Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:45
Ge-upgrade naar de fast-ring, de rare bugs die ik had in Preview lijken weg te zijn, en alles werkt erg vlot...zonder volledige reset.
2 dingen alleen, de live-tile van Outlook Mail (17.7369.40688.0) blijft staan opneem afspraak voor komende dinsdag, en flipt niet meer.
Nou dacht ik t ergens gelezen te hebben, maar ik kan niks terug vinden.
En Skype-voorbeeld, herstart het toestel als ik sommige instellingen verander.

Skype lig ik niet wakker van, alle de live tile van Outlook is een beetje irritant, het lijkt alsof de afspraak voor vandaag staat gepland.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:24

Wallie

Herr

hansie_k schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 07:58:
Ge-upgrade naar de fast-ring, de rare bugs die ik had in Preview lijken weg te zijn, en alles werkt erg vlot...zonder volledige reset.
2 dingen alleen, de live-tile van Outlook Mail (17.7369.40688.0) blijft staan opneem afspraak voor komende dinsdag, en flipt niet meer.
Nou dacht ik t ergens gelezen te hebben, maar ik kan niks terug vinden.
En Skype-voorbeeld, herstart het toestel als ik sommige instellingen verander.

Skype lig ik niet wakker van, alle de live tile van Outlook is een beetje irritant, het lijkt alsof de afspraak voor vandaag staat gepland.
Moet je voor de grap de agenda voor eens reizen, dan komt ie weer tot leven, tijdelijk dan ;)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:49

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Wallie schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 17:05:
[...]

Moet je voor de grap de agenda voor eens reizen, dan komt ie weer tot leven, tijdelijk dan ;)
Wat?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Jeeejtje... type ik ook eens wat op een Android tablet.... die corrigeert alles naar wat ik vooral niet bedoel 8)7 Ik zei dus: Moet je voor de grap de outlook calender live tile eens reseizen, komt hij weer tot leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
[...]

Nope, mag ook niet baten ;)

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 15:24
nec1560 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 18:33:
Sinds update 10.0.14936.1000 synchroniseren mijn foto's niet meer naar OneDrive.
Geen probleem bij mij... ik krijg nog steeds m'n foto's dubbel zelfs :(

M'n foto's syncen naar OneDrive, maar deze sync'ed ze terug naar de telefoon zodat ze er dubbel staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
[...]

Ennnn de boel doet t weer...gister een update gehad van Outloook.

Nu Skype nog...

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

hansie_k schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:11:
[...]

Ennnn de boel doet t weer...gister een update gehad van Outloook.
Voor even maar hoor... na een dagje is hij weer zo dood als een pier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

nec1560 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 18:33:
Sinds update 10.0.14936.1000 synchroniseren mijn foto's niet meer naar OneDrive.
onedrive zit toevallig niet vol?

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-08 10:24
Opgelost, moest mijn lumia 950 opnieuw aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hier vooral gedoe met Edge met de laatste build op de 950xl. Pagina's laden niet, video streamen in een webpagina loopt continu vast en pagina's verspringen de hele tijd zodat je per ongeluk het verkeerde linkje opent. Heb de issues gemeld en hier mag snel een oplossing voor komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dit weekend nieuwe build erop gezet (14936), edge heeft problemen met aantal sites, irritant. Maar vage nieuwe feature, als je back inhoud kan je normaal apps sluiten, je startscherm blijft dan over. Maar nu kan je je start scherm ook 'wegswipen', maar geen idee wat dat precies doet :P

Voordeel batterij gaat nu makkelijk dagje mee, nu al 2 dagen gehad met nog 60% eind van de dag over.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

SinergyX schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:31:

Maar vage nieuwe feature, als je back inhoud kan je normaal apps sluiten, je startscherm blijft dan over. Maar nu kan je je start scherm ook 'wegswipen', maar geen idee wat dat precies doet :P
Geloof dat je op die manier het startscherm letterlijk opnieuw laad. Wat er dus voor zorgt dat al je tiles weer refreshen (als er tiles vast zitten of zo).

[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 11-10-2016 11:52 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
M'n Weather tile geeft tegenwoordig weer constant Fahrenheit temperaturen aan... volgens mij was dit opgelost maar is de bug er precies weer terug ingeslopen :-(

Bij het openen van een mail wordt de body ook veel trager getoond dan vroeger al is dit enkel bij HTML mails, de rendering gaat dus veel trager dan voordien (ik open een mail, zie meteen het subject en pas even later de body).

En WhatsApp Beta is sinds enkele versies enorm laggy bij het ingeven van tekst.

[ Voor 9% gewijzigd door r2504 op 13-10-2016 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Nieuwe build is uit voor Fast ring mobile. Mooiste feature(s) naar mijn idee:
- Separate screen time-out settings when using Continuum for Phone (Mobile)
- Option to remove a word from user dictionary
Complete blog post: https://blogs.windows.com...-14946-for-pc-and-mobile/

[ Voor 38% gewijzigd door blmp op 13-10-2016 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:26
blmp schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:08:
Nieuwe build is uit voor Fast ring mobile. Mooiste feature(s) naar mijn idee:

[...]

Complete blog post: https://blogs.windows.com...-14946-for-pc-and-mobile/
Ik denk dat deze ook interessant is, ik hoop dat ie idd slimmer wordt:

Option to prevent autocorrection (Mobile): On your phone, if you see that an autocorrection is going to happen (i.e. the first candidate is bolded) and it’s not what you intended, you will now see what you originally typed as the second candidate. Tapping on that candidate will prevent the autocorrection, and the system will learn your vocabulary and get smarter over time.

En wat betreft backup's:

Important note about a change to automatic backups of your phone (Mobile): We have changed the frequency of scheduled backups for Mobile to once a week. Initiating a backup manually by clicking the “Back up now” button remains unchanged and works as expected. You can do this via Settings > Update & security > Backup and clicking the “More options” link at the bottom. As always, it’s good to do a backup of your device before updating to a new build.
Read more at https://blogs.windows.com...bile/#4KmmRIxmllQLGSGS.99

[ Voor 29% gewijzigd door ardvark99 op 13-10-2016 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Effe een opmerking over de laatste release wanneer je extra speech packs hebt geinstalleerd, sla deze dan over!!

If your phone has additional speech packs installed – this build will fail to install on your phone with an 0x80188319 error. This is why we polled Insiders about language pack usage this week. Based on the response, we decided to push forward and send the latest bits. This issue will be fixed in the next build we release. NOTE: Removing speech packs will not correct the issue. Your device will continue to try and download and install the update and fail. It is recommended you move to the Slow ring until this issue is fixed.
Read more at https://blogs.windows.com...bile/#4KmmRIxmllQLGSGS.99

Update: Inmiddels deze release geïnstalleerd, was er al mee bezig voordat ik dit bericht gelezen had, en heb meerdere spraak talen geïnstalleerd. Tot nu toe geen problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door ardvark99 op 13-10-2016 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Na installatie van deze nieuwe build, wil 6TAG niet meer opstarten en blijft ie hangen bij het blauwe laadscherm. Iemand anders hier last van? Soft-reset wilde niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Net even Continuum getest en het display van het toestel gaat inderdaad netjes uit. Toestel lijkt ook een stuk koeler te blijven tijdens Continuum ... bijna eng :+.

[ Voor 43% gewijzigd door blmp op 14-10-2016 01:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

blmp schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 01:04:
Net even Continuum getest en het display van het toestel gaat inderdaad netjes uit. Toestel lijkt ook een stuk koeler te blijven tijdens Continuum ... bijna eng :+.
Ik lees het net op mijn 50 inch TV..... d:)b (ff een geintje)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/taavGqDe9Pkw38kzq2DjtCc4/full.jpg

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
ardvark99 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:31:
.....
Update: Inmiddels deze release geïnstalleerd, was er al mee bezig voordat ik dit bericht gelezen had, en heb meerdere spraak talen geïnstalleerd. Tot nu toe geen problemen.
Likewise.

Wat mij op moment niet lukt is om in te loggen in feedbackhub :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
peerke63 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 02:01:
[...]

Likewise.

Wat mij op moment niet lukt is om in te loggen in feedbackhub :?
Ik heb daar geen probleem mee, kan gewoon inloggen en de app als voorheen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Net die .1000 update binnengehaald, maar na eerste installatie gaat hij rebooten, krijg het Phone logo te zien en na ~5 minuten gaat het scherm uit, reageert nergens op behalve batterij eruit en weer opstarten, zelfde verhaal.

Net aan de PC gehangen, maar zelfs USB wordt hij niet herkent (hardware beheer ziet ook geen nieuwe apparaten) en start hij ook weer door tot aan Phone logo om na 5 minuten uit te gaan. Logisch dat recovery tool ding ook niet vind.

Is daar nog iets aan te doen?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
SinergyX schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:21:
Net die .1000 update binnengehaald, maar na eerste installatie gaat hij rebooten, krijg het Phone logo te zien en na ~5 minuten gaat het scherm uit, reageert nergens op behalve batterij eruit en weer opstarten, zelfde verhaal.

Net aan de PC gehangen, maar zelfs USB wordt hij niet herkent (hardware beheer ziet ook geen nieuwe apparaten) en start hij ook weer door tot aan Phone logo om na 5 minuten uit te gaan. Logisch dat recovery tool ding ook niet vind.

Is daar nog iets aan te doen?
Je zou deze stappen eens kunnen proberen (verschillende sites, zelfde resultaat):
http://www.hardreset.info...soft/microsoft-lumia-950/
http://www.winbeta.org/ne...lumia-950-or-lumia-950-xl
http://pureinfotech.com/h...actory-defaults-settings/

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik had m'n telefoon gewoon aan de usb laten hangen, met idee dat ik vanavond wel weer wat ga testen, krijg ik zojuist het bekende USB geluid, nu is de update opeens klaar, 3,5 uur laten liggen wil soms dus ook voor de oplossing zorgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
SinergyX schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:02:
[...]

Ik had m'n telefoon gewoon aan de usb laten hangen, met idee dat ik vanavond wel weer wat ga testen, krijg ik zojuist het bekende USB geluid, nu is de update opeens klaar, 3,5 uur laten liggen wil soms dus ook voor de oplossing zorgen :+
Niet bepaald de oplossing ;) Wat was er gebeurd wanneer je het geduld niet kan opbrengen. Maar goed, de telefoon doet het weer, update is binnen, nu nog bedenken hoe je nu de avond gaat vullen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ardvark99 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:19:
[...]

Niet bepaald de oplossing ;) Wat was er gebeurd wanneer je het geduld niet kan opbrengen. Maar goed, de telefoon doet het weer, update is binnen, nu nog bedenken hoe je nu de avond gaat vullen... :P
Makkelijk, lees dat het mogelijk is de xbox dev versie van de xbox app te installeren, waarmee je dus xbox naar phone kan streamen, dat gaan we natuurlijk testen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
r2504 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:37:
Bij het openen van een mail wordt de body ook veel trager getoond dan vroeger al is dit enkel bij HTML mails, de rendering gaat dus veel trager dan voordien (ik open een mail, zie meteen het subject en pas even later de body).
Mail & Calendar update heeft dit probleem opgelost... de rendering is nu trouwens ook quasi perfect, althans ik heb enkele nieuwsbrieven die steeds een ramp waren en er nu netjes uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Laatste build gisterenavond zonder enig probleem geinstalleerd... echter vanmorgen was m'n telefoon 3 uurtjes van de lader en ik had nog 30% over. Dan maar een reboot gedaan... maar bleef ik steken op het blauwe Windows logo :-(

UIteindelijk een soft reset moeten doen... is tweede build op amper één maand tijd... ook als insider op de fast ring vind ik dit een beetje van het goede teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
r2504 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 19:12:
Laatste build gisterenavond zonder enig probleem geinstalleerd... echter vanmorgen was m'n telefoon 3 uurtjes van de lader en ik had nog 30% over. Dan maar een reboot gedaan... maar bleef ik steken op het blauwe Windows logo :-(

UIteindelijk een soft reset moeten doen... is tweede build op amper één maand tijd... ook als insider op de fast ring vind ik dit een beetje van het goede teveel.
Ik heb ook het gevoel dat deze release minder stabiel is, vanmiddag meegemaakt dat Edge bleef hangen, daarna en witte pagina, moest url opnieuw invoeren.
En vanavond opende ik de nu.nl app, effe doorheen scrollen, en de telefoon bevroor, na een paar seconden beeld zwart, en tril, en daarna een reboot.

Nu weet ik niet zeker of het deze release is, of toeval, maar ben de komende tijd wel benieuwd of dit soort dingen vaker gaat gebeuren. Al is dit natuurlijk wel te verwachten in de fastring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezzz
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
ardvark99 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 20:34:
[...]

Ik heb ook het gevoel dat deze release minder stabiel is, vanmiddag meegemaakt dat Edge bleef hangen, daarna en witte pagina, moest url opnieuw invoeren.
En vanavond opende ik de nu.nl app, effe doorheen scrollen, en de telefoon bevroor, na een paar seconden beeld zwart, en tril, en daarna een reboot.

Nu weet ik niet zeker of het deze release is, of toeval, maar ben de komende tijd wel benieuwd of dit soort dingen vaker gaat gebeuren. Al is dit natuurlijk wel te verwachten in de fastring.
Gister tijdens een spelletje bevroor het scherm en kwam er een reboot en zojuist zat ik op Metweets en weer bevroor het scherm. Ik heb dit op geen enkele andere versie gehad sinds ik in de fastring zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

ardvark99 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 20:34:
[...]

Ligt volgensmij aan de stabiliteit van deze release ja. Heb nou al een stuk of 3 vastlopers/reboots gehad en 1x dat Edge crashte en vervolgens niet meer op wilde starten totdat ik een soft reset deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
blmp schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:49:
[...]

Ligt volgensmij aan de stabiliteit van deze release ja. Heb nou al een stuk of 3 vastlopers/reboots gehad en 1x dat Edge crashte en vervolgens niet meer op wilde starten totdat ik een soft reset deed.
Volgens jouw Signature draai jij nog RS1 ;)

Ik zal eens kijken in de feedback up, of er hierover meldingen zijn, en dan gelijk upvoten.

ff offtopic: mijn zoon is nog steeds blij met de L930 8) Ondanks dat ie geen Pokemon kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

ardvark99 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:21:
[...]

Volgens jouw Signature draai jij nog RS1 ;)
Waar? O-)
Ik zal eens kijken in de feedback up, of er hierover meldingen zijn, en dan gelijk upvoten.
Zat ook al rond te neuzen in de feedback hub. Al blijft het toch naar mijn idee een onoverzichtelijk zooitje in die Feedback hub :+.
ff offtopic: mijn zoon is nog steeds blij met de L930 8) Ondanks dat ie geen Pokemon kan spelen.
Top! Al verbaasd het mij nog steeds dat je zoon het uit kan houden op W10M. Op die leeftijd deed ik aan elke rage mee die voorbij kwam :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
blmp schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:31:
[...]

Waar? O-)

[...]

Zat ook al rond te neuzen in de feedback hub. Al blijft het toch naar mijn idee een onoverzichtelijk zooitje in die Feedback hub :+.

[...]

Top! Al verbaasd het mij nog steeds dat je zoon het uit kan houden op W10M. Op die leeftijd deed ik aan elke rage mee die voorbij kwam :9.
Daar dus ;)

Ik heb een feedback gegeven, alleen moet je aangeven waar het ondervalt, en dat is niet eenvoudig ja, teveel keuzes, maar niet die je moet hebben..

offtopic:
Waarschijnlijk lijk m'n zoon veel op mij, geen mak schaap die de rest blindelings volgt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Spuit elf, maar ook hier al diverse reboots.
Dacht eerst dat t door mn sd-card kwam, maar nu staat alles ip de telefoon, nog steeds reboots.

Wel een.positief iets; dit is de eerste build van WM10 waarbij t scherm van.m'n L830 niet telkens uit/aan gaat!

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Hier ook zelfde problemen op de 950XL, toesten wilde na de update niet meer starten (heeft hele nacht gelegen) maar na een soft reset vanochtend startte hij ineens toch door naar het migreren van gegevens. Edge loopt een stuk soepeler, maar bij gamen heb ik al 2 spontane reboots gehad. Ik heb het idee dat ze wat meer cache aan Edge hebben toegewezen en wat minder voor games. Edge in de vorige build was echt een verschrikking zo traag, mss is dit toch teveel van het goede.

Edited to add: ik heb nog een geintje gevonden. Mijn Outlook update niet meer als ik alleen op WIFI zit. Op mobiel internet update hij wel automatisch.

[ Voor 13% gewijzigd door Frieda op 17-10-2016 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:49

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Heb tot nu toe met de laaste fast build nog geen vervelende dingen meegemaakt, het enige dat af en toe gebeurt is dat het scherm niet aangaat na double-tap op op de powerbutton drukken. Verlichting van de toetsen gaat dan wel aan en bij de tweede poging heb ik gewoon beeld.

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezzz
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
Mij valt nu pas op dat in outlook mail app, agenda app en store app sommige tekst in het Nederlands is en sommige in het Engels.
Normaal is alles of NL of Engels

[ Voor 12% gewijzigd door Barthezzz op 17-10-2016 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Barthezzz schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:04:
Mij valt nu pas op dat in outlook mail app, agenda app en store app sommige tekst in het Nederlands is en sommige in het Engels.
Normaal is alles of NL of Engels
Klopt, wanneer je Insider bent, vooral in de fastring, ontvang je ook beta's van MSFT app's, die nog niet (volledig) vertaald zijn, wanneer er bijvoorbeeld nieuwe functies zijn toegevoegd. Dit geldt natuurlijk ook voor W10M zelf. Wanneer de apps of de release van W10M public wordt, is het meeste alweer vertaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
ardvark99 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:24:
[...]

Ik heb daar geen probleem mee, kan gewoon inloggen en de app als voorheen gebruiken.
Inmiddels doet ie het idd weer gewoon.
Ik zie wel weer engelse en nederlandse tekst door elkaar heen bij apps etc. "morgen" in kalender-app is "tomorrow" bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik begin me steeds meer te ergeren aan (insider) windows. Ik draai de Relaese Preview ring op mn 640XL, maar nog steeds (ook gewone non-insider) blijft voelen als een OS met bugs die naar mijn inziens niet meer mogen. Ik som ze even op:

- Edge blijft een drama, vaak witte pagina's, Dumpert filmpjes die pas starten als ik de URL copy/paste naar nieuw tabblad, traag met sites laden (Nu.nl bijv, nu is dat sowieso al een zware site i guess)
- Tiles verversen vaak niet, ik kijk nog steeds naar een buienradar kaart van NL van maandag 10:25. App al geopend e.d. Ook.
- Fotos maken duurt lang. Point and click is er niet bij. HDR faalt soms compleet qua wegschrijven, en dan is er dus geen foto

En zo zijn er nog wel meer punten, maar kan daar zo niet opkomen... Meer mensen dit?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

NeFoRcE schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:10:
Ik begin me steeds meer te ergeren aan (insider) windows. Ik draai de Relaese Preview ring op mn 640XL, maar nog steeds (ook gewone non-insider) blijft voelen als een OS met bugs die naar mijn inziens niet meer mogen. Ik som ze even op:

- Edge blijft een drama, vaak witte pagina's, Dumpert filmpjes die pas starten als ik de URL copy/paste naar nieuw tabblad, traag met sites laden (Nu.nl bijv, nu is dat sowieso al een zware site i guess)
Ook af en toe wel eens. Meestal als ik dan gewoon een nieuwe tab opnieuw open werkt het wel.

Trouwens de Nu.nl Windows 10 app al geprobeerd? Stuk vlotter imo.
- Tiles verversen vaak niet, ik kijk nog steeds naar een buienradar kaart van NL van maandag 10:25. App al geopend e.d. Ook.
Hmm gebruik hier gewoon de 'Weer' app van Microsoft en heb geen live tile problemen moet ik zeggen. Al komen livetile problemen (in het algemeen) soms van de een op de andere update weer terug :+.
- Fotos maken duurt lang. Point and click is er niet bij. HDR faalt soms compleet qua wegschrijven, en dan is er dus geen foto
Hmm falen met wegschrijven nog niet gehad. Wel heel lang 'finishing touches' de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Er is weer een update, 14951:

https://mspoweruser.com/h...n-windows-10-build-14951/

Ik krijg de update niet binnen, blijft hangen op 0%. Volgens andere sites hebben er hier meer last van.

http://www.winbeta.org/ne...at-0-downloading-for-some

[ Voor 49% gewijzigd door ardvark99 op 20-10-2016 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 15:57

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

ardvark99 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 01:08:
Er is weer een update, 14951:

https://mspoweruser.com/h...n-windows-10-build-14951/

Ik krijg de update niet binnen, blijft hangen op 0%. Volgens andere sites hebben er hier meer last van.

http://www.winbeta.org/ne...at-0-downloading-for-some
Yup, same here. Ook na reboot blijft hij bij mij gewoon op 0% hangen. Afwachten dan maar denk ik :(

Overigens merk ik dat de live tiles idd fors achteruit gaan. M'n calender en outlook mail updaten sowieso niet automatisch, waar ik mij erg aan stoor.

WhatsApp werkt ook flink vertraagd op de live tile met notificaties

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
MisterChaoSs schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:16:
[...]

Yup, same here. Ook na reboot blijft hij bij mij gewoon op 0% hangen. Afwachten dan maar denk ik :(

Overigens merk ik dat de live tiles idd fors achteruit gaan. M'n calender en outlook mail updaten sowieso niet automatisch, waar ik mij erg aan stoor.

WhatsApp werkt ook flink vertraagd op de live tile met notificaties
Ik zit op de release preview en herken deze problemen niet.
Wel dat mijn accuduur vrij slecht is ten opzichte van andere. Haal max een dag. Als ik vanaf het begin spaarstand aanzet kom ik wel de nacht door.
Maar live tiles werken hier allemaal zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 09:17
Voor de mensen met de 0% bug:

Here are 4 options we are validating to get out of this state: 
FASTEST  - You can force the update session to time out by:
  1. Plug your device into a charger
  2. Open Settings > Update & Security > Windows Insider Program -  Change your device to "Slow" and then back to "Fast"
  3. Turn on airplane mode Settings > Network & wireless > Airplane Mode
  4. Navigate to Settings > Time & Language > Date & Time -  If On, turn “Set date and time automatically” to the Off position
  5. Change the date on the device to 7 days in the future
  6. Return to the home screen & Reboot the device
  7. After the reboot, turn off airplane mode - Settings > Network & wireless > Airplane Mode
  8. Check for updates - Settings > Update & Security > Phone update > Check for updates
  9. This process will fail with an error code.  This is expected!
  10. Change the device date back to the current date - Settings > Time & Language > Date & Time
  11. Check for updates -  Settings > Update & Security > Phone update > Check for updates
  12. This check may fail again, this is ok.
  13. Reboot the device
  14. After the reboot, check for updates - Settings > Update & Security > Phone update > Check for updates
  15. The check for updates should succeed and begin downloading 14951
EASIEST-LONGEST -
  1. If your device is already in this state, it will timeout after 5 days. Once the update times out, your device will get the updated metadata and should move forward as normal with download Build 14951.
MEDIUM WORK -
  1. If your factory reset your device on Build 14946 - Settings->System->About->Reset your phone – you will be able to download 14951 without issue now.
MOST WORK -
  1. Less optimal, but if you have already rolled back to an older build such as Windows 10 Version 1511 or Windows 10 Anniversary Update using WDRT, you can easily move forward avoiding this issue.
Zie ook hier.

[ Voor 4% gewijzigd door The_Anarchist op 21-10-2016 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:47

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

The_Anarchist schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:00:
Voor de mensen met de 0% bug:

Here are 4 options we are validating to get out of this state: 
FASTEST  - You can force the update session to time out by:
  1. Plug your device into a charger
  2. Open Settings > Update & Security > Windows Insider Program -  Change your device to "Slow" and then back to "Fast"
  3. Turn on airplane mode Settings > Network & wireless > Airplane Mode
  4. Navigate to Settings > Time & Language > Date & Time -  If On, turn “Set date and time automatically” to the Off position
  5. Change the date on the device to 7 days in the future
  6. Return to the home screen & Reboot the device
  7. After the reboot, turn off airplane mode - Settings > Network & wireless > Airplane Mode
  8. Check for updates - Settings > Update & Security > Phone update > Check for updates
  9. This process will fail with an error code.  This is expected!
  10. Change the device date back to the current date - Settings > Time & Language > Date & Time
  11. Check for updates -  Settings > Update & Security > Phone update > Check for updates
  12. This check may fail again, this is ok.
  13. Reboot the device
  14. After the reboot, check for updates - Settings > Update & Security > Phone update > Check for updates
  15. The check for updates should succeed and begin downloading 14951
EASIEST-LONGEST -
  1. If your device is already in this state, it will timeout after 5 days. Once the update times out, your device will get the updated metadata and should move forward as normal with download Build 14951.
MEDIUM WORK -
  1. If your factory reset your device on Build 14946 - Settings->System->About->Reset your phone – you will be able to download 14951 without issue now.
MOST WORK -
  1. Less optimal, but if you have already rolled back to an older build such as Windows 10 Version 1511 or Windows 10 Anniversary Update using WDRT, you can easily move forward avoiding this issue.
Zie ook hier.
Poeh hey meest vreemde workaround ooit, maar goed het werkt mijn toestel is al bezig met updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hier nog steeds foutcode.
Zo nog maar een keertje de lijst afwerken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:16:
Hier nog steeds foutcode.
Zo nog maar een keertje de lijst afwerken
Ik had ook die foutcode, echter is er inmiddels een stukje bijgeschreven... bij mij is de download inmiddels klaar en bezig met installatie...

After the reboot, check for updates - Settings > Update & Security > Phone update > Check for updates
The check for updates should succeed and begin downloading 14951

*Note* We have seen several instances of users reporting getting error code 80242006 after this last check for updates. We will be doing some additional testing on our side for this, but in the mean time, Insiders are awesome and have noted these additional steps seem to bypass this final error message:

Switch Insider setting to Slow ring
Check for updates (will say you are up-to-date for the Slow ring)
Change back to Fast ring
Check for updates again and it should update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Nieuwe update binnen voor release preview

http://www.windowscentral...available-release-preview

Nog geen extra info bekend. En nieuwe update voor de camera
http://www.windowscentral...se-preview-and-slow-rings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

check: Slow, update, fast, update en nu komt 14951 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Op zich wel top dat ze een workaround hebben. Had eigenlijk alweer zo'n gevoel dat een WDRT restore de enige oplossing zou gaan zijn. Build lijkt tot dusver wat stabieler als 14946 (tot zover nog geen reboots gehad).

[ Voor 23% gewijzigd door blmp op 21-10-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
14951 ook geïnstalleerd... echter ik heb al twee builds geen mail notificaties meer :-( Op het lockscreen en de tile krijg ik nog wel netjes de aanduiding.

In de mail app staan ze aan, maar ik vroeg me af of jullie ze ook zien bij Settings, Notifications & Actions (daar staat mail namelijk niet of niet meer tussen) ?

Ik heb al getracht Mail te herinstalleren maar dit helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

r2504 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:43:
14951 ook geïnstalleerd... echter ik heb al twee builds geen mail notificaties meer :-( Op het lockscreen en de tile krijg ik nog wel netjes de aanduiding.

In de mail app staan ze aan, maar ik vroeg me af of jullie ze ook zien bij Settings, Notifications & Actions (daar staat mail namelijk niet of niet meer tussen) ?

Ik heb al getracht Mail te herinstalleren maar dit helpt niet.
Dat heb ik op production build ook. Was me al eerder opgevallen en dus gelijk even getest. Tile krijgt wel een '1' maar verder gebeurt er helemaal niks. :(

Maakt ook geen fluit uit welk account je gebruikt om te verzenden of te ontvangen. M.a.w., het is geen Insiderdingetje.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 22-10-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:51:
[...]
Dat heb ik op production build ook. Was me al eerder opgevallen en dus gelijk even getest. Tile krijgt wel een '1' maar verder gebeurt er helemaal niks. :(

Maakt ook geen fluit uit welk account je gebruikt om te verzenden of te ontvangen. M.a.w., het is geen Insiderdingetje.
Vind het vreemd dat je hier aangeeft dat er ook met de Production build dezelfde issues zijn, ik heb ze namelijk niet, dus is het voor mij wel een Insider dingetje op dit moment. Dat wil niet zeggen dat ik je opmerking niet serieus neem, maar een generaal Production build probleem is het dus niet, dan zou ik toch hetzelfde moeten ervaren?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
hardware-lover schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:39:
[...]

dus is het voor mij wel een Insider dingetje op dit moment.
Notification problemen duiken het meest willekeurig op... ik geloof ook niet dat ze specifiek een insider dingetje zijn. Feit is dat iemand met een productie versie zelden een update doet en dat komt de stabiliteit van vooral die dingen ten goede... het regelmatig updaten door insider builds breekt echter vaak zo'n dingen.

De vraag is dus hoe je het terug in orde krijgt (buiten een WDRT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

r2504 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:15:
[...]
Notification problemen duiken het meest willekeurig op... ik geloof ook niet dat ze specifiek een insider dingetje zijn. Feit is dat iemand met een productie versie zelden een update doet en dat komt de stabiliteit van vooral die dingen ten goede... het regelmatig updaten door insider builds breekt echter vaak zo'n dingen.

De vraag is dus hoe je het terug in orde krijgt (buiten een WDRT).
Nou ja, zelden? Vrijwel iedere maand is er toch wel een nieuwe build beschikbaar, maar idd veel minder frequent dan voor Insiders op alle niveaus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

hardware-lover schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:39:
[...]

Vind het vreemd dat je hier aangeeft dat er ook met de Production build dezelfde issues zijn, ik heb ze namelijk niet, dus is het voor mij wel een Insider dingetje op dit moment. Dat wil niet zeggen dat ik je opmerking niet serieus neem, maar een generaal Production build probleem is het dus niet, dan zou ik toch hetzelfde moeten ervaren?
Er is ook niemand die dat beweert. Ik zeg alleen - in de topic voor Insiders - dat het gesignaleerde probleem zich bij mij - productie build - ook voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik kan trouwens niet meer in de Feedback app... hij komt vragen om in te loggen en als ik dan m'n account selecteer komt hij wederom vragen om in te loggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymens
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-08 22:56
r2504 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 00:30:
Ik kan trouwens niet meer in de Feedback app... hij komt vragen om in te loggen en als ik dan m'n account selecteer komt hij wederom vragen om in te loggen ?
Dit staat in de known issues van de laatste builds. Bij dezelfde blog posts staat ook een link waar je op een forum je feedback kan geven in de tussentijd dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Helaas sinds laatste update van afgelopen week...weigert calendar-live-tile te werken.
Al verwijderd en opnieuw gepind... ook na softreset... geen effect, helaas.

(ook gemeld via FBH :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Staat je datum verkeerd? komt ook voor bij de laatste build. heb het meer gezien en zelf ook ondervonden.
Gewoon datum wijzigen en weer terugzetten naar de huidige datum

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Pff was ff wat werk (fast - slow - fast ring), datum vooruit, check updates, reboot, datum weer terug, fast - slow - fast ring, check updates) maar 14951 staat er op. Wat meteen opviel was het nieuwe Windows Update icoon.

[ Voor 9% gewijzigd door CAP-Team op 24-10-2016 10:30 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
The_Anarchist schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:00:

EASIEST-LONGEST -
Zie ook hier.
Nou, 5 dgen voorbij, en de 0% stopt inderdaad... Ik kan op downloaden klikken, maar vervolgens staat hij ff op 0% en daarna stopt hij weer...en moet ik op nieuw op downloaden klikken..

Iemand anders die het ook op de geduldige manier gedaan heeft?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

Devian schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:12:
[...]

Nou, 5 dgen voorbij, en de 0% stopt inderdaad... Ik kan op downloaden klikken, maar vervolgens staat hij ff op 0% en daarna stopt hij weer...en moet ik op nieuw op downloaden klikken..

Iemand anders die het ook op de geduldige manier gedaan heeft?
Nope heb het ook met de snelle workaround geupdated. Het schijnt dat alleen al wisselen naar slow ring -> check update -> terugwisselen naar fast ring -> check update ook zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Weer iets geks met de 950XL, ik krijg mijn toestel niet meer uitgeschakeld, hij blijft automatisch weer opstarten nadat ik hem uitzet, bizar! Ik zit overigens nog niet op de nieuwste update, heb ook last van het 0% verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

Frieda schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:33:
Weer iets geks met de 950XL, ik krijg mijn toestel niet meer uitgeschakeld, hij blijft automatisch weer opstarten nadat ik hem uitzet, bizar! Ik zit overigens nog niet op de nieuwste update, heb ook last van het 0% verhaal.
Misschien stomme vraag maar heb je het toestel aan de lader? Bij mij start het toestel ook automatisch op wanneer ik 'm uitschakel wanneer het aan de lader ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
MaakmeGek schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:27:
[...]

Nope heb het ook met de snelle workaround geupdated. Het schijnt dat alleen al wisselen naar slow ring -> check update -> terugwisselen naar fast ring -> check update ook zou moeten werken.
Ik heb alleen geen check update.... alleen een download update knop, met wisselen van fast naar slow blijft er staan download update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

Devian schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:08:
[...]

Ik heb alleen geen check update.... alleen een download update knop, met wisselen van fast naar slow blijft er staan download update.
En wat gebeurd er wanneer je wisselt naar slow en dan op download klikt? Als het goed is zou je een foutmelding moeten krijgen op een gegeven moment. Wanneer je daarna terugwisselt naar fast en dan zou er check update moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
GiLeX schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 07:16:
Staat je datum verkeerd? komt ook voor bij de laatste build. heb het meer gezien en zelf ook ondervonden.
Gewoon datum wijzigen en weer terugzetten naar de huidige datum
Denk dat t in die handelingen ergens verkeerd is gegaan. Met het voor uit zetten van de datum...
Na het terugzetten van de datum bleef ik agenda-items op Glancescreen zien van een week later.

Nogmaals datum voor uit zetten en weer terug zetten heeft geen oplossing geboden helaas.

Ik wacht nog even een volgende update af denk ik.
ik heb er meer meldingen van gezien namelijk in de feedbackhub

....en eigenwijs als dat ik soms ben toch nog maar eens datum een week vooruit gezet... en na 5 minuten weer teruggezet. En nu doet de livetile het wel.
Dus dank voor :)

Alleen nu lijkt de mail-live-tile van slag...

mail en calendar zijn trouwens erg gelardeerd met Engelse teksten terwijl alles wél op NL staat.

[ Voor 19% gewijzigd door peerke63 op 24-10-2016 12:42 . Reden: updateje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
MaakmeGek schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:42:
[...]

Misschien stomme vraag maar heb je het toestel aan de lader? Bij mij start het toestel ook automatisch op wanneer ik 'm uitschakel wanneer het aan de lader ligt.
Ja eerst wel, bij de latere pogingen niet, toch blijft hij steeds opnieuw opstarten. Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skqouil
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05 20:16
Mijn Lumia 950 wil niet opladen en wordt niet herkend door de computer totdat ik de Lumia 950 opnieuw opstart. Daarnaast is het batterijgebruik slecht met 10% per uur verlies (zonder wifi, bluetooth, datagebruik, apps op achtergrond, glance). Sinds vorige week kamp ik met beide problemen.
Tot nu toe heb ik een Hard Reset uitgevoerd (uitschakelen, opstarten met volume down en power. daarna volume up, down, power, down), Windows Device Recovery Tool uitgevoerd en de laatste insiders preview release geïnstalleerd, zonder resultaat tot nu toe.
Het batterijverbruik is opvallend gelijkmatig, want als ik het toestel wel gebruik (whatsapp, email, browsen) dan gaat de accu maar iets korter mee dan dat ik het toestel totaal niet gebruik.
Enig advies wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
MaakmeGek schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:21:
[...]

En wat gebeurd er wanneer je wisselt naar slow en dan op download klikt? Als het goed is zou je een foutmelding moeten krijgen op een gegeven moment. Wanneer je daarna terugwisselt naar fast en dan zou er check update moeten staan.
Heb het uiteindelijk op de "snelste" manier gedaan...

Het gewoon 5 dagen wachten werkte dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

14955 zou inmiddels beschikbaar moeten zijn voor mobile en desktop.
Waarschijnlijk doen zee het in fases nu. Mijn setje fast ring lumia's zien iig nog niet de update.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
skqouil schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:49:
Mijn Lumia 950 wil niet opladen en wordt niet herkend door de computer totdat ik de Lumia 950 opnieuw opstart. Daarnaast is het batterijgebruik slecht met 10% per uur verlies (zonder wifi, bluetooth, datagebruik, apps op achtergrond, glance). Sinds vorige week kamp ik met beide problemen.
Tot nu toe heb ik een Hard Reset uitgevoerd (uitschakelen, opstarten met volume down en power. daarna volume up, down, power, down), Windows Device Recovery Tool uitgevoerd en de laatste insiders preview release geïnstalleerd, zonder resultaat tot nu toe.
Het batterijverbruik is opvallend gelijkmatig, want als ik het toestel wel gebruik (whatsapp, email, browsen) dan gaat de accu maar iets korter mee dan dat ik het toestel totaal niet gebruik.
Enig advies wat ik nog kan proberen?
Geen oplossing, behalve dat dit normaal is (bijna) voor de L950.

Er zijn veel klachten over het feit dat de L950 niet herkend wordt via de USB-poort van je pc, behalve als je reboot (de pc).

Ook levert de USB van de pc veel te weinig power, waardoor de L950 sneller leegloopt dan hij kan opladen (via de USB / pc).

Of je moet een nieuwe pc hebben met full blown USB-C poorten.

De L950 laadt ook niet op in de auto, bv. - waardoor je hem nauwelijks als GPS unit kan gebruiken (bepaalde sigarettenladers daar gelaten).

Ik heb nu 3 L950's in één maand gekocht, en een principe-akkoord over een 4e die deze week nog geleverd moet worden;

Allemaal hebben ze een drain van 5 tot 10% per uur - zodat ik hem nauwelijks kan gebruiken.

Al met al dus bijna 1200 euro uitgegeven voor een toestel dat nieuw voor 300 euro wordt verkocht.

Microsoft geeft geen support meer - alles loopt via een externe provider.

Welkom bij de L950.

ps. Hard / soft resets, insider rings, nieuwe accu's (2x) gekocht - niets hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GiLeX schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:20:
14955 zou inmiddels beschikbaar moeten zijn voor mobile en desktop.
Waarschijnlijk doen zee het in fases nu. Mijn setje fast ring lumia's zien iig nog niet de update.
Ik vermoed dat er wat probleempjes zijn, want volgens verschillende forums hebben veel mensen last van het niet zien van een nieuwe update... (ikzelf ook, Lumia 950)
Lumia' s 640 e.d. schijnen wel te updaten.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:49
Mijn 930 is nu die 14955 aan het downloaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:32:
[...]

Ik vermoed dat er wat probleempjes zijn, want volgens verschillende forums hebben veel mensen last van het niet zien van een nieuwe update... (ikzelf ook, Lumia 950)
Lumia' s 640 e.d. schijnen wel te updaten.... :P
Voor degene met het niet zien van een update, of het zien van een foutcode...
Onderstaand de workaround.. (hier inmiddels aan het downloaden)

This error arises as part of a update information collision. There is however a workaround, please see the steps below:

Switch your device to the Slow ring
Change device date to 7 days in the future
Check for updates (should say "no updates available")
Change device date back to current date
Change device back to Fast ring
Check for updates"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Aardig lijstje met bugfixes in deze build. Jammer genoeg nog niks bijzonders qua features voor mobile :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:49

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Ik heb gisteren vanwege een meervoud aan (waarschijnlijk hardware-)problemen een full reset gedaan bij mn L930 en gelijk daarna via de methode die Ski... aanhaalt 14955 geïnstalleerd. De eerste build voor mij waarbij de livetiles niet na 1x het scherm uitzetten er mee uitscheien, dus dat is goed nieuws, ook de optische stabilisatie flipt 'm niet meer waardoor ik weer foto's kan maken.

Problemen waar ik eerst tegenaan liep:
- Geen 5G wifi (like never ever)
- Scherm op zwart tijdens het bellen
- Microfoon werkt niet bij speaker-modus
- Telefoon gaat niet automatisch op speaker bij het weghouden bij oor (de instelling daarvoor is ook weg)

De rest heeft me ook een nieuw probleem opgeleverd:
- Brightness kan niet meer ingesteld worden, deze zit vast op medium.

Heb momenteel erg weinig zin om het via WDRT te doen omdat ik dan wéér internetbankieren moet activeren en in alle apss moet inloggen, want blijkbaar worden die gegevens niet mee gebackupped... Daarnaast lijken me een groot deel van de issues hardware, mocht iemand nog een (enigszins) schadevrije L930 hebben, dan hou ik me van harte aanbevolen O-)

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Gisteravond - na een half jaartje op productie release - weer eens een Fast ring build geïnstalleerd.
Maar eigenlijk zie ik weinig verschillen.

De changelogs die ik terugvind hebben het alleen over bugfixes.
Zit er ook iets nieuws in Redstone 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skqouil
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05 20:16
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:28:
[...]

Geen oplossing, behalve dat dit normaal is (bijna) voor de L950.
Vervelend om te horen. Ik heb tot nu toe toch echt andere ervaringen met mijn Lumia 950 gehad. De eerste twee weken vond ik het accugebruik wat aan de hoge kant, maar dat is normaal door alle synchronisatie (wat ik ervan begreep). Na die twee weken heb ik anderhalve maand om de twee dagen hoeven opladen (overdag whatsappen, emailen, browsen 1/2 uur'tje, 's avonds 1/2 uurtje video's kijken).
Sinds vorige week was het ineens helemaal raak met batterijverbruik (10% batterijverlies per uur), waardoor ik niet eens een normale werkdag doorkom zonder het toestel te gebruiken. Dat is op zich nog op te lossen met bijladen, maar dat zelfs met de originele lader de Lumia 950 pas oplaadt na opnieuw opstarten kan ik echt niet waarderen.
Ik ga mijn toestel terugsturen naar de winkel waar ik deze had gekocht. Hopelijk krijg ik binnenkort een nieuwe :|
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:28:
[...]

Ik heb nu 3 L950's in één maand gekocht, en een principe-akkoord over een 4e die deze week nog geleverd moet worden;
Allemaal hebben ze een drain van 5 tot 10% per uur - zodat ik hem nauwelijks kan gebruiken.
Al met al dus bijna 1200 euro uitgegeven voor een toestel dat nieuw voor 300 euro wordt verkocht.
Microsoft geeft geen support meer - alles loopt via een externe provider.
Welkom bij de L950.

ps. Hard / soft resets, insider rings, nieuwe accu's (2x) gekocht - niets hielp.
Heb je het over B2X? Wat zijn je ervaringen met de support?

[ Voor 24% gewijzigd door skqouil op 26-10-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
MrDirect schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:51:
Mijn 930 is nu die 14955 aan het downloaden
Ik krijg steeds de melding dat hij up-to-date is... zit nochtans op 951.

Edit. Met het truukje is het wederom gelukt...14955 is aan het downloaden.

[ Voor 14% gewijzigd door r2504 op 26-10-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

skqouil schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:00:
Heb je het over B2X? Wat zijn je ervaringen met de support?
Ha .... B2X?

Even van een andere site geplukt ..... wees gewaarschuwd:

Geachte heer/mevrouw,

Mijn Lumia 550 ging donderdag (20-10-16) uit en ging daarna niet meer aan, ook niet na het opladen. Hierover heb ik vanuit de “contact met ondersteuning” app in Windows contact gezocht met http://B2X.com .
Zij gaven aan dat ik mijn apparaat kon opsturen of langs kon brengen bij officiele service centra van Microsoft. Die zouden zitten in Nuth en Den Haag, nou is Nuth voor mij te ver weg dus besloot ik om dat service centrum in Den Haag op te gaan zoeken.
De medewerker van http://B2X.com  vertelde mij dat het ging om Teleplan Communications BV aan de westvlietweg 7 in Den Haag. Toen ik dat na het gesprek op zocht bleek dat Telelplan Communications BV niet in Den Haag zit maar in Zoetermeer.
Dus ik heb vrijdagochtend (21-10-16) nog even contact gezocht met Microsoft op 020 500 1500 om te controleren of wat ze mij bij B2X vertelde wel waar was. Helaas konden ze me bij Microsoft niet helpen dus heb ik weer contact gezocht met B2X daar vertelde ze me dat Teleplan Communications BV inderdaad in Zoetermeer zat, aan de Werner von Siemensstraat.
Ook is mij twee keer verteld dat Microsoft iedere reparatie betaald zolang het device nog binnen de garantie periode zit. Aan die laatste twijfelde ik ook al. Vrijdag (21-10-16) ben ik rond 12:00 uur vertrokken in de richting van Zoetermeer toen ik eindelijk aan de Werner von Siemensstraat was bleek dat het een bedrijventerrein was met allemaal kantoren. Ik heb bij Teleplan Communications BV aangebeld maar er werd niet open gedaan. De beveiliging wist mij te vertellen dat het reparatie centrum zelf in Leidschendam zat en dat ik daar aan het verkeerde adres was. 
Toen ik eindelijk weer thuis was heb ik meteen contact gezocht met B2X en gevraagd om restitutie van mijn reiskosten, het gaat om een totaal bedrag van €29,12. Volgens B2X moest ik met het hoofdkantoor van Microsoft contact opnemen omdat zei niet bevoegd waren. Ik heb daarna contact opgenomen met @MicrosoftHelpt op twitter, zei verwezen mij door naar hier zodat mijn probleem onderzocht kan worden.

