Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Anoniem: 120284 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:58:
[...]

Het fiscaal pamperen van een verkeerd vestigingsbeleid is natuurlijk geen oplossing voor het probleem. Kantoren kun je eigenlijk overal neerzetten. Het slaat nergens op die te clusteren op een plek waar niemand woont.

Zeker niet als je het pamperen van dat vestigingsbeleid nog eens betaald met een verhuisboete, waarmee je mensen pakt die juist dichter bij hun werk willen gaan wonen.

Dat mijn laatste zin nergens op slaat, slaat ook nergens op. Uit onderzoek blijkt geregeld dat mensen reizen helemaal niet leuk vinden, en dat ze vaak blijer zijn om een uur langer te werken en een uur minder te reizen. Dat je helderheid na drie kwartier per OV / auto reizen afneemt vergeleken met 10 minuten fietsen is ook gewoon een feit.
Er is niet 1 oplossing voor het probleem.

Je stelt veel als feiten die je verwart met je eigen mening.
Pamperen vestigingsbeleid is totaal niet relevant, want daat gaat om brievenbusfirma's die vrij weinig to bijna geen werknemers hebben. Dat heeft geen invloed op dit probleem.

Verhuisboete is een term die de mening al weergeeft. Overdachtsbelasting. Noem het beestje bij het naampje.

Daarnaast betaalt de overdachtsbelasting het "pamperen"? Het "pamperen" levert geld op!

Kantoren kun je overal neerzetten, maar bedrijven willen die niet overal neerzetten, omdat ze bij andere bedrijven willen vestigen. Er is niets mis met het promoten van andere locaties voor bedrijven en dat zou ik zeker ondersteunen.

Kantoren worden overigens niet neergezet waar niemand woont, of stel je nu dat er weinig/geen mensen wonen in Rotterdam, Den Haag, Utrecht of Amsterdam? Om maar een paar voorbeelden te noemen.

Dat zogenaamde "feit" van verminderde helderheid wil ik wel eens zien. Een treinrit doet weinig met je geestelijke gesteldheid dus dat nadenken in kantoor lukt dan echt nog wel.

Dat ze reizen niet leuk vinden is wel duidelijk, maar niet leuk en onoverkomelijk zijn verschillende dingen. Al ken ik genoeg mensen die het reizen helemaal geen probleem vinden om even tot rust te komen na een dag werken. Even het hoofd te legen. Het is dus weer geen unverseel antwoord. Daarnaast kunnen individuen altijd wel kiezen om te verhuizen als ze het niet leuk vinden, daar hoef je de reiskostenvergoeding niet voor aan te passen, maar dat zorgt voor een keuzemogelijkheid voor de forens.
Accepteren
Andere baan
verhuizen
Combinatie van bovenstaande antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
RobinHood schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:52:
[...]
Niet alle HBO studies geven je een baan met een geweldig inkomen, zeker als je richting de zorg gaat [verpleegkundige, ergotherapeut, dat soort dingen] moet je niet verwachten dat je direct een enorm salaris hebt. Natuurlijk, het is beter dan wat je krijgt als je MBO hebt gedaan in die richting, maar je doet die studies niet om even flink geld te verdienen.

Nu je ook nog eens je studieschuld moet betalen, is het al helemaal liefdewerk geworden.
Wait whut...
Je verdient meer dan ruimschoots genoeg geld in de zorg als je van HBO afkomt, het is bij lange na geen liefdewerk als je je studieschuld moet terugbetalen hoor.
Het is een samenleving, iedereen helpt in principe elkander, "ik ga niet voor de studie van die universiteitsbobo betalen!" is nogal kortzichtig.
Altijd grappig hoe dit altijd eenzijdig moet werken. Ik zie die universiteitsbobo nog niet de verzekering van die automonteur betalen, dan is het : Ik heb er zo hard voor gewerkt, maar andersom moet het een samenleving zijn?
Ik zie over 20 jaar het eerder gebeuren dat we een enorm overschot aan laagopgeleiden hebben dan aan hoogopgeleiden overigens.
Lol, daarom importeren we zo ook met man en macht en is er in Europees verband besloten tot vrijheid van werken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Gomez12 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:48:

Altijd grappig hoe dit altijd eenzijdig moet werken. Ik zie die universiteitsbobo nog niet de verzekering van die automonteur betalen, dan is het : Ik heb er zo hard voor gewerkt, maar andersom moet het een samenleving zijn?
Wat mij betreft is een samenleving twee kanten op, en dient de universiteitsbobo zich goed te beseffen dat zijn papiertje alleen maar nuttig is in een functionerende samenleving. En dat de chirurg zijn werk alleen maar kan doen in een team met allerlei mensen van allerlei niveau's - inclusief schoonmakers en monteurs. Allemaal zijn ze nodig om het geheel te laten werken.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:42
[...]

Wait whut...
Je verdient meer dan ruimschoots genoeg geld in de zorg als je van HBO afkomt, het is bij lange na geen liefdewerk als je je studieschuld moet terugbetalen hoor.
Op deze manier geredeneerd komen we uiteindelijk op een model waarbij je aan het eind van je leven alles afbetaald hebt en voor het eerst een nulresultaat heeft. Ik kan dit soort samenleving niet luchten, we moeten nieuwe generaties juist geven, niet nemen. Trek een willekeurig boek over feodale samenlevingen open om te zien wat voor perverse prikkels daardoor mogelijk worden gemaakt.
Wat mij betreft schaffen we vandaag nog de hele zorgverzekeringpoppekast af. Maarja, het 'marktwerkingsdogma' is te sterk.
Lol, daarom importeren we zo ook met man en macht en is er in Europees verband besloten tot vrijheid van werken etc.
Nouja, het importeren is iets van 2 generaties terug. Het is nu meer een kwestie van aanbod, niet vraag geloof ik. Maar dat lijkt me een ander probleem ;) Wel interessant overigens.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

incaz schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:52:
[...]

Wat mij betreft is een samenleving twee kanten op, en dient de universiteitsbobo zich goed te beseffen dat zijn papiertje alleen maar nuttig is in een functionerende samenleving. En dat de chirurg zijn werk alleen maar kan doen in een team met allerlei mensen van allerlei niveau's - inclusief schoonmakers en monteurs. Allemaal zijn ze nodig om het geheel te laten werken.
Je beseft dat een universiteitsbobo ook veel meer afdraagt aan sociale lasten? En daarmee dus betaalt aan de mensen die om wat voor reden dan ook minder succesvol kunnen zijn?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

[...]

Wait whut...
Ik zeg niet dat je in armoede leeft, maar vergeleken met andere richtingen is het niet bepaald poenscheppen, zeker niet als je net begint.
[...]

Spreek voor jezelf, ik heb namelijk geen enkel probleem met het feit dat mijn zorgverzekering niet alleen voor mij is, en ik zal ook bijna met liefde mijn loonbelasting betalen, puur omdat ik weet dat daar oa. uitkeringen en wat al niet meer van betaald worden.

Hell, van mij mag de belastingdruk nog wat hoger als dat betekend dat de gemiddelde levensstandaard omhoog gaat, door bijv. betere zorg, betere scholen etc. Het Scandinavische model vind ik zo gek nog niet.
[...]

Wat geïmporteerd wordt is het laagste van het laagste, werken in de kassen etc, daar voelen Nederlanders zich te goed voor, gezien het werk en het waardeloze loon zo gek nog niet. Ook zeg ik niet dat dat nu aan de gang is, maar zeg ik over 20 jaar.

Vrijheid van werken in de EU kan ook betekenen dat je als lager opgeleide verhuist naar een land waar nog wel vraag is naar lager geschoold personeel. ex-oostblok landen lopen in dat opzicht achter op Nederland.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:59
RobinHood schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:22:
Vrijheid van werken in de EU kan ook betekenen dat je als lager opgeleide verhuist naar een land waar nog wel vraag is naar lager geschoold personeel. ex-oostblok landen lopen in dat opzicht achter op Nederland.
Ik geloof niet dat er ergens tekorten zijn aan lager opgeleiden.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Ik denk eerder dat een aantal groter werkgevers een tekort zien aan laag betaalden
Brent schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:56:
[...]

Wat mij betreft schaffen we vandaag nog de hele zorgverzekeringpoppekast af. Maarja, het 'marktwerkingsdogma' is te sterk.
Die hele poppenkast heeft niks met marktwerking te maken.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 09-03-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:47
GENETX schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:01:
[...]

Dat hangt erg af van de studie! Er zijn zeker zat studies waar men lang niet aan de 40 uur komt, maar als je een degelijke technische studie zoals Elektrotechniek volgt dan kun je je borst maar natmaken om zo'n 40 uur per week te draaien. De ene week wellicht wat minder, maar dat wordt in weken met deadlines/projecten wel goedgemaakt door nog door te moeten in een paar avonden en/of weekend (naast de 40 uur die je dan echt wel maakt).
Jammer dat begrijpend lezen niet je sterkste punt is. Ik benadrukte 'gemiddelde' student juist expres door deze letters dik gedrukt te maken. Hiermee wil ik dus zeggen dat er studenten zullen zijn die 40 uur studeren maar dat er naar mijn mening meer studenten zijn die dit 20-30 uur per week doen. Nogmaals, ik spreek uit eigen ervaring. Zelf meerdere studies gevolgd (en dus niet allemaal afgemaakt) en een jaar decaan geweest op een middelbare school.

Je hebt het over de technische studies waarbij je sowieso aan de 40 uur komt. Ik denk dat dit over het algemeen inderdaad de zwaardere/intensievere studies zijn, maar het is ook bekend dat er al tig jaar veel minder studenten deze richting kiezen. M.a.w.: het percentage studenten dat een dergelijke 'pittige' technische studie volgt kan best maar rond de 20% uitkomen. Waarmee ik weer terug wil verwijzen naar het eerder gezegde, namelijk de gemiddelde student (dus uitzonderingen daargelaten).

Bovendien, last but not least, er zijn ook genoeg technici te vinden die een technische studie juist helemaal niet 'pittig' vinden. Die volgen zo'n studie met twee vingers in de neus, qua moeilijkheidsgraad betreft. Hij of zij kan juist veel meer problemen hebben met een talige of sociale studie. Het is ook maar net waar je kwaliteiten liggen. Dat de werkdruk verschillend kan zijn, dat zal vast. Ook tussen verschillende onderwijsinstellingen die dezelfde studie aanbieden zal dit zo zijn.
bwerg schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:21:
Het is inderdaad een beetje jammer dat er in elke discussie uitgegaan wordt van 20-urige studies om beleid goed te praten, en dat de mensen die wél een 'zware' studie doen maar pech hebben. '
Hierop wil ik een beetje hetzelfde zeggen als ik hierboven al heb gedaan. Ik nuanceerde mijn post namelijk met de woorden 'gemiddeld' en 'vaak'. Tuurlijk zijn er ook studenten die 40 uur studeren, maar het gros van de studenten nou eenmaal niet. Dat kun je toch eigenlijk niet ontkennen?

Je studiekeuze is een keuze die je zelf maakt; als je weet dat je de technische kant op wil, en je ervan uit gaat dat dit een 'zware' studie is, kun je je borst dus nat maken. Misschien studeert diezelfde student ook wel 40 uur per week als hij Engels was gaan doen. Misschien moet de student wel op de tenen lopen om aan te haken bij het niveau, of past de studie eigenlijk niet helemaal bij de student. Tal van oorzaken die er mede voor zouden kunnen zorgen dat je meer/langer studeert dan een andere student die dezelfde studie volgt. In zo'n jaarboek of handleiding staan altijd de uren die voor de studie staan (of per studiepunt) en ik benadruk dus alleen dat deze uren mijns inziens meestal niet gehaald worden. Maar door jou dus wel, prima, keep up the good work ;)

Bovendien ga ik niet uit van 20-urige studies om welk beleid dan ook goed te praten, ik heb namelijk al aangegeven dat ik niet vind dat studenten het recht ontnomen kan worden om middels een studenten OV tijdens de spitsuren te reizen. Ik ben van mening dat de NS met een andere oplossing zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:33
Mja, je kan gemiddeld op 2 manieren opvatten. Namelijk ook als een gemiddeld presterende student (geen bolleboos, ook geen met-de-hakken-over-de-sloot-student) zien ;) . En verder wat bwerg aangaf. Met als grote probleem dat dit vaak dus het beeld is. Dergelijke maatregelen kunnen negatieve impact hebben op technische studies, iets waarin we in Nederland al hopeloos achterlopen. We hebben behoefte aan meer ingenieurs, niet minder. Dus laten we nieuwe studenten niet door slecht beleid afschrikken aub.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 09-03-2016 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

remzor schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:00:
Hierop wil ik een beetje hetzelfde zeggen als ik hierboven al heb gedaan. Ik nuanceerde mijn post namelijk met de woorden 'gemiddeld' en 'vaak'. Tuurlijk zijn er ook studenten die 40 uur studeren, maar het gros van de studenten nou eenmaal niet. Dat kun je toch eigenlijk niet ontkennen?
En wat hebben studenten van een zware studie aan die nuance als het beleid wél wordt bepaald op basis van de gemiddelde student? De officiële studielast ligt gewoon rond de 40 uur per week en daar zou vanuit gegaan moeten worden voor beleid, en als de realiteit daar te ver vanafwijkt om een beleid te verantwoorden dan moeten ze dat verschil officieel vastleggen. Ik zie die argumenten als basis in deze discussie, en in elke andere over de tijdsbesteding en het inkomen van studenten.
Je studiekeuze is een keuze die je zelf maakt; als je weet dat je de technische kant op wil, en je ervan uit gaat dat dit een 'zware' studie is, kun je je borst dus nat maken.
...
Misschien studeert diezelfde student ook wel 40 uur per week als hij Engels was gaan doen.
...
In zo'n jaarboek of handleiding staan altijd de uren die voor de studie staan (of per studiepunt) en ik benadruk dus alleen dat deze uren mijns inziens meestal niet gehaald worden.
Nogmaals: er staat 40 uur voor, dus het is vreemd dat een studie die 40 uur kost überhaupt als zwaar bestempeld wordt. Je doet alsof het vooral per student verschilt, maar de gemiddelden verschillen enorm per studie. Als je veel tijd kwijt bent omdat je gewoon boven je kunnen studeert, dan kun je best accepteren dat je geen bijbaan kan nemen. Gebeurt dat omdat er in discussies steeds onterecht wordt uitgegaan van onrealistische zeeën van tijd, dan wordt dat vervelend.

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 09-03-2016 21:49 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mag ik opmerken dat de "studenten gaan de ochtendspits vast laten vastlopen" actie ervoor zorgde dat de spits kennelijk iets rustiger was omdat veel mensen deze hebben proberen te mijden? De studenten lagen gewoon nog te slapen. :P

Lijkt mij voldoende stof voor discussie over de zinloosheid van het NS standpunt als een dreiging alleen al mensen uit de trein krijgt tijdens de spits. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

DaniëlWW2 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:23:
Mag ik opmerken dat de "studenten gaan de ochtendspits vast laten vastlopen" actie ervoor zorgde dat de spits kennelijk iets rustiger was omdat veel mensen deze hebben proberen te mijden? De studenten lagen gewoon nog te slapen. :P

Lijkt mij voldoende stof voor discussie over de zinloosheid van het NS standpunt als een dreiging alleen al mensen uit de trein krijgt tijdens de spits. O-)
Iets in die richting had ik al opgemerkt ja.
RobinHood schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:06:
[...]

Je kan ook de andere kant op spinnen:

Zie eens hoeveel mensen opeens niet de trein hoeven te pakken als ze horen dat het nog drukker wordt.

Uiteindelijk is het vast allebei wel een beetje waar: Ja, er zijn zeker studenten die niet perse in de spits hoeven te reizen, maar er zijn ook niet-studenten die best eerder/later kunnen reizen.
Eigenlijk wel jammer dat ik op het nieuws deze gedachte niet ben tegengekomen, alleen maar dat eigenlijk niemand meedeed, en dat de spits inderdaad wel rustiger was, maar niemand die bedacht "Wacht, dat betekend dat anderen ook de trein kunnen mijden!"

Studenten moeten dit gewoon vaker doen :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

DaniëlWW2 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:23:

Oplossing: iedere week zeggen dat het deze week druk gaat zijn om *reden* :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 120284 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:09:
Ik denk eerder dat een aantal groter werkgevers een tekort zien aan laag betaalden
Fair punt :p dit land heeft een obsessie met lage lonen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste