• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Fnatic!

• Mebus
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23-11 20:13
Nou kijk ik niet heel erg actief worlds, maar waarom heb ik het gevoel dat dit met matchfixing te maken heeft? :+

Maar zou het misschien komen door de wat grotere champion pool? Lijkt voor mij alsof er nu veel meer verschillende teamcomps zijn atm en meer champions te gebruiken zijn die voorheen niet tot nauwelijks zag. En misschien dat het daardoor voor veel teams bijna niet te voorspellen is wat de tegenpartij kiest of gaat doen.

Een veel leukere worlds weer in jaren.. Waar je voorheen wel een redelijke schatting kon maken kan dat dit jaar dus eigenlijk niet tot heel veel minder :o _/-\o_

BABYMETAL LoL - Twitch

• Damien
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 30-11 13:04
Of misschien komt het gewoon omdat LoL simpelweg zijn beste tijd wel heeft gehad :). En ik weet dat er weer mensen nu gaan roepen, maar kijk naar de playerbase die stijgt momenteel, ja dat is meestal bij toernooien zo. Als we ons blindelings door die cijfers ons zouden laten leiden dan is CSGO ook 3x per jaar enorm aan het groeien.

Maar mooi voor de Europese en Amerikaanse team(s), hebben ze ook weer een beetje het gevoel erbij te horen.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

• Mebus
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23-11 20:13
Damien schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:21:
Of misschien komt het gewoon omdat LoL simpelweg zijn beste tijd wel heeft gehad :). En ik weet dat er weer mensen nu gaan roepen, maar kijk naar de playerbase die stijgt momenteel, ja dat is meestal bij toernooien zo. Als we ons blindelings door die cijfers ons zouden laten leiden dan is CSGO ook 3x per jaar enorm aan het groeien.

Maar mooi voor de Europese en Amerikaanse team(s), hebben ze ook weer een beetje het gevoel erbij te horen.
Vooral dat laatste :+

Maar heeft dat er ook niet mee te maken dat er veel import is uit Azië (zuid-Korea)? Waardoor er dus misschien teams in zuid-Korea zijn die op eens een waardig team lid kwijt zijn? Of valt dat wel veel?

Soms zie ik teams en denk ik, awhh weer een groep uit zuid-korea en dan zie ik later dat het een NA team is 8)7

[Voor 6% gewijzigd door Mebus op 21-10-2018 15:43]

BABYMETAL LoL - Twitch

• Martin0
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01-12 08:48
Mebus schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:42:
[...]

Vooral dat laatste :+

Maar heeft dat er ook niet mee te maken dat er veel import is uit Azië (zuid-Korea)? Waardoor er dus misschien teams in zuid-Korea zijn die op eens een waardig team lid kwijt zijn? Of valt dat wel veel?

Soms zie ik teams en denk ik, awhh weer een groep uit zuid-korea en dan zie ik later dat het een NA team is 8)7
Uhm korea houd over het algemeen hun beste spelers zelf maar voornamelijk NA is van het importeren van andere regio's, kijk je bijvoorbeeld naar de EUW teams welke nu op worlds actief zijn zijn het allemaal euw spelers, 0 import. Bij NA -> ssumsday, ryu(was oorsprokelijk korea(kt zelfs volgens mij)) en impact (als ik er een vergeten ben sorry) verder spelen er ook meerdere euw spelers bij na.

“There are no facts, only interpretations.” ― Friedrich Nietzsche

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:22
Martin0 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:49:
[...]

Uhm korea houd over het algemeen hun beste spelers zelf maar voornamelijk NA is van het importeren van andere regio's, kijk je bijvoorbeeld naar de EUW teams welke nu op worlds actief zijn zijn het allemaal euw spelers, 0 import. Bij NA -> ssumsday, ryu(was oorsprokelijk korea(kt zelfs volgens mij)) en impact (als ik er een vergeten ben sorry) verder spelen er ook meerdere euw spelers bij na.
Wadid van G2 Esports is een Koeaan, om de hoek opgegroeid van Busan hadden ze het ergens over in een interview.

Maar inderdaad, importniveau van EUW is een stuk lager als bij NA. Dat EUW spelers naar NA trekken is puur om het salarisstrookje, die verveelvoudigd daar gewoon.

• Mvdbeld
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21:30
Suicyder schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:55:
[...]

Wadid van G2 Esports is een Koeaan, om de hoek opgegroeid van Busan hadden ze het ergens over in een interview.

Maar inderdaad, importniveau van EUW is een stuk lager als bij NA. Dat EUW spelers naar NA trekken is puur om het salarisstrookje, die verveelvoudigd daar gewoon.
Heeft inderdaad allemaal met geld te maken voorheen importeerde EUW net zo makkelijk. Alleen zie je toch vaak spelers vertrekken vanuit EUW naar NA (Reignover/Huni bv.). Je ziet de focus in EUW wat meer op eigen talent liggen momenteel en dat betaald zich dus ook nog uit!

Wat betreft de games heeft Korea gewoon stil gestaan en willen ze nog op dezelfde manier spelen als X aantal jaar terug. Die speelstijl is ze niet meer gegund door bv. teams die een sterke 1-3-1 uitspelen tegenover sterke teamfight composities. Vervolgens zie je dat 1-3-1 het spel dicteert en er achter de feiten aan wordt gelopen door de tegenstander.

Anyway my 2 cents!

• Suicyder
Ja 1-3-1 is wel heel gebruikelijk geworden, juist omdat de Aziatische teams in teamfights zo sterk waren. Maar bij teamfight en 1-3-1 is ook gebleken dat het niet foolproof is.

1-3-1 moet je nergens ver achter komen te liggen, teamfights eigenlijk zelfde. Dus een heel agressief team zal je in de earlygame te ver achter zetten. Zoals Fnatic, maar ook IG bleek dat te kunnen.
Daarin zouden deze beide ook een probleem kunnen zijn voor bijvoorbeeld G2, die het echt moeten hebben van 1-3-1.

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23-11 15:40
Mvdbeld schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:01:
Heeft inderdaad allemaal met geld te maken voorheen importeerde EUW net zo makkelijk. Alleen zie je toch vaak spelers vertrekken vanuit EUW naar NA (Reignover/Huni bv.). Je ziet de focus in EUW wat meer op eigen talent liggen momenteel en dat betaald zich dus ook nog uit!
EUW => NA is logisch, want NA betaalt meer aan de spelers. Febiven zal er ook niet op achteruit zijn gegaan nu hij in NA zit. EUW heeft ook wel import, maar NA is qua centen echt de overtreffende trap. Maar, net als bij vele andere teamsporten, zal je teamwork nodig hebben want individuele klasse wint geen kampioenschap (kan wel matches winnen).

• Quibi
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:22
https://boards.na.leagueo...eason-dev-update-number-3

Pre-season ziet er ook wel veelbelovend uit

• TheBrut3
Er zitten goede ideeën bij, al ben ik benieuwd of de uitwerking goed gaat zijn.
Rito moet ook goed in de gaten houden dat het spel leuk blijft van bronze tot pro's. Een "sport" moet leuk blijven voor iedereen, maar moet ook leuk blijven om naar de pro's te kijken. Zoals bij voetbal, volleybal, tennis (of vul maar wat in).

Changes rondom de turrets zien er goed uit, lijkt mij goed over nagedacht.
Players that lane aggressively and take risks in the early game are rewarded.
Dit is eigenlijk al zo. Duidelijk merkbaar bij worlds dat teams die early agressief spelen een voordeel hebben ten opzichte van de passive farm teams.
Players should be a little more likely to leave lane phase having completed their first item.
Misschien is dit wel iets te snel?
Make the path to staging a comeback clearer for the team that’s fallen behind
More accurately assign bounty levels to account for leads that don't come solely from champ kills
Moet je dit wel willen? Als een team massive outscaled wordt (in skills en tactiek) dan horen ze te verliezen, punt. Liefst zo snel mogelijk.
Make the system more forgiving when you're playing well on the losing team
Goede zaak, maar lastig te implementeren. Zelf speel ik nu zeer regelmatig World of Warships en daar kan je base XP verdienen per battle, afhankelijk van je individuele performance. Wanneer je ranked speelt verlies je daar geen ster (lees: LP) als jij 1e staat in je team. Dit zou je in LoL ook kunnen doen, maar dat is erg lastig! Dan moet Rito voorkomen dat Mid/ADC altijd 1e worden en Sup altijd laatste.

Zomaar wat eerste gedachten over het preseason. Maar het ziet er veelbelovend uit.

• Quibi
TheBrut3 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:46:
[...]

