Sony heeft twee nieuwe Xperia XZ-modellen aangekondigd. De Xperia XZ Premium en de Xperia XZs beschikken beide over een camera die met 960fps kan opnemen voor slowmotionvideo. De XZ Premium heeft daarnaast een 4k-scherm met hdr-ondersteuning. De Motion Eye-camera van de Xperia XZs is een 19-megapixelmodel met 1/2.3" Exmor RS-sensor. Sony heeft dram geïntegreerd in de sensor voor hogere uitleessnelheden. Volgens Sony kan de gebruiker tijdens het opnemen van video de slowmotionfunctie inschakelen voor de 960fps-opname en kan dit ook meerdere keren in een opnamesessie. Niet bekend is bij welke resolutie op 960fps opgenomen kan worden. Sony kondigde de sensor eerder aan, waaruit op te maken viel dat de slowmotionmodus bruikbaar is voor slechts beperkte tijd per keer, door de beperkingen van het dram. Het gaat in totaal om momenten van 0,06 seconden. De smartphone heeft verder een 13-megapixelfrontcamera met 1/3.06"-sensor en '22mm equivalent'-lens. De processor van de XZs is de Qualcomm Snapdragon 820 met Adreno 540-gpu. Verder is er 4GB ram en 32GB opslag met de mogelijkheid dit uit te breiden met micro-sdkaartjes. Het 5,2"-scherm heeft een resolutie van 1920x1080 pixels en ondersteunt hdr. Sony heeft aan de voor- en achterkant Gorilla Glass 5 geplaatst en de smartphone heeft een accucapaciteit van 2900mAh. Deze XZs-smartphone verschijnt 13 maart voor 649 euro.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
De XZs is qua behuizing identiek de XZ, al lijkt de camera wel uit te steken. De XZ Premium is wel groter.
http://www.phonearena.com.../phones/10218,10442,10443
http://www.phonearena.com.../phones/10218,10442,10443

Dus ja. De XZs is een XZ met een andere/betere camera en 1Gb meer werkgeheugen. Zelfde accu echter.
Ik hoop dat ze de tekortkomingen (zie betreffende thread) van de XZ wel hebben opgelost.
Ik hoop dat ze de tekortkomingen (zie betreffende thread) van de XZ wel hebben opgelost.
"A man has got to know his limitations..."
T-mobile is de eerste die de XZs uitbrengt:
https://www.t-mobile.nl/sony/xperia-x#ro20
https://www.t-mobile.nl/sony/xperia-x#ro20
Het loopt hier niet echt storm. Eerste verkoopprijs xzs bekend geworden: EUR 649,- Ben nog steeds benieuwd of voor dit bedrag ook echt een betere versie van de XZ wordt geleverd. Fingers xd.
pricewatch: Sony Xperia XZs Zwart
pricewatch: Sony Xperia XZs Zwart
Tsja, vind het niet gek dat het niet echt storm loopt. Ik vind het al gek dat deze telefoon uberhaupt uitgebracht wordt, aangezien de Xperia XZ er pas net is. De XZ Premium kan ik me nog wat bij indenken, dat is een groter toestel (net als voorheen de Z5 en Z5 Premium). En ja, de upgrade t.o.v. de XZ is ook maar heel minimaal, 1GB extra RAM en wellicht een beter presterende camera, en dat laatste is nog onbekend of dat zo zal zijn.
De XZ Premium vind ik wat interessanter, maar waarom is die accu zo klein? Mijn vorige Xperia Z2 had al een 3200mAh accu, de XZ Premium heeft dat ook maar net. Andere merken proppen in een dergelijk formaat minimaal rond de 3500mAh erin. Nu is het dus maar weer afwachten hoe deze telefoon, met een 4k HDR display, het qua accu zal doen met de nieuwe Snapdragon SoC. Ik verwacht geen slechte accuduur, maar denderend zal het zeker ook niet worden.
De XZ Premium vind ik wat interessanter, maar waarom is die accu zo klein? Mijn vorige Xperia Z2 had al een 3200mAh accu, de XZ Premium heeft dat ook maar net. Andere merken proppen in een dergelijk formaat minimaal rond de 3500mAh erin. Nu is het dus maar weer afwachten hoe deze telefoon, met een 4k HDR display, het qua accu zal doen met de nieuwe Snapdragon SoC. Ik verwacht geen slechte accuduur, maar denderend zal het zeker ook niet worden.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Van mij had het ook geen eigen topic hoeven te krijgen, juist vanwege de vele gelijkenissen. Ervaringen kunnen prima bij de X-serie toch?
5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio
Vorige week de XZs besteld.
Zal mijn Z5 vervangen. Hoofd reden: Glazen achterkant van mijn Z5 heb ik al meerdere keren moeten vervangen.
Hiervoor altijd HTC gehad maar die zijn nu ook ineens over gestapt naar glazen achterkant. Ook denk ik dat ik de 3.5 mm jack ga missen.
Ben benieuwd hoe de XZs gaat bevallen.
Zal mijn Z5 vervangen. Hoofd reden: Glazen achterkant van mijn Z5 heb ik al meerdere keren moeten vervangen.
Hiervoor altijd HTC gehad maar die zijn nu ook ineens over gestapt naar glazen achterkant. Ook denk ik dat ik de 3.5 mm jack ga missen.
Ben benieuwd hoe de XZs gaat bevallen.
Sinds vanavond de Xperia XZs binnen en direct maar eens opnames tijdens het concert van Feuerengel in Hengelo gemaakt.
Voor de geïnteresseerden:
YouTube: Feuerengel - Mein Teil @ Metropool, Hengelo 07-04-2017 en YouTube: Feuerengel - Ramm4 @ Metropool, Hengelo 07-04-2017
Ook nog wat met de slow-mo functie getest:
YouTube: Sony Xperia XZs slow-mo test
Voor de geïnteresseerden:
YouTube: Feuerengel - Mein Teil @ Metropool, Hengelo 07-04-2017 en YouTube: Feuerengel - Ramm4 @ Metropool, Hengelo 07-04-2017
Ook nog wat met de slow-mo functie getest:
YouTube: Sony Xperia XZs slow-mo test
Ik heb hem vanmorgen ook binnen gekregen. Hij ziet er erg netjes uit.
Update.
Na alles geïnstalleerd en ingesteld even de camera gaan testen.
Dat gaf gelijk een melding dat het toestel warm word en als de temp steeg de app zou afsluiten. Dus gelijk de 4K film functie geprobeerd en ja de ap sloot na paar seconden idd af en kreeg de melding dat toestel moest afkoelen.
Iemand hier ook al last van gehad of heb ik gelijk een DOA te pakken?
Update.
Na alles geïnstalleerd en ingesteld even de camera gaan testen.
Dat gaf gelijk een melding dat het toestel warm word en als de temp steeg de app zou afsluiten. Dus gelijk de 4K film functie geprobeerd en ja de ap sloot na paar seconden idd af en kreeg de melding dat toestel moest afkoelen.
Iemand hier ook al last van gehad of heb ik gelijk een DOA te pakken?
[ Voor 73% gewijzigd door lambocars83 op 08-04-2017 17:26 ]
Mijn Z3 heeft een chronisch tekort aan interne schijfruimte, ik moet steeds meer apps deinstalleren om nog updates te kunnen doen... Dus op zoek naar een opvolger. Keuze: XZ dual, XZs dual en XZ Premium dual. Dual vanwege 64GB interne schijfruimte, niet voor de dual SIM.
Verschil Premium en XZs is alleen het HDR scherm bij de Premium, verschil is het me niet waard. Maar nu het verschil tussen XZ en XZs... Is eigenlijk alleen de 960fps optie en 4GB geheugen ipv 3GB. Die 960fps is nog veel te beperkt (0.16 seconden...) om nuttig te zijn, dus gaat het alleen om die 1GB extra geheugen. Ga je dat merken? Anders kan ik beter een XZ kopen, scheelt een slok op een borrel...
Verschil Premium en XZs is alleen het HDR scherm bij de Premium, verschil is het me niet waard. Maar nu het verschil tussen XZ en XZs... Is eigenlijk alleen de 960fps optie en 4GB geheugen ipv 3GB. Die 960fps is nog veel te beperkt (0.16 seconden...) om nuttig te zijn, dus gaat het alleen om die 1GB extra geheugen. Ga je dat merken? Anders kan ik beter een XZ kopen, scheelt een slok op een borrel...
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Vandaag verder geen problemen meer gehad met oververhitting.
Beetje kunnen spelen met de camera
Hier een filmpje die ik net gemaakt heb
YouTube: Sony XZs Super slomo video
Hoi. Ik heb deze ook besteld op 2 april om toch nog de externe speaker er bij te krijgen. Heb hem samen met een éénjarige abo afgenomen. €46,50 per maand (zonder €5 T-mobile groepskorting) en 250 bijbetaald. Hij zou gisteren bezorgd worden maar pakket bleef in sorteercentrum :\ Nu is hij verplaats naar morgenmiddag. Fingers crossed, leek op een tof toestel. Vooral de front-facing speakers heb ik een hoge verwachting van.
Ik denk niet dat 1GB een groot verschil gaat maken. Nu ik je reactie zo lees vraag ik mij ook af waarom ik voor de XZs ben gegaan ipv de XZ. Het verschil zit hem alleen in de camera en RAM voor zover ik kan zien. Hmm, eff morgen kijken als ik het toestel binnen krijg. Altijd moeilijk keuzes maken met zo'n mega aanbod aan smartphones.elsinga schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 18:46:Maar nu het verschil tussen XZ en XZs... Is eigenlijk alleen de 960fps optie en 4GB geheugen ipv 3GB. Die 960fps is nog veel te beperkt (0.16 seconden...) om nuttig te zijn, dus gaat het alleen om die 1GB extra geheugen. Ga je dat merken? Anders kan ik beter een XZ kopen, scheelt een slok op een borrel...
[ Voor 47% gewijzigd door inf3rno89 op 09-04-2017 21:33 ]
Heb de XZs ondertussen binnen (Via T-Mobile), had afgelopen woensdag al gekund, maar was er toen niet.
De speaker is op nalevering, dat is dan wel weer jammer.
Een andere reden waarom ik voor de XZs ben gegaan is dat er gelijk 7.1.1 opstaat. En daar mee ook wat langer ondersteuning krijg voor nieuwere versies van android.
Tot nu toe bevalt hij goed, moet alleen erg wennen aan het formaat. Had de Z1c. Dus dat scheelt nogal.
Nu nog bezig met alle apps er weer opzetten.
De speaker is op nalevering, dat is dan wel weer jammer.
Een andere reden waarom ik voor de XZs ben gegaan is dat er gelijk 7.1.1 opstaat. En daar mee ook wat langer ondersteuning krijg voor nieuwere versies van android.
Tot nu toe bevalt hij goed, moet alleen erg wennen aan het formaat. Had de Z1c. Dus dat scheelt nogal.
Nu nog bezig met alle apps er weer opzetten.
4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel
Op de site's die ik bekeek stond er netjes bij vermeld dat je de speaker via sony moest regelen. Dat heb ik ondertussen gedaan.
Had je geen backup van google aan staan? Bij mij gaat hij vanzelf alle apps weer opnieuw downloaden na ik inlog met google account.
accu verbruik is ongeveer gelijk met de Z5 die ik had. Heb nu na een werkdag met normaal gebruik ongeveer 50 % over van de accu.
Vinger afdruk scanner is echt een heel stuk beter geworden! Bij de Z5 moest ik na het inschakelen van de telefoon altijd even de vinger op de knop houden voor dat hij mijn vinger herkende en dat ging ook wel eens mis (ik ben auto monteur dus mijn vingers zijn niet altijd even schoon...)
Met de XZs hoeft dat geheel niet. Op het moment dat ik hem aandruk heeft ie mijn vinger al herkend. Dacht eerst dat vinger afdruk uit stond maar met een vinger die ik niet ingescand heb blijft ie idd bij inlog hangen.
Had je geen backup van google aan staan? Bij mij gaat hij vanzelf alle apps weer opnieuw downloaden na ik inlog met google account.
accu verbruik is ongeveer gelijk met de Z5 die ik had. Heb nu na een werkdag met normaal gebruik ongeveer 50 % over van de accu.
Vinger afdruk scanner is echt een heel stuk beter geworden! Bij de Z5 moest ik na het inschakelen van de telefoon altijd even de vinger op de knop houden voor dat hij mijn vinger herkende en dat ging ook wel eens mis (ik ben auto monteur dus mijn vingers zijn niet altijd even schoon...)
Met de XZs hoeft dat geheel niet. Op het moment dat ik hem aandruk heeft ie mijn vinger al herkend. Dacht eerst dat vinger afdruk uit stond maar met een vinger die ik niet ingescand heb blijft ie idd bij inlog hangen.
Hmm ziet we wel supervet uit dat slomo. Zit te twijfelen om of g4 nog te houden of xzs/xz premium aan te schaffen. Maar video is wel erg leuke feature.lambocars83 schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:22:
Ik ben ook in de markt voor deze telefoon (of de premium). Inmiddels de eerste unboxing-vids voorbij zien komen. Kan iemand bevestigen dat met de telefoon alleen een lader wordt meegeleverd? And if so; is dit een gewone of een snellader?
Ik vind het verbazingwekkend dat juist Sony er voor zou kiezen om geen oortjes mee te leveren. Had dan ook meteen die 3,5mm jack dichtgemetseld. Bij mijn Z2 kreeg ik ooit een mooie in-ear noise-canceling headset. Staat het water Sony zó hoog aan de lippen dat ze hier op bezuinigen?
Ik vind het verbazingwekkend dat juist Sony er voor zou kiezen om geen oortjes mee te leveren. Had dan ook meteen die 3,5mm jack dichtgemetseld. Bij mijn Z2 kreeg ik ooit een mooie in-ear noise-canceling headset. Staat het water Sony zó hoog aan de lippen dat ze hier op bezuinigen?
Nu ik je video heb gezien, snap ik je oververhitting beterlambocars83 schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:22:
Yep, heb ik. daar was hij ook druk mee bezig op moment van typen.lambocars83 schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:06:
En er zit een gewone standaard lader bij.
4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel
Ik heb vrijdag een exemplaar opgepikt. Er zat bij mij een lader in de doos, maar ook oortjes voor zover ik me kan herinneren. Ik check vanavond wel even voor de zekerheid, had ze nog niet uit het plastic gehaald. Gezien de laadtijd lijkt het mij geen snellader, ik kwam eigenlijk hier om te vragen of je zoiets apart moet aanschaffen.Robus schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 07:15:
Ik ben ook in de markt voor deze telefoon (of de premium). Inmiddels de eerste unboxing-vids voorbij zien komen. Kan iemand bevestigen dat met de telefoon alleen een lader wordt meegeleverd? And if so; is dit een gewone of een snellader?
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Er zitten oortjes bij. Deze heb ik in de verpakking gelaten want heb zelf al betere.
Het is een gewone lader die er bij zit. (is zelfs de zelfde die ik had van de Z5)
Van mij hoeft ie ook niet snel. Gaat toch in de nacht aan de lader en heeft hij dus tijd genoeg om te laden.
Hij is exact even groot als mijn oude Z5 maar vanwege de ronde zijkanten ligt hij beter in de hand.
Het is een gewone lader die er bij zit. (is zelfs de zelfde die ik had van de Z5)
Van mij hoeft ie ook niet snel. Gaat toch in de nacht aan de lader en heeft hij dus tijd genoeg om te laden.
Hij is exact even groot als mijn oude Z5 maar vanwege de ronde zijkanten ligt hij beter in de hand.
Dank! De unboxing video (buiten Europa) en de beschrijving bij Coolblue deden anders vermoeden.lambocars83 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:24:
Er zitten oortjes bij. Deze heb ik in de verpakking gelaten want heb zelf al betere.
Zit een MH410C bij, niks om over naar huis te schrijven dus.
- Soulseek rulez -
Oortjes stellen niet veel voor idd. Heb ze niet eens geprobeerd.
Ben wel blij dat sony nog gewoon 3,5 mm jack gebruikt. Anders loop ik elke keer een verloopje mee te zeulen.
In een aantal video's word verteld over de camera functie waarbij je een foto kan kiezen van net voor dat je op de sluiterknop hebt gedrukt.
Dat heb ik nog niet terug kunnen vinden. Moet je dit eerst ergens aan zetten?
Ben wel blij dat sony nog gewoon 3,5 mm jack gebruikt. Anders loop ik elke keer een verloopje mee te zeulen.
In een aantal video's word verteld over de camera functie waarbij je een foto kan kiezen van net voor dat je op de sluiterknop hebt gedrukt.
Dat heb ik nog niet terug kunnen vinden. Moet je dit eerst ergens aan zetten?
[ Voor 38% gewijzigd door lambocars83 op 11-04-2017 15:03 ]
Staat standaard aan, wel alleen in "Superior auto mode". Volgens mij wordt het alleen ingeschakeld in het geval van bewegende objecten:
The camera automatically starts buffering once it detects movement. When you take a photo of a moving object, the camera saves several snapshots from before shutter release in addition to your own photo. 2–4 photos are saved in total, depending on the movement of the object.
The camera automatically starts buffering once it detects movement. When you take a photo of a moving object, the camera saves several snapshots from before shutter release in addition to your own photo. 2–4 photos are saved in total, depending on the movement of the object.
- Soulseek rulez -
Ik heb vandaag de Sony Xperia XZs binnengekregen. Deze gaat mijn inmiddels meer dan vier jaar oude Xperia Z vervangen. De eerste indruk: WOW! Het toestel is erg mooi afgewerkt, is loeisnel, schiet kei mooie plaatjes en het scherm is enorm goed voor lcd. Ik ben helemaal tevreden! De telefoon wordt overigens geleverd met een normale oplader en oortjes. Verder heb ik ook geen behoefte aan een snellader, want snelladen schijnt niet het meest ideale voor je accu te zijn. Die van mijn broer zijn OP3 ging enorm hard achteruit na een jaartje snelladen. De accuduur was praktisch gehalveerd.
Dat verklaard een hoop. Ik ga het testen!Tsjipmanz schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:13:
Staat standaard aan, wel alleen in "Superior auto mode". Volgens mij wordt het alleen ingeschakeld in het geval van bewegende objecten:
Ik heb er sinds maandag ook een (een blauwe) en ik ben er zeer over te spreken. Hij dient hier als vervanging voor mijn oude M4, die vervanging was voor een Z3, die weer een vervanging was voor mijn ouwe trouwe Z. Waar bij de Z geklaagd werd over de hoekige zijkant, was ik daar eigenlijk wel over te spreken, dat zorgde er juist voor dat hij goed in de hand lag. De Z3 is gesneuveld omdat hij te glad en te rond was, lag niet fijn in de hand, net als de M4, die hetzelfde ontwerp had.
De XZs heeft het beste van de Z en Z3, niet te rond en te glad. Uiterlijk is mooi strak, netjes afgewerkt, hij is lekker snel en heeft een mooi scherm. Nu, na een half jaar M4, weet ik weer waarom ik altijd voor highend telefoons ben gegaan in het verleden
Het enige waar ik niet zo goed mee overweg kan is het standaard Swiftkey toetsenbord, maar dat ligt waarschijnlijk aan mezelf. Ik ben zo'n ouderwetse grijnzerd die helemaal zelf typt :-P
De XZs heeft het beste van de Z en Z3, niet te rond en te glad. Uiterlijk is mooi strak, netjes afgewerkt, hij is lekker snel en heeft een mooi scherm. Nu, na een half jaar M4, weet ik weer waarom ik altijd voor highend telefoons ben gegaan in het verleden
Het enige waar ik niet zo goed mee overweg kan is het standaard Swiftkey toetsenbord, maar dat ligt waarschijnlijk aan mezelf. Ik ben zo'n ouderwetse grijnzerd die helemaal zelf typt :-P
[ Voor 4% gewijzigd door Peenutzz op 12-04-2017 15:41 ]
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Dank. Inderdaad een vlag op een modderschuit. Of eerder andersom.Tsjipmanz schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:44:
Zit een MH410C bij, niks om over naar huis te schrijven dus.
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=MH410C
Ben er gehecht geraakt aan de noisecancelling headset die bij mijn Z2 zat. Tijden zijn duidelijk veranderd.
Aangezien de Sony Xperia XZs dezelfde afmetingen heeft als de Sony Xperia XZ, is de Style Cover Touch SCTF10 dan ook geschikt voor de XZs? Want zie hem niet bij de accessoires staan.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
De camera steekt iets uit bij de XCs. Mogelijk dat hij daardoor niet past.
Gisteren werd mijn toestel behoorlijk warm. Toen ik op mijn werk was voelde ik gewoon dat hij warm werd in de zak. na een uurtje rijden (in de auto doe ik er verder niks mee) was hij al van 100% naar 80% gegaan.
Bij batterij gebruikdata stond enkel "android systeem" die stroom gebruikt had.
Halverwege de dag was er nog maar 35% over terwijl hij enkel maar in mijn gereedschap kar lag (heb hem op werk niet op zak bij me)
Heb toen maar ultra stamina modus gebruikt om de rest van de dag nog te kunnen gebruiken. (doet me er gelijk aan denken dat ik nog een USB-c kabel voor in de auto moet kopen)
Ben benieuwd of vandaag beter gaat anders denk ik toch dat er een probleem is.
Gisteren werd mijn toestel behoorlijk warm. Toen ik op mijn werk was voelde ik gewoon dat hij warm werd in de zak. na een uurtje rijden (in de auto doe ik er verder niks mee) was hij al van 100% naar 80% gegaan.
Bij batterij gebruikdata stond enkel "android systeem" die stroom gebruikt had.
Halverwege de dag was er nog maar 35% over terwijl hij enkel maar in mijn gereedschap kar lag (heb hem op werk niet op zak bij me)
Heb toen maar ultra stamina modus gebruikt om de rest van de dag nog te kunnen gebruiken. (doet me er gelijk aan denken dat ik nog een USB-c kabel voor in de auto moet kopen)
Ben benieuwd of vandaag beter gaat anders denk ik toch dat er een probleem is.
Dat klinkt weinig positief, als ik zo lees hoe weinig je hem gebruikt en halverwege de dag nog maar 35% over hebt.
De mijne wordt tot nu toe niet bepaald aan het werk gezet en heeft ook vandaag weinig gedaan. Van de stroom af om 06.30 bij de wekker, gebruikte ik iets als NOS / Facebook / WhatsApp. Vervolgens op werk zelden gebruikt, een paar keer e-mail en WhatsApp. Thuis na werk wat streamen en van hetzelfde.
Nu, na 14 uur, heeft hij nog 61% van de accu over. De meest interessante punten staan hieronder:
- Screen on time: 21%
- Android OS: 10%
- Android-systeem: 5%
- Mobiel stand-by: 4%
De mijne wordt tot nu toe niet bepaald aan het werk gezet en heeft ook vandaag weinig gedaan. Van de stroom af om 06.30 bij de wekker, gebruikte ik iets als NOS / Facebook / WhatsApp. Vervolgens op werk zelden gebruikt, een paar keer e-mail en WhatsApp. Thuis na werk wat streamen en van hetzelfde.
Nu, na 14 uur, heeft hij nog 61% van de accu over. De meest interessante punten staan hieronder:
- Screen on time: 21%
- Android OS: 10%
- Android-systeem: 5%
- Mobiel stand-by: 4%
5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio
Maandag en dinsdag heb ik hem ook normaal kunnen gebruiken en had ik eind van de dag nog zon 60% over.
Vandaag was weer bagger. Niks doen in mijn gereedschap kist werd hij gewoon warm liep heel rap leeg.
Lijkt me niet in orde! Ik ga hem aanmelden als DOA bij de leverancier.
https://drive.google.com/...Q0M0eWkw/view?usp=sharing
Vandaag was weer bagger. Niks doen in mijn gereedschap kist werd hij gewoon warm liep heel rap leeg.
Lijkt me niet in orde! Ik ga hem aanmelden als DOA bij de leverancier.
https://drive.google.com/...Q0M0eWkw/view?usp=sharing
Klinkt niet best heb je hem al een keer uit en aan gezet?
Dat wil weleens helpen met dit soort rare dingen.
Dat wil weleens helpen met dit soort rare dingen.
In progress: VW kever
Jup ook al fabriek reset maar dat hielp niet.
Zojuist aangemeld en nu bezig hem in te maken zodat ie op de post gaat.
Zojuist aangemeld en nu bezig hem in te maken zodat ie op de post gaat.
Heb vandaag een e-mail ontvangen van Sony mbt de speaker-actie. Ze vragen om een "uitgeknipt imei nummer" (Je hebt geen uitgeknipt IMEI nummer geüpload.) Wat moet ik hier over verstaan? Heb nog maar een dag om het in orde te brengen.
Echt uit de doos knippen. Ik had eerst een foto van de doos gemaakt en deze opgestuurd maar kreeg een mail terug met de melding dat ik geen uitgeknipt imei nummer opgestuurd had.
[ Voor 4% gewijzigd door akerssies op 19-04-2017 00:53 ]
Nou heb de sticker eraf gehaald, gedeelte met IMEI gescheurd en verstuurd. Wordt echt balen als het niet wordt goedgekeurd..
Mijn accu gaat wel redelijk goed mee. 'Telefoon inactief' en 'Android besturingssysteem' gebruiken het meest naast het scherm. Ik zit veel op YouTube en surf redelijk veel. Ik haal ongeveer tussen de 3,5-4 uur screen-on-time.
Camera moet ik nog goed testen, alhoewel ik low light condities echt niet vind kunnen voor een toestel van ~€650. Ik kom dan ook van echt budget (Wileyfox Swift & Redmi Note 3 Pro), misschien moet ik mijn verwachtingen bijstellen.
Mijn accu gaat wel redelijk goed mee. 'Telefoon inactief' en 'Android besturingssysteem' gebruiken het meest naast het scherm. Ik zit veel op YouTube en surf redelijk veel. Ik haal ongeveer tussen de 3,5-4 uur screen-on-time.
Camera moet ik nog goed testen, alhoewel ik low light condities echt niet vind kunnen voor een toestel van ~€650. Ik kom dan ook van echt budget (Wileyfox Swift & Redmi Note 3 Pro), misschien moet ik mijn verwachtingen bijstellen.
[ Voor 65% gewijzigd door inf3rno89 op 19-04-2017 19:55 ]
Ik heb daar contact over gehad met Sony, die zegt van niet neejeuhaan schreef op donderdag 13 april 2017 @ 02:44:
Aangezien de Sony Xperia XZs dezelfde afmetingen heeft als de Sony Xperia XZ...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb voor de speakeractie de deksel met het uitgeknipte imeinummer samen op de foto gezet en eergisteren de goedkeuring van Sony ontvangen.
Gister mail gekregen:
-----
Je defecte toestel kan helaas niet meer worden omgeruild voor een nieuw exemplaar omdat niet aan alle DOA voorwaarden is voldaan. Je toestel verkeert niet meer in de vereiste nieuwstaat. In het display zijn meerdere beschadigingen geconstateerd in de vorm van kleine krasjes.
-----
Ik had hem nog zeer goed bekeken en kon niks geen krasjes ontdekken toen ik hem opstuurde... Fijn is dit...
Ondertussen afkeur van sony gekregen omdat ik geen foto had gemaakt van een "uitgeknipte" nummer.
Nu moet ik eerst wachten tot ik hem weer terug heb. Ik zou eigenlijk te laat zijn dan om alsnog de speaker te kunnen aanvragen (gister zou de laatste dag zijn om dit te kunnen doen)
maar sony is zelf gelukkig redelijk en zegt dat ik als ik hem terug heb alsnog kan aanmelden
-----
Je defecte toestel kan helaas niet meer worden omgeruild voor een nieuw exemplaar omdat niet aan alle DOA voorwaarden is voldaan. Je toestel verkeert niet meer in de vereiste nieuwstaat. In het display zijn meerdere beschadigingen geconstateerd in de vorm van kleine krasjes.
-----
Ik had hem nog zeer goed bekeken en kon niks geen krasjes ontdekken toen ik hem opstuurde... Fijn is dit...
Ondertussen afkeur van sony gekregen omdat ik geen foto had gemaakt van een "uitgeknipte" nummer.
Nu moet ik eerst wachten tot ik hem weer terug heb. Ik zou eigenlijk te laat zijn dan om alsnog de speaker te kunnen aanvragen (gister zou de laatste dag zijn om dit te kunnen doen)
maar sony is zelf gelukkig redelijk en zegt dat ik als ik hem terug heb alsnog kan aanmelden
De speaker heb ik ondertussen ook binnen, moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van wat ze weggeven bij Sony. Degelijk gebouwd, netjes afgewerkt en prima geluid
Sinds dinsdag speel ik ook met de XZs. Geen schokkend verschil met m'n Z1 maar je merkt dat hij net even moderner is. Een heerlijk soepele ervaring. Tot zo ver erg tevreden!
Verwijderd
Zelf ben ik tevreden met het toestel.
De XZ Premium is mij persoonlijk de extra kosten niet waard (HDR en groter scherm).
Wat mij opvalt is dat het wifi op de XZs veel slechter is dan op mijn Z3.
Steeds valt mijn verbinding weg. Delen jullie deze ervaring?
De originele snellader van Sony is tevens een goede koop geweest
De XZ Premium is mij persoonlijk de extra kosten niet waard (HDR en groter scherm).
Wat mij opvalt is dat het wifi op de XZs veel slechter is dan op mijn Z3.
Steeds valt mijn verbinding weg. Delen jullie deze ervaring?
De originele snellader van Sony is tevens een goede koop geweest
Ik heb nog nooit zo'n stabiele en snel verbindende wifi gehad als met de XZs. Bij mij thuis en bij mijn ouders, respectievelijk het nieuwe en oude type modem van Ziggo, moest ik met de Z, Z3 en M4 de helft van de tijd wifi uit- en weer inschakelen om de eerste keer verbinding te kunnen maken. Soms was alleen de telefoon ontgrendelen al genoeg. Heel vreemd en onvoorspelbaar. Heb ik nu geen last van.
Mijn toestel is nu voor reparatie opgestuurd dus zal tijdje duren voor ik er eindelijk weer gebruik van kan maken.
Ondertussen ook contact gehad met Sony en mag gelukkig alsnog de speaker aanvragen omdat ik als eerst wel optijd de aanmelding heb gedaan.
Ondertussen ook contact gehad met Sony en mag gelukkig alsnog de speaker aanvragen omdat ik als eerst wel optijd de aanmelding heb gedaan.
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in dit toestel bekijk ook even deze review van Android Authority: YouTube: Sony Xperia XZs Review: A Minor Upgrade
wat ik zelf alleen een beetje apart vind is het stukje over de camera, Tweakers is zelf erg negatief hierover terwijl in deze review word hij juist geprezen voor zijn prestaties.
wat ik zelf alleen een beetje apart vind is het stukje over de camera, Tweakers is zelf erg negatief hierover terwijl in deze review word hij juist geprezen voor zijn prestaties.
Dit was mij inderdaad ook opgevallen. Vind de camera het redelijk goed doen, niet S8 goed maar ja dat verwacht ik ook niet. Enige euvel wat ik heb is dat apps heeel soms blijven hangen. Ze moeten daarna afgesloten en opnieuw gestart worden. Vind het niet echt hinderlijk in tegenstelling tot het scherm, het lijkt wat zanderig/korrelig? Ik weet niet precies wat het is. Resolutie is het sowieso niet want op een groter scherm zag 1080p er nog steeds goed uit.mister123 schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:58:
Vandaag mijn toestel terug onvangen.
Viel niet onder DOA omdat ze krasjes op mijn scherm hadden gevonden. Ik zelf kan ze niet vinden.
Ze hebben zelf ook het probleem gevonden en de accu is vervangen.
Hopen dat het nu goed gaat.
En nu snel de speaker bij sony aanvragen.
Viel niet onder DOA omdat ze krasjes op mijn scherm hadden gevonden. Ik zelf kan ze niet vinden.
Ze hebben zelf ook het probleem gevonden en de accu is vervangen.
Hopen dat het nu goed gaat.
En nu snel de speaker bij sony aanvragen.
Het issue met de Sony camera's is eigenlijk altijd dat het niet de beste "point and shoot" camera's zijn, terwijl smartphones als de Samsung Galaxy range of Apple iPhones dat wel zijn. Echter, als je even een paar tellen de tijd neemt en b.v. de manual mode gebruikt (en weet wat je hier moet doen) kan je met Sony smartphones fantastisch goede foto's nemen. In die gevallen kan je meestal de zeer agressieve processing ontwijken.mister123 schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:58:
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in dit toestel bekijk ook even deze review van Android Authority: YouTube: Sony Xperia XZs Review: A Minor Upgrade
Echter, de gemiddelde gebruiker weet dit niet, wil deze moeite niet nemen of kan dit niet (geen verstand ervan). Helaas zijn redelijk wat reviewers vaak ook wat te kort door de bocht.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Bedankt voor je uitleg over dit onderwerp, je kaart een aantal goede punten aan, ik vind het erg jammer inderdaad dat mensen zo snel oordelen over verder een prima camera.
Moi_in_actie schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:52:
[...]
Het issue met de Sony camera's is eigenlijk altijd dat het niet de beste "point and shoot" camera's zijn, terwijl smartphones als de Samsung Galaxy range of Apple iPhones dat wel zijn. Echter, als je even een paar tellen de tijd neemt en b.v. de manual mode gebruikt (en weet wat je hier moet doen) kan je met Sony smartphones fantastisch goede foto's nemen. In die gevallen kan je meestal de zeer agressieve processing ontwijken.
Echter, de gemiddelde gebruiker weet dit niet, wil deze moeite niet nemen of kan dit niet (geen verstand ervan). Helaas zijn redelijk wat reviewers vaak ook wat te kort door de bocht.
Hoe kan ik wegwijs worden met de manual mode? Heb geen flauw idee van sluiterstijd, ISO's etc., iemand een link naar een goede guide?
Daar kun je elke basis fotografie handleiding voor gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door elsinga op 04-05-2017 11:31 ]
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Heb de XZs nu bijna een week en vind het een heerlijk toestel! Snel, mooi scherm, zeker voor een lcd, goede camera, prima batterijduur ookal kom ik van een z3c af en de soepele Android ervaring die ik gehad heb.
Snap niet dat de reviews van dit toestel zo slecht zijn. Oké, als je van de XZ of de X Performance af komt is het geen zinvolle upgrade, maar als je met een toestel van een paar jaar oud zit kun je de XZs voor hetzelfde geld krijgen, was in mijn geval zelfs goedkoper dan de XZ. Vernieuwend? Nee, maar verder gewoon een toptoestel dat veel biedt voor een redelijke prijs en er ook nog eens knap mooi uitziet (smaken verschillen, I know). Als het een zinvolle upgraden is zou ik de hogere reviewscore van de XZ aanhouden. 1,5 punt verschil puur omdat het een minimale update is vind ik bijzonder hard.
Snap niet dat de reviews van dit toestel zo slecht zijn. Oké, als je van de XZ of de X Performance af komt is het geen zinvolle upgrade, maar als je met een toestel van een paar jaar oud zit kun je de XZs voor hetzelfde geld krijgen, was in mijn geval zelfs goedkoper dan de XZ. Vernieuwend? Nee, maar verder gewoon een toptoestel dat veel biedt voor een redelijke prijs en er ook nog eens knap mooi uitziet (smaken verschillen, I know). Als het een zinvolle upgraden is zou ik de hogere reviewscore van de XZ aanhouden. 1,5 punt verschil puur omdat het een minimale update is vind ik bijzonder hard.
Ik heb de speaker op tijd aangevraagd en na een heel traject met Sony, omdat Coolblue geen orderdatum op de factuur zet heb ik 3 mei goedkeuring gekregen. Hoe lang duurde de levering van de speaker bij jullie?
Verwijderd
Mijn batterijduur is niet zo goed.kgd92 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:10:
.... prima batterijduur....
De meeste verbruikers zijn op dit moment "Telefoon inactief" met 24% en "Android-besturingssysteem" met 23%.
Nu moet ik toegeven dat ik de telefoon de afgelopen dag niet heel veel gebruikt heb. Maar juist daardoor verwacht ik dat de batterij minder snel leeg loopt.
Momenteel zit ik op ongeveer een dag en nog 21% over.
Mijn Z3 hield het (vooral aan het begin) 2 dagen uit.
Omdat ik mijn geliefde Z5 dual in een tuktuk heb laten liggen in Thailand, uit noodzaak ook maar een XZs aangeschaft (in Thailand dus wederom een dual sim versie en 64GB).
Ik was nog erg tevreden met m'n Z5 en was ook niet plan om te upgraden naar de XZs, maar nog minimaal een of twee toestellen te wachten omdat er voor mij te weinig verbeteringen waren. Nu ik hem toch heb kan ik ook weinig verbeteringen ontdekken. Vinger afdruk scanner en de camera zijn een fractie sneller, ook wordt het toestel (de processor eigenlijk) minder snel warm maarja wat koop je daar voor
.
Ik vind de vormfactor zelfs minder: de Z5 had een smallere bezel onder aan het scherm waardoor je bij gebruik met 1 hand makkelijk bij de bovenkant van het scherm kon, de bezel boven was dan wel groter maar daar heb je geen last van. Dat swiftkey tobo is flink wennen en ook was het design van de Z5 wat specialer met Xperia in de zijkant gegrafeerd en de frosted glass achterkant, die bij mij altijd heel is gebleven (ook na tig keren te zijn gevallen, zonder hoesje).
Maar goed tot zover mijn geklaag, het is een prima en mooi toestel ik vind alleen dat er maar weinig vooruitgang is geboekt sinds de Z5 en baal dat ik 600eu heb moeten uittrekken voor een upgrade die ik niet heb gewild
. Ik ben benieuwd hoe anderen de upgrade vanaf de Z5 ervaren? Zijn er nog andere verbeteringen die ik nog niet heb gevonden? Moet zeggen dat ik ook geen zware gebruiker ben misschien scheelt dat ook.
Ik was nog erg tevreden met m'n Z5 en was ook niet plan om te upgraden naar de XZs, maar nog minimaal een of twee toestellen te wachten omdat er voor mij te weinig verbeteringen waren. Nu ik hem toch heb kan ik ook weinig verbeteringen ontdekken. Vinger afdruk scanner en de camera zijn een fractie sneller, ook wordt het toestel (de processor eigenlijk) minder snel warm maarja wat koop je daar voor
Ik vind de vormfactor zelfs minder: de Z5 had een smallere bezel onder aan het scherm waardoor je bij gebruik met 1 hand makkelijk bij de bovenkant van het scherm kon, de bezel boven was dan wel groter maar daar heb je geen last van. Dat swiftkey tobo is flink wennen en ook was het design van de Z5 wat specialer met Xperia in de zijkant gegrafeerd en de frosted glass achterkant, die bij mij altijd heel is gebleven (ook na tig keren te zijn gevallen, zonder hoesje).
Maar goed tot zover mijn geklaag, het is een prima en mooi toestel ik vind alleen dat er maar weinig vooruitgang is geboekt sinds de Z5 en baal dat ik 600eu heb moeten uittrekken voor een upgrade die ik niet heb gewild
Heb mijn XZs al een paar weken binnen en ben best tevreden.
Accu duur is goed, meestal 2 dagen.
Ik zag dat sommige mensen problemen hadden met de accu duur en dat deze heet werd als deze in de broekzak zat.
Dat kan misschien komen door de aparte camera knop die dan is ingedrukt.
Die blijft dan aan staan waardoor het toestel heeft wordt en de accu sneller leeg raakt.
Ik heb dat zelf ook al een keer gehad.
Ik had die knop liever op een andere plaats gezien, zit regelmatig in de weg als je het toestel op pakt.
Accu duur is goed, meestal 2 dagen.
Ik zag dat sommige mensen problemen hadden met de accu duur en dat deze heet werd als deze in de broekzak zat.
Dat kan misschien komen door de aparte camera knop die dan is ingedrukt.
Die blijft dan aan staan waardoor het toestel heeft wordt en de accu sneller leeg raakt.
Ik heb dat zelf ook al een keer gehad.
Ik had die knop liever op een andere plaats gezien, zit regelmatig in de weg als je het toestel op pakt.
Heeft een van jullie al een ota update gehad mbt security updates ?
Ik heb sinds gisteren de XZs in bezit. Draait op Android 7.1.1.
Werkt verder prima, alleen ik irriteer me verschrikkelijk aan het feit dat Whatsapp icoon geen counter heeft rechts boven het icoon.
Iemand die dit herkend? Ik heb de allerlaatste versie van Whatsapp al geïnstalleerd.
Werkt verder prima, alleen ik irriteer me verschrikkelijk aan het feit dat Whatsapp icoon geen counter heeft rechts boven het icoon.
Iemand die dit herkend? Ik heb de allerlaatste versie van Whatsapp al geïnstalleerd.
Dat hoort zochefspecial schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:38:
Iemand die dit herkend?
Je kunt het wel bewerkstellingen met een third party-appje, bijvoorbeeld Google Play: Notifyer Unread Count
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat is toch raar, alleen bij Whatsapp geen counter. Voor de rest Facebook, Messenger, Google apps, Gmail etc etc allemaal inclusief het countertje. Ik vind het zeer irritant!
OF je moet tevreden zijn met niets OF die ubergrote meldingen bovenin het scherm. Doe mij maar gewoon een bescheiden icoontje met cijfertje.
Ik heb contact gehad met Sony en hun zeggen dat dat wel moet, zou aan Whatsapp liggen.
OF je moet tevreden zijn met niets OF die ubergrote meldingen bovenin het scherm. Doe mij maar gewoon een bescheiden icoontje met cijfertje.
Ik heb contact gehad met Sony en hun zeggen dat dat wel moet, zou aan Whatsapp liggen.
OF je leest m'n berichtje en kijkt eens aan of dat je bevaltchefspecial schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:40:
OF je moet tevreden zijn met niets OF die ubergrote meldingen bovenin het scherm.
Haha sorry. Was 'm al aan het installeren... Laat 't zo even weten!
Verder is het echt een toptelefoon. Camera 10+!
Ik twijfel nog wel over de XZ Premium ivm 4k scherm. Alleen dat toestel is zo groot.
Verder is het echt een toptelefoon. Camera 10+!
Ik twijfel nog wel over de XZ Premium ivm 4k scherm. Alleen dat toestel is zo groot.
Interface van de XZ Premium wordt gewoon op 1080p weergegeven hehchefspecial schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:45:
De app werkt perfect! Het enige jammere (ja azijnpissen is het wel) is dat hij in het menu zonder counter staat haha.
Ik begreep vanmorgen van Sony zelf dat door de hdr ALLES scherper en feller weergegeven zou worden. Verkooptaaltje misschien... Ook foto's in 1920x1080 zouden scherper moeten zijn zeiden hun.
Als het zo is dat alleen echt 4k content scherper is dan denk ik er nog een keer over na denk ik. Verder is hij qua specs bijna identiek aan de S
Ik begreep vanmorgen van Sony zelf dat door de hdr ALLES scherper en feller weergegeven zou worden. Verkooptaaltje misschien... Ook foto's in 1920x1080 zouden scherper moeten zijn zeiden hun.
Als het zo is dat alleen echt 4k content scherper is dan denk ik er nog een keer over na denk ik. Verder is hij qua specs bijna identiek aan de S
HDR is pas te zien als je High Dynamic Range-materiaal bekijkt, dus trek daar zelf je conclusie uit
Dit topic gaat niet over de Z5, maar daarbij bieden wij geen onderscheid bij het downloaden van torrents.
[ Voor 78% gewijzigd door rens-br op 02-07-2017 11:01 ]
Gister een filmpje gemaakt tijdens het onweer dat over het land trok.
Mooi gezicht in slowmotion
Mooi gezicht in slowmotion
Ik heb nu ruim een maand deze telefoon. Prima telefoon en ben er over het algemeen erg tevreden over. Echter heb ik iets in het scherm ontdekt en begin ik mij steeds meer aan te storen.
Als het scherm aanstaat zie je over het gehele scherm grijze diagonale lijnen, zoals te zien is op deze foto:

De lijnen zijn vooral zichtbaar op witte/lichte plekken en hoge helderheid. Maar nu ik het eenmaal weet, zie ik het bijna overal.
Op internet kan ik hiet niet heel veel over vinden. Een aantal zeggen dat het een defect is / slechte batch van een fabriek.
Is dit ook zo bij de telefoons van jullie en dus hoort dit? Zo niet, dan gaat deze retour/reparatie.
Als het scherm aanstaat zie je over het gehele scherm grijze diagonale lijnen, zoals te zien is op deze foto:
De lijnen zijn vooral zichtbaar op witte/lichte plekken en hoge helderheid. Maar nu ik het eenmaal weet, zie ik het bijna overal.
Op internet kan ik hiet niet heel veel over vinden. Een aantal zeggen dat het een defect is / slechte batch van een fabriek.
Is dit ook zo bij de telefoons van jullie en dus hoort dit? Zo niet, dan gaat deze retour/reparatie.
Ik zie ze alleen op de door jou geplaatste foto, het tekstvak waar ik nu in typ is mooi egaal wit van kleur, net als al het andere wit in beeld, ook op de hoogste helderheid.
Regelmatig disable ik notificaties van apps. Ik doe dit via de notification bar, door de notificatie ingerukt te houden en dan "alle categorieën" op uit te zetten. Toch komen ze regelmatig terug, volgens mij wanneer er een update van het OS plaats heeft gevonden.
Iemand anders met hetzelfde probleem en tips hoe dit te verhelpen? En is dit Xperia-specifiek, of is dit echt een generiek Android probleem. Kan er weinig over vinden, dus ik vermoed dat dit een Xperia dingetje is.
Iemand anders met hetzelfde probleem en tips hoe dit te verhelpen? En is dit Xperia-specifiek, of is dit echt een generiek Android probleem. Kan er weinig over vinden, dus ik vermoed dat dit een Xperia dingetje is.
- Soulseek rulez -
Sommige apps zijn inderdaad erg hardnekkig. Ik weet niet of dat echt een Xperia dingetje is (heb nog nooit een andere Android gebruiktTsjipmanz schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:45:
Regelmatig disable ik notificaties van apps. Ik doe dit via de notification bar, door de notificatie ingerukt te houden en dan "alle categorieën" op uit te zetten. Toch komen ze regelmatig terug, volgens mij wanneer er een update van het OS plaats heeft gevonden.
Voornamelijk de apps die normaal gesproken meldingen versturen, zoals YouTube, SoundCloud, Mixcloud, Google Photos. Het is een kleine moeite om ze uit te zetten maar irritant dat het eens in de paar weken terugkomt. Ik zal nog eens met de instellingen rommelen, bedankt voor je reactie!
- Soulseek rulez -
Ben eerlijk gezegd erg teleurgesteld in Sony (Nederland). De laatste update is van september vorig jaar. Dat is niet de meest recente update die voor het toestel uitgekomen is, Sony brengt nog steeds netjes beveiligingsupdates uit. Sony Nederland (benelux) doet daar alleen niets mee. Heb ze daar ook over gemaild en kreeg daar een standaard antwoord op. Ik heb vanaf de Xperia S altijd een Sony gehad en was altijd zeer tevreden, maar om al na een jaar en een paar maanden te stoppen met het omzetten van updates en daarna zo slecht te reageren, dat wil er bij mij niet in. Voor mij geen Xperia meer.
Inderdaad teleurstellend. Ik heb er Duitse rom opgezet. Bijna iedere maand een security update, zit nu op 1 april 2019!
Het enige verschil dat ik heb ervaren is dat NL-Alert het niet doet. Ik heb geen mogelijkheid gevonden om dit handmatig in te stellen. Volgens Sony moet het automatisch goed zijn ingesteld, op Nederlandse telefoons..
Het enige verschil dat ik heb ervaren is dat NL-Alert het niet doet. Ik heb geen mogelijkheid gevonden om dit handmatig in te stellen. Volgens Sony moet het automatisch goed zijn ingesteld, op Nederlandse telefoons..
Is er een overzicht van welke ROMs nu nog security updates krijgen? Mijn ME ROM in elk geval niet...
Hier vind je de laatste versies https://xpericheck.com/device/G8231
Pagina: 1
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten, custom ROM's en recovery: [Sony Xperia XZs] Rooten & Custom ROM's
Levertijden, shops en prijzen: [Sony Xperia XZs] Levertijd & Prijzen
Accessoires en hoesjes: [Sony Xperia XZs] Het grote Accessoires topic
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten, custom ROM's en recovery: [Sony Xperia XZs] Rooten & Custom ROM's
Levertijden, shops en prijzen: [Sony Xperia XZs] Levertijd & Prijzen
Accessoires en hoesjes: [Sony Xperia XZs] Het grote Accessoires topic