Momenteel geen internet in Almere, 1328.
EDIT: weer opgelost. Alles bij elkaar kleine 10 minuten geduurd.
EDIT: weer opgelost. Alles bij elkaar kleine 10 minuten geduurd.
[ Voor 45% gewijzigd door stefxx op 25-07-2025 09:04 ]
[ Voor 45% gewijzigd door stefxx op 25-07-2025 09:04 ]
NRG
In principe niet. Jonaz maakt gebruikt van een eigen platform en kan haar eigen keuzes maken.Vhond schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:31:
Gaat dit ook gevolgen hebben voor Jonaz TV?
nieuws: Ziggo stapt voor DVB-C over op variabele bitrates en nieuwe codecs
Goeiemiddag,stefxx schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:10:
Sinds vanmiddag ben ik aangesloten bij Jonaz, hiervoor zat ik bij Tweak en ik had geen interesse in de overstap naar Odido. Aangezien ik nergens een duidelijke instructie kon vinden over het rechtstreeks aansluiten van de fiber op mijn UniFi apparatuur, heb ik mijn stappen gedocumenteerd zodat ik wellicht anderen wat werk kan besparen.
.XPON
[Afbeelding]
- Ik heb deze XPON gekocht: https://nl.aliexpress.com/item/1005005376677727.html
- Let op, deze heeft een SC/APC (blauwe connector) aansluiting, in tegenstelling tot het ZTE modem welke een SC/UPC (groene connector) aansluiting heeft. Je hebt dus wel een andere kabel nodig.
.Configuratie UDM SE deel 1
[Afbeelding]
- Port 9: LAN (naar switch)
- Port 10: Jonaz XPON fiber (WAN2)
- Port 11: Tweak AON fiber (huidige internet provider, WAN)
[Afbeelding]
- Pas de WAN2 configuratie aan zodat je de XPON kan bereiken op 192.168.1.1:
.Configuratie XPON
[Afbeelding]
- Browse naar http://192.168.1.1
- Login met admin/admin:
[Afbeelding]
- Selecteer “Settings”
- Verander het GPON SN naar het serienummer van je ZTE modem (zie de sticker aan de onderkant van je modem)
[Afbeelding]
- Selecteer “VLAN Settings”
- Kies “Manual” en “PVID” 100:
[Afbeelding]
- Selecteer “Commit/Reboot”, en dan:
.Configuratie UDM SE deel 2
[Afbeelding]
- Pas de WAN2 configuratie aan zoals hieronder
- Zet eventueel ook IPv6 aan
- Je kunt nu niet meer de XPON benaderen. Als je dat wel wilt zul je de IPv4 configuratie tijdelijk moeten terugzetten. Je kunt ook een “Static IP” configureren op je WAN interface, zodat je additionele subnets kunt toevoegen, in dit geval 192.168.1.254/24, maar dan werkt je Internet niet meer als je DHCP adres bij Jonaz veranderd.
[ Voor 6% gewijzigd door MastaG op 03-09-2025 19:07 ]
[ Voor 29% gewijzigd door BamSlam_ op 04-09-2025 17:53 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq