Maar is het systeem nu dan ruk/defect of is het gewoon niet goed ingesteld?Dieg000 schreef op zondag 15 december 2019 @ 15:51:
Ik kan de problemen van @JohanSchuil en @jacovn bevestigen. Ik heb het systeem zelf geïnstalleerd en Itho Daalderop Qualityflow is de grootste miskoop in mijn leven geweest. In het kort:Ik heb een eigen anemometer en heb het een en ander ondertussen zo'n 20 keer volledig gereset en ingeregeld. Er ontstaan elke keer andere (en nieuwe) issues. Naar mijn idee is de regelaar defect. Echter, omdat ik het eea niet via een installateur heb aangeschaft in principe geen recht op garantie...
- Qualityflow systeem zuigt pas af bij waarden die 300 à 400 PPM hoger liggen dan de ingestelde stand. In comfortstand pas bij 1350 PPM. Voor details zie mijn post in: Dieg000 in "WTW systemen: Hoe bepaal je een correcte installatie?"
- Als tussenoplossing heb ik een aparte RFT ruimtebediening geïnstalleerd voor de slaapkamer, zodat ik voor het slapen gaan de ventilatie handmatig op hoog kan zetten. Voor beneden gebruik ik de RFT basisbediening. De twee bedieningen hebben maanden goed gewerkt, maar geven nu ineens (zonder dat er iets anders is gewijzigd) conflicten met elkaar. De keuken/woonkamer en slaapkamer kunnen nu ineens niet meer gelijktijdig in de hoogstand ventileren.
- Sinds een paar dagen reageert de vochtsensor in de badkamer (enige onderdeel wat altijd wél goed werkte) ook niet meer naar behoren
Met de ledjes, slechts één bedieningsknop en het ontbreken van een display is het inregelen en achterhalen van issues erg lastig, en eigenlijk ook niet meer van deze tijd. Een innovatief systeem zou ik het iig niet noemen.
Ik heb het systeem ook en het bevalt mij erg goed. De Co2 sensor is wat traag waardoor dit wel eens wat oploopt in een ruimte maar voor de rest heb ik 0,0 problemen er mee.
En als de Co2 wat oploopt ervaar ik geen merkbare hinder daarvan.