Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:28

sanderr

duh!

Mijn Xperia X compact heeft zojuist een OTA update gehad, en zit nu op build 34.4.A.2.50.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
Jup, ik ga hem ook vanavond installeren. Ik heb nog steeds een issue met het spontaan opnieuw opstarten (gemiddeld 1x per dag). Misschien dat ik toch een softwarereparatie via Companion ga doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal,
Sinds een paar dagen is het zo dat mijn schermvergrendelingsknop niet meer werkt maar mijn vinger afdruk scanner wel. Ik moet dus mijn telefoon unlocken via de camera.. Hij kan dus ook niet meer aan of uit en kan geen screenshots maken.
Iemand een oplossing?
Heb een XZ Premium...

Groeten uit Lissabon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Ook op mijn XZ1-compact is vanochtend een update binnen gekomen met in ieder geval de security update set van april. En bij mijn vriendin haar X-compact gisteren ook de april update. Lekker bezig, Sony :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 09:28

elsinga

=8-)

Ook op mijn XZ Premium kwam de update binnen.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elsinga schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:36:
Ook op mijn XZ Premium kwam de update binnen.
Werken de knoppen bij jou nog wel?
Zoals eerder beschreven werkt de vingerscanner wel schermbeveiliging niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 09:28

elsinga

=8-)

Bij mij werken alle knoppen, de vingerafdruksensor en swipen op het scherm gewoon. Ook op de XZ Dual die nu ook net de update kreeg. Ik mer wat dat betreft geen verschil met voor de update.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet vaag... Iemand een logische verklaring voor het feit dat de vingerafdruk scanner wel werkt en diezelfde knop om je scherm te unlocken niet?
Wellicht heeft iemand een andere oplossing als constant de camera knop in moeten drukken?
Hulp op meedenken word op prijs gesteld!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:00
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:46:
Vet vaag... Iemand een logische verklaring voor het feit dat de vingerafdruk scanner wel werkt en diezelfde knop om je scherm te unlocken niet?
Wellicht heeft iemand een andere oplossing als constant de camera knop in moeten drukken?
Hulp op meedenken word op prijs gesteld!!
als het echt direct is begonnen na de update zou ik het toestel is een factory reset geven (wel eerst een back-up maken!!), dit zou het probleem dan waarschijnlijk wel verhelpen. Sony gaat je dit sws vragen/laten doen voordat hun iets gaan repareren (en hun resetten het toestel sowieso)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:31

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Welke kwaliteit gebruiken jullie bij het nemen van foto's? Mijn X Performance staat standaard op 8MP (16:9), terwijl het toestel ook op 20MP en 23MP foto's kan maken!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosalie74
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-08 16:53
Hallo gebruikers van Xperia X,

ik ben nog een Windows 10 Mobile gebruiker. Ik moet toegeven dat ik niet zoveel geld wil uitgeven aan een telefoon en probeer mij te verdiepen in de Xperia telefoons. Ik zit er aan te denken om een 2de hands Xperia X via marktplaats op de kop te tikken.

Ik zag dat de Xperia X ook de Oreo update heeft gehad dus dat is wel positief.

Ik vroeg mij af wat de echte bugs zijn van de Xperia X voordat ik er een ga aanschaffen.

Graag hoor ik deze info van jullie, alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosalie74
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-08 16:53
retlaw schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:25:
Welke kwaliteit gebruiken jullie bij het nemen van foto's? Mijn X Performance staat standaard op 8MP (16:9), terwijl het toestel ook op 20MP en 23MP foto's kan maken!
Zoals ik begrijp is een breedbeeld foto altijd een uitsnede van een 4:3 foto. Ik kan niet zo snel een goede uitleg vinden maar misschien is dit voldoende: http://4.static.img-dprev...images/sensordiagram.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Na 1,5 jaar het eerste probleem met mijn X Compact: links tegen de schermrand een vlek met een gele rand er omheen. Valt goed op, zeker in witte achtergrond.

Lees er vooral over omtrent de Xperia S en die generaties, minder over nieuwere Xperia's. Ben bang dat het een garantie gevalletje wordt...

[ Voor 78% gewijzigd door draakhoofd op 31-01-2019 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-08 19:38
Zijn er ook weleens mensen die gebeld worden en dat je gesprekspartner zegt dat ze je slecht horen met X compact. Ik krijg dat soms te horen dat ik slecht verstaanbaar ben terwijl ik toch echt goed en duidelijk te verstaan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:31

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Heeft er iemand ervaring met het zelf bouwen van een ROM via de open devices pagina van sony

https://developer.sony.co...devices/#overview-content

Ik heb nog een Xperia X Performance liggen, die nu niet gebruikt wordt. Wellicht een leuk project om dit een keer uit te proberen. Tenzij iemand dit al heeft gedaan en dit afraad....

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-08 19:38
Nee geen ervaring mee. Ben wel benieuwd hoe het in ze werk gaat.

Als je het gaat proberen hou ons op de hoogte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 13:15
Mn trouwe X performance heeft het zwaar. Heeft al verschillende kuren, maar heb er nu wel een lastige bij.

In de auto is de telefoon verbonden met de carkit via Bluetooth.
Soms krijg ik een update van de telefoon mbt file/weg werkzaamheden oid. Denk dat die van flitsmeister of Google komen. Normaal geen probleem. Echter sinds 2/3 weken gaat die na de file meding niet meer terug naar het gesprek. De andere partij kan me dan niet meer horen (moet dus ophangen en opnieuw bellen).

Heb al een complete reset van de telefoon gedaan, helaas heeft dit niet geholpen.

Hebben meer mensen dit issue? Iemand suggesties om dit op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijs van Sony
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-07-2024

Gijs van Sony

Bedrijfsaccount Sony Mobile
quizmaster schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:24:
Mn trouwe X performance heeft het zwaar. Heeft al verschillende kuren, maar heb er nu wel een lastige bij.

In de auto is de telefoon verbonden met de carkit via Bluetooth.
Soms krijg ik een update van de telefoon mbt file/weg werkzaamheden oid. Denk dat die van flitsmeister of Google komen. Normaal geen probleem. Echter sinds 2/3 weken gaat die na de file meding niet meer terug naar het gesprek. De andere partij kan me dan niet meer horen (moet dus ophangen en opnieuw bellen).

Heb al een complete reset van de telefoon gedaan, helaas heeft dit niet geholpen.

Hebben meer mensen dit issue? Iemand suggesties om dit op te lossen?
Hi @quizmaster, op het eerste oog zou ik zeggen dat het een issue is dat veroorzaakt wordt door Flitsmeister. Check daar in ieder geval even de geluidsopties of er iets verkeerd staat ingesteld.

Een andere mogelijkheid is dat je Bluetooth profiel is geupdated, en die van je auto niet volledig compatible meer. Wat je kan proberen is het volgende:
Instellingen > Systeem > Over de telefoon > 5 x drukken op Build-nummer > Ontwikkelaarsopties inschakelen
Instellingen > Systeem > Geavanceerd > Ontwikkelaarsopties > Bluetooth-AVRCP-versie > deze aanpassen van bijv. 1.6 naar 1.4.

Mogelijk helpt dit, laat het anders even weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
draakhoofd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:33:
Na 1,5 jaar het eerste probleem met mijn X Compact: links tegen de schermrand een vlek met een gele rand er omheen. Valt goed op, zeker in witte achtergrond.

Lees er vooral over omtrent de Xperia S en die generaties, minder over nieuwere Xperia's. Ben bang dat het een garantie gevalletje wordt...
Update: uiteindelijk pas in januari, en 1 week voor het verstrijken van mijn 2 jaar garantieperiode, de telefoon opgestuurd. Hij was na een week weer terug met een nieuw scherm en behuizing. Toestel ziet er weer als nieuw uit (had best wat lakschade op de hoekjes). Mag gezegd worden, keurig gedaan van Sony. Ik hou mijn X Compact nog wel even, maar hoop wel dat er een XZ4 Compact gaat komen 25 feb.

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 17:32
Vandaag crashte mijn Sony Xperia X Compact (geen idee waarom, hij lag gewoon aan de lader niks te doen) en nu heb ik het probleem dat ik hem niet kan opstarten, hij blijft hangen (freeze) bij het opstarten, op het XPERIA opstart logo.

Met power + volume omhoog ingedrukt houden kan ik hem uit deze freeze krijgen, maar verder kan ik er niks mee.
Op Youtube kwam ik dit filmpje tegen en dat lijkt een potentiele oplossing te zijn, de softwarereparatie van de Xperia Companion: YouTube: How to fix sony xperia phones stuck on xperia logo or bootloop probl...

Consequentie is dat je wel alles van je internal storage kwijt raakt. Dat heb ik liever niet, maar ik ben bang dat ik er niet aan ontkom.

Na wat googelen kwam ik ook nog de Sony Mobile Flasher tegen: https://androidmtk.com/download-sony-mobile-flasher, https://androidmtk.com/flash-sony-xperia-firmware
En een Youtube instructie filmpje: YouTube: how to fix sony xperia phones stuck on xperia logo or bootloop problem

Ik neem aan dat die methode ook de internal storage wiped?
Zijn er nog andere troubleshoot opties die ik kan proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
@Shadow_Zero, er zijn manieren om te flashen zonder wipe, het probleem is enkel dat die bijna nooit het probleem oplossen. Een boot loop komt vrijwel altijd door ofwel defecte hardware, ofwel ergens corrupte data in de userpartitie. De userpartitie is waar je data zit.

Flashtool (en firmware downloaden met de meegeleverde XperiFirm) is het makkelijkst. Alles in de wipe/reset-lijstjes uitvinken en je hebt een flash zonder wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 17:32
Ik probeerde vandaag nog een keertje (poging 5 ongeveer) de softwarereparatie van Xperia Companion en nu werkte hij wel ineens!

Ik heb nu alleen het probleem als ik apps naar de SD kaart wil overzetten hij steeds de melding geeft dat er niet voldoende opslagruimte is, terwijl dat er wel is. Zal weer wat gaan googelen, maar als iemand daar een oplossing voor heeft ben ik all ears!

EDIT:
Na een paar reboots gaf hij deze melding niet meer. Ik heb net mijn Xperia Companion backup teruggezet, maar blijkbaar zitten daar niet de contacten in (?!) :/

[ Voor 18% gewijzigd door Shadow_Zero op 19-12-2020 15:48 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste