Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister avond ge updated naar 14295.1000

Merk nu dat ik geen geluid meer heb bij m´n navigatie `Kaarten` heeft iemand een idee hoe dit kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54
henrickus schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:41:
Zijn er mensen die de laatste buit hebben geinstalleerd (10.0.14295.1000, slow ring) en na deze update is mijn batterij binnen een uurtje of 3 van 100% (heeft een hele nacht aan de oplader gehangen) naar 38%.
Dit is volgens mij wel heel snel.
Nu lees ik dat je een hard reset kan doen, maar is dit niet het zelfde als een factory reset en daarna ben je alles kwijt
Ja, heb ik ook last van na de update woensdagavond. Heb verder nog geen actie ondernomen, kijk het nog even aan. Ik hoor het graag als je een oplossing hebt gevonden in een eventuele factory reset?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:54
RubenDJ schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:14:
[...]

Ja, heb ik ook last van na de update woensdagavond. Heb verder nog geen actie ondernomen, kijk het nog even aan. Ik hoor het graag als je een oplossing hebt gevonden in een eventuele factory reset?
Ik raad toch aan om bij problemen met 14295.1000 een backup te maken, en toch een factory reset tegeven, backup weer terug te zetten. Kost wat meer tijd en moeite (niet alles wordt terug gezet na de backup) maar wel de moeite waard.
Ik draai nu een week op 14295.1000, en ben nu reuze tevreden met deze build. Enigste probleem wat ik idd ook merk is dat audio voor de Kaarten app niet meer werkt, maar wanneer je kijkt naar Feedback kan je zien dat iedereen daar last van heeft.

En na een update is het normaal dat de eerste uren het stroomverbruik van de telefoon hoger is, op de achtergrond worden nog allerlei taken uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:45:
Gister avond ge updated naar 14295.1000

Merk nu dat ik geen geluid meer heb bij m´n navigatie `Kaarten` heeft iemand een idee hoe dit kan ?
Kaarten worden voortaan voorgelezen door Cortana, geen Cortana , geen stem meer.
Als in de zomer Cortana regio onafhankelijk wordt dan kun je wel kiezen voor de engelse ( of een andere ondersteunde taal) stem.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:22
SED schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:35:
[...]

Kaarten worden voortaan voorgelezen door Cortana, geen Cortana , geen stem meer.
Als in de zomer Cortana regio onafhankelijk wordt dan kun je wel kiezen voor de engelse ( of een andere ondersteunde taal) stem.
Meen je dat? Zijn ze lekker bezig...not!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
RubenDJ schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:14:
[...]

Ik heb net de factory reset uitgevoerd en alles terug gezet vanuit de backup.
Batterij is nu 100% vol.
Moet zeggen dat deze nu niet meer warm aanvoeld.
Laat wel even weten hoe het verloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Aan gezien we hier op een topic zitten dat voor insiders bedoeld is, hier een video over het hoe en wat van insiders, gisteren op Build 2016:

http://www.winbeta.org/ne...er-information-build-2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Vaag probleem hier bij de laatste update (slow-ring). Op mijn lockscreen krijg ik nu ook het pijltje, de homeknop en zoekknop te zien? Heel irritant, want die staan precies voor de notificaties...?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Dexter schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:04:
Vaag probleem hier bij de laatste update (slow-ring). Op mijn lockscreen krijg ik nu ook het pijltje, de homeknop en zoekknop te zien? Heel irritant, want die staan precies voor de notificaties...?
Om wat voor toestel gaat het en heb je al een reboot geprobeerd? Zijn er nog meer problemen, en heb je al een factory reset geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrickus
henrickus schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:43:
[...]

Ik heb net de factory reset uitgevoerd en alles terug gezet vanuit de backup.
Batterij is nu 100% vol.
Moet zeggen dat deze nu niet meer warm aanvoeld.
Laat wel even weten hoe het verloop
Update:
Na de factory reset te hebben uitgevoerd en de backup te hebben terug gezet (en dan alle apps updaten) lijkt het erop dat het batterij probleem is opgelost.
Ook voelt het toestel niet meer warm aan.
Na een klein uurtje ben ik van 100% naar 99% gegaan.
Voor deze actie zat ik al dik op de 80%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dexter
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

ardvark99 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:27:
[...]

Om wat voor toestel gaat het en heb je al een reboot geprobeerd? Zijn er nog meer problemen, en heb je al een factory reset geprobeerd?
Goeie vragen :) Lumia 950XL. Reboot had ik al geprobeerd, reset doe ik alleen als het echt niet meer anders kan, maar het is zojuist gelukt om het op te lossen. Op de een of andere manier (en dat gebeurt me vaker, had ik laatst ook met de notificaties in zijn algemeenheid) heeft de nieuwe build het ook nodig dat ik even naar de instellingen van het betreffende onderdeel ga. Daar hoef ik dan niets te wijzigen, maar het is net of de instellingen dan een keer gerefreshed worden en daadwerkelijk toegepast worden. De virtuele knoppen heb ik nu nog steeds in beeld op het lockscreen als ik de telefoon aanzet (ik snap eigenlijk niet waarom, want ze zijn niet functioneel als het toestel gelocked is), maar de notificaties lijken er nu wel boven te staan (en zijn dus zichtbaar).

Thanks voor het meedenken!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

14295.1000

geen geluid meer heb bij m´n navigatie `Kaarten`

Oplossing is taal op engels zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:52:
14295.1000

geen geluid meer heb bij m´n navigatie `Kaarten`

Oplossing is taal op engels zetten.
En feedback geven aan Microsoft. Dan wordt het de volgende build hopelijk weer gefixed. Ik geloof niet dat dit met Cortana te maken heeft. Eerst werkte het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:48
Vandaag updates gehad van alle Office apps alsook Phone en Mail & Calendar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:43
Ik ga toch maar weer eens een reset uitvoeren, als ik dat zo lees hier.
En iemand de 1 april grap al gespot? Of dit jaar geen vervanger voor ms dos op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:51
henrickus schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:23:
[...]

Update:
Na de factory reset te hebben uitgevoerd en de backup te hebben terug gezet (en dan alle apps updaten) lijkt het erop dat het batterij probleem is opgelost.
Ook voelt het toestel niet meer warm aan.
Na een klein uurtje ben ik van 100% naar 99% gegaan.
Voor deze actie zat ik al dik op de 80%
En hoe is t na een hele dag?
Denk dat ik ook over ga, terug naar Slow van ReleasePreview.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
Vond dat de batterij met de 14295.1000 wat te snel ging, dus een factory reset gedaan voor een frisse look.
Helaas is hierna mijn DT-904 weer met geen mogelijkheid in de Gadget folder te krijgen.
Recovery tool maar weer gebruikt en hierna pakte die weer wel.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:11
Dit is iets waar ik best wel een tijd op wacht en eigenlijk raar vind dat het niet eerder in WP is geïmplementeerd. Natuurlijk hoor je hier niks over op FP :) Eigenlijk amper wat van build 2016.
At a Build 2016 session, Microsoft introduced a new live tile called the Chaseable Live Tiles. With the Chaseable Live Tiles, Microsoft is radically changing the Live Tile experience in Windows 10. Currently, in Windows 10, when you click on an info from a Live Tile, the live tile takes you to an app’s homepage. However, with the Chaseable Live Tiles, users will be able to directly navigate to a content or item that is shown on the title.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

vali schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:27:
Dit is iets waar ik best wel een tijd op wacht en eigenlijk raar vind dat het niet eerder in WP is geïmplementeerd. Natuurlijk hoor je hier niks over op FP :) Eigenlijk amper wat van build 2016.

[...]
Dit moet door de developers wel goed geïmplementeerd worden. Hoe weet je zeker of de gebruiker de boodschap op de live-tile wilt volgen of dat hij gewoon de app wilt openen?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Swerfer schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:44:
[...]

Dit moet door de developers wel goed geïmplementeerd worden. Hoe weet je zeker of de gebruiker de boodschap op de live-tile wilt volgen of dat hij gewoon de app wilt openen?
Dat klopt inderdaad, maar Windows 10 krijgt nu wel groter publiek. Het is nu al het meest gebruikte OS van Steam, iets wat MS niet voor elkaar kreeg met Windows 8 en Windows 8.1.

Om te reageren op de mensen hier die vinden dat MS te weinig met W10M heeft gedaan op build 2016. Ik vind dit persoonlijk echt helemaal niet raar. Microsoft moet eerst groot worden met Windows 10 en daar meer developers trekken. Als daar het marktaandeel toeneemt gaan developers vanzelf betere apps maken en die komen ook gelijk uit voor W10M. In het verleden probeerde ze meerdere keren de massa naar het platform te trekken en dit faalde iedere keer. De reden? Bekende apps waren niet altijd aanwezig (snapchat en flink wat andere) en de grote massa vraagt daar nou eenmaal om. Natuurlijk zijn alle apps aanwezig voor de simpele gebruikers, maar voor de grote massa gewoon nog niet.

De closed beta app van Facebook (dus niet de gene die door MS is gemaakt) komt vrij snel beschikbaar voor iedereen en dan hebben we eindelijk eens een goede FB app.

Edit:
Vergat syncen van notification tussen verschillende Windows 10 devices helemaal :D
Microsoft also stated that developer will not need to implement these features into their apps, and it will get automatically supported. However, Microsoft will allow developers to disable some notifications from getting mirrored, which is quite nice. If you want to implement Universal Dismiss, you will need to add a single line of code to your app

[ Voor 22% gewijzigd door vali op 02-04-2016 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
hansie_k schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:12:
[...]

En hoe is t na een hele dag?
Denk dat ik ook over ga, terug naar Slow van ReleasePreview.
Zit nu op 15% sinds gisteren. Is volgens mij zoals het hoort......
Ik ben nu ook terug van slow naar preview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54
Bij mij ook weer een normale levensduur op de batterij van mijn 640 na een factory reset. Alleen 2 nadelen die ik nu bemerk: ik kan het trillen bij gebruik van de navigatie buttons niet uitzetten (setting lijkt te ontbreken) en de klok is altijd in beeld. Instellingen voor glimpse kan ik niet openen, blijft oneindig laden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Hier is het gewoon wachten tot de RS uitkomt voor de 635 van de vrouw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

ardvark99 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:51:
[...]

. Ik geloof niet dat dit met Cortana te maken heeft. Eerst werkte het ook.
Is geen kwestie van geloven ;)

Maar als je liever andere bronnen wilt "geloven" hier nog een dan
http://allaboutwindowspho...ith_Maps_on_Windows_1.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
SED schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:26:
[...]

Is geen kwestie van geloven ;)

Maar als je liever andere bronnen wilt "geloven" hier nog een dan
http://allaboutwindowspho...ith_Maps_on_Windows_1.php
Ik heb het artikel ff doorgelezen, en er staat idd in dat Maps met Cortana werkt. Al is het artikel al weer bijna een jaar oud. Maar mijn punt is dat audio eerst wel werkte met Maps, en nu niet, tenzij er onderhuids iets aangepast is aan Cortana.
Wat ik eigenlijk niet begrijp, is dat Cortana gekoppeld is aan Maps voor audio, voor spraak opdrachten kan ik mij iets bij voorstellen. En aangezien Cortana lang niet voor alle talen en regio's beschikbaar is, lijkt mij die keuze niet logisch. Maar goed, zo zijn er nog wel meer op te noemen zoals Quiet Hours ;)
Het zal wel dieper verweven zitten dan we denken, en misschien zijn ze al voorbereidingen aan het treffen voor de mogelijkheid om Cortana ook in andere regio's te kunnen gebruiken, maar dan in de Engelse taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ardvark99 schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:14:
[...]

