• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
tiguan schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:01:
Ik kreeg die melding ook. €100,- korting op €749,- bij HTC zelf is natuurlijk totaal niet interessant. In de pricewatch kan je 'm al voor €624,- krijgen.

Ik ben zelf wel tevreden over de M8s, zeker sinds Android 6 er op staat, issie zeker niet traag meer. Android 6 maakt veel beter gebruik van de octacore die er in zit heb ik 't idee.
Volgens mij was de software nooit geoptimaliseerd voor de octa core heb ik het idee.

De 6.0 OTA update werkt bij mij niet (T-mobile)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16
Dat bedoel ik, sinds Android 6 dus wel :)

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:16
tiguan schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:01:
In de pricewatch kan je 'm al voor €624,- krijgen.
Voor die €624 krijg je een Duits model (en ben je afhankelijk van deze updates, en mogelijk ook garantie via Duitsland)
In NL webshops zitten niet onder de genoemde €649 aanbiedingsprijs.

[ Voor 14% gewijzigd door SmiGueL op 01-09-2016 17:06 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Clubbtraxx schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:53:
[...]

Dat is wel degelijk een vaak gehoorde klacht, dat branded versie's achter blijven,
Ik heb hier 2 jaar lang niets van gemerkt. Elke ota kwam bij mij gelijk met de wwe.

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:29
Update met security update van 1 augustus komt er aan: build 1.95.401.3
Er is ook nieuwe firmware maar zo te zien niks nieuws onder de zon.

[ Voor 32% gewijzigd door snah001 op 01-09-2016 20:11 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
Viper® schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:43:
Kreeg zojuist op mijn M8s een HTC melding over de 100euro korting op de HTC10.
grappig dat dit zo gepushed kan worden, in mijn ogen gewoon verkapte reclame.

HTC one mini vond ik een super toestel, totdat deze in de wc pot viel ;(
HTC M8s die ik nu heb vind ik minder, mede door de traagheid en software.
De HTC10 sla ik denk ik maar over, ga toch buiten HTC kijken, jammer want HTC had vroeger naar mijn idee best aardige toestellen.
Midrange toestellen vind je of super of minder en om die reden laat je het flagship device links liggen.
Eigenaardige redenatie maar goed. Leuk dat je dat even komt vertellen.

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
Petert87 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:12:
[...]

Ik heb hier 2 jaar lang niets van gemerkt. Elke ota kwam bij mij gelijk met de wwe.
Dan is Vodafone een positieve uitzondering. Om die reden zijn ze ws ook helemaal gestopt met branding aangezien ze er toch al weinig mee deden als ik jouw ervaringen zo lees.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mooie dubbelpost, goed bezig :D

De HTC reclame werkt in principe, ik kwam toch even kijken wat voor toestel de HTC10 was.
Vandaag is ook mijn HTC sense geupdate, direct een of andere wazige news republic app erop, blijkt dus weer door de update te komen, helemaal geen HTC voor mij meer

http://forums.androidcent...cing-blinkfeed-awful.html

T-Mobile branding is al tijden poep. Android updates die pas na 6 maanden beschikbaar zijn en dan nog niet eens werken.
Volgens mij beginnen mensen ook langzaam af te stappen van aanbieders met enorme 'bloatware' op hun toestellen en gaan de meeste voor standard Android.

De HTC toestellen zien er altijd wel super uit :9

[ Voor 3% gewijzigd door Viper® op 01-09-2016 21:41 ]

• snah001
Tja, als je geen HTC meer wil omdat er een app is bijgekomen die je zo kunt verwijderen dan kun je beter helemaal geen smartphone meer aanschaffen. Deze eigenaardigheid hebben ze wel allemaal.
O ja, en ook geen branded phone meer nemen maar dat wist je toch al wel?
De -10- is zo goed als bloatware free en wat je na aanschaf ermee doet bepaal je zelf.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• tiguan
Clubbtraxx schreef op donderdag 01 september 2016 @ 21:34:
[...]

Dan is Vodafone een positieve uitzondering. Om die reden zijn ze ws ook helemaal gestopt met branding aangezien ze er toch al weinig mee deden als ik jouw ervaringen zo lees.
Niet helemaal. Ik heb toch een paar irritante Vodafone apps op m'n telefoon staan. Al heb ik ze wel kunnen uitschakelen zonder te rooten. Dat scheelt al een hoop performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Clubbtraxx schreef op donderdag 01 september 2016 @ 21:34:
[...]

Bij de laaste 2 grote updates kwamen in Nederland de unbranded, Vodafone en T-Mobile gelijk.

Hier wordt bijvoorbeeld in de comments een melding gemaakt van iemand met T-Mobile branding die gelijktijdig de Lollipop update binnen krijgt: https://androidworld.nl/n...id-50-lollipop-nederland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenaciousC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 18:14
Golf2vr6 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:26:
[...]

Ik stuurde hem gelijk weer terug voor reparatie als ik hem zo belabberd terug kreeg.
Probleem is dat ik vrij zeker ben dat ze het scherm onmogelijk terug kunnen plaatsen zoals in de fabriek, heb dit zelfde probleem op nog plaatsen zien voorbij komen.
Dus eens het scherm van de HTC 10 vervangen moet worden ben je f'ed... Het vervangen scherm zal altijd dieper liggen :(
Stoor me hier verschrikkelijk aan, ziet er gewoon niet uit, zeker als je weet hoe mooi het voordien was met dat bovenop liggende scherm ;w

Nu, ik zit hier wel op HTC te bashen omwille van dewe crap service maar ik denk niet dat ze alleen zijn, vermoedelijk zou ik bij de andere grote spelers hetzelfde gehad hebben, gewoon slecht repareren ipv nieuw toestel te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Een nieuwe MaximusHD custom build is uit sinds gisteren gebaseerd op de nieuwe 1.95.401.3 build.

http://forum.xda-develope...-0-android-6-0-1-t3426671

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:05
TenaciousC schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:20:
[...]

Probleem is dat ik vrij zeker ben dat ze het scherm onmogelijk terug kunnen plaatsen zoals in de fabriek, heb dit zelfde probleem op nog plaatsen zien voorbij komen.
Dus eens het scherm van de HTC 10 vervangen moet worden ben je f'ed... Het vervangen scherm zal altijd dieper liggen :(
Stoor me hier verschrikkelijk aan, ziet er gewoon niet uit, zeker als je weet hoe mooi het voordien was met dat bovenop liggende scherm ;w

Nu, ik zit hier wel op HTC te bashen omwille van dewe crap service maar ik denk niet dat ze alleen zijn, vermoedelijk zou ik bij de andere grote spelers hetzelfde gehad hebben, gewoon slecht repareren ipv nieuw toestel te geven.
Gewoon via HTC zelf laten repareren.
Ik heb eens via repair van Vodafone laten doen, duurde lang en was niet goed.
Toen HTC gebeld, kwamen op een woensdag halen, vrijdag terug brengen.

Dus gewoon je verhaal doen bij HTC klantenservice.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandtair
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-01 20:18
Hebben jullie er ook last van dat wanneer Google met de aanraakgevoelige knop word gelanceerd het eerst op popt en dan begin je met tikken wanneer het opnieuw het toetsenbord en de schrijfbalk laad.
Waardoor wat ik al getikt heb ervoor komt te staan of ik een advertentie die achter het toetsenbord stond aantik.

T lijkt wel of Google niet geheel stabiel is op deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb deze vakantie voor 't eerst gemerkt dat de camera vaker niet goed autofocust.... Vooral met gladde oppervlaktes zoals een oneindig lang strand. Focus gaat hunten en ik krijg altijd een wazige foto. Mijn partners s6 gaat vlekkeloos. Heel soms heb ik 't ook gewoon bij' normale' scènes. Heel vreemd...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Een aantal weken geleden ben ik tijdens het hardlopen overvallen door een regenbui. Ik loop altijd met telefoon in mijn hand om de snelheid in de gaten te kunnen houden. Ik had geen mogelijkheid tot schuilen en ook geen waterdichte kleding aan, dus ik had geen andere keuze dan de telefoon zo goed mogelijk handmatig te beschermen tegen de regen. Ik heb daarbij de display steeds naar beneden gehouden, maar kon niet voorkomen dat het toestel toch de nodige regendruppels heeft opgevangen.

Bij thuiskomst reageerde het touchscreen nog maar gedeeltelijk. Heb het toestel afgedroogd en even laten liggen. Daarna bleek dat het touchscreen helemaal niet meer reageerde.

Via Coolblue is het toestel uiteindelijk bij een officiële HTC reparatiedienst terecht gekomen. Het eindoordeel luidt "onherstelbare oxidatieschade". Ik kreeg de keuze om het toestel - kapot - teruggestuurd te krijgen tegen betaling van de onderzoekskosten, óf het toestel te laten vernietigen. Dat laatste is gratis ;)

Na wat googlen ben ik erachter dat de IP rating van dit toestel 53 is en dat is ronduit slecht te noemen:
To put that IP rating into perspective, recently what we've seen with phones and smartwatches is an IP66 or IP67 rating. That first number means the phone has been rated to be dust tight, so there's no concern of particulates damaging the inside of your phone. The second number is all about how much water the phone can handle safely. A 6 in that second number means it's ok if it gets splashed or hit with a super soaker, but can't handle total submersion. A 7 in that slot means the phone can handle brief submersion, but nothing on purpose for any extended period of time.

As you can imagine, a 3 in that second number is not great. That means the phone can handle sprays up to 60 degrees from vertical, but cannot handle sprays of water from every direction. You'll be fine with the phone in your pocket should you be caught in the rain, but you'd better steer clear of water if your phone isn't being covered by something.
Gelukkig heb ik een buiten-de-deur verzekering en heb ik de huidige nieuwprijs vergoed gekregen. Ik ben me echter er nog op aan het bezinnen of ik dit toestel een tweede keer aan ga schaffen. Onherstelbaar beschadigd na een simpele regenbui vind ik een behoorlijke dealbreaker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsjaa HTC pretendeert ook niet dat het toestel waterdicht is natuurlijk... en wat is een 'simpele regenbui' :)
Fijn dat je het in ieder geval terug hebt gekregen. Aan welke andere devices zit je te denken qua aanschaf?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Da's wel apart. Ik heb m'n M8s laatst in de plee laten vallen. Hij deed wel een dagje raar, maar eigenlijk nooit verder problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:52
Heb je hem nu dan ook laten vernietigen?
Ik zou hem eens ultrasoon laten reinigen, is best de moeite waard lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
CLB schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:54:
Tsjaa HTC pretendeert ook niet dat het toestel waterdicht is natuurlijk... en wat is een 'simpele regenbui' :)
Fijn dat je het in ieder geval terug hebt gekregen. Aan welke andere devices zit je te denken qua aanschaf?
Het was zo'n regenbui waarin je toch wel in staat zou willen zijn om gewoon te bellen bijvoorbeeld. Je ziet wel eens mensen met autopech langs de kant staan, in de regen, bellend met de ANWB ofzo. Dat kan dus niet niet een HTC 10 en dat vind ik vrij ernstig.

Alternatieven zijn er voor mij eigenlijk niet. Ik blijf graag bij Android, dus een iPhone is in dat opzicht geen alternatief. De Samsung Galaxy S7 edge lonkt, maar de bijkomende bloatware en skin schrikken af. Misschien dat Google's Pixel iets is, maar dat is afwachten.
tiguan schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:56:
Da's wel apart. Ik heb m'n M8s laatst in de plee laten vallen. Hij deed wel een dagje raar, maar eigenlijk nooit verder problemen mee gehad.
Mijn oude trouwe M8 is nu ook weer in gebruik. Die heeft al heel wat regenbuien te verduren gehad en werkt nog steeds zoals het hoort :)
zzattack schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:57:
Heb je hem nu dan ook laten vernietigen?
Ik zou hem eens ultrasoon laten reinigen, is best de moeite waard lijkt me.
Interessant, is dat een serieuze optie dan? Ik vind de term "onherstelbaar" vrij onheilspellend en het feit dat het toestel opengemaakt is om te onderzoeken en daarmee nooit meer de oude wordt spreekt me ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:52
Het is vooral een serieuze optie als je na waterschade de batterij eruit haalt, hem niet probeert aan te zetten, en er snel bij bent. Opladen uit den boze. Maar na een waterschade van een matige regenbui geef ik het best kans.

• gjb85
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-08 13:22
MrEdge_ schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:10:

Mijn oude trouwe M8 is nu ook weer in gebruik. Die heeft al heel wat regenbuien te verduren gehad en werkt nog steeds zoals het hoort :)
Mijn trouwe M8 kan hopelijk weer even de kast in. Als het goed is krijg ik morgen na exact VIJF weken m'n '10' weer terug van Dynafix. Het was ook wel een ingewikkelde reparatie, scherm en behuizing vervangen 8)7

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:11
gr8lab schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:33:
[...]

Ben er toch maar voor gegaan. Het was een avondje werk, maar heb m'n 10 ge-debrand, cid is veranderd naar die van WWE en ben weer helemaal terug op stock. Alles werkt, inclusief werkmail.

Dus laat nougat maar komen :)
Welke handleiding heb je hier voor gevolgd? Vind er namelijk meerdere en wil ook graag maar WWE maar dan wel terug naar een non-rooted versie ivm werk policies?

• snah001
gjb85 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:26:
[...]

Mijn trouwe M8 kan hopelijk weer even de kast in. Als het goed is krijg ik morgen na exact VIJF weken m'n '10' weer terug van Dynafix. Het was ook wel een ingewikkelde reparatie, scherm en behuizing vervangen 8)7
Even in herinnering brengen: wat was er ook alweer met jouw -10- aan de hand?
Was dit een garantie geval?
Ken iemand in Zwitserland die had zijn scherm kapot (laten vallen op een spits voorwerp) en deze reparatie kostte hem € 200,-!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:24
tiguan schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:56:
Mijn M8 heeft ook in de plee gelegen en een keer in bad. (Tip: verlies je telefoon niet uit het oog als je dochter van 4 filmpjes op YouTube gaat kijken). Hij deed daarna even vreemd maar na een paar uur was er niks aan de hand.

Mijn 10 is al verschillende keren nat geworden (o.a. water en bier) en die deed het even raar (touchscreen) totdat ik hem goed afgedroogd had, daarna deed hij het weer normaal.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

• Golf2vr6
snah001 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:57:
[...]

Ken iemand in Zwitserland die had zijn scherm kapot (laten vallen op een spits voorwerp) en deze reparatie kostte hem € 200,-!
En zit het scherm er na reparatie goed in of ligt het te laag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Golf2vr6 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:07:
[...]
En zit het scherm er na reparatie goed in of ligt het te laag?
Ik heb begrepen dat deze na vervanging van het scherm er als nieuw uitzag en het scherm exact goed geplaatst was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenkokes
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-03-2024
Nadat ik mijn LG G4 verkocht had een dikke maand geleden, heb ik geprobeerd te wachten op de nieuwe Google Pixel telefoons. Maar ik kon mij niet meer inhouden. Gisteren de HTC 10 in zilver gekocht via Amazon.de. Kan eindelijk mijn oude vertrouwde M7 weer opgeborgen worden.

Can't wait.

• gjb85
snah001 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:57:
[...]

Er zat een deuk in de behuizing aan de achterkant en een barst in het scherm (ondanks een silicone case) nadat hij gevallen was op vakantie. Geen gevalletje garantie dus, maar gelukkig wel gedekt onder mijn reisverzekering. De reparatie kostte € 270.

Zodra ik hem terug heb zal eens kijken en posten hoe het scherm erin zit.

[ Voor 5% gewijzigd door gjb85 op 08-09-2016 09:47 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Berichten met betrekking tot bestellen en prijzen zijn hier offtopic en horen in: [HTC 10] Levertijden & Prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
snah001 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:17:
[...]

Ik heb begrepen dat deze na vervanging van het scherm er als nieuw uitzag en het scherm exact goed geplaatst was.
Nou @TenaciousC terug sturen dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8lab
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-09 22:07
cvs79 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:34:
[...]

Welke handleiding heb je hier voor gevolgd? Vind er namelijk meerdere en wil ook graag maar WWE maar dan wel terug naar een non-rooted versie ivm werk policies?
Met combineren van onderstaande handleidingen is het mij uiteindelijk gelukt.

Eerst rooten:
https://theunlockr.com/2016/08/14/root-htc-10/ (de sunshine methode werkte bij mij niet, dus heb dit via HTC website gedaan).

Vervolgens S-off en CID veranderen volgens de betreffende stappen alhier:
http://forum.xda-develope...onvert-htc-10-to-t3374593
(dus alsnog sunshine gebruikt om S-off te krijgen voor 25 dollar)

Hierna terug naar stock:
https://theunlockr.com/2016/08/18/unroot-htc-10/

Bij mij heeft dit gewerkt en ook de verschrikkelijke app die ik voor m'n werk moet installeren is tevreden en ziet niet dat m'n telefoon geroot is geweest.

Succes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjb85
Zojuist m'n 10 weer retour van Dynafix. Voor zover ik nu kan zien zit het scherm er netjes in. Ik zal vanmiddag/vanavond eens vergelijken met de 10 van m'n vriendin. Volgens mij is de reparatie dus wel goed gegaan _/-\o_

Toch te vroeg gejuicht. In portrait mode loopt er een horizontale (niet zichtbare) strook die gewoon niet reageert op aanrakingen. :( :(
Dinsdag kan het toestel weer retour..

[ Voor 29% gewijzigd door gjb85 op 09-09-2016 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Damned, daar zou je idd niet goed van worden.
Moet even afkloppen maar na meer dan 10 HTC toestellen heb ik nog nooit ook maar enig probleem gehad.
Dit alles is begonnen met de Qtek 9000 en heb nog steeds een volledig goed werkende HD2 naast een Tytn1, Tytn2, Sensation, Hox, M7, M8, M9 en nu dan een -10-.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-03 10:07
De HTC telefoons staan natuurlijk bekend om de goede geluidsopname.
Samen met de Lumia telefoons een van de weinige phones die bij luid volume niet gaat clippen / vervormen.

Zie bijv: YouTube: HTC 10 Club Audio Test

Heb nu zelf de m7, ook qua geluid perfect, maar vreemd genoeg kun je met de m7 alleen in stereo opnemen met de camera app.

Als je opneemt met een "audio only" app, dan is stereo wel is keuze beschikbaar, maar de uiteindelijke opname is dan mono (ofwel: links en rechts identiek geluid).

Nu vroeg ik me af: kun je met de HTC 10 inmiddels wel "audio only" in stereo opnemen?
Kan er weinig over vinden.

Er is op youtube een comparison, zie:
YouTube: HTC 10 vs M9, P9, 6s Plus, S7 edge: Microphone comparison with Dregas! , ook daar is v/d de HTC10 alleen een mono opname.

NB:
Op amazon.de is de HTC10 inmiddels voor Euro 549 verkrijgbaar (100 euro onder de laagste NL prijs!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:38

MM99

That is the way I am!

Hi, sinds gisteren eigenaar van een HTC 10. Erg mooie toestel. Alleen ben ik er niet echt tevreden over. Sinds dat ik hem heb, nog geen 24 uur, is die denk ik al 10 tot 15 keer al vastgelopen en van zelf herstart. De scherm bevriest, blijft zo paar seconde, dan start de telefoon opnieuw.
Na het herstarten vraagt die om fout rapportage op te sturen.

Hebben andere mensen hier last van? Is dit een bekende fout?

Ik heb al fabrieksinstellingen teruggezet, maar is nog steeds hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
MM99 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:25:
Hi, sinds gisteren eigenaar van een HTC 10. Erg mooie toestel. Alleen ben ik er niet echt tevreden over. Sinds dat ik hem heb, nog geen 24 uur, is die denk ik al 10 tot 15 keer al vastgelopen en van zelf herstart. De scherm bevriest, blijft zo paar seconde, dan start de telefoon opnieuw.

Ik heb hier nog nooit last van gehad, dus dat is wel vreemd.

Welke custom ROM is hier populair trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 16:17

Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. Wellicht helpt een hard reset? Anders zou ik ermee terug naar de winkel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001

Lijkt mij met 100% zekerheid niet goed.
Al eens met een andere simcard geprobeerd?
Als dat niet helpt dan als de wiedeweerga omruilen bij de zaak die je deze verkocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

@dimmak @SPOXYWOXY @snah001

Ik heb HTC maar even gebeld en zij zeggen ook stuur maar terug naar Vodofone (daar komt het vandaag, zakelijk abbo). Dit is blijkbaar geen voorkomende fout. Dus dan maar opsturen. Ik vraag wel een nieuwe, hopelijk hebben ze dat. Anders wordt het ben ik bang Samsung S7.
Domme vraag misschien, maar is het mogelijk om de kleuraccenten in de kalender-app van HTC aan te passen? Zie nu weer blauw/paars, terwijl dat gisteren de gehele dag weer rood was. Kan maar niet vinden waar dit aan gelinkt wordt, lijkt niks te maken hebben met de tijd bijvoorbeeld, zoals ik dacht dat het eerder was. :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 17:34
CLB schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:36:
Domme vraag misschien, maar is het mogelijk om de kleuraccenten in de kalender-app van HTC aan te passen? Zie nu weer blauw/paars, terwijl dat gisteren de gehele dag weer rood was. Kan maar niet vinden waar dit aan gelinkt wordt, lijkt niks te maken hebben met de tijd bijvoorbeeld, zoals ik dacht dat het eerder was. :)
Wordt dat niet gelinkt aan de agenda waarmee je de afspraak maakt? Bij mij is de PC Sync bijvoorbeeld blauw en Gmail okerkleurig.

• gizmobinky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
heb een vraagje, ik heb een tweedehands htc 10 gekocht en deze is super cid nu wil ik deze graag terug brengen naar de cid nummer van nederland of europa.

mijn vraag is dan ook wie weet wat het orginele cid nummer voor de htc 10 is, voor de unbranded nederland of europa.

de onderstaande link is voor wwe maar ik kan nergens nl vinden.

http://forum.xda-develope...10-stock-rom-ruu-t3378240

alvast heel erg bedankt.

[ Voor 23% gewijzigd door gizmobinky op 14-09-2016 10:50 . Reden: link toegevoegd ]

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:55
CLB schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:36:
Kun je bij de instellingen doen. Staan de kleuren bij de verschillende agenda's. Daar kun je ze ook aanpassen.
Neophyte_NL schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:16:
Wordt dat niet gelinkt aan de agenda waarmee je de afspraak maakt?
Bij mij is de PC Sync bijvoorbeeld blauw en Gmail okerkleurig.
Heb ik ook gedacht, maar gisteren was alles rood, nu alles weer blauw/paarsig...
Vroem schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:43:
Kun je bij de instellingen doen. Staan de kleuren bij de verschillende agenda's.
Daar kun je ze ook aanpassen.
Zou je ook kunnen stellen ja, maar ik maak afspraken in slechts één agenda...

Gaat niet om de kleur van de specifieke afspraken, maar echt om het menu, balk en dergelijke...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M1t3fhSx9B2PGvd3ByMGSAEP/medium.png

• koenkokes
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-03-2024
HTC 10 al bijna een week binnen. Wat een mooi robuust apparaat.
Jammer genoeg al 1x laten vallen, wat mij bijna nooit overkomt. Van vrij grote hoogte.

Overkomt bijna nooit eigenlijk dat ik mijn telefoon laat vallen. Maar goed.

Tot mijn verbazing valt de schade reuze mee. Zie foto's hieronder.
http://puu.sh/r9XjC/eb6ca96034.jpg
http://puu.sh/r9Xi8/52c5fcf5ca.jpg

*knip*. Dit valt onder fraude en is verboden hier te bespreken.

[ Voor 41% gewijzigd door rens-br op 15-09-2016 08:34 ]

Verwijderd

Afgelopen vrijdag heb ik mijn HTC 10 ontvangen en ik ben er zeer blij mee. Mooi, helder scherm (Tianma variant in mijn 10), geweldige audio via de koptelefoon en Sense bevalt mij uitstekend. Van wat ik tot nu toe gezien heb presteert de camera ook super.

Ik heb wel een vraag over het gebruik van de camera. Wanneer ik de app open gaat het scherm automatisch op volle helderheid staan en ik kan het menu niet naar beneden scrollen om het lager te zetten. Ik snap dat het zo altijd goed afleesbaar is maar ik zou liever de helderheid iets lager willen zetten. Bij slecht licht is de volle helderheid niet echt nodig. Weet iemand of het mogelijk is om dat aan te passen?

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
*knip*

@ dberkwood: Dit is bij alle laatste versies van HTC (M7, M8, M9) al zo geweest dat ik weet in ieder geval, heb het zelf nooit kunnen wijzigen zonder custom rom.

[ Voor 88% gewijzigd door rens-br op 15-09-2016 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Modbreak:Het bespreken hoe we van een beschadigde telefoon weer een nieuwe telefoon kunnen maken is verboden en valt onder fraude. De reacties heb ik verwijderd.

• snah001
gizmobinky schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:40:
heb een vraagje, ik heb een tweedehands htc 10 gekocht en deze is super cid nu wil ik deze graag terug brengen naar de cid nummer van nederland of europa.

mijn vraag is dan ook wie weet wat het orginele cid nummer voor de htc 10 is, voor de unbranded nederland of europa.

de onderstaande link is voor wwe maar ik kan nergens nl vinden.

http://forum.xda-develope...10-stock-rom-ruu-t3378240

alvast heel erg bedankt.
CID voor West-Europa (incl. NL) is:

HTC__034

• snah001
MM99 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:05:
@dimmak @SPOXYWOXY @snah001

Ik heb HTC maar even gebeld en zij zeggen ook stuur maar terug naar Vodofone (daar komt het vandaag, zakelijk abbo). Dit is blijkbaar geen voorkomende fout. Dus dan maar opsturen. Ik vraag wel een nieuwe, hopelijk hebben ze dat. Anders wordt het ben ik bang Samsung S7.
Heb mijn -10- ook met een zakelijk abbo. Als ik wilde (al eens gevraagd) kon ik zo in de winkel wanneer nodig het toestel omruilen bijv. als de kleur toch niet zou bevallen.
Vreemd dat je deze moet opsturen. Omruilen in de winkel kan niet?
Als het goed is heb je een zakelijk contactpersoon bij Vodafone die in 1 van de filialen bij jouw in de buurt kantoor houdt. Deze even mailen lijkt mij ook een goed idee.

• MM99

MM99

That is the way I am!

snah001 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:45:
[...]

Heb mijn -10- ook met een zakelijk abbo. Als ik wilde (al eens gevraagd) kon ik zo in de winkel wanneer nodig het toestel omruilen bijv. als de kleur toch niet zou bevallen.
Vreemd dat je deze moet opsturen. Omruilen in de winkel kan niet?
Als het goed is heb je een zakelijk contactpersoon bij Vodafone die in 1 van de filialen bij jouw in de buurt kantoor houdt. Deze even mailen lijkt mij ook een goed idee.
Ik heb het aan de verantwoordelijk in ons bedrijf overhandigd. Die heeft al laten weten dat ik binnnekort een nieuwe HTC 10 mag verwachten. Ik heb nu geen haast, heb tijdelijk vervangede toestel gekregen dat hier nog lag. Maar thanks voor de tip, als ik haas heb, ga ik dat voortaan wel doen.

• snah001
dimmak schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:31:
[...]

Ik heb hier nog nooit last van gehad, dus dat is wel vreemd.

Welke custom ROM is hier populair trouwens?
Wil je close to stock: HDMaximus (doe daar het testwerk voor)
Wil je wat uitgebreider met wat extra's: Leedroid of Ice
Wil je echt veel extra mods en functies: Viper

Ik hou van close to stock vanwege het feit dat je van al die mods slechts enkele gebruikt en de rest overkill is.
Up to you wat jij belangrijk vindt.

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
snah001 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:54:
[...]

Wil je close to stock: HDMaximus (doe daar het testwerk voor)
Wil je wat uitgebreider met wat extra's: Leedroid of Ice
Wil je echt veel extra mods en functies: Viper

Ik hou van close to stock vanwege het feit dat je van al die mods slechts enkele gebruikt en de rest overkill is.
Up to you wat jij belangrijk vindt.
True, bedankt. Ik ga eens kijken naar HDMaximus.

Verwijderd

Mijn telefoon is vandaag ook binnen en ben er super blij mee. (logisch)
Gelijk ook 2 updates gedaan, mijn software versie zit nu op 1.90 i.p.v. 1.80.

Enige nadeel is dat de batterij wel snel leeg raakt. Nog meer mensen die hier last van hadden?

• TenaciousC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 18:14
Golf2vr6 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:38:
[...]

Nou @TenaciousC terug sturen dan maar?
Interessant om te lezen indeed... maar dan weer een week m'n toestel moeten missen zonder 100% zeker te zijn van het resultaat... zie een reactie van iemand anders hier die merkte dat na de reparatie een deel van de touchscreen niet meer werkte...
Lijkt me beetje lotto spelen momenteel... ik twijfel :?

• gizmobinky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
snah001 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:41:
[...]

CID voor West-Europa (incl. NL) is:

HTC__034
Bedankt dan kan ik daarmee aan de slag.

Weet jij misschien ook wanneer de beveiliging update voor augustus of september binnen komt, ik zit nog op Juli.

inmiddels cid veranderd :)

Afbeeldingslocatie: https://i1060.photobucket.com/albums/t442/gizmobinky/adb_zpsvkazzv0z.png

[ Voor 35% gewijzigd door gizmobinky op 15-09-2016 23:28 ]

• snah001
Heb je een custom rom dan heb je, wanneer je de update hebt uitgevoerd, de augustus patch er al in zitten,
HTC zit c.a. 30+ dagen na publicatie door google

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 11:40
CLB schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:56:
[...]

Zou je ook kunnen stellen ja, maar ik maak afspraken in slechts één agenda...

Gaat niet om de kleur van de specifieke afspraken, maar echt om het menu, balk en dergelijke...
Volgens mij zijn dat je thema kleuren en is dat aan te passen bij Thema's
Upbeat schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 00:41:
Volgens mij zijn dat je thema kleuren en is dat aan te passen bij Thema's
Hmm thanks, lijkt er inderdaad wel op... Apart wel zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 21:55
Sinds kort ben ik ook eigenaar van een HTC 10 Grey. Ik ben er blij mee. Ik zijn wel 2 minpunten.

- Slecht lak. Ik heb na een paar weken al beschadigingen aan de zijkanten en randjes. Ik heb direct maar een Dbrand skin besteld via ebay. Ik wil geen case gebruiken.
- vingerafdruk scanner vindt ik iets minder dan die van de Galaxy s7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Nieuwe update is beschikbaar: 1.95.401.3 (526,58MB)

Change log:
  • Meest recente Android beveiligingsupdate
  • Batterij/Warmte optimalisatie voor Pokémon Go :+
  • Systeemverbeteringen

[ Voor 63% gewijzigd door SPOXYWOXY op 20-09-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Custom Rom's hebben deze update al weken.
Nu pas wordt de OTA uitgerold!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb sinds 2 weken dat het eventjes duurt voordat de telefoon reageert op het insteken van de stekker. Soms duurt het 10 seconde, soms moet ik em opnieuw erin steken en ik heb het met beide laders: zowel de quickcharge lader als de HTC One M8 lader.
Zou het aan het kabeltje liggen?

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Pinocan1980
SPOXYWOXY schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:58:
Nieuwe update is beschikbaar: 1.95.401.3 (526,58MB)

Change log:
  • Meest recente Android beveiligingsupdate
  • Batterij/Warmte optimalisatie voor Pokémon Go :+
  • Systeemverbeteringen
Kan ik na de update nog rooten of moet je dan weer wachten tot er nieuwe root methode gevonden wordt?

• SPOXYWOXY
Pinocan1980 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:16:
[...]

Kan ik na de update nog rooten of moet je dan weer wachten tot er nieuwe root methode gevonden wordt?
Durf ik niet te zeggen, mijn telefoon is niet geroot.

• snah001
Deathchant schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:27:
Ik heb sinds 2 weken dat het eventjes duurt voordat de telefoon reageert op het insteken van de stekker. Soms duurt het 10 seconde, soms moet ik em opnieuw erin steken en ik heb het met beide laders: zowel de quickcharge lader als de HTC One M8 lader.
Zou het aan het kabeltje liggen?
Gebruik je de officiële kabel die je bij de -10- gekregen hebt icm de Quickcharger 3?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ja, ik heb geen ander kabeltje, dus ik gebruik gewoon de originele

• Pinocan1980
Hoi, heeft de HTC 10 een optie voor slimme netwerkwissel? Ik moet nu constant handmatig overschakelen naar de wifi repeteren boven en als ik weer beneden ben naar de router beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Pinocan1980 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 23:34:
Hoi, heeft de HTC 10 een optie voor slimme netwerkwissel? Ik moet nu constant handmatig overschakelen naar de wifi repeteren boven en als ik weer beneden ben naar de router beneden.
HTC 10 heeft dat inderdaad niet. Maar als je beide apparaten voorziet van dezelfde naam, dan kiest de HTC vanzelf de sterkste uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Pinocan1980 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 23:34:
Ik gebruik zelf de volgende app hiervoor: WiFi Prioritizer

Je kan volgorde aangeven en bij welke sterkte de app moet disconnecten of connecten

Google Play: WiFi Prioritizer

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
FongWan schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:04:
[...]

Ik gebruik zelf de volgende app hiervoor: WiFi Prioritizer

Je kan volgorde aangeven en bij welke sterkte de app moet disconnecten of connecten

Google Play: WiFi Prioritizer
Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Tijd geleden had ik een probleem dat mijn SD kaart de hele tijd ge-eject werd, heb hem doen van interne opslag geformatteerd naar externe opslag. Heeft een tijdje goed gewerkt maar nu crashed Google Play constant en als ik de laatste update wil installeren zegt hij dat mijn SD kaart als "read only" is ingesteld. Is mijn telefoon naar de gallemiezen of de SD kaart? Heb helaas geen andere SD kaart om te testen :F

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:55
Slavy schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:16:
Tijd geleden had ik een probleem dat mijn SD kaart de hele tijd ge-eject werd, heb hem doen van interne opslag geformatteerd naar externe opslag. Heeft een tijdje goed gewerkt maar nu crashed Google Play constant en als ik de laatste update wil installeren zegt hij dat mijn SD kaart als "read only" is ingesteld. Is mijn telefoon naar de gallemiezen of de SD kaart? Heb helaas geen andere SD kaart om te testen :F
Ik had dat probleem ook en heb hem toen in het toestel geformatteerd... sindsdien werkt het wel gewoon...

(heb je nu alleen niet zoveel meer aan ben ik bang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Eerst een back-up maken van de sd kaart op de computer en dan formatteren in het toestel en dan kijken of het werkt. Als dit niet werkt dan het toestel resetten maar dan moet je hem wel opnieuw instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loeks
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-04 11:25
Ik kan 'niet storen' niet meer uitschakelen, iemand hier ervaring mee? ( HTC 10 )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loeks
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-04 11:25
MAkS1 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:13:
Ik vind alles aan mijn 10 geweldig op de notificatie led na. Deze blijft gewoon knipperen, ook als ie op niet storen staat. Dit stoort mijn nachtrust. Overdag wil ik de led wel gebruiken.. Wie weet de oplossing?
Phone met het scherm naar beneden neerleggen, heb je geel last meer van het geknipper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:10
Loeks schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:16:
Ik kan 'niet storen' niet meer uitschakelen, iemand hier ervaring mee? ( HTC 10 )
had het vorige week ook een keer, er zijn meer mensen met dit probleem en dit loste het ook op voor mij:
I took the volume down to vibrate and then one more down to total silence. When I brought it up again, the priority was gone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Waarschijnlijk hebben wij medio volgende week de eerste Nougat build in ons bezit (MaximusHD).
Wellicht al eerste tests eind van die week. Ben benieuwd hoe die presteert met nieuwe Sense 8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petert87
snah001 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:12:
Waarschijnlijk hebben wij medio volgende week de eerste Nougat build in ons bezit (MaximusHD).
Wellicht al eerste tests eind van die week. Ben benieuwd hoe die presteert met nieuwe Sense 8.
Ik denk dat het uiterlijk weinig nieuws met zich mee brengt. Nu hebben we ook Sense 8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Is helaas nog een watermarked testbuild vol met debugging stuff en helaas niet goed genoeg om een stbiele build van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Heb hem nu ook.
Maar zit met een vraag, dat pinnetje om de simtray te openen, zit dat in de doos? Ik krijg het niet gevonden.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Ja die zit volgens mij vlak onder de telefoon boven de overige doosjes. Het is een metalen rechthoekig vormig dingetje met HTC eruit gegraveerd van nog geen vierkante cm. Als je deze uit de doos pakt zie je (pas) dat er ook een pinnetje aan vast zit, hiermee moet je die trays openen. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door SmiGueL op 13-10-2016 21:37 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

SmiGueL schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:31:
Ja die zit volgens mij vlak onder de telefoon boven de overige doosjes. Het is een metalen rechthoekig vormig dingetje met HTC eruit gegraveerd van nog geen vierkante cm. Als je deze uit de doos pakt zie je (pas) dat er ook een pinnetje aan vast zit, hiermee moet je die trays openen. ;)
Dankje, daar heb ik idd overheen gekeken.
Vroeger had HTC ook veel eigen apps (toen ik een one s had). Die lijken allemaal weg te zijn, kun je die nog ergens vandaan toveren? Zijn er sowieso apps welke ik mis.

Tevens heb ik geen idee wat ik met blinkfeed moet. Het lijkt niets te doen :?.

Overigens nog een vraag, hoe pas je je meldingen deuntje aan met een eigen toon?
IK kan alleen uit de standaard deuntjes kiezen.

[ Voor 7% gewijzigd door icecreamfarmer op 14-10-2016 10:11 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Nieuwe build is onderweg (nog niet via ota, dat duurt langer), vermoedelijk minimaal de "maandelijkse" security update:

1.95.401.4

Gaan we na binnenkomst direct voor een update voor MaximusHD mee aan de gang.
Wordt vervolgd.

[ Voor 40% gewijzigd door snah001 op 14-10-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:57:
[...]

Vroeger had HTC ook veel eigen apps (toen ik een one s had). Die lijken allemaal weg te zijn, kun je die nog ergens vandaan toveren? Zijn er sowieso apps welke ik mis.

Overigens nog een vraag, hoe pas je je meldingen deuntje aan met een eigen toon?
IK kan alleen uit de standaard deuntjes kiezen.
Ik wil HTC Gallery en HTC Music terug :'( , vind Google Photos & Music echt niks en kan er maar niet aan wennen.
Sideloaden van de apps zorgt voor problemen in de zin van dat bewerkte foto's niet opgeslagen kunnen worden bij de Gallery en de Music app helemaal niet werkt meen ik.
Iemand andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
icecreamfarmer schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:57:
Dit was ook het eerste wat mij opviel.. Maar niet getreurd op *knip* staan ze sowieso wel allemaal (ook wel enkele in de Play Store uiteraard)

- HTC Internet heeft de Quick Controlls welke echt zeeeeeer fijn werken.. Tenzij ik met Chrome iets over het hoofd zie werkt het navigeren tussen bookmarks echt vele malen sneller.
- HTC Gallery ook gelijk weer terug gezet. Werkt zoals ik gewend ben en alles wordt netjes per folder gesorteerd weergegeven. :)
Geen ervaring mee, op m'n M7 wel eens gebruikt maar de HTC's daarna nooit meer.
Deze kun je bij een longpress en 'Manage home screen pages' gewoon disablen als je toch niet weet wat je ermee moet. ;)
Majesty schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:01:
Ik wil HTC Gallery ... terug :'( , vind Google Photos ... echt niks en kan er maar niet aan wennen.
Sideloaden van de apps zorgt voor problemen in de zin van dat bewerkte foto's niet opgeslagen kunnen worden bij de Gallery.
Iemand andere ervaringen?
Ja, Een foto bijsnijden, filteren, en een paar lijntjes erin tekenen en opslaan werkt hier perfect. Net als op de M8..

Zeg je dit nu zonder dat je het zelf hebt getest?.. :+ :X

Linken naar APK files is niet toegestaan.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 14-10-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
SmiGueL schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:25:
[...]

Dit was ook het eerste wat mij opviel.. Maar niet getreurd op [mbr]*knip*[/] staan ze sowieso wel allemaal (ook wel enkele in de Play Store uiteraard)

- HTC Internet heeft de Quick Controlls welke echt zeeeeeer fijn werken.. Tenzij ik met Chrome iets over het hoofd zie werkt het navigeren tussen bookmarks echt vele malen sneller.
- HTC Gallery ook gelijk weer terug gezet. Werkt zoals ik gewend ben en alles wordt netjes per folder gesorteerd weergegeven. :)

Ja, Een foto bijsnijden, filteren, en een paar lijntjes erin tekenen en opslaan werkt hier perfect. Net als op de M8..

Zeg je dit nu zonder dat je het zelf hebt getest?.. :+ :X

[mbr]Linken naar APK files is niet toegestaan.[/]
Op je vingers getikt, dat zal je leren! ;)
Haha, uiteraard had ik het getest. Maar omdat ik al mijn foto's automatisch op laat slaan op mijn SD kaart, werkt het schrijven naar de SD kaart niet en dus het opslaan niet, na kroppen etc.
Maar goed, laat ik dat dan gewoon maar met Snapseed doen, in ieder geval fijn dat het voor de rest wel werkt.

HTC Music daarentegen crasht meteen bij het starten. Laat ik nu net een groot muziekluisteraar zijn op m'n telefoon. Toch maar even op zoek naar een andere muziek app die niet zo lelijk (en traag) als Google Music is.

HTC Sense Input gaat ook niet helaas, moet je losse apk voor woordenvoorspelling downloaden, dat lukt nog, maar wanneer die geïnstalleerd is komt 'ie er niet tussen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
HTC Sense Input draait hier perfect.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/dt6p4ihx1s49bhe/2016-10-14%2020.44.27.png

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/wpuy9xhj0tylcmp/2016-10-14%2020.45.07.png

[ Voor 72% gewijzigd door Golf2vr6 op 14-10-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, mij mag ook iemand uitleggen hoe ie het bewerken en opslaan van foto's op de sdkaart voor elkaar krijgt. Ik heb tig versies van gallery gesideloaded maar niks lijkt te werken.

Daarnaast, wanneer ik Google photos eraf mik en alleen de gallery installeer, dan is er geen koppeling tussen de camera app en HTC gallery. Wanneer je dan een foto maakt en in de camera app op je foto klikt om te bekijken dan opent ie deze dus niet in de HTC gallery maar met de default Android image viewer. Zodra je googlephotos installeert, legt ie deze link dus wél...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Deathchant schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 01:52:
Nou, mij mag ook iemand uitleggen hoe ie het bewerken en opslaan van foto's op de sdkaart voor elkaar krijgt. Ik heb tig versies van gallery gesideloaded maar niks lijkt te werken.

Daarnaast, wanneer ik Google photos eraf mik en alleen de gallery installeer, dan is er geen koppeling tussen de camera app en HTC gallery. Wanneer je dan een foto maakt en in de camera app op je foto klikt om te bekijken dan opent ie deze dus niet in de HTC gallery maar met de default Android image viewer. Zodra je googlephotos installeert, legt ie deze link dus wél...
Semi-soortgelijk probleem had ik gister.
HTC agenda kon mijn gmail agenda's niet vinden na verse installatie van custom rom. Eenmaal Google Agenda geïnstalleerd werden ze ineens zichtbaar in de HTC agenda app.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Een uitleg erbij zou fijn zijn, of custom rom? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-03 10:07
Had ook al even een topic geopend op XDA.
Bij schemer heb ik bij opnemen van video (erg) last van flikkerende opnames (ook al op de preview te zien).

Voorbeelden:
1. YouTube: HTC 10 exposure / autofocus flickering II
2. YouTube: HTC 10 exposure / autofocus flickering

De Auto Exposure lijkt teveel / te snel te switchen bij wijzigingen in de lichtsterkte.

Firmware HTC 10:
1.95 / 1.95.401.3

Camera Version:
8.10.763406

Voor nu lijkt de enige oplossing: AE/AF te locken (preview aantal seconden "ingedrukt houden")

Dit lijkt een software issue, maar ik zou veel meer klachten verwachten als dit bij iedereen voor zou komen, want binnen-opnames zijn nu bijna onmogelijk te maken. Zie er in de reviews eigenlijk ook niks over terug.

Bij normaal daglicht zijn de video opnames prima!
Foto's zijn ook prima!

Suggesties? Of is het misschien toch een hardware issue ?

[ Voor 5% gewijzigd door jan100 op 16-10-2016 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Het viel me op dat mijn HTC 10 zowel bij de 2.4Ghz als de 5Ghz band een LINK SPEED aangeeft van 54 Mb/s
Nu wil ik niet zeggen dat het traag is, maar ik neem aan dat er ergens een instelling niet goed staat waardoor hij niet op volledige snelheid werkt..?

Als ik vanaf dezelfde plek (NAAST de router, een Netgear WNDR4700, op een halve meter afstand) met mijn One M8 verbind, dan komt deze op veel hogere snelheden (72Mb/s en 150Mb/s)
Toch zowat een factor 3 sneller.. :/

HTC One M8 2.4GhzHTC One M8 5GhzHTC 10 2.4GhzHTC 10 5Ghz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dxSdFs9ze2Xo8wCVvz4NZs9E/full.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mx71ZtuzQUEettasqJPV3re0/full.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WZwcjHpqPVUcGtXvYd3Plrzb/full.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TDMKwvfQx0UZR2pJPSmlvkXC/full.png

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Geprobeerd:
- Beide telefoons wifi uit/aan gezet
- Zowel de HTC M8 als de 10 een reboot gegeven
- Router tijdelijk van het net gehaald
- Router tijdelijk even op TKIP gezet, daarna weer naar WPA2 AES
- Router tijdelijk even op 54Mb/s gezet (toen gaf de M8 wel 54Mb/s link speed aan), daarna weer op de max. van 450Mb/s
- Op de 10 onder geavanceerd de 'wifi optimization' zowel aan- als uit getest staat op de M8 std aan)
- In de recovery m'n cache gewist

Nog proberen:
- Op m'n werk op een 2.4GHz en 5GHz AP verbinden, en kijken of de snelheid hier wel hoger wordt.
(Dit om een probleem het m'n AP uit te sluiten)

Beide telefoons draaien de laatste update (M8=Android 6.0 | 10= Android 6.0.1 update v1.95.401.3)

De M8 blijft consequent op 150Mb/s verbinden, en de 10 op 54Mb/s.. :'(
Iemand die ditzelfde heeft (of wel met een hogere snelheid kan verbinden) of nog suggesties om te proberen?

Edit:
- Ziggo Speedtest werkt niet i.v.m. flash
- Speedtest.nl is mij veel te onbetrouwbaar (en haalt op beide telefoons geen 54Mb/s)
- Speedtest.net app werd eerder ook gelimiteerd (maar zal deze als de rest niet werkt eens proberen)
- 100MB data files van deze speedtest site komen met ~2,5MB/s binnen..

Edit2:
Het ligt mogelijk aan m'n router.. :| Op het werk draait hij op 2.4 GHz 240 Mb/s en op 5GHz 300Mb/s link speed.

[ Voor 17% gewijzigd door SmiGueL op 17-10-2016 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwartR
  • Laatst online: 18-09 13:13
Al een speedtest geprobeerd? Haalt de 10 daar niet gewoon hogere snelheden dan 54Mbps op 5GHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
^Dit, heb je al een speedtest geprobeerd?
Bij mij staat er 300 Mbps (5ghz) en 130 Mbps (2.4ghz).
Haal download snelheden van 19 mb/s op mijn 150 Mbit lijn.
Dat ziet er niet goed, heb hier geen last van. Je draait alles stock?

[ Voor 16% gewijzigd door Majesty op 16-10-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Zijn klaar met testen van nieuwe build 1.95.401.4.
Gelukkig dit keer geen firmware update maar wel:
- updated camera libs
- Updated SystemUi
- Minor fixes and tweaks

Update voor MaxiumusHD users is als OTA beschikbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door snah001 op 17-10-2016 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Majesty schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:32:
[...]

Een uitleg erbij zou fijn zijn, of custom rom? :)
Gewoon stock en geïnstalleerd met apk's hier uit de thread in een discussie over TouchPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 08:36

netblade

Sunrise

Nou de HTC Browser is ook niet meer
https://nl.hardware.info/...-meeleveren-eigen-browser
Gaan ze dat drakenpakket chrome als alternatief aanbieden.

Blijft weinig meer over softwarematig van htc toestellen.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Pagina: 1 ... 26 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [HTC 10] Accessoires
- Aanbiedingen, levertijden en prijzen: [HTC 10] Levertijden & Prijzen