Ik heb een paar vragen aan iemand van Microsoft:
Sta ik hier in mijn recht?
Klopt het dat Microsoft alles vergoed?
Kan ik als individu mijn telefoon wel inleveren bij Teleplan of moet ik mijn telefoon opsturen via B2X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

weid1374 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:22:
Gisteravond - na een half jaartje op productie release - weer eens een Fast ring build geïnstalleerd.
Maar eigenlijk zie ik weinig verschillen.

De changelogs die ik terugvind hebben het alleen over bugfixes.
Zit er ook iets nieuws in Redstone 2 ?
  • Nieuwe notifications sound-set
  • Continuum kan nu je telefoonscherm uitzetten
  • Nieuwe Wi-Fi settings pagina (gelijk met de desktop)
  • Woorden verwijderen uit woordenboek en nieuwe woorden toevoegen (als in correctie van een woord stoppen)
  • Edge is stabieler en gaat beter om met 'grote' sites
Huidige lijst van nieuwe OS features valt nog wat tegen ja. Maar zoals je ziet zijn er al wel een aantal nuttige dingen gewijzigd. Verder lijken we het momenteel aardig te moeten hebben van nieuwe native app features zoals de Outlook actionable notifications en nieuwe Camera app verbeteringen (al komen die ook naar production). Verder denk ik voornamelijk veel back-end werk waar we nog niks van merken, want geloof dat deze update phone wat meer moet gelijktrekken met de desktop zo o.a. met betere Continuum.

[ Voor 8% gewijzigd door blmp op 26-10-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
r2504 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:31:
[...]
Edit. Met het truukje is het wederom gelukt...14955 is aan het downloaden.
Correctie... hij zit ook gewoon vast op 0% ... dus ook de nieuwste build heeft hier last van.

Nogmaals het truukje proberen... al is dit ("This process will fail with an error code. This is expected!") bij mij niet geval maar begint hij wederom aan z'n download die blijft steken op 0%

Edit: Na verschillende pogingen is de download ondertussen in orde en is hij bezig met "Preparing to install updates".

[ Voor 31% gewijzigd door r2504 op 26-10-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:42

BM

Moderator Spielerij
blmp schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:28:
Aardig lijstje met bugfixes in deze build. Jammer genoeg nog niks bijzonders qua features voor mobile :(
Microsoft houd over paar uur een Windows 10 event met (waarschijnlijk) info over features in Redstone 2 en 3, ik vermoed dat grote nieuwe features pas daarna uitgerold gaan worden naar insiders.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
14955 is geïnstalleerd... kan echter nog steeds niet inloggen op de feedback hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 12:00
Doet bij jullie Cortana het nog met de interests? Cortana opent wel gewoon, maar daarna blijft het eigenlijk leeg. Als ik dan weer interests wil toevoegen dan lukt dat gewoon niet. Herstarten heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
r2504 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:32:
14955 is geïnstalleerd... kan echter nog steeds niet inloggen op de feedback hub.
Nieuwe update van de Feedback hub heeft het opgelost.
WaSteiL schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:15:
Doet bij jullie Cortana het nog met de interests? Cortana opent wel gewoon, maar daarna blijft het eigenlijk leeg. Als ik dan weer interests wil toevoegen dan lukt dat gewoon niet. Herstarten heeft geen zin.
Cortana doet helemaal niets meer... precies of hij wil niet luisteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Dat scheelt, ben ik niet de enige. Ik heb ondertussen ook al ondervonden dat ik met geen mogelijkheid kan uploaden naar OneDrive. Dus ook de automatische upload van foto's en video's werkt niet. Krijg een lekker basis foutmelding "File couln't be uploaded". Verder niets over te vinden dat meer mensen dit hebben. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirJohnFalstaff
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-12-2024
WaSteiL schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:52:
Dat scheelt, ben ik niet de enige. Ik heb ondertussen ook al ondervonden dat ik met geen mogelijkheid kan uploaden naar OneDrive. Dus ook de automatische upload van foto's en video's werkt niet. Krijg een lekker basis foutmelding "File couln't be uploaded". Verder niets over te vinden dat meer mensen dit hebben. :(
Ik had exact hetzelfde maar heb het kunnen oplossen door in de Onedrive app uit te loggen en opnieuw in te loggen. Duurde trouwens wel een halve dag voordat hij weer begon met uploaden maar werkt nu gelukkig weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Sinds de laatste build (fast ring) kan ik geen apps meer updaten. Hij begint apps te downloaden maar installeren gaat fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

CAP-Team schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:02:
Sinds de laatste build (fast ring) kan ik geen apps meer updaten. Hij begint apps te downloaden maar installeren gaat fout.
Had wel iets vergelijkbaars met 1 app. Maar na uninstall en reinstall deed die het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Zitten ook systeem apps bij (Camera). Nou ja wellicht dat de volgende update het weer oplost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
CAP-Team schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:02:
Sinds de laatste build (fast ring) kan ik geen apps meer updaten.
Kan iemand eens kijken waneer de laatste update van een app was ?

Ik heb de indruk dat ik zelfs geen updates meer krijg... laatste was Outlook Mail & Calendar op 26 oktober (de dag dat ik de 955 update heb geinstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Bij mij zit die op 17.7369.40798.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Bij op 17.7466.40628.0 op 27/10 geupdate...

[ Voor 32% gewijzigd door peerke63 op 31-10-2016 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
SirJohnFalstaff schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:50:
[...]

Ik had exact hetzelfde maar heb het kunnen oplossen door in de Onedrive app uit te loggen en opnieuw in te loggen. Duurde trouwens wel een halve dag voordat hij weer begon met uploaden maar werkt nu gelukkig weer goed :)
Dank je.. dit heeft inderdaad gewerkt.
Pagina: 1 ... 20 ... 28 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is alleen bedoeld voor de insider preview builds van Windows 10 Mobile. De reguliere versie van het mobiele besturingssysteem mag besproken worden in: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.