Zelf transporteren ten opzichte van de 'Transport' functie gebruiken is een keuze die je zal moeten afwegen.PaRaDoX4 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:22:
Ben ook begonnen met een klein Trade imperium op te zetten. Heb nu 2 Pro Giant Workers op maple timber staan komt samen in Heidel, en rond Velia 2 pro humans op Ash.
Nu kan ik daar crates van maken en die vervoer ik dan naar de andere kant van de wereld? ik maak nu in 2 steden bijna constant crates. wat is het beste: Gewoon opsparen en met volle wagons naar bijv altinova of constant met transport de crates die kant op sturen.
ik vraag me namelijk een beetje af hoeveel je vangt per crate, aangezien het transport ook weer silver kost.
Het kost 20 minuten tot 2 uur voordat een transport aankomt, en de kosten is afhankelijk van de afstand.
Mijn crates gaan van epheria naar ancado harbor, voor 4k per stuk. Dit zijn crates die 50k per stuk opleveren en voor 150k per stuk verkocht worden in ancado, ik maak dus 96k winst ipv 100k winst, voor nagenoeg geen tijd verlies.
Ik had ook ruim 45 minuten kunnen besteden om de crates daar te krijgen, maar ook al zou ik 100 crates verplaatsen, 400k in 45 minuten is nog steeds niets in vergelijking met wat je met die 45 minuten extra kan doen.
Mocht je echter ook tegelijkertijd paarden levelen.. of toch al afk gaan en geen andere afk activiteiten kent, dan is het zeker een optie om het zelf te transporteren.
Daarnaast zit de verhouding natuurlijk totaal anders als je goedkope crates maakt, als je crates maakt die maar 4k opleveren, dan is 4k transport kosten per crate natuurlijk veel te veel, waarbij je in een soortgelijke scenario van 8k winst naar 4k winst gaat, een verlies van 50 %.
Daarom zou ik ook adviseren om alleen transport te gebruiken bij high value crates, zoals de Serendia (33k) Mediah (40k) of calpheon (50k) timber crates.
[ Voor 12% gewijzigd door Sabrac op 27-07-2016 12:20 ]