Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Zal met name voor bedrijven nog wel even live blijven met cumulatieve updates (zelfs 10240 krijgt nog cumulatieve updates). Consumenten zullen meteen over gaan naar RS1 natuurlijk en op de lange termijn zal natuurlijk Microsoft wel zeggen 'je moet nu op versie X zitten voordat de vorige EOL is.r2504 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:14:
Ja, effe de verkeerde naam... de 10586 branch mag op termijn toch weg ?
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
http://mspoweruser.com/wi...ow-available-to-insiders/
Ik zie het. Geen changelog dit keer?ardvark99 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 00:11:
Ze beginnen er lol in te krijgen bij Microsoft, weer een RS1 update 14379, niet bij te houden:
http://mspoweruser.com/wi...ow-available-to-insiders/
Professioneel Heftruck Syndroom
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Verwijderd
De wifi disconnect niet. De data komt gewoon niet door. Overigens heb ik met de 650 nog geen enkele keer disconnect issues ervaren. Met m'n oude Galaxy Nexus kwam ik nogal eens access points tegen die niet wilden maar tot dusver verbindt de 650 elke keer prima. Ik heb de telefoon nu een maand of 3.blmp schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:58:
Zou dat niet deels te verklaren zijn door het "We’re also investigating Wi-Fi disconnect issues" op de known issues lijst? Disconnect -> geen wifi -> geen hotspot.
[...]
Overigens als ik weer over zou stappen op Android ga ik die live tiles wel missen. In feite zijn het de widgets van Windows Mobile en vormen ze een vast onderdeel van app design. Bij Android zijn app widgets optioneel en zit je standaard met een icoontje opgescheept. Wat ontwerp en functionaliteit betreft, is Windows Mobile fantastisch en ik hoop nog steeds dat ze op het niveau van de 2 grote spelers kunnen komen.
Ondanks dat Microsoft zijn app ontwikkelaars zo in de watten legt met goede tools om UWP-apps te produceren wil het maar niet van de grond komen. Ik neig echt naar UWP apps. Ik ga bijv een Office 365 abonnement afsluiten en dan kan ik mooi de apps uit de store gebruiken i.p.v. een veel lompere x86 office te moeten betalen en installeren. En natuurlijk kun je ook in Android tegenwoordig volwaardige Office apps gebruiken maar hoe mooi is het niet als je op al je apparaten hetzelfde systeem hebt draaien met exact dezelfde apps? Fingers crossed voor de Surface phone dan maar!
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2016 08:24 ]
Melding hiervan aan de Phonos developer gaf aan dat hij een "theoretical work-around" had... wat dan toch weer niet echt klinkt als een app probleem (anders zou je geen work-arounds nodig hebben).
Ik zie toch meer en meer UWP apps voorbij komen... en ook van grote namen zoals Startbucks bijvoorbeeld ( http://mspoweruser.com/st...ng-in-the-next-few-weeks/ )Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:17:
[...]
Ondanks dat Microsoft zijn app ontwikkelaars zo in de watten legt met goede tools om UWP-apps te produceren wil het maar niet van de grond komen.
De ganse UWP strategie lijkt me goed te werken... bedrijven zien het potentieel in Windows 10, en hebben er meteen een mobile app bij zonder veel inspanningen.
PS. Er zijn zelfs geruchten over een officiele Snapchat app (niet dat ik erop zit te wachten).
Bij mij sinds de laatste twee insider-fast heb ik het idee.
Bij mij ook stuk, ondanks de updates van Regenmeter die we de laatste tijd hebben gehad. Maar dat geld voor meer apps, zoals de nu.nl beta (die trouwens al maanden geen update meer gehad heeft). Racing one geeft ook al geen updates. Ik vermoed dat dit ook een OS issue is, al moet ik zeggen dat na de update van gisteren ik het gevoel heb dat de andere live tiles meer activiteit vertonen.Nixo schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:47:
Zijn er meer mensen bij wie de livetile van regenmeter stuk is?
Verwijderd
NU in het bezit van Double Tap To wake.
Werkt prima, de moeite waard.
Het werkt in de Productie Mobile 10 en ook in de Fast Ring.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2016 11:09 ]
Ik heb gisteren de nieuwe firmware voor de L950XL geïnstalleerd, en opnieuw de Redstone geïnstalleerd met back-up, sindsdien werkt de live tile van de regenmeter weer. Zo wie zo draait de telefoon weer wat soepeler na de reset. En idd nu double tapNixo schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:47:
Zijn er meer mensen bij wie de livetile van regenmeter stuk is?
De andere live tiles waar ik problemen mee had, doen het nog niet.
Niet optimaal natuurlijk maar als je niet veel live tile apps heb is het ook niet teveel werk, als insider moet je af en toe iets meer over hebben voor een goede ervaring.
Nou nog eens zien uit te vogelen aan welke app het triggered.
[ Voor 13% gewijzigd door blmp op 02-07-2016 16:07 . Reden: zinnen wat verduidelijkt ]
Dat heb ik natuurlijk ook al uitgeprobeerd, opnieuw vast pinnen of opnieuw installeren van de app. Maar omdat ik gisteren de laatste firmware voor de L950XL geïnstalleerd heb, viel mij op dat de livetile van de regenmeter het weer deed. Maar dat was de enigste die het weer deed, de andere 2, nu.nl beta en racing one doen het nog steeds niet. En deze zijn door het installeren van de firmware natuurlijk ook opnieuw geïnstalleerd. Ben van mening dat er of iets niet klopt bij deze apps, of er iets niet goed zit in de laatste RS1 betreffende de livetiles.triflip schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 14:46:
Voor het oplossen van live tile problemen werkt vaak het opnieuw installeren van de app wel, zo heb ik al meerdere keren bepaalde tiles (waaronder regenmeter) weer werkend gekregen.
Niet optimaal natuurlijk maar als je niet veel live tile apps heb is het ook niet teveel werk, als insider moet je af en toe iets meer over hebben voor een goede ervaring.
Er schijnen nogal wat gebruikers te zijn die melden dat de Health app veel stroom trekt. Die heb ik er allang afgeknikkerd maar mogelijk draait deze nog wel bij jou?blmp schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 15:54:
O trouwens: ik had ernstige accu problemen op mijn Lumia 930 (max 2 uur battery life), maar het lijkt toch (deels?) door een app te komen. Ben er nog niet uit welke het precies, maar na het uitschakelen van ~80% van mijn achtergrond apps is mijn telefoon weer bruikbaar voor een gehele dag. Ben benieuwd of het nou OS, app of combinatie gerelateerd is![]()
Testing, one, two ...
1 down, 999 to goCaelorum schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:12:
Health app is al een paar weken geleden gefixed.
Testing, one, two ...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
YupppTheNiker2 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:25:
Heeft er iemand ook last van dat berichten van Whatsapp pas binnen lijken te komen als je de app open hebt?
zelfde heb ik nu ook weer ja...errug vervelend.
WhatsApp verwijderen en opnieuw installeren helpt in veel gevallen. Eventueel eerst een backup maken...peerke63 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:43:
[...]
Yuppp
zelfde heb ik nu ook weer ja...errug vervelend.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Dat is ook mijn ervaring.r2504 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:03:
Ik heb de indruk dat m'n telefoon niet netjes uit Quiet mode komt... blijkbaar blijft hij stil nadien (tot het op een gegeven moment wel goed gaat).
Ik geloof dat hij net zo lang stil blijft tot je een keer je telefoon unlocked nadat hij uit Quiet Mode is gekomen. Zo heb ik het in oudere builds vaker ervaren. Als ik dan hem ontgrendelde dan kreeg ik in 1 keer een hoop notificaties.r2504 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:03:
Ik heb de indruk dat m'n telefoon niet netjes uit Quiet mode komt... blijkbaar blijft hij stil nadien (tot het op een gegeven moment wel goed gaat).
Dat zou wel heel dom zijn en ook een dikke bug als dat werkelijk zo is.WaSteiL schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:39:
[...]
Ik geloof dat hij net zo lang stil blijft tot je een keer je telefoon unlocked nadat hij uit Quiet Mode is gekomen. Zo heb ik het in oudere builds vaker ervaren. Als ik dan hem ontgrendelde dan kreeg ik in 1 keer een hoop notificaties.
Als ik quiet hours tot 7 uur 's ochtends heb, moet die natuurlijk wel rinkelen om 7.15 uur als iemand belt.
Zou nogal bizar zijn als die dan stil blijft.
Ik heb de webapp eens gebruikt en sindsdien gaat het eigenlijk goed...beetje vreemd, maar wel....Swerfer schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:48:
[...]
WhatsApp verwijderen en opnieuw installeren helpt in veel gevallen. Eventueel eerst een backup maken...
Geen problemen mee. Maar je/jullie hebben dat natuurlijk wel meteen gemeld hoop ik. Het is tenslotte een beta.
Copyright and left by SED...
Jazeker.SED schreef op maandag 04 juli 2016 @ 23:50:
[...]
Geen problemen mee. Maar je/jullie hebben dat natuurlijk wel meteen gemeld hoop ik. Het is tenslotte een beta.
Daarnaast lees ik steeds vaker dat partij x zijn apps niet meer verder ontwikkelt of uit de Store gehaald heeft. Begint dat ondertussen merkbaar te worden of waren dat sowieso niche apps?
Ik blijf het jammer vinden dat Microsoft geen potten heeft kunnen breken met dit OS.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Het insiderprogramma gaat telkens van instabiel naar stabiel, dan een release en gevolgd door weer instabiel. Dat is gewoon normaal en hoe het hoort. Over de laatste twee versies in de fast ring hoor je mij absoluut niet klagen. Geen enkele bug.
Je hoort inderdaad dat partijen stoppen. Wat je minder hoort in de media is dat er ook UWP apps bijkomen. Het is zelfs al voorgekomen dat een app tijdelijk uit de store was gehaald (groot nieuws!!!) en dat een paar dagen later er een nieuwe UWP versie voor in de plaats is gekomen. Dat laatste is echter niet zo nieuwswaardig blijkbaar.
Voor mijn gevoel zijn er juist steeds meer apps die er wel zijn. Meer dan ooit iig. Lang niet allemaal van dezelfde kwaliteit als bij iOS, maar we komen er wel. UWP is iig tot nu toe een goede zet geweest.
Had hetzelfde probleem... eenvoudigere oplossing is in Whatsapp naar Settings, Notifications te gaan en daar een Reset all te doen.Swerfer schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:48:
[...]
WhatsApp verwijderen en opnieuw installeren helpt in veel gevallen. Eventueel eerst een backup maken...
Mondjesmaat komen er inderdaad meer en meer UWP applicaties waaronder ook grote namen. Bedrijven kunnen gewoon het marktaandeel van Windows (desktop) niet negeren en de logische stap is dan een UWP applicatie vandaag de dag.Caelorum schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 07:51:
Voor mijn gevoel zijn er juist steeds meer apps die er wel zijn. Meer dan ooit iig. Lang niet allemaal van dezelfde kwaliteit als bij iOS, maar we komen er wel. UWP is iig tot nu toe een goede zet geweest.
Ik denk dus dat het een goede strategie is van Microsoft om zich nu te focussen op de stabiliteit van het OS en verder niet teveel marketing te voeren... binnen een jaartje kan men dan een return maken met een prima OS en een heleboel extra UWP apps.
Persoonlijk hou ik dus vol... al zou het wel een probleem zijn vandaag de dag moest m'n Lumia 930 sneuvelen want het hardware aanbod is bijzonder klein.
iOS (iPhone en later iPad, zo hoorde ik op RTL-Z), heeft er 9 jaar over gedaan om 'iets voor te stellen'.PaT schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 07:44:
Daarnaast lees ik steeds vaker dat partij x zijn apps niet meer verder ontwikkelt of uit de Store gehaald heeft. Begint dat ondertussen merkbaar te worden of waren dat sowieso niche apps?
Ik blijf het jammer vinden dat Microsoft geen potten heeft kunnen breken met dit OS.
De maker van Uitzending gemist update zijn app niet omdat zijn telefoon geen update krijgt naar W10M. (wellicht een voorbeeld voor meerdere devs?)
Ik zie ook geen Nederlandse devs meer. Op WP8 had je er nog veel maar velen daarvan waren volgens mij golddiggers. Ik maak een app en jullie betalen mij voor mijn inspanningen of je krijgt advertenties in je app. Ook mislukt natuurlijk.
De enige Nederlandse (mij bekende) dev die iets betekent op Windows Mobile is Niels. De rest is gewoon niet in staat aan een vraag te voldoen.
Ik zie het allemaal niet zo somber in. Komt vanzelf .....
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Jammer natuurlijk al heeft Visual Studio een emulator... en uiteindelijk ontwikkel je ook voor de desktop (tenzij je daar als app developer geen interesse in hebt). Op zich hoeft het ontbreken van een W10M telefoon dus geen issue te zijn zou ik denken.GerCor schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:40:
[...]
De maker van Uitzending gemist update zijn app niet omdat zijn telefoon geen update krijgt naar W10M. (wellicht een voorbeeld voor meerdere devs?)
Ik denk dat het meer een kwestie is van: 'liefde moet van twee kanten komen'.r2504 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:12:
[...]
Jammer natuurlijk al heeft Visual Studio een emulator... en uiteindelijk ontwikkel je ook voor de desktop (tenzij je daar als app developer geen interesse in hebt). Op zich hoeft het ontbreken van een W10M telefoon dus geen issue te zijn zou ik denken.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Voorbeeld: er is inmiddels geen iTunes remote app meer, aangezien de WP8 app Remote wel installeerbaar is op W10M maar niet werkt. Er is een UWP app rtRemote (voor desktop Win8/Win10), maar die werkt weer niet op W10M. Oftewel, ik kan mijn W10M telefoon niet meer als afstandsbediening gebruiken voor mijn muziek.
[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 05-07-2016 13:40 ]
Ik heb het vermoeden dat dit hetzelfde probleem is als Phonos UWP en Zonos hadden... beide voor het bedienen van een SONOS mediaplayer. De software werkte prima tot een build of zes geleden toen beide apps plotseling melding maakten van firewall problemen.Dreamvoid schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:33:
Er is een UWP app rtRemote, maar die werkt weer niet op W10M.
Ik heb verschillende problems gemeld via de Feedback hub, tweets verzonden naar Microsoft... maar uiteindelijk wist de Zonos ontwikkelaar te vertellen dat hij een oplossing had en kort nadien werkte de app terug, idem voor Phonos.
Tsja, zo kan je elke missende app wel verklaren - "ik gebruik geen Gmail", "ik gebruik geen Youtube", "ik gebruik geen Snapchat", etc. Het probleem voor W10M als platform is dat honderden miljoenen mensen die toepassingen wel gebruiken, en een app missen.GerCor schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:03:
Geen last van want ik gebruik natuurlijk geen iTunes.
Inderdaad, dus stuur eens een berichtje naar die bedrijven. Ik gebruik Groove en heb helemaal niks aan een iTunes app.Dreamvoid schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:50:
[...]
Tsja, zo kan je elke missende app wel verklaren - "ik gebruik geen Gmail", "ik gebruik geen Youtube", "ik gebruik geen Snapchat", etc. Het probleem voor W10M als platform is dat honderden miljoenen mensen die toepassingen wel gebruiken, en een app missen.
Overigens heb ik voor Groove ook een lading feedback ingestuurd, want dat is ook een zeer matige app - waar Apple en Google langzaamaan steeds betere spelers aan het bouwen zijn, wordt de standaard muziek app bij Microsoft van WP7 (Zune) naar WP8 (Xbox) naar W10M (Groove) elke keer slechter. Nog los van de bugs (id3v2.4 tags worden niet goed geparsed, muziek stopt regelmatig als je de telefoon ontgendelt) is de UI erg slecht opgezet. Simpele dingen als drilldown naar genre kosten teveel taps, de navigatie gaat niet goed om met compilatie albums, de UI gebruikt onverklaarbaar kleine letters en kleine tap-areas waardoor bediening in een dashboard houder onmogelijk is. Het is alsof ze de development voor de Groove app met een featurelijstje naar India hebben gestuurd, en een app terug hebben gekregen met inderdaad alle features die op de checklist stonden, maar zonder enige user testing.
WiFi sync is ook al verdwenen, geen smart playlists, geen album shuffle...en de 3rd party players doen het niet veel beter, het is qua lokale muziekspelers enorm behelpen tov Android/iOS.
Er is in ieder geval nóg een Nederlandse developer actief op WP10 ==> Dave Smits.GerCor schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:40:
De enige Nederlandse (mij bekende) dev die iets betekent op Windows Mobile is Niels. De rest is gewoon niet in staat aan een vraag te voldoen.
Ben al sinds de begindagen 'klant' van zijn app "webradio". Dit om zo makkelijk overal naar Classic FM te luisteren. De support van Dave Smits is tot nu toe erg goed! Drie weken geleden lag de app eruit. Hupsakee, ik een mailtje gestuurd en krijg zowaar binnen een paar uur antwoord. Einde van de dag was het gefixt
Kortom....ze zijn er nog wel, maar je moet goed zoeken
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
maar gmail kun je gewoon toevoegen, youtube is een wat zinloos probleem omdat er voldoende alternatieven zijn en snapchat zegt zelf aan een client te werken al zijn daar honderden klagende twitteraars over.Dreamvoid schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:50:
[...]
Tsja, zo kan je elke missende app wel verklaren - "ik gebruik geen Gmail", "ik gebruik geen Youtube", "ik gebruik geen Snapchat", etc. Het probleem voor W10M als platform is dat honderden miljoenen mensen die toepassingen wel gebruiken, en een app missen.
Die itunes app is geschikt voor wm10 volgens die pagina dus daar moet je beslist support op aanspreken. Daar heb je tenslotte voor betaald!
En natuurlijk is het belangrijk of je wel of niet behoefte hebt aan een app. Het aantal missende apps is echter zo klein dat er altijd wel een alternatief of oplossing voor te vinden is. Soms dus echt niet en dan zijn je mogelijkheden inderdaad wat beperkter.
Islanwood zal daar ook een fikse bijdrage aan gaan leveren. Kortom, heeft allemaal niets te maken met de insider discussie maar ook die ontwikkeling geeft al aan dat men bij MS heel aardig bezig is.
Waar kan ik dat terug vinden? Ik heb 0 behoefte aan Snapchat, maar het zou voor het ecosysteem goed zijn.SED schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:38:
[...]
....en snapchat zegt zelf aan een client te werken ....
Mogelijk dat ze nu ook aan een universal versie zijn gaan werken. Is ook logischer.
Maar misschien moeten we de eeuwige app discussie maar buiten dit topic houden.
TimeMe tile is ook van een Nederlander!Panzer_V schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:48:
[...]
Er is in ieder geval nóg een Nederlandse developer actief op WP10 ==> Dave Smits.
Ben al sinds de begindagen 'klant' van zijn app "webradio". Dit om zo makkelijk overal naar Classic FM te luisteren. De support van Dave Smits is tot nu toe erg goed! Drie weken geleden lag de app eruit. Hupsakee, ik een mailtje gestuurd en krijg zowaar binnen een paar uur antwoord. Einde van de dag was het gefixt. En dat nadat ik 4 jaar geleden de app gekocht had.
Kortom....ze zijn er nog wel, maar je moet goed zoeken
Heb hier op een 950XL alleen de taal op Engels-VS gezet en alle andere regio/taal opties gewoon op Nederlands laten staan.coenox schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:14:
.......Ik had begrepen dat je die nu in het Engels kunt draaien met Nederlandse regio-instellingen. Klopt dat?
Na de reboot staat/ligt Cortana naast je klaar voor gebruik
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 17:53 ]
Misschien is de oude build om de één of andere reden niet gewist (op de pc heb je altijd de mogelijkheid om terug te gaan naar de vorige build en misschien is het updatesysteem op de phone ongeveer hetzelfde). Je zou een factory reset kunnen uitvoeren om zo weer een schone installatie te krijgen (denk aan backuppen).Brazos schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:26:
Meer mensen die plots last hebben van ruimte tekort? Ik had eigenlijk altijd rond de 2GB vrij maar sinds een recente update is de telefoon opeens helemaal vol, de Windows map is gegroeid van iets van 3,5GB naar 5,5GB?
Op een telefoon met 8GB ruimte (Lumia 735) blijft er dan natuurlijk wel bar weinig over. Kan nu dus ook geen updates meer installeren (telefoon zegt minimaal 500MB voor een update nodig te hebben), terwijl ik bijna niets er op heb staan.
Dank je, ik ga het proberen.GiLeX schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:36:
[...]
Heb hier op een 950XL alleen de taal op Engels-VS gezet en alle andere regio/taal opties gewoon op Nederlands laten staan.
[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 17:53 ]
Hmm. Bij mij werkt het niet. Vanaf welke build? Ik zit op de slow ring.GiLeX schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:36:
[...]
Heb hier op een 950XL alleen de taal op Engels-VS gezet en alle andere regio/taal opties gewoon op Nederlands laten staan.
Jep, zolang je display taal Engels (of andere Cortana ondersteunde taal) is kan je Cortana aanzetten met regio op NL.coenox schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:14:
Ik heb een tijdje production build gedraaid op mijn Lumia 950. Helaas is die gevallen, scherm gebarsten. Ik gebruik nu mijn Lumia 640 XL tot ik eruit ben of ik geld wil uitgeven aan een nieuws scherm. Onder het mom van 'wat kan het mij nu ook nog schelen' overweeg ik er weer Insider build op mijn 640 XL te zetten. Ik ben vooral nieuwsgierig naar Cortana. Ik had begrepen dat je die nu in het Engels kunt draaien met Nederlandse regio-instellingen. Klopt dat?
Vanaf build 1431x of 1432x of iets geloof ik al.coenox schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:54:
[...]
Hmm. Bij mij werkt het niet. Vanaf welke build? Ik zit op de slow ring.
Bij mij werkt het op mijn 950 (met laatste fast ring) ook niet. Ik moet hem echt op region UK hebben staan wil Cortana aan gaan. Waar het verschil vandaan komt is mij een raadsel.coenox schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:54:
[...]
Hmm. Bij mij werkt het niet. Vanaf welke build? Ik zit op de slow ring.
Dan zul je waarschijnlijk toch een keer een reset moeten doen en vers starten. Op mijn 950 werkt Cortana met regio NL.WaSteiL schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:16:
[...]
Bij mij werkt het op mijn 950 (met laatste fast ring) ook niet. Ik moet hem echt op region UK hebben staan wil Cortana aan gaan. Waar het verschil vandaan komt is mij een raadsel.
(allerlaatste build nu, maar daarvoor ook al)
Bij mij werkt het ook niet. Misschien omdat ik een Franse telefoon heb (Frans wordt standaard geïnstalleerd maar niet aangezet als ik voor Engels (OS) kies).SED schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:29:
[...]
Dan zul je waarschijnlijk toch een keer een reset moeten doen en vers starten. Op mijn 950 werkt Cortana met regio NL.
(allerlaatste build nu, maar daarvoor ook al)
En Redstone 2 builds zijn er ook alweer bijna dus we hoeven ons niet te vervelenWe are still taking fixes for RS. We scrutinize each fix *way more* in "Ask Mode" and your fb is vital data for approval
bron: http://www.windowscentral...ows-10-anniversary-updateAs I reported yesterday, my sources are telling me the latest internal RS2 builds are being compiled in the 148xx range, with plans to get RS2 builds out to Insiders by mid-to-late August at the earliest
En hij is live!
Build 14383 -> https://blogs.windows.com...-14383-for-pc-and-mobile/
[ Voor 41% gewijzigd door blmp op 07-07-2016 19:09 ]
Een herstart lost het euvel wel op maar er lijkt, gezien andere berichten in dit topic recent, voor mij een correlatie te zijn met de Whatsapp want ook die geeft pas meldingen als ik 'm open en niet "background". Geldt trouwens nog steeds dat Whatsapp 2.16.114.0 (vandaag binnengekregen) niet doet wat 'ie zou moeten.
Moet wel eerlijk toegeven dat ondanks dat je soms 3x per week een firmware binnen krijgt, dat ik wel een stuk tevredener ben met het batterij-verbruik zeker nadat je de mogelijkheid hebt gekregen om apps niet meer in de background te laten draaien. Op de een of andere manier probeerde EDGE ontzettend veel te doen; dat staat nu uit en op een "gewone" dag voor mij, gebruik ik maar 25% batterij.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ook last van gehad enkele builds geleden.MAX3400 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:44:
Ik krijg random geen gesprekken meer binnen (laatste Fast Ring); de beller hoort de lijn wel normaal overgaan maar hangt dan op een gegeven moment op. Pas op het moment dat de beller ophangt, doet mijn 950 even *PIEP* heel kort en geeft dan weer dat ik een gemist gesprek heb.
In WhatsApp naar notifications gaan en daar een reset all doen.Whatsapp want ook die geeft pas meldingen als ik 'm open en niet "background". Geldt trouwens nog steeds dat Whatsapp 2.16.114.0 (vandaag binnengekregen) niet doet wat 'ie zou moeten.
Wifi bug schijnt opgelost te zijn in de firmware update, daar zat ik op te wachten.
14383 staat nu al een uur op 47% downloaden, hopelijk istie vanavond wel klaar, dat ik er nog even mee kan spelen
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Ik merkte aan de hitte van de telefoon dat er weer iets m'n batterij aan het leeg trekken was... heb dan een power cycle gedaan en nadien is hij koud gebleven. Afwachten dus wat het morgen tijdens de dag gaat geven.
★ What does that mean? ★
....en was je dus op het oude-op-sterven-na-dode Windows Phone 8.1 blijven hangen?MrMonkE schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:19:
Als ik had geweten dat HERE niet werkt in windows 10 had ik niet geupgrade
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Wat is er mis met Maps/Kaarten? Vorige week heel Europa door genavigeerd daarmee.MrMonkE schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:19:
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Dat is een zwakke uitvlucht.MrMonkE schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:19:
Gewoon sentiment vermoed ik... mensen klampen zich soms nogal vast aan een specifieke app terwijl de alternatieven best wel werken (en zoniet geef je Microsoft er feedback over).warhamstr schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:55:
[...]
Wat is er mis met Maps/Kaarten? Vorige week heel Europa door genavigeerd daarmee.
Ik kan me daarnaast ook niet uitschrijven voor insider builds; ik kan alleen aangeven tijdelijk geen builds te willen ontvangen, er is wel een tekst waar ik op kan klikken waarop ik kan aangeven helemaal geen insider builds te willen ontvangen. Maar die leidt naar een website met uitleg voor Windows 10 op de pc...
Wil voorkomen dat ik met een vroege insider versie van redstone2 kom te zitten..
Er is geen DRIVE mode. Vind ik persoonlijk erg jammer. Je moet een route ingeven wil het nut hebben.warhamstr schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:55:
[...]
Wat is er mis met Maps/Kaarten? Vorige week heel Europa door genavigeerd daarmee.
Ja daar koop je natuurlijk niets voorr2504 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:12:
(en zoniet geef je Microsoft er feedback over).
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Even een laatste update. Zelfs de laatste Insider build lostte het probleem nog niet op dus ben ik maar over gegaan tot de hard-reset. Duurde even voor alles weer up en running was maar de battery drain is in elk geval weg nu.blmp schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 15:54:
O trouwens: ik had ernstige accu problemen op mijn Lumia 930 (max 2 uur battery life), maar het lijkt toch (deels?) door een app te komen. Ben er nog niet uit welke het precies, maar na het uitschakelen van ~80% van mijn achtergrond apps is mijn telefoon weer bruikbaar voor een gehele dag. Ben benieuwd of het nou OS, app of combinatie gerelateerd is![]()

Fast ring, voorlaatste update.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Waarom niet updaten naar de laatste update dan ?.oisyn schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:45:
Had er op build 14379 ook last van. Apps die een update installeerde die direct na een nieuwe update check weer terugkwamen en dat soort praktijken. Op build 14383 nog geen last van gehad..oisyn schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:45:
Probeer een app te installeren uit de store, lijkt allemaal prima te verlopen, maar als hij klaar is met installeren dan staat de app niet in mijn lijst en als ik terug naar de store ga dan zie ik daar weer een Install knop bij de app in kwestie
Omdat ik net pas controleerde of ik de laatste update wel hadr2504 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:47:
[...]
Waarom niet updaten naar de laatste update dan ?
Wat betreft mensen die vragen wat er is met Kaarten in plaats van de HERE producten:
- onmogelijk om kaarten in 2D te zien, alleen 3D
- minder gebruiksvriendelijk: je zoekt naar een locatie, en kan vervolgens niet naar die locatie navigeren. Dat is namelijk weer een andere knop die je in had moeten drukken.
- De OV tijden in mijn buurt kloppen gewoon NIET. Ze zitten er niet een klein beetje naast, maar slaan gewoon nergens op.
@ TheVMaster "....en was je dus op het oude-op-sterven-na-dode Windows Phone 8.1 blijven hangen?"
Ik kan mij goed voorstellen dat sommige mensen er zo over denken. Als je elke dag moet navigeren is het vreselijk irritants om een stap terugwaards te doen, als je weet dat het vroeger beter was. Zelf twijfel ik ook nog regelmatig of ik terug zal stappen naar WP 8.1. Dit niet alleen vanwege de navigatie, maar ook vanwege de stabiliteit.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Punt 1 en 2 zijn niet waarwcduck schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:34:
- minder gebruiksvriendelijk: je zoekt naar een locatie, en kan vervolgens niet naar die locatie navigeren. Dat is namelijk weer een andere knop die je in had moeten drukken.
- De OV tijden in mijn buurt kloppen gewoon NIET. Ze zitten er niet een klein beetje naast, maar slaan gewoon nergens op.
Vooral verschillende routes onder een eigen tabblad vind ik super mooi!
[ Voor 6% gewijzigd door warhamstr op 08-07-2016 12:01 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Gewoon onderdeel Cortana ....
[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 09-07-2016 02:21 ]
Dus kan ik aannemen dat de download en installatie gelukt is.richdb schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:14:
Here Drive+ interface is veel beter voor gebruik op de telefoon (interface) dan de huidige Kaarten app. Daarom voelt het voor de meeste mensen als een achteruitgang. Ik ben tevreden met een oude versie van Here Drive, die gewoon lekker draait op WM 10.
Wat mis was..warhamstr schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:55:
[...]
Ik wilde navigeren en ikstartte HERE op en die zei 'NO'
Maar wist toen niet dat windows maps er al op stond.
Vandaar,
★ What does that mean? ★
Haha, klopt .... had nog geen bericht teruggestuurd (oeps). Nogmaals bedankt!Amadeus1966 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:33:
[...]
Dus kan ik aannemen dat de download en installatie gelukt is.
Gewoon op het kompasje klikken... is bij navigatie de keuze tussen 2D/3D.wcduck schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:34:
Wat betreft mensen die vragen wat er is met Kaarten in plaats van de HERE producten:
Is toch gewoon na het zoeken op "Directions" klikken en daarna op "Go" ?- minder gebruiksvriendelijk: je zoekt naar een locatie, en kan vervolgens niet naar die locatie navigeren. Dat is namelijk weer een andere knop die je in had moeten drukken.
Het begint al met het zoeken.r2504 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:56:
[...]
Gewoon op het kompasje klikken... is bij navigatie de keuze tussen 2D/3D.
[...]
Is toch gewoon na het zoeken op "Directions" klikken en daarna op "Go" ?
Als ik gewoon een straatnaam invoer dan krijg ik bij Here een waslijst met straatnamen en plaatsen waaruit ik dan kan kiezen.
Kaarten geeft gewoon de dichtbijzijnste aan, tenzij ik een aanvulling geef zoals plaatsnaam en of postcode.
Daarnaast is het menu warrig en te klein...nog maar te zwijgen over het gebruikte fontgrote.
Werkbaar?
Misschien, als je een paar adresjes moet invoeren kan je gewoon je toestel in de hand nemen en helemaal los gaan.
Maar als je globaal een 15 a 20 adresjes moet gaan afwerken dan ga ik het wel irritant vinden om telkens het toestel uit zijn steun te moeten halen.
Nu buig ik mij gewoon relaxed voorover en voer alle adressen in en werk ze één voor één af vanuit de recente gekozen adressen.
Zonder onnodig tuur en zoek werk.
Ik zeg niet dat dit beter is, maar vind het voor mij gewoon werkbaarder.
Wat ik wel weet te waarderen in de kaarten app is de keuze van meerdere routes.
Maar ja, als ik gewoon aan het stuur draai en voor mij zelf een andere route bepaal wordt dit ook gewoon aangepast.
Ieder werkt gewoon met de tools en werkwijze wat voor hem/haar het prettigst is.
Ik hou nu eenmaal meer van het rechttoe rechtaan menu van Here.
En ja, ook ik werk met 2D kaarten.
Held! Ik zat bij instellingen te vogelen. Op het kompas drukken is over het algemeen de functie "Noorden naar boven". Nu dus niet.r2504 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:56:
[...]
Gewoon op het kompasje klikken... is bij navigatie de keuze tussen 2D/3D.
[...]
Is toch gewoon na het zoeken op "Directions" klikken en daarna op "Go" ?
Wat betreft het tweede punt: sinds de laatste update van Kaarten lijkt dit inderdaad te zijn opgelost. Ik had al twee weken niet meer genavigeerd. Blij dat dit inderdaad nu wel normaal werkt. (voor de duidelijkheid: het was voorheen onmogelijk om vanuit Locatie zoeken door te gaan naar navigeren).
Wel vreemd. Op mijn 950XL heb ik twee knopjes. 1 kompas dat noorden/niet noorden doet en 1 'grid' dat 2d/3d doet.wcduck schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:01:
[...]
Held! Ik zat bij instellingen te vogelen. Op het kompas drukken is over het algemeen de functie "Noorden naar boven". Nu dus niet. [...]
Grid werkt alleen tijdens zoeken, en niet tijdens navigeren.Caelorum schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:04:
[...]
Wel vreemd. Op mijn 950XL heb ik twee knopjes. 1 kompas dat noorden/niet noorden doet en 1 'grid' dat 2d/3d doet.
Hmmm, dat kompas blijkt toch alleen te werken als "Noorden naar boven". Iemand suggesties?
[ Voor 13% gewijzigd door wcduck op 08-07-2016 15:07 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Gek... bij mij switched hij tijdens navigeren echt tussen 2D en 3D.wcduck schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:04:
[...]
Hmmm, dat kompas blijkt toch alleen te werken als "Noorden naar boven". Iemand suggesties?
Mn notificatie overzicht blijft helemaal leeg, terwijl ik wel notificaties krijg. En als ik mn tel op quiet hours zet toont hij dit niet meer op het lock screen en glance screen, zijn dit bekende problemen ?
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Net getest, geen probleem mee.wcduck schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:34:
WTF momentje voor vandaag: de laatste build heeft een aloude bug bij het toetsenbord weer tot leven geroepen: "WE" en "ZE" in hoofdletters. Ongelooflijk wat suf. Ik ergerde me daar win WP 8.1 altijd krom aan.
Klopt niets van. 2d en 3d is kwestie van op grid drukkenWat betreft mensen die vragen wat er is met Kaarten in plaats van de HERE producten:
los van voorkeuren is er met de navigatie niets mis. Stabiliteit is helaaml geen probleem. In de insider heb je wel eens vreemd of onverwacht gedrag maar nooit instabiliteit.Dit niet alleen vanwege de navigatie, maar ook vanwege de stabiliteit.
Dus ik vraag me af of je wel een keer een reset hebt gedaan die de meeste van je bijzonder vreemde probleme zal oplossen.
In volgorde:SED schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 22:06:
[...]
Net getest, geen probleem mee.
[...]
Klopt niets van. 2d en 3d is kwestie van op grid drukken
[...]
los van voorkeuren is er met de navigatie niets mis. Stabiliteit is helaaml geen probleem. In de insider heb je wel eens vreemd of onverwacht gedrag maar nooit instabiliteit.
Dus ik vraag me af of je wel een keer een reset hebt gedaan die de meeste van je bijzonder vreemde probleme zal oplossen.
- Correctie van mijn kant: het is alleen bij "ZE", dus niet bij "WE" sinds de laatste update.
- Het grid teken verdwijnt zodra je gaat navigeren. Als je gewoon een locatie opzoekt, dan werkt het wel om op het grid teken te drukken. Probeer maar.
- Stabiliteit is bij mij betreurenswaardig. Ik heb sinds de laatste update mij drie keer verslapen omdat mijn vol-opgeladen telefoon het leuk vond om met een rotgang leeg te lopen. Ik heb WP10 geinstalleerd door eerst een factory reset uit te voeren.
Weird.
Wel grappig dat ik er daardoor achterkwam dat mijn baas 4G heeft geactiveerd op de werk sim.
Symphatiek net nu de tour live wordt gestreamed op de NOS.
Let op, dit topic is alleen bedoeld voor de insider preview builds van Windows 10 Mobile. De reguliere versie van het mobiele besturingssysteem mag besproken worden in: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.