Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de AU ook proberen binnen te halen via Insider maar in deze versie (14393.82) krijg ik geen geluid of notificaties meer bij BERICHTEN. Ook bij instellingen staat de app BERICHTEN niet meer vermeld dus kan enkel geluid en notificaties aanpassen voor bv Messenger, Outlook etc .... na WDRT terug een poging gedaan maar steeds hetzelfde probleem ....nu dus terug op de vorige versie... Doe ik iets fout of lopen jullie ook tegen dit probleem aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:13

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik heb net nog even mijn L950 gecontroleerd, maar bij Notifications & Actions (Settings -> System -> Notifications & Actions) zie ik duidelijk Messaging erbij staan en kan ik datgene wel doen.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan80
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-02-2024
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:23:
Heb de AU ook proberen binnen te halen via Insider maar in deze versie (14393.82) krijg ik geen geluid of notificaties meer bij BERICHTEN. Ook bij instellingen staat de app BERICHTEN niet meer vermeld dus kan enkel geluid en notificaties aanpassen voor bv Messenger, Outlook etc .... na WDRT terug een poging gedaan maar steeds hetzelfde probleem ....nu dus terug op de vorige versie... Doe ik iets fout of lopen jullie ook tegen dit probleem aan??
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:23:
Dit is mij ook het geval (Lumia 930). Wat ik ook geprobeerd heb, krijg geen melding op mijn notificatiescherm of een geluid. Niet dat ik sms nog veel gebruik maar het is soms wel lastig. Misschien wordt deze nog geüpdate. In iedergeval via feedback een melding gdaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan80
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-02-2024
Opgelost, heb mezelf paar keer een sms gestuurd. Maar heb bij battery saver aangevinkt dat Windows het beheerd iov uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nathan80 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 01:13:
Opgelost, heb mezelf paar keer een sms gestuurd. Maar heb bij battery saver aangevinkt dat Windows het beheerd iov uitgeschakeld.
Tx voor de tip ...werkt nu ook bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 20:24
mgroen81 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 04:04:
[...]

In dat geval blijf ik nog even in de Release Preview ring. Dan krijg je die camera update niet. die is is alleen voor Fast ring insiders.
Aah nee! Ze hebben de Camera update naar Release Preview door gedrukt. Nu heb ik dus weer de strepen.
http://www.windowscentral...iew-insiders#comment-form
Lumia 930 Camera ver.2016.816.21.0

Update: Ik dacht bij mezelf. Nu kan ik net zo goed weer naar de Fast Ring misschien is het dan sneller weer opgelost. Dus nu op 14905.1000. En nu werkt Edge niet meer.
De telefoon wordt zo wel heel waardeloos...

[ Voor 17% gewijzigd door mgroen81 op 24-08-2016 07:44 ]

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 17:54
Ik kan sinds de AU update in de outlook calendar geen meetings meer inplannen met een start of eind uur dat afwijkt van ofwel op het uur, ofwel 30 minuten na het uur. Dus: een meeting kan enkel ingesteld worden om 20h00 of 20h30 - maar niet bijvoorbeeld 20h10 of 20h17.

Nog iemand die dit heeft? En is er iets aan te doen??

BOE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 16:49
Het tijdstip typen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cman
  • Laatst online: 05-09 17:54
okay, that was.... easy.. :)

vreemd dat ik niet gemerkt heb dat je buiten het drop down menu ook nog gewoon kon typen..

THX.

BOE

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik vond die oude time-picker toch prettiger. Nu moet je gaan typen in plaats van gewoon de juiste minuten selecteren..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:02

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Hoe doe je dat ook alweer? Ik kan me herinneren dat ik dat ook kon maar weet niet meer hoe ik dat deed. Ik kan, zodra ik op de tijd ga staan, alleen maar kiezen uit - per - 5 minuten. Komt er zo'n box in beeld. :?

O wacht .... dit is de Insider topic. |:(

Ik heb de AU.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 25-08-2016 07:09 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Lijkt erop dat we een nieuwe cumulatieve update (.103) hebben die in elk geval een aantal nuttige dingen lijkt te bevatten zoals Microsoft Band verbeteringen.

Edit: trouwens voor RP en Slow ringen.
- Improved reliability of the Windows Ink Workspace, Microsoft Edge, File Server, Windows kernel, Microsoft Component Object Model (COM), Cluster Health Service, Hyper-V, Multi-Factor Authentication (MFA), NTFS file system, PowerShell, Internet Explorer, facial recognition, graphics, Microsoft Store and Windows Shell.
- Improved performance for the speed of purchasing Store apps.
- Improved battery life of wearable devices (such as the Microsoft Band) while Bluetooth is connected and idle.
- Improved compatibility of using Xbox One controllers with various games.
- Addressed issue with incorrect character mapping between Japanese and Unicode for the question mark (?) symbol.
- Addressed issue that prevents the download and initialization of .NET objects in Internet Explorer.
- Improved support for new near-field communication (NFC) chips for Windows 10 Mobile.
- Addressed issue with game or app audio not resuming after ending a call on Windows 10 Mobile.
- Addressed additional issues with compatibility, Remote Desktop, BitLocker, PowerShell, Direct3D, networking policies, Dynamic Access Control (DAC) rules, Microsoft Edge, Connected Standby, mobile device management (MDM), printing, Fingerprint logon and Cortana.

[ Voor 4% gewijzigd door blmp op 25-08-2016 23:04 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

blmp schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:58:
Lijkt erop dat we een nieuwe cumulatieve update (.103) hebben die in elk geval een aantal nuttige dingen lijkt te bevatten zoals Microsoft Band verbeteringen.

Edit: trouwens voor RP en Slow ringen.

[...]
De fast-ring heeft de verbeteringen (in ieder geval van de Band) al...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Swerfer schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:06:
[...]

De fast-ring heeft de verbeteringen (in ieder geval van de Band) al...
Klopt, maar nu ook alle andere Insiders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 15:24
Cortana wil m'n SMS'je niet meer voorlezen in de auto... de bluetooth gaat wel aan maar het blijft stil ?

Was dit een gekend probleem ?

WIFI blijft ook nog vaak voor problemen zorgen... terwijl mensen rondom mij met Android/iPhone probleemloos een AP kunnen connecteren lukt het mij gewoon niet, en als het lukt heb ik geen IP-adres ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

r2504 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:55:
Cortana wil m'n SMS'je niet meer voorlezen in de auto... de bluetooth gaat wel aan maar het blijft stil ?

Was dit een gekend probleem ?
Mits je op 14905 zit, dan ja. Staat op de known issues list.
Cortana’s text to speech capabilities is not working in this build. For example, Cortana won’t be able to read text messages out loud for you, tell jokes, sing, or give verbal prompts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
De RS2 builds komen precies traag op gang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

r2504 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:18:
De RS2 builds komen precies traag op gang...
Valt toch wel mee, ze zitten op pak en beet 5 builds per week (intern). Releases naar in insiders lijken wel vrij rustig te gaan, maar misschien zijn ze momenteel wel gewoon enorm veel aan het slopen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:49
Heeft 1 van jullie wel eens meegemaakt dat na de installatie van de Windows Insider app hij nog blijft zeggen dat er geen update (naar Windows 10 mobile dus) beschikbaar is. Ik heb hier een lumia 925 die vertikt om geupdate te worden. (Terwijl het op mijn Lumia 920 & 820 geen probleem was?) Maakt ook niet uit welke ring ik selecteer, zelf met de fast ring geselecteerd. Zie ook dat de ring goed geselecteerd staat op de about pagina in de Windows Insider app. Heb ondertussen al meer dan 24 uur gewacht (zoals ook in de topicstart staat), maar voorheen kreeg ik de update ook meteen.

Heb ook al eens Windows 8.1 helemaal opnieuw geïnstalleerd, wil ook niet helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Rommel op 29-08-2016 16:38 ]

Everything that has a beginning has a end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rommel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:36:
Heeft 1 van jullie wel eens meegemaakt dat na de installatie van de Windows Insider app hij nog blijft zeggen dat er geen update (naar Windows 10 mobile dus) beschikbaar is. Ik heb hier een lumia 925 die vertikt om geupdate te worden. (Terwijl het op mijn Lumia 920 & 820 geen probleem was?) Maakt ook niet uit welke ring ik selecteer, zelf met de fast ring geselecteerd. Zie ook dat de ring goed geselecteerd staat op de about pagina in de Windows Insider app. Heb ondertussen al meer dan 24 uur gewacht (zoals ook in de topicstart staat), maar voorheen kreeg ik de update ook meteen.

Heb ook al eens Windows 8.1 helemaal opnieuw geïnstalleerd, wil ook niet helpen.
Alle modellen die je aanhaalt (820/920/925), worden niet meer ondersteund voor Windows Insider. Dus nu er nog iets meedoen als Insider (nu nog upgraden naar W10) kan niet meer.

These phones are not supported, but they can still use the Insider Preview builds (als deze al eerder is geïnstalleerd voordat de stekker eruit ging ):

Lumia 1320, 1020, 925, 920, 820, 720, 635 (512mb RAM), 630, 625, 620, 530, 525, 520

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 29-08-2016 16:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Rommel schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:36:

Zoals hardware-lover zegt zijn alle unsupported devices inmiddels compleet uit de Insider ringen gegooid. De enige wijze waarop je nog updates kan krijgen is d.m.v. register hacks, maar daar heb ik mij niet in verdiept. En natuurlijk heb je dan potentieel kans op een nieuw bierviltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:49
Ah dat wist ik niet, wel dat ze inderdaad niet meer ondersteund worden voor de laatste builds. Dacht dat je altijd wel kon updaten naar de 10055 build met de Windows Insider app. THX voor de info.

Ga eens kijken of ik de registerhacks aandurf.

Everything that has a beginning has a end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update 14915 rolt binnen voor fast ring

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Weer iets geleerd. Als je de 950XL vanaf de stroom af op batery saver zet....dan kan je m echt extreem lang gebruiken :D
Redelijk veel gebruikt en haalde redelijk eenvoudig de 36 uur :p

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Heeft iemand problemen met de camera app. Bij mij neemt de camera app de GPS locatie niet mee.
Vind het, zeker op vakantie, een erg handige toevoeging.
Camera app mag gewoon locatie gebruiken (dubbel check bij instellingen)
Zelf zit ik niet in de fast of slow ring maar maak gewoon gebruik van de reguliere update's.
Misschien dat dit wel opgelost is bij de updates vanuit een ring

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[verwijderd] verkeerde topic

[ Voor 102% gewijzigd door hardware-lover op 01-09-2016 13:15 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:48:
Update 14915 rolt binnen voor fast ring
Kreeg net de melding hier voor een restart... is bezig nu.

• r2504
henrickus schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:02:
Heeft iemand problemen met de camera app. Bij mij neemt de camera app de GPS locatie niet mee.
Geen probleem in de fast ring... foto van enkele maanden geleden bevatte netjes EXIF GPS info.

Alléén spijtig dat de photo app dit niet laat zien :-(

• henrickus
r2504 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:36:
[...]

Geen probleem in de fast ring... foto van enkele maanden geleden bevatte netjes EXIF GPS info.

Ik heb mijn exif info via een ander programma bekeken (Irfanview) en er staat geen GPS info bij.
Wazig....
Heeft dit dan te maken met de app of met windows?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

henrickus schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:47:
[...]
Ik heb mijn exif info via een ander programma bekeken (Irfanview) en er staat geen GPS info bij.
Wazig....
Heeft dit dan te maken met de app of met windows?
Ik had al eerder een reactie geschreven maar omdat dit het Insider topic is hoort ie hier van mij niet thuis.
Probeer eens even een Panorama opname te maken en kijk eens of je dan gps gegevens tevoorschijn ziet komen?

Testing, one, two ...

• henrickus
hardware-lover schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:56:
[...]

Ik had al eerder een reactie geschreven maar omdat dit het Insider topic is hoort ie hier van mij niet thuis.
Probeer eens even een Panorama opname te maken en kijk eens of je dan gps gegevens tevoorschijn ziet komen?
Daar komt de GPS info (ook in de foto-app) wel tevoorschijn.
Lampje gaat uit...... 8)7

Verwijderd

Probleem met de strepen in de camera app nog steeds niet verholpen in de nieuwe build 14915 👿

• r2504
r2504 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:36:
[...]
Even ter verduidelijking... je kan de informatie zien via File Info, maar ik bedoelde gewoon dat het leuk zou zijn in het overzicht van je foto's per groepje bv. Antwerpen, Eindhoven, Brussel, ... te zien.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

r2504 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 21:14:
[...]
Even ter verduidelijking... je kan de informatie zien via File Info, maar ik bedoelde gewoon dat het leuk zou zijn in het overzicht van je foto's per groepje bv. Antwerpen, Eindhoven, Brussel, ... te zien.
Het zit er bij henrickus niet in, en bij mij ook niet. GPS info wordt niet vastgelegd bij het maken van een foto, wel bij het maken van een panorama. Maar wij zijn beiden (AU) Production gebruikers, hij wilde graag weten of het bij de Insider versies wel wordt vastgelegd, vandaar zijn vraag in dit topic. Het viel mij eigenlijk pas op toen ik een speciale app daarvoor had geïnstalleerd, toen kwamen de foto's van de laatste maanden bij mij niet tevoorschijn in het geografisch overzicht wat die app laat zien.

Testing, one, two ...

• r2504
Als Insider/Fast ring kan ik bevestigen dat het zowel in normale als panoramische foto's zit (ook bij foto's die ik al een tijdje geleden hebt genomen, maw. reeds in vorige builds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

hardware-lover schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:08:
[...]

Het zit er bij henrickus niet in, en bij mij ook niet. GPS info wordt niet vastgelegd bij het maken van een foto, wel bij het maken van een panorama
Bij alle fotos mits je de optie aanzet natuurlijk wordt wel degelijk de GPS info opgeslagen in de EXIF metadata.
Met een fantastische app zoals Geophoto kun je vervolgens precies zien waar je de fotos hebt gemaakt op de wereldkaart inzoombaar.
Ongeacht of je productie of insifer builds draait dus!!
Bestaat trouwens al heel lang en zit /zat structureel in alle lumia toestellen en Nokia toestellen.

Link naar APP: https://www.microsoft.com...e/p/geophoto/9wzdncrfj0f2
In de betaalde versie kun je de EXIF ook zelf aanvullen met geoinfo wannerde foto bijv binnen genomen is en er geen GPS data voorhanden is.

Hier de wijze waarop je bijv bij wp8.1 dat aanzet: http://ccm.net/faq/35306-...ne-8-1-geotag-your-photos
Bij wp10.
Instellingen> apparaten>standaardcamera> ""kiezen of camera locatiegegevens mag gebruiken"".

of naar locatie gaan en daar kiezen welke apps de exacte locatie kunnen gebruiken.
dus camera= aan kiezen.

[ Voor 15% gewijzigd door SED op 03-09-2016 17:52 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SED schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:45:
[...]
Bij alle fotos mits je de optie aanzet natuurlijk wordt wel degelijk de GPS info opgeslagen in de EXIF metadata.
Met een fantastische app zoals Geophoto kun je vervolgens precies zien waar je de fotos hebt gemaakt op de wereldkaart inzoombaar.
Ongeacht of je productie of insifer builds draait dus!!
Bestaat trouwens al heel lang en zit /zat structureel in alle lumia toestellen en Nokia toestellen.

Link naar APP: https://www.microsoft.com...e/p/geophoto/9wzdncrfj0f2
In de betaalde versie kun je de EXIF ook zelf aanvullen met geoinfo wanneer de foto bijv binnen genomen is en er geen GPS data voorhanden is.

Hier de wijze waarop je bijv bij wp8.1 dat aanzet: http://ccm.net/faq/35306-...ne-8-1-geotag-your-photos
Bij wp10.
Instellingen> apparaten>standaardcamera> ""kiezen of camera locatiegegevens mag gebruiken"".

of naar locatie gaan en daar kiezen welke apps de exacte locatie kunnen gebruiken.
dus camera= aan kiezen.
Dat is de app waar ik ook op doelde ;) maar de gps gegevens worden niet opgeslagen bij standaard foto's, er staan gewoon 0 (nul) gegevens bij locatie. Geophoto laat dus niet zien waar desbetreffende foto's gemaakt zijn. Alles staat juist ingesteld voor locatie, en de bevestiging daarvoor komt uit het panorama shot, waarbij wél de gps gegevens worden vastgelegd. M.a.w., er zit ergens nog iets niet helemaal lekker.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:46
Ik ben net terug van vakantie, en heb voordat ik op vakantie ging mijn telefoon op Release Preview gezet. Maar zit er weer sterk aan te denken om weer de Fast ring in te gaan. Hoe stabiel is de huidige RS2 nu, en zijn er storende issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

ardvark99 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:46:
Ik ben net terug van vakantie, en heb voordat ik op vakantie ging mijn telefoon op Release Preview gezet. Maar zit er weer sterk aan te denken om weer de Fast ring in te gaan. Hoe stabiel is de huidige RS2 nu, en zijn er storende issues?
Enige storende wat ik heb is dat als de het scherm vlak voordat het scherm uitgaat (ingesteld op 1 minuut) waarbij het gebruikelijke donker worden van het scherm plaatsvindt, dat als je dan het scherm aanraakt de telefoon niet locked (wat je bedoeling is) maar dat het scherm wel donker blijft. Je moet dan de telefoon locken en weer unlocken om de normale helderheid weer te krijgen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
hardware-lover schreef op zondag 04 september 2016 @ 01:03:
[...]

Dat is de app waar ik ook op doelde ;) maar de gps gegevens worden niet opgeslagen bij standaard foto's, er staan gewoon 0 (nul) gegevens bij locatie. Geophoto laat dus niet zien waar desbetreffende foto's gemaakt zijn. Alles staat juist ingesteld voor locatie, en de bevestiging daarvoor komt uit het panorama shot, waarbij wél de gps gegevens worden vastgelegd. M.a.w., er zit ergens nog iets niet helemaal lekker.
Mooie app, maar hij laat alleen de panorama foto's zien en niet de normale foto's
Iets zit er nog niet lekker in de camera app en dat is (soms) best wel jammer. Ben dan ook benieuwd of de gebruikers op de slow en/of fast ring dit probleem ook hebben. Zo niet welke camera versie gebruiken zij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

henrickus schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:26:
[...]
Mooie app, maar hij laat alleen de panorama foto's zien en niet de normale foto's
Iets zit er nog niet lekker in de camera app en dat is (soms) best wel jammer. Ben dan ook benieuwd of de gebruikers op de slow en/of fast ring dit probleem ook hebben. Zo niet welke camera versie gebruiken zij dan?
De app laat alle foto's en panorama shots op de juiste locatie zien als er maar gps gegevens in zitten, maar blijkbaar heb jij geen enkele foto die dat heeft en daardoor komen ze ook niet tevoorschijn?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 06-09-2016 18:59 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

ardvark99 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:46:
Loopt retestabiel. De enige irritatie die ik ondervond is dat some het toestel niet wil ontwaken. Drukken op de softreset combo zorgt er dan gelukkig wel voor dat (zonder de soft reset zelf) het toestel weer gewoon werkt. Nu drie keer voorgekomen in een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
SED schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:54:
[...]

Loopt retestabiel. De enige irritatie die ik ondervond is dat some het toestel niet wil ontwaken. Drukken op de softreset combo zorgt er dan gelukkig wel voor dat (zonder de soft reset zelf) het toestel weer gewoon werkt. Nu drie keer voorgekomen in een week.
Ok, na het bericht van Swerfer en jouw opmerking mijn toestel maar weer in de fast ring geslingerd;) Ik ga het de komende dagen meemaken, al heb ik gezien dat deze release alweer bijna een week oud is, dus het zal niet lang duren voordat de volgende binnen gaat rollen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Laatst online: 09:07

Rhapsody

In Metal We Trust

Het lukte maar niet om 14915 te installeren op mijn Lumia 650. Elke keer werd de installatie voortijdig afgebroken (progressbar was amper halverwege) met als foutcode: 0x80188308.

Nu een reset gedaan van de telefoon, mét restore van de backup, en nu is het wel gelukt :)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Mobile bij deze ook op 14393.105 (Release Preview ring) net zoals de desktop een week geleden.

• r2504
Microsoft won’t be releasing a new build of Windows 10 to Insiders this week. That’s because the company is upgrading some of the backend of the Windows Insider program.

Bron: http://mspoweruser.com/mi...leasing-builds-next-week/

• ardvark99
En daar is ie dan 14926:

https://mspoweruser.com/w...-ring-pcs-mobile-devices/
http://www.winbeta.org/ne...ows-10-mobile-build-14926
  • Updated Wi-Fi settings page (Mobile): As part of our experience of unifying the settings experience across devices – we have updated the Wi-Fi settings page via Settings > Network & wireless > Wi-Fi on Mobile to match how it works on PC. The new Wi-Fi settings page isn’t complete yet as we continue to port over functionality. If need, you can fallback to using the Wi-Fi (legacy) settings page to access any missing functionality. In addition, we added the capability for you to connect to WPS (Wi-Fi Protected Setup) networks on your phone.
  • We fixed a scaling issue on devices such as the Lumia 635, 636, or 638 where the bottom of certain apps, like Messaging and Maps, would get cut off and rendered off screen.
  • We heard you and we have addressed the largest cause of reliability issues in Microsoft Edge running on Insider Preview builds. This should improve reliability on major websites such as Facebook and Outlook.com.
  • We fixed an issue resulting in the sound of key presses and lock/unlock being barely audible when the phone was using a moderate volume.
  • We fixed an issue where, if Quiet Hours had been turned on, banner notifications might not start appearing again until Action Center was opened or an interactive notification popped up and was dismissed.
  • We fixed an issue where Cortana would crash when trying to open Reminders page.
  • We have improved the reliability of VPN Settings page via Settings > Network & wireless > VPN.
  • We fixed an issue resulting in the thumbnail for portrait videos displaying with an incorrect aspect ratio in the Photos app when panning through the Camera Roll.
Known issues for Mobile users:
  1. Some devices such as the Lumia 650 will fail to install this build with Error 0x80188308. We are currently investigating this issue.
  2. Action Center no longer closes if you swipe up on the empty space (area of Action Center that doesn’t show any notifications).
  3. Using your phone as a mobile hotspot will work the first time but subsequent attempts to use the feature will result in the inability to enable the hotspot until the phone is rebooted.

[ Voor 54% gewijzigd door ardvark99 op 14-09-2016 19:39 . Reden: Changelog toegevoegd ]

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Heb net geprobeerd 14926 op mijn L930 te installeren. Tip: doe maar even niet want na install kun je je PIN code niet invullen om te unlocken. WiFi en bellen/data ook niet.
Ik lees op http://www.windowscentral...obile-preview-build-14926 dat ook andere toestellen er last van hebben.

Verwijderd

Waar kun je terugvinden wat de huidige build (non-release preview channels) voor W10M is?
Mijn toestel 'hangt' nog op 10.0.14393.67
Vind ook geen nieuwere updates o.i.d.
De PC versie is inmiddels alweer wat builds verder (geen graat meter, weet ik).

Zou het wel fijn vinden om te weten of ik een issue heb met mijn phone of niet.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:39:
Waar kun je terugvinden wat de huidige build (non-release preview channels) voor W10M is?
Mijn toestel 'hangt' nog op 10.0.14393.67
Vind ook geen nieuwere updates o.i.d.
De PC versie is inmiddels alweer wat builds verder (geen graat meter, weet ik).

Zou het wel fijn vinden om te weten of ik een issue heb met mijn phone of niet.
Dat is de laatst vrijgegeven build, de z.g. AU.

Testing, one, two ...

Verwijderd

hardware-lover schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:49:
[...]

Dat is de laatst vrijgegeven build, de z.g. AU.
Dank, de CU's voor de desktop worden dus duidelijk niet nog niet naar WM uitgerold. :)

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Lijkt erop dat we inmiddels ook een nieuwe CU hebben in Release Preview en Slow ringen (14393.187). Changelog was/is hetzelfde als PC met een paar specifieke mobile fixes:
- Addressed issue causing some apps to not respond to the commands in the app bar in Windows 10 Mobile.
- Addressed issue that sometimes blocks alarm notifications in Windows 10 Mobile.
- Improved support for using the camera app in Windows 10 Mobile Enterprise.

[ Voor 74% gewijzigd door blmp op 15-09-2016 00:26 ]

• r2504
Plof-kip schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:32:
Heb net geprobeerd 14926 op mijn L930 te installeren. Tip: doe maar even niet want na install kun je je PIN code niet invullen om te unlocken. WiFi en bellen/data ook niet.
Mijn L930 zit zelfs in een reboot loop :(

Net een recovery gedaan via Volume-Down + Power en ik kan terug in m'n telefoon (heb niet gekozen voor een backup terug te zetten) en hij geeft 14926 aan als build. Momenteel is hij bezig met apps te installeren maar so far so good.

Wel veel klachten ook op https://mspoweruser.com/h...0-build-14926-pcs-mobile/

Edit: Ondertussen terug volledig up and running... al mis ik m'n origineel background image nog. Dit was een van de sample images al is het nu niet meer aanwezig. Het was een soort skyline in het donker van een wolkenkrabber... moest iemand dit nog hebben ?

Edit2: Health ziet m'n telefoon niet meer als input voor motion data ?

Edit3: Kan je bij Microsoft nog vinden welke apps je had ? In de Store zie je "owned" staan als je het ooit gedownload hebt maar ik had graag meteen een lijst.

[ Voor 55% gewijzigd door r2504 op 15-09-2016 14:39 ]

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Ze hebben inmiddels 2 known issues aan de lijst toegevoegd lees ik net.
ADDED: We are investigating small set of isolated reports that after upgrading to Build 14926, the pin pad is no longer visible to unlock the phone even after rebooting the phone. If you have hit this issue, you can follow the steps here for resetting an unresponsive phone (hard reset) which gets your phone back into a working state on Build 14926.

ADDED: We are also investigating reports that after upgrading to Build 14926, some phones lose the ability to use their SIM card. A hard reset also fixes this issue as well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
r2504 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:13:
[...]
Edit2: Health ziet m'n telefoon niet meer als input voor motion data ?
Volgens het Lumia Sensorcore appje heeft m'n telefoon plots geen "stappenteller" hardware meer ?

Blijkt dat ik ook geen 5 GHz WIFI meer heb sinds de recovery :(

Misschien toch maar eens WDRT boven halen.

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Werd vanochtend wakker met 14393.189 die klaarstond op mijn L950XL. Dus inmiddels is Release Preview dus weer gelijk met productie.

[ Voor 111% gewijzigd door blmp op 17-09-2016 10:49 ]

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:00
blmp schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:46:
Werd vanochtend wakker met 14393.189 die klaarstond op mijn L950XL. Dus inmiddels is Release Preview dus weer gelijk met productie.
Same here, zullen nog wel wat kleine fixes bij zitten

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 20:13
Zijn er in de huidige Insider Fast zo weinig bugs, of zijn er nog maar zo weinig Insiders die Fast hebben draaien?
't is zo stil hier...

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

hansie_k schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:44:
Zijn er in de huidige Insider Fast zo weinig bugs, of zijn er nog maar zo weinig Insiders die Fast hebben draaien?
't is zo stil hier...
Zeg maar gerust dat er buiten de bekende bugs verder eigenlijk nagenoeg geen bugs zijn. Ik heb alleen heel af en toe dat mijn scherm zwart blijft bij het unlocken of soms dat het scherm een paar tinten te donker is na het unlocken.

Ik zie voor mij geen reden om geen fast-insider te zijn. De nieuwe builds brengen kleine wijzigingen met zich mee en soms een enkele nieuwe feature en blijven goed stabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
hansie_k schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:44:
't is zo stil hier...
Ik denk het eerste :*) Met de eerste RS1 was MSFT natuurlijk ook nog druk bezig om W10M in TH2 stabiel te krijgen. Nu draaien deze builds redelijk stabiel, en RS2 wordt nu klaar gestoomd voor de komende nieuwe functies. Dus fingers crossed 8) , er kunnen nog een heleboel bugs aankomen. Maar hopelijk wordt het niet zo erg als in de maanden maart - juni, toen waren er regelmatig instabiele builds. Afwachten maar en voorlopige de weinige bugs maar gelijk melden in de Feedback hub ;)

@Swerfer, wat een timing weer :P Maar nu is er idd geen reden om niet in de fastring te zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door ardvark99 op 18-09-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
De laatste build was nochtans dramatisch... althans de installatie ervan (ik heb een volledige reset moeten doen van m'n toestel).

En zelfs na de reset bleek m'n 5 GHz en Sensorcore van m'n Lumia 930 niet meer te werken... of dit het gevolg is van de mislukte upgrade of reset weet ik niet.

Gisteren heb ik via WDRT terug een fresh install gedaan (ik dacht trouwens dat deze meteen Windows 10 Mobile zou installeren maar ik had terug Windows Phone 8.1) en voorlopig werkt terug alles prima op het eerste gezicht (al blijf ik tot een nieuwe build beschikbaar is wel even op de slow ring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
r2504 schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:25:
De laatste build was nochtans dramatisch... althans de installatie ervan (ik heb een volledige reset moeten doen van m'n toestel).

En zelfs na de reset bleek m'n 5 GHz en Sensorcore van m'n Lumia 930 niet meer te werken... of dit het gevolg is van de mislukte upgrade of reset weet ik niet.

Gisteren heb ik via WDRT terug een fresh install gedaan (ik dacht trouwens dat deze meteen Windows 10 Mobile zou installeren maar ik had terug Windows Phone 8.1) en voorlopig werkt terug alles prima op het eerste gezicht (al blijf ik tot een nieuwe build beschikbaar is wel even op de slow ring).
Soms kan er iets misgaan in een upgrade. Ik heb ook al twee keer mijn toestel met WDRT terug gezet in de afgelopen 8 maanden. Waarvan de tweede keer niet vanwege grote problemen is geweest, maar om de DDTW firmware update binnen te halen. Na de WDRT resets liep mijn toestel wel weer als een zonnetje.
Je krijgt op een gegeven moment zoveel upgrades binnen dat er wel eens iets mis kan gaan, maar dat is dan niet bij iedereen bij de zelfde upgrade of het zelfde moment.

Ik heb eerst een Andriod toestel gehad, en die paar keer dat ik een (kleine) upgrade binnen kreeg, werd er automatiesch een factory reset uitgevoerd. Bij W10M hoeft dat in principe niet, maar wanneer je in de fast ring zit, krijg je soms wekelijks of nog vaker updates binnen, dan is de kans op problemen groter, los van de bugs die een build met zich mee kunnen brengen. Wanneer mijn toestel problemen geeft, die niet vermeld worden in de release notes van de builds, en ik lees weinig over de problemen die ik ervaar in forums, zou ik zeker een WDRT reset overwegen. Of eerst een factory reset.

Ik heb na de WDRT reset en binnen halen van de laatste build, altijd een factory reset gedaan om vervolgens de laatste backup binnen te halen. Hierna geen problemen meer ondervonden.

De toestellen die origineel geleverd zijn met WP8.1 krijgen bij de WDRT ook alleen WP8.1 aangeboden, omdat W10M niet geforceerd naar deze toestellen gepushed worden. Helaas voor de meesten, ik denk dat er nog genoeg gebruikers van WP8.1 zijn, die niet eens weten dat ze naar W10M kunnen gaan.
Eigenlijk zouden ze bij Microsoft een keuze moeten maken in WDRT, welke branche je binnen wilt halen op het aangesloten toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
r2504 schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:25:

En ik had je nog wel gewaarschuwd :)

Exact hetzelfde verhaal hier op mijn L930. Dat was tevens mijn eerste gedwongen WDRT.
Moet wel zeggen dat, nu ik weer op W10M (slow ring) zit het batterijverbruik aanzienlijk is verbeterd (ik haal nu bijna 2 volle dagen).
Ook wel weer jammer want ik kan de L950 met dock voor 299 nauwelijks voorbij laten gaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik zit sinds kort weer in de Release Preview branch, maar euh.. m'n interne memory is zo goed als vol?

Het betreft een L640XL. Momenteel heb ik nog 1.14 GB nodig zegt ie. Ga ik naar opslag dan zie ik:

6.23 GB used out of 7.28. Klik ik op details, dan zie ik Pending updates and preview builds 1.13 GB.

Ik kan eigenlijk niets meer verwijderen behalve Whatsapp, da's 310 MB ongv. Is er een manier om toch die update te installeren? Ik kan ook niet die pending update annuleren en dat ie 'm dan helemaal opnieuw download. Iemand een tip? :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:27
Success ^^ Volgens mij is een hardreset de enige mogelijkheid om dat stuk ruimte weer terug te krijgen. Het is mij iig op geen enkele ander manier gelukt bij de telefoon van mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Plof-kip schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:03:
[...]

En ik had je nog wel gewaarschuwd :)
Ik ben een beetje koppig... maar besef ook wel dat dat het risico is dat je loopt met een fast ring.

Sinds m'n initiele stap naar het Insider programma is dit trouwens de eerste dat ik WDRT heb moeten gebruiken dus echt klagen mag ik niet al ben je snel toch wel enkele uurtjes bezig voor alles terug staat zoals je gewoon was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:08
Ik bezit een Nokia 930 waar build 14393.189 op staat en heb sinds kort (ik weet niet of dit te maken heeft met de laatste build maar ik vermoed van wel) een probleem met mijn camera app. Wanneer ik deze direct opstart (met de camera knop of via het app menu) krijg ik een zwart scherm met de mededeling "We need your permission. To use this app, open Privacy settings and change the settings to allow this app to use your camera and microphone. If you need it, here's the error code: 0xA00F4245(0x80070005)" met daaronder een knop die je direct naar de Privacy settings van de Camera app brengt.

Die settings maken geen verschil, of ik toegang tot de camera en/of microfoon nu uit of volledig open zet. Dat is niet zo vreemd, want de app heeft natuurlijk geen toestemming van zichzelf nodig om zichzelf te mogen gebruiken.
Via andere apps (zoals Skype of Office Lens) kan ik de camera wél bedienen.
Uit- en weer aanschakelen van de telefoon heeft niet geholpen. Toevallig was er een update van de Camera app maar ook dat heeft niet geholpen.
De foutmelding heeft volgens de google resultaten te maken met het niet kunnen afmaken van een installatieproces.

Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, wat valt hier aan te doen? Ik ben best bereid tot een harde reset, maar gebruik dat het liefst als laatste redmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Heb je de camera-app al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PinokkioTV schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:25:
Heb je de camera-app al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd?
Ik kan op een 950 die app niet verwijderen, jij wel?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:27
hardware-lover schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:41:
[...]

Als het goed is kan niemand het. Het is een systeem-app die nodig is voor de werking van het platform. Om diezelfde reden kan je ook Edge niet verwijderen. Alleen Weather is wat vreemd, maar wellicht omdat die (potentieel) nodig is voor Outlook om het weer te tonen (en Outlook is weer nodig, voor aanbieden van mogelijkheid om een e-mail te sturen aan apps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
hardware-lover schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:41:
[...]

Oeps ...

Dan zou ik zelf toch voor de harde reset gaan ...

[ Voor 12% gewijzigd door PinokkioTV op 20-09-2016 11:05 ]

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Vind het altijd lastig om te bepalen waar het thuishoort, maar sinds de laatste twee Slow-ring-builds werken mijn Whatsapp notificaties weer eens niet. Ik word daar iedere keer wel beetje moedeloos van. Lijkt toch onvrede te zijn tussen WM 10 en Whatsapp. Meeste andere notificaties lijken wel te werken.

Meerdere mensen daar issues mee? En eventueel beter nog...oplossingen? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Dexter op 20-09-2016 11:33 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:02

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Dexter schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:32:
Vind het altijd lastig om te bepalen waar het thuishoort, maar sinds de laatste twee Slow-ring-builds werken mijn Whatsapp notificaties weer eens niet. Ik word daar iedere keer wel beetje moedeloos van. Lijkt toch onvrede te zijn tussen WM 10 en Whatsapp. Meeste andere notificaties lijken wel te werken.

Meerdere mensen daar issues mee? En eventueel beter nog...oplossingen? ;)
Tsja, wij hebben in mijn woonplaats een wereldrestaurant. Kunnen 1.000 man tegelijk in. En dan hoor ik ook vaak: het is er niet gezellig, het is een vreetschuur en in het weekend is het zo druk. En dan vraag ik mij af: je weet het, waarom ga je er dan naar toe?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GerCor schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:58:
[...]

Tsja, wij hebben in mijn woonplaats een wereldrestaurant. Kunnen 1.000 man tegelijk in. En dan hoor ik ook vaak: het is er niet gezellig, het is een vreetschuur en in het weekend is het zo druk. En dan vraag ik mij af: je weet het, waarom ga je er dan naar toe?
... wut? :?

Notificaties is al sinds de 'release' build van de 950 een probleem, soms wel, soms niet, soms opeens alles van de afgelopen week, ook de live tile wordt regelmatig niet bijgewerkt (Skype, WA en email), ik heb alles nu maar gewoon uitgezet in notificaties en kijk maar zelf af en toe in de 3 apps.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

GerCor schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:58:
[...]

:) Je lijkt te suggereren dat ik alleen de lusten en niet de lasten van de slow-insider ring wil, toch niet helemaal het geval. Ben me terdege bewust van het 'risico' van insider-use, maar soms krijg ik het gevoel dat het aan mij ligt, want er lijkt en het gaat me name om Whatsapp een enorme willekeur te zijn in wanneer een notification doorkomt (nu helemaal niet). En als ik nou de enige ben, dan weet ik dat het bij mij ligt, als mensen zich herkennen in het probleem dan weet ik dat het de insider-build kan zijn.

Dus...ik ga graag naar dat wereldrestaurant, accepteer dat het er niet altijd gezellig is, een vreetschuur en in het weekend heel erg druk, maar misschien vraag ik iedere keer wel om het verkeerde tafeltje in die tent? En misschien hebben andere mensen wel een goeie tip voor een fijn plekje waar het prima toeven is in die vreetschuur? ;)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Dexter schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:16:
[...]

maar soms krijg ik het gevoel dat het aan mij ligt, want er lijkt en het gaat me name om Whatsapp een enorme willekeur te zijn in wanneer een notification doorkomt (nu helemaal niet). En als ik nou de enige ben, dan weet ik dat het bij mij ligt, als mensen zich herkennen in het probleem dan weet ik dat het de insider-build kan zijn.
Ik heb sinds de eerste Insider build steeds op de fast-ring gezeten, nooit een reset gedaan en misschien was 14926 de druppel die de emmer deed overlopen want ik kreeg ook meer en meer last van "rare" dingen. Sinds ik enkele dagen geleden WDRT heb gebruikt en GEEN backup heb terug gezet moet ik toegeven dat alles terug normaal en vlot verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Laatst online: 12-09 00:56

StapelPanda

PB0MV

Dexter schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:16:
[...]

:) Je lijkt te suggereren dat ik alleen de lusten en niet de lasten van de slow-insider ring wil, toch niet helemaal het geval. Ben me terdege bewust van het 'risico' van insider-use, maar soms krijg ik het gevoel dat het aan mij ligt, want er lijkt en het gaat me name om Whatsapp een enorme willekeur te zijn in wanneer een notification doorkomt (nu helemaal niet). En als ik nou de enige ben, dan weet ik dat het bij mij ligt, als mensen zich herkennen in het probleem dan weet ik dat het de insider-build kan zijn.
Heb ook een tijd de insider builds gehad, door dit probleem maar een stapje teruggedaan van de builds. Bij mij kwam het probleem naar boven wanneer de telefoon opnieuw was opgestart. De oplossing is: Backup in Whatsapp maken, Whatsapp verwijderen, telefoon rebooten (herkend niet dat Whatsapp verwijderd is), Whatsapp installeren.

Dat was bij mij iig de manier om de notificaties terug te krijgen, gelukkig gaat mijn telefoon haast nooit uit en had ik er toen minder last van. Sindsdien staat de telefoon niet meer op de fastring en is Whatsapp ingeruild voor Whatsapp Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Gieltjev schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:22:
[...]

Heb ook een tijd de insider builds gehad, door dit probleem maar een stapje teruggedaan van de builds. Bij mij kwam het probleem naar boven wanneer de telefoon opnieuw was opgestart. De oplossing is: Backup in Whatsapp maken, Whatsapp verwijderen, telefoon rebooten (herkend niet dat Whatsapp verwijderd is), Whatsapp installeren.

Dat was bij mij iig de manier om de notificaties terug te krijgen, gelukkig gaat mijn telefoon haast nooit uit en had ik er toen minder last van. Sindsdien staat de telefoon niet meer op de fastring en is Whatsapp ingeruild voor Whatsapp Beta.
Oeh...Whatsapp Beta...dat klinkt ook als een goed 'wereldrestaurant' ;) Dankjewel voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Laatst online: 12-09 00:56

StapelPanda

PB0MV

Dexter schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:05:
[...]

Oeh...Whatsapp Beta...dat klinkt ook als een goed 'wereldrestaurant' ;) Dankjewel voor de tip!
Check ook het WhatsApp topic hier op Tweakers, daar is men redelijk positief over hun plek in het restaurant.

Sinds mijn Telefoon in de batterijbesparing is geschoten is ook Whatsapp Beta het spoor bijster. Wel heeft deze ondertussen een backup gemaakt naar OneDrive. Toch wel een nadeel aan de 930 in het algemeen dat er geen SD kaart in gaat, een hard reset betekend voor mij dat ik alle WhatsAppjes kwijt ben.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

...A VERY feral #NinjaCat about to pounce on14931!
Beniewd of deze beter is dan de huidige niet zo probleemloze 14926 en of deze vanavond nog komt

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• ardvark99
GiLeX schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:49:
[...]

Benieuwd of deze beter is dan de huidige niet zo probleemloze 14926 en of deze vanavond nog komt
Er is idd een build vrijgegeven, voor PC, maar waarschijnlijk deze keer niet voor mobile.

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Nee, helaas niet voor mobile door wat probleempjes die ze op willen lossen. Volgende week komen we pas weer aan de beurt.
We are continuing to investigate two issues that came up with last week’s flight of Build 14926 for Mobile. After upgrading to Build 14926, some Insiders reported that the pin pad is no longer visible to unlock their phone even after rebooting the phone and some phones lost the ability to use their SIM card. In both cases, a hard reset of resolves the issue. Based on the feedback we received from Insiders, we have decided not to release a new Mobile build this week until we get fixes for these two issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Blijkbaar is er een Release Preview build beschikbaar? 14393.221

http://www.windowscentral...1-arrives-release-preview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
ardvark99 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:53:
Blijkbaar is er een Release Preview build beschikbaar? 14393.221
Ik heb deze vanmorgen zelfs ontvangen op de SLOW ring !?

Op het eerste gezicht doet ie het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 06:48

Wallie

Herr

Heeft bij mij, mijn Outlook Calender live tile weer tot leven weten te krijgen... eens kijken hoe lang hij blijft werken ;)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik had tot voor kort geen enkele reset gedaan... steeds maar weer een upgrade naar de meest recente build wat op zich prima lukte, echter her en der had ik kleine issues zoals notifications, batterij gebruik van build tot build.

Sinds ik verleden week een reinstall heb gedaan met WDRT (zonder restore) heb ik precies een nieuwe telefoon... alles werkt als een zonnetje, batterij doet het super, ... kortom eigenlijk moet je dit af en toe doen als je in het Insider programma zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
r2504 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:45:
Ik had tot voor kort geen enkele reset gedaan... steeds maar weer een upgrade naar de meest recente build wat op zich prima lukte, echter her en der had ik kleine issues zoals notifications, batterij gebruik van build tot build.

Sinds ik verleden week een reinstall heb gedaan met WDRT (zonder restore) heb ik precies een nieuwe telefoon... alles werkt als een zonnetje, batterij doet het super, ... kortom eigenlijk moet je dit af en toe doen als je in het Insider programma zit.
Mooi dat jouw telefoon weer werkt als een zonnetje. Ik zie 'm hier schijnen... :*)

Maar idd, ik heb mijn L950XL ook al eens gereset met WDRT, nadat ik al heel veel build releases had geïnstalleerd in de fast ring. Op een of andere manier blijft er wel eens hier en daar hangen of niet lekker lopen, maar daaris de kans ook groot op in de fast ring. Het blijft een soort beta, en daarbij krijg je ook nog apps die ook beta zijn. Ik roep het al vaker als er vreemde klachten gemeld worden maar vaak is effe aan de WDRT hangen de oplossing, en kan het toestel er weer effe tegenaan. (En een keer aan WDRT gehangen, maar niet vanwege problemen, maar vanwege een FW update die nog niet OTA was ;) )

En ja, dan wordt er geroepen dat dat eigenlijk niet moet kunnen, maar het blijft software, in beta fase nog wel. Wanneer ik met mijn vorige toestel, een Huawei een enkele keer een update binnen kreeg, werd na installatie al automatisch een factory reset gegeven. Wanneer je van te voren geen backup had gemaakt, was je alles kwijt.

*knip*. Verwijderde quote verwijderd.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 28-09-2016 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Probleem met video maken.
Met de laatste Preview Build (.221) en Camera app (2016.816.91.0) heb ik net een 3 tal filmpjes gemaakt, maar geen van de 3 is opgeslagen.
Er staan in de map met films en foto's wel een 3 tal .mp4 bestanden, maar dan krijg ik een foutmelding dat dat type bestand niet wordt ondersteunt.

Het filmen gaat ook erg schokkerig.

Natuurlijk gebeurt tijdens het optreden van groep 1 met mn dochter... 😐

[ Voor 5% gewijzigd door hansie_k op 27-09-2016 19:05 ]

Live from Denmark

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Net een hoop offtopic posts over de iPhone verplaatst naar de trashcan, dat is hier ongewenst en erg offtopic. Voor de rest van de mensen die er, goed bedoeld, iets van wilde zeggen. Maak de volgende keer even een TR aan ipv. een reactie, dat scheelt ons werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

hansie_k schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:03:
Probleem met video maken.
Met de laatste Preview Build (.221) en Camera app (2016.816.91.0) heb ik net een 3 tal filmpjes gemaakt, maar geen van de 3 is opgeslagen.
Er staan in de map met films en foto's wel een 3 tal .mp4 bestanden, maar dan krijg ik een foutmelding dat dat type bestand niet wordt ondersteunt.

Het filmen gaat ook erg schokkerig.

Natuurlijk gebeurt tijdens het optreden van groep 1 met mn dochter... 😐
Schokkerig? Dat had ik ook, ik heb de digitale video stabilisatie uitgezet. Toen was het weer prima. Lijkt een bug ofzo te zijn. Dat ie 't niet opslaat weet ik zo niet.. Misschien bij 'opslag' even switchen naar intern/sd en weer terug? :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Heb Outlook 17.7369.40648.0 er op gekregen... en eindelijk, in de Kalender, in Week-view, bij het aanklikken van een specifieke dag in de week, en dan op de "+" drukken, zorgt ervoor dat de nieuwe afspraak ook al op de aangeklikte datum komt... eindelijk, was in Phone 8 altijd zo.

• hansie_k
NeFoRcE schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:51:
[...]

Schokkerig? Dat had ik ook, ik heb de digitale video stabilisatie uitgezet. Toen was het weer prima. Lijkt een bug ofzo te zijn. Dat ie 't niet opslaat weet ik zo niet.. Misschien bij 'opslag' even switchen naar intern/sd en weer terug? :)
De Opslag even gewisseld van SD naar Apparaat, en weer terug...nu neemt ie wel weer op...wel flink balen toch.
SD card misschien corrupt aan t raken...?

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

En weer een nieuwe Insider build (14936). Alleen bugfixes en nog niks bijzonders ...

https://blogs.windows.com...eview-build-14936-for-pc/

Met 1 known issue op de lijst
If you have your default storage set to a SD card for apps, installation of apps like WhatsApp, Facebook Messenger and WeChat will fail with an error. As a workaround, set your default location to your device’s onboard storage.

[ Voor 53% gewijzigd door blmp op 28-09-2016 19:16 ]

• ardvark99
blmp schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:15:
En weer een nieuwe Insider build (14936). Alleen bugfixes en nog niks bijzonders ...

https://blogs.windows.com...eview-build-14936-for-pc/

Met 1 known issue op de lijst

[...]
Ben 'm aan het binnen halen, maar effe een opmerking:

If you have your default storage set to a SD card for apps, installation of apps like WhatsApp, Facebook Messenger and WeChat will fail with an error. As a workaround, set your default location to your device’s onboard storage.
  • We fixed the issue causing the pin pad to not be visible to unlock the phone even after rebooting the phone.
  • We fixed the issue where some phones lose the ability to use their SIM cards.
  • We fixed the mobile hotspot issue where it works the first time but subsequent attempts to use the feature won’t work until the phone is rebooted.
  • We fixed an issue causing some devices such as the Lumia 650 from failing to install a new build with Error 0x80188308.
  • We fixed the issue causing some build updates to fail with an 800703ed error code.
  • We fixed the issue where Action Center no longer closes if you swipe up on the empty space (area of Action Center that doesn’t show any notifications).
  • We fixed an issue where notifications were unexpectedly showing the app logo within the notification when viewed in Action Center.
  • We fixed an issue for devices that shipped with Windows Phone 8.1, such as the Lumia 930 and 1520, where if you plugged in a headset during an ongoing call, the audio would not be routed to the headset.

[ Voor 47% gewijzigd door ardvark99 op 28-09-2016 19:25 ]

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
De laatste build staat nu te downloaden. Zowel op pc als op mn mobiel.

Eens kijken hoe dan mijn batterij het vol houdt en anders maar eens een reset gaan doen of een volledige via wdrt.

Heb tot nu toe slechts 1 keer wdrt gebruikt en 1 keer een factory reset sinds ik op de fast ring zit.

Niet slecht voor mijn lumia 535.

Seriously? Nope, not a bit...

• Wallie

Wallie

Herr

ardvark99 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:19:
[...]
  • We fixed an issue for devices that shipped with Windows Phone 8.1, such as the Lumia 930 and 1520, where if you plugged in a headset during an ongoing call, the audio would not be routed to the headset.
Jeujjj... die is eindelijk opgelost. Dacht al dat dit vroeger in 8.1 wel goed werkte :)

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Wallie schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:21:
Heb Outlook 17.7369.40648.0 er op gekregen... en eindelijk, in de Kalender, in Week-view, bij het aanklikken van een specifieke dag in de week, en dan op de "+" drukken, zorgt ervoor dat de nieuwe afspraak ook al op de aangeklikte datum komt... eindelijk, was in Phone 8 altijd zo.
_/-\o_ Eindelijk niet meer per ongeluk alles op maandag plannen.... Het heeft erg lang geduurd maar beter laat dan nooit

Ik heb wel een ander probleem. Sinds de update van foto's bij albums--> camera album zie ik alleen nog maar foto's tot augustus en niet nieuwer. Iemand een idee? Bij het totaal overzicht zie ik ze wel. Maar dat staat tussen alle whatsapp spam foto's. En in de map staat het ook. Maar niet in het camera album.

[ Voor 22% gewijzigd door Nixo op 29-09-2016 10:41 ]

• SED

SED

ah, de hotspot doet het gelukkig weer. Dat was een ernstig gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Sinds gister avond, renderen websites niet/slecht/traag in Edge.
Hij (zegt) klaar te zijn met laden, maar het beeld blijft wit.
Pas als ik (een paar keer) op refresh druk, verschijnt de site.

Heb de geschiedenis al gewist, telefoon uit/aan gedaan....

Denk vandaag of morgen maar een harde reset te doen.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-08 10:24
Sinds update 10.0.14936.1000 synchroniseren mijn foto's niet meer naar OneDrive.
Pagina: 1 ... 19 ... 28 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is alleen bedoeld voor de insider preview builds van Windows 10 Mobile. De reguliere versie van het mobiele besturingssysteem mag besproken worden in: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.