Acties:
  • +1 Henk 'm!

• triflip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-08 13:15
Ik heb een 950 en (ben het niet van plan) maar zou dan gewoon terug willen naar 10 (is standaard)
Zelf blijk ik op RS te zitten.
Vraag mij dan wel af hoe kan ik van RS weer terug naar de standaard TH
Als je op RS zit dan moet je WDRT gebruiken om terug te gaan naar TH-builds.
In het geval van een Lumia 950/650/550 zal WDRT je direct naar de laatste Windows 10 Release build zetten.
Bij oudere toestellen zet WDRT nog een windows 8.1 build op je toestel waarna je zelf weer kan kiezen of je wilt updaten naar Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:08
Mogelijk deze week nog een nieuwe RS build ?

http://mspoweruser.com/ne...ould-be-coming-this-week/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:54
Voor diegene die een rollback willen doen van fast/slow ring, en/of van Redstone terug naar public Threshold (op dit moment 10586.218), hier een mooie omschrijving van wat de stappen zijn om dit uit te voeren, met screenshots:

http://www.windowscentral...bile-fast-ring-production

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versie 10.0.14322.1000 (redstone, fast insider) is net vrij gegeven....
Downloading as we speak, :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2016 21:19 . Reden: Aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jeej eindelijk tabs die geclosed worden als je op back drukt in een nieuwe tab *O*

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Maar dit is ook interessant:

USB Ethernet Support with Continuum (Mobile)

Kan ik eindelijk een LAN kabeltje aan mijn GSM hangen, handig bij klanten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
Mijn settingsmenu is bij deze laatste build half engels en half nederlands.
Beetje vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 09:31
Balen dat het downloaden van speech data nog steeds niet werkt. Krijg ik Cortana alsnog niet aan de gang... :'( maar goed, het staat wel in de lijst van 'known issues', net als die bug waarbij de spatiebalk het niet meer doet, dus Microsoft is er van op de hoogte.

Momenteel nog aan het wachten totdat de accu 40% vol zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:06

Martinspire

Awesomeness

beste-spellen schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:50:
Balen dat het downloaden van speech data nog steeds niet werkt. Krijg ik Cortana alsnog niet aan de gang... :'( maar goed, het staat wel in de lijst van 'known issues', net als die bug waarbij de spatiebalk het niet meer doet, dus Microsoft is er van op de hoogte.

Momenteel nog aan het wachten totdat de accu 40% vol zit :(
Konden we vanaf deze build dan Cortana gebruiken in Nederland? (zonder met regio te kloten dus)?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:00
henrickus schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:44:
[...]

Oke soepel is anders.......

Waarom helemaal terug naar 8.1 8)7
Wat voor toestel heb jij.
Toch vreemd, waarom niet gewoon direct naar 10
Ik heb een 950 en (ben het niet van plan) maar zou dan gewoon terug willen naar 10 (is standaard)
Zelf blijk ik op RS te zitten.
Vraag mij dan wel af hoe kan ik van RS weer terug naar de standaard TH
Ik heb een Lumia 930. Ik zat dus op de nieuwste Fast Ring build (redstone) en wilde helemaal vers via 8.1 door naar TH2 omdat mijn sensorcore het niet meer deed.
Ik dacht: eerst laten werken onder 8.1, dan weer upgraden.
Uiteindelijk valt het werk wel weer mee, maar je telefoon staat wel lang te stampen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Martinspire schreef op donderdag 14 april 2016 @ 23:42:
[...]

Konden we vanaf deze build dan Cortana gebruiken in Nederland? (zonder met regio te kloten dus)?
Dat is niet gezegd, het zou vanaf de officiële Redstone of de Anniversary Update release in juli werken. Wanneer we dit kunnen gaan testen in de fast ring heb ik nog nergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Bij mij is de irisscan van Windows Hello stuk in deze build. Ik heb hem maar uitgeschakeld...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:11
Swerfer schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:36:
Bij mij is de irisscan van Windows Hello stuk in deze build. Ik heb hem maar uitgeschakeld...
Bij mij ook. Wat wel eindelijk werkt is bing for lockscreen. Verder is deze build echt super fijn! Eindelijk de mogelijkheid om te bepalen welke app voorang heeft op de notification scherm ,en je kan nu ook bepalen welke quick actions je wilt hebben en eventueel herindelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
De crash die ik had in Buienradar bij het inzoomen op m'n locatie is ook verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Heb vannacht ook de 14322 geinstalleerd en wat blijkt in Glancescreen? Indien er een notificatie is van bijvoorbeeld regenmeter... update de tijd op Glancescreen niet meer.....

Notificatie wegpoetsen en tijd loopt weer mee tot de volgende notificatie...

Inderdaad is het instellingenmenu bij mij ook half NL en half EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
Martinspire schreef op donderdag 14 april 2016 @ 23:42:
Ja, je hebt gelijk, althans, Cortana werkt gewoon terwijl ik nog steeds geen engelse spraak heb / kan downloaden. Dus ook weer Quiet Hours en berichten van mijn telefoon die op de PC komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
HOT NEWS!!!!
Cortana werkt in Belgie/Nederland... zonder aanpassingen ! Ik klikte daarnet op Quiet hours en kreeg een scherm waar ik een taal kon selecteren om met Cortana te praten en kreeg daarna de melding dat nog niet alles gesupporteerd was in mijn regio.

Maar Cortana werkt dus !!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

r2504 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:39:
HOT NEWS!!!!
Cortana werkt in Belgie/Nederland... zonder aanpassingen ! Ik klikte daarnet op Quiet hours en kreeg een scherm waar ik een taal kon selecteren om met Cortana te praten en kreeg daarna de melding dat nog niets alles gesupporteerd was in mijn regio.

Komt misschien omdat de halve telefoon in het engels is opeens? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Mijn taal stond al lang op Engels... maar m'n region staat nog steeds op Belgium.

Alle teksten zijn dus zo ie zo in het Engels.

Trouwens iemand een idee hoe ik de uren ingeef voor Quiet hours ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

r2504 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:39:
HOT NEWS!!!!
Cortana werkt in Belgie/Nederland... zonder aanpassingen ! Ik klikte daarnet op Quiet hours en kreeg een scherm waar ik een taal kon selecteren om met Cortana te praten en kreeg daarna de melding dat nog niets alles gesupporteerd was in mijn regio.

Hier werkt het anders niet zo. Als ik op Quiet Hours druk uit de Quick Actions, dan ga ik naar de settings van Cortana, maar daar staat niks van Quiet Hours in, gewoon Device History, SafeSearch/Privacy en "learn more". Ik mis in het menu ook aardig wat opties en heb het muziek-icoon ook niet. In feite niets anders dan de bing-search van eerst, met als enige verschil dat ik wel het logo van Cortana op de search home zie staan met "hi, martin". Maar ik kan dus ook niet zoeken met spraak.

Of bedoel je dat het alleen werkt als je telefoontaal op Engels staat?

Edit: Inderdaad na activeren Engels als hoofdtaal krijg ik in de notebook de Quick Hours instelling te zien en kan ik ook mijn stem met Cortana gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 15-04-2016 10:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

TheVMaster schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:00:
[...]

Het wordt wel verwarrend zo met al die verschillende ringen. Dus de Fast en Slow zitten op 14295 en de Release ring zit op 10586.218. Zit je uberhaupt niet in een ring ehh..dan heb je ook 10586.10x218 ofzo? Geen idee, want ik zit in de Fast ring en kan niet wachten tot build 14316 vrijgegeven wordt (of een hogere :9~ ).
Deze kan wel in de TS of topicwarning, klik eens rond, heerlijke site!!
http://changewindows.org/rings.php

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Het rare is dat ik via All settings naar Hey Cortana ga dat ik de melding krijg "To use Hey Cortana, make sure your region and speech language match your current display language".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:56

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Wat ik niet helemaal begrijp is hoe ik nu kan zien in welke "ring" mijn toestel zit. Ik heb een Lumia 640 die ik geupgrade heb naar de officiele W10 build (164), toen factory default gekozen en me uitgeschreven voor Insider builds.

Nu kreeg 'ie toch de 218 update aangeboden. Dat is toch de release preview ring? Hoe kan dat dan?
Niet dat 'ie niet goed werkt, maar toch :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loller1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-08 12:18
strandbal schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:30:
Wat ik niet helemaal begrijp is hoe ik nu kan zien in welke "ring" mijn toestel zit. Ik heb een Lumia 640 die ik geupgrade heb naar de officiele W10 build (164), toen factory default gekozen en me uitgeschreven voor Insider builds.

Nu kreeg 'ie toch de 218 update aangeboden. Dat is toch de release preview ring? Hoe kan dat dan?
Niet dat 'ie niet goed werkt, maar toch :)
Dan zit je waarschijnlijk gewoon in de Production Ring, 218 lijkt daar ook te zijn uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Nee het is nog ietsje anders: de 218 is zelfs nu de huidige officiële retail build. Deze wordt ook aangeboden aan niet insiders.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Precies, .218 heeft iedereen, zelfs je Windows 10 PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik heb met de 14322 build de taal op English(United Kingdom) ingesteld en de regio op Nederlands en bij Cortana de taal ingesteld op English (United Kingdom). Cortana werkt gewoon. Ik had zelfs de OS taal op English(US) met regio Nederland en Cortana taal English(UK) en zelfs dan werkt Cortana gewoon.

Je moet helaas natuurlijk nog steeds Engels praten tegen haar...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Geforceerd download knop lijkt nog steeds niet te werken bij updates? Update 14322 is maar 800MB, maar hoe vaak ik ook op die downloadknop druk, hij gaat niet downloaden zonder wifi verbinding :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
r2504 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:44:
Trouwens iemand een idee hoe ik de uren ingeef voor Quiet hours ?
Initieel kreeg ik de setting niet te zien (Cortana, Notebook, Quiet hours)... nu wel al crashed deze als ik op de knop "Every day" klik. Ik kan dus enkel Quiet hours instellen welke identiek zijn voor alle dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Martinspire schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:48:
[...]

Edit: Inderdaad na activeren Engels als hoofdtaal krijg ik in de notebook de Quick Hours instelling te zien en kan ik ook mijn stem met Cortana gebruiken.
Dan is er dus nog niet veel veranderd voor ons. Op deze manier werkte het op de vorige build toch ook? Alleen de regio instellingen moesten ook Engels zijn. Het is toch zo meteen de bedoeling dat je de hoofdtaal op Nederlands kan laten staan, alleen Cortana werkt dan op z'n Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Je moet de regio niet meer aanpassen... van de hoofdtaal weet ik niet omdat die zo ie zo op Engels staat bij mij. Maar misschien kan je even je hoofdtaal aanpassen, Cortana activeren (deze vraagt toch wel taal je wil gebruiken) en terug switchen naar Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
r2504 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:33:
Misschien kan je even je hoofdtaal aanpassen, Cortana activeren (deze vraagt toch wel taal je wil gebruiken) en terug switchen naar Nederlands.
Nope, dan werkt het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Ik was een beetje huiverig met de fast ring aangezien het mijn main toestel is. Maar de afgelopen .1000 update op de slow&fast vond ik zo verschrikkelijk werken dan vandaag maar snel de fast ring heb gepakt met 950xl. Wat een verademing deze build. Het is nog niet perfect maar alles waar ik me tot nu toe heel erg aan stoorde is eruit. Vooral het afsluiten van apps was een reden om vast te lopen. Ook hier nu een werkende cortana. Maar waar vind ik quiet hours?
Wel jammer dat nederlandse taal nog onderbreekt voor navigatie. Is deze nu in het engels?
En ze zijn blijkbaar vergeten het instellingen menu te vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Quiet hours kan je vinden in je Notification center (bovenaan je telefoon omlaag vegen) en dan Expand (om alle icoontjes te zien) waarna je Quiet hours kan zien staan (op m'n 930 derde rij, derder icoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier nu ook 14322 aan't downloaden op m'n 640XL. Ben wel beetje huiverig voor die known issues...

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:14
Swerfer schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:36:
Shit zeg, bij mij ook :p Bij mij kan ik dan zelfs niet meer met de knop mijn scherm aankrijgen, ik moet dan een soft reset doen. Ik gebruikte Hello eigenlijk altijd om te unlocken. De enige manier om het op te lossen op korte termijn is terugzetten met een recovery tool, maar dat is ook veel gedoe. Ik hoop dat er snel een hotfix of iets dergelijks komt om dit te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

r2504 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:08:
Quiet hours kan je vinden in je Notification center (bovenaan je telefoon omlaag vegen) en dan Expand (om alle icoontjes te zien) waarna je Quiet hours kan zien staan (op m'n 930 derde rij, derder icoon).
Wat een faal (uiteraard weet ik waar het te vinden is), maar het lijkt erop dat ook al werkt Cortana nu je region op Nederland staat, maar quiet hours lijkt niet te gebruiken. Dit is dus weer halfbakken geïmplementeerd zo...

EDIT En excuus aan de lieve mensen bij MS :> Je moet eerst ff Cortana openen en naar Settings gaan, daar kan je je taal instellen voor Cortana. Je krijgt een waarschuwing dat je taal niet matched met je regio, maar die kan je negeren natuurlijk (MS denkt nog steeds dat iedereen in Europa alleen de taal spreekt van hun land..). Daarna werkt quiet hours wel weer :)

[ Voor 25% gewijzigd door DeMoN op 15-04-2016 15:53 ]

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DeMoN schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:51:
[...]

Wat een faal (uiteraard weet ik waar het te vinden is), maar het lijkt erop dat ook al werkt Cortana nu je region op Nederland staat, maar quiet hours lijkt niet te gebruiken. Dit is dus weer halfbakken geïmplementeerd zo...

EDIT En excuus aan de lieve mensen bij MS :> Je moet eerst ff Cortana openen en naar Settings gaan, daar kan je je taal instellen voor Cortana. Je krijgt een waarschuwing dat je taal niet matched met je regio, maar die kan je negeren natuurlijk (MS denkt nog steeds dat iedereen in Europa alleen de taal spreekt van hun land..). Daarna werkt quiet hours wel weer :)
Maar ook alleen als je systeemtaal al op Engels staat, anders werkt dat ook nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-PaiN
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 13:36
Heeft iemand al enig idee welke ethernet adapters wel werken?
De release notes zijn hierin niet erg specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Martinspire schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:04:
[...]

Maar ook alleen als je systeemtaal al op Engels staat, anders werkt dat ook nog niet
Klopt, heb je gelijk in :) Heb al mijn devices in Engels dus dacht er niet eens over na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik heb trouwens ook last van een battery drain met 14322. Vooral Start (47%) , Cortana (18%) en het Lock Screen (15%) gebruiken veel stroom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:29

Radeon

Today is a good day to die

De apps van mspoweruser en filmcloset willen niet meer opstarten met 14322. Wat al eerder is gezegd weet niet hoe deze build erdoorheen is gekomen met een kapote Windows Hello.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
14322 is veruit de slechtste update in maanden! Waar ik de vorige maanden zonder problemen mijn 950xl heb kunnen gebruiken is sinds gisten mn telefoon een gloeiplaat en het lijkt alsof het continue vastloopt, zelfs na reboots... Vele apps werken zeer langzaam en soms helemaal niet. Zijn er andere gebruikers die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radeon schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 22:07:
De apps van mspoweruser en filmcloset willen niet meer opstarten met 14322. Wat al eerder is gezegd weet niet hoe deze build erdoorheen is gekomen met een kapote Windows Hello.
Hello is niet kapot echter als het lampje niet gaat branden en je wel kunt unlocken, met de pincode.
Dan dien je omhoog te vegen, en hierna weer naar beneden te vegen, dan komt " hello " met de rode lamp.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:11
Radeon schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 22:07:
Tja blijft de fast ring. Had je er maar niet voor moeten kiezen. Al zijn er workarounds om het op te lossen.
E-PaiN schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:41:
Heeft iemand al enig idee welke ethernet adapters wel werken?
De release notes zijn hierin niet erg specifiek.
Zag hier dat ze het hadden getest en het zou moeten werken. Bedoel, zelfs de nieuwe HP Windows 10 Phone wordt geleverd met een dockingstation waar rj45 aansluiting in zit. Microsoft was het dus al een tijd geleden al vanplan, maar heeft het nu pas uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Kom er ook achter dat met build 14322 Glancescreen geen optie bied om notificaties te late zien. Dus geen icoontje meer indien er een WhatsApp berichtje is of mail oid.
Overigens staat in het instelingenmenu in item "extra"en dan weer "extra"nog steeds "Glimpscherm"
Of die confilcteerd met "Glancescreen" in Personalization... geen idee

Ook werk automatische Brightness niet meer bij mijn L950xl

En idd ook Hello lijkt wat in de war...

Iemand zei het hierboven al....ook voor mij de meeste haperingen in deze release... voorgaande weinig tot geen problemen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

14322 Redstone, zaken die mij opvallen.

Als ik hem lock, gaat de Iris scanner aan voor zo'n 40 sec., zodat ik me nog een keer kan bedenken !

Notificaties als zijnde mails binnen of whats app's met een teller laat hij nog steeds zien, soms minder goed bijgewerkt dan in de 14.295 versie.

Als ik hem UN lock gaat niet automatisch de iris scanner aan, maar krijg ik de cijfers te zien om te unlocken als ik 1 x omhoog veeg, als ik dit niet invoer en dit weer omlaag veeg krijg ik alsnog de iris scanner om te unlocken.

De hick-up in de het opstarten van de camera is opgelost.

Bij afbeeldingen bekijken krijg je bovenin de datum te zien wanneer de foto gemaakt is.

Navigatie maps is nog steeds in het ( spraak ) engels ( was bekend ).
Hiervoor dien je het toestel wel in het engels te zetten anders heb je helemaal geen spraak.
Regio kan je in het Ned. laten staan.

Verder loopt het hier soepel op de 950 ( non xl ).

Nog even testen als ik hem lock met dubbel tab op de balk, heb je een grotere kans dat de iris scanner niet gaat branden als het toestel uitgezet wordt.
Zojuist ook de irris scanner een verbeter traject willen laten uitvoeren, dit heeft er nu toe geleid dat het nu niet meer werkt, het verbeteren ging zo wie zo niet, maar nu kan ik het toestel er ook niet meer mee unlocken....mmmm.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

peerke63 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:32:
Kom er ook achter dat met build 14322 Glancescreen geen optie bied om notificaties te late zien. Dus geen icoontje meer indien er een WhatsApp berichtje is of mail oid.
Geen last van hier, ik heb gewoon nog mijn notification icoontjes.
En idd ook Hello lijkt wat in de war...
Klopt idd, Hello heb ik maar gewoon even uitgezet want ik had het idee dat dat toch een behoorlijke drain was. Heb het ook zien gebeuren dat het rode lampje elke keer aan ging op het moment dat ik het scherm uit zette, om vervolgens weer uit te gaan als ik 'm aan zette.

Ik ben op zich wel content met deze build. Vooral de wijzigingen aan Edge ben ik blij mee (tabs die automatisch sluiten bij het gebruik van de back knop, en tabs die sowieso langer in het geheugen blijven en dus niet hoeven te refreshen als je even een andere tab hebt gelezen).

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Swerfer schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:43:
Ik heb trouwens ook last van een battery drain met 14322. Vooral Start (47%) , Cortana (18%) en het Lock Screen (15%) gebruiken veel stroom...
Hier ook wel aardig wat drain. Al is het minder als met 14295 overigens hier op mijn Lumia 930. Haal op deze build zowaar het einde van de dag nog wel, dat lukte op 14295 zeker niet.
on99 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 22:14:
14322 is veruit de slechtste update in maanden! Waar ik de vorige maanden zonder problemen mijn 950xl heb kunnen gebruiken is sinds gisten mn telefoon een gloeiplaat en het lijkt alsof het continue vastloopt, zelfs na reboots... Vele apps werken zeer langzaam en soms helemaal niet. Zijn er andere gebruikers die hier last van hebben?
Hmm raar. Hier vrijwel geen problemen op mijn Lumia 930, buiten known issues dan.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Proximity-sensor lijkt het ook niet te doen???

Dit moet ik terug nemen want bij telefoneren blijkt ie het wél te doen :)

[ Voor 45% gewijzigd door peerke63 op 16-04-2016 20:05 . Reden: correctie op de vraag :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

blmp schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:52:
[...]

Hier ook wel aardig wat drain. Al is het minder als met 14295 overigens hier op mijn Lumia 930. Haal op deze build zowaar het einde van de dag nog wel, dat lukte op 14295 zeker niet.
Na een soft reset is de battery drain bij mij verdwenen. Vanmorgen 07.30 van de lader en nu nog 78% over (weinig gebruikt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

SinergyX schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:09:
Geforceerd download knop lijkt nog steeds niet te werken bij updates? Update 14322 is maar 800MB, maar hoe vaak ik ook op die downloadknop druk, hij gaat niet downloaden zonder wifi verbinding :/
Je hebt hem wel aangesloten aan de oplader neem ik aan?

