Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:42

Steeffoon

Smartphone-nerd

Topicstarter
Sony kondigde tijdens de IFA twee nieuwe toestellen aan. Eén daarvan was de Sony Xperia XZ en de ander was de Xperia X Compact. De Sony Xperia XZ is het vlaggenschip van Sony op dit moment en heeft een glazen-metalen behuizing en een 23 megapixel camera.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=QdY4IJguI0k]

Waar de Xperia Z5 nog bestond uit volledig glas, is de Xperia XZ aan de achterkant voorzien van een metalen behuizing. Er zit een vingerafdrukscanner aan de zijkant en aan de voorzijde zien we een 5,2 inch Full-HD display en de front-facing speakers. Tevens heeft Sony een 13 megapixel front-camera geplaatst en aan de achterzijde is er een 23 megapixel camera, met LED-flitser en slimme autofocus-technieken.

Er is 32GB (uitbreidbaar) geheugen, 3GB RAM en een Qualcomm Snapdragon 820 processor. De 2900 mAh accu biedt weliswaar ondersteuning voor snelladen, maar alleen met de los verkrijgbare snellader. Voordeel van de Sony Xperia XZ is dat het toestel stof- en waterbestendig is. Op dit moment draait de XZ op Android 6.0.1 Marshmallow maar zal een Nougat-update niet lang meer op zich laten wachten.

Interessante aanvullende informatie/links:Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A1N8jCe.jpg

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
Dit topic is puur voor de XZ. Niet voor de (rest van de?) X serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:42

Steeffoon

Smartphone-nerd

Topicstarter
NL_Joshua schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 23:50:
Dit topic is puur voor de XZ. Niet voor de (rest van de?) X serie.
Klopt. Net zoals ieder vlaggenschip een topic heeft. Was benieuwd ook naar de ervaringen van anderen met de XZ ;-)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Titelfix: [Sony Xperia XZ]: Ervaringen & Discussie -> [Sony Xperia XZ] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
Heeft iemand hem al ergens bij een MediaMarkt of andere winkel als showroom model zien liggen? Ik zou'm graag even uitproberen (en de kleuren vergelijken...) voordat ik de XZ koop.
Maar tot op heden is voorraad in fysieke winkels niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje aan de xz gebruikers.
Wat vinden jullie van de batterij?
Ik kom zelf van de Z3 compact en dat was echt een beest op batterijduur. Op dit moment gebruik ik de xz en ik ben niet écht impressed van de batterijduur. Met de z3c haalde ik makkelijk 1,5 dag. Dat red ik met de xz bij lange na niet. Zelfs niet in stamina modus.
Graag jullie ervaringen hierover :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:13

ikt

Sony Xperia XZ Durability Test - BEND test - Scratch Test - Burn Tested

Apparaat lijkt er nog prima vanaf te komen. Och, hadden ze maar bij introductie van de Z het cameraglaasje van glas gemaakt i.p.v. plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCooz
  • Niet online
Domokoen schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:16:
Heeft iemand hem al ergens bij een MediaMarkt of andere winkel als showroom model zien liggen? Ik zou'm graag even uitproberen (en de kleuren vergelijken...) voordat ik de XZ koop.
Maar tot op heden is voorraad in fysieke winkels niet aanwezig.
Heb hem afgelopen weekend gekocht bij een KPN winkel, lag gewoon op voorraad (Forest Blue)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 23:10:
Een vraagje aan de xz gebruikers.
Wat vinden jullie van de batterij?
Ik kom zelf van de Z3 compact en dat was echt een beest op batterijduur. Op dit moment gebruik ik de xz en ik ben niet écht impressed van de batterijduur. Met de z3c haalde ik makkelijk 1,5 dag. Dat red ik met de xz bij lange na niet. Zelfs niet in stamina modus.
Graag jullie ervaringen hierover :-)
Ik heb de XZ sinds vrijdag, en kom zelf ook van de Z3compact af. Mijn eerste bevindingen met de
XZ zijn toch wel zeer positief.

Ik was bang dat ik me erg zou gaan storen aan de batterijduur van dit toestel. Nu haalde ik met mijn Z3c de laatste maanden nog maar net het einde van de dag omdat het toestel "op" was.
In het begin haalde ik met de Z3c ook ongeveer 1,5 dag gebruik. Wat heel leuk is maar ik praktisch nooit een lader bij had ook gelijk vrij nutteloos was en dus de telefoon toch elke nacht aan de lader hing.

Met de XZ heb ik de eerste 3 dagen steeds het einde van de dag gehaald. Natuurlijk wel met nog maar een
paar procent batterij over maar dat zal later nog wel beter worden als ik hem minder zwaar gebruik. (in het begin speel je toch altijd meer met een nieuwe telefoon :) )

Verder ben ik zeer tevreden over de bouw kwaliteit van de XZ. Bij de Z3c waren ondertussen al mijn
klepjes al vervangen en begonnen ze alweer los te raken, de achterkant was een spinnenweb door het
vallen en de voorkant zat een barst in het scherm van links boven naar de speaker toe (gelukkig dus niet
door het beeld) Nu valt er nog weinig te zeggen natuurlijk over de de sterkte maar de XZ voelt al een stuk degelijker aan dan de z3c.

De camera is in mijn ogen een stuk beter geworden en de vingerafdruk scanner werkt super snel! _/-\o_

Ik ben blij met m'n nieuwe toestel, en verbaas mezelf er weer over hoe snel ik weer gewend ben aan het
grotere scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-05-2022
Ben via de Xperia Z, Z1, Xperia Z3c, Xperia Z5c nu bij de Xperia XZ uitgekomen. (dus nogal een Sony fan). Maar dit is byfar de beste smartphone van Sony.
De camera is echt geweldig. Lekker snel en scherper dan mijn Z5c. De vingerafdrukscanner werkt vele malen beter. Ik haal gemakkelijk tot het einde van de dag.
Enige wat iets minder is geworden is de geluidskwaliteit van de front speakers. De Z5c is harder en helderder. De XZ lijkt toch wat te vervormen op maximaal volume.

@J-bay,
Ja idem, zo’n groot scherm is toch wel erg fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ah oke. Ik heb het even getest. Ik haal het einde van de dag ook wel. Maar dan moet ie wel gelijk in de lader zeg maar. In stamina modus haal ik zelfs de volgende dag. Dus dat is wel fijn.
Toch blijft de batterij van de z3c indrukwekkender.

@j-bay en Kstjsa0, ook ik ben zeer te spreken over het grote scherm. Ik ging van de Xperia P naar de Z3c, wat al top was. Maar van de z3c naar de xz is toch weer een grote stap vooruit. Verbaasd mij ook hoe snel ik gewend ben aan het grotere scherm. Netflix en Youtube kijken is veel fijner.

Een vraag aan jullie beiden. Hebben jullie al een screen protector zo ja, wat voor 1.
Op mijn z3c had ik een tempered glass erop zetten, wat gewoon super was.
Maar doordat de XZ een beetje edge-ieh is lijkt het mij dat het op deze niet kan. Eerder een folie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@touchee85... Ik heb geen screen protector, snap het nut er nooit zo van. Zit gorilla glass op en draag m'n sleutels en telefoon altijd apart in m'n zakken.

• kstja0
@touchee85
Nee geen screenprotector. Had ik bij mijn vorige toestellen wel. Nu voor het eerst een Sony style cover gekocht. Normaal wil ik mijn telefoon zonder poespas er omheen, echter de laatste twee keer had ik binnen een week en lelijke beschadiging door vallen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 23:38:
@touchee85... Ik heb geen screen protector, snap het nut er nooit zo van. Zit gorilla glass op en draag m'n sleutels en telefoon altijd apart in m'n zakken.
Maar ben je niet bang voor eventuele barsten wanneer je 'm laat vallen?
kstja0 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:05:
@touchee85
Nee geen screenprotector. Had ik bij mijn vorige toestellen wel. Nu voor het eerst een Sony style cover gekocht. Normaal wil ik mijn telefoon zonder poespas er omheen, echter de laatste twee keer had ik binnen een week en lelijke beschadiging door vallen.
Je gaat er dus geen nemen?
Oooh wacht, dat is zo'n 360 beschermhoes die volledig doorzichtig is of niet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:18:
[...]

Maar ben je niet bang voor eventuele barsten wanneer je 'm laat vallen?
[...]

Je gaat er dus geen nemen?
Oooh wacht, dat is zo'n 360 beschermhoes die volledig doorzichtig is of niet?
Toevallig heb ik nu zo een doorzichtig siliconenhoesje er om heen...

Deze:
https://s.s-bol.com/imgba.../2/9200000065782240_2.jpg

Maar hoelang die blijft zitten is de vraag, maakt de telefoon toch weer een millimeter dikker.

Mocht de telefoon vallen dan is het hopen dat ie heel blijft ☺

Maar nee screen protectors komen er nooit op bij mij.

@kstja0 die style cover touch of de style cover?

Ik heb in de winkel die style cover geprobeerd maar vond de telefoon er heel losjes in zitten en dus niet gekocht.... Is dat met die style cover touch ook zo? (die hadden ze niet op voorraad in de tmobile winkel)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2016 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kstja0
Ik heb de SCTF10. Had hem 'blind' besteld en viel in begin wat tegen maar eigenlijk werkt hij prima. Ook de toch functie. Echter het scherm is wat geblurd. Telefoon is super gemakelijk te verwijderen. Ze hadden wel wat mogen doen dat het kepje mbv een magneetje beter zou blijven zitten.

Wees wel voorzichtig met die siliconenhoesjes. Mijn vriendin had deze om haar XA zitten maar bij het verwijderen waren de randen toch beschadigd door het vuil dat er tussen ging zitten. (schurende werking)

http://www.weboo.co/wp-co...-Xperia-XZ-Weboo-co-1.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door kstja0 op 11-11-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kstja0 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:14:

wel voorzichtig met die siliconenhoesjes. Mijn vriendin had deze om haar XA zitten maar bij het verwijderen waren de randen toch beschadigd door het vuil dat er tussen ging zitten. (schurende werking)
Klopt, goed in de gaten houden dat er geen vuil tussen komt. Maar helaas is dat bij elk hoesje
het geval, m'n vriendin heeft een Z5c en een harde cover er omheen en toevallig haalde ze de
telefoon na een lange tijd uit het hoesje en daar was ook de zijkant beschadigd door vuil.

Niks aan te doen dus behalve regelmatig uit de hoes halen en alles schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt, ik heb zoiets weleens met m'n ipod gehad. Toen ik m uit het hoesje haalde, was de hele achterkant bekrast.

Gebruiken jullie de stamina modus trouwens?
Ik nu alleen het automatisch starten bij 15%of wat is het .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:20:
Ja klopt, ik heb zoiets weleens met m'n ipod gehad. Toen ik m uit het hoesje haalde, was de hele achterkant bekrast.

Gebruiken jullie de stamina modus trouwens?
Ik nu alleen het automatisch starten bij 15%of wat is het .
Nope stamina modus nog niet gebruikt, had hem op m'n Z3c wel altijd aan staan. Maar op de XZ (nog) niet.

Batterij duur gaat hier trouwens best lekker, bij jullie ook? Haal het einde van de dag precies (8 uur van de lader 12 uur naar bed) met automatische helderheid en een "screen on" time van tussen de 5 en 6 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik heb de xperia xz dual en ben tot nu toe nog erg tevreden met de upgrade vanaf mijn oude HTC One (m7)

Heeft iemand het al aangedurfd ook met de telefoon te gaan zwemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
Mad_Cow schreef op zondag 13 november 2016 @ 01:19:
Ik heb de xperia xz dual en ben tot nu toe nog erg tevreden met de upgrade vanaf mijn oude HTC One (m7)

Ik zwem zelf dagelijks met m'n Z3+ in combinatie met waterproof oordopjes. In mijn toestel zitten zelfs verscheidene barsten, en het werkt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalverian
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-04 17:38
Ik gebruik sinds 2 dagen de ZX
Eerste bevindingen zijn positief.
Erg snel. Mooie camera. Goede functies.
De vingerafdruk scanner is geweldig!

Ik kom van een note 4.

Nadeel:
Ik krijg volgende week een nieuwe. Deze heeft allemaal donkere vlekken in het scherm.
En onderin. Aan de zwarte balk waar de speaker in zit, zit een Gaatje onder de folie. Waardoor het back light door de balk heen schijnt...

Verder voldoet het aan de eisen.

Wel vind ik de accu duur tegen vallen. Moet halverwege de dag echt wel even bijladen. Maar misschien gebruik ik hem te veel op het moment.

Zijn er nog aanraders voor wat betreft hoesjes oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:42

Nee, .... maar ik heb hem al wel laten vallen :'(. Iemand moet het doen dus ik heb me maar opgeofferd ;(.

De flip cover heeft zijn werk gedaan en is kapot, de telefoon op een hoekje wat krasjes,

Verder:
Dit is mijn eerste high-end telefoon dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik heb "Need For Speed" geïnstalleerd, en dat gaat af en toe met moeite. Geen idee of dat representatief is, maar echt soepel is het ook niet. Warm wordt de telefoon hierbij niet echt. Prima speelbaar en als dat niet meer zo is, ga ik weer wat nuttigs doen met mijn leven, ook geen probleem dus.

[ Voor 30% gewijzigd door arnem_ op 13-11-2016 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnem_ schreef op zondag 13 november 2016 @ 23:47:
[...]

Nee, .... maar ik heb hem al wel laten vallen :'(. Iemand moet het doen dus ik heb me maar opgeofferd ;(.

De flip cover heeft zijn werk gedaan en is kapot, de telefoon op een hoekje wat krasjes,

Verder:
Dit is mijn eerste high-end telefoon dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik heb "Need For Speed" geïnstalleerd, en dat gaat af en toe met moeite. Geen idee of dat representatief is, maar echt soepel is het ook niet. Warm wordt de telefoon hierbij niet echt. Prima speelbaar en als dat niet meer zo is, ga ik weer wat nuttigs doen met mijn leven, ook geen probleem dus.
Lijkt mij dat hij prima moet draaien zonder haperingen.... Zelf vandaag asphalt extreme gespeeld, ging helemaal vloeiend en start snel op.... Maar na een kwartiertje weer mee gestopt. Kan er niet aan wennen om games te spelen op telefoons. ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:02
Eindelijk iemand die t snapt..

5-6 uur screen-on-time met auto helderheid (neem aan dat je overdag meer binnen bent, werk enzo) klinkt goed.

Z3 is mijn maatstaaf en ben alleen bang dat de accuduur erg tegen gaat vallen maar misschien valt het dus wel mee.

1 vraag over de camera..

De sluitertijd... Weer zo langzaam of wat?
Laser en all leuk maar zolang dat niet gefixt is, blijft t ruk. Ik forografeer niet alleen bergen hiermee.. Dingen BEWEGEN ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:07
BrbZrk schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:05:
1 vraag over de camera..

Laser en all leuk maar zolang dat niet gefixt is, blijft t ruk. Ik forografeer niet alleen bergen hiermee.. Dingen BEWEGEN ook.
Ik kom vanaf een Xperia Z2 en ik vind de camera prima. Het is niet zo'n enorme sprong vooruit als destijds vanaf de Z naar de Z2 (de Z2 camera was en is nog altijd erg goed), en de XZ camera is vast niet de beste op de markt, maar naar mijn inziens is hij prima.

Naar aanleiding van wat ik hier in de Tweakers review (en diens comments) las heb ik kort wat testjes gedaan. Daar werd b.v. ergens gesteld dat het meer dan 2 seconden duurde om een eerste foto te maken. Mijn test methodiek was vast niet geweldig, maar met in de settings "Launch and capture" ingesteld bij Quicklaunch, duurde het ongeveer 0.6 tot 1.1 seconde van het scherm helemaal uit, camera knop ingedrukt houden en dat de foto gemaakt werd. Het duurt dan wel nog even (een ruime seconde extra) voordat de hele camera UI geladen is, maar jouw foto is wel al gemaakt.
Hieraan gerelateerd, in reviews van de Xperia Z5 las ik wel vaker dat over de tijd, het starten van de camera app heel traag kon worden (uitschieters naar 5 seconden of iets in die richting). Ook bij eerste reviews van de Xperia XZ werd dit wel eens aangehaald, meer in de zin van "hopelijk is dat nu niet meer zo". Dit heb ik tot op heden nog niet kunnen bemerken.

Ook las ik ergens dat HDR foto's maken schijnbaar lang duurt. Heb dit getest door een countdown op mijn pc te laten lopen voor 10 seconden en hier foto's van te maken, 20MP + HDR (manual mode). In 10 seconden kon ik, 3 keer gemeten, gemiddeld 14 foto's maken (0.71sec per foto). Wanneer je de camera constant heen en weer beweegt, van het ene object naar het andere, ja dan duurt het wat langer omdat hij steeds opnieuw moet focussen. Echter al met al vind ik dit zeker niet slecht. Eenzelfde scenario op de Xperia Z2 (snel achter elkaar 20.7MP foto's nemen) is vele malen trager daar, ik denk iets van 2 seconden per foto.

Wat ik eveneens opvallend vond in de Tweakers review was dat ze in het donker regelmatig foto's kregen die echt slecht waren, als een of ander aquarel schilderij. Nu heb ik nog niet echt veel gefotografeerd met de Xperia XZ, mijn afgelopen 2 vakanties gebruikte ik de Xperia Z2 nog, maar de tests die ik gedaan heb met de Xperia XZ waren hoofdzakelijk in het donker. De kwaliteit van die foto's was echter zeer consistent. Bewegende objecten heb ik echter nog nauwelijks gefotografeerd, dus daar kan ik geen uitspraak over doen.

Daar moet ik wel bij zeggen dat ik dit soort shots meestal in manual mode maakte, veelal omdat je nu een stuk meer manual controls hebt en het leuk is om daarmee te spelen. Natuurlijk, als ik die settings debiel instel krijg ik slechte foto's. De Manual Mode lijkt een stuk bruikbaarder op de Xperia XZ dan die van de Z2. Bij de Z2 gebruikte ik deze soms, maar dan alleen overdag en met name buiten. In de meeste gevallen was je binnen, zeker 's avonds, beter af met Superior Auto Mode. Die laatste modus werkt nog altijd prima op de XZ, maar nu kan ik in Manual Mode makkelijker een beter resultaat halen (mits je enigszins weet wat je doet).

En nee, ook deze telefoon is nog steeds geen wonderkind in het donker. Als ik het vergelijk met mijn echte camera, een Sony RX100m3, dan vallen nachtelijke shots in het niets. Die camera is dan ook belachelijk goed in het donker en je op diens nachtelijke foto's zie je meer dan je met het blote oog kunt zien.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 00:23:
[...]

Nope stamina modus nog niet gebruikt, had hem op m'n Z3c wel altijd aan staan. Maar op de XZ (nog) niet.

Batterij duur gaat hier trouwens best lekker, bij jullie ook? Haal het einde van de dag precies (8 uur van de lader 12 uur naar bed) met automatische helderheid en een "screen on" time van tussen de 5 en 6 uur.
Mijne haalt het einde vd ook. Maar zoals ik al eerder aangaf gebruik ik de auto-starten stamina modus wel.
Normaal hou ik nog wat over, maar ik heb sinds een paar dagen weer een app op de telefoon staan, wat gps nodig heeft en die ik te vaak gebruik, waardoor ik m aan het einde vd dag sowieso moet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwemmen niet, wel douchen. Dat werkt prima. Maar dat deed m'n oude z3c ook ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel de z2 wat op zich een fijn toestel is. Het einde van mijn abonnement is in zicht en wil graag weer een Sony. Ik twijfel tussen de Z5 (green) en de XZ (Blue), waarbij de Z5 momenteel door het verschil in prijs de voorkeur heeft (maandelijks minimaal 10 euro verschil).
Iemand die mij kan adviseren over wat handig is, hoe lang duurt het bijvoorbeeld voor de XZ richting het prijsniveau van de Z5 gaat?
Hoe groot is het werkelijke gebruiksverschil tussen de twee camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrbZrk schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:05:
Eindelijk iemand die t snapt..

5-6 uur screen-on-time met auto helderheid (neem aan dat je overdag meer binnen bent, werk enzo) klinkt goed.

Z3 is mijn maatstaaf en ben alleen bang dat de accuduur erg tegen gaat vallen maar misschien valt het dus wel mee.

1 vraag over de camera..

Ik ben inderdaad veel binnen, maar werk wel onder lampen, dus het scherm moet redelijk werken.

Persoonlijk vind ik de sluitertijd acceptabel, hij is sneller dan mijn Z3compact was voor mijn gevoel en maakt
ook betere foto's. Verder ben ik geen hele fanatieke foto maker dus kan niet echt oordelen of die laser focus een voor of nadeel is. In theorie is het een stap vooruit in praktijk ben ik gewoon slecht genoeg in foto's maken dat ik er geen oordeel over kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:26
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:13:
Iemand die mij kan adviseren over wat handig is, hoe lang duurt het bijvoorbeeld voor de XZ richting het prijsniveau van de Z5 gaat?
Kijk in de pricewatch naar het prijsverloop van soortgelijke highend modellen van Sony en je krijgt een algemeen beeld van het prijsbeleid van Sony. Het verloop vind je onderaan de prijzenpagina van het betreffende model. Geen garanties natuurlijk voor de XZ.

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wanneer Android 7 uit komt voor de XZ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wararak
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-03-2024
eindelijk is de sony style cover touch in blauw beschikbaar. Prijzig, maar dan heb je wel wat.
Batterijduur is na 5 weken behoorlijk goed geworden. Zit nu met voor mij normaal gebruik op ruim 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:49
Wararak schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 10:20:
eindelijk is de sony style cover touch in blauw beschikbaar. Prijzig, maar dan heb je wel wat.
Batterijduur is na 5 weken behoorlijk goed geworden. Zit nu met voor mij normaal gebruik op ruim 2 dagen.
Waar heb je m besteld ??
Bij Bol staat i inderdaad als voorradig maar of dat daadwerkelijk zo is ,vraag ik me af.

[ Voor 11% gewijzigd door ouwefreaker op 26-11-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wararak
Bij knaldeals.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
Bedankt, gelijk besteld, dinsdag binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:21:
Iemand een idee wanneer Android 7 uit komt voor de XZ ?
Ik ben ook benieuwd.

October hebben ze in ieder geval niet meer gehaald
http://www.gsmarena.com/p...te_roadmap-news-20689.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
Zijn er mensen die zo 1,2,3 weten hoe je in het gedeelte van het menu komt om de snelkoppelingen aan te passen (sneltoetsen door het naar beneden swipen van de menubalk). Ik had het probleem dat ik de zaklamp er niet meer tussen had staan, dus alles even weggehaald en toestel gereboot. Nu krijg ik het tandwieltje met potloodje niet meer te zien wanneer ik de menubalk naar beneden swipe.

Al gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Cow schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:53:
[...]

Ik ben ook benieuwd.

October hebben ze in ieder geval niet meer gehaald
http://www.gsmarena.com/p...te_roadmap-news-20689.php
En ik gok er op dat november ook niet gehaald wordt :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oblivion10
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-02 14:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7Oqb0uE04WnvE9zRG0dFdo41/full.png
Ik kreeg Android 7 vanochtend binnen! :)

[ Voor 22% gewijzigd door oblivion10 op 01-12-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
De uitrol is inderdaad begonnen, zover ik kan zien op dit moment in Nederland/Europa alleen KPN NL en Rusland, de rest zal binnenkort wel volgen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
Waar kan je zien voor welke providers de update al is uitgerold? Het algemene nieuws dat hij er is staat bijvoorbeeld op XperiaBlog:
Android Nougat arrives on the Xperia XZ (39.2.A.0.327)

Sony Mobile has started to seed the Android 7.0 Nougat firmware update for its flagship Xperia XZ. The update has arrived in the form of build number 39.2.A.0.327 for the Xperia XZ (F8331) and XZ Dual (F8332). The release includes a number of native Nougat features including multi-window support (run two apps simultaneously), customisable quick settings and redesigned notifications. The update is available in select regions right now, but should hit more regions over the coming days.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Domokoen schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:57:
Waar kan je zien voor welke providers de update al is uitgerold? Het algemene nieuws dat hij er is staat bijvoorbeeld op XperiaBlog:

[...]
Ik gebruik meestal het programma Xperifirm, maar je kunt het ook op een website als Xpericheck bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een melding in beeld dat mijn XZ een systeemupdate download van 1084 MB. Ik ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here...

Doen ze gewoon express volgens mij een dag wachten zodat ze november niet meer gehaald hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
Ik krijg hem nu ook net binnen, wel grappig dat de customization van mijn telefoon "1305-7680 Customized BLX" is, en niet iets met Nederland. Ik heb'm gekocht bij Bol.com. Weet iemand waar BLX voor staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok Benelux dus niks aan de hand.

Heb de update binnen, het eerste wat opvalt is het nieuwe meldingen scherm. Wel even wennen, kleine meldingen van WhatsApp zijn nu grote vlakken. Maar dat is persoonlijk.
Het multitasken door 2x op de recente apps knop te drukken werkt wel fijn, ideaal om tussen twee apps te switchen.
Verder nog niet veel gezien of gemerkt, het schijnt dat de batterijduur verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:09:
[...]

Ik gok Benelux dus niks aan de hand.

Heb de update binnen, het eerste wat opvalt is het nieuwe meldingen scherm. Wel even wennen, kleine meldingen van WhatsApp zijn nu grote vlakken. Maar dat is persoonlijk.
Het multitasken door 2x op de recente apps knop te drukken werkt wel fijn, ideaal om tussen twee apps te switchen.
Verder nog niet veel gezien of gemerkt, het schijnt dat de batterijduur verbeterd is.
Dus de afkorting voor België Nederland en Luxemburg (de Benelux) gaan ze afkorten in BLX... 8)7

Nee, gekkigheid ik denk dat je gelijk hebt. Maar wel typisch dat ze een afkorting gaan afkorten.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
Ik heb het eerste issue te pakken met de update naar Android 7: telefoon paired niet meer automatisch met m'n carkit, ik moet dan bluetooth op de telefoon een keer de-activeren en weer activeren, dan gaat het wel goed. Gisteren op de weg terug naar huis stond Flitsmeister de hele tijd te flipperen (heb ingesteld dat FM start zodra er via bluetooth gepaired is met m'n carkit en dat ging dus niet goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wararak
Heb nu drie dagen de style cover touch van sony. Werkt perfect. Met de voorkant (doorzichtig) is de telefoon perfect te "bedienen". Maakt de hoge prijs echt waar.Ben nu aan het checken of de batterij langer meegaat met android 7. Lijkt er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wararak schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:47:
Ben nu aan het checken of de batterij langer meegaat met android 7. Lijkt er wel op.
Ik weet niet wat er is gebeurd bij mij, maar mijn XZ vreet stroom in stand-by. Na een dag ligt het percentage stroomverbruik in inactieve stand zelfs hoger dan scherm display.
Dit was voor de update niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wararak
Ik heb nergens last. Kun je bij batterij gebruik niets vreemds zien???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. 'Telefoon inactief', 'Android systeem' en 'Scherm display' zijn de grootste stroomverbruikers, in die volgorde. Ik heb het gevoel dat er een systeemapp op de achtergrond draait die veel verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij lijkt de batterij sterker te zijn na de update.
Gisteren rond 8.00pm was de batterij vol. Nu om 5.30pm heb ik nog 40%. Voor de update zou ik 20% overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een goede screenprotector gevonden btw? Tempered glass zou nice zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infectious
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-10-2023
Ik ben erg geinteresseerd in de telefoon, maar ik twijfel een beetje omdat ik toch wisselende dingen hoor over de batterij. Ook hier lees ik nu overwegend 'oke' ervaringen, met misschien wat verbetering door Android 7. Misschien een vreemde maatstaaf, maar heeft één van jullie ervaring met de OnePlus One? Dat is namelijk de telefoon die ik ga vervangen, en daar was ik zelf heel erg blij met de batterijduur. Dus als dat je maatstaaf is, hoe doet deze het dan?

Ik snap dat screen on time en dergelijke betere statistieken zijn om naar te kijken, maar ik ben bang dat ik dat niet echt weet. Mijn huidige toestel is niet echt in goede vorm meer.

Daarna nog een stomme vraag, maar ik kan de frequentie banden nergens vinden. Heeft iemand misschien een linkje naar welke banden (eigenlijk vooral LTE) het toestel ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:08

elsinga

=8-)

Alle banden (en nog veel meer info) staan bij Sony altijd in de Whitepaper van een toestel. Die van de XZ staat hier: http://developer.sonymobi...ria-xz-f8331-white-paper/

Qua banden hoef je je overigens totaal geen zorgen te maken... ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Infectious schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 01:05:
Ik ben erg geinteresseerd in de telefoon, maar ik twijfel een beetje omdat ik toch wisselende dingen hoor over de batterij. Ook hier lees ik nu overwegend 'oke' ervaringen, met misschien wat verbetering door Android 7. Misschien een vreemde maatstaaf, maar heeft één van jullie ervaring met de OnePlus One? Dat is namelijk de telefoon die ik ga vervangen, en daar was ik zelf heel erg blij met de batterijduur. Dus als dat je maatstaaf is, hoe doet deze het dan?

Ik snap dat screen on time en dergelijke betere statistieken zijn om naar te kijken, maar ik ben bang dat ik dat niet echt weet. Mijn huidige toestel is niet echt in goede vorm meer.

Daarna nog een stomme vraag, maar ik kan de frequentie banden nergens vinden. Heeft iemand misschien een linkje naar welke banden (eigenlijk vooral LTE) het toestel ondersteunt?
Ik ben zeer tevreden over de batterij duur, zoals eerder aangegeven haal ik de 5 tot 6 uur screen on time regelmatig per dag... Heb geen ervaring met de one plus helaas..

Nu heb ik gisteren voor het eerst een drain gehad. Ik was voor de voetbal naar België en ik weet niet waar het aan lag maar m'n batterij heel snel leeg. Begin van de avond (rond 8 uur) had ik nog 67% en rond 12 uur nog 20. Uur later was hij helemaal leeg. Telefoon op wat filmpjes, appjes en foto's na nauwelijks gebruikt.

Bij de batterij statistieken stond ook play services bovenaan en m'n screen on time was net 2 uur.

Vandaag weer nergens last van 1/3e van m'n batterij verbruikt en 2 uur en 15 minuten het scherm aan.

Waar het aan lag gisteren geen idee maar lijkt er op dat hij iets van een netwerk aan het zoeken was continu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infectious
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-10-2023
elsinga schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:33:
Alle banden (en nog veel meer info) staan bij Sony altijd in de Whitepaper van een toestel. Die van de XZ staat hier: http://developer.sonymobi...ria-xz-f8331-white-paper/

Qua banden hoef je je overigens totaal geen zorgen te maken... ;)
Bedankt! Alle belangrijke banden lijken inderdaad aanwezig (ik ben aankomend half jaar in de verenigde staten, dus ik ben op zoek naar iets wat zowel in Nederland als daar LTE ondersteund, daar is dit er 1 van). Dan vraag je je toch af waarom bij bijvoorbeeld de OnePlus 3 er maar een banden beschikbaar zijn, terwijl het dezelfde SoC is. Maar goed, off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

De enige banden die de XZ voor de US niet ondersteunt zijn: band 66 (LTE 1700MHz), band 25 (LTE 1900MHz, alleen Sprint) en band 30 (LTE 2300MHz, alleen AT&T).

De Samsung S7 ondersteunt band 25 wel, maar mist dan band 29 (LTE 700MHz, alleen AT&T). En de S7 mist band XIX (3G 800MHz, alleen AT&T), die de XZ wel heeft.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47
mawi schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:04:
Ik heb het eerste issue te pakken met de update naar Android 7: telefoon paired niet meer automatisch met m'n carkit, ik moet dan bluetooth op de telefoon een keer de-activeren en weer activeren, dan gaat het wel goed. Gisteren op de weg terug naar huis stond Flitsmeister de hele tijd te flipperen (heb ingesteld dat FM start zodra er via bluetooth gepaired is met m'n carkit en dat ging dus niet goed).
Ik heb sinds gisteren de XZ en deze gelijk naar Android 7 geüpdatet. In de auto kwam ik er inderdaad bij de 2e rit achter dat hij niet automatisch reconnect. Mocht je een fix of workaround vinden hoor ik het graag.
Wararak schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:47:
Heb nu drie dagen de style cover touch van sony. Werkt perfect. Met de voorkant (doorzichtig) is de telefoon perfect te "bedienen". Maakt de hoge prijs echt waar.Ben nu aan het checken of de batterij langer meegaat met android 7. Lijkt er wel op.
Ik heb de style cover Touch gelijk mee besteld maar kan er niet aan wennen. Ben geen klep gewend. De achterkant van de cover vind ik wel mooi en fijn, maar de klep maakt het wat cheap (ziet er minder luxe uit dan een dichte klep). Maar om hem nu te verbouwen gaat me wat ver, dus die gaat maar retour.

Verder is de telefoon superdegelijk en de camera briljant beide vergeleken met mijn Nexus 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
phYzar schreef op zondag 11 december 2016 @ 09:00:
[...]

Ik heb sinds gisteren de XZ en deze gelijk naar Android 7 geüpdatet. In de auto kwam ik er inderdaad bij de 2e rit achter dat hij niet automatisch reconnect. Mocht je een fix of workaround vinden hoor ik het graag.

[...]
Ik heb uiteindelijk de telefoon opnieuw gepaired met de car kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-09 19:12
Sinds een paar dagen het probleem dat de linker speaker geen geluid meer geeft. Daardoor kan ik telefoongesprekken alleen voeren via de luidspreker. Vorige week gebeurde dit ook al, maar toen ging hij na een beetje geklooi weer werken.

Meer mensen die dit probleem hebben? Dan zou het iets softwarematigs kunnen zijn. Anders word het opsturen ben ik bang... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merkt iemand verschil in batterij duur met android 7? Ik heb bij mijn telefoon niet het idee dat die langer mee gaat dan toen 6.x er nog op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wararak
Gevoel dat de batterij iets beter is geworden. Zit zelf op twee dagen en dan nog ongeveer 30% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:02
Idee, gevoel, denk dat....

*knip*. Mag wel iets vriendelijker. kom s met screenshots van screen on times en je schermverlichting sterkte..

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 19-12-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wararak
zoek het lekker uit in Almelo boer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
2 dagen red ik niet, maar met mijn gebruik vind ik dit best acceptabel (gebruik hem best vaak door de dag heen, en YouTube tijdens autorit (zonder lader)):

Xperia xz accu gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

De Xperia XZ Dual (F8332) wordt door Sony niet op de Nederlandse markt uitgebracht helaas. Welk risico loop ik als ik deze via Ebay of een ander grijs circuit aanschaf?

Ik zou bijvoorbeeld de NL-Alter APK van mijn huidige NL Z3 kunnen overzetten, maar heb ik dan ook netjes NL-Alert meldingen? En heeft elke XZ ook de Nederlandse taal aan boord en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
Ik heb mijn XZ dual bestelt via ebay. Het was een Ierse winkel, maar het toestel is een Hong Kong versie.
Alles werkt hier in het Nederlands (alleen NL alert deed het niet, maar die heeft het nog nooit bij gedaan 😕)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Zou NL Alert wel werken als je de apk daarvan installeert? Die kan ik wel van mijn Z3 afhalen, mocht je dat willen proberen.

(ben zelf wel benieuwd, zit ook aan een XZ te denken namelijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
De uitrol van een nieuwe system update voor de Xperia XZ, firmware 32.2.A.0.374, is begonnen. Zo te zien zijn het voornamelijk de december security updates. Volgens de Stagefright Detector app is hij nu in ieder geval weer invunerable tegen alle bekende exploits, dus dat is altijd mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Vraag: mijn volgende telefoon wordt een XZ, dat is wel zeker. ;) Maar: de normale variant (F8331) heeft maar 32GB geheugen, iets waar je nooit genoeg van hebt en een grens waar je ook met verplaatsen naar SD last van houdt (die 16GB in mijn Z3.... grrrrr! :( ).

Dus denk ik er over om de dual SIM variant (F8332) te kopen. Die heeft exact dezelfde specs, maar kan in plaats van een SD kaart ook een 2e SIM hebben én heeft 64GB intern geheugen (logisch, want je kunt geen SD kaart meer plaatsen als je er een 2e SIM in stopt).

Nadeel: de F8332 is niet bedoeld voor en wordt dus niet geleverd aan de Nederlandse markt. Had mijn Z1 Compact ook last van, ik had een Oostenrijkse variant. Is niks mis mee, maar NL Alert werkt dan niet, die functionaliteit wordt alleen geinstalleerd op toestellen die voor de Nederlandse markt worden geleverd (zoals mijn huidige Z3).

Nu kan ik de APK van NL Alert wel backuppen op mijn Z3 en dan handmatig installeren op de XZ F8332, maar werkt zoiets dan ook? Ik kan me voorstellen dat Cell Broadcast (wat NL Alert gewoon is) in alle toestellen zit als standaard feature en dat de NL Alert APK de inkomende berichten monitort en ze toont als ze via het NL Alert kanaal binnenkomen. Maar klopt dat...

Is er toevallig iemand met een niet-NL XZ die de NL Alert APK zou willen testen? Of iemand die dat met een ander toestel (een Z serie bijvoorbeeld) al gedaan heeft?

Wat zouden jullie doen? 32GB en NL Alert of 64GB en (wellicht) geen NL Alert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neukbegonia
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-08-2023
Ik heb de normale 32Gb versie, en heb geen tekorten die ik wel had op mn Z3 compact (16gb).
32Gb is toereikend voor al mijn apps en games.(Heeeeeeeel veeeeel, 400+)
Ik heb ook nog geen ene app naar Sd gekopieerd.
Ik heb een 64Gb Sd erin zitten voor al mijn foto, video en muziek.
Dus, tenzij je nog meer apps hebt als ik, OF, je dualsim MOET hebben zou ik gewoon voor de normale NL versie gaan.
Maar NL alert is ook niet zo bijzonder. Iedereen in je omgeving krijgt dat bericht dus je weet toch wel als er iets loos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Dank! Dan toch maar de NL versie, is qua ondersteuning wel zo handig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neukbegonia
Graag gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tx-nr807
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-02-2022
Sinds een maand of 3 heb ik de XZ maar ben er steeds minder over te spreken.
Het lijkt wel alsof de telefoon steeds trager word, soms duurt het wel 5 seconden voordat er een app geopend word.
facebook filmpjes haperen bijvoorbeeld ook als de ziekte en worden pas laat scherp, ook houdt de batterij het absoluut geen dag vol.
Mijn vorige telefoon (de Z3compact) is in alle opzichten sneller en deze batterij ging zeker anderhalve dag mee met intensiever gebruik.
Het enige voordeel van de xz is de usb-c en de camera is stukken beter maar dit weegt zeker niet op tegen de duurdere abonnementskosten vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
tx-nr807 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:10:
Het lijkt wel alsof de telefoon steeds trager word, soms duurt het wel 5 seconden voordat er een app geopend word.
facebook filmpjes haperen bijvoorbeeld ook als de ziekte en worden pas laat scherp, ook houdt de batterij het absoluut geen dag vol.
Mijn vorige telefoon (de Z3compact) is in alle opzichten sneller en deze batterij ging zeker anderhalve dag mee met intensiever gebruik.
Het enige voordeel van de xz is de usb-c en de camera is stukken beter maar dit weegt zeker niet op tegen de duurdere abonnementskosten vind ik.
Het trage : heb je je telefoon recent een keer op nieuw opgestart, ik had dit ook en maandag even volledig uit gedaan en nu draait i weer goed, (lijkt wel of bepaalde app`s op de achtergrond toch blijven draaien ) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
De uitrol van nieuwe firmware met de security patches van januari 2017 is begonnen, zie ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tx-nr807
ouwefreaker schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:34:
[...]

Het trage : heb je je telefoon recent een keer op nieuw opgestart, ik had dit ook en maandag even volledig uit gedaan en nu draait i weer goed, (lijkt wel of bepaalde app`s op de achtergrond toch blijven draaien ) :?
De telefoon heb ik de afgelopen weken een paar keer uit en aan gezet maar helaas geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Sinds een week heb ik een XZ en wat mij het meest tegen staat op dit moment is de bluetooth compatibility met de autoradio. De telefoon zegt verbonden te zijn maar muziek afspelen en bellen is niet mogelijk over de bluetooth. 1 magisch moment werkte het maar kon ik niet zien op de radio welk nummer er speelde en de next/previous knoppen werkte niet. Met andere telefoons (Galaxy S4, S6, Iphone 6 en Iphone 7) absoluut geen problemen.

Nu lees ik her en der over het net dat dergelijke problemen speelden met andere toestellen van sony in het verleden (topics die ik vind zijn van +-2012/13). Zijn hier oplossingen voor bekend?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
Bluetooth een keer uit en weer aan zetten, en het werkt. Dit is een bug die is ontstaan in de update naar Android 7, en waarschijnlijk in de volgende update er weer uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Helaas. Beide apparaten zeggen nog steeds met elkaar verbonden te zijn zonder dat er geluidsoverdracht plaatsvind. Ik kan wel het telefoonboek openen en een gesprek starten maar vervolgens zijn de speakers van zowel de telefoon als de radio in de veronderstelling dat de ander het doet. Muziek afspelen blijft de telefoon stil en zegt de radio niks te ontvangen. Ik heb al een aantal keer opnieuw gepaired maar zonder resultaat.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik zelf heb een xperia Z3c in combinatie met een JVC radio en ik heb idd soms ook wel eens dat het geluid niet overkomt.
Enige wat dan helpt bij mij is bluetooth aan en uit schakelen terwijl ik ondertussen ook even de app ( deezer ) even opnieuw start.
Maar goed, dit kan ook aan Deezer/JVC/Sony liggen, ik weet het gewoon niet maar het is slecht sporadisch en telefoongesprekken gaan wel altijd goed.

Om toch even op de XZ te houden; dit lijkt mij een goed opvolger van de Z3c, ik wil iets groter, waterdicht en gewoon weer Sony.
Alhoewel ze de waterdichtheid bij de Z5 teruggetrokken hadden zag ik bij een test op YT dat de XZ gewoon bijna 10! meter onder water overleeft. ( en ik heb ook al de nodige ijs challenges gezien waarbij hij ook gewoon echt goed blijft, accu incluis )

Ik ga binnenkort maar eens voelen in de winkel, vrees alleen dat dat gelijk tot aankoop lijd :+
tx-nr807 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:10:
...
Hmm, ik zou wel graag willen weten of dit nog steeds speelt?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
Voor de mensen die overwegen een XZ (of ander toestel) aan te schaffen is de Mediamarkt 21% BTW actie misschien een leuk dingetje. XZ Blauw €537 * 100 : 121% = €443,80. Best een mooie deal dus! Nadeel is wel dat hij dan pas over 4 weken leverbaar is.

Edit: Zie ineens dat er plots geen enkele Sony phone meer te vinden is op de site van mediamarkt.

[ Voor 28% gewijzigd door NL_Joshua op 26-01-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:26
NL_Joshua schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:53:
Voor de mensen die overwegen een XZ (of ander toestel) aan te schaffen is de Mediamarkt 21% BTW actie misschien een leuk dingetje. XZ Blauw €537 * 100 : 121% = €443,80. Best een mooie deal dus! Nadeel is wel dat hij dan pas over 4 weken leverbaar is.

Edit: Zie ineens dat er plots geen enkele Sony phone meer te vinden is op de site van mediamarkt.
Weg inderdaad. Ik betwijfel bovendien of dit toestel al/ooit voor eur 537 in de schappen heeft gelegen. Hier in de pricewatch is de laagste prijs eur 577 geweest. En bij MM Utrecht en Amsterdam heb ik de XZ nog nooit zien liggen. Als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het vaak ook zo...

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tx-nr807
Hmm, ik zou wel graag willen weten of dit nog steeds speelt?
[/quote]

Helaas wel,
gisteren duurde het welgeteld 14 seconden voordat fb opende, misschien zit er iets niet goed in de soft of hardware van mijn telefoon maar ik heb onderhand wel een beetje spijt van de aanschaf van de xz en zit er zelfs over te denken om de z3c weer te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvO14
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-12-2024
Iemand nog meer problemen met een passen screenprotector te vinden, ik heb nu al bij twee verschillende verkopers een protector gehaald maar vind ze erg smal, ze komen in de breedte niet eens tot de rand van het scherm.

Heb ook contact gehad met de verkoper en die zegt dat dit zo hoort ivm de bollende randen, ik vind het niet helemaal veilig voelen.

Iemand ideën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
JvO14 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:47:
Iemand nog meer problemen met een passen screenprotector te vinden, ik heb nu al bij twee verschillende verkopers een protector gehaald maar vind ze erg smal, ze komen in de breedte niet eens tot de rand van het scherm.

Heb ook contact gehad met de verkoper en die zegt dat dit zo hoort ivm de bollende randen, ik vind het niet helemaal veilig voelen.

Iemand ideën?
Hij heeft inderdaad ronden randen, dus die opmerking begrijp ik wel. Kun je dan niet beter een bumper erom doen? Dan hoef je daarvoor niet bang te zijn en kun je gewoon je al gevonden protector gebruiken.

En anders zoiets:

https://nl.aliexpress.com...-Scratch/32763169519.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q4FfAQ5LaHaXYEXGKzxjDnyc/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door phYzar op 31-01-2017 15:05 . Reden: plaatje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-03-2023
Wat mij opvalt is dat mijn Xperia XZ gehaald bij T-Mobile geen FM-Radio app heeft. Is er een oplossing zonder root hiervoor?
Verder erg tevreden, maar met een nog kleine databundel tot mei en school WiFi dat muziekstreaming blokkeert zou een FM functie welkom zijn :) , want zover ik weet heeft de SoC een FM chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Heb ik ook niet.

Overigens zit ik er over te denken om er een stock android op te zetten. Sommige software is niet mee te werken. Albums bijvoorbeeld. 1 grote vergaarbak waar al mn 20.000 afbeeldingen in staan. In de folders view zijn de folders niet gesorteerd en ook geen mogelijkheid hiertoe en idem voor de items binnen de folders. Dit icm de bluetooth problemen welke ook software matig lijken denk ik dat rooten het meest verstandig is?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neukbegonia
luukw schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:21:
Wat mij opvalt is dat mijn Xperia XZ gehaald bij T-Mobile geen FM-Radio app heeft. Is er een oplossing zonder root hiervoor?
Verder erg tevreden, maar met een nog kleine databundel tot mei en school WiFi dat muziekstreaming blokkeert zou een FM functie welkom zijn :) , want zover ik weet heeft de SoC een FM chip
Nee daar is helaas geen oplossing voor zonder data, of je moet m inruilen voor de X compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-03-2023
Mijn XZ lijkt krom gebogen. Andere die dit ook hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Heeft mijn Z3 ook, teveel in de broekzak gehad. Maar scherm blijft heel en terugbuigen (heel voorzichtig) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-09 19:12
Ik probeerde Android Auto op mijn XZ te instaleren, maar dat zou niet compatible zijn. Is hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Android Auto werkt nog niet in Nederland en is daarom niet te installeren vanuit de Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Zijn er stabiele stock android installaties waar jullie ervaringen mee hebben?
Een verrückte bluetooth interface (wil geen data met wat voor device dan ook delen, ook al als deze als trusted is toegevoegd), geen file browser, geen mogelijkheid tot album sorteren en sinds vandaag ook een constant crashend toetsenbord. Ik ben na 1 maand al helemaal klaar met dit toestel.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekwaussie
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Een vraagje.

Ik heb nu al een tijd de Xperia XZ en ben er erg blij mee.
Enigste wat me alleen een beetje tegenvalt is de firmware update van deze telefoon.

Ik zit nu nog steeds op BLX (benulux) 39.2.A.0.327 dit is met de beveiligings updates van november. Als ik kijk welke versies er nu al zijn zitten ze al een stukkie verder namelijk 39.2.A.0.417. Naam aan dat dit de update is met de laatste beveiligingen van Febr.
Aangezien het toch een aardig centje heeft gekost vindt ik het wel belabberd hoe de updates voor NL gaan.

Waarom duurt het zo gods lang om een update voor NL te krijgen.?
Is er een andere firmware welke ik erover kan zetten die wel aardig in de pas loopt met updates?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Ik heb meen ik in november van het vorige jaar de Central Europe 1 (Customized CE1) ROM erop geflashed, omdat een bepaalde update vrij lang uitbleef. Met deze ROM krijg ik tot op heden altijd netjes op de 1e of 2e van de maand de nieuwe firmware/security update.

Pagina: 1 2 Laatste