Ik heb het artikel ff doorgelezen, en er staat idd in dat Maps met Cortana werkt. Al is het artikel al weer bijna een jaar oud. Maar mijn punt is dat audio eerst wel werkte met Maps, en nu niet, tenzij er onderhuids iets aangepast is aan Cortana.
Wat ik eigenlijk niet begrijp, is dat Cortana gekoppeld is aan Maps voor audio, voor spraak opdrachten kan ik mij iets bij voorstellen. En aangezien Cortana lang niet voor alle talen en regio's beschikbaar is, lijkt mij die keuze niet logisch. Maar goed, zo zijn er nog wel meer op te noemen zoals Quiet Hours ;)
Het zal wel dieper verweven zitten dan we denken, en misschien zijn ze al voorbereidingen aan het treffen voor de mogelijkheid om Cortana ook in andere regio's te kunnen gebruiken, maar dan in de Engelse taal.
Ik heb 14295.1000
Cortana hoeft niet aan te staan.
Wel moet de taal op engels staan.

Dan werkt de stem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:10:
[...]

Ik heb 14295.1000
Cortana hoeft niet aan te staan.
Wel moet de taal op engels staan.

Dan werkt de stem wel.
Ik draai dezelfde versie, en heb Cortana niet en staan, maar met eerdere builds had ik wel een Nederlandse vrouwen stem. Ik moet wel zeggen, met een paar builds terug heb ik wel gespeeld met Cortana, en daarna alles terug gezet naar Nederlands. Maar ik lees dat er meer mensen dit opgevallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Build 14295.1000)

Zijn er meer gebruikers die last hebben van het volgende:
Bij het veranderen van de helderheid instellingen loopt m'n 950xl vaak vast. Hier heb ik vaak last van in de ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb geen recente update gehad van OS, maar ergens is er een misschien store update geweest die werkelijk killend is voor m'n batterij. Van 100% naar 38% in kleine 8 uur tijd, met 32% aan 'Start' en 22%aan 'Edge'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Hier hetzelfde ongeveer.. volgens batterij Start=50%
In enkele uren van 100 naar 40 %. Niet prettig.
Heb nu als achtergrond proces bijv kaartupdates maar uitstaan. Zo zou het fijn zijn dat bepaalde updates alleen geactiveerd worden als het zaakje aan de adapter hangt ( net zoals de os updates inmiddels)
Ook onedrive maar uitgezet..had dit weekend aardig wat fotos gemaakt en die gaat hij allemaal via wifi syncen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

on99 schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:05:
Build 14295.1000)

Zijn er meer gebruikers die last hebben van het volgende:
Bij het veranderen van de helderheid instellingen loopt m'n 950xl vaak vast. Hier heb ik vaak last van in de ochtend.
Hier heb ik ook last van, als je tikt om het direct te laten wijzigen van 25 naar 50 etc. bevriest hij zo'n 20 sec.
Als je de button inhoudt en de doorschiet in het instellings menu en hem verzet met de slider, heb je er geen last van.

En inderdaad het lijkt erop dat hij dit alleen in de ochtend doet ( zal wel een ochtend humeur hebben >:) ).

Versie maakt niet, uit dit had ik op de .164 maar nu ook op de .1000

Lumia 950

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2016 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SED schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:06:
Hier hetzelfde ongeveer.. volgens batterij Start=50%
In enkele uren van 100 naar 40 %. Niet prettig.
Heb nu als achtergrond proces bijv kaartupdates maar uitstaan. Zo zou het fijn zijn dat bepaalde updates alleen geactiveerd worden als het zaakje aan de adapter hangt ( net zoals de os updates inmiddels)
Ook onedrive maar uitgezet..had dit weekend aardig wat fotos gemaakt en die gaat hij allemaal via wifi syncen.
Kan jij eens testen:
Scherm uit of op glimp, dan bovenkant afdekken (camera/IR), wordt je telefoon dan ook erg warm aan de onderkant?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:35:
[...]

Hier heb ik ook last van, als je tikt om het direct te laten wijzigen van 25 naar 50 etc. bevriest hij zo'n 20 sec.
Als je de button inhoudt en de doorschiet in het instellings menu en hem verzet met de slider, heb je er geen last van.

En inderdaad het lijkt erop dat hij dit alleen in de ochtend doet ( zal wel een ochtend humeur hebben >:) ).

Versie maakt niet, uit dit had ik op de .164 maar nu ook op de .1000

Lumia 950
In een vorige versie is het mij niet opgemerkt, maar het is natuurlijk wel raar dat dit alleen in de ochtend gebeurt. Wellicht de lange "standby" tijd een reden kan zijn? Ik zou niet weten wat er anders aan kan schelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

SinergyX schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:17:
[...]

Kan jij eens testen:
Scherm uit of op glimp, dan bovenkant afdekken (camera/IR), wordt je telefoon dan ook erg warm aan de onderkant?
ligt nu een uurtje afgedekt maar temperatur blijft gemeten met inframeter, op 23,5 graden over gehele achterzijde hetzelfde.
Ook snelle batterij afname lijkt over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SED schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:52:
[...]

ligt nu een uurtje afgedekt maar temperatur blijft gemeten met inframeter, op 23,5 graden over gehele achterzijde hetzelfde.
Ook snelle batterij afname lijkt over...
Lijkt bij jou precies tegengestelde richting op te gaan, al heb ik het idee dat dus die IR sensor er wel iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

SinergyX schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:28:
[...]

Lijkt bij jou precies tegengestelde richting op te gaan, al heb ik het idee dat dus die IR sensor er wel iets mee te maken heeft.
Ik heb er nu Battery ( enless Soft ) op draaien die waarschuwt ( instelbaar) als de afname erg snel gaat.
Kostte me 1,99 maar nu ziek ik tenminste wat meer .
Bouwt ook history op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net met kaarten genavigeerd op 14295.1000
Engelse stem werkt.

Echter de positie van m'n auto loopt 150 meter achter t.o.v. de werkelijkheid ..... dat is niet handig, is dit herkenbaar bij jullie op deze versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:47

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:56:
Net met kaarten genavigeerd op 14295.1000
Engelse stem werkt.

Echter de positie van m'n auto loopt 150 meter achter t.o.v. de werkelijkheid ..... dat is niet handig, is dit herkenbaar bij jullie op deze versie?
Had ik ook. Weet niet of het ligt aan de Kaarten app (die nieuwe redesigned versie) of aan de insider build. Ik ben weer terug gegaan naar de productie build met de oude kaarten app en die werkt prima.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Was vanmorgen aan het bellen met WhatsApp in de auto... en plots was m'n audio via de carkit weg ?

De Bluetooth verbinding was niet verbroken want ik zag op de auto nog de signaal sterkte van m'n GSM alsook m'n telefoonboek.

Het opnieuw starten van het telefoontje loste niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Ik heb gister maar een factory reset gedaan op build .1000. slow ring.
De vorige build werkte bij mij een stuk stabieler. Deze liep toch een paar keer per dag vast.
Vooral het afsluiten van apps was een reden om volledig vast te lopen.
Daarnaast werkte ook Windows Hello niet/goed meer. Waardoor ik moest herstarten voor ik de tel kon gebruiken. Hopelijk werkt het nu beter.

Weet iemand waarom kaarten nu geen stemnav meer heeft en of ik deze in het NL kan terug krijgen, en Bing background eruit is gehaald? Ik vond Bing juist een hele leuke feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:06

Radeon

Today is a good day to die

Bing background is broken ik gebruik tegenwoordig "Dynamic theme" die doet het wel, en kan je naast Bing ook Windows Spotlight kiezen.
Denk/hoop dat de Nederlandse stem binnenkort wel terug komt in Maps met de volgende update van de app.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
Ik zit nu ook al een aantal dagen op de .1000 versie en wordt er nog niet heel vrolijk van. Heb onder andere zo nu en dan dat ik het toestel wil unlocken met mijn pin maar het numpad niet getoond wordt. Kan ik er dus niet meer in komen. Een reset helpt dan. Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
buzzbuzz68 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:25:
Ik zit nu ook al een aantal dagen op de .1000 versie en wordt er nog niet heel vrolijk van. Heb onder andere zo nu en dan dat ik het toestel wil unlocken met mijn pin maar het numpad niet getoond wordt. Kan ik er dus niet meer in komen. Een reset helpt dan. Erg vervelend.
Windows Hello kan dan je work around zijn met iris scan. Maar overall ik ben nog niet echt overtuigd van de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
Nixo schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:12:
[...]

Windows Hello kan dan je work around zijn met iris scan. Maar overall ik ben nog niet echt overtuigd van de laatste update.
Ik heb Hello al meerdere malen geprobeerd, maar het blijft niet geweldig werken voor mij. Geen idee waarom, misschien doordat mijn schermbeschermer voor de linker bovenkant zit? Kan het me haast niet voorstellen.
Maar Hello is voor mij dus vooralsnog geen alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 18:11
Ik ben net geüpdate naar 14295.1000, maar nu blijft Edge uitgegrijsd op de status "in behandeling". Als ik hem probeer te starten krijg ik de melding "Microsoft Edge kan niet worden geopend. Er is mogelijke een update voor de app beschikbaar in de Store". Maar als ik naar de store ga en controleer op updates, dan gebeurt er niets... Een restart heeft niets uitgehaald. Moet ik gewoon even geduld hebben? Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Jorizzz schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:26:
Ik ben net geüpdate naar 14295.1000, maar nu blijft Edge uitgegrijsd op de status "in behandeling". Als ik hem probeer te starten krijg ik de melding "Microsoft Edge kan niet worden geopend. Er is mogelijke een update voor de app beschikbaar in de Store". Maar als ik naar de store ga en controleer op updates, dan gebeurt er niets... Een restart heeft niets uitgehaald. Moet ik gewoon even geduld hebben? Iemand een tip?
Ik denk dat je geduld moet hebben. Na een update heeft de telefoon zo wie zo altijd even "rust" nodig, hij is dan op de achtergrond van alles aan het doen, zoals apps bijwerken, vandaar de melding "in behandeling". Dit kan best lang duren, afhankelijk van type telefoon.

Als er nog rare issues zijn de komende dagen, back-up maken, factory reset geven, back-up terug zetten. Vooral met deze release zie ik dit vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat de nieuwe Build van vandaag een Mobiel Data bug op de mobiel heeft. Hopelijk mag ie ook snel vliegen. Mooie lijst aan vernieuwingen.
http://www.windowscentral...sider-build-14316-release
.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
[....knip...]

Dubbele post van dinsdag 05 april 2016 18:13

Waarschijnlijk herladen van van Edge op mijn telefoon een half uur geleden, vreemd >:)

[ Voor 84% gewijzigd door ardvark99 op 07-04-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SED schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:33:
[...]

Ik heb er nu Battery ( enless Soft ) op draaien die waarschuwt ( instelbaar) als de afname erg snel gaat.
Kostte me 1,99 maar nu ziek ik tenminste wat meer .
Bouwt ook history op.
Maar daar heb ik nog steeds weinig aan, ik zie (en met name voel) zelf ook wel wanneer mijn batterij hard afneemt, onderkant van telefoon wordt aardig warm en ben in een uur rustig 15-20% kwijt.

Inmiddels haal ik een normale kantoordag niet meer, nu nog 35% over met krap 5 uur op de teller.

Edit, nieuwe aanknoping gevonden, lijkt dat het notificatiescherm de boosdoener is, kort nadat ik een melding krijg (WA of Email, rest staat al uit), wordt toestel al snel warm. Nu maar elke notificatie uitzetten en kijken of dat gaat werken.

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 07-04-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik zie de laatste dagen weer redelijk wat app updates verschijnen... spijtig genoeg hebben we een nieuwe build gemist vanwege een kritiek bugje; http://mspoweruser.com/no...d-today-due-cellular-bug/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 18:11
ardvark99 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:13:
[...]

Ik denk dat je geduld moet hebben. Na een update heeft de telefoon zo wie zo altijd even "rust" nodig, hij is dan op de achtergrond van alles aan het doen, zoals apps bijwerken, vandaar de melding "in behandeling". Dit kan best lang duren, afhankelijk van type telefoon.

Als er nog rare issues zijn de komende dagen, back-up maken, factory reset geven, back-up terug zetten. Vooral met deze release zie ik dit vaak.
Ik heb uiteindelijk maar een hard reset gedaan. Die had ik na de overgang naar W10M sowieso nog niet uitgevoerd en heeft nu in elk geval dit probleem opgelost. Het enige probleem dat ik nu op dit moment heb is dat Edge soms afsluit terwijl ik een adres aan het invoeren ben, heel apart. Komt ook niet vaak genoeg voor om écht irritant te zijn moet ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu op Insider slow versie 14295.1000
Welke versie heeft de Insider Fast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:56:
Exact dezelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:56:
Daar heeft wikipedia een handig overzicht over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:18
Hebben jullie ook dat in 14295.1000 de balk met startknop niet te hiden is?

Dat was een workaround om shazam te kunnen gebruiken, wat nu dus niet werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Ik draai nu al even met de 14295.1000 built alleen ik merk dat de automatisch backup van foto's niet meer werkt. Meer mensen die daar last van hebben.
Ook merk ik dat bij het draaien van het scherm (vertikaal naar horizontaal) het scherm even uitvalt.
Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
henrickus schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:07:
Ik draai nu al even met de 14295.1000 built alleen ik merk dat de automatisch backup van foto's niet meer werkt. Meer mensen die daar last van hebben.
Hier werkt het wel... al mis ik enkele foto's en staan er ook veel dubbel (bv. WP_20160402_21_18_07_Pro en WP_20160402_21_18_07_Pro 1 terwijl dit beide dezelfde resolutie is ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 15:57

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Ik heb geregeld het probleem dat als ik een app start, het scherm zwart blijft, op de navigatie- en notificatiebalk na. De app helemaal afsluiten en opnieuw opstarten is de enige manier om het weer aan de praat te krijgen. Zit nu ook op 14295.1000

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
r2504 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:49:
[...]

Hier werkt het wel... al mis ik enkele foto's en staan er ook veel dubbel (bv. WP_20160402_21_18_07_Pro en WP_20160402_21_18_07_Pro 1 terwijl dit beide dezelfde resolutie is ?)
deze versie is niet helemaal lekker.
Misschien 1 versie terug, hoewel ik niet weet of dat nog kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Nee, 14295.1000 staat zowel op slow als fast ring... echter normaal was er verleden week reeds een nieuwe build geweest maar die is op het allerlaatste moment ingetrokken vanwege een kritieke bug.

Ondertussen is het echter stil... mogelijk skippen we dus een mobiele build hierdoor en is het nog even wachten op de volgende :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
eventueel helemaal terug mbv de Device Recovery Tool?
Ik ken deze tool niet en heb er nog nooit iets mee gedaan.
Zag de tool voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
MisterChaoSs schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:00:
Ik heb geregeld het probleem dat als ik een app start, het scherm zwart blijft, op de navigatie- en notificatiebalk na. De app helemaal afsluiten en opnieuw opstarten is de enige manier om het weer aan de praat te krijgen. Zit nu ook op 14295.1000
Ik had dat vanmorgen ook met Groove, enigste wat hielp was het herstarten van het toestel. Wordt tijd voor een nieuwe release :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
henrickus schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:03:
eventueel helemaal terug mbv de Device Recovery Tool?
Ik ken deze tool niet en heb er nog nooit iets mee gedaan.
Zag de tool voorbij komen.
Haalt niets uit... die brengt je terug tot op 8.1... kies je dan voor RS-builds in slow ring heb je terug 14295.1000

Alternatief is TH-builds... maar dat is je eigen keuze... feit blijft dat Insider previews zijn voor mensen die willen experimenteren (en dus niet moeten zeuren dat tijdelijks iets niet wel of niet werkt). Wil je dat niet dan blijf je gewoon bij production builds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SED

SED

Voordeel van device recory tool is dat je ook zeker weet dat je de laatste firmware hebt. Dus naast de OS updates die hier besproken worden loopt er ook nog een firmware update pad.
Als je al langer Fast ring draait heb je kans dat je firmware achter loopt.
Daarnaast heb je met device recovery een echte schone start. Liefst ook geen backup terug zetten ( al staan je gegevens op onedrive gewoon veilig natuurlijk)
In vrijwel alle gevallen is na een schone install met de recovery tool een hele hoop vage en vaak individuele problemen verdwenen.

[ Voor 0% gewijzigd door SED op 12-04-2016 16:33 . Reden: -n ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ze mogen nu toch wel eens met een nieuwe build komen voor die battery-drain fix. Kan ongeveer 9 uur doen met m'n 640XL, en dan raak ik 'm de hele dag niet aan (alleen wat appen via web)...

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triflip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-08 13:15
NeFoRcE schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:12:
Ze mogen nu toch wel eens met een nieuwe build komen voor die battery-drain fix. Kan ongeveer 9 uur doen met m'n 640XL, en dan raak ik 'm de hele dag niet aan (alleen wat appen via web)...
Whatsapp veroorzaakt dan waarschijnlijk die battery-drain. Door te appen via het web heb je constant een verbinding actief op je telefoon.

Ik haal als ik mijn 640XL normaal gebruik (paar korte gesprekjes, beetje appen, web browsen en wat bankzaken) met gemak 2 dagen. Ik heb hem vanochtend rond 7:00 van de lader gehaald en heb nu nog 80% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

triflip schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:17:
[...]

Whatsapp veroorzaakt dan waarschijnlijk die battery-drain. Door te appen via het web heb je constant een verbinding actief op je telefoon.

Ik haal als ik mijn 640XL normaal gebruik (paar korte gesprekjes, beetje appen, web browsen en wat bankzaken) met gemak 2 dagen. Ik heb hem vanochtend rond 7:00 van de lader gehaald en heb nu nog 80% over.
Nee, dat is het probleem niet. Met de vorige build kon ik zo 2-3 dagen met de accu doen. Whatsapp web verbruikt niet bijzonder veel. Het is echt sinds de laatste build die drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:34
Ik heb naast een Lumia 820 [ 8.1 denim ] ook een Lumia 640 om de preview builds mee
te testen [ build 10.0.14295.1000 ] en ik had het toestel geheel op NL staan qua taal en
regio en indeling en ik had een accu duur van 1 dag en 15 uur. Omdat ik cortana ook
wilde testen heb ik het toestel over gezet op Engels US behalve op de NL indeling zodat
je nog steeds een 24 uur tijdsaanduiding hebt, na een reboot werkt cortana op de 640
maar nog meer verrassender was dat de accu duur verlengd is naar 2 dagen zelfs.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Build 10586.218 is beschikbaar voor de insiders (slow en production preview ring)
En ondanks de gestopte ondersteuning voor oudere lumia's komt deze nu net binnen rollen op de 1020.
(insider production preview ring)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:37
.218 loopt hier op mijn 950 ook binnen :)

TS is aangepast

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
GiLeX schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:20:
Build 10586.218 is beschikbaar voor de insiders (slow en production preview ring)
En ondanks de gestopte ondersteuning voor oudere lumia's komt deze nu net binnen rollen op de 1020.
(insider production preview ring)
Toch mooi dat we ze toch zo binnenkrijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:51
Sc0tTy schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:00:
.218 loopt hier op mijn 950 ook binnen :)

TS is aangepast
Ik zit als een gek op de ''check for update'' knop te drukken, maar nog niks helaas. Met m'n huidige build start hij toch zeker 20 keer per dag opnieuw op! Jammer dat trucjes zoals bij WP8 niet meer werken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.218 loopt hier nu ook binnen op mijn 930.
Ben benieuwd of mijn battery Life nu beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:22
.218 wordt hier ook aangeboden, te weinig vrije ruimte roept de update tool... WtF???

Ok, blijken er offline kaarten op de telefoon te staan ipv op de d: schijf, ok ff verplaatsen...

Opnieuw proberen, nope, er is nog 600+Mb te weinig ruimte op 't apparaat... Er is 2+Gb beschikbaar, WtF???

Ok, dan maar wat apps verplaatsen naar de d: schijf, wrom staan die apps überhaupt op 't apparaat, bij de instellingen staat toch duidelijk dat alles op de d: schijf moet komen... WtF???

Iig is ie nu wél aan het downloaden en installeren...

...en het is de moeite waard.
Uw gegevens migreren (stap 15 van 23) 28%....

En draait inmiddels als een zonnetje :)

[ Voor 9% gewijzigd door __Erik__ op 13-04-2016 07:09 ]

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Hu, waarom heb ik de update nog niet :(
Heb nu Fast, Slow en eruit geprobeerd maar krijg niets op mijn L735 binnen.
(kennis met L735 heeft hem wel gekregen vanmorgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Heb je de redstone er toevallig al opstaan?
Dan krijg je deze natuurlijk niet!

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

tonber schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:44:
Heb je de redstone er toevallig al opstaan?
Dan krijg je deze natuurlijk niet!
10.0.14295.1000 staat er op
Maar redstone was alleen toch voor de foon die uitgekomen zijn met W10M eral op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Nope Redstone builds zijn nu ook voor de telefoons die de officiele upgrade naar windows 10 hebben gekregen. (fast ring)
Wil jij in dit geval de TH2 build hebben zal je dus het via de WDRT tool moeten doen.

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
hjs schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:11:
[...]

10.0.14295.1000 staat er op
Maar redstone was alleen toch voor de foon die uitgekomen zijn met W10M eral op?
14295.1000 is redstone, die is later op de wp8.1 uitgerold in de fast ring. Dus jij hebt zonder dat je er erg in had de telefoon op de fast ring laten staan, en dan krijg je redstone. De treshold, 10586, krijg je wanneer je met update advisor van wp8.1 naar w10m gaat. Daarna had je insiders of niet moeten installeren, of op preview release / slow moeten zetten. Met fast ga je gelijk door naar redstone.
Enigste wat je kan doen is of op redstone blijven, of met WDRT terug gaan naar wp8.1, en dan van daar uit de upgrade uitvoeren naar w10m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

GiLeX schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:37:
Nope Redstone builds zijn nu ook voor de telefoons die de officiele upgrade naar windows 10 hebben gekregen. (fast ring)
Oh ok, dacht dat ik hem op de slow-ring had staan en dus niet naar redstone zou gaan.
Zet ik hem weer op fast, zodat ik de volgende update niet mis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
hjs schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:52:
[...]

Oh ok, dacht dat ik hem op de slow-ring had staan en dus niet naar redstone zou gaan.
Zet ik hem weer op fast, zodat ik de volgende update niet mis :P
Nu je toch op redstone zit, kan je insiders ook op slow of preview zetten, alleen geldt die ringen dan alleen voor redstone releases. Lekker verwarrend, maar je moet idd uitkijken wat je met Insiders doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

UPDATE 3/30: Today we are releasing Windows 10 Insider Preview Build 14295 for both PC and Mobile to Windows Insiders in the Slow ring.
Ah, ik zat dus wel gewoon op de slow-ring, maar die hebben de update ook gehad

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
10586.218 is een TH-build, als je reeds op RS zit dan ga je die dus niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ben wel benieuwd wanneer de volgende RS build uitkomt dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:07

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Heb gisteren de .218 build op m'n 1020 gezet, inmiddels is m'n accu al gezakt naar 40%.
Toestel al een keer een reboot gegeven om te kijken of de drain stopt. Ik ben benieuwd of jullie dergelijk gedrag ook zien. De software zelf ben ik erg tevreden over , het voelt merkbaar soepeler aan!

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

TheVMaster

Moderator WOS
dreameater schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:42:
Heb gisteren de .218 build op m'n 1020 gezet, inmiddels is m'n accu al gezakt naar 40%.
Toestel al een keer een reboot gegeven om te kijken of de drain stopt. Ik ben benieuwd of jullie dergelijk gedrag ook zien. De software zelf ben ik erg tevreden over , het voelt merkbaar soepeler aan!
Die 218 is toch gewoon een productie build...? Of valt TH ook nog onder de Insider Preview builds...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:07

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

TheVMaster schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:45:
[...]

Die 218 is toch gewoon een productie build...? Of valt TH ook nog onder de Insider Preview builds...?
Ja blijkbaar, ik heb m'n 1020 op de 'Release Ring' staan.. druppelde gisteren zonder problemen binnen.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

TheVMaster

Moderator WOS
dreameater schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:52:
[...]

Ja blijkbaar, ik heb m'n 1020 op de 'Release Ring' staan.. druppelde gisteren zonder problemen binnen.
Het wordt wel verwarrend zo met al die verschillende ringen. Dus de Fast en Slow zitten op 14295 en de Release ring zit op 10586.218. Zit je uberhaupt niet in een ring ehh..dan heb je ook 10586.10x218 ofzo? Geen idee, want ik zit in de Fast ring en kan niet wachten tot build 14316 vrijgegeven wordt (of een hogere :9~ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

TheVMaster schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:00:
[...]

Het wordt wel verwarrend zo met al die verschillende ringen. Dus de Fast en Slow zitten op 14295 en de Release ring zit op 10586.218. Zit je uberhaupt niet in een ring ehh..dan heb je 10586.10x ofzo? Geen idee, want ik zit in de Fast ring en kan niet wachten tot build 14316 vrijgegeven wordt (of een hogere :9~ ).
De kennis zit in geen release-ring en kreeg vanmorgen update
dus ook 10586.218 denk ik dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
TheVMaster schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:00:
[...]

Het wordt wel verwarrend zo met al die verschillende ringen. Dus de Fast en Slow zitten op 14295 en de Release ring zit op 10586.218. Zit je uberhaupt niet in een ring ehh..dan heb je ook 10586.10x218 ofzo? Geen idee, want ik zit in de Fast ring en kan niet wachten tot build 14316 vrijgegeven wordt (of een hogere :9~ ).
Het is idd verwarrend, wanneer te TH2 draait, kan je op Preview/Production en slow ring gaan zitten, maar niet op fast, want dan krijg je RS1 binnen.
Wanneer je op RS1 zit, zijn de ringen weer als bedoeld, en kan je niet meer terug naar TH2 (of met de WDRT), je krijgt dus ook geen TH2 updates zoals gisteren uitgerold is.

De update van gisteren is dacht ik voor iedereen uitgerold op TH2, Insider of niet Insider. Deze is ook al enige tijd getest bij Microsoft intern. Ik vermoed dat voor de TH2 het weinig zin heeft om op Insider te gaan zitten de komende tijd, er worden alleen bug fixes en performance issues uitgerold, geen nieuwe features. De TH2 updates worden sneller public uitgerold ipv eerst alleen via Insider.

[ Voor 19% gewijzigd door ardvark99 op 13-04-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
ardvark99 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:22:
[...]

Het is idd verwarrend, wanneer te TH2 draait, kan je op Preview/Production en slow ring gaan zitten, maar niet op fast, want dan krijg je RS1 binnen.
Wanneer je op RS1 zit, zijn de ringen weer als bedoeld, en kan je niet meer terug naar TH2 (of met de WDRT), je krijgt dus ook geen TH2 updates zoals gisteren uitgerold is.

De update van gisteren is dacht ik voor iedereen uitgerold op TH2, Insider of niet Insider. Deze is ook al enige tijd getest bij Microsoft intern. Ik vermoed dat voor de TH2 het weinig zin heeft om op Insider te gaan zitten de komende tijd, er worden alleen bug fixes en performance issues uitgerold, geen nieuwe features. De TH2 updates worden sneller public uitgerold ipv eerst alleen via Insider.
Misschien nu wel heel dom :D , maar al die afkortingen zeggen mij niets meer.
wat wordt bedoeld met:
TH2
RS1
WDRT
en wat nog meer aan afkortingen.
Tis bijna niet meer leesbaar 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Ik heb de versie 10.0.14295.1000 en ben aangemeld (via de app op mijn Lumia 950) windows insider op de production.
Is er dan een kans dat ik de update ga krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

TH2 = Treshold builds de huidige release builds
RS1 = Redstone builds de test/insider builds voor de komende release in juli
WDRT = Windows device recovery tool, programma om je telefoon te restoren/flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ik wilde naar fast ring gaan, maar door de update van gisteren denk ik eigenlijk dat ik maar op TH2 blijf met mijn l950xl. Bedoel, zijn er echt punten die echt heel veel toevoegen van de RS1 build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
henrickus schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:34:
[...]

[knip]

Ik heb de versie 10.0.14295.1000 en ben aangemeld (via de app op mijn Lumia 950) windows insider op de production.
Is er dan een kans dat ik de update ga krijgen?
Even een aanvulling op GiLeX;
TH2 heeft buildnummer 10586.xxx, waarvan .218 gisteren uitgerold is.
RS1 heeft buildnummer 14xxx.yyy.

Jij zit dus al op RS1, en zal dus de update van gisteren niet krijgen, dat was TH2.

Hopelijk wordt er op RS1 binnenkort ook een update uitgerold (ergens donderdag gelezen, maar of dat waar is, is afwachten). Deze is vorige niet uitgerold ivm een kritische bug die op het laatste moment ontdekt is.

Op de RS1 build is wel het eea op stapel, of dit de eerst volgende update wordt is nog maar de vraag:
http://mspoweruser.com/wi...ons-improved-ui-settings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
vali schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:44:
Ik wilde naar fast ring gaan, maar door de update van gisteren denk ik eigenlijk dat ik maar op TH2 blijf met mijn l950xl. Bedoel, zijn er echt punten die echt heel veel toevoegen van de RS1 build?
Ik vond het in ieder geval de moeite waard, soepeler, en draai nu een paar weken tevreden op RS1.

Maar je moet eens hier kijken of er zaken zijn waar jij tegen aanloopt:
Wikipedia: Windows 10 Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
ardvark99 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:04:
[...]

Ik vond het in ieder geval de moeite waard, soepeler, en draai nu een paar weken tevreden op RS1.

Maar je moet eens hier kijken of er zaken zijn waar jij tegen aanloopt:
Wikipedia: Windows 10 Mobile
Thanks! Ik wacht wel tot de nieuwe build in de fastring uit komt, dan zet ik de fasting aan. Op dit moment vind ik het nog niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik lees nu dat er een update is die ook voor mijn Lumia 920 uitgebracht is. Ik zit momenteel op de slow ring, maar ik lees dat de update er is voor de mensen die in release preview groep zitten.

Wat is de consequentie voor mij als ik naar de release preview ga ipv de slow ring? Want ik wil op mijn 920 natuurlijk zover mogelijk updaten als mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
TH2 builds zijn redelijk stabiele builds met geen nieuwe features
RS1 builds zijn experimentele builds met nieuwe features

Beide krijgen updates... de keuze is aan jou of je risico wil lopen met een RS1 build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:00
Heb nu meerdere avonden besteed aan resetten, met backup, zonder backup en gisteravond uiteindelijk via WDRT terug naar 8.1 en daarna weer vooruit naar W10 TH2. Nu tevreden omdat mijn motion data het weer doet!
Ik weet niet of anderen ook vervelende ervaringen hebben met WDRT, maar ik heb wel zitten pielen. Ik weet niet of het aan de build ligt die er op stond, ik zat op RS1.
Het lezen van de telefoongegevens duurde eindeloos, pas met de stekker eruit en er weer in, kon de tool wat lezen. Daarna bij het updaten probeert de tool de telefoon in flash mode te zetten, maar de telefoon werkte niet mee. Ik heb hem (aangekoppeld) handmatig gereboot en toen ging alles goed.

Het tool zegt dat je dat allemaal niet moet doen, maar het was dus wel nodig bij mij. Misschien handig voor anderen om te weten dat het dan toch gewoon goed kan gaan.

Voorlopig draai ik even fijn op production builds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
YvoK schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:36:
Heb nu meerdere avonden besteed aan resetten, met backup, zonder backup en gisteravond uiteindelijk via WDRT terug naar 8.1 en daarna weer vooruit naar W10 TH2. Nu tevreden omdat mijn motion data het weer doet!
Ik weet niet of anderen ook vervelende ervaringen hebben met WDRT, maar ik heb wel zitten pielen. Ik weet niet of het aan de build ligt die er op stond, ik zat op RS1.
Het lezen van de telefoongegevens duurde eindeloos, pas met de stekker eruit en er weer in, kon de tool wat lezen. Daarna bij het updaten probeert de tool de telefoon in flash mode te zetten, maar de telefoon werkte niet mee. Ik heb hem (aangekoppeld) handmatig gereboot en toen ging alles goed.

Het tool zegt dat je dat allemaal niet moet doen, maar het was dus wel nodig bij mij. Misschien handig voor anderen om te weten dat het dan toch gewoon goed kan gaan.

Voorlopig draai ik even fijn op production builds...
Oke soepel is anders.......

Waarom helemaal terug naar 8.1 8)7
Wat voor toestel heb jij.
Toch vreemd, waarom niet gewoon direct naar 10
Ik heb een 950 en (ben het niet van plan) maar zou dan gewoon terug willen naar 10 (is standaard)
Zelf blijk ik op RS te zitten.
Vraag mij dan wel af hoe kan ik van RS weer terug naar de standaard TH
Pagina: 1 ... 5 ... 28 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is alleen bedoeld voor de insider preview builds van Windows 10 Mobile. De reguliere versie van het mobiele besturingssysteem mag besproken worden in: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.