Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekwaussie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:49
Moi_in_actie schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:03:
Ik heb meen ik in november van het vorige jaar de Central Europe 1 (Customized CE1) ROM erop geflashed, omdat een bepaalde update vrij lang uitbleef. Met deze ROM krijg ik tot op heden altijd netjes op de 1e of 2e van de maand de nieuwe firmware/security update.
Bedankt voor de snelle reactie dan gaan we dit van het weekend maar eens doen.
Ik neem aan dat NL-Alert er dan niet bij zit?
niet dat dit een probleem voor me is, gewoon nieuwsgierig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:07
Koekwaussie schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:40:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie dan gaan we dit van het weekend maar eens doen.
Ik neem aan dat NL-Alert er dan niet bij zit?
niet dat dit een probleem voor me is, gewoon nieuwsgierig.
Volgens mij niet nee. Kan het niet met zekerheid zeggen, want zover ik weet heeft NL Alert bij mij nooit gewerkt (ook op vorige telefoons niet), maar ik weet niet zeker of dit door de ROM komt, of door de provider of wat dan ook.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Zo, we zitten weer in 2017 :P (Vandaag geüpdate, provider KPN)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/493jmk1VNamg04TbzYad7o8P/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neukbegonia
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-08-2023
Niet echt druk hier..
Iedereen zn XZ al ingeruild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Nu online
Drukker dan het XZs topic :P Maar nee, nog niet ingeruild, draait als een zonnetje, sinds een tijdje met devilcase bumper eromheen. http://www.twdevilcase.co...did=1&pid=5281&list=class maar dan via AliExpress, want de verzendkosten via devilcase zelf zijn absurd hoog. Mooie bumper en super kwaliteit en afwerking, maar de toch al niet kleine telefoon wordt er nóg wat groter van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fpo6wGyek0wDip9jMRyyvyRf/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:08

elsinga

=8-)

De knoop doorgehakt en een XZ dual besteld via eGlobal. Dat is dan wel een grijze import uit Azië, omdat deze in NL niet officieel geleverd wordt. Reden; 64GB interne opslag ipv 32GB. :)

Nu weet ik nog niet met welke ROM customization deze geleerd gaat worden, maar zou ik er ook eenvoudig en zonder rooten een Europese variant op kunnen zetten?

Verder ga ik proberen NL Alert er op te zetten, de APK kan ik van mijn Z3 halen. Je weet maar nooit waar het goed voor is. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Nu online
Goed bezig Sony, we gaan netjes door naar maart :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/McXbvsZMd86eDOW4CKiLusmS/full.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• il_mostro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 11:01
Vandaag de update naar Android 7.1.1 gekregen
Xperia XZ update 7.1.1

Ik kan zo snel geen changelog vinden. Waar ik vooral benieuwd naar ben is of er nog steeds bluetooth verbinding problemen zijn. Ik merk dat mijn telefoon met audioapparaten prima wil verbinden via bluetooth, maar zodra het iets anders is (Sporthorloge, tandenborstel, wasmachine, etc.) dan wordt de verbinding na enkele seconden verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ah, ik zit nog op 7.0 (39.2.A.0.442) op mijn F8332 met midden oosten customization. Even afwachten dus!

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Nu online
Handige site om de update-uitrol in de gaten te houden: https://xpericheck.com/device/F8331 Ik ben ook wel benieuwd naar 7.1.

/edit:

Of deze link dan voor @elsinga https://xpericheck.com/device/F8332

[ Voor 24% gewijzigd door phYzar op 25-04-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik heb 1305-0129, Customized MAA, en die staat nog op .442. Ook update forceren op de XZ helpt niet. Even geduld nog dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
il_mostro schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:36:
Vandaag de update naar Android 7.1.1 gekregen
[afbeelding]

Ik kan zo snel geen changelog vinden. Waar ik vooral benieuwd naar ben is of er nog steeds bluetooth verbinding problemen zijn. Ik merk dat mijn telefoon met audioapparaten prima wil verbinden via bluetooth, maar zodra het iets anders is (Sporthorloge, tandenborstel, wasmachine, etc.) dan wordt de verbinding na enkele seconden verbroken.
Ik ben ook benieuwd. Ik had helaas last van forse battery drain als ik iets via Bluetooth connecte, zoals mn Huawei Watch. Dit gebeurde niet altijd, maar wel heel vaak en de drain ging ook door nadat je het device gedisconnect had.
Bij mij is ie 7.1.1. nu aan het downloaden, we zullen het zien :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Met mijn Customized MAA F8332 (XZ Dual) krijg ik nu ook Android 7.1.1 binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il_mostro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 11:01
Moi_in_actie schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:16:
[...]

Ik ben ook benieuwd. Ik had helaas last van forse battery drain als ik iets via Bluetooth connecte, zoals mn Huawei Watch. Dit gebeurde niet altijd, maar wel heel vaak en de drain ging ook door nadat je het device gedisconnect had.
Bij mij is ie 7.1.1. nu aan het downloaden, we zullen het zien :)
Bij mij lijken alle bluetooth verbindingsproblemen opgelost te zijn. Batterijverbruik is nog even afwachten, maar de eerste indruk is dat dit voor mij gelijk is gebleven (dat was al prima, ongeveer 2 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
il_mostro schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:46:
[...]

Bij mij lijken alle bluetooth verbindingsproblemen opgelost te zijn. Batterijverbruik is nog even afwachten, maar de eerste indruk is dat dit voor mij gelijk is gebleven (dat was al prima, ongeveer 2 dagen)
Heb gisteren mn watch een tijdje connected gehad en het zag er goed uit; telefoon een half uur laten liggen (paar keer scherm aangezet om een appje te lezen) met de watch connected en na dat half uur nog altijd 100% accu. Ook na het disconnecten, uurtje erna, geen doorlopende drain. Komende dagen eens wat verder uitproberen, ik zou in ieder geval heel blij zijn als de drain voorbij is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenthaver
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-01-2023
Zoals jullie weten is sinds eind april is de 7.1.1 android versie beschikbaar voor de XZ. Helaas heeft mijn toestel nog steeds geen melding gekregen van een update en zit ik nog steeds op 7.0. Ik heb gebeld met Sony Mobile NL en KPN, maar niemand kan mij vertellen wanneer de update uitkomt.

Ik zit eraan te denken de update zelf te flashen. Wat is tegenwoordig de beste manier om dit te doen? Gebruiken jullie developer.sonymobile.com, xda-developers.com of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 21:23
vincenthaver schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:31:
Zoals jullie weten is sinds eind april is de 7.1.1 android versie beschikbaar voor de XZ. Helaas heeft mijn toestel nog steeds geen melding gekregen van een update en zit ik nog steeds op 7.0. Ik heb gebeld met Sony Mobile NL en KPN, maar niemand kan mij vertellen wanneer de update uitkomt.

Ik zit eraan te denken de update zelf te flashen. Wat is tegenwoordig de beste manier om dit te doen? Gebruiken jullie developer.sonymobile.com, xda-developers.com of iets anders?
Ik gebruik zelf Emma voor flashen. Ik zal vanmiddag even kijken of ik via daar de update naar 7.1.1 kan binnenhalen. Vind dat KPN er erg lang over doet om 'm uit te rollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Nu online
vincenthaver schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:31:

Je was nét een dag te ongeduldig :P

Vandaag: (KPN) (Edit: het is een kakelverse build met juni-update, dus eigenlijk best snel ondanks het skippen van wat builds)

xperia update 7.1.1

[ Voor 6% gewijzigd door phYzar op 13-06-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik kreeg vandaag op mijn F8332 XZ dual deze ook binnen op het KPN netwerk. Mijn XZ is echter een MAA regio model, in de Benelux wordt de dual niet officieel geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 21:23
Net de update binnen gekregen voor mijn XZ F8331 op KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neukbegonia
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-08-2023
Andere mensen ook last dat de brightness elke keer zichzelf helemaal terug schroeft na deze update?
Ik en mijn stiefpa moeten die elke keer weer open zetten.
Beetje vage bug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Nu online
Nee, geen last van. Ik had juist vóór de update af en toe dat de brighness zichzelf resette, dus in de schemer ineens van laag naar voluit en dan geleidelijk weer omlaag naar de juiste brightness. Weet niet of dat inmiddels is opgelost, maar hij gaat tot nu toe netjes heen en weer.

Ik merk sowieso weinig verschil in de update. Het 4G icoontje is kleiner geworden, ik kreeg opeens een melding dat mijn volume te hard stond (oorschade enzo), maar dat was via bluetooth in de auto, en dan moet hij hoog staan omdat de autoradio het anders veel te zacht laat horen. Verder wat menutekstjes (zie ook de screenshots van eerder). Ach, het is vooral het gevoel weer bij te zijn dat telt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb en vraagje mbt de bluetooth verbinding van de xperia xz. Ik lees dat er wat problemen mee zijn of waren. Mijn probleem is dat de bluetooth verbinding met mijn autosysteem uit zichzelf verbroken wordt tijdens gesprekken. Als het gesprek lang genoeg duurt wordt de verbinding weer uit zichzelf hersteld maar valt vervolgens ook weer weg.
Herkend iemand dit probleem en is er een oplossing voor. De auto is vandaag gecontroleerd en deze was up to date.
Alvast bedankt voor het mee denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik heb een (Middle East customization) XZ Dual, maar herken dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Nu online
Juli :)

juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Ik heb een beetje een vaag probleem. Ik heb dat als ik een sms krijg van een vriend dat er boven het bericht 2 verschillende telefoonnummers worden weergegeven, aan zijn contact in mijn telefoon is 1 telefoonnummer gekoppeld. Daarnaast kan ik ook niet reageren op de SMSjes. Het andere nummer is van een ander contact op mijn telefoon.
Ik heb het hele sms gesprek met de 2 nummers verwijderd, contact verwijderd en opnieuw toegevoegd, messaging app cache en data ge-cleared, zonder resultaat. Als ik hem een sms verstuur staat er eerst zijn naam bij de sms inbox maar later komt opeens uit het niets dat andere nummer er weer bij te staan alsof er ergens iets is blijven hangen uit een groeps sms :/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aWfeWOxl.png

op google krijg ik alleen maar links naar dubbele meldingen of hoe je een extra nummer aan een contact moet toevoegen dus dat helpt ook niet echt :(

Edit: De andere contactpersoon (die er steeds bij verscheen) uit mijn telefoonboek verwijderd, sms gestuurd naar de juiste persoon, na een reboot verschijnt dat nummer (dat dus nergens meer in mijn telefoon staat) er doodleuk gewoon weer... :'(
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ELRYcVll.png?1

Edit 2: Ik ben lekker impulsief overgestapt op Android Messages en heb maar die hele default messages app van Sony 'disabled'.
Nu niet meer van die rare dingen gezien tot nu toe :9 volgende keer laat ik Sony's software om data van de ene telefoon naar de andere te laten migreren wel links liggen :X

[ Voor 34% gewijzigd door MonkeyJohn op 26-07-2017 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 01:13
yes android 8.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:02
Zou je ervaringen kunnen delen?
Ik heb m van kpn en wacht nog steeds... En jij?

Zijn er features die MISSEN? Naast dat er nieuwe opties bij zijn gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 01:13
Heb ook KPN maar wel sim only,hij werkt prima op android 8.0 het is allemaal wel ff wennen omdat het ff anders is maar ik onder vind helemaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik heb een XZ (T-Mobile) en deze is wel erg traag na de update naar 8.0. Schijnt wereldwijd een probleem te zijn...
Toestel wordt erg heet, accu gaat snel leeg....
En er wordt wel erg veel RAM gebruikt, gemiddeld over 1 dag 95% terwijl er geen apps nodeloos openstaan op de achtergrond
Het liefst zou ik dit toestel, na de problemen die ik er mee heb (gehad), door het raam smijten en een Mi A1 oid kopen...
De Z3c was iig een veel beter toestel dan de XZ en nu Sony ook de 3,5mm poort weghaalt geen Sony meer voor mij
Iemand misschien een goeie custom build die goed werkt op basis van Android 8?

edit: aanvullende info

Memory menu 1 day:
Total memory 2.9GB
Average used 95%
Free 142MB

6 meest gebruikte RAM gemiddeld:
Android OS 1.1GB
Android System 232MB
Google Play services: 209MB
Xperia Home: 200MB
Google: 196MB
System UI 157MB

Is de [spoiler] trouwens kapot? Krijg een zwart vlak als ik dat wil doen... :?

[ Voor 26% gewijzigd door luukw op 23-01-2018 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-06 00:47
luukw schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:28:
Ik heb een XZ (T-Mobile) en deze is wel erg traag na de update naar 8.0. Schijnt wereldwijd een probleem te zijn...
Toestel wordt erg heet, accu gaat snel leeg....
En er wordt wel erg veel RAM gebruikt, gemiddeld over 1 dag 95% terwijl er geen apps nodeloos openstaan op de achtergrond
Het liefst zou ik dit toestel, na de problemen die ik er mee heb (gehad), door het raam smijten en een Mi A1 oid kopen...
De Z3c was iig een veel beter toestel dan de XZ en nu Sony ook de 3,5mm poort weghaalt geen Sony meer voor mij
Iemand misschien een goeie custom build die goed werkt op basis van Android 8?

edit: aanvullende info

Memory menu 1 day:
Total memory 2.9GB
Average used 95%
Free 142MB

6 meest gebruikte RAM gemiddeld:
Android OS 1.1GB
Android System 232MB
Google Play services: 209MB
Xperia Home: 200MB
Google: 196MB
System UI 157MB

Is de [spoiler] trouwens kapot? Krijg een zwart vlak als ik dat wil doen... :?
Mijn accuduur en RAM-gebruik zijn redelijk in orde. Ik heb 84% gebruik gemiddeld, wat weliswaar redelijk hoog is, maar het is nog nooit boven de 90% geweest, en gezien er slechts 3GB RAM is, valt dat nog best te overzien. De accuduur was eerst (vlak na de update) ontzettend goed. Ik haalde gemakkelijk 5.5 uur SoT, maar inmiddels is dat gedaald naar 4.5 uur, wat misschien net iets meer is dan op Nougat ( maarik ben dan ook geen lichte gebruiker), maar het is niet zo verbluffend als eerst. De stand-by battery drain is enorm laag: .3%/h schat ik.

Inmiddels is de januari beveiligingsupdate ook al binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-03-2023
Sinds de beveiligingsupdate van januari heb ik juist de grootste problemen. Continu vastlopers, en bijv. Maps start traag op... Valt me ook op als ik naar het afgelopen jaar kijk dat er meer updates waren die het toestel trager maakte, maar niet zo erg als nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Hoe zit het bij andere mensen met de security patches? Die van mij staat nog op die van september 2018 -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Mijn XZ Premium heeft netjes die van vorige maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvG_1961
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-08 10:04
Bij mij ook September 2018, is een kpn toestel. Dit leverde in het verleden ook vetraging op naar
Android 8.

Is er een manier om een update te forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
Er zijn geen updates meer voor de XZ sinds september 2018. Tenminste... er is nog een oktober update geweest als laatste, maar die is nooit voor NL toestellen verschenen. Zie ook https://xpericheck.com/device/F8331
De XZ Premium is een ander toestel dat langer ondersteund wordt.
Pagina: 1 2 Laatste