Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb destijds mijn +10 wapen verkocht en een +15 gekocht op de market. simpelweg omdat het goedkoper was.SinergyX schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:48:
Inmiddels 48 gehaald op m'n witch, merk nu wel dat een +7 staff achter begint te lopen om mobs nog enigszins in tempo neer te blijven halen, alleen heb ik nog amper accuracy waardoor een steel dagger nog geen optie is.
Welke staff heb je dan? Basteer neem ik aan gezien je vast lijkt te zitten op +7?SinergyX schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:48:
Inmiddels 48 gehaald op m'n witch, merk nu wel dat een +7 staff achter begint te lopen om mobs nog enigszins in tempo neer te blijven halen, alleen heb ik nog amper accuracy waardoor een steel dagger nog geen optie is.
Ik zat zelf, wel andere class, sorcerer, ongeveer op +12-13 toen ik 48 was. M'n armor zat nog wel lager maar heb geen problemen gehad met snel neerhalen. Na lvl 50 heb ik niet zoveel gegeven om accuracy (wellicht onterecht) maar doe het nu prima met +13 grunil, +15 yuria en pri bares accessories op bijna lvl 52. AP mag wel hoger voor o.a. pvp maar voor grinding is het prima. Volgende stap zijn de wat duurdere accessories zoals witch's earring.
Ik heb zelf overigens altijd force enchant gedaan na wat mislukkingen, kopen is inderdaad goedkoper maar vaak ook lang wachten. Ik speel ook op alustin zoals de tweakers guild maar zie niet vaak de +15 wapens/armor voorbijkomen die ik nodig heb.
[ Voor 12% gewijzigd door Team-RiNo op 10-06-2016 18:35 ]
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Ik heb werkelijk misschien 10 minuten gekeken naar jewelry, dus geen idee welke combo ik daar moet gebruiken. Ik neem aan met een hogere yuria ik wel genoeg acc haal, maar dat is weer zo'n hidden stat.
[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 10-06-2016 19:33 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Je kan ook een groene yuria staff kopen om te gebruiken voor durability repair, daar heb je niet per se een blauwe voor nodigSinergyX schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 19:33:
Nee, ik heb een yuria, maar niet echt geluk in krijgen van weapon stones. Veel armor (wist ik veel dat je durability zakt als je een forced upgrade doet...), maar weinig weapon. Ik heb die blauwe versie met extra crit dacht ik en die zie ik niet snel op de market langskomen.
Ik heb werkelijk misschien 10 minuten gekeken naar jewelry, dus geen idee welke combo ik daar moet gebruiken. Ik neem aan met een hogere yuria ik wel genoeg acc haal, maar dat is weer zo'n hidden stat.
Zodra je 45 bent krijg je dagelijks een boss scroll quest, als je die doet, heb je in no time de blackstones voor +15 gear (ongeveer 3-4 weken boss scolls in een 5 man groep).
Alhoewel +15 gear kopen vaak goedkoper is dan zelf maken, maar dan kan je alsnog groene +15 kopen en dan de grade 2 armor / weapon gebruiken voor guaranteed blauw, of grade 3 armor / weapon grade stones voor een kans op geel, of wachten tot valencia voor grade 4 voor gegarandeerd geel
[ Voor 13% gewijzigd door Sabrac op 11-06-2016 13:05 ]
Ik had 9 yuria staffs gekocht, maar die kon ik dus niet gebruiken om durability op mn Yuria crimson flame weer terug te halen.Sabrac schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:03:
[...]
Je kan ook een groene yuria staff kopen om te gebruiken voor durability repair, daar heb je niet per se een blauwe voor nodig
Dat was dus het probleem, en je kan dus je silver uit je warehouse niet gebruikenMRCL schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 18:24:
Volgens mij moet je dan nog silver bijleggen om het te kunnen repareren.
Voor zover ik weet kan het wel uit je warehouse, anders gewoon vanuit je warehouse in je character stoppenSinergyX schreef op zondag 12 juni 2016 @ 00:16:
[...]
Dat was dus het probleem, en je kan dus je silver uit je warehouse niet gebruiken
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
De checkbox voor storage / warehouse zit op een andere plek bij repair (zal zo ff kijken of ik een screenshot kan maken), maar je kan het zeker wel gebruiken, en anders zoals Team-RNo al zei, ff 50k per keer bij je dragen is ook geen probleem. Is stukken sneller / goedkoper dan blauwe staffs kopen in ieder gevalSinergyX schreef op zondag 12 juni 2016 @ 00:16:
[...]
Dat was dus het probleem, en je kan dus je silver uit je warehouse niet gebruiken
[EDIT]

Dit gebruik ik heel vaak namelijk omdat ik nagenoeg nooit geld bij me draag
[ Voor 12% gewijzigd door Sabrac op 12-06-2016 15:04 ]
Ziet er indrukwekkend uit, maar via de zoekfunctie hier op GOT kan ik geen duidelijkheid vinden... Ook als ik het spel koop staat er (7) dagen speeltijd?
Ja, daarom zat ik dus op dat repair scherm te zoeken ipv m'n inventory schermSabrac schreef op zondag 12 juni 2016 @ 14:56:
[...]
De checkbox voor storage / warehouse zit op een andere plek bij repair (zal zo ff kijken of ik een screenshot kan maken), maar je kan het zeker wel gebruiken, en anders zoals Team-RNo al zei, ff 50k per keer bij je dragen is ook geen probleem. Is stukken sneller / goedkoper dan blauwe staffs kopen in ieder geval
[EDIT]
[afbeelding]
Dit gebruik ik heel vaak namelijk omdat ik nagenoeg nooit geld bij me draag
Ik koop alles vanuit storage, gewicht van silver is irritant, dus meestal maar max 15-20k bij me.
Het spel is sinds 4 maart al uit in EU / NA (al langer in korea en rusland).Knamix schreef op zondag 12 juni 2016 @ 16:50:
Is Black Desert Online al gereleased of..?
Ziet er indrukwekkend uit, maar via de zoekfunctie hier op GOT kan ik geen duidelijkheid vinden... Ook als ik het spel koop staat er (7) dagen speeltijd?
Er is een guest pass waarmee je 7 dagen kan spelen, dus misschien dat je daarna keek qua kopen?
https://www.blackdesertonline.com/shop/GamePass.html
Kan je voor 30 / 50 euro het spel kopen.
Deze komen ook weer met een Guest Pass die je aan een kameraad of bekende kan geven zodat ze het zelf 7 dagen kunnen testen.
[ Voor 9% gewijzigd door Sabrac op 13-06-2016 08:19 ]
Gisteren met een character level 22 aangetikt... door simpel en alleen te vissen...

Gaat wel lekker trouwens, op een avond haal ik gemiddeld ongeveer 4M op met vissen. Al gaat het er net zo snel uit als in. Een blauwe fishing rod (zonder requirements, moet later Epheria nog aanschaffen), fishing boat, gear en food.
Doel is om voldoende inkomen te hebben om +15 gear te kopen en zo mijn character te boosten.
Heb m'n staff al op 11 gekregen en mijn chest-armor op 10, alleen dat awakening van skills hebben de RNG goden weinig zin in, crit-reduce op mob, 10% slow en Hp regen / 5 sec, gelukkig vanuit die explorer pack nog 10 memory fragments, later nog een keertje proberen om die MP-on-hit te krijgen
Gigantische (mogelijke) patch notes. Processing gaat geen energy meer kosten, monsters leveren meer xp op en zijn makkelijker te killen en veel veel meer.
Wiz/Witch hebben nu superarmor tijdens het casten van blizzard.. Geweldig.
Gaat wat worden.
Sarcasme druipt erafLunaTempesta schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:00:
Iedereen super excited door die patchnotes. Ranger, witch/wiz, warrior, berserker... En ik als valkyrie, 2 skills die slightly aangepast zijn. Yay!... geweldig. Berserker was al zo OP gemaakt door die health buff. Nu krijgen ze nog meer health. Meer HP on hit. Meer dmg. Nog meer survivabillity.. Geweldig.
Wiz/Witch hebben nu superarmor tijdens het casten van blizzard.. Geweldig.
Gaat wat worden.
Zelf vind ik de energy drop bij processing jammer, maar goed, snap her ook wel weer, zal alleen even duren voordat de markt zich heeft hersteld.
En de tamer wijzigingen kijk ik wel naar uit
------------
Ook eindelijk maar eens wat geleveled en nu lvl 53 (nog steeds laag, maar ach). Ondertussen terug de top 5 wealth in op m'n standaard channel (Mediah C1) met 250 mil.. maar op Velia C1 is dat 'slechts' plek 10.
Heb nog even te gaan
Sowieso zodra ik 200 mil in altinova heb start ik daar de 200m investment bank, want ach, waarom ook niet, kan er net zo goed iets van geld uithalen
[ Voor 7% gewijzigd door Sabrac op 15-06-2016 22:45 ]
Zie nu dat ik het woordje geweldig wel overtollig gebruikt heb
Maar baal wel een beetje. Bijna iedere class heeft echt een hoop (positive) changes gehad. En valk, wat ik veel speel, krijgt nauwelijks wat.
Helaas voor mij is dat nu juist hetgeen waar ik al m'n geld mee verdienSinergyX schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:06:
An sich alleen bij processing, werken op een cooking/alchemy table kost nog wel. Dus het is enkel de grondstoffen, of het verwerken ervan.
Persoonlijk vind ik het niet zo erg, valks waren juiste een van de classes die m'n tamer echt heel hard neer wisten te halen (naast sorcs). Een stun combo en ik was 80-90 % van m'n health kwijt op 170 DP..LunaTempesta schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 01:02:
[...]
Zie nu dat ik het woordje geweldig wel overtollig gebruikt heb![]()
Maar baal wel een beetje. Bijna iedere class heeft echt een hoop (positive) changes gehad. En valk, wat ik veel speel, krijgt nauwelijks wat.
Warriors / Berserkers kreeg ik zelf niet neer, maar ze deden zelf ook te weinig dmg om me te vermoorden. dus ach, daar heb ik minder moeite mee.
We zullen zien hoe gebalanceerd het is op vrijdag.
Mogelijk omdat ie al gewoon goed was?LunaTempesta schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 01:02:
[...]
Zie nu dat ik het woordje geweldig wel overtollig gebruikt heb![]()
in 1 v 1 is Valk best wel lekker ja. Maar een sorc melt je nog steeds. Defense betekend dan helemaal niks. Een berserker nu maak je ook geen kans tegen omdat je nauwelijks van de grabs kan wegkomen en ivm superarmor jij als valk je geen combo chain kan doen (need knockdown). Meer DPS voor ranger betekend dat je schild ook sneller omlaag gaat. Witch/Wiz hebben nu ook superarmor met blizzard, dus dat ene moment dat je hebt voor je knockdown (omdat ze anders de hele tijd teleporteren) is moeilijk te krijgen nu.
Maar we gaan het gewoon zien. Alle classes krijgen iig weer extra HP, misschien scheelt dat wat op een of andere manier.
Of heb je niet gewoon een full-reset op je skills gekregen?
Die nieuwe armors zijn mooi, ze matches wel erg mooi als set per classe, zag net hele groep rondlopen.
Ik hoorde de rangers in m'n guild er ook over, heeft te maken dat je basic attack nu 'gratis' is, deze had je waarschijnlijk geleveledLunaTempesta schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:49:
Ik heb zojuist 150 free skill points gehad op mijn ranger (lvl 55). Iemand enig idee waar dat vandaan komt? Mijn valk (lvl 56) had niks. En ik hoor van andere mensen ook dat sommige wel en andere niks hebben gehad.
[EDIT] Rare is wel, kan dit niet terug vinden in de patch notes, maar op mn tamer heb ik nu ook max leaf slash, terwijl je deze nooit verhoogd... ach ja, gratis is ook leuk
[ Voor 15% gewijzigd door Sabrac op 17-06-2016 23:03 ]
Geen vaste hotspots, dus het is nu iets lastige om een bepaalde soort vis te vangen.
Maar als je actief gaat vissen met rod of harpoon maak je al snel veel cash.
Hier een screen shot van mij waar ik zo`n anderhalf uur actief heb gevist en ook soms gewoon op een niet hotspot heb rond gehangen.

Nouw lijkt dit niet veel maar het heeft mij toch 2,2m opgebracht. Met een waardige notitie dat harpoon fishing hard verbeterd is.
Er is een topic met 'undocumented' patchnotes, zoals die reform, de basic-attack refund, aantal nieuwe huizen met hoge lvls, en die legendary nogwat stone.Sabrac schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:58:
[...]
Ik hoorde de rangers in m'n guild er ook over, heeft te maken dat je basic attack nu 'gratis' is, deze had je waarschijnlijk geleveleddus krijg je de SP terug.
[EDIT] Rare is wel, kan dit niet terug vinden in de patch notes, maar op mn tamer heb ik nu ook max leaf slash, terwijl je deze nooit verhoogd... ach ja, gratis is ook leuk
Vind het wel wat scheef voor witch/wizard, niemand doet volgens mij punten in staff attack.
Maar met m'n 3 awakening resets toch 4mp/hit gekregen
[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 18-06-2016 14:48 ]
Heb je een link naar deze undocumented topic? kan em zo niet vinden.SinergyX schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:47:
[...]
Er is een topic met 'undocumented' patchnotes, zoals die reform, de basic-attack refund, aantal nieuwe huizen met hoge lvls, en die legendary nogwat stone.
Vind het wel wat scheef voor witch/wizard, niemand doet volgens mij punten in staff attack.
Maar met m'n 3 awakening resets toch 4mp/hit gekregenBasic mana bolt levert nu 2mana op
http://forum.blackdeserto...tchnotes-are-not-completeSabrac schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:33:
[...]
Heb je een link naar deze undocumented topic? kan em zo niet vinden.
Hier staan wat punten in.
Moet zeggen dat ik niet blij ben met die processing energy removal, ik kan nu in 1 dag tijd meer processen dan ik normaal in een kleine week doe. Heb al bijna 12.000 wood gedaan (2400 energy) sinds gisteren.
[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 18-06-2016 23:04 ]
Word ik wakker, start het spel niet ivm "failed to init security". Firewall al uitgeschakeld en er draaien geen andere spellen op de achtergrond
Iemand een oplossing? Geen zin om hem weer voor 7 uur lang opnieuw te downloaden namelijk
http://forum.blackdeserto...-init-security-june-18th/
Core I5 4690k 4.2 Ghz - 8GB DDR3 1600 - Gigabyte Z97MX-Gaming 5 - Sapphire 7870 xt | Steam: Kardet
100M. daar kan ik alleen van dromen op dit moment. Waar haal je het meeste vandaan als ik vragen mag?LunaTempesta schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:05:
UGH. De RnG in dit spel is echt te fucked. 5 keer... 5 keer achter elkaar DUO gefailed. 100mil weg. So close to just uninstalling this game. Bah. Farmen van witch earrings schiet ook niet op. Kopen kan ook haast niet meer.. Bah bah.
Ben dan geen ArtsOfTerror, maar zelf zit ik momenteel op 280 mil (en nog eens 150 mil in investments, dus totaal 430 mil).Cardinal schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:50:
[...]
100M. daar kan ik alleen van dromen op dit moment. Waar haal je het meeste vandaan als ik vragen mag?
Een groot deel haalde ik (helaas niet meer) uit de Marketplace, door items te maken die altijd in trek was en makkelijk te maken zijn. Momenteel lijkt me markt wat verzadigd, waardoor ik er nu wat minder geld aan verdien.
De items die ik maakte waren:
* Pure Copper / Tin / Platinum / Iron / Lead Crystals
* Sturdy Pine / Birch plywood
* Steel Taritas Armor
* Jukeboxes
* Grunil Armor
* Special Dry mane grass
* Strawberry Crates
De crates verkocht ik dan weer in calpheon voor 2 á 3 mil per dag (gegarandeerd, de rest is afhankelijk van de market).
Momenteel heb ik hier Timber crates aan toegevoegd, gezien ik twee workers met +1 in timber crates heb.
Deze crates verkopen voor 50k per stuk, ik kan er 2 per 15 minuten maken, zolang mijn hout toevoer het bijhoud
Voeg hier de trader bonus (130 %), bargain bonus (20%) en distance bonus (35 tot 46 %) eraan toe en je kan bijna 100k per crate halen.
200k per 15 minuten, niet slecht zou je zeggen
----
Geloof dat Arts zijn geld verdient met world bosses, liverto's en grinden (Correct me if i'm wrong), daar waar ik het verdien vanuit life skills.
[EDIT]
Belangrijke side note, de server waarop je speelt is enorm bepalend voor hoeveel geld je vanuit je life skills haalt. Zelf speel ik op Croxus, welke de kleinste populatie heeft, het is voor mij erg lastig om heel veel geld te verdienen. Als ik streams vanuit Jordine bekijk, zijn de Marketplace prijzen ongeveer 20-30 % hoger.
Je zal op een drukkere server dus makkelijk geld verdienen met life skills (meer supply / demand), maar lastiger qua grinden (meer competitie tijdens het grinden).
[ Voor 16% gewijzigd door Sabrac op 20-06-2016 16:10 ]
Ik hoorde ook ergens dat candles meer licht geven dan chandliers (iets van 5x zoveel), is misschien een alternatief zodat je op je normale settings kan spelenSinergyX schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:26:
Elke keer gezeur met amper wat te zien in mijn huisjes, vond die chandeliers wat duur, wat blijkt.. gewoon je graphics op low/very low zetten, dan wordt volgens mij schaduw ook uitgezet en je hebt gewoon een continue zichtbaar huisje
Heb zelf altijd een lantern bij me, dus merk het nooit, pas als anderen mn woning inkomen dan zien ze niets zonder lantern.
In tegenstelling tot Sabrac, wat hij eigenlijk al zij, doe ik vrij weinig met het crafting gedeelte van BDO. Nu moet ik zeggen dat ik sinds 2 weken wat minder geluk heb bij de world bosses. Maar over het algemeen kan ik daar redelijk veel geld mee verdienen. Daarbij komt dat ik een week of 2, 3 keer per week bij pirate island was. Daarbij had ik in 4-5 uurtjes toch a snel 20 mil gemaakt. Nu heb ik momenteel redelijk veel tijd om te spelen. Maar als je minder tijd hebt zijn de opties van Sabrac denk ik beter.Cardinal schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:50:
[...]
100M. daar kan ik alleen van dromen op dit moment. Waar haal je het meeste vandaan als ik vragen mag?
//
Vandaag onze eerste node gewonnen. Helaas gisteren moeten afleggen tegen 3 andere guilds. Nadeel van in de top 3 zitten, iedereen is tegen je
[ Voor 12% gewijzigd door LunaTempesta op 20-06-2016 23:43 ]
Heb helaas geen oplossing voor je (200Mbit hier dus is voor mij zo gedaan)Knamix schreef op zondag 19 juni 2016 @ 08:53:
Leuk dit... Net BDO gekocht, nacht laten downloaden (15Mbit internet hier:/ )
Word ik wakker, start het spel niet ivm "failed to init security". Firewall al uitgeschakeld en er draaien geen andere spellen op de achtergrond
Iemand een oplossing? Geen zin om hem weer voor 7 uur lang opnieuw te downloaden namelijk
Maar ik kan je wel vertellen dat als je de Tweakers guild wil joinen kan je het beste even een Discord Account maken en de tweakers discord joinen. hier zie je makkelijk wie jou kan toevoegen en ook hier kan je makkelijk met de andere leden communiceren (misschien heb je dit al gevonden misschien niet
Je kan deze link gebruiken om deel te nemen aan de channel (Deze link is vanaf het moment van schrijven 24u geldig)
Verder spelen wij op server Alustin en nemen over het algemeen Valencia A1 als vaste channel.
Succes!
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Maakt het mij niet uit, ik ben alles aan het opsparen (heb mn vaste inkomen van bier), heb nu denk tegen de 40.000 wood al verwerkt
Denk dat ik mijn imperium ga uitbreiden en nog meer workers op wood ga zetten.
Inderdaad, ben zelf qua inkomsten van 50 % processing, 20 % workshops (armors making, clothing mills, jukeboxes), 25 % crates, 5 % grinding (ik grind nooit) naar 20 % processing, 20 % workshops, 55 % crates, 5 % grinding gegaan.SinergyX schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:42:
Prijzen zijn hard gekelderd sinds die free-energy processing, maple plywood ~4-5k, pine dacht ik 6k, nee het zal weinig impact hebben zeggen ze dan
Maakt het mij niet uit, ik ben alles aan het opsparen (heb mn vaste inkomen van bier), heb nu denk tegen de 40.000 wood al verwerktInmiddels professional 6 aangetikt op m'n nieuwe character (begonnen op apprentice), dus nu ook procs op direct plywood.
Denk dat ik mijn imperium ga uitbreiden en nog meer workers op wood ga zetten.
Al mijn hout gaat momenteel naar crates en met 2 workers met +1 wood crates, die het in 15 minuten doen, gaat dit ontzettend hard.
Ik verdien nog steeds wel aardig wat (zat gisteren op #3 wealth op de main channel), maar het gaat wel een tikkeltje langzamer gezien ik meer hout nodig heb
[ Voor 5% gewijzigd door Sabrac op 21-06-2016 12:59 ]

Grats. Hoeveel cron stones had je nodig? Hoorde ergens dat het aantal gelijk is aan de waarde van de item. Wat inhoud dat het 35 stones waren?LunaTempesta schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:08:
Aangezien die rot DUO iedere keer maar niet lukt. En ik ongeduldig werd met het wachten op een 3de tree spirit belt, ben ik er maar voor gegaan. En gelukkig gelukt. Had wel cron stones gebruikt, durfde het anders niet aan.
[afbeelding]
Yep, 37 stones in dit geval. Dat klopt idd dus. Voor een normale pri witch of mos zou ik het niet doen. Die kan je toch wel farmen. Tree spirit belt is veel moeilijker.Sabrac schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:26:
[...]
Grats. Hoeveel cron stones had je nodig? Hoorde ergens dat het aantal gelijk is aan de waarde van de item. Wat inhoud dat het 35 stones waren?
*edit 23/6*
Eindelijk gelukt ook met de DUO witch!

[ Voor 30% gewijzigd door LunaTempesta op 23-06-2016 00:26 ]
Gisteren weer eens gaan vissen om wat geld binnen te harken. Was vreemd, waar ik in het begin bijna geen hotspots kon vinden, had ik later de ene na de andere, waar ik een hotspot zelfs heb moeten verlaten omdat zowel mijn boot als inventory compleet vol zaten.
Overigens heb ik nog nooi echt fishing gedaan. Als ik weg ben voor een aantal uurtjes ofzo ga ik altijd in mn residence/bed liggen om energy terug te krijgen. Vooral gathering en node lvls kosten gewoon veel energy.
Ik probeer ook zoveel mogelijk de wordbosses te doen. Heb zn idee dat de droprates van liverto's omhoog zijn gegaan voor worldbosses. Nou doe ik ze vooral voor boss armor, wat een vervelende opgaven is. Tot ik toenet bheg deed, en mn drop oppakte ha ha!

Oe, lekker, gratsLunaTempesta schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:23:
Mja ik speel momenteel wel iets te veel. Bijna afgestuurd dus heb het niet zo druk. Job hunting mostly atm.
Overigens heb ik nog nooi echt fishing gedaan. Als ik weg ben voor een aantal uurtjes ofzo ga ik altijd in mn residence/bed liggen om energy terug te krijgen. Vooral gathering en node lvls kosten gewoon veel energy.
Ik probeer ook zoveel mogelijk de wordbosses te doen. Heb zn idee dat de droprates van liverto's omhoog zijn gegaan voor worldbosses. Nou doe ik ze vooral voor boss armor, wat een vervelende opgaven is. Tot ik toenet bheg deed, en mn drop oppakte ha ha!
[afbeelding]
Deed vanmiddag mn eerste worldboss (als een lvl 53 tamer 106 ap / 183 dp).
Was veel te crowded, vergeten settings omlaag te doen, dus een beetje lag.. twee keer dood gegaan, 400k aan gems kwijt en 200k aan loot gekregen
[ Voor 15% gewijzigd door Sabrac op 23-06-2016 17:31 ]
Met 183 DP moet je toch redelijk kunnen overleven. Welke world boss deed je? het is jammer dat we andere server zitten, anders had ik je makkelijk alle moves van de worldbosses uit kunnen leggen. Met ranger ging ik vrijwel nooit dood. En nu met valk ook helemaal niet.Sabrac schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:29:
[...]
Oe, lekker, gratskan je in ieder geval daar je geld nu in dumpen qua memory fragments
Deed vanmiddag mn eerste worldboss (als een lvl 53 tamer 106 ap / 183 dp).
Was veel te crowded, vergeten settings omlaag te doen, dus een beetje lag.. twee keer dood gegaan, 400k aan gems kwijt en 200k aan loot gekregendenk dat ik world bosses nog maar wat langer parkeer, tot ik 55 or 56 ben ofzo.
Mudster heeft 2 sterke aanvallen:
1. 'Wiggle' - hierbij beweegt hij even heen en weer en gaat dan direct onder de grond, waarna er allemaal spikes komen om hem heen die je vrijwel altijd dood maken.
2. Een long ranged attack, waar je als melee niet echt bang voor hoeft te zijn, maar andere classes wel hard hit.
Bheg:
1. Hij doet een 'roar' wordt rood en gaat daarna om hem heen slaan voor een bepaalde tijd.
2. Hij doet een langere roar waarbij random mensen om hem heen gehit worden.
(De andere 'basic' attacks van bheg hitten niet meer zo hard).
Treespirit:
1. Smash attack, met both arms up, slaat hij op de grond. Deze hit het hardst, maar moet genoeg tijd geven om achter hem te gaan staan.
2. Een AoE stun attack, doet zn armen in de grond en wordt volgensmij ook rood.
3. De adds die tree spirit spawned hitten redelijk hard.
4. De 'stone throwing' is ook enorm shit, maar hit over het algemeen vaak alleen de ranged classes.
Rednose.. tja die is gewoon shit. Overslaan, niet doen. Dropt wel rednose armor, maar je wilt toch tree spirit armor uiteindelijk. Rednose is ook het minst te voorspellen en hit op een of andere manier vaak het hardst. Weet niet of hij weer te stunnen is zoals op het begin.
Zoals ik zei, vergeten de settings omlaag te doen, dus ik zag geen enkele animatie van de boss, word dan lastig ontwijkenLunaTempesta schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:56:
[...]
Met 183 DP moet je toch redelijk kunnen overleven. Welke world boss deed je? het is jammer dat we andere server zitten, anders had ik je makkelijk alle moves van de worldbosses uit kunnen leggen. Met ranger ging ik vrijwel nooit dood. En nu met valk ook helemaal niet.
Maar het was mudster, ging over het algemeen ook goed, alleen twee keer dus in een high dmg move terecht gekomen
[EDIT]
De tree spirit / bheg moves had ik inderdaad d.m.v. scrolls al wel geleerd, Mudster was echter totaal nieuw voor me
[ Voor 19% gewijzigd door Sabrac op 23-06-2016 18:26 ]
Is helaas niet gelukt.....
ik ben er zelf helaas niet bij geweest maar op het moment zijn we met te weinig actieve spelers om hier effectief aan deel te kunnen nemen.
Ik denk dat als:
-Er een paar maanden verstreken zijn en de node conquest niet meer zo HOT is dat we wellicht een kans maken.
- We net zoals de andere nederlandse guilds moeten overstappen op de Engelse taal om meer leden te werven.
- Proberen samenwerking te verkrijgen tussen de andere nederlandse guilds (is er nog maar 1 op alustin geloof ik)
Ik heb niet de ambitie om ons grootste kenmerk (nederlandse taal) meteen overboord te gooien voor de guild/node wars, maar ben wel benieuwd wat jullie denken.
Ik zelf laat dan liever de wars achter tot we in aanmerking komen
want mee doen en gezelligheid is toch beter als winnen *wink* *wink* (inside joke)
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Op Croxus zie ik ook heel veel nederlandse guilds verdwijnen, maar er zijn nog steeds twee of drie met 70+ members. De grootste van de guilds (of voormalig grootste) is de afgelopen week van 100 man naar 30 gegaan. Dus ik weet niet zo wat daar gebeurd is.PaRaDoX4 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:16:
Gister heeft de guild een poging gedaan tot een Node overname.
Is helaas niet gelukt.....
ik ben er zelf helaas niet bij geweest maar op het moment zijn we met te weinig actieve spelers om hier effectief aan deel te kunnen nemen.
Ik denk dat als:
-Er een paar maanden verstreken zijn en de node conquest niet meer zo HOT is dat we wellicht een kans maken.
- We net zoals de andere nederlandse guilds moeten overstappen op de Engelse taal om meer leden te werven.
- Proberen samenwerking te verkrijgen tussen de andere nederlandse guilds (is er nog maar 1 op alustin geloof ik)
Ik heb niet de ambitie om ons grootste kenmerk (nederlandse taal) meteen overboord te gooien voor de guild/node wars, maar ben wel benieuwd wat jullie denken.
want mee doen en gezelligheid is toch beter als winnen *wink* *wink* (inside joke)
Zelf ben ik dan guildleader van een internationale guild, voor casuals
Recruitment is echter enorm traag en gisteren zijn we benaderd door een andere guild met 6 actieve mensen om te gaan mergen. Zit hier nu dus erg over na te denken. Een guild met 15 actieve members zal qua node wars nog niet genoeg zijn, maar we kunnen in ieder geval al veel meer dan dat we voorheen kunnen.. uitgaande dat de 2 guilds bij elkaar passen.
Dit gisteren ook aan de guild voorgelegd en eens kijken of we binnenkort tot een conclusie kunnen komen, we zitten momenteel op een paar gedachtes:
1) Merge request afwijzen, gewoon lekker met z'n 8 a 9'en doorgaan en blijven recruiten
2) Een 'afgevaardigde' sturen, een persoon die gaat kijken hoe de guild is, of het wat is.. en op basis hiervan een besluit vormen
3) In plaats van dat wij hun joinen, het andersom doen.. gezien we momenteel een voordeel in aantal members hebben en mogelijk meer guild skills (daarentegen, het aantal is nog zodanig laag dat met een beetje activiteit men dat zo inhaalt).
We zullen zien
Nederlands of Engelstalig maakt mij niet uit - maar ik zou het wel leuk vinden om alle content te zien!PaRaDoX4 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:16:
Meer Nederlandse leden gaan we in ieder geval niet krijgen denk ik..
--
Gisteren 5 uurtjes op pirate island geweest om te grinden. ~32mil gemaakt. En op lvl 56 toch bijna 20% gekregen.
Verwijderd
Dit weekend me ook eindelijk eens ingezet om lvl 54 te worden, wat gear upgrades gekregen en aardig wat geld binnengehaald (ongeveer 10-12 mil aan items in 1,5 uur tijd bij de wandering rogues.. de elites zijn zo simpel en heb de books nu toch nodig).
Ook een liverto gekocht.. deze is nu +12, maar het geluk zit me niet mee... zit op 26 failstacks richting +13.. dus deze bewaar ik voor +15 en ga ik opnieuw failstacken op een alt. helaas hierdoor wel veel durability verloren, dus de forbidden books van de elites komen me wel goed uit
In ieder geval nu 109 ap / 188 dp met 2191 health op lvl 54
Begin in de battlefield steeds makkelijker mensen neer te halen
En idd Sabrac, 188DP is een mooi nummer! Was jij ook valkyrie?
--
Pirate island is overigens sinds laatste (NPC/Mob) patch weer makkelijker geworden. EXP lijkt ook wel meer. Ik ben in 4 dagen van 56 (30%) naar lvl 57 gegaan. Een avond bij pirates (+/-5uur) kan met een beetje goede drops 30mil binnenhalen. En je zit altijd wel boven de 20mil. - Hoor veel mensen zeggen dat je solo nog meer kan verdienen, maar moet je wel een beetje goede keer hebben.
Nee, een Tamer.. ik mis dus de passives die een Valk heeft voor de +DR en +HP, maar vind momenteel de defensive tamer echt heerlijk spelen.LunaTempesta schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:37:
En idd Sabrac, 188DP is een mooi nummer! Was jij ook valkyrie?
Momenteel nog wel met een ACC offhand, maar zodra ik mijn liverto + ancient guardian core / seal heb, ga ik over naar een Krea offhand. Deze voorziet dan nog meer DP (+19 DP) en meer AP +Health (vanwege de 2 gem sockets, als je hier de black spirit Crystals in stopt) en meer evasion.
Hierdoor zal m'n survivability enorm stijgen, waardoor ik op 200+ DP uitkom.. maar dat is iets voor later
Daarnaast word het eens tijd om naar PRI accessoires te kijken zodra m'n liverto op +15 zit
[ Voor 14% gewijzigd door Sabrac op 28-06-2016 16:37 ]
Whale hunting is in.
50% more to explore.
500+ quests.
rip time
Ow dear, ik heb Mediah nog niet eens op de kaart.LunaTempesta schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:51:
50% more to explore.
Belangrijk om dus dit niet te missen als je een gratis pet wilt
Ohh yes, i must have this!Sabrac schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:25:
With this update, players will also be able to earn a special pet by logging in daily. The penguin will reduce AFK fishing times and help you loot defeated enemies.
Belangrijk om dus dit niet te missen als je een gratis pet wilt
Maar dat moet op zich ook nog wel redelijk te doen zijn paar dagen achter elkaar inloggen.
Zal wel net zoals die vogel gaan.
Maar hier zit toch niet de nieuwe 'crafting' in? Ben lekker aan het stockpilen met al mn wood en shards, maar nog onduidelijk waar nu zoveel materials in gaan zitten dat processing geen energy meer kost.LunaTempesta schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:51:
Valencia toch morgen. Okay.
Whale hunting is in.
50% more to explore.
500+ quests.
rip time
Prijzen zijn namelijk nog verder gezakt, is gewoon niet leuk meer.
Die ga ik vanmiddag eens lezen zodra ik klaar ben met werken.
Vraagje alvast, klopt het dat je een week pass krijgt om iemand uit te nodigen en indien ja, heeft iemand een pass over? Excuses mocht vanmiddag bij het teruglezen blijken dat deze vraag niet gesteld mag worden.
Lijkt me overigens heerlijk om weer een MMO in te duiken welke op sommige punten duidelijk afwijkt vand e geijkte paden, zeker omdat er nog 3-5 vrienden op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Eerst meer onderzoek doen, en dan eventueel een poging doen om de game aan te schaffen
Ik heb volgensmij nog een guest pass over. Aangezien ik mij vrienden nooit zo ver heb kunnen krijgen om het ook maar te proberen.Ngangatar schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:19:
Gisterenavond tegen deze game aangelopen en na het lezen van een berg aan reviews, reacties etc op allerlei gamesites dacht ik, ik ga eens op tweakers kijken of er al een topic over is. En ja hoor, alweer 40 pagina's aan reacties.
Die ga ik vanmiddag eens lezen zodra ik klaar ben met werken.
Vraagje alvast, klopt het dat je een week pass krijgt om iemand uit te nodigen en indien ja, heeft iemand een pass over? Excuses mocht vanmiddag bij het teruglezen blijken dat deze vraag niet gesteld mag worden.
Lijkt me overigens heerlijk om weer een MMO in te duiken welke op sommige punten duidelijk afwijkt vand e geijkte paden, zeker omdat er nog 3-5 vrienden op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging.
Momenteel kan je in 7 dagen vrij snel lvl 50+ worden (het punt waar alles pas een beetje begint.) Nu komt vandaag de grootste update voor de game uit welke een stuk land toevoegt dat zo groot is als wat we al hadden, maar dit is lvl 55+ dus daar hoef je nog niet zorgen om te maken. Dit werkt alleen maar in je voordeel als je speelt omdat de andere plekken om te grinden en farmen dan wat minder druk zijn.
Black Desert is een MMO die casual gespeelt kan worden, maar wel echt veel tijd kost om goed te worden. Het is een MMO die soms erg vervelend en hardcore kan zijn omdat er zoveel elementen op geluk berusten. Wat je overigens wel terug zult lezen op bepaalde paginas hier haha.
Ik zou even goed nadenken hoe je het spel wilt gaan spelen als je het gaat proberen. Aangezien 2 van de 3 EU server redelijk empty zijn in vergelijking met de andere (Jordine is het drukst).
Geweldig, dat zou ik zeer relaxed vinden. Bah, nu wil ik naar huisLunaTempesta schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:03:
[...]
Ik heb volgensmij nog een guest pass over. Aangezien ik mij vrienden nooit zo ver heb kunnen krijgen om het ook maar te proberen.
Momenteel kan je in 7 dagen vrij snel lvl 50+ worden (het punt waar alles pas een beetje begint.) Nu komt vandaag de grootste update voor de game uit welke een stuk land toevoegt dat zo groot is als wat we al hadden, maar dit is lvl 55+ dus daar hoef je nog niet zorgen om te maken. Dit werkt alleen maar in je voordeel als je speelt omdat de andere plekken om te grinden en farmen dan wat minder druk zijn.
Black Desert is een MMO die casual gespeelt kan worden, maar wel echt veel tijd kost om goed te worden. Het is een MMO die soms erg vervelend en hardcore kan zijn omdat er zoveel elementen op geluk berusten. Wat je overigens wel terug zult lezen op bepaalde paginas hier haha.
Ik zou even goed nadenken hoe je het spel wilt gaan spelen als je het gaat proberen. Aangezien 2 van de 3 EU server redelijk empty zijn in vergelijking met de andere (Jordine is het drukst).
Ik ben 19 jaar geleden begonnen met Ultima Online en ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind om ergens aan te kunnen beginnen waar ik niet weer aan het handje genomen ga worden en waar ik uren in kan gaan vissen ^^.
En RNGesus, ja, daar vloek ik regelmatig op om vervolgens 2 uur lang de beste vrienden met hem of haar te zijn.
Zou je ajb willen kijken of je die pass nog hebt? En wat adviseer je, drukkere of minder drukke server, meestal kies ik voor populated servers om dan de rustiger gebieden op te zoeken
Ik vind dit juist de MMO waar level (afhankelijk waar je je op focused) juist minder belangrijk is. Ik heb pas 1 character op lvl50, de rest dobbert ergens 20-30 rond en vermaak me nog elke dag, het is 1 van de zeer weinige MMO's waar craften een hobby an sich is en elk level of rank je wel iets kan maken.LunaTempesta schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:03:
Materials gatheren, mobs killen voor stacks, zut van A naar B brengen, je workers imperium bijhouden, dailies voor je life skills, zoveel te doen zonder 50 te zijn
Ja ik heb nog een guest pass. Maar ivm maintenance momenteel kan ik hem niet claimen. Als ik er aan denk zal ik hem vandaag zsm via een PM naar je toe sturen.Ngangatar schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:08:
[...]
Geweldig, dat zou ik zeer relaxed vinden. Bah, nu wil ik naar huis.
Ik ben 19 jaar geleden begonnen met Ultima Online en ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind om ergens aan te kunnen beginnen waar ik niet weer aan het handje genomen ga worden en waar ik uren in kan gaan vissen ^^.
En RNGesus, ja, daar vloek ik regelmatig op om vervolgens 2 uur lang de beste vrienden met hem of haar te zijn.
Zou je ajb willen kijken of je die pass nog hebt? En wat adviseer je, drukkere of minder drukke server, meestal kies ik voor populated servers om dan de rustiger gebieden op te zoeken.
Haha precies zo werkt RnG. In dit spel is het vaak wel een week lang schelden (of langer, inmiddels al bijna 3 maanden om 1 wapen te krijgen wat maar van 1 world boss dropt die 1 keer in de 1-2 dagen spawned). Zo heeft het beste armor in dit spel maar een 0.3% drop chance als ik het mij goed herinner. Nu gaan er wel andere manieren komen om dit soort spul te krijgen door middel van een speciale merchant die in de nacht kan spawnen. Anyway dat is endgame content.
Wat betreft de servers. Ik speel op Jordine wat de drukste server is (dus meeste pvp, wars en competitie). Maar de meeste tweakers spelen op een andere server, en runnen samen een guild. Een serve merge zal ooit wel een keer komen, maar geen idee wanneer. Als je echt de PvP kant op wilt gaan raad ik aan om Jordine te nemen. Wil je graag wat meer casual met vrienden spelen, dan maakt het allemaal niet zoveel uit.
Klopt er is mega veel PvE stuff te doen in dit spel. Maar wil je mee met de rest in PvP moet je toch wel 55+ zijn. Ik ben helemaal niet van de PvE/crafting etc dus ik heb dat nooit zo gedaan. Heb momenteel een 57 valkyrie en een 55 ranger. Tegen mijn valk kunnen maar weinig mensen op. Maar ik merk wel dat af en toe wat PvE stuff doen wel loont, zo moet je voor de node wars bepaalde dingen craften om je fort te bouwen, en dat had ik dus helemaal niet haha.SinergyX schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:12:
[...]
Ik vind dit juist de MMO waar level (afhankelijk waar je je op focused) juist minder belangrijk is. Ik heb pas 1 character op lvl50, de rest dobbert ergens 20-30 rond en vermaak me nog elke dag, het is 1 van de zeer weinige MMO's waar craften een hobby an sich is en elk level of rank je wel iets kan maken.
Materials gatheren, mobs killen voor stacks, zut van A naar B brengen, je workers imperium bijhouden, dailies voor je life skills, zoveel te doen zonder 50 te zijn
Maar dit is idd een spel waar je enorm veel uur meer zoet bent, no matter which route you take.
Ik zit nog op het werk dus ik kan toch nog niet aan de gang, heel erg bedankt iig. De keuze voor de server zal ik nog ff in ons groepje bespreken.LunaTempesta schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:32:
[...]
Ja ik heb nog een guest pass. Maar ivm maintenance momenteel kan ik hem niet claimen. Als ik er aan denk zal ik hem vandaag zsm via een PM naar je toe sturen.
Haha precies zo werkt RnG. In dit spel is het vaak wel een week lang schelden (of langer, inmiddels al bijna 3 maanden om 1 wapen te krijgen wat maar van 1 world boss dropt die 1 keer in de 1-2 dagen spawned). Zo heeft het beste armor in dit spel maar een 0.3% drop chance als ik het mij goed herinner. Nu gaan er wel andere manieren komen om dit soort spul te krijgen door middel van een speciale merchant die in de nacht kan spawnen. Anyway dat is endgame content.
Wat betreft de servers. Ik speel op Jordine wat de drukste server is (dus meeste pvp, wars en competitie). Maar de meeste tweakers spelen op een andere server, en runnen samen een guild. Een serve merge zal ooit wel een keer komen, maar geen idee wanneer. Als je echt de PvP kant op wilt gaan raad ik aan om Jordine te nemen. Wil je graag wat meer casual met vrienden spelen, dan maakt het allemaal niet zoveel uit.
Veel plezier met de nieuwe expansion en geef RNGesus een knuffel.

Het is een heerlijke game om te spelen. Helaas was het uiteindelijk toch niet helemaal mijn MMO ( ik miste een verhaal zoals bijvoorbeeld ESO of SWTOR) maar ik heb wel erg genoten.
FUMES et CARNES
Lol, was al 3 kwartier kwijt aan character creation....Iusedto schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:09:
Geniet er maar lekker van
Het is een heerlijke game om te spelen. Helaas was het uiteindelijk toch niet helemaal mijn MMO ( ik miste een verhaal zoals bijvoorbeeld ESO of SWTOR) maar ik heb wel erg genoten.
Echter, nu ik wil inloggen zie ik compleet andere servers, Uno, Orwen en Edan? Ik vermoed dat ik in een andere zone zit maar hoe kom ik hier weer vandaan?
Ik had al zo'n vermoeden maar kon het niet vinden in de settings. Maar inderdaad, in de launcher zit ook een instellings button, thanks!Cardinal schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:16:
Ik vermoed dat je region is aangepast naar de US. In de launcher zou je deze moeten kunnen aanpassen.
Zeer netjesLunaTempesta schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:57:
Zo man, al die zieke mensen die al TRI kzarka weapons hebben gekregen met de nieuwe enchantements. Damn. Even genoeg geupgrade voor vandaag, heb nog wat failstacks over (35+) en nog de wat van de nieuwe stones. Dus alles DUO krijgen is niet zo ver weg gelukkig. Tedious job wel weer, maarja.
[afbeelding]
Nu maar wat meer gatheren om meer steentjes te vergaren
Kan daarnaast ook nog de limited battlefield in, als ik 3 items vervang met Yuria items (ring, amulet en belt).
Met die items zit ik op 105/195 (en dus een stuk of +10 human dmg). Wel grappig om dan in je eentje in een groep van 5 te springen, 2 te vermoorden en nog op tijd te kunnen ontsnappen
Ik doe de battlefield zelf niet zo veel. Hoewel ik PvP erg leuk vindt, is het gewoon veel te chaotisch met 30 v 30 mensen. Hoop dat er ooit een 5 v 5 of 10 v 10 uitkomt. Helaas moet ik het wel gaan doen voor de seals om betere crystals te krijgen.
Btw, de human dmg die op yuria items zit werkt volgensmij niet in PvP (altans dat is wat mij verteld is).
Heb zojuist heel mijn armor DUO gekregen. Hierbij ga ik het even laten tot ik weer ~200 mil heb ofzo haha. 159 AP - 238 DP. Ruim voldoende om makkelijk door valencia heen te rennen.
1e twee dagen met de Tammer class waren geweldig. Mooie omgevingen, goed vechtsysteem.
Bij lvl 20 begon een en ander me tegen te staan aan de class
- Pet bleek geen pet te zijn, maar meer een soort van spel en moest continue opnieuw worden gebruikt
- Mount systeem. Uiteindelijk maar gekozen om zaken lopend te gaan doen.
Daarna nog even een Ranger aangemaakt. Speelt wel weer wat meer als een traditionele hunter, maar moet even kijken of ik zin heb om voor plezier met een ander character verder te gaan.
Ben zelf een tamer en ik snap je pet probleemHenkje.doc schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 05:47:
afgelopen paar dagen met Black Desert online kennis gemaakt.
1e twee dagen met de Tammer class waren geweldig. Mooie omgevingen, goed vechtsysteem.
Bij lvl 20 begon een en ander me tegen te staan aan de class
- Pet bleek geen pet te zijn, maar meer een soort van spel en moest continue opnieuw worden gebruikt
- Mount systeem. Uiteindelijk maar gekozen om zaken lopend te gaan doen.
Daarna nog even een Ranger aangemaakt. Speelt wel weer wat meer als een traditionele hunter, maar moet even kijken of ik zin heb om voor plezier met een ander character verder te gaan.
Daarnaast zijn er bepaalde abilities die ervoor zorgen dat je Heilang een eigen ability doet. Hierdoor kan je erg leuke combo's maken die veel damage doen, of ervoor zorgen dat jij minder damage krijgt
Later in het spel wil je sowieso wel een paard gebruiken. De wereld is zodanig groot dat als je alles te voet zou doen, dat je denk ik wel een uur bezig bent.
[ Voor 8% gewijzigd door Sabrac op 01-07-2016 09:33 ]
Voor iedere class in dit spel geld, speel tot lvl 50 op zn minst. Is 2 dagen focusses op alleen maar lvl'en, en dan heb je een veel beter idee van wat je te wachten staat. Ranger is naar mijn mening de moeilijkste class om in PvP te masteren. Momenteel volgens veel wat zwak, maar gaat met awakening sterk (of vooral snel) worden.
Een mount is super handig. Een langzame tier 1 of tier 3 mount doet misschien niet veel, maar als je een tier 6 krijgt en goede skills hebt gaat het zoveel sneller. Ik ben in 5 minuten makkelijk van Heidel naar Altinova met een 145% speed paard.
Ik heb zelf juist het omgekeerde, kan op mn tamer bijna alle classes wel 1v1 aan.. maar valks zijn echt onmogelijk voor me. Krijgen zodanig weinig dmg door een shield.. hebben een ranged stun met een combo waardoor ik in 4-5 hits neer ben en ook al val ik ze van achteren aan, dan lijkt het net alsof er niets af gaat.LunaTempesta schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:05:
Tamers zijn sterke classes. In PvP gaat de pet best veel voor je doen. De stuns die je pet heeft zorgen vooral in 1 v 1 ervoor dat je een van de sterkste classes bent. Een goede tamer met equal gear als ik heb kan ik vaak toch niet aan. Vooral omdat ik als melee class naast de tamer (en dus pet) moet staan, en zodra ik mijn combo wil doen en de tamer zelf is knocked down, komt de pet met een stun.
Maar het spel bevalt dusdanig goed dat ik net de game heb aangeschaft, dus nog bedankt voor de passes, ook namens BDO finance department
Ja, maar zodra een tamer met 140-150+ AP komt (Zal nu alleen maar hoger zijn) was het echt irritant. Nu heb ik tegen denk ik 3 van de bestere tamers op onze server gevochten (nadeel van in top 3 guild zitten, no rest at all). Deze lopen rond met 2 part boss armor enzo. Kan ik 1 v 1 echt heel weinig tegen beginnen. Zodra ik 1 keer gestunned was, was 50% van mijn HP weg. Tamers zijn daarbij ook nog zo snel, urgghh irritant. Ben benieuwd hoe de tamer pet het nu doet met +17/+18 weapons etc. Zou sneller moeten doodgaan omdat die niet mee scaled.Sabrac schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 09:40:
[...]
Ik heb zelf juist het omgekeerde, kan op mn tamer bijna alle classes wel 1v1 aan.. maar valks zijn echt onmogelijk voor me. Krijgen zodanig weinig dmg door een shield.. hebben een ranged stun met een combo waardoor ik in 4-5 hits neer ben en ook al val ik ze van achteren aan, dan lijkt het net alsof er niets af gaat.
hm ja, dat punt ben ik nog niet, ik doe soms wel eens 1v1 tegen de tamers in de top pvp guilds, ik haal in 1 combo misschien 60 % van hun health.. waar ze bij mij me in 1 combo neerhalen.LunaTempesta schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:21:
Nice! Hope to see you ingame sometime!
[...]
Ja, maar zodra een tamer met 140-150+ AP komt (Zal nu alleen maar hoger zijn) was het echt irritant. Nu heb ik tegen denk ik 3 van de bestere tamers op onze server gevochten (nadeel van in top 3 guild zitten, no rest at all). Deze lopen rond met 2 part boss armor enzo. Kan ik 1 v 1 echt heel weinig tegen beginnen. Zodra ik 1 keer gestunned was, was 50% van mijn HP weg. Tamers zijn daarbij ook nog zo snel, urgghh irritant. Ben benieuwd hoe de tamer pet het nu doet met +17/+18 weapons etc. Zou sneller moeten doodgaan omdat die niet mee scaled.
Kan natuurlijk aan het level verschil liggen (54 vs 57), maar zal zeer zeker ook aan gear verschillen liggen.
-----
Zondag avond update:
Net als guild voor het eerst meegedaan aan node wars.. een lvl 1 node, afgelegen.. we hadden 11 man online.. waarom ook niet
Komt er ineens een 70 man guild aanzetten... geen idee wat die uberhaubt met een lvl 1 node wil, terwijl die makkelijk een lvl 2 of 3 node aan kunnen.
Uiteindelijk met 15 kills and 240 deaths de strijd dus ook verloren.. maar met een 1 op 7 verhouden, kan ik niet klagen
Volgende keer beter, hopelijk krijgen we dan in ieder geval wel een beetje een gelijke strijd.
[ Voor 20% gewijzigd door Sabrac op 03-07-2016 23:07 ]
Kreeg ik in 20 minuten al een witch earing haha
Klopt, je guild krijgt uiteindelijk 50 mil als je met deze rehearsal meedoet.. en als je met de vorige meedeed krijg je daar nog eens 30 mil van.. en een 20 mil bonusRicmaniac schreef op maandag 04 juli 2016 @ 00:44:
. gelukkig wel nog wat mee kunnen doen aan de siege met een node tower van onze guild. begreep dat je daar ook een berg geld van kreeg als je mee deed.
Je kan overigens better levelen bij CatFish op 50 , levert (waarschijnlijk) meer op (tenzij je een Witch earring vind) dan Hexe, maar de XP is sowieso vele malen beter. Je zou als je 51 bent voorzichtig naar Mediah kunnen gaan en bij Helms gaan farmen, vanaf 51/52 is Calpheon niet tactisch om te levellen.Ricmaniac schreef op maandag 04 juli 2016 @ 00:44:
Vandaag na paar maanden weer begonnen. Wist even niet goed hoe te beginnen maar ben maar gaan grinden bij skeletons om naar 51 te gaan met de hoop op een witch earing zodat ik ook wat geld heb om me gear te upgraden. Want ben nog lang niet klaar voor de mediah content.
Kreeg ik in 20 minuten al een witch earing hahanog een kwart level dan ben ik 51 maar dat doe ik morgen wel. gelukkig wel nog wat mee kunnen doen aan de siege met een node tower van onze guild. begreep dat je daar ook een berg geld van kreeg als je mee deed.
ja het ging mij meer om de witch earing dan de XP. gewoon weer even inkomen in de game enzo. zal vanavond wel is bij die catfishes gaan kijken. ben volgens mij op 80% ofzo naar 51WimPliers schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:10:
[...]
Je kan overigens better levelen bij CatFish op 50 , levert (waarschijnlijk) meer op (tenzij je een Witch earring vind) dan Hexe, maar de XP is sowieso vele malen beter. Je zou als je 51 bent voorzichtig naar Mediah kunnen gaan en bij Helms gaan farmen, vanaf 51/52 is Calpheon niet tactisch om te levellen.
Je kan ook naar Shadow Knights gaan. Als het niet zo druk is en je gewoon normaal kan farmen daar krijg je ook best veel exp. En ook meteen kans op Mark Of Shadow.Ricmaniac schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:19:
[...]
ja het ging mij meer om de witch earing dan de XP. gewoon weer even inkomen in de game enzo. zal vanavond wel is bij die catfishes gaan kijken. ben volgens mij op 80% ofzo naar 51
Als extra, mocht het wel druk zijn, er is binnen de Abandoned Monastery een 'backroom', welke redelijk verstopt ligt. Als je de put ingaat, en je houd de rechterkant aan, dan kom je er vanzelf.LunaTempesta schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:54:
[...]
Je kan ook naar Shadow Knights gaan. Als het niet zo druk is en je gewoon normaal kan farmen daar krijg je ook best veel exp. En ook meteen kans op Mark Of Shadow.
Ik ben hier zo vaak geweest.. en kwam er uiteindelijk pas achter nadat ik een filmpje zag, waarbij iemand deze route nam. In al die tijd had ik dit dus nooit gezien, kans is dus groot dat niet veel mensen hier van af weten, waardoor je die ruimte voor jezelf hebt.
Maarja mij daar niet meer gezien.
Wordt vanaf nu alleen maar crescent shrine farmen voor drop, of pirates voor geld. Gisteren avond de eerste gekregen, duurde wel 4 uur continues grinding. Maarja een betere ring dan deze zal je niet krijgen.