Cortana openen en dan bij Settings/Instellingen de Cortana language correct instellen...mbenjamins schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:29:
[...]
Of ik kan het niet vinden of ik weet niet wat je bedoelt.
Edge en Rabobank werkt trouwens goed hier
Dat zie ik niet staan.TheVMaster schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:30:
[...]
Cortana openen en dan bij Settings/Instellingen de Cortana language correct instellen...
Ik zie alleen Geschiedenis, Mijn apparaatgeschiedenis en Veilig zoeken
Ehh....ik switch m'n foon even naar Nederlands en check het nogmaals..mbenjamins schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:33:
[...]
Dat zie ik niet staan.
Ik zie alleen Geschiedenis, Mijn apparaatgeschiedenis en Veilig zoeken
Update: Ehh..de taal van je telefoon moet wel Engels zijn, maar de regio mag wel gewoon Nederland zijn...
[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 22-06-2016 12:41 ]
Ik denk dat het ondertussen reeds de vierde build is met dit probleem... voordien werkte Phonos UWP Preview zonder enig probleem. De developer legt de schuld bij Microsoft... leuke manier om developers aan te trekken als je het mij vraagt.... not !TheVMaster schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:28:
[...]
Phonos doet het wel op deze build...maar hij piept wel dat hij geen verbinding kan maken met m'n Play-ers omdat a firewall or VPN is blocking network 'VMasterWIFI' vaaaag!
FtsController deed het met de vorige build wel gewoon. De laatste build heb ik vanochtend geinstalleerd, en dus niet niet geprobeerd.r2504 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:05:
[...]
Ik denk dat het ondertussen reeds de vierde build is met dit probleem... voordien werkte Phonos UWP Preview zonder enig probleem. De developer legt de schuld bij Microsoft... leuke manier om developers aan te trekken als je het mij vraagt.... not !
Maar los van wie de schuldige is, het kan wel gewoon werken.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Graag wil ik de taal van het besturingssysteem in Nederlands houdenTheVMaster schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:36:
[...]
Ehh....ik switch m'n foon even naar Nederlands en check het nogmaals..
Update: Ehh..de taal van je telefoon moet wel Engels zijn, maar de regio mag wel gewoon Nederland zijn...
Neemt niet weg dat bij mij nu ook Edge (en meerdere apps) niet meer werken....gloeiende, dat mag bij deze builds waar alleen nog maar bugfixes inzitten toch niet meer voorkomenr2504 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:05:
[...]
Ik denk dat het ondertussen reeds de vierde build is met dit probleem... voordien werkte Phonos UWP Preview zonder enig probleem. De developer legt de schuld bij Microsoft... leuke manier om developers aan te trekken als je het mij vraagt.... not !
Dan kun je dus Cortana niet gebruikenmbenjamins schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:14:
[...]
Graag wil ik de taal van het besturingssysteem in Nederlands houden
[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 22-06-2016 13:15 ]
Dan kun je helaas Cortana niet gebruiken, maar ook Quiet Hours niet. Erg jammer inderdaad dat dit aan elkaar gekoppeld is.mbenjamins schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:14:
[...]
Graag wil ik de taal van het besturingssysteem in Nederlands houden
Hoe kom je aan de Facebook beta in de store zie ik alleen de Facebook app staan of is dat de beta?TheVMaster schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:28:
[...]
Vaag......hier begint hij te laden, maar dan crasht hijEdge trouwens ook.....andere apps (zoals de nieuwe Facebook beta weer niet. Phonos doet het wel op deze build...maar hij piept wel dat hij geen verbinding kan maken met m'n Play-ers omdat a firewall or VPN is blocking network 'VMasterWIFI' vaaaag!
Leijenman in "Windows Phone Store en applicaties"mbenjamins schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:59:
[...]
Hoe kom je aan de Facebook beta in de store zie ik alleen de Facebook app staan of is dat de beta?
Als ik mijn regio aanpas naar Nederland met de taal nog steeds op Engels dan krijg ik toch echt de melding in Cortana dat ze niet beschikbaar is in mijn region (met de laatste insider versie). Zet ik region terug op UK dan doet ze het weer zonder problemen.TheVMaster schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:36:
[...]
Ehh....ik switch m'n foon even naar Nederlands en check het nogmaals..
De nieuwe Facebook beta (dus van Facebook zelf) werkt echt SUPERsnel.....heeft zelfs de 2 factor authenticatie die ook in de iOS en Android apps zit. Op de mobile versie kun je nog niet Live broadcasten, maar dat zit al wel in de pc versie...mbenjamins schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:59:
[...]
Hoe kom je aan de Facebook beta in de store zie ik alleen de Facebook app staan of is dat de beta?
Regio aanpassen naar bv Duitsland dan kan je Facebook Beta vinden / downloaden.mbenjamins schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:59:
[...]
http://www.windowscentral...-update-windows-10-mobile
Weet je wel hoe grappig "Lutjebroek" klinkt gesproken door een Engelstalige dame?GerCor schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 03:27:
[...]
En daarbij, ik hoef geen dame die mij in het Engels o.i.d. toespreekt welke afslag ik in Lutjebroek moet nemen.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
37% accu nog. Lijkt erop dat de drain issues nog niet verholpen zijn
Professioneel Heftruck Syndroom
Edge bleef bij mij op de vorige build ook hangen tijdens het opstarten, maar met de build van vandaag is dit probleem gelukkig opgelost. De kans is dus redelijk groot dat je er met de volgende build weer vanaf bent. Het is wel zorgelijk dat deze kwesties willekeurig opduiken. Zeker met Edge is dat toch wel heel onpraktischTheVMaster schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:14:
Neemt niet weg dat bij mij nu ook Edge (en meerdere apps) niet meer werken....gloeiende, dat mag bij deze builds waar alleen nog maar bugfixes inzitten toch niet meer voorkomen

Overigens las ik op Reddit dat het toepassen van de fabrieksinstellingen het probleem ook oplost. Of je dat ervoor over hebt is een ander verhaal
[ Voor 3% gewijzigd door Falcuz op 22-06-2016 16:50 ]
Ze geven in de changelog ook aan dat ze daar nog steeds naar aan het zoeken zijn. Schijnt eigenlijk alleen op 'oude' toestellen voor te komen.NeFoRcE schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:32:
37% accu nog. Lijkt erop dat de drain issues nog niet verholpen zijn
Inderdaad, gelukkig zijn zowat alle apps die crashen weer aan de praat te krijgen door ze te verwijderen en dan weer opnieuw te installeren. Helaas is dat bij Edge niet mogelijk...en een factory reset gaat mij daarvoor net iets te ver...Falcuz schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:49:
[...]
Edge bleef bij mij op de vorige build ook hangen tijdens het opstarten, maar met de build van vandaag is dit probleem gelukkig opgelost. De kans is dus redelijk groot dat je er met de volgende build weer vanaf bent. Het is wel zorgelijk dat deze kwesties willekeurig opduiken. Zeker met Edge is dat toch wel heel onpraktisch![]()
Overigens las ik op Reddit dat het toepassen van de fabrieksinstellingen het probleem ook oplost. Of je dat ervoor over hebt is een ander verhaal
[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 22-06-2016 17:45 ]
Ik ga binnenkort naar het buitenland voor een langere periode, daar heb ik vaak wifi verbinding via een mifi met datalimiet. Ik ben uiterst tevreden met de laatste build op mijn lumia 1520, is het mogelijk het downloaden van een nieuwe build over wifi uit te zetten? Ik kan deze optie nergens vinden.
Hoop toch wel dat ze dat bij de volgende build gefixed hebben. De laatste paar builds zijn eigenlijk de 1e waar ik echt issues mee heb, maar tis wel gelijk een knap vervelende. Mijn 930 (1 van die oudere toestellen) doet misschien nog een uurtje of 8 a 10 met z'n accu, en dan is ie minimaal gebruikt.Caelorum schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 17:38:
[...]
Ze geven in de changelog ook aan dat ze daar nog steeds naar aan het zoeken zijn. Schijnt eigenlijk alleen op 'oude' toestellen voor te komen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik weet niet hoe het met Insiders gaat, ben het zelf niet, maar je moet toch zelf zeggen: downloaden....(of niet) Is bij de gewone builds wel zo in ieder geval.trabbit schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:56:
Ik ga binnenkort naar het buitenland voor een langere periode, daar heb ik vaak wifi verbinding via een mifi met datalimiet. Ik ben uiterst tevreden met de laatste build op mijn lumia 1520, is het mogelijk het downloaden van een nieuwe build over wifi uit te zetten? Ik kan deze optie nergens vinden.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Volgens mij wel. Ben zelf ook even gestopt met de Insider versies, maar bij Telefoonupdates -> geavanceerde opties kun je kiezen tussen 'melding om opnieuw opstarten te plannen' en 'Automatisch'.GerCor schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:42:
[...]
Ik weet niet hoe het met Insiders gaat, ben het zelf niet, maar je moet toch zelf zeggen: downloaden....(of niet) Is bij de gewone builds wel zo in ieder geval.
Naar mijn idee download die automatisch op de achtergrond. Als ik opnieuw opstarten aanvink, begint die ook meteen met opnieuw opstarten en volgt de installatie. Je kan dus alleen kiezen voor zover ik zie wanneer de update wordt geïnstalleerd niet wanneer die hem binnenhaalt.
Gezien Windows een wifi verbinding ziet als een verbinding zonder datalimiet gaat die vrolijk op de achtergrond een update binnenhalen.
Gezien Windows een wifi verbinding ziet als een verbinding zonder datalimiet gaat die vrolijk op de achtergrond een update binnenhalen.
[ Voor 52% gewijzigd door trabbit op 23-06-2016 10:53 ]
Dan heb jij nog geluk met jouw 930BM schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:21:
[...]
Hoop toch wel dat ze dat bij de volgende build gefixed hebben. De laatste paar builds zijn eigenlijk de 1e waar ik echt issues mee heb, maar tis wel gelijk een knap vervelende. Mijn 930 (1 van die oudere toestellen) doet misschien nog een uurtje of 8 a 10 met z'n accu, en dan is ie minimaal gebruikt.
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Ik heb een Lumia 930 van het eerste uur... sinds vanmorgen 8:45 van de lader en momenteel staat die nog op 85% (ongeveer 3.5% per uur dus). Ik heb trouwens maar met één build echt problemen gehad met de batterij, voor het overige presteren ze allen gelijkaardig (maar als het nog beter kan prima).
Heeft de Store trouwens weer problemen... Check updates blijft eindeloos draaien ?
Heeft de Store trouwens weer problemen... Check updates blijft eindeloos draaien ?
Simpelste en doeltreffendste methode is even je insider niveau terugplaatsen naar slow.trabbit schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:56:
Als je terug bent in NL kun je weer naar fast.
Ophalen doet hij alleen automatisch aan de lader of als je downloaden handmatig aanklikt.
[ Voor 7% gewijzigd door SED op 23-06-2016 15:40 ]
Copyright and left by SED...
Zo werkt het niet helemaal met opeenvolgende beta builds.. Gedurende de diverse tussen-versies worden er zaken aangepast en opgeslagen als configuraties. latere builds kunnen conflicteren met die settings. De enige wijze om daar vanaf te komen is een reset die alles weer netjes opnieuw laat beginnen. pas dan kun je oordelen of een build echt stabiel is of nog last heeft van spoken uit het verleden. Die laatste zijn in de praktijk vaak erg toestel en installatie afhankelijk. daar speelt bijv een rol welke apps je geinstalleerd hebt. Dat is dus voor heel veel mensen verschillend. Wederom, slechts een volledige reset laat je weer maagdelijk starten.TheVMaster schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:14:
Neemt niet weg dat bij mij nu ook Edge (en meerdere apps) niet meer werken....gloeiende, dat mag bij deze builds waar alleen nog maar bugfixes inzitten toch niet meer voorkomen
Een reset met een backup is trouwens niet een vreselijk grote stap. Wel sommige apps ( zoals authenticator) die geen backup van hun data maken. Die zijn dan verantwoordelijk voor een avondje napret
We’re investigating decreases in battery life on older devices such as the Lumia 830, 930, and 1520 (devices with SoC 8974 chipsets).blmp schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:01:
[...]
Dan heb jij nog geluk met jouw 930. Mijne trekt krap 2uurtjes, meestal eerder 1,5uur op de laatste build
Read more at https://blogs.windows.com...4371/#MgOkyiFZVmdZ4ev8.99
Daar zijn we al van op de hoogte hoor (als in lees wat posts boven je). Gaf alleen even aan hoe triest het kan zijnSED schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:50:
[...]
We’re investigating decreases in battery life on older devices such as the Lumia 830, 930, and 1520 (devices with SoC 8974 chipsets).
[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 24-06-2016 11:38 ]
Ik merk ook dat het iets langer duurt. Mijn telefoon schakelt uit na 30 seconden en dat haalde het zoeken naar updates in de store niet. Maar daarna nog een seconde of 5 en de store gaf aan dat er geen updates zijn. Dus ........................... het werkt wel.r2504 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:58:
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
En alweer een nieuwe build, dit keer 14372.
https://blogs.windows.com...-14372-for-pc-and-mobile/
Accu problemen lijken nog niet opgelost want staat nog bij de known issues.This build is just one build newer than the last one but has a handful of fixes to improvement overall performance and reliability.
https://blogs.windows.com...-14372-for-pc-and-mobile/
[ Voor 18% gewijzigd door blmp op 24-06-2016 00:17 ]
Heb hem er ook op, merk geen verschillen tot nog toe. Notificatieprobleem heb ik nog, maar vrees dat daar een hard reset voor nodig zal zijn.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Phonos/Zonos apps werken ook nog steeds niet... ongelooflijk dat dit na 5 builds nog steeds niet opgelost is (maar ondertussen zijn ze bij Microsoft wel in staat nieuwe emoticons toe te voegen).
Bij mij werkt de live tile van microsoft health niet meer. App opnieuw geïnstalleerd (yes mag ik mijn band 2 opnieuw resetten
), maar dit mocht niet baten. Erg irritant, want ik weet nu niet hoeveel procent mijn band is qua accuduur.
blmp schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 00:17:
En alweer een nieuwe build, dit keer 14372.
[...]
Accu problemen lijken nog niet opgelost want staat nog bij de known issues.
Daar zijn we al van op de hoogte hoor.

edit: 12.47u quotes toegevoegd om te voorkomen dat men denkt dat ik zo asociaal reageer hier)
[ Voor 16% gewijzigd door SED op 24-06-2016 12:48 ]
Kan dat niet wat aardiger daar op je hoge toren? Niet iedereen houdt alles in de gaten wanneer wat geposted wordt.
[ Voor 13% gewijzigd door vali op 24-06-2016 11:48 ]
Misschien moet je een paar posts hierboven kijken. donderdag 23 juni 2016 15:52vali schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:47:
[...]
Kan dat niet wat aardiger daar op je hoge toren? Niet iedereen houdt alles in de gaten wanneer wat geposted wordt.
Het is zijn eigen tekst, helaas. (die hij inmiddels al wat aangepast heeft)
Ik zal er quotes omheen zetten.
[ Voor 13% gewijzigd door SED op 24-06-2016 12:47 ]
Oeps excuus , je hebt inderdaad gelijk. Had zijn posted over het hoofd gezien Beetje triest...SED schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:45:
[...]
Misschien moet je een paar posts hierboven kijken. donderdag 23 juni 2016 15:52
Wel erg relaxed dat mijn Lumia 830 een upgrade naar een Snapdragon 800 krijgtSED schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:50:
[...]
We’re investigating decreases in battery life on older devices such as the Lumia 830, 930, and 1520 (devices with SoC 8974 chipsets).

SED schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:45:
[...]
En daarom lieve mensen; [insert beer emoticon here]vali schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:50:
[...]
Oeps excuus , je hebt inderdaad gelijk. Had zijn posted over het hoofd gezien Beetje triest...

Professioneel Heftruck Syndroom
Liefst een https://upload.wikimedia....nger-bottle-glass_RMO.jpg dan maar
Nieuwe build vandaag, maar de battery drains op mijn L930 worden alleen maar erger! Het is mij vandaag nog niet gelukt om 'm op 100% vol te krijgen, de drains zijn gruwelijk en de gsm wordt alsmaar heter! Stapelgek word ik ervan...
Ze vragen bij MS of je log-files wil maken als je een 830,930 of 1520 hebt, vanwege de drains;
http://answers.microsoft....03-491e-b4fb-07fcc3177a5d
http://answers.microsoft....03-491e-b4fb-07fcc3177a5d
Live from Denmark
Klopt, maar als je alleen de laatste pagina al leest zie je het onderwerp al eerder aangesneden worden. Kan natuurlijk niet verwachten dat mensen het hele topic lezen, maar de laatste 5-10 posts moet lukken toch.vali schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:47:
[...]
Tsja tekst + interpretatie is wat je er zelf van maakt. Het was helemaal niet haatdragend bedoeld ofzo, had er zover ik weet zelfs eenSED schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:45:
[...]
Wilde alleen ermee zeggen dat het pasgeleden al aan bod kwam (paar posts erboven -> BM in "Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen"). No hard feeling naar mede W10M gebuikersvali schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:50:
[...]
Oeps excuus , je hebt inderdaad gelijk. Had zijn posted over het hoofd gezien Beetje triest...

Het is de chipset waar het aan ligt niet de SOC zelf, vandaar. Althans dat schijnt het geval te zijn, volgensmij weet zelfs Microsoft nog niet waar het aan ligtjodeltje schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:55:
[...]
Wel erg relaxed dat mijn Lumia 830 een upgrade naar een Snapdragon 800 krijgt
Ja, wij W10M gebruikers 'have to stick together'NeFoRcE schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:28:
[...]
[...]
En daarom lieve mensen; [insert beer emoticon here]
Ja heerlijk he. Mijne lijkt ook met de dag warmer te worden. Wel uitgevonden via 'dev portal' dat een SVChost proces constant 40% CPU trekt. Maar ben er nog niet achter welke feature of app het veroorzaakt.Atila schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:33:
Nieuwe build vandaag, maar de battery drains op mijn L930 worden alleen maar erger! Het is mij vandaag nog niet gelukt om 'm op 100% vol te krijgen, de drains zijn gruwelijk en de gsm wordt alsmaar heter! Stapelgek word ik ervan...
Las dat ze logs wilden hebben van getroffen gebruikers @ http://answers.microsoft....-b4fb-07fcc3177a5d?auth=1
[ Voor 49% gewijzigd door blmp op 25-06-2016 02:42 . Reden: wat extra quotes toegevoegd ]
Kunnen de anderen met battery drains ook even kijken of dit helpt? Bij mij (en een paar anderen hier) heeft dit veel geholpenWoembah schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:45:
Hier op de laatste build ook enorme battery drains (930), hij liep zowat met een procent per minuut leeg en was constant heel warm. Ook veel haperingen in gebruik. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat het aan Groove ligt. nu heb ik daarvan de achtergrondtaken uitgeschakeld en is hij weer heerlijk koel. Kunnen anderen dit bevestigen?
Hopen dus op een Groove update die dit verhelpt. Jammer dat je niet zomaar even Groove opnieuw kan installeren. Wellicht was dat al genoeg geweest.
Check out my photography on Instagram
Hier niet, maar lees inderdaad dat dit bij sommige mensen met accu problemen wel werkt. Heb zelf elke achtergrond taak uitgezet (Groove, Edge, Store, Facebook, Twitter en nog een lading andere), data uit, airplane mode, locatie uit, Cortana notificaties syncing uitgezet werkt allemaal tot dusver nog niet.Woembah schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:21:
[...]
Kunnen de anderen met battery drains ook even kijken of dit helpt? Bij mij (en een paar anderen hier) heeft dit veel geholpen.
Lees dat zelfs mensen een hard reset gedaan hebben wat het niet heeft opgelost dus denk dat ik (we?) gewoon even af moeten wachten
[ Voor 20% gewijzigd door blmp op 25-06-2016 01:33 ]
hxk-clan, beperk je nu maar tot dat pilsje en laat de rest maar zitten.
Hoe presteert de accuduur momenteel? Beter dan de reguliere Windows 10 Mobile builds?
Omdat ik al een hele tijd op de insidder zit kan ik niet echt oordelen hoe de vergelijking is met de productiebuilds. Maar zowel op de 650 als de 950 is momenteel de gebruiksduur heel acceptabel.
De 550 die ik tijdelijk had werkt onder een slow build heel netjes een drietal dagen met weinig gebruik, veel standby)
Beetje afhankelijk van allerlei persoonlijke factoren maar een tweetal werkdagen zit er in. (meestal de tweede dag aan de oplader)
Dat is wel na enige reset procedures die meegekomen ellende van allerlei tussenbuilds (waarvan enkele akelige drains hadden) moet opschonen soms. Dat is de prijs van insider denk ik dan maar
De 550 die ik tijdelijk had werkt onder een slow build heel netjes een drietal dagen met weinig gebruik, veel standby)
Beetje afhankelijk van allerlei persoonlijke factoren maar een tweetal werkdagen zit er in. (meestal de tweede dag aan de oplader)
Dat is wel na enige reset procedures die meegekomen ellende van allerlei tussenbuilds (waarvan enkele akelige drains hadden) moet opschonen soms. Dat is de prijs van insider denk ik dan maar
[ Voor 10% gewijzigd door SED op 26-06-2016 22:53 ]
Tuurlijk, maar zoiets basic als het niet kunnen starten van Edge op bepaalde toestellen lijkt me wel makkelijk te ondervangen. Het is niet zo dat ze hun interne ringen op maar een paar toestellen uitrollen....SED schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:46:
[...]
Zo werkt het niet helemaal met opeenvolgende beta builds.. Gedurende de diverse tussen-versies worden er zaken aangepast en opgeslagen als configuraties. latere builds kunnen conflicteren met die settings. De enige wijze om daar vanaf te komen is een reset die alles weer netjes opnieuw laat beginnen. pas dan kun je oordelen of een build echt stabiel is of nog last heeft van spoken uit het verleden. Die laatste zijn in de praktijk vaak erg toestel en installatie afhankelijk. daar speelt bijv een rol welke apps je geinstalleerd hebt. Dat is dus voor heel veel mensen verschillend. Wederom, slechts een volledige reset laat je weer maagdelijk starten.
Een reset met een backup is trouwens niet een vreselijk grote stap. Wel sommige apps ( zoals authenticator) die geen backup van hun data maken. Die zijn dan verantwoordelijk voor een avondje napret
Maar goed, in de laatste build is het allemaal weer gefixt...dus uiteindelijk maar 1 dagje 'ellende' gehad
Ik heb ook totaal geen problemen (Lumia 1520) met de accu. Kan gewoon 2 uur navigeren met beeld aan bijvoorbeeld en de accu is dan pas op 75%. Bij normaal gebruik gaat die makkelijk 2 dagen mee. Bij de laatste build is het aanmerkelijk verbeterd bij mij dus.
Ik denk dat als ik hetzelfde doe op m'n Lumia 930 de batterij na twee op 0% staat ipv 75%.
Bij navigatie wordt m'n telefoon trouwens steeds enorm warm rechts onderaan (combinatie CPU, GPS en scherm vermoed ik).
Navigatie is dus iets wat ik steeds op de lader doe.
Bij navigatie wordt m'n telefoon trouwens steeds enorm warm rechts onderaan (combinatie CPU, GPS en scherm vermoed ik).
Navigatie is dus iets wat ik steeds op de lader doe.
14372 draait érg goed op mijn L930, ik kan niet anders zeggen. Het loopt allemaal erg soepel, en de batterijduur is uitstekend. Ik haal gemakkelijk een 24u op een lading, waarbij ik wel alle voor mij onnodige achtergrondzooi uit heb gezet.
met of zonder een factory reset na installatie?Plof-kip schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:18:
14372 draait érg goed op mijn L930, ik kan niet anders zeggen. Het loopt allemaal erg soepel, en de batterijduur is uitstekend. Ik haal gemakkelijk een 24u op een lading, waarbij ik wel alle voor mij onnodige achtergrondzooi uit heb gezet.
Sinds deze build (laatste insider preview) werkt de screen timeout niet meer op mijn Lumia 650...
Van het weekend had ik Bluetooth, Wifi uitgeschakeld, Battery Saver ingeschakeld. Dat leverde een behoorlijke verbetering op qua accuduur. Meer als verwacht.
Van het weekend had ik Bluetooth, Wifi uitgeschakeld, Battery Saver ingeschakeld. Dat leverde een behoorlijke verbetering op qua accuduur. Meer als verwacht.
Ik kocht hem 2e hands met 8.1 erop, 100% schoon na factory reset. Daarna met eigen account ingelogd, en een backup (van een L920) er opgezet. Na een week weer even op 8.1 te hebben gezeten, direct naar 14371 en nu 14372.met of zonder een factory reset na installatie?
Heeft er iemand ook last van dat berichten van Whatsapp pas binnen lijken te komen als je de app open hebt?
Soms. Nog niet echt kunnen vinden wat nou de oorzaak is.TheNiker2 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:25:
Heeft er iemand ook last van dat berichten van Whatsapp pas binnen lijken te komen als je de app open hebt?
Mogelijke oorzaken:
- Heb je Battery Saver aan staan?
- Heb je Quiet Hours aan staan?
Hebsoms het vermoeden dat de telefoon de quiet hours wel aan heeft staan, ondanks dat de setting op 'uit' staat.
[ Voor 5% gewijzigd door Rhapsody op 28-06-2016 13:27 ]
Nope beide niet het geval, wat mij wel opviel was dat Whatsapp niet zichtbaar was in de settings "notifications & actions". Als in je kan daar ook niet meer aan of uit zetten dat WA notifications mag laten zien of niet.Rhapsody schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:26:
[...]
Soms. Nog niet echt kunnen vinden wat nou de oorzaak is.
Mogelijke oorzaken:
- Heb je Battery Saver aan staan?
- Heb je Quiet Hours aan staan?
Hebsoms het vermoeden dat de telefoon de quiet hours wel aan heeft staan, ondanks dat de setting op 'uit' staat.
Daar staat Whatsapp bij mij nog wel tussen. (en alles ingeschakeld)
En weer een nieuwe build:
http://mspoweruser.com/wh...0-build-14376-pcs-mobile/
En messaging everywhere wordt verplaatst naar Skype, dus niet in het OS.
http://mspoweruser.com/wh...0-build-14376-pcs-mobile/
En messaging everywhere wordt verplaatst naar Skype, dus niet in het OS.
Uhm...naar mijn idee is dat het zelfde lijstje als de vorige keet, althans voor mobile..?
Live from Denmark
Nee toch? Wel is de bekende bugs lijst weer wat uitgebreid. Er staan nu 4 items op, waar het de vorige keer 3 waren.hansie_k schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:40:
Uhm...naar mijn idee is dat het zelfde lijstje als de vorige keet, althans voor mobile..?
Bij mij werkt de Live Tile van Twitter al een hele tijd niet. Hebben meer mensen hier last van?
Hm...te snel gelezen denk ik.Caelorum schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:05:
[...]
Nee toch? Wel is de bekende bugs lijst weer wat uitgebreid. Er staan nu 4 items op, waar het de vorige keer 3 waren.
Zijn wel dezelfde bugs idd, plus 1
Wel een aantal fixes ook.
Ik wacht nog een ronde, tot de drain gefixed is.
Live from Denmark
er was vanochtend wel een update voor Phonos UWPr2504 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:19:
Werkt Phonos UWP al terug... of is dit de zesde release dat het broken is ?
Twitter, Facebook, Facebook Messenger, Garmin Connect, Crunchyroll en nog meer pakken allemaal hun eigen kleur als tile. Leuk als alle apps het zouden doen maar irritant als je een volledig transparante ui wilhjs schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:22:
gatver, de messenger app heeft een blauwe tile ipv doorzichtig
Twitter livetile lijkt sinds deze release inderdaad hier ook dood.mbenjamins schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:25:
Bij mij werkt de Live Tile van Twitter al een hele tijd niet. Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb zelf verscheidene reports aangeleverd en met mij nog wat meer 930 users. Mike (MSFT) zei dat ze genoeg informatie hadden om het op te lossen nu.hansie_k schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:29:
[...]
Hm...te snel gelezen denk ik.
Zijn wel dezelfde bugs idd, plus 1![]()
Wel een aantal fixes ook.
Ik wacht nog een ronde, tot de drain gefixed is.
Die was er gisteren reeds... voor de nieuwe build maar zonder succes.msmilde schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:53:
[...]
er was vanochtend wel een update voor Phonos UWP
Het probleem is trouwens ontstaan enkele builds geleden... dus het lijkt me een OS issue (al begrijp ik niet dat dit zolang moet duren).
Ik kwam er gister achter dat als ik spotify/youtube via bluetooth naar de autoradio stuur ik alle bastonen in het geluid mis.
Meer mensen met dat probleem? Nog niet geprobeerd met de update van vandaag.
Meer mensen met dat probleem? Nog niet geprobeerd met de update van vandaag.
Precies.blmp schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:54:
[...]
irritant als je een volledig transparante ui wil
Dus nu verplaatst naar onderaan, buiten beeld
Ik kan m'n Quiet Hours niet meer ingeven... ook gaat de "Automatic rules" steeds terug uit ?
Op zich heeft dit prima gewerkt tot gisteren... dus nog voor de nieuwe build van vanmorgen ?
De break-throught list is trouwens ook weeral terug leeg
Edit: Solved... blijkbaar was ik voor Cortana niet ingelogged ?
Op zich heeft dit prima gewerkt tot gisteren... dus nog voor de nieuwe build van vanmorgen ?
De break-throught list is trouwens ook weeral terug leeg
Edit: Solved... blijkbaar was ik voor Cortana niet ingelogged ?
[ Voor 11% gewijzigd door r2504 op 29-06-2016 20:11 ]
Voor de TH1 is er weer een preview build uit, 10586.456, zal niet lang meer duren voor die public wordt:
http://mspoweruser.com/wi...eased-to-release-preview/
Staat hier al te laden
Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII
Sinds 14372 werkt Voicerecorder niet meer, althans de opname speelt niet meer af (opname kan wel nog beluisterd worden via Groove).
Kan dit iemand bevestigen?
Merci.
Kan dit iemand bevestigen?
Merci.
Hier nog wel. Soms helpt het de tile te unpinnen en weer te pinnen.r2504 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:58:
Sinds de People update van vandaag bevatte de bolletjes in de live tile ook geen foto's meer.
De tile beweegt nog wel... maar ik zie enkel grijze cirkeltjes passeren... geen enkele foto dus.Caelorum schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 00:03:
[...]
Hier nog wel. Soms helpt het de tile te unpinnen en weer te pinnen.
Herpinnen lost het probleem niet op, de telefoon herstarten al evenmin
Vreemde van deze app, is dat de live tile vaak de volgende dag wel foto's toont. Effe met rust laten dus.r2504 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 00:07:
[...]
De tile beweegt nog wel... maar ik zie enkel grijze cirkeltjes passeren... geen enkele foto dus.
Wauw..ik ben sinds de laatste build gewoon de 'Record Phone Calls' optie kwijt, nouja...hij is greyed out...
Mij viel het op dat de fotootjes bij Persoenen... verdwenen waren toen ik over was gegaan op Engels qua taal, ivm Cortana.r2504 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 00:07:
[...]
De tile beweegt nog wel... maar ik zie enkel grijze cirkeltjes passeren... geen enkele foto dus.
Nu weer terug op NL staan de fotootjes er weer
Inderdaad... vandaag zijn ze er terug... bizar.ardvark99 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 00:19:
[...]
Vreemde van deze app, is dat de live tile vaak de volgende dag wel foto's toont. Effe met rust laten dus.
Update voor People? Niet hier..
op 10586.456
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Sommige app updates zijn alleen voor Redstone. Die worden later weer public uitgerold.
Ik draai 10586.456 op een Lumia 925, het viel me op dat er bij Personen, "Wat is nieuw" geen updates voor Twitter weergegeven worden, terwijl dit in WP8.1 wel zo was.
Is dit iets wat in te stellen is, of is dit in WM10 gewoon weggehaald?
Is dit iets wat in te stellen is, of is dit in WM10 gewoon weggehaald?
Dat zit er niet meer in. Ik verwacht dat dit voor Facebook ook gaat gebeuren. Dan is je people hub echt alleen nog maar je adresboekje.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
En dat vind ik dus wel heel erg jammer. Ik vond dat vanaf mijn Lumia 800 nu juist één van de gave dingen van Windows Phone en de people hub.CAP-Team schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:10:
Dat zit er niet meer in. Ik verwacht dat dit voor Facebook ook gaat gebeuren. Dan is je people hub echt alleen nog maar je adresboekje.
Tnx! Inderdaad jammer dat dit verdwijnt. Was een van de USP's van WP.CAP-Team schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:10:
Was het niet de bedoeling dat dergelijke info zou beschikbaar komen door plugins (vroeger was dit van Microsoft zelf dacht ik). Onder What's new, settings... kan je nu dan ook "Get social apps" vinden... en Twitter staat hierbij.CAP-Team schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:10:
Maar los hiervan... ik vond het "hub" concept ook wel goed...
Dan kom je op een pagina waar Twitter vermeld staat, en deze is uiteraard reeds geïnstalleerd. Ook in de Twitter app kan ik geen settings vinden die er voor zouden kunnen zorgen dat ik bij What's New Twitter updates krijg.r2504 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:14:
[...]Onder What's new, settings... kan je nu dan ook "Get social apps" vinden... en Twitter staat hierbij.
Verwijderd
Ik heb al vele builds geprobeerd op mijn L650 en ik blijf problemen hebben met de hotspot functie. Regelmatig moet ik deze uit- en weer aanzetten omdat de laptop internettoegang verliest. Dat was al in de RTM-builds zo en nu meerdere Redstone builds verder is dat probleem nog steeds niet opgelost.
Verder heb ik af en toe spontane reboots, of doen bepaalde apps het niet meer en moet ik handmatig herstarten. Ik hoop ook nog steeds op een doorbraak voor UWP-apps zodat de boel eindelijk een beetje vlot loopt. Bijvoorbeeld Spotify moet vaak herladen als ik tussendoor andere apps gebruik. Dat moet veel beter worden wat mij betreft.
Ik heb de tefeloon tussendoor al een keer een hard reset gegeven en dat heeft al deze problemen helaas niet opgelost.
Ik mis ook Google Maps nog steeds enorm. MS Maps is lang niet op hetzelfde niveau wat informatievoorziening en functionaliteit betreft. Veel bedrijven staan simpelweg niet in MS Maps gemeld. Dan gebruik ik maar Google Maps in de browser om bijvoorbeeld het telefoonnummer van een lokaal restaurant te vinden voor een reservering.
Ik vind Windows 10 echt een prachtig OS om te gebruiken maar uiteindelijk draait het toch om de functionaliteit en ik vrees dat dat mij toch langzaam weer richting een Android-telefoon zal pushen over een maand of twee. Ik ga de Windows-interface dan wel echt missen.
Verder heb ik af en toe spontane reboots, of doen bepaalde apps het niet meer en moet ik handmatig herstarten. Ik hoop ook nog steeds op een doorbraak voor UWP-apps zodat de boel eindelijk een beetje vlot loopt. Bijvoorbeeld Spotify moet vaak herladen als ik tussendoor andere apps gebruik. Dat moet veel beter worden wat mij betreft.
Ik heb de tefeloon tussendoor al een keer een hard reset gegeven en dat heeft al deze problemen helaas niet opgelost.
Ik mis ook Google Maps nog steeds enorm. MS Maps is lang niet op hetzelfde niveau wat informatievoorziening en functionaliteit betreft. Veel bedrijven staan simpelweg niet in MS Maps gemeld. Dan gebruik ik maar Google Maps in de browser om bijvoorbeeld het telefoonnummer van een lokaal restaurant te vinden voor een reservering.
Ik vind Windows 10 echt een prachtig OS om te gebruiken maar uiteindelijk draait het toch om de functionaliteit en ik vrees dat dat mij toch langzaam weer richting een Android-telefoon zal pushen over een maand of twee. Ik ga de Windows-interface dan wel echt missen.
Waarschijnlijk komt het omdat de mainstream geen app integratie wil. Om die reden is Skype ook uit Phone en Messaging gehaald. Lang lang geleden had ik ook een dergelijke integratie op een HTC Windows Mobile 5/6 telefoon. Werd er zelfs geadverteerd dat het wel zo handig was dat je bijv zag dat iemand jarig was als die persoon je belde. Dat was blijkbaar ook geen succes. De iphone is zo succesvol omdat die bijna niets integreert. Alles draait in een eigen sandbox, praktisch los van elkaar.coenox schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:31:
[...]
En dat vind ik dus wel heel erg jammer. Ik vond dat vanaf mijn Lumia 800 nu juist één van de gave dingen van Windows Phone en de people hub.
Ik denk niet dat 10586.456 publiekelijk gaat worden. Ik ben er zelfs vrijwel zeker van. Ik verwacht eerder dat build 10586.5xx de volgende publieke release gaat zijn. Microsoft lijkt nu op een patroon te zitten waar ze iedere maand naar het volgende hondertal gaan voor de delta waarin de x1x/x2x-delta de publieke release is en een hogere de Release Preview test is voor volgende maand.ardvark99 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:09:
Voor de TH1 is er weer een preview build uit, 10586.456, zal niet lang meer duren voor die public wordt:
Ik heb hem net geïnstalleerd. Ik denk dat je met publiekelijk bedoeld niet-insider?Loller1 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:17:
[...]
Ik denk niet dat 10586.456 publiekelijk gaat worden. Ik ben er zelfs vrijwel zeker van. Ik verwacht eerder dat build 10586.5xx de volgende publieke release gaat zijn. Microsoft lijkt nu op een patroon te zitten waar ze iedere maand naar het volgende hondertal gaan voor de delta waarin de x1x/x2x-delta de publieke release is en een hogere de Release Preview test is voor volgende maand.
Denk dat de meeste mensen liever gewoon de full app experience hebben als ze dan toch Twitter, Facebook of welke berichten dan ook willen lezen. Heb idee is wel leuk overigens, dus zou leuk zijn als het er weer in kwam, maar missen zal ik het niet.coenox schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:31:
[...]
En dat vind ik dus wel heel erg jammer. Ik vond dat vanaf mijn Lumia 800 nu juist één van de gave dingen van Windows Phone en de people hub.
Dit inderdaad. Al had het aan de ene kant wel iets om even de laatste berichten van persoon x te lezen. Maar voelde meer als een gimmick, als in: heb het 2x gebruikt en daarna niet meerCAP-Team schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:10:
Zou dat niet deels te verklaren zijn door het "We’re also investigating Wi-Fi disconnect issues" op de known issues lijst? Disconnect -> geen wifi -> geen hotspot.Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:31:
Ik heb al vele builds geprobeerd op mijn L650 en ik blijf problemen hebben met de hotspot functie. Regelmatig moet ik deze uit- en weer aanzetten omdat de laptop internettoegang verliest. Dat was al in de RTM-builds zo en nu meerdere Redstone builds verder is dat probleem nog steeds niet opgelost.
Spotify lijkt dan ook zo'n beetje de traagste app in het bestaan van Windows 10 Mobile. Zeker voor een first party app.Verder heb ik af en toe spontane reboots, of doen bepaalde apps het niet meer en moet ik handmatig herstarten. Ik hoop ook nog steeds op een doorbraak voor UWP-apps zodat de boel eindelijk een beetje vlot loopt. Bijvoorbeeld Spotify moet vaak herladen als ik tussendoor andere apps gebruik. Dat moet veel beter worden wat mij betreft.
Zelfde hier, betrap mezelf er regelmatig op dat ik toch naar Google Maps ga (op de desktop dan) omdat ik dan zeker vind wat ik verwacht te vinden.Ik mis ook Google Maps nog steeds enorm. MS Maps is lang niet op hetzelfde niveau wat informatievoorziening en functionaliteit betreft. Veel bedrijven staan simpelweg niet in MS Maps gemeld. Dan gebruik ik maar Google Maps in de browser om bijvoorbeeld het telefoonnummer van een lokaal restaurant te vinden voor een reservering.
Open altijd gewoon de betreffende app veel makkelijker en logischer naar mijn meningWaarschijnlijk komt het omdat de mainstream geen app integratie wil. Om die reden is Skype ook uit Phone en Messaging gehaald. Lang lang geleden had ik ook een dergelijke integratie op een HTC Windows Mobile 5/6 telefoon. Werd er zelfs geadverteerd dat het wel zo handig was dat je bijv zag dat iemand jarig was als die persoon je belde. Dat was blijkbaar ook geen succes. De iphone is zo succesvol omdat die bijna niets integreert. Alles draait in een eigen sandbox, praktisch los van elkaar.
Ik begrijp jouw redenatie, maar ik denk dat het de laatste maanden toeval is geweest, omdat ze veel kleine problemen hebben opgelost. In de eerste maanden waren de public releases ook niet gebonden aan hondertallen. Op MSPU hebben ze het zelfs over een public release voor a.s. dinsdag:Loller1 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:17:
[...]
Ik denk niet dat 10586.456 publiekelijk gaat worden. Ik ben er zelfs vrijwel zeker van. Ik verwacht eerder dat build 10586.5xx de volgende publieke release gaat zijn. Microsoft lijkt nu op een patroon te zitten waar ze iedere maand naar het volgende hondertal gaan voor de delta waarin de x1x/x2x-delta de publieke release is en een hogere de Release Preview test is voor volgende maand.
http://mspoweruser.com/he...uild-10586-456-pc-mobile/
Raar dat ze die Thumbstone builds nog in leven houden... Redstone is wat mij betreft redelijk stabiel.
Je bedoelt denk ik de Threshold branche toch 10.0.10586.xxxr2504 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:54:
Raar dat ze die Thumbstone builds nog in leven houden... Redstone is wat mij betreft redelijk stabiel.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Let op:
Let op, dit topic is alleen bedoeld voor de insider preview builds van Windows 10 Mobile. De reguliere versie van het mobiele besturingssysteem mag besproken worden in: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.
Let op, dit topic is alleen bedoeld voor de insider preview builds van Windows 10 Mobile. De reguliere versie van het mobiele besturingssysteem mag besproken worden in: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.