Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:49
Skibidi_RizzXL schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:25:
[...]

[...]

Heb messenger eraf gegooid, lijkt het wel beter van te worden. Nog ff een reset erachteraan, morgen weten we meer.
Op mijn 925 is Edge de boosdoener. In batterijbesparing staat die nu op 80+%
Als ik edge afsluit lijkt het verbruik ook minder te worden

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Donald op 03-08-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macindroid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05 07:09
Ik wil mijn oude lumia 920 8.1 upgrade naar win 10, ik heb de Insider app erop gezet, maar die zegt dat er geen builds zijn... Is het niet meer mogelijk voor de 920? De pagina die verwijst naar de systeem eisen geeft geen info over de eisen btw... Heb iig genoeg ruimte vrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29
macindroid schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:37:
Ik wil mijn oude lumia 920 8.1 upgrade naar win 10, Heb iig genoeg ruimte vrij.
Had dat een week eerder bedacht ... http://mspoweruser.com/ca...bile-unsupported-devices/

[ Voor 16% gewijzigd door cazzie op 03-08-2016 20:38 ]

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macindroid
Haha door die nieuwe Windows update kreeg ik juist t plan :'(
Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:14
macindroid schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:29:
[...]

Bedankt voor de info.
Het is nog steeds mogelijk hoor: Wietsee. in "[W10P] Windows 10 Phone Technical Preview Hack"

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 18:47
Dr. Donald schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:25:
[...]

Aangeven dat edge niet op de achtergrond mag draaien scheelt een hoop inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skibidi_RizzXL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:48
Caelorum schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:33:
[...]

Aangeven dat edge niet op de achtergrond mag draaien scheelt een hoop inderdaad.
Uitgevoerd. Het leek goed te gaan vanochtend (1% / uur) na verwijderen van messenger maar inmiddels is het verbruik alweer toegenomen naar 7% / uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:57
macindroid schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:29:
[...]

Bedankt voor de info.
Wees blij, ik vind W10 echt niet lekker draaien op m'n 920.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macindroid
sig69 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 00:24:
[...]

Wees blij, ik vind W10 echt niet lekker draaien op m'n 920.
Was meer uit nieuwsgierigheid, toestel ligt te verstoffen, zelf overgestapt naar de oneplus3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 15:24
M'n Whasapp notificaties komen weer niet meer toe... de klassieke truuk van "reset all" in WhatsApp blijkt ook niet meer te werken. In heb de indruk dat de laatse builds terug een aantal bugs geintroduceerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:55

Esumontere

Floep, banaan.

r2504 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:52:
M'n Whasapp notificaties komen weer niet meer toe... de klassieke truuk van "reset all" in WhatsApp blijkt ook niet meer te werken. In heb de indruk dat de laatse builds terug een aantal bugs geintroduceerd hebben.
Had ik ook last van. Een herinstallatie van Whatsapp lijkt het te verhelpen. (Insider Release Preview op een Lumia 950)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Ik lees hier te vaak dat nieuwe builds de schuld krijgen van fouten die optreden na de installatie van de builds. Op zich logisch: Je installeert een nieuwe build en er treden vreemde fouten op. Maar wat dan vreemd is dat andere weer geen last hebben van diezelfde fouten.

Ik denk dat het niet direct aan de builds ligt, maar aan de matige installatie van nieuwe builds. Want; als je een probleem app opnieuw installeert of soms zelfs factory reset doet zijn de problemen voorbij. De fout ligt dus niet bij de nieuwe build, maar bij het installatieproces...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:55

Esumontere

Floep, banaan.

Swerfer schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:19:
Ik lees hier te vaak dat nieuwe builds de schuld krijgen van fouten die optreden na de installatie van de builds. Op zich logisch: Je installeert een nieuwe build en er treden vreemde fouten op. Maar wat dan vreemd is dat andere weer geen last hebben van diezelfde fouten.

Ik denk dat het niet direct aan de builds ligt, maar aan de matige installatie van nieuwe builds. Want; als je een probleem app opnieuw installeert of soms zelfs factory reset doet zijn de problemen voorbij. De fout ligt dus niet bij de nieuwe build, maar bij het installatieproces...
Ik heb een factory reset gedaan, zonder backup-restore, toen ik overging van .420 naar .492. Die loste een hele hoop problemen, zoals blackscreens, niet ladende apps, crashende apps, random reboots, etc. niet op.

Mijn telefoon werkte probleemloos op .420, en had ineens een hele hoop problemen op .492. Ik ben nu over op de huidige release preview versie .35000 en die lijkt vooralsnog goed te werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Esumontere op 06-08-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Esumontere schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:21:
[...]

Ik heb een factory reset gedaan, zonder backup-restore, toen ik overging van .420 naar .492. Die loste een hele hoop problemen, zoals blackscreens, niet ladende apps, crashende apps, random reboots, etc. niet op.

Mijn telefoon werkte probleemloos op .420, en had ineens een hele hoop problemen op .492. Ik ben nu over op de huidige release preview versie .35000 en die lijkt vooralsnog goed te werken.
Dan is .492 waarschijnlijk een uitzondering op mijn gedachtegang. Nu zit ikzelf op de fast-ring en daar heb ik zelf nooit problemen mee gehad, terwijl ik wel mensen bugs zag melden die de schuld gaven aan de builds die bij mij (en anderen) niet diezelfde problemen gaven. Hierbij heb ik het niet over de bugs die al bij introductie van een nieuwe build bij Microsoft bekend waren.

