Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:58
Bedankt, gelijk besteld, dinsdag binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:21:
Iemand een idee wanneer Android 7 uit komt voor de XZ ?
Ik ben ook benieuwd.

October hebben ze in ieder geval niet meer gehaald
http://www.gsmarena.com/p...te_roadmap-news-20689.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
Zijn er mensen die zo 1,2,3 weten hoe je in het gedeelte van het menu komt om de snelkoppelingen aan te passen (sneltoetsen door het naar beneden swipen van de menubalk). Ik had het probleem dat ik de zaklamp er niet meer tussen had staan, dus alles even weggehaald en toestel gereboot. Nu krijg ik het tandwieltje met potloodje niet meer te zien wanneer ik de menubalk naar beneden swipe.

Al gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Cow schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:53:
[...]

Ik ben ook benieuwd.

October hebben ze in ieder geval niet meer gehaald
http://www.gsmarena.com/p...te_roadmap-news-20689.php
En ik gok er op dat november ook niet gehaald wordt :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oblivion10
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-02 14:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7Oqb0uE04WnvE9zRG0dFdo41/full.png
Ik kreeg Android 7 vanochtend binnen! :)

[ Voor 22% gewijzigd door oblivion10 op 01-12-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:29
De uitrol is inderdaad begonnen, zover ik kan zien op dit moment in Nederland/Europa alleen KPN NL en Rusland, de rest zal binnenkort wel volgen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
Waar kan je zien voor welke providers de update al is uitgerold? Het algemene nieuws dat hij er is staat bijvoorbeeld op XperiaBlog:
Android Nougat arrives on the Xperia XZ (39.2.A.0.327)

Sony Mobile has started to seed the Android 7.0 Nougat firmware update for its flagship Xperia XZ. The update has arrived in the form of build number 39.2.A.0.327 for the Xperia XZ (F8331) and XZ Dual (F8332). The release includes a number of native Nougat features including multi-window support (run two apps simultaneously), customisable quick settings and redesigned notifications. The update is available in select regions right now, but should hit more regions over the coming days.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Domokoen schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:57:
Waar kan je zien voor welke providers de update al is uitgerold? Het algemene nieuws dat hij er is staat bijvoorbeeld op XperiaBlog:

[...]
Ik gebruik meestal het programma Xperifirm, maar je kunt het ook op een website als Xpericheck bekijken.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een melding in beeld dat mijn XZ een systeemupdate download van 1084 MB. Ik ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here...

Doen ze gewoon express volgens mij een dag wachten zodat ze november niet meer gehaald hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
Ik krijg hem nu ook net binnen, wel grappig dat de customization van mijn telefoon "1305-7680 Customized BLX" is, en niet iets met Nederland. Ik heb'm gekocht bij Bol.com. Weet iemand waar BLX voor staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok Benelux dus niks aan de hand.

Heb de update binnen, het eerste wat opvalt is het nieuwe meldingen scherm. Wel even wennen, kleine meldingen van WhatsApp zijn nu grote vlakken. Maar dat is persoonlijk.
Het multitasken door 2x op de recente apps knop te drukken werkt wel fijn, ideaal om tussen twee apps te switchen.
Verder nog niet veel gezien of gemerkt, het schijnt dat de batterijduur verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:09:
[...]

Ik gok Benelux dus niks aan de hand.

Heb de update binnen, het eerste wat opvalt is het nieuwe meldingen scherm. Wel even wennen, kleine meldingen van WhatsApp zijn nu grote vlakken. Maar dat is persoonlijk.
Het multitasken door 2x op de recente apps knop te drukken werkt wel fijn, ideaal om tussen twee apps te switchen.
Verder nog niet veel gezien of gemerkt, het schijnt dat de batterijduur verbeterd is.
Dus de afkorting voor België Nederland en Luxemburg (de Benelux) gaan ze afkorten in BLX... 8)7

Nee, gekkigheid ik denk dat je gelijk hebt. Maar wel typisch dat ze een afkorting gaan afkorten.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
Ik heb het eerste issue te pakken met de update naar Android 7: telefoon paired niet meer automatisch met m'n carkit, ik moet dan bluetooth op de telefoon een keer de-activeren en weer activeren, dan gaat het wel goed. Gisteren op de weg terug naar huis stond Flitsmeister de hele tijd te flipperen (heb ingesteld dat FM start zodra er via bluetooth gepaired is met m'n carkit en dat ging dus niet goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wararak
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-03-2024
Heb nu drie dagen de style cover touch van sony. Werkt perfect. Met de voorkant (doorzichtig) is de telefoon perfect te "bedienen". Maakt de hoge prijs echt waar.Ben nu aan het checken of de batterij langer meegaat met android 7. Lijkt er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wararak schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:47:
Ben nu aan het checken of de batterij langer meegaat met android 7. Lijkt er wel op.
Ik weet niet wat er is gebeurd bij mij, maar mijn XZ vreet stroom in stand-by. Na een dag ligt het percentage stroomverbruik in inactieve stand zelfs hoger dan scherm display.
Dit was voor de update niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wararak
Ik heb nergens last. Kun je bij batterij gebruik niets vreemds zien???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. 'Telefoon inactief', 'Android systeem' en 'Scherm display' zijn de grootste stroomverbruikers, in die volgorde. Ik heb het gevoel dat er een systeemapp op de achtergrond draait die veel verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij lijkt de batterij sterker te zijn na de update.
Gisteren rond 8.00pm was de batterij vol. Nu om 5.30pm heb ik nog 40%. Voor de update zou ik 20% overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een goede screenprotector gevonden btw? Tempered glass zou nice zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infectious
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-10-2023
Ik ben erg geinteresseerd in de telefoon, maar ik twijfel een beetje omdat ik toch wisselende dingen hoor over de batterij. Ook hier lees ik nu overwegend 'oke' ervaringen, met misschien wat verbetering door Android 7. Misschien een vreemde maatstaaf, maar heeft één van jullie ervaring met de OnePlus One? Dat is namelijk de telefoon die ik ga vervangen, en daar was ik zelf heel erg blij met de batterijduur. Dus als dat je maatstaaf is, hoe doet deze het dan?

Ik snap dat screen on time en dergelijke betere statistieken zijn om naar te kijken, maar ik ben bang dat ik dat niet echt weet. Mijn huidige toestel is niet echt in goede vorm meer.

Daarna nog een stomme vraag, maar ik kan de frequentie banden nergens vinden. Heeft iemand misschien een linkje naar welke banden (eigenlijk vooral LTE) het toestel ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 07:08

elsinga

=8-)

Alle banden (en nog veel meer info) staan bij Sony altijd in de Whitepaper van een toestel. Die van de XZ staat hier: http://developer.sonymobi...ria-xz-f8331-white-paper/

Qua banden hoef je je overigens totaal geen zorgen te maken... ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Infectious schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 01:05:
Ik ben erg geinteresseerd in de telefoon, maar ik twijfel een beetje omdat ik toch wisselende dingen hoor over de batterij. Ook hier lees ik nu overwegend 'oke' ervaringen, met misschien wat verbetering door Android 7. Misschien een vreemde maatstaaf, maar heeft één van jullie ervaring met de OnePlus One? Dat is namelijk de telefoon die ik ga vervangen, en daar was ik zelf heel erg blij met de batterijduur. Dus als dat je maatstaaf is, hoe doet deze het dan?

Ik snap dat screen on time en dergelijke betere statistieken zijn om naar te kijken, maar ik ben bang dat ik dat niet echt weet. Mijn huidige toestel is niet echt in goede vorm meer.

Daarna nog een stomme vraag, maar ik kan de frequentie banden nergens vinden. Heeft iemand misschien een linkje naar welke banden (eigenlijk vooral LTE) het toestel ondersteunt?
Ik ben zeer tevreden over de batterij duur, zoals eerder aangegeven haal ik de 5 tot 6 uur screen on time regelmatig per dag... Heb geen ervaring met de one plus helaas..

Nu heb ik gisteren voor het eerst een drain gehad. Ik was voor de voetbal naar België en ik weet niet waar het aan lag maar m'n batterij heel snel leeg. Begin van de avond (rond 8 uur) had ik nog 67% en rond 12 uur nog 20. Uur later was hij helemaal leeg. Telefoon op wat filmpjes, appjes en foto's na nauwelijks gebruikt.

Bij de batterij statistieken stond ook play services bovenaan en m'n screen on time was net 2 uur.

Vandaag weer nergens last van 1/3e van m'n batterij verbruikt en 2 uur en 15 minuten het scherm aan.

Waar het aan lag gisteren geen idee maar lijkt er op dat hij iets van een netwerk aan het zoeken was continu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infectious
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-10-2023
elsinga schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:33:
Alle banden (en nog veel meer info) staan bij Sony altijd in de Whitepaper van een toestel. Die van de XZ staat hier: http://developer.sonymobi...ria-xz-f8331-white-paper/

Qua banden hoef je je overigens totaal geen zorgen te maken... ;)
Bedankt! Alle belangrijke banden lijken inderdaad aanwezig (ik ben aankomend half jaar in de verenigde staten, dus ik ben op zoek naar iets wat zowel in Nederland als daar LTE ondersteund, daar is dit er 1 van). Dan vraag je je toch af waarom bij bijvoorbeeld de OnePlus 3 er maar een banden beschikbaar zijn, terwijl het dezelfde SoC is. Maar goed, off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

De enige banden die de XZ voor de US niet ondersteunt zijn: band 66 (LTE 1700MHz), band 25 (LTE 1900MHz, alleen Sprint) en band 30 (LTE 2300MHz, alleen AT&T).

De Samsung S7 ondersteunt band 25 wel, maar mist dan band 29 (LTE 700MHz, alleen AT&T). En de S7 mist band XIX (3G 800MHz, alleen AT&T), die de XZ wel heeft.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39
mawi schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:04:
Ik heb het eerste issue te pakken met de update naar Android 7: telefoon paired niet meer automatisch met m'n carkit, ik moet dan bluetooth op de telefoon een keer de-activeren en weer activeren, dan gaat het wel goed. Gisteren op de weg terug naar huis stond Flitsmeister de hele tijd te flipperen (heb ingesteld dat FM start zodra er via bluetooth gepaired is met m'n carkit en dat ging dus niet goed).
Ik heb sinds gisteren de XZ en deze gelijk naar Android 7 geüpdatet. In de auto kwam ik er inderdaad bij de 2e rit achter dat hij niet automatisch reconnect. Mocht je een fix of workaround vinden hoor ik het graag.
Wararak schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:47:
Heb nu drie dagen de style cover touch van sony. Werkt perfect. Met de voorkant (doorzichtig) is de telefoon perfect te "bedienen". Maakt de hoge prijs echt waar.Ben nu aan het checken of de batterij langer meegaat met android 7. Lijkt er wel op.
Ik heb de style cover Touch gelijk mee besteld maar kan er niet aan wennen. Ben geen klep gewend. De achterkant van de cover vind ik wel mooi en fijn, maar de klep maakt het wat cheap (ziet er minder luxe uit dan een dichte klep). Maar om hem nu te verbouwen gaat me wat ver, dus die gaat maar retour.

Verder is de telefoon superdegelijk en de camera briljant beide vergeleken met mijn Nexus 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
phYzar schreef op zondag 11 december 2016 @ 09:00:
[...]

Ik heb sinds gisteren de XZ en deze gelijk naar Android 7 geüpdatet. In de auto kwam ik er inderdaad bij de 2e rit achter dat hij niet automatisch reconnect. Mocht je een fix of workaround vinden hoor ik het graag.

[...]
Ik heb uiteindelijk de telefoon opnieuw gepaired met de car kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-09 19:12
Sinds een paar dagen het probleem dat de linker speaker geen geluid meer geeft. Daardoor kan ik telefoongesprekken alleen voeren via de luidspreker. Vorige week gebeurde dit ook al, maar toen ging hij na een beetje geklooi weer werken.

Meer mensen die dit probleem hebben? Dan zou het iets softwarematigs kunnen zijn. Anders word het opsturen ben ik bang... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merkt iemand verschil in batterij duur met android 7? Ik heb bij mijn telefoon niet het idee dat die langer mee gaat dan toen 6.x er nog op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wararak
Gevoel dat de batterij iets beter is geworden. Zit zelf op twee dagen en dan nog ongeveer 30% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 03:02
Idee, gevoel, denk dat....

*knip*. Mag wel iets vriendelijker. kom s met screenshots van screen on times en je schermverlichting sterkte..

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 19-12-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wararak
zoek het lekker uit in Almelo boer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
2 dagen red ik niet, maar met mijn gebruik vind ik dit best acceptabel (gebruik hem best vaak door de dag heen, en YouTube tijdens autorit (zonder lader)):

Xperia xz accu gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

De Xperia XZ Dual (F8332) wordt door Sony niet op de Nederlandse markt uitgebracht helaas. Welk risico loop ik als ik deze via Ebay of een ander grijs circuit aanschaf?

Ik zou bijvoorbeeld de NL-Alter APK van mijn huidige NL Z3 kunnen overzetten, maar heb ik dan ook netjes NL-Alert meldingen? En heeft elke XZ ook de Nederlandse taal aan boord en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik heb mijn XZ dual bestelt via ebay. Het was een Ierse winkel, maar het toestel is een Hong Kong versie.
Alles werkt hier in het Nederlands (alleen NL alert deed het niet, maar die heeft het nog nooit bij gedaan 😕)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Zou NL Alert wel werken als je de apk daarvan installeert? Die kan ik wel van mijn Z3 afhalen, mocht je dat willen proberen.

(ben zelf wel benieuwd, zit ook aan een XZ te denken namelijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
De uitrol van een nieuwe system update voor de Xperia XZ, firmware 32.2.A.0.374, is begonnen. Zo te zien zijn het voornamelijk de december security updates. Volgens de Stagefright Detector app is hij nu in ieder geval weer invunerable tegen alle bekende exploits, dus dat is altijd mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Vraag: mijn volgende telefoon wordt een XZ, dat is wel zeker. ;) Maar: de normale variant (F8331) heeft maar 32GB geheugen, iets waar je nooit genoeg van hebt en een grens waar je ook met verplaatsen naar SD last van houdt (die 16GB in mijn Z3.... grrrrr! :( ).

Dus denk ik er over om de dual SIM variant (F8332) te kopen. Die heeft exact dezelfde specs, maar kan in plaats van een SD kaart ook een 2e SIM hebben én heeft 64GB intern geheugen (logisch, want je kunt geen SD kaart meer plaatsen als je er een 2e SIM in stopt).

Nadeel: de F8332 is niet bedoeld voor en wordt dus niet geleverd aan de Nederlandse markt. Had mijn Z1 Compact ook last van, ik had een Oostenrijkse variant. Is niks mis mee, maar NL Alert werkt dan niet, die functionaliteit wordt alleen geinstalleerd op toestellen die voor de Nederlandse markt worden geleverd (zoals mijn huidige Z3).

Nu kan ik de APK van NL Alert wel backuppen op mijn Z3 en dan handmatig installeren op de XZ F8332, maar werkt zoiets dan ook? Ik kan me voorstellen dat Cell Broadcast (wat NL Alert gewoon is) in alle toestellen zit als standaard feature en dat de NL Alert APK de inkomende berichten monitort en ze toont als ze via het NL Alert kanaal binnenkomen. Maar klopt dat...

Is er toevallig iemand met een niet-NL XZ die de NL Alert APK zou willen testen? Of iemand die dat met een ander toestel (een Z serie bijvoorbeeld) al gedaan heeft?

Wat zouden jullie doen? 32GB en NL Alert of 64GB en (wellicht) geen NL Alert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neukbegonia
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-08-2023
Ik heb de normale 32Gb versie, en heb geen tekorten die ik wel had op mn Z3 compact (16gb).
32Gb is toereikend voor al mijn apps en games.(Heeeeeeeel veeeeel, 400+)
Ik heb ook nog geen ene app naar Sd gekopieerd.
Ik heb een 64Gb Sd erin zitten voor al mijn foto, video en muziek.
Dus, tenzij je nog meer apps hebt als ik, OF, je dualsim MOET hebben zou ik gewoon voor de normale NL versie gaan.
Maar NL alert is ook niet zo bijzonder. Iedereen in je omgeving krijgt dat bericht dus je weet toch wel als er iets loos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Dank! Dan toch maar de NL versie, is qua ondersteuning wel zo handig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neukbegonia
Graag gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tx-nr807
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-02-2022
Sinds een maand of 3 heb ik de XZ maar ben er steeds minder over te spreken.
Het lijkt wel alsof de telefoon steeds trager word, soms duurt het wel 5 seconden voordat er een app geopend word.
facebook filmpjes haperen bijvoorbeeld ook als de ziekte en worden pas laat scherp, ook houdt de batterij het absoluut geen dag vol.
Mijn vorige telefoon (de Z3compact) is in alle opzichten sneller en deze batterij ging zeker anderhalve dag mee met intensiever gebruik.
Het enige voordeel van de xz is de usb-c en de camera is stukken beter maar dit weegt zeker niet op tegen de duurdere abonnementskosten vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:58
tx-nr807 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:10:
Het lijkt wel alsof de telefoon steeds trager word, soms duurt het wel 5 seconden voordat er een app geopend word.
facebook filmpjes haperen bijvoorbeeld ook als de ziekte en worden pas laat scherp, ook houdt de batterij het absoluut geen dag vol.
Mijn vorige telefoon (de Z3compact) is in alle opzichten sneller en deze batterij ging zeker anderhalve dag mee met intensiever gebruik.
Het enige voordeel van de xz is de usb-c en de camera is stukken beter maar dit weegt zeker niet op tegen de duurdere abonnementskosten vind ik.
Het trage : heb je je telefoon recent een keer op nieuw opgestart, ik had dit ook en maandag even volledig uit gedaan en nu draait i weer goed, (lijkt wel of bepaalde app`s op de achtergrond toch blijven draaien ) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
De uitrol van nieuwe firmware met de security patches van januari 2017 is begonnen, zie ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tx-nr807
ouwefreaker schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:34:
[...]

Het trage : heb je je telefoon recent een keer op nieuw opgestart, ik had dit ook en maandag even volledig uit gedaan en nu draait i weer goed, (lijkt wel of bepaalde app`s op de achtergrond toch blijven draaien ) :?
De telefoon heb ik de afgelopen weken een paar keer uit en aan gezet maar helaas geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Sinds een week heb ik een XZ en wat mij het meest tegen staat op dit moment is de bluetooth compatibility met de autoradio. De telefoon zegt verbonden te zijn maar muziek afspelen en bellen is niet mogelijk over de bluetooth. 1 magisch moment werkte het maar kon ik niet zien op de radio welk nummer er speelde en de next/previous knoppen werkte niet. Met andere telefoons (Galaxy S4, S6, Iphone 6 en Iphone 7) absoluut geen problemen.

Nu lees ik her en der over het net dat dergelijke problemen speelden met andere toestellen van sony in het verleden (topics die ik vind zijn van +-2012/13). Zijn hier oplossingen voor bekend?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
Bluetooth een keer uit en weer aan zetten, en het werkt. Dit is een bug die is ontstaan in de update naar Android 7, en waarschijnlijk in de volgende update er weer uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Helaas. Beide apparaten zeggen nog steeds met elkaar verbonden te zijn zonder dat er geluidsoverdracht plaatsvind. Ik kan wel het telefoonboek openen en een gesprek starten maar vervolgens zijn de speakers van zowel de telefoon als de radio in de veronderstelling dat de ander het doet. Muziek afspelen blijft de telefoon stil en zegt de radio niks te ontvangen. Ik heb al een aantal keer opnieuw gepaired maar zonder resultaat.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik zelf heb een xperia Z3c in combinatie met een JVC radio en ik heb idd soms ook wel eens dat het geluid niet overkomt.
Enige wat dan helpt bij mij is bluetooth aan en uit schakelen terwijl ik ondertussen ook even de app ( deezer ) even opnieuw start.
Maar goed, dit kan ook aan Deezer/JVC/Sony liggen, ik weet het gewoon niet maar het is slecht sporadisch en telefoongesprekken gaan wel altijd goed.

Om toch even op de XZ te houden; dit lijkt mij een goed opvolger van de Z3c, ik wil iets groter, waterdicht en gewoon weer Sony.
Alhoewel ze de waterdichtheid bij de Z5 teruggetrokken hadden zag ik bij een test op YT dat de XZ gewoon bijna 10! meter onder water overleeft. ( en ik heb ook al de nodige ijs challenges gezien waarbij hij ook gewoon echt goed blijft, accu incluis )

Ik ga binnenkort maar eens voelen in de winkel, vrees alleen dat dat gelijk tot aankoop lijd :+
tx-nr807 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:10:
...
Hmm, ik zou wel graag willen weten of dit nog steeds speelt?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
Voor de mensen die overwegen een XZ (of ander toestel) aan te schaffen is de Mediamarkt 21% BTW actie misschien een leuk dingetje. XZ Blauw €537 * 100 : 121% = €443,80. Best een mooie deal dus! Nadeel is wel dat hij dan pas over 4 weken leverbaar is.

Edit: Zie ineens dat er plots geen enkele Sony phone meer te vinden is op de site van mediamarkt.

[ Voor 28% gewijzigd door NL_Joshua op 26-01-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:26
NL_Joshua schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:53:
Voor de mensen die overwegen een XZ (of ander toestel) aan te schaffen is de Mediamarkt 21% BTW actie misschien een leuk dingetje. XZ Blauw €537 * 100 : 121% = €443,80. Best een mooie deal dus! Nadeel is wel dat hij dan pas over 4 weken leverbaar is.

Edit: Zie ineens dat er plots geen enkele Sony phone meer te vinden is op de site van mediamarkt.
Weg inderdaad. Ik betwijfel bovendien of dit toestel al/ooit voor eur 537 in de schappen heeft gelegen. Hier in de pricewatch is de laagste prijs eur 577 geweest. En bij MM Utrecht en Amsterdam heb ik de XZ nog nooit zien liggen. Als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het vaak ook zo...

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tx-nr807
Hmm, ik zou wel graag willen weten of dit nog steeds speelt?
[/quote]

Helaas wel,
gisteren duurde het welgeteld 14 seconden voordat fb opende, misschien zit er iets niet goed in de soft of hardware van mijn telefoon maar ik heb onderhand wel een beetje spijt van de aanschaf van de xz en zit er zelfs over te denken om de z3c weer te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvO14
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-12-2024
Iemand nog meer problemen met een passen screenprotector te vinden, ik heb nu al bij twee verschillende verkopers een protector gehaald maar vind ze erg smal, ze komen in de breedte niet eens tot de rand van het scherm.

Heb ook contact gehad met de verkoper en die zegt dat dit zo hoort ivm de bollende randen, ik vind het niet helemaal veilig voelen.

Iemand ideën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
JvO14 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:47:
Iemand nog meer problemen met een passen screenprotector te vinden, ik heb nu al bij twee verschillende verkopers een protector gehaald maar vind ze erg smal, ze komen in de breedte niet eens tot de rand van het scherm.

Heb ook contact gehad met de verkoper en die zegt dat dit zo hoort ivm de bollende randen, ik vind het niet helemaal veilig voelen.

Iemand ideën?
Hij heeft inderdaad ronden randen, dus die opmerking begrijp ik wel. Kun je dan niet beter een bumper erom doen? Dan hoef je daarvoor niet bang te zijn en kun je gewoon je al gevonden protector gebruiken.

En anders zoiets:

https://nl.aliexpress.com...-Scratch/32763169519.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q4FfAQ5LaHaXYEXGKzxjDnyc/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door phYzar op 31-01-2017 15:05 . Reden: plaatje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-03-2023
Wat mij opvalt is dat mijn Xperia XZ gehaald bij T-Mobile geen FM-Radio app heeft. Is er een oplossing zonder root hiervoor?
Verder erg tevreden, maar met een nog kleine databundel tot mei en school WiFi dat muziekstreaming blokkeert zou een FM functie welkom zijn :) , want zover ik weet heeft de SoC een FM chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Heb ik ook niet.

Overigens zit ik er over te denken om er een stock android op te zetten. Sommige software is niet mee te werken. Albums bijvoorbeeld. 1 grote vergaarbak waar al mn 20.000 afbeeldingen in staan. In de folders view zijn de folders niet gesorteerd en ook geen mogelijkheid hiertoe en idem voor de items binnen de folders. Dit icm de bluetooth problemen welke ook software matig lijken denk ik dat rooten het meest verstandig is?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neukbegonia
luukw schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:21:
Wat mij opvalt is dat mijn Xperia XZ gehaald bij T-Mobile geen FM-Radio app heeft. Is er een oplossing zonder root hiervoor?
Verder erg tevreden, maar met een nog kleine databundel tot mei en school WiFi dat muziekstreaming blokkeert zou een FM functie welkom zijn :) , want zover ik weet heeft de SoC een FM chip
Nee daar is helaas geen oplossing voor zonder data, of je moet m inruilen voor de X compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
Mijn XZ lijkt krom gebogen. Andere die dit ook hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Heeft mijn Z3 ook, teveel in de broekzak gehad. Maar scherm blijft heel en terugbuigen (heel voorzichtig) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-09 19:12
Ik probeerde Android Auto op mijn XZ te instaleren, maar dat zou niet compatible zijn. Is hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Android Auto werkt nog niet in Nederland en is daarom niet te installeren vanuit de Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Zijn er stabiele stock android installaties waar jullie ervaringen mee hebben?
Een verrückte bluetooth interface (wil geen data met wat voor device dan ook delen, ook al als deze als trusted is toegevoegd), geen file browser, geen mogelijkheid tot album sorteren en sinds vandaag ook een constant crashend toetsenbord. Ik ben na 1 maand al helemaal klaar met dit toestel.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekwaussie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 17:49
Een vraagje.

Ik heb nu al een tijd de Xperia XZ en ben er erg blij mee.
Enigste wat me alleen een beetje tegenvalt is de firmware update van deze telefoon.

Ik zit nu nog steeds op BLX (benulux) 39.2.A.0.327 dit is met de beveiligings updates van november. Als ik kijk welke versies er nu al zijn zitten ze al een stukkie verder namelijk 39.2.A.0.417. Naam aan dat dit de update is met de laatste beveiligingen van Febr.
Aangezien het toch een aardig centje heeft gekost vindt ik het wel belabberd hoe de updates voor NL gaan.

Waarom duurt het zo gods lang om een update voor NL te krijgen.?
Is er een andere firmware welke ik erover kan zetten die wel aardig in de pas loopt met updates?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Ik heb meen ik in november van het vorige jaar de Central Europe 1 (Customized CE1) ROM erop geflashed, omdat een bepaalde update vrij lang uitbleef. Met deze ROM krijg ik tot op heden altijd netjes op de 1e of 2e van de maand de nieuwe firmware/security update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekwaussie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 17:49
Moi_in_actie schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:03:
Ik heb meen ik in november van het vorige jaar de Central Europe 1 (Customized CE1) ROM erop geflashed, omdat een bepaalde update vrij lang uitbleef. Met deze ROM krijg ik tot op heden altijd netjes op de 1e of 2e van de maand de nieuwe firmware/security update.
Bedankt voor de snelle reactie dan gaan we dit van het weekend maar eens doen.
Ik neem aan dat NL-Alert er dan niet bij zit?
niet dat dit een probleem voor me is, gewoon nieuwsgierig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Koekwaussie schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:40:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie dan gaan we dit van het weekend maar eens doen.
Ik neem aan dat NL-Alert er dan niet bij zit?
niet dat dit een probleem voor me is, gewoon nieuwsgierig.
Volgens mij niet nee. Kan het niet met zekerheid zeggen, want zover ik weet heeft NL Alert bij mij nooit gewerkt (ook op vorige telefoons niet), maar ik weet niet zeker of dit door de ROM komt, of door de provider of wat dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
Zo, we zitten weer in 2017 :P (Vandaag geüpdate, provider KPN)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/493jmk1VNamg04TbzYad7o8P/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neukbegonia
Niet echt druk hier..
Iedereen zn XZ al ingeruild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Drukker dan het XZs topic :P Maar nee, nog niet ingeruild, draait als een zonnetje, sinds een tijdje met devilcase bumper eromheen. http://www.twdevilcase.co...did=1&pid=5281&list=class maar dan via AliExpress, want de verzendkosten via devilcase zelf zijn absurd hoog. Mooie bumper en super kwaliteit en afwerking, maar de toch al niet kleine telefoon wordt er nóg wat groter van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fpo6wGyek0wDip9jMRyyvyRf/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

De knoop doorgehakt en een XZ dual besteld via eGlobal. Dat is dan wel een grijze import uit Azië, omdat deze in NL niet officieel geleverd wordt. Reden; 64GB interne opslag ipv 32GB. :)

Nu weet ik nog niet met welke ROM customization deze geleerd gaat worden, maar zou ik er ook eenvoudig en zonder rooten een Europese variant op kunnen zetten?

Verder ga ik proberen NL Alert er op te zetten, de APK kan ik van mijn Z3 halen. Je weet maar nooit waar het goed voor is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Goed bezig Sony, we gaan netjes door naar maart :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/McXbvsZMd86eDOW4CKiLusmS/full.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• il_mostro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 11:01
Vandaag de update naar Android 7.1.1 gekregen
Xperia XZ update 7.1.1

Ik kan zo snel geen changelog vinden. Waar ik vooral benieuwd naar ben is of er nog steeds bluetooth verbinding problemen zijn. Ik merk dat mijn telefoon met audioapparaten prima wil verbinden via bluetooth, maar zodra het iets anders is (Sporthorloge, tandenborstel, wasmachine, etc.) dan wordt de verbinding na enkele seconden verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ah, ik zit nog op 7.0 (39.2.A.0.442) op mijn F8332 met midden oosten customization. Even afwachten dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
Handige site om de update-uitrol in de gaten te houden: https://xpericheck.com/device/F8331 Ik ben ook wel benieuwd naar 7.1.

/edit:

Of deze link dan voor @elsinga https://xpericheck.com/device/F8332

[ Voor 24% gewijzigd door phYzar op 25-04-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik heb 1305-0129, Customized MAA, en die staat nog op .442. Ook update forceren op de XZ helpt niet. Even geduld nog dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
il_mostro schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:36:
Vandaag de update naar Android 7.1.1 gekregen
[afbeelding]

Ik kan zo snel geen changelog vinden. Waar ik vooral benieuwd naar ben is of er nog steeds bluetooth verbinding problemen zijn. Ik merk dat mijn telefoon met audioapparaten prima wil verbinden via bluetooth, maar zodra het iets anders is (Sporthorloge, tandenborstel, wasmachine, etc.) dan wordt de verbinding na enkele seconden verbroken.
Ik ben ook benieuwd. Ik had helaas last van forse battery drain als ik iets via Bluetooth connecte, zoals mn Huawei Watch. Dit gebeurde niet altijd, maar wel heel vaak en de drain ging ook door nadat je het device gedisconnect had.
Bij mij is ie 7.1.1. nu aan het downloaden, we zullen het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Met mijn Customized MAA F8332 (XZ Dual) krijg ik nu ook Android 7.1.1 binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il_mostro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 11:01
Moi_in_actie schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:16:
[...]

Ik ben ook benieuwd. Ik had helaas last van forse battery drain als ik iets via Bluetooth connecte, zoals mn Huawei Watch. Dit gebeurde niet altijd, maar wel heel vaak en de drain ging ook door nadat je het device gedisconnect had.
Bij mij is ie 7.1.1. nu aan het downloaden, we zullen het zien :)
Bij mij lijken alle bluetooth verbindingsproblemen opgelost te zijn. Batterijverbruik is nog even afwachten, maar de eerste indruk is dat dit voor mij gelijk is gebleven (dat was al prima, ongeveer 2 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
il_mostro schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:46:
[...]

Bij mij lijken alle bluetooth verbindingsproblemen opgelost te zijn. Batterijverbruik is nog even afwachten, maar de eerste indruk is dat dit voor mij gelijk is gebleven (dat was al prima, ongeveer 2 dagen)
Heb gisteren mn watch een tijdje connected gehad en het zag er goed uit; telefoon een half uur laten liggen (paar keer scherm aangezet om een appje te lezen) met de watch connected en na dat half uur nog altijd 100% accu. Ook na het disconnecten, uurtje erna, geen doorlopende drain. Komende dagen eens wat verder uitproberen, ik zou in ieder geval heel blij zijn als de drain voorbij is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenthaver
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-01-2023
Zoals jullie weten is sinds eind april is de 7.1.1 android versie beschikbaar voor de XZ. Helaas heeft mijn toestel nog steeds geen melding gekregen van een update en zit ik nog steeds op 7.0. Ik heb gebeld met Sony Mobile NL en KPN, maar niemand kan mij vertellen wanneer de update uitkomt.

Ik zit eraan te denken de update zelf te flashen. Wat is tegenwoordig de beste manier om dit te doen? Gebruiken jullie developer.sonymobile.com, xda-developers.com of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 21:23
vincenthaver schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:31:
Zoals jullie weten is sinds eind april is de 7.1.1 android versie beschikbaar voor de XZ. Helaas heeft mijn toestel nog steeds geen melding gekregen van een update en zit ik nog steeds op 7.0. Ik heb gebeld met Sony Mobile NL en KPN, maar niemand kan mij vertellen wanneer de update uitkomt.

Ik zit eraan te denken de update zelf te flashen. Wat is tegenwoordig de beste manier om dit te doen? Gebruiken jullie developer.sonymobile.com, xda-developers.com of iets anders?
Ik gebruik zelf Emma voor flashen. Ik zal vanmiddag even kijken of ik via daar de update naar 7.1.1 kan binnenhalen. Vind dat KPN er erg lang over doet om 'm uit te rollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
vincenthaver schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:31:

Je was nét een dag te ongeduldig :P

Vandaag: (KPN) (Edit: het is een kakelverse build met juni-update, dus eigenlijk best snel ondanks het skippen van wat builds)

xperia update 7.1.1

[ Voor 6% gewijzigd door phYzar op 13-06-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik kreeg vandaag op mijn F8332 XZ dual deze ook binnen op het KPN netwerk. Mijn XZ is echter een MAA regio model, in de Benelux wordt de dual niet officieel geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 21:23
Net de update binnen gekregen voor mijn XZ F8331 op KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neukbegonia
Andere mensen ook last dat de brightness elke keer zichzelf helemaal terug schroeft na deze update?
Ik en mijn stiefpa moeten die elke keer weer open zetten.
Beetje vage bug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Nee, geen last van. Ik had juist vóór de update af en toe dat de brighness zichzelf resette, dus in de schemer ineens van laag naar voluit en dan geleidelijk weer omlaag naar de juiste brightness. Weet niet of dat inmiddels is opgelost, maar hij gaat tot nu toe netjes heen en weer.

Ik merk sowieso weinig verschil in de update. Het 4G icoontje is kleiner geworden, ik kreeg opeens een melding dat mijn volume te hard stond (oorschade enzo), maar dat was via bluetooth in de auto, en dan moet hij hoog staan omdat de autoradio het anders veel te zacht laat horen. Verder wat menutekstjes (zie ook de screenshots van eerder). Ach, het is vooral het gevoel weer bij te zijn dat telt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb en vraagje mbt de bluetooth verbinding van de xperia xz. Ik lees dat er wat problemen mee zijn of waren. Mijn probleem is dat de bluetooth verbinding met mijn autosysteem uit zichzelf verbroken wordt tijdens gesprekken. Als het gesprek lang genoeg duurt wordt de verbinding weer uit zichzelf hersteld maar valt vervolgens ook weer weg.
Herkend iemand dit probleem en is er een oplossing voor. De auto is vandaag gecontroleerd en deze was up to date.
Alvast bedankt voor het mee denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik heb een (Middle East customization) XZ Dual, maar herken dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Juli :)

juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Ik heb een beetje een vaag probleem. Ik heb dat als ik een sms krijg van een vriend dat er boven het bericht 2 verschillende telefoonnummers worden weergegeven, aan zijn contact in mijn telefoon is 1 telefoonnummer gekoppeld. Daarnaast kan ik ook niet reageren op de SMSjes. Het andere nummer is van een ander contact op mijn telefoon.
Ik heb het hele sms gesprek met de 2 nummers verwijderd, contact verwijderd en opnieuw toegevoegd, messaging app cache en data ge-cleared, zonder resultaat. Als ik hem een sms verstuur staat er eerst zijn naam bij de sms inbox maar later komt opeens uit het niets dat andere nummer er weer bij te staan alsof er ergens iets is blijven hangen uit een groeps sms :/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aWfeWOxl.png

op google krijg ik alleen maar links naar dubbele meldingen of hoe je een extra nummer aan een contact moet toevoegen dus dat helpt ook niet echt :(

Edit: De andere contactpersoon (die er steeds bij verscheen) uit mijn telefoonboek verwijderd, sms gestuurd naar de juiste persoon, na een reboot verschijnt dat nummer (dat dus nergens meer in mijn telefoon staat) er doodleuk gewoon weer... :'(
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ELRYcVll.png?1

Edit 2: Ik ben lekker impulsief overgestapt op Android Messages en heb maar die hele default messages app van Sony 'disabled'.
Nu niet meer van die rare dingen gezien tot nu toe :9 volgende keer laat ik Sony's software om data van de ene telefoon naar de andere te laten migreren wel links liggen :X

[ Voor 34% gewijzigd door MonkeyJohn op 26-07-2017 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 01:13
yes android 8.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 03:02
Zou je ervaringen kunnen delen?
Ik heb m van kpn en wacht nog steeds... En jij?

Zijn er features die MISSEN? Naast dat er nieuwe opties bij zijn gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 01:13
Heb ook KPN maar wel sim only,hij werkt prima op android 8.0 het is allemaal wel ff wennen omdat het ff anders is maar ik onder vind helemaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
Ik heb een XZ (T-Mobile) en deze is wel erg traag na de update naar 8.0. Schijnt wereldwijd een probleem te zijn...
Toestel wordt erg heet, accu gaat snel leeg....
En er wordt wel erg veel RAM gebruikt, gemiddeld over 1 dag 95% terwijl er geen apps nodeloos openstaan op de achtergrond
Het liefst zou ik dit toestel, na de problemen die ik er mee heb (gehad), door het raam smijten en een Mi A1 oid kopen...
De Z3c was iig een veel beter toestel dan de XZ en nu Sony ook de 3,5mm poort weghaalt geen Sony meer voor mij
Iemand misschien een goeie custom build die goed werkt op basis van Android 8?

edit: aanvullende info

Memory menu 1 day:
Total memory 2.9GB
Average used 95%
Free 142MB

6 meest gebruikte RAM gemiddeld:
Android OS 1.1GB
Android System 232MB
Google Play services: 209MB
Xperia Home: 200MB
Google: 196MB
System UI 157MB

Is de [spoiler] trouwens kapot? Krijg een zwart vlak als ik dat wil doen... :?

[ Voor 26% gewijzigd door luukw op 23-01-2018 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-06 00:47
luukw schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:28:
Ik heb een XZ (T-Mobile) en deze is wel erg traag na de update naar 8.0. Schijnt wereldwijd een probleem te zijn...
Toestel wordt erg heet, accu gaat snel leeg....
En er wordt wel erg veel RAM gebruikt, gemiddeld over 1 dag 95% terwijl er geen apps nodeloos openstaan op de achtergrond
Het liefst zou ik dit toestel, na de problemen die ik er mee heb (gehad), door het raam smijten en een Mi A1 oid kopen...
De Z3c was iig een veel beter toestel dan de XZ en nu Sony ook de 3,5mm poort weghaalt geen Sony meer voor mij
Iemand misschien een goeie custom build die goed werkt op basis van Android 8?

edit: aanvullende info

Memory menu 1 day:
Total memory 2.9GB
Average used 95%
Free 142MB

6 meest gebruikte RAM gemiddeld:
Android OS 1.1GB
Android System 232MB
Google Play services: 209MB
Xperia Home: 200MB
Google: 196MB
System UI 157MB

Is de [spoiler] trouwens kapot? Krijg een zwart vlak als ik dat wil doen... :?
Mijn accuduur en RAM-gebruik zijn redelijk in orde. Ik heb 84% gebruik gemiddeld, wat weliswaar redelijk hoog is, maar het is nog nooit boven de 90% geweest, en gezien er slechts 3GB RAM is, valt dat nog best te overzien. De accuduur was eerst (vlak na de update) ontzettend goed. Ik haalde gemakkelijk 5.5 uur SoT, maar inmiddels is dat gedaald naar 4.5 uur, wat misschien net iets meer is dan op Nougat ( maarik ben dan ook geen lichte gebruiker), maar het is niet zo verbluffend als eerst. De stand-by battery drain is enorm laag: .3%/h schat ik.

Inmiddels is de januari beveiligingsupdate ook al binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
Sinds de beveiligingsupdate van januari heb ik juist de grootste problemen. Continu vastlopers, en bijv. Maps start traag op... Valt me ook op als ik naar het afgelopen jaar kijk dat er meer updates waren die het toestel trager maakte, maar niet zo erg als nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Hoe zit het bij andere mensen met de security patches? Die van mij staat nog op die van september 2018 -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Mijn XZ Premium heeft netjes die van vorige maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvG_1961
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-08 10:04
Bij mij ook September 2018, is een kpn toestel. Dit leverde in het verleden ook vetraging op naar
Android 8.

Is er een manier om een update te forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
Er zijn geen updates meer voor de XZ sinds september 2018. Tenminste... er is nog een oktober update geweest als laatste, maar die is nooit voor NL toestellen verschenen. Zie ook https://xpericheck.com/device/F8331
De XZ Premium is een ander toestel dat langer ondersteund wordt.
Pagina: 1 2 Laatste