Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:01

Rhapsody

In Metal We Trust

r2504 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:26:
Als ik ga zoeken in de Store kan ik alvast niets vinden... ben er enkel geraakt via de QR code.

Je kan de developer steeds mailen op support "krulletje" Phonos "puntje" org
Klopt, de preview versie is nog niet zoekbaar in de store.

Edit: handmatig met Edge naar onderstaande url navigeren werkt wel:

[ Voor 20% gewijzigd door Rhapsody op 19-04-2016 22:31 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:52

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Dylantje2 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:12:
pfff. Heb ook een battery draine... bij de 14322.
Wifi gaat vanzelf aan...[ teriwijll ik hem uit zet ]
Had iets meer vertrouwen in wp/ms...
Dit is echt bagger.[ windows gaat klanten verliezen, ondanks dat het een insider is ]
Is er een optie om een build terug te gaan oid?
Weet iemand al wanneer er evt bugfix komen hiervoor?

wp wordt OPENSOURCE!!! [ of je gaat verliezen ]
Ken projecten die betere update brengen dan deze shit
Battery drain komt door de store en als het goed is heb je heel veel apps in queue die niet weg willen. Dit is op te lossen door eerst auto-update uit te zetten en daarna een app te downloaden en tijdens de download op pause all te klikken. Wacht dan even tot dat er resume all staat (of sluit de store app en start 'm opnieuw op) wanneer je dan op resume all klikt dan gaat hij de queue weg werken. Je hebt dan ook geen dubbele apps meer en zo. Het kan zijn dat het niet direct werkt voor alle apps en dan moet je het proces een paar keer herhalen.

Wat betreft WiFi, weet je ook zeker dat je 'Turn WiFi back on' op manually heb gezet nadat je het hebt uitgeschakeld? Long press op WiFi schakel het uit en kies dan bij turn on wifi back on voor manually.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Windows 10 Mobile Insider Preview Build 14327.1000 is beschikbaar:
Here’s what’s fixed for Mobile

We fixed the issue causing Language and Speech packs to fail to download.
We fixed the issue where in some cases your phone’s screen may not turn on and become unresponsive and Windows Hello stops working if you used the power button to lock/unlock your phone quickly.
We fixed the issue where in some cases, users might get in a state where neither space or enter are working on the keyboard.
We fixed the issue causing Facebook Messenger and other apps like WeChat, Transfer My Data, and UC Browser from failing to launch from Start or All apps.
We fixed an issue where diverse emoji couldn’t be deleted from the text box in an interactive notification.
We have updated the autocorrection logic, so you can now abort an autocorrection by tapping on the bolded word.
We have updated the Glance screen so it will now reflect Ease of Access text scaling.
We fixed an issue where tethering over Bluetooth wouldn’t work if Bluetooth had never been turned on before.
We fixed an issue where you couldn’t set a sample image as a lock screen background.

Known issues for Mobile

Feedback Hub is not localized and the UI will be in English (U.S.) only even with language packs installed.
We’re investigating a crash with the Camera app when going into your camera roll.
There is an issue in which you may see duplicate apps under All apps showing as pending despite being installed and usable on your phone. You may also see some apps stuck in the Store. To get out of this state, just start and pause a download in the Store and then choose to “resume all” downloads.
You may see square boxes in certain apps when using some of the new emoji – we’re still getting support for the new emoji added throughout the systems, this will be resolved in a future build.
There is a bug we’re investigating that prevents some apps such as Tweetium from launching.
We’re investigating issues which cause mobile data to stop working but show as connected.
Glance on/off setting is not respected after updating to a new build. After updating, you can reset this setting to what you had before.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02:57
Zojuist is er een nieuwe build vrijgegeven. Build 14327 is hier nu aan het downloaden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

We fixed the issue causing Facebook Messenger and other apps like WeChat, Transfer My Data, and UC Browser from failing to launch from Start or All apps.
Ben wel erg blij dat deze bug gefixt is.

Nog een aantal known issues over waarvan er een aantal wel irritant zijn. Maar erger als build 14322 kan het voorlopig toch niet zijn :P.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik hoop vooral dat de battery drain gefixt is, want dat is nu toch echt wel te gortig :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
.oisyn schreef op woensdag 20 april 2016 @ 19:23:
Ik hoop vooral dat de battery drain gefixt is, want dat is nu toch echt wel te gortig :)
Mooi. Ik ga vanavond na de fitness weer terug naar normale build. Vanmorgen verslapen omdat mijn telefoon leeg was.. Heb dit echt nog nooit meegemaakt toen ik de fast ring draaide op mijn oude lumia 930.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Iris scan werkt weer zoals het hoort...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swerfer schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:23:
Iris scan werkt weer zoals het hoort...
En sneller dan ooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Battery drain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te vroeg om dat nu al te zien... Vanaf morgen zal duidelijker zijn hoe en wat qua battery drain....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Valt mij vooral op dat ik nu eindelijk Cortana kan inschakelen met alles op Nederlands behalve OS-taal. Dat was me tot op heden niet gelukt, maar nu kan ik eindelijk genieten van Quiet Hours.
Wel al een minpuntje ontdekt: Iris scan werkt nog steeds niet goed op mijn 950XL. Laat nog steeds het lockscreen hangen. Heb em dus maar weer meteen uitgezet. Iris scan is nog wel af en toe actief terwijl het scherm gelocked is. Dat zal wel een lekkere battery drain gaan veroorzaken :(
Ach ja ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

Nou dat was een zware bevalling om die nieuwe versie er goed op te krijgen.

Het begon bij mij na de installatie, waarbij eigenlijk niks echt opstartte en er bv bij settings een laadscherm kwam (en elke app die ik probeerde bleef ook op diens laadscherm hangen. Na een tijdje geen verandering dus maar een reboot gedaan. Toen nog steeds traag, maar het startte in ieder geval.

Echter, bijna de helft van mn applist stond op pending. Nou had ik er al 12/200+ op pending staan, maar dit sloeg echt alles. Toen met de store aan het kloten geweest om alle apps aan het updaten te krijgen en de (12) pending apps te pauseren en hervatten. Duurde even, maar uiteindelijk toch gelukt. Toen ik daarna weer naar de applist ging, zag ik echter dat het weer normaal was.
Nog wel traag dus weer even reboot gedaan en nu werkt eindelijk alles weer wat normaal. Al vind ik sommige animaties nog wel wat haperen en merk ik eigenlijk weinig van de verbeterde snelheid die anderen wel aangeven. Wel blij dat alle pending apps nu weer werken (want sommigen stonden ook niet meer in de store op pending).

Nog maar even kijken morgen en als het echt te erg wordt maar even een factory reset uitvoeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 20-04-2016 23:17 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las dat met build 14327 je nu met je PC kunt sms'en. Dat is wel handig. Ook las ik dat ze Skype integratie uit de messenger gehaald hebben. Dat vind ik wat minder. Skype integratie vind ik juist een pluspunt van W10M. Vooral het simpelweg kunnen bellen van Skype contacten zonder een aparte app te moeten gebruiken vind ik echt een uitkomst. Maar blijkbaar is er een nieuwe Skype Universal app op komst. Betekent dit het einde van Skype integratie in WM??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Op de 635 van me vrouw ook problemen gehad met de laatste build.

Alles geïnstalleerd van apps, kzie ook dat er groot deel van Instellingen nu terug in het Engels staat, net zoals de naam Settings en Zoeken is terug Search geworden, maar dat zijn nog kleine puntjes.

Opeens gingen de helft van de programma's niet meer open en kwam er een FM radio op die niet wou installeren, een hard reset uitgevoerd, alles terug ok.

Maar de apps die geïnstalleerd waren kwamen tweemaal tevoorschijn en bleven ook hangen in Store (update) in de app lijst kwamen ze voor als geïnstalleerd, maar ook als 'in behandeling'.

Dus al de apps eerst verwijderd en dan een voor een de app terug geïnstalleerd na een reboot.

Maar hiervoor moest ik na iedere geïnstalleerde app eerst de Store volledig sluiten, anders kwam INSTALLEREN niet in het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:08
Apps die op pending staan na een upgrade is normaal... is gewoon een kwestie van 10 minuutjes te wachten.

M'n dubbele apps (dankzij de vorige build) waren wel niet verdwenen... heb dit wel kunnen oplossen door de app te verwijderen, even te wachten en dan op de app te klikken die in pending vast zat waarna die de store opende en ik hem gewoon kon installeren.

Eindelijk van die disaster build af... dit lijkt terug de goede kant op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Vrouw kan wel niet op internet ermee als er geen WIFI is en Mobiele Data staat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:14
Fijn dat Hello het weer doet! Ik heb nu alleen wel het idee dat dat mannetje dat je verwelkomt met een knipoog er wat langer over doet :p Ik heb het dan niet over hele seconden ofzo, maar het zijn van die dingen die je opvalt, dat je dan zit te wachten op een animatie.

En overigens werkt "improve recognition" nog steeds niet, hij gaat dan gewoon helemaal opnieuw opstellen. Lijkt dit alleen maar zo vanaf de gebruikerskant en is hij dan toch bezig met verbeteren, of stel je hem dan inderdaad opnieuw in? Ik zal even feedback geven via de feedback app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Dragunov schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:40:
Vrouw kan wel niet op internet ermee als er geen WIFI is en Mobiele Data staat aan!
Zou fijn zijn als mensen het Windows Experience blog in de gaten houden bij deze releases voor ze iets roepen :(. Want daar vind je de post van deze release waarin een mooi known issue staat:
We’re investigating issues which cause mobile data to stop working but show as connected.
vraag me af en toe af of iemand ooit release notes leest voor ze gaan klagen :P

[ Voor 6% gewijzigd door blmp op 21-04-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

Martinspire schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:16:

Echter, bijna de helft van mn applist stond op pending. Nou had ik er al 12/200+ op pending staan, maar dit sloeg echt alles. Toen met de store aan het kloten geweest om alle apps aan het updaten te krijgen en de (12) pending apps te pauseren en hervatten. Duurde even, maar uiteindelijk toch gelukt. Toen ik daarna weer naar de applist ging, zag ik echter dat het weer normaal was.
Known problems list ( leesvoer voor een update!)
You may also see some apps stuck in the Store. To get out of this state, just start and pause a download in the Store and then choose to “resume all” downloads.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
blmp schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:07:
[...]

Zou fijn zijn als mensen het Windows Experience blog in de gaten houden bij deze releases voor ze iets roepen :(. Want daar vind je de post van deze release waarin een mooi known issue staat:

[...]

vraag me af en toe af of iemand ooit release notes leest voor ze gaan klagen :P
Ze kan wel smsen en bellen, dus mobiele data werkt, enkel Internet werkt niet.

Dus zou de bug dan niet inhouden dat smsen en bellen ook niet zou werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Dragunov schreef op donderdag 21 april 2016 @ 18:08:
[...]

Ze kan wel smsen en bellen, dus mobiele data werkt, enkel Internet werkt niet.

Dus zou de bug dan niet inhouden dat smsen en bellen ook niet zou werken?
Er staat duidelijk "mobile data", dus niet bellen of sms'en...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De nieuwe build installeert bij mij ook eindelijk. Ik was 'm gisteren aan het binnenhengelen, maar halverwege was de batterij op dus viel hij uit. Na wat opladen en een restart was hij vergeten dat er een nieuwe update was, dus dat moest opnieuw gecheckt worden. Nou ja, opnieuw downloaden, is ie klaar, staat die update er ineens 2x. Goed, voor "restart now" gekozen, ging het uiteindelijk mis. Weer opnieuw moeten checken voor updates, blijft hij vervolgens op 0% steken 8)7.

Nu, meer dan 24 uur later, is hij dan eindelijk bezig *O*

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Zorg dus altijd dat bij updaten en installeren je toestel aan de lader zit.
Ook na het ophalen en installeren gebeurt er een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het was dus niet bij het updaten maar bij het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik kan die 'no-internet without wifi' bug, zoals hierboven staat vermeld, niet terugvinden in die issue-lijst? Of ben ik toe aan weekend?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:01

Rhapsody

In Metal We Trust

Is dat niet het een-na-laatste puntje van de known issues op deze blog?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

SED schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:52:
[...]

Known problems list ( leesvoer voor een update!)
You may also see some apps stuck in the Store. To get out of this state, just start and pause a download in the Store and then choose to “resume all” downloads.
Ik had dit al wel gelezen, maar mij ging het erom dat naast de 12 apps die op pending stonden in de app lijst (en verder niks aan het doen waren in de queue), er nog eens 100 apps niet in de store stonden, maar wel op pending in de app-lijst. En die waren er dus met de update bijgekomen.

En omdat ik ze niet in de store zag staan, had ik het idee dat dit wat anders was dan dat.

Verder draait ie alles behalve lekker nu. Trage apps en settings, batterij al een keer helemaal leeg, tiles die blijven hangen en zo nog wel wat zaken.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 22-04-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Ik heb de antutu voortdurend in de queue staan en kan die niet verwijderen. Wel opnieuw installeren en dan weer verwijderen maar die gequeude blijft er maar staan. Irritant.
Verder ljkt alles in de store gewoon te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
SED schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:56:
Ik heb de antutu voortdurend in de queue staan en kan die niet verwijderen. Wel opnieuw installeren en dan weer verwijderen maar die gequeude blijft er maar staan. Irritant.
Verder ljkt alles in de store gewoon te werken.
Ga naar je apps list... hier zie je de app éénmaal in pending en éénmaal geinstalleerd vermoed ik ?

Uninstall de geinstalleerde app, wacht een minuutje en ga terug naar je apps lijst. Klik (dubbel klik) nu op de app in pending status en je store gaat open met de details van de app, normaal kan je hier "install" aanduiden nu waarna de app zich installeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Martinspire schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:46:
[...]
Verder draait ie alles behalve lekker nu. Trage apps en settings, batterij al een keer helemaal leeg, tiles die blijven hangen en zo nog wel wat zaken.
Toch raar altijd die verschillen tussen gebruikers... apps flitsen voorbij, batterij doet het terug anderhalve dag, tiles updaten netjes, ... prima build wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

r2504 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:55:
[...]

Ga naar je apps list... hier zie je de app éénmaal in pending en éénmaal geinstalleerd vermoed ik ?

Uninstall de geinstalleerde app, wacht een minuutje en ga terug naar je apps lijst. Klik (dubbel klik) nu op de app in pending status en je store gaat open met de details van de app, normaal kan je hier "install" aanduiden nu waarna de app zich installeerd.
Dat soort handelingen had ik al getest. Als ik via de dubbelklik actie in de store zit ontbreekt de install knop ( leeg vlak) klik ik in dat vlak dan kom ik in de queued lijst terecht. Dus helaas. Ook herstarten, soft reset etc werkt niet.
Voor een harde reset is dit te weinig irritant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

.oisyn schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 03:10:
Het was dus niet bij het updaten maar bij het downloaden.
spontaan downloaden doet hij voortaan alleen aan de kabel en als je op de download knop klikt om dit af te dwingen moet je minimaal 40% batterijduur hebben. Ik kan me situaties voorstellen waarbij dat onvoldoende is. Dus blijft het advies, altijd aan de kabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jij hebt het over de restart knop voor installatie. Want ik kon gewoon op "downloaden" klikken met 20% batterij, zonder 'm aan de kabel te hebben. Als je minder dan 40% batterij hebt dan zegt ie dat ipv dat ie de "restart now" knop laat zien.

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 22-04-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:46
SED schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:17:
[...]

Dat soort handelingen had ik al getest. Als ik via de dubbelklik actie in de store zit ontbreekt de install knop ( leeg vlak) klik ik in dat vlak dan kom ik in de queued lijst terecht. Dus helaas. Ook herstarten, soft reset etc werkt niet.
Voor een harde reset is dit te weinig irritant ;)
vreemd, bij mij werkte het wel.
de geinstalleerde app verwijderd, minuutje gewacht, dubbelklikken en helaas ook geen install knop maar een leeg vak.
telefoon herstart, app uit de applijst weer dubbelklikken en daarna kon ik de app wel installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Ashaman schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:34:
[...]

vreemd, bij mij werkte het wel.
de geinstalleerde app verwijderd, minuutje gewacht, dubbelklikken en helaas ook geen install knop maar een leeg vak.
telefoon herstart, app uit de applijst weer dubbelklikken en daarna kon ik de app wel installeren
Ik kan hem ook niet meer installeren omdat ik dan in dezelfde situatie terecht kom. leeg vlak en dan queue.
Maar ik wacht wel een build af om te kijken of ik weer een keertje ga resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb sinds kort weer dat als ik gebeld wordt het scherm zwart wordt en ik dus niet meer kan ophangen. Ik moet wachten tot de andere partij ophangt en dan kom het scherm weer in beeld.

Ik gebruik een Nillkin achterkantje en verder geen screenprotector ofzo. Hebben jullie hier ook last van?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik kan met de laatste build geen quick actions meer toevoegen. Iemand die dat kan reproduceren? Per ongeluk All settings verwijderd maar nu wil die niet meer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:54
Gaat hard de laatste week, weer een update van Redstone: 14328.1000

http://www.winbeta.org/ne...leased-includes-new-start

Voor Windows Mobile waarschijnlijk weinig nieuws, is voornamelijk voor de PC versie, maar we lopen in ieder geval weer gelijk met de buildnummers.

Enkele bugfixes, en de Insider app kunnen we hierna verwijderen (al vanaf 14327), ingebouwd in Settings.

Nu aan het downloaden...

[ Voor 48% gewijzigd door ardvark99 op 22-04-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:14
ardvark99 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 17:06:
Gaat hard de laatste week, weer een update van Redstone: 14328.1000

http://www.winbeta.org/ne...leased-includes-new-start

Voor Windows Mobile waarschijnlijk weinig nieuws, is voornamelijk voor de PC versie, maar we lopen in ieder geval weer gelijk met de buildnummers.

Enkele bugfixes, en de Insider app kunnen we hierna verwijderen (al vanaf 14327), ingebouwd in Settings.

Nu aan het downloaden...
Hier komt hij ook al binnen. Hopelijk zitten er een klaar kleine verbeteringetjes in voor mobile, ben voor nu in ieder geval al weer aardig tevreden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Garwinski schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 17:30:
[...]

Hier komt hij ook al binnen. Hopelijk zitten er een klaar kleine verbeteringetjes in voor mobile, ben voor nu in ieder geval al weer aardig tevreden. :9
Settings menu is weer grotendeels Nederlands, en ik kon eindelijk die ene app die bleef hangen in de Store weer fatsoenlijk installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 21:14
Ik heb wat vreemds, en dit heb ik al sinds de vorige update deze week:
Als ik de opties voor het actiecentrum wil aanpassen dan moet ik de opties dus uit- of aanzetten. Maar als ik er één uitschakel, en een andere wil inschakelen, gaat een willekeurige andere optie ook uit. Na heel veel combinaties, volgordes en gepruts heb ik nu nog maar 1 optie in mijn actiecentrum staan: mobiele data aan of uit.

Iemand een oplossing? Want dit lijkt een onmogelijk op te lossen mini-game ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Wel jammer dat de release post van 14328 eigenlijk weinig in gaat of er ook fixes voor mobile gedaan zijn, zal toch vast wel? (Nahja buiten universele bugfixes pc<->mobile dan). Tot dusver nog steeds net zo tevreden als met 14327 die liep ook prima en eigenlijk zonder grote problemen.
Iridium schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:10:
Ik heb wat vreemds, en dit heb ik al sinds de vorige update deze week:
Als ik de opties voor het actiecentrum wil aanpassen dan moet ik de opties dus uit- of aanzetten. Maar als ik er één uitschakel, en een andere wil inschakelen, gaat een willekeurige andere optie ook uit. Na heel veel combinaties, volgordes en gepruts heb ik nu nog maar 1 optie in mijn actiecentrum staan: mobiele data aan of uit.

Iemand een oplossing? Want dit lijkt een onmogelijk op te lossen mini-game ;)
Je wilt het vast niet horen maar een toestel reset? :+

[ Voor 18% gewijzigd door blmp op 22-04-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Zelfde wat ik dus heb, reset helpt niet als je een back up terugzet. Net getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 21:14
blmp schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:28:
Wel jammer dat de release post van 14328 eigenlijk weinig in gaat of er ook fixes voor mobile gedaan zijn, zal toch vast wel? (Nahja buiten universele bugfixes pc<->mobile dan). Tot dusver nog steeds net zo tevreden als met 14327 die liep ook prima en eigenlijk zonder grote problemen.

[...]

Je wilt het vast niet horen maar een toestel reset? :+
Nee wil ik niet horen, want dat werkt niet :D Dus dan maar omslachtig die opties benaderen. Op naar de volgende build!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Caelorum schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:57:
Valt mij vooral op dat ik nu eindelijk Cortana kan inschakelen met alles op Nederlands behalve OS-taal. Dat was me tot op heden niet gelukt, maar nu kan ik eindelijk genieten van Quiet Hours.
Wel al een minpuntje ontdekt: Iris scan werkt nog steeds niet goed op mijn 950XL. Laat nog steeds het lockscreen hangen. Heb em dus maar weer meteen uitgezet. Iris scan is nog wel af en toe actief terwijl het scherm gelocked is. Dat zal wel een lekkere battery drain gaan veroorzaken :(
Ach ja ^^
Bleek dat ik op moment van posten een build achter liep. Geen idee waarom die niet automatisch was geïnstalleerd, maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Zit hier nu sinds Woe avond op 14327 en dat is een verademing vergelijken met de vorige versie. In ieder geval nog geen random reboot meegemaakt! Het menu is nog steeds in het Engels maar daar stoor ik mij niet echt aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
on99 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 09:56:
Zit hier nu sinds Woe avond op 14327 en dat is een verademing vergelijken met de vorige versie. In ieder geval nog geen random reboot meegemaakt! Het menu is nog steeds in het Engels maar daar stoor ik mij niet echt aan...
Dan check nog maar een keer, sinds gisteravond zitten we op 14328. Geen nieuwe opties, wat bugfixes, settingsmenu meer vertaald naar Nederlands. 3 updates in 8 dagen ;)
De 14322 was het niet helemaal, maar nu draait ie weer lekker 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

on99 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 09:56:
Zoals gezegd is 14328 alweer uit. Al fixt die vrijwel niks voor phone, maar vooral voor desktop.
ardvark99 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 11:21:
[...]

Dan check nog maar een keer, sinds gisteravond zitten we op 14328. Geen nieuwe opties, wat bugfixes, settingsmenu meer vertaald naar Nederlands. 3 updates in 8 dagen ;)
De 14322 was het niet helemaal, maar nu draait ie weer lekker 😋
Inderdaad was 14322 vrij triest. Veel reboots, telefoon snel leeg etc. Lijkt nu sinds 14327 weer aardig stabiel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
Ik ga zo even kijken, maar ben momenteel wel te spreken over de stabiliteit ervan.

Wanneer gaat MS eindelijk eens die snooze knop aanpassen ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Iemand ook dat offline music in Groove niet meer goed werkt? Mijn liedjes van mijn musicpass van voor de upgrade naar RS doen het wel, maar als ik nieuwe download niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

DanTm schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:03:
Iemand ook dat offline music in Groove niet meer goed werkt? Mijn liedjes van mijn musicpass van voor de upgrade naar RS doen het wel, maar als ik nieuwe download niet.
Al eens rondgekeken in de known issues lijst?
We are aware of situations in which Groove Music will crash on launch at the splash screen and working to get a fix out soon. As a workaround, you can use Groove Music online.
En daarnaast nog:
Playing music in the Groove Music within 2 minutes after logging into your PC will result in 0xc10100ae playback errors. If you wait more than 2 minutes after logging in to play music in Groove Music you will avoid this issue.
Zou mij dus niet verbazen dat er nog meer Groove problemen zijn als ze al adviseren de webclient te gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:11
Ik probeer de Lumia 830 van mijn vrouw, die via de upgrade-assistant naar W10M is gegaan naar dezelfde versie te kirjgen die ik nu gebruik (fast ring 14328). Daarvoor heb ik via de WDRT haar telefoon teruggezet naar WP8.1. Vervolgens de Insider app geïnstalleerd en aangemeldt voor Insider programma. De Insider app geeft echter een Geen builds melding:
We konden geen preview-versie voor u vinden
Controleer of het volgende van in orde is:
-U hebt zich geregistreerd voor het Windows Insider-programma
-Uw telefoon voldoet aan de minimumvereisten
Deze telefoon voldoet dus aan de vereisten, maar wil geen preview build installeren. Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21
Via de upgrade assistent = 10586.xxx builds en via de insider krijg je de 14xxx.xxx builds.
Dus wil je de laatste builds, terug naar 8.1 Denim en alleen de insider app gebruiken, suc6.

[ Voor 34% gewijzigd door cazzie op 23-04-2016 20:52 ]

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blmp schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:33:
[...]

Zoals gezegd is 14328 alweer uit. Al fixt die vrijwel niks voor phone, maar vooral voor desktop.
Ik las net toch iets interessants over deze build:

"Added the ability to reset the data of an app in case of corruption."

Dan kun je dus eindelijk net als in Android een app volledig resetten in geval van problemen zonder de app te hoeven verwijderen en opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 22:52:
[...]

Ik las net toch iets interessants over deze build:

"Added the ability to reset the data of an app in case of corruption."

Dan kun je dus eindelijk net als in Android een app volledig resetten in geval van problemen zonder de app te hoeven verwijderen en opnieuw te installeren.
Leuk, maar hoe? Kan het zover niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ardvark99 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 23:55:
[...]

Leuk, maar hoe? Kan het zover niet vinden.
Improved app management: We have added the ability to reset an app if it gets into a bad state under Settings > Apps and features. This is useful if an app gets into a bad state and you want to delete its data and start over. Just choose “Advanced options” for a specific app under Settings > Apps and features and you will see the reset button. Note that not all apps currently support reset however. You will also be able manage app add-ons and downloadable content here too if the app supports this capability as discussed at Build 2016. While there are currently no apps that support add-ons or downloadable content in the Store, please stay tuned for availability of apps that do once they are released.

Maar of dit ook voor de mobiele versie zo bedoelt wordt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
hardware-lover schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:04:
[...]

Maar of dit ook voor de mobiele versie zo bedoelt wordt?
Dat vermoede ik al, al zou dat voor W10M ook een welkome optie zijn. Wie weet in een toekomstige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:11
cazzie schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 20:50:
Via de upgrade assistent = 10586.xxx builds en via de insider krijg je de 14xxx.xxx builds.
Dus wil je de laatste builds, terug naar 8.1 Denim en alleen de insider app gebruiken, suc6.
Ja die route had ik ook verwacht. Maar uiteindelijke heb ik het opgelost door met mijn eigen Outlook-acoount in te loggen in de Insider app (die gaf een mogelijkheid tot alternatieve login), zo is het toestel van mijn vrouw nu ook naar 14328. Het enige dat ik niet begrijp is waarom het Outlook-account van mijn vrouw op de één of andere manier niet als Insider gezien wordt. Als ik met haar accoutn inlog op insider.windows.com, dan staat daar "Welkom terug, insider"... :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
blmp schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:33:
[...]
Inderdaad was 14322 vrij triest. Veel reboots, telefoon snel leeg etc. Lijkt nu sinds 14327 weer aardig stabiel te zijn.
14327 heb ik maar één dag gehad en dat draaide precies perfect... met 14328 had ik gisteren een battery drain en m'n 930 werd echt warm rechtsonder. Volgens de ovrview was het WhatsApp al heb ik daar nog nooit echt last mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Jorizzz schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:10:
[...]

Ja die route had ik ook verwacht. Maar uiteindelijke heb ik het opgelost door met mijn eigen Outlook-acoount in te loggen in de Insider app (die gaf een mogelijkheid tot alternatieve login), zo is het toestel van mijn vrouw nu ook naar 14328. Het enige dat ik niet begrijp is waarom het Outlook-account van mijn vrouw op de één of andere manier niet als Insider gezien wordt. Als ik met haar accoutn inlog op insider.windows.com, dan staat daar "Welkom terug, insider"... :? :? :?
Geloof dat het tot max 24uur (of was het 48uur?) kon duren voor je meegenomen werdt als insider voor updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Redstone is mij teveel geneuzel, steeds meer kleine dingen die niet lekker werkten, plus het eindeloze gereset om überhaupt wat stabiliteit te krijgen. Daarbij dan de quick actions die helemaal overhoop lagen, lekker terug naar 10.0.10586.218.
Wat al gezegd werd, eerst dus terug naar 8.1 met de recovery tool, naar 10.0.10586.107, Insider app naar 10.0.10586.218, dan weer een harde reset. Gelukkig werd de laatste backup minus wat instellingen wel goed hersteld. 4x hetzelfde gedoe, heel blij wordt je er niet van. Misschien eens tijd om een optie voor een clean install erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ditzelfde geneuzel ga je ook krijgen wanneer RS1 naar productie gaat. Dan zal je weer een poos builds krijgen die minder stabiel zijn. Een lichtpuntje is dat totdat RS1 uit wordt gebracht de builds alleen maar stabieler zullen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wagenveld schreef op zondag 24 april 2016 @ 17:45:
plus het eindeloze gereset om überhaupt wat stabiliteit te krijgen.
Ik heb alle fast insider builds wel gedraaid op mijn L950xl, maar ik heb maar 1 keer hoeven te resetten, en dat was door een fuckup van mezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

.oisyn schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:04:
[...]

Ik heb alle fast insider builds wel gedraaid op mijn L950xl, maar ik heb maar 1 keer hoeven te resetten, en dat was door een fuckup van mezelf :)
Same here...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Op de 640 letterlijk om de paar builds, anders vastlopers, battery drain en andere ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die willens en wetens alpha builds testen mogen daar m.i. niet over klagen. Ik vraag me ook af n.a.v. de vele reacties hier of Microsoft er wel goed aan doet om eindgebruikers zo bij het ontwikkelproces te betrekken. Als je geen zin hebt in gedoe, blijf dan lekker bij de production builds. Dat doe ik ook, heel bewust. In ieder geval tot de grote kinks uit de kabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21
Het is mode om te klagen, is het niet het over weer dan is het wel over een beta OS.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ook hier af en toe wel eens een softreset reboot en heel soms ook wel eens WDRT gebruikt.
Maar mij hoor je niet er over klagen. Mijn toestel is een test toestel wat in daily use getest wordt.
Het is ook niet mijn toestel maar eentje die mij beschikbaar is gesteld door Microsoft juist voor dit doel.

En wat hier ook al vaker gezegd wordt, Je weet waar je aan begint (teminste je zou het moeten weten) als je in het insider programma stapt. Crashes, reboots etc etc kan je dan ook verwachten.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 22:52:
Mensen die willens en wetens alpha builds testen mogen daar m.i. niet over klagen. Ik vraag me ook af n.a.v. de vele reacties hier of Microsoft er wel goed aan doet om eindgebruikers zo bij het ontwikkelproces te betrekken. Als je geen zin hebt in gedoe, blijf dan lekker bij de production builds. Dat doe ik ook, heel bewust. In ieder geval tot de grote kinks uit de kabel zijn.
Mwoah, wat mij betreft mag je ondertussen toch wel verwachten dat een nieuwe build niet elke keer alles overhoop gooit? Tuurlijk, een probleem hier en daar is niet erg, maar zaken als batterij die wordt leeggetrokken, hard resets e.d. mogen eigenlijk niet meer voorkomen. Helemaal niet als je pretendeert dat je zo'n stabiel en veilig OS hebt.

Ik snap dat er vast nog wel bugs in zitten, maar een iets volwassener release mag wat mij betreft wel.

En ik denk niet dat ik de enige ben die de slow-ring veel te traag vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
Martinspire schreef op zondag 24 april 2016 @ 23:13:
[...]

Mwoah, wat mij betreft mag je ondertussen toch wel verwachten dat een nieuwe build niet elke keer alles overhoop gooit? Tuurlijk, een probleem hier en daar is niet erg, maar zaken als batterij die wordt leeggetrokken, hard resets e.d. mogen eigenlijk niet meer voorkomen. Helemaal niet als je pretendeert dat je zo'n stabiel en veilig OS hebt.

Ik snap dat er vast nog wel bugs in zitten, maar een iets volwassener release mag wat mij betreft wel.

Eens! Ik zit sinds een paar dagen weer op de treshold .218 want die voorlaatste redstone build was niet te doen, zeker niet qua batterydrain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Ik dacht al, zal toch niet de enige zijn. Draai al sinds dag 1 bèta, ook op de tablet. En natuurlijk weet je wat dat betekent, daarom zeg ik ook dat het me wat te veel moeite werd op m'n dagelijkse phone.
Daarnaast, op de tablet is RS1 wel prima te doen. Bugs natuurlijk, crash af en toe, maar het is werkbaar. Heb ik graag over om met de nieuwste dingen te spelen, geef ook regelmatig feedback uiteraard.

Ik probeer redstone over een paar maand wel weer, ondertussen hoop ik dat MS het reset verhaal wat gaat verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

wagenveld schreef op zondag 24 april 2016 @ 23:38:
Ik dacht al, zal toch niet de enige zijn. Draai al sinds dag 1 bèta, ook op de tablet. En natuurlijk weet je wat dat betekent, daarom zeg ik ook dat het me wat te veel moeite werd op m'n dagelijkse phone.
Daarnaast, op de tablet is RS1 wel prima te doen. Bugs natuurlijk, crash af en toe, maar het is werkbaar. Heb ik graag over om met de nieuwste dingen te spelen, geef ook regelmatig feedback uiteraard.

Ik probeer redstone over een paar maand wel weer, ondertussen hoop ik dat MS het reset verhaal wat gaat verbeteren.
Eens. Op pc is er echt weinig mis met de insider builds, maar op Mobile werkt het gewoon niet naar behoren. De problemen daar kom je echt niet meer tegen op PC. Ik heb bij de vorige build een BSOD gehad, maar dat was me de vorige 15 builds nog niet voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Ik gebruik mijn L950XL dagelijks als hoofdtoestel (heb niets anders), en draai hoofdzakelijk de fastring updates. Soms zitten er builds tussen, zoals de 14322, die minder zijn. Maar je weet dat wanneer je Insider bent, er soms builds tussen zitten die niet stabiel zijn. Gelukkig wordt dit vrijwel binnen een week weer opgelost, en anders zit er niks anders op om weer terug te gaan naar een stabiele public release. Wat ook vaak vergeten wordt is dat Insiders bedoelt is om nieuwe releases te testen, en bij problemen feedback te geven. Daar is Insiders voor bedoelt. En anders is het gewoonweg bepaalde issues accepteren, melden, en wachten op de volgende build. Natuurlijk kan het hier vermeld worden, maar ga idd niet klagen. Geef eerder aan dat een bepaalde build redelijk stabiel is, wat voor anderen misschien de motivatie geeft om ook een keer naar een (fast) Insider build te gaan. Tot nu toe heb ik weinig builds mee gemaakt die echt verschrikkelijk zijn. Ik ben een keer terug gegaan naar een public release, maar na twee weken weer snel naar de fast ring.

Gisteren was ik in een lokale computerwinkel en werd geholpen door een jonge gast. Op een gegeven moment kwam mijn 950XL ter spraken, en heb ik een demo gegeven. Hij had zelf een iPhone 6, maar was zeer enthousiast over de 950XL. Hij kende W10M niet, maar heb hem wel een goede indruk kunnen geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
wagenveld schreef op zondag 24 april 2016 @ 23:38:

Bij mij kriebelt het alweer om terug te gaan naar redstone, gewoon weer om te proberen maar dit is mijn daily driver en om nou elke keer weer te moeten resetten als het niet lekker werkt heb ik voorlopig geen zin meer in.
Bovendien werkt de .218 best lekker maar ik was met de laatste redstone die ik had juist een beetje begonnen met cortana en dat vond ik best grappig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

maemo schreef op zondag 24 april 2016 @ 23:57:
en om nou elke keer weer te moeten resetten als het niet lekker werkt heb ik voorlopig geen zin meer in.
Nogmaals, het is kolder dat dat moet.

Natuurlijk zijn er risico's, en als je die niet wilt dragen dan kun je beter voor de slow ring gaan of zelfs op production blijven. Maar "elke keer moeten resetten" gaat nergens over. Het wordt denk ik ook te snel aangeraden bij problemen, die wellicht ook wel op een andere manier op te lossen zijn, danwel uit te zitten zijn tot de volgende build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:46
.oisyn schreef op maandag 25 april 2016 @ 01:23:
[...]

Nogmaals, het is kolder dat dat moet.

Natuurlijk zijn er risico's, en als je die niet wilt dragen dan kun je beter voor de slow ring gaan of zelfs op production blijven. Maar "elke keer moeten resetten" gaat nergens over. Het wordt denk ik ook te snel aangeraden bij problemen, die wellicht ook wel op een andere manier op te lossen zijn, danwel uit te zitten zijn tot de volgende build.
Dat jij dat niet hoeft wil niet zeggen dat een ander dat niet hoeft.

Ik heb dit weekend mijn toestel ook een reset gegeven, zonder backup terug te zetten. Niet omdat ik problemen had, maar had toch tijd over. Draai redstone.

Na de reset was mijn wifi stabieler, edge werkte veel sneller en crasht minder vaak. OS zelf was vlotter.

Dus ik kan zeker aanraden om de x builds een reset te geven.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 14:47

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik ben bewust terug gegaan naar Production omdat ik het gezeik zat was met dingen die half werkten. Grote probleem met deze insider builds is dat de apps van 3rd party devs ook negatief beoordeeld worden omdat ze blijkbaar niet werken op insider builds. Echter wanneer je dezelfde app op een Production toestel zet, dan werken ze prima. Ik lees her en der al dat devs het meer dan beu zijn dat hun apps negatieve reviews krijgen van gebruikers, maar alleen maar omdat die gebruikers op instabiele insider builds zitten.
[...]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:23
Hier ook teruggegaan van Slow Ring naar Production. Heb nu wel een stabiele versie, maar helaas ook een enorme battery drain waar ik niet vanaf kom. Ik kan met pijn en moeite 12 uur met een volle accu doen terwijl ik de telefoon overdag amper aanraak. Bij de Slow Ring versies hielp een reset naar fabrieksinstellingen, maar bij de Production Ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Devian schreef op maandag 25 april 2016 @ 07:26:
[...]
Dat jij dat niet hoeft wil niet zeggen dat een ander dat niet hoeft.
Persoonlijk draai ik vanaf dag één op de fast ring, zowel TH-builds als RS-builds, zonder ook maar één reset gedaan te hebben en met uitzondering van 14322 heb ik eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad en dat op een Nokia 930 voor dagelijks gebruik in m'n werk omgeving.

Spijtig genoeg variëren ervaringen enorm van persoon tot persoon... we kunnen hier dus alléén maar onze ervaring delen maar het is geen enkele garantie (nog op slechte werking, noch op goede werking). Feit blijft dat je moet beseffen dat je een beta-tester bent... en daar ook de gevolgen van dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De Anniversary Update komt pas over enkele maanden uit. Je mag er dan van uitgaan dat er in de tussentijd nog genoeg builds zullen komen die minder functioneren door de introductie van nieuwe features. Het is niet realistisch om te verwachten dat Microsoft tegelijkertijd de stabiliteit kan garanderen. Konden ze dat wel dan hadden ze er wel pre-release builds van gemaakt. Het is niet voor niets de fast ring. Zie het maar als de alpha build ring. Dat dekt voor de meeste tweakers de lading wat beter denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:47:
[...]

De Anniversary Update komt pas over enkele maanden uit. Je mag er dan van uitgaan dat er in de tussentijd nog genoeg builds zullen komen die minder functioneren door de introductie van nieuwe features. Het is niet realistisch om te verwachten dat Microsoft tegelijkertijd de stabiliteit kan garanderen. Konden ze dat wel dan hadden ze er wel pre-release builds van gemaakt. Het is niet voor niets de fast ring. Zie het maar als de alpha build ring. Dat dekt voor de meeste tweakers de lading wat beter denk ik.
Je snapt me niet denk ik. Ik heb het erover dat de core gewoon niet stabiel loopt en veelvoorkomende fouten niet goed kan afhandelen. In principe moet het OS gewoon ingrijpen om batterydrains en crashes beter af te handelen. Afknijpen wat de oorzaker is of dingen laten crashen voor ze het hele systeem meenemen.

Ik heb sterk het idee dat het al sinds WP7.5 achteruit aan het gaan is als het op stabiliteit aankomt. Zelfs de production-branch is niet vrij van problemen. Juist de betrouwbaarheid was 1 van de pijlers van WP, maar die zijn ze al enkele jaren volledig kwijt. En hoewel niet iedereen er last van hebt, geeft dit topic toch aan dat er ook een heleboel wel problemen hebben.

Tuurlijk, ze passen soms ook belangrijke componenten aan, maar juist daarbij zou ik verwachten dat ze wat meer tijd nemen om te testen. Dat je een nieuwe messaging-app wilt laten testen is prima, maar als je aan het startscherm gaat frommelen, mag ik hopen dat je dat toch wat beter getest hebt.

Ik denk dat ik niet de enige ben die bij sommige zaken toch vermoed dat er bij MS een "if it compiles, ship it" mentaliteit heerst, daar we dat toch anders gewend zijn. Zeker ook omdat het desktop OS aangeeft dat het wel degelijk anders kan.

En wat MRE ook zegt: veel app devs hebben er last van omdat het hun rating naar beneden helpt. Iets wat je niet moet willen als je store nog zo ver achter loopt. Mijn primaire intentie om insider builds te draaien was om nieuwe features te testen, niet om crashlogs te verzamelen.

Al hoeven we er natuurlijk ook niet telkens op terug te komen zodra iemand een crash meld. Maar ik kan de frustratie prima begrijpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 25-04-2016 10:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:28:
[...]
Je snapt me niet denk ik. Ik heb het erover dat de core gewoon niet stabiel loopt en veelvoorkomende fouten niet goed kan afhandelen. In principe moet het OS gewoon ingrijpen om batterydrains en crashes beter af te handelen. Afknijpen wat de oorzaker is of dingen laten crashen voor ze het hele systeem meenemen.
Met alle respect maar ik denk dat jij niet zo goed bevat wat het betekent om een OS te ontwikkelen. Er zijn zoveel zaken van elkaar afhankelijk dat wat jij suggereert gewoon onmogelijk is. Het aantal mogelijke scenario's is praktisch oneindig en pas als je een build vrijgeeft aan een grote groep testers komen er meer slechte scenario's naar boven.

Je kunt het ook positief bekijken: Microsoft hóeft die builds niet vrij te geven maar kiest er toch voor om enthousiastelingen het naar de zin te maken. Zeker 20 jaar lang heb ik gelekte Windows-builds gedownload uit illegale bronnen omdat ik maar al te graag met het allernieuwste OS wilde werken. In plaats van dat te bestrijden heeft Microsoft de community nu juist omarmd door rijkelijk builds uit te delen via een officieel kanaal. Kijk een gegeven paard niet in de bek zou ik zeggen.

Als je niet actief alpha builds wil testen en fouten wil rapporteren denk ik dat jij beter overstapt naar de slow ring of zelfs de pre-release ring. Of pas je verwachtingen aan, ga uit van nieuwe grote fouten in elke build en werk er omheen of verdraag de problemen tot er een nieuwe build uitkomt. Het lijkt mij sowieso niet handig om klakkeloos elke nieuwe build te proberen op een telefoon waar je voor je dagelijkse leven van afhankelijk bent. Het devies voor elke alpha build is immers: do not use on a production device!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
[...]
En wat MRE ook zegt: veel app devs hebben er last van omdat het hun rating naar beneden helpt. Iets wat je niet moet willen als je store nog zo ver achter loopt.
Misschien moet je Microsoft eens voorstellen dat ze quoteringen van Insider builds niet laten meetellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:41:
[...]

Met alle respect maar ik denk dat jij niet zo goed bevat wat het betekent om een OS te ontwikkelen. Er zijn zoveel zaken van elkaar afhankelijk dat wat jij suggereert gewoon onmogelijk is. Het aantal mogelijke scenario's is praktisch oneindig en pas als je een build vrijgeeft aan een grote groep testers komen er meer slechte scenario's naar boven.

Je kunt het ook positief bekijken: Microsoft hóeft die builds niet vrij te geven maar kiest er toch voor om enthousiastelingen het naar de zin te maken. Zeker 20 jaar lang heb ik gelekte Windows-builds gedownload uit illegale bronnen omdat ik maar al te graag met het allernieuwste OS wilde werken. In plaats van dat te bestrijden heeft Microsoft de community nu juist omarmd door rijkelijk builds uit te delen via een officieel kanaal. Kijk een gegeven paard niet in de bek zou ik zeggen.

Als je niet actief alpha builds wil testen en fouten wil rapporteren denk ik dat jij beter overstapt naar de slow ring of zelfs de pre-release ring. Of pas je verwachtingen aan, ga uit van nieuwe grote fouten in elke build en werk er omheen of verdraag de problemen tot er een nieuwe build uitkomt. Het lijkt mij sowieso niet handig om klakkeloos elke nieuwe build te proberen op een telefoon waar je voor je dagelijkse leven van afhankelijk bent. Het devies voor elke alpha build is immers: do not use on a production device!
Met alle respect, maar je ziet dat het wel op Desktop lukt, waarom Mobile (die ze nog eens veel verder dicht kunnen timmeren) dan niet? Verder hoef je geen expert te zijn om te zien dat er gewoon wat gaten in het huidige systeem zitten. En tuurlijk, speel de "maar dan moet je geen productie-device gebruiken"-kaart maar, al heb ik niet gezegd dat ik met de huidige problemen niet kan leven. Het gaat me er gewoon om dat het systeem niet meer zo stabiel is als vroeger en dat ze daar wat mij betreft eerst prioriteit aan moeten geven in plaats van allerlei andere zaken. Zorg nou eens dat mensen aan kunnen van hun device.

En daarbij maakt het niet eens uit of je op productie zit of niet want de problemen komen overal (!) voor. Op insider misschien iets meer, maar dat doet niets af aan het feit dat je er gewoon totaal geen verbetering bij ziet. En dat MS het probleem ook helemaal niet kenbaar maakt. Want na de gebrekkige store komt bugs toch echt op de 2e plaats van redenen om geen W10M toestel te nemen. Kunnen ze wel leuk halfbakken features toevoegen als messaging sychronisation, maar als je niet eens de app kunt starten, houdt het testen ook snel op.

En tuurlijk, ze hoeven het niet vrij te geven, maar doe mij dan maar een medium-ring (niet fast, niet slow) waar je wel snel nieuwe features kunt testen, maar je niet zorgen hoeft te maken over de stabiliteit van de device. Want reken maar van yes dat als ze een paar dagen wachten met een nieuwe build, ze veel betere en bruikbaardere feedback krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 25-04-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Build 10.0.14328.1000
In de Store heb ik een app staan waarvan alleen de naam en het icoon zichtbaar zijn; Rage Racing 3D.
In het start menu staat de app als zijnde 'In behandeling'.
Zo staat het al enige tijd (meer dan een week).

Heeft iemand een tip hoe ik die corrupte app installatie eruit kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik kon in het app overzicht dubbel klikken (tweemaal snel met je vinger op duwen) waarna hij de Store opende en ik install kon aanklikken.

Andere optie is blijkbaar in de Store iets anders downloaden en dan op pauze te klikken... en daarna een resume all te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Ik heb in deze build een probleem. 10.0.14322.1000
Je hebt op twee plaatsen glimp.
Via extra heb ik glimp aanstaan deze heeft meer prettige opties.
Maar na een herstart gaat die automatisch uit. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Ow nu bezig met met update naar 14328 wie weet helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triflip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-08 13:15
Glance screen is nog niet gefixed in de nieuwe build, je zult hem steeds (ook na de update) opnieuw aan moeten zetten.

Persoonlijk heb ik er niet zoveel last van, zo vaak herstart ik mijn telefoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
Nixo schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:33:
Ik heb in deze build een probleem. 10.0.14322.1000
Je hebt op twee plaatsen glimp.
Via extra heb ik glimp aanstaan deze heeft meer prettige opties.
Maar na een herstart gaat die automatisch uit. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Ow nu bezig met met update naar 14328 wie weet helpt dat.
Met de 14328 build ga je er op stabiliteit er zeker op vooruit.
Het glimp staat wel aan bij mij, maar ik had liever een notificatie led gezien.... (persoonlijke voorkeur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zo, ook ik ben over op 14328. Heb 14327 maar even overgeslagen due to the issues. :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:08

Louw Post

Cerenas

[...]

Ik heb sterk het idee dat het al sinds WP7.5 achteruit aan het gaan is als het op stabiliteit aankomt. Zelfs de production-branch is niet vrij van problemen. Juist de betrouwbaarheid was 1 van de pijlers van WP, maar die zijn ze al enkele jaren volledig kwijt. En hoewel niet iedereen er last van hebt, geeft dit topic toch aan dat er ook een heleboel wel problemen hebben.

Tuurlijk, ze passen soms ook belangrijke componenten aan, maar juist daarbij zou ik verwachten dat ze wat meer tijd nemen om te testen. Dat je een nieuwe messaging-app wilt laten testen is prima, maar als je aan het startscherm gaat frommelen, mag ik hopen dat je dat toch wat beter getest hebt.

Ik denk dat ik niet de enige ben die bij sommige zaken toch vermoed dat er bij MS een "if it compiles, ship it" mentaliteit heerst, daar we dat toch anders gewend zijn. Zeker ook omdat het desktop OS aangeeft dat het wel degelijk anders kan.

En wat MRE ook zegt: veel app devs hebben er last van omdat het hun rating naar beneden helpt. Iets wat je niet moet willen als je store nog zo ver achter loopt. Mijn primaire intentie om insider builds te draaien was om nieuwe features te testen, niet om crashlogs te verzamelen.

Al hoeven we er natuurlijk ook niet telkens op terug te komen zodra iemand een crash meld. Maar ik kan de frustratie prima begrijpen.
Dit herken ik ook heel erg, ik snap niet dat een app het hele OS kan omtrekken. Op Windows 10 Desktop lijkt dit toch veelal goed te gaan en kun je een taak beëindigen als die niet lekker loopt, waarom niet op mobiel? Zelfs in de laatste built heb ik het nog iets van 1x in de 2 dagen (meestal Edge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
De kernel is in princiepe identiek... dus ook op mobile zou dit moeten kunnen (al heb je natuurlijk niet echt een volwaardige Task Manager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Microsoft heeft een nieuwe build released namelijk build 14332. Inmiddels aan het installeren op mijn toestel, ik ben benieuwd.

https://blogs.windows.com...ider-preview-build-14332/

edit //

Build voelt net een klein beetje sneller met alles. Fixt wat Store problemen die ik had dus ik ben tevreden tot dusver :P.

[ Voor 22% gewijzigd door blmp op 27-04-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:29

Radeon

Today is a good day to die

Here’s what’s fixed for Mobile
◾We’ve made improvements to the share UI for Cortana Reminders. The experience is much more polished now.
◾We fixed an issue where a press and hold on the Camera Quick Action in Action Center wouldn’t do anything. Now it will launch the Camera app.
◾We fixed an issue resulting in the Lumia 435, 532, 535 and 540 being unable to take photos with the Camera app.
◾We fixed an issue where typed text would be invisible in Cortana when the OS was set to light mode under Settings > Personalization > Colors.
◾We fixed an issue with the Italian keyboard where certain words would get auto-capitalized after a comma (acting as it would if it was a period instead).
◾Improved the performance of opening Settings > Update & security > For developers.
◾We fixed an issue where Cyrillic characters would be lowercase in list headers (for example, in the All apps list).
◾We fixed an issue where pulling your headphones out to answer a call would result in the music playing out loud once the call had ended.
◾For phones that support adjusting the brightness automatically, this setting will now be enabled by default after a restore or hard reset.
◾You can now set the time for how long it should be for Windows to require you to sign in again via Settings > Accounts > Sign-in options with Windows Hello set up.
◾We fixed an issue that blocked you from renaming your device.
◾We fixed an issue where the Lock screen quick status numbers might appear drawn under the navigation bar.

Known issues for Mobile
◾Speech Packs are unable to be downloaded. However, Language Packs for keyboards should download without any issues. We have identified the issue and working to get a fix out as soon as possible.
◾Feedback Hub is not localized and the UI will be in English (U.S.) only even with language packs installed.
◾When you navigate to your camera roll directly from the Camera app, it may crash. To view the photos taken with the Camera app, go directly to the Photos app instead to avoid the crash.
◾You may receive 0x8004C029 errors when attempting to play Groove Music Pass (DRM) content in Groove Music.
◾You may encounter “Can’t Play – Another app is controlling your sound right now. 0xc00d4e85” errors when attempting to play Groove Music Pass (DRM) content in Groove Music.
◾You may see square boxes in certain apps when using some of the new emoji – we’re still getting support for the new emoji added throughout the systems, this will be resolved in a future build.
◾There is a bug we’re investigating that prevents some apps such as Tweetium from launching.
◾Your phone will lock up and reboot when it receives a notification from an app that has “Keep notifications private on the lock screen” turned on under Settings > System > Notifications & actions. This is particularly painful if you have this turned on for the Messaging app and could result in the loss of text messages. If you have this turned on for specific apps – it is recommended you turn it off until we fix this issue.
◾The Settings app may crash when you are re-arranging Quick Actions under Settings > System > Notification & actions. If it does, it could result in one of the Quick Action spots disappearing. If you see this happen, please refrain from changing your Quick Action settings on this build. If you have been impacted by this issue, only a hard reset will revert your Quick Action settings back to default.
◾You may see square boxes in certain apps when using some of the new emoji – we’re still getting support for the new emoji added throughout the systems, this will be resolved in a future build.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Twee update pogingen... beide Error 0x80070002 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

r2504 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:38:
Twee update pogingen... beide Error 0x80070002 :-(
Ouch ... en wat ik op Google erover lees lijkt ook niet echt positief. Wijst allemaal zo'n beetje naar een reset :|. Zie opReddit over deze build ook dat meer mensen het probleem hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door blmp op 27-04-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

blmp schreef op woensdag 27 april 2016 @ 12:04:
[...]

Ouch ... en wat ik op Google erover lees lijkt ook niet echt positief. Wijst allemaal zo'n beetje naar een reset :|. Zie opReddit over deze build ook dat meer mensen het probleem hebben.
Geen problemen hier op mijn 950XL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ging hier gelukkig ook goed. Was wel even afwegen of ik de update ging draaien. De vorige build was namelijk bijzonder stabiel (en een build overslaan is uiteraard nooit een probleem :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revival67
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:44
Voor mij ook geen problemen, waar ik bij de vorige twee builds erg veel problemen had met stabiliteit, lijkt het nu verbazend goed te gaan.

Alleen Bing Translator loopt al verschillende builds (Redstone?) vast als ik de taal wil veranderen, maar ik denk dat mijn user data corrupt is. Soft en hard reset mochten niet baten, evenals opnieuw installeren.
Pagina: 1 ... 7 ... 28 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is alleen bedoeld voor de insider preview builds van Windows 10 Mobile. De reguliere versie van het mobiele besturingssysteem mag besproken worden in: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.