Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 15:14
Maarten00 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:43:
[...]

[...]

Ik denk dat jullie meer lotgenoten zullen vinden in het Levertijden topic :)

[...]

Zelf niet geprobeerd, maar ik vind hier een filmpje dat schijnbaar in 60 FPS is opgenomen met de HTC 10. [video]

De camera is wat mij betreft verder prima, maar ik gebruik hem eerlijk gezegd amper. Er zijn wel heel wat sample foto's voorbij gekomen een flink aantal pagina's terug, ruim twee weken geleden denk ik.

GPS issues heb ik persoonlijk geen last van, maar ik heb GPS/Wifi/Data ook altijd aan staan. Net wifi en data even uitgeschakeld en had alsnog in 10-15s een fix met 8+ satellieten. Bij mij totaal geen probleem dus.
Dit is 4k met 60fps,

Is er geen mogelijkheid fullhd met 60 fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob16
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-04 13:57
Jassy schreef op zondag 29 mei 2016 @ 09:52:
Ik heb al een reboot gedaan, alles.. Ik kan denk ik nog maar twee dingen proberen:

- Uit het betaprogramma stappen en met de laatste officiële versie proberen
- Whatsapp verwijderen en opnieuw installeren.
Ik heb hierover contact gehad met zowel HTC als Whatsapp en Whatsapp kan simpelweg niet overweg met MKV, en dus zul je moeten filmen in FullHD en niet met de hoge resolutie audio. Dan is het in mp4, en kan whatsapp het gewoon versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:37
Bob16 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:42:
[...]

Ik heb hierover contact gehad met zowel HTC als Whatsapp en Whatsapp kan simpelweg niet overweg met MKV, en dus zul je moeten filmen in FullHD en niet met de hoge resolutie audio. Dan is het in mp4, en kan whatsapp het gewoon versturen.
Aha, kijk, dank je wel voor jou bericht! Nu werkt alles inderdaad. Ik hoop dat men dit nog snel fixed zodat we de mkv files wel kunnen versturen!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 13:54
Probook8979 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:03:
[...]

Dit is 4k met 60fps,

Is er geen mogelijkheid fullhd met 60 fps?
Eerlijk gezegd geen idee, bij de keuzeopties staat alleen 4k en Full HD. Volgens mij betekent dat in beide gevallen volgens de spec gewoon 30fps. Er staat verder geen extra optie om de framerate aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
*nevermind*

[ Voor 158% gewijzigd door dafmay op 31-05-2016 16:37 . Reden: niet meer nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09 22:04
Eindelijk mijn 10 kunnen oppikken, VF had er 3 stuks binnengekregen waarvan er dus 1 voor mij was.
Nu vanavond er mee aan het werk.
En hij/zij heeft een Sharp panel.

[ Voor 11% gewijzigd door snah001 op 31-05-2016 15:05 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:16
Wat voor screen-on-time halen jullie? Ik zit op net iets meer dan 4 uur. Doe er gemiddeld zo'n 1.5 dag mee (1 keer 2 dagen gehaald bij weinig gebruik).

[ Voor 17% gewijzigd door Southern Sun op 31-05-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Southern Sun schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:01:
Wat voor screen-on-time halen jullie? Ik zit op net iets meer dan 4 uur.
Haal ik makkelijk en ligt natuurlijk nogal aan de instellingen, helderheid, apps en dergelijke.
Is hier gemiddeld rond de 50%, waarbij het ook ligt aan wat je doet: filmpjes kijken of browsen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
CLB schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:05:
[...]

Haal ik makkelijk en ligt natuurlijk nogal aan de instellingen, helderheid, apps en dergelijke.
Is hier gemiddeld rond de 50%, waarbij het ook ligt aan wat je doet: filmpjes kijken of browsen.
Helderheid zo'n 55-60%, idd vergeten toe te voegen. Voornamelijk browsen/appen met af en toe dumpert of youtube. Was even benieuwd of 4u juist gemiddeld of laag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt als een goed gemiddelde. Als ik series kijk die op het toestel zelf staan
wordt mijn onscreen-tijd nog stukken langer wel, internet / streamen slurpt wel wat.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand zijn camera al eens gebruikt met flitslicht ik krijg alleen maar wazige foto's. Hebben hier meer mensen last van of is het een software fout die in mijn HTC 10 is in geslopen bij installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpudNL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-07 20:49
snah001 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:13:
Eindelijk mijn 10 kunnen oppikken, VF had er 3 stuks binnengekregen waarvan er dus 1 voor mij was.
Nu vanavond er mee aan het werk.
En hij/zij heeft een Sharp panel.
Ik mocht hem ook vandaag ophalen in de VF winkel _/-\o_ . En ook een Sharp scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Het lijkt er haast op dat de nieuwe batch alleen de Sharp schermen heeft, zouden ze van de Tianma schermen zijn afgestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 21:59
Die piep begint nu wel heel erg vervelend te worden vooral als ik s'avonds in bed lig, ik hoop maar gauw dat het snel verholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 21:27
Het energieverbruik valt me toch wel zwaar tegen. In standby is ie ontzettend zuinig, maar in gebruik gaat ie voor mijn gevoel veel sneller leeg dan mijn oude M8.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Veneficus schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:32:
Het energieverbruik valt me toch wel zwaar tegen. In standby is ie ontzettend zuinig, maar in gebruik gaat ie voor mijn gevoel veel sneller leeg dan mijn oude M8.
Heb je al bij je batterijgebruik of met GSAM bijvoorbeeld gekeken waar dit in zit? En hoeveel SOT haal je met welke helderheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:50
Veneficus schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:32:
Eens, ik heb precies hetzelfde. Ik dacht in eerste instantie dat het kwam omdat ik er meer mee deed in de eerste week, maar ik heb het nog steeds. Hij is natuurlijk zo opgeladen, dat scheelt, maar bij mijn gebruik (veel browsen, veel youtube, locatie aan) is die absoluut sneller leeg dan mijn M8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In sommige testen zien we dan ook een betere accuduur voor de One M8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Heb de 10 gisterenavond unloocked, geroot (systemless) en alle apps teruggezet met Titanium.
Blijf voorlopig op stock rom zodat ik snel (1.53 komt er aan) terug kan en de ota kan flashen.
Accuduur kan ik weinig van zeggen maar over 6 uur vannacht 4% verloren.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:06
snah001 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:55:
Heb de 10 gisterenavond unloocked, geroot (systemless) en alle apps teruggezet met Titanium.
Blijf voorlopig op stock rom zodat ik snel (1.53 komt er aan) terug kan en de ota kan flashen.
Accuduur kan ik weinig van zeggen maar over 6 uur vannacht 4% verloren.
Ik ga het van de week ook doen. Ik ga overigens niet meer terug, custom roms zijn er nagenoeg altijd direct bij release van een nieuwe base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
Ik haal nu een screen on time van 6 uur met nog 10%, vind ik nog best netjes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Fusionmania schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:41:
Ik haal nu een screen on time van 6 uur met nog 10%, vind ik nog best netjes! :)
Met wat voor helderheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Laatst online: 21-09 22:45
Patrick V. schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:25:
[...]

Ik ga het van de week ook doen. Ik ga overigens niet meer terug, custom roms zijn er nagenoeg altijd direct bij release van een nieuwe base.
Firmware komt niet met een custom rom. Dat upgrade je alleen met een officiële ota op stock of door handmatig te flashen wat alleen kan als je toestel S-OFF is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
Voor buiten in de zon 80%, binnen 50% en savonds al richting de 20% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:06
ViNOK16Bit schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:04:
[...]

Firmware komt niet met een custom rom. Dat upgrade je alleen met een officiële ota op stock of door handmatig te flashen wat alleen kan als je toestel S-OFF is.
De custom rom bouwers leveren deze er wel altijd bij. Ik ga 'm overigens ook S-OFF maken, vergeten erbij te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marek965
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 08:31
Hier ook tussen 6 en 7 uur sot. Helderheid gemiddeld op 50%. Best ok, komende van een Sony z2 die meestal 8 haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

snah001 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:55:
Zou jij kunnen uitleggen wat je gedaan hebt om root te verkrijgen en hoe je weer terug kan om OTA's te ontvangen? Als je TWRP recovery installeert dan krijg je geen OTA meer dus ik ben erg benieuwt naar jou methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
marek965 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:11:
Hier ook tussen 6 en 7 uur sot. Helderheid gemiddeld op 50%. Best ok, komende van een Sony z2 die meestal 8 haalde.
Dan doe ik toch iets fout. Eens kijken of ik teveel op de achtergrond heb gebeuren (email synchronisatie, locatieservice oid) en de helderheid nog iets terugschroeven kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Laatst online: 21-09 22:45
Patrick V. schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:21:
[...]

De custom rom bouwers leveren deze er wel altijd bij. Ik ga 'm overigens ook S-OFF maken, vergeten erbij te vermelden.
Custom roms zijn gebaseerd op een firmware versie zoals bijvoorbeeld 1.30.401.1. Maar met het flashen van een rom update je niet de partities zoals bij een firmware upgrade. Firmware flash je dus apart, zie dit xda topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
GKW schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 06:45:
[...]

Zou jij kunnen uitleggen wat je gedaan hebt om root te verkrijgen en hoe je weer terug kan om OTA's te ontvangen? Als je TWRP recovery installeert dan krijg je geen OTA meer dus ik ben erg benieuwt naar jou methode.
Allereerst moet je un-locken via HTC-Dev. Let wel op dat je telefoon dan wel gewist wordt en teruggezet wordt naar fabrieksinstellingen. Dus alles backuppen en ext.Sd-kaart eruithalen al zou die niet gewist moeten worden echter gewoon voor het geval.
Na unlocken kun je de ext.Sd-kaart er weer terug in doen en niet vergeten de juiste SuperSu V3.74-2 met force-encrypt op het kaartje te zetten.
Daarna laatste TWRP via adb/fastboot erop flashen en daarna rebooten in recovery.
In TWRP aangeven dat je Read-Only (system) wil blijven!!
Nu in TWRP de SuperSu file die op het kaartje staat flashen en daarna rebooten.
Zo, nu kun je de telefoon helemaal inrichten naar smaak en o.a. Titanium backup gebruiken en andere apps die root nodig hebben.
Officiële Ota meldingen krijg je gewoon binnen en download je ook gewoon. Na downloaden NIET installeren maar Ota bestand opzoeken en naar jouw ext.Sd-Kaart kopieren als backup.
Nu download je van XDA van jouw stock Rom het recovery bestand want die heb je zo nodig.
Ga naar de app SuperSu op je telefoon en unroot het toestel.
Flash nu de gedownloade stock revocery via Adb/Fastboot terug naar je toestel.
Als je nu boot ben je weer helemaal stock en volgens mij kun je nu, ondanks dat je unlocked bent, gewoon de Ota weer accepteren en installeren.
Succes ermee, overigens Ota 1.53.401.13 komt er binnenkort aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
In Duitsland wordt 1.53 al uitgerold, zal nu niet meer lang duren :P
Oa camera, stability en Wi-Fi improvements
http://www.androidicecrea...update-1-53-206-6-666190/

[ Voor 12% gewijzigd door Fusionmania op 02-06-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

snah001 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:07:
[...]

Allereerst moet je un-locken via HTC-Dev. Let wel op dat je telefoon dan wel gewist wordt en teruggezet wordt naar fabrieksinstellingen. Dus alles backuppen en ext.Sd-kaart eruithalen al zou die niet gewist ...
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 23:31
snah001 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:07:
[...]

Allereerst moet je un-locken via HTC-Dev. Let wel op dat je telefoon dan wel gewist wordt en teruggezet wordt naar fabrieksinstellingen. Dus alles backuppen en ext.Sd-kaart eruithalen al zou die niet gewist moeten worden echter gewoon voor het geval.
Na unlocken kun je de ext.Sd-kaart er weer terug in doen en niet vergeten de juiste SuperSu V3.74-2 met force-encrypt op het kaartje te zetten.
Daarna laatste TWRP via adb/fastboot erop flashen en daarna rebooten in recovery.
In TWRP aangeven dat je Read-Only (system) wil blijven!!
Nu in TWRP de SuperSu file die op het kaartje staat flashen en daarna rebooten.
Zo, nu kun je de telefoon helemaal inrichten naar smaak en o.a. Titanium backup gebruiken en andere apps die root nodig hebben.
Officiële Ota meldingen krijg je gewoon binnen en download je ook gewoon. Na downloaden NIET installeren maar Ota bestand opzoeken en naar jouw ext.Sd-Kaart kopieren als backup.
Nu download je van XDA van jouw stock Rom het recovery bestand want die heb je zo nodig.
Ga naar de app SuperSu op je telefoon en unroot het toestel.
Flash nu de gedownloade stock revocery via Adb/Fastboot terug naar je toestel.
Als je nu boot ben je weer helemaal stock en volgens mij kun je nu, ondanks dat je unlocked bent, gewoon de Ota weer accepteren en installeren.
Ipv fastboot flash recovery recovery.img
kan je ook fastboot boot twrp.img

dan laad hij eenmalig die twrp recovery en blijft je stock recovery op je toestel ;) hoef je dus niet stock recovery terug te flashen ;) zo deed ik dat wel eens met m'n One m7

als je S-OFF hebt, kan je ook superCID krijgen

fastboot oem readcid
dan krijg je waarschijnlijk iets van HTC__001
als je supercid wil, doe dan
fastboot oem writecid 11111111
8 x een 1

"What is SuperCID? SuperCID is basically the "master" CID for lack of a better word... you can flash any firmware you'd like and don't have to worry about matching CID numbers"

[ Voor 9% gewijzigd door SuperVeloce op 03-06-2016 00:19 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ben terug van anderhalve week Schotland en heb de HTC10 camera daar goed kunnen testen. Het was 10 dagen lang echt stralend weer. Mijn vriendin heeft de sgs6 en we hebben veel dezelfde foto's gemaakt. De HTC10 camera is goed, maar maakt scènes (ook in hdr mode) wat donker. Ook qua witbalans is ie vaak wat aan de blauwe kant waar de sgs6 meer laat zien hoe 't in werkelijkheid is qua kleurbalans. De foto's op de sgs6 zien er levendiger uit, scherper vooral aan de randen en de hdr functie is veel uitgebalanceerder.
Daarnaast resulteerde het maken van video's op het strand op Harris (waarin ik langzaam om mijn as draaide om een 360graden view te filmen) in stotterende om de seconde ofzo, alsof de OIS ineens bijtrok ofzo. Ik heb een filmpje gemaakt in Portree van een Schotse doedelzak band dat 3:40 duurde... Bestandsgrootte van 600MB...ter vergelijking: een aflevering supernatural van 40 minuten in 1080p is 1000mb....

Google photos fotobewerking is echt een aanfluiting. Buiten wat cropped en de foto wat punch en saturation geven kun je niks. De gallery die ik gesideloaded heb ondersteunt geen sd card write access meer dus aan die editor heb ik ook niks.
Daarnaast zit er een kleine glitch in de samenwerking tussen Google photos en de HTC camera app: vaker als ik een foto schiet en ik bekijk die dan vanuit de camera app op Google photos dan ziet die preview er vaak heel flets uit. Ik moet dan de apps even beëindigen en dan de losse Google photos app openen om 't correct te zien. Wat ook een glitch is, is dat als je in die view-modus zit direct nadat je een foto hebt gemaakt dat de helderheid am 't scherm na enkel seconden weer terugvalt (de camera app geeft je immers full brightness).

Maar wat me echt teleurgesteld heeft is de selfiecam. Die is echt slecht. Alle foto's, het maakt niet uit welke setting of welke lichtomstandigheden, zijn allemaal smudged. En dat met make-up effects uit, maar alles ziet er nog steeds smudged uit. Kleding verliest de structuur van het stof direct, gezichten zijn te ver smudged en het oogt allemaal onscherp. Laat ik maar niet begonnen over dingen op de achtergrond. Mijn m8 was echt veel en veel beter en ook de sgs6 is een verademing. En ja, het glas was schoon, en ja ik heb ook op 't scherm getikt om te focussen. Volgens mij is dit niet met een fw update te fixen.

Om dan wat positiefs te melden over de camera: ik ben erg blij met de stabilisatie bij het nemen van foto's.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Welke firmware versie heb je erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 10:05
En de lader heeft het weer begeven......

¯\_(ツ)_/¯

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Golf2vr6 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:36:

¯\_(ツ)_/¯
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

¯\_(ツ)_/¯
originele lader die HTC erbij leverde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Mijn FW is 1.30.401.1, maar maakt dat wat uit?

EDIT: ik heb net ff gechat met iemand van HTC. En die leidde me uiteraard door het standaard riedeltje: de cache en data clearen van de camera en dan opnieuw een selfie maken en kijken of ik hetzelfde probleem heb (ja dus duh :P)
Maar ik moest toch maar een factory reset doen, ookal had ik dat al gedaan na de 1.30 FW update...Maar goed. We gaan t gewoon eens proberen, en anders reparatieverzoek ofzo. Ik lees bar weinig over front-cam problemen met die smudginess...Ik heb er maar 1 gevonden, waar ook echt zeer hulpvolle reacties worden gegeven (not):
http://forums.androidcent...ront-camera-pictures.html

Jongens wat een pech hebben jullie met die lader, ik leef met jullie mee 😞.

Overigens, dat FoneM8store hoesje van Amazon (die CLB ook heeft) is wel een goed hoesje zeg! Kep em zelf ook, heel fijn!

[ Voor 55% gewijzigd door Deathchant op 03-06-2016 11:23 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:49:
Mijn FW is 1.30.401.1, maar maakt dat wat uit?

EDIT: ik heb net ff gechat met iemand van HTC. En die leidde me uiteraard door het standaard riedeltje: de cache en data clearen van de camera en dan opnieuw een selfie maken en kijken of ik hetzelfde probleem heb (ja dus duh :P)
Maar ik moest toch maar een factory reset doen, ookal had ik dat al gedaan na de 1.30 FW update...Maar goed. We gaan t gewoon eens proberen, en anders reparatieverzoek ofzo. Ik lees bar weinig over front-cam problemen met die smudginess...Ik heb er maar 1 gevonden, waar ook echt zeer hulpvolle reacties worden gegeven (not):
http://forums.androidcent...ront-camera-pictures.html

Jongens wat een pech hebben jullie met die lader, ik leef met jullie mee 😞.

Overigens, dat FoneM8store hoesje van Amazon (die CLB ook heeft) is wel een goed hoesje zeg! Kep em zelf ook, heel fijn!
Domper dat je front camera niet zo goed is. Zou je er eens een paar foto's van willen plaatsen? Kan gewoon op iets anders richten dan jezelf natuurlijk :).
De 1.50 en 1.53 firmware zouden wel weer updates hebben voor de camera, maar goed. Qua software vind ik het sowieso allemaal niet zo fijn klinken moet ik zeggen, die kleine bugs allemaal met de Google software, ik zou het liefst ook gewoon bij de HTC Gallery blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Majesty schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:03:
[...]

Domper dat je front camera niet zo goed is. Zou je er eens een paar foto's van willen plaatsen? Kan gewoon op iets anders richten dan jezelf natuurlijk :).
De 1.50 en 1.53 firmware zouden wel weer updates hebben voor de camera, maar goed. Qua software vind ik het sowieso allemaal niet zo fijn klinken moet ik zeggen, die kleine bugs allemaal met de Google software, ik zou het liefst ook gewoon bij de HTC Gallery blijven.
Wat wil je meer in de software hebben zitten? Anders is Lightroom tegenwoordig toch ook gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veneficus schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:12:
Wat wil je meer in de software hebben zitten? Anders is Lightroom tegenwoordig toch ook gratis?
Ik gok het bekijken en bewerken van foto's vanuit de galerij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik heb net een paar testfoto's gemaakt met de Selfie Cam maar die zijn gewoon scherp zoals het hoort. Geen problemen mee. Ook de lader houdt het goed vol, ik laat hem alleen niet in het stopcontact maar haal m er altijd uit. Kan dat een probleem veroorzaken bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Inderdaad, de manier waarop foto's weergegeven worden in de HTC Gallery vind ik gewoon een stuk fijner dan Google photos. Bewerking hierin is ook fijn, voor filters etc. gebruik ik Snapseed van Google, aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Majesty schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:43:
Inderdaad, de manier waarop foto's weergegeven worden in de HTC Gallery vind ik gewoon een stuk fijner dan Google photos. Bewerking hierin is ook fijn, voor filters etc. gebruik ik Snapseed van Google, aanrader!
Ik heb Snapseed een tijdje gebruikt, maar ik vond het erg verwarrend hoe die met bestanden omgaat. Wat slaat ie destructief op, wat niet, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Veneficus schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:11:
[...]

Ik heb Snapseed een tijdje gebruikt, maar ik vond het erg verwarrend hoe die met bestanden omgaat. Wat slaat ie destructief op, wat niet, etc.
Destructief opslaan?
Als je op de knop 'Save' drukt slaat hij het op in een nieuw mapje 'Snapseed'. Ik vind dat wel handig, dan hoef ik m'n bewerkte foto's niet tussen m'n gewone foto's te gaan zoeken. Vind het zelf prima werken, maarrr dit is off-topic.

Als mensen de mogelijkheid zien en zin hebben om hier nog wat foto's gemaakt met de selfie camera (of überhaupt zelf gemaakte foto's) hier te plaatsen, maak je mij in ieder geval erg gelukkig :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

CLB schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:17:
[...]

Ik gok het bekijken en bewerken van foto's vanuit de galerij?
Dat dus. Hebben er meer mensen problemen met de gesideloade Gallery app wat betreft het saven van foto's op de SD card?
Ik gebruik nu Lightroom, maar deze heeft een paar vervelende dingen, die ik als feedback aan ze gegeven heb:
Hereby a list of issues I've encountered:

- although sd card is enabled in menu, the app stores all exported photo's on the internal memory. I have to move everything to my sd card with a file explorer.

- naming of the files after export are confusing, especially when you want them to have them copied/moved to the same folder where the original photo's are located. It also messes up the meta information and the sequence. Photo's of yesterday are mixed with photo's today etc.

- when done editing and exporting, there is no option to delete the imported photos. You must long-press the photo and then remove and also give confirmation. A bit annoying if you have more photo's imported to do this one by one. By deleting the /Android/data/com.adobe.lrmobile/files/carouselDocuments/Originals folder on my sd card, the imported photo's are still there.

- app crashes a lot during editing, for instance when moving the yellow saturation slider up and down repeatedly. Also it happens during export after saying something like "creating high resolution image". After it crashes, you lose your editing.

Some comments for future updates:

- please include gradient filters
- please include sharpness slider
Verder is dit wel het beste programma wat ik tot nu toe gebruikt heb om te kunnen editen. Ik gebruik het ook gewoon op mijn PC, maar ik had niet gedacht dat het ook zo goed zou zijn op de telefoon.

Ik heb hier een paar "selfies", en klik aub op de foto's om groter te zien:

1: Wat boeken en een stukje stof op de voorgrond:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7495/27435049895_2bc4ef1cc5_z.jpg

2: Behaard tshirt door mijn katten. Alle structuur in het tshirt is weg. Je kunt zien dat ik me nog moet scheren, maar je ziet niks van detail:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7407/27400979356_6c1019f44e_z.jpg

3: Zelfde:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7085/27435049495_a12b871bf6_c.jpg

4: Mijn kat:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7376/27400979056_fbf8301d67_z.jpg

5: Idem:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7296/27435049245_079d45be2a_z.jpg

6: Dit is het beste resultaat dat ik eruit krijg:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7137/26522810354_9362a6fa3d_z.jpg

ISO100 en ISO80 foto's, snel genoege sluitertijden, maar allemaal smudged :'(
Ik kan me niet voorstellen dat een firmware dit oplost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Hier hebben we V&A voor

[ Voor 101% gewijzigd door 13art op 05-06-2016 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 13:54

¯\_(ツ)_/¯
Die van mij deed het gisteren ook opeens niet meer.. Vanochtend opnieuw geprobeerd en nu weer wel. Vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Geert1976 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 09:19:
nou, ik heb m'n Carbon Grey net 24 uur...ben er niet echt enthousiast over. Ik blijf bij m'n Samsung S7.
[...]
Maakt me wel benieuwd, waar ben je specifiek niet echt enthousiast over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Weemism schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 10:04:
[...]

Maakt me wel benieuwd, waar ben je specifiek niet echt enthousiast over?
ik vind de HTC Sense te minimaal, ik mis wat instellingsmogelijkheden die ik wel op mijn Samsung S7 heb. Verder zijn de foto's niet echt mooi/scherp in tegenstelling tot de S7.
Ik mis de Gallery app die op mijn S7 heb, op de HTC.
Op mijn S7 zijn er meer customization mogelijkheden (zelfs zonder custom ROM!) dan op de HTC 10.

Bij de HTC10 heb ik sterk het idee dat ik een custom ROM moet draaien wil ik het maximale uit het toestel (instellingsmogelijkheden van bijv de quick settings in de balk in het lockscreen) kunnen halen.
Dit is al mogelijk op stock firmware van de Samsung S7.

Wel vind ik het design en de metalen behuizing onwijs mooi en fijn in de hand liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 04-06-2016 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:21
Hallo HTC liefhebbers.

Ik ben pas nieuw op dit forum dus weet nog niet precies hoe hij werkt, maar daar kom ik wel weer achter. Hi hi.

Maar ik had eigenlijk een vraagje, ik ben in het bezit van een HTC m 8 maar zou erg graag de HTC 10 willen hebben, en die komt er ook heus wel.
Maar ik ben eigenlijk nog een beetje afwachtend omdat ik niet precies weet hoe ik alles moet over zetten naar de 10.
Ik heb er best wel veel op staan qua apps en zo. En ook de online opslag van Google drive en dergelijke en ë mail boxen, in het totaal 3 .
En ook de app van evernote en zo.

Mijn vraag is dus eigenlijk, hoe kan ik alles over zetten naar de HTC 10 , of is dit heel simpel.
Graag hoor ik van jullie hoe jullie dit gedaan hebben en of dit nog moeilijkheden gaf.

Groetjes van gerrya

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gerrya,

Zodra je de HTC 10 aanzet kun je je Google-accountgegevens synchroniseren, waarbij de gegevens van applicaties ook overgezet zullen worden. Soms werkt alles zonder daarbij in te hoeven loggen en het kan ook zo zijn dat je bijvoorbeeld even opnieuw moet inloggen bij Evernote. Je drie mailboxen voer je gewoon weer in in de mail-app die je wilt gebruiken. Uiteraard kun je er ook voor kiezen om nog niks te synchroniseren en het toestel gewoon even opnieuw op te bouwen met je One M8 ernaast, lekker handmatig app voor app installen.
Content zoals foto's, video's en muziek kun je ook overzetten via een HTC-appje, maar zou ik persoonlijk ook even lekker via een computer doen. WhatsApp is bijvoorbeeld weer te back-uppen via Google Drive, dus als je die app installeert kun je die back-up ook weer volledig op de 10 laten zetten. Komt allemaal vast wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Bestaat HTC Backup niet meer in de HTC10? Die zet nog wat meer over, ik meen ook mail accounts, maar dat weet ik niet zeker.

@ Deathchant: Bedankt voor de foto's, ziet er inderdaad niet best uit. Ik zou het toch wagen op een reparatie, nu je het toestel nog niet lang hebt.
En dit maakt mij alleen maar meer aan het twijfelen of ik 'm wel echt wil aanschaffen, haha. Camera is wel één van de belangrijkste punten voor mij.

[ Voor 54% gewijzigd door Majesty op 04-06-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hoe verder af ik telefoon van mijn gezicht af hou, hoe smudgier het wordt. Als ik het echt dichtbij hou is het nog te doen, maar ik kreeg van de HTC-chatpersoon te horen dat een factory reset zou helpen....right....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:21
Hallo CLB

Bedankt voor je reactie van je op mijn bericht Ivm het over zetten van alles van de HTC m 8 naar de HTC 10.
Dus als ik het goed begrijp dan gaat alles bijna van zelf, bij het opstarten van de 10 wordt gevraagd naar je gmail account en als je hier op inlogt dan wordt alles over gezet.

Moet je dan eerst ook de sd card uit de 8 en in de 10 doen? of komt dat later?

En waar blijven de foto's die nu nog op de HTC galerij staan, omdat die niet meer op de 10 zit wat ik zo lees.

Ik laat het met de tijd wel weer horen hoe alles is gegaan, maar ik moet eerst nog maar ff wat over werken om de HTC 10 te kunnen bekostigen. 😊😊
Verder ga ik nog een beetje rond neuzen op her forum om alles een beetje te lezen.

Alvast bedankt.👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Welke gallery app dan ook, of je nou de HTC gallery gebruikt, of google photo's...ze pakken toch altijd de /Pictures folder om je foto's te laten zien (daar staan ze vaak opgeslagen als je zelf mapjes hebt gemaakt), of in de /DCIM/ folder (waar je camera app de foto's opslaat).
Heb je je foto's op de SD kaart opgeslagen in een of andere folder? Dan is het goed. Eender welke app je installeert herkent ze toch wel, mits ze in de juiste folders staan (/DCIM of /Pictures)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Majesty schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:04:
Bestaat HTC Backup niet meer in de HTC10?
Die zet nog wat meer over, ik meen ook mail accounts, maar dat weet ik niet zeker.
Is er ook nog ja, gebruik die zooi zelf nooit, so my bad:
HTC - 'overzetprogramma'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Deathchant schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 02:30:
Ik ben terug van anderhalve week Schotland en heb de HTC10 camera daar goed kunnen testen. Het was 10 dagen lang echt stralend weer. Mijn vriendin heeft de sgs6 en we hebben veel dezelfde foto's gemaakt. De HTC10 camera is goed, maar maakt scènes (ook in hdr mode) wat donker. Ook qua witbalans is ie vaak wat aan de blauwe kant waar de sgs6 meer laat zien hoe 't in werkelijkheid is qua kleurbalans. De foto's op de sgs6 zien er levendiger uit, scherper vooral aan de randen en de hdr functie is veel uitgebalanceerder.
Daarnaast resulteerde het maken van video's op het strand op Harris (waarin ik langzaam om mijn as draaide om een 360graden view te filmen) in stotterende om de seconde ofzo, alsof de OIS ineens bijtrok ofzo. Ik heb een filmpje gemaakt in Portree van een Schotse doedelzak band dat 3:40 duurde... Bestandsgrootte van 600MB...ter vergelijking: een aflevering supernatural van 40 minuten in 1080p is 1000mb....

Google photos fotobewerking is echt een aanfluiting. Buiten wat cropped en de foto wat punch en saturation geven kun je niks. De gallery die ik gesideloaded heb ondersteunt geen sd card write access meer dus aan die editor heb ik ook niks.
Daarnaast zit er een kleine glitch in de samenwerking tussen Google photos en de HTC camera app: vaker als ik een foto schiet en ik bekijk die dan vanuit de camera app op Google photos dan ziet die preview er vaak heel flets uit. Ik moet dan de apps even beëindigen en dan de losse Google photos app openen om 't correct te zien. Wat ook een glitch is, is dat als je in die view-modus zit direct nadat je een foto hebt gemaakt dat de helderheid am 't scherm na enkel seconden weer terugvalt (de camera app geeft je immers full brightness).

Maar wat me echt teleurgesteld heeft is de selfiecam. Die is echt slecht. Alle foto's, het maakt niet uit welke setting of welke lichtomstandigheden, zijn allemaal smudged. En dat met make-up effects uit, maar alles ziet er nog steeds smudged uit. Kleding verliest de structuur van het stof direct, gezichten zijn te ver smudged en het oogt allemaal onscherp. Laat ik maar niet begonnen over dingen op de achtergrond. Mijn m8 was echt veel en veel beter en ook de sgs6 is een verademing. En ja, het glas was schoon, en ja ik heb ook op 't scherm getikt om te focussen. Volgens mij is dit niet met een fw update te fixen.

Om dan wat positiefs te melden over de camera: ik ben erg blij met de stabilisatie bij het nemen van foto's.
Je kunt wel veel kritiek hebben op de camera van de 10 (wat betreft de front camera terecht maar die van mij werkt tadeloos) maar ik zou NOOIT vakantiefoto's maken met een smartphone. Leuk voor snelle shots (en daar is de 10 of de G7 uitstekend geschikt voor) maar daarom gebruik ik normaliter voor snelle shots mijn Nikon S9700, opvolger kost € 250,- en die maakt giga betere foto's dan iedere smartphone en de 10 en G7 bijelkaar.
De hele foto gekte met een smartphone is helemaal doorgeschoten en mensen verwachten bijna DSLR kwaliteit. Idioot gewoon en buiten alle proporties.
Koop dan liever een goede camera zoals de Nikon S9900 voor € 250,- die je zo in je binnenzak steekt met o.a. 30x zoom en geef € 250,- minder uit aan een smartphone. Wil je echt topkwaliteit koop dan een goede DSLR erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@snah001, zie mijn signature ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:21
snah001 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 00:54:
[...]

Je kunt wel veel kritiek hebben op de camera van de 10 (wat betreft de front camera terecht maar die van mij werkt tadeloos) maar ik zou NOOIT vakantiefoto's maken met een smartphone. Leuk voor snelle shots (en daar is de 10 of de G7 uitstekend geschikt voor) maar daarom gebruik ik normaliter voor snelle shots mijn Nikon S9700, opvolger kost € 250,- en die maakt giga betere foto's dan iedere smartphone en de 10 en G7 bijelkaar.
De hele foto gekte met een smartphone is helemaal doorgeschoten en mensen verwachten bijna DSLR kwaliteit. Idioot gewoon en buiten alle proporties.
Koop dan liever een goede camera zoals de Nikon S9900 voor € 250,- die je zo in je binnenzak steekt met o.a. 30x zoom en geef € 250,- minder uit aan een smartphone. Wil je echt topkwaliteit koop dan een goede DSLR erbij.
Dat "giga" is natuurlijk gros overdreven. Ja, met een smartphone behaal je geen optische zoom. Maar de andere foto's die eruit komen zijn echt wel op niveau/vergelijkbaar.
Die 9900 wordt er toevallig uitgelicht in deze test van tweakers.
reviews: Evolutie van de smartphonecamera: zeven generaties vergeleken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Wouter lucassen schreef op zondag 05 juni 2016 @ 02:03:
[...]

Dat "giga" is natuurlijk gros overdreven. Ja, met een smartphone behaal je geen optische zoom. Maar de andere foto's die eruit komen zijn echt wel op niveau/vergelijkbaar.
Die 9900 wordt er toevallig uitgelicht in deze test van tweakers. Dus dat "beter dan alle smartphones bij elkaar verhaal" lijkt me wat overdreven. Sterker nog, ik vind veel foto's er aantrekkelijker uitzien dan van de s9900.(weliswaar sommige door oversharpning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

snah001 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 00:54:
[...]

Vind ik persoonlijk wel wat kort door de bocht. In dit geval zag ik het comment van Deatchant in een context waar ik me zelf ook wel in kan vinden, namelijk dat de kwaliteit van telefooncamera's dermate is toegenomen dat dit voor velen, inclusief mezelf, voor sommige of zelfs alle situaties, voldoende is geworden.

Waar hij volgens mij op doelt, maar dat moet ie zelf dan maar toelichten, is dat dit in zijn geval voor de SG6 het geval is. Dat de HTC 10 daar weer onder duikelt (bij zijn toestel in ieder geval), en onvoldoende kwaliteit levert waardoor er toch weer een dedicated camera nodig is (of een betere cameraphone), is iets waar ie teleurgesteld over is, en dat is volgens mij een valide argument.

Voor mij lag dat omslagpunt bij een Lumia 925. Dat was de eerste keer dat ik dacht, 'pfff, geen zin om m'n NEX mee te slepen, voor dit uitje is m'n telefoon voldoende', waarbij voor elk daaropvolgend toestel met een nog betere camera m'n verwachting weer wat hoger kwam te liggen. Het is dan jammer als je dat van je splinternieuwe telefoon dan ineens niet meer kan zeggen, en een reden om 'm niet te kopen. Voor mij is dat ook een van de redenen om op dit moment, na het lezen van een aantal van de bovenstaande comments, weg te blijven bij de 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

Voor mij geldt dat de camera op een telefoon wel fatsoenlijk moet zijn aangezien ik mijn telefoon altijd op zak heb. Ik snap ook heel goed dat het een goeie compact camera en uiteraard een DSLR niet kan evenaren maar die laatste 2 heb ik simpelweg niet altijd bij me (sterker nog... zelden).
Dus voor mij geldt dat ik een zo goed mogelijke camera in een telefoon wil en dat zet ik dan ook vrij hoog op het lijstje, na het merk, hardware en design :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen met de HTC 10 en WhatsApp (bèta) 2.16.110?
Toestel trilt bij groepsnotificaties, terwijl dat uitstaat.

Dat zien we vaker, maar op andere devices is er geen trilletje met deze combi... Bij jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 05-06-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:17
Vandaag weer even de 10 in handen gehad en wat betreft de afleesbaarheid in zonlicht, vind ik het 100% meevallen. Voor mij geen dealbreaker. Vraag me ook af of er verschil in helderheid tussen toestellen onderling zit of dat het met de laatste software verbeterd is omdat veel reviews klagen over slechte helderheid.

Ik heb hem trouwens vergeleken met met 6s en s7 en dat zijn niet de minste. S7 met boost is het beste maar dat was bekend.

Wat ik persoonlijk wel jammer vind is dat Sense teveel uitgekleed is. Voor sommigen een voordeel maar voor mij te weinig instelmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 13:45:
Wat ik persoonlijk wel jammer vind is dat Sense teveel uitgekleed is.
Voor sommigen een voordeel maar voor mij te weinig instelmogelijkheden.
Zo heel veel is het niet uitgekleed imo ten opzichte van vorige Sense-varianten toch...
Ja de dubbele apps zijn weg en de snelle instellingen zijn Google-stijl... De menu's zijn nog steeds van HTC, je kunt nog steeds thema's gebruiken van HTC en als je echt HTC-apps wilt kun je die installeren / sideloaden.

Persoonlijk ben ik niet van stock Android zonder poespas en vind ik Sense of de UI van Sony erg fijn,
dat heb ik ook met de 10. Maar zoals je zelf ook zegt: persoonlijk :), zoveel mensen zoveel wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Wouter lucassen schreef op zondag 05 juni 2016 @ 02:03:
[...]

Die 9900 wordt er toevallig uitgelicht in deze test van tweakers.
Gaat maar zeer beperkt op omdat een smartphone zoals je al zelf zegt zeer beperkt kan inzoomen en wel door cropping waardoor de foto zeer snel aan scherpte en detaillering verliest en daar heeft bijv. de 9900 met zijn zoomlens dus geen last van en is daardoor véél bruikbaarder in vele situaties waardoor je veel meer aandacht aan beeldcompositie kunt schenken. Blijft een No brainer voor € 250,- die ook nog eens erg compact is. En laat men nu net het hele zoom verhaal er buiten laten buiten de andere mogelijkheden die deze camera biedt. Slecht vergelijk dus in die test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
snah001 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:25:
[...]

Gaat maar zeer beperkt op omdat een smartphone zeer beperkt kan inzoomen en wel door cropping waardoor de foto zeer snel aan scherpte en detaillering verliest en daar heeft bijv. de 9900 met zijn zoomlens dus geen last van en is daardoor véél bruikbaarder in vele situaties waardoor je veel meer aandacht aan beeldcompositie kunt schenken. Blijft een No brainer voor € 250,- die ook nog eens erg compact is. En laat men nu net het hele zoom verhaal er buiten laten buiten de andere mogelijkheden die deze camera biedt. Slecht vergelijk dus in die test.
Een prima vergelijking. Zoals ik al zei: zoom daargelaten. In situaties waar zoom is vereist klopt jouw verhaal. In algehele foto kwaliteit zónder zoom is het een heel ander verhaal. En voor veel mensen is dat helemaal geen no-brainer. In veel situaties heb ik gewoon geen compact camera mee, hoe draagbaar ook. (Vakanties wellicht daargelaten.) Dus een boel mensen hechten veel waarde aan de camera kwaliteit van hun smartphone en met goed recht. Dat jouw gebruikspatroon daar niet onder valt en dat je wellicht altijd een Nikon op zak hebt doet daar geen afbreuk aan. De beste camera is de camera die je op zak hebt. Ik vind trouwens dat je aardige kiekjes kan maken met een smartphone op vakantie (:

[ Voor 3% gewijzigd door WouterL op 05-06-2016 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de microsd kaart.

Momenteel gebruik ik een Samsung Evo 128gb Microsdxc Class 10.
https://www.bol.com/nl/p/...lass-10/9200000038310852/

Zal deze geheugenkaart ook werken in de 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Omdat mijn vriendin al de SGS6 had, is het natuurlijk zo gepiept om wat vergelijk te trekken tussen de HTC10 en deze S6 wat ik dan ook gedaan had, niet meer niet minder ;) Ik gebruik een DSLR op vakantie en ik gebruik de telefooncamera gewoon voor de kiekjes om via telegram te sturen. Beetje opleuken met lightroon en that's it.

Gebaseerd op wat ik getest en vergeleken heb, zou de camera van de S6 sowieso verkiezen boven de HTC10, ondanks de iets wijdere opening van de HTC10. De S6 is scherper (de HTC is erg soft aan de randen), de HDR functie is veel beter gebalanceerd, en de kleuren komen er doorgaans beter uit.

Overigens, het roepen dat mensen niet DSLR-kwaliteit moeten verwachten is wat kort door de bocht. Ik vind het niet meer dan een logische stap om een telefoon als primaire cam bij je te hebben, want die heb je sowieso altijd bij je en past in je broekzak. Het enige wat een telefooncam nog niet heeft is een fatsoenlijke optische zoom. Ik vind het dus meer dan valide dat mensen nu strengere eisen stellen aan de smartphonecams, omdat de telefoon hét apparaat is wat je altijd bij je hebt: bellen, afspraken maken (kalender), notities maken, op internet surfen én foto's maken. Mensen willen duidelijk van de compactcam af en die fanatics die toch beter willen, maar geen DSLR willen die nemen systeemcamera's.
Ik snap echt wel dat mensen een zo goed mogelijke cam willen op de telefoon, en laten we eerlijk zijn, dan moet je in dit geval toch bij de SGS6 en SGS7 zijn.
Die S9900...tja...wat je niet moet vergeten: ookal is het een no-brainer voor jou met 250 euro, maar het is voor iedereen wel 250 euro bovenop een telefoon. Ok je kunt een goedkopere telefoon pakken, maar je hebt toch weer een extra apparaat bij je, en als de smartphonecams toch al zo enorm goed zijn, kan ik me voorstellen dat veel mensen dan toch voor zo'n SGS7 gaan, zeker als je weet dat (in de meeste gevallen) zo'n telefoon toch in je abonnementskosten gedurende 2 jaar zitten en dus niet direct 250 euro in 1x kwijt bent.

Overigens, ik heb zojuist de telefoon na 1 dag en 10 uur in de oplader gedaan. Ik had voor de gein gekeken hoeveel SOT ik had: 6h 5mins !!! Scherm staat altijd op autobrightness, sRGB. Veel telegram gebruikt, de camera, filmpjes afgespeeld en firefox/ghostery (internet).

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7208/27208539710_22d6db20cf_z.jpg
Ik geef toe dat het leuker geweest was als ie hiervoor 2 mAh minder nodig zou hebben gehad :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 22:35:
Ik heb een vraag over de microsd kaart.

Momenteel gebruik ik een Samsung Evo 128gb Microsdxc Class 10.
https://www.bol.com/nl/p/...lass-10/9200000038310852/

Zal deze geheugenkaart ook werken in de 10?
Heb de 64 Gb versie erin en werkt prima als Ext. Sd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
CLB schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:04:
Wat gek allemaal, gebruik dat ding nu een week of 4, werkt nog prima *klop* *klop*
Ik dacht eerst dat 'ie permanent niet werkte, maar het lijkt een beveiliging in de lader of zo. Na een minuut of 10 hoor ik een vrij harde klik in de lader en dan stopt 'ie ermee. Een dag later weer hetzelfde. Toch maar opgestuurd, want dat lijkt me niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrEdge_ schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:12:
Toch maar opgestuurd, want dat lijkt me niet normaal.
Hmm dat is vrij apart ja, gelijk heb je, hopelijk snel een nieuwe in huis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas33
CLB schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:48:
Meer mensen met de HTC 10 en WhatsApp (bèta) 2.16.110?
Toestel trilt bij groepsnotificaties, terwijl dat uitstaat.

Dat zien we vaker, maar op andere devices is er geen trilletje met deze combi... Bij jullie?
Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat je toestel op stil staat, dus niet Whatsapp, maar je wel een meldingsgeluid hebt ingesteld in de instellingen van Whatsapp. In dat geval overruled het besturingssysteem Whatsapp en gaat die alsnog trillen. Volgens mij is het iets dergelijks.

Kortom, als je het meldingsgeluid bij de Whatsapp instellingen op stil zet dan zou je er geen last meer van moeten hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomas33 op 07-06-2016 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAkS1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 11:28
Heb de telefoon nu een maand in bezit en ik was aanvankelijk enthousiast. Echter merk je na een tijdje gewoon dat HTC achterloopt op de concurrentie. De camera is in bepaalde situaties ok, maar slechter dan bijvoorbeeld de S6. Het display is niet slecht, maar twijfelachtig. De software is ronduit slecht: apps starten langzamer dan de S6 (vooral here maps) en ik krijg steeds vaker random reboots. Eigenlijk vind ik enkel het design en de audiokwaliteit (via koptelefoon) pluspunten. Gezien de prijs gewoon een miskoop. Jammer, want ik vond HTC als een van de grondleggers van smartphones altijd een mooi merk. Na de falende M9 had ik verwacht dat ze zichzelf zouden herpakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomas33 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:49:
Kortom, als je het meldingsgeluid bij de Whatsapp instellingen
op stil zet dan zou je er geen last meer van moeten hebben.
Groepen stonden inderdaad niet op stil qua geluid, bij mijn vorige toestel wel...
Nu even 'none' aangeklikt en je lijkt gelijk te hebben, weird, maar fijn jouw antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas33
CLB schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:55:
[...]

Groepen stonden inderdaad niet op stil qua geluid, bij mijn vorige toestel wel...
Nu even 'none' aangeklikt en je lijkt gelijk te hebben, weird, maar fijn jouw antwoord!
Suf he, eigenlijk is het een soort bug. Het functioneert in ieder geval niet erg intuïtief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomas33 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:06:
Suf he, eigenlijk is het een soort bug. Het functioneert in ieder geval niet erg intuïtief.
Nee, nog nooit gezien dit... Ligt natuurlijk aan mezelf, net niet de instellingen helemaal hetzelfde overgenomen. Nu dus wel geluidje ingesteld bij groepsgesprekken waar ik dat eerst niet had, maar toch.

Me happy! Dank

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
[b][message=47109983,noline] Gezien de prijs gewoon een miskoop. Jammer, want ik vond HTC als een van de grondleggers van smartphones altijd een mooi merk. Na de falende M9 had ik verwacht dat ze zichzelf zouden herpakken..
Maar snel verkopen en een Samsung halen dan he? Doei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAkS1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 11:28
Clubbtraxx schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:12:
[...]

Maar snel verkopen en een Samsung halen dan he? Doei.
Klinkt als een plan. Of doen alsof het een goed toestel is en populair doen op een forum zodra iemand een negatieve ervaring deelt. Bedankt voor je constructieve inbreng!

Ervaart niemand 1 van de door mij genoemde nadelen? Bijvoorbeeld vertragingen, vastlopers, reboots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
Ervaart niemand 1 van de door mij genoemde nadelen? Bijvoorbeeld vertragingen, vastlopers, reboots?
Neen ik ben nog steeds zeer tevreden over mijn aankoop. ;)

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 12:28
MAkS1 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 00:56:
[...]

Klinkt als een plan. Of doen alsof het een goed toestel is en populair doen op een forum zodra iemand een negatieve ervaring deelt. Bedankt voor je constructieve inbreng!

Heb je het toestel al geupdate en daarna een factory reset gedaan? Ik heb zelf geen enkel probleem met het toestel. Enkel dat hij niet lekker verbindt via de USB 2.0 poort van mijn computer. USB 3.0 is daarentegen geen probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door SPOXYWOXY op 08-06-2016 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas33
[...]
Nope, ik ook niet, zou ook zeker eens een reset proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door Tomas33 op 08-06-2016 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
[...]
Nee, hier geen last van. Heb het toestel nu een maand. Gelukkig ook geen problemen met de lader.

Het display vind ik echt wel goed (heb Tianma), maar mijn enige puntje van kritiek tot nu toe is het probleem met mijn gepolariseerde zonnebril. De afgelopen dagen af en toe gewandeld met de kleine en dan kan ik dus in portrait niet eens zien of er überhaupt een berichtje binnen is gekomen. Nou gebruik ik 'm voor navigatie in landscape dus dat is weer een voordeel, maar navigatie heb ik niet vaak nodig dus ik loop vaker tegen het nadeel aan.

Maar verder ben ik zeer tevreden met de 10 :)

[ Voor 48% gewijzigd door Southern Sun op 08-06-2016 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
[...]

Nee, nog geen vastloper, vertraging of ongewilde reboot gehad. Ik ben zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt als een plan. Of doen alsof het een goed toestel is en populair doen op een
forum zodra iemand een negatieve ervaring deelt. Bedankt voor je constructieve inbreng!
Lekker negeren :)
Ervaart niemand 1 van de door mij genoemde nadelen?
Bijvoorbeeld vertragingen, vastlopers, reboots?
Nee hier geen enkele issue... ook niet met de USB 2.0-poorten van m'n laptopje bijvoorbeeld.
Zonnebril zoals Southern Sun aangeeft kan ik inkomen, alleen ik heb geen gepolariseerde glazen :9
Kleine dingetjes als het niet kunnen aanpassen van de snelle instellingen ofzo, maar als dat het is...
EDIT: Ik heb wel de animaties op 0,5 gezet trouwens qua snelheid, waar dat standaard op 1,0 staat.
Afbeeldingslocatie: https://cdn3.androidworld.nl/102f2b40f5/media/thumbnails/70/d9/70d9946c66804b763c8d005d53474db3.jpg

Iemand trouwens hier die de 'Weather Clock Widget' - 'Weather Clock' van HTC zelf heeft gelinkt aan een andere applicatie. Ik vind dat qua lay-out een zeer mooie widget, maar als ik erop klik wordt (natuurlijk) de klok-app van HTC zelf geopend en die wekker laat mijn smartwatch niet trillen, dat is helemaal niks natuurlijk.
Inmiddels wel een leuk alternatief gevonden, maar dat is hem toch niet helemaal. Info over het weer op mijn lockscreen en homescreens strookt dan niet met elkaar en als dat zou kunnen, zou dat toch wel fijn zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door CLB op 08-06-2016 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Heb hem nu meer dan 1 week.
Geen issues hier, ook niet met de zonnebril (geen gepolariseerde glazen) en zo te zien is de accuduur prima.
Beter dan mijn M9. Heb voor naar bed gaan nog min. 70% over (medium gebruiker) en dat was bij de M9 50%.
Het toestel reageert zo snel dat het af en toe te snel gaat en open je meer dan je wilde. Tja, je moet ook wat te zeuren hebben.
En ook beide camera's vóór en achter doen het uitstekend.
Ben benieuwd wanneer de 1.53 update hier beschikbaar komt want dan schijnt de camera weer een goede stap vooruit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:47
Ik heb ook n paar kleine eigenaardigheden, zodra ik 'm met de USB-C kabel oplaad in een oude HTC-lader van mijn M8, laadt 'ie precies 8 seconden op, dan 2 seconden niet, dan weer 8 seconden wel, enzovoorts.

Dat zorgt ervoor dat 's nachts dus het scherm aan blijft (want dat doet ie vanzelf zodra ie begint met laden). Da's erg irritant.

Wat nog irritanter is, is dat ik vanochtend voor de eerste keer lang ermee heb gebeld (meer dan 10 minuten) en tot 3x toe de verbinding wegviel. Ofwel, de andere kant hoorde mij nog, maar ik de andere kant niet meer. Vervolgens leek de telefoon applicatie enkele seconden te hangen, ondanks dat ik het gesprek had beëindigd. Bovenin de notificatiebalk bleef het gesprek staan, en ik kon geen nieuw gesprek starten.

En ik ben een van die weinige mensen die toch echt nog graag wil bellen met zijn telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb de telefoon sinds 18 mei nou.

@redah, nee dat heb ik niet. Als ik de telefoon 's nachts oplaadt gebruik ik ook de m8 lader. Geen probleem met dat 't scherm aanblijft oid.

@CLB, je doelt niet op de weatherclock die al default erbij zit het? Die werkt bij mij gewoon zoals 't hoort: als ik erop klik, dan is het default scherm dat ik krijg de worldclock, en dan kan ik naar 't tabblad alarms en dan kan ik gewoon per alarm alles instellen waaronder vibreren. Wat wel vreselijk irritant is, is dat hij elke keer bij het tikken op die widget een melding geeft dat mijn locatie uitstaat.

Verder heb ik al die animatiecrap allemaal uitstaan.
Hier ook alles verder prima in orde behalve mijn frontcam, die produceert zoals jullie enkele posts geleden kunnen zien smudged foto's en het lijkt het ergst als je je telefoon iets verder van je weghoudt. Ik zal nog eens een reset overwegen, maar 't lijkt me sterk dat dit de boel fixt.

Accuduur erg tevreden erover. Ik haal gemiddeld rond de 5 uur SOT; laatst gerekt tot 6u 5min.
Als ik weinig met de telefoon doe zoals afgelopen 2 dagen, dan heb ik rond de 4,5 uur SOT en dan 2d en 18 uur op 1 lading.

Moesten jullie ook een pdf viewer oid downloaden voordat je pdfjes kon kijken? Met al dat Google-geweld in Sense had ik verwacht dat er een pdf viewer bij zou zitten :P

Het doorzichtige Amazon hoesje dat CLB ook heeft heb ik ook. Super ding voor weinig geld. Veel grip en je kunt de telefoon gewoon schermkant als achterkant ergens opleggen zonder dat je scherm krast of de camera. Wat overigens een leuk effect is van dit hoesje is dat de rand van 't hoesje oplicht als je de flashlight gebruikt. Ziet geinig uit.
Schandalig overigens dat de iceview cover nog steeds niet te krijgen is voor een telefoon die al anderhalve maand uit is.

Zou ik de telefoon zo opnieuw kopen als ik 't over kon doen? Waarschijnlijk wel, alleen zou ik dit keer echt mijn ongeduld in bedwang hebben gehouden en gewacht hebben op de OnePlus3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
CLB schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:58:
[...]

Lekker negeren :)

[...]

Nee hier geen enkele issue... ook niet met de USB 2.0-poorten van m'n laptopje bijvoorbeeld.
Zonnebril zoals Southern Sun aangeeft kan ik inkomen, alleen ik heb geen gepolariseerde glazen :9
Kleine dingetjes als het niet kunnen aanpassen van de snelle instellingen ofzo, maar als dat het is...
EDIT: Ik heb wel de animaties op 0,5 gezet trouwens qua snelheid, waar dat standaard op 1,0 staat.

Iemand trouwens hier die de 'Weather Clock Widget' - 'Weather Clock' van HTC zelf heeft gelinkt aan een andere applicatie. Ik vind dat qua lay-out een zeer mooie widget, maar als ik erop klik wordt (natuurlijk) de klok-app van HTC zelf geopend en die wekker laat mijn smartwatch niet trillen, dat is helemaal niks natuurlijk.
Inmiddels wel een leuk alternatief gevonden, maar dat is hem toch niet helemaal. Info over het weer op mijn lockscreen en homescreens strookt dan niet met elkaar en als dat zou kunnen, zou dat toch wel fijn zijn.
Waar zit dat animatie menu? Heb volgens mij elke categorie gehad, maar kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grttsml0301
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-04 10:36
Goedemiddag,

Ik zit nu al enige tijd in over de helderheid van het display van de HTC 10.
Kan iemand die het toestel heeft mij vertellen of deze veel slechter is vergeleken bij bijvoorbeeld de Galaxy S7 Edge?

Dit is het enige wat mij op dit moment tegenhoudt om dit toestel aan te schaffen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CLB schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:58:
Iemand trouwens hier die de 'Weather Clock Widget' - 'Weather Clock' van HTC zelf heeft gelinkt aan een andere applicatie. Ik vind dat qua lay-out een zeer mooie widget, maar als ik erop klik wordt (natuurlijk) de klok-app van HTC zelf geopend en die wekker laat mijn smartwatch niet trillen, dat is helemaal niks natuurlijk. Inmiddels wel een leuk alternatief gevonden, maar dat is hem toch niet helemaal. Info over het weer op mijn lockscreen en homescreens strookt dan niet met elkaar.
Deathchant schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:32:
@CLB, je doelt niet op de weatherclock die al default erbij zit het? Die werkt bij mij gewoon zoals 't hoort: als ik erop klik, dan is het default scherm dat ik krijg de worldclock, en dan kan ik naar 't tabblad alarms en dan kan ik gewoon per alarm alles instellen waaronder vibreren. Wat wel vreselijk irritant is, is dat hij elke keer bij het tikken op die widget een melding geeft dat mijn locatie uitstaat.
Sinds de 10 heb ik mijn locatie maar ingeschakeld, wat vooral kwam door die meegeleverde Weatherclockwidget die jij noemt. Bij de One M9 gebruikte ik standaard Google Clocks, maar die biedt weer geen plaatsnaam of weer. De Weatherwidget van HTC zelf biedt weer geen tijd van het ingestelde alarm.
Daar kan ik ansich nog wel mee leven, maar wat ik dus rot vind is dat als je op die klok klikt de HTC-klok wordt geopend, waar je inderdaad die worldclock, alarmen en dergelijke krijgt. Ik wil daar graag Google Clocks voor gebruiken, vind ik fijner en mijn smartwatch trilt daarbij wel en bij de HTC-klok-app niet |:( Bij veel widgets kun je instellen welke app er wordt geopend als je op iets specifieks klikt, hier helaas niet :(

HTC Weatherclock-widget: daar mis ik de tijd van het ingestelde alarm en opent dus HTC-klok-app
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6QjvreH6tw4PDhbid55D70Ok/full.png

Google Clocks-widget: daar mis ik de plaatsnaam en het weer
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YifOnvOzo033ir7V2rfKFIYI/full.png

Digital Clock Xperia: die heb ik nu, maar ik wil dan weer liever de HTC-weerinfo zien
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9b2NTyBE2EjWC7lfmNZBelSf/full.png

Oftewel die HTC-widget is prima, mits ik kan regelen dat als ik erop klik Google Clocks wordt geopend...
Southern Sun schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:25:
Waar zit dat animatie menu? Heb volgens mij elke categorie gehad, maar kan het nergens vinden.
Dan moet je de developer-opties even inschakelen ;)

1. Ga naar instellingen>toestel info>software-informatie

2. Klik vervolgens minimaal zeven keer op het 'buildnummer'

3. Vervolgens zie je verschijnen dat je ontwikkelaar bent

4. Ga naar instellingen>ontwikkelaarsopties

5. Zoek hier naar 'Animatie' (bij HTC-devices staat dit onder geavanceerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Grttsml0301 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:30:
Goedemiddag,

Kan iemand die het toestel heeft mij vertellen of deze veel slechter is vergeleken bij bijvoorbeeld de Galaxy S7 Edge?

Dit is het enige wat mij op dit moment tegenhoudt om dit toestel aan te schaffen...
Geen issue wat mij betreft. Ik vind 50% helderheid bij normaal gebruik al voldoende, anders is het me te fel. Afleesbaarheid buiten vind ik ook prima (als ik mn zonnebril af zet dan;p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpudNL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-07 20:49
CLB schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:30:
[...]

[...]

Sinds de 10 heb ik mijn locatie maar ingeschakeld, wat vooral kwam door die meegeleverde Weatherclockwidget die jij noemt. Bij de One M9 gebruikte ik standaard Google Clocks, maar die biedt weer geen plaatsnaam of weer. De Weatherwidget van HTC zelf biedt weer geen tijd van het ingestelde alarm.
Daar kan ik ansich nog wel mee leven, maar wat ik dus rot vind is dat als je op die klok klikt de HTC-klok wordt geopend, waar je inderdaad die worldclock, alarmen en dergelijke krijgt. Ik wil daar graag Google Clocks voor gebruiken, vind ik fijner en mijn smartwatch trilt daarbij wel en bij de HTC-klok-app niet |:( Bij veel widgets kun je instellen welke app er wordt geopend als je op iets specifieks klikt, hier helaas niet :(

HTC Weatherclock-widget: daar mis ik de tijd van het ingestelde alarm en opent dus HTC-klok-app
[afbeelding]

Google Clocks-widget: daar mis ik de plaatsnaam en het weer
[afbeelding]

Digital Clock Xperia: die heb ik nu, maar ik wil dan weer liever de HTC-weerinfo zien
[afbeelding]

Oftewel die HTC-widget is prima, mits ik kan regelen dat als ik erop klik Google Clocks wordt geopend...

[...]

Dan moet je de developer-opties even inschakelen ;)

1. Ga naar instellingen>toestel info>software-informatie

2. Klik vervolgens minimaal zeven keer op het 'buildnummer'

3. Vervolgens zie je verschijnen dat je ontwikkelaar bent

4. Ga naar instellingen>ontwikkelaarsopties

5. Zoek hier naar 'Animatie' (bij HTC-devices staat dit onder geavanceerd)
Bedankt! ik moest nog wel even op "meer" drukken in het scherm "software-informatie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 08:21
Grttsml0301 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:30:
Goedemiddag,

Binnen geen probleem, dan is elk scherm helder genoeg. Buiten gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat de s7 (edge) een voorsprong heeft. Scherm is beter af te lezen ook met zonnebril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grttsml0301
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-04 10:36
Southern Sun schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:34:
[...]

Geen issue wat mij betreft. Ik vind 50% helderheid bij normaal gebruik al voldoende, anders is het me te fel. Afleesbaarheid buiten vind ik ook prima (als ik mn zonnebril af zet dan;p).
Aha, dat klinkt in ieder geval al bevestigend.
Na het lezen van talloze reviews op het internet is het toch altijd nog even fijn om de ervaringen van forumgebruikers te horen.

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arwintju schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:38:
Scherm is beter af te lezen ook met zonnebril.
Doel je dan op een bril met gepolariseerde glazen?
Er gaan verhalen dat de Tianma-schermen in portret slecht(er) te lezen zijn en Sharp weer in landscape.
AMOLED-schermen hebben dat in een hoek van 45 graden vanwege de laminering ofzo, in reallife dus nooit.

Pagina: 1 ... 20 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [HTC 10] Accessoires
- Aanbiedingen, levertijden en prijzen: [HTC 10] Levertijden & Prijzen