Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:47:
[...]
De Anniversary Update komt pas over enkele maanden uit. Je mag er dan van uitgaan dat er in de tussentijd nog genoeg builds zullen komen die minder functioneren door de introductie van nieuwe features. Het is niet realistisch om te verwachten dat Microsoft tegelijkertijd de stabiliteit kan garanderen. Konden ze dat wel dan hadden ze er wel pre-release builds van gemaakt. Het is niet voor niets de fast ring. Zie het maar als de alpha build ring. Dat dekt voor de meeste tweakers de lading wat beter denk ik.
Je snapt me niet denk ik. Ik heb het erover dat de core gewoon niet stabiel loopt en veelvoorkomende fouten niet goed kan afhandelen. In principe moet het OS gewoon ingrijpen om batterydrains en crashes beter af te handelen. Afknijpen wat de oorzaker is of dingen laten crashen voor ze het hele systeem meenemen.
Ik heb sterk het idee dat het al sinds WP7.5 achteruit aan het gaan is als het op stabiliteit aankomt. Zelfs de production-branch is niet vrij van problemen. Juist de betrouwbaarheid was 1 van de pijlers van WP, maar die zijn ze al enkele jaren volledig kwijt. En hoewel niet iedereen er last van hebt, geeft dit topic toch aan dat er ook een heleboel wel problemen hebben.
Tuurlijk, ze passen soms ook belangrijke componenten aan, maar juist daarbij zou ik verwachten dat ze wat meer tijd nemen om te testen. Dat je een nieuwe messaging-app wilt laten testen is prima, maar als je aan het startscherm gaat frommelen, mag ik hopen dat je dat toch wat beter getest hebt.
Ik denk dat ik niet de enige ben die bij sommige zaken toch vermoed dat er bij MS een "if it compiles, ship it" mentaliteit heerst, daar we dat toch anders gewend zijn. Zeker ook omdat het desktop OS aangeeft dat het wel degelijk anders kan.
En wat MRE ook zegt: veel app devs hebben er last van omdat het hun rating naar beneden helpt. Iets wat je niet moet willen als je store nog zo ver achter loopt. Mijn primaire intentie om insider builds te draaien was om nieuwe features te testen, niet om crashlogs te verzamelen.
Al hoeven we er natuurlijk ook niet telkens op terug te komen zodra iemand een crash meld. Maar ik kan de frustratie prima begrijpen.
[
Voor 9% gewijzigd door
Martinspire op 25-04-2016 10:32
]