Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:29
Wij wachten tot er een Aziatische build uitkomt. Daar zit nl.. wel standaard een recente Gallery app voor de 10 in.
Hebben we ook gedaan bij de laatste MM build van MaximusHD.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-09 17:58
Hallo iedereen.

Ik heb vandaag een micro sd card gekocht ( een snelle).
Maar nu ik probeer om de apps er op te zetten gaat dat niet.
Op het Internet vind ik nog geen informatie die mij echt verder helpt, dus probeer ik het maar hier.
Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen.

Ik wil de sd card als externe schijf gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
Gerrya schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 17:06:
Hallo iedereen.

Op het Internet vind ik nog geen informatie die mij echt verder helpt, dus probeer ik het maar hier.

je kunt alleen de sd kaart formatmeren als intern, bij instellingen/opslagruimte/verwijderbare opslag dan op het tandwieltje klikken en als intern formatteren en daarmee kunnen apps wel draaien op de micro sd kaart, je kunt niet aangeven hoeveel procent je het kaartje wilt formatteren het is 100% en niets anders dan 100%, zie link.
maak wel een backup van je sd kaartje, het kaartje is na het formatteren niet te gebruiken in een andere telefoon.

YouTube: HTC 10 - Setting up Adoptable Storage (Combine SD Card With Phone St...

of je kunt proberen om je sd kaart te gebruiken als adoptable storage, zie daarvoor link, dit werkt wel voor samsung s7 en de edge versie, ik geen idee of dit ook werkt met een htc 10.
wil je dit proberen met je htc 10 dan heb je htc sync manager nodig voor de juiste drivers om adb werkend te krijgen.

YouTube: How to Convert MicroSD into Internal Storage for Galaxy S7 & S7 ...

[ Voor 17% gewijzigd door gizmobinky op 03-12-2016 19:11 . Reden: youtube link toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Gerrya schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 17:06:
Hallo iedereen.

Ik denk dat je jezelf eerst moet afvragen waarom je je apps op je SD kaart wilt zetten.
Is dit om ruimte te besparen? Wat is er zo groot dat je niet genoeg hebt aan 32gb intern opslag?

Het formatteren van de SD kaart naar "één groot intern geheugen" heeft wel grote nadelen namelijk. Het grootste nadeel vind ik vooralsnog dat je de sd kaart alleen in je eigen telefoon kunt uitlezen, niet in de computer en niet in andere telefoons. Dat betekent dat wanneer je telefoon te water gaat of onherstelbaar beschadigd, je je foto's en video's wel gedag kunt zeggen, daar kun je dan niet meer bij. Veel te groot risico wat mij betreft. Ik zou dan ook afraden om je SD kaart te formatteren naar adoptable storage/intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen71974
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:11
Majesty schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:12:
[...]
Het formatteren van de SD kaart naar "één groot intern geheugen" heeft wel grote nadelen namelijk. Het grootste nadeel vind ik vooralsnog dat je de sd kaart alleen in je eigen telefoon kunt uitlezen, niet in de computer en niet in andere telefoons. Dat betekent dat wanneer je telefoon te water gaat of onherstelbaar beschadigd, je je foto's en video's wel gedag kunt zeggen, daar kun je dan niet meer bij. Veel te groot risico wat mij betreft. Ik zou dan ook afraden om je SD kaart te formatteren naar adoptable storage/intern geheugen.
Dat is jouw mening, zaken als foto's en dergelijke sla ik wel in de cloud (in mijn geval mijn eigen cloud) op. Ik heb mijn geheugenkaartje wel als adoptable storage geformateerd (in mijn HTC 10) en ik heb er nog geen moment spijt van of problemen mee gehad. Werkt prima. En zo heeft iedereen zijn eigen mening daarover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
jeroen71974 schreef op zondag 4 december 2016 @ 13:44:
[...]

Dat is jouw mening, zaken als foto's en dergelijke sla ik wel in de cloud (in mijn geval mijn eigen cloud) op. Ik heb mijn geheugenkaartje wel als adoptable storage geformateerd (in mijn HTC 10) en ik heb er nog geen moment spijt van of problemen mee gehad. Werkt prima. En zo heeft iedereen zijn eigen mening daarover...
Dat klopt, vandaar dat ik ook woorden als 'vind ik', 'wat mij betreft' en 'ik zou' aan haal.
Niet iedereen heeft zijn eigen cloud, vandaar dat ik het belangrijk vind om wel te vermelden wat er precies gebeurt met adoptable storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Hebben mensen met een HTC 10 een NL alert ontvangen?
Ik heb ziggo en op mijn nexus 5 ontving ik ze altijd maar vandaag heb ik er geen ontvangen.
Volgens de website moet het ook al ingesteld staan maar het blijkt dus niet te werken.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilar
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-04 11:24
icecreamfarmer schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:14:
Ik heb ziggo en op mijn nexus 5 ontving ik ze altijd maar vandaag heb ik er geen ontvangen.
Volgens de website moet het ook al ingesteld staan maar het blijkt dus niet te werken.
Ik heb er wel een ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ook niet ontvangen.

Edit:
@SmiGueL Dank! Dat kon ik dus niet vinden! Nu maar snel weer een test om te kijken of het nu wel werkt. :+

[ Voor 37% gewijzigd door SanderTje! op 05-12-2016 15:45 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:25
Open de app Messages/Berichten/SMS --> ... Menu rechtsboven --> Settings/Instellingen --> Cell broadcast.
Welke nummers staan daar (aangevinkt)?

4371 en 919 stond hier aan, en het werkte perfect.

Ik kan mij herinneren dat ik vorige jaren soms ook niets kreeg, terwijl het NL-Alert nummer 4371 wel was ingevuld. Ik heb dus zo'n vermoeden dat 4371 het 'oude' nr is, en dat als je zeker wilt zijn dat het werkt je zelf 919 in moet vullen als het er nog niet staat.. Kan goed dat het aan je provider ligt welke van de 2 nrs. je doorkrijgt.. (maar dat laatste weet ik dus niet zeker!)

Op m'n M8 heb ik 919 gisteren even handmatig toegevoegd, en ook deze kwam ook gewoon binnen.

[ Voor 30% gewijzigd door SmiGueL op 05-12-2016 16:13 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

SmiGueL schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:41:
[...]

Open de app Messages/Berichten --> ... Menu rechtsboven --> Settings/Instellingen --> Cell broadcast.
Welke nummers staan daar (aangevinkt)?

4371 en 919 stond hier aan, en het werkte perfect.

Ik kan mij herinneren dat ik vorige jaren soms ook niets kreeg, terwijl het NL-Alert nummer 4371 wel was ingevuld. Ik heb dus zo'n vermoeden dat 4371 het 'oude' nr is, en dat als je zeker wilt zijn dat het werkt je zelf 919 in moet vullen als het er nog niet staat.. Kan goed dat het aan je provider ligt welke van de 2 nrs. je doorkrijgt.. (maar dat laatste weet ik dus niet zeker!)

Op m'n M8 heb ik 919 gisteren even handmatig toegevoegd, en ook deze kwam ook gewoon binnen.
Ik gebruik hangouts maar heb ook de andere sms apps (messenger, berichten) die er standaard op geïnstalleerd staan bekeken maar ik vind die instellingen nergens.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Ja hoor, ik schrok me rot. Ooit zelf ingesteld overigens (Vodafone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Hier ook ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilar
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-04 11:24
Heeft er iemand al de update ontvangen voor android 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ilar schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:13:
Heeft er iemand al de update ontvangen voor android 7?
Net gecheckt, nog niet. :+

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Nog steeds niet als OTA gepushed door HTC.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
snah001 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:22:
Nog steeds niet als OTA gepushed door HTC.
Als ik die reacties over Nougat op de Nexus 6P zo lees dan heb ik liever dat ze er nog een paar maanden mee sleutelen/wachten. :X
Als ik me niet vergis had ik de Android 6.0 update ook maanden eerder op m'n M8 dan collega's op hun nieuwe Samsung/LG etc. ;)

Nu begint het tegenwoordig volgens mij een beetje hip te worden als de accu kort mee gaat ofzo. :X
Hoewel ik het altijd wel mooi vind om even de nieuwste functies uit te proberen, heb ik bij 6.0 nou niet echt het idee dat ik wat mis t.o.v. 7.0. (op Doubletap Multitask 2 AltTab na dan) Momenteel is 5 uur schermtijd (of meer) op m'n 10 eerder regel dan uitzondering, en dat wil ik als het even kan ook zo houden. 8)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

SmiGueL schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:58:
[...]

Nu begint het tegenwoordig volgens mij een beetje hip te worden als de accu kort mee gaat ofzo. :X
Ik kom van een Xperia Z3 af en kreeg vrij snel het gevoel dat de batterij van de HTC10 sneller leeg ging, daar tegen over staat echter wel dat ik em in +/- 1,5 uur weer kan opladen.. wat je met de Z3 wel kunt vergeten.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
[...]

Als ik die reacties over Nougat op de Nexus 6P zo lees dan heb ik liever dat ze er nog een paar maanden mee sleutelen/wachten. :X
Als ik me niet vergis had ik de Android 6.0 update ook maanden eerder op m'n M8 dan collega's op hun nieuwe Samsung/LG etc. ;)

Hoewel ik het altijd wel mooi vind om even de nieuwste functies uit te proberen, heb ik bij 6.0 nou niet echt het idee dat ik wat mis t.o.v. 7.0. (op Doubletap Multitask 2 AltTab na dan) Momenteel is 5 uur schermtijd (of meer) op m'n 10 eerder regel dan uitzondering, en dat wil ik als het even kan ook zo houden. 8)
Die 5 uur haal ik zelf vrijwel nooit, maar ik ben dan ook eigenlijk de hele dag verbonden met WebWhatsapp (op werk en universiteit). Daarnaast zo'n 10 apps die continu syncen. Misschien ligt het daaraan. :*)

De enige functie in Nougat waar ik echt naar uit kijk is om notificaties te blocken: eindelijk van die irritante BoomSound notificatie in m'n lockscreen en notificatiebalk af. Zelfs terwijl ik BS altijd uit heb staan omdat ik het niet mooi vind blijft die notificatie daar staan.

Dit is goed nieuws, maar jeetje.. Het ontwerp van deze afbeelding is in mijn ogen echt enorm amateuristisch:
Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/os92khdqr/Knipsel.png

[ Voor 12% gewijzigd door Majesty op 07-12-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:54
[...]

Momenteel is 5 uur schermtijd (of meer) op m'n 10 eerder regel dan uitzondering, en dat wil ik als het even kan ook zo houden. 8)
Hoe dan 8)7 Bij weinig gebruik doe ik 2 dagen met een acculading en zo'n 2-2.5u SOT. Was laatst ziek en toen had ik m heel veel gebruikt met max. 4.5 SOT op een dag. Helderheid scherm staat op 40%. Zou jammer zijn als de accuduur achteruit gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Southern Sun op 07-12-2016 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
Southern Sun schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:53:
Hoe dan 8)7 Bij weinig gebruik doe ik 2 dagen met een acculading en zo'n 2-2.5u SOT. Was laatst ziek en toen had ik m heel veel gebruikt met max. 4.5 SOT op een dag. Helderheid scherm staat op 40%. Zou jammer zijn als de accuduur achteruit gaat.
Ik laad hem in principe elke nacht op (ongeacht hoe vol hij nog zit), die 5+ haal ik dus (alleen) bij dagelijks laden (zeg: ~17h van de lader)
Ik heb hem laatst een weekend niet opgeladen (52 uur van de lader) en mijn schermtijd zat toen uit mijn hoofd op een 3,75 uur*)
*Dit zal ik dit binnenkort weer even een keer testen, als het me uitkomt dat ik met een bijna lege telefoon rondloop. :P)

Nu is het wel zo dat ik qua notificaties alleen Gmail en redelijk wat Whatsapp berichten krijg. Van Facebook heb ik de notificaties compleet uitgeschakeld, en tevens bijna alle app-permissies (zoals GPS etc.) disabled.
Facebook Messenger heb ik niet eens geïnstalleerd, gebruik het praktisch niet en was destijds echt een battery killer..
WhatsApp Web daarentegen heb ik dagelijks (vaak 8+ uur) open staan, en het achtergrond verbruik daarvan valt me niet tegen. (volgens mij niet meer dan procentenwerk per dag, vraag me af of het merkbaar is)

Qua schermhelderheid zet ik hem ik met de widget vaak op 0/3 (of 1/3) en alleen op 2/3 of 3/3 als ik wat foto's wil laten zien of bij fel zonlicht. Daar is het momenteel ook niet echt het weer voor zeg maar. :+

Qua gebruik is het voornamelijk Webbrowsen/WhatsApp en wat video van NAS/Netflix/Youtube, af en toe een foto maken en tussendoor kort wat apps. Dus geen (zware) games. Dat laatste hakt er vaak behoorlijk in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ik krijg constant de melding van Sense Home die vraagt of ik Youtube wil toevoegen aan Sense Home, ook als ik ja druk werkt dit niet want mijn Youtube account is gebanned :')

Iemand een idee hoe ik deze pushmelding weg krijg? Sense Home gebruik ik eigenlijk toch niet.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmobinky
Slavy schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:38:
Ik krijg constant de melding van Sense Home die vraagt of ik Youtube wil toevoegen aan Sense Home, ook als ik ja druk werkt dit niet want mijn Youtube account is gebanned :')

Iemand een idee hoe ik deze pushmelding weg krijg? Sense Home gebruik ik eigenlijk toch niet.
Misschien bij instellingen/apps zoek sense Home en klik erop klik vervolgens op meldingen en kies daar alles blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petert87 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:12:
[...]

Het "probleem" zit inderdaad als de foto's extern opgeslagen worden. Heb dit even uitgetest. Bedankt!
Het probleem zit hem in de backup optie van de Google Foto app. Als je die uitzet kun je bewerkt foto's wel extern opslaan. Het schijnt dat ie moeite heeft met het direct (automatisch) uploaden naar Drive. Ik back-up nu één keer in de week handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De testen met de MaximusHD Rom Nougat lopen.
Met een beetje goede wil wellicht dit weekend of begin volgende week release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:09

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Nice, grote kans dat de officiele uitrol voor Europa dan a.s. dinsdag is... Op welke versie is de rom gebaseerd? 2.3x.401.x?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 21:08
Huigie schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:30:
Nice, grote kans dat de officiele uitrol voor Europa dan a.s. dinsdag is... Op welke versie is de rom gebaseerd? 2.3x.401.x?
Waar blijft dat ding toch! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Misschien even vragen aan snah001 die heeft een zip bestand, ik heb hem ook al een poosje gedraaid.

snah001 in "[HTC 10] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
snah001 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:58:
De testen met de MaximusHD Rom Nougat lopen.
Met een beetje goede wil wellicht dit weekend of begin volgende week release.
Ik zie net dat hij uit is, heeelll mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je kan checken of de HTC 10 wel of niet unbranded is? Ik heb mijn toestel bij Belsimpel gekocht maar ik had ergens gelezen dat het toch zo kan zijn dat de telefoon niet vrij is van provider software.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijken naar de softwareversie... 1.95.401.4 is de laatste unbranded variant :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:23:
Kijken naar de softwareversie... 1.95.401.4 is de laatste unbranded variant :)
Thanks! Ik heb deze versie er ook op staan zie ik. Heel mooi, was al bang dat ik nog veel langer moest wachten op Android 7.0. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:58
Van mij is 1.98.709.5. Deze telefoon heb ik bij Amazon.de gehaald.

[ Voor 7% gewijzigd door realphoenikx op 20-12-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
realphoenikx schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:21:
Van mij is 1.98.709.5. Deze telefoon heb ik bij Amazon.de gehaald.
Dit is volgens mij de Taiwanese software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:22
Ik ben ook een trotse eigenaar van de HTC 10 geworden! Prima toestel, echter zit mijn volumeknopje aardig los en maakt een ratelend geluid; heeft iemand dit probleem ook?

Telefoon toch maar terug gebracht, het is 'm toch nèt niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Belecthor op 21-12-2016 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8lab
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-09 22:07
Iemand enig idee wanneer we de OTA van android 7 kunnen verwachten voor de HTC 10? De uitrol is 25 november gestart, had 'em in Europa nu dan eigenlijk ook wel verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gr8lab schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:48:
Iemand enig idee wanneer we de OTA van android 7 kunnen verwachten voor de HTC 10? De uitrol is 25 november gestart, had 'em in Europa nu dan eigenlijk ook wel verwacht...
Op Facebook heeft HTC Nederland op een bericht van iemand gereageerd met dat ze de update nog dit jaar willen uitrollen. Er is geen datum genoemd maar dit houdt dus in dat we nog maar een week hoeven te wachten (als het goed is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Misschien een stomme vraag, maar kan iemand mij uitleggen waarom iedereen zo anxiously zit te wachten op een upgrade? Werkt jullie telefoon niet goed nu ofzo?
Ik probeer te begrijpen wat all the fuzz is all about...ik lees het in bijna elk smartphone topic dat iedereen zo zit te lonken naar een upgrade....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik heb zojuist mijn M8 gelaten voor wat het is en overgestapt op de 10. Erg tevreden, weer alles lekker snel en had een koopje voor 325,- nieuw in doos. Vingerscanner is een verademing, maar mis wat Sense apps/widgets.
  • Gallerij is hier ook al besproken, maar ik heb apk mirror de nieuwste gedownload maar die opent niet helaas. Wel geïnstalleerd maar loopt dan vast, ga proberen zonder maar vond die wel echt super fijn.
  • Mis ook wat widgets voor muziek, moet nu via Google Music. Misschien kwestie van wennen, maar vond juist de HTC variant lekker clean en fijn werken.
  • Bestandsbeheer mis ik ook, download ES File Explorer wel maar jammer dat ze ook dat achtergelaten hebben.
Iemand tips voor bovenstaande punten..?

[ Voor 11% gewijzigd door NeoMe op 21-12-2016 21:05 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Uh op apkmirror krijg je gewoon de HTC music app. Heb ik ook. Galery werkt read only zeg maar. Je kunt niet saven op je sd kaart en de camera app opent geen foto's in de Gallery app, maar in de default android viewer indien je geen google photo's hebt. Ik heb ook de brightness widget van HTC weer terug :D. Bestandsbeheer mis je?? HTC heeft een file explorer, die werkt gewoon :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
NeoMe schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:04:
Gallerij is hier ook al besproken, maar ik heb apk mirror de nieuwste gedownload maar die opent niet helaas. Wel geïnstalleerd maar loopt dan vast, ga proberen zonder maar vond die wel echt super fijn.
Ik heb destijds zelf v9.51.755029 van apk mirror gedownload, en die werkt perfect. :)
Daarna geen nieuwere versie meer geprobeerd want het werkt mij wel prima zo..
(Je moet hem dus wel openen net zoals elke andere app; hij opent dus niet meer rechtstreeks vanuit de camera)
Bestandsbeheer mis ik ook, download ES File Explorer wel maar jammer dat ze ook dat achtergelaten hebben.
Zoals hierboven ook al aangegeven, deze staat nog gewoon in de Play Store. :)
Deathchant schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:45:
Ik heb ook de brightness widget van HTC weer terug :D.
Hoe?? :D Ik ben inmiddels gewend aan die 5x1 balk die er standaard in staat, omdat de 1x1 widget er uit was gesloopt.. De andere 4 widget-knoppen gebruik ik toch niet. :P
Belecthor schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:41:
Ik ben ook een trotse eigenaar van de HTC 10 geworden! Prima toestel, echter zit mijn volumeknopje aardig los en maakt een ratelend geluid; heeft iemand dit probleem ook?

Telefoon toch maar terug gebracht, het is 'm toch nèt niet.
Zou je kunnen vertellen waarom hij het voor jou nét niet is?..
Is het Android v/s IOS?, is het de HTC software? de hardware? de prijs? het ecosysteem? (thuis meerdere Apple producten)
Je lijkt iig een weloverwogen keuze naar de HTC gemaakt te hebben dus vroeg me af waarom het dan achteraf ineens tegenvalt. :) (afgezien van de volumeknop, wat neem ik aan gewoon garantie is/omgewisseld kan worden.)

[ Voor 46% gewijzigd door SmiGueL op 21-12-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

SmiGueL schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:53:
[...]

Ik heb destijds zelf v9.51.755029 van apk mirror gedownload, en die werkt perfect. :)
Daarna geen nieuwere versie meer geprobeerd want het werkt mij wel prima zo..
(Je moet hem dus wel openen net zoals elke andere app; hij opent dus niet meer rechtstreeks vanuit de camera)

[...]

Zoals hierboven ook al aangegeven, deze staat nog gewoon in de Play Store. :)

[...]

Hoe?? :D Ik ben inmiddels gewend aan die 5x1 balk die er standaard in staat, omdat de 1x1 widget er uit was gesloopt.. De andere 4 widget-knoppen gebruik ik toch niet. :P
Galerij werkt, bestandsbeheer ook. Music niet helaas, krijg bij verschillende versies dat die is gestopt. Maar heb de widget nodig, die doet het wel dus ben geholpen. Thanks.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:22
SmiGueL schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:53:
[...]

Zou je kunnen vertellen waarom hij het voor jou nét niet is?..
Is het Android v/s IOS?, is het de HTC software? de hardware? de prijs? het ecosysteem? (thuis meerdere Apple producten)
Je lijkt iig een weloverwogen keuze naar de HTC gemaakt te hebben dus vroeg me af waarom het dan achteraf ineens tegenvalt. :) (afgezien van de volumeknop, wat neem ik aan gewoon garantie is/omgewisseld kan worden.)
Dat zijn een tweetal zaken:

1. De grootte. De telefoon is iets te groot naar mijn mening, maar vooral de dikte vind ik iets té. Dit heb ik gecheckt in de winkel, maar bij nu ik 'm thuis even beter kon bekijken viel het toch een beetje tegen.

2. Android. Ik was voordat ik overstapte naar iOS lyrisch over Android, maar nu na een klein jaartje iOS voelt het persoonlijk toch wel als een stap terug naar Android. Nu openen apps sneller op de HTC 10 dan op mijn iphone 5s, maar mijn drie jaar oude 5s scrollt gewoon soeper dan de HTC, iets wat ik echt bizar vind. Daarnaast heeft het scherm van de HTC 10 een veel hogere ppi, echter gebruikt Android dit helemaal niet efficiënt en wordt er effectief evenveel op dat grote scherm vertoond dan op het kleine scherm van m'n iphone. Rooten kan dit verhelpen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik zou evt. kunnen wachten op Nougat, maar in totaal vind ik de telefoon, en misschien Android wel, niet prettig.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Smiguel, ik heb toen zo'n compleet htc pakket aan apks en widgets gedownload die hier gelinked werd. Weet niet meer welke link dat was...daar zat die 1x1 brightness widget in.

[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 22-12-2016 11:15 ]

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 16:17
gr8lab schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:48:
Update wordt nu in Spanje uitgerold voor de unlocked version CID BS_US001. (bron: @LlabTooFeR)

EDIT: foutje

• gr8lab
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-09 22:07
Deathchant schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:05:
Misschien een stomme vraag, maar kan iemand mij uitleggen waarom iedereen zo anxiously zit te wachten op een upgrade? Werkt jullie telefoon niet goed nu ofzo?
Ik probeer te begrijpen wat all the fuzz is all about...ik lees het in bijna elk smartphone topic dat iedereen zo zit te lonken naar een upgrade....
Tsja, zo kun je elke niet primaire levensbehoefte downgraden en kunnen we dit forum wel opheffen...

Tuurlijk kan ik nu bellen en internetten en heb ik een goed werkende telefoon.
Maar ik begeef me op dit forum omdat ik interesse heb in technische ontwikkelingen en kijk in het verlengde daarvan dus uit naar de eventuele verbeteringen van android 7 op m'n HTC 10.

Het verbaast me dit hier uit te moeten leggen.

[ Voor 3% gewijzigd door gr8lab op 22-12-2016 14:31 ]

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

SPOXYWOXY schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:13:
[...]

Update wordt nu in Spanje uitgerold voor de unlocked version CID BS_US001. (bron: @LlabTooFeR)
Eh..nee. Dit is een update voor de telefoons die in november geupgrade zijn naar Nougat...

Specs

• realphoenikx
Deathchant schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:05:
Omdat we Tweakers zijn. En we zijn steeds op zoek naar het nieuwste, het beste, het snelste en het mooiste. Zo zijn we gekomen van stenen gebruiksvoorwerpen tot de hedendaagse technologie.

• SmiGueL
Ik kan het mis hebben, maar misschien vraagt Deathchant zich gewoon af wat deze versie, 7.0 Nougat, nou zo bijzonder maakt.

Zelf vind ik ook altijd mooi om 'zo snel mogelijk' de nieuwste versie te draaien, vanwege de verbeteringen die er vaak inzitten. Hiervoor ook altijd geroot, zodat ik nog enkele maanden eerder was. :)
Het is maar goed dat hij softwarematig was, want anders was de 'Check for updates' knop bij mij waarschijnlijk al versleten binnen 1 jaar. ;)

Maar om even een voorbeeldje te geven:
- De update van android 2.3 naar 4 gaf echt wel een flinke boost, alles draaide met Kitkat stukken soepeler.
- De update naar Android 5 eigenlijk hetzelfde verhaal + Material Design.
- De update naar Android 6 was qua performance misschien niet zo verbeterend als bovenstaande versies, maar functies als Doze voor een langere batterijduur, en de app permissions hebben imo toch echt wel een
meerwaarde, en zijn toch echt wel een reden om te upgraden.
- De update naar Android 7 ziet er bijna hetzelfde uit, is v.z.i.w. niet (veel) sneller. Nieuwe features als een 'Clear All' knop in het multitask venster zit v.z.i.w. al 5+ jaar in de HTC skin.. En de feature Night mode (anti-blauwe tint op het scherm) zit er uiteindelijk toch niet in..

Allemaal dikke prima, maar wat ik wel zorgwekkend vind: In comments op het Android 7.x Nexus artikel stikt het van de klachten dat het batterijverbruik flink is verslechterd.
Daarom heb ik liever dat het nog een maand langer duurt en dat dit soort dingen gefixt zijn, dan dat er nu overhaast een 7.0 update wordt uitgerold..
Als m'n telefoon voor het einde van de dag leeg is dan heb ik maar weinig aan die nieuwe features. ;)
En als het eenmaal goed (lees: beter dan 6.0) werkt, laat die update dan maar komen! 8)

PS: Natuurlijk ook genoeg (veelal kleine) veranderingen die zeker de moeite waard zijn.. De kans is groot dat ik hem dan ook vrijwel gelijk installeer. ;) Maar ik zie 7.0 gezien de reacties nou niet echt als een update die ik asap moet hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 26-01-2017 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrTeun
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 12:33
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:27:
[...]

Op Facebook heeft HTC Nederland op een bericht van iemand gereageerd met dat ze de update nog dit jaar willen uitrollen. Er is geen datum genoemd maar dit houdt dus in dat we nog maar een week hoeven te wachten (als het goed is).
Dit schreef HTC Duitsland over de release van Nougat in Europa.
Hallo zusammen! Android N wird tatsächlich erst Anfang nächstes Jahr erscheinen. Es war unser Ziel, Android N für das HTC 10 in Europa noch rechtzeitig bis Jahresende auszurollen - diesen Termin können wir aus Implementierungsgründen leider nicht einhalten. Wir werden auch über die Weihnachtsfeiertage intensiv daran arbeiten, um zusammen mit euch so bald wie möglich den Launch von Android N feiern zu können. Wir hoffen auf euer Verständnis und bedanken uns bei eurer bisherigen Unterstützung. Liebe Grüße
Bron: https://www.facebook.com/...=%7B%22tn%22%3A%22O%22%7D

Lijkt erop dat we toch nog even geduld moeten hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrTeun schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:11:
[...]

Dit schreef HTC Duitsland over de release van Nougat in Europa.

[...]

Bron: https://www.facebook.com/...=%7B%22tn%22%3A%22O%22%7D

Lijkt erop dat we toch nog even geduld moeten hebben..
Ah ok. Ik vind het geen probleem. Ik heb liever dat HTC de tijd neemt om de update zo goed mogelijk te maken. Dat zou ze meer sieren dan een update er zo snel mogelijk uitsturen met het risico op fouten en problemen voor de gebruikers. En daarnaast; de 10 werkt bij mij feilloos op Android 6.0.1 dus ik heb geen haast.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-09 17:58
Hier werkt ook mijn HTC10 prima op 6.01.😊
Dus net wat je zegt, beter ff wachten en dat het dan allemaal goed werkt, dan dat we er een paar weken mee zitten te klungelen.🤔
En ik moet zeggen dat ik tot op heden nog geen enkel probleem heb gehad met mijn HTC M8 , En nu alweer een dik half jaar met mijn HTC 10 ,
prima spul hoor van HTC en het ziet er fantastisch mooi uit.
Het enigste wat ik persoonlijk wel mooi zou vinden is, als het HTC logo op de achterkant van mij wel wat meer mag opvallen, want als je met een HTC loopt ben je er toch wel trots op vind ik. 🙂
MAAR ik moet wel eerlijk zeggen, ik ben wel heel benieuwd op Android 7, maar het geduld zal wel beloond worden.

Gr. Gerrya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 21:59
Nou HTC mag wel opschieten met Nougat als ze Q4 nog willen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Fusionmania schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:36:
Nou HTC mag wel opschieten met Nougat als ze Q4 nog willen halen.
In principe hebben ze die target wel gehaald, alleen niet voor elk land.

https://twitter.com/moversi/status/801933497959071745

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Hallo zusammen! Android N wird tatsächlich erst Anfang nächstes Jahr erscheinen. Es war unser Ziel, Android N für das HTC 10 in Europa noch rechtzeitig bis Jahresende auszurollen - diesen Termin können wir aus Implementierungsgründen leider nicht einhalten. Wir werden auch über die Weihnachtsfeiertage intensiv daran arbeiten, um zusammen mit euch so bald wie möglich den Launch von Android N feiern zu können. Wir hoffen auf euer Verständnis und bedanken uns bei eurer bisherigen Unterstützung. Liebe Grüße

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Huigie schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 10:16:
Kunt u dit vertalen naar het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:52
Petert87 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 10:18:
[...]

Kunt u dit vertalen naar het Nederlands?
Hallo iedereen! Android N is eigenlijk verschijnen tot het begin van volgend jaar. Het was ons doel voor de HTC Android N 10 in Europa in de tijd om uit te rollen einde van het jaar - deze datum kunnen we niet aan voor de uitvoering redenen, helaas. We zullen blijven werken over de kerstvakantie moeilijk om samen met u naar de lancering van Android N zo spoedig mogelijk te vieren. Wij hopen op uw begrip en dank je vorige steun. groeten

Fijn hè. Die vertaal optie in chrome

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
bjvdven schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:54:
[...]

Hallo iedereen! Android N is eigenlijk verschijnen tot het begin van volgend jaar. Het was ons doel voor de HTC Android N 10 in Europa in de tijd om uit te rollen einde van het jaar - deze datum kunnen we niet aan voor de uitvoering redenen, helaas. We zullen blijven werken over de kerstvakantie moeilijk om samen met u naar de lancering van Android N zo spoedig mogelijk te vieren. Wij hopen op uw begrip en dank je vorige steun. groeten

Fijn hè. Die vertaal optie in chrome
Jazeker, alleen is de vertaling niet heel best :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjvdven
Petert87 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:17:
[...]

Jazeker, alleen is de vertaling niet heel best :9
Kan me niet voorstellen dat je hier geen rode draad uit kan halen ;)
Maar even OT, ik heb N draaien op m'n 10 en het werkt heerlijk. Multiwindow werkt met nagenoeg alle apps en gebruik het dagelijks. Batterij is uitstekend. Performance lijkt nog beter dan voorheen (zeker met de animatieschaal op 0.5).

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

Gregory76

Sony PlayStation freak

bjvdven schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:52:
[...]

Kan me niet voorstellen dat je hier geen rode draad uit kan halen ;)
Maar even OT, ik heb N draaien op m'n 10 en het werkt heerlijk. Multiwindow werkt met nagenoeg alle apps en gebruik het dagelijks. Batterij is uitstekend. Performance lijkt nog beter dan voorheen (zeker met de animatieschaal op 0.5).
Welke heb jij nu draaien?

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjvdven
2.28.401.9 Volledig stock, unrooted en werkt uitstekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Zijn de bijgeleverde oortjes echt goed, want heb nu zelf Sony MDR-EX50LP. Weet niet zo goed hoe ik de technische specificaties van geluid moet lezen. Wil die van de 10 niet uit de verpakking halen als ze niet beter zijn ivm eventuele verkoop later. Quote aub, thanks.

Nu weekje in bezit, kom van de M8 af. Bevalt goed, backbutton zit soms iets te laag en pink zit in de weg want daar rust die op als ik met de duim back wil. Vingerscanner is een verademing, camera goed, snel opladen, aux zit boven had liever alles aan een kant ivm auto dock maarja is mee te leven.

[ Voor 51% gewijzigd door NeoMe op 26-12-2016 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
NeoMe schreef op zondag 25 december 2016 @ 14:57:
Zijn de bijgeleverde oortjes echt goed, want heb nu zelf Sony MDR-EX50LP. Weet niet zo goed hoe ik de technische specificaties van geluid moet lezen. Wil die van de 10 niet uit de verpakking halen als ze niet beter zijn ivm eventuele verkoop later. Quote aub, thanks.

Nu weekje in bezit, kom van de M8 af. Bevalt goed, backbutton zit soms iets te laag en pink zit in de weg want daar rust die op als ik met de duim back wil. Vingerscanner is een verademing, camera goed, snel opladen, aux zit boven had liever alles aan een kant ivm auto dock maarja is mee te leven.
Heb zelf geen ervaring met die Sony oortjes, maar vind de bijgeleverde oortjes erg goed. De kabel is ook erg fijn, weinig geluid bij aanraking van de kabel zoals bij veel kabels wel anders is bij in-ear oortjes.

Heb zelf ervaring met Fischer Audio Consonance oortjes en HTC M7/M8, Sennheiser oortjes. Dit vind ik toch wel erg goede en zou er zo nog een paar kopen, als ze te koop waren in Nederland. In de Amerikaanse store staan ze voor 17 dollar, wat echt bespottelijk weinig geld is voor deze kwaliteit oortjes in mijn ogen. Daarnaast heb ik Boomsound uit staan, vind niet dat dit het geluid mooier maakt, ook het persoonlijk ingestelde profiel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Majesty schreef op maandag 26 december 2016 @ 15:01:
[...]

Heb zelf geen ervaring met die Sony oortjes, maar vind de bijgeleverde oortjes erg goed. De kabel is ook erg fijn, weinig geluid bij aanraking van de kabel zoals bij veel kabels wel anders is bij in-ear oortjes.

Heb zelf ervaring met Fischer Audio Consonance oortjes en HTC M7/M8, Sennheiser oortjes. Dit vind ik toch wel erg goede en zou er zo nog een paar kopen, als ze te koop waren in Nederland. In de Amerikaanse store staan ze voor 17 dollar, wat echt bespottelijk weinig geld is voor deze kwaliteit oortjes in mijn ogen. Daarnaast heb ik Boomsound uit staan, vind niet dat dit het geluid mooier maakt, ook het persoonlijk ingestelde profiel niet.
Thanks, ga ze toch maar voorzichtig uitpakken.

Toestel bevalt goed, vindt alleen die randjes irriteren als je hem lang vast hebt. Vooral mijn pink gaat eraan want daar rust die op als je hem in één hand vast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
NeoMe schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:24:
[...]

Thanks, ga ze toch maar voorzichtig uitpakken.

Toestel bevalt goed, vindt alleen die randjes irriteren als je hem lang vast hebt. Vooral mijn pink gaat eraan want daar rust die op als je hem in één hand vast hebt.
Moet zeggen dat me dat in het begin ook erg stoorde. Ik dacht ook dat ik nooit zou wennen aan de positionering van de back/ home/multiwindow toets, maar is allemaal goed gekomen. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Majesty schreef op maandag 26 december 2016 @ 15:01:
[...]

Het geluid is zoveel beter, meteen merkbaar 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Mijn powerknop zit sinds dit weekend ineens vast. Net ff een search gedaan en kom alleen losse knoppen tegen.

Als ik bijv. de home knop aantik, dan maakt ie een screenshot nu. Geprobeerd om met een pincet de knop wat terug te trekken en dat lukte een beetje. De eerstvolgende keer zat ie weer terug in de body.

Iemand enig idee hoe ik dat kan verhelpen? Er is nl. niets over de telefoon geknoeid ofzo.
Het is alleen wel ontstaan tijdens het gourmetten, maar lijkt me sterk dat de dampen van de gourmet dit veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:49
Ik draai nu ook op de gelekte Android N update en deze draait eigenlijk perfect. Naar mijn idee is de batterij een stuk(je) beter. Alles draait soepel, alleen jammer dat je deze handmatig moet flashen (downloaden en op externe SD zetten, dan naar download modus gaan, de telefoon vraagt dan of de update moet worden uitgevoerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
wjnieuw schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:32:
Ik draai nu ook op de gelekte Android N update en deze draait eigenlijk perfect. Naar mijn idee is de batterij een stuk(je) beter. Alles draait soepel, alleen jammer dat je deze handmatig moet flashen (downloaden en op externe SD zetten, dan naar download modus gaan, de telefoon vraagt dan of de update moet worden uitgevoerd).
Kun jij even checken bij instellingen/locatie en verander dan even van modus of daar iets vreemds staat, ik heb laatst ook de n versie geflashed op dezelfde manier alleen stond er bij instellingen een rare letter bij locatie.

Ik ben inmiddels al weer terug naar Marshmallow, ik had problemen met mirrorlink van htc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Floris-K schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:20:
Mijn powerknop zit sinds dit weekend ineens vast. Net ff een search gedaan en kom alleen losse knoppen tegen.

Als ik bijv. de home knop aantik, dan maakt ie een screenshot nu. Geprobeerd om met een pincet de knop wat terug te trekken en dat lukte een beetje. De eerstvolgende keer zat ie weer terug in de body.

Iemand enig idee hoe ik dat kan verhelpen? Er is nl. niets over de telefoon geknoeid ofzo.
Het is alleen wel ontstaan tijdens het gourmetten, maar lijkt me sterk dat de dampen van de gourmet dit veroorzaken.
Weet je zeker dat het de power knop is en niet een combinatie van de volumeknop naar beneden en power knop met die combinatie maak je een namelijk screenshot.

Ik zeg maar iets :)

Edit: je kunt inderdaad dmv de power en homeknop een screenshot maken, die wist ik nog niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door gizmobinky op 03-01-2017 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
gizmobinky schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:58:
[...]

Kun jij even checken bij instellingen/locatie en verander dan even van modus of daar iets vreemds staat, ik heb laatst ook de n versie geflashed op dezelfde manier alleen stond er bij instellingen een rare letter bij locatie.

Ik ben inmiddels al weer terug naar Marshmallow, ik had problemen met mirrorlink van htc.
HEb jij je toestel s-off gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Laatst online: 21:49
Dat werkt in de versie die ik heb perfect. Gene gekke tekst.
gizmobinky schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:58:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Petert87 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:28:
[...]

HEb jij je toestel s-off gemaakt?
Ja mijn telefoon is s-off, staat er daarom een rare letter.

[ Voor 8% gewijzigd door gizmobinky op 03-01-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
gizmobinky schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:08:
[...]

Ja mijn telefoon is s-off, staat er daarom een rare letter.
Niet dat ik weet. Alleen vroeg me af hoe je weer naar Marshmallow was gegaan. Ik heb s-on, dus kan geen oudere ruu flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Petert87 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:52:
[...]

Niet dat ik weet. Alleen vroeg me af hoe je weer naar Marshmallow was gegaan. Ik heb s-on, dus kan geen oudere ruu flashen.
Hmmm, ik hoop voor jou dat je wel de juiste ruu firmware geflashed hebt, niet dat je zodadelijk geen ota meer krijgt, want er zwerft nogal wat rond, zie ook link.

https://mobile.twitter.co...status/813870096666001408

[ Voor 3% gewijzigd door gizmobinky op 03-01-2017 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Als HTC met de officiële WWE Ota komt dan is ook binnen enkele dagen de RUU te downloaden.
Bij de US Dev versie stond de RUU van die versie binnen 3 dagen officieel online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
snah001 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:13:
Als HTC met de officiële WWE Ota komt dan is ook binnen enkele dagen de RUU te downloaden.
Bij de US Dev versie stond de RUU van die versie binnen 3 dagen officieel online.
Dat is dan weer een hele geruststelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marek965
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 08:31
Moet zeggen dat de softwareondersteuning me wel wat tegenvalt. Security patch nog steeds van augustus. Nougat heeft niet echt haast wat mij betreft, maar had meer verwacht van een toestel van dit kaliber wat dat betreft. Verder geen aanmerkingen hoor, zou m zo weer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
marek965 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:35:
Moet zeggen dat de softwareondersteuning me wel wat tegenvalt. Security patch nog steeds van augustus. Nougat heeft niet echt haast wat mij betreft, maar had meer verwacht van een toestel van dit kaliber wat dat betreft. Verder geen aanmerkingen hoor, zou m zo weer kopen.
Normaal zijn ze altijd redelijk snel, maar dit keer is het later jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SPOXYWOXY schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:34:
Ach ja, staar je ook niet blind op security-updates?
Afgelopen week kreeg ik de 5 januari-patch op m'n BB Priv, nou blij dat ik ben joh ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 21:08
SPOXYWOXY schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:34:
[...]

Ik begin ook echt ongeduldig te worden, benieuwd naar de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
vanWalsum schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:33:
[...]

Ik begin ook echt ongeduldig te worden, benieuwd naar de update.
Duurt volgens mij nog effe.

https://twitter.com/wheelergd/status/817426525951758336

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Ziet er naar uit dat Samsung ons voor gaat zijn met de update :(

https://androidworld.nl/n...-s7-edge-komt-17-januari/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Ja ik zag het ook al.
HTC komt in ieder geval niet meer geloofwaardig over, dit gaat hun weer zieltjes kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
HTC heeft 'm in principe al lang uitgerold, maar alleen in de VS. Dus 'voor zijn' is niet helemaal correct. Daarnaast zegt een uitrol op 17 januari niet dat dat ook meteen in Nederland is. Ik denk dat ze sowieso over februari heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Wij (MaximusHD) zijn op dit moment de nieuwste build aan het testen (2.41.401.3).
Deze moet heel erg dicht bij de final versie liggen of is wellicht de final versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeextreme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10-2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Nieuwe Build 2.41.401.3 staat online voor echte tweakers:

https://forum.xda-develop...-0-android-6-0-1-t3426671

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:20
Kijk, is dit dan waarschijnlijk de release build?

Ik zie dat deze alleen voor S-Off is. Is er ook al een zip bestand voor S-on en met een signature van HTC? Ik geloof dat die van het weekend gelekt was maar is inmiddels overal offline gehaald.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Heb niks gehoord van een lek.
Echter lang zal het tot officiële Ota niet meer duren en meestal vlak daarna zet HTC de officiële RUU online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
snah001 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:28:
Echter lang zal het tot officiële Ota niet meer duren en meestal vlak daarna zet HTC de officiële RUU online.
Is het zo dat de RUU's van HTC zelf komen of zijn er knappe koppen op XDA die dat zelf in elkaar zetten? Van de vorige OTA was er geen RUU. De vraag is: komt deze nu wel? Zoals ik je al eerder aan gaf: ik heb jouw RUU gebruikt, en volgens Llabtoofer geen OTA hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Komt omdat het een pré build was. Officiële Ota's werken alleen bij een voorgaande officiële build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:20
snah001 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:28:
Naja lek, de ruu heeft een paar uur op Android file host en xda gestaan maar is weer verwijderd.

Dan nog maar een paar dagen geduldig wachten!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purplizer
  • Laatst online: 07:57
graham wheeler
‏@wheelergd
@nicpol7 Open channel (unlocked) European HTC 10 will get Nougat in the next 2 weeks! We’re working with operators to align also.
Nog maximaal twee weken geduld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Laatste hierboven door mij aangehaalde build is door HTC geverifieerd bij Google t.b.v. Safetynet passing. (heb je nodig voor o.a. GooglePay)
Grote kans dus dat deze build de basis voor de officiële OTA naar Nougat is, maar je weet het maar nooit bij HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Ik kreeg de update vanmorgen binnen. Softwarenummer 2.41.709.3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

realphoenikx schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:15:
Hier nog niks, maar wel fijn dat ze aan het uitrollen zijn dus kan niet lang meer duren. 1.95.401.4. Voelt ineens alsof ik ouwe meuk draai als ik die softwarenummers zo eens vergelijk haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
realphoenikx schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:15:
Misschien handig om te vertellen of je (zoals imo wordt geïmpliceerd) een unbranded model (uit NL) hebt gekocht? Zo niet dan heeft bijna niemand daar hier wat aan natuurlijk. :P

*Update is hier nog niet binnen te halen iig.

Edit:
Amazon.de variant dus. Dat verklaart mogelijk wat. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door SmiGueL op 19-01-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
SmiGueL schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:29:
[...]

Misschien handig om te vertellen of je (zoals imo wordt geïmpliceerd) een unbranded model (uit NL) hebt gekocht? Zo niet dan heeft bijna niemand daar hier wat aan natuurlijk. :P

*Update is hier nog niet binnen te halen iig.

Edit:
Amazon.de variant dus. Dat verklaart mogelijk wat. ;)
Zo ver ik weet is dit software nummer van Taiwan.
Pagina: 1 ... 28 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [HTC 10] Accessoires
- Aanbiedingen, levertijden en prijzen: [HTC 10] Levertijden & Prijzen