.
Wanneer er bij jou 14322 niet wil installeren, zit er waarschijnlijk iets fout in het upgrade proces. Dan kan je denk ik wachten tot je een ons weegt wanneer je elke nacht een reboot hebt voor het upgrade proces, verder kom je niet. Ik neem aan dat de 14322 al gedownload is. Ondertussen zijn we al via 14327 en 14328 naar 14332 gegaan. Enigste (snelle) oplossing zou waarschijnlijk zijn de WDRT gebruiken, en daarna weer de updates gaan installeren, en dan de backup terug zetten. Of er tools zijn om een gedownloade builds te verwijderen op WM weet ik niet, ik denk dat je dan langer bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:49

Wallie

Herr

Heb gisteren mijn oude Lumia 620 eens uit een la getrokken. Had hier januari eens 10586.122 op gezet, was geen succes, erg, erg traag en telefoon hing vaak.
Gisteren hier 10586.242 op gezet... 't ding vliegt! Bijna net zo snel als mijn 640XL. Wat een verbetering... ook nog niet aan het hangen weten te krijgen. Lijkt dat ze ergens een behoorlijk stuk geheugenoptimalisatie hebben gedaan zodat het ook op de 512mb RAM toestellen goed werkt.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ardvark99
Wallie schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:22:
Heb gisteren mijn oude Lumia 620 eens uit een la getrokken. Had hier januari eens 10586.122 op gezet, was geen succes, erg, erg traag en telefoon hing vaak.
Gisteren hier 10586.242 op gezet... 't ding vliegt! Bijna net zo snel als mijn 640XL. Wat een verbetering... ook nog niet aan het hangen weten te krijgen. Lijkt dat ze ergens een behoorlijk stuk geheugenoptimalisatie hebben gedaan zodat het ook op de 512mb RAM toestellen goed werkt.
Goed om te horen dat de L620 nu wel goed draait op W10M. Misschien gaan ze zo meteen nog meer oudere Lumia's ondersteunen op W10M :P

Geef Microsoft Feedback over dit toestel als je er een tijdje met deze build getest hebt.

offtopic:
Ik begrijp dat bepaalde berichten eigenlijk in een ander topic horen, in dit geval een scheidings geval, 10586.242 is toch zo meteen public, en dan hoort ie hier wel thuis. Ik stoor mij wel eens aan dit soort meldingen, geef gewoon antwoord, en verwijs dan ook gelijk de juiste topic ipv van politieagentje spelen :*)

[ Voor 18% gewijzigd door ardvark99 op 29-04-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Sorry, typo... het is de 14332 die niet wil installeren.

Ondertussen heb ik contact met Microsoft en hebben ze dumps van m'n telefoon... ik ga dus nog even wachten met WDRT voor het geval ze nog extra informatie nodig hebben of iets willen testen.

Zelfs al zou er een nieuwe build komen betwijfel ik of hij die gaat nemen en niet eerst hardnekkig 14332 wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
r2504 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:11:
Sorry, typo... het is de 14332 die niet wil installeren.

Ondertussen heb ik contact met Microsoft en hebben ze dumps van m'n telefoon... ik ga dus nog even wachten met WDRT voor het geval ze nog extra informatie nodig hebben of iets willen testen.

Zelfs al zou er een nieuwe build komen betwijfel ik of hij die gaat nemen en niet eerst hardnekkig 14332 wil installeren.
Ok, ben benieuwd waar Microsoft mee komt. Hoe gaat dat proces van dumps ophalen? Ik heb dit nog nooit mee gemaakt.

En idd zolang deze update niet geïnstalleerd is, zal er ook geen andere gedownload worden wanneer die uitkomt. Op een PC is dit makkelijker op te lossen, maar op WM kom je niet makkelijk in de juiste mappen om de downloads weg te knikkeren. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
ardvark99 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:47:
[...]

Hoe gaat dat proces van dumps ophalen? Ik heb dit nog nooit mee gemaakt.
Via de app FieldMedic... via een Microsoft contact heb ik dan de nodige instructies gekregen over welke stappen je moet doorlopen in die app en hoe de logs eruit te halen (was zo'n 230 MB). Uiteindelijk moest ik deze mailen naar een specifiek Insider adres bij Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
r2504 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:52:
[...]

Via de app FieldMedic... via een Microsoft contact heb ik dan de nodige instructies gekregen over welke stappen je moet doorlopen in die app en hoe de logs eruit te halen (was zo'n 230 MB). Uiteindelijk moest ik deze mailen naar een specifiek Insider adres bij Microsoft.
Ok, interessant. Ik ga eens een keer kijken wat er met de app gedaan kan worden ;)

Al gedownload 8) De optie Device status is al leuk om te bekijken...

[ Voor 7% gewijzigd door ardvark99 op 29-04-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Hoewel de kans vrij klein is dat deze vraag beantwoord wordt, omdat de meeste Insiders waarschijnlijk ook wel Cortana gebruiken maar is er al zicht op dat we onderstaand in volgende builds kwijtraken?

Eigenlijk best wel slecht....

Functietoets vergrootglas

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lGQo9EIbk4OJif1dCyBtXxbs/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
GerCor schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:33:
Hoewel de kans vrij klein is dat deze vraag beantwoord wordt, omdat de meeste Insiders waarschijnlijk ook wel Cortana gebruiken maar is er al zicht op dat we onderstaand in volgende builds kwijtraken?

Eigenlijk best wel slecht....

Functietoets vergrootglas

[afbeelding]
Ik kan je dit zeggen, de functietoets vergrootglas blijft bestaan, alleen krijg je geen plaatjes van Bing meer te zien, een zwart scherm met de blauwe cirkels van Cortana, maar die gebruik ik niet en houd ik dus een zwart scherm over. Beter kan je wel alles intikken en wordt er gezocht met Bing. Zolang dat Cortana geen Nederlands verstaat of spreekt, zal ik naar weinig gebruiken.

Vandaar dat de uil wegvliegt, die zie je niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ardvark99 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 23:13:
[...]

Ik kan je dit zeggen, de functietoets vergrootglas blijft bestaan, alleen krijg je geen plaatjes van Bing meer te zien, een zwart scherm met de blauwe cirkels van Cortana, maar die gebruik ik niet en houd ik dus een zwart scherm over. Beter kan je wel alles intikken en wordt er gezocht met Bing. Zolang dat Cortana geen Nederlands verstaat of spreekt, zal ik naar weinig gebruiken.

Vandaar dat de uil wegvliegt, die zie je niet meer terug.
Maar begrijp ik het nou zo dat jij wel Cortana geïnstalleerd hebt? Want ik had dat ook geïnstalleerd en dan krijg je als je op dat vergrootglas tikt Cortana. Maar omdat ik alles weer op Nederlands heb staan, is Cortana weer verdwenen en verschijnt dat halfbakken scherm weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
GerCor schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 00:03:
[...]

Maar begrijp ik het nou zo dat jij wel Cortana geïnstalleerd hebt? Want ik had dat ook geïnstalleerd en dan krijg je als je op dat vergrootglas tikt Cortana. Maar omdat ik alles weer op Nederlands heb staan, is Cortana weer verdwenen en verschijnt dat halfbakken scherm weer.
Zover ik weet hoef je Cortana niet te installeren, krijg je zo al. Het wordt pas actief wanneer je de systeem taal op een land zet dat ondersteund wordt, alleen kan je zometeen de regio op Nederlands laten staan dacht ik, Maar Cortana zit al zover verweven in Redstone, dat je het heir en daar al tegenkomt, al kan je het niet gebruiken, dat is het kromme ervan. Kijk maar naar de kaarten app, die geen Nederlands meer spreekt, de zoekfunctie, en Quit Hours. Wat dat betreft is Windows 10 weel teveel gericht op Cortana en dus op de ondersteunde regio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dat klinkt niet best ardvark99. Veel gebruikers zullen daar niet blij mee zijn, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
GerCor schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 09:31:
Dat klinkt niet best ardvark99. Veel gebruikers zullen daar niet blij mee zijn, denk ik.
Ik ben er in ieder geval niet blij mee hoe het nu wordt opgedrongen, en dat bepaalde functionaliteiten niet of half werken. Je moet gewoon een keuze krijgen of je Cortana wil gebruiken, en zo niet, dat de rest blijft werken als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jammer, de favorieten knop in Edge is verplaatst naar het menu.

Wel apart, want er is een lege zwarte ruimte onderin dat her menu deels blokkeert. Volgens mij stonden daar eerst een aantal knoppen, waaronder favorieten.

[ Voor 56% gewijzigd door .oisyn op 30-04-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

.oisyn schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:33:
Jammer, de favorieten knop in Edge is verplaatst naar het menu.

Wel apart, want er is een lege zwarte ruimte onderin dat her menu deels blokkeert. Volgens mij stonden daar eerst een aantal knoppen, waaronder favorieten.
Je bedoelt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DaPcLfyeysEd0TrbASXSfjoG/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 30-04-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja dat ja. Dat is nu gewoon een lege balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
.oisyn schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:31:
Ja dat ja. Dat is nu gewoon een lege balk.
Komt nog... Is nog niet af... Eind juli ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Ik krijg 1 app (eigen app) niet geinstalleerd op 14332 (Error 0x80070057 in de Store). Bij oudere builds bij andere personen installeerd hij wel. Ik wil nu uitsluiten of het met mijn app te maken heeft of met mijn account (ik heb geen oude build om uit te testen). Wie kan even mijn app proberen te installeren? Kan eventueel ook op een PC met 14332. Als het installeren lukt, kan je in de app dan ook even naar instellingen gaan? Meer is niet nodig, ik zie aan mijn logfiles of er problemen ontstaan of niet (als het installeren tenminste is gelukt). De app is een vroege beta, werkt bijna volledig, maar het duurt nog even voor ik hem release...

Dank...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
Swerfer schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:02:
Ik krijg 1 app (eigen app) niet geinstalleerd op 14332 (Error 0x80070057 in de Store).
....

De app is een vroege beta, werkt bijna volledig, maar het duurt nog even voor ik hem release...

Dank...
Bij mij download de app, maar installeren gaat idd fout met de zelfde error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

ardvark99 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:16:
[...]

Bij mij download de app, maar installeren gaat idd fout met de zelfde error.
Thanks voor het testen. Dan ligt het dus echt aan build 14332. Op oudere builds installeerd hij namelijk prima...

Edit:

Iemand uit Braband heeft mijn app trouwens wel succesvol geinstalleerd. Ik weet alleen niet welke build die persoon heeft...

[ Voor 18% gewijzigd door Swerfer op 01-05-2016 14:05 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Swerfer schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:59:
[...]

Thanks voor het testen. Dan ligt het dus echt aan build 14332. Op oudere builds installeerd hij namelijk prima...

Edit:

Iemand uit Braband heeft mijn app trouwens wel succesvol geinstalleerd. Ik weet alleen niet welke build die persoon heeft...
Ik kom uit het prachtige en zonnige Brabant, maar dat zal dan iemand anders zijn. Wat voor info zie je überhaupt?

[ Voor 4% gewijzigd door ardvark99 op 01-05-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

ardvark99 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:19:
[...]

Ik kom uit het prachtige en zonnige Brabant, maar dat zal dan iemand anders zijn. Kan jij niet zien welke build er gebruikt is? Wat voor info zie je überhaupt?
Ik zie welke functie in mijn api wordt opgeroepen en zie daarbij een IP adres (Veghel volgens Maxmind). Als er een fout optreedt, dan wordt veel meer informatie meegestuurd, zoals OS versie (build), welke fout, waar de fout in de code is opgetreden, en welk device wordt gebruikt.

Voorbeeld:

29-4-2016 13:24:09 xxx.xxx.xxx.xxx Error message: Value does not fall within the expected range.

InnerException: No inner exception
- Location: System.Runtime.CompilerServices.TaskAwaiter.ThrowForNonSuccess(Task task) System.Runtime.CompilerServices.TaskAwaiter.HandleNonSuccessAndDebuggerNotification(Task task) System.Runtime.CompilerServices.TaskAwaiter`1.GetResult() Questie.MainPage.DoInitializeOther.2
- OS and Device:
- Operating system: WINDOWS
- OS version: 10.0.14332.1001
- System architecture: X86
- Firmware version:
- Hardware version:
- System manufacturer: Microsoft Corporation
- System product name: Surface Pro 3

De x'jes is het IP adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Swerfer schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:25:
[...]

Ik zie welke functie in mijn api wordt opgeroepen en zie daarbij een IP adres (Veghel volgens Maxmind). Als er een fout optreedt, dan wordt veel meer informatie meegestuurd, zoals OS versie (build), welke fout, waar de fout in de code is opgetreden, en welk device ..
[....knip...]
Duidelijk. Dus mijn foutmelding van vandaag rond 13:00 zie je dus ook?

En dat het dan de build 14332 ligt kan ik mij voorstellen, er zijn met apps die het nu niet doen, maar het merendeel wel. Het zou knap zijn wanneer je jouw app wel werkend krijgt op deze build, misschien kan je daarmee probleem in de toekomst afvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

ardvark99 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:11:
[...]

Duidelijk. Dus mijn foutmelding van vandaag rond 13:00 zie je dus ook?

En dat het dan de build 14332 ligt kan ik mij voorstellen, er zijn met apps die het nu niet doen, maar het merendeel wel. Het zou knap zijn wanneer je jouw app wel werkend krijgt op deze build, misschien kan je daarmee probleem in de toekomst afvangen.
Jouw foutmelding zie ik niet. Tenminste, je zei dat je de app niet geïnstalleerd kreeg. Pas als de app geïnstalleerd is en er dan een fout optreedt, dan zie ik het. Ik neem aan dat jij dus niet degene bent die in of rond Veghel woont?

Edit: dit is van de persoon uit de omgeving van Veghel:

[{"IP":"212.127.xxx.xxx","DateTime":"1-5-2016 13:29:32","Command":"GetInformation_______________________________"},{"Error":"False","Response":"Ok","Parameters":{}}]

[ Voor 14% gewijzigd door Swerfer op 01-05-2016 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
Swerfer schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:23:
[...]

Jouw foutmelding zie ik niet. Tenminste, je zei dat je de app niet geïnstalleerd kreeg. Pas als de app geïnstalleerd is en er dan een fout optreedt, dan zie ik het. Ik neem aan dat jij dus niet degene bent die in of rond Veghel woont?

Edit: dit is van de persoon uit de omgeving van Veghel:

[{"IP":"212.127.xxx.xxx","DateTime":"1-5-2016 13:29:32","Command":"GetInformation_______________________________"},{"Error":"False","Response":"Ok","Parameters":{}}]
Ik woon wel in de buurt van Veghel, maar mijn IP adres begint met 94.
En ik krijg de app niet geïnstalleerd, dus zie je mijn foutmelding waarschijnlijk niet.

Mocht je het weer eens willen proberen, stuur maar een pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

ardvark99 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:41:
[...]

Ik woon wel in de buurt van Veghel, maar mijn IP adres begint met 94.
En ik krijg de app niet geïnstalleerd, dus zie je mijn foutmelding waarschijnlijk niet.

Mocht je het weer eens willen proberen, stuur maar een pm.
Bedankt voor alle medewerking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 12-09 16:49

Wallie

Herr

Ik wilde de lumia 520 van mijn vriendin naar Windows 10 zetten (10.0.10586.242), zoals ik dat ook bij mijn 620 had gedaan. Vervelende is dat de 520 nog op 8.1 staat, en na het installeren van de Insider Preview app, deze vrolijk meldt dat de 520 niet onder de ondersteunde toestellen valt. Euh ja, dat klopt, voor RedStone idd niet meer.
Mijn 620 kreeg ik wel naar .242, want deze had in januari al .122 gekregen (toen stonden de 520 en 620 nog wel in de lijst van ondersteunde toestellen) en gaat nu dus vrolijk door.

Iemand een idee hoe ik op de 520 nu dus ook Win 10 kan zetten (Threshold 2)?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Swerfer schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:59:
[...]

Edit:

Dat zou ik geweest kunnen zijn maar ik heb geen Insider versie, wilde enkel even controleren of de versie bij mij wel zou draaien. Als ik het geweest zou zijn dan deel ik al informatie zonder dat ik de volledige setup heb afgerond? Bij de vraag of ik toestemming gaf voor mijn naam, geslacht, enz.. maar ook toegang tot mijn emailadressen, contactpersonen en vrienden, heb ik de setup afgebroken en de app verwijderd. Ik heb overigens net opnieuw de installatie uitgevoerd (en setup weer afgebroken) om te kijken waar precies naar gevraagd werd tijdens setup.

Is het gebruikelijk dat er al een ip adres e.d. gedeeld wordt zonder dat er toestemming is verleend om zaken te delen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wallie schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:31:
Ik wilde de lumia 520 van mijn vriendin naar Windows 10 zetten (10.0.10586.242), zoals ik dat ook bij mijn 620 had gedaan. Vervelende is dat de 520 nog op 8.1 staat, en na het installeren van de Insider Preview app, deze vrolijk meldt dat de 520 niet onder de ondersteunde toestellen valt. Euh ja, dat klopt, voor RedStone idd niet meer.
Mijn 620 kreeg ik wel naar .242, want deze had in januari al .122 gekregen (toen stonden de 520 en 620 nog wel in de lijst van ondersteunde toestellen) en gaat nu dus vrolijk door.

Iemand een idee hoe ik op de 520 nu dus ook Win 10 kan zetten (Threshold 2)?
Probeer de Upgrade Advisor ipv Insider. Dan krijg je als het goed is de officiële upgrade aangeboden. Daarna kun je waarschijnlijk alsnog de insider build installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Windows 10 wordt toch niet ondersteund op de 520? Officieel op de 920 (mijn vorige toestel) ook niet, hoewel de TH2 versies het prima doen via het insider programma.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Dat is een van de redenen idd. En daarbij ook nog het feit dat het feit dat de 520 en de 620 512mb telefoons die dan daarmee ook al niet meer voldoen doen aan de insider eisen en upgrade eisen voor windows 10

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

hardware-lover schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:57:
[...]

Dat zou ik geweest kunnen zijn maar ik heb geen Insider versie, wilde enkel even controleren of de versie bij mij wel zou draaien. Als ik het geweest zou zijn dan deel ik al informatie zonder dat ik de volledige setup heb afgerond? Bij de vraag of ik toestemming gaf voor mijn naam, geslacht, enz.. maar ook toegang tot mijn emailadressen, contactpersonen en vrienden, heb ik de setup afgebroken en de app verwijderd. Ik heb overigens net opnieuw de installatie uitgevoerd (en setup weer afgebroken) om te kijken waar precies naar gevraagd werd tijdens setup.

Is het gebruikelijk dat er al een ip adres e.d. gedeeld wordt zonder dat er toestemming is verleend om zaken te delen?
Een internet verbinding wordt altijd toegestaan in apps. Zodra mijn app opstart, dan wordt er gekeken of er een nieuwe versie beschikbaar is. Daarvoor wordt een verzoek gedaan naar mijn webapi waar het laatste versienummer uit een database wordt gehaald. Bij elk bezoek naar een website of webapi (of wat dan ook op internet) wordt altijd het IP adres verstuurd, omdat de server ook weer een berichtje terug moet zenden en daarvoor het adres nodig heeft. Het meesturen van IP adressen daar is eigenlijk het volledige internet op gebaseerd. Andere informatie zoals email adressen en dergelijke daar moet een gebruiker toestemming voor geven. Ik kan op geen andere manier aan dat soort gegevens komen zonder toestemming. Informatie zoals device type, OS versie en dergelijke is gewoon oproepbaar.

Gelijk mijn vraag: Welke build heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

70820 antutu plek 11.
Versie 14332.1000
Telefoon Staat al een dag aan. Wel de app s afgesloten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2016 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
En qua warmte nu? Vooral dan bij de gebruikers van de 950XL, want de 808 draait altijd al koeler.

Maar ik denk niet dat de 950 Xl ooit in Antutu de leidersplaats kan innemen bij de huidige generatie.

Als je kijkt hoeveel punten de iPhone scoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Dragunov schreef op maandag 02 mei 2016 @ 22:18:
En qua warmte nu? Vooral dan bij de gebruikers van de 950XL, want de 808 draait altijd al koeler.

Maar ik denk niet dat de 950 Xl ooit in Antutu de leidersplaats kan innemen bij de huidige generatie.

Als je kijkt hoeveel punten de iPhone scoort...
Waarom zou dat niet mogelijk zijn? Ik vind het anders best knap dat MS het uiterste uit de SD810 kan halen zonder dat het ding moeilijk warm wordt. Sony z5 is een voorbeeld van een model waar de SD810 dramatisch draait. Twee collega's van mij hebben dat ding en hij loopt al vast als je 4k beelden op neemt 8)7

barta123 had screenshot gemaakt van build 14291.1000 op zijn l950 en hardware-lover van build 10586.164 op zijn l950XL. Beide toestellen draaien wat nieuwere builds en komen hierdoor beter uit dan Antutu laat zien qua score.

Het is nu ook niet raar dat de IPhone 6s boven aanstaat, aangezien die de nieuwste chips heeft. Ben benieuwd hoe die gaat concurreren tegenover de SD820 of SD830.

[ Voor 15% gewijzigd door vali op 02-05-2016 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
En nu op naar plaats 2, maar al mooi dat toestel in top 3 zit. Ik haal de mijne morgen of overmorgen.

Witte 950XL ligt reeds in de winkel aan de kant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Dragunov schreef op maandag 02 mei 2016 @ 22:56:
En nu op naar plaats 2, maar al mooi dat toestel in top 3 zit. Ik haal de mijne morgen of overmorgen.

Witte 950XL ligt reeds in de winkel aan de kant!
Hoezo op naar plaats 2? Mijn L950XL op de laatste Redstone build staat al op plaats 2 met 93442 punten!! En dan is Redstone nog niet eens geoptimaliseerd. Maar de Apple zou ie nooit evenaren.
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/9iy5bq.png.

[ Voor 13% gewijzigd door ardvark99 op 03-05-2016 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

vali schreef op maandag 02 mei 2016 @ 22:37:
[...]
[knip]

barta123 had screenshot gemaakt van build 14291.1000 op zijn l950 en hardware-lover van build 10586.164 op zijn l950XL. Beide toestellen draaien wat nieuwere builds en komen hierdoor beter uit dan Antutu laat zien qua score.

[knip]
Dat was niet de meest recente score die ik daar geplaatst heb, dat was deze; hardware-lover in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Sinds recent komen de mail notificaties allemaal samen... weet iemand of je dit kan uitzetten ?

Voorheen had ik een groepje per mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
ardvark99 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 23:53:
[...]

Hoezo op naar plaats 2? Mijn L950XL op de laatste Redstone build staat al op plaats 2 met 93442 punten!! En dan is Redstone nog niet eens geoptimaliseerd. Maar de Apple zou ie nooit evenaren.

Ik zal morgen de screenshots toevoegen.
Klinkt belovend en ja, om de iphone 6s te evenaren moeten we gaan upgraden met hardware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 11:55

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

r2504 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:51:
Sinds recent komen de mail notificaties allemaal samen... weet iemand of je dit kan uitzetten ?

Voorheen had ik een groepje per mailbox.
Heb daar ook sinds een tijdje last van, maar ik draai niet eens de Insider maar de "normale"10586.242 build.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Blijkbaar was het eenvoudig; Mailbox openen, drie puntjes, settings, notifications en group notifications by account in the action center op "on" zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

vali schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 09:12:
[...]

Klinkt belovend en ja, om de iphone 6s te evenaren moeten we gaan upgraden met hardware :)
Niet echt.. de ios versie is volledig geoptimaliseerd voor de dual core van de A chip van Apple.
De hardware is zeker niet beter dan de 950 bijv van de Lumia.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SED schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:01:
[...]

Niet echt.. de ios versie is volledig geoptimaliseerd voor de dual core van de A chip van Apple.
De hardware is zeker niet beter dan de 950 bijv van de Lumia.
Oh in dat geval kan de Lumia nog snel worden.... Tijd voor wat extra programmeurs bij Microsoft.... Toestel en software uit de zelfde hand moet tot resultaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat nu op batterij saver omdat hij onder de 15% is gekomen.

Had het niet in de gaten maar Als app s stonden stil op het start scherm, pff wat wordt het dan een dooie boel.....

Toch blij met m'n Windows die leeft 🙂

Mmm nu is hij 100 % en zijn de app s nog steeds niet levend, hoe zou dit komen ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2016 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
r2504 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:12:
Blijkbaar was het eenvoudig; Mailbox openen, drie puntjes, settings, notifications en group notifications by account in the action center op "on" zetten.
Ik krijg nu wel mails gegroepeerd per mailbox... alleen staan de mails gewoon fout.

Ik zie mails van m'n werk onder de groep van het werk... maar ook onder deze van privé 8)7

Het is dus gewoon een rommeltje... sommige staan juist, anderen dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Hoopte op wat bugfixes deze week, maar helaas lijkt dit niet te gaan gebeuren.
Sorry to be the bearer of bad news folks, but it looks like we will not have new builds this week for Fast ring, for PC or Mobile.
We've been chasing down a tricky crash in both. Have it sorted now, but will take a new build and time to move through internal rings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de production builds valt me op dat sms ontvangstbevestigingen binnen komen als aparte berichten met de melding dat telefoonnummer x is ontvangen door de afzender. Is dat in de insider builds nog steeds het geval? Android laat net als WhatsApp een simpel vinkje zien in zo'n geval. Ik vond dat vinkje altijd heel handig maar een sms in een aparte sms thread vind ik veel minder praktisch. Als dit echter in de insider builds nog niet is aangepast dan maak ik er een issue van in de feedback app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:41:
Hij staat nu op batterij saver omdat hij onder de 15% is gekomen.

Had het niet in de gaten maar Als app s stonden stil op het start scherm, pff wat wordt het dan een dooie boel.....

Toch blij met m'n Windows die leeft 🙂

Mmm nu is hij 100 % en zijn de app s nog steeds niet levend, hoe zou dit komen ?
De tegels bewegen maar een aantal seconden. Na 10, 20, 30 seconden staat alles stil. Is volgens mij altijd al zo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:22:
[...]

De tegels bewegen maar een aantal seconden. Na 10, 20, 30 seconden staat alles stil. Is volgens mij altijd al zo geweest.
Ja dat weet ik.
Maar ze bewegen nu helemaal niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragunov
ardvark99 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 23:53:
[...]

[afbeelding].
Score van 100.000 punten zou mooi zijn, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:36:
[...]

Ja dat weet ik.
Maar ze bewegen nu helemaal niet meer.
Nee, deze topic gaat over de Windows Mobile, niet iOS of Android. (grapje) :D

.... vreemd inderdaad. Ben ik benieuwd wat er zou gebeuren als je op 'terug naar fabrieksinstellingen' klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:47:
[...]

Nee, deze topic gaat over de Windows Mobile, niet iOS of Android. (grapje) :D

.... vreemd inderdaad. Ben ik benieuwd wat er zou gebeuren als je op 'terug naar fabrieksinstellingen' klikt.
Haha ja ik ook, maar hij draait verder prima.
Zit er ergens een instelling die ik vergeten ben waar je het aan en uit kunt zetten, dat je tiles levend zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:00:
[...]

Haha ja ik ook, maar hij draait verder prima.
Zit er ergens een instelling die ik vergeten ben waar je het aan en uit kunt zetten, dat je tiles levend zijn?
Ik heb er nog nooit van gehoord, want dat maken de developers wel uit. En ook nog nooit tegengekomen in instellingen van zowel de telefoon als de individuele app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:15:
[...]

Ik heb er nog nooit van gehoord, want dat maken de developers wel uit. En ook nog nooit tegengekomen in instellingen van zowel de telefoon als de individuele app.
Taal van engels op nederlands gezet, en ze doen het weer, toch een bug.
Iets zat hem dwars, het is weer opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik heb al maanden een probleem met Maps. Zowel met het eerdere Here Maps, als met MS Maps. Wanneer ik [ insert random locatie hier ] bezoek, missen er vaak delen. Met 4G/Wifi aan/uit. Het lijkt alsof de map niet volledig wordt gerenderd. Zijn er meer die dit hebben? Zie ook onderstaande screenshot.

Tevens heb ik geprobeerd alle mappen te verwijderen en opnieuw te downloaden.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/344b2ur.png

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NeFoRcE schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:12:
Ik heb al maanden een probleem met Maps. Zowel met het eerdere Here Maps, als met MS Maps. Wanneer ik [ insert random locatie hier ] bezoek, missen er vaak delen. Met 4G/Wifi aan/uit. Het lijkt alsof de map niet volledig wordt gerenderd. Zijn er meer die dit hebben? Zie ook onderstaande screenshot.

[afbeelding]
Ik had dat deze week na de update van Kaarten/Maps, op zowel een Insider als niet insider toestel. Er was ook een update van de kaarten zelf beschikbaar (heb jij misschien op automatisch bijwerken staan?), mogelijk had laatste daar wat mee te maken. Na het installeren van de app en kaart update gaf de kaart vrijwel geen info. Kaarten verwijderd en opnieuw geïnstalleerd + een herstart van de telefoon loste het voor mij op.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ik ben gestopt met het draaien van Insider previews builds. Heb de laatste tijd dat ik problemen had met mijn Microsoft band icm notificationes van Whatsapp. Had bij iedere build zowat dat hij wel deed en toe weer niet. Echt heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

. Met 4G/Wifi aan/uit. Het lijkt alsof de map niet volledig wordt gerenderd. Zijn er meer die dit hebben?
Waar sla jij de kaartdata op? Mogelijk dat een corrupte sdkaart hier de boosdoener zou kunnen zijn. Alternatief lijkt me advies hierboven.

Vali, ik heb een band 2 een 950 en draai de meest recente fast ring. Geen problemen met de koppeling en prima communicatie al duurt de sync wel erg lang altijd.

[ Voor 18% gewijzigd door SED op 08-05-2016 14:44 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:11
Iemand anders last van het niet kunnen opvoeren van nieuwe woorden in het woordenboek? Ik heb het idee dat dit per Insider-versie verschilt, want ik heb er de afgelopen tijd niet altijd last van gehad. Wordt her wel helemaal gek van. Ik reageer bijvoorbeeld vaak met "thanks" in Whatsapp, maar ik krijg na het letter-voor-letter typen van dat woord nu met geen mogelijkheid meer de optie om dat toe te voegen ("+Thanks" als optie boven de invoer), ook niet na eerst een spatie te geven en dan weer terug met backspace, zoals ik gewend was.

Iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 17:08

B64

Ik heb onlangs m'n 735 (insiders slow ring) teruggezet naar fabrieksinstellingen om van een paar issues af te komen, dat is gelukt, maarrrrrr ik heb er een vrij irritant probleempje voor teruggekregen. Ik krijg namelijk het Nederlandse toetsenbord niet meer geïnstalleerd. Andere talen lukt wel, maar Nederlands niet. Ik heb het toestel al omgezet naar Engels, Nederlands er helemaal afgehaald (dus ook de toesteltaal), Nederlands weer teruggezet - maar nog steeds weigert het toestel het taalbestand te downloaden. Hij staat een minuutje op 'Downloaden voorbereiden' en geeft vervolgens een foutmelding.

Heeft iemand een suggestie hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05:36
Jorizzz schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:42:
Iemand anders last van het niet kunnen opvoeren van nieuwe woorden in het woordenboek? Ik heb het idee dat dit per Insider-versie verschilt, want ik heb er de afgelopen tijd niet altijd last van gehad. Wordt her wel helemaal gek van. Ik reageer bijvoorbeeld vaak met "thanks" in Whatsapp, maar ik krijg na het letter-voor-letter typen van dat woord nu met geen mogelijkheid meer de optie om dat toe te voegen ("+Thanks" als optie boven de invoer), ook niet na eerst een spatie te geven en dan weer terug met backspace, zoals ik gewend was.

Iemand de gouden tip?
Bij mij werkt het als ik na de spatie even op het woord tik geloof ik, dan krijg ik wel de mogelijkheid om toe te voegen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
vali schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:28:
Ik ben gestopt met het draaien van Insider previews builds. Heb de laatste tijd dat ik problemen had met mijn Microsoft band icm notificationes van Whatsapp. Had bij iedere build zowat dat hij wel deed en toe weer niet. Echt heel irritant.
Me vrouw draait op haar Lumia 635 altijd de laatste build (fast ring), ikzelf blijf met me 950 XL op de gewone builds (geen Insider op dit toestel), komt normaal gezien volgende week toch terug een cumulatieve patch uit, dus terug een stabiele update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Dragunov schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:17:
[...]

Me vrouw draait op haar Lumia 635 altijd de laatste build (fast ring), ikzelf blijf met me 950 XL op de gewone builds (geen Insider op dit toestel), komt normaal gezien volgende week toch terug een cumulatieve patch uit, dus terug een stabiele update
Draaide ook altijd fastring maar het verschilt per persoon of je de bugs irritant vind of niet. Het niet ontvangen van whatsapp notificaties en een keer een flinke battery drain bedacht ik eigenlijk nog, waarom draai ik dit nog op mijn main toestel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:11
frankyboy707 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:06:
[...]

Bij mij werkt het als ik na de spatie even op het woord tik geloof ik, dan krijg ik wel de mogelijkheid om toe te voegen dacht ik.
Held! _/-\o_ _/-\o_

Weer een ergernis weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

[afbeelding]
Maar dit is wel de nieuwe lay-out? Geen hamburgermenu meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

GerCor schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:16:
[...]

Maar dit is wel de nieuwe lay-out? Geen hamburgermenu meer?
Nieuwe layout inderdaad. Die heb ik nu een aantal weekjes al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

NeFoRcE schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:01:
[...]

Nieuwe layout inderdaad. Die heb ik nu een aantal weekjes al.
Oké, en voor de 100% zekerheid: Nederlandse stem werkt ook nog steeds in de allernieuwste build, die jij waarschijnlijk draait? Of is dat alleen in het Engels (of Russisch blabla, waar Cortana beschikbaar is) via Cortana?

Ik vraag dat even omdat ik laatst van iemand las die en geen hamburgermenu had en geen stem. En toen besloot zijn toestel ter reparatie aan te bieden. :9

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 10-05-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

GerCor schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:14:
[...]

Oké, en voor de 100% zekerheid: Nederlandse stem werkt ook nog steeds in de allernieuwste build, die jij waarschijnlijk draait? Of is dat alleen in het Engels (of Russisch blabla, waar Cortana beschikbaar is) via Cortana?

Ik vraag dat even omdat ik laatst van iemand las die en geen hamburgermenu had en geen stem. En toen besloot zijn toestel ter reparatie aan te bieden. :9
Dat zou ik niet weten, ik draai m'n devices allemaal op Engels. Heb wel net even een nieuw 32 gig SD kaartje besteld: pricewatch: Samsung Pro microSDHC 32GB + SD-adapter

mogelijk dat 't daar beter van wordt.

En my God, sommige mensen, haha!

[ Voor 17% gewijzigd door NeFoRcE op 10-05-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:14
Al wat bekend over een nieuwe build? Ik heb daadwerkelijk nog nooit last gehad van dit probleem, maar naast dat de laatste build (fast ring) erg soepel is, heb ik toch wel menige herstart en al minstens vier battery drains (in ongeveer drie weken? Hoe lang doen we met deze build?) waarbij mijn telefoon zo heet werd dat ik hem nauwelijks meer kon aanraken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Wel kijk ook wel uit naar een nieuwe build voor de telefoon van de vrouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Er is zonet een nieuwe TH build (10586.318) beschikbaar... hopelijk volgt een nieuwe RS build snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook .318 binnen gekregen, hopelijk is nu dan het battery probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Wat een verademing op de 920 in vergelijking met de oude build.
Alles werkt veel vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
r2504 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:11:
Er is zonet een nieuwe TH build (10586.318) beschikbaar... hopelijk volgt een nieuwe RS build snel.
Ondertussen is de nieuwe RS build (14342) er voor PC... hopelijk krijgen we hem snel voor mobile ook.

Trouwens leuke nieuwe versie van WhatsApp (naast updates voor Photos en Maps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
r2504 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:22:
[...]

Ondertussen is de nieuwe RS build (14342) er voor PC... hopelijk krijgen we hem snel voor mobile ook.
Van wat ik lees op WindowsCentral, is 14342 voor PC's vannacht "per ongeluk" uitgerold, en stond ie eigenlijk gepland voor vandaag. (Er kon weer iemand niet van die rode knop afblijven >:) )

Dus hopelijk vanavond de W10M release.

Btw; Wordt er WiFi-Sense wel gebruikt door iemand? Ik lees dat dat er ook uitgesloopt wordt, maar nu ik het zo lees wat de functie inhoud (ik wist dat er zoiets inzat, maar mij er nooit in verdiept, tot nu toe), kan het een leuke functie zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door ardvark99 op 11-05-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Nooit gebruikt die WIFI sense, altijd uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Het wordt er niet uitgesloopt... enkel de "credential sharing" blijkbaar (al ken ik de impact er niet van).
Pagina: 1 ... 8 ... 28 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is alleen bedoeld voor de insider preview builds van Windows 10 Mobile. De reguliere versie van het mobiele besturingssysteem mag besproken worden in: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.