Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ontwerp
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 09-10 09:51

ontwerp

bladeibla

Iemand ook een bricked situatie gehad met de XP? Geen sjoege met fastboot, rebooten, fastboot, flash tool, ook niet met long press combo met vol+/- etc etc. Zie ook geen batterij laat op signaal of zo nada...
XZ rom op gezet met kernel update etc etc ging dacht ik goed maar zit nu met een dode phone grmpff...

DaKnowledge

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 19:09
quote:
ontwerp schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 01:14:
Iemand ook een bricked situatie gehad met de XP? Geen sjoege met fastboot, rebooten, fastboot, flash tool, ook niet met long press combo met vol+/- etc etc. Zie ook geen batterij laat op signaal of zo nada...
XZ rom op gezet met kernel update etc etc ging dacht ik goed maar zit nu met een dode phone grmpff...
Ik met de XX. Ik had per ongeluk de TA van mijn Z3c tablet teruggezet ipv de TA van de XX (ja ik weet het, heel erg dom 8)7 ). Contact gehad met Sony: die wilde hem niet meer repareren (nooit het woord flashtool gebruiken in contact met Sony). Toestel direct naar Dynafix gestuurd en het is nu gerepareerd en op weg naar mijn huis. Alleen de verzendkosten betaald, dus wel mazzel gehad...

• ontwerp

ontwerp

bladeibla

Hi M!chiel, wat was je kwijt qua kosten voor Dynafix voor deze fix? Als het <100 euro is
is het de moeite waard voor me...

gr

DaKnowledge

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M!chiel
quote:
ontwerp schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:08:
Hi M!chiel, wat was je kwijt qua kosten voor Dynafix voor deze fix? Als het <100 euro is
is het de moeite waard voor me...

gr
Alleen porto, iets van §7.

• ontwerp

ontwerp

bladeibla

Hmm weet niet of ik nog garantie heb... misschien wel...

DaKnowledge

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M!chiel
quote:
ontwerp schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:07:
Hmm weet niet of ik nog garantie heb... misschien wel...
In principe heb je 2 jaar garantie, maar die vervalt formeel als je de bootloader ontsluit. Ik heb dus geluk gehad. Ze hebben een nieuw mother board geplaatst bij mij en ik heb dus ook een nieuwe IMEI.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 16:18
quote:
M!chiel schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:01:
[...]

In principe heb je 2 jaar garantie, maar die vervalt formeel als je de bootloader ontsluit. Ik heb dus geluk gehad. Ze hebben een nieuw mother board geplaatst bij mij en ik heb dus ook een nieuwe IMEI.
bewijst maar weer wat voor prutsers het zijn bij dynafix, wel nice voor jou :P

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S7 Edge - PC: http://oi64.tinypic.com/347zp6h.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• casper28
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20-08 17:16
Hee allemaal,

Ik heb al een tijdje een x compact. En ik zie dat er al veel mensen een update hebben gehad van nougat. Zijn er ook mensen die hem nog niet hebben?
Ik heb nog niets ontvangen en de update pagina op de site geeft ook aan dat mijn toestel up to date is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crossfire1987
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 15:45
quote:
casper28 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:56:
Hee allemaal,

Ik heb al een tijdje een x compact. En ik zie dat er al veel mensen een update hebben gehad van nougat. Zijn er ook mensen die hem nog niet hebben?
Ik heb nog niets ontvangen en de update pagina op de site geeft ook aan dat mijn toestel up to date is.
Ik heb hem al weer tijdje met nougat duurt wel even
Zal vanzelf wel binnen komen.

@casper28 al een keer op je telefoon gekeken onder de info van het toestel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• casper28
quote:
Crossfire1987 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:09:

@casper28 al een keer op je telefoon gekeken onder de info van het toestel
Ik krijg daar ook de melding dat hij up-to-date is.

• Crossfire1987
quote:
casper28 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:34:
[...]

Ik krijg daar ook de melding dat hij up-to-date is.
hmm vreemd al een keer met je pc verbonden gehad wil soms ook wel eens helpen

• casper28
quote:
Crossfire1987 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:19:
[...]

hmm vreemd al een keer met je pc verbonden gehad wil soms ook wel eens helpen
Ook al gedaan. Zelfs met sony gebeld maar geven aan dat ik geduld moet hebben.

• Crossfire1987
quote:
casper28 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:32:
[...]

Ook al gedaan. Zelfs met sony gebeld maar geven aan dat ik geduld moet hebben.
Ik had hem redelijk snel binnen nadat ik mijn sony xperia x Compact binnen had na reparatie

Sony support vond ik een stuk minder behulpzaam per chat nadat het moederbordje kapot was
het lag volgens de medewerker aan de lader (lader was net weekje oud en telefoon ook )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Laatst online: 15-10 13:42
Ik krijg na lang en vaak mailen met Sony toch eindelijk de door hun beloofde quick charger.
Ben benieuwd. Iemand anders die deze gebruikt (icm de XP)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 00:32

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Sinds enkele maanden in het bezit van een Xperia X. Div malen met een 3 polige jackplug gebruikt om muziek via mijn speakerbox te krijgen maar nadat ik de headset met de 4 polige plug heb gebruikt wil hij de 3-polige jackpluggen niet meer zien.

Na wat zoekwerk blijkt dit ook een kwaaltje te zijn van de Z series.

Even kijken hoe snel ze het kunnen repareren.....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ontwerp

ontwerp

bladeibla

Heb inmiddels mn Sony X performance dual terug. Dynafix heeft t gefixt gelukkig.
Nu even geen root voor mij. Nu echter vast op 7.0 android terwijl 7.1.1. update er zou zijn
maar blijkbaar alleen Thailand en rusland....
Iemand idee hoe officieel de OTA binnen te krijgen naar 7.1.1 ??
Toestel hitte camera is nog steeds een debacle... heeft mn galaxy s7 totaal niet en batterij ook
beter... wellicht dat ik een dual sim galaxy s8 koop via amazon.de of ebay.nl als het wat betaalbaar
wordt... Galaxy s7 en dual sim Sony x performance dual sim al 600 euro waar bijelkaar ;-)....
_/-\o_

DaKnowledge

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Meridiem
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 07-10 12:46
Actie: 100 euro retour bij aankoop Xperia X Compact.

Tijdens de Sony Xperia X Compact-actie krijgen consumenten na aankoop van het toestel een flink bedrag teruggestort. Iedereen die de smartphone voor 2 juli koopt, krijgt 100 euro retour. Hierdoor haal je de Xperia X Compact al voor zo’n 250 euro in huis. Wel moet je de aankoop uiterlijk 16 juli registreren via Sony’s website.

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18:24
quote:
Meridiem schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:05:
Actie: 100 euro retour bij aankoop Xperia X Compact.

Tijdens de Sony Xperia X Compact-actie krijgen consumenten na aankoop van het toestel een flink bedrag teruggestort. Iedereen die de smartphone voor 2 juli koopt, krijgt 100 euro retour. Hierdoor haal je de Xperia X Compact al voor zo’n 250 euro in huis. Wel moet je de aankoop uiterlijk 16 juli registreren via Sony’s website.
Damm dat is een goede deal! _/-\o_

DaveD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 03:25
Helaas, paar weken geleden gekocht

FAQ op Sony Site:

Ik heb een Xperia XCompact gekocht, vlak voordat de actie begon. Kan ik als nog meedoen?

Helaas is het niet mogelijk mee te doen aan de actie als je jouw Xperia XCompact hebt aangeschaft voor of nadat de actieperiode is gestart of geŽindigd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ontwerp

ontwerp

bladeibla

Hi all,
Heb de Sony X Performance dual en zie dat de TW versie van android 7.1.1 voor de XP uit is echter heb ik in nl nog geen OTA ontvangen...
Iemand meer issues hiermee?? Of is de upgrade teruggehaald?

DaKnowledge

• giovanni2903
quote:
ontwerp schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:17:
Hi all,
Heb de Sony X Performance dual en zie dat de TW versie van android 7.1.1 voor de XP uit is echter heb ik in nl nog geen OTA ontvangen...
Iemand meer issues hiermee?? Of is de upgrade teruggehaald?
gewoon geduld hebben, dual sim is sws niet nederlands. dus je kan zelf andere software erop flashen

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S7 Edge - PC: http://oi64.tinypic.com/347zp6h.jpg

• HetGezegde
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20-10 14:21

HetGezegde

Luie student? Nee, efficiŽnt.

Hoi hoi,

Ik heb vroeger een Xperia SP gehad en mijn vriendin nog een van de eerste Android 2.3 (volgens mij?) Sony Ericsson toestellen en nu is mijn zusje opzoek naar een.

Alleen twijfel ik tussen de XA1 en de X Compact.
Iemand die ervaring heeft met beiden? Mij wat wegwijs kan geven?

De camera zou bij beiden goed moeten zitten. De X Compact heeft een iets grotere accu (dus da's fijn) - komen jullie de dag door met (een van) beiden?

Daarnaast: is een van de twee eigenlijk waterproof (of op z'n minst spatwaterdicht). Dat vond ik zo fijn aan de Sony serie (heb er zelf geen gehad die waterdicht was, maar het was toch fijn).

Qua prijs liggen ze momenteel aardig in de buurt, met de cashback van Sony, alleen is de X Compact wat kleiner (en molliger) en wat ouder.

Download Wakification in de Google Play Store en zet alarmen (met bericht) op GPS basis. Mis geen halte meer en ontvang je boodschappenlijstje bij aankomst bij je supermarkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giovanni2903
quote:
HetGezegde schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:51:
Hoi hoi,

Ik heb vroeger een Xperia SP gehad en mijn vriendin nog een van de eerste Android 2.3 (volgens mij?) Sony Ericsson toestellen en nu is mijn zusje opzoek naar een.

De camera zou bij beiden goed moeten zitten. De X Compact heeft een iets grotere accu (dus da's fijn) - komen jullie de dag door met (een van) beiden?

Daarnaast: is een van de twee eigenlijk waterproof (of op z'n minst spatwaterdicht). Dat vond ik zo fijn aan de Sony serie (heb er zelf geen gehad die waterdicht was, maar het was toch fijn).

Qua prijs liggen ze momenteel aardig in de buurt, met de cashback van Sony, alleen is de X Compact wat kleiner (en molliger) en wat ouder.
lekker de XA nemen, scheelt een hoop geld voor niet veel mindere specs

• HetGezegde
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20-10 14:21

HetGezegde

Luie student? Nee, efficiŽnt.

quote:
giovanni2903 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 00:15:
[...]

lekker de XA nemen, scheelt een hoop geld voor niet veel mindere specs
Ik heb net voor 23 uur vanavond de X Compact aangeschaft.
De iets grotere accu en de betere sensoren rondom de camera (laser autofocus + phase detection en witbalans meter) hebben me over de streep getrokken.

Het kleinere formaat maakt m'n zusje niet veel uit. Ze komt van een iPhone 5s en dat scherm is nog kleiner.
Heeft als tussen telefoon een Samsung S5 gehad.

Dus toen was ik weer twijfelen voor haar tussen de A5 2017 editie, omdat 'ie Super Amoled scherm heeft, net wat grotere accu ťn waterdicht. Maar goed, dat maakte haar niet veel uit - prijs en betere camera waren voor haar belangrijker.

Toch bedankt :)

Download Wakification in de Google Play Store en zet alarmen (met bericht) op GPS basis. Mis geen halte meer en ontvang je boodschappenlijstje bij aankomst bij je supermarkt.

• poekman
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20-10 13:25
quote:
HetGezegde schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:51:
Hoi hoi,

Goede keuze!

1. Ik heb de X Compact een half jaar in bezit. Beste telefoon die ik tot nu toe gehad heb (hiervoor Z3 compact).
2. Ik kom makkelijk 2 tot 2,5 dagen door in Stamina-modus. GPS uit, auto synchroniseren uit. Voorheen zelfs 3 dagen, maar heb nu continu bluetooth aan staan ivm smartwatch. Hij ligt wel veel stil op kantoor.
3. Volgens mij is hij wel spatwaterdicht, maar heeft Sony er geen IP-klasse aan gehangen. Ik ga iig niet proberen om er mee zwemmen, maar een regenbuitje moet geen probleem zijn ;)

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Android 7 wordt nu uitgerold voor de Xperia XA en XA Ultra uit 2016. Had ik inmiddels niet meer verwacht voor een midrange telefoon uit 2016, vooral vanwege de Mediatek SoC.

• Cheezus
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:42

Cheezus

Luiaard

Iemand al geprobeerd gebruik te maken van de cashback actie voor de X compact? Op het registratieformulier krijg ik een foutmelding dat ik een valid email address moet invullen in het IBAN veld.. Als ik voor de grap een @ en . in de IBAN zet gaat ie wel verder maar krijg ik de melding dat het geen valide IBAN is 8)7

Edit:
Contact opgenomen met support.. blijkbaar is inschrijven voor de cashback pas mogelijk vanaf 7 juli 8)7

Cheezus wijzigde deze reactie 16-06-2017 11:42 (15%)

• thaeastwood
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20-10 18:26
quote:
Cheezus schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:37:
Iemand al geprobeerd gebruik te maken van de cashback actie voor de X compact? Op het registratieformulier krijg ik een foutmelding dat ik een valid email address moet invullen in het IBAN veld.. Als ik voor de grap een @ en . in de IBAN zet gaat ie wel verder maar krijg ik de melding dat het geen valide IBAN is 8)7

Edit:
Contact opgenomen met support.. blijkbaar is inschrijven voor de cashback pas mogelijk vanaf 7 juli 8)7
Ik had een soortgelijke ervaring en kreeg hetzelfde aantwoord van Support. 7 Juli dus weer proberen

• Klepmans
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20-10 10:51
quote:
thaeastwood schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:55:
[...]

Ik had een soortgelijke ervaring en kreeg hetzelfde aantwoord van Support. 7 Juli dus weer proberen
Heb precies hetzelfde. IBAN veld blijkt klasse 'email' te zijn en daarom is een @ verwacht. Foutje in de website. Hoop dat het rap gefixt wordt.

• M!chiel
Nougat 7.1.1 is uit voor de X en X compact. Hier iemand al de update binnen? Meer info op http://www.xperiablog.net...d-x-compact-34-3-a-0-194/

Edit: ik heb hem net zelf binnen! Draai wel de Duitse 'customized' rom, niet de Nederlandse.

M!chiel wijzigde deze reactie 23-06-2017 12:31 (20%)
Reden: Update

• ttb_82
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21-10 11:37
Zelf heb ik de X compact. Fijne telefoon. Helaas is bij mij de usb c aansluiting stuk gegaan. Nu refurbished ander toestel. Dat toestel gaat nu ook weer terug omdat de persoon aan de andere kant van de lijn regelmatig een echo van zichzelf hoort. Mijn ervaring mbt de kwaliteit is dus niet zo best. Hopelijk zijn er weinig andere tweakers met dergelijke problemen.

Respectfully, TTB.

• MrGab
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 25-08 17:11
Inmiddels is mijn probleem, opgelost. Het lag aan de koptelefoon!

MrGab wijzigde deze reactie 11-07-2017 08:01 (91%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:57
Sinds afgelopen weekend ben ik ook eigenaar van een Xperia X compact!

Toen het toestel vorig jaar werd aangekondigd was ik diep teleurgesteld dat Sony geen high-end SoC en geen IP rating meer in een compact toestel had gestopt.

Bovendien was ik nog behoorlijk tevreden met mijn trouwe Z1-compact (die ik al sinds eind april 2014 in gebruik heb). Echter, dat toestel begint toch wel steeds trager en 'ouderwets' aan te voelen: Geen updates meer, geen echte actieve community voor ogede Lineage OS support en ook al een keer zelf de accu vervangen.

Maar ja, die verrekte smartphonemarkt waarin tegenwoordig alle high-end toestellen ook meteen plakkaten van 6 inch of groter moeten zijn die niet meer in je broekzak passen....

De XZ-s leek mij dan een mooi alternatief: Wel wat groter, maar tenminste wel high-end. Maar die prijs..... ik heb nog wel wat maandjes geduld nodig voor die een beetje zakt, vrees ik.

De § 100,- cashback op de X compact heeft mij over de streep getrokken om toch dez eeens een kans te geven. M'n vriendin begint haar z1-compact langzaamaan ook zat te worden, dus mocht ik toch binnenkort de XZs aanschaffen, dan wilde m'n vriendin de X compact wel (mits ik de witte of lichtblauwe zou kopen... het is de lichtblauwe geworden :+ ).

Ik moet zeggen: Na een weekendje spelen met het ding valt hij me eigenlijk helemaal niet tegen! Ondanks de midrange SoC rent het toestel rondjes om de Z1-compact heen qua responsiveness. Ik heb nog geen enkele hapering kunnen bespeuren. Ook de batterijduur is, ondanks behoorlijk wat met het toestel spelen, al niet verkeerd.

Maar wat vooral opvalt tov. de Z1-compact is de ontzettend veel betere WIFI, zowel qua bereik als ook de snelheid (op 5 ghz.). ICM. een Unifi AC Pro accesspoint haalt hij met gemak 200-250 Mbit/s, down ťn up :)

Ook de 4g is een stuk sneller (wrs. omdat deze nu ook carrier aggregation ondersteunt, wat de z1-compact niet deed).

Wel bespeur ik ook wat nadelen:
* De camera vind ik nog niet overtuigend. Zelfs op de 'manual' stand (met megapixels standaard het hoogst ingesteld), die ik op m'n z1-compact ook altijd gebruik, heb ik het idee dat foto's vaker 'mislukken' dan met de Z1-compact. Dat uit zich dan in off-focus foto's, of gewoon in het geheel niet scherp, ook als de focus wel goed is. Erg jammer dat Sony het nog steeds niet voor elkaar heeft om hun goede sensoren ook in hun eigen producten goed naar voren te laten komen... :(

* De kleuren op het scherm vind ik oververzadigd en levendig. Ik heb de beeldverbetering al uitgeschakeld en ook met de witbalans instellingen gespeeld. Het wordt er wel wat beter op, maar bij m'n Z1-compact vond ik alitjd dat de kleurweergave gewoon natuurlijk en gebalanceerd was. Dat gevoel krijg ik op de X compact niet terug. Jammer, blijkbaar vindt Sony het nodig om dit in te zetten tegen het AMOLED geweld van Samsung.....

Echter, al met al valt de X compact me dus 100% mee! Of ik de IP-rating ga missen, geen idee. Ik maakte er met de Z1c al geen gewoonte van om hem in het water te gooien, maar het was wel een extra geruststelling om te weten dat ik het ding ook in de regen gewoon in de fietshouder kon houden voor navigatie :)

Ik zit nu al in dubio of ik uiteindelijk toch nog de XZs wil scoren, of voor mezelf toch ook alsnog een zwarte X compact bestellen nu de cashback actie nog geldt!

Alleen geen idee ik twee keer aan de cashback actie mee mag doen......

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18:24
quote:
eymey schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:48:
Sinds afgelopen weekend ben ik ook eigenaar van een Xperia X compact!

Toen het toestel vorig jaar werd aangekondigd was ik diep teleurgesteld dat Sony geen high-end SoC en geen IP rating meer in een compact toestel had gestopt.

Bovendien was ik nog behoorlijk tevreden met mijn trouwe Z1-compact (die ik al sinds eind april 2014 in gebruik heb). Echter, dat toestel begint toch wel steeds trager en 'ouderwets' aan te voelen: Geen updates meer, geen echte actieve community voor ogede Lineage OS support en ook al een keer zelf de accu vervangen.

Maar ja, die verrekte smartphonemarkt waarin tegenwoordig alle high-end toestellen ook meteen plakkaten van 6 inch of groter moeten zijn die niet meer in je broekzak passen....

De XZ-s leek mij dan een mooi alternatief: Wel wat groter, maar tenminste wel high-end. Maar die prijs..... ik heb nog wel wat maandjes geduld nodig voor die een beetje zakt, vrees ik.

De § 100,- cashback op de X compact heeft mij over de streep getrokken om toch dez eeens een kans te geven. M'n vriendin begint haar z1-compact langzaamaan ook zat te worden, dus mocht ik toch binnenkort de XZs aanschaffen, dan wilde m'n vriendin de X compact wel (mits ik de witte of lichtblauwe zou kopen... het is de lichtblauwe geworden :+ ).

Ik moet zeggen: Na een weekendje spelen met het ding valt hij me eigenlijk helemaal niet tegen! Ondanks de midrange SoC rent het toestel rondjes om de Z1-compact heen qua responsiveness. Ik heb nog geen enkele hapering kunnen bespeuren. Ook de batterijduur is, ondanks behoorlijk wat met het toestel spelen, al niet verkeerd.

Maar wat vooral opvalt tov. de Z1-compact is de ontzettend veel betere WIFI, zowel qua bereik als ook de snelheid (op 5 ghz.). ICM. een Unifi AC Pro accesspoint haalt hij met gemak 200-250 Mbit/s, down ťn up :)

Ook de 4g is een stuk sneller (wrs. omdat deze nu ook carrier aggregation ondersteunt, wat de z1-compact niet deed).

Wel bespeur ik ook wat nadelen:
* De camera vind ik nog niet overtuigend. Zelfs op de 'manual' stand (met megapixels standaard het hoogst ingesteld), die ik op m'n z1-compact ook altijd gebruik, heb ik het idee dat foto's vaker 'mislukken' dan met de Z1-compact. Dat uit zich dan in off-focus foto's, of gewoon in het geheel niet scherp, ook als de focus wel goed is. Erg jammer dat Sony het nog steeds niet voor elkaar heeft om hun goede sensoren ook in hun eigen producten goed naar voren te laten komen... :(

* De kleuren op het scherm vind ik oververzadigd en levendig. Ik heb de beeldverbetering al uitgeschakeld en ook met de witbalans instellingen gespeeld. Het wordt er wel wat beter op, maar bij m'n Z1-compact vond ik alitjd dat de kleurweergave gewoon natuurlijk en gebalanceerd was. Dat gevoel krijg ik op de X compact niet terug. Jammer, blijkbaar vindt Sony het nodig om dit in te zetten tegen het AMOLED geweld van Samsung.....

Echter, al met al valt de X compact me dus 100% mee! Of ik de IP-rating ga missen, geen idee. Ik maakte er met de Z1c al geen gewoonte van om hem in het water te gooien, maar het was wel een extra geruststelling om te weten dat ik het ding ook in de regen gewoon in de fietshouder kon houden voor navigatie :)

Ik zit nu al in dubio of ik uiteindelijk toch nog de XZs wil scoren, of voor mezelf toch ook alsnog een zwarte X compact bestellen nu de cashback actie nog geldt!

Alleen geen idee ik twee keer aan de cashback actie mee mag doen......
2e cashback desnoods op naam van je vriendin? ;)

DaveD

• eymey
Dat zou het dan inderdaad moeten worden :D

• giovanni2903
iemand al de nougat update op zijn XA (Ultra)?

http://www.xperiablog.net...te-released-33-3-a-0-127/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23:59

Peetz0r

de enige echte!

Hey! Vandaag was het weer nl-alert-o-clock om 12:00 maar mijn toestel deed niks.

Volgens crisis.nl "Mobiele telefoons van Sony met Android zijn automatisch ingesteld voor NL-Alert" en de rest van de instelhulp helpt me niet verder.

Iemand andere ervaringen, of suggesties?

Lees snel verder! Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 00:32

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Mijn vriendin heeft een paar maanden terug uit nood op haar weekend uitje een XA in Duitsland gekocht en die heeft ook niet de NL alert. Heeft te maken met een bepaalde module welke in sommige landen niet standaard in de firmware is opgenomen. Na veel zoeken blijkt er wel een APK te zijn welke ze uit een andere telefoon getrokken hebben maar niet overal op werkt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eymey
Mijn X-compact op KPN 4g (maar kan op dat moment net zo goed op 2g gezeten hebben omdat ik verder verbonden was met WIFI) kreeg de NL-alert wel!

Is wel 1 van de eerste keren dat ik uberhaupt op een Xperia (voorheen z1-compact) een NL-Alert kreeg.....

Mijn X-compact heeft 'netjes' de KPN NL customization.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:05
Mijn XZ Dual (niet leverbaar in NL uirvoering) heeft een customization uit het midden oosten. Geen NL-Alert, had ik ook niet verwacht. Maar wil ik eigenlijk wel, dus ik heb de APK van NL-Alert al van mijn Z3 gehaald. Helaas mis ik ook nog de ondersteuning voor Cell Broadcast. Die moet ik ook nog eens van mijn Z3 halen, maar heeft niet een echt intuitieve naam.

Heeft iemand een idee hoe de CB APK heet?

N.B. op het internet zwerven veel bestanden rond die CellBroadcast.APK oid heten, maar die werken niet en bevatten malware...

Robert Elsinga =8-) | IT consultant, scoutsleiding, zendamateur (PC5E) | www.elsinga.net/robert

• giovanni2903
quote:
elsinga schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:59:
Mijn XZ Dual (niet leverbaar in NL uirvoering) heeft een customization uit het midden oosten. Geen NL-Alert, had ik ook niet verwacht. Maar wil ik eigenlijk wel, dus ik heb de APK van NL-Alert al van mijn Z3 gehaald. Helaas mis ik ook nog de ondersteuning voor Cell Broadcast. Die moet ik ook nog eens van mijn Z3 halen, maar heeft niet een echt intuitieve naam.

Heeft iemand een idee hoe de CB APK heet?

N.B. op het internet zwerven veel bestanden rond die CellBroadcast.APK oid heten, maar die werken niet en bevatten malware...
apk mirror heeft em erop staan, deze is wel van google en werkt alleen op android 7.1 ...

• elsinga
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:05
Ga ik dat eens proberen, dank!

edit:
Helaas... de APK installeert wel, maar crasht gelijk bij starten. Kennelijk missen er nog wat onderdelen/settings ergens... Jammer...

elsinga wijzigde deze reactie 05-07-2017 18:18 (71%)

Robert Elsinga =8-) | IT consultant, scoutsleiding, zendamateur (PC5E) | www.elsinga.net/robert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thaeastwood
Iemand al gelukt zich te registreren voor de cashback actie? Bij mij lukt het niet. De website blijft vragen om een geldig foto bestand. Heb ze proberen te uploaden als .jpg bestanden maar helaas geen geluk.

Edit: Heb het nu met een ander bestandsformaat geprobeerd en nu werkt het als ik de bestanden upload als .png bestand.

thaeastwood wijzigde deze reactie 09-07-2017 18:50 (22%)
Reden: opgelost

• eymey
Hier had ik ook steeds last van :|

Met zowel GIMP als Paint.net geprobeerd .jpg bestanden op te slaan met ook andere opties. Maar steeds zeurde het systeem dat ik een geldig bestand moest uploaden. :(. Het lijkt wel bijna alsof ze het je moeilijk willen maken.

Toen maar GIF bestanden gedaan, dit ging goed!

Ik heb 2 X-compact's aangemeld voor de Cashback! Eerder eentje voor mezelf gekocht om de X-compact uit te proberen. Dat beviel zo goed dat m'n vriendin er nu ook eentje heeft :)

Volgens het webcare team van Sony op Facebook moest 2 cashbacks vragen geen probleem zijn :)

• niwde
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-10 09:47
Hier had ik er ook last van tot dat ik de bestandsgrootte had aangepast tot onder de 100 kb. Vervelend dat ze er geen melding maken op de site. Verder ben ik blij met de opvolger van mijn z3 compact.

• japser84
  • Laatst online: 20-10 09:53
Balen, lees nu van de cashback actie. Vond deze mobile iets te duur om aan mijn vrouw te geven als nieuwe mobiel. Met die actie had het prima bedrag geweest.

Ben erg blij met mijn Sony Z3. Maar nu nouja dan wordt het waarschijnlijk toch de Moto G5 plus...... ;(

japser84 wijzigde deze reactie 12-07-2017 14:48 (13%)

• eymey
quote:
eymey schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:00:
Hier had ik ook steeds last van :|

Met zowel GIMP als Paint.net geprobeerd .jpg bestanden op te slaan met ook andere opties. Maar steeds zeurde het systeem dat ik een geldig bestand moest uploaden. :(. Het lijkt wel bijna alsof ze het je moeilijk willen maken.

Toen maar GIF bestanden gedaan, dit ging goed!

Ik heb 2 X-compact's aangemeld voor de Cashback! Eerder eentje voor mezelf gekocht om de X-compact uit te proberen. Dat beviel zo goed dat m'n vriendin er nu ook eentje heeft :)

Volgens het webcare team van Sony op Facebook moest 2 cashbacks vragen geen probleem zijn :)
Toch even mezelf quoten: Inmiddels van 1 van de inzendingen voor de cashback het geld al ontvangen! _/-\o_

Ben wel benieuwd of/wanneer het andere bedrag dan komt. Officieel moet je 4 weken geduld hebben :P.

Ik kreeg overigens gisteravond een systeemupdate binnen: 34.3.A.0.206 met Android 7.1.1 en beveiligingsupdate van 1 juli 2017.

Ik kan zo op het eerste gezicht geen verschillen merken, maar daarvoor ken ik de X compact misschien ook nog niet goed genoeg. 1 ding wat wel opvalt: Vůůr deze update had ik de indruk dat het touchscreen nog wel eens een 'tap' miste (vooral in Gmail, gek genoeg). Dat lijkt nu veel beter.

• niwde
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-10 09:47
4 juli cashback opgegeven en 13 juli stond het op mijn rekening.
Heb al een tijdje een Nillkin screenprotector er op maar zie ook dat er 3d screenprotectors verkrijgbaar zijn. Iemand ervaring met een "3D tempered glass" voor op een Xperia x compact?

• djidee
  • Laatst online: 20-10 13:40

djidee

Mr. Slungel

Mijn vriendin heeft een X Performance, en Android OS neemt bijna 2gb van het RAM al in beslag.
Met als gevolg dat hij bij vlagen niet vooruit te branden is (kan geen andere zaken vinden, anders dan dat de RAM frequent vol loopt)... En ze heeft hem pas 3 weken, dus om nou te zeggen dat die heel erg vol kan staan...

Als ik het vergelijk met mijn HTC10, daar neemt Android OS nog geen gb in, waar zit dat verschil dan in? Al een hoop meegeleverde apps disabled trouwens, maar daar help je dit verhaal niet erg mee...

Als iemand nog tips of ervaringen heeft...

"Mekker, blaat"

• KoningPaulus
  • Laatst online: 15-10 13:42
quote:
djidee schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 22:01:
Mijn vriendin heeft een X Performance, en Android OS neemt bijna 2gb van het RAM al in beslag.
Met als gevolg dat hij bij vlagen niet vooruit te branden is (kan geen andere zaken vinden, anders dan dat de RAM frequent vol loopt)... En ze heeft hem pas 3 weken, dus om nou te zeggen dat die heel erg vol kan staan...
Neemt hier 1,3 in beslag

KoningPaulus wijzigde deze reactie 24-07-2017 18:53 (89%)

• Gummiebeer
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21-10 09:02
Ik heb een probleem met mijn Xperia X Compact. Sinds de laatste systeemupdate lukt het niet meer om bestanden zoals foto's te verwijderen, zowel intern als extern geheugen. Met google kom ik niet verder om een oplossing te zoeken.
Als melding krijg ik steeds te zien dat het bestand door een app wordt gebruikt of dat ik gemachtigd ben om te verwijderen. Snap er even niks meer van 8)7

Edit: Nog iets vreemds, nadat er melding is: kan niet worden verwijderd blablabla.. kan ik later het bestand niet openen omdat het ontbreekt. Mijn klomp breekt nu wel :z

Gummiebeer wijzigde deze reactie 03-08-2017 10:13 (18%)

• bugelplyer
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 27-08 21:17
quote:
Gummiebeer schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:07:
Ik heb een probleem met mijn Xperia X Compact. Sinds de laatste systeemupdate lukt het niet meer om bestanden zoals foto's te verwijderen, zowel intern als extern geheugen. Met google kom ik niet verder om een oplossing te zoeken.
Als melding krijg ik steeds te zien dat het bestand door een app wordt gebruikt of dat ik gemachtigd ben om te verwijderen. Snap er even niks meer van 8)7

Edit: Nog iets vreemds, nadat er melding is: kan niet worden verwijderd blablabla.. kan ik later het bestand niet openen omdat het ontbreekt. Mijn klomp breekt nu wel :z
Met de app bestandsbeheer en ook met es file explorer lukt dat bij mij perfect, ook na de laatste systeemupdate.

• Gummiebeer
Ook dat werkt niet. Weigert om bestanden te verwijderen of op de pc te zetten.

• giovanni2903
systeemreset helpt sws

• divk
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 22:02
Helaas met de 100 euro cashback actie van de de Sony Xperia compact nog steeds niets ontvangen. En direct aangemeld per 7 juli dat was de eerste dag dat je dit kon claimen. Deze week heb ik er over gebeld. En daarin vertelde de medewerker dat hij zich schaamde en dat hiervoor al heel veel wordt gebeld. Hij heeft het nu bij zijn leidinggevende neer gelegd. En dat het zeker nog vier weken duurt. Ik vind dit erg slecht van Sony. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

• giovanni2903
quote:
divk schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:04:
Helaas met de 100 euro cashback actie van de de Sony Xperia compact nog steeds niets ontvangen. En direct aangemeld per 7 juli dat was de eerste dag dat je dit kon claimen. Deze week heb ik er over gebeld. En daarin vertelde de medewerker dat hij zich schaamde en dat hiervoor al heel veel wordt gebeld. Hij heeft het nu bij zijn leidinggevende neer gelegd. En dat het zeker nog vier weken duurt. Ik vind dit erg slecht van Sony. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
dat is 5 weken geleden.. typisch nederlands weer dit. ongeduldigheid

• Mad Marty
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20-10 03:33

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Bij de vorige cashbackactie duurde het volgens mij ongeveer een week of zes na afloop van de actie voordat ik het geld op m'n rekening had. Gewoon even geduld hebben inderdaad.

Rail Away!

• eymey
Ik heb inmiddels van beide X-compacts die ik had gekocht de cashback binnen. De eerste betaling kwam al binnen ongeveer 2 weken nadat ik de cashback had geclaimd en de andere na 4. Voor die tweede heb ik wel even contact gehad met Sony Mobile webcare op Facebook, gewoon puur om te informeren of deze nog wel verwerkt werd.

• thaeastwood
Ik heb mijn cashback inmiddels ook binnen duurde 5 weken...

• Gummiebeer
quote:
Zit er nu wel dik in. Toestel laat nu niks meer toe om te verwijderen, ondertussen raakt de opslag vol.
Heel vreemd, maar dit geeft wel de doorslag om niet meer verder met Sony te gaan. Z3c was een beste, met deze Xc ben ik totaal niet tevreden met meerdere issues oa batterijverbruik.

• Thorgrem
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:56
Aangezien ik ivm werk een dual sim telefoon wel handig vindt heb ik de Xperia X gekocht. Was nog best moeilijk te vinden, wellicht komt het omdat de telefoon ook al een jaartje oud is. Dat maakte de prijs echter enkel leuker. Hoop hem morgen te ontvangen.

Iemand enig idee wanneer de update naar Oreo komt?

Thorgrem wijzigde deze reactie 06-10-2017 17:53 (4%)

• o2h
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:00
Zojuist de security update van oktober binnengekregen (34.3.A.0.238). Lekker vlot :-)

Edit: voor X Compact.

o2h wijzigde deze reactie 16-10-2017 14:05 (12%)

--== enigmafreak ==--

• eymey
Same here op Xperia X-compact. Zowel ik als m'n vriendin, die een zelfde (alleen andere kleur) heeft :)
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*