Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-04 07:34

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.nickdkonline.com/wp-content/uploads/2015/08/BDO-Banner1.png

heb de game net pas voor de eerste keer kunnen spelen nu beta is begonnen

wordt uiteraard nog bijgewerkt na bevindingen beta

Black desert is een sandbox MMORPG vergelijkbaar met ArcheAge maar dan met de combat van Tera/Vindictus/.........

de game is al enige tijd in korea uit en ook nu zijn wij europeanen aan de beurt. closed beta is Woensdag begonnen en de uiteindelijke release date staat voor het eerste kwartaal van 2016

Combat
zoals ik al eerder schreef heeft het combat systeem veel weg van games zoals Tera of Neverwinter. ook deze game maakt gebruik van free-aim combat. maar is toch niet helemaal hetzelfde. zo heb je bij Black Desert online de mogelijkheid om de gebruikelijke 1~0 toetsen te gebruiken voor je skills, maar ook de mogelijkheid om dit te doen met knoppen combinaties.

dit heeft enige uitleg nodig:

je primaire aanval gaat over het algemeen met je muisknoppen, maar als je naar voren loopt (ofterwijl "w" indrukt) dan doe je een andere skill als dat je stil zou staan.

dit werkt heel handig aangezien je nogal het slagveld rond springt om te dodgen of een vijands zwakke plek te raken

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=HRwETF2kBks]

wat ik ook leuk gedaan vind is dat je in eerste instantie niets weet van een vijand. je kan dus ook zijn HealthBar niet zien. pas na een aantal keer doden leer je de Mob kennen en zie je alle info over hem. zwakke plekken/health bar etc.

Character customization
Ik moet zeggen dat dit bij deze game echt MEGA uitgebreid is. je kan heel makkelijk zonder irritante sliders je char maken. elk deel van het lichaam is licht opgekleurd en met een klik en schuif verander je de eigenschappen van dat lichaamsdeel.
Afbeeldingslocatie: http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/854d1c7cd49727607e7e2611bfa65982/200012373/cc2.jpg

en dit is pas het begin van de character customization. de mogelijkheden zijn eindeloos.

het enige wat niet mogelijk is je geslacht vast stellen, helaas zijn de classes in deze game gender locked maar er is aangegeven dat elk geslacht ongeveer dezelfde class opties krijgen, maar dit in een later stadium van development

een video zodat je snel ziet wat de opties zijn:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=72rFa_TscYk]

Cash shop
Zoals bij vele MMORPG's is er ook bij BlackDesert een cashshop aanwezig. Er is ons door het development team op het hart gedrukt dat de Cashshop de game niet Pay-To-Win zou maken, en voor zover we nu informatie krijgen is dat ook zeker niet het geval.
alle details kun je hier lezen

Classes
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/3d5r9.jpg

Zoals ik elke game heb je een Ranger/Hunter. De ranger maakt gebruikt van 1 Longbow en 2x daggers. Erg sterke pvp class en speelt erg vlot en soepel.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/x3ffp2.jpg

Is een melee-mage gebruikt black magic ( soort Syndra uit LOL) .
Het speelt erg vlot de combo van melee magic naar cast magic loopt volt en ziet er altijd mooi uit.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/vijpdw.jpg

Maakt gebruikt van 1handed sword en een shield, is de meest tanky class ingame helaas niet zoveel aoe maar wel dodelijke shield slam combo en grab skills.
De valkyrie is de female counterpart van de warrior (in korea al speelbaar). Maakt gebruikt van een 1handed short sword en een klein shield. De valk heeft hooge base dmg en daarnaast ook een heal die jouw heal en mensen in je groep.

Guild
zoals bij vele mmo's die hier op tweakers gespeeld worden is er ook een guild voor Black Desert. Deze guild is vrij te joinen op Server Alustin. Geintresseert? doe het volgende:
De 4 die op dit moment mensen kunnen inviten zijn:
Tweakersnaam(ingame familyname)

Paradox4 (McFancyPants) Leader
AudioWaste(Tweakers)
MRCL(Wanderer)
Valandin(Humphrey)

je kan ons op verschillende manieren bereiken
TeamSpeak: (adress staat in de openingpost)
Als een van ons online is op Blackdesert dan is hij dit over het algemeen ook op Teamspeak. dit is je beste kans. (voornamelijk Paradox en Wanderer/faithfull) zijn hier te vinden)

Whispers in-game:
Als je op het Valencia A1 channel zit (vaste guild channel) kan je ook 1 van de officers proberen te benaderen. Je kan in de spelerslijsten kijken bij wie je het kan proberen.

Dit allemaal omdat je beide en op hetzelfde channel moet zitten (alleen op het moment van uitnodigen) en beide online moet zijn.

See Yah in game!

-Paradox4

overige
  • In Game tweakers Guild: GoTweakers
  • Discord Channel: BlackDesertOnline Tweakers
  • Registreer Hier voor de spelerslijsten
  • bekijk Hier de spelerslijsten
  • Guest key aanvraag:LINK!
tot de tijd dat ik klaar ben met de openingspost opstellen is hier een firstlook van MMOHUT.com

[ Voor 25% gewijzigd door PaRaDoX4 op 23-05-2016 11:41 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:05

nitrodesign

There is more joy on a ...

Ik ben erg benieuwd naar dit spel, ik heb er wel het een en ander over gelezen. Wat mij aantrekt aan deze game is, dat het ongeveer het zelfde combat hanteert als TERA.

Hopelijk wordt dit een vette game om te spelen.

Ik zit nog te twijfelen of ik de beta zal gaan spelen.

Heeft er nog iemand een key over wil ik hem graag gebruiken :D.

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
nitrodesign schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 23:23:
Heeft er nog iemand een key over wil ik hem graag gebruiken :D.
op ebay schijnen ze voor heel weinig geld te gaan, ik zou daar eens kijken

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:05

nitrodesign

There is more joy on a ...

G2play ook. Alleen als er iemand nog is die er een over heeft of dergelijke is dat altijd mooi meegenomen.

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaOne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-01-2022
Naar deze kijk ik ook al enige tijd uit en had een beta-key gekregen en nu na een paar dagen de beta gespeeld te hebben ben ik toch wel erg aangenaam verrast.

Ik had al hier en der gelezen dat het overhyped was en nogal tegenviel, geen idee wat ze ermee bedoelen, misschien dat het nogal afwijkt van wat ze gewoon zijn, want deze mmo is totaal anders dan de meeste mmos die ik tot nu toe gespeeld heb.

Niet is het alleen al grafisch heel mooi in mijn ogen maar echt een hele leuke zandbak om in te spelen. Alles draait om verkennen en informatie (knowledge) te verzamelen om verder te gaan. Als je bijvoorbeeld voor het eerst een monster tegenkomt dan zie je zijn hp niet omlaag gaan tijdens het gevecht, dit gebeurt pas wanneer je er voldoende verslagen hebt en er wat knowledge over verzamelt hebt. Ook worden ze dan wat makkelijker om te verslaan. Ook het craften is blijkbaar wat anders, Bv om te koken moet je gewoon een aantal ingredienten in de pan zwieren en je ziet maar wat er uitkomt om de recepten te leren.

En paardjes temmen zonder voorkennis is niet altijd even simpel, was zelfs frustrerend en uitdagend.
En na dat paardje wat te levelen krijgt ie een nieuwe skill dat je wat moet oefenen om er beter in te worden en regelmatig falen door samen met je paard letterlijk op je bek te gaan :p.

De combat dat via een combinatie van muisknoppen en wasd keys gaat om skills te activeren is ook leuk gedaan en niet altijd even simpel.

Ik ga hem zeker aanschaffen na de beta, voor diegene die het zich afvragen, BD is B2P en momenteel 3 tiers : 30/50/100 euro. Ook geen idee of bovengenoemde dingen origineel voor dit spel zijn of ergens 'goed geleend', maar ik vind het wel een fijne gameplay en ga verder met dingen ontdekken want heb het gevoel dat ik nog maar een klein deel heb ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
Net via G2play key voor 3 euro gekocht, we zullen zien hoe het zich gaat ontwikkelen het spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:49
Ik heb zelf de 100 euro tier, was bijna een no-brainer deze game niet te nemen, stond al erg lange tijd in rijtje van Tera en B&S.

