Er is niet 1 oplossing voor het probleem.Anoniem: 120284 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:58:
[...]
Het fiscaal pamperen van een verkeerd vestigingsbeleid is natuurlijk geen oplossing voor het probleem. Kantoren kun je eigenlijk overal neerzetten. Het slaat nergens op die te clusteren op een plek waar niemand woont.
Zeker niet als je het pamperen van dat vestigingsbeleid nog eens betaald met een verhuisboete, waarmee je mensen pakt die juist dichter bij hun werk willen gaan wonen.
Dat mijn laatste zin nergens op slaat, slaat ook nergens op. Uit onderzoek blijkt geregeld dat mensen reizen helemaal niet leuk vinden, en dat ze vaak blijer zijn om een uur langer te werken en een uur minder te reizen. Dat je helderheid na drie kwartier per OV / auto reizen afneemt vergeleken met 10 minuten fietsen is ook gewoon een feit.
Je stelt veel als feiten die je verwart met je eigen mening.
Pamperen vestigingsbeleid is totaal niet relevant, want daat gaat om brievenbusfirma's die vrij weinig to bijna geen werknemers hebben. Dat heeft geen invloed op dit probleem.
Verhuisboete is een term die de mening al weergeeft. Overdachtsbelasting. Noem het beestje bij het naampje.
Daarnaast betaalt de overdachtsbelasting het "pamperen"? Het "pamperen" levert geld op!
Kantoren kun je overal neerzetten, maar bedrijven willen die niet overal neerzetten, omdat ze bij andere bedrijven willen vestigen. Er is niets mis met het promoten van andere locaties voor bedrijven en dat zou ik zeker ondersteunen.
Kantoren worden overigens niet neergezet waar niemand woont, of stel je nu dat er weinig/geen mensen wonen in Rotterdam, Den Haag, Utrecht of Amsterdam? Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Dat zogenaamde "feit" van verminderde helderheid wil ik wel eens zien. Een treinrit doet weinig met je geestelijke gesteldheid dus dat nadenken in kantoor lukt dan echt nog wel.
Dat ze reizen niet leuk vinden is wel duidelijk, maar niet leuk en onoverkomelijk zijn verschillende dingen. Al ken ik genoeg mensen die het reizen helemaal geen probleem vinden om even tot rust te komen na een dag werken. Even het hoofd te legen. Het is dus weer geen unverseel antwoord. Daarnaast kunnen individuen altijd wel kiezen om te verhuizen als ze het niet leuk vinden, daar hoef je de reiskostenvergoeding niet voor aan te passen, maar dat zorgt voor een keuzemogelijkheid voor de forens.
Accepteren
Andere baan
verhuizen
Combinatie van bovenstaande antwoorden