Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabrac
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-09-2022
PaRaDoX4 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:22:
Ben ook begonnen met een klein Trade imperium op te zetten. Heb nu 2 Pro Giant Workers op maple timber staan komt samen in Heidel, en rond Velia 2 pro humans op Ash.

Nu kan ik daar crates van maken en die vervoer ik dan naar de andere kant van de wereld? ik maak nu in 2 steden bijna constant crates. wat is het beste: Gewoon opsparen en met volle wagons naar bijv altinova of constant met transport de crates die kant op sturen.

ik vraag me namelijk een beetje af hoeveel je vangt per crate, aangezien het transport ook weer silver kost.
Zelf transporteren ten opzichte van de 'Transport' functie gebruiken is een keuze die je zal moeten afwegen.

Het kost 20 minuten tot 2 uur voordat een transport aankomt, en de kosten is afhankelijk van de afstand.

Mijn crates gaan van epheria naar ancado harbor, voor 4k per stuk. Dit zijn crates die 50k per stuk opleveren en voor 150k per stuk verkocht worden in ancado, ik maak dus 96k winst ipv 100k winst, voor nagenoeg geen tijd verlies.

Ik had ook ruim 45 minuten kunnen besteden om de crates daar te krijgen, maar ook al zou ik 100 crates verplaatsen, 400k in 45 minuten is nog steeds niets in vergelijking met wat je met die 45 minuten extra kan doen.

Mocht je echter ook tegelijkertijd paarden levelen.. of toch al afk gaan en geen andere afk activiteiten kent, dan is het zeker een optie om het zelf te transporteren.

Daarnaast zit de verhouding natuurlijk totaal anders als je goedkope crates maakt, als je crates maakt die maar 4k opleveren, dan is 4k transport kosten per crate natuurlijk veel te veel, waarbij je in een soortgelijke scenario van 8k winst naar 4k winst gaat, een verlies van 50 %.

Daarom zou ik ook adviseren om alleen transport te gebruiken bij high value crates, zoals de Serendia (33k) Mediah (40k) of calpheon (50k) timber crates.

[ Voor 12% gewijzigd door Sabrac op 27-07-2016 12:20 ]

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Gisteren een clean install gedaan omdat ik wat PC problemen had.
Teamspeak geinstalleerd
BDO geinstalleerd
Discord geinstalleerd
..
> Tries to run BDO
> Anti-cheat zegt dat er iets is en laat mij niet spelen.

Snap er niks van. Staat helemaal niks op de PC.
Windows Defender exceptions en shit toegevoegd.
Firewall hetzelf, en uit gedaan geprobeerd.

Helemaal niks. Pfffffft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annedouwe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-08 19:18
@sabrac, welke crates maak je die voor 150k verkopen? Is dat Calpheon timber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Annedouwe schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 00:21:
@sabrac, welke crates maak je die voor 150k verkopen? Is dat Calpheon timber?
Inderdaad, ik maak zowel de calpheon timber als de mediah timber crates en beide verkoop ik in ancado voor een 90 %+ distance bonus. Als je hier ook nog bargain + 130 % bijdoet, raken ze de 150k aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annedouwe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-08 19:18
En dan heb je alle nodes tussen Olvia en Ancado verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Inderdaad, anders kan je niet traden. Ik heb in principe alle steden met elkaar verbonden, zodat m'n workers overal kunnen werken en ik overal kan traden, alleen Glish, Sand Grain Bazaar en Shakatu heb ik niet verbonden.

[EDIT]

Wil je echter de minimum effort variant, dan zou ik de crates maken in Epheria ipv olvia (ik heb olvia genomen omdat ik daar een +1 wood crate worker had).

Van epheria verbind je door naar Iliya en Ancado, voor 25 CP via eilanden.

Van epheria naar olvia, naar velia, iliya en dan ancado is 27 cp en heb je dus meerdere steden met elkaar verbonden.

[ Voor 45% gewijzigd door Sabrac op 29-07-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 23:04
Ik log net in voor het eerst sinds een week en mijn characters zijn weg? :O Of is de server down ofzo -.-

Nevermind, hij stond automatisch op NA server om een of andere rede xD

[ Voor 26% gewijzigd door Santee op 29-07-2016 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Ook bijzonder, onderweg naar de desert om wat te gaan graven, zie ik opeens [Combat] xxx has been killed by .... berichten langskomen, allemaal namen die me niets zeggen.
Voor de zekerheid de guild nog even gecontroleerd, nee.. niemand uit de guild. Bijzonder.

Even later, zie ik ineens diezelfde naam in guildchat iets plaatsen, met 2 anderen die ik totaal niet ken die erop reageren. Blijkbaar zat ik eventje in een andere guild ofzo, echter werkte al mijn guild chat nog gewoon met mijn eigen guild.

Heel vaag.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VwVqa6t.png

Ytar is m'n character en Akiu / Zix zitten bij mij in de guild.

Echter Masinae, Kasumi_Daisuke, Paxima en Koshie ken ik echter niet, en zitten dus blijkbaar in een andere guild..

[ Voor 13% gewijzigd door Sabrac op 01-08-2016 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Nadat ik een paar dagen terug mijn nieuwe videokaart in mijn PC heb gedrukt en een herinstallatie van windows heb uitgevoerd, bedacht ik me dat ik eens in BD wou kijken of ik verschil kon merken vergeleken met mijn oude kaart. Dus de game binnen gehaald, maar ik krijg een file corrupt melding.
Volgens het forum en reddit zou je met non-corrupted files van een ander de game weer draaiend kunnen krijgen.

Dus bij deze, kan iemand mij PAD02224.PAZ sturen? Hij zou in de Paz map moeten staan in je installatie folder.

Onderstaande zie ik in de log files;
^ 2016-08-02 01:36:00 11356-00-5 eErrNoErrorHappen (3749371554) Error!=>??? ????? ?? ??????: e:/blackdesertonline/Paz/PAD02224.PAZ(e:/blackdesertonline/mapdata_real/worldmap_terrain_normal_1_-2.dds), (0/1398256)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
xPhantom schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 01:37:
Nadat ik een paar dagen terug mijn nieuwe videokaart in mijn PC heb gedrukt en een herinstallatie van windows heb uitgevoerd, bedacht ik me dat ik eens in BD wou kijken of ik verschil kon merken vergeleken met mijn oude kaart. Dus de game binnen gehaald, maar ik krijg een file corrupt melding.
Volgens het forum en reddit zou je met non-corrupted files van een ander de game weer draaiend kunnen krijgen.

Dus bij deze, kan iemand mij PAD02224.PAZ sturen? Hij zou in de Paz map moeten staan in je installatie folder.

Onderstaande zie ik in de log files;

[...]
Yes sir. Daar had ik laatst ook last van. PM een email waar ik naar toe kan sturen. Heb geen accounts bij Mega of al die andere rommel.

---

Ennnnnn 58!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M5No3GM.jpg :+ no more exp grinding for a while.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
LunaTempesta schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:21:
[...]

Yes sir. Daar had ik laatst ook last van. PM een email waar ik naar toe kan sturen. Heb geen accounts bij Mega of al die andere rommel.
Thanks, maar ik heb al een non corrupted versie ontvangen en ik kan weer spelen!
Wel vervelend hoor, versie installatie van de game en dan alsnog een file die corrupt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ja ik had precies hetzelfde. Game opnieuw geinstalleerd. 3 uur later corrupt file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:21:
[...]

---

Ennnnnn 58!
[afbeelding] :+ no more exp grinding for a while.
Zo lekker dan :) daar zal ik denk ik niet aan toe komen.
Veel Sausan / Pirates of ook andere locaties?

------

Ondertussen 300 mil in de bank (en nog 650m in investment banks) dus ik begin de 1 miljard grens te benaderen :) Niet naar eigen keuze, gezien ik het momenteel liever uitgeef aan boss armor.. maar tot nu toe geen geluk op de marketplace of the night vendor :(

Qua night vendor nu 1x een basilisk belt aangeboden gekregen en wat hard/sharp crystal shards, maar voor de rest, alleen maar BSA's :(

Timber crate trading + Battlefield Gems + Jukeboxes leveren momenteel echt ontzettend veel op :) alhoewel men ondertussen de Jukebox markt ontdekt heeft... 42 in the marketplace, daar waar het de gehele vorige week nooit hoger dan 10 kwam. Die markt zal binnenkort instorten :P

[ Voor 13% gewijzigd door Sabrac op 02-08-2016 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Sabrac schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:40:
[...]

Zo lekker dan :) daar zal ik denk ik niet aan toe komen.
Veel Sausan / Pirates of ook andere locaties?

------

Ondertussen 300 mil in de bank (en nog 650m in investment banks) dus ik begin de 1 miljard grens te benaderen :) Niet naar eigen keuze, gezien ik het momenteel liever uitgeef aan boss armor.. maar tot nu toe geen geluk op de marketplace of the night vendor :(

Qua night vendor nu 1x een basilisk belt aangeboden gekregen en wat hard/sharp crystal shards, maar voor de rest, alleen maar BSA's :(

Timber crate trading + Battlefield Gems + Jukeboxes leveren momenteel echt ontzettend veel op :) alhoewel men ondertussen de Jukebox markt ontdekt heeft... 42 in the marketplace, daar waar het de gehele vorige week nooit hoger dan 10 kwam. Die markt zal binnenkort instorten :P
Pfff bijna een miljard 8)7 Kan je niet even een weekje op mijn account spelen :+ Zit maar te struggelen rond 10-20 mil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
WimPliers schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:12:
[...]

Pfff bijna een miljard 8)7 Kan je niet even een weekje op mijn account spelen :+ Zit maar te struggelen rond 10-20 mil
Kan je wel wat tips geven hoe je workers het voor je verdienen :) Ik grind namelijk bijna nooit :D

Kleine update in mijn financiele status, helaas heb ik 70 mil verlies gedraaid vandaag.. kwam thuis met 27 miljoen in de bus.. maar eindelijk had ik eens geluk op de marketplace.

+1 bheg gloves... helaas, misgelopen
+6 bheg gloves... helaas, misgelopen.

maar toen, kwam deze schoonheid in mijn vizier, niemand die een bod deed :o

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3EmcXrN.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Nice gz :D

Ik heb veel Crescent shrine en Fogans gedaan solo (voor de valencia scrolls/Memory fragments). En de laatste 20% pirates met vrienden. Zit nu zelf op 280mil. Dus ik zit ook te wachten op wat boss armor. Helaas ook vandaag niks gehad met 500 energy.
Ik ga nu mijn farm deleten en nodes connected voor trading. Aangezien ik het even gehad heb met hard grinden. Heb nog ruim 700-800 armor stones en 300 weapon stones, dus genoeg om te failstacken.

[ Voor 10% gewijzigd door LunaTempesta op 02-08-2016 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Het ziet ernaar uit dat vandaag mij goed gezind is :) 3x een buyout op een power gem gewonnen (welke ik voor 10 mil profit kan verkopen, door de red battlefield seals)

en dan ook nog een whale earring van de night vendor voor 20m :) (terwijl ze voor 35-45m verkopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
Sabrac schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:39:
[...]

Kan je wel wat tips geven hoe je workers het voor je verdienen :) Ik grind namelijk bijna nooit :D
Please do O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Dit gaat wel even een verhaaltje worden, dus ik zal elk apart onderdeel even in een quote blok plaatsen om het niet te groot te laten worden:

Kleine kanttekening, hetgeen wat voor mij op Croxus werkt, hoeft niet per sé op andere servers te werken, neem het volgende dus ook alleen als voorbeeld i.p.v. 1 op 1 te volgen. Het gaat voornamelijk over het inzien van kansen.

Processing / Resource Gathering
Ik zal maar even met Processing beginnen. Dit is namelijk die qua worker setup het makkelijkst is, maar ook het minste winst oplevert als je alleen dit maar doet. Desalniettemin zal het je wel een leuk centje opleveren.

De voorbeelden die ik hier ga geven, hebben in de latere stappen meerwaarde, maar kies voornamelijk ook wat je zelf graag wilt maken.

Gezien Processing helemaal gratis is, kan je dit dus AFK doen terwijl iets anders doet :).

Potato / Corn / Wheat / Barley - Allereerst wil je een worker hebben die dit voor je verzameld, simpelweg zodat je je eigen Beer kan maken om al je workers dus constant aan het werk te houden. Hiermee level je tegelijkertijd je cooking skill, wat later ook van pas komt.

Vervolgens heb je dus een paar keuzes

1) De 'cheap cp' route.
Vind per stad de kortste CP route naar een resource dat je denkt nodig te hebben en zet daar een worker op. Dit levert wederom het minste op, maar is een alternatief als je weinig CP hebt.

Om de goedkope CP / resource routes te vinden gebruik ik zelf: http://bdomap.mmoguild.org/

Een paar voorbeelden,

Rondom Velia zijn veel Potato / Corn farms, een velia worker zou ik hier op zetten.
Rondom Trent zijn veel hout resources, een trent worker zou ik dan hier op zetten.

Echter, zoals ik al zei, levert dit je nog weinig op. dus laten we naar de andere optie kijken

2) De 'money' route
Dit kost een aanzienlijk aantal meer CP, om bij de resources te komen die je wilt hebben al dan niet om meer Lodging in de steden te kopen.

Hiermee unlock je de resources waarin je geld gaat verdienen, door bv workshops of trade crates.

Een paar voorbeelden die ik zelf gebruik:

Velia: Ancient Stone Chamber & Tarif: Ancient Ruins Excavation
Geeft je Trace of Earth, een belangrijke materiaal voor alchemy. Hiermee maak je Plywood Hardeners met alchemy. Uiteindelijk gebruik ik dat weer om Sturdy Pine / Birch plywood te maken voor mijn Jukeboxes / Wagons.

Heidel: Lynch Farm
Geeft je Trace of Savagery, een belangrijke materiaal voor alchemy, Hiermee maak je Metal Solvent. Uiteindelijk gebruik ik dat weer om Pure Copper / Zinc / Iron / Platinum Crystals te maken. Sommigen daarvan gebruik ik weer in het maken van de Jukeboxes, andere verkoop ik op de Marketplace (80 tot 100k per stuk).

Trent: Mansha Forest & Phoniels Cabin
Geeft Pine wood & Pine Sap, pine sap heb ik wederom weer nodig voor de plywood hardeners, terwijl ik de pine timber gebruik om pine plywood te maken voor de Calpheon Timber crates;

Keplan: Primal Giant Post & Keplan Quarry
Geeft Powder of Crevice, welke ik weer gebruik voor het maken van Horse shoes & Outfits.

Altinova: Abandoned Iron Mine - Sand Grain Bazaar: Pilgrims Haven / Crescent Mountain
Hier verzamel ik Rough Black Crystals, dit gebruik ik voor het maken van Grunil Armor

Dit zijn slechts enkele voorbeelden, en er zijn genoeg andere opties, afhankelijk wat je graag maakt of wat er goed verkoopt op je server
Workshops
Nadat je alle materialen verzameld heb, wil je deze het liefst gaan gebruiken voor de constructie van nog waardevollere items.

Denk hierbij aan armors (Grunil / Steel Taritas), costumes (fishing, gathering, alchemy, processing etc), wagons, wapens & offhands of trade crates.

Trade Crates is een gegarandeerde inkomst, alleen kost het je ook veel CP om hier veel geld uit te halen. Je wilt hiervoor namelijk een zo lang mogelijke route maken voor een zo hoog mogelijke distance bonus.

Workshops is wat onvoorspelbaarder en kan dus op elk moment wisselen, hiermee moet je bereid zijn om op een gegeven moment de productie van iets helemaal stil te leggen om een andere workshop te beginnen. Sommige momenten heb ik namelijk 40-50 outfits in mijn storage liggen die maar niet willen verkopen..

En andere momenten is mijn storage volledig leeg, omdat iedereen massaal aan het inkopen is.
Dit zijn natuurlijk redelijk abstracte voorbeelden, maar om een voorbeeld te geven:

Ik maak meerdere jukeboxes per dag, dit kost mij nagenoeg niets omdat alle materialen door mijn workers verzameld word (met uitzondering van de blackstone powder en de opals).

Een enkele jukebox levert mij 1.5 miljoen op (ze verkopen momenteel voor 1.8) en ik verkoop er gemiddeld 5 tot 10 per dag.

Grunil Armor maak ik 1 per 45 minuten en deze verkopen in no time, same deal, het kost me nagenoeg niets om dit te maken en het verkoopt voor ongeveer 300k per stuk.

Steel Taritas armor, maak ik 1 per 45 minuten, verkoopt in no time, kost me bijna niets en verkoopt voor 250k per stuk.

-----------

Een paar goede videos die ongeveer hetzelfde uitleggen:

YouTube: Top 10 Worker Nodes for Rare & Hidden Resources \[Black Desert On... & YouTube: [Guide] Valencia Worker Nodes [Black Desert Online]
zijn van dezelfde user, de 2e is een actuelere versie met Valencia nodes.

---------

Daarnaast zijn de videos van BladeBoques ook wel handig: YouTube: Crafting Empire Guide - Black Desert Online - Money Mastery Series E... bijvoorbeeld

Heb veel met hem gesproken tijdens zijn streams om ideeën uit te wisselen, echter heeft die gast zoveel meer tijd om te spelen dat het niet bij te houden is..

en het moment dat hij iets streamed, crashed de market omdat iedereen het doet :)

[ Voor 9% gewijzigd door Sabrac op 03-08-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:50
Ben alweer een goede week gestopt, de stop van energy-verbruik op production maakt mijn hele production emperium een enorm stuk saaier, tot moment dat mijn character niets anders deed dan hout hakken, spul smelten of flesjes schudden, tot over 10.000 materials per dag (ja, mn storage is aardig vol).

En de keldering van prijzen ging aardig door, tot een punt dat het nu winstgevender is gewoon eerste lijn produced meteen te verkopen, dan er nog verder mee te gaan craften en per saldo minder binnen te halen (of geluk hebben op een paar goeie procs tijdens craften).. en toen kan de Value pack.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
Sabrac schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:33:
[...]

Dit gaat wel even een verhaaltje worden, dus ik zal elk apart onderdeel even in een quote blok plaatsen om het niet te groot te laten worden:

Kleine kanttekening, hetgeen wat voor mij op Croxus werkt, hoeft niet per sé op andere servers te werken, neem het volgende dus ook alleen als voorbeeld i.p.v. 1 op 1 te volgen. Het gaat voornamelijk over het inzien van kansen.

Processing / Resource Gathering

[...]

Workshops

[...]

Dit zijn natuurlijk redelijk abstracte voorbeelden, maar om een voorbeeld te geven:

Ik maak meerdere jukeboxes per dag, dit kost mij nagenoeg niets omdat alle materialen door mijn workers verzameld word (met uitzondering van de blackstone powder en de opals).

Een enkele jukebox levert mij 1.5 miljoen op (ze verkopen momenteel voor 1.8) en ik verkoop er gemiddeld 5 tot 10 per dag.

Grunil Armor maak ik 1 per 45 minuten en deze verkopen in no time, same deal, het kost me nagenoeg niets om dit te maken en het verkoopt voor ongeveer 300k per stuk.

Steel Taritas armor, maak ik 1 per 45 minuten, verkoopt in no time, kost me bijna niets en verkoopt voor 250k per stuk.

-----------

Een paar goede videos die ongeveer hetzelfde uitleggen:

YouTube: Top 10 Worker Nodes for Rare & Hidden Resources \[Black Desert On... & YouTube: [Guide] Valencia Worker Nodes [Black Desert Online]
zijn van dezelfde user, de 2e is een actuelere versie met Valencia nodes.

---------

Daarnaast zijn de videos van BladeBoques ook wel handig: YouTube: Crafting Empire Guide - Black Desert Online - Money Mastery Series E... bijvoorbeeld

Heb veel met hem gesproken tijdens zijn streams om ideeën uit te wisselen, echter heeft die gast zoveel meer tijd om te spelen dat het niet bij te houden is..

en het moment dat hij iets streamed, crashed de market omdat iedereen het doet :)
_/-\o_ _/-\o_ Mijn dank is groot, ik ga er vanavond is mee aan de slag. Zit zelf op Jordine maar daar zal ongeveer hetzelfde spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Sabrac hoe heb jij Rosevan island gekregen? Ik ben hier gisteren naar toe gegaan om te connecten tot aan dat valencia stadje, maar de node manager daar geeft mij niet de optie om te investeren.

Ik sprak gisteren met iemand die veel farming deed en mij vertelde dat hij 8-10 shards PER DAG krijgt met farming. Hij had dan wel 10 farms in total ofzo, maar ik heb met mijn 7 farms in 1 week gewoon niks meer gehad. Heb ze momenteel ook allemaal weggehaald voor andere nodes. Ik kan opsich ook eens gaan kijken naar het craften van armor omdat ik ruim 300 black crystals heb en een hope platinum en stuff. Maar ik denk niet dat ik daar genoeg tijd voor heb in een pvp guild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:45:
Sabrac hoe heb jij Rosevan island gekregen? Ik ben hier gisteren naar toe gegaan om te connecten tot aan dat valencia stadje, maar de node manager daar geeft mij niet de optie om te investeren.
Uhm, hier heb ik niets speciaals voor gedaan, je had wel de voorliggende connecties al gemaakt?

Iliya -> Sasha -> Rosevan ?

[ Voor 35% gewijzigd door Sabrac op 03-08-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ja ik heb alle connecties ervoor. Ik heb ook 15 minuten over het eiland lopen rennen en doen, tervergeefs. Via google kwam ik al mensen tegen met hetzelfde probleem. Dadelijk naar de maintenance maar even opnieuw rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:51:
Ja ik heb alle connecties ervoor. Ik heb ook 15 minuten over het eiland lopen rennen en doen, tervergeefs. Via google kwam ik al mensen tegen met hetzelfde probleem. Dadelijk naar de maintenance maar even opnieuw rondlopen.
Hmm bijzonder, heb zelf de node al sinds mediah release, dus misschien dat het een recente bug is.

Daarnaast weet ik dat een guildmember van me de route laatste ook heeft gedaan, maar misschien had hij de node ook al eerder unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Gelukt na 15 minuten rondrennen op het eiland. Wat een gekloot. En dan nog niet eens gesproken over de andere eilanden van Valencia. ffs.

Nja Trent connected met inner harbor nu. weekje of 1-2 wachten voor alle materials en de workers goed krijgen en dan zullen we eens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:39
Die nightvendor geeft die alleen nog maar armor/weapon stones of zo?
Net 1200 energy spendeerd en niks anders gezien dan bundle stones/weapon stone/armor stone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
bangkirai schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:56:
Die nightvendor geeft die alleen nog maar armor/weapon stones of zo?
Net 1200 energy spendeerd en niks anders gezien dan bundle stones/weapon stone/armor stone.
Alles is mogelijk, echter is er een erg kleine kans om iets nuttigs te krijgen, en een 60-70 % kans voor armor stones.

-------------

Kleine verbetering op mijn money making verhaal van eerder, de jukeboxes zijn NIETS meer waard.
Maak ze dus ook niet meer.

De patch heeft ervoor gezorgd dat dubbele items geen punten meer geven, dus je kan niet zomaar een huis vol met jukeboxes plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
De night vendor geeft zeker andere dingen, heb al meerdere hard en sharp shards (bundles) en een mark of shadow gekocht. Heb ook al paar keer boss armor en kzarka weapons mogen kopen, maar die waren gewoon veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Zojuist Muskan Boots gekocht van de night vendor :^)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hhqZXk8.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door LunaTempesta op 04-08-2016 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 02:41:
Zojuist Muskan Boots gekocht van de night vendor :^)

[afbeelding]
Nice man :) Beetje een schappelijke prijs bij de night vendor gekregen of mocht je de hoofdprijs betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
160m - had mezelf voorgehouden niet meer dan 150 willen te betalen voor boss armor. Maar Muskan boots zijn samen met bheg gloves de beste 2 pieces van de set. Dus achja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Zo, ondertussen zit ik op 3 van de 4 boss armor pieces.

Giath helmet had ik al. Vervolgens Muskan boots voor 95m op de marketplace gekocht.. en zojuist voor 188m (RIP) de tree spirit armor gekregen. Nu alleen bheg gloves nog en dan ben ik daar klaar mee :)

Gelukkig heb ik bheg +5 een pre-order staan, dus dat komt ook wel goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
GZ nice :) Ik heb inmiddels mijn bheg en nuskan beide op DUO zitten. De andere boss parts nog niet gezien. Blijven hopen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Nice, momenteel lukt het enchanten van m'n boss armor niet echt, zit nu op +8 chest, +10 boots en +13 helm.. maar heb dan ook geen haast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Doe je Muskan eerst. De DP boost die muskan geeft is enorm. DUO muskan in vergelijking met DUO grunil boots scheelt iets van 10 DP. Weet niet hoe het bij giath en tree zit. Maar Muskan is gewoon de beste boss part ook door de evasion die je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:48:
Doe je Muskan eerst. De DP boost die muskan geeft is enorm. DUO muskan in vergelijking met DUO grunil boots scheelt iets van 10 DP. Weet niet hoe het bij giath en tree zit. Maar Muskan is gewoon de beste boss part ook door de evasion die je krijgt.
Hmm zie het inderdaad

GrunilBoss ArmorVerschil
Helm+60 DP+ 59 DP -1 DP
Chest+65 DP+71 DP+6 DP
Gloves+46 DP+42 DP-4 DP
Boots+46 DP+59 DP+13 DP

Totaal zit boss armor dus op +14 DP ten opzichte van Grunil, op DUO, maar gezien het aantal DP per enchant gelijk is aan de twee, houd zich dit dus constant vol.

op +14 is Muskan boots al gelijk aan mijn huidige Grunil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Gisteren een beetje geluk gehad. In 1 uur tijd 2x ancient weapon core drop gehad in Hasrah cliff/cave. Geprobeerd wat failstacks te krijgen, en met geluk in 1x naar 25 FS gegaan zonder dat al m'n items naar +15 gingen. Ancient weapon core erin gegooid, en een PRI gekregen. Deze vervolgens voor 40~ mill verkocht (wat minder minus de market share) maar toch een goede 34+mil eruit gehaald. Los waren ze 13 mil waard, dus ik heb hier toch ff makkelijk 10mil extra mee gekregen. Zit nu weer op de 250mil. Tijd om te zorgen dat mn 8 characters 300 energy hebben, en de nightvendor spammen.

Ik houd het momenteel bij DUO boss armor. Teveel gekloot als je iedere keer TRI failed en weer FS moet maken, en weer memory fragments moet gaan halen. $$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Ik mag hopen dat m'n gear ooit in de DUO range komt :( +13 chest / boots and helmet... en geen enkele wil naar de +14.. alles zit nu op 20 durability. Dit weekend al 80 memory fragments tegen de boots aan gegooid in de hoop dat het +14 haalt, maar helaas :(.

Zit nu te overwegen om ze te forceren, kost misschien wat meer, maar dan ben ik in ieder geval van de frustraties af. En heb nu 3 characters met 30+ failstacks voor Duo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Boss armor is echt shit met upgraden idd. Het kan direct goed gaan, of je kan 20x achter elkaar failen op +13/+14/+15. Een vriend heeft zelf tot +12 gedaan. en dan +13 en +14 forced, en +15 zelf weer. Dat is misschien een goed idee. Ben je ~100 durability kwijt, maar scheelt ook 2x 25 failstacks maken, en many failed attempts.

Ik heb muskan en bheg beide op DUO zitten. TRI kan ik doen met het geld en stones dat ik heb, maar momenteel zie ik nog niet heel erg de toegevoegde waarde. Dus ik wacht op maar boss armor. Gisteren 2000 energy. Alleen tree-armor gezien voor 230mil. Niet gedaan. Fuck that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Ach ja, zal dit weekend wel zien wat ik ga doen.. ben langzaam maar zeker mijn winst aan het inruilen voor books / relic shards.. met als resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EypqXAi.png

en dit is slechts na 3 dagen :P

[EDIT]

Dag 6... ik heb hulp nodig.. kan niet stoppen met kopen. zit momenteel ng steeds op een ~20 mil winst ten opzichte van vorige week zondag:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R4MTZC6.png

[ Voor 30% gewijzigd door Sabrac op 26-08-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Hahaha dude!
Meer valencia kopen tho.
~5 calpeon/Mediah relics in een party van 5 kost ~1 uur dik.
Ook geven calpheon relics gewoon te weinig fragments, ja ze zijn het goedkoopst, maar zn pain in the ass. Als je eenmaal valencia relics hebt gedaan wil je niet meer terug. Deze geven meer geld, meer fragments en zijn in een half uurtje gedaan omdat ze maar 2 bosses spawnen en niet 3 zoals de andere. Buiten dat feit om zul je natuurlijk nog steeds een hoop fragments krijgen met al die scrolls :P

Ik zit de laatste dagen een beetje de nightvendor te campen. Heb giath voor 220mil gezien, maar dat was me echt te veel. En toen kwam muskan voor 87mil.... lekker als je die ooit al gekocht hebt voor 170. Heb nog geprobeerd een alchemy stone te maken, maar naar 20 fails op een shitty 20m stone heb ik het opgegeven en verkocht. Ik koop er wel een van 200mil, RnG shit.

Heb ook een guild switch gemaakt met 40 andere van mijn guild. Samen gegaan met een andere guild die tegen de nummer 1 op de server wilt vechten. Nu 100 man in de guild en 50-70 members in een 2nd guild die klaar zijn om andere te vervangen als die niet bij een war kunnen zijn. Op deze manier kunnen we altijd ~90+ active players hebben in een node war. Gisteren in 15 minuten van 2 guilds gewonnen haha.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JFfIYdW.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:10:
Hahaha dude!
Meer valencia kopen tho.
~5 calpeon/Mediah relics in een party van 5 kost ~1 uur dik.
Ik heb de valencia scrolls zelf gefarmed ipv te kopen :) had mezelf het limit van 700k of minder per shard / book gesteld, dus ja..

Ik ben me ervan bewust dat het even duurt.. maar ach, hebben we wat te doen ^^.

P.S. je gaat het dus tegen Grind opnemen? hadden die niet iets van 3 kastelen ofzo? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Sabrac op 26-08-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Yep, Grind is echt de top guild van Jordine. Divium Furor waar ik eerst in zat was samen met Harmony voor lange tijd de nummer 2 & 3. Maar mensen stoppen met spelen over, en we hadden een hardcore PvP test gedaan en +20 mensen gekicked. Toen hadden we er nog maar 55 in Divium haha. Uiteindelijk hebben we besloten met ~40+ man samen in een andere guild te gaan. Dat is Casual geworden. Goede leadership en organistation.

Maar het probleem was altijd dat alleen grind 90-100man kon krijgen voor een siege. Not anymore. Dus gaat leuk worden zaterdag. Grind kan niet 3 kastelen tegelijk verdedigen, niet als er nu 100+ mensen tegen hun gaan vechten, ipv 50 zoals voorheen het geval was. Dan moeten ze keuzes gaan maken, en een castle opgeven. Dus ben benieuwd. Moet zelf het Cannon team leaden zaterdag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Success :) ben benieuwd hoe het gaat. Heb zelf nog maar 1 node war meegemaakt, sindsdien moeite gehad om genoeg members online te krijgen... maar daarentegen mis ik het ook niet :) vermaak me nog prima

Wie weet, misschien dat ik op een gegeven moment de leiding van de guild overgeef en eens een grotere guild join :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Lopen veel guilds leeg de laatste weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Grind lost 2 territories. Zijn full force naar ons toe gekomen en daardoor 2 andere verloren. We hebben ze 2 uur en 30 minuten bezig kunnen houden. Grind had Valencia castle, daar tegen over stond dat wij alleen een tower met barricades hadden. Dat is doorslag gevend geweest. Waar wij 2 gates kapot moesten maken/open moesten maken konde hun horse charge op de barricades doen.

Nu is er een podcast gaande met all guild leaders die er in de sieges waren, en het blijkt dat Grind nu disband. De guildleader en main officer stoppen ermee. Beetje gekke timing nadat ze eindelijk competition krijgen, wat ze altijd zochten. Haha. Ben benieuwd wat er met de guild gaat gebeuren nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 00:21:

Nu is er een podcast gaande met all guild leaders die er in de sieges waren, en het blijkt dat Grind nu disband. De guildleader en main officer stoppen ermee. Beetje gekke timing nadat ze eindelijk competition krijgen, wat ze altijd zochten. Haha. Ben benieuwd wat er met de guild gaat gebeuren nu.
Dit klinkt inderdaad heel raar, vooral als je op de BDO fora allemaal last dat ze inderdaad meer gevechten wilden aangaan en het momenteel te makkelijk vonden.

Wel goed om te lezen dat jullie het 2.5 uur volgehouden hebben, bijna gelukt om grind dus helemaal zonder territories te laten zitten :)

Mijn geluk was gister helaas niet zo geweldig, van de 367 memory fragments die ik uit de scrolls haalde, zijn er nog maar 0 over. En helaas ben ik niet hoger gekomen dan PRI muskan en PRI tree armor.

Meerdere pogingen op +15 mislukte en uiteindelijk op de tree armor dit maar geforced (ik was het helemaal zat). PRI lukte redelijk snel, maar helaas wil duo niet meewerken.

Maar ach, heb wat meer DP nu, kan nu langzaam naar de DUO toewerken tot ik m'n bheg gloves heb :D
En twee alts met 35 en 40 failstacks, dus dit bewaar ik mooi voor de TRI pogingen :D

[ Voor 3% gewijzigd door Sabrac op 28-08-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ja weet niet wat ik er van moet geloven. Caph (de GM) vertelde dat uni begon en dat hij 2 studies ging volgen. DeathProxy (prob most hated guy on the server) vertelde niet waarom hij wilde stoppen. Ik ben eerder van mening dat ze name changes gaan doen, en proberen hun slecht imago weg te poetsen.

Was verder wel een erg spannend gevecht. Castles zijn gewoon enorm moeilijk om binnen te komen. Een van onze officers heeft gestreamed op: https://www.twitch.tv/vr_r3p/v/86018245 - Vanaf ~01:09:00 zijn we een beetje binnen aan het komen. - Het is alleen ook shit dat je inside een castle geen outpost kan plaatsen voor je guildies om te respawnen. Die twee dingen samen maakt het gewoon enorm shit. 1 v 1 maakt het dat voor het attacking team gewoon ziek veel moeilijker.

En damn RnG dude. Ik heb gisteren weer bijna 2000 energy in de nightvendor gestoken, en niks gehad. Beetje jammer die nightvendor haha. Blackstone vendor. Failstacks zijn uiteindelijk wel nice idd, ik heb te weinig failstacks. Maar die komen wel met mn next boss armor piece. Ooooooit. Dan kan ik ook TRI gaan proberen zonder te failstacken op mn DUO grunil enzo.

[ Voor 11% gewijzigd door LunaTempesta op 28-08-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Even stukjes van de stream highlight bekeken, wat een chaos.. alleen jammer om die reacties op het einde te zien.

Gister avond nog wel het een en ander qua duels gedaan, tegen enkele goed gegearde pvp'ers :).

tegen een 160/270 berserker met 3,5k hp (ik zit op 147/239) best makkelijk gewonnen, paar gevechten waar het weinig scheelde.

Daarna tegen een 184 ap 274 DP ranger.. alles verloren, maar wel elke keer had de ranger maar 10-15 % over.

Nog wat vaker oefenen en het komt vanzelf goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Yep 100 v 100 is chaos. Daarom is Cannon team best wel leuk, het is vaak een beetje weg van het gevecht. Nou is het aan de andere kant wel jammer dat je weer veel van het main gevecht mist. Maar cannon zijn vital in node wars, omdat ze zoveel dmg doen tegen structures etc. En ja idd, grind was salty. Komt door Deathproxy. In de stream was gisteren gezegd dat 'Grind people are trained to do what we tell them to. So if I tell them to all say 'GG faggots', they will.' - Wat basically door Deathproxy opgedragen werd. Jammer, maar goed.

Berserkers ha, moeilijke class om tegen te vechten zonder grab resistance. Mocht de server merge ooit eens komen heb ik wel 2 berserkers waar je tegen mag vechten :-) Raudax en DonKings. Zijn kwa skills IMO een van de beste. Andere kan ik vaak nog wel wat tegen doen, maar hun 2, pffffft.

Rangers zijn voor mij stiekem toch wel moeilijk omdat ik niet zo snel ben. Als de ranger veel AP heeft kan ik ook weinig met mijn block. Maar 184 AP is best laag voor een ranger, daarintegen is 274 DP weer enorm veel.

Ben benieuwd wat de PvP gap gaat worden tussen de servers. Wil graag een keer tegen je vechten mocht de serve merge komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 18:21:

Ben benieuwd wat de PvP gap gaat worden tussen de servers. Wil graag een keer tegen je vechten mocht de serve merge komen!
Ik vind het best, maar verwacht niet teveel.. ik pvp bijna nooit en heb nog genoeg te leren qua timing en dergelijke. Valks is een van mijn grootste zwakte, naast wizards / witches.

Ik hang graag in de heidel arena, aardige mensen en ik kan daar soms het een en ander uit leren :)

Qua kwaliteit, verwacht ik toch dat Jordine wel hoger ligt qua skill. Denk dat de top croxus guild het niet trekt tegen de top 5 van Jordine.

[EDIT]

Loop me ondertussen ook goed te irriteren aan de tamer pet.

Wou even grinden bij Desert fogans.. moment dat de pet een beetje water aanraakt... despawn.
Dan zit je of nog met de cooldown, of je moet deze summonen en vervolgens weer in attack mode zetten..

Zo vaak gehad dat de pet achter me aan huppelt en vervolgens niets doet.
Ook al een paar keer tijdens duels gehad, dan ontvang je een knockdown... normaliter sprint de pet dan op je tegenstander zodat je beide een dutje doet... maar nee.. die staat daar gewoon te staren..

Erg jammer dat ze dit een tijd geleden gewijzigd hebben en hoop dat ze dit terug draaien.. en iets aan die stomme watervrees van de pet doen.

[ Voor 46% gewijzigd door Sabrac op 29-08-2016 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Daar ben ik dus wel eens benieuwd naar, of dat ook echt zo is. Ik weet van een aantal mensen dat ze bepaalde skillcancels geleert hebben van andere mensen op croxus of die andere server (youtube video's dan). Tuurlijk er zijn minder spelers en misschien minder PvP, maar toch.

En dat van die pet hoor ik wel vaker. Tamer in mijn guild vecht ook vaak zonder, al is het 1 v 1 shit omdat je dan echt je pet stuns en CC's nodig hebt.

BTW kreeg een vriend van mij gisteren Giath helmet. In 100 memory frags naar DUO toe gegaan. Die gast heeft teveel geluk altijd. In 3 stones naar TRI op zn wapen (vanaf +15), met minimaal geld naar de 220kk sturdy alchemy stone. En nu weer dit. Had hem gekocht voor 110kk dus dat is ook cheap, zelfde moment krijgt een andere guildie hem voor 220kk haha. This game..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam

[ Voor 92% gewijzigd door Grotman op 29-08-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Topicstarter
Hoe staat het nu eigenlijk met het Pay2Win gedoe in black desert?

De Tweakers guild is iig overleden. Had de guildLeader rechten al opgegeven maar nu is het moment dan ook daar: GoTweakers is no more. Op misschien 3 man na is iedereen gestopt met spelen.

Ik kom wellicht een aantal keer online maar heb geen zin en tijd om zoveel tijd te besteden aan BD om maar een beetje bij te kunnen blijven.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LunaTempesta
Valt reuze mee. Ik heb toevallig via een vriend gisteren een costume op de marketplace kunnen kopen. Full costume (dus + weapon skins) was 19mil. En dat is de max prijs momenteel (en altijd geweest). Er zit een limiet op het aantal items dat je per week kan verkopen zo (5 is max) dus dat betekend dat je max 5x een item voor 19 mil kan verkopen. Haal daar wat van af en je kan max 80~ mil per week zo maken. Is goed te overzien, en geeft andere spelers die geen geld kunnen uitgeven de kans om toch nog wat costumes etc te krijgen. p2w is het voor mij dus niet echt, want met 80 mil per week kan je vrij weinig, en de goede items kopen op de marketplace is nog steeds moeilijk. Daarbij komt dat 80 mil 8~ uur Sausan is. Met dus bijna 1 uurtje spelen per dag heb je in dezelfde week hetzelfde bij elkaar gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Heb sinds de "pay2win" zelf geen cent meer uit hoeven geven, 2 value packs en een costume van de Marketplace gehaald voor 40 mil totaal.. wat ik in een dag of 2 terug verdien via mijn workers :D.

Heeft mij weer 50 euro bespaard :D

------------

Ik zit de laatste tijd ook na te denken over hoe ik mijn gems moet gaan indelen voor een optimaal resultaat.
Misschien dat hier nog suggesties zijn waar ik nog niet aan gedacht heb.

Doel: 5 attackspeed, 4 (of 5) crit, 5 luck

Mijn char heeft al 4 luck (3 van titles, 1 van underwear)

Met een liverto weapon & grunil:
  • wapen heeft +3 crit.
  • +carmae gem = +1 as, +1 crit
  • +power gem = +5 ap
  • +assault gem x2 in gloves = +4 as
  • +1 luck in offhand = 5 luck
  • +swiftness gem x2 in boots = +4 movement.
  • +harpia x2 in helm = 100 hp / 10 hp regen
  • +cobelinus x2 in chest = 200 hp
resultaat: 5 as, 4 crit, 5 luck, 4 movement +5 ap, +300 hp

Met een liverto weapon + boss armor (+1 attackspeed)
  • wapen heeft +3 crit.
  • +carmae gem x2 = +2 as, +2 crit
  • +assault gem x1 in gloves = +2 as
  • +1 luck in gloves = 5 luck
  • +awakened in offhand = +5 AP / 150 hp
  • +harpia x2 in helm = 100 hp / 10 hp regen
resultaat: 5 as, 5 crit, 5 luck, 4 movement, +5 ap, +450 hp

Met een kzarka weapon + boss armor (+1 attackspeed)
  • wapen heeft +3 as.
  • +carmae gem x1 = +1 as, +1 crit
  • +power gem in weapon = +5 ap
  • +crit gem x2 in gloves = +4 crit
  • +awakened crystal in offhand = +5 AP / 150 hp
  • +harpia x1 in helm = 50 hp / 5 hp regen
  • +luck gem in helm = 5 luck
resultaat: 5 as, 5 crit, 5 luck, 4 movement, +10 ap, +400 hp

-----

Daarnaast zit ik nog te twijfelen tussen een +AP offhand en een +DP offhand

+AP offhand heeft 1 gem slot en +35 AP op TRI, de gem slot = +5ap / 150 hp
+DP offhand heeft 2 gem slots en +13 AP en +30 DP op TRI, gem slots = +10 ap / 300 hp.

Het is dus 40 AP / 150 hp vs 23 AP / 30 DP en 300 hp.

Zelf neig is enorm naar de DP trinket, slechts 17 ap inleveren voor 30 DP en 150 hp extra.

Dus ja, mocht men nog van handige gems weten in slots, dan hoor ik het graag :) ik hoop dat ik snel een +1 luck pet krijg zodat ik ook de gem slot goed kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
tbh ik geef de voorkeur aan evasion in mn helmet. Vooral voor een melee class. Tamer misschien wat minder ivm met de inv. frames die je hebt in je jump. Maar toch. 100 hp / harphia crystals is niet veel. Dat is weg in 1 hit van bijna elke attack. Als je die evasion hebt en je enemy mist 2 attacks ben je eigenlijk al beter uit. Verder weet ik dat veel tamers beide offhands gebruiken, ligt puur aan de situatie. Enemy met veel evasion? DP offhand / accuracy. Vecht je tegen een ranger of witch? Dan kan je AP offhand gebruiken. De 2 extra slots zijn wel chill ivm black spirit crystal obviously.

Ik zit met casting speed op valk, dus dat is helemaal shit. +2 cast speed kan alleen in helmet, maar daar heb ik evasion +5. Dus ik kom op max 4, en moet foodbuff gebruiken voor +5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:03:
tbh ik geef de voorkeur aan evasion in mn helmet. Vooral voor een melee class. Tamer misschien wat minder ivm met de inv. frames die je hebt in je jump. Maar toch. 100 hp / harphia crystals is niet veel. Dat is weg in 1 hit van bijna elke attack. Als je die evasion hebt en je enemy mist 2 attacks ben je eigenlijk al beter uit. Verder weet ik dat veel tamers beide offhands gebruiken, ligt puur aan de situatie. Enemy met veel evasion? DP offhand / accuracy. Vecht je tegen een ranger of witch? Dan kan je AP offhand gebruiken. De 2 extra slots zijn wel chill ivm black spirit crystal obviously.

Ik zit met casting speed op valk, dus dat is helemaal shit. +2 cast speed kan alleen in helmet, maar daar heb ik evasion +5. Dus ik kom op max 4, en moet foodbuff gebruiken voor +5.
Evasion in de helm is ook nog een goed idee inderdaad, vooral als je dit met de Krea evasion and de Muskan evasion combineerd... zal deze zeker in het achterhoofd houden. Weet je zo hoe de gem heet?

Want de black magic variant van harpia geeft namelijk +50 hp / +5 hp recovery en +2 evasion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ancient magic crystal of enchantement - Agility, geeft +5 evasion.

--

Funny fact. Krijg net een link van een guildy. De mensen van grind die 'GG faggots' schreven na afloop van de nodewar hebben een 1 day ban gekregen. --> http://origin.webcdn.theb...4ed730400e0c97e5a3097.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:53:
Ancient magic crystal of enchantement - Agility, geeft +5 evasion.

--

Funny fact. Krijg net een link van een guildy. De mensen van grind die 'GG faggots' schreven na afloop van de nodewar hebben een 1 day ban gekregen. --> http://origin.webcdn.theb...4ed730400e0c97e5a3097.JPG
O wow, naja, was ook wel verdiend :)

En nu dus de vraag.. +10 evasion in een helm of +4 evasion, +100 hp en +10 regen. Denk dat de +10 evasion icm muskan / krea uiteindelijk de beste optie is.. maar weet het niet zeker, is zo lastig te zeggen met al die hidden stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Of evasion of resistance gems zou ik zeggen. HP betekend weinig end game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Whahaha, +4 bheg gloves op de market, gelukt om deze tijdens Bid mode te kopen.. 96m
heb nu volledig boss armor :D
Tijd om de gloves en helm nu naar +15 te krijgen en daarna werken aan alles naar DUO.
Dit gaat wel een zakcentje kosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Lucky bastard! Over 5000 energy nu en nog steeds geen boss part gehad.

Zojuist 3 uur node war gehad. VS Zero & Millenium. Draw :( beide guilds teamed up tegen ons. Helaas geen 90+ man kunnen krijgen vandaag, al hadden we ook niet verwacht dat de node war zo moeilijk zou gaan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Hmm, dat vind ik persoonlijk nog wel jammer aan de node wars, een Draw. Neem dan gewoon het fort met de meeste % als winnaar.. maar ja, dan zit je weer met de situaties van "wat als... je gelijke % hebt".

En ja, 3 van mijn 4 boss pieces dus van de Marketplace gehad :) night vendor is me wat minder goed gezind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
TRI muskan \o/
Als 3de boss armor niet wilt, dan maar dit. 3 pogingen nodig gehad. Uiteindelijk met 34 FS. Gelukkig. Wel al mijn ander armor downgraded to PRI voor failstacks.

• Sabrac
Lekker hoor. Gisteren nog wat energie in de night vendor gestoken omdat ik nu wat crystal shards / molar earrings en dergelijke wil vergaren... krijg ik Muskan boots aangeboden voor 92m.

Gekocht, ge-enchant en via communicatie met een guild member geprobeerd aan hem te verkopen, ik had de boots ge-enchant naar een variant die slechts 2x verkocht was.. hij had daar een pre-order op gezet.

Maar helaas, het ging niet naar de pre-order en verkocht via de normale Marketplace :( 15 miljoen verloren, wat de moeite waard was als het naar een guildmember ging.. maar helaas.

• LunaTempesta
Zoooo.. In de patch notes stond drop rate from boss armor increased.
Vandaag mijn daily/weekly scrolls gedaan. Op de laatste Giath bundle krijg ik Giath Helmet, what the f!
Lekker hoor, gratis boss armor. Nu heb ik 300 mill over om te upgraden en 3/4 parts. En nog 200 memory fragments. Durf eigenlijk niet te upgraden haha, maar ga later toch maar een poging wagen.

En ja systeem om met friends dingen te verkopen is er gewoon niet. Dus zoals alles in dit spel RnG.

[ Voor 12% gewijzigd door LunaTempesta op 01-09-2016 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Klinkt alsof je veel geluk hebt gehad met Giath :)

Ik ben ondertussen over naar full boss armor en heb mijn grunil op de marketplace.

Met evasion gems etc zit ik nu op 148 AP, 223 DP (beetje DP verloren doordat m'n giath / bheg nog niet +15 en hoger zijn) en 3059 hp :D

Ik gebruik momenteel een Krea offhand, welke een beetje AP, veel DP en evasion geeft. Mijn needle trinkets ga ik nog niet naar DUO / TRI proberen. Ik wacht in dat opzicht wel tot Nouver komt, die geeft mee AP, heeft 2 sockets en een betere bonus :)

Volgende doel: Alles naar DUO en PRI Accesoires :D

[ Voor 34% gewijzigd door Sabrac op 02-09-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ik moet wel zeggen dat ik niet zoveel merk van de stamina set bonus die 3/4 boss armor geeft. Misschien ben ik ook niet de juiste class ervoor, aangezien ik het niet heel veel nodig heb behalve voor rennen. Nouja, next step tree armor of kzarka!

En hij zit al op DUO. ~100 memory fragments en 55 durability left nu.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FU6jx2q.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
OHHH BOY

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fDBw1Fl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
O, een PRI ogre? nice :)

Mijn enchants willen maar niet lukken, dus mijn eerste 25 failstacks gingen naar mijn earrings.
Heb nu in ieder geval een PRI: whale molar earring :) op naar de 2e.. (of liever.. +15boss armor)

Boss armor is wel extreem goed voor failstacking.. maar het begint me momenteel wel wat duur te worden voor een failstack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:28
Kreeg vanochtend weer een mailtje van bloack desert en dacht. Misschien moet ik die nog eens een kans geven. Na wat google/youtuben kwam ik VEELS mensen die klaagde over pay to win gehalte. Is het echt zo erg. Of kan je nog prima mee komen in een guild met alleen de basis game zonder sub?
Ik weet dat mensen erg snel klagen als het ineens geld gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Sabrac schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 07:08:
O, een PRI ogre? nice :)

Mijn enchants willen maar niet lukken, dus mijn eerste 25 failstacks gingen naar mijn earrings.
Heb nu in ieder geval een PRI: whale molar earring :) op naar de 2e.. (of liever.. +15boss armor)

Boss armor is wel extreem goed voor failstacking.. maar het begint me momenteel wel wat duur te worden voor een failstack.
Ja die failstacks die je van boss armor krijgt zijn echt chill. 34 FS gebruikt voor PRI ogre. ~150 armor stones om alleen maar 24 failstacks te krijgen. En daarna Succeed je DUO grunil armor naar tri. Kan je weer opnieuw beginnen. In ieder geval kan ik TRI grunil gebruiken voor een hoop 'failstacks' :+ . Moet wel zeggen dat dit de engste upgrade was die ik tot nu toe gedaan heb.
loki504 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:48:
Kreeg vanochtend weer een mailtje van bloack desert en dacht. Misschien moet ik die nog eens een kans geven. Na wat google/youtuben kwam ik VEELS mensen die klaagde over pay to win gehalte. Is het echt zo erg. Of kan je nog prima mee komen in een guild met alleen de basis game zonder sub?
Ik weet dat mensen erg snel klagen als het ineens geld gaat kosten.
Meh. Je kan maximaal ~80-100 mil per week verdienen door cashshop items te verkopen. Maar dat gaat je ook ruim 100+ euro kosten. De value pack is wel een beetje stom (~10 euro/1 maand) maar die kan je eventueel ook proberen te kopen met ingame cash. En momenteel is er ook een mini game die je een beetje helpt. Valt allemaal wel mee IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Iemand ervaring mee, om eerst je groene gear op bijvoorbeeld 13+ naar blauw/geel om te gooien?
Heb soms vermoeden en ook door boss armor wat vaker mislukt, dat je misschien op die manier beter fail stacks kunt opbouwen dan alleen op gro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
bangkirai schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 19:15:
Iemand ervaring mee, om eerst je groene gear op bijvoorbeeld 13+ naar blauw/geel om te gooien?
Heb soms vermoeden en ook door boss armor wat vaker mislukt, dat je misschien op die manier beter fail stacks kunt opbouwen dan alleen op gro
Men heeft dit al geprobeerd, maar groen / blauw of geel heeft geen impact op de enchant kansen.
Boss armor heeft net zoveel kans om te enchanten dan gewoon armor, het blijft echter een kans. Vooral +14 en +15 kan erg irritant zijn vanwege de 17.5 / 15 % kans op max stacks.

Ik bouw altijd 20-24 failstacks op met horseshoes, dit werkt echt ideaal hiervoor.

Zelf doe ik de volgende beredenering qua failstacks en forceren / gokken:

+14 bijvoorbeeld kost 70 durability, gelijk aan 14 pogingen.
Als ik 14x zou 'gokken' dan kom ik op 0.825^14 kans op falen uit. wat gelijk is aan 6.7 % kans om te falen.

Je zou dus zeggen, dat als je al naar 24 stacks wist te komen, dat gokken over het algemeen voordeliger is. Echter als je pech hebt, is het duurder (vaak genoeg gehad helaas).

Zelfde geldt voor +15, 100 durability, dus gelijk aan 20 pogingen.
0.85 ^20, een 3.8 % kans om te falen.

Ik heb helaas een paar keer gehad waarbij +15 dus meer dan 20 pogingen koste (3x van 25 naar 35 failstacks) en er geen zin meer in had en dus forceerde :P

-----------------------

Edit:

Ondertussen is al m'n oude grunil verkocht (+17 voor 70m per stuk), zit weer op 500m in de bank. Nu de vraag waar dit aan uit te geven.

De ancient scrolls van Valencia wil ik niet boven de 1.0 kopen maar de laatste tijd zijn die constant 1.4
De ancient relic shards zou je verwachten dat door de fishing event juist goedkoper worden, maar ook die stijgen in prijs.

Dus mogelijk dat het dus failstacks opbouwen en accesoires word.

[ Voor 14% gewijzigd door Sabrac op 08-09-2016 08:14 ]

• LunaTempesta
Die had je niet moeten verkopen :^)
Als ik kijk naar de mensen met full DUO/ etc boss gear zijn er maar weinig manieren om boven de 20-25 failstacks te komen. En je gaat niet vanaf 25 failstacks TRI boss armor proberen, dan raak je al snel 7.5mil iedere fail kwijt. Wat ik, en andere mensen doen, is vanaf 25 op DUO/TRI armor failstacken. Mocht dan toch net je grunil naar TRI gaan, kan je hem bij de volgende stack gebruiken voor 5(?) failstacks straight away. Dus dan zit je snel op 35 failstacks. Nu vooral om de hard (en ook sharp) crystal een stuk gedaald zijn. Soms kan je de hard crystal voor onder 2mil kopen. Of je moet natuurlijk tet willen proberen op je shortsword, dan krijg je gegarandeerd failstacks haha.

• Sabrac
LunaTempesta schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:17:
Die had je niet moeten verkopen :^)
Als ik kijk naar de mensen met full DUO/ etc boss gear zijn er maar weinig manieren om boven de 20-25 failstacks te komen. En je gaat niet vanaf 25 failstacks TRI boss armor proberen, dan raak je al snel 7.5mil iedere fail kwijt. Wat ik, en andere mensen doen, is vanaf 25 op DUO/TRI armor failstacken. Mocht dan toch net je grunil naar TRI gaan, kan je hem bij de volgende stack gebruiken voor 5(?) failstacks straight away. Dus dan zit je snel op 35 failstacks. Nu vooral om de hard (en ook sharp) crystal een stuk gedaald zijn. Soms kan je de hard crystal voor onder 2mil kopen. Of je moet natuurlijk tet willen proberen op je shortsword, dan krijg je gegarandeerd failstacks haha.
Ik heb momenteel al 4 characters met 35+ failstacks :P (STOMME BOSSARMOR DIE MAAR NIET +14 / +15 of +17 wil worden :( :( :( :() voorlopig zit ik wel even goed om naar TRI te gaan. Heb daar de grunil dus niet voor nodig.

Misschien later om met accesoires te proberen dat ik een failstack tekort krijg, maar ach dat zien we dan wel weer :P

[ Voor 3% gewijzigd door Sabrac op 08-09-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ja soms man.. Gisteren 8x gefailed om mijn bheg weer DUO te krijgen naar failed TRI attempts. Jonge jonge met 25-35 failstacks nog wel. Met giath fail erbij door z'n 150 memory fragments heen gegaan. Meer dan ik nodig had om giath van +0 naar DUO te krijgen. RnG game. Vandaag nogmaals geprobeerd en DUO failde weer op 35 stacks. Op een andere uiteindelijk naar DUO gekregen, en gelukkig lukte TRI nu wel. Zo, bheg gloves zijn ook klaar voor de komende maand(en). Nu giath nog TRI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:04:
Ja soms man.. Gisteren 8x gefailed om mijn bheg weer DUO te krijgen naar failed TRI attempts. Jonge jonge met 25-35 failstacks nog wel. Met giath fail erbij door z'n 150 memory fragments heen gegaan. Meer dan ik nodig had om giath van +0 naar DUO te krijgen. RnG game. Vandaag nogmaals geprobeerd en DUO failde weer op 35 stacks. Op een andere uiteindelijk naar DUO gekregen, en gelukkig lukte TRI nu wel. Zo, bheg gloves zijn ook klaar voor de komende maand(en). Nu giath nog TRI.
Ik ken het, daarom zijn mijn muskan en tree armor nog steeds PRI :( van 25 naar 35 stacks met DUO pogingen.. belachelijk :(

Ben nu alles aan het repareren (lekker langzaam, geen haast) en dan word het weer enchant fiesta :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Heerlijke zondag avond gehad, we hadden overdag weer eens meer dan 10 man online, dus een fortress gebouwd om die avond mee te doen aan Node wars.

We hadden dit een keer eerder gedaan, maar waren toen volledig ingemaakt door een guild met 6x het aantal mensen (een zuster guild van een de grootste guilds op de server).

Dit keer ging het echter stukken beter. We streden als 20 man guild tegen een 40 man guild. Aan onze kant deden een stuk of 8 a 9 man mee, en voor hun deden er een stuk of 15 tot 20 man mee.
Al snel bleek dat de forten vlak bij elkaar stonden, vooral het eerste half uur wisten we ze makkelijk af te houden. 3 van ons (ik, een ranger en een andere tamer) besloten toen om de aanvallende party te zijn, terwijl de rest verdedigd.
Met z'n 3en uiteindelijk een stuk of 8 a 9 man bevochten en dit ging behoorlijk goed, nagenoeg iedereen wisten we wel neer te halen en we begonnen langzaam aan de recovery tents.
Helaas lukte het de resterende 5 verdedigers niet zo goed om te verdediging in stand te houden en we verloren uiteindelijk een recovery tent voordat de tegenparty dat deed.
We hadden toen kunnen besluiten om vol te gaan verdedigen en het dus een 3 uur 'slugfest' van te maken, maar dat is niet zo leuk... we spelen dit uiteindelijk om lol te hebben en niet om per se te winnen.

Na ruim 1,5 uur op elkaar in te hebben geslagen, viel uiteindelijk ons fort en had de tegenpartij nog iets van 80 % over op hun fort.
Zelf erg tevreden gezien we een guild bevochten met 2x onze nummers en het een goede strijd was.

Mijn favoriete moment, in m'n eentje tegen de 8 verdedigers en er 5 neerhalen (3 in 1 combo) voordat ik zelf neerging.

Zeker iets om vaker te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Netjes :) gewoon voor de lvl 1 nodes blijven gaan waar de meeste kleine guilds zijn. Wij hadden laatst een node war op een lvl 3 node, waar 3 andere guilds met 80+ man een castle hadden. Duurde 3 uur, met 2 guilds op het einde over. Als je met kleine guilds vecht moet je proberen 1 cannon te bouwen en 1 persoon sneaky ermee laten schieten. 1 direct hit haalt zn 10% van een recovery tent af. Verdedigen is niet leuk weet ik, laatste 2 weken teveel moeten doen.

Afgelopen zaterdag moeten afleggen toen Harmony en (wat er over is van Grind) het samen tegen ons op namen. ~70 vs 140 man. Na 2 uur lag alles bij ons plat en was het over.

Overigens hoe voelt de dsync momenteel op jou server? Sinds woensdag heb ik het gevoel dat het alleen maar erger is geworden. Waar ik zo van baal aangezien melee en dsync gewoon verschrikkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:04:

Overigens hoe voelt de dsync momenteel op jou server? Sinds woensdag heb ik het gevoel dat het alleen maar erger is geworden. Waar ik zo van baal aangezien melee en dsync gewoon verschrikkelijk is.
Begint inderdaad erger te worden, ik hang veel in de heidel arena en dan merk je dit best veel, knockdown die lukt, om vervolgens een grapple te doen en je tegenstander is opeens totaal ergens anders.

Tijdens de node war niet veel last van gehad, ook niet zo erg op gelet.. je hebt wel andere dingen te doen als er 5-6 man achter je aan zitten :P

------------

Gisteren met wat guildies in discussie geraakt rondom enchants en de durability loss.
Gezien je tot +15 alles van 20 durability of lager niet kon enchanten, maar vanaf +16 en hoger kan je dus al je durability op gebruiken.

Ik had nog wat stenen liggen, wat failstacks gemaakt en maar eens zien wat m'n muskan boots zou doen (40 durability)... 1e poging.. DUO!.

Ok, leuk effect, maar daar ging de test niet om, opnieuw failstacks bouwen, dit keer m'n Tree spirit armor dan maar (ook 40 durability) en inderdaad... bij 20 durability, kon ik nog steeds enchanten, en zelfs met nog 10 durability te gaan lukte het om te enchanten (tot de armor 0 durability raakte).

Experiment gelukt en zowaar, had ik een lading failstacks. Ach ja, dacht een gokje te nemen, dus terug naar mijn boots.. even kijken of het TRI kon worden en zowaar... TRI Muskan boots in de pocket :D

En dat terwijl mijn Bheg / Giath maar niet voorbij de +13 wil :(

Had eerder al 23 failstacks gebruikt om m'n Whale Molar earring in PRI te veranderen.

Binnenkort maar even weer wat failstacks opbouwen en de gloves / boots proberen in de hoop deze ooit eens te enchanten.

Zit nu op 154 AP en 240 DP

[ Voor 47% gewijzigd door Sabrac op 14-09-2016 08:34 ]

• LunaTempesta
The RnG is strong in this game :) Ik moet mn Giath nog steeds doen. Maar geld begint op te raken, en te lui om te farmen :(

*edit*
Bheg gloves drop gehad van world boss. Mooi free money. Dus kan mn money grind overslaan komende 2 dagen haha :+ .

[ Voor 34% gewijzigd door LunaTempesta op 15-09-2016 00:45 ]

• Sabrac
LunaTempesta schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:12:
The RnG is strong in this game :) Ik moet mn Giath nog steeds doen. Maar geld begint op te raken, en te lui om te farmen :(

*edit*
Bheg gloves drop gehad van world boss. Mooi free money. Dus kan mn money grind overslaan komende 2 dagen haha :+ .
Grats :)

Nu nog even 30 dagen wachten tot je een willekeurige boss armor krijgt en dan heb je nog weer meer geld :D (of een piece die je nog niet had).

Vind het persoonlijk erg jammer dat ze dit al zo 'snel' doen, was logischer geweest over een half jaar o.i.d. wanneer het spel een jaar uit was en iedereen zijn awakenings had.

Net als de artisan's memory wijziging, ook een erg jammere beslissing.

Zal voor mij een minimale impact hebben, maar kan me wel bedenken dat mensen die hier had voor hebben 'gewerkt' dat ze wat salty zijn.

ach ja, zo zijn er andere rare beslissingen geweest.

Warriors en Sorcs die maximaal van de goedkope crystal shards kunnen genieten doordat ze tijdens / vlak na het event hun awakenings hebben gekregen, daar waar anderen straks bijna dubbel zoveel mogen neerleggen voor eenzelfde shards.

• LunaTempesta
Klopt. Ben ik het wel met je mee eens. De boss armor reward had ik niet verwacht. Over een maand zit de marketplace vol met Rednose armor, want die zal iedereen wel krijgen :')
De Artisans memory, is wel een beetje p2w. Ik had toevallig nog 200 pearls en een rot humeur omdat mijn giath weer failde, dus had er 4 gekocht. Scheelt wel een hoop in fragments haha.
En wat betreffende de shards. Deze moet je altijd een beetje goedkoop proberen te kopen. Nu had ik 2-3 weken terug nog 50+ hard crystals. Nu heb ik er nog maar 14. Blijf ze wel altijd kopen als ik ze goedkoop zie.

• Sabrac
LunaTempesta schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:11:
Klopt. Ben ik het wel met je mee eens. De boss armor reward had ik niet verwacht. Over een maand zit de marketplace vol met Rednose armor, want die zal iedereen wel krijgen :')
De Artisans memory, is wel een beetje p2w. Ik had toevallig nog 200 pearls en een rot humeur omdat mijn giath weer failde, dus had er 4 gekocht. Scheelt wel een hoop in fragments haha.
En wat betreffende de shards. Deze moet je altijd een beetje goedkoop proberen te kopen. Nu had ik 2-3 weken terug nog 50+ hard crystals. Nu heb ik er nog maar 14. Blijf ze wel altijd kopen als ik ze goedkoop zie.
Ow qua crystal shards haal ik er genoeg uit gathering en uit de night vendor :) qua night vendor koop ik nu alles wat goedkoper is dan de marketplace (armor / weapon stones, crystal shards etc)

Dus heb er nog meer dan genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:51

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik heb ook wel interesse in BD. Alleen ik vraag me af; is de extra content noodzakelijk? Je hebt een starterspackage, travelerspackage en explorerspackage op dit moment. Kun je alle extra content ook binnen de game krijgen? Of wordt het een grindfest van jewelste.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Momenteel kan je het meeste wel krijgen door middel van de events die ongoing zijn. Sinds gisteren is er zelfs een event wat je na 1 maand één random boss armor part geeft (best armor ingame). - Maar BDO in het algemeen is een enorm groot grind fest. Er is geen echte lvl cap, meer een soft en hardcap. Ben zelf bijna 59. Maar er zijn al mensen 61. Om het even op papier te zetten. in lvl 58 is (momenteel) ~1% ongeveer ~1 uur, 100 uur om dus van 58 naar 59 te gaan. 59 tot 60 zal wss bijna het dubbelen zijn.

Dit hele spel is gebaseerd op RNG. Mocht je daar een hekel aan hebben, don't start. In de engame van het spel kan je makkelijk 1 maand aan 'progressie' kwijt raken omdat je upgrade failed.

Kwa combat is er momenteel geen betere MMO. Alleen zijn de servers in zulke mate slecht, dat 50% van de tijd er dsync optreed. Waarbij jij of je enemy gewoon niet op de plek staat die je op je scherm ziet. Dit is alleen in PvP, maar daar draait dit spel later wel veel om.

Momenteel is er een 30% discount. Voor een tientje kan je de game kopen (zonder buffs etc), maar ik denk dat je het daarmee prima gaat redden. En voor 10 euro is het zeker het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:51

JoeZuCK

_Fonz > all.

Kan me weinig voorstellen van energy. Wat doet het, hoe krijg je het en waar heb je het voor nodig?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Energy recharged over time. Met de character waarop je speelt gaat het het snelst. Het gaat nog sneller als je het betreffende character laat slapen (je kan een huisje kopen en een bed inzetten). - Normaal is het 1 energy every 3 minutes, en op characters waar je niet op speelt iets van 1 energy elke 30 minuten. Energy heb je nog om bepaalde dingen te craften, om nodes (bepaalde plekken op de map) te lvlen, voor bepaalde mini-games, en als belangrijkste voor de night vendor. Een vendor die end game items kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:41:
Normaal is het 1 energy every 3 minutes, en op characters waar je niet op speelt iets van 1 energy elke 30 minuten.
Recentelijk gewijzigd naar 1 per uur als je offline bent :).

Gelukkig hebben we de meeste activiteiten die energie koste wel 'gratis' gemaakt. Je kan dus alchemy / cooking en processing doen zonder dat het je iets kost.

En ja, zoals Arts al zei, het is een enorme grindfest, als je graag leveled :). Er zijn echter genoeg andere dingen om te doen ingame, je kan de hele wereld verkennen, of hele dagen vissen of walvissen jagen op zee. Met dit soort activiteiten haal je geen levels, maar krijg je wel andere bonussen, zoals titles, knowledge en geld.

Ik ken mensen genoeg die het spel spelen zonder uberhaubt een monster aan te raken, maar het helemaal naar hun zin hebben op zoek naar geheime caves.. of simpelweg afgeleid worden door gathering en andere life skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Hmm, erg jammer dit.

Gisteren weer besloten aan node wars mee te doen, hadden een lvl 1 node uitgekozen die nog niet in handen van iemand was. Rond 3 uur was ons fort klaar.

"Built node castles: 1" .

Ok, het is nog vroeg, misschien dat we geen competitie krijgen (yey gratis geld).
Helaas veranderde dat beeld later, een 2e guild had zich aangemeld bij die zone. Ok, misschien is het een kleine guild zoals ons.. maar ook dat beeld verbleekte snel, 'Build node castles: 3'.

Het werd al snel duidelijk dat er in ieder geval een guild tussen zat die alleen maar uit was op een gevecht.
Nog heel even overwogen om de node te verlaten en op een andere node te focussen, maar uiteindelijk niet gedaan..

19:45 - We rennen naar keplan om daar met z'n allen te verzamelen. We zagen al 2 andere guilds in de regio, dus dat zal vast de competitie zijn... en ja hoor.
een 52 man guild.. een 46 man guild .. en ons, met 20 man.
Niet iedereen deed mee, dus het was uiteindelijk iets van 30 vs 20 vs 9.

20:00 - Gezien de tegenstanders leek het verstandig om maar vanuit de verdediging te denken. Iedereen rond het fort en ja hoor, daar kwamen 15 man van de grootste guild aanzetten. Redelijk gemakkelijk wisten we dit af te slaan en vonden op een klein afstandje hun outpost. De outpost neer gehaald en vervolgens terug naar het fort.. kijken wat er zou komen.

20:20 - Willekeurige 5 man groepen van de grootste guild die constant aan het porren waren, een paar hits hier, een paar hits daar.. nooit meer dan 2-3 groepen tegelijkertijd wat we allemaal makkelijk wisten af te houden.

20:30 - Shit hit the fan, alle 30 van de grootste guild komen er opeens aanzetten. We hielden het nog behoorlijk lang vol, maar na 15 minuten constante veldslagen, vielen de recovery tents en enkele minuten later, ons fort.

20:50 - Node war voorbij, tijd om iets anders te doen

21:00 - Andere guild was ook verslagen, de 'grote' guild won... verassing.

----------------

Wat ik dus niet snap ik waarom.. we zullen competitie, dat snap ik, maar ga dan niet kleine guilds pesten. Er waren level 2 en level 3 nodes waar men ook aan mee had kunnen doen... zo jammer dit :(.

Volgende week wachten we wat langer met bouwen van een fortress om zo in ieder geval de grote 'bullies' weg te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ja ik begrijp je volledig. Er moeten participation limits ofzo zijn voor de lagere rank node wars. Laatste siege die ik heb gedaan was tegen Harmony die een alliance had met wat er van grind over was. Dus wij met ~70 man, harmony met 70~ man en toen nog grind met 40 man. Niet leuk.

Precies om die reden heb ik ook besloten om momenteel te stoppen met siege wars. De laatste weken is het iedere keer outnumbered worden. Een attendence van 90 man krijgen blijkt gewoon ook hier weer te moeilijk. Wat jammer is want de eerste keer tegen Grind ging het super goed.

Waarschijnlijk ga ik binnenkort in een kleine guild met alle mensen waar ik van het begin af aan mee speel. Komt neer op een kleinde, maybe 20 man, guild.

- En idd als je een node wilt snipen voor geld, moet je zorgen dat je hem pas het laatste uur complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Inderdaad, iets van max 40 in een guild voor level 1, max 75 voor level 2 en geen max voor level 3.

Op die manier zal je een veel gezondere nodewar krijgen. Momenteel snap ik wel waarom kleine guilds nodewars ontlopen, als je iedere keer weggepest wordt.

Wij gaan in ieder geval nog lekker koppig door :) het is voor ons een uurtje lol hebben voor 1,5-2mil guild funds (fort + 2 recovery + paar barricades). Veel meer heeft toch geen zin zolang we tegen de postkoppen aanlopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:50
LunaTempesta schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:41:
Energy recharged over time. Met de character waarop je speelt gaat het het snelst. Het gaat nog sneller als je het betreffende character laat slapen (je kan een huisje kopen en een bed inzetten). - Normaal is het 1 energy every 3 minutes, en op characters waar je niet op speelt iets van 1 energy elke 30 minuten. Energy heb je nog om bepaalde dingen te craften, om nodes (bepaalde plekken op de map) te lvlen, voor bepaalde mini-games, en als belangrijkste voor de night vendor. Een vendor die end game items kan verkopen.
Ik blijf het jammer vinden dat de basic-craft geen energy meer nodig heeft, de lol zakte al snel weg voor mij omdat ik nu met 1-2 characters in principe 24/7 bezig kan zijn (mijn ranger op max carry gezet, kan ik 1200 ore per keer omzetten). Dus werd als snel een 'farmville' style game, online zijn en uurtje of 2 wachten, heb je weer wat profit. Wat initieel 50-100 bier per dag maken was, werd nu een 800+ per dag tot zelfs over de 1500 per dag, als ik m'n workers iets beter indeel, kan ik zelfs over de 2000 gaan.

En dan vraag je je af, waarvoor doe je het eigenlijk? En dan kom je op het punt dat je misschien nog 1-2 in de week inlog om wat rond te meppen, de rest van de tijd staat de game maar te draaien om duizenden ores en logs te processen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Ken het gevoel, momenteel doe ik ook niet veel anders dan processing / cooking of fishing ingame. Ben zelf niet zo van het grinden, maar ben wel zoekende naar iets om actief te doen ingame. Momenteel is mijn motivator nog Node wars, door dit elke dag te doen, kan ik meer enchanten, dus betere gear, dus meer kansen tijdens de wars..

Maar zou veel liever het iets actiever weer spelen. Misschien een fishing uitje met wat guildies ofzo organiseren.. of iets anders actiefs.. wat dan ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
tbh ik heb het momenteel ook een beetje gehad. Ik ben van ruim 300-400mil naar 50 mil gegaan zowat en alleen om te proberen mijn 3 boss armor pieces TRI te krijgen. De laatste weken is het alleen grinding for money en dan weer relics doen. PvP ga ik uit de weg omdat ik gek wordt van de dsync. Momenteel een beetje rustig aan het spelen tot ik weer motivatie krijg haha.

edit

Haha vriend van mij is op vakantie, dus doe ik zijn daily/weekly scrolls. Hoppa bheg gloves binnen gehaald! :+

[ Voor 14% gewijzigd door LunaTempesta op 22-09-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
De eerste stappen met accesoires zijn gezet.

Gisteren zag ik dat de horse shoes voor 90k per stuk verkocht werden, even een lading gekocht, 25 failstacks gemaakt en voila, Pri Crescent guardian ring :D

Nu had ik al 2x een Pri whale molar Earring, dus nu nog een ring.. en dan een betere belt / amulet en zo langzaam maar zeker naar betere gear werken :D In ieder geval de 400 combined stats nu gepasseerd :D

[EDIT]

En PRI crescent #2 :)
En +15 bheg gloves...

maar daarna was m'n geluk op en kreeg ik geen geluk met +16... en faalde dat 6x :(

[ Voor 14% gewijzigd door Sabrac op 23-09-2016 20:49 ]

• LunaTempesta
Nice tho. Nu DUO haha.
Ik heb het momenteel even gehad. Mijn Giath wilt gewoon niet. 5x DUO gefailed met stacks die boven het benodigde aantal liggen. Zelfs met 41 failde het. Ik moet even weg van deze RnG madness hoor haha. Even een tijdje wat crafting doen en chillen.

* :+ *
Ik dacht probeer het vandaag nog een keer. Failstacks gemaakt tot 23. DUO succeed. Switched character naar 41 FS, hoppa TRI. Nu is al mijn boss gear TRI. Alleen Tree-armor nog nodig. Shit tree.

[ Voor 27% gewijzigd door LunaTempesta op 24-09-2016 12:10 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 45 Laatste

Let op:

Het is niet toegestaan om hier guest passes aan te vragen.

Zoek je een guestpass zet je nickname dan op deze lijst, Tweakers die een guestpass willen weggeven kunnen deze dan via een PM verstrekken.