Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-09-2022
Ricmaniac schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:28:
Gisteren dus 51 geworden. Wat is nu een goeie plek om te grinden ? nog steeds catfish of moet ik me aan mediah nu gaan wagen? heb 93/85 (AP/DP)
Afhankelijk van je class, met 93/85 zal je het als ranger / witch / wizard in mediah wel redden bij de Helms (kan soms best druk bezocht zijn). Maar als melee mis je dan toch wel wat stats om het daar snel te kunnen killen.

Je kan het altijd proberen natuurlijk, zelf ben ik rond de 100/130 met helms begonnen, als een Tamer was dit toen goed te doen.

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Ricmaniac schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:28:
Gisteren dus 51 geworden. Wat is nu een goeie plek om te grinden ? nog steeds catfish of moet ik me aan mediah nu gaan wagen? heb 93/85 (AP/DP)
Ik zou je DP nog wat omhoog proberen te halen. Mediah mobs zullen best wel wat dmg op je doen. Voor nu zou ik bij catfish blijven tot je armor / DP rond de 130 iig zit. Moet niet zo heel moeilijk zijn om alles +13 gemiddeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:27

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Sabrac schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:30:
[...]

Afhankelijk van je class, met 93/85 zal je het als ranger / witch / wizard in mediah wel redden bij de Helms (kan soms best druk bezocht zijn). Maar als melee mis je dan toch wel wat stats om het daar snel te kunnen killen.

Je kan het altijd proberen natuurlijk, zelf ben ik rond de 100/130 met helms begonnen, als een Tamer was dit toen goed te doen.
ok, ja ben ook tamer. denk dat ik dan eerst me gear nog maar wat hoger probeer te krijgen. Wacht nog steeds op Ninja :P
LunaTempesta schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:32:
[...]

Ik zou je DP nog wat omhoog proberen te halen. Mediah mobs zullen best wel wat dmg op je doen. Voor nu zou ik bij catfish blijven tot je armor / DP rond de 130 iig zit. Moet niet zo heel moeilijk zijn om alles +13 gemiddeld te krijgen.
Okay thanks for the advice. naja ik vaal net al 4 keer achter elkaar me schoenen naar +7 :P dus als dat zo door gaat haha

[ Voor 28% gewijzigd door Ricmaniac op 05-07-2016 08:34 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Topicstarter
Ricmaniac schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:33:
[...]

ok, ja ben ook tamer. denk dat ik dan eerst me gear nog maar wat hoger probeer te krijgen. Wacht nog steeds op Ninja :P

[...]
Okay thanks for the advice. naja ik vaal net al 4 keer achter elkaar me schoenen naar +7 :P dus als dat zo door gaat haha
Ik zou eens gaan kijken naar wat mensen die mee kunnen grinden met je. Niet perse voor de exp want anders ben je straks 54 en loop je met gear achter maar meer voor het geld.

rond jouw level werd ik door de andere leden van de tweakers guild mee genomen, het geld wat je verdiend kan je dan in je gear steken ( en ook forcen ipv gokje wagen)

weet niet of je lid bent van de guild of dat je uberhaupt op Alustin server zit maar er zijn er genoeg die je kunnen helpen.

Mediah heeft verschillende plekken waar je goed geld kan verdienen, Helms of Elrics als je wat hoger level bent.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Morgen 7 uur lange maintenance, vanaf 9:00 uur tot 16:00 uur.

https://www.blackdesertonline.com/news/view/169
Reason:
•Full check-up on NA/EU servers
•Stability / Network improvement
•Minor bug fix
•Beauty Album
---

[EDIT]

Net een geweldige battlefield achter de rug, helaas op 20 punten verloren, maar aan mij lag het dit keer niet :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7bwLdLA.png

1/3e van de punten van mn team gehaald :)

[ Voor 30% gewijzigd door Sabrac op 05-07-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:39
hmm, blijkbaar zijn servers online, maar is er een ddos aanval gaande, waardoor je niet binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
bangkirai schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 18:15:
hmm, blijkbaar zijn servers online, maar is er een ddos aanval gaande, waardoor je niet binnenkomt.
Had nergens last van, zat rond 16:45 op de servers :) Misschien dat de DDoS later plaatsvond.
Daarentegen zitten er wel 3x een GM apology in je mailbox :) en dit weekend bonus exp.

Ondertussen autoshoveling even uitgetest. Werkt wel lekker, vandaag een stuk of 400 energy ingestoken, 1 gold ingot (100k silver), 2 hard crystal shards, 3 sharp crystal shards... niet slecht.

Andere manieren van gatheren is beter voor je geld, maar dit kan vol automatisch :)

[ Voor 5% gewijzigd door Sabrac op 07-07-2016 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
  • Laatst online: 11-09-2024
Sabrac schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:42:
[...]

Had nergens last van, zat rond 16:45 op de servers :) Misschien dat de DDoS later plaatsvond.
Daarentegen zitten er wel 3x een GM apology in je mailbox :) en dit weekend bonus exp.

Ondertussen autoshoveling even uitgetest. Werkt wel lekker, vandaag een stuk of 400 energy ingestoken, 1 gold ingot (100k silver), 2 hard crystal shards, 3 sharp crystal shards... niet slecht.

Andere manieren van gatheren is beter voor je geld, maar dit kan vol automatisch :)
Gisteren 200 energy ingestoken en alleen maar zooi! Guildy heeft getest om na elke shard een andere locatie te pakken EN niet in de buurt bij andere spelers te diggen. Die kreeg voor 150 energy stuk of 5 shards.

Bonus XP weekend - staat dit op het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:32
LunaTempesta schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:57:
Zo man, al die zieke mensen die al TRI kzarka weapons hebben gekregen met de nieuwe enchantements. Damn. Even genoeg geupgrade voor vandaag, heb nog wat failstacks over (35+) en nog de wat van de nieuwe stones. Dus alles DUO krijgen is niet zo ver weg gelukkig. Tedious job wel weer, maarja.

[afbeelding]
Ben er even uit geweest. Hoe zit dat met duo/tri wapens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Kleaudzak schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:00:
[...]

Gisteren 200 energy ingestoken en alleen maar zooi! Guildy heeft getest om na elke shard een andere locatie te pakken EN niet in de buurt bij andere spelers te diggen. Die kreeg voor 150 energy stuk of 5 shards.

Bonus XP weekend - staat dit op het forum?
Denk dat je niet bij andere spelers in de buurt diggen en verplaatsen een 'urban legend' is.
Heb al mijn shards op dezelfde blek, bij andere spelers gekregen :)

RNG is RNG, andere guildie die naast me stond heeft in 400 energy alleen maar troep gekregen, raakte redelijk geirriteerd door het 'gejuich' van m'n character bij het vinden van shards :)

Wel moet ik opmerken dat ik dit tot nu toe allen bij Sand Grain Bazaar heb gekregen en dat ik bij de Oasis echt alleen maar troep heb gevonden.

Qua bonus xp weekend, zie:
http://forum.blackdeserto...ed-downtime-compensation/
•10% Combat Bonus EXP Weekend
◦Start: Friday 8:00 UTC
◦End: Monday 8:00 UTC

[ Voor 9% gewijzigd door Sabrac op 07-07-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Valandin schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:01:
[...]

Wapens en armor kunnen nu tot +20 gaan, ipv tot +15 max. +16 wordt PRI genoemd, +17 DUO and so on. Hiervoor heb je nieuwe armor/weapon stones nodig die je krijgt door de hard/sharp shards in simple alchemy heating samen te smelten tot de nieuwe stones. Kansen zijn ongeveer hetzelfde als met het upgraden van accessories. Als je weinig shards hebt, wacht op een dag dat je voelt dat je veel RnG hebt :^).

Iemand in de guild had maar 3 van de nieuwe weapon shards, en ging van +15 naar TRI toe. Wat imo belachelijk is. Niet eens de max failstacks gebruikt en toch kreeg hij zelfs de TRI. :? Soms man.. soms is dit spel zo demotivating haha. Heb afgelopen week alleen maar crescent shrine zitten farmen. ~ 5+ uur per dag. Mensen in de guild krijgen binnen een dag of 2, 3 rings, en ik heb er in 1 week pas 1. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
Sabrac schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:08:
[...]
Denk dat je niet bij andere spelers in de buurt diggen en verplaatsen een 'urban legend' is.
Heb al mijn shards op dezelfde blek, bij andere spelers gekregen :)

RNG is RNG, andere guildie die naast me stond heeft in 400 energy alleen maar troep gekregen, raakte redelijk geirriteerd door het 'gejuich' van m'n character bij het vinden van shards :)

Wel moet ik opmerken dat ik dit tot nu toe allen bij Sand Grain Bazaar heb gekregen en dat ik bij de Oasis echt alleen maar troep heb gevonden.
[...]
Geen urban legend als het dezelfde mechanics gebruikt als fishings hot spots :P Dat was de 'beargumentatie'.

Met Daum/Pearl zullen we het nooit weten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Kleaudzak schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:26:
[...]

Geen urban legend als het dezelfde mechanics gebruikt als fishings hot spots :P Dat was de 'beargumentatie'.

Met Daum/Pearl zullen we het nooit weten :+
Mjah, momenteel zijn er nog te weinig gevens om zeker te zijn of er hotspots zijn voor shovels of niet.
Tot nu toe wijzen de vele reddit posts erop dat er geen hotspots zijn.

Toch hoop ik persoonlijk dat er wel desert hotspots zijn :) maakt digging alleen maar leuker.

Zo blijkt er ook een plek te zijn bij de Oasis, waar je in de safe zone kan graven, zodat je geen debuff krijgt, maar niemand die een exacte plek aangeeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Zojuist 200 shovels gebruikt, met kamasilve blessing. Helemaal niks. Ook niks gehad op mn 6 farms. 4 dagen straight al geen shards gehad met farming en gathering. Volgende week hopelijk beter met de RnG :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Begin nu bijna in digging hotspots te geloven, net met 2 andere guildies op 1 plek staan diggen.. in 30 minuten tijd hadden we 9 shards, ik had er 4 (3 hard, 1 sharp)...

Zal waarschijnlijk puur RNG zijn, maar toch, je gaat er bijna ingeloven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
Sabrac schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:36:
Begin nu bijna in digging hotspots te geloven, net met 2 andere guildies op 1 plek staan diggen.. in 30 minuten tijd hadden we 9 shards, ik had er 4 (3 hard, 1 sharp)...

Zal waarschijnlijk puur RNG zijn, maar toch, je gaat er bijna ingeloven :P
200 energy gisteren en nog geen shard. Ondertussen al mn alts daar neergezet; dat word flink wat graven vnvnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Kleaudzak schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:56:
[...]

200 energy gisteren en nog geen shard. Ondertussen al mn alts daar neergezet; dat word flink wat graven vnvnd.
Dat ga ik vanavond / morgen ook maar doen :) Even een gathering outfit daarheen, genoeg Purified water / Star Anise Tea en graven maar :D

In ieder geval totdat ik volledig Tri gear heb, daarna zal ik wel wat minder gaan graven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 18:43
Ik ga vanavond ook maar eens beginnen met graven, maakt het nog uit op welke plek je het doet? Welke is handig/naast een respawn?

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Ik heb tot nu toe qua shards het beste resultaat bij de Sand Grain Bazaar, alhoewel bij de Oasis je een event quest hebt voor het opgraven van 150 black scarabs (krijg je een title, een magic carpet en een magic lamp van).

In dat gebied krijg ik meer 'junk' items (2-3 per keer), terwijl bij de sand grain bazaar ik maar 1 krijg. echter heb ik bij de oasis slechts 1 crystal shard tot nu toe gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
300 shovels - geen shards. Alweer. Ik weet niet hoe jullie het doen hoor :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 01:13:
300 shovels - geen shards. Alweer. Ik weet niet hoe jullie het doen hoor :')
Had gisteren een mindere dag, 2 shards in 670 shovels. Maar ook op reddit lijkt het gemiddelde rond de 1 shard per 250 shovels te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 18:43
~500 shovels

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4o5lYIK.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Team-RiNo op 09-07-2016 18:29 ]

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
''She Looked Lvl 18'' hahahaha! Genious!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Zo.. goed weekendje achter de boeg.

Liverto van +14 naar +17 gekregen, 2 pieces van m'n grunil nar +17 gebracht.
Zit nu op 133/218 :D

M'n oude +16 yuria verkocht voor 60 mil, dus daar ook weer een lekker centje aan verdient :) nog 180 mil te gaan en dan is de 400 mil investment bank ook van me en zit er voor 750 mil aan investments..

En eindelijk even doorgedrukt naar de 55. Nog 105 skill points te gaan en dan heb ik alles wat ik wil hebben :D

Denk dat ik dan maar eens begin aan het PRI / DUO accesoires verhaal :P

[ Voor 12% gewijzigd door Sabrac op 10-07-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ola, na een weekje gespeeld te hebben en verschillende classes te hebben geprobeerd (Tamer, Ranger, Wizard en Berserker) besloten om het spel te kopen. Dit is zeker zijn 50 euro wel waard en met de 2 extra passes nog wat vrienden kunnen uitnodigen.

Inmiddels hebben we met 4 man het spel gekocht, we zijn positief al hadden we jaren geleden al besloten ons niet meer te snel enthousiast te maken voor MMO's omdat ze uiteindelijk toch allemaal tegenvielen :).

Waar ik nu een beetje mee zit, en hopelijk herkennen jullie dit, is het volgende.Mijn PC is inmiddels zo'n 4-5 jaar oud qua specs. Een i5-2500 met 8GB geheugen, 6GB Styx GTX 780 videokaart en een SSD. Black Desert speelt prima tussen de 50 en 60 FPS op High settings. Very High is te zwaar voor mijn Rig.

Echter, op welke setting ik ook speel, er is nogal veel "last second texturing" en er zijn veel pop-ins van objecten. Beetje napluizen op Google en het BDO forum leerde me dat meer mensen hier last van hebben. Helaas zijn de topics nogal wijd uiteenlopend en ik was dan ook benieuwd of er hier spelers zijn met bijvoorbeeld een i5-6500 o.i.d. welke de game in High-end mode kunnen draaien en of die deze problemen nog herkennen.

Want als dat het oplost, ga ik van de week een ander mobo en processor halen. Mocht dit het niet oplossen dan wacht ik nog even tot Intel en AMD begin volgend jaar met hun nieuwe serie komen.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Pop in is het enige wat BDO verkeerd doet kwa graphics. Het is een prachtig spel, maar de pop in soms is enorm. Wacht maar tot je een T6 of sneller paard hebt en je overal langs raced. BDO is volgensmij ook meer processor heavy dan GPU heavy. Ik speel met een i5 3770k, R9 Toxic 280x,8gb ram & SSD. Pop in is bij mij ook enorm, ook op high settings. Volgensmij maakt high-end mode niet zoveel uit, ik heb 2 mensen in de guild die met dual Titan X & weet ik veel welke 500+ EUR CPU spelen en soms nog klagen. Ik ken ook mensen die het spel zonder SSD spelen, en als ze op een enorm snel paard zitten crashed het spel gewoon omdat het de textures gewoon niet snel genoeg kan loaden.

Ben je solo aan het grinden dan loopt dit spel op high prima. Ga je veel PvP doen, dan is het fijn om alles wat omlaag te doen. Ik speel normaal met grinden ook op high settings en 50-60 FPS. In een node war op high krijg ik 10-20 misschien haha. Dan moet alles echt naar low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

ouch 10-20....

Alles onder de 30 word ik echt gek van altijd, in wat voor game dan ook. Ok, ok, behalve battle chess ;).

Ik was dus inderdaad bang voor de grote PvP fests etc en snellere movement, op mijn huidig T3 paardje valt het nog wel mee al zijn rotsen vaak pas klaar met inkleuren wanneer ik er al langs ben.

Vanavond of morgen ook eens testen met een Xbox One controller, die schijnen naadloos te werken in BDO en daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Lijkt me vooral erg lekker in grinding fests zoals gisteren in een gebied met een berg Red Orcs en Bandits. Dat was 6 levels puur Hack & Slash, heerlijk :). (need bigger bags!)

Wat betreft mijn originele vraag, hopelijk zien we nog een reactie van een high end user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Heb op het forum genoeg posts gezien waar men zich afvraagt wat High-end mode eigenlijk doet. Het reduceert je FPS aanzienlijk (ik ga zelf van 60 vs naar 24) en merk totaal geen verschil.
Vermoed dat je ongeacht van de specs nog wel pop-ins krijgt.

Zelf ben ik er 'blind' voor.. ik zie het niet tenzij ik me erop focus, terwijl ik het in video's van BDO juist wel zie, zie ik het dus niet als ik zelf speel, of in ieder geval niet genoeg om me er aan te ergeren ;)

Speel zelf op 'Slightly High' 2560x1440 met High Textures.. overal 60 fps, alleen bij world bosses en node wars moet ik even naar Medium + Nametags uit, anders dropt het naar 30.

Heb trouwens High end geactiveerd om 'Improved Distance' aan te vinken, om daarna high end uit te zetten.. geen idee of dat helpt, maar misschien dat ik daardoor de pop ins minder merk. (vermoed dat ik mezelf voor de gek houd hiermee..)

[ Voor 15% gewijzigd door Sabrac op 11-07-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Sabrac schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:41:
Heb op het forum genoeg posts gezien waar men zich afvraagt wat High-end mode eigenlijk doet. Het reduceert je FPS aanzienlijk (ik ga zelf van 60 vs naar 24) en merk totaal geen verschil.
Vermoed dat je ongeacht van de specs nog wel pop-ins krijgt.

Zelf ben ik er 'blind' voor.. ik zie het niet tenzij ik me erop focus, terwijl ik het in video's van BDO juist wel zie, zie ik het dus niet als ik zelf speel, of in ieder geval niet genoeg om me er aan te ergeren ;)

Speel zelf op 'Slightly High' 2560x1440 met High Textures.. overal 60 fps, alleen bij world bosses en node wars moet ik even naar Medium + Nametags uit, anders dropt het naar 30.

Heb trouwens High end geactiveerd om 'Improved Distance' aan te vinken, om daarna high end uit te zetten.. geen idee of dat helpt, maar misschien dat ik daardoor de pop ins minder merk. (vermoed dat ik mezelf voor de gek houd hiermee..)
Ik was er een soort van blind voor. Ik zag dat er iets niet klopte maar kon er niet precies de vinger op leggen.

Nadat ik het eenmaal door had en gezien had, bleef het me irriteren. Dus hopelijk is er een oplossing voor al lijkt dat nog niet het geval. ik ben bang dat degenen welke zeggen er geen last van te hebben, wellicht niet zien wat we bedoelen.

En anders hoop ik in jouw "stance" terecht te komen, dusdanig concentreren op de gameplay dat de surroundings er minder toe doen. :)

Maar als jij op 2560 x 1440 speelt, wat voor pc heb je dan? Ik speel op 2560 x 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Ngangatar schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:17:
[...]

Maar als jij op 2560 x 1440 speelt, wat voor pc heb je dan? Ik speel op 2560 x 1080.
i5-4690
MSI GTX970 - 4g
16 GB ram
SSD

Zag dit weekend je stream trouwens, het zag er heel raar uit, met de 'BDO plaatjes' als boven balk en het spel helemaal uitgestrekt.. vond het zelf minder prettig om na te kijken.
LunaTempesta schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:29:
Ik ken ook mensen die het spel zonder SSD spelen, en als ze op een enorm snel paard zitten crashed het spel gewoon omdat het de textures gewoon niet snel genoeg kan loaden.
Hmm, ken iemand in mn guild die inderdaad zijn paard niet voluit kan laten rennen anders crashed de game.. misschien dat het hier wel aan ligt :) zal het hem vanavond eens vragen of hij met een SSD speelt of niet. Bedankt in ieder geval voor de info :D

[ Voor 77% gewijzigd door Sabrac op 11-07-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Sabrac schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:42:
[...]

i5-4690
MSI GTX970 - 4g
16 GB ram
SSD
Duidelijk. Daar zit ik qua CPU iets onder maar videokaart is vergelijkbaar, thanks.

Nog geen idee of ik andere hardware ga halen echter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Sabrac schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:42:
[...]

Zag dit weekend je stream trouwens, het zag er heel raar uit, met de 'BDO plaatjes' als boven balk en het spel helemaal uitgestrekt.. vond het zelf minder prettig om na te kijken.
Ik zag je edit later pas.

Wat die stream betreft, die stond aan omdat een paar vrienden een kijkje wilden wagen.

Omdat mijn resolutie 2560x1080 is geeft Twitch een grote zwarte balk, daar had ik wat plaatjes neergezet. Van oprekken beeld is echter geen sprake, het is 2560 breed ipv 1920.

Ik geef toe, geen vlekkeloze oplossing maar het gaf ze een idee over het spel. Later de plaatjes onderin gezet, dat was een stuk logischer en relaxter.

[ Voor 5% gewijzigd door Ngangatar op 11-07-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Vandaag d.m.v. reddit er achter gekomen dat er met Valencia veel efficiëntere investment banks zijn dan altinova.

Nu was ik sowieso al van plan mijn investering van 200 mil daar terug te trekken, gezien ik nu nog eens 200 mil heb in altinova.. dus wil hier 400 mil in Valencia mee unlocken.. eens zien wat dit betaald.

Daarna ga ik shakaku (of hoe het ook heet) en sand grain bazaar maar unlocken, deze hebben een 200 en 300 mil investment bank :D kan ik in ieder geval m'n geld even weer kwijt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
Valandin schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:01:
[...]

Verrek onax komt weer terug in de guild? :D

maar duo/tri is zoals alles is deze game weer lekker RNG heavy ;) Is wellicht niet voor jou weg gelegd _O-
Ngangatar schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:35:
ouch 10-20....

Alles onder de 30 word ik echt gek van altijd, in wat voor game dan ook. Ok, ok, behalve battle chess ;).

Ik was dus inderdaad bang voor de grote PvP fests etc en snellere movement, op mijn huidig T3 paardje valt het nog wel mee al zijn rotsen vaak pas klaar met inkleuren wanneer ik er al langs ben.

Vanavond of morgen ook eens testen met een Xbox One controller, die schijnen naadloos te werken in BDO en daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Lijkt me vooral erg lekker in grinding fests zoals gisteren in een gebied met een berg Red Orcs en Bandits. Dat was 6 levels puur Hack & Slash, heerlijk :). (need bigger bags!)

Wat betreft mijn originele vraag, hopelijk zien we nog een reactie van een high end user.
Ik gebruik wel high-end mode en ik snap wat je bedoeld, maar bij mij is dit meer met de details. ik kan stenen en bomen gewoon prima onderscheiden op snelheid. NPC's komen soms wel wat later in beeld. Ik erger me er niet aan, ik speel ook op 30 fps dus ik ben sowieso al niet veel eisend.

wat betreft xbox one controller, begin er niet aan :9

Nieuwe spelers zijn trouwens vrij om deel te nemen aan de Tweakers guild. Via deze link kan je je de komende 24 uur aanmelden op onze discord channel. hier kan je makkelijk in contact komen met de tweakers die op server Alustin gamen. Succes met de game ontcijferen! :9

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik kan echt niet wachten op ninja man, ik weet zeker dat ik die ga spelen en mainen dus vind alles wat ik nu doe op me tamer (op weapon upgrades na) zonde om te doen ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
Ricmaniac schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:40:
Ik kan echt niet wachten op ninja man, ik weet zeker dat ik die ga spelen en mainen dus vind alles wat ik nu doe op me tamer (op weapon upgrades na) zonde om te doen ;p
Nooit zonde. Aangezien cp en energy wordt meegenomen over je alt's. Zoveel mogelijk char's aanmaken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12
PaRaDoX4 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:26:
[...]

Nooit zonde. Aangezien cp en energy wordt meegenomen over je alt's. Zoveel mogelijk char's aanmaken!!
De caps inderdaad én elke character regent zijn eigen energy, zo heb je altijd wel 1 character beschikbaar met genoeg energy om dingen te doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itdinges
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-07 12:19
Leuke game ben net begonnen!
Ik was begonnen op Croxus, zitten daar nog mensen of is switchen een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
itdinges schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:37:
Ik was begonnen op Croxus, zitten daar nog mensen of is switchen een betere optie?
Ik speel zelf op Croxus, en ken nog 1 andere tweaker die daar speelt.

Zoek je echter de grote Tweakers club dan zal je op Alustin moeten zoeken..
en als je gewoon een drukke server zoekt dan zou Jordine een optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
itdinges schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:37:
zoals Sabrac aangeeft zit het gross van de tweakers op Alustin. Hier bevindt zich ook de tweakers guild die vrij is om te "Joinen"

Intresse? we zijn snel te bereiken op onze discord server: Linkje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itdinges
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-07 12:19
Aangezien ik pas, van het weekend begonnen was en daarbij ook pas lvl 25 was.
Ben ik op nieuw begonnen op Alustin, ben ondertussen alweer bijna lvl 22,
Dus dat was een kleine moeite eerlijk gezegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Op alustin heb je trouwens ook allerlei internationale guilds met nl-ers erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

PaRaDoX4 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:42:
[...]

Verrek onax komt weer terug in de guild? :D

maar duo/tri is zoals alles is deze game weer lekker RNG heavy ;) Is wellicht niet voor jou weg gelegd _O-

[...]

Ik gebruik wel high-end mode en ik snap wat je bedoeld, maar bij mij is dit meer met de details. ik kan stenen en bomen gewoon prima onderscheiden op snelheid. NPC's komen soms wel wat later in beeld. Ik erger me er niet aan, ik speel ook op 30 fps dus ik ben sowieso al niet veel eisend.

wat betreft xbox one controller, begin er niet aan :9

Nieuwe spelers zijn trouwens vrij om deel te nemen aan de Tweakers guild. Via deze link kan je je de komende 24 uur aanmelden op onze discord channel. hier kan je makkelijk in contact komen met de tweakers die op server Alustin gamen. Succes met de game ontcijferen! :9
Bedankt voor je input. Dingen onderscheiden gaat gewoon prima, het is alleen vervelend dat het zo laat ingetekend wordt, thats all. Soms erger je je aan de kleinste dingen, vreemd gegeven is dat ;).

Qua tweakers guild, daarvoor zit ik op de verkeerde server dus hebben we met RL friends nu een kleine clan opgericht tot we weten wat we willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
Ngangatar schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:50:
[...]

Qua tweakers guild, daarvoor zit ik op de verkeerde server dus hebben we met RL friends nu een kleine clan opgericht tot we weten wat we willen.
Gewoon re-rollen op Alustin O+
We hebben meer spelers nodig om fatsoenlijk mee te kunnen doen aan node wars 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Kleaudzak schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:11:
[...]

Gewoon re-rollen op Alustin O+
We hebben meer spelers nodig om fatsoenlijk mee te kunnen doen aan node wars 8)
Bedankt voor de invite maar dat gaat hem niet worden. We zijn met 5 man bezig en die willen echt niet overstappen. We hebben al een soortgelijke invite gehad afgelopen weekend en hebben toen ook nee gezegd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Je was naar Jordine gegaan he? Als jij en je vrienden een keer wat ingame tips nodig hebben, let me know. Verveel me laatste dagen een beetje. AFK gathering. Farming. Beetje grinden.. That's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 19:42
Hey Mensen,

Ben op Jordine begonnen, niet echt zin om over nieuw te beginnen op Alustin. Er zijn geen server transfers of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Nee. Maar de servers zullen vast wel een keer gaan mergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
LunaTempesta schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:45:
Nee. Maar de servers zullen vast wel een keer gaan mergen.
Ben net opnieuw begonnen op alustin. Was pas lvl 24 dus paar dagen moet ik wel weer op dat level zitten.
Accepteert de guild ook noobs? Kon niemand vinden via friends. Moet je dan in hetzelfde channel zitten of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Scamid schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:55:
[...]

Ben net opnieuw begonnen op alustin. Was pas lvl 24 dus paar dagen moet ik wel weer op dat level zitten.
Accepteert de guild ook noobs? Kon niemand vinden via friends. Moet je dan in hetzelfde channel zitten of maakt dat niet uit?
Ik zit zelf op Jordine. Voor de tweakers guild moet je even bij Paradox aankloppen denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
LunaTempesta schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:57:
[...]

Ik zit zelf op Jordine. Voor de tweakers guild moet je even bij Paradox aankloppen denk ik. :)
kan geen leveling/newbie guild vinden op Jordine :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
Scamid schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:55:
[...]

noobs, kids, zwangere vrouwen, Iedereen is welkom _O-

Ook voor jou kan je het beste even met iemand van het team contact op nemen via Discord: linkje!
Ook deze link is weer 24u geldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Zo.. goede graaf sessie, in 800 shovels 4x een hard crystal shard, 1x een sharp crystal shard en 1x een 1g ingot (100k silver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

ik heb zo veel zin in de 20ste :P Ninja eindelijk, en elk weekend vanaf deze week +50% combat XP, dat is wel een beetje extreem veel imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Sabrac schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:57:
Zo.. goede graaf sessie, in 800 shovels 4x een hard crystal shard, 1x een sharp crystal shard en 1x een 1g ingot (100k silver)
Ik kan eindelijk het eindelijk ook zeggen. 400 shovels, 2 sharp, 2 hard crystals. Eigenlijk allemaal in de eerste 150 shovels nog wel. Haha.

Helaas gisteren ook half in mijn slaap 43 failstacks weggegooid. Zat op de verkeerde character en niet aan het opletten. DUO faalde steeds weer nadat ik TRI had geprobeerd. Van 25 naar 43 stacks. Fuck! - Dus ik d8 ''yolo'' 7 failstacks gemaakt weer geprobeerd en wel DUO wapen. Ik snap er echt niks van. Wat een irritant spel 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op zondag 17 juli 2016 @ 11:45:
[...]

Ik kan eindelijk het eindelijk ook zeggen. 400 shovels, 2 sharp, 2 hard crystals. Eigenlijk allemaal in de eerste 150 shovels nog wel. Haha.

Helaas gisteren ook half in mijn slaap 43 failstacks weggegooid. Zat op de verkeerde character en niet aan het opletten. DUO faalde steeds weer nadat ik TRI had geprobeerd. Van 25 naar 43 stacks. Fuck! - Dus ik d8 ''yolo'' 7 failstacks gemaakt weer geprobeerd en wel DUO wapen. Ik snap er echt niks van. Wat een irritant spel 8)7 .
Ouch :( dat is jammer, zit nu zelf eindelijk op full duo gear met nog iets van 10 weapon stones over.. dus kijken of ik naar 25 kan met failstacks d.m.v. reblath en dan nog ergens magisch 15+ vandaan halen voor 40 stacks om een TRI te proberen...

Kijk er nu al tegen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Wat ik doe is maximaal tot 15 failstacks met reblath (zorg dat je de title AAAAAAH!! aan hebt met failstacking. Bijgeloof ;)?) - En dan op een offhand of andere armor part +10 vandaan halen voor 25. +9 horse shoes hebben ook veel kans om te falen, maar zijn duur met repairs. Ik zou vanaf 35 al TRI proberen. Dit spel is teveel bullshit om die-hard in failstacks te geloven.

En netjes man! Die gear is goed genoeg om in de top guilds te komen. Zal je wel proberen te recruiten als de servers gaan mergen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op maandag 18 juli 2016 @ 00:03:
Wat ik doe is maximaal tot 15 failstacks met reblath (zorg dat je de title AAAAAAH!! aan hebt met failstacking. Bijgeloof ;)?) - En dan op een offhand of andere armor part +10 vandaan halen voor 25. +9 horse shoes hebben ook veel kans om te falen, maar zijn duur met repairs. Ik zou vanaf 35 al TRI proberen. Dit spel is teveel bullshit om die-hard in failstacks te geloven.
Ik heb altijd de title "AAAAAAH" omdat het bij m'n guildnaam past :P hiermee heb ik genoeg enchants gehaald wanneer ik ze wilde halen (DUO liverto met 19 failstacks bijvoorbeeld).

Heb nog wel een offhand liggen die ik naar +15 wil brengen, voor als ik m'n bheg gloves krijg... dus die zou ik desnoods kunnen gebruiken om naar +25 of hoger te gaan. Dan heb ik 3 offhands geleveled..

1 Acc die ik nu gebruik vanwege het ontbreken van bheg.
Total AP: 13 ~ 13
DP: 0
1 AP, ideaal voor PvE
Total AP: 27 ~ 29
DP: 0
1 Evasion / DP, ideaal voor PvP / NodeWars (heeft ook nog eens 2 sockets voor dubbele black spirit crystal)
Total AP: 11 ~ 13
DP: 23
Zit nu op 133 AP en 232 DP (ook dankzij de Ancient Weapon Core die ik gister heb gekregen uit Hashrah dungeon). met de DP offhand zou ik dan op 133 AP en 255 DP zitten... en met de AP offhand op 149 AP en 232 DP... kan nu al niet wachten :D

Zal eens zien hoever ik hiermee kom.. en als de TRI toch faalt, naja, dan maar een alt gebruiken om weer een DUO te maken :)
En netjes man! Die gear is goed genoeg om in de top guilds te komen. Zal je wel proberen te recruiten als de servers gaan mergen :+
Haha, dat gaat niet gebeuren, in dat opzicht loop ik veel te veel met lifeskills te spelen, loop hard achter qua level en skill points. Heb m'n eigen guild met een groep gezellige mensen ^^ alhoewel, mochten die stoppen, dan zou ik zeker overwegen om naar een wat grotere guild over te stappen. Begin PvP toch wel erg leuk te vinden, alhoewel ik nooit de aanstichter al zijn, sla ik wel hard terug :)

[EDIT]

Zal de komende tijd veel in Helm's Post cave te vinden zijn denk ik om de necklace bij de belt te vinden.. af en toe even een golem meepakken, misschien dat ik dan in de buurt van lvl 56 ooit kom :D

[ Voor 37% gewijzigd door Sabrac op 18-07-2016 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Tot hoe laat verwachten jullie de patch deze week? Is dat vaak overdag of komt dat sochtens gewoon online ? Dan plan ik er omheen voor ninja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Ricmaniac schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:23:
Tot hoe laat verwachten jullie de patch deze week? Is dat vaak overdag of komt dat sochtens gewoon online ? Dan plan ik er omheen voor ninja :p
Normaliter is het van 10:00 tot 13:00 (soms 14:00) maintenance.

Gezien er nu wat content bijkomt, verwacht ik 09:00 tot 15:00 of iets dergelijks. Zou er in ieder geval de dag niet voor vrij nemen ;). Dinsdag middag word vaak op de website wel geplaatst van hoe laat tot hoe laat maintenance is.

[ Voor 9% gewijzigd door Sabrac op 18-07-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
Iemand nog tips voor een plek of manier om blackstones te farmen?
Heb wel shards maar geen failstacks.. :D

FYI:
- Scrolls doe ik elke week voor seals/stones
- Daily hunter seal ending quests al gedaan - dus daar ook geen stones meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
Kleaudzak schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:27:
Iemand nog tips voor een plek of manier om blackstones te farmen?
Heb wel shards maar geen failstacks.. :D

FYI:
- Scrolls doe ik elke week voor seals/stones
- Daily hunter seal ending quests al gedaan - dus daar ook geen stones meer van.
Sausan's droppen nog steeds veel stones, maar zie maar eens een groep te vinden die de special deals niet heeft aan staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
PaRaDoX4 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:31:
[...]

Sausan's droppen nog steeds veel stones, maar zie maar eens een groep te vinden die de special deals niet heeft aan staan
Mss keer met de guild gaan en dan dicen/passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Nog 1 dag, dan losgaan met NINJA.. eindelijk. wel jammer van al me life skills maarja :P moeten we maar opnieuw doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Kleaudzak schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:42:
[...]

Mss keer met de guild gaan en dan dicen/passen
Vermoed dat het de komende tijd erg lastig word om een plekje bij Sausans te krijgen met alle XP events en deze week ook nog eens de 5 mil drop bij grinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Manmanman. TRI wilt maar niet lukken. Cursed failstacks. 53 failstacks nu. Meanwhile iemand in de guild krijgt TET kazarka met 54 failstacks. Ik ga ze iig niet meer gebruiken en bewaren voor ... weet ik veel wat haha. Mijn liverto ga ik sowieso niet boven TRI doen. Vindt ik het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
LunaTempesta schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:28:
Manmanman. TRI wilt maar niet lukken. Cursed failstacks. 53 failstacks nu. Meanwhile iemand in de guild krijgt TET kazarka met 54 failstacks. Ik ga ze iig niet meer gebruiken en bewaren voor ... weet ik veel wat haha. Mijn liverto ga ik sowieso niet boven TRI doen. Vindt ik het niet waard.
TRI Liverto met 33 failstacks :) Neem aan dat je wel een Alt klaar hebt met minimaal 20 failstacks om em weer naar duo te brengen na fail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Mwah. Als je al een stuk of 7 keer gefailed hebt maak je je niet meer zo druk om 20 failstacks voor DUO. Ik heb een keer met 7 failstacks DUO gekregen en gisteren met 16 of 17 weer terug naar DUO gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat fail-stacken begrijp ik nog steeds niet helemaal.

Welk kanaal is trouwens het rustigste op Alustin? Dat vraag ik me af voor als ik bijvoorbeeld zou willen farmen of mijn vis wil verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 23:04
Hey jongens, ik heb maandje niet gespeeld, maar ik wil wel weer beetje verder spelen.
Veel dingen veranderd ondertussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LunaTempesta
Santee schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:09:
Hey jongens, ik heb maandje niet gespeeld, maar ik wil wel weer beetje verder spelen.
Veel dingen veranderd ondertussen?
Valencia update. double world size. +20 equipment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Zo, de afgelopen twee dagen bezig geweest om m'n CP wat efficiënter te gebruiken.

Ben nu van 42 workers terug gegaan naar 33. Door het sluiten van enkele nodes die ik niet meer nodig had, kon ik een route aanleggen naar Ancado Inner Harbor.
Hier verkoop ik volgens mijn Mediah / Calpheon timber crates voor een 93 % trade bonus + 130 % sell value (gezien bijna niemand daar verkoopt) en bargain bonus, waardoor het in totaal een 200 % increase word (50k crates verkoopt voor 149k)
In Olvia heb ik een worker met +1 wood crate production, dus in 15 minuten tijd maakt deze er twee :)
Echter was de limiterende factor mijn hout inkomsten.
Heb nu 3x een birch node, 2x een cedar node en 2x een pine node (met nog iets van 45 000 pine op voorraad). Dit zou ervoor moeten zorgen dat de Timber crate worker nagenoeg fulltime aan het werk kan.
Dit zal uiteindelijk resulteren is 8 crates per uur.. of te wel 1.2 mil per uur..
Het enige wat ik hiervoor moet doen is af en toe genoeg hout in elkaar slaan voor de plywood. Ik zou dit makkelijk in wat AFK momentjes kunnen doen.

Dit gecombineerd met m'n investment banks (welke 400k + 200k + 100k + 70k per dag opleveren), m'n Heidel crate productie (welke lang niet zoveel oplevert, maar ook daar heb ik een +1 wood crate worker) m'n grunil armor productie (1 elke 45 minuten a 300k per stuk), steel taritas productie (1 elke 45 minuten a 250k per stuk) en costumes (1 elke 45 minuten a 150-250k per stuk), word dit dus een aardig centje per uur, zonder te grinden.

Om het in een inkomsten per uur te gieten wordt dat dan :

* 42k per uur vanuit de investment banks (het kost namelijk 18 uur voor een worker)
* 1.2 mil per uur voor Calpheon Timber Crates
* 600k per uur voor Mediah Timber Crates (kan helaas niet 100 %, ik mis te veel acacia hout).
* 1 mil per uur vanuit Armors & Costumes.

Dus lekker 2.9 mil per uur, passieve inkomsten (of 2 mil per uur als je de marketcut er af haalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
ja ik moet ook nog steeds eens opzoek naar een goede manier voor inkomsten zonder te grinden.

iemand tips zoals hier bovenstaand voor een procc en gathering noob?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
Sabrac schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 07:46:

* 42k per uur vanuit de investment banks (het kost namelijk 18 uur voor een worker)
* 1.2 mil per uur voor Calpheon Timber Crates
* 600k per uur voor Mediah Timber Crates (kan helaas niet 100 %, ik mis te veel acacia hout).
* 1 mil per uur vanuit Armors & Costumes.

Dus lekker 2.9 mil per uur, passieve inkomsten (of 2 mil per uur als je de marketcut er af haalt).
Ik heb precies dezelfde wood production in Calpheon en Mediah staan en de nieuwe processing outfit helpt daar sterk mee!
In calpheon nu een artisan die crate +2 production heeft O+

Vervoer jij je crates via automatic transport of zelf in een wagon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik ben klaar voor Ninja :D kom maar patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Kleaudzak schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:19:
[...]

Ik heb precies dezelfde wood production in Calpheon en Mediah staan en de nieuwe processing outfit helpt daar sterk mee!
In calpheon nu een artisan die crate +2 production heeft O+

Vervoer jij je crates via automatic transport of zelf in een wagon?
Artisans hebben toch +3 production? (daar waar Professionals +1 hebben).

En ik vervoer de crates van Olvia naar Epheria d.m.v. een Cart.
Daar zet ik ze op de boot naar Ancado (d.m.v. de transport function).

Een beetje van beide dus :)

Heb wel naar de maid outfit gekeken om 's avonds dus tijdens het slapen dit soort dingen te processen, maar om hier nu 25-30 euro voor neer te leggen, vind ik toch iets te veel van het goede :)

[ Voor 13% gewijzigd door Sabrac op 20-07-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Als ik alles naar TRI krijgt moet ik daar ook maar eens naar gaan kijken. Momenteel nog maar 80mil over. Beetje shit aangezien de nightvendor er morgen in zit met boss armor. Maar heb 7 farms die al mijn contribution eten voor shards en een aantal nodes zoals crescent shrine en pirates voor cash en drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:43:
Als ik alles naar TRI krijgt moet ik daar ook maar eens naar gaan kijken. Momenteel nog maar 80mil over. Beetje shit aangezien de nightvendor er morgen in zit met boss armor. Maar heb 7 farms die al mijn contribution eten voor shards en een aantal nodes zoals crescent shrine en pirates voor cash en drops.
Crescent shrine heb ik zelf ook, gezien ik crescent mountains gebruik voor rough black Crystals voor m'n grunil productie :) Heb er alleen nog niet gegrind, hoe is het qua profit daar? (even uitgaande dat je de ring niet krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Slecht. Valencia is over het algemeen gewoon heel slecht voor money. ~1mill per uur ongeveer. Pirates, heb ik gehoord, is ook minder geworden omdat het momenteel ook gewoon erg contested is. Al zal dat op de andere 2 servers misschien wel mee vallen, maar Jordine is erg druk. Ik moet eens goed mijn verschillende storages gaan uitpluizen. Ik heb ook nog een aantal workers op platinum en rough black crystals. Misschien moet ik die materials gewoon verkopen voor een beetje geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Mjah, zelfs op Croxus wil je niet naar Pirate Island voor geld, voorheen was dit nog wel leuk vanwege de Red / Blue Coral (Ear) rings, maar deze zijn hard in prijs gedaald, zijn nog maar 15 % van hun voormalige prijs ongeveer.

Zelf grind ik veel bij de wandering rogues, haal daar zo'n 5 a 10 mil per uur binnen, afhankelijk van hoeveel elites er zijn (forbidden books) en of er een belt dropt ^^.

[ Voor 27% gewijzigd door Sabrac op 20-07-2016 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 08:30
De patch notes zijn er

http://forum.blackdeserto...37-patch-notes-july-20th/

[ Voor 13% gewijzigd door KingHawk op 20-07-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
Veel klachten over P2W :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Yep. Ben er ook niet zo blij mee, maar whatever. Zie wel waar het naar toe gaat.

Eerste roll op Night vendor. Kzarka Amulet 271 mil HAHA. NO THANKS!

*edit*
Ik heb 8k special sunflowers. Hier kan ik ook crates van gaan maken eigenlijk. Helaas heb ik heel mijn connection naar altinova etc weg gehaald voor de farms haha. Maar ik heb ergens nog een storage chest die ik niet echt meer gebruik, dus eens kijken of ik hier wat mee kan doen.

[ Voor 49% gewijzigd door LunaTempesta op 20-07-2016 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Gisteren tijdens het graven even een 10G ingot opgegraven (1 mil silver) eerste keer dat dat gebeurd :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Weet iemand hier het verschil tussen zo'n ninja ster of shuriken? wat beter is om te gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Het is dan eindelijk zover (had al veel eerder kunnen lukken, maar constant afgeleid door andere zaken... maar 4 professions op artisan level :D)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9naqh7a.png
Ricmaniac schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:26:
Weet iemand hier het verschil tussen zo'n ninja ster of shuriken? wat beter is om te gebruiken ?
Enige wat ik zo weet is dat ze ieder aparte abilities tot z'n beschikking hebben, denk dat de keuze dus meer afhangt van welke skills je wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Sabrac schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 20:56:
Het is dan eindelijk zover (had al veel eerder kunnen lukken, maar constant afgeleid door andere zaken... maar 4 professions op artisan level :D)

[afbeelding]

[...]

Enige wat ik zo weet is dat ze ieder aparte abilities tot z'n beschikking hebben, denk dat de keuze dus meer afhangt van welke skills je wilt gebruiken.
ja dat is dus de reden dat ik het vraag haha, ik moet skills kiezen maar stel dat een wapen uiteindelijk beter blijkt dan de andere dan is het zonde van de skills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Ricmaniac schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:56:
[...]

ja dat is dus de reden dat ik het vraag haha, ik moet skills kiezen maar stel dat een wapen uiteindelijk beter blijkt dan de andere dan is het zonde van de skills
Je kan tot lvl 55 gratis je skills resetten, dus lijkt me niet een heel groot probleem :) *tenzij je van plan bent in een keer door te stomen naar lvl 56*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ik heb gezien dat de Ninja's/Kuno's in mijn guild allemaal de shuriken gebruiken.

*edit*

EINDELIJK!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RQ1TBkU.jpg

40 hard crystals, dus als ik zin heb ga ik mn armor naar TRI brengen. Amity game om grunil te krijgen. Geen geld erin gooien, en dan hopelijk soon mijn andere boss armor parts kopen.

[ Voor 61% gewijzigd door LunaTempesta op 22-07-2016 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:09:
Ik heb gezien dat de Ninja's/Kuno's in mijn guild allemaal de shuriken gebruiken.

*edit*

EINDELIJK!
[afbeelding]

40 hard crystals, dus als ik zin heb ga ik mn armor naar TRI brengen. Amity game om grunil te krijgen. Geen geld erin gooien, en dan hopelijk soon mijn andere boss armor parts kopen.
Grats :) ik ben zelf van plan TRI op armor te proberen (vanaf 30-35 stacks) en als ik dan rond de 40+ zit het pas op mn wapen te doen. Produceer genoeg grunil om de reparatie kosten ervan op te vangen.. echter zijn de hard crystals het probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ik heb het met 26 failstacks gedaan :^)
Het was sowieso een beetje een gekke avond. Direct na mij waren er 4 andere guildies, die allemaal al een keer tot boven de 50+ FS waren gekomen voor TRI, ook eindelijk hun wapen TRI kregen. Donderdag is lucky RnG day?

Nu wordt het alle tijd die ik heb bij de nieuwe Fogans door brengen voor de nieuwe relic scrolls. Memory fragments binnen halen, en naar 58 grinden, bijna halverwegen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
DIt weekend m'n eerste TRI pogingen maar gedaan, ongeacht wat ik deed kreeg ik m'n failstacks niet boven de 20.. dus met 20 een PRI poging op m'n offhand gedaan.. die ging (gelukkig) fout.. 22 stacks
Daarna een TRI poging op m'n helm, ook dit ging fout.. 26 stacks. En toen maar een TRI poging op m'n wapen, helaas ook die mislukte.. dus 30 stacks

Ondertussen nu op m'n alt beide weer naar DUO gebracht. Nu nog even wat armor stones verzamelen zodat ik op die alt weer kan failstacken mocht de volgende TRI poging falen :P

In ieder geval begint het opbouwen van stacks langzaam maar zeker.

----

Zo, dat is nog eens geluk, 4x een hard crystal shard, 1x een sharp crystal shard en 1x een 10g ingot in 450 energy :D

[EDIT]

Er is een nieuwe plek voor digging gevonden waardoor je Mythril en andere goede materials kan vinden:

https://www.reddit.com/r/...rmed_vanadium_tit_ingots/

En er gaan geruchten dat je hier de 100g en de 1000g gold ingot kan vinden (alhoewel de kans er klein is, dus geen idee of dit een Troll post was of niet. Gezien er geen bewijs geleverd is, ga ik er vanuit dat het dus een Troll was).

[EDIT #2]

(wat is het hier rustig).

Anyway, het is me dan gelukt, TRI liverto :D met 30 failstacks.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Yj0SzQ3.png

[ Voor 39% gewijzigd door Sabrac op 25-07-2016 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
GZ :) - Wat een maffe gear wel. DUO armor en TRI weapon en dan van die absolute shit accessories haha :P. Tijd om wat witch earrings & MoS PRI te maken :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Moet je ook failstacks voor hebben. Durf te wedden dat sabrac ook allemaal failstacks gebruikt heeft voor +2 of +3 crafting gear.

Heb iets betere accessoires als mainly crafter zijnde. Maar nu lekker op vakantie eerst.

[ Voor 27% gewijzigd door bangkirai op 26-07-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:31:
GZ :) - Wat een maffe gear wel. DUO armor en TRI weapon en dan van die absolute shit accessories haha :P. Tijd om wat witch earrings & MoS PRI te maken :)?
Ik vond het altijd zonde om daar tijd en geld in te steken met het vooruitzicht dat er beter aan zat te komen (Whale earring, Crescent guardian ring etc).

Stak m'n tijd en geld liever in een leuke spaarpot opbouwen (zit momenteel op 800m).
bangkirai schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:53:
Moet je ook failstacks voor hebben. Durf te wedden dat sabrac ook allemaal failstacks gebruikt heeft voor +2 of +3 crafting gear.

Heb iets betere accessoires als mainly crafter zijnde. Maar nu lekker op vakantie eerst.
Ook dat niet eens, was meer een kwestie van geen geld in willen steken :) Ik gebruik al die lifeskill costumes niet eens, de extra experience heb je zodanig weinig aan, neemt voor mij alleen maar onnodige inventory space in :P

-------

Zodra m'n armor allemaal TRI is en m'n nieuwe offhand (niet de acc variant) op TRI zit, dan ga ik wel werken aan het PRI / DUO maken van accesoires, vooral gezien een aantal items hard gedaald zijn in prijs (Red coral rings bijvoorbeeld) zal dit waarschijnlijk als eerste PRI / DUO gemaakt worden.

Witch earring ga ik sowieso geen tijd en geld in steken, MoS misschien, gezien deze toch best makkelijk te farmen zijn en de crescent guardian ringen iets te prijzig zijn op het moment.

[ Voor 5% gewijzigd door Sabrac op 26-07-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Witch earrings is over het algemeen beter dan MoS in late game. Crescent is goedkoper dan whale earring, en 'makkelijker' te krijgen. Whale hunting kost veel tijd, en moet met een groep gedaan worden.

En ontopic van crafting. Ik heb over de laatste dagen 300 special sunflower crates gemaakt, ik moet om de meeste winst te maken de city waar ze gemaakt zijn connecten met iets ver weg en dan verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:24:
Witch earrings is over het algemeen beter dan MoS in late game. Crescent is goedkoper dan whale earring, en 'makkelijker' te krijgen. Whale hunting kost veel tijd, en moet met een groep gedaan worden.

En ontopic van crafting. Ik heb over de laatste dagen 300 special sunflower crates gemaakt, ik moet om de meeste winst te maken de city waar ze gemaakt zijn connecten met iets ver weg en dan verkopen?
Op zich een goed punt, heb sowieso al crescent shrine op lvl 7, dus daar zal ik ook wat vaker gaan grinden.
Ben ook meer in de filosofie dat als ik iets ingame kan verdienen, dat ik dat liever doe dan geld er in te steken.

In ieder geval totdat ik er genoeg van heb, dan gaat er pas geld in :) (vandaag dus nog geen boss armor via de night vendor etc). Zo blijft het spel ook langer leuk voor me.

Crates wil je inderdaad zo ver mogelijk verkopen, maar wat ook belangrijk is, is hoe populair een stad is.
Trent -> Altinova en Trent -> Ancado zijn populaire routes en deze zullen dus bijna nooit boven de 120 % value zitten.

Voor de trade distance bonus, zie:
Afbeeldingslocatie: http://origin.webcdn.theblackdesertonline.net/forum/service_live/monthly_07_2016/Trade-Distance-Chart.png.cbb8c9258b4d6e5b9d737ca200b14a4b.png

Op basis van hoeveel CP het je kost i.c.m. hoeveel distance bonus je krijgt, kan je daarop baseren hoe ver je de route laat gaan :).

Zelf maak ik ze in Olvia / Heidel en zet ik ze in Epheria op de boot naar Ancado

[ Voor 6% gewijzigd door Sabrac op 26-07-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Thanks! Zal eens gaan kijken of ik dat met de 22 CP die ik momenteel heb red.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
Ben ook begonnen met een klein Trade imperium op te zetten. Heb nu 2 Pro Giant Workers op maple timber staan komt samen in Heidel, en rond Velia 2 pro humans op Ash.

Nu kan ik daar crates van maken en die vervoer ik dan naar de andere kant van de wereld? ik maak nu in 2 steden bijna constant crates. wat is het beste: Gewoon opsparen en met volle wagons naar bijv altinova of constant met transport de crates die kant op sturen.

ik vraag me namelijk een beetje af hoeveel je vangt per crate, aangezien het transport ook weer silver kost.

Pagina: 1 ... 21 ... 45 Laatste

Let op:

Het is niet toegestaan om hier guest passes aan te vragen.

Zoek je een guestpass zet je nickname dan op deze lijst, Tweakers die een guestpass willen weggeven kunnen deze dan via een PM verstrekken.