Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• NeoMe
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22-11 20:49

NeoMe

#Addict

quote:
Althwen schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:25:
Super!

Ik ga het een proberen. Hopelijk zitten er geen dingen bij die ik wel gebruik van die app :p
[...]
Hier ook uit, News Republic en BlinkFeed ook uit.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips HD-LCD 40'' * HTC One 10 * Asus Nexus 7 * Mi Band 2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23-11 13:37
Niet vergeten: de grootste energievreter is en blijft veruit het beeldscherm.
Gamen kost relatief ook veel energie omdat het aansturen via de Game-Cpu van het beeldscherm tijdens gaming nog eens extra power vergt.
Gewone apps gebruiken relatief weinig, zelfs als je facebook etc.en meerdere exchange mailboxen gebruikt.

• Dreanor
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15:22

Dreanor

Joene

Weet je dat ik USB-c aansluiting stiekem toch een klein minpunt vind van deze telefoon! :P Ik ben mijn kabel vergeten, en heb mijn telefoon niet aan de lading gehad vannacht (shit happens).

Dus op me werk speuren naar een USB-c kabel maar niemand heeft dat. Alle muizen, opladers en andere meuk is nog het "oude" USB hehe. :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:27
quote:
Dreanor schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:40:
Weet je dat ik USB-c aansluiting stiekem toch een klein minpunt vind van deze telefoon! :P Ik ben mijn kabel vergeten, en heb mijn telefoon niet aan de lading gehad vannacht (shit happens).

Dus op me werk speuren naar een USB-c kabel maar niemand heeft dat. Alle muizen, opladers en andere meuk is nog het "oude" USB hehe. :P
Wat je kunt overwegen is om dit setje te halen en die in je portemonnee mee te nemen of in je la op het werk te gooien. :) (review van Benson bevestigd dat er een 56k weerstand in zit)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Veneficus
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23-11 13:30
Vraagje:

Ik heb sinds vanmiddag (of ergens begin van de avond) ineens een fijne barst over de breedte van het scherm, op ongeveer een kwart vanaf de bovenkant. Vreemd genoeg komt de barst niet uit een hoek, wat ik zou verwachten bij valschade.
Ik heb al contact opgenomen met Coolblue, maar die kunnen niet zeggen of de reparatie binnen de garantie valt (logisch), maar ook niet wat een volledige vervanging van het scherm zou gaan kosten. Wel onderzoekskosten van ¤ 39,95 wanneer het buiten de garantie valt. Daarnaast staat me er iets van bij dat reparaties van HTC in Nederland door een slecht bedrijf worden gedaan, maar ik weet niet of dat via Coolblue dan ook het geval is (naam van dat bedrijf weet ik niet meer).
De telefoon is nog prima bruikbaar en in veel gevallen valt de schade niet eens op, en over een jaar ben ik alweer aan de volgende toe, dus ik heb geen zin om erg veel geld uit te gaan geven.

Daarom de volgende vragen:

* Zijn er mensen die de telefoon bij Coolblue hebben gekocht, dezelfde soort schade hebben gehad en hebben laten repareren via Coolblue of alleen een offerte hebben gehad?
* Wat waren daarvan de kosten en wat was de ervaring?
* Hebben mensen andere ervaringen met reparaties via andere verkopers?
* Heeft iemand ooit een scherm laten repareren via een ander kanaal dan de verkoper en wat zijn daarvan de kosten en ervaringen (kwaliteit van het nieuwe scherm etc)?

24 kWh Nissan Leaf 2015

• gjb85
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20-11 14:33
quote:
Veneficus schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:43:
Vraagje:

Ik heb sinds vanmiddag (of ergens begin van de avond) ineens een fijne barst over de breedte van het scherm, op ongeveer een kwart vanaf de bovenkant. Vreemd genoeg komt de barst niet uit een hoek, wat ik zou verwachten bij valschade.
Ik heb al contact opgenomen met Coolblue, maar die kunnen niet zeggen of de reparatie binnen de garantie valt (logisch), maar ook niet wat een volledige vervanging van het scherm zou gaan kosten. Wel onderzoekskosten van ¤ 39,95 wanneer het buiten de garantie valt. Daarnaast staat me er iets van bij dat reparaties van HTC in Nederland door een slecht bedrijf worden gedaan, maar ik weet niet of dat via Coolblue dan ook het geval is (naam van dat bedrijf weet ik niet meer).
De telefoon is nog prima bruikbaar en in veel gevallen valt de schade niet eens op, en over een jaar ben ik alweer aan de volgende toe, dus ik heb geen zin om erg veel geld uit te gaan geven.

Daarom de volgende vragen:

* Zijn er mensen die de telefoon bij Coolblue hebben gekocht, dezelfde soort schade hebben gehad en hebben laten repareren via Coolblue of alleen een offerte hebben gehad?
* Wat waren daarvan de kosten en wat was de ervaring?
* Hebben mensen andere ervaringen met reparaties via andere verkopers?
* Heeft iemand ooit een scherm laten repareren via een ander kanaal dan de verkoper en wat zijn daarvan de kosten en ervaringen (kwaliteit van het nieuwe scherm etc)?
Ik heb mijn M8 laten repareren vanwege een defecte camera. Via coolblue ben ik toen naar HTC verwezen en bij Dynafix uitgekomen. Na een week had ik het toestel gerepareerd terug en dit viel onder de garantie. Tot zover mijn goede ervaring.

Nadat ik mijn 10 een maand had, heb ik deze op vakantie laten vallen met als gevolg een barst in het scherm. Wederom deze laten repareren door Dynafix. Na veel bellen en mailen kreeg ik na meer dan een maand eindelijk mijn toestel weer terug. Het scherm was gemaakt, kosten ¤ 270 (gelukkig vergoed door mijn reisverzekering). Echter bleek dat er over de gehele breedte van het scherm een niet zichtbare 'streep' liep die ongevoelig was voor aanraking, dus erg vervelend. Toestel is een week later weer opgehaald en daarna weer bijna een maand weggeweest. Dynafix reageert niet of niet behoorlijk op mails en aan de telefoon kom je ook niet veel verder.

Een ander bijkomend nadeel voor mij was dat mijn Sharp scherm is vervangen door een Tianma scherm. Ik kan nu met mijn gepolariseerde zonnebril in portrait stand niks aflezen van het scherm. Met m'n Sharp scherm had ik dat probleem in landscape stand (voor mij iets minder erg).

Mocht je een goed alternatief hebben voor Dynafix dan zou ik dat zeker overwegen.

• Veneficus
quote:
gjb85 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:14:
[...]

Ik heb mijn M8 laten repareren vanwege een defecte camera. Via coolblue ben ik toen naar HTC verwezen en bij Dynafix uitgekomen. Na een week had ik het toestel gerepareerd terug en dit viel onder de garantie. Tot zover mijn goede ervaring.

Nadat ik mijn 10 een maand had, heb ik deze op vakantie laten vallen met als gevolg een barst in het scherm. Wederom deze laten repareren door Dynafix. Na veel bellen en mailen kreeg ik na meer dan een maand eindelijk mijn toestel weer terug. Het scherm was gemaakt, kosten ¤ 270 (gelukkig vergoed door mijn reisverzekering). Echter bleek dat er over de gehele breedte van het scherm een niet zichtbare 'streep' liep die ongevoelig was voor aanraking, dus erg vervelend. Toestel is een week later weer opgehaald en daarna weer bijna een maand weggeweest. Dynafix reageert niet of niet behoorlijk op mails en aan de telefoon kom je ook niet veel verder.

Een ander bijkomend nadeel voor mij was dat mijn Sharp scherm is vervangen door een Tianma scherm. Ik kan nu met mijn gepolariseerde zonnebril in portrait stand niks aflezen van het scherm. Met m'n Sharp scherm had ik dat probleem in landscape stand (voor mij iets minder erg).

Mocht je een goed alternatief hebben voor Dynafix dan zou ik dat zeker overwegen.
Dynafix, dat was 'm. Jouw verhaal is in lijn met wat me bijstaat van andere verhalen. De kosten vind ik ook wat te hoog voor een toestel wat ik over een jaar ga vervangen :/
Tegenwoordig repareert de Mediamarkt ter plekke schermen, dus daar heb ik de vraag intussen ook neergelegd; ze repareren niet overal HTCs, dus dat is nog even afwachten.

24 kWh Nissan Leaf 2015

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23-11 14:23

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik ga voor reparaties altijd naar Ricom Repairs in Schiedam.. In het verleden voor Nokia telefoons (oa defect scherm), daarna met mijn dochters Samsung (boot-lus) en zelfs een keertje met mijn oude HTC M8 (volumeknop die eigen leven ging leiden)...

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure Triple Black Edition, HTC 10, Asus G750 rammelbak.

• jochem4207
  • Registratie: mei 2012
  • Niet online
Is android 7 nu al uit voor deze telefoon? Ik wil hem mogelijk kopen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• snah001
Dat is toch al 1 maand geleden dat de -10- deze ontvangen heeft.
Is nog steeds een top smartphone, zeker met Nougat erop.

• werkenslaap
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23-11 07:33
Ik denk er ook over om eind april een HTC 10 te bestellen bij contractverlenging, zeker nu deze meteen wordt voorzien van nougat. Heb jaren Motorola gebruikt (moto x 2014 nu) vanwege het nagenoeg stock Android, maar op de Moto X Force na hebben ze daar mi. nu niet echt interessante modellen.

Stom vraagje: wat voor Gallery app gebruikt HTC op de 10? Mijn vriendin heeft een nieuwe Moto G en daar zit alleen Google Photos op :N

Nu de U ultra net uit is hoop ik alleen wel dat de 10 nog een beetje zakt in prijs de komende maand, want dat valt me nog een beetje tegen..

werkenslaap wijzigde deze reactie 10-03-2017 07:54 (39%)

Per sogni e per chimere e per castelli in aria, l’anima ho milionaria
Nikon D7100 Nikon F80 | 17-50mm F2.8 50mm F1.8 | 500px

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:58

Deathchant

Don't intend. Do!

De HTC10 gebruikt Google Photo's....Dit was klote in het begin om 2 redenen:
- google photo's had bijna geen fotobewerking erin zitten, enkel wat croppen
- je mist de HTC gallery heel erg (ik mis em nog steeds), vanwege de maps-functie erin en ook zijn bewerkingsmogelijkheden.

Maar google photo's heeft nu individuele sliders om licht, schaduwen, tint en warmte te bewerken, alsmede een set aan preloaded filters. Dus ik vind de Google Photos app nu wel een stuk bruikbaarder. Het enige wat ik nu nog mis is een geotag-map functie zodat ik op een map in-app kan checken waar op de kaart ik overal foto's gemaakt heb. Maar sinds Google Photos goed bijgewerkt is, is het "verlies" van de HTC gallery enigszins gecompenseerd.

Je kunt de HTC Gallery gewoon sideloaden, maar hij is niet meer up to date gehouden, wat betekent dat er iets mis is met de schrijfrechten naar je SD kaart toe. Bottom line: de HTC Gallery is wel te gebruiken, maar je kunt enkel bewerkte foto's opslaan op je interne opslag en niet meer op de SD kaart.

Bedenk je trouwens wel dat de HTC10 een tank is; de U Ultra is weliswaar net zo mooi afgewerkt, maar heeft een volledig glazen voor- en achterkant en qua CPU/snelheid is hij niks veranderd (ja ok, de interne write/read speeds naar opslag en geheugen), maar het prijsverschil tussen de HTC10 en HTC U Ultra is stevig; voor mijn idee totaal niet waard om de U Ultra te nemen. Maar dit is natuurlijk aan jou.

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss : 50MP | 100MP

• werkenslaap
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23-11 07:33
Bedankt voor je reactie, zelfde dus als wat geldt voor de Gallery-app voor Motorola. Tav je laatste punt: ik ben sowieso niet van plan een U Ultra te bestellen, ik hoopte alleen dat met de release van dat toestel de prijs van de 10 lekker zou gaan zakken ;)

werkenslaap wijzigde deze reactie 10-03-2017 14:55 (4%)

Per sogni e per chimere e per castelli in aria, l’anima ho milionaria
Nikon D7100 Nikon F80 | 17-50mm F2.8 50mm F1.8 | 500px

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

quote:
werkenslaap schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:47:
Bedankt voor je reactie, zelfde dus als wat geldt voor de Gallery-app voor Motorola. Tav je laatste punt: ik ben sowieso niet van plan een U Ultra te bestellen, ik hoopte alleen dat met de release van dat toestel de prijs van de 10 lekker zou gaan zakken ;)
Als je geen haast hebt, ze staan regelmatig op www.wowveilingen.nl heb hem daar voor iets meer dan 300,- gekocht maar zag de laatste al onder de 300,- de deur uit gaan. Normale versie, garantie, etc. 600k likes op Facebook.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips HD-LCD 40'' * HTC One 10 * Asus Nexus 7 * Mi Band 2

• Golf2vr6
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-11 21:56
quote:
werkenslaap schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:47:
Ik verwacht pas een daling als de opvolger van de 10 uit is.

¯\_(ツ)_/¯

• NeoMe

NeoMe

#Addict

10 van de vrouw 2 seconden onder water, daarna 3 dagen in bak met rijst en doet niks meer. Wees gewaarschuwd.

Staat er ook weer een op de veiling.

NeoMe wijzigde deze reactie 13-03-2017 20:20 (15%)

• Golf2vr6
Voor de mensen die HTC Companion all willen proberen op hun 10.

*knip*. Het delen van APK bestanden is niet toegestaan.

rens-br wijzigde deze reactie 16-03-2017 10:55 (52%)

¯\_(ツ)_/¯

• janeik1950
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 30-10 10:40
Zijn er al leden die nougate al hebben draaien op een tmobile branded HTC 10. Ik heb via Ota nog steeds niets binnen en als je vraag bij HTC krijg je ook niets te horen.

• NeoMe

NeoMe

#Addict

quote:
NeoMe schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:19:
10 van de vrouw 2 seconden onder water, daarna 3 dagen in bak met rijst en doet niks meer. Wees gewaarschuwd.

Iemand tips hoe ik het goedkoop kan laten maken, via HTC of 3e partij..? Heb geen garantie ivm waterschade. Wil hem verkopen na reparatie.

• dimmak
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23-11 11:22
quote:
janeik1950 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:19:
Zijn er al leden die nougate al hebben draaien op een tmobile branded HTC 10. Ik heb via Ota nog steeds niets binnen en als je vraag bij HTC krijg je ook niets te horen.
Nope, ik zou graag van de branded versie af willen. ;(

Zijn er al mensen die Lineage OS draaien trouwens?

• gizmobinky
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23-10 11:11
quote:
dimmak schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:27:
[...]

eerst de bootloader unlocken dan het toestel s-off maken vervolgens het cid nummer aanpassen naar 034 om vervolgens de stock unbranded rom flashen en weg is je branded toestel.

• Veneficus
quote:
Golf2vr6 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:19:

*knip*
Hmmm, waarom nou weer nog een (proprietary) assistent? Ik geloof nooit dat die van HTC het beter zou doen dan Google...

rens-br wijzigde deze reactie 16-03-2017 10:55 (17%)

24 kWh Nissan Leaf 2015

• dimmak
quote:
gizmobinky schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:06:
[...]

eerst de bootloader unlocken dan het toestel s-off maken vervolgens het cid nummer aanpassen naar 034 om vervolgens de stock unbranded rom flashen en weg is je branded toestel.
Tijd dat ik dat eens ga doen inderdaad.

• Golf2vr6
quote:
Golf2vr6 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:19:

[mbr]*knip*. Het delen van APK bestanden is niet toegestaan.[/]
Ooops sorry! Mag ik wel aangeven dat hij op apkmirror te vinden is?

¯\_(ツ)_/¯

• Golf2vr6
quote:

Apart, die van mij heeft al een keer in een plee pot gezwommen.
* Golf2vr6 mompelt iets van bier
En nergens last van gehad. Ik heb hem zelfs nog onder de kraan afgespoeld....
* Golf2vr6 mompelt weer iets met bier.

Golf2vr6 wijzigde deze reactie 17-03-2017 07:48 (6%)

¯\_(ツ)_/¯

• NeoMe

NeoMe

#Addict

quote:
Golf2vr6 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 07:42:
[...]
Apart, die van mij heeft al een keer in een plee pot gezwommen.
* Golf2vr6 mompelt iets van bier
En nergens last van gehad. Ik heb hem zelfs nog onder de kraan afgespoeld....
* Golf2vr6 mompelt weer iets met bier.
Met geld van de verzekering heeft ze een S7 gekocht maar niemand een idee waar ik hem het beste kan laten maken..? Wil maandag HTC opbellen, tenzij iemand beter idee heeft. Thanks.

• netblade
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23-11 12:00

netblade

Sunrise

quote:
NeoMe schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:17:
[...]

Met geld van de verzekering heeft ze een S7 gekocht maar niemand een idee waar ik hem het beste kan laten maken..? Wil maandag HTC opbellen, tenzij iemand beter idee heeft. Thanks.
Indien bij coolblue gekocht via hun regelen, anders direct met htc regelen (dan zijn zij verantwoordelijk). Maak wel foto's van je toestel want hij gaat naar Dynafix, en die maken er nog wel eens een zooitje van (understatement).

netblade wijzigde deze reactie 17-03-2017 08:55 (3%)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22:57
quote:

HTC geeft de 10 een IP-code van IP53. Het eerste getal zegt iets over hoe bestand het toestel is tegen stof en het tweede getal over hoe waterdicht hij is. Hoe hoger; hoe beter bestand. IP53 is dan bijna niet te vergelijken met de IP68 score van bijvoorbeeld de Galaxy S7 die daarmee voor langere tijd ondergedompeld kan worden. De HTC 10 is vooral bestand tegen opspattend water, denk aan een lichte regenbui.

Onder water laten vallen is niet hetzelfde als een lichte regenbui waarbij er een paar druppels op het toestel vallen.
De IP rating geeft het ook aan wat bij de specs vermeld staan.

Beter laat je bij de lokale telefoonzaak het toestel gewoon reinigen, kost je een paar tientjes indien dat goed gaat. HTC gaat hier lijkt mij niks mee doen, als die ziet dat het toestel een liter water meeneemt (bewijzen van) dan kan dat echt niet komen door die lichte regenbui.

Rijst heb je ook bar weinig aan, rijst zal vast wel een druppeltje vocht eruit halen, maar het is echt geen truc om al het vocht eruit te krijgen. 1 klein druppeltje die achter blijft op een belangrijke chip en het is gedaan, een bakje rijst zal dat druppeltje er na een maand nog niet uithalen, dat is ondertussen al aan het eroderen :)

Ik denk ik geef het even aan, voordat Dynafix weer eens de boeven zouden zijn :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gjb85
quote:
netblade schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:54:
[...]

Indien bij coolblue gekocht via hun regelen, anders direct met htc regelen (dan zijn zij verantwoordelijk). Maak wel foto's van je toestel want hij gaat naar Dynafix, en die maken er nog wel eens een zooitje van (understatement).
Coolblue stuurt je naar HTC (dus Dynafix). Dat is althans mijn ervaring.

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22:57
quote:
gjb85 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:13:
[...]

Coolblue stuurt je naar HTC (dus Dynafix). Dat is althans mijn ervaring.
En anders stuur je hem naar coolblue, blijft die daar een week liggen en dan sturen hun hem naar Dynafix.

Maar goed hoe dan ook zou ik hem niet opsturen want je hebt er geen garantie op. Het toestel mag niet onder water vallen.. Een plons in het water is iets anders dan een paar druppeltjes die erop terecht komen.
Als je als voorbeeld Samsung en Apple neemt, ook hun geven geen garantie op waterschade bij de S7/Edge en de iPhone 7/plus. Ondanks dat hun toestel wel onder water zou mogen komen (htc10 mag niet eens onder water komen).

• Brandtair
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 19-11 20:33
Leg de achterkant van je HTC 10 eens plat tegen je oor en luister goed.
Hoor je iets? Zo ja wat? En hoor je een ander geluid bij het opstarten?

• Majesty
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:02
quote:
Brandtair schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:39:
Leg de achterkant van je HTC 10 eens plat tegen je oor en luister goed.
Hoor je iets? Zo ja wat? En hoor je een ander geluid bij het opstarten?
De HTC-fluisteraar? ;)

Je hebt eigenlijk twee keuzes.
Als je het bij Coolblue -> HTC -> Dynafix laat oplossen ga je veel betalen, maar behoud je je garantie (correct me if I'm wrong, of alleen 3 maanden garantie op de reparatie?).

Als je hem bij de lokale mobiele telefoon reparatie meneer laat maken ben je een stuk minder kwijt, maar geen garantie meer.

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Top dankjewel voor de reacties, garantie maakt mij niks uit want ik verkoop hem daarna. Als die maar werkt en doet nu gewoon helemaal niks. Ruziën met HTC over hoe lang die in het water heeft gelegen heb ik geen zin in, gewoon gevalletje pech denk ik.

Ga ik naar een lokale boer, hopelijk een paar tientjes en dan kan ik hem weer verkopen. Bedankt.

NeoMe wijzigde deze reactie 17-03-2017 14:19 (9%)

• Fer00
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 28-06 12:49
Sinds de update naar 2.41.401.4 heb ik helaas ontzettend veel problemen. Dit begon direct na de update. Na een aantal dagen had ik besloten om een factory reset te doen, helaas mocht het niet baten. Waar heeft mijn toestel last van?

* Batterij gaat snel leeg
* Hij valt soms al bij 20% uit en dan reboot hij steeds tot het HTC-logo en opnieuw, totdat hij aan de oplader wordt gelegd. Als ik dat dan doe, dan houdt hij de energie vast, maar laadt hij niet meer op, totdat ik hem opnieuw opgestart heb en koppel en ontkoppel.
* Na reboot zijn soms al mijn widgets verdwenen.
* Op energiebesparing pusht hij geen mail meer in de Gmail-app.
* Niet alle filmpjes laden in Instagram

Wat adviseren jullie? Opnieuw factory reset of hem terug te sturen naar HTC?

• Majesty
quote:
Fer00 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 20:22:
Sinds de update naar 2.41.401.4 heb ik helaas ontzettend veel problemen. Dit begon direct na de update. Na een aantal dagen had ik besloten om een factory reset te doen, helaas mocht het niet baten. Waar heeft mijn toestel last van?

* Hij valt soms al bij 20% uit en dan reboot hij steeds tot het HTC-logo en opnieuw, totdat hij aan de oplader wordt gelegd. Als ik dat dan doe, dan houdt hij de energie vast, maar laadt hij niet meer op, totdat ik hem opnieuw opgestart heb en koppel en ontkoppel.

De eerste 3 punten zijn duidelijk symptomen van een brakke accu, dat ga je niet meer oplossen met een extra factory reset. Dat die widgets (en app permissions gok ik ook?) verdwijnen is resultaat van een abrupte power disconnects, heb dat met regelmaat gehad op mijn oude HTC One M8's en ook op XDA veel over gediscussieerd. Ik ben bang dat het toch een garantieclaim wordt en dan heel erg hopen dat ze meteen doorhebben dat het om de accu gaat en die vervangen.

Ik heb overigens ook regelmatig dat ik filmpjes niet kan laden in Instagram, vooral filmpjes die in een message naar me gestuurd zijn. Messages zijn niet beschikbaar in de browser, dat maakt het dus nog wat vervelender.

• gizmobinky
quote:
Fer00 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 20:22:

Had je al deze problemen voor de update niet en dan met name het accu reboot probleem?

• Fer00
quote:
gizmobinky schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 21:27:
[...]

Had je al deze problemen voor de update niet en dan met name het accu reboot probleem?
Dat is het bijzondere, voor de update verliep alles vlekkeloos. Nooit een probleem gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gizmobinky
quote:
Fer00 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 01:54:
[...]

Dat is het bijzondere, voor de update verliep alles vlekkeloos. Nooit een probleem gehad.
Misschien is het een app die je onlangs geïnstalleerd hebt, doe anders een factory reset en zet niets terug en check of het probleem dan nog aanwezig is.

• Fer00
quote:
gizmobinky schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:25:
[...]

Misschien is het een app die je onlangs geïnstalleerd hebt, doe anders een factory reset en zet niets terug en check of het probleem dan nog aanwezig is.
Ja, dat was mijn eigen idee ook al, maar vind het altijd een gedoe om alles weer zo in te stellen zoals het was. Maar dit stoort mij ook, dus ga er straks mee aan de slag :)

• snah001
Is jouw -10- geheel stock? (niet unlocked en rooted)
Zo niet dan kun je veel doen om dit euvel op te sporen.
Ben je nog helemaal stock dan kun je proberen de RUU.EXE van deze build opnieuw te flashen.
Is te vinden op XDA in het HTC-10 forum.

• Darthvader64bit
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 06-05 12:35
Heb je al geprobeert via je inboedel verzekering?
quote:
NeoMe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:24:
[...]

Iemand tips hoe ik het goedkoop kan laten maken, via HTC of 3e partij..? Heb geen garantie ivm waterschade. Wil hem verkopen na reparatie.

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:23
quote:
janeik1950 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:19:
Nope, begin daar ook van te balen want ik heb hem los gekocht.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• dimmak
Ik probeer mijn branded HTC 10 unbranded te maken. Telefoon is inmiddels unlocked maar hij herkent de command "htc_fastboot" niet. Normale fastboot en adb commands werken gewoon. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Edit: vergat .img toe te voegen :') 8)7 Gelukt dus

dimmak wijzigde deze reactie 22-03-2017 15:56 (10%)

• Petert87
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 17:22
quote:
dimmak schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:27:
[...]

Ik draai nu ruim een week LineageOS. Draait stabiel bij mij. Ik merk in het dagelijkse gebruik geen bugs of iets.

• dimmak
quote:
Petert87 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:57:
[...]

Ik draai nu ruim een week LineageOS. Draait stabiel bij mij. Ik merk in het dagelijkse gebruik geen bugs of iets.
Vanaf welke android versie kwam je? Ik draai de nieuwste maar kreeg een error met flashen.

• Petert87
quote:
dimmak schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:56:
[...]

Vanaf welke android versie kwam je? Ik draai de nieuwste maar kreeg een error met flashen.
Ik kwam van de laatste officiële versie in NL. Je moet eerst een data wipe doen. Dan Lineage en dan Gapps installeren.

• Huigie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:47

Huigie

Happy ASBO driver[314pk/486nm]

quote:
Petert87 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:57:
[...]

Probeer eens contactloos te betalen... :P

Specs

• Petert87
quote:
Huigie schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:01:
[...]

Probeer eens contactloos te betalen... :P
Owja dat werkt inderdaad NIET met de ABN Amro Wallet. Vergeten te vermelden.

• dimmak
quote:
Petert87 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:47:
[...]

Ik kwam van de laatste officiële versie in NL. Je moet eerst een data wipe doen. Dan Lineage en dan Gapps installeren.
Die wipe was ik vergeten. Misschien nog maar een poging doen.
quote:
Petert87 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 23:35:
[...]

Owja dat werkt inderdaad NIET met de ABN Amro Wallet. Vergeten te vermelden.
Hmm.. ING dan zeker ook niet.

• Huigie

Huigie

Nope, ING ook niet. Ik ben hierom weer terug naar stock.

Specs

• snah001
Buiten dat met Lineage is de camera kwaliteit 10 stappen achteruit gegaan.
Het is maar wat je belangrijk vindt.

• SuperVeloce
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22-11 22:52
Met begin firmware 1.21 waren foto's nog niet zo goed, bij firmware 1.30 al stuk beter.. hoe is dat nu met laatste update? (Nougat) Vergelijkbaar met S7?

Dit jaar m'n telefoon vervangen.. maar weet nog niet of ik voor de S8/1+ 5/Note8 of HTC 11 ga. Of misschien toch een telefoon van 2016.

SuperVeloce wijzigde deze reactie 24-03-2017 21:21 (3%)

• Majesty
quote:
SuperVeloce schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:42:
Met begin firmware 1.21 waren foto's nog niet zo goed, bij firmware 1.30 al stuk beter.. hoe is dat nu met laatste update? (Nougat) Vergelijkbaar met S7?

Dit jaar m'n telefoon vervangen.. maar weet nog niet of ik voor de S8/1+ 5/Note8 of HTC 11 ga. Of misschien toch een telefoon van 2016.
Alleen maar lof voor de camera van de HTC10 hier. Maakt echt prachtige foto's, mits je ermee om weet te gaan natuurlijk. Vergelijkbaar met de S7? Ik vind dat oversharpening op de S7 persoonlijk echt lelijk en onecht, maar heb het idee dat veel mensen dat niet zien.

Als geld geen rol speelt zou ik voor een nieuw toestel gaan ipv één uit 2016. Dan moet je nog wel even geduld hebben, voor de S8 moet je aan midden/eind april denken, HTC11 sowieso wel mei.
Ben ook benieuwd wat OnePlus in petto heeft.

• Gerrya
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 19-11 16:09
Persoonlijk zit ik al met smart te wachten op de
HTC 11(OCEAN) Als je de filmpjes op YouTube ziet dan smelt ik al.
Lijkt mij vet gaaf, een toestel zonder knoppen en water /stof dicht .
En dan ook nog dat mooie docking station, ja ik ben nu al om, En ik heb pas 9 maanden de HTC10 die mij ook uitermate goed bevalt.
HTC in combinatie met GOOGLE is echt goed voor thuis en op het werk.

Gr. Gerrya

• Brandtair
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 19-11 20:33
Ik heb nu voor de tweede keer in een maand of 2 dat de micro sd kaart onverwacht verwijderd raakt achter elkaar.
Mn HTC geeft steeds weer een melding terwijl de kaart er goed in zit en niks mee gebeurd.

Is dit een gevalletje garantie, heeft iemand hier al ervaring mee?

• Vroem
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23:25
quote:
Brandtair schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:58:
Ik heb nu voor de tweede keer in een maand of 2 dat de micro sd kaart onverwacht verwijderd raakt achter elkaar.
Mn HTC geeft steeds weer een melding terwijl de kaart er goed in zit en niks mee gebeurd.

Is dit een gevalletje garantie, heeft iemand hier al ervaring mee?
Heb dit vorig jaar ook een keer gehad. Kaart uit toestel gehaald, backup van de inhoud gemaakt. Terug in toestel, formatteren en er weer uit... backup terug zetten...

Onlangs nog een keer zelfde melding, toen bleek er een corrupt bestand te zijn. (controle via pc gedaan). Bestand verwijderd en nu nog steeds goed.

• Quark-nl
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 29-10 12:54
Eergisteren kreeg ik de lang uitgestelde update naar Android 7.0 Nougat voor mijn HTC 10 eindelijk binnen.

Het update proces ging helaas niet vlekkeloos...
- Direct na de update werkte alles, alleen de foutmelding dat de micro-sd kaart die als intern geheugen was geformatterd niet meer te lezen was. Verder bleef mijn telefoon continue warm aanvoelen, bleven het LTE logo en de signaalbalkjes continue knipperen en was de batterij in no time leeg. Volgens het energiebeheer vrat android OS meer energie dan pokemon go. Ook met mobiele data uit leek mijn batterij nog leeg te lopen.
- Ik besloot een factory reset te doen. Dit verhielp het energieverslinden meteen. Nieuw probleem was echter dat ik mijn google account niet kon instellen, met steeds de foutmelding "geen verbinding met de servers van google", zowel via WIFI als 4g verbinding. Dit kan veroorzaakt worden doordat twee staps authenticatie bij google account is ingesteld, maar dat had ik niet.
Na verwijderen van de simkaart en microSD kaart was het opeens wel mogelijk om via WIFI met de google servers te verbinding te maken, account in te stellen en backups uit de cloud te trekken. Nu lijkt alles zonder problemen te werken.

Hoop dat door de oplossingen die bij mij werkten te delen, ik anderen wat frustraties kan besparen. Succes met de upgrade naar Nougat!

Betreft een Unbranded HTC 10 carbon grey met Vodafone sim

• SPOXYWOXY
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 00:10
quote:
Quark-nl schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:24:
Eergisteren kreeg ik de lang uitgestelde update naar Android 7.0 Nougat voor mijn HTC 10 eindelijk binnen.

- Direct na de update werkte alles, alleen de foutmelding dat de micro-sd kaart die als intern geheugen was geformatterd niet meer te lezen was. Verder bleef mijn telefoon continue warm aanvoelen, bleven het LTE logo en de signaalbalkjes continue knipperen en was de batterij in no time leeg. Volgens het energiebeheer vrat android OS meer energie dan pokemon go. Ook met mobiele data uit leek mijn batterij nog leeg te lopen.
- Ik besloot een factory reset te doen. Dit verhielp het energieverslinden meteen. Nieuw probleem was echter dat ik mijn google account niet kon instellen, met steeds de foutmelding "geen verbinding met de servers van google", zowel via WIFI als 4g verbinding. Dit kan veroorzaakt worden doordat twee staps authenticatie bij google account is ingesteld, maar dat had ik niet.
Na verwijderen van de simkaart en microSD kaart was het opeens wel mogelijk om via WIFI met de google servers te verbinding te maken, account in te stellen en backups uit de cloud te trekken. Nu lijkt alles zonder problemen te werken.

Hoop dat door de oplossingen die bij mij werkten te delen, ik anderen wat frustraties kan besparen. Succes met de upgrade naar Nougat!

Hmm dit klinkt alsof je de problemen had van de eerdere update, daar had ik dit probleem ook.. erg vreemd.

• snah001
quote:

Vraag: heb jij een branded -10-?
Alle unbranded 401 versies hebben de update al lang gehad.
Lijkt als 2 druppels water op de problemen die Vodafone abonnees hadden met de eerste Nougat update die later met een nieuwe update verholpen is.

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:53
quote:

Welke software versie is nu geïnstalleerd?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• janeik1950
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 30-10 10:40
Ik heb verleden week ook de update gehad . Heb nu versie 2.41.111.5 draaien. Update was binnen 10 minuten gedaan en alles werkt super. Geen enkele foutmelding gehad. Dit betreft een tmobile branded. versie/. Los gekocht verleden jaar .Micro card kan je beter niet gebruiken als inten geheugen. Maar als externe sd card. Ik had hier verleden jaar ook wat problemen mee. En heb hem toen weer terug gezet naar externe sd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snah001
111 is idd Tmobile branded Rom.
Als je je MicroSD card als intern geheugen gaat gebruiken dan wordt deze versleuteld.
Doe je daarna een fabrieksreset dan is de sleutel weg dus is data die op de MicroSD staat niet meer te benaderen.
Helaas komen velen er pas achter als het te laat is.
Dus óf dan deze opnieuw koppelen (is dan wel leeg) óf gewoon als externe kaart gebruiken.

• dimmak
De laatste tijd gaat mijn batterij wel heel hard. Dit probleem speelde al voor de Nougat update. Toch wel heel jammer. ;(

• Majesty
quote:
snah001 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:18:
111 is idd Tmobile branded Rom.
Als je je MicroSD card als intern geheugen gaat gebruiken dan wordt deze versleuteld.
Doe je daarna een fabrieksreset dan is de sleutel weg dus is data die op de MicroSD staat niet meer te benaderen.
Helaas komen velen er pas achter als het te laat is.
Dus óf dan deze opnieuw koppelen (is dan wel leeg) óf gewoon als externe kaart gebruiken.
Dit inderdaad. Of je telefoon gaat te water -> microSD kaart blijft leven, maar de data zul je nooit meer terug krijgen. Vind het zelf nog steeds een waardeloze functie, sd kaart samen voegen met het interne geheugen.
quote:
dimmak schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:24:
De laatste tijd gaat mijn batterij wel heel hard. Dit probleem speelde al voor de Nougat update. Toch wel heel jammer. ;(
Al eens gekeken of je gekke dingen ziet in je batterij verbruik logboek?
Moet zeggen dat de mijne nooit langer dan 4 uur SOT mee is gegaan en dat wordt ook steeds minder.

• dimmak
quote:
Majesty schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:13:
[...]

Dit inderdaad. Of je telefoon gaat te water -> microSD kaart blijft leven, maar de data zul je nooit meer terug krijgen. Vind het zelf nog steeds een waardeloze functie, sd kaart samen voegen met het interne geheugen.

[...]

Al eens gekeken of je gekke dingen ziet in je batterij verbruik logboek?
Moet zeggen dat de mijne nooit langer dan 4 uur SOT mee is gegaan en dat wordt ook steeds minder.
Geen gekke dingen. Maar mijn batterij is na 7u schoon leeg.

• Vroem
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23:25
quote:
Hier juist andersom, voor de nougat update SOT van max 3.40 waar hij nu bijna 5 uur is.. en ja.. gebruik hem veel...

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:23
quote:
Ik ben de update ook aan het downloaden maar ook ik merk de laatste maand dat de sot lijkt te zijn afgelopen. Eerst haalde ik 4 uur makkelijk. Nu is de prognose 3 uur met geen gekke uitschieters in apps.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Zadda
  • Laatst online: 02:23
Ik voerde gisteren enkele updates uit via de playstore, nadien kreeg ik melding dat htc touchpal een gevaarlijke app was of iets dergelijks en of ik het wou uitschakelen, klikte op annuleren maar het toetsenbord werd uiteindelijk toch uitgeschakeld, want ik kreeg alleen nog de optie om via spraak tekst in te geven.

In de instellingen kon ik touchpal niet terugvinden om terug in te schakelen maar is gelukkig gelukt door in de playstore touchpal in te spreken en daar bij vergelijkbare apps kon ik kiezen voor inschakelen van touchpal. Was even vreemd, meld het maar even voor moesten nog mensen dit tegenkomen.

De apps die ik update hadden trouwens niet met touchpal of htc sense of iets dergelijks te maken, was shazam en HereWEGo.

• Petert87
Mijn HTC 10 is helaas overleden. Ik heb hem laten stuiteren, alles kapot :(. Nu kan Dynafix hem niet meer redden. Ben verzekerd via Vodafone, dus dat is dan mooi. Nu verkoopt Vodafone geen HTC 10 meer, dus hoop dat ze nog ergens een vervangend toestel vandaag kunnen halen. Zit niet te wachten op een Samsung Galaxy S7 als vervanger.

• Dawid127
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13-11 18:08
Ik heb sinds vandaag dat het scherm flikkert. Ook met automatische helderheid uit. En zijn onder in mn scherm duidelijk de 7 lampjes die het scherm verlichten zichtbaar. Lijken net kleine schijnwerpers.

Iemand die dit ook heeft?

Dawid127 wijzigde deze reactie 17-04-2017 11:27 (7%)

• Majesty
quote:
Dawid127 schreef op zondag 16 april 2017 @ 23:01:
Ik heb sinds vandaag dat het scherm flikkert. Ook met automatische helderheid uit. En zijn onder in mn scherm duidelijk de 7 lampjes die het scherm verlichten zichtbaar. Lijken net kleine schijnwerpers.

Iemand die dit ook heeft?
Dat flikkeren van het scherm heb ik niet.
Die lampjes helaas wel, al een tijdje. Ze zitten ook niet recht naast elkaar zelfs, ongeveer 3mm tot 1cm van de onderste schermrand.

• Bamidrol
  • Laatst online: 10-05 14:41
Zijn hier meer mensen die problemen ondervinden bij het scannen en schrijven van nfc tags? Ik doel niet op betaalterminals bij supermarkten ofzo. Dat werkt uitstekend. Ik heb alleen problemen met nfc kaarten en tags. De tags werken en doen het perfect bij mijn oude Z3 Compact. Heb nog 3 weken garantie over. Dus ga misschien toch nog voor en replacement. Wel zonde van mijn net nieuwe dBrand skin :P.

• bekokv
  • Laatst online: 23-11 11:04
Sinds een week ben ik eigenaar geworden van deze prachtige toestel. Toch heb ik 4 minder leuke dingen aan het toestel gemerkt.
1. Ik kom van One M8 en als je dan geluid via interne speakers van 10 vergelijkt met die van M8 is dat echt vele malen slechter, echt een teleurstelling voor mij. Daarentegen is geluid via koptelefoon wel beter, niet veel beter maar toch.
2. Ontbreken van HTC galerij bij HTC 10 vind ik een grote gemis. Je bent verplicht om Google foto’s te gebruiken. Ik vind galerij vele malen overzichtelijker dan Google foto’s. Ik heb ergens op het internet losse apk voor galerij gevonden en geïnstalleerd maar je kan foto’s niet naar sd kaart verplaatsen ermee en van ene naar de andere album foto’s verplaatsen.
3. Het is me niet gelukt om op mijn vergrendelscherm een eigen foto in te stellen als achtergrond of ik zie iets over het hoofd?
4. Zoals bij M8 bij 10 kan je apps ook niet zomaar verplaatsen naar de sd kaart. Je bent verplicht sd kaart om te zetten naar interne geheugen en dan pas kan het. Bij M8 was dat ook het geval en ik heb dat wel gedaan (wegens steeds tekort aan opslag ruimte bij intern geheugen) en achteraf heel veel spijt gekregen. Ik vraag me af wat voor nut heeft het om sd kaart slot te maken om vervolgens niet alles wat je wil daar naartoe te kunnen verplaatsen.
Graag hoor ik of iemand wat tips hierover heeft.

• etamboer
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20-11 20:13
1. Erg jammer inderdaad.
2. Ik kan ermee leven. Ik sla foto's op op SD-geheugenkaart en synchroniseer foto's naar 'de cloud' en bekijk ze daar, zelden op mijn telefoon zelf.
3. Geen idee, ik wil geen foto op mijn vergrendelscherm.
4. Op de 10 heb ik nog steeds meer dan genoeg ruimte over op het intern geheugen, dus ik heb hier geen probleem mee (SD dus gewoon als extern geheugen ingesteld).

• Basxt
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:10
quote:
etamboer schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:39:

3. Geen idee, ik wil geen foto op mijn vergrendelscherm.
Tip: verander het in een zwart achtergrond met onderin een zin; "Gevonden? Bel (huis nummer) (naam)"

• Dawid127
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13-11 18:08
quote:
Majesty schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:45:
[...]

Dat flikkeren van het scherm heb ik niet.
Die lampjes helaas wel, al een tijdje. Ze zitten ook niet recht naast elkaar zelfs, ongeveer 3mm tot 1cm van de onderste schermrand.
Ah ik ga hem hieromtrent terugbrengen. Eerste even harde reset uitproberen, maar denk dat het een hardware probleem is.

Hoorde laatst zelfs een piepend electronisch geluidje, alleen als scherm aan staat. Is nu weg.. Kortom, teveel sh*t voor een high- end toestel.

• Petert87
Goed nieuws (voor mezelf). Ik heb een nieuw toestel gekregen via mijn Vodafone Garant verzekering. Hier hebben ze via HTC aan kunnen komen, ondanks dat ze zelf geen voorraad meer hebben. Ik ben blij.

Echter kost het me nu wel weer $25 voor S-off, dat is wat minder.

Petert87 wijzigde deze reactie 21-04-2017 10:20 (14%)

• gjb85
quote:
Petert87 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:19:
Goed nieuws (voor mezelf). Ik heb een nieuw toestel gekregen via mijn Vodafone Garant verzekering. Hier hebben ze via HTC aan kunnen komen, ondanks dat ze zelf geen voorraad meer hebben. Ik ben blij.

Echter kost het me nu wel weer $25 voor S-off, dat is wat minder.
$25 voor een nieuw toestel lijkt me een prima deal :P . Ik zou in ieder geval nog blijer zijn met het feit dat je nu niets met de reparatieservice van Dynafix te doen hebt. :D

• Petert87
quote:
gjb85 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:28:
[...]

$25 voor een nieuw toestel lijkt me een prima deal :P . Ik zou in ieder geval nog blijer zijn met het feit dat je nu niets met de reparatieservice van Dynafix te doen hebt. :D
Ik heb ook een eigen risico van ¤45 betaald + premie van de verzekering. Dus ik denk bij elkaar voor ¤100 een nieuw toestel.

Maar de afhangeling liep via Dynafix, die konden niet repareren. Uiteindelijk heeft het een dikke 2 weken geduurd voor ik een nieuw toestel had.

• bekokv
Ik merk al paar dagen dat ik bij elke scherm aanraking een cirkeltje zichtbaar is. Is dat normaal? En kan je die eventueel uitzetten? Ik las ergens dat het bij Samsung uit te zetten is, kon niet vinden hoe bij HTC 10. Bij een collega van me die ook 10 heeft heb je dat bolletje niet als je zijn display aanraakt
Nog een vraag weer over galerij app. Ik heb die galerij app van HTC niet op mijn telefoon en mijn zelfde collega met 10 heeft hem wel, dat is pas vreemd. Ik lees op het internet dat HTC die galerij app heeft eruit gegooid bij 10 maar hoe kan mijn collega hem wel hebben?

Voor dat cirkeltje heb ik net gevonden, handschoenmodus bij weergave stond aangevinkt.

bekokv wijzigde deze reactie 22-04-2017 17:08 (7%)

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:58

Deathchant

Don't intend. Do!

@bekokv Settings -> Developer Options -> Show Taps uitvinken, of Glove Mode uitzetten.
De gallery kun je gewoon sideloaden. Ga naar https://www.apkmirror.com...ion-10-20-836439-release/

Via de PC op je HTC zetten en dan in je HTC de apk starten.

Deathchant wijzigde deze reactie 22-04-2017 23:24 (70%)

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss : 50MP | 100MP

• bekokv
quote:
Deathchant schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:21:
@bekokv Settings -> Developer Options -> Show Taps uitvinken, of Glove Mode uitzetten.
De gallery kun je gewoon sideloaden. Ga naar https://www.apkmirror.com...ion-10-20-836439-release/

Via de PC op je HTC zetten en dan in je HTC de apk starten.
Dank je wel. Ik ga het zo meteen proberen met galerij. Voor handschoenmodus had ik al zelf gevonden.

Ik krijg link niet open en dit is de melding die ik zie:

This page (https://www.apkmirror.com...ion-10-20-836439-release/) is currently offline. However, because the site uses Cloudflare's Always Online™ technology you can continue to surf a snapshot of the site. We will keep checking in the background and, as soon as the site comes back, you will automatically be served the live version. Always Online™ is powered by Cloudflare | Hide this Alert

bekokv wijzigde deze reactie 23-04-2017 11:36 (33%)

• gizmobinky
quote:
bekokv schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:33:
[...]

Dank je wel. Ik ga het zo meteen proberen met galerij. Voor handschoenmodus had ik al zelf gevonden.

Ik krijg link niet open en dit is de melding die ik zie:

This page (https://www.apkmirror.com...ion-10-20-836439-release/) is currently offline. However, because the site uses Cloudflare's Always Online™ technology you can continue to surf a snapshot of the site. We will keep checking in the background and, as soon as the site comes back, you will automatically be served the live version. Always Online™ is powered by Cloudflare | Hide this Alert
Deze dan.

http://www.apkmirror.com/.../gallery-htc-corporation/

• Bamidrol
Ik heb al een jaar een htc 10 en nog nooit problemen mee gehad. Heb echter sinds een week NFC-tags gekocht (ntag215) en ben er achter gekomen dat de htc 10 niet werkt met nfc tags. Hij is niet in staat om non-powered tags te lezen of schrijven. Betaalterminals bij supermarkten en dergelijke werkelijk uitstekend. De tags zijn compatible met elk android apparaat met nfc. Getest met mijn oude Z3 compact. Werkt perfect. Zijn er meer mensen met dit probleem? Mijn garantie bij HTC is verlopen doordat ik een unlockte bootlooder heb en Leedroid draai. Medewerker van HTC kon dit zien in het systeem en zag dat mijn toestel al "flagged" was.

-edit-

Ja ik weet dat de sensor bij de camera aan de achterkant zit. Geen reactie. Krijg alleen enige reactie bij de front speaker grill. Maar signaal is te zwak om iets te kunnen doen.

Bamidrol wijzigde deze reactie 24-04-2017 11:28 (13%)

• bekokv
quote:
Ik weet niet of ik iets fout doe maar ik krijg hem niet werkend, krijg steeds melding galerij is onverwacht gestopt. Hoe heb jij het gedaan? Kan je het stap voor stap uitleggen?
Alvast dank!

• gizmobinky
quote:
bekokv schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:58:
[...]

Ik weet niet of ik iets fout doe maar ik krijg hem niet werkend, krijg steeds melding galerij is onverwacht gestopt. Hoe heb jij het gedaan? Kan je het stap voor stap uitleggen?
Alvast dank!
probeer het eens met de versie 9.51.755029 van 3 juni 2016 die werkt bij mij wel hogere versies weer niet.
ik draai nog geen android 7 nogaut maar ik zit nog op marshallow.

*knip*. Het linken naar APK files buiten de Play Store om is niet toegestaan.

rens-br wijzigde deze reactie 05-05-2017 13:47 (45%)

• bekokv
quote:
gizmobinky schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:51:
[...]

probeer het eens met de versie 9.51.755029 van 3 juni 2016 die werkt bij mij wel hogere versies weer niet.
ik draai nog geen android 7 nogaut maar ik zit nog op marshallow.

*knip*

[afbeelding]
Dank je. Ik heb hem al geinstaleerd.

rens-br wijzigde deze reactie 05-05-2017 13:48 (11%)

• Neophyte_NL
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23-11 11:34
quote:
Bamidrol schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:45:
Ik heb al een jaar een htc 10 en nog nooit problemen mee gehad. Heb echter sinds een week NFC-tags gekocht (ntag215) en ben er achter gekomen dat de htc 10 niet werkt met nfc tags. Hij is niet in staat om non-powered tags te lezen of schrijven. Betaalterminals bij supermarkten en dergelijke werkelijk uitstekend. De tags zijn compatible met elk android apparaat met nfc. Getest met mijn oude Z3 compact. Werkt perfect. Zijn er meer mensen met dit probleem? Mijn garantie bij HTC is verlopen doordat ik een unlockte bootlooder heb en Leedroid draai. Medewerker van HTC kon dit zien in het systeem en zag dat mijn toestel al "flagged" was.

-edit-

Ja ik weet dat de sensor bij de camera aan de achterkant zit. Geen reactie. Krijg alleen enige reactie bij de front speaker grill. Maar signaal is te zwak om iets te kunnen doen.
Ik heb nog nooit de NFC van de HTC10 gebruikt bij een betaalterminal, maar ten aanzien van de non-powered tags kan ik bevestigen dat ook mijn HTC10 (in originele staat) hier totaal niks mee kan (voor- en achterkant geprobeerd).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bamidrol
quote:
Neophyte_NL schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:09:
[...]

Ik heb nog nooit de NFC van de HTC10 gebruikt bij een betaalterminal, maar ten aanzien van de non-powered tags kan ik bevestigen dat ook mijn HTC10 (in originele staat) hier totaal niks mee kan (voor- en achterkant geprobeerd).
Het blijkt om een enorme designfout te gaan. Door de alu behuizing van het toestel kan het signaal niet goed genoeg doorstromen. Enige oplossing is om met een dremel een gat te maken bij de chip :+ .

Beetje jammer dit. Wat ik nog erger vind is dat de helpdesk hier niks van af weet. Ze laten je een reparatie inplannen met mogelijke kosten. Ik zal ze eens bellen om ze hier op te wijzen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gizmobinky
Waarschijnlijk komt er aan het eind van de week een update uit voor de HTC 10.

Heb vandaag contact gehad met HTC vanwege dat MirrorLink niet werkt in Android 7 en na eerdere contacten werd me vandaag vertelt dat eind van de week een update zou komen en welicht mijn probleem verleden tijd is (hoop ik)
Ik neem aan dat hier ook de laatste beveiligings update in zit.

gizmobinky wijzigde deze reactie 07-05-2017 08:24 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petert87
quote:
gizmobinky schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:19:

Heb vandaag contact gehad met HTC vanwege dat MirrorLink niet werkt in Android 7 en na eerdere contacten werd me vandaag vertelt dat eind van de week een update zou komen en welicht mijn probleem verleden tijd is (hoop ik)

[afbeelding]
Afwachten dus.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• snah001
Hoor net van LlabtooFeR dat de carriers de april security patch aan het testen zijn.
Wordt 2.48 base.
Dus zal idd binnen afzienbare tijd een update komen.
Nog geen leaks beschikbaar helaas.

snah001 wijzigde deze reactie 03-05-2017 11:42 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petert87
quote:
snah001 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:36:
Hoor net van LlabtooFeR dat de carriers de april security patch aan het testen zijn.
Wordt 2.48 base.
Dus zal idd binnen afzienbare tijd een update komen.
Nog geen leaks beschikbaar helaas.
Dus afwachten. Gaat hem deze week nog niet worden, als er nu getest wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Huigie

Huigie

quote:
Fijn he, Lineage OS, iedere week een update... 8) :D

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:19
quote:
gizmobinky schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:19:

[afbeelding]
Hmm mirrorlink werkt hier prima zolang ik USB debugging aan heb staan in de developer options. Hoop dat een update dat overbodig maakt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23-11 00:26
Ik kan inmiddels ook meepraten over Dynafix en de HTC 10. Schreef ik eerder nog dat mijn telefoon goed gerepareerd was, bleek de linkeronderhoek niet goed vast te zitten. Scherm is bij de eerste reparatie vervangen omdat het touchscreen een heel stuk niet opmerkte. Tussen scherm en behuizing kun je een stuk karton tussen steken, de ledjes van de menuknoppen zorgden ervoor dat de spleet goed zichtbaar werd. Dus toen opnieuw aangeboden ter reparatie. Telefoon komt met het zelfde probleem terug.

Maar even een tijdje in gebruik gehad, wie weet lostte het zichzelf op. Dat bleek ijdele hoop, dus de telefoon toch opgestuurd na overleg met de HTC helpdesk die het allemaal heel vervelend vond, blabla. Vandaag weer terug ontvangen en je raad het al, het scherm zit nog steeds los.

Ik heb met een kwaaie kop HTC maar weer gebeld. Ze vroegen me of ik ook contact had opgenomen met Dynafix. Daarop heb ik geantwoord dat ik als consument met HTC te maken heb en niet met Dynafix, daar begin ik echt niet aan. HTC belde binnen een half uur terug met het verzoek te sturen, dat heb ik gedaan. Morgen of vrijdag hoor ik meer, maar ik ben het nu echt zat. Ik betaal niet meer dan 700 euro voor dit gedonder. Jammer alleen dat ook andere fabrikanten met Dynafix werken, dus overstappen is niet de oplossing. Plus dat ik toch erg gehecht ben aan HTC Sense.

Meer mensen die meegemaakt hebben dat na het vervangen van het scherm de telefoon niet goed terugkwam? Is de 10 niet te fixen op dat gebied?

• gizmobinky
quote:
cvs79 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:22:
[...]

Hmm mirrorlink werkt hier prima zolang ik USB debugging aan heb staan in de developer options. Hoop dat een update dat overbodig maakt
MirrorLink in samenwerking met een Pioneer avh- 7700bt werkt prima op Android 6.0.1 maar zodra ik upgrade naar 7 werkt het niet ondanks dat ik USB fout opsporing aan heb staan.
Het vervelende is dat je bij Pioneer de applicatie rockscout nodig hebt om MirrorLink werkend te krijgen, maar goed ik hoop dat het met de update opgelost is.
Oja heb ook contact gehad met de maker van de applicatie rockscout en die verwezen me weer door naar HTC.

gizmobinky wijzigde deze reactie 04-05-2017 00:13 (8%)

• gizmobinky
quote:
Huigie schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:45:
[...]

Fijn he, Lineage OS, iedere week een update... 8) :D
Zit MirrorLink in Lineage OS en werkt het dan ook?
Als dat zo is is het voor mij ook wel interessant om Lineage OS erop te zetten.

• Veneficus
Sinds gisteren zijn de events van mijn main calendar ineens verdwenen. Op Twitter contact met de helpdesk van Google, meldt er zich nog iemand met een HTC 10 met exact hetzelfde probleem.
Notifications staan er nog steeds in, net als andere secondary calendars.

Hier de interactie op Twitter. Ik hoop dat ze er nog op terugkomen.

Veneficus wijzigde deze reactie 04-05-2017 07:13 (3%)

24 kWh Nissan Leaf 2015

• Majesty
quote:
BRO-JWE schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:31:
Ik kan inmiddels ook meepraten over Dynafix en de HTC 10. Schreef ik eerder nog dat mijn telefoon goed gerepareerd was, bleek de linkeronderhoek niet goed vast te zitten. Scherm is bij de eerste reparatie vervangen omdat het touchscreen een heel stuk niet opmerkte. Tussen scherm en behuizing kun je een stuk karton tussen steken, de ledjes van de menuknoppen zorgden ervoor dat de spleet goed zichtbaar werd. Dus toen opnieuw aangeboden ter reparatie. Telefoon komt met het zelfde probleem terug.

Maar even een tijdje in gebruik gehad, wie weet lostte het zichzelf op. Dat bleek ijdele hoop, dus de telefoon toch opgestuurd na overleg met de HTC helpdesk die het allemaal heel vervelend vond, blabla. Vandaag weer terug ontvangen en je raad het al, het scherm zit nog steeds los.

Ik heb met een kwaaie kop HTC maar weer gebeld. Ze vroegen me of ik ook contact had opgenomen met Dynafix. Daarop heb ik geantwoord dat ik als consument met HTC te maken heb en niet met Dynafix, daar begin ik echt niet aan. HTC belde binnen een half uur terug met het verzoek te sturen, dat heb ik gedaan. Morgen of vrijdag hoor ik meer, maar ik ben het nu echt zat. Ik betaal niet meer dan 700 euro voor dit gedonder. Jammer alleen dat ook andere fabrikanten met Dynafix werken, dus overstappen is niet de oplossing. Plus dat ik toch erg gehecht ben aan HTC Sense.

Meer mensen die meegemaakt hebben dat na het vervangen van het scherm de telefoon niet goed terugkwam? Is de 10 niet te fixen op dat gebied?
Heb zelf helaas ook erg veel ervaring met Dynafix met mijn M7 en M8. Maar ik meen dat ze bij HTC de regel hanteren dat na 3 reparaties een nieuw toestel wordt gegeven. Die vlieger ging bij mij ook niet altijd op, maar heb wel meerdere nieuwe toestellen gekregen daardoor (8 keer teruggestuurd).

Ik zou er op aandringen dat je weet van het bestaan van deze regeling (niet vragen of 'ie bestaat, want dan heb je kans dat ze je gaan afwimpelen) en een nieuw toestel eisen.
Ik heb destijds een upgrade naar een M8 gehad toen deze net uit was, omdat de M7 al tig keer terug gestuurd was met telkens iets nieuws.
Pagina: 1 ... 33 34 35 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*