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Heb sinds 3 dagen de Lumia 950 (kwam van de 925 naar de 550 als tussentoestel) en natuurlijk direct de insider build (fast) erop gezet, zoals altijd :P Maar heb ook een enkel dagje de 950 gebruikt met de productie-build en toen had ik dus eind van de dag nog 50% batterij over of zo.. terwijl ik (want nieuw) toch behoorlijk wat met m'n telefoon had zitten spelen. Nu met de laatste build haal ik het einde van de dag echt niet.. ligt nu ook alweer aan de lader.

Had dit ook erg met de 550, extreme battery drain. Toen heb ik een keer na een update een factory reset gedaan en daarna was het over. Ga ik wellicht voortaan doen na een build-update, even een factory reset. Lijkt soms opeens erg veel te schelen! Het jammere is alleen dat nog lang niet alle settings in de cloud staan, dus je bent wel weer veel bezig met zaken opnieuw instellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Volgens mij ben je dat dan gauw zat. :D

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
blmp schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:52:
[...]

[...]

Hmm raar. Hier vrijwel geen problemen op mijn Lumia 930, buiten known issues dan.
Ik moet niet direct klagen omdat het een insider build betreft, maar ik ondervind enorm veel problemen met mijn 950xl.
Met name de traagheid c.q. vastlopers en de warmte ontwikkeling zijn een groot probleem. Daarnaast is het selecteren van input boxes al een probleem bij o.a. whatsapp en in Edge.... heel vaag allemaal.

Hopelijk komen ze snel met een nieuwe update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Sinds de nieuwste 14322 build al twee dagen na elkaar dat m'n telefoon 's morgens om een SIM pincode vraagt (maw. de telefoon is spontaan herstart). Daarnet begon hij dan plots te trillen... kon niets doen, scherm bleef zwart, geen enkele toestcombinatie werkte, ... pas na minuten trillen is hij ook weer herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
peerke63 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:25:
Proximity-sensor lijkt het ook niet te doen???

Dit moet ik terug nemen want bij telefoneren blijkt ie het wél te doen :)
Merk je dit toevallig bij het Glance scherm?
Ik heb sinds net ook deze build op m'n 950, en had hetzelfde.
Het blijkt dat er nu 2 versies van Glance zijn, waarvan de nieuwe nog niet al te best werkt.
Bij Personalization moet je Glance uitschakelen, en bij extra's (de oude versie) inschakelen.
Glance peek werkt dan weer als vanouds.

Ik heb wel hetzelfde probleem wat ik ook al had gelezen, wat betreft de iris scanner (hello) die niet correct functioneert.

Voor nu maar uitgezet, jammer.
Wel de mogelijkheid om quiet hours te gebruiken in NL zonder de regio te moeten aanpassen (wat een idiote keuze van MS om dit onder Cortana te proppen)

Ben benieuwd naar de volgende build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Weet er iemand toevallig of dit ondersteund wordt bij de Vlaamse telecom provider Telenet?

http://mspoweruser.com/wi...hotspot-2-0-support-soon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-08 11:06

Magure

Bla....

Pfff..... Build 14322 dus geinstalleerd, problemen tot nu toe ;

* meerdere reboots/vastlopers, alleen vandaag al 8x
* Irisscanner gaat aan na locken
* irisscanner gaat uit het niet aan knipperen
* uit het niets soms een flits op het scherm
* QI laad niet op (loopt eerder sneller leeg), na softreset verholpen
* meerdere apps doen het niet meer (FB Messenger, OneDrive, gegevens overzetten etc
* taal gedeeltelijk in het engels
* wifi valt weer weg 2,4 en 5ghz, was met vorige build perfect
* foutmelding op BT auto, was met vorige build verholpen..

Kijken hoe het morgen gaat, anders maar recoveren en terug naar non insiders want vorige build was perfect.

:( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn de dingen die het een fast ring maken. En het verschil maken met een productie ring.
Geef ze Door via de feedback app. En bedankt voor het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Magure schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:20:
Pfff..... Build 14322 dus geinstalleerd, problemen tot nu toe ;

* meerdere reboots/vastlopers, alleen vandaag al 8x
* Irisscanner gaat aan na locken
[... knip ...]
* wifi valt weer weg 2,4 en 5ghz, was met vorige build perfect
* foutmelding op BT auto, was met vorige build verholpen..

Kijken hoe het morgen gaat, anders maar recoveren en terug naar non insiders want vorige build was perfect.

:( :( :( :( :(
Dit soort problemen kan je idd verwachten met Insider builds, vooral met de fast ring. De helft in Engelse taal klopt, dit is nu niet op te lossen, dat niet Microsoft nog doen. Maar de helft van jouw problemen is zeer waarschijnlijk op te lopen met en factory reset, en misschien kan je nog en back-up terugzetten, al kan dat ook problemen geven. Verder zijn er nog bekende problemen met deze build, die de verschillende topics over W10M hier op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 15:40
Gisteren kwam ik erachter dat de camera nu ook een slow-motion functie heeft.
Bij het filmen kan ik nu een schildpadje aantikken en de camera filmt dan 120PFS slow-motion filmpjes.

Later kan je deze nog editten, werkt best aardig!
Zat dit er al langer op :?

Op een 1520 met OS built 10.0.14322.1000
Volgens mij na een update van de camera app gisteren...

https://onedrive.live.com...ZO5uc4&ithint=video%2cmp4

[ Voor 15% gewijzigd door ZtaaB op 18-04-2016 07:01 ]

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Dat zit er al een tijdje in iig al sinds de eerste redstone builds ;)

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 15:40
ohw, hehe dan heb ik een tijdje niet op zitten letten :P

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Cortana is niet echt van de slimste... gisterenmorgen rond een uur of 11 wou ik een reminder zetten voor 10 uur 's avonds (ik gaf dus aan "10 o'clock")... kwam Cortana me doodleuk vertellen dat hij geen reminders kon zetten in het verleden... blijkbaar snap hij dus niet dat het 10 uur 's avonds was. Ik moest dus expliciet zeggen "10 o'clock PM".

Een ander probleem is dat wanneer ik het weerbericht vraag aan Cortana hij afkomt met temperaturen in Fahrenheit... kent Cortana geen regional settings ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Going4Quests schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:32:
Weet er iemand toevallig of dit ondersteund wordt bij de Vlaamse telecom provider Telenet?

http://mspoweruser.com/wi...hotspot-2-0-support-soon/
HS 2.0 is blijkbaar iets "over" verschillende hotspot providers heen voor zover ik het begrijp... geen idee of het dus bruikbaar is voor veel mensen (normaal heb je toegang tot de hotspots van je eigen provider en dat is het).

Je hebt dit totaal ook niet nodig bij je eigen provider... voor TN log je gewoon éénmaal in op de TelenetWiFree hotspot (dus niet de Telenet Homespot !) en je bent steeds verbonden als er één in de buurt is.

Ik kijk trouwens eerder uit naar prioriteit in je gekende netwerken... als ik thuis ben wil ik net NIET connecteren met m'n provider z'n hotspot, maar wel met m'n eigen LAN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Sinds laatste build is Whatsapp erg instabiel. Ook al opnieuw geinstalleerd (whatsapp). Als ik op WiFi zit loopt de app vaak vast en loading/resuming. Verder werken veel apps niet meer zoals RDW kenteken, en de comic app Evert Kwok... :(

De batterydrain lijkt wel (gedeeltelijk?) te zijn verdwenen. Kan nu stuk langer doen ipv de 9 uur met de vorige build

[ Voor 20% gewijzigd door NeFoRcE op 18-04-2016 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

NeFoRcE schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:28:
Sinds laatste build is Whatsapp erg instabiel. Ook al opnieuw geinstalleerd (whatsapp). Als ik op WiFi zit loopt de app vaak vast en loading/resuming. Verder werken veel apps niet meer zoals RDW kenteken, en de comic app Evert Kwok... :(
Ik heb het hier ook. Gisterenavond geupdate en inmiddels al een paar vastlopers/ herstarts verder. Vorige build weinig problemen en nu weer terug bij af. Applicaties werken soms wel soms niet. Wifi werkt niet stabiel.

Als het mij vraagt hadden ze deze build nog even niet kunnen uitgeven.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Had zelfs dat messenger niet meer wilde opstarten.
Maar besloten om via 8.1 terug naar de gewone builds te gaan. (waarom dat nog via 8.1 moet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Frostbite schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:32:
[...]

Ik heb het hier ook. Gisterenavond geupdate en inmiddels al een paar vastlopers/ herstarts verder. Vorige build weinig problemen en nu weer terug bij af. Applicaties werken soms wel soms niet. Wifi werkt niet stabiel.

Ik zit er sterk aan te denken om terug te gaan naar 8.1 of 10 stable. Het is m'n daily driver en het is niet echt werkzaam meer zo. Helaas. Heb het toch een dik jaar volgehouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
NeFoRcE schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:28:
Sinds laatste build is Whatsapp erg instabiel.
Geen idee of WhatsApp de oorzaak is... maar ik heb ondertussen al tweemaal gehad dat m'n telefoon spontaan begint te trillen en je verder niets kan (scherm zwart en power knop die niet werkt) wat zo enkele minuten blijft duren waarna hij spontaan herstart.

Ik heb wel de indruk dat dit steeds was bij het ontvangen van een WhatsApp bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
nick_haak schreef op zondag 17 april 2016 @ 13:53:
[...]

Merk je dit toevallig bij het Glance scherm?
Ik heb sinds net ook deze build op m'n 950, en had hetzelfde.
Het blijkt dat er nu 2 versies van Glance zijn, waarvan de nieuwe nog niet al te best werkt.
Bij Personalization moet je Glance uitschakelen, en bij extra's (de oude versie) inschakelen.
Glance peek werkt dan weer als vanouds.

.....
Yuppp was idd met Glance...
En dank voor de tip! Werkt idd prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
Frostbite schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:32:
[...]

"Gelukkig" hebben er hier meer last van en ben ik niet de enige.

Whatapp is inderdaad een app die behoorlijk vaak vastloopt. Helemaal wanneer je een foto wilt versturen moet je toch even geduld hebben.
Ik wacht met smart af op een nieuwe update omdat deze voor mij niet al te best werkt.

(Het is een insider build dus het kan een keer zo zijn dat het niet zo lekker werkt... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

r2504 schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:01:
Cortana is niet echt van de slimste... gisterenmorgen rond een uur of 11 wou ik een reminder zetten voor 10 uur 's avonds (ik gaf dus aan "10 o'clock")... kwam Cortana me doodleuk vertellen dat hij geen reminders kon zetten in het verleden... blijkbaar snap hij dus niet dat het 10 uur 's avonds was. Ik moest dus expliciet zeggen "10 o'clock PM".

Een ander probleem is dat wanneer ik het weerbericht vraag aan Cortana hij afkomt met temperaturen in Fahrenheit... kent Cortana geen regional settings ?
Kies Engels (UK) ipv Engels(US). Verder kan je ook 22-hundred zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revival67
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 09:18
r2504 schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:01:
Cortana is niet echt van de slimste...
.........

Als je in het Cortana menu naar Notebook gaat, staat onderaan "weather" hier kun je (ook weer onderaan) in "Units" aangeven of je Celsius of Fahrenheit wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Welke klapviool heeft bedacht dat ik een camera-knop op de plek van de back-knop wil hebben als mijn toestel op de lockscreen staat?

Als ik een oproep beantwoord (vanuit gelockte toestand) staat daar tijdens het gesprek ook die camera knop, lekker wisselen tussen bijv. je agenda en je gesprek dan. Pleur even een eind op zeg. :/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

max schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:50:
Welke klapviool heeft bedacht dat ik een camera-knop op de plek van de back-knop wil hebben als mijn toestel op de lockscreen staat?

Als ik een oproep beantwoord (vanuit gelockte toestand) staat daar tijdens het gesprek ook die camera knop, lekker wisselen tussen bijv. je agenda en je gesprek dan. Pleur even een eind op zeg. :/
Je gebruikt per ongeluk Insider builds op je telefoon?

http://www.windowscentral...=navigation&utm_source=wp

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Euh....ik post bewust in het insider topic dus dat is niet per ongeluk. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

max schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:30:
Euh....ik post bewust in het insider topic dus dat is niet per ongeluk. :)
In dat geval, wat zeur je dan....? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Dat is geen zeuren, die camera knop op het Lock screen is een nieuwe optie in de laatste RS build, en is geen bug. Maar ik kan mij de frustratie wel voorstellen wanneer je veel belt. De plaatsing in dat geval is minder gelukkig op dat moment. Het overkomt mij ook vaak dat je tijdens een lang gesprek effe iets moet opzoeken, en dan is het scherm gelocked, en dan dit daar ineens de camera knop. Het scherm zou eigenlijk tijdens een gesprek niet moeten locken, tenzij je zelf met de power knop het scherm locked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ardvark99 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 00:23:
Dat is geen zeuren, die camera knop op het Lock screen is een nieuwe optie in de laatste RS build, en is geen bug. Maar ik kan mij de frustratie wel voorstellen wanneer je veel belt. De plaatsing in dat geval is minder gelukkig op dat moment. Het overkomt mij ook vaak dat je tijdens een lang gesprek effe iets moet opzoeken, en dan is het scherm gelocked, en dan dit daar ineens de camera knop. Het scherm zou eigenlijk tijdens een gesprek niet moeten locken, tenzij je zelf met de power knop het scherm locked.
Dat het geen bug is dat is duidelijk, onder de link die ik plaatste staat die nieuwe feature vermeld. Zijn ze zo kortzichtig geweest om dat niet via een instelling aan of uit te zetten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:23
Zijn er meer mensen die last hebben van abnormale battery drains? Ik heb in de afgelopen 48 uur 3x mijn Lumia 735 moeten opladen. Op dit moment heeft mijn accu nog 29% beschikbaar. Grote boosdoener lijkt Mail & Agenda te zijn met 87% verbruik. In gebruik is dat 4,7% en in de achtergrond maar liefst 95,3%.

Het wordt zo langzamerhand best vervelend. Ik snap dat het in ontwikkeling is maar met de laatste 3 updates heb ik telkens last gehad van battery drains. Bij de vorige updates was dat op te lossen met een reset naar fabrieksinstellingen. Dit heb ik afgelopen zondag ook gedaan maar dat heeft dus helaas niet geholpen. Draai op dit moment .218.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
hardware-lover schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 00:35:
[...]

Dat het geen bug is dat is duidelijk, onder de link die ik plaatste staat die nieuwe feature vermeld. Zijn ze zo kortzichtig geweest om dat niet via een instelling aan of uit te zetten?
Dat deze optie in de laatste RS1 build zou zitten wist ik, het duurde alleen een paar dagen voor mij voordat ie opviel. Ik vind de plek niet handig gekozen, en had dan liever een losse knop op het scherm. Niet dat ik de knop mis, heb een L950, dus heb de knop niet eens nodig.

Maar ik heb vandaag er eens op gelet met bellen, en het is idd irritant. Wanneer je in gesprek bent, en je scherm locked na een bepaalde tijd, en je drukt gelijk op de powerknop om het scherm weer te activeren, terwijl je dan dus niet in het lock scherm zit, maar gewoon de telefoonapp weer voor je neus hebt, is de backtoets de camera knop geworden, enigste wat je dan kan doen is de windows toets indrukken om naar een andere app te gaan. Hopelijk wordt dit aangepast bij de volgende release. Ik zal eens kijken of dit al gemeld is via de feedback app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

max schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:50:

Wees blij dat ze nieuwe opties door insiders laten TESTEN. Geef jouw bevindingen door via de feedback app en ze gaan dan vanzelf wel een oplossing voor het probleem brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
ardvark99 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 00:23:
Dat is geen zeuren, die camera knop op het Lock screen is een nieuwe optie in de laatste RS build, en is geen bug.
Bij mij werkt dit nochtans niet... back op de lockscreen doet niets, en als ik hem langer indruk krijg ik zo'n half scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
r2504 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:53:
[...]

Bij mij werkt dit nochtans niet... back op de lockscreen doet niets, en als ik hem langer indruk krijg ik zo'n half scherm.
Welke release draai jij? Met de laatste RS1 heb je een camara button ipv de back toets. Zie screenshot halverwege deze site: http://mspoweruser.com/ne...ws-10-mobile-build-14322/

* Camera button on the Lock screen: When your phone is locked, the back button on the navigation bar is now replaced with a camera button. Press and hold this button to launch the Camera app from the Lock screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
ardvark99 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:20:
[...]

Welke release draai jij? Met de laatste RS1 heb je een camara button ipv de back toets.
De meest recente RS1 build... maar niet met on-screen toetsen... is een Nokia 930 met hardware keys.

Misschien is dat de reden ?

Daarnet begon m'n telefoon weer te trillen voor enkele minuten waarna een spontane reboot volgde... was weer wanneer ik m'n telefoon wou ontgrendelen na een WhatsApp bericht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
r2504 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:34:
[...]

De meest recente RS1 build... maar niet met on-screen toetsen... is een Nokia 930 met hardware keys.

Misschien is dat de reden ?

Daarnet begon m'n telefoon weer te trillen voor enkele minuten waarna een spontane reboot volgde... was weer wanneer ik m'n telefoon wou ontgrendelen na een WhatsApp bericht :(
Ik heb alleen ervaring met een L950, dus ik neem idd aan dat die onscreen camera knop dan ergens anders op het scherm staat. Of het werkt nog niet op toestellen met vaste knoppen, je kan bij de vaste knoppen niet de functionaliteit aanpassen, softwarematig wel, maar dan klopt het plaatje niet ;)

Heb je al een factory reset geprobeerd? Wanneer ik de berichten hier en daar lees, heb ik het idee dat RS1 nog niet lekker loopt op 8.1 toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Toevallig net gezien op mijn 950, bij de mijne iig ook een onscreen camera knop ipv de terug knop.
Dus waarschijnlijk ook zelfs op andere telefons met een hardware camera knop
RS1 insider build 14322.1000 hier op de 950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Daarstraks de nieuwe Phonos UWP gedownload... ga ik terug naar de Store en staat hij plots terug in de Queue waar ik er niets mee kan doen (download starten of verwijderen kan niet) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
r2504 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:21:
Daarstraks de nieuwe Phonos UWP gedownload... ga ik terug naar de Store en staat hij plots terug in de Queue waar ik er niets mee kan doen (download starten of verwijderen kan niet) ?
volgens mij een issue van de laatste build.
Waarschijnlijk staat de app nu ook 2 keer in je lijst, en is hij gewoon bruikbaar.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Driek schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:23:
[...]

volgens mij een issue van de laatste build.
Waarschijnlijk staat de app nu ook 2 keer in je lijst, en is hij gewoon bruikbaar.
Is volgensmij een known issue inderdaad. Heb inmiddels 3 van zulke apps.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Pfff... als Insider weet ik welk risico ik neem maar wat er aan de hand is met deze build is echt een ramp.

Hopelijk komt er snel een nieuwe... want de PC build blijkt ook al terug getrokken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

pfff. Heb ook een battery draine... bij de 14322.
Wifi gaat vanzelf aan...[ teriwijll ik hem uit zet ]
Had iets meer vertrouwen in wp/ms...
Dit is echt bagger.[ windows gaat klanten verliezen, ondanks dat het een insider is ]
Is er een optie om een build terug te gaan oid?
Weet iemand al wanneer er evt bugfix komen hiervoor?

wp wordt OPENSOURCE!!! [ of je gaat verliezen ]
Ken projecten die betere update brengen dan deze shit

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
r2504 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:11:
Pfff... als Insider weet ik welk risico ik neem maar wat er aan de hand is met deze build is echt een ramp.

Hopelijk komt er snel een nieuwe... want de PC build blijkt ook al terug getrokken te zijn.
Ik heb zojuist mijn 950 xl terug gezet op production via wdrt.
Teveel issues op deze build en een batterydrain die ik niet oke vond.
Ik kon af en toe gewoon een eitje bakken op mijn scherm, lijkt me niet de bedoeling.
Wacht de volgende wel af want er zaten leuke verbeteringen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Laatst online: 17:01

Rhapsody

In Metal We Trust

r2504 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:21:
Hoe heb je die gedownload als ik vragen mag? Als ik via http://phonos.org/universal op die button klik, wordt bij mij (lumia 650, laatste insider build) alleen Edge geopend met uiteindelijk een redirect naar de Microsoft store homepage.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Via een QR-code app... de QR code kan je vinden op http://mspoweruser.com/so...g-release-windows-10-app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Laatst online: 17:01

Rhapsody

In Metal We Trust

Hmm die doet het hier ook niet. Zelfde resultaat: de Windows store homepage in Edge... misschien is het een Insider build iets.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Als ik ga zoeken in de Store kan ik alvast niets vinden... ben er enkel geraakt via de QR code.

Je kan de developer steeds mailen op support "krulletje" Phonos "puntje" org
Pagina: 1 ... 6 ... 28 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is alleen bedoeld voor de insider preview builds van Windows 10 Mobile. De reguliere versie van het mobiele besturingssysteem mag besproken worden in: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.