Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe telefoon voor mijn vrouw en ze wil een telefoon die niet al te groot is (ongeveer het formaat z3c, z5c, X compact). Ik zag de specificaties van de X Compact en dacht dat deze met de snapdragon 650 en de lage frequentie van de processor heel erg langzamer zou zijn dan de z5 compact (wat beide opties zijn voor haar). Nu zie ik op sommige sites in de benchmarks dat de X compact op veel vlakken de z5 compact voorbij gaat (ze speelt geen grafische spellen op haar mobiel, dus de GFX is minder belangrijk), is dit ook jullie ervaring? of hebben jullie ergens benchmarks die het tegenovergestelde aantonen?

Bijv:
http://www.gsmarena.com/s...compact-review-1495p5.php
http://www.phonearena.com...pact-Review_id4256/page/2

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:42
Robus schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:36:
[...]

Een FM Radio zou gepast zijn :+
Het is blijkbaar de bedoeling dat je er een SBH54 bij koopt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ymro
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-10-2020
Iemand met de Sonyx performance ook een update gekregen?
zo ja wat is er veranderd?

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:31
Ymro schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:15:
Iemand met de Sonyx performance ook een update gekregen?
zo ja wat is er veranderd?
Nee, wel met de X. Een onderhoudsupdate. Geen idee wat er is veranderd, maar merk er weinig van.

Verwijderd

minimaLL schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:02:
[Xperia X Compact (blauw) bevalt me tot dusver trouwens zeer goed. Ik kom van een Z1, waardoor het natuurlijk aanvoelt als een serieuze stap voorwaarts. Maar in vergelijkende tests met de Xperia Z5C kan je ondertussen ook al zien dat de prestatie van beide apparaten zeer gelijklopend is.

Foto's heb ik nog niet echt uitgetest, batterijduur is bij gemiddeld gebruik 1,5 à 2 dagen. Maar misschien verbetert dit zelfs nog nadat de batterij een inloopperiode heeft gehad. Als iemand specifieke vragen heeft, mag je me deze ook altijd stellen. Ik beantwoord ze je in de mate van het mogelijke (ben niet echt een heel geavanceerde tweaker ;) )
Hoi, ik kom ook van de z1 en heb van de week.de x compact besteld (nog niet binnen) zonder me er echt in te verdiepen. Nu lees ik op Tweaker de rescensie en twijfel of ik eem goede keus heb gemaakt. Is de x compact wel een vooruitgang tov de z1? En het schijnt dus dat de xcompact een kunstof behuizing heeft,klopt dat?
Overigens heb ik nauwelijks verstand van telefoons dus de getallen bij de specs zeggen me niet zoveel ..

• P-Rock
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 08:52:
[...]

Hoi, ik kom ook van de z1 en heb van de week.de x compact besteld (nog niet binnen) zonder me er echt in te verdiepen. Nu lees ik op Tweaker de rescensie en twijfel of ik eem goede keus heb gemaakt. Is de x compact wel een vooruitgang tov de z1? En het schijnt dus dat de xcompact een kunstof behuizing heeft,klopt dat?
Overigens heb ik nauwelijks verstand van telefoons dus de getallen bij de specs zeggen me niet zoveel ..
Het is toch wel een verbetering tov de Z1 hoor. Betere camera, betere batterij, betere processor, meer geheugen, beter geluid (stereo)...

http://www.gsmarena.com/c...Phone1=5753&idPhone2=8292

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Omdat er vaak commentaar is op de nabewerking van foto's door de sony software: Is hetw el mogelijk raw te schieten dmv een andere app?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• P-Rock
icecreamfarmer schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:22:
Omdat er vaak commentaar is op de nabewerking van foto's door de sony software: Is hetw el mogelijk raw te schieten dmv een andere app?
Als ik zo lees op xdadevelopers dan is RAW alleen mogelijk als je je gsm root.

• P-Rock
Ik heb zojuist een pop-up voor een systeemupdate gekregen. Is dit de update naar Nougat?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 41% gewijzigd door rens-br op 29-09-2016 16:33 ]

Neem aan dat dat er wel in wordt genoemd ;)
If so, dan ben je de eerste van de wereld, dus ik gok... van niet.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• P-Rock
CLB schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:30:
[...]

Neem aan dat dat er wel in wordt genoemd ;)
If so, dan ben je de eerste van de wereld, dus ik gok... van niet.
Nee, het is systeemupdate Versie 34.0.A.2.292.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKenduser
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 08:11
Juist de Xperia XZ (dual sim versie, 64 gig) kunnen testen hier in Hong Kong.

Best fijn ding, camera neemt foto's veel sneller en scherper in vergelijking met mijn Z5.

Word ook niet zo warm na een tijdje.
Toestel ligt trouwens beter in de handen met de afgerond zijkanten vind ik.

Prijs kost rond 650€ met wat goedkoop dingen bij zoals: Xperia backpack en thermos, screen protector (plastic), 64 gig SD kaartje en doorzichtig hoesje. Indien preorder krijg je nog +- 25€ korting boven op.

Toch even twijfel deze of euro versie nemen met enkel sim en 32 gig (+headset preorder) :/

Nog een weekje bedenk tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:28

elsinga

=8-)

Met dual SIM heb je die 64GB ook wel nodig, de 2e SIM komt op de plek waar je anders een SD kaartje zou stoppen. Maar ook met maar 1 SIM (en SD kaartje) zou ik de 64GB variant wel willen... ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:00
SKenduser schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:32:

Best fijn ding, camera neemt foto's veel sneller en scherper in vergelijking met mijn Z5.

Prijs kost rond 650€ met wat goedkoop dingen bij zoals: Xperia backpack en thermos, screen protector (plastic), 64 gig SD kaartje en doorzichtig hoesje. Indien preorder krijg je nog +- 25€ korting boven op.

Toch even twijfel deze of euro versie nemen met enkel sim en 32 gig (+headset preorder) :/

ik zou het zeker aanraden :)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mits alle LTE-banden goed werken hier :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKenduser
CLB schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:27:
[...]

Mits alle LTE-banden goed werken hier :)
Ach ja, heb mijn Z5, Z3 ook hier in Hong Kong gekocht. Niet echt gemerkt qua mindere ontvangst in BE of NL...

Morgen maar een preorder plaatsen, hopelijk hebben ze die DK-60 dock tegen 7 oktober ook binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
Al iets bekend van een releasedate van de XZ? Had nog even gewacht op de Pixel van Google, maar die wordt me toch te duur, denk dan ook dat ik voor de Xperia XZ ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
mawi schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:51:
Al iets bekend van een releasedate van de XZ? Had nog even gewacht op de Pixel van Google, maar die wordt me toch te duur, denk dan ook dat ik voor de Xperia XZ ga.
De Xperia XZ is schijnbaar sinds vandaag leverbaar. Dit volgens GSMArena en ook in de Pricewatch staan ze bij een aantal winkels al op "leverbaar binnen 24 uur".

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Ja, zag het net, mobiel.nl kan 'm ook inmiddels leveren. Zojuist de blauwe besteld (met abbo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Zouden jullie de x peria x bij de huidige prijs wel aanraden of toch voor de s7 gaan.
(zelfde grootte). Mij staat de software tegen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simso1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 20:00
icecreamfarmer schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:59:
Zouden jullie de x peria x bij de huidige prijs wel aanraden of toch voor de s7 gaan.
(zelfde grootte). Mij staat de software tegen.
Ik ben zelf niet geheel tevreden over mijn Xperia X.
De batterij is top. Qua snelheid niks te klagen, maar het bereik is gewoon slechter.
Ik heb de Xperia XZ gepreorderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:47
simso1 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:07:
[...]

Ik ben zelf niet geheel tevreden over mijn Xperia X.
De batterij is top. Qua snelheid niks te klagen, maar het bereik is gewoon slechter.
Ik heb de Xperia XZ gepreorderd.
Dat idee heb ik juist weer met mijn s7!
Nu zeggen die streepjes meestal niet zoveel.
Heb ook de x overwogen maar klopt het dat de nfc op een rare plek zit?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simso1
DaveD1109 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:15:
[...]

Dat idee heb ik juist weer met mijn s7!
Nu zeggen die streepjes meestal niet zoveel.
Heb ook de x overwogen maar klopt het dat de nfc op een rare plek zit?
Ik heb het samen met een collega getest. Hij met een S5+ (Neo) 130mbs ik 60mbs. Beide 4G+ en KPN.
In de kroeg volledig bereik met andere ook met KPN kan ik geen website laden en andere heel snel.

NFC zit links bovenaan aan de voorzijde van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
simso1 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:52:
[...]

Ik heb het samen met een collega getest. Hij met een S5+ (Neo) 130mbs ik 60mbs. Beide 4G+ en KPN.
In de kroeg volledig bereik met andere ook met KPN kan ik geen website laden en andere heel snel.

Dat is beide dus kut!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simso1
Zijn er al mensen die de Xperia XZ binnen hebben?
Sommige webshops (Coolblue, Website mediamarkt, Phonehouse en nog meer) hebben de status veranderd naar Direct leverbaar.
Zelf gisteren gebeld. De winkel waar ik hem had besteld was die nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonflyslayer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-08 23:54
Coolblue en Bol staan nog op pre-order, Coolblue zelfs zonder indicatie van leverdatum. Dus we blijven lekker wachten... beetje jammer.

[ Voor 20% gewijzigd door dragonflyslayer op 08-10-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Heb 'm bij eergisteren bij mobiel.nl besteld, heb 'm inmiddels binnen, samen met de bluetooth headset. Hij ligt nu aan de lader, ga 'm zo meteen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Laatst online: 30-08 17:30
Ben benieuwd naar de ervaringen! Kon op internet nog maar weinig zinvolle reviews vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Verona27 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 17:22:
Ben benieuwd naar de ervaringen! Kon op internet nog maar weinig zinvolle reviews vinden.
Vond GSMArena toch wel een zinvolle review hebben.
Sony Xperia XZ key test findings
  • Attractive no-nonsense design building on the traditions of Sony flagships. High-quality build. Changing hues under different light looks surprisingly refereshing.
  • Excellent display, high maximum brightness and contrast, great in the sun. Color reproduction is not very accurate though.
  • Solid battery life - 72h endurance rating, 9 hours on the web, and will offer almost as much runtime in video playback.
  • Minimalist approach to skinning Android leads to a clean interface, but with added Sony goodness - Stamina modes help prolong battery life, multimedia apps are easy to use and feature rich. Where's a file manager when you need one, though?
  • Snapdragon 820 is a top performer in general, but the XZ isn't among the best vehicles for showcasing its prowess - mostly average results in benchmarks. It may not be a chart-topper but it's a good showing nonetheless.
  • Excellent audio quality and above average loudness with external amp, unimpressive volume and a drop in quality with headphones.
  • Detailed 23MP images from the primary camera, suffering from noise and noise reduction. Good dynamic range and colors in good lighting, uninspiring performance when light levels drop. All the extra engineering (laser autofocus, white balance sensor) leads to little perceptible improvement in image quality and shooting experience.
  • Great-looking 4K video, but with limited field of view. 1080p footage goes wider but isn't on the same level in terms of quality.
  • 13MP front facing camera is a boon for selfie lovers - plenty of detail, good dynamic range, just keep the subjects well lit.
Grootste punten van kritiek zijn de gemiddeld presterende camera (de camerasoftware lijkt toch altijd weer een dingetje te zijn bij Sony), het scherm dat 'slechts' FullHD is voor een flashship, en dat ie 3GB intern werkgeheugen heeft waar de concurrentie inmiddels op 4GB+ zit.

Zelf zou ik het meeste vallen over die 3GB inderdaad, ik merk nu ook al bij m'n Z5 dat grote apps (in dit geval bijv. Fallout Shelter) vaak opnieuw moeten laden na selectie vanuit het multitaskscherm. Dat ze twee jaar later nog steeds op diezelfde 3GB zitten vind ik wel een beetje armoedig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simso1 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:52:
[...]

Ik heb geen problemen met zowel 4G(+) als WiFi. Op 4G+ de maximale 150Mb/s en op WiFi over de 220Mb/s. Betreft wel de X compact. Ik kom van een z3c af en was in het begin ook wat huiverig qua performance, maar valt me niks tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simso1
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 21:53:
[...]

Ik heb geen problemen met zowel 4G(+) als WiFi. Op 4G+ de maximale 150Mb/s en op WiFi over de 220Mb/s. Betreft wel de X compact. Ik kom van een z3c af en was in het begin ook wat huiverig qua performance, maar valt me niks tegen.
Dat is een compleet andere telefoon qua bereik.
Platic zij en achterkant waar de normale X metaal is.
Het verschil in bereik met de X Performance verbaast mij meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wararak
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-03-2024
Vrijdag de blauwe xz via T-Mobile binnengekregen plus headset. Waanzinnig mooi toestel, mijn z3 lijkt er echt een toestel van 10 jaar geleden bij. Heb tot nu toe wat zitten spelen, alles is sneller, de foto's zijn beter en de display is echt super. Alleen speaker geluid vind ik niet echt hard. De headset zet ik maar op marktpaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wararak
Weet iemand waar je de bijpassende sony style cover kan kopen. Kan alleen de witte en de zwarte vinden, maar niet de blauwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjunzlash
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-09-2023
Vraagje aan de gelukkige XZ bezitters :P:
Is de plaatsing van de volume knoppen irritant in het dagelijks gebruik (ik ben rechtshandig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wararak
ik ben ook rechtshandig, maar heb er absoluut geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:09
Wararak,
Kan je zien of er een protector laagje over het scherm zit.
Bij de oude modellen was dat standaard af fabriek,
Is dat bij de XZ ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
SKenduser schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:32:

ik had gewild dat die een maand geleden al beschikbaar was. dan had ik ook direct die gekocht. nu maar voor een Z5 dual sim gegaan (32 gb), kostte toch ook nog 550 euro. dus ik zou in jouw geval zeker voor de XZ dual gaan, met 64 gb.

iemand overigens het antwoord op de vraag of de plaatsing van de SIM (slot 1 of 2) nog beperkingen heeft voor de snelheid van het internet? bijvoorbeeld dat slot 1 sneller gaat dan slot 2?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wararak
Op mijn xz zit geen screen protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Van het weekend ook m'n XZ opgehaald. Had m gepreordered bij T-mobile, maar die zijn me vergeten te bellen dat het toestel binnen was :(.

Die headset die erbij zit heeft echt geweldig geluid! Had m alleen aan m'n vriendin beloofd, dus die ben ik al kwijt :X. Verder erg fijn toestel, snel, mooi, finger print werkt ideaal, voelt wel wat zwaarder dan m'n Z3+, maar das geen probleem.

Enige minpuntje wat ik zojuist ontdekt heb, de NFC zit links boven het scherm. Sinds kort kan ik contactloos betalen met m'n phone, maar met NFC op die plek moet je hem vrij onhandig voor het pinapparaat houden en kan je niet gelijk kijken wat er op het scherm staat...

edit: Oja, en ik had er een Brotect screenprotector bij besteld via eBay, maar die past niet. omdat het scherm aan de randjes iets rond is komt de screenprotector daar los. |:(

[ Voor 11% gewijzigd door DP Kunst op 10-10-2016 18:39 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Wararak schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:28:
Op mijn xz zit geen screen protector.
Die zit er inderdaad sinds de Z2 al niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Weemism schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:57:
[...]

Die zit er inderdaad sinds de Z2 al niet meer op.
M'n Z3+ heeft er anders nog wel 1 fabrieks af opzitten

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:42
DP Kunst schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:38:
Verder erg fijn toestel, snel, mooi, finger print werkt ideaal
Ja, zo heeft een finger print reader ook een beetje nut. Ik ben ook de gelukkige gebruiker van een iPone 5s en daar ben je er toch een tijdje mee bezig voordat deze ontgrendeld is en tot overmaat van ramp begint dat Siri dan tegen je te ouwehoeren (midden in een vergadering). Bij deze telefoon doet het gewoon wat het moet doen, je telefoon snel ontgrendelen. Volgens mij is de lezer gewoon sneller en niet meer vergevingsgezind, net als bij de iPhone ontgrendelt deze niet als je vingers nat zijn of als je een dag geklust hebt. Dat lijkt me prima.

-> de batterij heb ik nog zo'n beetje mijn bedenkingen bij, maar nog niet echt een oordeel over want nog niet lang genoeg in gebruik.

-> in elke review staat hoe helder een moderne telefoon kan en of je deze kan aflezen zonder problemen in de zon. Dat doe ik bijna nooit 8). Ik vind dat dan eigenlijk ook minder relevant dan hoe zwak de telefoon kan. 's Nacht nog even het nieuws kijken, mail, enz, doe ik bijna elke dag. Maarja, daar heb je niet echt een bouwlamp voor nodig. Voor deze telefoon geldt dat ook.

[ Voor 18% gewijzigd door arnem_ op 10-10-2016 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
Bedankt allen voor de reactie van de screen protector.
Blijkt dus weer wisselend met de oudere modellen.
Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
arnem_ schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:26:
[...]

Ja, zo heeft een finger print reader ook een beetje nut. Ik ben ook de gelukkige gebruiker van een iPone 5s en daar ben je er toch een tijdje mee bezig voordat deze ontgrendeld is en tot overmaat van ramp begint dat Siri dan tegen je te ouwehoeren (midden in een vergadering). Bij deze telefoon doet het gewoon wat het moet doen, je telefoon snel ontgrendelen. Volgens mij is de lezer gewoon sneller en niet meer vergevingsgezind, net als bij de iPhone ontgrendelt deze niet als je vingers nat zijn of als je een dag geklust hebt. Dat lijkt me prima.

-> de batterij heb ik nog zo'n beetje mijn bedenkingen bij, maar nog niet echt een oordeel over want nog niet lang genoeg in gebruik.

-> in elke review staat hoe helder een moderne telefoon kan en of je deze kan aflezen zonder problemen in de zon. Dat doe ik bijna nooit 8). Ik vind dat dan eigenlijk ook minder relevant dan hoe zwak de telefoon kan. 's Nacht nog even het nieuws kijken, mail, enz, doe ik bijna elke dag. Maarja, daar heb je niet echt een bouwlamp voor nodig. Voor deze telefoon geldt dat ook.
ik merk dat de Z5 dit inderdaad wel heeft. klein beetje nat en hij herkent je vinger neit meer. dat is al zo met als je je vinger in je mond doet.

verder ultra snel, echt relaxed.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Eerste ervaringen met de XZ zijn positief, hij is lekker snel, fingerprint reader is prima. Volume knoppen zitten wat op een vreemde plaats, moet nu ook de telefoon anders in de autohouder doen, maar is verder geen probleem. Nu nog even op zoek naar een hoesje, die Style Cover Touch is wel belachelijk duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier die toevallig zijn Xperia XZ via Coolblue heeft besteld? Heb jij hem al binnen of al iets gehoord over de levertijd?

En ja, die Style Cover is inderdaad te duur. Maar er zijn ook geen goedkopere varianten van.

Heb hiervoor zo'n Style Cover voor mijn Z3 gehad maar deze paste niet helemaal mooi. Het coverflapje 'zweefde' boven mijn scherm als ik de Z3 plat legde.

Edit: Zojuist contact gehad met Coolblue. Het schijnt dat de levering vanuit de fabriek stroef verloopt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
@Nelioka, hier ook pre-order bij Coolblue. Ze zijn vrijwel de laatste in heel Nederland en België om ze te ontvangen. Als ik die hoofdtelefoon er daar niet bijhad had ik 'm ergens anders besteld. Wel vreemd dat ze bij Coolblue vertraging oplopen en Bol/Media Markt/... er geen last van hebben.

Meanwhile in de Pricewatch: "Coolblue.nl - Pre-order nu en krijg hem als eerste in huis!"
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ambroosv, ja ik ben gisteren langs Mediamarkt en Phonehouse geweest en beiden hadden de telefoon niet in het systeem staan. Mediamarkt kende het type niet eens...

Tip van Sony zelf was om hem via hun shop te bestellen, maar die actie met de telefoon was 9 oktober afgelopen.

Vervolgens Coolblue benaderd en die zeiden dat ze de hoofdtelefoon nog wel in het pakket hadden zitten, heb hem vervolgens direct besteld. Ik vind het niet erg om te wachten maar heb een hekel aan onduidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resonancer
  • Laatst online: 04-01-2022
Ben/was Sony fanboy. Z1, was ik blij mee. Mooi licht scherm, speel ingress in de zon.
Toen de z5, mooi licht scherm. Bouwkwaliteit net zo slecht als z1,beetje op de achterkant drukken, vlekken in het scherm. Kan ik mee leven, gewoon niet op de achterkant drukken.duh. Echter.....bij warmer weer, graadje of 25, raakt het toestel oververhit. Snapdragon 810 probleem icm een waterdicht toestel denk ik. Sony wist dat, als het toestel te heet wordt dimt het scherm en is het buiten zo goed als niet meer af te lezen. Weet iemand of dit probleem bij de xz (die wil ik) ook nog speelt? En ontstaan er nog steeds rare vlekken als je op de achterkant drukt? Dacht eigenlijk altijd dat dit normaal was, maar ontdekte bij de plaatselijke" ik ben toch niet gek "dat er per merk enorm veel verschil in zat. S7 s7edge, moto, LG, kon ik drukken tot mijn duimen bijna braken, bij huwai, z5 wel rare vlekken. Mijn tijdelijke oukitel k6000 pro, umi max van de zoon zijn beter gebouwd dan de z5. Voor zo'n duur ding, zou niet moeten mogen toch.
Ben heel benieuwd naar bouwkwaliteit van xz, ik durf hem ongezien niet te bestellen, zeker nu ik merk dat die China phones nauwelijks voor de dure merken onderdoen. Alleen gps valt tegen.

Aloha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik heb opgevangen dat Coolblue vandaag een eerst shipment van XZ's heeft ontvangen, met wat geluk verwerken ze dat ook vandaag nog en zitten ze morgen bij iedereen in de bus.

Het schijnt ook dat de blauwe de meest populaire is, en bijgevolg het moeilijkst leverbaar. Onder andere Bol zit al zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:39:
Het schijnt ook dat de blauwe de meest populaire is, en bijgevolg het moeilijkst leverbaar. Onder andere Bol zit al zonder.
Pff, ben ik blij dat ik voor de gewone zwarte heb gekozen. Hopen dat ik hem deze week binnen krijg, ben wel benieuwd.

Dan nog opzoek naar een goede case, vind die orginele aan de prijzige kant voor een 'simpele' flipcover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Was gisteravond even met de hond wandelen, het was al wat frisser en merkte dat de fingerprint reader van de XZ toch wat moeite had met m'n koude handen (lees: kon 'm niet unlocken met de fingerprint).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
minimaLL schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:02:
[...]

Ik vermoed hetzelfde als bij de Xperia X Compact. Bloatware vind ik vrij beperkt, sommige zijn te verwijderen... de anderen uit te schakelen (en niet in je app drawer verschijnen).

Xperia X Compact (blauw) bevalt me tot dusver trouwens zeer goed. Ik kom van een Z1, waardoor het natuurlijk aanvoelt als een serieuze stap voorwaarts. Maar in vergelijkende tests met de Xperia Z5C kan je ondertussen ook al zien dat de prestatie van beide apparaten zeer gelijklopend is.

Foto's heb ik nog niet echt uitgetest, batterijduur is bij gemiddeld gebruik 1,5 à 2 dagen. Maar misschien verbetert dit zelfs nog nadat de batterij een inloopperiode heeft gehad. Als iemand specifieke vragen heeft, mag je me deze ook altijd stellen. Ik beantwoord ze je in de mate van het mogelijke (ben niet echt een heel geavanceerde tweaker ;) )
Nog nieuws van het front? :)

Is verder al iemand die ervaring heeft met de X compact? Ik zit, zoals vele voor en na mij, te twijfelen tussen de Z5C, XC en als het ècht moet de iPhone SE.
Ik ben vooral geïnteresseerd in een "real world" vergelijking met de Z5 compact. Benchmarks zijn allemaal leuk en aardig maar geven niet altijd een realistisch beeld.
Is de camera daadwerkelijk beter geworden? De kwaliteit in een goed belichte statische situatie boeit me niet zo, het gaat mij meer om alledaagse bewegende en/of slecht belichte situaties.

Zoektochten leverden tot nu toe voornamelijk theoretische vergelijkingen op.

Bij voorbaat dank!

[ Voor 44% gewijzigd door Robertdj op 12-10-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Robertdj schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:08:
[...]

Is verder al iemand die ervaring heeft met de X compact? Ik zit, zoals vele voor en na mij, te twijfelen tussen de Z5C, XC en als het ècht moet de iPhone SE.
Ik ben vooral geïnteresseerd in een "real world" vergelijking met de Z5 compact. Benchmarks zijn allemaal leuk en aardig maar geven niet altijd een realistisch beeld.
Is de camera daadwerkelijk beter geworden? De kwaliteit in een goed belichte statische situatie boeit me niet zo, het gaat mij meer om alledaagse bewegende en/of slecht belichte situaties.

Bij voorbaat dank!
Ehhhh Google??
YouTube: Sony Xperia X Compact vs Z5 Compact - Speed & Camera Test!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Bedankt, ben bekend met google... Had youtube echter nog niet gecheckt omdat dat op kantoor niet zo handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatsonides
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-09 12:51
AmbroosV schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:39:
Ik heb opgevangen dat Coolblue vandaag een eerst shipment van XZ's heeft ontvangen, met wat geluk verwerken ze dat ook vandaag nog en zitten ze morgen bij iedereen in de bus.

Heb gisteren nog een mail gestuurd naar Coolblue en ze wisten nog niet wanneer hij wordt geleverd is mij verteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Gatsonides schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:52:
[...]

Heb gisteren nog een mail gestuurd naar Coolblue en ze wisten nog niet wanneer hij wordt geleverd is mij verteld
De info was nogal via via via, gewoonlijk wel betrouwbaar. Zeker aangezien alle andere etailers de XZ gewoon al hebben... Blijkbaar toch niet correct.

De eerste batch bij Coolblue is net vertrokken! *O* Morgen zit er hier een zwarte Xperia XZ in de bus!

Ik heb wel de indruk dat ze er niet genoeg hadden, want de status van de zwarte en blauwe staat terug/nog steeds op pre-order. :/

[ Voor 24% gewijzigd door AmbroosV op 12-10-2016 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonflyslayer
Ik kreeg zojuist een verzendbevestiging van Coolblue. (Bezorging morgen)

[ Voor 16% gewijzigd door dragonflyslayer op 12-10-2016 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Nu online
Heb gisteren ook mijn Xperia XZ Titanium mogen ontvangen. Helaas nog niet veel mee kunnen spelen, maar mijn eerste indrukken waren in ieder geval erg goed:
  • Bouwkwaliteit is gewoon fantastisch. Ik vond mijn Xperia Z2 altijd al een mooie en premium telefoon, maar de Xperia XZ is van een totaal andere categorie. Hij voelt echt fantastisch aan in de hand.
  • Het scherm is erg mooi, kan behoorlijk helder, maar kan ook erg dim afgesteld worden. Dat laatste is best fijn wanneer je savonds/snachts in bed even een berichtje bekijkt. Het scherm was bij mij wat warm (rood), maar niet hinderlijk. Gelijk even bijgesteld met wat extra blauw en een tikkeltje groen en toen was het prima.
  • De camera is goed; iets meer "noise" als je maximaal inzoomt vergeleken met mijn Xperia Z2, maar zelfs dan zijn de kleuren iets beter en heb je iets meer detail. De Xperia XZ is beter en de Z2's camera was altijd al erg goed. Zijn er betere camera's? Vast wel, maar ik ben zeker niet ontevreden. En niet te vergeten... full manual controls :P
  • Geluid is goed, niet de allerluidste, ongeveer gelijk aan de Z2. Qua geluidskwaliteit lijkt het net een tikkeltje beter dan bij de Z2.
  • Had het vooraf niet opgezocht maar ja: de Xperia XZ ondersteunt digital noise cancelling headphones. De dopjes die ik nog van de Xperia Z2 heb doen het prima :)
Verdere ervaringen zal ik later deze week wel opdoen. Ik moet namelijk eerst nog een nieuwe simkaart gaan halen, aangezien de Xperia Z2 een micro-SIM gebruikt en deze een nano-SIM :|
AmbroosV schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:50:
[...]

De info was nogal via via via, gewoonlijk wel betrouwbaar. Zeker aangezien alle andere etailers de XZ gewoon al hebben... Blijkbaar toch niet correct.

De eerste batch bij Coolblue is net vertrokken! *O* Morgen zit er hier een zwarte Xperia XZ in de bus!

Ik heb wel de indruk dat ze er niet genoeg hadden, want de status van de zwarte en blauwe staat terug/nog steeds op pre-order. :/
Ambroos, weet jij dit toevallig? Ik heb mijn Xperia XZ direct bij Sony op pre-order besteld, dus inclusief koptelefoon. Deze is echter niet bij het originele pakketje geleverd. Staan deze gepland om later apart bezorgd te worden, of moet ik eens met Sony gaan bellen/mailen?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

DP Kunst schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:44:
[...]

M'n Z3+ heeft er anders nog wel 1 fabrieks af opzitten
Hmmm, dacht al dat ik dat even had moeten controleren, maar zowel m'n Z2 als Z5 had geen fabrieks-af screenprotector, vreemd dat ze het wel nog bij de Z3 hebben gedaan.
Resonancer schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:11:
Ben/was Sony fanboy. Z1, was ik blij mee. Mooi licht scherm, speel ingress in de zon.
Toen de z5, mooi licht scherm. Bouwkwaliteit net zo slecht als z1,beetje op de achterkant drukken, vlekken in het scherm. Kan ik mee leven, gewoon niet op de achterkant drukken.duh. Echter.....bij warmer weer, graadje of 25, raakt het toestel oververhit. Snapdragon 810 probleem icm een waterdicht toestel denk ik. Sony wist dat, als het toestel te heet wordt dimt het scherm en is het buiten zo goed als niet meer af te lezen. Weet iemand of dit probleem bij de xz (die wil ik) ook nog speelt? En ontstaan er nog steeds rare vlekken als je op de achterkant drukt? Dacht eigenlijk altijd dat dit normaal was, maar ontdekte bij de plaatselijke" ik ben toch niet gek "dat er per merk enorm veel verschil in zat. S7 s7edge, moto, LG, kon ik drukken tot mijn duimen bijna braken, bij huwai, z5 wel rare vlekken. Mijn tijdelijke oukitel k6000 pro, umi max van de zoon zijn beter gebouwd dan de z5. Voor zo'n duur ding, zou niet moeten mogen toch.
Ben heel benieuwd naar bouwkwaliteit van xz, ik durf hem ongezien niet te bestellen, zeker nu ik merk dat die China phones nauwelijks voor de dure merken onderdoen. Alleen gps valt tegen.
Ik heb totaal geen aansluiting bij je punten van kritiek op de Z5. Bij mij zit er totaal geen speling in de behuizing, alles strak, en begrijp ook niet wat je met 'rare vlekken' bedoelt. Toestel vlekt door de matte achterkant juist totaal niet, en het scherm is gewoon oliofoob zoals elk ander toestel. Ook lagere brightness heb ik nooit iets van gemerkt, afleesbaarheid in de zon is gewoon goed. Al met al een duidelijke vooruitgang op de Z2 die ik ervoor had, zeker ook qua bouwkwaliteit. Was je Z5 een refurbished model, of is ie ooit gerepareerd o.i.d?

Wel aansluiting bij dat ie heet wordt onder load, en dat de accu wel redelijk matig is t.o.v. wat ik van de Z2 gewend was, maar ja, de SD810 inderdaad, geen succes dat.

Maar gaat te veel offtopic dit, topic moet tenslotte al 4 verschillende X toestellen afdekken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Moi_in_actie schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:07:
• Het scherm is erg mooi, kan behoorlijk helder, maar kan ook erg dim afgesteld worden. Dat laatste is best fijn wanneer je savonds/snachts in bed even een berichtje bekijkt. Het scherm was bij mij wat warm (rood), maar niet hinderlijk. Gelijk even bijgesteld met wat extra blauw en een tikkeltje groen en toen was het prima.
die van de z2 is vrij fel als je em op zn laagst doet, de xz kan dus donkerder begrijp ik?

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Nu online
giovanni2903 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:33:
[...]

die van de z2 is vrij fel als je em op zn laagst doet, de xz kan dus donkerder begrijp ik?
Ja, dat klopt. Met beiden op de laagste helderheid is de XZ een stuk dimmer, met beiden op de hoogste helderheid is de XZ juist veel feller. Zie ook mijn geweldige (ahum..) kwaliteitsfoto's, met auto-brightness uit:

Laagste stand:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A3osO4f.jpg

Hoogste stand:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y3lqdhm.jpg

De XZ staat in beide gevallen links op de foto.

edit: kortom, een veel bruikbaarder display. Snachts prettiger om aan te zien, zonder jezelf te verblinden, overdag in fel zonlicht beter afleesbaar door hogere maximale helderheid. Ik zeg win-win 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Moi_in_actie op 12-10-2016 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

giovanni2903 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:33:
[...]

De Z2 heeft een minimale brightness van 16 nits, wat bij PhoneArena als 'poor' wordt aangemerkt in hun benchmark. De XZ heeft een minimale brightness van 5 nits, wat in dezelfde benchmark als 'excellent' wordt aangeduid.

Is dus ook in verhouding tot de algemene norm kennelijk erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moi_in_actie schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:07:
Ik heb mijn Xperia XZ direct bij Sony op pre-order besteld, dus inclusief koptelefoon. Deze is echter niet bij het originele pakketje geleverd. Staan deze gepland om later apart bezorgd te worden, of moet ik eens met Sony gaan bellen/mailen?
Ik las in de algemene voorwaarden dat de koptelefoon binnen 28 dagen werd verstuurd.

Heb overigens geen verzendbevestiging gekregen, dus ik vrees dat ik pas bij de volgende levering van Coolblue aan de beurt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:46:
[...]

Ik las in de algemene voorwaarden dat de koptelefoon binnen 28 dagen werd verstuurd.

Heb overigens geen verzendbevestiging gekregen, dus ik vrees dat ik pas bij de volgende levering van Coolblue aan de beurt ben.
Ah oke, ja ik had al zo'n vermoeden. Vroeger bij de origenele Xperia Z kreeg je ook een koptelefoon, die kwam meen ik ook een paar dagen later pas. Mooi, scheelt me weer mail/telefoonverkeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonflyslayer
[...]
Waar staat dat precies? (Of is dat iets bij Sony)

Zag op de order/factuur (Coolblue) geen vermelding van de koptelefoon.

[ Voor 4% gewijzigd door dragonflyslayer op 12-10-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatsonides
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-09 12:51
[...]

Ik heb ook nog geen bevestiging gekregen! De koptelefoon wordt volgens mijn bij Sony zelf als je daar de pre order hebt gedaan na 28 geleverd maar bij ander winkels wordt hij er gewoon bijgeleverd als goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Sony stond het op hun shop, bij de actie zelf. Een pdf bestand met een aantal voorwaarden, waaronder dat de actie tot en met 9 oktober liep en koptelefoons binnen 28 dagen werden verstuurd.

Bij Coolblue wordt hij volgens mij inderdaad direct verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Als hij bij Coolblue niet bij je bestelling staat had je geen recht meer op de bonus bij bestelling... Je kan misschien nog proberen te mailen als je je bestelling voor de datum vermeld bij de promovoorwaarden geplaats werd.

Zelfde bij Bol. Via Sony zelf komt inderdaad later, gewoon 1 a 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
Als het goed is krijg ik m morgen ook binnen,besteld via kpn.
Ben ook benieuwd of de koptelefoon er bij zit.
vrijdag besteld.
En hopelijk snel de levering van de style cover blauw.
I.v.m. krassen op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonflyslayer
AmbroosV schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:55:
Als hij bij Coolblue niet bij je bestelling staat had je geen recht meer op de bonus bij bestelling... Je kan misschien nog proberen te mailen als je je bestelling voor de datum vermeld bij de promovoorwaarden geplaats werd.

Zelfde bij Bol. Via Sony zelf komt inderdaad later, gewoon 1 a 3 weken.
Ik heb die op 17-9 (bijna een maand geleden) besteld. Zou het heel raar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:22
Ben eigenlijk zeer tevreden. Heb nu wat meer foto's / filmpjes genomen. Camera is echt wel een stuk sneller.

Deze week ook een update ontvangen en heb de indruk dat de batterijduur verder verbeterd is. Daarvoor moest ik hem soms opnieuw opstarten om te voorkomen dat hij sneller dan normaal leegliep. Lijkt met die update ook opgelost te zijn..

Vingerafdruksensor is ook een verademing in gebruiksgemak, als je daarvoor geen had.

Ikzelf kan niet vergelijken met de Z5C, maar heb de indruk volgens hetgeen ik gelezen/gehoord heb dat de batterij een stuk beter is (XC wordt ook niet warm bij mijn gebruik), de alledaagse taken voor licht tot normaal gebruik gelijklopend zijn en dat de camera vooral sneller is geworden en beter presteert in situaties waarbij de lichtinval wat anders dan normaal is. Je levert natuurlijk wel in op waterdichtheid.
Robertdj schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:08:
[...]

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
dragonflyslayer schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 22:53:
[...]

Stuur ze dan gewoon eens een bericht op Facebook/Twitter/... In 't begin hebben ze een paar glitches gehad met de promo dus ze zouden dat echt gewoon in orde moeten kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragonflyslayer schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 22:53:
[...]
Ik heb de link naar de voorwaarden .pdf nog wel. https://estore.sonymobile...erms_draft%201%20[NL].pdf

Er staat wel bij dat hij wordt verzonden binnen 28 dagen van de bestelling. Dus dat zou nu zo'n beetje wezen in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Nu online
Hmmz.. ik heb iets vreemds. Schijnbaar heb ik (niet bewust) het voor elkaar gekregen het icoontje van de app drawer on in beeld te verwijderen :? Nu gebruik ik in principe altijd een andere launcher, dus dan is het geen probleem, maar ik wilde voor de gein weer eens de stock Xperia Launcher proberen.
Iemand enig idee hoe ik deze terug kan krijgen, zonder een volledige reset van het device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
Heeft iemand al de XZ in winkel zien liggen als demo bijvoorbeeld bij de mediamarkt? Ik wil hem wel in het echt zien voor ik hem bestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Moi_in_actie schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 23:40:
Hmmz.. ik heb iets vreemds. Schijnbaar heb ik (niet bewust) het voor elkaar gekregen het icoontje van de app drawer on in beeld te verwijderen :? Nu gebruik ik in principe altijd een andere launcher, dus dan is het geen probleem, maar ik wilde voor de gein weer eens de stock Xperia Launcher proberen.
Iemand enig idee hoe ik deze terug kan krijgen, zonder een volledige reset van het device?
volgens mij staat het bij widgets (kan het mis hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Moi_in_actie schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:41:
[...]

Ja, dat klopt. Met beiden op de laagste helderheid is de XZ een stuk dimmer, met beiden op de hoogste helderheid is de XZ juist veel feller. Zie ook mijn geweldige (ahum..) kwaliteitsfoto's, met auto-brightness uit:

Laagste stand:
[afbeelding]

Hoogste stand:
[afbeelding]

De XZ staat in beide gevallen links op de foto.

edit: kortom, een veel bruikbaarder display. Snachts prettiger om aan te zien, zonder jezelf te verblinden, overdag in fel zonlicht beter afleesbaar door hogere maximale helderheid. Ik zeg win-win 8)
thanks man, de kwaliteit maakt niet zoveel uit :P
ik mag in april een nieuw toestel en ga dan voor de XZ (tenzij sony in maart met een nieuwe aankondiging komt) of de samsung s8. wil ze tegen die tijd in een winkel naast elkaar zien, maar weet nu in ieder geval dat de xz een veel fijner scherm heeft dan mijn z2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wanneer tweakers met een review komt van de xperia xz ?

Begin november is het voor mij weer tijd om een vervanger van m'n Z3Compact
uit te zoeken en zit enorm te twijfelen of ik wel weer voor een xperia moet gaan.

Lees veel positieve en negatieve reviews over de xz, en op voorhand had ik de
x compact al afgeschreven omdat deze niet meer waterdicht is en er geen high end
soc in zit. Maar over deze telefoon lees ik juist weer veel positieve reviews.

(en nee, z3compact is echt op het einde van z'n levensduur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
minimaLL schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 23:03:
Ben eigenlijk zeer tevreden. Heb nu wat meer foto's / filmpjes genomen. Camera is echt wel een stuk sneller.

Deze week ook een update ontvangen en heb de indruk dat de batterijduur verder verbeterd is. Daarvoor moest ik hem soms opnieuw opstarten om te voorkomen dat hij sneller dan normaal leegliep. Lijkt met die update ook opgelost te zijn..

Vingerafdruksensor is ook een verademing in gebruiksgemak, als je daarvoor geen had.

Ikzelf kan niet vergelijken met de Z5C, maar heb de indruk volgens hetgeen ik gelezen/gehoord heb dat de batterij een stuk beter is (XC wordt ook niet warm bij mijn gebruik), de alledaagse taken voor licht tot normaal gebruik gelijklopend zijn en dat de camera vooral sneller is geworden en beter presteert in situaties waarbij de lichtinval wat anders dan normaal is. Je levert natuurlijk wel in op waterdichtheid.

[...]
Bedankt!

Is er iets bekend over de verwachtte ondersteuningsperiode (qua updates) voor de X Compact? Dat is iets waar ik met mijn Z1 Compact zeer ontevreden over ben. En wat mij bijna richting een iPhone duwde :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Heeft iemand in NL de XZ Dual Sim versie ergens kunnen vinden? Ik zit nu te kijken om mijn oude Z3 Compact te upgraden, omdat ik voor mijn nieuwe baan een 2e simkaart heb met onbeperkt internet, dus dan is een Dual Sim telefoon erg handig. Ik wil graag bij Xperia blijven, maar ik kan niet een betrouwbare site vinden om deze of de Z5 Dual te kopen. Heeft iemand ervaring met in NL Dual sim telefoons kopen? Heeft iemand de XZ dual al, zo ja waar heb je 'm vandaan? :D

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 22:29
Ik heb gisteren mijn XZ binnen gekregen (vervanger van mijn Z3 Compact)
Ik heb wel een vraag, op mijn Z3C (en Xperia's daarvoor) had ik gewoon het standaard Xperia toetsenboord. Nu heeft Sony dit uit de XZ gesloopt :( en kan ik hem niet via de playstore installeren (device niet compatible staat er).
Het standaard geïnstalleerde Swiftkey toetsenboord vind ik eigenlijk maar niks en zou graag weer mijn Xperia toetsenboord erop krijgen, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ergens downloaden als los APK'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Niels-88 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:12:
Het standaard geïnstalleerde Swiftkey toetsenboord vind ik eigenlijk maar niks
Wat is er mis mee?

Gebruik Swiftkey al jaren en kan niet meer zonder. De aanpassingen en de voorspellingen zijn gewoon echt zo fijn!

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 13-10-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Nu online
rens-br schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:15:
[...]

Wat is er mis mee?

Gebruik Swiftkey al jaren en kan niet meer zonder. De aanpassingen en de voorspellingen zijn gewoon echt zo fijn!
Je kan bijvoorbeeld de tekst-prediction niet uitschakelen. Ik gebruik dit nooit en vind het zonde van de ruimte op het scherm en gebruik dus ook liever het Xperia keyboard.
Ik heb wel een vraag, op mijn Z3C (en Xperia's daarvoor) had ik gewoon het standaard Xperia toetsenboord. Nu heeft Sony dit uit de XZ gesloopt :( en kan ik hem niet via de playstore installeren (device niet compatible staat er).
Het standaard geïnstalleerde Swiftkey toetsenboord vind ik eigenlijk maar niks en zou graag weer mijn Xperia toetsenboord erop krijgen, iemand een idee?
*knip* kun je de laatste nieuwe versie downloaden, heb ik gisteren ook gedaan en het werkt weer prima.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 13-10-2016 14:39 . Reden: Linken naar APK files ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Moi_in_actie schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:36:
Je kan bijvoorbeeld de tekst-prediction niet uitschakelen. Ik gebruik dit nooit en vind het zonde van de ruimte op het scherm en gebruik dus ook liever het Xperia keyboard.
Dat is inderdaad waar. Als je tekstvoorspelling / verbetering helemaal niet gebruikt levert het inderdaad geen voordeel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonflyslayer
Geleverd, maar zonder koptelefoon inderdaad. Een belletje naar Coolblue en hij zit in de nabestelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabstar81
SmurfLink schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:01:
Heeft iemand in NL de XZ Dual Sim versie ergens kunnen vinden? Ik zit nu te kijken om mijn oude Z3 Compact te upgraden, omdat ik voor mijn nieuwe baan een 2e simkaart heb met onbeperkt internet, dus dan is een Dual Sim telefoon erg handig. Ik wil graag bij Xperia blijven, maar ik kan niet een betrouwbare site vinden om deze of de Z5 Dual te kopen. Heeft iemand ervaring met in NL Dual sim telefoons kopen? Heeft iemand de XZ dual al, zo ja waar heb je 'm vandaan? :D
ik heb de Z5 dual gekocht bij phonebucks, erg goede service. Deze waren voor de X performance helaas duurder dan (toen) www.dual-sim.nl. Moet zeggen dat de snelheid waarmee die laatste reageert, niet bijster snel is. Kortaf ook, waardoor de voorkeur ging voor de Z5 naar phonebucks.

nu we het toch over dual sim telefoons hebben, vindt niemand het raar dat er standaard vanuit Android geen ondersteuning is voor verschillende ringtones voor de verschillende sim kaarten?

ik kan ook geen goede app vinden die hetzelfde voor me doet. ik wil mijn telefoon rustig kunnen laten gaan als mijn werk belt n.l.. Maar nu trap ik er toch elke keer weer in :+

[ Voor 5% gewijzigd door fabstar81 op 13-10-2016 15:47 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:22
Het was aanvankelijk even wat wennen, maar na een kleine maand gebruik vind ik Swiftkey eigenlijk superieur aan het Xperia toetsenbord. Trouwns Sony heeft wel een eigen schil gelegd over Swiftkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Even een vraag voor de mensen die een XA hebben. Als je het toestel in 1 hand vast hebt, heb je dan wel eens last dat je vingers door de smalle bezels het scherm raken waardoor hij niet scrolt of niet reageert of per ongeluk iets aanklikt of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
minimaLL schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:05:
[...]

Het was aanvankelijk even wat wennen, maar na een kleine maand gebruik vind ik Swiftkey eigenlijk superieur aan het Xperia toetsenbord. Trouwns Sony heeft wel een eigen schil gelegd over Swiftkey.
Ik was het direct beu. Je kan niet instellen dat je geen spatie wil na het invoegen van een woord via de suggesties/correcties, en dat is erg storend. En de goede themes zijn betalend, in het standaard Sony-thema dat erin zit zijn correcties veel te vet en groot naar mijn goesting.

Gewoon via *knip* APK websites zijn niet toegestaan er terug opgezet, en binnenkort ga ik misschien Google Keyboard eens bezien, maar SwiftKey? Hell no.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 18-10-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De week voorbij, geen XZ op de mat. Ik hoop toch wel dat Coolblue die tweede batch XZ's maandag binnen heeft.
Wil graag met de camera prutsen, kijken hoe hij goed die nou daadwerkelijk is. Ik zie wel foto's op social media voorbij komen, maar die kunnen ook via promotie accounts online worden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
fabstar81 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:43:
[...]

ik heb de Z5 dual gekocht bij phonebucks, erg goede service. Deze waren voor de X performance helaas duurder dan (toen) www.dual-sim.nl. Moet zeggen dat de snelheid waarmee die laatste reageert, niet bijster snel is. Kortaf ook, waardoor de voorkeur ging voor de Z5 naar phonebucks.

nu we het toch over dual sim telefoons hebben, vindt niemand het raar dat er standaard vanuit Android geen ondersteuning is voor verschillende ringtones voor de verschillende sim kaarten?

ik kan ook geen goede app vinden die hetzelfde voor me doet. ik wil mijn telefoon rustig kunnen laten gaan als mijn werk belt n.l.. Maar nu trap ik er toch elke keer weer in :+
Thanks! Die site had ik nog niet gevonden, dat is nog best betaalbaar! Voor nu de beste optie.

Voor ik ga bestellen, wat zouden jullie me aanraden? Gewoon de Z5 dual nemen of nog eventjes wachten tot de XZ Dual verkrijgbaar wordt? Hoe lang zou dat uberhaupt ongeveer duren?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Niemand die mijn vraag over de xa kan beantwoorden ?

Vind het een mooi toestel maar hij is zo lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Nu online
Heb vandaag de MDR-XB950BT headset binnen gekregen. Erg mooi ding, zeer goede bouwkwaliteit, zeer goed geluid (zeker voor wat ik van bluetooth gewend ben) en damn... wat een bass voor een draadloze headset :o
Twijfelde bij bestelling van de telefoon nog of ik de headset zou behouden of dat ik hem in de verkoop deed, maar deze blijven toch zeker wel. Mn oude Sennheiser RS160 headset kan de kast in als backup, of in de verkoop, want deze headset is echt beter op alle vlakken.

Iets waarvan ik wat een erg fijne toevoeging vind zijn de volume en playback controls op de headset. Met een klein pookje previous, next, play/pause en forward/rewind kunnen doen en natuurlijk knoppen voor het volume. Telefoon in de broekzak of op tafel, muziekje opzetten en lekker onderuit zakken in de stoel, lovely :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKenduser
fabstar81 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:11:
[...]

iemand overigens het antwoord op de vraag of de plaatsing van de SIM (slot 1 of 2) nog beperkingen heeft voor de snelheid van het internet? bijvoorbeeld dat slot 1 sneller gaat dan slot 2?
Juist gaan vragen bij Xperia vertegenwoordiger omdat ik daar toch passeert...

Beide slots zijn het zelfde.
Behave indien er 2 sims tegelijkertijd insteken word de ander sim beperkt tot hoogstens 3g snelheid.

Hopelijk heb je iets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BR_NL
  • Laatst online: 16-10-2016
Vraagje over de Xperia XZ en Smart Connect.

Ik gebruik dit met NFC-tags en om op bepaalde tijden zaken te automatiseren.
Via Smart Connect kan ik niet meer de kiezen om een wifi hotspot op te zetten en ook de 4G-data aan/uit zetten is geen keuze meer. Zelfs de helderheid van mijn scherm is niet meer in te stellen.
Op mijn Z1 compact met dezelfde versie van Smart Connect werkt dit wel.

Is dit op een andere manier op de XZ te regelen (behalve een andere app natuurlijk).
Vooral die hotspot in de auto is voor mij een issue.

**Edit**
De Style Cover was één dag voor reguliere prijs beschikbaar bij Bol.
Heb deze nu binnen en ik moet zeggen dat hij zeer goed is. Kwaliteit en materiaal zijn erg goed.
De mogelijkheid om de telefoon rechtop te zetten is prima, zowel voor muziek luisteren als foto's maken.
Ook het design blijft veel beter zichtbaar dan bij de touch cover.

[ Voor 25% gewijzigd door BR_NL op 16-10-2016 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
SKenduser schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 09:23:
[...]

Juist gaan vragen bij Xperia vertegenwoordiger omdat ik daar toch passeert...

Beide slots zijn het zelfde.
Behave indien er 2 sims tegelijkertijd insteken word de ander sim beperkt tot hoogstens 3g snelheid.

Hopelijk heb je iets aan :)
ik denk dat ik dus gelijk heb. ik heb in mijn dual sim inderdaad 2 sims, 1 prive, 1 werk en het lijkt erop dat mijn werk (slot 2) waarop data ingesteld staat nu, niet de volledige bandbreedte/snelheid behaalt. verder dan "E" kom ik vaak niet.

iemand die kan bevestigen dat het omdraaien van de 2 sims, niet leidt tot rare instellingen of zo die wijzigen? :X

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabstar81
SmurfLink schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:46:
[...]

Thanks! Die site had ik nog niet gevonden, dat is nog best betaalbaar! Voor nu de beste optie.

Voor ik ga bestellen, wat zouden jullie me aanraden? Gewoon de Z5 dual nemen of nog eventjes wachten tot de XZ Dual verkrijgbaar wordt? Hoe lang zou dat uberhaupt ongeveer duren?
dat heb ik mij ook weken afgevraagd. de prijs heeft me tot de Z5 gedreven. 550 euro vond ik al veel, maar 700 voor de X Performance, of hoe de XZ straks geprijsd is, vond ik de spuigaten uitlopen.

gelukkig nog met de Z5 dual een goede business case, binnen 15,7 maanden heb ik hem terugverdiend door mijn prive abo op te zeggen en alles op mijn werk abo te doen _/-\o_

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 14:46
Fout topic. please remove.

[ Voor 90% gewijzigd door SmokingSig op 17-10-2016 11:36 . Reden: Fout topic ]

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste