Omdat mijn vriendin al de SGS6 had, is het natuurlijk zo gepiept om wat vergelijk te trekken tussen de HTC10 en deze S6 wat ik dan ook gedaan had, niet meer niet minder

Ik gebruik een DSLR op vakantie en ik gebruik de telefooncamera gewoon voor de kiekjes om via telegram te sturen. Beetje opleuken met lightroon en that's it.
Gebaseerd op wat ik getest en vergeleken heb, zou de camera van de S6 sowieso verkiezen boven de HTC10, ondanks de iets wijdere opening van de HTC10. De S6 is scherper (de HTC is erg soft aan de randen), de HDR functie is veel beter gebalanceerd, en de kleuren komen er doorgaans beter uit.
Overigens, het roepen dat mensen niet DSLR-kwaliteit moeten verwachten is wat kort door de bocht. Ik vind het niet meer dan een logische stap om een telefoon als primaire cam bij je te hebben, want die heb je sowieso altijd bij je en past in je broekzak. Het enige wat een telefooncam nog niet heeft is een fatsoenlijke optische zoom. Ik vind het dus meer dan valide dat mensen nu strengere eisen stellen aan de smartphonecams, omdat de telefoon hét apparaat is wat je altijd bij je hebt: bellen, afspraken maken (kalender), notities maken, op internet surfen én foto's maken. Mensen willen duidelijk van de compactcam af en die fanatics die toch beter willen, maar geen DSLR willen die nemen systeemcamera's.
Ik snap echt wel dat mensen een zo goed mogelijke cam willen op de telefoon, en laten we eerlijk zijn, dan moet je in dit geval toch bij de SGS6 en SGS7 zijn.
Die S9900...tja...wat je niet moet vergeten: ookal is het een no-brainer voor jou met 250 euro, maar het is voor iedereen wel 250 euro bovenop een telefoon. Ok je kunt een goedkopere telefoon pakken, maar je hebt toch weer een extra apparaat bij je, en als de smartphonecams toch al zo enorm goed zijn, kan ik me voorstellen dat veel mensen dan toch voor zo'n SGS7 gaan, zeker als je weet dat (in de meeste gevallen) zo'n telefoon toch in je abonnementskosten gedurende 2 jaar zitten en dus niet direct 250 euro in 1x kwijt bent.
Overigens, ik heb zojuist de telefoon na 1 dag en 10 uur in de oplader gedaan. Ik had voor de gein gekeken hoeveel SOT ik had: 6h 5mins !!! Scherm staat altijd op autobrightness, sRGB. Veel telegram gebruikt, de camera, filmpjes afgespeeld en firefox/ghostery (internet).

Ik geef toe dat het leuker geweest was als ie hiervoor 2 mAh minder nodig zou hebben gehad