Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
quote:
fabstar81 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:36:
[...]

dat heb ik mij ook weken afgevraagd. de prijs heeft me tot de Z5 gedreven. 550 euro vond ik al veel, maar 700 voor de X Performance, of hoe de XZ straks geprijsd is, vond ik de spuigaten uitlopen.

gelukkig nog met de Z5 dual een goede business case, binnen 15,7 maanden heb ik hem terugverdiend door mijn prive abo op te zeggen en alles op mijn werk abo te doen _/-\o_
Bedankt, 700 euro is idd bizar veel, dan ga ik ook voor de Z5. Had nog geen prijsindicatie van de XZ Dual gevonden, maar het zal waarschijnlijk zoiets zijn. Ik ga ook vanwege werk over, mijn eigen sim hou ik alleen voor het nummer, ik zet de allergoedkoopste simonly erop wanneer mijn abbo in maart afloopt, en dan doe ik alles via de werksim (onbeperkt internet, bellen en SMSen, ook prive, en krijg nog eens 30 euro per maand vergoeding). Dus dan heb ik 'm in bijna 20 maanden terugverdiend. :p Zometeen maar even bestellen dan, als het goed is is ie bij Phonebucks op voorraad. Heerlijk die adrenalinerush die je krijgt bij het kopen van nieuwe gadgets. :9

• fabstar81
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 17-08 16:06
ik heb mijn prive sim zelfs omgezet naar prepaid. helemaal 0 kosten, alleen dus wel bereikbaarheid op je oude nummer. en whatsapp :+

mis ik een telefoontje, bel ik gewoon terug met het werknummer.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• SmurfLink
  • Niet online
Whaha oh da's ook wel een goeie tip! Ik bel sowieso praktisch niet, dus als dat nodig is pak ik daar de werksim wel voor. Als vodafone me lastig gaat vallen dat m'n abbo bijna afloopt ga ik daar zeker naar kijken!

Bedankt voor alle adviezen iedereen! :) Z5 Dual is besteld, kreeg net al een belletje oet almelo dat ie onderweg is van een ander filiaal maar ze hun uiterste best gaan doen hem voor het weekend bij mij te krijgen. Goeie service!

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online
quote:
AmbroosV schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:22:
[...]

Ik was het direct beu. Je kan niet instellen dat je geen spatie wil na het invoegen van een woord via de suggesties/correcties, en dat is erg storend. En de goede themes zijn betalend, in het standaard Sony-thema dat erin zit zijn correcties veel te vet en groot naar mijn goesting.

Gewoon via *knip* Xperia Keyboard er terug opgezet, en binnenkort ga ik misschien Google Keyboard eens bezien, maar SwiftKey? Hell no.
IK heb geen xperia maar dat kan in swiftkey wel.

rens-br wijzigde deze reactie 18-10-2016 11:30 (1%)

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Nelioka
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 27-12-2016

Nelioka

Juist.

Nog steeds geen XZ voor mij. Heb al paar keer contact gezocht met Coolblue maar ze komen maar met weinig informatie. 'Nog even afwachten' is vaak het antwoord.
Ook de Style Cover die heb ik besteld laat al een poos op zich wachten.

Zou Sony zich verkeken hebben op de hoeveelheid vraag? Ik had namelijk niet verwacht dat er zoveel vraag zou zijn naar de XZ.

• ignitem
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-08 20:54
quote:
kaasaanfiets schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:02:
Even een vraag voor de mensen die een XA hebben. Als je het toestel in 1 hand vast hebt, heb je dan wel eens last dat je vingers door de smalle bezels het scherm raken waardoor hij niet scrolt of niet reageert of per ongeluk iets aanklikt of iets dergelijks?
Ja, dat overkomt me wel eens.

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

quote:
ignitem schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 00:15:
[...]

Ja, dat overkomt me wel eens.
Wel eens? Niet regelmatig dus?

• Leejjon
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 14-06 14:37
Gebruik de X Compact nu een paar weken. Tot nu toe een vastloper gehad wifi stopte met werken, daarna crashde de 9gag app, daarna het menu en ik kon alleen maar rebooten. Verder nergens last van. Beetje stom weer dat er nog steeds apps geinstalleerd zijn zoals "what's new" die ik gewoon niet kan verwijderen of op z'n minst kan hiden in de app lijst. Ook een beetje jammer van het plastic dat gevoelig is voor vinger afdrukken en dat hij niet waterdicht is.

Nog steeds wel een goede aankoop. Het is (naast de Z5C) de enige kleine Android telefoon die snel is en een update naar 7.0 gaat krijgen. Met 442 euro is hij ook goedkoper dan de Xperia Z5 compact was.

• P-Rock
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18-07 21:40
quote:
Leejjon schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:46:
Gebruik de X Compact nu een paar weken. Tot nu toe een vastloper gehad wifi stopte met werken, daarna crashde de 9gag app, daarna het menu en ik kon alleen maar rebooten. Verder nergens last van. Beetje stom weer dat er nog steeds apps geinstalleerd zijn zoals "what's new" die ik gewoon niet kan verwijderen of op z'n minst kan hiden in de app lijst. Ook een beetje jammer van het plastic dat gevoelig is voor vinger afdrukken en dat hij niet waterdicht is.

Nog steeds wel een goede aankoop. Het is (naast de Z5C) de enige kleine Android telefoon die snel is en een update naar 7.0 gaat krijgen. Met 442 euro is hij ook goedkoper dan de Xperia Z5 compact was.
Volgens mij is het aluminium ipv plastic.

• mawi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 10-08 12:47
Weten jullie of er al ergens hoesjes te krijgen zijn voor de XZ? Vind de originele hoesjes beetje te duur en die zijn overigens ook nog niet geweldig te verkrijgen, zeker de blauwe niet.

• Nelioka
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 27-12-2016

Nelioka

Juist.

quote:
mawi schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:17:
Weten jullie of er al ergens hoesjes te krijgen zijn voor de XZ?
Op Gsmpunt staan diverse hoesjes voor een schappelijke prijs.

• Leejjon
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 14-06 14:37
quote:
P-Rock schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:57:
[...]

Volgens mij is het aluminium ipv plastic.
"Waarin de telefoons dan weer wel verschillen, is de behuizing. Hoewel de stijl van het ontwerp gelijk is, gebruikt Sony voor de X Compact een effen, glanzend plastic."

Bron: reviews: Sony Xperia XZ en X Compact: stappen voor- en achteruit

• ignitem
quote:
kaasaanfiets schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:11:
[...]

Wel eens? Niet regelmatig dus?
Ik probeer mijn vingers iets minder te klemmen rond het toestel, zodat ze het scherm niet raken, maar zo af en toe gaat het toch fout en reageert het scherm niet meer of worden er ongewenste apps opgestart. Het overkomt me nog ongeveer één keer per week.

Misschien dat een hoesje je probleem oplost?

ignitem wijzigde deze reactie 20-10-2016 20:00 (5%)

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

quote:
ignitem schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:59:
[...]

Ik probeer mijn vingers iets minder te klemmen rond het toestel, zodat ze het scherm niet raken, maar zo af en toe gaat het toch fout en reageert het scherm niet meer of worden er ongewenste apps opgestart. Het overkomt me nog ongeveer één keer per week.

Misschien dat een hoesje je probleem oplost?
Ik ben anti hoesjes ;)

• ignitem
quote:
Vind ik zelf ook zonde met dit toestel :)

• mawi
quote:
Nelioka schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:48:
[...]

Op Gsmpunt staan diverse hoesjes voor een schappelijke prijs.
Had ik inderdaad al gezien, zijn alleen nog niet leverbaar.

• Wararak
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 22-07 10:45
Weinig gebruikservaringen op dit forum voor wat betreft de xz. Heb hem nu bijna 10 dagen en ben benieuwd wat anderen ervan vinden.

• J-bay
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15:32
quote:
Wararak schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:26:
Weinig gebruikservaringen op dit forum voor wat betreft de xz. Heb hem nu bijna 10 dagen en ben benieuwd wat anderen ervan vinden.
Jammer genoeg wel, mag over een kleine 2 weken ook een nieuwe telefoon uitkiezen maar ben nog niet overtuigd. Hopelijk komt tweakers zelf snel met een uitgebreide review.

Maare wat zijn jou ervaringen met de xz zelf ? :)

• Wararak
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 22-07 10:45
Ik kom van z3. Alles is sneller en beter. Gewoon super mooi toestel.
Twee zaken vind ik minder dan de z3: volume van de speakers en de batterij.
Vooral batterij is wennen. Met de z3 haalde ik makkelijk 3 dagen. Ben een "rustige" gebruiker.
Nu haal ik twee dagen, dat is wel wennen. Misschien wordt de batterij nog beter.
Heb de blauwe uitvoering, schitterende kleur.

• BrbZrk
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 10-08 23:32
Van de Z3 komen is ALTIJD wennen met de batterij want ik heb vaak 8 uur screen-on-time met dat ding. Als in vergelijking de XZ 6-6,5 uur ofzo haalt vind ik het genoeg dus 20% MAX verschil...

Speaker vind ik wel OK..

Ben ook geen hoesjes man maar de officiele blauwe van XZ is wel supermooi met een "aan/uit" functie erin

BrbZrk wijzigde deze reactie 29-10-2016 21:39 (3%)

• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 04:11
quote:
ik ook, maar het heeft wel al een paar keer mijn glazen toestel gered :P

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S7 Edge - PC: http://oi64.tinypic.com/347zp6h.jpg

• quizmaster
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19-08 10:37
Helaas stopt bij mij op de Sony Xperia X Performance de auto rotatie regelmatig. Na een reboot doet die het weer even, daarna weer niets. Vrij lastig bij foto's en films.

Op de Sony site is er een forum topic (klik) over. Heb zelf verschillende suggesties geprobeerd (apps stop zetten/verwijderen, uiteraard laatste software versie etc.). Maar nog zonder succes. Lijkt er op dat er nog geen duidelijke oplossing.

Via mail contact met Sony Care, maar blijf standaard reacties krijgen die neerkomen op terug naar fabrieks instellingen e.d. Dat wordt weer een tijdrovend klusje (alles weer terug zetten) waarvan ik me afvraag of zal helpen (komt over als een standaard antwoord).

Hebben meer mensen in dit forum hier last van?

• KoningPaulus
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15:38
quote:
quizmaster schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:43:

Nog nooit meegemaakt. Het enige wat mij echt opvalt is de slechte ontvangst, met name mobiele netwerken.

• ouwefreaker
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 10-08 18:33
Wie o wie heeft mijn probleem ook ooit of recent gehad.
Telefoon springt automatisch naar verschillende apps, en doet heel raar net een fabrieks reste gedaan, gelukkig ging dat net ,Maar nu moet ik mijn wifi code intypen en dat lukt niet omdat een enkele keer het venster wel werkt en dan weer niet.
Heel raar.

• giovanni2903
quote:
ouwefreaker schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:55:
Wie o wie heeft mijn probleem ook ooit of recent gehad.
Telefoon springt automatisch naar verschillende apps, en doet heel raar net een fabrieks reste gedaan, gelukkig ging dat net ,Maar nu moet ik mijn wifi code intypen en dat lukt niet omdat een enkele keer het venster wel werkt en dan weer niet.
Heel raar.
contact met sony opnemen, er is wss iets defect in je scherm waardoor hij automatisch dingen aanklikt.
Hier kun je een live chat met ze starten (nederlands, van 8 tot 18 (en zaterdag vanaf half 10): http://support.sonymobile.com/nl/chat/?c=19&l=Nederland

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S7 Edge - PC: http://oi64.tinypic.com/347zp6h.jpg

• ouwefreaker
quote:
giovanni2903 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:13:
[...]

contact met sony opnemen, er is wss iets defect in je scherm waardoor hij automatisch dingen aanklikt.
Hier kun je een live chat met ze starten (nederlands, van 8 tot 18 (en zaterdag vanaf half 10): http://support.sonymobile.com/nl/chat/?c=19&l=Nederland
Bedankt , het gaat nu weer goed ,tot op heden.
Wel afwachten want het is wel raar.

• Frietsaus
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Heb sinds kort een Xperia X Compact, nieuw overgenomen voor een zacht prijsje. Was al een tijdje op zoek naar een klein toestel die toch enigszins high end aanvoelt en presteert, wat mij betreft is dat gelukt met de X Compact. Gelijk een Skinomi techskin aangebracht op de voor en achterzijde, volgt mooi de curve van de zijkanten. Batterijduur is ook uitstekend, kom met groot gemak de dag door. Alleen de auto brightness vind ik soms erg overdreven, helemaal op 0 dus dan kan ik het scherm bijna niet meer lezen.

Nu lekker wachten op de Nougat update.

Zeer tevreden hier tot zover. :)

Frietsaus wijzigde deze reactie 25-10-2016 17:57 (11%)

• touchee85
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 27-06 00:28
Sinds vandaag de xz binnen. Ziet er fraai uit. Ik had op mijn z3 compact een tempered glass protector.
Wat ik me afvroeg is, of dat ook op een xz past, aangezien hij aan de zijkant iets edgie is.

• KoningPaulus
quote:
touchee85 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 23:03:
Sinds vandaag de xz binnen. Ziet er fraai uit. Ik had op mijn z3 compact een tempered glass protector.
Wat ik me afvroeg is, of dat ook op een xz past, aangezien hij aan de zijkant iets edgie is.
Ik heb op mn xp ook een tempered zitten. Maar zoals je zegt, vanwege de afgeronde kanten heb je geen 100% fit. Dat is jammer. En daarnaast heb ik 2 geprobeerd, maar beiden hebben geen 'plaklaag' in de buitenste millimeters. Ziet er best wel lelijk uit. Mocht je een goede vinden, let me know!

• mawi
Ik heb de laatste week een vreemd verschijnsel met m'n Xperia XZ, al een paar keer gebeurd dat hij niet meer reageert op de aan/uit knop, scherm blijft zwart. Na een paar minuten reageert hij weer. Ook gebeurt het ooit dat ie niet regaeert op de vingerafdruk en ik moet dan met de pincode aanmelden.

Iemand anders dit al eens meegemaakt?

• ouwefreaker
Ik heb ook problemen ondervonden.
Niet wat jij hebt maar mijn scherm ging zelf apps openen en met inloggen op pin zelf cijfers invullen , geen goede vanzelfsprekend.
Ik kon ook geen app meer op het hoofd scherm krijgen , vanuit de apps.
Bovenste gedeelte van het scherm werkte niet goed.
Zaterdag terug gegaan naar Kpn winkel en direct een nieuwe gekregen.
Nu werkt alles weer goed.
Evt ook via de chat contact opnemen.
Helpen je goed daar.

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 17:46

Weemism

Es el Pollo Diablo!

De XZ is inmiddels getest door JerryRigEverything. Grote tegenvaller wat mij betreft (en wat ik me niet eerder realiseerde omdat ik 'm nog niet live in m'n handen heb gehad) is dat de randen rond het toestel, anders dan bij de vroegere premiums uit de Z lijn, van plastic zijn 8)7.

Hij stond op m'n wishlist om volgend jaar m'n Z5 op te volgen, maar a.g.v. hiervan toch een no go nu. Metaalkleurig plastic slijt in mijn ervaring altijd (lelijk) na een paar maanden gebruik zonder hoesje, los van dat ik het een flagshiptoestel van deze prijs onwaardig vind.

• Robus
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 07:11
quote:
Weemism schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 01:37:
De XZ is inmiddels getest door JerryRigEverything. Grote tegenvaller wat mij betreft (en wat ik me niet eerder realiseerde omdat ik 'm nog niet live in m'n handen heb gehad) is dat de randen rond het toestel, anders dan bij de vroegere premiums uit de Z lijn, van plastic zijn 8)7.
Mooie test. Als ik goed luister is de XZ juist duurzamer dan de Z5. Vooral bij de vitale delen zoals de camera lenzen die bij de Z5 gewoon ingekrast kunnen worden.
Zelf heb ik een Z2 van ruim twee jaar oud met behoorlijk wat kunststof, maar die ziet er nog prima uit. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je met de phone omgaat en bv of je een hoesje gebruikt. Werk je op een bouwplaats en/of let je er niet op of je je telefoon in broekzak met sleutels stopt, dan kan je beter een andere phone nemen. Ik zag laatst een bouwvakkerversie van de Galaxy S6; gaaf dingetje hoor!

"A man has got to know his limitations..." - Sony KDL-43W808C Android TV icm Ziggo & CAM @SMIT v1.3

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online
XZ heeft nu sinds kort een eigen topic trouwens: [Sony Xperia XZ] Ervaringen & Discussie

• Weemism

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
Robus schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 07:51:
[...]

Mooie test. Als ik goed luister is de XZ juist duurzamer dan de Z5. Vooral bij de vitale delen zoals de camera lenzen die bij de Z5 gewoon ingekrast kunnen worden.
Zelf heb ik een Z2 van ruim twee jaar oud met behoorlijk wat kunststof, maar die ziet er nog prima uit. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je met de phone omgaat en bv of je een hoesje gebruikt. Werk je op een bouwplaats en/of let je er niet op of je je telefoon in broekzak met sleutels stopt, dan kan je beter een andere phone nemen. Ik zag laatst een bouwvakkerversie van de Galaxy S6; gaaf dingetje hoor!
Zoals in het filmpje aangegeven was de Z5 die eerder was getest de aanzienlijk grotere 5,5" Z5 Premium (wat ook van invloed is op de buigtest), niet de met de XZ vergelijkbare standaard Z5. Het is ook maar wat je duurzamer noemt, eigenlijk is alleen de lenscover op de XZ dat, die nu inderdaad van glas is i.p.v. plastic, en je zou de nu grotendeels metalen achterkant 'duurzamer' kunnen noemen dan het breekbaarder glas op de Z5.

De Z2 die je noemt had overigens ook gewoon een metalen rand, alleen de klepjes waren van plastic. Hoe zuinig je ermee bent geldt natuurlijk voor beide, maar de XZ zal met zijn met gelakte plastic randen per definitie eerder slijtageplekken vertonen zonder extra bescherming, maar persoonlijk koop ik geen strak gelijnde telefoon als een Xperia om er vervolgens een hoesje omheen te doen.

Maar er is dus een apart XZ topic.

• Fitzer
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16:54
quote:
Helaas stopt bij mij op de Sony Xperia X Performance de auto rotatie regelmatig. Na een reboot doet die het weer even, daarna weer niets. Vrij lastig bij foto's en films.

.....

Ik heb hier ook last van. Ik had twee weken geleden contact gehad met Sony Repair over dit probleem, ook zij stelde voor opnieuw opstarten, in veilige modus, fabrieksinstellingen, software reparatie. Dit allemaal waren tijdelijke oplossingen, al snel had ik het probleem weer na het herstarten van mijn Sony Xperia X Performance. Dus ik belde terug om te zeggen dat mijn probleem met mijn versnellingsmeter en gyroscoop nog niet verholpen is, dus mocht ik het opsturen ter reparatie. Ze hebben een Boardswap uitgevoerd, nieuwe moederbord dus. Maar diezelfde dag dat ik deze terug heb gekregen kwam het probleem weer naar voren. Pas toen kwam ik erachter dat ik niet de enige ben met dit probleem.

• quizmaster
Ai! Vervelend dat Sony Repair je al die moeite laat doen terwijl ze allang op de hoogte zijn van dit issue.

Heb me opgegeven voor het beta programma van Android 7. Sinds ik die draai heb ik geen problemen meer gehad met de auto rotatie. Lijkt erop dat het dus is opgelost in de aankomende Android update.

• Robertdj
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17:47
Zal inderdaad wel een software probleem zijn, mijn Nvidia Shield tablet had hetzelfde probleem in Android 6.

Nu een week mijn witte X Compact in gebruik, kom van een Z1 Compact.
Voordelen tot nu toe:
Heel snel bij praktijk gebruik (browsen en appjes openen)
De vingerafdrukscanner is echt fantastisch!
Batterij houdt het langer vol dan mijn Z1C in het begin.

Nadelen:
Lelijk en goedkoop uiterlijk vergeleken met mijn oude Z1C. Maar dat vind ik niet super belangrijk.
Camera niet veel gebruikt, maar tot nu toe niet geweldig. Hopelijk softwarematig.
Scherm zou 1 cm korter perfect zijn, kom nu net niet lekker bovenin.

Al met al wel blij met mijn keuze. Het blijft bizar dat dit de enige optie is binnen dit segment en dat zelfs dit toestel eigenlijk alsnog net te groot is (en dat terwijl ik met 1.93m geen dwerg ben). Mijn Z1C was met 4,3" qua grootte echt perfect.

• giovanni2903
er is iets nieuws voor de Xperia X (serie?), namelijk Concept Software = soort van betasoftware die volgens Sony regelmatig word bijgewerkt.

http://talk.sonymobile.co...ed-Questions/td-p/1158482

Let goed op dat je data VERLOREN gaat als je dit installeert (staat ook in bovenstaande link).

giovanni2903 wijzigde deze reactie 09-11-2016 00:10 (9%)

• Robus
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 07:11
quote:
giovanni2903 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:19:
er is iets nieuws voor de Xperia X (serie?), namelijk Concept Software = soort van betasoftware die volgens Sony regelmatig word bijgewerkt.

Let goed op dat je data VERLOREN gaat als je dit installeert (staat ook in bovenstaande link).
Goed initiatief van Sony. Ze geven indirect -bij het noemen van de voordelen- ook hun autistische inborst toe: "Your voice is heard". Voor gewone gebruikers geeft Sony inderdaad vaak niet thuis.

"A man has got to know his limitations..." - Sony KDL-43W808C Android TV icm Ziggo & CAM @SMIT v1.3

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 15:19
Is er al wat bekend of er een opvolger gaat komen van de X Compact?
Z1C is een machtig baasje, maar gaat al eventjes mee.

X compact is het gewoon niet :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• RandY1981
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19-06 12:35
quote:

Op de Sony site is er een forum topic (klik) over. Heb zelf verschillende suggesties geprobeerd (apps stop zetten/verwijderen, uiteraard laatste software versie etc.). Maar nog zonder succes. Lijkt er op dat er nog geen duidelijke oplossing.

Via mail contact met Sony Care, maar blijf standaard reacties krijgen die neerkomen op terug naar fabrieks instellingen e.d. Dat wordt weer een tijdrovend klusje (alles weer terug zetten) waarvan ik me afvraag of zal helpen (komt over als een standaard antwoord).

Ik heb hetzelfde probleem. ben sinds 3 dagen eigenaar van een xperia x performance. Begin me er nu toch wel aan te storen aan dit probleem..

edit: Zojuist een software update van sony binnen gekregen. Lijkt dat het probleem is opgelost :)

RandY1981 wijzigde deze reactie 16-11-2016 14:52 (4%)

• quizmaster
quote:
RandY1981 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:12:
[...]
Lijkt dat het probleem is opgelost :)
Mooi als Sony dit idd heeft opgelost.
Draai zelf inmiddels Android 7 via het Beta programma van Sony. Sindsdien dit probleem niet meer gehad.
Batterij gaat bij Android 7 ook stukken langer mee, dus dat is ook goed nieuws.

(nu alleen nog normaal GSM & WiFi bereik). :)

• KoningPaulus
quote:
quizmaster schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:56:
[...]

Mooi als Sony dit idd heeft opgelost.
Draai zelf inmiddels Android 7 via het Beta programma van Sony. Sindsdien dit probleem niet meer gehad.
Batterij gaat bij Android 7 ook stukken langer mee, dus dat is ook goed nieuws.

(nu alleen nog normaal GSM & WiFi bereik). :)
Hoeveel beter is het?
Ik vind het batterijverbruik namelijk ook nogal tegenvallen. Helderheid meestal op 1/3e. Op 1/4e scheelt het al weer aanzienlijk, maar dan is het buiten te moeilijk te lezen vind ik.
Wifi bereik nooit zo'n last van, maar mn gsm bereik is om te janken. Slechtste gsm bereik die ik ooit met een telefoon heb gehad.

• quizmaster
quote:
Veel beter. Met Android 6 haalde ik het einde van de middag niet. Nu einde dag nog altijd wel minimaal 30%.

• giovanni2903
het beste is om na een grote update je telefoon te resetten, het bereik kan dan ook beter worden ;)

• KoningPaulus
quote:
giovanni2903 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:51:
het beste is om na een grote update je telefoon te resetten, het bereik kan dan ook beter worden ;)
Heb je daar bron of onderbouwing bij? Nog nooit van gehoord namelijk. Maar als het waar is, is dat misschien de moeite na de update naar marshmallow. (fabrieksreset houdt die dan wel die versie in stand?)

• giovanni2903
quote:
KoningPaulus schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:31:
[...]

Heb je daar bron of onderbouwing bij? Nog nooit van gehoord namelijk. Maar als het waar is, is dat misschien de moeite na de update naar marshmallow. (fabrieksreset houdt die dan wel die versie in stand?)
die tip word hier én door sony zelf regelmatig gegeven. Het is dus in ieder geval aan te raden.
Toentertijd van de 6.0 beta op de z2 waren er meerdere mensen waarvan de bluetooth steeds wegviel, dat was gefixt als je je telfoon een factory reset gaf.
Het is dus de moeite waard ;)
Factory reset behoud wel je huidige software inderdaad

• KoningPaulus
Heeft iemand al de perfecte tempered glass screen protector gevonden?
Ik heb er inmiddels 3 gehad, en over geen enkele echt tevreden geweest.
Zojuist overigens een Ringke Fusion case besteld, die had ik ook op mn Z3 zitten, en beviel toen prima.

• quizmaster
Ben ook op zoek naar een goede, helaas nog niets passend gevonden.
Heb nu zo'n Full Cover (doorzichtige) besteld via Aliexpress. Hopelijk is dat wat.

Jammer dat Nillkin ze niet maakt voor de X Performance. Was daar altijd wel tevreden over.

Mocht er iemand een tip hebben voor een goede tempered glass dan houd ik me ook aanbevolen.

• KoningPaulus
quote:
quizmaster schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:55:
Ben ook op zoek naar een goede, helaas nog niets passend gevonden.
Heb nu zo'n Full Cover (doorzichtige) besteld via Aliexpress. Hopelijk is dat wat.

Jammer dat Nillkin ze niet maakt voor de X Performance. Was daar altijd wel tevreden over.

Mocht er iemand een tip hebben voor een goede tempered glass dan houd ik me ook aanbevolen.
Laat je weten of dat wat is? Ben benieuwd.
Nillkin maakt overigens wel protectors voor de XP, maar deze zijn niet 'full cover'.
(Ik had op mijn vorige toestel ook tot grote tevredenheid Nillkin, maar dat was wel een 'plat' scherm)

• retlaw
  • Laatst online: 15:18

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

http://m.androidcentral.c...e.com&utm_campaign=buffer

Nougat onderweg

Ik twijfel over aanschaf van de x performance :). Andere optie is een HTC 10. Is iedereen hier met een x performance nog steeds blij met het toestel?

Battle.net || Strava

• M!chiel
  • Laatst online: 20-08 22:45
quote:
giovanni2903 schreef op dinsdag 8 november 2016 @ 21:19:

Ik gebruikte de Concept-versie van Sony op mijn oude Xperia Z3 Compact. Mede omdat voor dit toestel de Conceptversie niet meer wordt ondersteund, ben ik overgestapt op de Xperia X. Ongeveer uit de doos heb ik Concept geïnstalleerd. Dit is een behoorlijk kale Nougat-versie (7.0 op dit moment) die zeer geregeld (~ wekelijks als je dat wil) updates krijgt op basis van de feedback (bug reports, commentaar in bijbehorend 'In Touch' forum) van de gebruikers. Concept voelt snel en de batterijlevensduur is goed (circa 7 uur SOT, maar ik ben geen zware gebruiker), maar ik weet dus niet hoe dit zich verhoudt tot de stock Marshmallow-versie.

Als je niet te veel hecht aan de Sony-features (Playstation, X-reality, Sony messenger e.d.) en andere voorgeïnstalleerde apps, en development op de voet wil volgen of beïnvloeden is Concept echt een aanrader (alleen beschikbaar voor de Xperia X en niet voor de andere toestellen in de X-range).

M!chiel wijzigde deze reactie 30-11-2016 15:15 (0%)
Reden: typo

• KoningPaulus
quote:
M!chiel schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:16:
[...]

Concept voelt snel en de batterijlevensduur is goed (circa 7 uur SOT, maar ik ben geen zware gebruiker), maar ik weet dus niet hoe dit zich verhoudt tot de stock Marshmallow-versie.
Met welke functies aan of uit en hoeveel helderheid?

• KoningPaulus
Haal, as we speak, de 7.0 update binnen op m'n XP.
Update: Ik vind het er allemaal maar lelijk en omslachtig (menu dingetjes) uitzien.
Dat wordt weer wennen 8)7 .
Hopen dat het bereik en de accuduur ten goede komt, maar zo op het eerste gezicht het bereik niet. Dus wellicht dit weekend factory reset proberen

KoningPaulus wijzigde deze reactie 01-12-2016 11:43 (72%)

• M!chiel
  • Laatst online: 20-08 22:45
quote:
KoningPaulus schreef op donderdag 1 december 2016 @ 00:13:
[...]

Met welke functies aan of uit en hoeveel helderheid?
Helderheid automatisch, ca 50%; Smartwatch altijd aan (bluetooth); meestal op WiFi; licht gebruik (nauwelijks video).

• Hanky74
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09:55
Vandaag de X compact gekregen en de eerste indrukken zijn positief. Mooi compact toestel en zeker sneller en beter dan de z5 compact. Vind vooral het scherm beter qua kleurweergave. Ook merk je het verschil met 3GB geheugen.

Hanky74 wijzigde deze reactie 04-12-2016 19:32 (10%)

• Crossfire1987
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 04-08 20:43
quote:
Hanky74 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:26:
Vandaag de X compact gekregen en de eerste indrukken zijn positief. Mooi compact toestel en zeker sneller en beter dan de z5 compact. Vind vooral het scherm beter qua kleurweergave. Ook merk je het verschil met 3GB geheugen.
Hoop dat je beter toestel hebt als mij

ik heb de mijn na twee weken al ter reparatie kunnen brengen (kreeg deze Sony Xperia x compact als vervanging van mijn z3 compact die ook al stuk was en er ook al geen onderdelen beschikbaar waren van t-mobile)
wou niet meer goed opstarten bleef hangen op het sony logo al een harde reset geprobeerd en batterij leeg laten lopen en toen op nieuw opgeladen hielp niet

• Guids
  • Laatst online: 25-07 11:33
quote:
Crossfire1987 schreef op zondag 4 december 2016 @ 22:16:
[...]

Hoop dat je beter toestel hebt als mij

ik heb de mijn na twee weken al ter reparatie kunnen brengen (kreeg deze Sony Xperia x compact als vervanging van mijn z3 compact die ook al stuk was en er ook al geen onderdelen beschikbaar waren van t-mobile)
wou niet meer goed opstarten bleef hangen op het sony logo al een harde reset geprobeerd en batterij leeg laten lopen en toen op nieuw opgeladen hielp niet
Misschien wordt het nu beter met de Nougat update.
Heb je de x compact van tmobile of Sony gekregen?

• Crossfire1987
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 04-08 20:43
quote:
Guids schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:50:
[...]

Misschien wordt het nu beter met de Nougat update.
Heb je de x compact van tmobile of Sony gekregen?
Heb deze x compact van tmobile gekregen als vervangend toestel

vandaag toestel weer terug gekregen hopelijk doet het wel weer goed hagel nieuw moederbord er in gezet met de nieuwste software er op

• KoningPaulus
Ik heb een probleem met m'n headphones ingang. Ik dacht dat het eerst aan m'n kabeltje van m'n bose koptelefoon lag, maar heb nu een identieke koptelefoon geprobeerd met een ander kabeltje, en m'n telefoon blijft hem "niet herkennen" na 1 sec. Sennheisers en stock headphones werken wel. Iemand een idee? Alleen terugsturen voor dit is ook weer zoveel gedoe.. Heb nu een app in gebruik die output forceert maarja, suggesties?

• Guids
  • Laatst online: 25-07 11:33
quote:
KoningPaulus schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:48:
Ik heb een probleem met m'n headphones ingang. Ik dacht dat het eerst aan m'n kabeltje van m'n bose koptelefoon lag, maar heb nu een identieke koptelefoon geprobeerd met een ander kabeltje, en m'n telefoon blijft hem "niet herkennen" na 1 sec. Sennheisers en stock headphones werken wel. Iemand een idee? Alleen terugsturen voor dit is ook weer zoveel gedoe.. Heb nu een app in gebruik die output forceert maarja, suggesties?
Bij mij is die ingang ook al drie keer stuk gegaan van mijn z3c. Reparatie hielp, maar probleem blijft terugkomen. Enkele vrienden van mij hebben hetzelfde probleem. Ik had gehoopt dat de bouwkwaliteit was verbeterd bij de x serie.

Wellicht is het alleen vuil in de jack, dan kan je proberen om met een beetje alcohol en een tandenraggertje de jack schoon te maken. Als het intern is, dan moet de jack waarschijnlijk vervangen worden.

Met Soundabout kun je wat tweaken, maar blijkbaar wist je dat al.

• Weemism

Weemism

Es el Pollo Diablo!

quote:
Guids schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:15:
[...]

Bij mij is die ingang ook al drie keer stuk gegaan van mijn z3c. Reparatie hielp, maar probleem blijft terugkomen. Enkele vrienden van mij hebben hetzelfde probleem. Ik had gehoopt dat de bouwkwaliteit was verbeterd bij de x serie.

Wellicht is het alleen vuil in de jack, dan kan je proberen om met een beetje alcohol en een tandenraggertje de jack schoon te maken. Als het intern is, dan moet de jack waarschijnlijk vervangen worden.

Ik vraag me sterk af of het wel een hardwareissue is, OP geeft aan dat de meegeleverde koptelefoons wel gewoon werken, net als kennelijk een paar Sennheisers, en ook die van Bose werken mits met forced output.

Ik heb er zelf niet echt ervaring mee, maar kan het zijn dat die Bose koptelefoons 'made for iPhone' zijn o.i.d? Zou eigenlijk niet tot compabiliteitsissues moeten leiden aangezien koptelefoons met minijack v.z.i.w. universeel zouden moeten zijn voor iig de geluidsweergave, maar met Apple en made for Apple producten met wellicht specifieke i-functionaliteit weet je het maar nooit.

Weemism wijzigde deze reactie 11-12-2016 12:40 (4%)

• KoningPaulus
quote:
Guids schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:15:
[...]

Klopt, met soundabout forceer ik nu de output inderdaad.
Schoonmaken met alcohol ga ik eens proberen.
quote:
Weemism schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:34:
[...]

Ik heb er zelf niet echt ervaring mee, maar kan het zijn dat die Bose koptelefoons 'made for iPhone' zijn o.i.d? Zou eigenlijk niet tot compabiliteitsissues moeten leiden aangezien koptelefoons met minijack v.z.i.w. universeel zouden moeten zijn voor iig de geluidsweergave, maar met Apple en made for Apple producten met wellicht specifieke i-functionaliteit weet je het maar nooit.
Het kabeltje van de Bose is inderdaad 'apple gericht'. Maar dat betekent alleen dat je niet de volledige bediening in de draad kan gebruiken. Hij zou uiteraard wel gewoon geluid door moeten spelen.

• RandY1981
  • Laatst online: 19-06 12:35
quote:
retlaw schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:39:
http://m.androidcentral.c...e.com&utm_campaign=buffer

Nougat onderweg

Ik twijfel over aanschaf van de x performance :). Andere optie is een HTC 10. Is iedereen hier met een x performance nog steeds blij met het toestel?
Sinds de scherm rotatie bug eruit is ben ik echt super tevreden met mijn xperia X performance. Geweldig toestel.

• kordouble
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 09-08 22:39
Ik heb een Sony Xperia X Compact.Hierbij bleek dat bij gebruik van de camera, het toestel vrij warm werd. Nazoeken op internet leverde alleen nog een vergelijkbaar incident op maar dan met de Sony Xperia X. Beide zijn voorzien van een Qualcomm Snapdragon 650. Het probleem zou zich voornamelijk voordoen na het openen van de camera-applicatie. Dit klopte want toestel wordt verder niet warm, behalve bij intensief spelletjes spelen. En dit gebeurde bij het maken van meerdere foto´s over een langere periode. De camera-app ca 10 a 15 minuten aan. Weet iemand hiervoor een oplossing. Andere app misschien?

• giovanni2903
quote:
kordouble schreef op zondag 25 december 2016 @ 11:27:
Ik heb een Sony Xperia X Compact.Hierbij bleek dat bij gebruik van de camera, het toestel vrij warm werd. Nazoeken op internet leverde alleen nog een vergelijkbaar incident op maar dan met de Sony Xperia X. Beide zijn voorzien van een Qualcomm Snapdragon 650. Het probleem zou zich voornamelijk voordoen na het openen van de camera-applicatie. Dit klopte want toestel wordt verder niet warm, behalve bij intensief spelletjes spelen. En dit gebeurde bij het maken van meerdere foto´s over een langere periode. De camera-app ca 10 a 15 minuten aan. Weet iemand hiervoor een oplossing. Andere app misschien?
oplossing is hier niet voor, mijn z2 heeft het zelfs dat ie warm word met de camera app en dat is de 801 processor als ik mij niet vergis.

• Hanky74
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09:55
Nu de update naar Nougat aan het downloaden voor de X Compact. Ben benieuwd.

Hanky74 wijzigde deze reactie 26-12-2016 10:03 (3%)

• kordouble
@giovanni2903

dank je wel voor de reactie. Was er wel een beetje bang voor. Bij de Xperia X stond ook geen oplossing. Ga toch proberen of de app Open camera resultaat geeft. Misschien dat het werkt. Zal het resultaat hier wel posten. En met wat geluk is de update naar Nougat voor de X en X compact ook een oplossing.

• RayenM
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 16:52
quote:
KoningPaulus schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:48:
Yes, heb ik ook met een Logitech headphone. Wordt ongeveer 3 seconden herkent en daarna gaat het geluid over op de eigen speakers. Een headphone van Sony heeft het probleem niet. Tevens een Bluetooth headphone van Sony zonder problemen te gebruiken.

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-08 22:20
Werd vanmorgen wakker en kreeg meteen de melding dat Nougat klaar stond voor mijn X Compact.
Gedownload en geinstaleerd en het ziet er leuk uit.

Paar kleine vernieuwingen, bij de instellingen zien sommige dingen er wat anders uit zoals Datagebruik.
Kleine animatie wanneer je vanuit het thuis scherm naar beneden swiped, Vanuit de balk reageren op Whatsapp berichten etc.
Niets schokkends, nu kijken hoe het zal gaan qua verbruik, maar dit zat al zeer goed.

• kordouble
Update

Ook bij mij stond Nougat klaar en heb deze gelijk gedownload en geïnstalleerd. Hierop de originele camera app gestart en ca 10 minuten gebruikt. Resultaat was verrassend. De telefoon werd niet meer super warm. M.a.w. zeer tevreden tot nu toe. D.m.v. Nougat is dit probleempje voor mij verholpen.

• bugelplyer
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 17:08
Heb ook Nougat geïnstalleerd.
Enige probleem dat ik nu zie is ( maar ben niet zeker dat het door Nougat komt) dat wanneer ik de lijst contacten open, ik de rechtse balk met het alfabet niet meer zie.
Kan dat ergens ingesteld worden.

• Svaan
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 28-12-2016
Ik heb een X compact in bestelling staan. Nu aan het kijken voor een mooi hoesje en tempered glass screenprotector.

Bij mijn vorige telefoon heb ik via hier ook een perfecte gevonden, was dus wel benieuwd wat mensen hier aanbevelen...

Ben opzoek naar een hardcase slim, siliconen kan ook nog, iig geen lederen flip ding...

Ben benieuwd!

• RayenM
Ik heb als cover deze. Past perfect, ziet er mooi uit en beschermd achterkant en zijkanten.
http://www.ebay.de/itm/381654830854

Als screenprotector heb ik in Turkije voor ¤10 eentje laten plaatsen. Is officieel voor de z3c maar past net zo goed. Alleen aan de zijkanten valt ie 1mm erlangs, bijna niet zichtbaar.

Voor wat betreft de Nougat update. Om 9:00 begonnen met wat filmpjes kijken op YouTube en wat surfen. Zit nu op 50% :(. Geen verbetering dus.

RayenM wijzigde deze reactie 28-12-2016 11:59 (22%)

• patshad
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20-08 23:39
quote:
RayenM schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:55:
Ik heb als cover deze. Past perfect, ziet er mooi uit en beschermd achterkant en zijkanten.
http://www.ebay.de/itm/381654830854

Als screenprotector heb ik in Turkije voor ¤10 eentje laten plaatsen. Is officieel voor de z3c maar past net zo goed. Alleen aan de zijkanten valt ie 1mm erlangs, bijna niet zichtbaar.

Voor wat betreft de Nougat update. Om 9:00 begonnen met wat filmpjes kijken op YouTube en wat surfen. Zit nu op 50% :(. Geen verbetering dus.
Zou je zeggen dat je er qua batterijduur dus niet vooruit maar ook niet op achteruit bent gegaan? Het batterijvoordeel van nougat zou overigens ook meer tijdens idle zichtbaar moeten zijn dan wanneer je het toestel gebruikt.

Hoe ondervind je de performance onder nougat, zelfde als marshmallow of is deze verbeterd?

• RayenM
quote:
patshad schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:46:
[...]

Zou je zeggen dat je er qua batterijduur dus niet vooruit maar ook niet op achteruit bent gegaan? Het batterijvoordeel van nougat zou overigens ook meer tijdens idle zichtbaar moeten zijn dan wanneer je het toestel gebruikt.

Hoe ondervind je de performance onder nougat, zelfde als marshmallow of is deze verbeterd?
Ik merk eigenlijk geen verschil in gebruik. Het toestel is niet sneller of langzamer dan met MM. Ik zal vannacht de telefoon eens volgeladen laten liggen, eens kijken hoeveel procent eraf gaat. Voor mijn gevoel kom ik minder lang uit met de batterij dan voorheen, ik kan het me inbeelden.

Edit:
De batterij verliest in 8 uurtjes zo'n 9% in idle. Valt dan nog mee vind ik.

Edit 2:
Nu met het bekijken van een paar filmpjes en wat surfen van 90% naar 57%. Dat in twee uurtjes tijd. Triest. Haalt het lange na niet tov de z3c, maar wel een mindere batterij.

RayenM wijzigde deze reactie 30-12-2016 10:28 (15%)

• patshad
quote:
RayenM schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:40:
[...]

Ik merk eigenlijk geen verschil in gebruik. Het toestel is niet sneller of langzamer dan met MM. Ik zal vannacht de telefoon eens volgeladen laten liggen, eens kijken hoeveel procent eraf gaat. Voor mijn gevoel kom ik minder lang uit met de batterij dan voorheen, ik kan het me inbeelden.

Edit:
De batterij verliest in 8 uurtjes zo'n 9% in idle. Valt dan nog mee vind ik.

Edit 2:
Nu met het bekijken van een paar filmpjes en wat surfen van 90% naar 57%. Dat in twee uurtjes tijd. Triest. Haalt het lange na niet tov de z3c, maar wel een mindere batterij.
Ik heb vandaag ook de 7.0 update geïnstalleerd. Bij mij ging er met 6.0.1 overnacht 3% vanaf met wifi etc. allemaal ingeschakeld. Ik zal het vannacht ook even bijhouden, heb het idee dat het nu iets vlotter met de batterij gaat ook. Wellicht moet de rom nog even settelen.

• RayenM
Heb jij een full reset gedaan? Wanneer de batterij zo snel blijft gaan, dan wil ik dat nog wel proberen. Maar daar ik best veel grote apps moet installeren (TomTom bv) wil ik dat eigenlijk vermijden.

• patshad
Ik heb nog geen full reset gedaan. Ik kijk het eerst even aan, er is nog een minor bugfix update voor 7.0 uitgebracht die ik nog moet ontvangen. Wellicht dat ik dat daarna even probeer als de batterij echt tegenvalt.

• RayenM
Ik ben zojuist in een uurtje 25% kwijt. En niks bijzonders gedaan. Ik probeer toch vanacht eens een reset, want dit schiet niet op.

• wickedm3n
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 06:58

wickedm3n

Always having fun!

Gisteren de Xperia x voor mijn vriendin binnen gekregen en alles even ingesteld en rommel uitgeschakeld. Het duurde wel even voordat Android 7 erop stond want ik moest heel wat updates doen.. Wat een leuk ding voor het geld zeg:) Tot nu toe is ze erg tevreden:) en ik ook;)
Vanacht in 8 uur met WiFi aan maar 4% eraf gegaan. Even afwachten hoe het verder gaat met de accu capaciteiten..

Trust me I'm an Engineer

• patshad
quote:
RayenM schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 18:23:
Ik ben zojuist in een uurtje 25% kwijt. En niks bijzonders gedaan. Ik probeer toch vanacht eens een reset, want dit schiet niet op.
Dat heb ik hier niet, weet je zeker dat je niet gewoon een gare app hebt die aan het drainen is? Ik zit nu op mijn 4e of 5e laadcycle, batterij onder nougat doet het steeds beter. De vlottere drain die ik in het begin had is nu ook weg :). Overigens zou je ook nog even kunnen proberen om de telefoon helemaal leeg te laten lopen totdat deze uitschakelt en dan uitgeschakeld helemaal vol tot 100% te laden.

• P-Rock
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18-07 21:40
Ik merk weinig verschil ten opzichte van Marshmallow. De batterij zou ook langer moeten meegaan, maar ook daar merk ik eigenlijk niks van. Ik vind het RAM verbruik wel hoog. Nougat neemt zo'n 1,5gb in beslag van de 3gb die je hebt en dan heb ik het nog niet eens gehad over al die andere apps.

• RayenM
We zitten nu enkele dagen later en ik moet zeggen dat het verbruik prima is verbeterd. Normaal zat ik op dit tijdstip rond de 20%, terwijl ik nu pas op 45% zit. Heel netjes dus. Geen reset gedaan.

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16:48
quote:
wickedm3n schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:22:
Gisteren de Xperia x voor mijn vriendin binnen gekregen en alles even ingesteld en rommel uitgeschakeld. Het duurde wel even voordat Android 7 erop stond want ik moest heel wat updates doen.. Wat een leuk ding voor het geld zeg:) Tot nu toe is ze erg tevreden:) en ik ook;)
Vanacht in 8 uur met WiFi aan maar 4% eraf gegaan. Even afwachten hoe het verder gaat met de accu capaciteiten..
Wat is dat voor nieuwe feature van Sony? Eerst een update installeren, zodat je kunt updaten en daarna nog 2 updates installeren voordat je Android 7.0 erop zet 8)7

Maar goed, het kostte me ongeveer 1 uur, maar uiteindelijk stond het erop. Ik ben de komende avonden wat benchmarks handmatig aan het aftrappen zodat ik de Xperia X Compact 1,5 week mag testen. Ik heb nu al 1 groot voordeel opgemerkt ten opzichte van de Z5 compact. De aan/uitknop zit nu weer op de juiste hoogte. Bij de Z5c hebben ze de knop wat lager geplaatst dan ik voorheen gewend was.

Jammer dat Android 7.1 alleen voor de X beschikbaar is, want ik had die graag direct willen testen. Zie: https://www.androidplanet...ria-x-android-7-1-update/

NL Xiaomi fanpagina. Mijn reviews zijn hier te vinden en op Kiswum.com

• wickedm3n
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 06:58

wickedm3n

Always having fun!

quote:
Kiswum schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:52:
[...]

Wat is dat voor nieuwe feature van Sony? Eerst een update installeren, zodat je kunt updaten en daarna nog 2 updates installeren voordat je Android 7.0 erop zet 8)7

Maar goed, het kostte me ongeveer 1 uur, maar uiteindelijk stond het erop. Ik ben de komende avonden wat benchmarks handmatig aan het aftrappen zodat ik de Xperia X Compact 1,5 week mag testen. Ik heb nu al 1 groot voordeel opgemerkt ten opzichte van de Z5 compact. De aan/uitknop zit nu weer op de juiste hoogte. Bij de Z5c hebben ze de knop wat lager geplaatst dan ik voorheen gewend was.

Jammer dat Android 7.1 alleen voor de X beschikbaar is, want ik had die graag direct willen testen. Zie: https://www.androidplanet...ria-x-android-7-1-update/
ja ik snapte het ook niet helemaal... Maar je had last van hetzelfde?

Gisteren bij mijn vriendin nog eens de accu prestaties bekeken.
Ze had nog 55% over met meer dan 3 uur sot.
Vond ik wel netjes in ieder geval.
En ze is nog steeds tevreden :*)

Trust me I'm an Engineer

• poekman
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 14-08 08:15
Ik heb de X Compact sinds afgelopen kerst dus heb maar heel even onder Marsmallow mogen spelen. Nougat bevalt tot nu prima. Doe nu ruim 3 dagen met een acculading. Wel een aantal overbodige apps verwijderd/uitgeschakeld. Stamina staat altijd aan. 's Nachts verlies ik 2-3% in 8-8,5 uur in "ultra" stamina modus.

poekman wijzigde deze reactie 05-01-2017 21:44 (21%)

• patshad
Hoe is jullie ervaring met micro sd kaarten op de x compact? Ik heb er een kaartje in gestopt van samsung, class 10 als ik me niet vergis maar kopieren van items naar de kaart duurt vrij lang. Tevens zorgt het aanmaken van een nieuwe map op de kaart ervoor dat de boel gaat hangen; door op de telefoon weer op bestandsoverdracht te tikken krijg ik de boel wel weer aan de praat en kan ik zien dat er een map op de kaart is aangemaakt maar de naam van de map klopt dan niet meer, dit is simpelweg 'nieuwe map'.

Ik heb deze sd kaart eerder voor een geruime tijd gebruikt in een Htc One M8 maar het kopieren van films en muziekbestanden van de computer af ging sneller. Ik heb de sd kaart uit de M8 gehaald, in de xperia gestopt en in die telefoon zelf geformatteerd om weer met een schone lei te beginnen. Precies hetzelfde hoe ik dat met de M8 had gedaan. Bij de specs van de telefoon op de sony site heb ik niet veel bijzonders zien staan qua specificaties voor de sd kaart, simpelweg dat die ondersteund wordt. Overigens heb ik dit trage ook als ik een foto maak, opslaan duurt een seconde of 3, 4 op de sd kaart. Op de M8 ging dit nagenoeg instant. Zou het kunnen dat deze kaart simpelweg te traag is voor de telefoon?

• firedancer-88
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 27-07 19:04
Sinds zaterdag ook eigenaar van de X Compact. Zeer tevreden! Voor het eerst in 10 jaar geen Samsung meer... en dat mocht ook wel na 3,5 jaar met de S4 te hebben gedaan (die het overigens nog prima doet met een nieuwe accu). Hopelijk houdt deze Sony het wat langer uit met de originele accu :-)

Verder heb ik het toestel voor een hele mooi prijs op de kop getikt bij de KPN winkel. Gewoon los gekocht (ik heb al een sim-only abbo) voor slechts 369! En daar komt dan nog de 100¤ cashback van sony op dit moment bovenop. Kortom straks voor 269¤! een gloednieuw toestel :-)

Ben wel wat teleurgesteld in de trilfunctie. Als hij in mijn broekzak stilt, hoor ik hem wel zoemen maar voel ik hem nauwlijks trillen. Als het rumoerig is en mijn aandacht ergens anders is dan zal ik het waarschijnlijk niet merken maar tijd zal het leren...

Verder een 32gb sd kaartje (class 4 uit mijn hoofd?) erin gedaan uit mijn oude telefoon. Had problemen bij het openen van de map in de risilio sync app, waarschijnlijk te veel foto's (4000+ om te indexeren voor backup).
Verder kreeg ik tijdens het maken van een filmpje ook een melding dat er een fout was met de opslag omdat het te traag was. Ik kreeg de optie om te switchen naar de interne opslag. Zo gezegd en zo gedaan, zonder dat de opname verloren was (dat vind ik dan weer netjes :))

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:27

rens-br

Moderator Mobile & IH
quote:
patshad schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:57:
Zou het kunnen dat deze kaart simpelweg te traag is voor de telefoon?
Class 10 zou meer dan voldoende moeten zijn in ieder geval. Heb je al een keer een andere SD kaart geprobeerd? Als die ook zo traag en waardeloos reageert, is er misschien iets anders aan de hand.

• sQuare8
  • Laatst online: 10-08 15:07
quote:
poekman schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:42:
Ik heb de X Compact sinds afgelopen kerst dus heb maar heel even onder Marsmallow mogen spelen. Nougat bevalt tot nu prima. Doe nu ruim 3 dagen met een acculading. Wel een aantal overbodige apps verwijderd/uitgeschakeld. Stamina staat altijd aan. 's Nachts verlies ik 2-3% in 8-8,5 uur in "ultra" stamina modus.
Welke overbodige apps bedoel je ?

• poekman
quote:
sQuare8 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:19:
[...]

Welke overbodige apps bedoel je ?
Overbodige apps die ik niet gebruik, zoals Amazon Shopping, Facebook, Hangouts, Playstation, Weer etc etc
Als je een compleet lijstje wil kan ik wel screenshots voor je maken..

• sQuare8
  • Laatst online: 10-08 15:07
quote:
poekman schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:55:
[...]

Overbodige apps die ik niet gebruik, zoals Amazon Shopping, Facebook, Hangouts, Playstation, Weer etc etc
Als je een compleet lijstje wil kan ik wel screenshots voor je maken..
Reden waarom ik dit vraag is omdat ik op het punt sta om een Xperia X te kopen ter vervanging van mijn oneplus x. Ik las veel over bloatware ed, maar aan jou reactie kan ik afleiden dat deze apps gewoon te verwijderen zijn? Of mis ik iets? :)

• poekman
quote:
sQuare8 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:12:
[...]

Reden waarom ik dit vraag is omdat ik op het punt sta om een Xperia X te kopen ter vervanging van mijn oneplus x. Ik las veel over bloatware ed, maar aan jou reactie kan ik afleiden dat deze apps gewoon te verwijderen zijn? Of mis ik iets? :)
Sony heeft juist weinig bloatware vind ik, als je het vergelijkt met bijv. Samsung. Ja ze zijn gewoon te verwijderen of uit te schakelen (bij dat laatste staat de app nog wel op de telefoon maar zet hij hem terug naar de fabrieksversie en schakelt hem uit). Ik weet niet of dit echt wat doet maar voor m'n gevoel heb ik dan in ieder geval geen batterijdrain door die bewuste apps :P

ps ik heb wel de X Compact, die is later uitgebracht dus geen idee of de X hetzelfde hierin is.

poekman wijzigde deze reactie 09-01-2017 15:00 (6%)

• giovanni2903
quote:
poekman schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:33:
[...]

Sony heeft juist weinig bloatware vind ik, als je het vergelijkt met bijv. Samsung. Ja ze zijn gewoon te verwijderen of uit te schakelen (bij dat laatste staat de app nog wel op de telefoon maar zet hij hem terug naar de fabrieksversie en schakelt hem uit). Ik weet niet of dit echt wat doet maar voor m'n gevoel heb ik dan in ieder geval geen batterijdrain door die bewuste apps :P
hierdoor gaan de apps terug naar de basisversie en die zijn maar heel klein, de updates verwijdert hij namelijk. bloatware valt op sony wel mee hoor

• RayenM
Vandaag tussen 7:30 en nu wat youtube en surfen. Zit nu op 23%, komende van 100%. Ik ga een full reset doen. En anders gaat het toestel de verkoop in en koop ik een zuk 2 of lumigon t3.

• KoningPaulus
quote:
RayenM schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:18:
Vandaag tussen 7:30 en nu wat youtube en surfen. Zit nu op 23%, komende van 100%. Ik ga een full reset doen. En anders gaat het toestel de verkoop in en koop ik een zuk 2 of lumigon t3.
Dan kun je beter het toestel terugsturen naar Sony in plaats van iemand anders met een slechte telefoon op te zadelen. Het klinkt namelijk alsof er iets mis is met jouw toestel. De overigen met dit toestel hebben hier namelijk niet zo overduidelijk last van.

• patshad
quote:
rens-br schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:14:
[...]

Class 10 zou meer dan voldoende moeten zijn in ieder geval. Heb je al een keer een andere SD kaart geprobeerd? Als die ook zo traag en waardeloos reageert, is er misschien iets anders aan de hand.
Ik heb geen andere sd kaart liggen, dus niet geprobeerd. Ik heb bij wijze van test echter wel de opslag van foto's even veranderd naar intern ipv naar de sd kaart, ook dan neem ik een korte vertraging bij opslaan waar van 2 a 3 seconden. Gevoelsmatig duurt dit even lang als op de sd kaart opslaan. Denk dat het dus gewoon aan het toestel zelf ligt, en niet zozeer aan de sd kaart.

Iemand trouwens al bericht gehad over die cashback actie? Ik heb me daarvoor aangemeld en mn doosje gemold (ik hou alles graag origineel, maar voor die ¤100 euro wou ik best wel een keer een uitzondering maken ;)). In het bericht werd gesproken van 7 werkdagen, maar heb tot op heden nog niks gehoord (27e avond laat ingediend). Ze zullen het wel druk hebben..
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*