Moet je dit wel willen? Als een team massive outscaled wordt (in skills en tactiek) dan horen ze te verliezen, punt. Liefst zo snel mogelijk.
Dit is imo niet altijd zo, soms ga je juist voor een lategame setup met champs als nasus/kogmaw/vayne, waardoor je bijna automatisch de early game verliest, maar goed daar zal dan hier en daar wat moeten worden getuned met bounties, momenteel vind ik de bounties iets te hoog :P

Verder ben ik benieuwd wanneer Clash weer terugkomt, dit zal ook de populariteit van League wel weer wat omhoog halen vermoed ik.

• TheBrut3
Quibi schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:11:
Dit is imo niet altijd zo, soms ga je juist voor een lategame setup met champs als nasus/kogmaw/vayne, waardoor je bijna automatisch de early game verliest
In mijn ogen is early game verliezen dat je wordt "ingemaakt". Een late game team wat veilig (passief) aan het farmen is, is in mijn ogen niet per se aan het verliezen. Ik vind dat het niet zo moet zijn dat jij aan het winnen bent (situatie: 2 inhib down, 1 nexus turret, 15k lead vs. 3 turrets down) door 1 missplay eigenlijk gelijk de gehele game kan verliezen. Nu is dat eigenlijk wel zo, gezien de shutdown gold zo hoog is en de deathtimers zo lang worden kan het andere team in 1x doorlopen naar de Nexus van de tegenstander.

Nou snap ik ook dat Rito een balans moet vinden en dat er uiteindelijk wel gewonnen moet worden. Want je wil ook niet dat elke redelijk close game gewoon minimaal een uur duurt.

• Martin0
Als ze het voor mekaar krijgen dat je als solo speler minder afhankelijk bent van de prestatie van de team dan zou dat wel fijner zijn.
Heb dikwijls dat ik bvb op toplane me lane win en een aardige voorsprong heb maar dat ik de game alsnog verlies omdat de andere lanes gecombineerd een score hebben van 4/15 ofzo en dat dit niet meer te winnen valt(zelfs niet via splitpush aangezien me team 4 vs 4 hard verliest en ik dan 1 turret kan pakken maar het andere team 2 turrets + inhib + dragon kan killen).

Sowieso moet ik zelf ook een stuk beter worden hoor begrijp me niet verkeerd, ik verlies zelf ook vaak lane(al merk ik wel dat ik de laatste tijd een heel stuk beter ben geworden in farmen waardoor ik nog redelijk gelijk blijf aan de laneoponent).

• Quibi
Afhankelijk van je team zal je altijd zijn in soloq en dat zal ook wel niet veranderen, soms heb je nou eenmaal gigantische apen op je team, als je beter speelt dan je teammates zal je uiteindelijk vanzelf wel klimmen.

Je kan natuurlijk wat meer mobile/roaming champs spelen(Ik weet niet wat je nu vooral speelt), zodat je wat met je gold-voorsprong kan doen als je voor staat of gewoon teamfights forcen, zolang jij jouw voorsprong alleen beperkt tot je toplane schiet je er als team niet veel mee op.

• Martin0
Quibi schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:35:
Afhankelijk van je team zal je altijd zijn in soloq en dat zal ook wel niet veranderen, soms heb je nou eenmaal gigantische apen op je team, als je beter speelt dan je teammates zal je uiteindelijk vanzelf wel klimmen.

Je kan natuurlijk wat meer mobile/roaming champs spelen(Ik weet niet wat je nu vooral speelt), zodat je wat met je gold-voorsprong kan doen als je voor staat of gewoon teamfights forcen, zolang jij jouw voorsprong alleen beperkt tot je toplane schiet je er als team niet veel mee op.
Voorheen speelde ik voornamelijk tanks als mao/garen/darius/trundle(baalde zo hard van zijn nerf, heeft toplane trunde echt zwak gemaakt) maar ben de laatste tijd wat meer aan het overstappen naar dingen als urgot en trynda en jayce maar de learning curve van deze champs is iets lastiger.
Moet zeggen dat het me niet slecht afgaat maar ben niet altijd even confident op deze champs.

• Khaine
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 30-11 22:28

Khaine

Python liefhebber

Hoe snel vergaren mensen hier eigenlijk chest met skin shards erin? Ik speel eigenlijk alleen ARAM op iron/bronze niveau maar zelfs daar haal ik nauwelijks nog een kistje. Ik haal wel betrekkelijk vaak een A+ ranking als het toevallig meezit in de pot (lees: ik heb een supportive team en de tegenstanders hebben geen 5 plat's) maar dat is het dan ook wel.

Mijn rol bij uitstek lijkt tanks te zijn, aangezien van de 6 kistjes dit seizoen er 5 van tanky characters zijn.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Michwesterhof
  • Registratie: september 2017
  • Niet online

Michwesterhof

UI / UX Designer

Er is een discord die gebruikt kan worden voor de League of Legends community in de Benelux.

Deze zal ook geplaatst worden in het hoofdbericht.

Link:
https://discord.gg/CcHAx4W

AMD Ryzen 7 1800x | Asus RX 580 | MSI B350 TOMAHAWK ARCTIC | 16GB@3200Mhz | 960 EVO MZ 250GB | Gelid Solutions Phantom | BenQ Zowie XL 24" 140hz | KB: Cooler Master MasterKeys Lite L RGB | HS: Razer Man'o war Wireless | M: Logitech G403

• TheBrut3
Khaine schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:47:
Hoe snel vergaren mensen hier eigenlijk chest met skin shards erin? Ik speel eigenlijk alleen ARAM op iron/bronze niveau maar zelfs daar haal ik nauwelijks nog een kistje.
Gewoon het wekelijkse kistje als ik wil, zeker sinds ARAM is geboost. Alleen speel ik zelf niet zoveel :+
Je wordt ongeveer gematcht met je eigen/premade niveau, dus het niveau waar je op zit kan geen excuus zijn.

• Suicyder
Khaine schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:47:
Hoe snel vergaren mensen hier eigenlijk chest met skin shards erin? Ik speel eigenlijk alleen ARAM op iron/bronze niveau maar zelfs daar haal ik nauwelijks nog een kistje. Ik haal wel betrekkelijk vaak een A+ ranking als het toevallig meezit in de pot (lees: ik heb een supportive team en de tegenstanders hebben geen 5 plat's) maar dat is het dan ook wel.
Ik heb zelden kistjes beschikbaar, ik speel ook vrij veel ARAM of custom gamemodes, geen problemen mee. Echter speel ik ook vrijwel alle champions gewoon, dat kan nog wel flink verschil maken. Je kan per periode maar 1 kistje halen per champion, dus wellicht beperkt dat je ook nog?

Laatste tijd redelijk wat normal games gedaan, gaat behoorlijk goed weer. Echter verbaasd het mij hoeveel mensen gare botlanes pakken 8)7 . Denk aan Udyr/Alistar en dat soort dingen, zelfde met zogenaamde killlanes, waar ze dan compleet onderuit gaan |:( .
Soms is dat op te vangen, soms niet :+ Welkom in LoL :D

• JoeBravo
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22-02 11:41
Toch m'n placements maar eens afgemaakt (waar die missies al niet goed voor zijn :$ )
Hoogste niveau ooit gehaald: Silver V *O* oOo

RIP m'n Bronze4Life motto :'(

Ik heb ook lange periodes van kistjesleegte gehad (wel 15 sleutels verzamelen dan), maar momenteel gaat het wel aardig. Gaat met ups en downs. ;)

[Voor 30% gewijzigd door JoeBravo op 25-10-2018 09:46]

• Quibi
JoeBravo schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:45:
Toch m'n placements maar eens afgemaakt (waar die missies al niet goed voor zijn :$ )
Hoogste niveau ooit gehaald: Silver V *O* oOo

RIP m'n Bronze4Life motto :'(

Ik heb ook lange periodes van kistjesleegte gehad (wel 15 sleutels verzamelen dan), maar momenteel gaat het wel aardig. Gaat met ups en downs. ;)
Nog 2,5 week om Gold te worden voor de skin :P

Mijn champpool is niet al te groot dus kistjes krijg ik niet al te veel, ook speel ik geen ARAM dus ik krijg vooral key fragments.

• Martin0
Via ARAM haal ik best veel kisten binnen daar ik de meeste champs op een redelijk niveau kan spelen.
Je hoeft maar 1 game goed te spelen met champs die je normaal niet speelt(bvb voor mij midlaners and ADC's) en je hebt een kistje.

Bij ARAM is het letterlijk alleen maar teamfighten en als je je een beetje kan positioneren dan komt het wel goed(teminste op mijn niveau).

• JoeBravo
Martin0 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:54:
Via ARAM haal ik best veel kisten binnen daar ik de meeste champs op een redelijk niveau kan spelen.
Je hoeft maar 1 game goed te spelen met champs die je normaal niet speelt(bvb voor mij midlaners and ADC's) en je hebt een kistje.

Bij ARAM is het letterlijk alleen maar teamfighten en als je je een beetje kan positioneren dan komt het wel goed(teminste op mijn niveau).
random game modes doen het soms ook erg goed. (Blitz bv. in heeft me meerdere kistjes opgeleverd in de tijd dat het actief was)

• Ero-Sensei
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 29-11 11:14
Quibi schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:35:

Dit is wel waar natuurlijk. Het jammere is alleen dat je champions moet picken waar je mee kan winnen, en niet die in je teamcomp passen.

Ben je lastpick jungle en je ziet dat je een tank of cc tekort komt (bijvoorbeeld een Soraka, Sivir, Teemo, Xerath comp, dan pak je niet Master Yi als jungler.

Die biedt carry-potential, maar daar heeft deze teamcomp niks aan, je wilt zulke laners juist kills geven, geen assists. Daarnaast wil je in zo'n teamcomp een engage, CC en tankyness toevoegen.

Persoonlijk zou ik dan Zac nemen: veel lanepressure, goede CC en early redelijk dmg.
Maar dat is ook typisch zo'n champion waar je, als sta je 5-1-15, niet de winst mee binnensleept. Heb je dus 3 slechte laners, of een gefeede ADC die steeds maar niet oplet tijdens teamfights/ niet is waar hij moet zijn heb je niks.

Mijn persoonlijke LoL carierre bestaat uit streaks: ik kan zomaar 8 games winnen en vervolgens 8 games verliezen achter elkaar. Het nadeel van promo matches is echter dat je daarmee dus zak, ipv gelijk blijft.
Als ik 8 games achter elkaar verlies en het me misschien wel 2 divisies weer kost en er zitten 6 S, S1 of S+ games (jep, that happened) dan is dat toch wel zuur hoor.

• Quibi
Ero-Sensei schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:37:
[...]

Dit is wel waar natuurlijk. Het jammere is alleen dat je champions moet picken waar je mee kan winnen, en niet die in je teamcomp passen.

Ben je lastpick jungle en je ziet dat je een tank of cc tekort komt (bijvoorbeeld een Soraka, Sivir, Teemo, Xerath comp, dan pak je niet Master Yi als jungler.

Die biedt carry-potential, maar daar heeft deze teamcomp niks aan, je wilt zulke laners juist kills geven, geen assists. Daarnaast wil je in zo'n teamcomp een engage, CC en tankyness toevoegen.

Persoonlijk zou ik dan Zac nemen: veel lanepressure, goede CC en early redelijk dmg.
Maar dat is ook typisch zo'n champion waar je, als sta je 5-1-15, niet de winst mee binnensleept. Heb je dus 3 slechte laners, of een gefeede ADC die steeds maar niet oplet tijdens teamfights/ niet is waar hij moet zijn heb je niks.

Mijn persoonlijke LoL carierre bestaat uit streaks: ik kan zomaar 8 games winnen en vervolgens 8 games verliezen achter elkaar. Het nadeel van promo matches is echter dat je daarmee dus zak, ipv gelijk blijft.
Als ik 8 games achter elkaar verlies en het me misschien wel 2 divisies weer kost en er zitten 6 S, S1 of S+ games (jep, that happened) dan is dat toch wel zuur hoor.
Op zich valt met elke champion wel te carryen als je maar goed genoeg bent (Zelf heb ik veel succes met Rammus dit seizoen), maar het helpt wel vaak als je een beetje rekening houdt met je teamcomp(En die van de enemy). Ik pick geen Rammus als ik tegen 4 ap champions sta :P

Natuurlijk zijn sommige games gewoon verloren zaak maar als je winrate positief is klim je wel.

Wat betreft losing streaks, ik heb met mezelf altijd de regel dat ik niet meer dan 2 games achter elkaar verlies zonder een lange "pauze" te nemen, wat vaak betekent dat ik gewoon voor vandaag even kap met ranked spelen om tilt te voorkomen. Vaak heb je zelf niet door dat je naar meerdere losses gewoon slechter gaat spelen(tenminste ik).

• Martin0
Quibi schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:03:
[...]

Op zich valt met elke champion wel te carryen als je maar goed genoeg bent (Zelf heb ik veel succes met Rammus dit seizoen), maar het helpt wel vaak als je een beetje rekening houdt met je teamcomp(En die van de enemy). Ik pick geen Rammus als ik tegen 4 ap champions sta :P

Natuurlijk zijn sommige games gewoon verloren zaak maar als je winrate positief is klim je wel.

Wat betreft losing streaks, ik heb met mezelf altijd de regel dat ik niet meer dan 2 games achter elkaar verlies zonder een lange "pauze" te nemen, wat vaak betekent dat ik gewoon voor vandaag even kap met ranked spelen om tilt te voorkomen. Vaak heb je zelf niet door dat je naar meerdere losses gewoon slechter gaat spelen(tenminste ik).
Aanpassen aan de teamcomp is natuurlijk niet altijd nodig en ook afhankelijk van je niveau, op bronze hoef je je hier minder aan te houden aangezien je hier met een carry jezelf makkelijker kan carrien.
Zelf hou ik altijd de vuistregel aan dat iedereen slecht is en ik zelf de game naar me toe moet trekken, zo probeer ik ook meer te focussen op objectives dan op kills, bedoel kills zijn leuk en een mooie gold boost voor jezelf maar een objective(op de herald na dan geloof ik want die geeft geen global gold) geeft de rest van het team ook gold.

Moet ook eerlijk zijn er zijn vaak zat matchups die ik gewoon niet kan winnen, zo stond ik gisteren als Urgot tegenover karma toplane(ja dat is een ding blijkbaar) en ik kon letterlijk niks, maar ik wist wel voor mekaar te krijgen om de gehele laningfase niet te feeden en rustig op te farmen, daarnaast werd mijn lane ook lastiger gemaakt omdat nida in de 1e 5 minuten al een gank verprutst(mist spear en blijft toch doorgaan) en geeft een free kill over.
Toen ik mijn eerste death gaf stond de rest van me team al gecombineerd als iets van 1/15 ofzo en was dit ook een game die niet te winnen viel.
Later gaf nida ook nog een 2e gratis kill over met een gank die gelijk was aan de eerste en toen was het helemaal klaar, verassend genoeg heb ik de enemy jungler geen enkele keer op bezoek gehad daar ik constant onder de turret gepushed was.

De game daarna stond ik als Sion tegen over een toplane karma(zei toch dat het een ding is) en deze lane kon ik makkelijk winnen, deze karma heeft nooit een kans gehad en heb ik constant in kunnen pushen om vervolgens solo een rift herald op te pakken en verder in te pushen(moet ook zeggen dat hun team aardig troll was met een soraka mid). Deze game was ook wel dat de rest van de lanes ook lekker verliepen, Onze jungle noc heeft ook 2 of 3 keer mijn lane gegankt met alleen een flash als gevolg.
Vervelende van lanen tegen karma vond ik hier wel dat ik nooit een kans kreeg om mijn grasp te procen.

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Het zullen mijn kwaliteiten wel zijn dan (of gebrek daar aan), want ik heb al eeuwen geen kistje meer gezien, maar wel 30 sleutels (ja sleutels, geen shards) over......

• Quibi
Khaine schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:37:
Het zullen mijn kwaliteiten wel zijn dan (of gebrek daar aan), want ik heb al eeuwen geen kistje meer gezien, maar wel 30 sleutels (ja sleutels, geen shards) over......
Je kan maar maximaal 1 chest per champion per season unlocken, bij een S- of hoger krijg je automatisch een chest. Tenzij je geen chests meer mag unlocken, maar dat staat op je profiel en dan moet je (volgens mij) een week wachten voordat je weer een chest erbij krijgt.

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Quibi schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:00:
[...]

Je kan maar maximaal 1 chest per champion per season unlocken, bij een S- of hoger krijg je automatisch een chest. Tenzij je geen chests meer mag unlocken, maar dat staat op je profiel en dan moet je (volgens mij) een week wachten voordat je weer een chest erbij krijgt.
Dat snap ik, maar ik heb inmiddels dus 10 champs met en A+ rank dit seizoen en stuk of 6 met S-rank :D

• TheBrut3
Ero-Sensei schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:37:

Tot en met Plat kan je dan gewoon Yi pakken hoor, als dat je beste champ is. Die is dan, als champ welke je het best beheerst, meer waard dan een champ welke je denkt te beheersen.

En zelfs een proplayer kan verliezen in Bronze 5 :+ Overigens kan je beter het geluid uitzetten, die gast is niet om aan te horen.
YouTube: YOU WILL 100% LAUGH (BRONZE 5) - BunnyFuFuu

• Suicyder
Khaine schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:10:
[...]

Dat snap ik, maar ik heb inmiddels dus 10 champs met en A+ rank dit seizoen en stuk of 6 met S-rank :D
Ik heb buiten het feit een S te halen ook het voordeel dat ik vaak met andere mensen speel. Dus ik heb ook wel champions waar ik een A op heb, maar die toch een chest gehad hebben (hoewel dat er 2 van de 39 zijn waarop ik een chest heb :+ ).

Ik speel teveel ARAM en tot de wijzigingen in punten/waarderingssysteem was het nog wat moeilijk daar een S te krijgen, nu regelmatig raak, maar dus niet genoeg beschikbare kistjes :P

• Quibi
TheBrut3 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:01:
[...]

Tot en met Plat kan je dan gewoon Yi pakken hoor, als dat je beste champ is. Die is dan, als champ welke je het best beheerst, meer waard dan een champ welke je denkt te beheersen.

En zelfs een proplayer kan verliezen in Bronze 5 :+ Overigens kan je beter het geluid uitzetten, die gast is niet om aan te horen.
YouTube: YOU WILL 100% LAUGH (BRONZE 5) - BunnyFuFuu
Volgens mij kan je alles wel spelen op elk niveau als je maar goed genoeg bent, kan me herinneren dat er ooit een challenger sona top main was :P

• TheBrut3
Helaas, G2 out. FNC nog over, ik ben benieuwd. Op papier hebben ze een makkelijkere tegenstander dan dat G2 had.

• Jaap.
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:11
G2 is veel te afhankelijk van Perkz, als die ze niet carried blijft er weinig speciaals over. Was ook een vrij kansloze nederlaag vanochtend.

FNC heb ik te weinig van gezien om te oordelen, maar op basis van hun kwartfinale zijn ze volgens mij wel de favoriet. Toch hoop ik dat C9 kan verrassen al denk ik eerlijk gezegd dat beide het gaan afleggen tegen iG..

• TheBrut3
FNC in de finale :o
Dat kan nog eens spannend worden zeg! Denk wel dat uiteindelijk IG wint, maar ik heb stille hoop op een EU kampioen.

• JoeBravo
TheBrut3 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:30:
FNC in de finale :o
Dat kan nog eens spannend worden zeg! Denk wel dat uiteindelijk IG wint, maar ik heb stille hoop op een EU kampioen.
As Fnatic komend weekend zo speelt als gisteren (en/of eerder tegen IG), zijn ze wmb de favoriet.

(dat ik dat nog eens zou zeggen :o 8)7 )

En mijn god, wat is Bwipo een baas. Zowel in game als daarbuiten. _O- _/-\o_

• Suicyder
G2 is gewoon sploitable… ik vind Hjarnan niet bepaald sterk en Perkz en vooral Jankos wil nog wel eens te diep gaan.

Ik hoop op een mooie finale met FNC en IG, kon wel eens erg explosief worden.
Bwipo vind ik geweldig, de gezichtsuitdrukkingen mogen ze standaard op het scherm erbij zetten _O-

• Martin0
Denk inderdaad dat het een leuke finale gaat worden en hou er ook rekening mee dat het momenteel 2-1 staat in het voordeel van FNC.
Daarnaast waren ze gisteren weer erg sterk maar ook IG vond ik erg sterk overkomen dus het zal een close serie worden.

• Martin0
Ik blijf me altijd afvragen waarom Garen een giganisch sterke pick blijft op laag elo.
Zijn kit is zo beperkt en het is zo makkelijk om om hem heen te spelen.
Dat gezegd gisteren wel een gigantisch sterke game met hem gespeeld tegen een Gold v Jax welke 0 kans had vanaf minuut 1 xD

https://matchhistory.euw....060/34652434?tab=overview

Moet trouwens wel zeggen dat de Jax in de post game lobby wel heel chill was.

Nog wel een klein dingetje mocht je het je afvragen, ik ben na BC en Stereks gelijk een spirit visage gaan bouwen aangezien Jax totaal geen bedreiging was maar akali aardig zwaar gefeed was, dus door vaker naar die laan te gaan heb ik dat item gekocht om niet ge1shot te worden(daarnaast is het ook een goed item op garen XD)

[Voor 34% gewijzigd door Martin0 op 02-11-2018 12:54]

• TheBrut3
Nou daar werd FNC even gedowngrade tot 2e rangs team zeg.

En Garen is zo sterk t/m gold omdat hij een tank is met self heal welke relatief veel damage kan doen.

Edit: Ik zie trouwens dat Garen in general wel een hoge winrate heeft, niet alleen low elo.

[Voor 70% gewijzigd door TheBrut3 op 03-11-2018 13:21]

• JoeBravo
TheBrut3 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 11:16:
Nou daar werd FNC even gedowngrade tot 2e rangs team zeg.
inderdaad :'(

Vind dit wel een aardige evaluatie: https://dotesports.com/le...how-invictus-crushed-them

• Ero-Sensei
Plus het feit dat je Garen op verschillende manieren kan bouwen; als alle andere lanes achter staan en damage tekort komen kun je zo bouwen dat je zelf de damage doet. Dat kan door crit, dat kan door lethality build.

Full tank: ook geen probleem - niet kapot te krijgen na een paar items.

En zo'n beperkte kit heeft hij ook weer niet. Zijn Q is een makkelijk te timen silence en daarnaast anti-slow (met lage cd). Prima AOE damage met zijn E (incl waveclear). Uitermate tanky met een selfheal en een execute die de meeste tanks countered.

Hij mist alleen een gabcloser.

• Martin0
Ero-Sensei schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:45:
Plus het feit dat je Garen op verschillende manieren kan bouwen; als alle andere lanes achter staan en damage tekort komen kun je zo bouwen dat je zelf de damage doet. Dat kan door crit, dat kan door lethality build.

Full tank: ook geen probleem - niet kapot te krijgen na een paar items.

En zo'n beperkte kit heeft hij ook weer niet. Zijn Q is een makkelijk te timen silence en daarnaast anti-slow (met lage cd). Prima AOE damage met zijn E (incl waveclear). Uitermate tanky met een selfheal en een execute die de meeste tanks countered.

Hij mist alleen een gabcloser.
True true maar zet er een goede range matchup tegen over en Garen loopt achter de feiten aan en is kansloos de rest van de match of kite hem voldoende.
Daarnaast helpt hard cc ook tegen hem daar hij dan doordat hij ook geen gapcloser heeft niet bij je carries komen in een teamfight.

Moet zeggen dat dit ook niet altijd waterdicht is aangezien ik van de week ook een slechte matchup had als garen tegen een renek, kon early niet veel met resultaat dat ik al snel 0/2 achterstond maar toch door goed te roamen mijn kills kunnen pakken en de match kunnen winnen door telkens in teamfights bij de carries te kunnen komen en 1shotten (ult op).
Liep aan het einde van de match wel ongeveer 100 -> 120 cs achter op renek.

• 414524
  • Registratie: december 2021
  • Niet online
Hmm, denk dat ik toch maar ga overwegen om teemo te mainen als support.

(Let op: ik zit in silver 3... is geen hoog level qua gameplay :+ )

Zijn kracht is dat (als je goed hide/ harrassed) de tegenstanders 'altijd' bang zijn dat je er bent en dus wat voorzichtiger farmen. Vooral tegen champs als sivir/ lucian/ draven werkt dat lekker (die willen doorpushen als ze farmen).

Tactic is altijd: ipv met jungler voor blauw (top kant map) of red (bot kant map) te gaan bij de start, gelijk naar lane rennen en tegen de rock kant (niet bush kant) van de lane van de enemy te gaan staan en /s te doen. Vervolgens wachten tot iedereen in lane is, jungler komt bot ganken of evt solo met ADC vol op hun ADC gaan. 9 van de 10 keer is dit een first blood, soms zelfs een double kill (bij aanvang fight gelijk ignite erop en potion aanzetten, kan soms close call zijn).

Zijn lategame kracht is dat je keihard kunt splitt pushen en overal in de enemy jungle vision hebt. Wel overleggen met je ADC, want die moet vaker met de jungler/ midlane mee op pad ivm jouw afwezigheid. Werkt iig goed!

Eerste item altijd Liandry's en daarna gewoon kijken wat je kunt kopen.

Iedereen denkt altijd dat ik een trollpick doe en achteraf krijg je vaak honor omdat de dmg op teemo (soms het dubbele van de adc) vs champions INSANE is en de crowd control en vision score erg hoog is. Af en toe een S-, S of S+ tot gevolg.

Ik zeg, probeer het eens, serieus leuke pick!

SS van de laatste paar games:

[Voor 10% gewijzigd door 414524 op 18-11-2018 08:01]

• Turismo
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:03

Turismo

Clobberin' time!

414524 schreef op zondag 18 november 2018 @ 07:57:
Hmm, denk dat ik toch maar ga overwegen om teemo te mainen als support.

(Let op: ik zit in silver 3... is geen hoog level qua gameplay :+ )

Zijn kracht is dat (als je goed hide/ harrassed) de tegenstanders 'altijd' bang zijn dat je er bent en dus wat voorzichtiger farmen. Vooral tegen champs als sivir/ lucian/ draven werkt dat lekker (die willen doorpushen als ze farmen).

Tactic is altijd: ipv met jungler voor blauw (top kant map) of red (bot kant map) te gaan bij de start, gelijk naar lane rennen en tegen de rock kant (niet bush kant) van de lane van de enemy te gaan staan en /s te doen. Vervolgens wachten tot iedereen in lane is, jungler komt bot ganken of evt solo met ADC vol op hun ADC gaan. 9 van de 10 keer is dit een first blood, soms zelfs een double kill (bij aanvang fight gelijk ignite erop en potion aanzetten, kan soms close call zijn).

Zijn lategame kracht is dat je keihard kunt splitt pushen en overal in de enemy jungle vision hebt. Wel overleggen met je ADC, want die moet vaker met de jungler/ midlane mee op pad ivm jouw afwezigheid. Werkt iig goed!

Eerste item altijd Liandry's en daarna gewoon kijken wat je kunt kopen.

Iedereen denkt altijd dat ik een trollpick doe en achteraf krijg je vaak honor omdat de dmg op teemo (soms het dubbele van de adc) vs champions INSANE is en de crowd control en vision score erg hoog is. Af en toe een S-, S of S+ tot gevolg.

Ik zeg, probeer het eens, serieus leuke pick!

SS van de laatste paar games:
[Afbeelding]
Tot aan Silver 1 om en nabij werken hele veel non meta champs op heel veel lanes (zo zie je veel Lux en Brand supports omdat ze veel damage willen doen), maar daarna valt zo'n champ toch meestal hard af.

Daarnaast zal je merken dat er meer op minion manipulatie wordt gedaan, waardoor minion waves opeens gefreezed staan aan de enemy side, lekker onveilig dus met een support zonder enige vorm van harde cc.

Zeker op een support plek, je krijg gewoon veel betere meta supports zoals Thresh, Blitzcrank, Taric of Morgana die je dan gewoon hard gaan counteren, daarbij kan jij naast je blind totaal niet peelen voor je adc of team, en heb je eigenlijk geen cc en countert harde cc en tanks je gewoon.

Apart dat je wil gaan split pushen met een Teemo, daar zijn meestal veel betere champs voor met betere clears, en wie moet er dan "supporten"peelen voor het team?

Niet om hard over te komen en ik bedoel het goed, maar je komt er nog wel achter zolang je rank stijgt en dan zal je op je achterhoofd krabben en hieraan terug denken van "Tja dit werkt niet echt meer, sta teveel achter en ben redelijk nutteloos voor het team". Dit ook omdat ik mezelf herken in wat je zegt hoe ik vroeger speelde, dat ik dacht dit is werkelijk OP, waarom spelen meer mensen dit niet en dan rank je omhoog en opeens werkt het totaal niet meer.

Zolang je fun hebt en het werkt, zeker blijven doorspelen, maar ik zou het niet in een ranked match willen als ADC zou ik meteen dodgen dan maar een loss ipv 40 minuten gegijzeld zijn.

[Voor 7% gewijzigd door Turismo op 18-11-2018 11:01]

Werkbak

• 414524
  • Niet online
@Turismo speel al sinds 2011 en begrijp dat idd. Speelde altijd veel Alistar en Blitzcrank. Maar af en toe zit je in een lose streak dat je denkt: ik probeer wat anders. Toen kwam Teemo (mijn oude 'top' laner als ik tegen een Mundo/ Irelia/ Garen zat) om de hoek kijken. Bracht veel fun en werkte goed, maar begrijp idd dat het op een gegeven moment niet meer werkt.

• Turismo
  • Laatst online: 19:03

Turismo

Clobberin' time!

414524 schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:24:
@Turismo speel al sinds 2011 en begrijp dat idd. Speelde altijd veel Alistar en Blitzcrank. Maar af en toe zit je in een lose streak dat je denkt: ik probeer wat anders. Toen kwam Teemo (mijn oude 'top' laner als ik tegen een Mundo/ Irelia/ Garen zat) om de hoek kijken. Bracht veel fun en werkte goed, maar begrijp idd dat het op een gegeven moment niet meer werkt.
Zolang je dat beseft is er niks aan de hand, volgens mij weet je zelf wel wanneer het moment daar is dat je andere champs moet spelen om te blijven climben.

En het is goed dat je andere dingen uitprobeert, wat ook nodig soms is om jezelf te verbeteren in plaats maar vast te klampen aan wat je kent.

Het spel moet zowiezo fun blijven, al vind ik wel dat je het fun gehalte in ranked wel moet kunnen temperen en waneer nodig maar een "saaie" champ speelt en anders gewoon normals, gezien je met 4 anderen speelt waar je direct invloed op hebt die er al veel moeite in hebben gestopt om te komen waar ze zijn.

Ik zal wat voorbeelden van mezelf geven van vroeger, waarom ik mezelf zo herken

Turismo in "[PC] League of Legends - Deel 8"
Turismo in "[PC] League of Legends - Deel 10"

Grappig om terug te lezen, ik heb een tijd lang Hecarim gemained terwijl die totaal niet meta was toen en ik veel potjes won totdat het stopte met werken toen ik in hogere elo's kwam, net als mijn Malphite jungle indertijd :+ .

[Voor 41% gewijzigd door Turismo op 18-11-2018 11:47]

Werkbak

• 414524
  • Niet online
@Turismo haha dat is mooi he! Jungle heb ik zelf nooit gedaan, altijd top/ support tot nu toe. Ik ben zelf nooit uit zilver weg gekomen helaas (maten zijn gold). We spelen vaak met z'n 5en, maar dan doen we niet-ranked. Altijd leuke potten en iedereen heeft z'n eigen rol. Vroeger was ik de toplaner, inmiddels support. Is niet mijn ding, daarom altijd wat agressiever. Met premades werkt dat prima, met solo rank queue is dat wat minder. Maar is leuk, vooral niet-meta picks!

• Quibi
414524 schreef op zondag 18 november 2018 @ 12:06:
@Turismo haha dat is mooi he! Jungle heb ik zelf nooit gedaan, altijd top/ support tot nu toe. Ik ben zelf nooit uit zilver weg gekomen helaas (maten zijn gold). We spelen vaak met z'n 5en, maar dan doen we niet-ranked. Altijd leuke potten en iedereen heeft z'n eigen rol. Vroeger was ik de toplaner, inmiddels support. Is niet mijn ding, daarom altijd wat agressiever. Met premades werkt dat prima, met solo rank queue is dat wat minder. Maar is leuk, vooral niet-meta picks!
Non-meta picks zijn vaak wel leuk ja, ik heb zelf een hele lange poos support shaco gespeeld, dat is ook echt genieten. Full ap doe je aardig wat damage lategame :P Wel hopen dat je een adc hebt die er een beetje mee overweg kan.

• Martin0
https://euw.leagueoflegen...red/champion-reveal-neeko

Er is een nieuwe champ aangekondigd, zo te zien een jungler welke zich voor kan doen als een ally champ.
Passive: disguise as ally champ
q: aoe damage, als het de target killt recast het zichzelf tot 2 keer(totaal 3 keer).
w: passive iedere 3e AA geeft bonus magic damage, active: kort invis + speedboost, 1 kloon wordt ook aangemaakt die in een bepaalde richting loopt(soort van shaco ult).
e: root die tot max 3 targets gaat, als het verder gaat kwa champions wordt het groter en duurt de root langer.
r: NUNU ult waarbij je kunt lopen en geen slow, als je deze cast wanneer je disguised bent ziet de enemy de charge up niet.

Interessant concept met een mix van abilities van andere champs.

• 414524
  • Niet online
Martin0 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:15:
https://euw.leagueoflegen...red/champion-reveal-neeko

Er is een nieuwe champ aangekondigd, zo te zien een jungler welke zich voor kan doen als een ally champ.
Passive: disguise as ally champ
q: aoe damage, als het de target killt recast het zichzelf tot 2 keer(totaal 3 keer).
w: passive iedere 3e AA geeft bonus magic damage, active: kort invis + speedboost, 1 kloon wordt ook aangemaakt die in een bepaalde richting loopt(soort van shaco ult).
e: root die tot max 3 targets gaat, als het verder gaat kwa champions wordt het groter en duurt de root langer.
r: NUNU ult waarbij je kunt lopen en geen slow, als je deze cast wanneer je disguised bent ziet de enemy de charge up niet.

Interessant concept met een mix van abilities van andere champs.
Vreemd concept, moet het nog zien :)

• Fanatic_FS
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23:32

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

https://ibb.co/p2m5Hv3
That just happend!

[Voor 35% gewijzigd door Fanatic_FS op 03-12-2018 09:38]

[specs]

• Martin0
Gratz!!!
Die skin is echt nice en staat ook nog steeds op me wishlist.

• Suicyder
Ik kreeg de skin tijdens het Worlds event, maar speel de champion eigenlijk helemaal niet. :+
De Pulsefire Ezreal die ik ook tijdens het event kreeg (iets met geluk en een trein, 2x ulti skin) wordt een stuk meer gebruikt :D

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Ik had Pulsefire Ez ook. Met de nadruk op had ...
Speel toch geen Ez en vond em verschrikkelijk lelijk dus dat scheelt. wel gisteren een S+ met Miss fortune gehaald. Kom ik erachter dat ik de champ niet bezit :X

• TgR_KILLER
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:16
Zo te zien is dit toch het enige 'actieve' LoL draadje.
Jaren geen game PC gehad dus eigenlijk nooit echt naar LoL omgekeken. Wist eigenlijk niet eens dat het gratis was :P. Gisteren even gedownload en beetje rond lopen rennen en wat proberen, op zich wel vermakelijk maar geen idee of het 'in the long run' leuk gaat blijven. Zoveel Champions en skills om te leren en zoveel om op te letten.. we zullen zien hoe lang het vermakelijk blijft :9

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• Cis
  • Laatst online: 01-12 16:32
Ik heb het met fases intensief gespeeld. Voor mijn doen :P
Afgelopen jaar niet meer gespeeld. En nu ineens sinds zaterdag weer uuuren ingestoken.
Ik ben geen gamer; geen goede controle over muis/keyboard. En ik word een dagje ouder. Naar spelen met Ashe gaat me goed af. Lekker op afstand blijven, af en toe wat aanvallender counteren. En voor je het weet is er weer 45minuten voorbij (zolang duurt nagenoeg elk potje).

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• TgR_KILLER
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:16
Ik ben er alweer mee gestopt :P.. 7 van de 10 potjes ging er in de eerste minuten 1 of meerdere mensen weg.. dan speel je 3 tegen 5.. verloor letterlijk alle potjes en frustreerde mij mateloos.
Das voor mijn geen leuk spelletje meer ;)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Cis schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:20:
Ik heb het met fases intensief gespeeld. Voor mijn doen :P
Afgelopen jaar niet meer gespeeld. En nu ineens sinds zaterdag weer uuuren ingestoken.
Ik ben geen gamer; geen goede controle over muis/keyboard. En ik word een dagje ouder. Naar spelen met Ashe gaat me goed af. Lekker op afstand blijven, af en toe wat aanvallender counteren. En voor je het weet is er weer 45minuten voorbij (zolang duurt nagenoeg elk potje).
En daarom speel ik eigenlijk alleen ARAM. Geen verwachtingen, geen geklooi met tactieken en niet overdreven veel toxicity.

• OmgItsKoen
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 20:30
Khaine schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 21:32:
[...]

En daarom speel ik eigenlijk alleen ARAM. Geen verwachtingen, geen geklooi met tactieken en niet overdreven veel toxicity.
Ik merk dat nu ik het niet meer zo vaak speel en ik mij veel meer bewust ben dat het echt een spel is, het mij echt geen ene zak boeit of een 12 (of 21) jarige aan de andere kant een tantrum gooit. Ik speel gewoon het spel en het kan me simpelweg niet interesseren hoe hard mijn teamgenoten schreeuwen. Dat maakt het spelen van League een stuk makkelijker. :+

• Gizmo_o
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 11-11-2020
Ik heb ooit eens een account naar level 20 geleveld (met boosts), Ik speelde met vrienden die er aanzienlijk meer tijd in hadden zitten dan ik, het niveau verschil was zo hoog dat ik er snel klaar mee was.

Sinds gister heb ik een nieuwe account gemaakt om het toch weer een keer te proberen, dit keer zonder boosts (en zonder vrienden :-).

Aan diegene die al een tijd spelen vraag ik, is deze game nog toegankelijk voor newbies ? of word het een rit vol frustaties?

• Suicyder
@Gizmo_o
Het is sowieso handig om in LoL een dikke huid te hebben. Er zitten zoveel mensen bij die toxic zijn dat het schandalig is. Als je je daarvan af kan sluiten en het kan filteren tot nuttige info zou er niet zo'n groot probleem moeten zijn.

• Martin0
@Gizmo_o

Wat Suicyder zegt klopt, verder zou je bvb mensen nog kunnen muten als ze echt te erg worden.
Verder ga altijd uit van je eigen kunnen, en probeer je niet te veel te ergeren aan het spel van een ander.
Zodra je je gaat ergeren gaat het vaak van slecht naar slechter.

• Gizmo_o
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 11-11-2020
ok, ik denk dat ik gewoon maar is een aantal potjes ga spelen, zien we vanzelf hoe dik mijn huid is.. ik huiver nu al ... haha, dank voor de tip

• Rasmalluin
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 29-11 15:11
Iemand hier nog van plan om naar de spring split finale in Ahoy te gaan?

Ik zag het nieuwsbericht afgelopen weekend op Tweakers voorbij komen. Graag wil ik er met vrienden heen, maar ik weet niet wanneer en waar ik tickets kan kopen. Op dit moment is er op internet niets over te vinden... Iemand enig idee?

IGN LoL: Rasmalluin

• Suicyder
@Gizmo_o
Je kan altijd kijken of iemand je tips wil geven zonodig in een botgame. Niet om te boosten maar handigheidjes. Ook helpt de LEC (LCS) kijken wel om een idee te krijgen.

@Rasmalluin
Ik zag het voorbij komen, denk het niet, maar wie weet. Geloof dat prijzen en tickets nog niet beschikbaar zijn, dat volgt allicht snel.

• teupje
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 30-11 11:16
Gizmo_o schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:59:
ok, ik denk dat ik gewoon maar is een aantal potjes ga spelen, zien we vanzelf hoe dik mijn huid is.. ik huiver nu al ... haha, dank voor de tip
Je kan me ook toevoegen (teupje) dan kunnen we misschien wat potjes samen queuen? Ben net level 30 en paar potjes ranked gedaan. Valt vies tegen omdat ik meestal tegen Gold spelers speel :/
Als spelers toxic zijn dan mute ik ze direct, heb nog nooit zo'n toxic community gezien als LoL :)

http://steamcommunity.com/id/teupje/

• Martin0
@Gizmo_o @teupje

Misschien is het sowieso handiger als je kan samenspelen met een groepje.
Omdat league toch een teamgame is, zal dit altijd in je voordeel zijn want:
1. je hebt directe communicatie wat altijd al +1 is
2. Je kent(als het goed is) de kunnen van je mede spelers

Teupje: Over het algemeen geld wel dat ieder niveau erg toxic is, maar de meeste mensen bevinden zich in Bronze/Silver/Gold en daardoor valt het hier meer op.

• badboyqxy
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 01-12 10:58
maakt eigenlijk niet uit, het match making systeem houd rekening mee dat duo's een klein voordeel hebben en je wordt tevens aangepakt als je een elo diffrents hebt, bijv. goud met silver.

• Jaap.
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:11
teupje schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:29:
[...]

Je kan me ook toevoegen (teupje) dan kunnen we misschien wat potjes samen queuen? Ben net level 30 en paar potjes ranked gedaan. Valt vies tegen omdat ik meestal tegen Gold spelers speel :/
Als spelers toxic zijn dan mute ik ze direct, heb nog nooit zo'n toxic community gezien als LoL :)
Probeer de Fifa community maar eens; die zijn weinig beter hoor. Verschil is dat dat 1 op 1 is, en je niet onderling kan chatten (als je voice com uit zet), dus er is gewoon minder input van toxicity, maar zij kunnen er ook wat van hoor. Daarnaast is het vaak actie reactie, dus inderdaad gewoon negeren en muten en doorgaan met je eigen spel en niet er op ingaan.

Zag gister trouwens dat het nieuwe seizoen overmorgen gaat starten (met een erg vette trailer naar mijn mening!). Ik zal eens kijken of ik ergens deze week de OP nog iets kan updaten :)

[Voor 14% gewijzigd door Jaap. op 22-01-2019 10:41]

• Ryada
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 15:09

Ryada

Makeshift gamedev

Jaap. schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:39:
[...]

Probeer de Fifa community maar eens; die zijn weinig beter hoor. Verschil is dat dat 1 op 1 is, en je niet onderling kan chatten (als je voice com uit zet), dus er is gewoon minder input van toxicity, maar zij kunnen er ook wat van hoor. Daarnaast is het vaak actie reactie, dus inderdaad gewoon negeren en muten en doorgaan met je eigen spel en niet er op ingaan.

Zag gister trouwens dat het nieuwe seizoen overmorgen gaat starten (met een erg vette trailer naar mijn mening!). Ik zal eens kijken of ik ergens deze week de OP nog iets kan updaten :)
Ik zal je vertellen CS is er zeker niet beter op. Soms heb ik zelfs het idee dat mensen in CS erger zijn dan in league kwa uitspraken, omdat je in CS helemaal niet gestraft word op je text of voice chat. En iemand daar muten kan zelfs grotere gevolgen voor de game hebben dan in LOL ;)

Steam: Ryada.

• Cis
  • Laatst online: 01-12 16:32
Stomme vraag wellicht. Maar ik snap, na maandenlang spelen en veel youtube kijken, nog steeds niet wat de "auto attack" (AA) is.
Is de AA gewoon het standaard wapen dat een champion gebruikt als je bij een minion in de buurt staat? Dus zonder rechtermuisklik op iets te klikken? Of is het rechtermuisklikken op een vijand ook een autoattack?
Ik heb een tijdje met riven gespeeld, maar daar snap ik helemaal niks van de animation-cancel icm met auto-attack. En Riven was dan ook een slechte periode. Terug naar Ashe... :+

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Martin0
Cis schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:31:
Stomme vraag wellicht. Maar ik snap, na maandenlang spelen en veel youtube kijken, nog steeds niet wat de "auto attack" (AA) is.
Is de AA gewoon het standaard wapen dat een champion gebruikt als je bij een minion in de buurt staat? Dus zonder rechtermuisklik op iets te klikken? Of is het rechtermuisklikken op een vijand ook een autoattack?
Ik heb een tijdje met riven gespeeld, maar daar snap ik helemaal niks van de animation-cancel icm met auto-attack. En Riven was dan ook een slechte periode. Terug naar Ashe... :+
Auto attack (AA) is je basis aanval, of te wel als je een minion/mob/champ aanvalt zonder een skill te gebruiken.

Animation - cancelation is iets wat wel enige skill kost om te beheersen. Echter ben je als Riven niet helemaal afhankelijk van animation cancelation, je doet genoeg damage zonder maar Riven is een van de moeilijkere champions om te beheersen.

• teupje
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 30-11 11:16
Ryada schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:34:
[...]

Ik zal je vertellen CS is er zeker niet beter op. Soms heb ik zelfs het idee dat mensen in CS erger zijn dan in league kwa uitspraken, omdat je in CS helemaal niet gestraft word op je text of voice chat. En iemand daar muten kan zelfs grotere gevolgen voor de game hebben dan in LOL ;)
Ik speel vaker CS dan LoL en vind de CS community opzich wel prima. Het is echt zelden nog dat er iemand tussen zit die ik moet muten oid. Maar dat kan ook geluk zijn he ;)

http://steamcommunity.com/id/teupje/

• Ero-Sensei
Ach mensen kunnen ook niks meer hebben - het is echt niet dat LoL alleen maar vol zit met toxic mensen.

Zomaar een greep van afgelopen week een game:
Ik, Jungle; 'Top, let your lane get pushed, so I can gank after blue'
Top: FFS don't flame
ADC: Gsus relax, he is not flaming, he's just saying
Support: 'This ADC is only typing instead of farm'
Top: - geeft first blood weg -

Tja, eigenlijk niemand die wat verkeerd zegt, maar de onhebbelijkheid spat er van af. De enige oplossing is dus simpelweg niet meer communiceren, wat ertoe kan(zal) leiden dat de toplaner in dit geval zelf steeds maar doorpushed en je na 10 minuten het bericht 'START FREAKING GANK SHACO GANKED 3 (ja een 3, geen # want in dit voorbeeld hebben we te maken met een hele rustige flamer) TIMES YOU 0 GANKS ALL GAME'.

Overigens, de initiele vraag in het topic was; is de drempel niet te hoog geworden om in te stappen in LoL. Toen begon men over de community, maar als aanvulling daarop: ja ik denk dat de drempel vrij hoog is geworden. Er zijn ondertussen zoveel champion, zoveel items en zoveel skills dat het volgens ij voor een startende LOL speler een thuisstudie wordt om na een halfjaar eindelijk eens wat leuke potjes te spelen.

Daarbij zou ik willen vermelden, als je start is dit een goed moment: seizoen gaat net starten waardoor je wat minder nieuwe smurfs tegen zal komen omdat iedereen weer even op de main account zit.

• Valdourian
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-11 23:54
toen ik direct van bij de start /mute all ben beginnen doen, speel ik een pak liever LoL :D

Desktop: AMD Ryzen 5 1600x ~ MSI X370 Gaming Pro Carbon ~ G.Skill Flare X DDR4 3200MHz 16GB ~ Sapphire Nitro R9 380 4GB ~ Fractal Design Meshify C ~ Samsung 850 EVO 500GB ~ Seasonic Focus Plus Gold 650W

• overdoseh
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17-11 15:59
League blijft voor mij altijd een game waar ik en wat vrienden op terug blijven vallen. Het zit zo goed in elkaar.. en met 3000+ uur verleer je het niet zomaar. Wellicht dat je je weer even in moet lezen in de nieuwe meta- maar doorgaans ben je vrij snel bij. Ik zal dit season ook wel weer een aantal potjes gaan spelen. Vaak totdat ik gefrustreerd genoeg ben om er weer een poosje mee te stoppen. Ik ben te casual (of gewoon te slecht) om in de hogere ranks te spelen. Wellicht dat ik weer eens ga proberen om in platinum te eindigen...

Ik speel zelf overigens Jungle / Support. Ik vind het vaak het leukste om andere te assisteren middels ganks / CC.

• Valdourian
Is de GoT club nog actief? Wie kan ik best contacteren voor een invite?

Desktop: AMD Ryzen 5 1600x ~ MSI X370 Gaming Pro Carbon ~ G.Skill Flare X DDR4 3200MHz 16GB ~ Sapphire Nitro R9 380 4GB ~ Fractal Design Meshify C ~ Samsung 850 EVO 500GB ~ Seasonic Focus Plus Gold 650W

• Rampie
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 01-12 13:25
Iemand die duo wilt spelen ? En die redelijk snapt wat hij aan het doen is. :)
Beste lijkt me een mid/jungle duo, speel zelf beide graag. Zit op dit moment in Silver 5. (normaal haal ik wel gold)

Ben ook wel in om wat nieuwelingen op weg te helpen, niet dat ik zelf zo goed ben maar ik heb wel op 2 na alle champions dus heb er genoeg tijd in zitten. :)

Voeg me toe: RampiePN

Acties:
  • +4Henk 'm!

• SemperFiG
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 06-06-2019
Ik zie dat een aantal mensen problemen hebben met uit bronze/silver/gold te komen, (Ben een nieuwe tweaker, dus meost even n paar paginas door lezen)
Ik wil graag mensen helpen beter te worden in hun laning phase, ik ken zn beetje alle in's en out's wel. en heb voor elke lane mijn go to picks.

Peak was dia 2. Momenteel ben ik met vrienden lekker aan het genieten die behoorlijk lager zitten dan mijn peak elo. waar ik hun assisteer en coach, elk seizoen komen ze n stapje hoger, Meeste waren bronze en zij zitten door hun zelf en doormiddel van positive feedback van mij rond gold/plat

Als iemand hier behoefte aan heeft PM mij gerust :)

Razer

• dragie777
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-11 18:14
Hebben er mensen interesse om een groep te vormen om 5 vs 5 te spellen?

Reden: Merk dat ik minder zin in het spel krijg omdat veel mensen trollen :'( , en met 5 premades is dat een stuk beter!

• Valdourian
dragie777 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:31:
Hebben er mensen interesse om een groep te vormen om 5 vs 5 te spellen?

Reden: Merk dat ik minder zin in het spel krijg omdat veel mensen trollen :'( , en met 5 premades is dat een stuk beter!
ik heb wel interesse, maar welk niveau zoek je precies? Ik zit nu in silver maar speel dan ook niet zoveel ranked eigenlijk mede ook doordat je altijd trollers en feeders in je team krijgt. Vorig seizoen was ik gold.
Een team met mensen die weten wat ze doen is altijd een pak leuker om te spelen.
Heb vroeger altijd met irl vrienden gespeeld maar de meesten zijn reeds gestopt of serieus verminderd

Ik main support, speel eigenlijk alleen maar support... of af en toe mid als het nodig is :)
mijn favorieten zijn de mage poke supports zoals, morgana, zyra, lux,.. durf wel eens malzahar, cass, veigar, xerath spelen als sup, altijd fun... Dat is ook de reden dat ik soms mid speel, omdat ik die champs ken en kan spelen.

Stuur even je ign, dan voeg ik je toe als je zin hebt.

• Juan1717
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23-11 16:03
Voeg me ook maar toe als je wil, ben momenteel G2

DravenKahn

Ik speel praktisch elke rol en ben altijd te vinden voor een potje flex,

• SemperFiG
Goedemiddag mede tweakers!

Ik was eigenlijk wel benieuwd naar jullie must banned champion.

Ik ban bijvoorbeeld altijd Draven als ADC, en Lucian als support. Draven modat deze champion ontzettend snel voorkomt door 1 kill, en lucian door de perma dashes die die heeft waardoor het voor mijn championpool (Thresh, Blitzcrank, Janna) moeilijk te raken is.

Ik was dus benieuwd naar jullie must bans en de reden daarachter?

Razer

• Suicyder
Ik ban als Top eigenlijk altijd Nasus (ik haat zijn scaling)
Als mid Yasuo (vind hem gewoon irritant)
en als Support (wat ik de laatste tijd veel speel) Blitzcrank (want irritant).

Ofwel, vooral waar ik het irritant tegen spelen vind, niet zozeer omdat een matchup perse nadelig is.

• Martin0
SemperFiG schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:41:
Goedemiddag mede tweakers!

Ik was eigenlijk wel benieuwd naar jullie must banned champion.

Ik ban bijvoorbeeld altijd Draven als ADC, en Lucian als support. Draven modat deze champion ontzettend snel voorkomt door 1 kill, en lucian door de perma dashes die die heeft waardoor het voor mijn championpool (Thresh, Blitzcrank, Janna) moeilijk te raken is.

Ik was dus benieuwd naar jullie must bans en de reden daarachter?
Ik ban eig altijd yasuo/zed omdat als je ze open laat je de kans geeft aan de noobs in jouw team om ze te spelen en te inten.

• SemperFiG
Martin0 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:12:
[...]

Ik ban eig altijd yasuo/zed omdat als je ze open laat je de kans geeft aan de noobs in jouw team om ze te spelen en te inten.
Ik ben bijvoorbeeld een top tier yasuo speler, ik speel vaak bot en als dan met toeval yasuo eens niet gebanned word. Pak ik die als ADC, je moet de rage in CS maar is zien je word voor van alles uitgemaakt. maar vervolgens wel even 6-0 binnen 10 minuten staan en dan is het play around yasuo :)

Verder raad ik Yas adc niet aan als je je niet heel comfertabel voelt met die champ,.

Razer

• Juan1717
Mijn bans zijn door de tijd heel wat veranderd.

Toen ik silver was bande ik vaak blitz/thresh/Leona/allistar

Maar maar naar gelang ik zelf beter werd (plat momenteel) vind ik het veel lastiger om tegen mage/poke supports te spelen.

Dit omdat je met een goede positioning en bait van de eventuele engage, vrij bent om de adc te herassen.

Hoewel ik tegenwoordig altijd Morgana ban. Ik haat het wanneer men support een hard cc champ neemt en Morgana niet banned!

Draven en Karthus adc main trouwens

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SemperFiG
Juan1717 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:22:
Mijn bans zijn door de tijd heel wat veranderd.

Toen ik silver was bande ik vaak blitz/thresh/Leona/allistar

Maar maar naar gelang ik zelf beter werd (plat momenteel) vind ik het veel lastiger om tegen mage/poke supports te spelen.

Dit omdat je met een goede positioning en bait van de eventuele engage, vrij bent om de adc te herassen.

Hoewel ik tegenwoordig altijd Morgana ban. Ik haat het wanneer men support een hard cc champ neemt en Morgana niet banned!

Draven en Karthus adc main trouwens
Karthus adc?! nog nooit gezien! Neem je zeker Dark Harvast? Hoe speel jij je lane dan? Passive of juist heel aggresive voor stacks om lategame te oneshotten?

Razer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Juan1717
Dark Harvest-Cheap shot-Eyeball collection-Ravenous hunter (of ultimate hunter)
presence of mind, Coup de grace (of last stand)

Ik speel de lane gewoonlijk kalm tot first back. Je hebt namelijk niet genoeg mana om langdurig te vechten en te farmen. Ik rush gewoonlijk lost chapter/pen boots.

Van zodra ze overextenden activeer ik W wat het makkelijk maakt voor je support om cc te landen. In Gold had ik vaak toch al een kill of 3 voor level 6.

Karthus Q range is ook groter dan de meeste adc's hun AA range. Wat poken en kiten makkelijk maakt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SemperFiG
Juan1717 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:27:
Dark Harvest-Cheap shot-Eyeball collection-Ravenous hunter (of ultimate hunter)
presence of mind, Coup de grace (of last stand)

Ik speel de lane gewoonlijk kalm tot first back. Je hebt namelijk niet genoeg mana om langdurig te vechten en te farmen. Ik rush gewoonlijk lost chapter/pen boots.

Van zodra ze overextenden activeer ik W wat het makkelijk maakt voor je support om cc te landen. In Gold had ik vaak toch al een kill of 3 voor level 6.

Karthus Q range is ook groter dan de meeste adc's hun AA range. Wat poken en kiten makkelijk maakt
Kicken! jij zit rond plat dus dat komt goed uit, ik zou je wel een keer willen supporten. Ben van oorsprong een Support main (Peak diamond 2) nu p4 als ik me niet vergis. (Speel veel offroles) maar lijkt me wel een interessante lane :)

Razer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Suicyder
@Juan1717
Zou het ook niet werken met Klepto dan? Zie veel Ezreal spelers die ook gebruiken, als jij poke kan landen zou dat wellicht toevoeging kunnen geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SemperFiG
Suicyder schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:27:
@Juan1717
Zou het ook niet werken met Klepto dan? Zie veel Ezreal spelers die ook gebruiken, als jij poke kan landen zou dat wellicht toevoeging kunnen geven.
Klepto heb je earlygame wat aan. Karthus draaid juist om het oneshotten Dmv de dark harvest stacks (Dit gebeurt pas lategame). Die lategame veel meer waard is dan de gefarmde kleptomancy items.
Klepto is op bepaalde champions leuk zoals Gankplank, Ezreal, Kennen (Top), evt draven voor nog eerder snowball potentie.

Razer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Juan1717
@SemperFiG Oke voeg me maar toe!

@Suicyder Kelpto proct ook enkel met auto attacks. Met karthus doe je er zeer weinig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SemperFiG
Juan1717 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:28:
@SemperFiG Oke voeg me maar toe!

@Suicyder Kelpto proct ook enkel met auto attacks. Met karthus doe je er zeer weinig
Wat is je naam ingame?

Razer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 27-11 13:04
Als er nog mensen zijn die enigsinds geinteresseerd zijn in de internationale competities en die nog niet naar MSI kijken: G2 vs SKT is een aanrader.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 30-11 15:20
Skyclad schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:09:
Als er nog mensen zijn die enigsinds geinteresseerd zijn in de internationale competities en die nog niet naar MSI kijken: G2 vs SKT is een aanrader.
Ja was een leuke game om te zien.
Moet zeggen dat ik al behoorlijk wat leuke games gezien heb vandaag.

Nu klaar zitten voor IG vs G2.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheBrut3
Wat een verrassende halve finales van MSI gisteren! Wie had verwacht dat G2 en TL in de finale zouden komen?!
Helaas dat TL niet de tegenstand kan geven tegen G2, wat ze wel konden tegen IG. G2 speelt weer op eenzaam niveau in de finale. :o Wat een recordbrekende serie zeg, man wat een genot.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Suicyder
Ja, bijzondere series zo. Ik had wel door dat IG niet briljant was (ze pakten vooral door op fouten/openingen van andere teams, de 9-1 in groups was enorm geflatteerd), maar niet verwacht dat TL dat zou pakken. Gedurende die games vielen ze verder en verder af qua spel en begonnen meer fouten te maken en dus TL terecht door.
SKT vs G2 vond ik een mooie serie, er is door beide partijen ongenadig hard gevochten.

De finale was bizar eenzijdig wat dat aangaat. Maar mooi voor onze regio :+
Pagina: 1 ... 38 39 40 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee