Afgelopen zondag op maandag was het weer eens zover met sneeuw.
Noodgedwongen thuis gebleven want de weg waar ik omhoog moest was onder het sneeuw een ijsbaan.
4x4 is dan ook helaas machteloos. (en voor mij een ideaal moment om lekker thuis ze zitten met een warm bak koffie)
De weg waar ik op sta en waar ik foto`s gemaakt heb van diverse voertuigen die naar beneden gleden de vangrail in, de greppel, en ander dingen zoals een auto op zijn zij.
Samen met een ander 4X4 rijder heb ik samen diverse auto`s vrij getrokken, en mensen terug naar huis in het dorp gebracht die hun auto achter moesten laten.
Ook nog trekkie trek gespeeld, Ford Ranger 4x4 voorop, de mijne aan die Ranger vastgebonden, Mazda Tribute wederom aan een busje om die uit de greppel te kunnen krijgen.
Dan nog een zilver grijze Ford, kwam met slippende banden niet vooruit, mevrouw dacht stukje achteruit te rijden.
Ik zag het letterlijk voor mij gebeuren en dacht alleen "Waar die auto achteruit rijd, is volgens mijn geen weg

"
Zo was het dus ook, achteruit de berm in.
Die mensen van de auto (Vrouw met jong kind) veilig naar huis gebracht, auto leek totalos.
Nuja, klinkt allemaal uiteraard opgedikt, maar zie zelf. vanacht t/m donderdag zou het moeten blijven sneeuwen, spreekt zelfs van 25 tot 35 neuschnee (vers sneeuw)
buiten de 20+ die er al ligt.
:strip_exif()/f/image/NdSr6FWF8iYAkfEWvbQnjz3M.jpg?f=fotoalbum_large)
Auto´s die in de berm stonden, tegen vangrail gebotst en greppel in.
:strip_exif()/f/image/VkdsDgytu8hZsjmTX5f2Gv4b.jpg?f=fotoalbum_large)
Beetje sneeuw
:strip_exif()/f/image/O58MMVjgJnk7ZrcJPSrk1nMm.jpg?f=fotoalbum_large)
Busje had ongeveer 55 minuten nodig om een 200 meter te kunnen glippen/rijden. later datzelfde busje aan de kant zien staan. bestuurder was nergens meer te bekennen.
:strip_exif()/f/image/QDhECSLJQkgxgJbCyYVkjBTN.jpg?f=fotoalbum_large)
De grijze auto waarover ik het had, die was dus kort erna achteruit van de weg af de greppel in gegleden.
En ja die zat muur vast.
Dan het spektakel van de ochtend, ik was de eerste op de weg.
Ja dit is een normale weg ergens onder het pak sneeuw.
Landstrasse zoals ze dat noemen, small weggetje zonder winterdienst.
Kon het dus niet laten toch die weg/route te nemen, 4X4 aan, Low-Range aan, Diff-Lock voor en achter ook aan......en GOAAAANNNN
Morgen, zodra er weer een vers pak sneeuw ligt dus maar eens filmen hoe ik er door ploeg.
:strip_exif()/f/image/dDdD361HVAsQ98jNb4DnC8uS.gif?f=fotoalbum_large)
(kan iemand een weg zien op de foto voor mij?

)