Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• poekman
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11-12 08:42
quote:
patshad schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:00:
[...]

Iemand trouwens al bericht gehad over die cashback actie? Ik heb me daarvoor aangemeld en mn doosje gemold (ik hou alles graag origineel, maar voor die Ą100 euro wou ik best wel een keer een uitzondering maken ;)). In het bericht werd gesproken van 7 werkdagen, maar heb tot op heden nog niks gehoord (27e avond laat ingediend). Ze zullen het wel druk hebben..
Ik heb mij de 29e aangemeld (incl bevestiging) en ook nog niets gehoord. Zullen inderdaad wel veel aanvragen krijgen!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:45

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
RayenM schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:18:
Vandaag tussen 7:30 en nu wat youtube en surfen. Zit nu op 23%, komende van 100%. Ik ga een full reset doen. En anders gaat het toestel de verkoop in en koop ik een zuk 2 of lumigon t3.
Wat was in de accu overzicht de grootste verbruiker? Als dit Messenger of Facebook is, dan kan dit kloppen er zijn momenteel meer mensen die daar last van hebben: Facebook en messenger gebruiken opeens zeer veel batterij.

• RayenM
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 12:26
Het scherm met 27%. Facebook slechts 3% en messenger heb ik niet. Ik heb nu Doze ge´nstalleerd en hoop daar iets mee te winnen. Zo niet, dan zal ik hem ter reparatie aan gaan bieden.

• AntonFS
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 07-11 14:54
Ik heb gisteren ook problemen gehad met een snel leeglopende batterij (X Compact van een paar weken oud). Ik zag geen bijzonder hoog verbruik door Facebook of Messenger, maar ik heb geen harde cijfers.

Maar hetzelfde probleem heb ik ook gehad met mijn vorige telefoon (Z1c), die viel gewoon uit binnen een uur (vanaf 60% ofzo). Het vreemde was wel, dat zodra ik hem aan de oplader had gelegd en opnieuw opgestart had, de accuduur binnen 10 min weer op 60% stond. Het moment voordat hij aan het slurpen ging zeg maar.. En het gebeurde ook nog onregelmatig (soms enkele dagen na elkaar, daarna een week niet).

Ik vermoed dus eerder een software probleem dan een hardware issue. Maar ben absoluut geen expert. Ik heb ook nooit goed kunnen ontdekken welke applicatie er nu verantwoordelijk voor was.

• AmbroosV
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 12-12 11:35
Ha, ik heb gisteren (op mijn Z5) ook last gehad van een extreem snel leeglopende batterij. Op 4 uur standby was ik 40% kwijt, met maar 5 minuten screen on time. Waarschijnlijk inderdaad een slechte update van Facebook oid.

Edit: nieuws: Serverupdate Facebook en Messenger veroorzaakte snel leeglopende accu

LOL. Thanks Facebook.

AmbroosV wijzigde deze reactie 11-01-2017 15:08 (34%)

• patshad
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12-12 23:28
Heeel toevallig had ik gisteren ook het idee dat de accu harder ging dan normaal. Op 2g only leek het echter wel mee te vallen. Vandaag iig geen problemen aan deze kant via 4g. Overigens kon ik het niet laten en heb ik mn telefoon een reset gegeven via Xperia companion. Deed ik vroeger ook altijd, zeker na een major update. Was even schrikken toen het programma tijdens installatie een fout gaf en niet meer doorliep... dacht al bijna aan een bricked toestel. UEUpdateFailed met code UE_2005. Vervolgens nog een keer geprobeerd de software te herstellen en weer dezelfde foutmelding op hetzelfde moment in het proces.

Bleek uiteindelijk AVG de boosdoener; AVG uitgeschakeld en reset van de telefoon loopt zo door als een zonnetje. Dus mochten meer mensen hier last van hebben, het zou zomaar eens aan je virusscanner kunnen liggen!

• Sarrr
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11-12 18:45
Na veel wikken en wegen van de week toch maar een X Compact gekocht ter vervanging van mijn Z1 Compact. Helaas gaat hij vandaag weer terug op de post. Ik heb er nu twee dagen mee gespeeld en mijn toestel is erg schokkering bij het scrollen en hapert ontzettend veel bij het typen.

Ik begrijp niet dat andere mensen dit niet ervaren of gemeld hebben, het is vergeleken met mijn Z1C echt een stroef apparaatje. Het lijkt wel alsof de hoeveelheid apps of de nieuwe Android te zwaar is om te draaien. Fabrieksreset een aantal keer geprobeerd, en direct uit de doos doet hij het prima maar zodra er het een en ander ge´nstalleerd of open staat, speelt dit probleem op.

Dan gaat nu opnieuw het grote wikken en wegen beginnen, durf ik de gok aan met de Z5 Compact of laat ik het formaat bij gebrek aan beter toch maar links liggen en pak ik een Samsung S7...

• poekman
Ik weet niet hoe snel jij kan typen maar ik herken dit probleem totaal niet met dit toestel. Die van mij reageert echt zeer snel en ook in stamina modus doet hij gewoon wat je ervan verwacht. Ik speel geen games, dat terzijde. Hiervoor had ik een Z3 compact maar deze voelt tot nu toe smoother en sneller aan. Misschien toevallig een buggy maandagochtend model gekregen?

En wat versta je onder een en ander ge´nstalleerd? Als je +200 apps installeert is het logisch dat hij wat trager wordt :p

poekman wijzigde deze reactie 11-01-2017 18:39 (26%)

• Sarrr
quote:
poekman schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:27:
Ik weet niet hoe snel jij kan typen maar ik herken dit probleem totaal niet met dit toestel. Die van mij reageert echt zeer snel en ook in stamina modus doet hij gewoon wat je ervan verwacht. Ik speel geen games, dat terzijde. Hiervoor had ik een Z3 compact maar deze voelt tot nu toe smoother en sneller aan. Misschien toevallig een buggy maandagochtend model gekregen?

En wat versta je onder een en ander ge´nstalleerd? Als je +200 apps installeert is het logisch dat hij wat trager wordt :p
Nee, geen 200 apps, echt niets geks. Gewoon slechts een klein deel overgezet van wat ik eerst op mijn Z1C had staan, dus het zijn er zelfs minder dan ik gewend ben. Ik neem ook aan dat het misschien aan mijn specifieke toestel ligt want anders had ik wel meerdere van dit soort ervaringen gelezen.

Qua typen dacht ik eerst dat het aan swipe lag (dat gebruik ik nooit, ben er zeer slecht in) maar ik merkte op een gegeven moment dat het de hapertjes waren waardoor het toestel 'dacht' dat ik swipete, wat resulteert in een lading spaties en autocorrecties die nergens op slaan. Merkte het ook bij het scrollen door nieuwsberichten, Facebook en bijvoorbeeld fotoalbum. De foto's laadden niet smooth, maar er zat altijd een hapertje in bij het bladeren.

• KoningPaulus
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11-12 17:26
Is er iemand die alle bloatware heeft uitgeschakeld / verwijderd met behulp van die usb debug toestand?
Ben daar niet helemaal in thuis, maar heb ooit op XDA iets gelezen daarover en daar stond toen een lijst bij wat je allemaal kon uitschakelen zonder dat het je systeem zou beinvloeden.

Iemand?

• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 10-12 03:19
quote:
patshad schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:32:
Heeel toevallig had ik gisteren ook het idee dat de accu harder ging dan normaal. Op 2g only leek het echter wel mee te vallen. Vandaag iig geen problemen aan deze kant via 4g. Overigens kon ik het niet laten en heb ik mn telefoon een reset gegeven via Xperia companion. Deed ik vroeger ook altijd, zeker na een major update. Was even schrikken toen het programma tijdens installatie een fout gaf en niet meer doorliep... dacht al bijna aan een bricked toestel. UEUpdateFailed met code UE_2005. Vervolgens nog een keer geprobeerd de software te herstellen en weer dezelfde foutmelding op hetzelfde moment in het proces.

Bleek uiteindelijk AVG de boosdoener; AVG uitgeschakeld en reset van de telefoon loopt zo door als een zonnetje. Dus mochten meer mensen hier last van hebben, het zou zomaar eens aan je virusscanner kunnen liggen!
virusscanner op je mobiel is sowieso nutteloos...

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S7 Edge - PC: http://oi64.tinypic.com/347zp6h.jpg

• giovanni2903
quote:
AmbroosV schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:33:
Ha, ik heb gisteren (op mijn Z5) ook last gehad van een extreem snel leeglopende batterij. Op 4 uur standby was ik 40% kwijt, met maar 5 minuten screen on time. Waarschijnlijk inderdaad een slechte update van Facebook oid.

Edit: nieuws: Serverupdate Facebook en Messenger veroorzaakte snel leeglopende accu

LOL. Thanks Facebook.
mijn z2 ging ook heel erg snel leeg, vond het al zo raar :P

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S7 Edge - PC: http://oi64.tinypic.com/347zp6h.jpg

• giovanni2903
en om even ontopic te komen, mijn broertje heeft sinds gister de XA uit de mooie X-lijn als vervanging voor zijn 1 week oude M4 Aqua (ging kapot in zijn broekzak toen hij ging zitten omdat het een dun toestel is...) en ik vind em voor 222 euro er erg mooi uitzien en erg vlot reageren, denk dat het een beter toestel is dan de x compact als ik zo de reacties hier lees af en toe...

• AntonFS
quote:
Sarrr schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:21:
Na veel wikken en wegen van de week toch maar een X Compact gekocht ter vervanging van mijn Z1 Compact. Helaas gaat hij vandaag weer terug op de post. Ik heb er nu twee dagen mee gespeeld en mijn toestel is erg schokkering bij het scrollen en hapert ontzettend veel bij het typen.

Ik begrijp niet dat andere mensen dit niet ervaren of gemeld hebben, het is vergeleken met mijn Z1C echt een stroef apparaatje. Het lijkt wel alsof de hoeveelheid apps of de nieuwe Android te zwaar is om te draaien. Fabrieksreset een aantal keer geprobeerd, en direct uit de doos doet hij het prima maar zodra er het een en ander ge´nstalleerd of open staat, speelt dit probleem op.

Dan gaat nu opnieuw het grote wikken en wegen beginnen, durf ik de gok aan met de Z5 Compact of laat ik het formaat bij gebrek aan beter toch maar links liggen en pak ik een Samsung S7...
Ik heb recent dus dezelfde overstap gemaakt (van Z1C naar X compact) en ik herken jou verhaal totaal niet. Ik vind het een goede stap voorwaarts. Hij is sneller, hapert nergens en ziet er qua scherm ook een stuk beter uit.

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 12-12 20:28
Weet iemand of Sony volgende maand in Barcelona aanwezig zal zijn?
Zoja, staan er dan ook nieuwe toestellen "for launch"?

Is benieuwd naar de opvolger van de huidige X Compact

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:45

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
D_Jeff schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:59:
Weet iemand of Sony volgende maand in Barcelona aanwezig zal zijn?
Zoja, staan er dan ook nieuwe toestellen "for launch"?
Volgens mij is er nog niks bekend over een eventuele presentatie op de MWC.

• tweaki wieki
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 08-12 11:09
quote:
poekman schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:49:
[...]

Ik heb mij de 29e aangemeld (incl bevestiging) en ook nog niets gehoord. Zullen inderdaad wel veel aanvragen krijgen!
Ik heb die 100 euro terug ontvangen.
- ongeveer 4 December aangemeld
- vrijwel direct bevestigings mail ontvangen
- 23 December mail ontvangen dat het is goed gekeurd
- 27 December bedrag op mijn rekening.

• AntonFS
Ah, de goedkeuringsmail duurt dus een stuk langer dan de door hun zelf toegezegde 7 werkdagen. Maar wel prettig om te horen dat het bij iemand al goed gegaan is en het geld is terugbetaald.

• loentje48
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 05-12 05:51
7-12-2016 aangemeld voor de cashback actie, maar tot op heden zelf nog geen bevestigingsmail ontvangen....

• patshad
quote:
giovanni2903 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 00:46:
[...]

virusscanner op je mobiel is sowieso nutteloos...
Wanneer je de software herstelt via companion moet je de telefoon uitschakelen en weer opstarten met vol - ingedrukt; de telefoon wordt daarna helemaal gewiped. AVG heb ik dan ook niet op mn mobiel staan, maar staat op mn PC :)

• giovanni2903
quote:
patshad schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:00:
[...]

Wanneer je de software herstelt via companion moet je de telefoon uitschakelen en weer opstarten met vol - ingedrukt; de telefoon wordt daarna helemaal gewiped. AVG heb ik dan ook niet op mn mobiel staan, maar staat op mn PC :)
oww vandaar, vond het al zo raar want op een mobiel heb je er niks aan :P
avg blokkeert wel vaker onnodig programma's op de PC, raad je malwarebytes aan ;)

giovanni2903 wijzigde deze reactie 12-01-2017 23:23 (8%)

• Sarrr
quote:
AntonFS schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:22:
[...]

Ik heb recent dus dezelfde overstap gemaakt (van Z1C naar X compact) en ik herken jou verhaal totaal niet. Ik vind het een goede stap voorwaarts. Hij is sneller, hapert nergens en ziet er qua scherm ook een stuk beter uit.
Hmm... misschien dat het dan toch aan dat specifieke toestel heeft gelegen. Het waren geen grote hapers, maar het beste kan ik het omschrijven wanneer je gewoon langzaam een stuk tekst op bijvoorbeeld een nieuwspagina verder scrollt, dat dit met zeer kleine trillinkjes gaat in plaats van soepel zoals je vinger beweegt (wat met mijn Z1C wel gewoon goed gaat). Daardoor begonnen de lettertjes een beetje te dansen voor m'n ogen. Je zag het bijvoorbeeld ook bij bladeren door foto's, dat de volgende foto als het ware in twee stapjes naar voren kwam in plaats van soepel het scherm in vloog. Het is echt een kwestie van ervaren denk ik wat het irritant maakt.
Ik zit nu een beetje te twijfelen of ik dan nog een nieuw toestel zal proberen, maar heb nu een beetje argwaan gekregen of hij dan een volgende update of een vollere opslag wel aankan...

• poekman
quote:
loentje48 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:38:
7-12-2016 aangemeld voor de cashback actie, maar tot op heden zelf nog geen bevestigingsmail ontvangen....
Dan is er wellicht wat mis gegaan met je aanmelding?

Ik heb inmiddels de goedkeuring van Sony binnen en krijg het bedrag komende week gestort.

• patshad
Ik heb ook vrijdag de goedkeuring gehad, en vandaag is het bedrag bijgeschreven. Goedkeuring duurde dus wat langer dan die 7 dagen, maar uiteindelijk geld binnen gehad. Blij met de goede complete deal :)

• kordouble
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 09-08 22:39
Ik heb ook vrijdag de 13de :) de goedkeuring ontvangen en bedrag zal binnen drie weken worden gestort.

• Mark22
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 09-12 20:05

Mark22

Centurion Mk. 5/2

Ik heb de X inmiddels enkele weken, en hij bevalt me zeer goed. Alleen stoort het mij behoorlijk dat ie vaak niet wil verbinden met het wifi netwerk. Vaak geeft ie aan dat ie wel verbonden is, maar dat ik dan geen internet heb. Het enige wat bij mij werkt is continue opnieuw verbinden waarna ie met geluk na 2 minuten echt verbonden is. Ik zie op internet dat dit al langer een probleem is bij Sony, maar echt een goed antwoord heb ik nog niet gevonden. Kan iemand mij helpen?

• bugelplyer
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 27-08 21:17
quote:
Mark22 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:29:
Ik heb de X inmiddels enkele weken, en hij bevalt me zeer goed. Alleen stoort het mij behoorlijk dat ie vaak niet wil verbinden met het wifi netwerk. Vaak geeft ie aan dat ie wel verbonden is, maar dat ik dan geen internet heb. Het enige wat bij mij werkt is continue opnieuw verbinden waarna ie met geluk na 2 minuten echt verbonden is. Ik zie op internet dat dit al langer een probleem is bij Sony, maar echt een goed antwoord heb ik nog niet gevonden. Kan iemand mij helpen?
Ik zal dit bericht opvolgen, want bij mij is het juist hetzelfde.
Op sommige netwerken geraak ik zelfs nooit meer, terwijl het vroeger wel lukte en een ander toestel geraakt er wel op.

• M!chiel
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 17:52
quote:
Heb je al Nougat of nog Marshmallow? Of maakte het geen verschil? Ik heb zelf Sony Concept op de X, eerst met met 7.0 en nu met 7.1.1, en heb nooit dit soort problemen met wifi gehad (aardig wat verschillende netwerken geprobeerd).

• Mark22
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 09-12 20:05

Mark22

Centurion Mk. 5/2

quote:
M!chiel schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:55:
[...]

Heb je al Nougat of nog Marshmallow? Of maakte het geen verschil? Ik heb zelf Sony Concept op de X, eerst met met 7.0 en nu met 7.1.1, en heb nooit dit soort problemen met wifi gehad (aardig wat verschillende netwerken geprobeerd).
Uit de doos stond er 6.0.1 op maar ik heb meteen naar 7.0 geŘpdate. Maar een 7.1.1 update heb ik nog niet gekregen, ook niet als ik 'm laat scannen naar software-updates.

• giovanni2903
quote:
Mark22 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:30:
[...]
Uit de doos stond er 6.0.1 op maar ik heb meteen naar 7.0 geŘpdate. Maar een 7.1.1 update heb ik nog niet gekregen, ook niet als ik 'm laat scannen naar software-updates.
factory reset help meestal wel, is wat gedoe maar vaak wel de moeite waard

• M!chiel
quote:
Mark22 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:30:
[...]
7.1.1 is voorlopig alleen beschikbaar voor Concept.

• patshad
Wat vinden de X compact eigenaren van het bereik van de telefoon op 4g? In vergelijking met de HTC M8 heb ik het idee dat het bereik er wat op achteruitgegaan is, terwijl ik me toch gewoon op dezelfde plekken bevind. Ik heb kpn als netwerkboer, maar waar ik met de M8 toch vaak 4 a 5 streepjes had, is het met de xperia vaak 1 tot maximaal 2 (om het even in streepjes uit te drukken). Wellicht dat er een andere manier van meten aan wordt gehouden (net zoals met apple destijds), maar ik vroeg het me toch even af hoe jullie dat ervaren in vergelijking met een vorige mobiel :).

Als ik terugschakel naar 3g of 2g is het bereik wel gewoon helemaal vol, dikke prima, het kan natuurlijk ook zijn dat kpn het 4g bereik heeft teruggeschroefd hier ;).

• wickedm3n
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 16:52

wickedm3n

Always having fun!

quote:
patshad schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:39:
Wat vinden de X compact eigenaren van het bereik van de telefoon op 4g? In vergelijking met de HTC M8 heb ik het idee dat het bereik er wat op achteruitgegaan is, terwijl ik me toch gewoon op dezelfde plekken bevind. Ik heb kpn als netwerkboer, maar waar ik met de M8 toch vaak 4 a 5 streepjes had, is het met de xperia vaak 1 tot maximaal 2 (om het even in streepjes uit te drukken). Wellicht dat er een andere manier van meten aan wordt gehouden (net zoals met apple destijds), maar ik vroeg het me toch even af hoe jullie dat ervaren in vergelijking met een vorige mobiel :).

Als ik terugschakel naar 3g of 2g is het bereik wel gewoon helemaal vol, dikke prima, het kan natuurlijk ook zijn dat kpn het 4g bereik heeft teruggeschroefd hier ;).
zolang je bereik niet helemaal weg valt is er niks aan de hand toch?? :+
Elke mobiel is anders gebouwd dus er zal altijd verschil zijn..

PSN : X-Wickedm3n-X

• giovanni2903
quote:
patshad schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:39:

ik heb op mijn z2 bijna altijd maar 2 of 3 streepjes (van de 4), maar alles werkt wel gewoon. zou me er niet zo druk om maken :P :)

• patshad
Mijn bereik valt inderdaad niet weg, en werken doet het zeker, maar ik vroeg het me gewoon af of het anderen ook was opgevallen :)! Ik maak me er verder niet al te druk om, het is niet iets waar ik direct wat aan kan doen. Ik stap de 27e over op tmobile, even kijken of het er dan beter van wordt! Ik ben verder erg tevreden met de xperia, dat zeker!

• RayenM
Ikzelf heb ook maar 1 a 2 streepjes. Was op de z3c ook zo. Ik woon ongeveer 250m van de mast. Zal wel Sony eigen zijn.

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Op het aanstaande MWC komt Sony waarschijnlijk met 5 nieuwe toestellen waaronder de opvolgers van de X, XA en XP [Sony Xperia 2017] Geruchten & Discussie
Compact versie zit er (nog) niet tussen maar die was ook met de IFA in berlijn aangekondigd afgelopen jaar en niet op het MWC

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• giovanni2903
heb het gelezen inderdaad, de 2 toptoestellen beloven eindelijk een keer een goeie upgrade te zijn. Ik ben benieuwd _/-\o_

giovanni2903 wijzigde deze reactie 27-01-2017 19:23 (3%)

• KoningPaulus
Zijn er mensen die de X(P) sinds aanschaf gebruiken zonder screen protector?
Zitten er al krassen op of is het scherm sterk genoeg?
(Ben een beetje klaar met al die prut screenprotectors)

• M!chiel
quote:
KoningPaulus schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:21:
Zijn er mensen die de X(P) sinds aanschaf gebruiken zonder screen protector?
Yep, nooit een screenprotector gebruikt; sinds eind november ÚÚn (ondiep) krasje opgelopen.

• loentje48
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 05-12 05:51
Nog nooit gebruikt, bij geen een telefoon. Zorgen dat er niks anders in je broekzak zit, tot dusver nog nooit een krasje opgelopen.

• kordouble
Sinds de update naar Nougat werkt bij mij de bluetooth niet meer goed. Mijn carkit (Parrot) reageert nauwelijks. Ook valt hij spontaan weg. Om na een poosje ca 15 seconden weer op te bouwen en dan is er weer bluetooth. Dit is met de Xperia X compact. Vandaag met ander toestel (LG G2) getest en die ging wel goed. Anderen ook hier last van cq een oplossing?

• RayenM
quote:
kordouble schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 19:27:
Sinds de update naar Nougat werkt bij mij de bluetooth niet meer goed. Mijn carkit (Parrot) reageert nauwelijks. Ook valt hij spontaan weg. Om na een poosje ca 15 seconden weer op te bouwen en dan is er weer bluetooth. Dit is met de Xperia X compact. Vandaag met ander toestel (LG G2) getest en die ging wel goed. Anderen ook hier last van cq een oplossing?
Nope, BT werkt prima icm een headphone. Geen verlies van signaal.

• giovanni2903
quote:
kordouble schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 19:27:
systeemherstel, dit lost meestal de meeste bugs op na een softwareupdate..

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
Mijn X compact kreeg vandaag weer een update waarmee ik de security patch van februari binnen heb.
Sinds ik de XC heb is Sony goed bezig met de updates.

• kordouble
quote:
giovanni2903 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:49:
[...]

systeemherstel, dit lost meestal de meeste bugs op na een softwareupdate..
Bedankt voor de tip. Systeemherstel uitgevoerd, echter nog steeds slecht werkend met mijn parrot mki9200. Wat RayenM aangaf met een BT headset werkt wel goed. :) Dus vermoedelijk is de afstandsbediening van de Parrot niet meer oke. :'(

• kordouble
Aanvulling: Smartphone was inderdaad niet de oorzaak. ;) De Parrot MKi9200 en dan specifiek de afstandsbediening was de schuldige. Er zat een verkeerd type batterij in. |:( Deze vervangen en alles werkt weer naar behoren.

• cptbuttlick
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 19:33

cptbuttlick

i7 6700K ,Gtx1080,16gb ddr4

quote:
Deadsy schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 20:08:
Mijn X compact kreeg vandaag weer een update waarmee ik de security patch van februari binnen heb.
ik zeg plus 1

• Deadsy
  • Nu online
quote:
Enig idee of de andere top toestellen van Sony van 2016 zoals de X Perf, X en XZ ook al de betreffende patch hebben?
Want als deze het ook hebben dan verdient Sony hiervoor wel wat aandacht vind ik.

Zie op sommige plekken mensen zeuren dat ze nog niet de laatste Android versie hebben maar genoeg andere merken hebben nog geeneens 7 op hun top toestellen, laat staan de laatste security patch.

• cptbuttlick

cptbuttlick

quote:
Deadsy schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 00:14:
[...]

Enig idee of de andere top toestellen van Sony van 2016 zoals de X Perf, X en XZ ook al de betreffende patch hebben?
Want als deze het ook hebben dan verdient Sony hiervoor wel wat aandacht vind ik.

Zie op sommige plekken mensen zeuren dat ze nog niet de laatste Android versie hebben maar genoeg andere merken hebben nog geeneens 7 op hun top toestellen, laat staan de laatste security patch.
Geen idee , ik heb de compact

• pim_smeets
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 08:34
quote:
Deadsy schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 20:08:
Had je voor deze update ook al de functie om in selfiemodus met een handgebaar de zelfontspanner te starten?
Ik heb namelijk gisteren een X Compact gehaald voor m'n moeder en meteen de update ge´nstalleerd. Dus ik kan niet zeggen of het ervoor ook al in zat. En zou het wel leuk vinden als dit ook naar de X komt, die ik zelf heb.

• Deadsy
  • Nu online
quote:
pim_smeets schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:36:
[...]

Had je voor deze update ook al de functie om in selfiemodus met een handgebaar de zelfontspanner te starten?
Ik heb namelijk gisteren een X Compact gehaald voor m'n moeder en meteen de update ge´nstalleerd. Dus ik kan niet zeggen of het ervoor ook al in zat. En zou het wel leuk vinden als dit ook naar de X komt, die ik zelf heb.
Zou ik eerlijk gezegd niet weten. Maar ik ga er vanuit dat dit ook naar de X komt, waarom niet.

• bugelplyer
quote:
Zoals eerder geschreven, heb ik het zelfde probleem en kan het nu oplossen, maar de echte reden ken ik nog altijd niet.
Ik heb wifi connection manager geinstalleerd en als ik verbonden ben met een router maar geen internet heb, ga ik in wifi connection manager naar het tabblad netwerkhulpmiddelen. dan open ik een submenu en ga naar Lan scan. Dan vink ik " vernieuwen forceren " aan en klik op starten. Dit duurt dan een 20 tal seconden dat het programma scant en de wifi is beschikbaar.
Ik begrijp wel niet hoe het wel lukt met deze app, en anders niet.

• giovanni2903
resetten van de telefoon helpt niet?

• bugelplyer
quote:
giovanni2903 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:22:
resetten van de telefoon helpt niet?
Ik heb hem al eens gereset en het hielp inderdaad niet. Maar na die reset had ik toch heel wat werk om alles opnieuw te installeren?

• giovanni2903
quote:
bugelplyer schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:57:
[...]

Ik heb hem al eens gereset en het hielp inderdaad niet. Maar na die reset had ik toch heel wat werk om alles opnieuw te installeren?
begrijp ik, maar een reset lost vaak de meeste bugs op

• cptbuttlick

cptbuttlick

• JJM vd E
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 06-12 22:50
Ik probeerde Android Auto op mijn Xperia XZ te instaleren, maar dat zou niet compatible zijn. Is hier een verklaring voor?

• giovanni2903
quote:
JJM vd E schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:58:
Ik probeerde Android Auto op mijn Xperia XZ te instaleren, maar dat zou niet compatible zijn. Is hier een verklaring voor?
kreeg je deze melding van de play store? Zoja, dan kun je gewoon via APK websites het bestand downloaden en die installeren

• quizmaster
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:49
quote:
KoningPaulus schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:55:
[...]

Laat je weten of dat wat is? Ben benieuwd.
Zou nog terug komen op mijn ervaring van de full body screen cover voor de X Performance.
Heb zelf de transparante versie besteld. Hij wordt uiteraard wel iets dikker maar is een prima ding.
Veel beter dan die covers die niet het hele scherm afdekken.
Had hem hier besteld.

• Steeffoon
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13:50

Steeffoon

Android-nerd

quote:
JJM vd E schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:58:
Android Auto is officieel niet in Nederland beschikbaar, in ieder geval niet via de Google Play Store. Op het internet kun je via bronnen zoals APKMirror wel een 'ondertekende' versie van de APK vinden en veilig installeren.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17:28
Met grote vertraging is hij er eindelijk, de review over de X compact heb ik gisteren uitgebracht. Ik hoop dat jullie je hierin een beetje kunnen vinden :)

productreview: Sony Xperia X Compact Blauw review door Kiswum

Stem op Kiswum voor reviewer van het jaar 2017/2018!

• Ymro
  • Laatst online: 15-03 00:20
Iemand nog wat tips voor de sony x performance maakt niet uit wat voor tips ze zijn welkom:)

• giovanni2903
nieuwe update:
Xperia Keyboard 8.0.A.0.50

What's new:
-Adapted for Android 7.0
-New emojis
-Performance improvements

downloadlink mag ik niet geven, maar wilde het even delen (iedereen weet denk ik wel waar je APK's kunt halen :P ).

EDIT:
nieuwe emoji kan ik niet vinden, beetje vaag..

giovanni2903 wijzigde deze reactie 27-02-2017 23:06 (10%)

• KoningPaulus
quote:
quizmaster schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:57:
[...]

Zou nog terug komen op mijn ervaring van de full body screen cover voor de X Performance.
Heb zelf de transparante versie besteld. Hij wordt uiteraard wel iets dikker maar is een prima ding.
Veel beter dan die covers die niet het hele scherm afdekken.
Had hem hier besteld.
Ik heb zelf ook zo'n soortgelijke van dezelfde site besteld en geprobeerd. Maar ik vond hem niet zo goed hechten als een "normale rechthoekige" screenprotector. Er kwam lucht onder waardoor ik best hard moest drukken, typen niet meer fijn ging en je hem hoorde kraken/plakken doordat je de protector telkens op het scherm drukte. Ik heb hem er nu af gehaald en ga voor het eerst sinds tijdens m'n telefoon zonder protector gebruiken. (Het zal wel slechte karma zijn, maar 24 uur nadat ik de protector eraf had gehaald viel de telefoon van 1,5m hoog op de tegels. Lang leve m'n Ringke Fusion hoesje met opstaande randen :+ _/-\o_ )

• quizmaster
Kom je goed weg.
Heb inmiddels al behoorlijk wat schermen moeten vervangen. Bij mij blijft er altijd een screen protector op.

• Ymro
  • Laatst online: 15-03 00:20
Batterij die in het begin maar 15 uur meeging met wat aanpassingen opeens een dag en 6 uur! Nu is het batterij probleem van de sony x performance geen probleem meer:)

• KoningPaulus
quote:
Ymro schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:05:
Batterij die in het begin maar 15 uur meeging met wat aanpassingen opeens een dag en 6 uur! Nu is het batterij probleem van de sony x performance geen probleem meer:)
Wat heb je precies gedaan? Ik kom namelijk niet verder met een SOT van 5-6 uur.

KoningPaulus wijzigde deze reactie 07-03-2017 18:33 (8%)

• Videokeizer
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 10-12 21:34
Hallo, weet iemand een goede Tempered glass screen protector voor de Sony X compact die goed past? Ik lees veel over protectors die net niet passen ofzo. Iemand een tip?

• D_Jeff
Iemand nog andere ervaringen over de X Performance dan de beknopte reviews in de PW?

• retlaw
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18:49

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

quote:
Videokeizer schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:37:
Hallo, weet iemand een goede Tempered glass screen protector voor de Sony X compact die goed past? Ik lees veel over protectors die net niet passen ofzo. Iemand een tip?
Ik heb nu voor de derde maal een protector van Orzly. Besteld via Amazon voor een xperia z5 compact, HTC 10 en iPhone SE. Deze passen allemaal perfect. Ik denk dat die voor de xperia x compact ook wel mooi zal passen...

Battle.net || Strava

• Videokeizer
Top. Besteld. hartelijk dank....
Dan nu de volgende vraag: welke (betaalbare) 3.0 quickcharger werkt met de Sony X Compact? Ik heb het liefst een quickcharger 3.0 docking station, maar een goed werkende quickcharger 3.0 adapter zou ik ook blij mee zijn. Ik zit al te te kijken op amazon.de maar ik vind het allemaal maar slecht vindbaar. Dat geldt ook voor die tempered glasses. Is die X Compact zo impopulair dat er amper accessoires voor zijn gemaakt? Vreemd toch.

• giovanni2903
quote:
Videokeizer schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:39:
Top. Besteld. hartelijk dank....
Dan nu de volgende vraag: welke (betaalbare) 3.0 quickcharger werkt met de Sony X Compact? Ik heb het liefst een quickcharger 3.0 docking station, maar een goed werkende quickcharger 3.0 adapter zou ik ook blij mee zijn. Ik zit al te te kijken op amazon.de maar ik vind het allemaal maar slecht vindbaar. Dat geldt ook voor die tempered glasses. Is die X Compact zo impopulair dat er amper accessoires voor zijn gemaakt? Vreemd toch.
een docking station 3.0 vind ik ook niet zo snel. opladers zijn er genoeg te vinden. zit er niet een standaard quick charge 3.0 lader bij die telefoon?

• Videokeizer
nee zit er niet standaard bij. Belachelijk, maar maar dacht ik.

• giovanni2903
die laders zijn 20-30 euro, dus dat valt nog te overzien toch :)
wel raar van sony idd..

• KoningPaulus
Ik zou destijds via de introductie van de XP een quick charger krijgen. Werd toen beloofd dat ik die zou krijgen, maar nooit gekregen. Na onlangs wederom mailcontact gehad te hebben, werd me doodleuk verteld dat ik die niet meer kon krijgen, omdat de promotie actie was verlopen... Goh..
Enfin, iemand ervaring met de quickcharger van de XP / is het de moeite om te kopen?

• geelers
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 23-06 09:31
Mede omdat het nog niet echt storm loopt in [Sony Xperia XZs] Ervaringen & Discussie
ben ik benieuwd of iemand al de XZs heeft ge-pre-orderd?

• wickedm3n
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 16:52

wickedm3n

Always having fun!

Ik pre-order nooit een telefoon veel te duur..
Vorig jaar heb ik de z5 gekocht omdat Sony alleen de xp aan had gekondigd.. Uiteindelijk was daar de xz die ik best zou willen en nu de xzs. Ik zou hem graag willen maar alleen als hij goedkoper is ;) mijn z5 doet het nog prima met Android 7 :)

PSN : X-Wickedm3n-X

• jorammeke
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:22

jorammeke

Heb je hem weer

quote:
geelers schreef op maandag 13 maart 2017 @ 23:31:
Mede omdat het nog niet echt storm loopt in [Sony Xperia XZs] Ervaringen & Discussie
ben ik benieuwd of iemand al de XZs heeft ge-pre-orderd?
Nog niet ge-pre-ordered. Wel op m'n shortlist. M'n huidige Z1c valt regelmatig uit, accu wordt slecht enz.
Dus deze lijkt me wel wat. Voordeel tov de XZ is gelijk android 7, en daar mee waarschijnlijk ook iets langer updates naar nieuwere android versies.

Canon EOS 40D - 8 tot 300mm - Sloot geheugen - En wat crumpler spul

• giovanni2903
quote:
jorammeke schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:42:
[...]

en daar mee waarschijnlijk ook iets langer updates naar nieuwere android versies.
idd, updates tot eind 2019 als het meezit :)

• Deadsy
  • Nu online
Mijn X Compact heeft gisteren de maart security update gehad.

Jammer dat dit toestel niet zoveel aandacht krijgt, is nog steeds iets te duur maar blijft tot nu toe een top toestel qua accuduur en updates.

• Hanky74
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:09
Heb sinds de laatste update dat mn x compact spontaan uit gaat. Nu al 2x meegemaakt.

• Hanky74
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:09
quote:
Hanky74 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:12:
Heb sinds de laatste update dat mn x compact spontaan uit gaat. Nu al 2x meegemaakt.
Hmm lijkt nu na een reset beter te gaan. :)

• Binas
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-04 15:34
quote:
poekman schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:27:

Hoe bevalt hij en waarom heb je uiteindelijk ervoor gekozen om de X-compact te kopen?
Echt heel veel verbeteringen zijn er niet. Je kon net zo goed de batterij van je Z3c vervangen of een nieuwe (via markplaats oid) Wat mij even tegenhoudt is dat het niet spatwater dicht is (niet dat ik het echt nodig heb). Daarnaast lees ik dat de accuduur tegen valt. Ook al is deze volgens een test uit de review binnen tweakers langer dan de Z3c.

Mijn Z3c loopt momenteel snel leeg (denk niet door apps, maar eerder ouderdom (1 jaar oud)) Daarnaast laad hij heel lastig op (denk een usb poort die niet lekker zit omdat hij een paar keer is gestuiterd).

Naast de Xc zit ik te denken aan een Sony Xperia X Performance of een Samsung.

Alvast bedankt voor je antwoord (ook aan andere die ook hierop reageren).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• poekman
Ik ben gedwongen tot aanschaf van de X-Compact omdat mijn Z3c "ontvreemd" is ;) De X-Compact bevalt tot nu toe prima! Ik vind hem zelfs 'smoother' aanvoelen dan de Z3c qua bediening. De vingerprintscanner werkt fantastisch en alles werkt gewoon net wat sneller voor m'n gevoel.
Over de batterijduur: in Stamina-modus met 'Gebalanceerde energiebesparing' ingeschakeld red ik in principe 3 dagen, inclusief 's nachts aan laten staan. Synchroniseren staat continu aan, bluetooth en GPS uit. Vrij netjes voor een smartphone. Zeker als ik op mijn werk ben, ligt hij veel ongebruikt stil dus de screen-on-time is niet hoog bij mij.
Ik ben zelf fan van Sony, omdat Samsung meer 'rommel' op zn smartphones meeleverd weet ik uit ervaring. Sony is ook niet geheel bloatware vrij, maar veel apps kan je verwijderen/uitschakelen waardoor er weinig overbodige apps overblijven.

poekman wijzigde deze reactie 03-04-2017 09:29 (6%)

• schubbie
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 01-12 12:07
Weer er iemand nog ergens een mooie aanbieding voor de Sony X compact? :D

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 13:30

Weemism

Es el Pollo Diablo!

(jarig!)
quote:
schubbie schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:58:
Weet er iemand nog ergens een mooie aanbieding voor de Sony X compact? :D
Weet niet precies wat je met een 'mooie' aanbieding bedoelt, maar anders zou ik het gewoon op Pricewatch bekijken en eventueel een pricealert inschakelen als de prijs is gezakt naar de prijs die je ervoor wil betalen.

pricewatch: Sony Xperia X Compact Zwart

• Philtjens
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 06-12 11:10
Iemand die in het bezit is van een experia x performance
Mijn moeder haar gsm is aan vervanging toe en krijgt dus mijn huidige oneplus x

Mijn oog is gevallen op de xperia x performance waarom ??

Mijn eisen zijn
5 inch screen
Notificatie led
Goede cameras
Degelijke batterij life
Nfc
4g
Snelle gsm wat alle taken moeiteloos aankan (browsen, lichte games, youtube kijken, social media, whatsapp) dit zijn alle taken wat ik doe
Mooi helder beelscherm
Goede boxen
Fingerprint scanner
Android 7
Water en stofdicht is fijn meegenomen aangezien ik veel ga snowboarden en mijn werk heel stoffig is

Dit zijn de voornaamste functies

Dan kol ik uiteindelijk altijd bij de sony uit ?
Er is ook nog xiao mi 5s maar wil gewoon een goede gsm waar alles lekker op loopt en had hierover gelezen dat er bepalde dingen geroot moeten worden ... Nog nooit geroot weet ook niet wat dit is .
Ofwel de Zuk z2 kon ook wel interessant zijn maar heb veel twijfels over onbekende 'chinsese' merken.
Heb in het verleden ook een huaweu honor gehad en die had ook de nodige problemen en kon ook nergens terecht voor problemen.
vandaar dat ik liever voor de sony opteer ook.

Wat zijn de reacties op de x performance is het zijn geld waard tegenwoordig 450 euro ??

Meeste revieuws wat ik gelezen heb raden het allemaal af omdat de camera redelijk zwak is en er betere telefoons voor dat geld te krijgen zijn maar ben helemaal geen samsung fan

Alvast bedankt mede tweakers

Philtjens wijzigde deze reactie 13-04-2017 23:29 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D_Jeff
Ha @Philtjens ,

Even ongeacht je keuze die je gaat maken, ik volg X Perf nu een 2 weekjes in de PW. De laatste 3 dagen zie ik steeds minder winkels staan die de X Perf nog verkopen.
Hieruit kan ik maar 1 conclusie trekken: Die gaat eruit. Verwacht dus geen lagere prijs meer.

Verder heeft een vriend van mij de XZ aangeschaft. Mooi dingetje en heeft een langere support duur dan deze X Perf ;)

• Philtjens
quote:
D_Jeff schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:02:
Ha @Philtjens ,

Even ongeacht je keuze die je gaat maken, ik volg X Perf nu een 2 weekjes in de PW. De laatste 3 dagen zie ik steeds minder winkels staan die de X Perf nog verkopen.
Hieruit kan ik maar 1 conclusie trekken: Die gaat eruit. Verwacht dus geen lagere prijs meer.

Verder heeft een vriend van mij de XZ aangeschaft. Mooi dingetje en heeft een langere support duur dan deze X Perf ;)
Hey D-jeff
Ik verwacht ook niet direct lagere prijzen maar meer de twijfel of dit wel of niet een goed toestel is in de 5inch categorie.

Ik heb ervoor een 5'2 inch gehad en vond dit te groot.

De sony heeft op papier bijna alles wat ik zork in een telefoon buiten een utouch fingerprint maar of deze in de echte wereld daarom zo goed is wordt niet uitgesproken vandaar mijn twijfel ook nog dus.
Ik wil geen overhaaste beslissingen nemen vandaar het is en blijft genoeg geld dus wil er ook zeker van zijn dat ik er ook iets voor terug krijg dan

Kenny

Philtjens wijzigde deze reactie 14-04-2017 11:41 (7%)

• D_Jeff
X Perf is zeker een mooi toestel, maar als je de reviews leest, zie je een vergelijkingen met de Z5.
Behalve een "M4 Aqua / M5" design is het verder niet echt een upgrade. Vandaar dat vele reviews negatief schrijven.

Issie dan echt zo slecht? Ik vermoed het niet ;)

• Philtjens
quote:
D_Jeff schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:40:
X Perf is zeker een mooi toestel, maar als je de reviews leest, zie je een vergelijkingen met de Z5.
Behalve een "M4 Aqua / M5" design is het verder niet echt een upgrade. Vandaar dat vele reviews negatief schrijven.

Issie dan echt zo slecht? Ik vermoed het niet ;)
Het enige waar ik een beetje over twijfel is de fingerfrint scanner.
Vind de positie een beetje raar en het is een klein knopje ook wat je altijd moet indrukken ipv gewoon even aan te raken of te swypen en de animatie duurt op zich ook wat lang eer het scherm aan springt

Ik ga het misschien toch maar gewoon proberen telefoon zal zowiezo een grote upgrade zijn tov mijn oneplus x nu haha

Kenny

• M!chiel
quote:
Philtjens schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 05:15:
[...]

Het enige waar ik een beetje over twijfel is de fingerfrint scanner.
Vind de positie een beetje raar en het is een klein knopje ook wat je altijd moet indrukken ipv gewoon even aan te raken of te swypen en de animatie duurt op zich ook wat lang eer het scherm aan springt

Ik ga het misschien toch maar gewoon proberen telefoon zal zowiezo een grote upgrade zijn tov mijn oneplus x nu haha

Kenny
Ik heb de XX met zo'n zelfde fingerprint scanner. Werkt heel fijn in combinatie met double tap to wake. Je hoeft dan alleen je vinger even tegen de scanner te houden (zonder te drukken). De scanner zit precies op de goede plaats voor je linker middelvinger of je rechterduim (als je rechtshandig bent). Als het toestel op tafel ligt kan hij aan met het topje van je rechtervinger.

• quizmaster
quote:
M!chiel schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:33:
[...]

De scanner zit precies op de goede plaats voor je linker middelvinger of je rechterduim (als je rechtshandig bent). Als het toestel op tafel ligt kan hij aan met het topje van je rechtervinger.
Helemaal mee eens. Ben juist erg blij met de scanner aan de zijkant.

• Philtjens
Bedankt allemaal mannen bij deze een bestelling plaatsen
Helaas zijn ze bij belsimpel uitverkocht nu 😤
Bij paradigit zijn ze dan weer net iets duurder dus even een mailtje gedaan naar belsimpel wanneer deze weer binnen komen.

Dit zal mijn eerste sony worden ik ben benieuwd finger crossed
Toestel ziet er op papier allesinds indrukwekkend uit jammer dat ik deze niet ergens in een winkel kon testen

Kenny

• giovanni2903
quote:
Philtjens schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:08:
Bedankt allemaal mannen bij deze een bestelling plaatsen
Helaas zijn ze bij belsimpel uitverkocht nu 😤
Bij paradigit zijn ze dan weer net iets duurder dus even een mailtje gedaan naar belsimpel wanneer deze weer binnen komen.

Dit zal mijn eerste sony worden ik ben benieuwd finger crossed
Toestel ziet er op papier allesinds indrukwekkend uit jammer dat ik deze niet ergens in een winkel kon testen

Kenny
sony is echt een dikke prima, veel plezier ermee alvast :)

• Philtjens
Toestel was nergens meer nieuw te koop in het zwart heb hem dan maar via tweede keuze via' coolblue besteld
Zo kan ik het toestel ook 30 dagen testen en moest het mij niet bevallen kan deze erna weer terug geruild worden en krijg ik mijn geld terug.
Alvast het proberen waard dus en tevens ook een heel scherpe prijs waarvoor het bijna onmogelijk is om er dan nee tegen te zeggen 😉

Kenny

• Philtjens
Vandaag het toestel ontvangen ben er even mee bezig geweest en nu snap ik de commentaren van de revieuws ook

De achterkant klinkt heel hol en als er een notificatie binnekomt begint heel het toestel te ramellen door de holle achterkant denk ik best irritant en maakt veel geluid
De stereo front speakers klinken ook echt niet goed ik krjg nog beter geluid uit mijn oneplus x het klinkt allemaal ook alsof het heel ver weggestopt is.
Knopjes voelen heel goedkoop aan je kunt ze indrukken maar maken je krijgt er bijna geen feedback van omdat ze redelijk los zitten ?
Toestel wordt ook vrij snel warm en met enkel door de instellingen te kijken al 20% batterij weg ???
Wow dit is echt een van de slechtste telefoons wat ik ooit zo in men handen heb gehad

Verder zijn er ook goede punten dat zijn de cameras die doen het uitstekend en het scherm is echt prachtig.

Ik ga het toestel niet eens meer verder uit testen en ga het direct morgen weer terug sturen het is echt inderdaad gewoon veel te duur voor wat het is.

Vond de fingerprint ook niet echt goed werken door de plaatsing is deze wat klein en heeft moeite met inlezen dan.

Nu blijft de vraag alleen welk toestel zou ik dan halen 😂

Kenny

• giovanni2903
quote:
Philtjens schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:57:
Vandaag het toestel ontvangen ben er even mee bezig geweest en nu snap ik de commentaren van de revieuws ook

De achterkant klinkt heel hol en als er een notificatie binnekomt begint heel het toestel te ramellen door de holle achterkant denk ik best irritant en maakt veel geluid
De stereo front speakers klinken ook echt niet goed ik krjg nog beter geluid uit mijn oneplus x het klinkt allemaal ook alsof het heel ver weggestopt is.
Knopjes voelen heel goedkoop aan je kunt ze indrukken maar maken je krijgt er bijna geen feedback van omdat ze redelijk los zitten ?
Toestel wordt ook vrij snel warm en met enkel door de instellingen te kijken al 20% batterij weg ???
Wow dit is echt een van de slechtste telefoons wat ik ooit zo in men handen heb gehad

Verder zijn er ook goede punten dat zijn de cameras die doen het uitstekend en het scherm is echt prachtig.

Ik ga het toestel niet eens meer verder uit testen en ga het direct morgen weer terug sturen het is echt inderdaad gewoon veel te duur voor wat het is.

Vond de fingerprint ook niet echt goed werken door de plaatsing is deze wat klein en heeft moeite met inlezen dan.

Nu blijft de vraag alleen welk toestel zou ik dan halen 😂

Kenny
een van deze 2 misschien? :)

video: Sony XZ Premium en XZs: smartphones met een bijzondere camera

• Philtjens
quote:
Zijn te groot denk dat ik het voorlopig bij mijn oneplus x ga houden en wachten tot de nieuwe 5 uitkomt of misschien terug naar honor/huawei als zei hun notificatie probleme' opgelost hebben.

Wil zowiezo het liefst een 5inch scherm met flagship specs en zo vind ge ze bijna niet fus best nog wachten dan 👍

Kenny
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*