• Korenwulf
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-12-2021
Geen matches
Na mijn mi2s overgestapt op jiayu s3, maar mis toch miui mogelijkheden en de kwaliteit van Xiaomi. Ik twijfel of ik voor de note 3 pro met Snapdragon 650 ga of nog even wacht op mi5.

• Kiswum
  • Laatst online: 05-01 18:59
Geen matches
Vorige maand kreeg ik door dat hij pas in april te koop zal zijn, het lijkt erop dat het een maand eerder zal zijn. Ik ben dus benieuwd. De laatste tijd levert Xiaomi alle FDD-LTE varianten direct uit.

De gloednieuwe Xiaomi Redmi Note 3 Prime, ondesteunt zowel FDD-LTE als TDD-LTE. Dit geldt voor de Mediatek (Dual Netcom) en de Qualcomm (Full Netcom) variant. Er is dus geen specifieke TDD variant meer aanwezig voor die Redmi.
Alleen de Prime varianten komen wat later uit dan de standaard versies. Ik verwacht dat dit ook bij de Mi5 zal zijn. Waarschijnlijk zal daarvan een normale versie uitkomen en een Prime/Pro versie. Doordat die duurdere vaak interessanter is (qua opslag en werkgeheugen), duurt het wat langer voordat die op de markt komt.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Kiswum
Geen matches
The Source schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:26:
Ik lees dat de mi5 in China locked is en in India unlocked. Ik neem aan dat de China versie ook in het Engels unlocked kan?
Alle telefoons die tot nu toe in India zijn uitgekomen zijn unlocked. Alle telefoons die in India zijn uitgekomen en in China, zijn unlocked.
In India zijn geen telefoons te koop, die de afgelopen 4 maanden in China werden aangekondigd.

In dit geval bedoel ik met unlocked: Je hebt geen code nodig om de bootloader aan te passen zodat er een custom firmware op kan.
Wat ik tot nu toe heb begrepen (maar niet zelf heb gecontroleerd), is dat alle telefoons die na half oktober uit de fabrieken zijn gerold, zijn gelocked.
Het gaat hier dan om de:
Xiaomi Redmi Note 2 Prime
Xiaomi Redmi Note 3
Xiaomi Redmi 3

en straks ook de:
Xiaomi Mi5
Xiaomi Mi4s.

Al deze telefoons zijn niet te officieel te koop in India en daardoor zijn alle telefoons uit India unlocked. Alle Xiaomi telefoons voor China kunnen altijd in het Chinees en Engels worden gezet.

• Kiswum
Geen matches
Klopt, Hugo gaf vandaag aan dat de Mi5 volgende maand naar India zal komen (= april). Ik heb de gehele stream bekeken en het mooie is dat de Redmi Note 3 Pro ook "onze" banden zal ondersteunen. Kort daarna heb ik de webpagina van de Chinese Note 3 bekeken en daarop zag ik dat daar ook alle interessante banden werden ondersteunt. Het kan dus aan de release van India liggen of aan de gebruikte processor; een nieuwe genereatie van een Qualcomm processor. Mogelijk is dit dus erg goed nieuws voor de Mi5.

Het launch event heb ik vanochtend ook even in een blogvorm gegoten. Inclusief alle specificaties en andere aankondigingen.

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-12-2025
Geen matches
Kiswum schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:23:
Klopt, Hugo gaf vandaag aan dat de Mi5 volgende maand naar India zal komen (= april). Ik heb de gehele stream bekeken en het mooie is dat de Redmi Note 3 Pro ook "onze" banden zal ondersteunen. Kort daarna heb ik de webpagina van de Chinese Note 3 bekeken en daarop zag ik dat daar ook alle interessante banden werden ondersteunt. Het kan dus aan de release van India liggen of aan de gebruikte processor; een nieuwe genereatie van een Qualcomm processor. Mogelijk is dit dus erg goed nieuws voor de Mi5.

Het launch event heb ik vanochtend ook even in een blogvorm gegoten. Inclusief alle specificaties en andere aankondigingen.
Misschien zou die 'internationale' mi5 ook die banden ondersteunen bedoel je?

• Kiswum
Geen matches
hrichard schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:11:
[...]

Misschien zou die 'internationale' mi5 ook die banden ondersteunen bedoel je?
Nou ik denk niet dat er meerdere Mi5's zullen zijn, maar ik denk dat ze gewoon dezelfde Mi5 gaan gebruiken, maar dan met andere software. De hardware zal dan gewoon hetzelfde blijven, waardoor unlocken alleen software-matig nodig zal zijn.

Hugo gaf nu ook aan dat ze met deze Redmi Note 3, ondersteuning boden voor alle Indiaase 4G netwerken. Vandaar dat de interessante EU banden er ook bij zitten. Hopelijk zal dat ook bij de Mi5 zijn en dat ze de specsheet van de huidige Mi5 nog gaan updaten.

Verwijderd

Geen matches

Nu ken ik de indiase banden niet maar als je bedoeld dat er band 20 opzit vind ik dit wel interessant om ff te w88 met de aanschaf van een nieuw cp. Zal fiijn zijn als ze ook iets doen richting redmi3 of mi4s toch de 2 toestellen waar ik naar kijk op dit moment

Wat bedoel je met "onze banden"? 800 mhz? Ik kan nergens vinden dat deze band ondersteunt wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2016 21:26 ]

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:16
Geen matches
Kenzi schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:47:
[...]

ik bedoel meer bij de winkel of in dit geval Xiaomi zelf. Webwinkels (zoals dx, ibuygou etc) die werken in het einde vaak mee omdat het hun om de reviews / feedback gaat. Slechte feedback is slecht voor de zaken.
Winkels zoals Suning, JD.com, of fabrikanten zoals Xiaomi etc geven daar niet om.
Consumenten rechten in China zijn erg slecht helaas. :|

(en zoals alle wetten in china zijn ook de wetten om garantie op meerdere manieren uit te leggen)
Geheel offtopic: Suning is sowieso echt een van de slechter elektronica zaken die ik ken. Wel leuk om rond te kijken maar niet om te kopen.

Als ik je blog bekijk zeg je nu dat de Redmi Note 3 Pro in India wel gewoon 850, 900 4G ondersteund? Dan is de kans toch groot dat de Mi 5 dat ook wel zal krijgen.
Als dat zo is _/-\o_ betekent wel dat we nu een betrouwbare webshop van India moeten zoeken.

[ Voor 44% gewijzigd door Xepos op 04-03-2016 02:46 ]

• Kiswum
Matched: note3
Xepos schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 02:09:
[...]

Geheel offtopic: Suning is sowieso echt een van de slechter elektronica zaken die ik ken. Wel leuk om rond te kijken maar niet om te kopen.

[...]

Als ik je blog bekijk zeg je nu dat de Redmi Note 3 Pro in India wel gewoon 850, 900 4G ondersteund? Dan is de kans toch groot dat de Mi 5 dat ook wel zal krijgen.
Als dat zo is _/-\o_ betekent wel dat we nu een betrouwbare webshop van India moeten zoeken.
Als je de Redmi Note3 pagina bekijkt op de Indiaase en Chinese site, dan zie je dat de Chinese site nu nog meer FDD-LTE frequenties laat zien (dan voorheen).
Open de Chinese site wel even met Chrome voor de vertaling.
Www.mi.com/note3/specs
Www.mi.com/in/note3/specs

Het is geen garantie, maar als de Mi5 in India uitkomt, check de productpagina van de Mi5 nog maar een keer, hopelijk is de support voor 4G banden, dan wel wat meer.

• hrichard
Kiswum schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 07:15:
[...]

Als je de Redmi Note3 pagina bekijkt op de Indiaase en Chinese site, dan zie je dat de Chinese site nu nog meer FDD-LTE frequenties laat zien (dan voorheen).
Open de Chinese site wel even met Chrome voor de vertaling.
Www.mi.com/note3/specs
Www.mi.com/in/note3/specs

Het is geen garantie, maar als de Mi5 in India uitkomt, check de productpagina van de Mi5 nog maar een keer, hopelijk is de support voor 4G banden, dan wel wat meer.
Waarom doen ze dat toch? Ik vind het zo amateuristisch. Los van of het dit keer ook gebeurt, heb ik het vaker gezien bij Xiaomi.

Gebruiken ze nou echt al die onduidelijkheid en kleine hoeveelheden om klanten te trekken? Ik vind het zo'n rare strategie omdat hoe langer ik op zo'n toestel moet wachten, hoe meer ik kijk naar alternatieven. Of verwacht Xiaomi dat mensen dan bijvoorbeeld de Mi4S gaan kopen?

• Kiswum
Geen matches
Wat bedoel je precies? Dat ze de banden later nog uitbreiden? Volgens mij is dit de eerste keer dat ik dat zag gebeuren.

Of dat ze de Redmi Note 3 met een Qualcomm processor hebben uitgebracht als upgrade van de Mediatek variant? Ja dit doen ze helaas vaker. Soms is dat bij de release duidelijk, soms pas enkele weken na de release van een telefoon. Dat was ook het geval bij de Xiaomi Redmi 2. Het zou beter zijn als er meer tijd tussen zat, want nu weet je niet of je een telefoon net na de release moet bestellen of dat je beter 2 maanden moet wachten op de Pro/High-end variant.

• hrichard
Geen matches
Kiswum schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:47:
Wat bedoel je precies? Dat ze de banden later nog uitbreiden? Volgens mij is dit de eerste keer dat ik dat zag gebeuren.

Of dat ze de Redmi Note 3 met een Qualcomm processor hebben uitgebracht als upgrade van de Mediatek variant? Ja dit doen ze helaas vaker. Soms is dat bij de release duidelijk, soms pas enkele weken na de release van een telefoon. Dat was ook het geval bij de Xiaomi Redmi 2. Het zou beter zijn als er meer tijd tussen zat, want nu weet je niet of je een telefoon net na de release moet bestellen of dat je beter 2 maanden moet wachten op de Pro/High-end variant.
Ik bedoel het veranderen van informatie op de website en het niet direct duidelijk communiceren van alle specificaties van het apparaat. Zelfs als eindelijk de presentatie is geweest zijn er nog onduidelijkheden.

En de kleine hoeveelheid beschikbare toestellen.

• Kiswum
theduke1989 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:50:
[...]

Al zeggen ze op en.miui.com dat de Pro Prime van RMN3 wel de gewenste banden heeft wanneer die gereleased wordt in India maar ja dat is ook afwachten.
Wat zeggen de specificaties van de Redmi Note 3 Prime?
http://www.mi.com/note3/specs/
Http://www.mi.com/in/note3/specs

De banden zijn omhoog gegooid, doordat ze willen laten zien dat India belangrijk is voor hen. De specificaties van de Mi5 kunnen straks dus interessanter zijn, als de Mi5 volgende maand in India wordt gepresenteerd.

• Kiswum
Geen matches
theduke1989 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 19:05:
Denk dat ze al wisten dat ze het naar India zouden gaan sturen voor verkoop.
Maar Hugo hint zelf tijdens de conference en met interviews om naar de westerse markt te gaan om te proberen. Dus uit eindelijk moeten ze wel de supported banden voor de westerse markt toepassen dan. En en en.miui.com praten ze ook al dus over de lower frequentie banden. Hopelijk komt het in de toekomst dus. Denk dat de volgende smartphone de redmi4 is of een nieuwe Mi Note Pro 2! met 6GB zoals de VIVO XPLAY5.
Is dat de reden waarom de banden nu wel worden genoemd denk je?

Ten tijde van dit artikel waren de extra banden nog niet genoemd. Dat is in een later stadium aangepast.
nieuws: Xiaomi maakt Redmi Note 3-variant met Snapdragon 650-soc

Op dit moment heb je hetzelfde met de Mi5, de huidige banden zijn voor velen niet toereikend genoeg. Er komt volgende maand een release in India en wie weet, misschien zullen de frequenties dan wel worden verhoogt, net als bij de Redmi Note 3 Pro het geval was. Het is mijn eigen theorie en ik hoop dat het klopt.

Volgende maand, een nieuwe blog over de Mi5 release, maar dit keer in India.

Verwijderd

Geen matches
een andere minpunt van de xiaomi 5 is dat de fingerprint niet werkt in de standby mode, je zult dus eerst op de power button of homebutton moeten indrukken. Bij de mi note 3 en huawei wordt de telefoon al geunlocked als je finger op de scanner plaats

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01 20:10
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 03:32:
een andere minpunt van de xiaomi 5 is dat de fingerprint niet werkt in de standby mode, je zult dus eerst op de power button of homebutton moeten indrukken. Bij de mi note 3 en huawei wordt de telefoon al geunlocked als je finger op de scanner plaats
Klopt! Al raak je/raakte ik er binnen 5 minuten aan gewend dat je de homeknop gewoon in gedrukt blijft houden totdat het scherm unlocked. Een heel klein beetje anders, maar wel over nagedacht en goed uitgewerkt. :)

Klinkt heel erg als een sluikreclame van ibuygou ;). Wegens twijfel, *knip*

[ Voor 32% gewijzigd door janvanduschoten op 17-03-2016 10:20 ]

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:28
Geen matches
Ik zit nu in Taiwan. De MI5 is officieel hier niet te koop, grijs wel, Prijzen zijn 450 euro voor wit 64gb er is nog een enorme schaarste. Ik kan er eentje door mijn colleages voor 400 laten kopen via een reseller in China, echter gezegd dat ik wel wacht todat hij er eentje bij xiaomi direct kan kopen voor 310 :)

In Taiwan moeten ze op de Mi5 wellicht nog maandje of 3 wachten. Woesndag lanceert hier de Redmi Note 3.

• The Source
Geen matches
Vanaf 6min leggen ze uit dat de Mi note 3 een op maat gemaakte antenna heeft en die dus ook bepaald welke banden supported worden. Ik neem aan dat dit in de MI 5 ook zo is.

YouTube: Xiaomi Redmi Note 3 Vs Hugo Barra

• The Source
Geen matches
Was al vanaf de launch op zoek naar de Mi5. Mijn chineese collegas gevraagd maar bij elke flash sales was hij uitverkocht. Zit nu in Taiwan en heel toevallig ging hij hier afgelopen week in de verkoop. En wie was daar... :) ik. Helaas enkel wit 32GB beschikbaar maar better dan niets. En komende van de OPO en de Mi Note 3 is dit een verademing.

Zit nu nog op vliegveld, morgen in NL unlocken en EU rom erop.

Ik heb er direct meerdere gekocht, zie de V&A als je interesse hebt.

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:00
Geen matches
The Source schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:53:
Iemand een duidelijke stap voor stap guide om te unlocken, twrp erop en EU ROM te installeren?
Moet ik voor het unlocken de dev rom flashen?
Zelfde procedure als Redmi Note 3 Pro, in dat topic lees je al lang genoeg mee om de stappen te weten ;)

• The Source
Geen matches
hoe lang duurt het voordat TWRP opstart? Want ik heb exact hetzelfde als boven gedaan, 3x zelfs. Echter bij de recovery mode zie ik enkel het mi.com logo.

Bij mijn vorige redmi note 3 was TWRP er binnen een paar seconde.

Opstarten werkt ook niet meer. Dus via MIflash weer een image erop.
De lampjes onderin branden beiden.

Ik vermoed dat het te maken heeft met de versie van van mijn rom en de boot.img.

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05-2025
Geen matches
The Source schreef op zondag 22 mei 2016 @ 00:31:
hoe lang duurt het voordat TWRP opstart? Want ik heb exact hetzelfde als boven gedaan, 3x zelfs. Echter bij de recovery mode zie ik enkel het mi.com logo.

Bij mijn vorige redmi note 3 was TWRP er binnen een paar seconde.

Opstarten werkt ook niet meer. Dus via MIflash weer een image erop.
De lampjes onderin branden beiden.

Ik vermoed dat het te maken heeft met de versie van van mijn rom en de boot.img.
Kan lang duren ja, 20 minuten heeft t bij mij geduurd de 1e keer volgens mij voordat hij doorstartte. Dacht dat hij vastliep, maar ben gewoon blijven wachten. Was al bang dat ik hem het gebricked.

Maar is je bootloader al geunlocked.?

[ Voor 6% gewijzigd door Liber8 op 22-05-2016 00:41 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• The Source
Geen matches
Ik draai nu EU weekly.
- op welke dag komen de weekly updates uit? Altijd op dezelfde dag?
- komen die via de updater of moet ik die manual downloaden
- kan ik die dirty flashen?

Aan het eind van de dag heb ongeveer 30% batterij life over, ik had meer verwacht en misschien ook beetje verwend door de mi note 3 waar ik op 60% zat. Dus ik wil cynogen gaan proberen.

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05-2025
Geen matches
The Source schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:32:
Ik draai nu EU weekly.
- op welke dag komen de weekly updates uit? Altijd op dezelfde dag?
- komen die via de updater of moet ik die manual downloaden
- kan ik die dirty flashen?

Aan het eind van de dag heb ongeveer 30% batterij life over, ik had meer verwacht en misschien ook beetje verwend door de mi note 3 waar ik op 60% zat. Dus ik wil cynogen gaan proberen.
Vrijdags komen die uit :) Je moet ze handmatig downloaden (xiaomi.eu).
Dirty flashen kan, van te voren en na het flashen wel even dalvik cache wissen

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:51
Geen matches
Hoe lang duurt unlock proces de laatste tijd? In het begin tijdens de redmi Note 3 was het soms 3 weken en nu al aangepast??

• min6
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Geen matches
theduke1989 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:25:
Hoe lang duurt unlock proces de laatste tijd? In het begin tijdens de redmi Note 3 was het soms 3 weken en nu al aangepast??
Bij mij een dag of 10

• Jazzle
  • Niet online
Geen matches
Mijn Mi5 (64GB) is onderweg sinds vorig weekend en heb daar eigenlijk helemaal geen spijt van. Het toestel is voor zijn prijs (64GB €350 incl alles) nog steeds erg concurrerend. De O+3 is óók mooi voor zijn prijs, maar wat mij betreft eerder anders dan beter of slechter (zelfde soc, camera, batterij; ander formaat/type scherm, ontwerp). Zelf vind ik het ontwerp een stuk mooier, en het schermformaat fijner op de Mi5 (ik heb nu een Redmi Note 3, vind het te groot). Voor anderen kan die keuze de andere kant op vallen afhankelijk van persoonlijke voorkeur, maar hoe dan ook zie ik geen gigantische verschillen. Voor ROM support/OS idem: 3rd party ROM support zal op de O+3 een stuk beter zijn, maar ik vind Miui zelf ook erg fijn werken.

Enige echte objectieve pluspunten zijn de 4g banden en hoeveelheid ram (alhoewel je dat niet per se hoeft te gaan merken). Ben benieuwd of er toch nog een oplossing gaat komen voor die banden maar vrees van niet: de modem driver is niet zomaar aan te passen door verificatie in de phone zelf.

Verwijderd

Geen matches
Kenzi schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:53:
[...]

Xiaomi was niet de eerste met de SD820. Dat was LeTV met de Max Pro, net zoals dat LeTV nu weer de eerste is met de SD825

Xiaomi is aan alle kanten door de concurrentie in gehaald. Waar ze eerst de enige waren die goedkope toestellen met hoge specs maakten zijn ze nu een van de vele. Er is behalve Miui geen onderscheid tussen Xiaomi en bijv. Meizu, Oppo, Vivo, ZTE etc. (behalve dan dat Xiaomi enorm veel fanboys buiten China heeft).
Xcuus :) je hebt volkomen gelijk, al is LeTV in het wilde westen voor velen nog veel onbekender dan Xiaomi.

Ingehaald wil natuurlijk niet zeggen dat ze opeens slechte toestellen zijn gaan maken, de rest heeft gewoon een flinke inhaalslag gemaakt, concurrentie is niet zo verkeerd :) Dat houdt ze als het goed is een beetje wakker.

Miui lijkt mij best een prettige customization en die schare fanboys heeft als bijkomend voordeel een levendige community, xiaomi.eu bijvoorbeeld zie ik toch wel als een voordeel.

Gokken op alleen een dikke processor is wel een flink risico gebleken.

Voor mij was de Redmi Note 3 een prima telefoon geweest... op de camera en het formaat na dan, blijkbaar denken meer mensen daar zo over ;) 5.15 en een mooi strak uiterlijk speelt ook mee. Die SD650 red ik het ook wel mee.

Kenzi, jij als chinofonofiel weet jij een alternatief met een redelijk ok camera, knappe batterij en kleiner dan 5.5" wat ook nog op een beetje service/updates/stock of custom/ roms kan rekenen, liefst sd kaartje en niet gammel? tot zo'n 350,-- inclusief alles? Ik heb een heel aantal zinnige posts van jou gelezen en merkte de laatste maanden, zegmaar na de Redmi Note 3 pro dat ik het gevoel kreeg dat je stukken minder enthousiast werd over Xiaomi, in ieder geval dacht ik zoiets tussen de regels door te lezen, kan het mis hebben natuurlijk, maar de ondertoon veranderde wat ...

--edit--
Of begin jij gewoon wat knorriger te worden? ;) ;)
--/edit--

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2016 17:25 . Reden: Moodsedit ]

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Geen matches
Iemand op Marktplaats verkoopt een Mi 5, 32GB , wit. Ik heb gevraagd of er garantie bij zit en hij heeft gezegd twee jaar garantie en dat hij de bon in de mail heeft en dat ik die gelijk na aankoop krijg.Verder zegt hij dat de telefoon gewoon op te sturen is binnen Europa. Hij heeft gezegd dat er boven de 215 euro geboden moet worden.

Wat is een beetje een redelijk bod? De Mi 5 is ongeveer twee maandjes oud.

Het gaat voor mij tussen de Redmi Note 3 Pro en de MI5. De MI5 is qua alles beter dan de Note 3 Pro. Compacter, betere specs maar wel wit en een minder mooi design vind ik persoonlijk. Toch als ik hem voor een mooi bedrag kan krijgen....moet ik het eigenlijk wel doen. Helaas zal het wel in totaal 6 uur reizen worden voor mij. Groningen naar Leidschendam.

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-01 07:59
Geen matches
Faraz schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:58:
Mijn PC/laptop vindt mijn telefoon niet... Welke drivers heb ik nodig?

Win10, 64bit + miflash unlock geinstalleerd
ik heb Minimal adb and fastboot geinstalleerd.
met die drivers heb ik de MI5 en de Redmi Note 3 geflasht en geunlockt

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-01 18:32
Geen matches
ikdedinges schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:37:
[...]

ik heb Minimal adb and fastboot geinstalleerd.
met die drivers heb ik de MI5 en de Redmi Note 3 geflasht en geunlockt
Still no detection.. :( iemand anders nog ideeën?

• Kiswum
Geen matches
maurits82 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 07:46:
Hee, zijn er mi5 global versies nu met B200 800mhz 4G??

https://www.ibuygou.com/wholesale/

*edit
Oud nieuws, is maar de vraag of dit waar is.
Het is waar:
Redmi Note 3
Redmi 3
Mi5
MiMax.

Deze smartphones worden met een Engelse handleiding + beschrijving, EU stekker, CE certificering op telefoon + doos en Band 20/800MHz geleverd.
Morgen heb ik even contact met de CEO van iBuygou en hij zal een telefoon voor me meenemen om te laten testen. Ik ben namelijk benieuwd of deze telefoons interessant zijn voor de EU markt.

De telefoons hebben zich bewezen, maar ik zit met de volgende vragen
- Is het netwerk echt geschikt.
- Moeten de resellers zelf ook 500 stuks aanschaffen of mogen het er ook 100 zijn (voor NL webshops bijvoorbeeld).
- Welke rom staat er op de telefoon, is dat de Chinese Dev of Stable build of de Global build.
- Werken de Xiaomi.eu rom's ook op deze telefoons, zo niet, kunnen zij dan de Stable of Dev rom van Xiaomi.eu erop zetten.
- Wat zijn uiteindelijk de prijzen
- Hoelang mag ik het test exemplaar gebruiken die ze morgen voor me meebrengen.

- Test die ik sowieso probeer uit te voeren met diverse nieuwe Xiaomi smartphones: Hoe eenvoudig/moeilijk is het om de meegeleverde rom om te zetten.

Het is jammer dat ik niet mag crossposten, want ik kan dit ook wel 1:1 in de Redmi 3 en Note 3 topic kunnen plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 17-08-2016 12:08 . Reden: rom omzetten ]

• Kiswum
Geen matches
Xiaomi biedt voor €3,- extra al 2 jaar garantie, bij iBuygou kun je dat voor 2 jaar extra bijkopen als je het toestel vanuit China laat versturen. Als je een toestel via de iBuygou EU warehouse besteld, dan zit er 2 jaar garantie, BTW afdracht en dus de hogere prijs er al bij (dit hebben ze vorig jaar zo officieel mogelijk gedaan).

Inmiddels zit de CE certificatie er ook bij vanuit Xiaomi. Hierdoor kunnen NL webwinkels zoals Coolblue, Bol.com en 4Launch dit ook kunnen gaan verkopen zonder dat zij problemen krijgen met verzekeringskwesties.

Dit is wat ik heb doorgekregen, maar ik weet niet of meer combinaties al mogelijk zijn:

Redmi Note 3 Grey, 2+16GB
Redmi 3 Gold, 3+32GB
Mi5 Black, 3+32GB
Mi Max Gold, 3+32GB

Vooral de meegeleverde rom, zou ervoor kunnen zorgen dat het wel of juist geen interessante telefoon is voor de standaard consument. Die verwachten niet met TWRP of root aan de gang te moeten voor een stabiele telefoon met Google Play.
Op dit moment vind ik Xiaomi telefoons niet echt meer geschikt om direct te importeren, tenzij er een handig neefje is die de xiaomi.eu rom erop kan zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door Kiswum op 17-08-2016 15:11 ]

Verwijderd

Kiswum schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:31:
[...]

Die service heet Safe en kun je ook in China bestellen, maar volgens mij niet in bijv. Hong Kong (maar goed daar staat de Mi2s zelfs nog op de site :D):
(Chinees) http://www.mi.com/service/safe
http://www.mi.com/service/safe/mi5/

De vertaling van de dekking is niet helemaal duidelijk, maar de plaatjes zeggen: waterschade en valschade. Het is in ieder geval niet gedekt tegen diefstal.

edit:

[...]

De Global rom van de Mi4s vond ik nogal buggy en was erg oud. Op dat moment was de Android patchlevel al 3 maanden oud. De telefoon kwam van iBuygou.
De Xiaomi.eu rom is nooit via Xiaomi op telefoons terecht gekomen. Ze hebben wel het succes + talen van Xiaomi.eu afgenomen, terwijl ze er nooit interesse in leken te hebben. Dit heb ik besproken met Mark Lee Hedley (MarkH), oprichter van Xiaomi.eu/MiuiAndroid. Hij was best wel pissed off, dat hij het een aantal keren had aangeboden en een samenwerking wilde aangaan, maar dat Xiaomi hem (digitaal) wegstuurde of niet te woord stond. Na enkele maanden had Xiaomi zoiets van: Hé, die internationale talen willen we wel gebruiken, laten we die gewoon in de Global rom plaatsen. Verder zeggen we niets tegen Mark.
(dit was het verhaal die ik toen van Mark had ontvangen)
nieuws: Bekendste fansite Xiaomi met custom roms sluit vanwege conflict met f...

Dat was voor hem een beetje het moment dat hij Xiaomi.eu verliet en bij iBuygou ging werken. Inmiddels is hij de COO van het bedrijf.
Ah, dank voor de verduidelijking, dat je ff uitlegt waar de klepel hangt :)
Maargoed aan een verhaal zitten 2 kanten en je hebt nu de visie daarop van de ene partij gehoord...

Dat oude patchlevel (april, dus nagenoeg het begin) was trouwens voor mij ook reden om maar ff aan de slag te gaan, prima te doen overigens maar t kost wel ff wat meer moeite dan gewoon een telefoon kopen op de hoek.
Wat mij opgevallen was struinend over de fora van xiaomi.eu dat IBG toch wel een beetje gezien werd als een van de preferred resellers, na jou verhaal is het wat duidelijker waar de link vandaan komt.

Wel vreemd trouwens dat IBG nu wanneer ze een (aantal) grote order(s) plaatsen zij blijkbaar voorrang krijgen op de (stille) introduktie van de band 20 toestellen door Xiaomi.
De Redmi Note3 Snapdragon dook een tijdje terug ook opeens op voorzien van die band. gerucht ging toen dat die toestellen alleen voor Taiwan gemaakt zouden worden, weekje later dook dat min500orders bericht op IBG op.
Zou dat zijn omdat ze eerst de oude voorraad leeg willen verkopen en zodra er eentje is die wel alle banden doet niemand in de westelijke wereld nog eentje zonder die band besteld en ze die dus moeten gaan dumpen.
Kortom ik verwacht binnenkort wel dat de Mi5 (Pro/S/c) variant zal opduiken.
...en daarna waarschijnlijk eentje met een sd slot er in whehe

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Geen matches
Kiswum schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:06:
[...]

Het is waar:
Redmi Note 3
Redmi 3
Mi5
MiMax.

Deze smartphones worden met een Engelse handleiding + beschrijving, EU stekker, CE certificering op telefoon + doos en Band 20/800MHz geleverd.
Morgen heb ik even contact met de CEO van iBuygou en hij zal een telefoon voor me meenemen om te laten testen. Ik ben namelijk benieuwd of deze telefoons interessant zijn voor de EU markt.
Alright, hier baal ik dus aardig van. Twee weken geleden overstag gegaan en een zwart 128GB model gekocht bij honorbuy (EU), gebeurt er dit. Had ik beter kunnen wachten.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• W!mpix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-10-2025
Geen matches
Kiswum schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:06:
[...]

Het is waar:
Redmi Note 3
Redmi 3
Mi5
MiMax.

De telefoons hebben zich bewezen, maar ik zit met de volgende vragen
- Is het netwerk echt geschikt.
- Moeten de resellers zelf ook 500 stuks aanschaffen of mogen het er ook 100 zijn (voor NL webshops bijvoorbeeld).
- Welke rom staat er op de telefoon, is dat de Chinese Dev of Stable build of de Global build.
- Werken de Xiaomi.eu rom's ook op deze telefoons, zo niet, kunnen zij dan de Stable of Dev rom van Xiaomi.eu erop zetten.
- Wat zijn uiteindelijk de prijzen
- Hoelang mag ik het test exemplaar gebruiken die ze morgen voor me meebrengen.

- Test die ik sowieso probeer uit te voeren met diverse nieuwe Xiaomi smartphones: Hoe eenvoudig/moeilijk is het om de meegeleverde rom om te zetten.

Het is jammer dat ik niet mag crossposten, want ik kan dit ook wel 1:1 in de Redmi 3 en Note 3 topic kunnen plaatsen.
Dit was dus een hoax / andere rom? Ik vertrek zaterdag naar Hong Kong + Taiwan, en als er effectief een internationale versie bestaat dan moet ik wel zeker kijken dat ik de juiste telefoon koop :)

PS: iemand enig idee of deze goedkoper zal zijn in Hong Kong vs Taiwan? :p

Verwijderd

Geen matches
Titus schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:00:
[...]

Het topic eens goed doorlezen, het is volgens mij al voorbij gekomen. De Miui battery saver is de boosdoener
Dat begint inmiddels wel een aardige opgaaf te worden met zoveel pagina's en de info over een half jaar verspreid...
Misschien een mooi moment om de startpost en een kleine f.a.q. te herschrijven, de info staat nu wel behoorlijk gefragmenteerd in dit topic.

Ook lopen bijna alle probleempjes nagenoeg synchroon met die in het Redmi Note 3 (Snapdragon) topic, de enige variabelen zijn zo'n beetje de downloadlocatie van de desbetreffende roms en hardwarematige verschillen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2016 22:25 ]

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-01 11:14
Geen matches
xon schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:15:
Mi5s ..take my money! Nu alleen weer de uitdaging om hem een rap uit China te laten shippen. Je krijgt op Alie waarschijnlijk straks weer een berg sellers die gaan beloven dat ze hem op voorraad hebben en dan maar blijven uitstellen en uitstellen.

Overigens wel jammer van band 20 maar ja dat weten we inmiddels van de Xiaomi's
Ik weet dat ik het op GoT de laatste tijd te vaak heb over de internationale versies van Xiaomi.. maar.. Persoonlijk zou ik even wachten of het bekend word of er ook internationale versies uit komen van de Mi5S.
Het lijkt me sterk dat Xiaomi alleen de Redmi (note) 3 met band 20 uitbrengt.

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-12-2025
Geen matches
Titus schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:59:
[...]

Klinkt inderdaad goed. Maar het gevaar is groot dat de bootloader nog gelocked is en dat je een shitty rom hebt, iig niet xiaomi.eu rom met alle optimalisaties voor eu enzo.

En dan is het veel lastiger unlocken dan met de officiële Chinese rom erop, dat wil zeggen je moet eerst lastig maar China rom weer.

Succes :P inlezen is inderdaad een goed idee, net als alvast unlock aanvragen, zie topic.
Groot gevaar voor locked bootloader valt ook wel mee, ligt eraan hoe graag je nederlandse taal wilt op je phone, als engels gewoon oke is voor je kan je gwn met een locked bootloader de officiele global rom flashen, mijn note 3 en redmi3s gebruik ik ook beiden met global rom, geen eu '' optimalistaties'' nodig.

Ben benieuwd wanneer de mi5 is goed in prijs gaat zakken, euro of 180 zie ik nog wel gebeuren binnenkort.

• nightraver23
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-01 23:59
Geen matches
Het probleem betreft die kedacom driver dewelke niet werkt met mi unlocker. Ik heb op een miui-forum dit nog gevonden, mss kan je het eens proberen:

"
1. Go into fastboot mode (Hold Volume Down+Power), and plug your Redmi Note 3 into the computer
2. Open Device Manager, and under View, click Show Hidden Devices
3. Under Kedacom USB Device, double click on Android Bootloader Interface
4. Under 'Driver' tab, click Uninstall, check the box to delete the software, and click OK
5. Unplug and replug your phone

While the driver is reinstalling, you will see that your phone will temporarily reappear in Device Manager under Android Device as Android Bootloader Interface, but as soon as the driver finishes updating it will revert to Kedacom. The Kedacom driver does not work with the Official Unlocking program, nor will it allow you to do fastboot commands. Therefore, we must Roll it back to Android Device. To do this:

6. Double click on Android Bootloader Interface under Kedacom again
7. Under 'Driver' tab, click Roll Back Driver, press OK

And voila! Your phone should reappear in Device Manager under Android Device!
And now, you should be able to go to successfully complete the official bootloader unlock, as well as the unofficial unlock method."
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Accessoires: [Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken