Het Sony Alpha objectieventopic v2016 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 41.367 views

Onderwerpen

Alle 35 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-06 09:07

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Vandaag mogelijk een hoop Sony spul, blijft spannender dan de Apple aankondiging :+
http://www.sonyalpharumor...ement-10am-new-york-time/

What is likely to be announced (some of this stuff might be announced today, some may be announced later this year or be early 2018)

– A “game-changing” surprise. We have no details on this but it could be some sort of fixed lens RX camera.
– A7III (24Mpx (A9 sensor), 6fps with mechanical shutter, ISO up to 51200 (expanded to ISO 204800), 693 phase detection AF (which is same as a9!!), minimum focus sensitivity is EV-3, 4k 30p recording, joystick and touchscreen, A9 body and A9 battery).
– 135mm f/1.8 FE
– 400mm FE (f/2.8 or f/4.0)
– 20mm f/2.8 FE
– 16mm f/1.4 APS-C

Less likely to be announced (but still a chance)

– Sony A7rIII (A9 body, 50+ MP sensor)
– Sony A7sIII (4k 60fps)
– RX1rIII
– A77III A-mount (Same A77m2 AF-phase detection module combined with a new Hybrid-AF (on sensor AF of the A6500). It uses the 24MP A6500 sensor and has 4K recording)
– A5xxx

Nearly impossible

– Sony medium format camera
– RX5 (APS-C RX)

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:10
@Markofnikoff Dat was een tegenvaller vandaag. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Zeer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Sony introduceert twee nieuwe objectieven camera: https://www.sonyalpharumors.com/

A7rIII
24-105 mm F4 FE
400mm F2.8 FE

Niet geheel toevallig bezocht ik de geruchtensite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-06 13:42
MRIdev schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:05:
Sony introduceert twee nieuwe objectieven camera: https://www.sonyalpharumors.com/

A7rIII
24-105 mm F4 FE
400mm F2.8 FE

Niet geheel toevallig bezocht ik de geruchtensite ;)
Sony heeft weer een prachtige camera gemaakt! Weer wat verbeterpuntjes ten opzichte van het vorige model waarbij ik denk dat de pro's het meest blij zullen zijn met het dubbele SD kaart slot. Voor productfotografie en in mindere mate landschapsfotografie (vanaf statief) is de pixel shift techniek een mooie toevoeging. Door met behulp van de beeldstabilisatie de sensor in alle richtingen 1 pixel te verschuiven kom je zo tot een foto van bijna 100MP.
Verder 10fps zonder blackout is erg mooi. Alleen de beperkte uncompressed buffer van 28 foto's is dan wat weinig, maarja, als je meer wilt moet je maar de A9 kopen zal Sony denken.

En $3199 is een erg scherpe prijs! Helaas veel te duur voor mij :'(

Verder de belangrijke specs die ik van sonyalpharumors heb geplukt:

A7rIII key specs (via ThePhoBlographer):

BSI 42.2 MP full frame sensor same sensor
4K HDR video
ISO 100 to 32000
10fps
14 bit raw for everything including continuous shooting
5 axis stabilization to 5.5 stops
Physical dimensions are identical to the Sony a7r II
All the new stuff is inside with the exception of the Joystick from the Sony a9
15 stops of dynamic range due to the processor of the camera. This is only at low resolution but they’re not sure how high of an ISO that will extend to
Autofocus from a9
Eye AF operates at double the speed
No optical low pass filter
Highest picture quality of any camera they’ve made
Low vibration shutter, completely new shutter
Bionz X processor
Raw compressed buffer at 87 photos and uncompressed is 28
Pixel shift multi shooting to capture more color.
399 phase detection AF points
Contrast AF points: 425
68% of the sensor area covered with AF points
2x faster autofocus than the previous camera
Subject tracking performance has doubled in effectiveness
Touch functions on the screen: AF-on, multi selector and anti-flicker
Fast AF and exposure tracking at 10fps
8fps shooting continuous Live View
Full HD video at 120p
4K video at 24p and 30p
USB 3.1
Dust and moisture resistant
Two card slots
3.69 million dot OLED tru-finder
The A9 battery
PC sync port
You can externally power the camera via USB
No mirror shock no shutter shock and silent shooting
10fps no black out. At 8fps there is momentary blackout
No time lapse mode
$3,199.99 in market at end of November

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@Who Am I? De a7rIII gaat er bij ook niet komen, is toch iets teveel van het goede ;) . Persoonlijk vind ik het wel jammer dat ze geen A7II hebben geïntroduceerd. OP het einde van dit jaar wil ik over naar e-mount en heb de A7II op het oog en daarvan hoop(te) ik dat de prijs wat gaat zakken. Daarentegen wel blij met de 24-105mm en hopelijk is die beter dan de 24-70 F4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-06 15:07
@MRIdev
De verschillende A7 modellen worden niet tegelijk ververst, er kan dus nog een A7III komen, waardoor de A7II goedkoper wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Nog maar een rondje wachten op nieuwe APS-C lenzen, alhoewel de Sigma 16mm F/1.4 ook wel aardig uitziet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-01 23:24
MRIdev schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:09:
@Who Am I? De a7rIII gaat er bij ook niet komen, is toch iets teveel van het goede ;) . Persoonlijk vind ik het wel jammer dat ze geen A7II hebben geïntroduceerd. OP het einde van dit jaar wil ik over naar e-mount en heb de A7II op het oog en daarvan hoop(te) ik dat de prijs wat gaat zakken. Daarentegen wel blij met de 24-105mm en hopelijk is die beter dan de 24-70 F4.
Ik hoopte ook op een A7 III, ik heb alle Nikon spullen verkocht zodat ik dit jaar kon overstappen, maar moet nu een tijdje langer wachten. De 24-105 lijkt me een hele leuke all-round lens aangevuld met wat primes. Ik kijk uit naar de reviews van die lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@ikweethetbeter Ik hoop het. :) ;) Het zou me zelf niks verbazen als Sony alle drie de modellen zo goed als tegelijkertijd in ontwikkeling heeft en afhankelijk van de markt de volgorde van introductie bepaalt.

@Swagger iets met oude schoenen....... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-06 16:05
Who Am I? schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:56:
Voor productfotografie en in mindere mate landschapsfotografie (vanaf statief) is de pixel shift techniek een mooie toevoeging. Door met behulp van de beeldstabilisatie de sensor in alle richtingen 1 pixel te verschuiven kom je zo tot een foto van bijna 100MP.
Inderdaad een mooie techniek maar het blijft gewoon een foto van 42 mp hoor. Verschil is echter dat alle 42 miljoen pixels echte data bevatten in plaats . Met een normaal bayer RBG sensor zou je voor zoveel date een foto van 169 mpix nodig hebben.

Mijn leica monochrom heeft ook geen bayerfilter omdat die zwart wit foto's maakt. Daar bevat iedere pixel dus ook echte data, maar dan met slechts 18 mpix. De foto's daaruit zijn al zo extreem scherp dat ik er nog steeds versteld van sta. Met deze sony op 42 mpix moet het echt bizar zijn.

Ben wel benieuwd hoe dit precies gaat en hoeveel tijd er tussen de 4 foto's zit. Een pixel verschuiven heb je zo per ongeluk gedaan.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-06 14:49

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Als hij 10fps haalt met elektronische sluiter dan lijkt mij dat het geheel (1000/10)*4 = 400+ ms duurt ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:16
Ik vroeg me al af of er geen reacties waren op de A7mkIII, maar die zitten dus in dit topic verstopt...

Anyway, prima camera lijkt me met voor mij als grote voordeel dat de mkII hopelijk in prijs gaat zakken 8)
Voor mijn toepassing heb ik geen betere AF nodig dus dan blijft er niet zoveel over. De pixel shift technologie is interessant, maar in de praktijk heb ik aan 24MP genoeg dus de standaard 42 zal ook geen probleem zijn.
RobertJRB schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 22:00:
[...]
Ben wel benieuwd hoe dit precies gaat en hoeveel tijd er tussen de 4 foto's zit. Een pixel verschuiven heb je zo per ongeluk gedaan.
DPreview schrijft:
The camera must also wait between 1 and 30 seconds between shots for the sensor to settle, which is likely to exacerbate the problems of subject movement between the first and last shot.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
klaaas schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:49:
Ik vroeg me al af of er geen reacties waren op de A7mkIII, maar die zitten dus in dit topic verstopt...

Anyway, prima camera lijkt me met voor mij als grote voordeel dat de mkII hopelijk in prijs gaat zakken 8)
Voor mijn toepassing heb ik geen betere AF nodig dus dan blijft er niet zoveel over. De pixel shift technologie is interessant, maar in de praktijk heb ik aan 24MP genoeg dus de standaard 42 zal ook geen probleem zijn.

[...]

DPreview schrijft:

[...]
Oei, dat wordt dan meteen een nieuw stevig statief.
Ben vooral benieuwd hoe hij omgaat met geadopteerde canon lenzen.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
RobertJRB schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:40:
[...]

Oei, dat wordt dan meteen een nieuw stevig statief.
Ben vooral benieuwd hoe hij omgaat met geadopteerde canon lenzen.
Enige reden om aan te nemen dat dat anders is dan met de A7RII?
De tijd tussen de opnames schijnt overigens instelbaar te zijn. Minimaal 1s, maximaal 30s.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
klaaas schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:01:
[...]

Enige reden om aan te nemen dat dat anders is dan met de A7RII?
De tijd tussen de opnames schijnt overigens instelbaar te zijn. Minimaal 1s, maximaal 30s.
Ik dacht te lezen dat hij dezelfde AF heeft als de A9.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Ah, je doelde op de AF. Ik dacht dat je t.a.v. de pixel shift bedoelde. Nevermind.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:24
Dus de alpha mount wordt verder "uitgefaseerd"...

Kan misschien handig zijn om goedkoop een paar goede lenzen in te slaan.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Tommie12 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:11:
Dus de alpha mount wordt verder "uitgefaseerd"...

Kan misschien handig zijn om goedkoop een paar goede lenzen in te slaan.
Ik weet niet hoe je hierbij komt, maar recent is de A99II nog uitgekomen voor de a-mount, wat een zeer capabele camera is.
Daarnaast: Bevestigd Sony keer op keer dat ze de amount in leven gaan houden. Het zal niet het tempo zijn wat ze de e-mount ontwikkelen, maar zolang ze de 99 en 77 en 68 lijn in leven houden en misschien wat lenzen updaten/uitbrengen maakt het ansich weinig uit, tenzij je je heel druk kunt maken over zoiets. Maar die energie kun je beter steken in het maken van meer foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:24
Ik maak me nergens druk over, en gezien ik niet zo veel fotografeer koop ik mijn spullen tweedehands.
Ik heb nu een A77 met een Beercan 70-210 F4, Tamron 17-50 2.8 en 50mm 2.8 Macro.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth Operator
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-06 18:19
Zou iemand mij kunnen adviseren m.b.t. het uitzoeken van een nieuw objectief voor mijn Sony a5100? Op dit moment ben ik alleen in het bezit van de kitlens maar had hier graag nog een lichtsterke (prime)lens naast gehad. A.s. zaterdag vertrek ik met mijn vriendin richting London waar ik van plan ben véél foto's te maken. Omdat het vandaag de dag al zo snel donker is en ik 's avonds ook nog fatsoenlijke foto's wil maken heb ik besloten een nieuwe lens aan te schaffen, daarnaast vind ik dat de scherpte van de kitlens ook nog wel wat beter kan. In London ben ik van plan de typische vakantiekiekjes te maken van architectuur, voedsel, streetlife, de vrouw aan mijn zijde en ga zo maar door.

Na wat research op het wereldwijdeweb en youtube heb ik de volgende prime lenzen op het oog, een definitieve keuze maken blijft echter nog best lastig.

Op dit moment heb ik de volgende allemaal op het oog:
pricewatch: Sigma 30mm F2.8 DN Art (Sony E) Positief: Superscherp, lichtsterk, goedkoop, compact Negatief: geen OSS.
pricewatch: Sigma 30mm F/1.4 DC DN (Sony E) Positief: Superscherp, super lichtsterk Negatief: Stuk groter, stuk duurder, soms lastig scherp te stellen(?), en geen OSS
pricewatch: Sony 35mm F1.8 OSS Positief: Scherper dan de kitlens, lichtsterk, OSS Negatief: Lees gemengde verhalen inzetbaarheid, duur!

Ik ben op dit moment nog maar een beginnend fotograaf en mijn kennis heeft nogal de nodige gebreken. Desondanks zou ik mijn a5100 willen uitrusten met de lens die het verdient! ;)

Op dit moment neig ik richting de Sigma 30mm f2.8 gezien de prijs en features die het brengt.. Welke zouden jullie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@ChuckSnorris
Een vuistregel voor het zonder stabilisatie fotograferen uit de hand is dat de sluitertijd korter moet zijn dan de brandpuntsafstand. Dus bij 30mm moet je minstens (of eigenlijk maximaal) 1/30 seconde gebruiken. Korter (1/60, 1/125, ...) is natuurlijk altijd beter voor een scherp plaatje.

Met andere woorden: met een groothoek- / standaardlens mis je OSS minder dan met een telelens.

Ik zou denk ik voor de Sigma Art lens gaan (30mm f/2.8), dat is veel kwaliteit in een compacte behuizing, wat goed combineert met de hoge kwaliteit sensor in de compacte A5100 body.

In het ideale geval test je de lenzen eerst zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth Operator
@ikweethetbeter
Bedankt voor de tip! Dat wist ik inderdaad nog niet en zal zeker van pas gaan komen met het schieten van rete scherpe plaatjes! ;)

Jij zou dus eigenlijk ook voor de sigma 30mm f2.8 kiezen? Ik had al zo'n vermoeden dat het de beste keus voor mijn wensen zou zijn dus dat is top!

Nu heb ik zojuist ook nog de pricewatch: Sigma 19mm F2.8 DN Art (Sony) bekeken. Met het oog op vakantiekiekjes, welke zou het breedst inzetbaar zijn van twee? Volgens reviews op Youtube zijn het beide uitstekende lenzen.. Vind het toch lastig blijven een definitieve keus te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@ChuckSnorris Ik denk dat de 19mm het breedst inzetbaar is :+

Nu zonder gekheid. Mijn ervaring met een 35mm op een APS sensor is dat de beeldhoek te klein is voor architectuur/gebouwen/straatbeeld in steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
ChuckSnorris schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:58:
...ben ik van plan de typische vakantiekiekjes te maken van architectuur, voedsel, streetlife, de vrouw aan mijn zijde en ga zo maar door.
De vrouw aan je zijde bij slecht licht te fotograferen en daarbij genoeg lichtsterkte plus een mooi bokeh te hebben, gaat met de Sigma 30/1.4 het best lukken.
2.8 vind ik voor een zoomlens wel lichtsterk, voor een prime echter niks bijzonders. De Sony 1.8 heeft z'n OSS als voordeel, maar dat vereist dan ook dat je een "stilleven" fotografeert. (daar kun je dan beslist ~1/5 sec. halen)
Je happy vrouwtje achter haar bord eten in een restaurant kun je sowieso niet met lange sluitertijden knipsen, dus die OSS is dan overbodig.
Een 19mm is leuk voor architectuur, bepaalde landschappen en foto's in kleine ruimtes, maar verder is zo'n lens snel te kort. Portrait is bijv. hopeloos met een 19mm, vanwege de vertekening.

Ik zou het gewicht (265g is niet zoveel, de 7cm lengte stoort eerder) op de koop toe nemen en voor de 30/1.4 gaan. Imho de veelzijdigste keuze.
Fijne vakantie gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth Operator
@MRIdev :+ 8)7

Even een simpele vraag. Indien ik mijn kitlens op 19mm / 30mm zet krijg ik dan de juiste verhoudingen weergegeven die de sigma 19mm/30mm me gaan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
Uiteraard!

Zo kun je prima bepalen, welk brandpunt je het best aan kunt schaffen. Ik vermoed, dat het op 30mm uit gaat draaien. ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Vanoverdegrens op 07-12-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth Operator
@Vanoverdegrens
Bedankt voor je feedback! Nu heb ik de sigma 30mm 1.4/2.8 vergeleken op Youtube en afhankelijk van de situatie blijkt de f2.8 meestal gelijkwaardig lijkt te presteren aan de f1.4, beide zijn super scherp. Voordeel voor de f2.8 is de betere autofocus en kleiner formaat. De f1.4 wint op het gebied van bokeh en donkere situaties, maar ook hier ontlopen de twee elkaar niet veel.

Als ik dan kijk naar de prijs is er wel degelijk een groot verschil. Voor de prijs van de f1.4 zou ik bijna de 19mm + 30mm f2.8 kunnen halen. Zou een combinatie van deze twee dan niet de meest veelzijdige keuze zijn? Ik ben nog maar een beginner en ga hoogstwaarschijnlijk toch niet het maximale uit al deze lenzen halen.. Nadeel daaraan is dat ik dan met één extra lens rond moet lopen! Mijn gevoel zegt dat ik met de f2.8 voorlopig meer dan tevreden zal zijn en indien dit achteraf toch niet zo blijkt dan kan ik ze altijd weer van de hand doen en voor de f1.4 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
Met de 2.8 kun je nooit een foto met f1.4, f2.0 of f2.5 schieten. Dat is het grote voordeel van de 1.4 lens. Die 2 stops lichtsterkte kunnen het verschil tussen ISO 1600/3200 en ISO 6400/12800 uitmaken, bij beperkt licht.
Een 2.8 prime leeft van z'n scherpte en nauwelijks van z'n lichtsterkte, want de kitlens zal bij 30mm ongeveer f4 hebben, wat slechts 1 stop verschil is. (de helft van het verschil tussen f1.4 en f2.8)
Om die reden heb ikzelf (geen Sony maar Nikon) geen lichtzwakkere primes dan f1.8, want f2.8 kunnen m'n zoomlenzen ook. (bij macrolenzen is het een ander verhaal)

Een fout maak je niet met de aanschaf van een 2.8, want de prestaties liggen iig hoger dan die van de kitlens.

[ Voor 12% gewijzigd door Vanoverdegrens op 07-12-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

ikweethetbeter schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:31:
@ChuckSnorris
Een vuistregel voor het zonder stabilisatie fotograferen uit de hand is dat de sluitertijd korter moet zijn dan de brandpuntsafstand. Dus bij 30mm moet je minstens (of eigenlijk maximaal) 1/30 seconde gebruiken. Korter (1/60, 1/125, ...) is natuurlijk altijd beter voor een scherp plaatje.

Met andere woorden: met een groothoek- / standaardlens mis je OSS minder dan met een telelens.

Ik zou denk ik voor de Sigma Art lens gaan (30mm f/2.8), dat is veel kwaliteit in een compacte behuizing, wat goed combineert met de hoge kwaliteit sensor in de compacte A5100 body.

In het ideale geval test je de lenzen eerst zelf...
Vergeet niet te corrigeren voor de cropfacror. 30mm op crop is 45mm op full frame, dus je wilt 1/45 of sneller als vuistregel aanhouden voor ongestabiliseerde setups.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 677216

@ChuckSnorris Een optie die mooi tussenin zit is de Sony FE 28mm f2. Zowel qua beeldhoek als diafragma een mooie tussenweg. Past op full frame, dus is op APS-C ook in de hoeken ragscherp. Een stuk compacter dan de Sigma 30mm f1.4, maar weer lichtsterker dan de andere Sigma's.
Iets duurder, maar tweedehands voor €300 ofzo wel te vinden.

19mm zou ik sowieso te wijd vinden als allround lens trouwens. 35mm echt te krap, 30mm gaat net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Een 28mm op FF is een prima walkaround. 19mm is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677216

@Anoniem: 159816 Ik suggereer de 28mm te gebruiken op crop ;)
Persoonlijk vind ik 28mm op FF (=19 mm op APS-C) te wijd als je ook portretten wilt schieten. Je onderwerp wordt dan heel klein, of je krijgt lelijke vertekening van gezichten. Daarnaast heb je met een 19mm f2.8 lens een enorme scherptediepte. Je kan dus nooit een persoon mooi isoleren uit de omgeving.

Wil je hoofdzakelijk de stad op de foto zetten, dan is 19mm prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Heeft iemand toevallig ervaring met de Samyang AF 35mm F2,8 FE? Deze lens heb ik op het oog voor mijn overstap naar e-mount. De reviews zijn goed, maar als iemand eerste hand ervaring kan delen dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-06 03:37
MRIdev schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:30:
Heeft iemand toevallig ervaring met de Samyang AF 35mm F2,8 FE? Deze lens heb ik op het oog voor mijn overstap naar e-mount. De reviews zijn goed, maar als iemand eerste hand ervaring kan delen dan hoor ik het graag.
Ja, ik. Prima lens bij voldoende licht. Maar AF is waardeloos bij weinig licht op mijn A7II. Geeft het al op bij een beetje schemer in situaties waarin Sony’s kitlens nog wel kan focussen op f5.6. Heb hem laten nakijken en schijnt normaal te zijn. Ben het daar nog niet mee eens. Dus ga hem weer terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@Kwintessens Bedankt voor de informatie dan let ik daar extra op als ik ga testen. Even goed timen dat ik aan het eind van de middag naar de fotograaf ga.

Misschien nog iemand ervaring met la-ea4 adapters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
MRIdev schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:54:
@Kwintessens Bedankt voor de informatie dan let ik daar extra op als ik ga testen. Even goed timen dat ik aan het eind van de middag naar de fotograaf ga.

Misschien nog iemand ervaring met la-ea4 adapters?
Ook ervaring mee. Werkt goed. Wel klein AF-gebied. En flink gewicht vanwege de spiegel. Dus ineens is je body weer heel zwaar en ben je het voordeel van een mirrorless kwijt. Tevens moet je AF finetuning doen om het maximale uit je objectieven te halen. Want je focust niet meer via de beeldsensor. Aan de andere kant is de keuze in betaalbare tweedehands objectieven ineens heel groot. Denk ook aan Sigma MC-11. Zelf geen ervaring mee maar misschien wel interessanter dan LA-EA4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@Kwintessens Wederom dank voor je antwoord. De hoofdrede voor mij om (mogelijk) een la-ea4 aan te schaffen is dat ik twee FF a-mount heb liggen welke ik gebruik op mijn APS a-mount camera. Echter heeft een van die lenzen (Sony 50mm 1.4) last van backfocus en ik hoop, mocht het nodig zijn, weg te krijgen d.m.v. AF Micro adj.

Moeten deze afstellingen per brandpuntafstand gemaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
MRIdev schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 07:53:
@Kwintessens Wederom dank voor je antwoord. De hoofdrede voor mij om (mogelijk) een la-ea4 aan te schaffen is dat ik twee FF a-mount heb liggen welke ik gebruik op mijn APS a-mount camera. Echter heeft een van die lenzen (Sony 50mm 1.4) last van backfocus en ik hoop, mocht het nodig zijn, weg te krijgen d.m.v. AF Micro adj.

Als ik het mij goed herinner, moet je per objectief aanpassingen doen. Ik weet niet meer of je ook voor meerdere brandpuntsafstanden aanpassingen kunt opslaan voor zoomobjectieven. Wat ik nog weet is dat ik een Minolta 50mm 1.4 had, waarbij de mate van backfocus/frontfocus afhankelijk was van de afstand tot het onderwerp. Dus als ik corrigeerde voor dichtbij, was oneindig niet scherp en andersom. Ik moest dus een afweging maken op welke focusafstand ik alles het scherpst wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-06 08:20
Ik heb onlangs een Sony FE 28mm F2.0 gekocht wegens zeer goede recensies en een aantrekkelijk prijskaartje voor een snelle prime. Ik heb echter zorgen om het geluid dat m'n lens produceert als ik naar hogere F nummers ga bijvoorbeeld F11 en dan autofocus dat mn aperture begint te klikken. Gek genoeg is alles volledig geluidloos op F2.0.

Voorbeeld hier (niet mijn filmpje) YouTube: Sony 28mm noise

Moet ik me hier zorgen om maken of heeft iemand anders ervaringen met deze lens en gekke geluiden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-06 13:55
Chefbierrr schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:41:
Wellicht iets off-topic maar ik heb het volgende probleem met een lens op m'n A7rII

Ik heb onlangs een Sony FE 28mm F2.0 gekocht wegens zeer goede recensies en een aantrekkelijk prijskaartje voor een snelle prime. Ik heb echter zorgen om het geluid dat m'n lens produceert als ik naar hogere F nummers ga bijvoorbeeld F11 en dan autofocus dat mn aperture begint te klikken. Gek genoeg is alles volledig geluidloos op F2.0.

Voorbeeld hier (niet mijn filmpje) YouTube: Sony 28mm noise

Moet ik me hier zorgen om maken of heeft iemand anders ervaringen met deze lens en gekke geluiden...
Heb ik geen last van met die lens, op een gewone A7. Zeer fijn objectief wel, goeie combo van prijs/gewicht/optiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 09:33

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Was van de week bij kennis die dit objectief heeft liggen en deze gehad op mijn a7r2 en a7r3 en hier hadden we geen last van wat @Chefbierrr omschrijft. Wellicht idee om eens in de winkel een andere 28mm eens te testen?

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-06 08:20
Superdaantje schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:45:
Was van de week bij kennis die dit objectief heeft liggen en deze gehad op mijn a7r2 en a7r3 en hier hadden we geen last van wat @Chefbierrr omschrijft. Wellicht idee om eens in de winkel een andere 28mm eens te testen?
Terug naar de winkel gegaan (Kamera-Express), zeer netjes zonder enkele uitleg direct een andere 28mm geprobeerd maar die maakte hetzelfde geluid. Vervolgens mijn lens op een a9 showmodel gemount en ook daar hetzelfde geluid. Misschien is het een brakke batch? In ieder geval geen reden om in de winkel om te ruilen naar soort gelijk model.

Thanks voor het testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Dat is een nette service om samen met je testen. Als ik zoek met behulp van google vind ik meer soort gelijke voorbeelden. En bij de meeste lees ik dat het een normaal verschijnsel is van het objectief.

[ Voor 42% gewijzigd door Daan_ op 04-02-2018 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-06 17:13

mennovanw

Canon? You can!

Superdaantje schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:05:
Dat is een nette service om samen met je testen. Als ik zoek met behulp van google vind ik meer soort gelijke voorbeelden. En bij de meeste lees ik dat het een normaal verschijnsel is van het objectief.
In tegenstelling tot een DSLR past een A7 continue het diafragma aan tot aan het kleinste aangegeven diafragma. Daarom hoor je bij f2.0 niks, want wide-open.

Waarom Sony dit doet? Geen idee.

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
Voigt: 20, 40, 50 F1, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Heb het idee dat ze AF wide open doen om zo veel mogenlijk licht op de sensor te laten vallen en de preview met de ingestelde diafragmaopening om de preview zo veel mogenlijk op de uiteindelijke foto te laten lijken.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRIdev
Voor diegene die de 24-105 f4 hebben, deze kan een focusprobleem. Gratis reparatie is mogelijk en je kunt bij Sony (https://esupport.sony.com...ity.pl?comp_project_id=18) controleren of jou lens eronder valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_g
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-04-2023
Hoe goed is de loxia 35 nou echt? Als je reviews leest dan lees je compleet tegenstrijdige berichten. De ene vindt hem geweldig en de andere vindt het maar zo zo.

Ik wil mogelijk overstappen naar een A7 met loxia 35, maar twijfel heel erg over de kwaliteit. Een vergelijkbaar alternatief zie ik ook niet 1-2-3 (de zeiss 2.8 is niet snel genoeg, de 1.4 is een optie, maar is wel erg groot en een stuk duurder).

Edit 1: en zijn er al hands on ervaringen met de voigtlander nokton 35mm 1.4 voor E-Mount?

Edit 2: even mijn twijfels over de kwaliteit toelichten. Ik lees her en der dat de Loxia 35 niet superscherp is. Ik ben geen pixelpeeper, maar als ik lees dat hij net zo scherp is als de Canon 35/2 dan vraag ik met hardop af of hij niet veel te duur is...

[ Voor 30% gewijzigd door bart_g op 16-02-2018 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

De Loxia 35mm en 50mm worden hier veel gebruikt voor dagjes weg, straatfotografie etc... Bouw kwaliteit en het handmatig scherpstellen geeft mij weer het oude analoog gevoel. O-)

Persoonlijk ben ik niet zo'n pixel peeper meer, maar ben erg content met de IQ van de 35mm. Bij het handmatig scherpstellen zit voor sommige dan ook de uitdaging. Maar als je het eenmaal onder de knie hebt dan vermoed ik dat de 35mm je niet teleur gaat stellen qua IQ.

Mijn advies zou zijn ga met een SD kaartje naar een winkel en test it your self.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_g
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-04-2023
Superdaantje schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:56:
De Loxia 35mm en 50mm worden hier veel gebruikt voor dagjes weg, straatfotografie etc... Bouw kwaliteit en het handmatig scherpstellen geeft mij weer het oude analoog gevoel. O-)

Persoonlijk ben ik niet zo'n pixel peeper meer, maar ben erg content met de IQ van de 35mm. Bij het handmatig scherpstellen zit voor sommige dan ook de uitdaging. Maar als je het eenmaal onder de knie hebt dan vermoed ik dat de 35mm je niet teleur gaat stellen qua IQ.

Mijn advies zou zijn ga met een SD kaartje naar een winkel en test it your self.
Ik heb nog eens goed rond gekeken en zie meer foto's van de lens die me wel aanspreken dan dat ze me niet aanspreken. Ik ga dit weekend eens op pad om te testen. Het gaat hem waarschijnlijk wel worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1023763

MRIdev schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 07:53:

Die 50/1,4 is een oude lens. Ik heb zelf slechte ervaringen met oude lichtsterke lenzen. Deze vallen op een moderne digitale camera zwaar tegen.
Is het de moeite waard om een lens van 350 euro met een adapter van 250 euro aan te sluiten? Ik denk van niet.
Voor 250 euro kan je ook een fijne nieuwe 50/1,8 kopen, die foutloos, stil, lichtgewicht en snel werkt.
Danwel geef wat meer geld uit voor een nieuwe Samyang of Sony 50/1,4.
Welke body overweeg je aan te schaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:43
Superdaantje schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:56:

Ik heb de 50 ook en handmatig vind ik juist erg leuk met de Sony camera's van tegenwoordig. Het is zoveel makkelijker en door handmatig te fotograferen dwing ik mezelf onbewust om veel bewuster een foto te maken dan met AF.
Vandaag overigens de Voigtlander 40mm f/1.2 besteld, hopelijk morgen binnen. Veel positieve reviews al gezien. Het is niet de meest scherpe lens, maar precies zoals jij zegt merk ik dat ik ook minder aan het pixel peepen ben en 'gewoon' wil fotograferen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Herkenbaar ;-)

Afgelopen jaren zijn er erg veel mooie nieuwe ontwikkelingen geweest, hierdoor vergat ik nog wel eens wat voor mij fotografie is. En dat is niet alles wat je ziet willen/moeten vast leggen. Is juist rond kijken/observeren en foto's maken. Doordat ik veelal met zooms werkte met AF. Merkte ik steeds meer, dat ik bezig was met alles te willen vast leggen. Stel je voor je mist iets. ;-)

We kennen allemaal wel de goed bedoelde adviezen. Ga een prime gebruiken daarmee ga je creatiever fotograferen. Je gaat niet creatiever fotograferen met een prime, maar dwingt je dan wel om anders te kijken. Zet je zoom of het brandpunt naar keuze en ga fotograferen? Zo makkelijk was het voor mij helaas niet. Merkte dat ik toch geregeld in of uit aan zoomen was. Dit was voor mij de reden dat ik vaker met primes aan het werk ging, om me zelf weer te leren kijken en out of the box te denken. En dan nu met de Manual Focus van de Loxia's merk ik dat dit voor mij net weer dat extra zetje is om meer rust terug te brengen in fotografie en hierdoor ook meer plezier.

Dagje straatfotografie of met vakanties. Dan zul je negen van de tien keer één van de Loxia's op mijn camera vinden. O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Daan_ op 22-02-2018 06:42 ]

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-06 11:50
Afbeeldingslocatie: https://1.img-dpreview.com/files/p/E~C0x0S1200x900T200x150~articles/4124462928/tamron_28_75_body.jpegTamron is working on a 28-75mm F2.8 lens for full-frame Sony mirrorless cameras
Published Feb 22, 2018 | dpreview staff
Details are thin at this point, but the 28-75mm F2.8 Di III RXD will offer "superb optical performance" and a moisture-resistant construction.

• MRIdev
@Anoniem: 1023763 Inmiddels heb ik een nieuwe set aangeschaft en dat is een A7ii geworden. Daarbij de nieuwe 24-105 F4, Samyang 35mm F2,8 en toch de LA-EA4 aangeschaft.

Naast de 50mm had ik ook nog een Minolta 100-300mm bij mijn oude camera (a58) en zodoende heb ik nu dus naast de prime ook nog een (niet veel gebruikte) telelens tot mijn beschikking. Daarnaast nog de mogelijkheid om oude a-mount lenzen aan te kunnen sluiten vond ik de aanschaf van de adapter de moeite waard. Anders had je zeker een goed punt! De scherpte van de 50mm ben ik tot nu wel tevreden over, maar de AF kan me nog niet bekoren.

@Bean77 en @Superdaantje Zo nu en dan fotografeer ik analoog in zwart-wit. Met afdrukken en ontwikkelen kosten 24 foto's zo'n €25, dan fotografeer je nog bewuster ;) .

Mocht iemand een goed goedkoper adres hebben voor ontwikkelen en afdrukken hoor ik het graag.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

(y)

Goedkoper durf ik niet te zeggen. Zelf helaas geen analoog camera meer in mijn bezit (helaas). Wie weet komt die er wel weer. Het kriebelt toch nog wel geregeld...
Balance schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:54:
[afbeelding]Tamron is working on a 28-75mm F2.8 lens for full-frame Sony mirrorless cameras
Published Feb 22, 2018 | dpreview staff
Details are thin at this point, but the 28-75mm F2.8 Di III RXD will offer "superb optical performance" and a moisture-resistant construction.
Zag het staan op Sonyalpharumors.com. Ben toch wel benieuwd als ik de "Product Highlights" zo lees.
PRODUCT HIGHLIGHTS

1. Superb optical performance, including both outstanding image quality and beautiful background blur effects (bokeh), provided by fast F/2.8 aperture.
2. Comfortably light weight (19.4 oz.) and compact (4.6 in).
3. Close-focusing; Minimum Object Distance: 7.5 in at wide-angle setting and 15.3 in at the telephoto position.
4. All-new “RXD” stepping motor AF unit is extremely quiet and therefore perfect for video capture.
5. Exciting next-generation design keeping the brand consistency that is ergonomically superb.
6. Moisture-Resistant Construction and Fluorine Coating for weather protection.
7. Compatible with the “Direct Manual Focus (DMF)” feature that enables Sony cameras to instantly switch between autofocus and manual focus.

* Specifications, appearance, functionality, etc. are subject to change without prior notice.

[ Voor 85% gewijzigd door Daan_ op 22-02-2018 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Als die nieuwe Tamron nu eens lekker goedkoop wordt (< €600) en de A7 III uitgebracht wordt, komt een tweedehands A7 II plus Tamron 28-75 f/2.8 ineens in m'n budget. Zou een leuke upgrade zijn vanaf een RX10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MRIdev schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:17:
@Anoniem: 1023763 Inmiddels heb ik een nieuwe set aangeschaft en dat is een A7ii geworden. Daarbij de nieuwe 24-105 F4, Samyang 35mm F2,8 en toch de LA-EA4 aangeschaft.

Naast de 50mm had ik ook nog een Minolta 100-300mm bij mijn oude camera (a58) en zodoende heb ik nu dus naast de prime ook nog een (niet veel gebruikte) telelens tot mijn beschikking. Daarnaast nog de mogelijkheid om oude a-mount lenzen aan te kunnen sluiten vond ik de aanschaf van de adapter de moeite waard. Anders had je zeker een goed punt! De scherpte van de 50mm ben ik tot nu wel tevreden over, maar de AF kan me nog niet bekoren.

@Bean77 en @Superdaantje Zo nu en dan fotografeer ik analoog in zwart-wit. Met afdrukken en ontwikkelen kosten 24 foto's zo'n €25, dan fotografeer je nog bewuster ;) .

Mocht iemand een goed goedkoper adres hebben voor ontwikkelen en afdrukken hoor ik het graag.
Ik was misschien te kritisch. Je kan het altijd testen, kijken of het goed resultaat geeft.
Zelf heb ik een la-ea3 overwogen voor de lenzen met ingebouwde focusmotor, dan blijft de combinatie wat compacter.
Die 100-300 ken ik, de apo-versie is optisch een prima lens. Helaas met AF-techniek die al verouderd was toen hij uitkwam.
24-105 is naar men zegt een uitstekende lens, sluit qua bereik ook goed aan op 100-300. Ik kan me voorstellen dat je daar erg blij mee bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balance schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:50:
Als die nieuwe Tamron nu eens lekker goedkoop wordt (< €600) en de A7 III uitgebracht wordt, komt een tweedehands A7 II plus Tamron 28-75 f/2.8 ineens in m'n budget. Zou een leuke upgrade zijn vanaf een RX10!
Weet je zeker dat je een f/2,8 lens nodig hebt?
Met F/4 op full frame (en zelfs aps-c) verzamel je immers al veel meer licht dan met een f/2,8 op je RX10.
(zie het topic over equivalentie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@Anoniem: 1023763 7,29 keer zoveel licht, oftewel 2,7 stops ;).

Ik wil in ieder geval in de buurt komen van een 2-stops verbetering met een zoomlens, dus dat betekend f/2.8 op APS-C of f/4 op full-frame. Die eerste bestaan (vreemd genoeg) niet voor het Sony E-mount systeem, voor full-frame is de goedkoopste Sony FE 24-70 mm f/4. Gezien de Tamron 28-75mm f/2.8 slechts €429 kost hoop ik dat een vergelijkbare E-mount versie ook onder de €600 duikt, waarmee het dus de goedkoopste standaardzoomlens met een diafragma > f/4,5 wordt. En gezien die lens geen stabilisatie heeft wil ik dat dus wel in de body.

[ Voor 9% gewijzigd door Balance op 23-02-2018 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balance schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:48:
@Anoniem: 1023763 7,29 keer zoveel licht, oftewel 2,7 stops ;).

Ik wil in ieder geval in de buurt komen van een 2-stops verbetering met een zoomlens
Waarom wil je 2 stops verbetering?
Als je een beperkt budget hebt, zal je een bepaalde keuze willen verantwoorden.
En waarom kan dat niet met een vast brandpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@Anoniem: 1023763 Zodat ik meer kan schieten onder donkere omstandigheden :P.

Ik vind het schieten met een zoomlens er fijn, het stelt je in staat zeer snel verschillende composities uit te proberen. Lensen verwisselen is toch weer een extra drempel om net even die andere hoek te proberen, plus je moet ze altijd maar bij de hand hebben.

Vast brandpunt komt er ook wel, maar alleen voor de momenten dat de zoomlens niet volstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Holy shit dit helpt: Sigma brings nine full-frame Art primes to the E-mount

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e3x0lBIGM0Rf5SPq9f5GMYeZ/full.jpg
  • SIGMA 14mm F1.8 DG HSM | Art
  • SIGMA 20mm F1.4 DG HSM | Art
  • SIGMA 24mm F1.4 DG HSM | Art
  • SIGMA 35mm F1.4 DG HSM | Art
  • SIGMA 50mm F1.4 DG HSM | Art
  • SIGMA 70mm F2.8 DG MACRO | Art (CP+ 2018 exhibit)
  • SIGMA 85mm F1.4 DG HSM | Art
  • SIGMA 105mm F1.4 DG HSM | Art (CP+ 2018 exhibit)
  • SIGMA 135mm F1.8 DG HSM | Art

[ Voor 59% gewijzigd door Balance op 27-02-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Ik zit er al een tijdje aan te denken om mijn Sony A77II te vervangen, hij is inmiddels bijna 4 jaar oud en begint op sommige plekken de tand des tijds te voelen. Als ik bijvoorbeeld het schermpje uitklap valt het beeld weg omdat de flatcable helemaal gaar is. Ook het rubber rondom de zoeker is stuk. Niet heel dramatisch, maar de sensor technologie heeft ook niet stil gezeten en betere ISO prestaties zijn altijd fijn!
Omdat ik steeds vaker betaalde opdrachten krijg en soms ook behoefte heb aan een 2e body en het liefste Full Frame, hoopte ik op een opvolger van de A7II en die is er met de A7III nu!
Het enige is dat mijn meestgebruikte lens, de Sigma 18-35mm f1.8 ART, niet geschikt is voor Full Frame. Ik ben nu op zoek naar een lens met ongeveer dat bereik, ik vond de 18mm soms al te weinig groothoek op de APS-C sensor van de A77II. Het diafragma moet minimaal tot f2.8 open kunnen. (het mag ook aan A-mount lens zijn, ik moet voor mijn andere lenzen toch ook een adapter aanschaffen)
Ik zie nu allemaal prachtige nieuwe prime lenzen van de Sigma ART serie, maar omdat ik veel bergwandel wil ik niet 4-5 (zware) lenzen mee hoeven te zeulen.
Verder heb ik nog een Tamron 70-200mm f2.8 en een Sigma 35mm f1.4 ART lens, maar die zijn gewoon geschikt voor Full Frame en kunnen met een adapter op de A7III gezet worden.
Oh, en hij moet niet debiel duur zijn zoals de Sony 16-35 f2.8 van 2300 euro 8)7

Ik heb zelf de Tamron SP 15-30mm F2.8 gevonden, maar daar kunnen dan weer geen filters op geschroefd worden en dat wil ik wel graag.

[ Voor 9% gewijzigd door Who Am I? op 27-02-2018 11:57 ]

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtfman86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-06 17:07
Who Am I? schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:33:
Ik zit er al een tijdje aan te denken om mijn Sony A77II te vervangen, hij is inmiddels bijna 4 jaar oud en begint op sommige plekken de tand des tijds te voelen. Als ik bijvoorbeeld het schermpje uitklap valt het beeld weg omdat de flatcable helemaal gaar is. Ook het rubber rondom de zoeker is stuk. Niet heel dramatisch, maar de sensor technologie heeft ook niet stil gezeten en betere ISO prestaties zijn altijd fijn!
Omdat ik steeds vaker betaalde opdrachten krijg en soms ook behoefte heb aan een 2e body en het liefste Full Frame, hoopte ik op een opvolger van de A7II en die is er met de A7III nu!
Het enige is dat mijn meestgebruikte lens, de Sigma 18-35mm f1.8 ART, niet geschikt is voor Full Frame. Ik ben nu op zoek naar een lens met ongeveer dat bereik, ik vond de 18mm soms al te weinig groothoek op de APS-C sensor van de A77II. Het diafragma moet minimaal tot f2.8 open kunnen. (het mag ook aan A-mount lens zijn, ik moet voor mijn andere lenzen toch ook een adapter aanschaffen)
Ik zie nu allemaal prachtige nieuwe prime lenzen van de Sigma ART serie, maar omdat ik veel bergwandel wil ik niet 4-5 (zware) lenzen mee hoeven te zeulen.
Verder heb ik nog een Tamron 70-200mm f2.8 en een Sigma 35mm f1.4 ART lens, maar die zijn gewoon geschikt voor Full Frame en kunnen met een adapter op de A7III gezet worden.
Oh, en hij moet niet debiel duur zijn zoals de Sony 16-35 f2.8 van 2300 euro 8)7

Ik heb zelf de Tamron SP 15-30mm F2.8 gevonden, maar daar kunnen dan weer geen filters op geschroefd worden en dat wil ik wel graag.
Toevallig heb ik een SP 15-30 2,8 voor canon besteld... Er gaan filters op ... zie : https://www.aliexpress.co...ae803_5&priceBeautifyAB=0 of https://www.aliexpress.co...10208.99999999.286.WKGPrh

Wel kostelijk ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Who Am I? schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:33:
Deze lijkt aan je eisen te voldoen (A-mount):
pricewatch: Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di USD Sony

Omgerekend naar APS-C is het een 16-45mm.
Wellicht is € 1000 wel boven je budget.

Overigens denk ik dat je aan de sensor een hele grote stap gaat maken in deze tijd.
Dat de spiegel er tussenuit gaat en dat je overstapt op Full Frame zal voor meer verschil zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
NIMIC schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:55:
[...]

Deze lijkt aan je eisen te voldoen (A-mount):
pricewatch: Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di USD Sony

Omgerekend naar APS-C is het een 16-45mm.
Wellicht is € 1000 wel boven je budget.

Overigens denk ik dat je aan de sensor een hele grote stap gaat maken in deze tijd.
Dat de spiegel er tussenuit gaat en dat je overstapt op Full Frame zal voor meer verschil zorgen.
Zo had ik er nog niet naar gekeken. €1000 is precies het maximum wat ik voor zo'n lens uit wilde geven, dus dat zou precies goed zijn! Wellicht dat ik wel tot mei/juni wacht met de aanschaf, vaak komt er nog een kleine prijscorrectie in de maanden na de release. Dat merkte ik met mijn A77II ook, die had ik day 1, maar na 2-3 maanden was er al weer €200 van de prijs af. Zie grafiekje: pricewatch: Sony A77 II Body Zwart
Ik moet dan natuurlijk ook een adapter hebben. Wat is het voordeel van de Sony LA-EA4 ten opzichte van de Sony LA-EA3? De Sony LA-EA4 heeft een autofocus mechanisme in de adapter zitten, maar is dat nodig? Of is dat alleen om lenzen te focussen die een door de camera aangedreven autofocus hebben (geen eigen motor dus)?

[ Voor 14% gewijzigd door Who Am I? op 27-02-2018 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRIdev
@Who Am I? De LA-EA4 maakt van je systeemcamera weer een SLT-camera en hiermee kun je inderdaad de AF gebruiken bij lenzen zonder eigen motor. Nadeel is wel dat je AF gebied stukken kleiner wordt dan die van de camera en dit is ook kleiner dan je gewend bent van de A77II.

AF-gebied LA-EA4:
Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/DmlmL.jpg

AF-gebied aA77II:
Afbeeldingslocatie: https://www.wimarys.com/wp-content/uploads/2014/06/Sony-A77II-autofocus-points-2-of-12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
MRIdev schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:46:
@Who Am I? De LA-EA4 maakt van je systeemcamera weer een SLT-camera en hiermee kun je inderdaad de AF gebruiken bij lenzen zonder eigen motor. Nadeel is wel dat je AF gebied stukken kleiner wordt dan die van de camera en dit is ook kleiner dan je gewend bent van de A77II.

AF-gebied LA-EA4:
[afbeelding]

AF-gebied aA77II:
[afbeelding]
In de praktijk gebruik ik eigenlijk alleen het middelste scherpstelpunt en voor landschappen stel ik vaak ook liever handmatig scherp.
Echter doe ik tegenwoordig ook wel eens een trouwerij en dan is het wel fijn om meer scherpstelpunten te hebben...
Het kan toch ook niet zo moeilijk zijn om via een adapter scherp te stellen? Met contrastdetectie (die gewoon in de A7III zit) wordt er gewoon gebruik gemaakt van wanneer er het meeste contrast wordt waargenomen, daar hoeft toch geen licht doorlatende spiegel met autofocus mechanisme tussen te zitten? Kwestie van een signaal naar de lens sturen *beetje linksom draaien, beetje rechtsom draaien* en klaar, zo werkt het ook als je een native lens hebt? Of werkt het niet zo simpel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRIdev
@Who Am I? Brain Smith heeft een interessant artikel voor je: http://briansmith.com/sony-a-mount-lens-sony-a7rii-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Who Am I? schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:56:
[...]
daar hoeft toch geen licht doorlatende spiegel met autofocus mechanisme tussen te zitten? Kwestie van een signaal naar de lens sturen *beetje linksom draaien, beetje rechtsom draaien* en klaar, zo werkt het ook als je een native lens hebt? Of werkt het niet zo simpel?
Klopt, zo simpel is het met moderne lenzen, daarom moet je die adapter vergeten. Dat maakt het nodeloos ingewikkeld. Met native E-mount lenzen werkt veel prettiger. In aanschaf zijn ze duurder maar dat verdien je snel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Native is niet altijd de beste optie. Soms is er geen native alternatief beschikbaar. Zo gebruikt kennis van mij de Canon 16-35 II, 24-70 II, 70-200 II, 400 f/2.8 veel. Hij overweegt de a7r III. Om nu gelijk alles te vervangen voor de Sony GM objectieven is behoorlijke klap centen. Hij gaat rustig overstappen met behulp van een Metabone V of Sigma.

Sony heeft dan wel de 400mm aangekondigd, maar is nog even wachten wanneer die beschikbaar is.

We hebben de Canon 24-70 II met Metabone kort vergeleken met de Sony 24-70 GM. En optisch is de GM niet beter als de Canon. AF snelheid is wel weer in voordel van de GM.

YouTube: 24 - 70 2.8 Sony G Master vs Adapted 24-70 2.8 Canon Lii Comparison
YouTube: Sony 24-70 f2.8 GM vs Canon 24-70 + Metabones Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 21:32
@Superdaantje Ligt het dan ook nog aan de kwaliteit van de adapter? Ik kom juist best veel youtube filmpjes tegen die zeggen een enorme verbetering te zien in AF met metabones en MC-11 op de A7R III t.o.v. de A7R II.
De lenzen die ik in mijn signature heb staan (canonmount), daar heb ik eigenlijk geen Sony native-equivalenten van gevonden die optisch hetzelfde of beter presteren, dan laat ik de prijs van de Sony's even achterwege. Dus voor mij zou een tussenoplossing toch zijn om de A7R III te nemen met het huidige glas + adapter, dan dat het rendabel zou zijn om alles te vervangen met sony native spul. Het is gewoon te duur en het wordt er naar mijn idee optisch gezien niet beter op.

Overigens, ik heb even die preview van de A7 III gekeken en die schijnt, op het aantal MPIX na, zowat alles te erven van de A7R III, dus ik vroeg me eigenlijk af wat het prijsverschil van 1200 euro zou rechtvaardigen; De (eye)AF zou hetzelfde zijn, het dynamisch bereik ook....
Dus moet ik nog even uitzoeken.

Overigens, klopt het dat deze Sony's geen L-RAW, M-RAW of S-RAW hebben? 42mpix kun je wel mooi downsamplen voor een net wat beter resultaat.

offtopic:
EDIT: je bent moderator nu? Dat vind ik wel een goeie aanvulling op het team van mods, ben ik wel blij mee. Gefeliciteerd ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 28-02-2018 13:01 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Het is zeker afhankelijk van adapter hoe de AF snelheid etc is. Toch is native net weer wat fijner werken. (persoonlijk) Kennis heeft besloten om over te gaan met de Sigma adapter in samenwerking met de a7r III.

Ben zelf erg content met de Sony 70-200 GM en ook met de Sony 16-35 f/4. Bij de 16-35 f/4 wel gemerkt dat verstandig is om je exemplaar te testen. Kunnen nog wel verschillen tussen zitten.

Sony kent geen L M of S RAW. (dit niet tegen gekomen in de menu's) Wel kennen ze gecomprimeerde RAW bestanden (+/- 42MB) en ongecompliceerd (+/- 85MB)

Zelf de a7 III nog niet in de hand gehad. Dus daar kan ik weinig overzeggen. Dit is een kwestie van testen of deze aan je eisen voldoet. Ben zelf wel erg content met de sensor van de a7r III en II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
@Superdaantje Ik ben niet echt overtuigd dat de 70-200 GM optische meerwaarde heeft tov de Canon 70-200L II, zeker niet als je de prijs in beschouwing neemt. Jemig...Ook de 16-35 van Sony leg je nog flink toe op de Canon variant en ik lees overal dat de Canon een stuk scherper is. Dus het voelt voor mij aan alsof ik qua prijs véél duurder uit ben en optisch niet eens vooruit.
L-RAW of M-RAW lijkt me toch wel iets dat je in firmware kunt toevoegen.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Voor de mij was de keuze makkelijk. Ik had paar jaar terug de 70-200 II verkocht. En had geluk dat ik leuke korting kreeg en gratis de extender 2.0. En optisch erg content met het objectief. Toch meer dan bij mijn oude vertrouwde Canon.

Ben zelf gestopt om af te gaan op reviews en testen. Bij twijfel probeer ik objectief zelf te lenen. Dit zo ook gedaan met de 16-35 f/4 en na twee weken was ik zelf om. Tevreden met de IQ. Binnen kort eens de 16-35 GM lenen en kijken of ik de f/4 in ruil. :)

Verwacht wel dat je dit via firmware kunt toevoegen. Heb de vraag zelden gezien naar L-M RAW formaten. De vraag was bij Sony vooral voor ongecomprimeerde RAW bestanden. Dit hebben ze later ook toegevoegd en zit nu standaard bij de nieuwe camera's. Verwacht dat de L-M RAW formaten niet naar Sony gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:43
Vergeet niet dat je met een adapter ook de lens een stuk gaat verlengen. Het principe van kleine camera verdwijnt hierdoor ook.

Ik hou van lekker klein, licht en compact, daarom ook voor sony gekozen.
Ik blijf het fantastisch vinden om in mijn ona bowery een a7rII, batis 25, loxia 50 en batis 85 kwijt te kunnen. Dat was in mijn canon 6d tijd ondenkbaar.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Deathchant schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:01:De lenzen die ik in mijn signature heb staan (canonmount), daar heb ik eigenlijk geen Sony native-equivalenten van gevonden die optisch hetzelfde of beter presteren,
Het wordt een beetje voorspelbaar.
Canon gebruiker wil overstappen naar Sony sensor.
Ja maar, ik heb Canon lenzen (surprise).

Sony heeft geen vergelijkbare lenzen.
correctie: ze hebben wel die lenzen.
Ja maar de IQ is niet goed genoeg.
correctie: de IQ is beter dan je huidige lenzen.
Ja maar de AF is niet snel genoeg.
correctie: de AF is net zo snel als Canon lenzen.
Maar ze zijn te duur.
correctie: ze zijn duur maar de prijs reflecteert de kwaliteit.
Maar ik heb geen geld...
|:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deathchant
Ik snap je post, maar de toon is toch een beetje vervelend. Beetje sociaal filter kan geen kwaad.

Je bent overigens vrij stellig dat de IQ beter is.

Ik ben best te overtuigen, maar niet op de bovenstaande manier. Kun je me wat praktijkvoorbeelden aanhalen of youtube filmpjes die e.e.a. met elkaar vergelijken? Liever geen grafiekjes of DXOmark tests, ik wil praktijkvoorbeelden. Ik kan zo 1,2,3 niks vinden die de Sony's optisch het voordeel van de twijfel geven bij de genoemde lenzen, of die de belachelijke verschillen in prijs rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:30
De Sony lenzen zijn inderdaad niet beter dan de lenzen van @Deathchant

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie521
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02 10:07
@Deathchant je zegt jemig over de prijs van de Sony.
Dit is voor de 70 - 200 even snel gekeken rond de 500 euro verschil.
En met de 16 - 35 mm is dit 50 euro verschil.

Als je zo een bedrag uitgeeft is over die 550 euro bij een winkel ook wel te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Robbie521 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:17:
@Deathchant je zegt jemig over de prijs van de Sony.
Dit is voor de 70 - 200 even snel gekeken rond de 500 euro verschil.
En met de 16 - 35 mm is dit 50 euro verschil.
Het is €850 verschil voor de 70-200 die niets beter is dan die van Canon.
En €280 verschil voor de 16-35 f/4. Wel Nederlandse prijzen vergelijken.
Als je zo een bedrag uitgeeft is over die 550 euro bij een winkel ook wel te praten.
Denk je dat? Waarom denk je dat veel prijzen zo dicht bij elkaar liggen? Er is niet zoveel marge als je denkt. Dus even €1100 van de prijs af praten, gaat je niet lukken. Het zou mij verbazen of je überhaupt meer dan €300 eraf kunt praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie521
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02 10:07
Universal Creations schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:11:

Het is €850 verschil voor de 70-200 die niets beter is dan die van Canon.
En €280 verschil voor de 16-35 f/4. Wel Nederlandse prijzen vergelijken.
Oké dan weet ik niet wat ik heb fout gedaan bij de vergelijking ik heb de onderstaande vergeleken.

16-35
Canon: https://www.kamera-expres...-l-is-usm-ew-82-zonnekap-
Sony : https://www.kamera-expres...io-tessar-t-sel1635z-syx-

70-200
Canon : https://www.kamera-expres...-87-zonnekap-lz1326-case-
Sony: https://www.kamera-expres...-8-gm-oss-sel70200gm-syx-

ik zie nu dat ik heb gemist dat je bij de canon een case krijgt bij de 70-200

Maar hoe je bij de 250 verschil tussen de groothoek komt kan ik niet vinden. Ik heb het dan over gerenoveerde winkel waar je zo naar binnen kan lopen en niet over een website waar je kan bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ben zelf wel content met de 24-70GM als de 70-200GM. De 24-70GM is niet beter als de Canon 24-70 II. Dat kan ik wel bevestigen, maar is dit verschil in de praktijk zo groot? Wij moesten toen wel erg gaan pixel peepen.

De Sony 70-200GM al weer enige tijd geleden vergeleken. Wij merkte dat het beetje gelijk op ging. Persoonlijk was/is mijn voorkeur de Sony. Ook dit was weer heel erg inzoomen (pixel peepen)

Ik kijk liever doet het objectief wat ik er van verwacht. En ja er is altijd beter.... Goed is goed genoeg voor mij persoonlijk O-)

Edit:
Bij de Sony 70-200GM krijg je een case/tas met draagriem etc

[ Voor 6% gewijzigd door Daan_ op 01-03-2018 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Tja, bij de Canon heb ik ook een tasje met draagriem gekregen, dat maakt voor mij niet het verschil ;) En idd, pixelpeepen kan, maar ik wil ook praktijkvoorbeelden. Maar ik zie gewoon geen enkele businesscase voor een 70-200GM t.o.v. de Canon. Een gloednieuwe Canon variant + metabones 5 is nog goedkoper dan 1 native 70-200GM.
En de Canon = 2049 euro en de Sony = 2999 euro. Da's 950 euro verschil. Als ik al 200 euro eraf zou kunnen lullen is het nog 750 euro.
Zelfs indien de GM met een marginaal verschil (lees: bijna onzichtbaar) scherper is, dan nóg is het prijsverschil behoorlijk questionable.

Zelfde geldt voor die 16-35....280 euro verschil. Dus bij elkaar toch zo'n 1000 euro wat ik extra moet gaan betalen, en dat heet, als ik voor mijn lenzen de nieuwprijs zou vragen bij verkoop. 1000 euro voor wél dezelfde soort lenzen, maar niet eens de vergelijkbare kwaliteit. Met een beetje common sense gebruiken is het toch niet moeilijk om te denken dat bijna niemand dit zou overwegen, dan ben je wel echt jezelf aant beroven, of je hebt écht geld genoeg ;)

Dus ja er zijn maar 3 keuzes:
- volledig overstappen en het maar slikken dat je zoveel extra komt te dokken
- adapter kopen en daarbij accepteren dat
1) de AF niet altijd even smooth gaat als bij native objectieven en
2) je verminderd voordeel hebt van licht gewicht en compactere body en
3) dat je met een (dure) adapter achterblijft indien je achteraf wél alles native gaat kopen. Voordeel is wel dat je én kunt overstappen én de kwaliteit en flexibiliteit van je huidige lenzen hebt.
- zowel de 16-35 als 70-200 opgeven en dan voor dat geld wellicht primes kopen in het bereik van deze 2 lenzen wat ik het meest gebruik. Maar ja, wat koop je dan, een 14 of 16, een 35 en een 135? Dan ben ik 3 lenzen aant kopen waarbij ik al over de prijs van de 16-35+70-200 combi heen ga en dan mis ik tot aan 200.

Dus de 2e optie zou voor mij dan de minst erge optie zijn. Ik vind niet echt dat ik dit verkeerd beredeneer. Hoe dat voor een andere overstapper is, is aan hem/haar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Superdaantje schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:41:
Edit:
Bij de Sony 70-200GM krijg je een case/tas met draagriem etc
Als je nu de mensen nog niet overtuigt... :)

Even zonder gekheid. Een foto is een verzameling pixels. Al deze pixels samen maken de foto, de losse pixels gaan bekijken, wat de echte pixel peepers doen, ach, dat boeit niet. Mij in ieder geval niet.

Als ik een portret zie van iemand, en de ogen zijn scherp, de achtergrond is mooi onscherp, en de belichting is mooi egaal, en ook de hoeken zijn mooi uitgelicht, de kleuren zijn sprankelend, de kleurovergangen zijn mooi geleidelijk waar dat geleidelijk moet zijn (dus geen artefacten), dan is het (technisch) een mooi portret.

@rest
Ik ga niet meedoen aan de Canon-Sony-pixelpeepdiscussie. Als DxO voor jou belangrijk is, kies daar dan je lens op uit. Mijn tip: probeer 'm uit, werk ermee, vergelijk met andere lenzen / systemen, let ook op of de bediening je bevalt. Al deze foto's zet je op een eigen SD kaartje. Foto's beoordeel je in z'n geheel op een groot scherm. Soms wil je gaan croppen. Dan helpt het als je 20 of meer megapixels hebt. Kies uiteindelijk aan de hand van je eigen ervaringen en wensen.

Technisch goed is één kant van het verhaal, het gaat erom of een foto een emotie, een gevoel bij je losmaakt. Een foto door je grootje gemaakt met de beste camera die er bestaat zal waarschijnlijk minder zijn dan een foto gemaakt door een professionele fotograaf met z'n iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Weer twee bijzondere lenzen officieel aangekondigd:
https://www.dpreview.com/...-voigtlander-lenses-at-cp

Interessant voor mensen die lichtgewicht en hoge resolutie willen combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:49

KL643

beeldaandemuur

Anoniem: 1023763 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:34:
Weer twee bijzondere lenzen officieel aangekondigd:
https://www.dpreview.com/...-voigtlander-lenses-at-cp

Interessant voor mensen die lichtgewicht en hoge resolutie willen combineren.
Ben benieuwd naar de kwaliteit van de 21mm. Heb al de 12mm en ben daar erg tevreden over (mooie sunstars)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ik snap alleen nket waarom het allemaal manual focus lenzen moeten zijn. Het is bijna 40 jaar geleden dat Minolta de fase detectie AF heeft uitgebracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:49

KL643

beeldaandemuur

ikweethetbeter schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:29:
Ik snap alleen nket waarom het allemaal manual focus lenzen moeten zijn. Het is bijna 40 jaar geleden dat Minolta de fase detectie AF heeft uitgebracht!
Om het licht en klein te houden misschien?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
@ikweethetbeter Retro?!

Was eigenlijk blij van die tijden verlost te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@KL643
De moderne focus motoren zijn niet zo groot meer, en ook het gewicht valt mee.

@Vanoverdegrens
Ja, dat zal het zijn, retro. Alleen als je het echt goed doet, dan heb je iets super moderns in een retro jasje. Retro ziet er oud uit, maar is supernieuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
ikweethetbeter schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 23:02:
@KL643
De moderne focus motoren zijn niet zo groot meer, en ook het gewicht valt mee.
De bouw kan een stuk eenvoudiger. Bij een autofocus lens wil je het liefst zo min mogelijk elementen in beweging brengen, want dat zorgt voor vertraging. Bij manueel focus maakt dit niets uit, want het gaat sowieso trager en kun je makkelijk als het moet de hele lens in beweging brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

“...for full frame Sony E-Mount cameras”

Alweer voor full-frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phuncz schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 07:32:
“...for full frame Sony E-Mount cameras”

Alweer voor full-frame...
Dat is ook wel een beetje logisch. Deze lenzen zijn voor optimale beeldkwaliteit. Dat lukt alleen met een fullframe chip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-06 16:34
Neemt niet weg dat een FF lens het ook gewoon doet op een aps sensor... bijna al mijn lenzen zijn FF lenzen maar gebruik ik gewoon op een aps

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRIdev
@verbraakje kan volgens mij nog wel een paar maanden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Het topic is opgesplitst in een E-mount en A-mount topic.

Het Sony E-Mount objectieven topic 2018
Het Sony A-Mount objectieven topic 2018

[ Voor 65% gewijzigd door Daan_ op 10-03-2018 21:25 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.