Ik weet niet of ik dit nu eigenlijk in dit topic kwijt kan omdat het over de voorlopige teruggaaf 2016 gaat, maar er is weer iets behoorlijk misgegaan volgens mij.
Eind Februari heb ik de voorlopige aangifte gedaan voor mij en mijn vriendin, maar ik kreeg al snel een schriftelijke reactie dat mijn (lees: niet die van mijn vriendin) niet in behandeling kon worden genomen omdat we in het buitenland wonen.
Oké, kan kloppen. Bij nader inzien moet ik inderdaad een formulier aanvragen en dat invullen/opsturen. Voor volgende jaren zou het dan "automatisch" moeten gebeuren.
Mijn vriendin kreeg hier geen correspondentie over, tot vandaag. Zij krijgt doodleuk een brief van de BD dat haar voorlopige teruggaaf in behandeling is genomen en dat ze XXX Euro terug krijgt. Vervolgens staat er op de berekening ook nog dat ik haar fiscaal partner klopt, etc. etc.
Iemand enig idee wat hier mis kan zijn gegaan? Ik heb deze aanvraag in één keer ingeschoten omdat zij mij vanuit haar DigiD gemachtigd heeft.
Het lijkt er op alsof de BD niet op de hoogte is van het feit wij samen een huis hebben in Duitsland, ofzo ? Wel gek, want de brief is echt aan haar gericht met het goede Duitse adres
Dus, TL;DR
- Samen huis in Duitsland;
- Samen ingeschreven in Duitsland, uitgeschreven in NL;
- In één keer voorlopige aangifte 2016 gedaan op mijn naam;
- De_Bastaard krijgt te horen dat hij een C-Biljet moet gebruiken, Vriendin van De_Bastaard krijgt te horen hoeveel geld ze terug krijgt.
Morgen maar even bellen?