Overhyped is niet helemaal het juist woord, het is meer dat door de giga hoeveelheid data en character-costumisation en het enigszins complexe verhaal van nodes, crafting en skills, het een enorm grote game lijkt. Kom er alleen achter dat het grotendeels ook niet meer is dan de bekende 'farmville' games, enorme timesink die de spanne van 'even snel wat doen' enorm vertraagt.

Grafisch redelijk te zeggen dat het 1 van dé grafisch mooiste games is momenteel in MMO land, andere kant compenseert dat de combat enorm, daar zit ook mijn irritatie. Combat oogt allemaal erg flashy en initieel complex, maar heb je het allemaal een beetje door, is de combat eigenlijk wat simpel. Ja de 'fighter game stye' combo's zijn leuk bedacht, het knowledge systeem is leuk, maar vanuit de toch zeer grappig uitgewerkte node en crafting systeem, had ik combat toch minimaal niveau Tera gezien of zelfs B&S.

Toegegeven er zitten paar echt leuke features in (family, nodes, trading - SRO style ftw), maar gelijktijdig ook de twijfel hoe dit uiteindelijk zal gaan lopen, je ziet nu al een enorme verdeling van 'voorlopers' en 'achterblijvers', dat ik me af vraag hoe ze dit op lange termijn gaan corrigeren.

Dit klinkt wat negatief, maar dat is meer even dit aanstippen, verder kan ik wel 4 pagina's vollullen over de kleine mooie features en details, de animaties, mechanics, de afk beeldeffecten etc etc, verder is het gewoon een enorm vette MMO.

Het is weer een tijd geleden dat ik een MMO speelde dat ik na aantal uren spelen nog steeds met diverse :? momenten zat, dat is gezien mijn MMO history al een zeer positief feit.

Speel nu vooral om wat te traden en craften, combat blijf toch B&S mijn favoriet.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 21-12-2015 11:13 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 13:28

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik ga het ongetwijfeld proberen, maar als ik de forums een beetje volg is allemaal wat teleurstellend. Grinden grinden grinden en dat allemaal met nogal twitchy combat. Mijn voorkeur gaat uit naar tab-targeting.
Maar de gamewereld is ronduit prachtig natuurlijk.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Awsome game, eindelijk weer een mmo die me aan het denken zet en me nieuwsgierig maakt over hoe dingen werken, combat is simpel weg vet en verslavend en de wereld is prachtig. Kan niet wachten op cbt2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
FunkyTrip schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:25:
Ik ga het ongetwijfeld proberen, maar als ik de forums een beetje volg is allemaal wat teleurstellend. Grinden grinden grinden en dat allemaal met nogal twitchy combat. Mijn voorkeur gaat uit naar tab-targeting.
Grind factor is behoorlijk aanwezig, andere kant kan je dit wel leuk varieren met wat 'town bezigheden' (workers aan de gang houden, beetje traden, beetje processing).

Zal vanavond eens serie screenshots online zetten :)

Gisteravond hoofdzakelijk nog bezig geweest met nodes en traden, zeker dat laatste heb ik niet helemaal doorgekregen zodat ik m'n leuke winst bij de volgende rit meteen weer kwijt was :(

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 22-12-2015 13:43 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrix14
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-06-2024
hopelijk zal hij op de westerse markt beter ontvangen worden, in Korea heeft het spel al maanden lang problemen gehad. Het typische gear upgrade is te op gezeur dat de verschillen te groot zijn. Dat zon no lifer het voor iedereen kan verpesten. Hetzelfde wat in archeage aan de hand is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
BDO
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cYEGHNGzFhw4RclzblHH2SRI/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/r0Tb3pkheBSswIQa41LDi8Ym/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9F1JpFu057JAPICXBScbwZLJ/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/e2Xe7uNg4HvSwl8DiXxDkT4l/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3Rlq4MlkJhDraE14JucIxZTt/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/EtwLuPaDWaQgx05lEa0bILVu/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 717650

Jammer dat de beta afgelopen is, heb me uitstekend vermaakt. Combat super, grafische heel mooi. Kan niet wachten tot de tweede beta. Zeker een aanrader als je van combat MMO's houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
matrix14 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:47:
hopelijk zal hij op de westerse markt beter ontvangen worden, in Korea heeft het spel al maanden lang problemen gehad. Het typische gear upgrade is te op gezeur dat de verschillen te groot zijn. Dat zon no lifer het voor iedereen kan verpesten. Hetzelfde wat in archeage aan de hand is
wat in archeage aan de hand is is meer een P2W probleem.

door het kopen van pots in de cashshop kan je een flinke voorsprong krijgen in de game en de hoeveelheid Cash to gold bots in de game is ook veschrikkelijk.(schijnbaar ook iets met armor/weapons maar daar weet ik niet alle feiten van)

dat beloven ze in black desert anders, hier zou de cashshop items puur cosmetisch zijn. er zijn wel andere dingen over deze game te zeggen die wellicht heroverwogen mogen worden.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:14
PaRaDoX4 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:54:
[...]

wat in archeage aan de hand is is meer een P2W probleem.

door het kopen van pots in de cashshop kan je een flinke voorsprong krijgen in de game en de hoeveelheid Cash to gold bots in de game is ook veschrikkelijk.(schijnbaar ook iets met armor/weapons maar daar weet ik niet alle feiten van)

dat beloven ze in black desert anders, hier zou de cashshop items puur cosmetisch zijn. er zijn wel andere dingen over deze game te zeggen die wellicht heroverwogen mogen worden.
mag ook wel he voor een b2p mmo. Archeage heeft/had bots problemen. en crafting weapons kosten te veel terwijl hasla weapons gratis waren(in korea was dit aan het eind van de exp als catch up middel). in eu/vs was het bij release. wat ook niet goed werd ontvangen. dan had je nog de LP die online meer gaf als offline. dus mensen deden er alles aan om online te blijven. waardoor servers overvol waren. daarna stopte mensen met spelen. en waren er genoeg weer leeg.

en trion mocht bijna niets veranderen aan de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Als ik de explorer pack koop dan kan ik direct meedoen met de closed beta?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 07:08
Dutch2007 schreef op zondag 20 december 2015 @ 01:47:
Net via G2play key voor 3 euro gekocht, we zullen zien hoe het zich gaat ontwikkelen het spel :)
Voor welke versie?

CBT keys zijn gratis, JP, RU en KR zijn F2P (voor KR heb je wel een issn/i-pin nodig).

De pre-orders voor EU/NA gebruiken geen keys, die kun je vooralsnog alleen via de website zelf kopen.
FunkyTrip schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:25:
Alle MMO's zijn 'grinden grinden grinden' tbh, ook alle tab-target MMO's. Ze verhullen het alleen beter door je met quests te overladen waar je alsnog 'kill 10 x' moet gaan doen :)

De twitch combat is net wat mij naar BDO toe trekt. Tab-target vind ik echt saai geworden, het is gewoon te passief, en je wordt meestal ook doodgegooid met abilities die eigenlijk allemaal hetzelfde doen, maar waarvoor je toch 15 quickbars nodig hebt.... De enige tab mmo die ik nog kan uitstaan is TOR, maar dat is grotendeels vanwege de stories/cutscenes.

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik heb nog nooit een game ge pre order, maar ik ga maar eens een prepaid credit card aanschaffen om deze te pre orderen zodat ik de beta kan spelen.

Speelt iemand de KR/RU versie hier? Zoja, hoe?! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwacht eind van de maand of begin februari nog wel een beta, ze zouden 2de week januari nog nieuws uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

ChromeBallz schreef op maandag 04 januari 2016 @ 04:48:
[...]

Voor welke versie?

CBT keys zijn gratis, JP, RU en KR zijn F2P (voor KR heb je wel een issn/i-pin nodig).

De pre-orders voor EU/NA gebruiken geen keys, die kun je vooralsnog alleen via de website zelf kopen.

[...]

Alle MMO's zijn 'grinden grinden grinden' tbh, ook alle tab-target MMO's. Ze verhullen het alleen beter door je met quests te overladen waar je alsnog 'kill 10 x' moet gaan doen :)

De twitch combat is net wat mij naar BDO toe trekt. Tab-target vind ik echt saai geworden, het is gewoon te passief, en je wordt meestal ook doodgegooid met abilities die eigenlijk allemaal hetzelfde doen, maar waarvoor je toch 15 quickbars nodig hebt....
Maar dat is juist de reden dat ik tab-target prefereer. Grinden is een crime voor mij als het twitchy is. Dat doe ik dan liever op auto-pilot ;)
ik heb nogal last van rsi, hoe twitchier hoe sneller ik breaks moet nemen

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Als ik kijk hoe snel en flashy het is dan lijkt het idd geen spel wat ik uren en uren achter elkaar kan spelen.

Ik heb het spel verder niet gespeeld dus kan het niet zeggen maar WoW bv (vroeger toen ik 60-70 was) speelde echt zeer tactische. Ik lag hele nachten wakker tactieken te denken en het speelde echt heerlijk, dit spel lijkt me een stuk sneller, meer spammen en minder tactische.

Ik ben zelf niet van plan dit spel hele maanden non stop te spelen met een luier om en Ali Shoarma op speeddial, dus wat betreft is dat voor mij geen nadeel.

Grote afknapper was wel dat ik las dat er zware auto aim in zit voor ranged en casters. Helaas toch nog niet helemaal de skill MMO die ik zoek.

Ik ga zo maar eens proberen de Japanse versie aan de praat te krijgen, ben echt zeer benieuwd naar de actie.

Toevallig is mijn ex koreaans, mocht ik de Japanse versie niet aan de praat krijgen dan maar ff me eer aan de kant zetten en vragen of ze een account voor me wilt maken.

edit
wonder boven wonder japanse catcha gehaald. Spel is nu aant downloaden 30 GB a 3 mb sec

[ Voor 16% gewijzigd door evilpin0 op 04-01-2016 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
wat ik zie aan jullie posts hier is dat jullie heel erg de nadruk leggen op grinden en de combat etc.

maar black desert is zoveel meer dan dat (nee ik heb geen aandelen bij....)
er is zoveel meer te doen dan alleen combat. trading system. crafting. housing etc.

maar zeker in de eerste levels ja zal je een bepaald level moeten bereiken.

ik kijk meer uit naar het guild systeem. als we een serieuze tweakers guild kunnen oprichten en dan ook via teamspeak steden innemen castle's bouwen etc. ik kijk er echt naar uit

Ik zal dit weekend openingspost verder uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Grinding hoeft ook helemaal niet negatief te zijn, zie D3 en niemand heeft daar problemen mee.

Het traden vond ik zeker leuk aspect, maar vond de snelle overvloed op de market al snel te veel, dat je daarna enkel nog de town-to-town trade kan doen voor wat leuke winst (en hopen dat je geen robbers tegenkom), maar alles is 'timebased', dat je in de tussentijd toch niets anders kan doen dan een beetje gaan grinden (PVP skip ik standaard).
evilpin0 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:31:
Als ik kijk hoe snel en flashy het is dan lijkt het idd geen spel wat ik uren en uren achter elkaar kan spelen.

Grote afknapper was wel dat ik las dat er zware auto aim in zit voor ranged en casters. Helaas toch nog niet helemaal de skill MMO die ik zoek.
Ik dacht het initieel ook, tot ik crafting en trading vond, was het opeens 6 uur later :P

Het auto aim valt enorm mee, je wil geen AoC of ESO style in deze game hebben, dan sta je 90% van de tijd mis te schieten. Het spel is aanzienlijk stuk sneller dan Tera of B&S, dat ik er niet aan zou moeten denken dit volledig free-aim te moeten doen.

Maar deze game is voor mij ook geen uitblinker voor de combat, al oogt het gewoon wel erg flashy.

[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 08-01-2016 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Weekendje Black Desert op de JP servers gespeeld. Mijn enthousiasme is wel een beetje weg. Het spel (zoals ik het speel op de JP server) is veelte makkelijk, in de combat PVE tot lvl 33 (wat ik ben) zit niet echt uitdaging. Dat is echt super jammer want de combat zelf…wow, ik wou dat ze zo eens een goed singleplayer spel uitbrengen met deze combat style. Of meer als diablo tot 4 spelers coop.

Game is echt een rare eend. Zulke goede combat en dan het gevoel dat er veel meer focus ligt op handelen en een soort van imperium opzetten. Voor mij een grote afknapper eigenlijk, ik wil helemaal niet traden of handels netwerken opzetten. In een MMO wil dungeons en pvp doen om “rijk” mee te worden. Ik heb het gevoel dat als ik BE ga spelen als de EU versie uit is, ik zwaar ga achter lopen omdat ik het handelen ect links laat liggen.

De combat is zoals ik zei al super in PVE. PVP ben ik erg benieuwd, maar ik denk dat hier de combat meer in kleinere groepjes goed tot zijn recht komt. Simpelweg teveel flashy dingen tegelijk op je scherm bij grote speler aantallen.

Al met al, ik was van de plan het pakket van 50 euro te kopen, maar nu het spel gespeeld te hebben ga ik toch voor de goedkoopste variant.

Vermaak me nog wel een aantal avondjes op de JP servers denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 14:03
lees goeie en slechte dingen over deze mmo...hoop dat snel de EU versie uit komt had ff ge-googled maar zie geen echte release date...iemand meer info hierover wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:49
ik hoor dat het q1 2016 uitkomt, maar eerst komt er nog een beta.

Ik heb eigenlijk best veel zin om weer aan een goede mmo te beginnen. Ik hoop dat dit hem wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
als het goed is krijgen we half jan meer info. maar vooralsnog ligt de release op eind Q1 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Zal inderdaad wel eind Q1 gaan worden, anders zitten ze iets teveel in het vaarwater van B&S en die games zitten toch wel aardig dicht bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 09:27
Ik ga deze MMO ook zeker spelen :D. Ik heb ook Blade & Soul gekocht dus daar ga ik eerst tijd voor vrij maken.

Ongeveer een half jaar geleden heb ik de Oosterse versie van Black Desert gespeeld. Ik geloof dat dit de Japanse versie was, aangezien je voor de Koreaanse versie een soort van "ID kaart" voor nodig had. Het spel zag er inderdaad indrukwekkend uit. Ook zie ik op de website dat er nog een Closed Beta aan komt. Dus het zal inderdaad wel eind Q1 gaan worden (The exact release date will be announced soon).

Ik zal dan waarschijnlijk ook wel één van de packs halen. Maar of dit nu de €50,- of de €100,- pack wordt weet ik nog niet :P.

Daarnaast wacht ik nog op mijn PC. Heb laatst een QHD scherm gehaald (21:9) en nu wacht ik op mijn GTX980TI :).

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik ga voor BDO, echter ga ik even tussendoor spelen op BnS. Daar maak ik geen guild van, maar wel op BDO.

BDO biedt heel veel voor de speler, het is erg uitgebreid systeem. Powerlevelen wordt hier afgeraden, want dan ben je nog erg zwak voor pvp omdat je gear niet goed bijgewerkt wordt.

Beter is gewoon netjes alles doen en langzaamaan goed opbouwen, dan kun je pvp wel aan.

Ik heb 100 Euro pakket genomen, is prima starter omdat je T5 mount goed kan gebruiken voor reizen door enorme wereld. Er zijn namelijk geen teleports aanwezig.

[ Voor 17% gewijzigd door MrDummy op 12-01-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
BDO zal voor mij hoofdzakelijk het traden worden, combat in B&S trekt mij toch een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Dat is voor mij ook zo. Ik heb BDO te weinig gespeeld om een oordeel daar over te geven. De Japanse versie werkte best goed maar het laggde een beetje vanwege de VPN. Ik heb mij wel aangemeld voor de beta dus ik hoop dat ik de volgende beta kan meedoen. En als die pas over een maand is dan heb ik misschien wel een pack gekocht.

Iemand vertelde mij ook dat B&S ook best veel als een E-Sport omdat de combat heel erg goed moet zijn. Dus ik zie er wel erg naar uit om zowel PvP als PvE te spelen.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik speel momenteel op de Koreaanse server en ben echt verknocht aan deze game. Buitengewoon mooie graphics, goede combat, zeer uitgebreid trading en crafting systeem, sieges. In Korea zijn ze al wat verder met de content updates en die zijn veelbelovend.

Op level 56 unlock je een Awakening weapon die voor elke class anders is. Zo krijgt de Berserker met zijn 2 greataxes een iron fist en cannon, de warrior een greatsword i.p.v. sword 'n board, de ranger een set magic shortswords, en de sorcerer een scythe (andere awakenings zijn nog in development). Deze weapons hebben een compleet andere skilltree waartussen je kunt switchen met een cooldown. De Awakening weapons compenseren eigenlijk de zwakke kanten van de originele classes (Berserker meer moblitity, Warrior meer damage, Ranger meer melee abilities).

Berserker
Afbeeldingslocatie: http://img3.mmo.mmo4arab.com/news/2015/12/15/black-desert-giant-2.jpg

Warrior
Afbeeldingslocatie: http://img3.mmo.mmo4arab.com/news/2015/10/18/black-desert-warrior-awakening-2.jpg

Ranger
Afbeeldingslocatie: http://img3.mmo.mmo4arab.com/news/2016/01/12/black-desert-ranger-awakening-1.jpg

Sorcerer
Afbeeldingslocatie: http://img3.mmo.mmo4arab.com/news/2015/11/16/black-desert-sorceress-weapon-awakening-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597326

De tweede CBT datum is gisteren bekend gemaakt en start op 18 february.

Ook is er een Character Creation Tool beschikbaar gesteld, hierin kan je je character al maken en importeren bij release en de closed beta.

http://forum.blackdeserto...e-and-character-creation/

Edit:
En informatie over de cashshop:
http://forum.blackdeserto...ry-22-cash-shop-and-more/

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 597326 op 20-01-2016 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracheer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-03-2024
Hoe is het Team play in dit spel? Ik mis hier wat content over, alle youtube video's tonen zowat altijd solo spel naast enkele pvp/sieges. Hoe zit dit? Zijn er dungions, healers, groeps quests, bonusen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Bracheer schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:59:
Hoe is het Team play in dit spel? Ik mis hier wat content over, alle youtube video's tonen zowat altijd solo spel naast enkele pvp/sieges. Hoe zit dit? Zijn er dungions, healers, groeps quests, bonusen ...
Er zijn geen dungeons en er is geen 'holy trinity'. De Wizard/Witch en Valkyrie classes hebben wel group heals en buffs, maar alle classes zijn in principe damage dealer. Wel zijn er group bosses die je kunt summonen met speciale scrolls die je op verschillende manieren kunt krijgen, bijvoorbeeld door monster drops of fishing. Daarnaast zijn er ook world bosses die de beste gear in de game droppen.

Dit is geen traditionele MMO, er wordt veel gezegd dat er geen endgame is in Black Desert. Dat klopt, als je uitgaat van de huidige standaarden. Gearen is gefocused rond het enchantment systeem waar je armor en wapens van +1 naar +20 kunt upgraden, iedere class kan dezelfde gear dragen en overhevelen naar bijv. alts. Daar gaat een heel hoop geld in zitten. Dat kun je bij elkaar sparen door te grinden, fishing, trading, passief inkomen via het uitgebreide node systeem, whale hunting etc. Wat daarnaast nog een grote rol speelt is het GvG systeem waar guilds vechten om nodes, dat zijn bijvoorbeeld mining en woodcutting spots. En natuurlijk de 100v100 sieges. Mijn conclusie is dat deze game niet voor mensen is die dungeons of raids willen queuen met de gear treadmill die daarbij hoort à la WoW. Black Desert is best wel grind heavy, er is geen level cap, maar op level 55 (softcap) merk je dat het levelen extreem traag gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Moonborne op 27-01-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Manabrew schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:29:
[...]

Er zijn geen dungeons en er is geen 'holy trinity'. De Wizard/Witch en Valkyrie classes hebben wel group heals en buffs, maar alle classes zijn in principe damage dealer. Wel zijn er group bosses die je kunt summonen met speciale scrolls die je op verschillende manieren kunt krijgen, bijvoorbeeld door monster drops of fishing. Daarnaast zijn er ook world bosses die de beste gear in de game droppen.

Dit is geen traditionele MMO, er wordt veel gezegd dat er geen endgame is in Black Desert. Dat klopt, als je uitgaat van de huidige standaarden. Gearen is gefocused rond het enchantment systeem waar je armor en wapens van +1 naar +20 kunt upgraden, iedere class kan dezelfde gear dragen en overhevelen naar bijv. alts. Daar gaat een heel hoop geld in zitten. Dat kun je bij elkaar sparen door te grinden, fishing, trading, passief inkomen via het uitgebreide node systeem, whale hunting etc. Wat daarnaast nog een grote rol speelt is het GvG systeem waar guilds vechten om nodes, dat zijn bijvoorbeeld mining en woodcutting spots. En natuurlijk de 100v100 sieges. Mijn conclusie is dat deze game niet voor mensen is die dungeons of raids willen queuen met de gear treadmill die daarbij hoort à la WoW. Black Desert is best wel grind heavy, er is geen level cap, maar op level 55 (softcap) merk je dat het levelen extreem traag gaat.
Het fishen, grinden, trading lijkt mij eigenlijk wel een leuk systeem. Zolang je niet perse 1 ding hoeft de doen, dan vindt ik het vaak wel leuk. Op dit moment ben ik begonnen met Blade & Soul. Ook een MMO dat aangekomen is in het westen.

Wat ik leuk vindt aan MMO's is het levelen. Dit heb ik in Silkroad Online, RuneScape, WoW etc. erg leuk gevonden, en ik vindt het nog steeds leuk.

Welke punten ik graag in een MMO terug zie is:

1) Progressie tijdens het levelen. Zoals Skills, Gear, Wapens etc. Je moet wel kunnen zien dat iemand level 10 is of level 40.
2) Events waarbij je meerdere mensen nodig hebt. Of dit een soort van dungeon is of een open world event, dat maakt niet erg uit.
3) Stats wijzigen van gear zoals het plaatsen van enchantments of andere bonussen.
4) Naast het levelen moet je je kunnen vermaken met professions (wat ik al las dat mogelijk is)
5) PvP / PvE content. Persoonlijk hou ik zowel van PvP als PvE content, maar waarschijnlijk iets meer richting de PvE. En met PvE content kijk ik vooral uit naar het samen spelen met andere mensen. Een world boss met meerdere personen killen etc.
6) End-game content. Zoals ik las is er niet echt een leveling systeem, na level 55 kan je gewoon doorlevelen. Persoonlijk hou ik ook van "unieke" items, gear, skills etc. Ik vind het persoonlijk tof dat ik andere gear heb dan andere mensen. En dan de gear ook nog kunnen dragen die ik mooi vindt.

Ik ben benieuwd wat er gaat komen voor de westerse release. Gaat het hier ook zo uitpakken zoals het in het oosten doet? Zijn mensen tevreden met voornamelijk het levelen van professions en het doen van PvP?

Gelukkig hebben we hier te maken met een sandbox MMO, maar ik hoop echt dat er in de toekomst sprake is van meer PvE content om wapens/gear van te krijgen. Of dit nu meer World Bosses zijn of bosses waarbij je een Guild nodig hebt, of een soort van Dungeon en Raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Diigii schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:01:
[...]

Het fishen, grinden, trading lijkt mij eigenlijk wel een leuk systeem. Zolang je niet perse 1 ding hoeft de doen, dan vindt ik het vaak wel leuk. Op dit moment ben ik begonnen met Blade & Soul. Ook een MMO dat aangekomen is in het westen.

Wat ik leuk vindt aan MMO's is het levelen. Dit heb ik in Silkroad Online, RuneScape, WoW etc. erg leuk gevonden, en ik vindt het nog steeds leuk.

Welke punten ik graag in een MMO terug zie is:

1) Progressie tijdens het levelen. Zoals Skills, Gear, Wapens etc. Je moet wel kunnen zien dat iemand level 10 is of level 40.
2) Events waarbij je meerdere mensen nodig hebt. Of dit een soort van dungeon is of een open world event, dat maakt niet erg uit.
3) Stats wijzigen van gear zoals het plaatsen van enchantments of andere bonussen.
4) Naast het levelen moet je je kunnen vermaken met professions (wat ik al las dat mogelijk is)
5) PvP / PvE content. Persoonlijk hou ik zowel van PvP als PvE content, maar waarschijnlijk iets meer richting de PvE. En met PvE content kijk ik vooral uit naar het samen spelen met andere mensen. Een world boss met meerdere personen killen etc.
6) End-game content. Zoals ik las is er niet echt een leveling systeem, na level 55 kan je gewoon doorlevelen. Persoonlijk hou ik ook van "unieke" items, gear, skills etc. Ik vind het persoonlijk tof dat ik andere gear heb dan andere mensen. En dan de gear ook nog kunnen dragen die ik mooi vindt.

Ik ben benieuwd wat er gaat komen voor de westerse release. Gaat het hier ook zo uitpakken zoals het in het oosten doet? Zijn mensen tevreden met voornamelijk het levelen van professions en het doen van PvP?

Gelukkig hebben we hier te maken met een sandbox MMO, maar ik hoop echt dat er in de toekomst sprake is van meer PvE content om wapens/gear van te krijgen. Of dit nu meer World Bosses zijn of bosses waarbij je een Guild nodig hebt, of een soort van Dungeon en Raid.
Black Desert heeft met de huidige game een hele goede basis gelegd voor de toekomst. In komende updates komt er een grote ondergrondse dungeon in een van de nieuwe gebieden (Valencia). Over Valencia gesproken, het is een grote woestijn met dorpjes waar je map niet werkt, je moet dus puur op gevoel jouw weg vinden (voor de explorers onder ons). Daarnaast wordt er nu ook gewerkt aan de Elven Lands. Het dev team is ontzettend hard bezig met het maken van content, waaronder dus ook PvE.

Om terug te komen op jouw punten. Progressie is een groot aspect van Black Desert. Je begint met een lege skilltree die je zelf mag inrichten, zo kun je attacks en combo's verder levelen met skillpoints die je d.m.v. quests en mobs krijgt. Je moet keuzes maken, de hogere abilities kosten erg veel skillpoints. Gear sets kunnen door iedereen gedragen worden en het belangrijkste is dus een gearset kiezen die het best bij jouw speelstijl of class past. Deze set houdt je in principe voor alle levels, het doel is het enchanten zodat je attack en defense power omhoog gaat (met de voordelen van de set effects die jij kiest). Daarnaast kun je crystals socketen in je gear. Professions zijn er genoeg te vinden: cooking, fishing, crocodile & whale hunting, gathering/processing, trading (uitgebreid node systeem), taming (paarden kun je in het wild vangen en laten paren!), farming (boerderij), alchemy etc. Het levelen van professions is het echt waard, bij hogere levels krijg je meer producten voor dezelfde ingrediënten.

Wat betreft de westerse release zal er niet al te veel worden gewijzigd. Twee dingen die er voor mij uitspringen zijn de cash shop en het PK systeem. Cash shop is veel meer convenience en minder "P2W". PK systeem gaat op de schop, wordt een Bounty Hunter systeem. Denk aan Silkroad Online waar je merchants, hunters en thieves hebt. In Black Desert zul je als 'merchant' positieve karma kunnen betalen aan 'hunters' om 'thieves' met negatieve karma voor je te killen. Het lijkt me een interessant systeem waar op den duur rewards aan gekoppeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Manabrew schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:37:
[...]

Black Desert heeft met de huidige game een hele goede basis gelegd voor de toekomst. In komende updates komt er een grote ondergrondse dungeon in een van de nieuwe gebieden (Valencia). Over Valencia gesproken, het is een grote woestijn met dorpjes waar je map niet werkt, je moet dus puur op gevoel jouw weg vinden (voor de explorers onder ons). Daarnaast wordt er nu ook gewerkt aan de Elven Lands. Het dev team is ontzettend hard bezig met het maken van content, waaronder dus ook PvE.

Om terug te komen op jouw punten. Progressie is een groot aspect van Black Desert. Je begint met een lege skilltree die je zelf mag inrichten, zo kun je attacks en combo's verder levelen met skillpoints die je d.m.v. quests en mobs krijgt. Je moet keuzes maken, de hogere abilities kosten erg veel skillpoints. Gear sets kunnen door iedereen gedragen worden en het belangrijkste is dus een gearset kiezen die het best bij jouw speelstijl of class past. Deze set houdt je in principe voor alle levels, het doel is het enchanten zodat je attack en defense power omhoog gaat (met de voordelen van de set effects die jij kiest). Daarnaast kun je crystals socketen in je gear. Professions zijn er genoeg te vinden: cooking, fishing, crocodile & whale hunting, gathering/processing, trading (uitgebreid node systeem), taming (paarden kun je in het wild vangen en laten paren!), farming (boerderij), alchemy etc. Het levelen van professions is het echt waard, bij hogere levels krijg je meer producten voor dezelfde ingrediënten.

Wat betreft de westerse release zal er niet al te veel worden gewijzigd. Twee dingen die er voor mij uitspringen zijn de cash shop en het PK systeem. Cash shop is veel meer convenience en minder "P2W". PK systeem gaat op de schop, wordt een Bounty Hunter systeem. Denk aan Silkroad Online waar je merchants, hunters en thieves hebt. In Black Desert zul je als 'merchant' positieve karma kunnen betalen aan 'hunters' om 'thieves' met negatieve karma voor je te killen. Het lijkt me een interessant systeem waar op den duur rewards aan gekoppeld kunnen worden.
Oh wow, dat klinkt inderdaad allemaal heel erg vet! Whale hunting en Taming lijkt mij ook heel erg tof. Een cash shop maakt mij persoonlijk niet veel uit, tenzij hij P2W is. Als mensen een XP boost willen kopen die je tot level 50 kan kopen, so be it :P. Daar heb ik niet zoveel last van. Ook moeten de meeste nieuwe games het toch wel hebben van een shop met cosmetics en andere dingen.

En het exploren van de ondergronds dungeon lijkt mij ook erg cool. Dat geeft toch wel een speciaal gevoel. Net zoals je voor het eerst een monster moet killen om te weten hoeveel HP hij heeft enzo (volgensmij las ik dat hier op het forum).

Ik ben bijna wel zeker dat ik de game ook wel ga halen. Ik ga verder ook nog wel streams en YT videos bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
Black Desert Online Releases March 3, Second Closed Beta Registration Begins
https://www.blackdesertonline.com/news/view/49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ah vet! Dan maar is kijken of ik mij kan aanmelden voor de 2e beta. Heb enkele tijd geleden mij wel ergens geregistreerd. Op dit moment in Blade & Soul zit ik in een guild met mensen die ook Black Desert gaan spelen. Dus we zullen zien wat het wordt :D

[ Voor 7% gewijzigd door Diigii op 02-02-2016 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-01-2018
Ryatzu schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:37:
Black Desert Online Releases March 3, Second Closed Beta Registration Begins
https://www.blackdesertonline.com/news/view/49
Pre-order geplaatst. Nu maar hopen dat de game zo goed is als het lijkt. 8)

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Enige wat mij een beetje tegenhoud is dat er niet echt dungeons en raids zijn. Voor de rest ziet alles er top uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
KnightX schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:12:
[...]

Pre-order geplaatst. Nu maar hopen dat de game zo goed is als het lijkt. 8)
Daar heb je beta's voor. Bevalt het niet cancel je je pre-order gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
loki504 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 07:14:
[...]

Daar heb je beta's voor. Bevalt het niet cancel je je pre-order gewoon.
Dat kan dus niet, staat duidelijk in hun voorwaardes. Eenmaal ingelogd kan er geen refund meer worden aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Ryatzu schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 08:20:
[...]

Dat kan dus niet, staat duidelijk in hun voorwaardes. Eenmaal ingelogd kan er geen refund meer worden aangevraagd.
ja en er staat ook in de wet(dit staat boven hun voorwaarde). dat je 14 dagen bedenk/zicht tijd heb. /edit blijkt dat het niet gelt als je er mee akkoort gaat.... en dacht dat je hem gewoon in de winkel had ge pre ordert.

[ Voor 7% gewijzigd door loki504 op 04-02-2016 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-10-2024
Dat is dus precies de reden waarom ik €30 een beetje veel geld vind voor een spel waar ik nog niet zo veel van heb gezien. Eerste indruk is zeer positief daar niet van, maar ik heb ook nog Guild Wars 2 en TES:Online. Ik ga dit topic zeker in de gaten houden om jullie ervaringen te lezen. Ik ben wel weer eens in voor een goede MMORPG. TES: Online viel helaas een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
GluonC schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:52:
Dat is dus precies de reden waarom ik €30 een beetje veel geld vind voor een spel waar ik nog niet zo veel van heb gezien. Eerste indruk is zeer positief daar niet van, maar ik heb ook nog Guild Wars 2 en TES:Online. Ik ga dit topic zeker in de gaten houden om jullie ervaringen te lezen. Ik ben wel weer eens in voor een goede MMORPG. TES: Online viel helaas een beetje tegen.
Ik kijk ook veel meer naar features en mogelijkheden, daar heeft BDO een leuke insteek die toch anders is dan de andere MMO's. Ja combat vind ik wat tegenvallen, AI en mobs vallen wat tegen, maar het paardje rijden en traden vind ik juist weer leuk ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
SinergyX schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:55:
[...]

Ik kijk ook veel meer naar features en mogelijkheden, daar heeft BDO een leuke insteek die toch anders is dan de andere MMO's. Ja combat vind ik wat tegenvallen, AI en mobs vallen wat tegen, maar het paardje rijden en traden vind ik juist weer leuk ingezet.
Ik ga eens kijken hoever de content is bij de oosterse buren, wellicht is er daar wat meer content.
Veel mensen noemen het een grind MMO. Opzich heb ik daar niets op tegen, als er maar wel eind content is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miezjell
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09-2022
Eind content is er niet.. De oosterburen willen juist graag een grind game. Op het moment is het dus grinden in pve engame, maar de focus ligt vooral op pvp engame. De devs zijn echter druk bezig om te kijken hoe en wat voor pve content ze kunnen ontwikkelen speciaal voor EU/NA. Zit er dus nog niet in, maar gaat wss wel komen. Tot die tijd heb je als pve speler nog MEER dan genoeg in de game om helemaal in te verdrinken voor je het allemaal gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Miezjell schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 18:19:
Eind content is er niet.. De oosterburen willen juist graag een grind game. Op het moment is het dus grinden in pve engame, maar de focus ligt vooral op pvp engame. De devs zijn echter druk bezig om te kijken hoe en wat voor pve content ze kunnen ontwikkelen speciaal voor EU/NA. Zit er dus nog niet in, maar gaat wss wel komen. Tot die tijd heb je als pve speler nog MEER dan genoeg in de game om helemaal in te verdrinken voor je het allemaal gezien hebt.
Ja dat is waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
dit wordt idd een game die grotendeels gefocusd is op pvp. daarom lijk het me juist ook leuk om dit via teamspeak met mede tweakers op te pakken\

want eerlijk is eerlijk, speel je met een gezellige groep dan is alles leuk. en ik denk dat dat het grootste idee is van deze game:Teamplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Zou zowiezo wel een goed idee zijn om een guild te starten.
PVP is altijd leuk in team verband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
een guild starten is makkelijker gezegd dan gedaan in deze game. ik hoorde zelfs geruchten dat als je in een guild zit dat je hier ook "betaald" voor wordt.

je begint met een clan (max 20 man uit mijn hoofd) en rond lvl 50 pas een guild.

zoiets was het iig. kan het op het werk nu niet opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezjell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-05 15:00

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

YouTube: Black Desert Online: Getting Started Beginners Guide

Dit vind ik ook een hele goede uitleg over van alles en nog wat.
ben sowieso zeer benieuwd naar deze game. WoW ben ik al een tijdje zat en na echt ongveer 40 gratis mmo's te hebben uitgeprobeerd lijkt me dit bijna de perfecte MMORPG.

Ben benieuwd hoe alles gaat lopen want vind de russische versie geniaal.
Ook de Housing systeem ben ik gek van nu al, plus de combat ookal wat makkelijk is heerlijk.

[ Voor 45% gewijzigd door DidierB op 09-02-2016 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
Later vandaag (Dinsdag) gaat het mogelijk zijn om onze character namen te reserveren (voor degene die ge-pre-ordered hebben anyway).

Aftellen maar! :D

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
KnightX schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 03:46:
Later vandaag (Dinsdag) gaat het mogelijk zijn om onze character namen te reserveren (voor degene die ge-pre-ordered hebben anyway).

Aftellen maar! :D
Verrek! Had niet gedacht dat het nu al bijna kon :P. De game komt dan ook al uit binnen nu en een maand. De laatste paar weken heb ik veel video's bekeken op YouTube en enkele Twitch streams. Nu net maar even de game gepreordered. Daarbij dacht ik laat ik maar gek doen en de "Conqueror's Package" gekocht. Dus nu echt besloten dat ik de game wel ga spelen. Lekker levelen en daarnaast professions doen zoals Traden, Horse Breeding of Fishing :D.

Op dit moment ben ik bezig met Blade & Soul. Als ik de professions vergelijk in beide games dan spreken mij de professions van Black Desert Online mij meer aan. Omdat het er een stuk leuker uit ziet en je kan echt veel geld verdienen. Bij BnS kon je nu al behoorlijk wat gold verdienen, maar de developers hebben al weer items in de store gegooid waarbij je die "dure items" uit een chest kan krijgen.

Nu maar is bedenken welke naam ik wil reserveren. Weet je ook waar je deze naam moet reserveren?

Ik zie dat de name reservation om 18:00 UTC begint, dat is dus om 19:00 hier in NL? (GMT+1)

[ Voor 3% gewijzigd door Diigii op 09-02-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
  • Laatst online: 01-05 14:18
Spel lijkt me erg leuk om te gaan proberen. Denk dat ik na 3 maart maar eens een poging ga wagen. Ik heb me wel opgegeven voor de CBT2, alleen ik vraag me af of ik daar een uitnodiging voor ga krijgen. Ik heb namelijk nog geen pre-order geplaatst.

Wel de character creator even geprobeerd. De models zien er echt goed en gedetailleerd uit. Zag laatst een filpmje van de Ninja Class die ze op ten duur gaan toevoegen. Die was ook wel bad-ass :D

YouTube: Black Desert Online: Ninja class trailer (Korea)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Diigii schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:09:
[...]

Verrek! Had niet gedacht dat het nu al bijna kon :P. De game komt dan ook al uit binnen nu en een maand. De laatste paar weken heb ik veel video's bekeken op YouTube en enkele Twitch streams. Nu net maar even de game gepreordered. Daarbij dacht ik laat ik maar gek doen en de "Conqueror's Package" gekocht. Dus nu echt besloten dat ik de game wel ga spelen. Lekker levelen en daarnaast professions doen zoals Traden, Horse Breeding of Fishing :D.

Op dit moment ben ik bezig met Blade & Soul. Als ik de professions vergelijk in beide games dan spreken mij de professions van Black Desert Online mij meer aan. Omdat het er een stuk leuker uit ziet en je kan echt veel geld verdienen. Bij BnS kon je nu al behoorlijk wat gold verdienen, maar de developers hebben al weer items in de store gegooid waarbij je die "dure items" uit een chest kan krijgen.

Nu maar is bedenken welke naam ik wil reserveren. Weet je ook waar je deze naam moet reserveren?

Ik zie dat de name reservation om 18:00 UTC begint, dat is dus om 19:00 hier in NL? (GMT+1)
Jep vanavond 7 uur :)
Is een family name trouwens verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ryatzu schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:41:
[...]

Jep vanavond 7 uur :)
Is een family name trouwens verplicht?
Kan het helaas niet vinden. Maar ik denk het haast wel. Wat ik vindt op de Wiki is:

Please note that the family name is choosen at the start of first launching Black Desert, during the character creation screen (http://www.blackdeserttome.com/wiki/Character)

Dus ga er maar vanuit dat je dit wel moet kiezen. Elke nieuwe character zal dezelfde family name krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Diigii op 09-02-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezjell
Ja familie naam is verplicht. Dit is ook de naam waarop mensen je in bv friendlist zullen hebben. Maakt voor die personen dan niet uit op welk van je chars je zit, ze zullen altijd zien of je er wel of niet bent. Familie naam staat tevens ook boven je character samen met je character name. Houdt daar rekening mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Laatst online: 14-04 15:33
Diigii schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:09:
Dat kan op deze pagina: https://www.blackdeserton...preorder/namereservation/

Weten jullie al welke region jullie kiezen? Ik neem aan dat gewoon de server is waarop je speel, toch?

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Avioto schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:33:
[...]

Dat kan op deze pagina: https://www.blackdeserton...preorder/namereservation/

Weten jullie al welke region jullie kiezen? Ik neem aan dat gewoon de server is waarop je speel, toch?
Thanks! :D.

Dat zou ik ook als eerste denken. Maar ik denk toch dat region in dit geval Europe of America is (of welke regio's je ook precies hebt). Misschien dat het in deze game toch iets anders werkt. Dat een character name en family name regio gebonden is, in plaats van server gebonden. Het is allemaal wel weer lekker vaag :P. Maar aan de andere kant is het ook wel weer logisch dat een regio hier server wordt bedoeld. In Blade & Soul moest je namelijk een region en server selecteren.

Op de website staat weer:

Selecting a region for the name reservation won’t prevent you from accessing the other server.

Bedoelen ze hier nu dat als je een region kiest (Europe), dat je wel op een andere server kan komen. Of als je een region (server) kiest dat je nog wel op een andere server kan komen :P?

Heb deze vraag maar even geplaatst op het forum van Black Desert Online.

Update: Op het forum zeggen ze dat region "EU/NA" betekend. En dus niet servername. Maar goed, voor de zekerheid kijk ik vanavond wel :D

[ Voor 8% gewijzigd door Diigii op 09-02-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Laatst online: 14-04 15:33
Lekker vaag inderdaad. De site is nu down helaas :(

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 10:02
Heb mijn familyname en charactername kunnen reserveren. Het heeft even geduurd want het was een beetje druk :)

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
Avioto schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:17:
Lekker vaag inderdaad. De site is nu down helaas :(
De site was niet down. Gewoon overwelmt door het grote aantal gebruikers die F5 zitten te spammen. >:)
Ik heb mijn namen in ieder geval al vast gelegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Same, ik heb ook een family naam en character naam gereserveerd :P. Wist niet goed wat ik wilde. Had niet speciaal een voorkeur. Dus nu maar wachten op de release :D

• KnightX
Diigii schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:37:
Same, ik heb ook een family naam en character naam gereserveerd :P. Wist niet goed wat ik wilde. Had niet speciaal een voorkeur. Dus nu maar wachten op de release :D
Er is nog een Beta volgende week ook. De 18de. :)

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 23:33

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

YouTube: How to Download, Install & Play Black Desert Online + English Patch - FREE (Russian Client)

Werkt perfect! Het is in het Russisch (audio), maar met de Engelse patch krijg je de teksten vanuit 't Russisch vertaald naar het Nederland. Ik ben inmiddels lvl 13 berserker. Geweldig spel tot nu toe! Ik heb na na het spelen met de pre-order geplaatst.

Anoniem: 403231

Ik laat deze aan mij voorbij gaan.. voelt mij heel erg als ArcheAge 2.0 inclusief dat super kunstmatige en kansloze energy=LP systeem waar ik echt helemaal klaar mee ben.
Ik richt mijn aandacht voor als nog op een tweetal indie MMO games die mij een stuk interessanter lijken.

• Diigii
KnightX schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 05:32:
[...]

Er is nog een Beta volgende week ook. De 18de. :)
Dat klopt ja :D Heb ik nu inderdaad ook toegang tot. Denk dat ik gewoon een fun char aanmaak voor exploration etc.

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 22:45

Cogency

Ginnunga

I might be an idiot but... Waar vul je op de website de code in als je een beta code heb gekregen. :o

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Anoniem: 403231 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:01:
Ik laat deze aan mij voorbij gaan.. voelt mij heel erg als ArcheAge 2.0 inclusief dat super kunstmatige en kansloze energy=LP systeem waar ik echt helemaal klaar mee ben.
Ik richt mijn aandacht voor als nog op een tweetal indie MMO games die mij een stuk interessanter lijken.
Het verschil is denk ik wel dat AA vooral P2W is terwijl de shop van BDO vooral cosmetisch is. Toch? (vraagje aan de actieve spelers van BDO)

Dit dus.

• SinergyX
FunkyTrip schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:34:
Het verschil is denk ik wel dat AA vooral P2W is terwijl de shop van BDO vooral cosmetisch is. Toch? (vraagje aan de actieve spelers van BDO)
Er zit een aspect in wat je ook bij die mobiele games als farmville ziet, je kan een 'order' laten versnellen met coins. Nu kon dat dacht ik ook gewoon met ingame currency, maar neem aan dat ze daar wel hier en daar wat boosters voor in de store gaan plaatsen.

Elke game heeft gewoon voordelen voor de betalende speler, net zoals het voordelen heeft voor iemand die 24/7 kan spelen. Maarja, dat is ook weer het voordeel van een f2p game, je kan het ook gewoon gratis spelen, maar verwacht niet met de jongens vooraan mee te kunnen doen (net zo min als je te weinig tijd hebt).

• Placid_K

Placid_K

Ik heb zojuist mijn eerste mount ontvangen, een ezel. Geweldig! Kan er ook wat items in kwijt. Je kunt een lasso kopen een zelf een paard proberen te vangen, maar dat schijnt best moeilijk te zijn.

Tot nu toe vind ik BDO absoluut de moeite waard. Voor het battlesysteem is verademing vergeleken met andere MMO's die ik heb gespeeld. Combo's uitvoeren voelt zeer bevredigend :)

• KnightX
Anoniem: 403231 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:01:
Van wat ik heb gehoord, is de energy vele vergeefelijker dan LP was. Er is ook geen verschil tussen de spelers, aangezien je geen subs & F2P scrubs hebt. Iedereen is gelijk want we moeten allemaal het spel kopen.

Je recharged ook energy door dingen in game te doen, zoals quests completen en info verzamelen van NPCs, bovenop de standaard recharge over time. Enkele grote verschillen vergeleken met LP.

En aangezien housing instanced is, komt er geen BS met gebrek aan plaatsen om je huisje neer te planten.
Het is niet zo AA als je denkt. :)

Als het je ding niet is, fair enough, maar bezie het wel voor wat het is, niet als een of andere AA clone.

• KnightX
Diigii schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:14:
[...]

Dat klopt ja :D Heb ik nu inderdaad ook toegang tot. Denk dat ik gewoon een fun char aanmaak voor exploration etc.
Dat is wat ik ook ga doen. Plus de mechanics een beetje leren zodat ik iets minder noob ben wanneer het live gaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Placid_K schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:54:
Ik heb zojuist mijn eerste mount ontvangen, een ezel. Geweldig! Kan er ook wat items in kwijt. Je kunt een lasso kopen een zelf een paard proberen te vangen, maar dat schijnt best moeilijk te zijn.

Tot nu toe vind ik BDO absoluut de moeite waard. Voor het battlesysteem is verademing vergeleken met andere MMO's die ik heb gespeeld. Combo's uitvoeren voelt zeer bevredigend :)
Zulke dingen maakt mij ook helemaal gek voor zo'n game :D. Ik heb gewoon zo'n gevoel bij deze game, dat als je bijvoorbeeld niet extreem snel levelt, maar je gaat paarden vangen, of items verkopen, of fishen, dat je hier ook lekker progressie in kan maken. En natuurlijk op een gegeven moment meer en meer geld verdienen.

Persoonlijk kom ik uit een RuneScape tijdperk, en dit spel lijkt er voor een gedeelte wel op. Als je in RuneScape de hele dag wilde vissen, dat deed je dat gewoon. Of de hele dag beetje niks doen, en je huis aanpassen (Construction), wat hier dus ook kan, dan doe je dat lekker :P.

En wat mij ook mooi lijkt is op een gegeven moment in een grote guild te zitten, en waarbij je van die Monster Scrolls kan openen. En het mooiste is dat dit met 5 of met 20 man kan. Daarnaast zag ik op een filmpje dat je er ook nog redelijke gear/wapens van kan krijgen.

Ik geloof dat er al voldoende content inzit voor de eerste of tweede maand. Ik heb zelf nog weinig gespeeld dus ik kan er niet teveel over zeggen. Maar ik las op de forums dat de ontwikkelaars druk bezig zijn met EU/NA content. Aangezien ze toch een "inhaalslag" moeten maken aangezien wij niet alleen blij worden van grinden, maar ook andere PvE content zoals Dungeons / Raids.

Natuurlijk is het ook een klein beetje hype, maar ik ben wel iemand die altijd wel goed kijkt of een game echt wel goed genoeg is. Dus laten we hopen dat de game zichzelf waar maakt :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 14:51
Op de insidegamer site zijn er gratis beta keys te krijgen
http://www.insidegamer.nl...-black-desert-online-beta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Placid_K

Placid_K

Inmiddels niet meer :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-05 15:00

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Heb gisteren maar even de 50 euro pack gekocht. de Ru versie heeft me wel zeer gehypet gemaakt.
Zegt voor mij genoeg over een mmo als zelfs het grinden dankzij het geweldige combat systeem leuk is.

Ben gisteren 2 uur bezig geweest met monsters killen zonder een quest te doen en ik verveelde me totaal niet. Al hoop ik wel dat de moeilijkheids graad omhoog gaat. Ik tankte met me Valkyrie op lvl 5 het halve bos van die Goblins in het begin zonder in problemen te komen. Ging overigens van lvl 5 naar lvl 14 in ongeveer drie kwartier van grinden.

Nu kan ik de game tenminste al spelen op 1 maart.

[ Voor 60% gewijzigd door DidierB op 13-02-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158292

Vraagje, als ik dit weekend nog de Explorer's Package koop kan ik dan nog deelnemen aan de CBT2 die op 18 feb begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Anoniem: 158292 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 17:02:
Vraagje, als ik dit weekend nog de Explorer's Package koop kan ik dan nog deelnemen aan de CBT2 die op 18 feb begint?
Op de website staat nog steeds dat je de CBT 2 als je de 50 of 100 euro pack koopt. Dus we mogen er vanuit gaan dat dit klopt :). Dus als je geïnteresseerd bent zou ik het gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158292

Diigii schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 17:29:
[...]

Op de website staat nog steeds dat je de CBT 2 als je de 50 of 100 euro pack koopt. Dus we mogen er vanuit gaan dat dit klopt :). Dus als je geïnteresseerd bent zou ik het gewoon doen.
Thx! Dacht vraag het even na. Ben zeker geïnteresseerd in de game alleen twijfel ik nog of ik de traveler's of explorer's package koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Iemand al plannen om een Guild te starten vanuit Tweakers waar we gezellig met z`n alle in kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Brummetje schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 20:16:
Iemand al plannen om een Guild te starten vanuit Tweakers waar we gezellig met z`n alle in kunnen?
Lijkt me wel mooi. Op dit moment zitten in Blade & Soul ook mensen die Black Desert gaan spelen. Dus is kijken tot hoever we dit kunnen combineren. Ook komt er best wat bij kijken om een guild te onderhouden. Moet nog verder onderzoek doen, maar het ziet er allemaal wel erg vet uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

Brummetje schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 20:16:
Er is dus al een Tweakers guild gestart, met de naam GoTweakers. Zie de TS voor meer informatie :)

[ Voor 4% gewijzigd door Vidra op 14-02-2016 16:24 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Vidra schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:24:
[...]

Er is dus al een Tweakers guild gestart, met de naam GoTweakers. Zie de TS voor meer informatie :)
Weet niet hoe het met servers zit of er meer dan 1 in EU? Al bekend waar de Guild op gaat etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KookSpook
Nog een beta key over voor de liefhebber: 2293-659A-CCEF-41B1-A987

Graag even zeggen wanneer hij gebruikt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
KookSpook schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:23:
Nog een beta key over voor de liefhebber: 2293-659A-CCEF-41B1-A987

Graag even zeggen wanneer hij gebruikt is
Ik had het al verwacht, maar deze is al gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seyaku
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-01 14:44
Slecht dat dat dan niet even gemeld wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezjell
Ik heb vandaag een CBT-2-key mogen ontvangen van Daum games zelf. Ben er erg blij mee! Eindelijk een kans om te kijken of het spel voor mij uberhaupt speelbaar is qua system requirements. Ik heb er zin in!! Enige pech is dat vrijdag, zaterdag en zondagochtend al helemaal vol gepland zitten, dus erg veel spelen zal het niet worden helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
Het idee is dat bij release er op TeamSpeak word afgesproken en dan word besproken op welke server we gaan spelen.
Dit wordt allemaal direct op openingspost geplaatst. Bij de rest van de info zoals: spelersnamen etc etc.

Aangezien ik en vast nog wel wat andere hier een flinke headstart hebben in ons pakket, wordt het zeker optijd online gezet.

Het word sowieso even kijken wat handig is aangezien je in CBT1 face to face mensen moest inviten voor je clan/guild. Maar dat zien we dan allemaal wel.

[ Voor 40% gewijzigd door PaRaDoX4 op 15-02-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 06:08
Als iemand een beta key over heeft, of een guest pass heeft hou ik me aanbevolen. Vind 50€ nog even teveel om uit te geven aan een game die ik niet ken maar het klinkt echt wel naar een spel wat goed bij me past

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezjell
Je kan de game al kopen voor €30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Dat klopt. Je kan de goedkoopste pack kopen voor €29,99. Wanneer je deze koopt dan heb je een headstart van 24 uur. Als je de €49,99 pack koopt dan heb je een headstart van 48 uur. Zelf heb ik de duurste pack gehaald en daarbij heb ik een 96 uur headstart. Zelf kwam ik daar een dag geleden achter. Ik dacht dat iedereen een headstart had van 24 uur.

Ik zal toch pas 29 februari in de avond gaan spelen, dus ik hoop dat jullie dan al een server hebben uitgekozen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 06:08
Ja zag ik. Had nog die 50€ in mn hoofd omdat ik in eerste instantie graag mee wilde doen met cbt2. Feit blijft dat ik hoop dat iemand een guest over heeft en mij kennis wil laten maken met het spel zonder dat ik het moet kopen vooraf

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KookSpook
Is het via vpn niet nog wat goedkoper te scoren? Via de US ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ja, dan zit je ws op de US server, denk niet dat je in EU iets goedkoper kan vinden.

Pagina: 1 2 ... 44 Laatste

Let op:

Het is niet toegestaan om hier guest passes aan te vragen.

Zoek je een guestpass zet je nickname dan op deze lijst, Tweakers die een guestpass willen weggeven kunnen deze dan via een PM verstrekken.