En natuurlijk zijn er uitzonderingen waarbij sommige devices wel bugs vertonen en bij andere devices niet, maar zoals jij zelf al een factory reset hebt gedaan, dat is mijn advies als je 'zomaar' bugs tegenkomt na het installeren van een nieuwe build. Pas dan weet je (bijna) zeker of het aan de nieuwe build ligt en niet aan het installatieproces...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• courthje
  • Laatst online: 22-06-2024
Met de laatste 2 builds is op mijn 830 het batterij verbruik terug enorm verbeterd.
Hier geen problemen meer van snel ontladen.

Moet wel zeggen dat ik 4G / bluethooth afzet en pas aanzet als ik het nodig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Tipje... je kan de WhatsApp Beta app bekomen door een QR code te volgen op http://mspoweruser.com/wh...-maps-snag-minor-updates/

We zouden volgende week ook de eerste Redstone 2 build krijgen volgens een ander artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:24
Er is gisteren een update geweest voor de camera app (2016.729.11.0) op mijn Lumia 930 (fast ring).
Nu verschijnen er tijdens het maken van de foto ineens strepen in beeld die dan ook te zien zijn in de uiteindelijke foto.
Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Komende Windows 10 Mobile cumulatieve update krijgt in elk geval de 'Bluetooth toggle fix'. Aangezien de fix specifiek genoemd wordt bij de 14393.51 release op desktop.

"Addressed issue that may cause Windows 10 Mobile devices to hang after turning Bluetooth on and off very quickly."

bron: http://mspoweruser.com/wi...-build-14393-51-released/

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atropos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 14:20
Ik lees telkens dat er een update is voor de camera app, ik zit in de release preview ring dus heb al de anniversary update.
Nu krijg ik alleen de camera app niet geüpdate, dus ook geen panorama functie. Heeft iemand een idee wat er verkeerd kan gaan? Soft- en hardreset al geprobeerd trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

En we hebben eindelijk een nieuwe cumulatieve update die ons naar 14393.67 brengt voor alle ringen (RP, Slow, Fast). Schijnbaar laat de changelog nog even op zich wachten.

1 ding wat zeker is is dat deze update in elk geval de bluetooth toggle crash bug fixt :P

update: changelog is bekend
Heb alleen degene gemeld die mobiel specifiek zijn.
  • Addressed issue that may cause Windows 10 Mobile devices to hang after turning Bluetooth on and off very quickly.
  • Security updates to Kernel Mode Drivers, Microsoft Graphics Component, Microsoft Edge, Internet Explorer 11, and Windows Authentication Methods.
  • Addressed issue that causes significantly reduced battery life on Windows Phone when using Bluetooth with “Hey Cortana” feature enabled.
  • Addressed issue that prevents users from completing the out-of-box experience (OOBE) with a local account using Korean characters.

[ Voor 91% gewijzigd door blmp op 09-08-2016 23:42 . Reden: changelog ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezzz
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
Hier ook. Je bent me net voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgroen81
Ik krijg hem ook. Zal gelijk weer een factory reset doen aangezien ik het net vanavond ook al gedaan heb is mijn telefoon toch nog helemaal leeg.
Atropos schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:01:
Ik lees telkens dat er een update is voor de camera app, ik zit in de release preview ring dus heb al de anniversary update.
Nu krijg ik alleen de camera app niet geüpdate, dus ook geen panorama functie. Heeft iemand een idee wat er verkeerd kan gaan? Soft- en hardreset al geprobeerd trouwens...
Ik zat op de fast ring en had de panorama functie maar had last van strepen.
Na de reset op 14393.67 ben ik op release preview gebleven en krijg ik ook geen camera update na 2016.404.191.0 dus geen panorama functie meer.
De camera update 2016.729.11.0 is (denk ik) alleen nog beschikbaar voor de fast ring.
http://www.windowslatest....dows-10-mobile-fast-ring/
Ik blijf op release preview voorlopig dus ik ga niet testen of de update in de fast ring wel opkomt.
Ik heb trouwens liever geen strepen dan de panorama functie. :)

Edit: Oh en de telefoon (Lumia 930) werkt weer heerlijk soepel na de update en reset. 8)

[ Voor 81% gewijzigd door mgroen81 op 10-08-2016 01:58 . Reden: Toevoeging ]

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, na de update hier sluit de agenda af als ik een afspraak wil toevoegen. Straks even factory reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:46
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:35:
Hmm, na de update hier sluit de agenda af als ik een afspraak wil toevoegen. Straks even factory reset doen.
Daar ben ik al mee bezig ;) Duurt alleen zo lang voordat alle apps weer geïnstalleerd zijn. En jammer dat niet alle OS settings in de backup meegenomen worden. Zat al als een gek op het scherm te tappen, maar DDTW staat uit 8)
Vanmiddag eens kijken of mijn Groove probleem daarmee ook opgelost is, het random stoppen van muziek afspelen na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:07

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

ardvark99 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:44:
[...]

Daar ben ik al mee bezig ;) Duurt alleen zo lang voordat alle apps weer geïnstalleerd zijn. En jammer dat niet alle OS settings in de backup meegenomen worden. Zat al als een gek op het scherm te tappen, maar DDTW staat uit 8)
Vanmiddag eens kijken of mijn Groove probleem daarmee ook opgelost is, het random stoppen van muziek afspelen na verloop van tijd.
Ja het is wel jammer inderdaad dat van update tot update je soms problemen meeneemt uit oudere builds. Dona Sarkar heeft een tijd geleden wel een Tweet eruit gestuurd dat ze ermee bezig zijn. Hopelijk hebben ze het snel voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
MaakmeGek schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:01:
[...]

Ja het is wel jammer inderdaad dat van update tot update je soms problemen meeneemt uit oudere builds. Dona Sarkar heeft een tijd geleden wel een Tweet eruit gestuurd dat ze ermee bezig zijn. Hopelijk hebben ze het snel voor elkaar.
Dat zou idd mooi zijn. Maar het backup systeem mogen ze ook wel verbeteren, zoals alle instellingen meenemen. Nu komen er opties bij, maar die worden dan weer vergeten in de backup.

Nu hopen dat de apps ook backups gaan regelen via bv onedrive, maar daarvan zijn we weer afhankelijk van de ontwikkelaars. Nog mooier zou zijn, wanneer MS een opslag systeem ontwikkeld voor apps, die meegenomen wordt in het backupsysteem van de telefoon zelf. Als bij elkaar, maar dan wel op een veilige manier als het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sinds kort maak ik gebruik van mijn bluetooth verbinding op mijn Lumia 925. Sindsdien werkt wifi vaak niet. Met geen mogelijkheid krijg ik een connectie. Ook bluetooth uitzetten helpt niet. Wat af en toe helpt (dus niet altijd) is het volledig opnieuw opstarten van de telefoon. Echter, dit is dan vaak van korte duur. Een kleine zoekopdracht in dit draadje leerde mij dat meer mensen met dit euvel te maken hebben. Heeft een van jullie al een oplossing voor dit probleem gevonden? Een hard reset behoort momenteel niet tot de mogelijkheden, aangezien het toevoegen van een Google account (tijdelijk?) niet meer mogelijk is.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Momenteel een vervangwagen met Bluetooth ondersteuning... dus maar even getest met muziek die op m'n OneDrive staat. Werkt prima (ook previous/next track) behalve dat ik geen cover-art heb... geen idee of dit een beperking is van de auto (BMW 218D) of van de telefoon ?

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Voor het eerst na een update in de fastring wat gekke verschijnselen. Kan niet meer inloggen in Feedback Hub en de outlook-tile update niet.
Kan ook niet checken op updates geeft een timeout... dat de updateservice niet bereikbaar is....

Zit op 10.0.14393.67 L950XL

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

peerke63 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 00:30:
Voor het eerst na een update in de fastring wat gekke verschijnselen. Kan niet meer inloggen in Feedback Hub en de outlook-tile update niet.
Kan ook niet checken op updates geeft een timeout... dat de updateservice niet bereikbaar is....

Hmm feedback hub werkt nog prima hier. Outlook tile is zo'n af en aan probleempje nog steeds. Ene build werkt de live tile en de volgende weer niet ... geen idee of het nou de app is of het OS.

• peerke63
Stomme bij Feedback Hub is dat als ik op de knop aanmelden klik... deze wél verkleurt omdat er op getikt wordt.... maar verder gebeurd er niets...

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
mgroen81 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:50:
Ik krijg hem ook. Zal gelijk weer een factory reset doen aangezien ik het net vanavond ook al gedaan heb is mijn telefoon toch nog helemaal leeg.

[...]

Ik zat op de fast ring en had de panorama functie maar had last van strepen.
Na de reset op 14393.67 ben ik op release preview gebleven en krijg ik ook geen camera update na 2016.404.191.0 dus geen panorama functie meer.
De camera update 2016.729.11.0 is (denk ik) alleen nog beschikbaar voor de fast ring.
http://www.windowslatest....dows-10-mobile-fast-ring/
Ik blijf op release preview voorlopig dus ik ga niet testen of de update in de fast ring wel opkomt.
Ik heb trouwens liever geen strepen dan de panorama functie. :)

Edit: Oh en de telefoon (Lumia 930) werkt weer heerlijk soepel na de update en reset. 8)
Nee he, ik wou dat ik dit eerder had gelezen van die strepen bij de camera update.. Ik ga morgen met vakantie, dus vandaag dan nog maar even snel restoren.. Balen zeg! Ik krijg ook de Feedback hub niet geopend trouwens, fast ring op 950XL.

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04:43

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Ik heb sinds ik op 14393.67 draai ineens enorme battery drain van whatsapp. Telefoon beweert dat Whatsapp verantwoordelijk is voor 31% voorgrond, 7% achtergrond, maar dat is vrij onrealistisch voor de 20 appjes die ik in de afgelopen 24 uur gestuurd heb :?

Whatsapp heeft al een tijdje geen updates gehad, dus daar kan het niet aan liggen. Waarom blijft ie dan 'op voorgrond' draaien als m'n scherm 90% van de tijd uit is?

Bovenstaande verhaal geldt ook voor Edge btw

[ Voor 5% gewijzigd door BdK9001 op 11-08-2016 10:10 ]

Kalm aan! En rap een beetje!

• ardvark99
peerke63 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 00:30:

Ik draai de zelfde release op het zelfde type toestel, geen problemen tot nu toe. Feedback hub werkt, camera geen problemen.

Maar wat ik deze keer nu het installeren van de .67 heb gedaan, is een backup gemaakt, daarna factory reset en backup weer terug gezet. Draait weer als een zonnetje. Met de .5 had ik wat vreemde maar geen storende issue's.

Wat wel een hoop moeite koste na de factory reset was het aanmelden van mijn Band 2. Een hoop geklooi, maar na 3 kwartier werkte dat ook weer. Ik kan niet aangeven wat nu de oplossing was, maar heb de Band 2 een paar keer gereset, en met Bluetooth en Health lopen spelen. Standaard aanmelden lukte niet, bleef maar de melding geven "Bijna klaar", nou, ik was er ook bijna klaar mee, totdat ie het ineens wel deed.

• Caelorum
BdK9001 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:08:
Ik heb sinds ik op 14393.67 draai ineens enorme battery drain van whatsapp. Telefoon beweert dat Whatsapp verantwoordelijk is voor 31% voorgrond, 7% achtergrond, maar dat is vrij onrealistisch voor de 20 appjes die ik in de afgelopen 24 uur gestuurd heb :?

Whatsapp heeft al een tijdje geen updates gehad, dus daar kan het niet aan liggen. Waarom blijft ie dan 'op voorgrond' draaien als m'n scherm 90% van de tijd uit is?

Bovenstaande verhaal geldt ook voor Edge btw
Mja, ze hebben het in de laatste versies hernoemt naar "in use" en "background". "in use" in deze slaat op al het verbruik dat niet "background" is. "Background"-verbruik in W10M is een heel specifiek iets. Dat betekent eigenlijk het verbruik van de apps in de : background process". WA gebruikt dit bijv. om afbeeldingen alsnog te kunnen sturen als de app wordt afgesloten door de gebruiker. Daarnaast is het allemaal relatief dus kan er niet veel over zeggen. Zelf ga ik ~30 uur meer met 1 keer laden. WA verbruikt daarvan 3% "in use" en 1% background in de afgelopen 24 uur.
Edge is altijd al een battery hog geweest. "in use" kan ik me daar nog wel wat van voorstellen (al die javascript in alle tabs die moeten draaien). Javascript op een timer in een tab die niet actief is wordt tegenwoordig 1x per 10s aangeroepen. Effectief kan dat betekenen dat de CPU van je telefoon altijd "wakker" wordt gehouden == killing voor batterij. Op de achtergrond was het verbruik van Edge altijd al rampzalig. Vandaar dat ik ook altijd iedereen aanraad om "allowed in background" uit te zetten voor Edge. Edge heeft bij mij een verbruik van 42% in use en 0% background over de afgelopen 24 uur. Daar zit pakweg een uur of 3 aan browsen bij.

ohja, en de percentages zijn percentages van het daadwerkelijk verbruik van alle apps samen. Stel je hebt je telefoon 10 uur aan. 2 uur daarvan wordt de telefoon actief gebruikt (scherm aan etc.). WA is in die periode 1 uur actief op de voorgrond, dan is het verbruik van WA "in use" 50%! (verbruik van hardware wordt tegenwoordig ook niet meer apart weergegeven).
Dus als jij een derde van je tijd dat je de telefoon actief gebruikt in WA zit, dan klopt dat cijfer gewoon :)

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 11-08-2016 11:03 ]

• BdK9001

BdK9001

Thanks voor je uitleg! Raar systeem wel, is toch een dingetje dat mij altijd wel beviel aan de batterijmeter van Android.

WA (en Edge) hadden toen ik sliep (battery history op past 6 hours) ook een verbruik van 30% per stuk en dat terwijl Edge niet eens open stond :o

Bij mij is trouwens sinds 14393 de mogelijkheid weg om Edge niet meer in background te laten draaien.

Maar goed, de drain zit dus niet in WA als ik het goed begrijp, maar dan ligt het toch aan windows zelf. Ben met 30% de deur uitgegaan vanmorgen (was voor ik ging tukken nog 54%) en zit nu op 18% met hooguit 5 min screen-time :'(

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

Probeer de vrij te verkrijgen Beta van Whatsapp eens. Die loopt bij mij erg stabiel en stuk sneller. Link staat ergens hierboven.

Copyright and left by SED...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

16% resterend in krap 5 uur.. Start en edge met 37% en 21%.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• BdK9001

BdK9001

SED schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:02:
Probeer de vrij te verkrijgen Beta van Whatsapp eens. Die loopt bij mij erg stabiel en stuk sneller. Link staat ergens hierboven.
Heb 'm geinstalleerd, ben benieuwd :)

Eerst maar eens opladen :O

• peerke63
blmp schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 00:34:
[...]

Hmm feedback hub werkt nog prima hier. Outlook tile is zo'n af en aan probleempje nog steeds. Ene build werkt de live tile en de volgende weer niet ... geen idee of het nou de app is of het OS.
Bijmij lijkt alles zich weer spontaan hersteld te hebben ...? vreemd maar wel blij mee ;)

• ardvark99
peerke63 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:49:
[...]

Bijmij lijkt alles zich weer spontaan hersteld te hebben ...? vreemd maar wel blij mee ;)
Wat kan zijn is dat na een update de apps nog niet bijgewerkt zijn. Zeker vlak na de update is ie nog ff bezig op de achtergrond. Daarom ben ik wel bij dat voor onze regio de updates 's avonds pas binnenkomen. Dan kan de telefoon 's nachts lekker bijkomen 8)

• Sebazzz
  • Laatst online: 13-09 15:32

Sebazzz

3dp

Ik zie dat andere mensen ook problemen hebben met de batterijduur in de laatste builds? Het is echt bar en boos nu. Ik dacht dat de accu van mijn Lumia 950 (december gekocht) nu al aan het overlijden was.

Mijn dag ziet er als volgt uit:
- Opstaan rond 7.00 uur (telefoon van de lader af, in de zak)
- Metroreis van circa half uur, muziek via bluetooth (mobiel wordt voor de rest niet gebruikt)
- Werken gedurende 8 uur (dus mobiel wordt niet gebruikt)
- Metroreis van circa half uur, muziek via bluetooth (mobiel wordt voor de rest niet gebruikt)
- Thuis (op dit punt gaat batterijbesparing al aan)
- Circa 1 tot 2 uur later: Melding dat de batterij nu echt leeg is, met zeer kort daarop gevolgd ook daadwerkelijk afsluiten van de telefoon.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29
Voor wie een batterij app op de home screen heeft,
dump deze eens en laat weten of het enige impact heeft ...

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Laatste testfase voor de publieke Anniversary Update mobile release lijkt nu bezig. Snel nog even bugs upvoten en reporten mocht je ergens last van hebben dus.
Right now, the team is laser-focused on preparing to release the Windows 10 Anniversary Update to Mobile devices and we think we’re almost ready. You can help us out by making sure you are running Build 14393.67 (KB3176931) on your phone and sending in feedback on any issues you run into via the Feedback Hub. Our team is determined to make sure we release a high quality build to our customers and your feedback really makes a difference.

[ Voor 6% gewijzigd door blmp op 12-08-2016 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Sebazzz schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:22:
Ik zie dat andere mensen ook problemen hebben met de batterijduur in de laatste builds? Het is echt bar en boos nu. Ik dacht dat de accu van mijn Lumia 950 (december gekocht) nu al aan het overlijden was.

- Circa 1 tot 2 uur later: Melding dat de batterij nu echt leeg is, met zeer kort daarop gevolgd ook daadwerkelijk afsluiten van de telefoon.
Wanneer heb je voor het laatst een factory reset gedaan? Na de vele Insider updates van de laatste maanden is het nooit verkeerd om dat een keer te doen. Er kan altijd ergens een proces voor problemen zorgen, dat hiermee vaak opgelost wordt. Kost effe wat tijd en moeite. Dus eerst een back-up maken, ook van WhatsApp, en eventueel andere apps die jij gebruikt, factory reset, back-up terug zetten, en de telefoon effe een uurtje met rust laten zodat ie de apps opnieuw kan installeren, en daarna sommige apps weer opnieuw configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sebazzz schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:22:

Mijn aankoop van een 950 is nog recenter dan de jouwe en daarvan heeft de accu inmiddels een bierbuik gekregen, bij gebruik daarvan was het bar en boos de laatste weken. Mijn toestel werd steeds maar instabieler, daar lijk jij geen last van te hebben? Anders even die accu eruit en controleren of ie nog mooi vlak is zonder bolling, zoals ie hoort te zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
ardvark99 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:03:
[...]

Wat kan zijn is dat na een update de apps nog niet bijgewerkt zijn. Zeker vlak na de update is ie nog ff bezig op de achtergrond. Daarom ben ik wel bij dat voor onze regio de updates 's avonds pas binnenkomen. Dan kan de telefoon 's nachts lekker bijkomen 8)
Jemig... klinkt inderdaad wel plausibel ja.
heb nachtdienst.. dus vandaar dat ik er wellicht last van had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

hardware-lover schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 01:11:
[...]

Mijn toestel werd steeds maar instabieler, daar lijk jij geen last van te hebben? Anders even die accu eruit en controleren of ie nog mooi vlak is zonder bolling, zoals ie hoort te zijn.
Nee, het toestel is wel stabiel. Accu ziet er op het oog ook goed uit.

Er zit niet een ingebouwd diagnostics programma in WM10 lijkt het? In WP8 kon je met het Nokia diagnostics programma zien wat het slijtageniveau van de accu is.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Sebazzz schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 06:37:
[...]

Nee, het toestel is wel stabiel. Accu ziet er op het oog ook goed uit.

Er zit niet een ingebouwd diagnostics programma in WM10 lijkt het? In WP8 kon je met het Nokia diagnostics programma zien wat het slijtageniveau van de accu is.
En welke apps hebben dan hoog percentage vwb verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

hjs schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 07:39:
[...]

En welke apps hebben dan hoog percentage vwb verbruik?
Afgelopen 6 uur:

Groove 83%

Dat is het enige. Mijn gevoel is echter dat het Groove niet is, en de echte verbruiker niet tussen de statistieken staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Stream je veel content binnen Groove? Binnenharken van data over het netwerk is zo ongeveer de meest batterij slurpende bezigheid die je kan doen op een mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Caelorum schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:51:
[...]

Stream je veel content binnen Groove? Binnenharken van data over het netwerk is zo ongeveer de meest batterij slurpende bezigheid die je kan doen op een mobiel.
Nee, alle muziek staat op mijn mobiel en ik heb online services uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Was er niet een bluetooth streaming bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier ook nog steeds last van de strepen bij het maken van foto's .
Ze maken niet echt haast om de bug uit de camera app te halen.
Het vreemde is dat de front camera er geen last van heeft, dus voorlopig alleen maar selfie's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgroen81
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:25:
Heb hier ook nog steeds last van de strepen bij het maken van foto's .
Ze maken niet echt haast om de bug uit de camera app te halen.
Het vreemde is dat de front camera er geen last van heeft, dus voorlopig alleen maar selfie's maken.
In dat geval blijf ik nog even in de Release Preview ring. Dan krijg je die camera update niet. die is is alleen voor Fast ring insiders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Voor degenen die Redstone op een 920/925/1020 oid willen uitproberen heeft Nokia Poweruser een aardig artikel geschreven.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd en uiteraard doe je dit op eigen risico.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:08

PeaceNlove

Deugleuter

Lijkt vooalsnog niet te werken op mijn 920, maar ik wil het handmatige process ook nog wel even proberen.

edit:
Helaas, ook handmatig wil het niet :'( ik krijg zowel CustomPDF als vcReg niet gedeployed naar mijn telefoon.

[ Voor 36% gewijzigd door PeaceNlove op 14-08-2016 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 18:10
Hey allemaal,

Ik weer een "leuk" probleempje. Bij het openen van mails wordt de mail niet geladen. het scherm blijft van wit. Heb al opnieuw opgestart maar dat werkt ook niet.

Draai 14393.67 op een 640XL.

Weet niet zo goed hoe ik dit op moet lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Heb je ook een soft reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baksteen89
Caelorum schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:19:
Heb je ook een soft reset geprobeerd?
nee, wel een normale herstart. hij is nu aan het booten. zal laten weten of het helpt.

Edit: Helaas, dat heeft niet geholpen. Kreeg na het opstarten een melding dat hij mijn SD kaart wou scannen. Daarna opnieuw op moeten starten omdat hij mijn SD kaart niet meer zag,

[ Voor 27% gewijzigd door Baksteen89 op 15-08-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Baksteen89 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:47:
Hey allemaal,

Ik weer een "leuk" probleempje. Bij het openen van mails wordt de mail niet geladen. het scherm blijft van wit. Heb al opnieuw opgestart maar dat werkt ook niet.

Draai 14393.67 op een 640XL.

Weet niet zo goed hoe ik dit op moet lossen.
Heb hetzelfde probleem wel eens zowel op mijn L930 als mijn L950XL. Komt maar heel af en toe naar voren en verdwijnt net zo vlot weer een half uurtje later of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baksteen89
blmp schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:25:
[...]

Heb hetzelfde probleem wel eens zowel op mijn L930 als mijn L950XL. Komt maar heel af en toe naar voren en verdwijnt net zo vlot weer een half uurtje later of zo.
Hij doet het bij mij helaas nog steeds niet. :(

Edit: Nou, stap half uur later in de tram om naar huis te gaan, werkt het gewoon weer.

[ Voor 11% gewijzigd door Baksteen89 op 15-08-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 16:00

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Even een tussendoorvraagje. Het is hier al even ter sprake geweest: Telefoongesprekken opnemen. Als ik deze topic filter kom ik op: 640 hardwarematig niet geschikt en wel beschikbaar voor 650/950.

Nu heb ik een 930. Iemand met een 930 die kan bevestigen dat de 930 gesprekken kan opnemen met de AU? (of bevestigen dat de 930 dat niet kan)

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 15-08-2016 22:17 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
GerCor schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 22:16:
Even een tussendoorvraagje. Het is hier al even ter sprake geweest: Telefoongesprekken opnemen. Als ik deze topic filter kom ik op: 640 hardwarematig niet geschikt en wel beschikbaar voor 650/950.

Nu heb ik een 930. Iemand met een 930 die kan bevestigen dat de 930 gesprekken kan opnemen met de AU? (of bevestigen dat de 930 dat niet kan)
De 930 kan dat ook niet...is een hardwaredingetje. Kan alleen met de 950 serie (of de 650 blijkbaar?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

TheVMaster schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 22:22:
[...]

De 930 kan dat ook niet...is een hardwaredingetje. Kan alleen met de 950 serie (of de 650 blijkbaar?).
Oeps, was toch een ander topic (bijna goed :+ )

Berlinetta in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"

Althans, de 650 (XL)...... zo lees ik het. Kan me vergipsen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgroen81
Bij mij werken de notificaties nog steeds niet op de Outlook mail tile. Zijn er nog meer mensen met een 930 bij wie dat niet werkt? Ik heb pas na de laatste update (release preview ring) 2x een fullreset gedaan dus daar kan het niet aan liggen? Of is er een truc om dit aan de praat te krijgen?
Ik zie er weinig klachten over in de insider hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Mail notificaties zijn al maanden een drama... ik kan me al niet meer herinneren wanneer het nog goed werkte (en dan bedoel ik een test mail versturen vanaf de PC en ONMIDDELIJK een notificatie krijgen en een tile die de JUISTE tekst laat zien).

Soms lost het herpinnen van de tile sommige issue op maar correct werken doet het al lang niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Nooit problemen met mijn mail eigenlijk, maar goed in haal het dan ook maar 1x per uur op ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:49
mgroen81 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 05:38:
Bij mij werken de notificaties nog steeds niet op de Outlook mail tile. Zijn er nog meer mensen met een 930 bij wie dat niet werkt? Ik heb pas na de laatste update (release preview ring) 2x een fullreset gedaan dus daar kan het niet aan liggen? Of is er een truc om dit aan de praat te krijgen?
Het lijkt ook wel specifiek bij de L930 te zijn , ik heb het ook. Op mijn goedkope 640 werkt het veel beter (ook niet altijd perfect, maar wel stukken beter)

Hard reset heb ik allemaal al geprobeerd, het helpt niet. De notificaties en verversen live tile blijft ruk bij zowel mail als calendar.

Iemand had ergens geschreven dat het hielp bij hem op de history te deleten bij Edge browser settings, maar dat heeft bij mij niks geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

mgroen81 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 05:38:
Zelfde hier op mijn Lumia 950XL. Mail tile is echt zo'n tile die de ene OS/app update werkt en de volgende er weer mee ophoud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

r2504 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:03:
Mail notificaties zijn al maanden een drama... ik kan me al niet meer herinneren wanneer het nog goed werkte (en dan bedoel ik een test mail versturen vanaf de PC en ONMIDDELIJK een notificatie krijgen en een tile die de JUISTE tekst laat zien).

Soms lost het herpinnen van de tile sommige issue op maar correct werken doet het al lang niet meer.
Geen zorgen, op mijn 930 met production build werkt het altijd vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 13:54
blmp schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:15:
[...]

Zelfde hier op mijn Lumia 950XL. Mail tile is echt zo'n tile die de ene OS/app update werkt en de volgende er weer mee ophoud :P
Klopt... Ik vrees ook altijd als ik zie dat er een mail/outlook app update is. Meestal gaat er dan minimaal één mail tile stuk. Is snel op te lossen door te verwijderen en opnieuw te pinnen. 1 of twee keer account helemaal moeten verwijderen en opnieuw toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 10:27
Sinds een paar dagen een gek probleem met .67 op m'n L390, als ik een nieuwe app installeer dan kan ik hem daarna niet openen. Hij opent hem, laat de fullscreen afbeelding zien, en ik kom weer terug in de applist. Gek genoeg werken apps die ik ooit eerder heb gekocht/gedownload weer wel.

Ik heb in de tussentijd wel iets met m'n taalinstellingen gedaan, wilde wel gebruik maken van quiet hours dus ben qua taal overgestapt op Engels, misschien dat dat nog ergens mee te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
andrik1 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:53:
[...]

Klopt... Ik vrees ook altijd als ik zie dat er een mail/outlook app update is.
Begin dan al maar te vrezen want er is er weeral één (vorige was op 13/8).

Trouwens ook updates van WhatsAppBeta en Messaging + Skype.

[ Voor 10% gewijzigd door r2504 op 16-08-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Laatst online: 11-09 10:39
Zo terug van vakantie.
Nu durf ik weer te updaten. Is het verstandig om van Fast naar production te gaan nu redstone uit en stabiel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:00
Nixo schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:03:
Zo terug van vakantie.
Nu durf ik weer te updaten. Is het verstandig om van Fast naar production te gaan nu redstone uit en stabiel is?
Ik ben naar de preview ring gegaan, die blijft op rs1 maar krijgt updates wel eerder dan production.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02:33
MrDirect schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:23:
[...]

Het lijkt ook wel specifiek bij de L930 te zijn , ik heb het ook.
Nee hoor, Lumia 1520, heb het hier ook. Live tile werkt soms wel, meestal niet. Het is al zo lang een probleem dat ik er inmiddels aan gewend ben... en sinds een week of twee werkt het synchroniseren van de e-mail ook niet lekker meer. Maar ik heb dan ook nog geen enkele "fix" geprobeerd uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

We hebben alweer een nieuwe cumulatieve update voor de AU. Draagt build #14393.82 en zit volgens WindowsCentral alleen in release preview. Andere ringen zullen wel 'soon' Redstone 2 builds krijgen.

[ Voor 53% gewijzigd door blmp op 17-08-2016 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Laatst online: 11-09 10:39
Build 14393.82 vanmorgen binnen gehaald op release preview. Nog niet kunnen achterhalen wat de vernieuwingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revival67
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:12
Build 14905.1000 staat klaar voor download.
Voor de Fast Insider.

[ Voor 21% gewijzigd door revival67 op 17-08-2016 19:51 ]

• r2504
revival67 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 19:48:
Build 14905.1000 staat klaar voor download.
Vannacht is hij binnen gekomen... met het nodige kabaal ondanks dat Quiet hours opstond en het eveneens buiten de active hours viel :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:08

PeaceNlove

Deugleuter

Dat het buiten de active hours gebeurt klopt dan toch?

• r2504
Inderdaad... is al tweemaal dat ik wakker word hierdoor.

Volgens mij is dit iets recent want voordien zag ik 's morgens altijd een melding dat er een update klaar stond.

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:33
Ik heb een vraag omtrent de anniversary update van windows 10 mobile.

Zelf heb ik een lumia 920, welke officieel geen windows 10 mobile krijgt, daar ben ik me van bewust. Ik heb een tijd geleden mezelf aangemeld voor het Windows Insider program en kon via de slow ring toch Windows 10 builds op mijn telefoon installeren. De 1 stabieler dan de ander, maar het werkte.

Nu wil ik ook de anniversary update installeren, maar dit lukt niet. Eerst gaf het Insider program aan dat ik niet gemachtigd was. Dit heb ik opgelost door opnieuw de app te installeren, en opnieuw voor een ring te kiezen. Echter, wat ik nu ook probeer, bij geen 1 van de ringen (slow, fast, preview) vindt mijn telefoon een update wanneer ik hiernaar zoek.

Is er een mogelijkheid om deze toch op mijn telefoon te krijgen? Zo ja, hoe?

Huidige versie:
Corebuild ID: 3051.50009.1451.10458
Application version: 3.15.4.28

Besturingssysteembuild: 10.0.10586.164

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

enira schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:48:

Nu wil ik ook de anniversary update installeren, maar dit lukt niet. Eerst gaf het Insider program aan dat ik niet gemachtigd was. Dit heb ik opgelost door opnieuw de app te installeren, en opnieuw voor een ring te kiezen. Echter, wat ik nu ook probeer, bij geen 1 van de ringen (slow, fast, preview) vindt mijn telefoon een update wanneer ik hiernaar zoek.
Dat klopt. Kort voordat de Anniversary Update in de insider ringen kwam zijn alle non-supported devices uit het systeem gegooid om het zo te zeggen. Via Windows Insider updaten zal dan ook niet meer lukken, al kan je misschien nog wat productie/retail builds meekrijgen maar dat weet ik niet zeker (tot 10586.545 waar ze nu op zitten)..

Huidige versie:

Je kan eens rondneuzen op XDA-developers want geloof dat je met wat registry tweaks het een en ander voor elkaar moet kunnen krijgen. Maar dat is zeg maar dubbel unsupported, kans op een baksteen etc.

[ Voor 17% gewijzigd door blmp op 18-08-2016 22:20 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zelf heb ik een lumia 920, welke officieel geen windows 10 mobile krijgt, daar ben ik me van bewust. Ik heb een tijd geleden mezelf aangemeld voor het Windows Insider program en kon via de slow ring toch Windows 10 builds op mijn telefoon installeren. De 1 stabieler dan de ander, maar het werkte.

Huidige versie:

Ben op een 820 nog tot 10.0.10586.494 kunnen komen als Insider, door me af te melden en direct weer aan te melden via een andere Insider account. Direct daarop werd me bovenstaande build aangeboden in Release Preview, daarna was het over en uit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:50
Kan iemand mij vertellen of ik de AU update nu geinstalleerd heb? Ik heb de laatste tijs best wat updates gehad, maar als ik Google op 15184.36000 krihg ik de indruk dat ik best een eind achterloop. Ik draai slow ring op een Lumia 735.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triflip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-08 13:15
meintje schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 07:42:
Kan iemand mij vertellen of ik de AU update nu geinstalleerd heb? Ik heb de laatste tijs best wat updates gehad, maar als ik Google op 15184.36000 krihg ik de indruk dat ik best een eind achterloop. Ik draai slow ring op een Lumia 735.
15184.36000 is een firmware nummer, je moet naar het OS Build nummer kijken.
AU build zit in de (10.0.)14393.x reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:53

Rhapsody

In Metal We Trust

Sinds de meest recente preview krijg ik foutcode 0x80073cf9 bij het updaten van apps.

Did lijkt de workaround te zijn: http://www.nokiapoweruser...14905-here-is-how-to-fix/

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Laatst online: 21:50
triflip schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:52:
[...]

15184.36000 is een firmware nummer, je moet naar het OS Build nummer kijken.
AU build zit in de (10.0.)14393.x reeks
Ik zie bij Extra & Info geen OS buildnummer vermeld staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• triflip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-08 13:15
Ik zie bij Extra & Info geen OS buildnummer vermeld staan.
Settings -> System -> About -> more info (mijn toestel staat in het engels, hoe de vertalingen zijn gemaakt durf ik niet te zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Huidige versie:

Jij bent nu aangewezen op deze app:
http://www.nokiapoweruser...build-14267-on-any-lumia/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:33
blmp schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:28:
[...]

Je kan eens rondneuzen op XDA-developers want geloof dat je met wat registry tweaks het een en ander voor elkaar moet kunnen krijgen. Maar dat is zeg maar dubbel unsupported, kans op een baksteen etc.
De onderstaande link was ik inderdaad al tegengekomen. Het betreft mijn primaire toestel, ik heb 'geen' vervanger (ofja, een Sony Xperia van 4 jaar oud, welke een gammel scherm heeft). Ik weet niet of ik deze stappen wil ondernemen met mijn telefoon.. :P
Ik vind het erg raar dat Microsoft dit zo doet. Ik snap dat je niet tot in de oneindigheid support kan leveren op oude toestellen met win10, en dat je deze dus uit de official supported phones lijst haalt. Maar eenmaal unsupported kan je toch gewoon de nieuwste versies blijven vrijgeven? Dan is het toch gewoon aan de gebruiker of deze geïnstalleerd wordt of niet?

Ik zal het wel eens doorlezen, en uitvoeren als mijn buffer toereikend is om een vervangend toestel kan halen áls het fout gaat.. :P

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

enira schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:40:
[...]
Ik zal het wel eens doorlezen, en uitvoeren als mijn buffer toereikend is om een vervangend toestel kan halen áls het fout gaat.. :P
De pagina is wat verwarrend. Je hebt een app om voor je het werk te doen. De rest van de pagina is vooral de technische achtergrond als je het handmatig zou wilen doen of als er iets mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
enira schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:40:
[...]
Maar eenmaal unsupported kan je toch gewoon de nieuwste versies blijven vrijgeven? Dan is het toch gewoon aan de gebruiker of deze geïnstalleerd wordt of niet?
Er is wel degelijk een reden dat het unsupported is... dat doet men niet zomaar. Als gebruikers het dan toch gaan installeren is het resultaat dat ze vermoedelijk ontevreden zijn en gaan klagen hoe slecht Windos 10 Mobile wel niet is.

Jij kan dat misschien plaatsen, maar vele anderen niet... kijk maar hoe vaak mensen klagen dat een insider build niet goed werkt of bugs bevat, terwijl er duidelijk staat aangegeven dat een insidier build NIET voor dagelijks gebruik bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Laatst online: 21-07 14:25
Ik heb de nieuwe insider build erop gezet vandaag en ze hebben volgens mij wat battery drain issues gefixt want hij is nu eindelijk zoals ie zou moeten zijn. Stabiel ook. Ik ben er tevreden mee, momenteel. (Lumia 930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:13
Draai momenteel WM10 preview release van de AU, Lumia 830.
Nu las ik hier, en op andere sites, over de Panorama functie in de nieuwe camera app...maar die van mij zit nog op 2016.404.xxx en niet 2016.7**.xxx.
Is het alleen voor bepaalde Lumia's?

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgroen81
hansie_k schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:34:
Draai momenteel WM10 preview release van de AU, Lumia 830.
Nu las ik hier, en op andere sites, over de Panorama functie in de nieuwe camera app...maar die van mij zit nog op 2016.404.xxx en niet 2016.7**.xxx.
Is het alleen voor bepaalde Lumia's?
https://gathering.tweaker...message/47911499#47911499

Pagina: 1 ... 18 ... 28 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is alleen bedoeld voor de insider preview builds van Windows 10 Mobile. De reguliere versie van het mobiele besturingssysteem mag besproken worden in: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.