Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Sony heeft twee nieuwe Xperia XZ-modellen aangekondigd. De Xperia XZ Premium en de Xperia XZs beschikken beide over een camera die met 960fps kan opnemen voor slowmotionvideo. De XZ Premium heeft daarnaast een 4k-scherm met hdr-ondersteuning.

De Motion Eye-camera van de Xperia XZs is een 19-megapixelmodel met 1/2.3" Exmor RS-sensor. Sony heeft dram geïntegreerd in de sensor voor hogere uitleessnelheden. Volgens Sony kan de gebruiker tijdens het opnemen van video de slowmotionfunctie inschakelen voor de 960fps-opname en kan dit ook meerdere keren in een opnamesessie. Niet bekend is bij welke resolutie op 960fps opgenomen kan worden.

Sony kondigde de sensor eerder aan, waaruit op te maken viel dat de slowmotionmodus bruikbaar is voor slechts beperkte tijd per keer, door de beperkingen van het dram. Het gaat in totaal om momenten van 0,06 seconden. De smartphone heeft verder een 13-megapixelfrontcamera met 1/3.06"-sensor en '22mm equivalent'-lens.

De processor van de XZs is de Qualcomm Snapdragon 820 met Adreno 540-gpu. Verder is er 4GB ram en 32GB opslag met de mogelijkheid dit uit te breiden met micro-sdkaartjes. Het 5,2"-scherm heeft een resolutie van 1920x1080 pixels en ondersteunt hdr. Sony heeft aan de voor- en achterkant Gorilla Glass 5 geplaatst en de smartphone heeft een accucapaciteit van 2900mAh.

Deze XZs-smartphone verschijnt 13 maart voor 649 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.0
CPUQualcomm® Snapdragon™ 820
GPUQualcomm® Adreno™ 530
RAM4 GB
ROM32 GB eMMC, 64GB (dual sim) (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, GPS, NFC, GLONASS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB Type-C, 3,5mm audio aansluiting
SensorenVingerafdrukscanner
Scherm5,2" Full-HD-scherm
Front Camera13MP, f/2.0
Back Camera19MP, F/2.0, 1.22um
Accu2900mAh (QC3.0)
KleurZilver, Zwart, Blauw
Afmetingen146 x 72 x 8,1mm
Gewicht161 g
Prijs649 euro
Release Datummaart 2017
BijzonderhedenWaterafstotend (IP65/68), opnemen met 960fps@720p

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.002-03-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:35
De XZs is in eerste instantie alleen leverbaar via T-mobile, maar je krijgt er nu wel gratis een Sony Speaker (SRS XB30) t.w.v. 169 euro bij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inf3rno89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:50
Heb een Xperia XZs besteld bij mobiel.nl Heb ook gebeld om te vragen wanneer de levering ongeveer plaats zal vinden. Er werd gezegd dat dat waarschijnlijk maandag 10 april wordt. Na lange tijd budgettoestellen als de Wileyfox Swift en Xiaomi Redmi Note 3 Pro gebruikt te hebben heb ik besloten om weer een premium toestel te kopen. Dit ivm de veelal slechte camera's op budgettoestellen. Ik heb wel een beetje spijt dat ik niet heb gewacht op reviews. Maar met de soundbar kon ik het niet weerstaan. En ik ben toch wel een beetje hipster, ik moet altijd wat anders hebben dan de mensen om mij heen :+ En mijn volgende telefoon moest toch echt front-facing speakers hebben. We zullen zien, ik wacht ongeduldig op het toestel.

Edit: T-Mobile, zo ook belsimpel heeft het toestel al en kunnen leveren (volgens hun website dan), maar Mobiel.nl zegt ik hem waarschijnlijk volgende week(!) pas binnen krijg :\ Volgende keer maar bij een andere toko bestellen.

Edit2: Te vroeg gefloten. Heb net een T&T nummer gekregen, wordt morgen hopelijk geleverd.

[ Voor 17% gewijzigd door inf3rno89 op 07-04-2017 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:20
Weet iemand toevallig hoe het zit met de dual sim uitvoering van dit toestel, wanneer die in Nederland beschikbaar komt?

Ik vind hem momenteel alleen op een paar vage webshops, gevestigd in verschillende landen.

Dit zijn de webshops waar ik hem tot nu toe vind, de betrouwbaarheid laat imho een beetje te wensen over...
Gevestigd in Nederland
Gevestigd in het VK
Gevestigd in Duitsland
Vage webshop die beweert Nederlands te zijn maar stiekem in Hong Kong zit, let op, zeer veel ads!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:41
Ik zit met hetzelfde 'probleem' als Daeron hierboven.

De XZS dual sim lijkt haast niet verkrijgbaar in Europa, laat staan Nederland.
En als je al iets vind is het inderdaad vaak een dubieuze winkel.

Nou weet ik niet hoe betrouwbaar Trustpilot is mbt recensies maar die vage webshop die beweert Nederlands te zijn maar stiekem in Hong Kong zit scoort daar een 7.8.
recensieoverzicht