Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29
PaRaDoX4 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:03:
Heren van het goede leven.

Wat is een goede plek om te grinden als lvl 50 met 94/92 ap/dp en wat ook nog een beetje lucratief is voor de portomonee.

Ps. We hebben besloten om toch een nieuwe officer te benoemen vanwege de beschikbaarheid voor de guild missies. Hoor je binnenkort meer van
Als je wilt levelen zou ik naar Helms gaan. Heb op level 50 ook wel Manshas gedaan maar dan vooral die CP quests. Veel XP geven ze namelijk niet. Die Helms mobs geven goede XP al had ik wel veel pots nodig. Ook uitkijken voor elite mobs. En rotsblokjes waar je achter blijft haken. Heel irritant...

Op http://www.blackdesertfoundry.com/ staan guides met grind/level spots na level 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 11:39
Jammer, ipv xp bonus op life dingen, is er blijkbaar een fout ingeslopen en krijg je maar 30 a 50 percent van de normale xp, dus dikke penalty :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Holy moly what.... did I get now.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XpQV24S.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-09-2022
gefeliciteerd :)
bangkirai schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:35:
Jammer, ipv xp bonus op life dingen, is er blijkbaar een fout ingeslopen en krijg je maar 30 a 50 percent van de normale xp, dus dikke penalty :/
Oe, dat is kut, maar ik las dat dit alleen op training, fishing, farming en trading impact had, de rest zou wel gewoon goed xp krijgen.

--------------

Gisteren het een en ander omgegooid, wat storage in heidel opgegeven voor een lvl 5 lodging, hierdoor heb ik nu 8 extra workers, en toevallig heb ik ook 8 farms :)

Nu ben ik er ondertussen achter dat Goblins en Humans niet ideaal zijn voor farms, die zijn binnen 20-30 minuten zonder stamina. Dus massaal Giants aan het huren geweest, en natuurlijk, dan krijg je ze niet meer. Uiteindelijk 2 artisan Giants and 5 skilled Giants weten te bemachtigen en 1 skilled human, welke ik vanavond ga vervangen.

Voor degene die willen weten hoe je workers aan farms assigned, links boven heb je de 'Farm' icoon, als je hierop klikt krijg je de optie om je worker te assignen.

Enige wat ze doen is Prune / Kill insects, maar dat bespaard al genoeg, plus de kans dat ze de nieuwe black crystal shards kunnen krijgen maakt het de moeite waard :) Hoef nu alleen nog maar alles opnieuw te planten eens in de 5-6 uur :D

[ Voor 52% gewijzigd door Sabrac op 19-05-2016 08:43 ]

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John BD
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 10:21

John BD

Hebbesite.nl

NEEEEEEJJJ dus dat ik dik 5k wortelsap heb gemaakt en mega heb lopen farmen (op farms niet mobs) en eindeloos heb zitten vissen heeft mij maar 30 a 40% zoveel pgeleverd aan skill dan dat ik dat zonder dat xp dingusje deed?

Lekker dan........ maaruh tis dat je t zegt niets van gemerkt :D

Bezoek mijn blog op www.hebbesite.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12
bangkirai schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:35:
Ben ik even blij weinig crafting te hebben gedaan, of in iedergeval spul wat toch al amper exp geeft (wheat -> flour etc). Hopelijk met een fix nog een weekje 50% bonus? :P

Heb nu bijna 10 miljoen winst gemaakt in kleine week tijd met catfood, snachts lekker vissen, overdag weaselmeat farmen, alles samen in een mix naar catfood en verkopen maar :)

Leuk detail, mijn witch is inmiddels lvl28, die vanaf lvl19 uitsluitend nog gebruikt wordt voor gathering/crafting/etc, bijzonder hoeveel exp je daar op lange termijn mee krijgt. (ok, skinning geeft 0,15% exp, dus snel is het zeker niet).

[ Voor 33% gewijzigd door SinergyX op 19-05-2016 11:14 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Topicstarter
Volgens 2p.com komen de node wars 15 juli. HYPE!

al ben ik bang dat met de 25 actieve spelers we weinig kunnen betekenen :P

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
PaRaDoX4 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:06:
Volgens 2p.com komen de node wars 15 juli. HYPE!

al ben ik bang dat met de 25 actieve spelers we weinig kunnen betekenen :P
Klopt, dit hadden ze ook op het forum vermeld, samen met de 1 juni valencia patch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 11:20
Maar iets VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL belangrijkers, zit bij valencia patch ook een update wat betreft vissen? Hoorde van sommigen iets over mogelijke introductie van de whales?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-06 12:37
Whale update zou pas bij valencia part 2 update komen (net als pirate island bijvoorbeeld pas bij mediah 2 zat), die zou eind juni komen volgens diverse rumours

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:40

Oxigeon

En zo is dat!

Heb een aantal weken geleden van iemand een guest pass gekregen waar ik mee gespeeld heb. Maar iets houd me tegen om deze game aan te schaffen. Ik weet dat de game maar 30 euro kost eenmalig. Maar als je de game start wordt je echt in het diepe gegooid. Ik wilde iets gaan craften maar kon er maar niet achter komen wat ik kon craften etc. Ben dus zwaar aan het twijfelen om deze voor 30 euro aan te schaffen. Al is er in die tijd misschien toch al iets veranderd

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Oxigeon schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:14:
Heb een aantal weken geleden van iemand een guest pass gekregen waar ik mee gespeeld heb. Maar iets houd me tegen om deze game aan te schaffen. Ik weet dat de game maar 30 euro kost eenmalig. Maar als je de game start wordt je echt in het diepe gegooid. Ik wilde iets gaan craften maar kon er maar niet achter komen wat ik kon craften etc. Ben dus zwaar aan het twijfelen om deze voor 30 euro aan te schaffen. Al is er in die tijd misschien toch al iets veranderd
http://bddatabase.net
De basis voor alles :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Oxigeon schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:14:
Er zijn genoeg websites die je het een en ander kan vertellen, bddatabase zoals SinergyX aangeeft is een goede, hier staan alle quests, rewards, recipes etc op.

Daarnaast kan je ingame d.m.v. de F2 (Crafting Notes) knop ook al het een en ander achterhalen, alhoewel deze minder uitgebreid is (soms ontbreekt er iets, wat je dan weer op bddatabase kan vinden).

-------------------

Geen idee wat er aan de hand was, maar gisteravond was er echt een stormloop op de Pure metal crystals, gingen van 80k naar 120k in een uur of 2.

Heb hier veel winst uit gehaald, in een paar uurtjes 10 mil winst, en vanochtend ging het nog eventjes door.

Het lijkt nu ondertussen weer wat normaler te zijn, maar toch... ik klaag niet :)

[ Voor 16% gewijzigd door Sabrac op 21-05-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
Paar momentjes van het scrollen deze avond ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vv4Wq7D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i2vQ0UT.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Y4NLEbE.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door PaRaDoX4 op 21-05-2016 21:13 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allemaal,
ik heb BDO gisteren aangeschaft, en vind het tot zover een onwijs gaaf spel maar wel een beetje veel :P.
misschien op een wat later stadium de guild proberen als ik alles een beetje begrijp, ik zit al wel op de goede server had ik gezien!!

voor de liefhebben heb ik nog wel een Guestpass over, stuur maar een PM als je er graag een wilt, ik vind het onduidelijk of de lijst helemaal up to date is.

guestpass is vergeven!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2016 09:05 . Reden: questpass vergeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
grote uitverkoop.. al mijn items weg.. witch earrings en mark of shadows nu het nog kan.. (gelukkig ben ik de enige die ze enchanted op de market heeft staan)

dus snel cashen voor de valencia update want dan is het geen klap meer waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Witch Earrings and MoS zullen wel even BiS blijven. Die prijzen zullen nooit veel fluctueren.
Zodra wales geintroduceerd worden krijg je de wale earrings, maar die schijnen mega rare te zijn, dus suc6 daarmee.

Je kan momenteel ook zeggen 'oh fuck ultimate armor, ga wel voor boss armor.' Maar de kans dat je dat zo krijgt is te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:32
Hoe laat gaan we scrollen? Drakey/Tilcie

[ Voor 21% gewijzigd door Valandin op 22-05-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
LunaTempesta schreef op zondag 22 mei 2016 @ 02:22:
Witch Earrings and MoS zullen wel even BiS blijven. Die prijzen zullen nooit veel fluctueren.
Zodra wales geintroduceerd worden krijg je de wale earrings, maar die schijnen mega rare te zijn, dus suc6 daarmee.

Je kan momenteel ook zeggen 'oh fuck ultimate armor, ga wel voor boss armor.' Maar de kans dat je dat zo krijgt is te klein.
mwoah een kleine blik op de bddatabase laat mij toch andere dingen zien..

http://bddatabase.net/us/accessory/earring/

Voor AP is het wel 1 van de beter accesoires.. maar als ik zo kijk zijn er dus ook oorbellen met DP erbij (en stats) dus die 1e ap zal mij een zorg wezen als ik bijv in accuracy weer 2 omhoog ga

zelfde met de ringen

http://bddatabase.net/us/accessory/ring/

hier is de red coral ring bijvoorbeeld ook al beter dan mark of shadow naar mijn mening (ben niet zon ap only freak)

deze is nu al verkrijgbaar dus ga daar wel voor farmen..

vandaag bij toeval nog een shultz belt of the gladiator drop :9 toch beter dan mijn pri kalis belt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
AP/DP accessories zijn vooral goed voor warrior en berserker. De andere classes scalen puur op AP. Nu is accuracy nog een redelijk goede stat, maar zodra je Bheg gloves (boss armor) krijgt heb je niks meer aan accessories met accuracy. Daarbij komt dat veel melee classes al de offhand voor accuracy gebruiken en daar dus ook geen accesory voor nodig hebben.

Red coral coral ring is momenteel ook goed, maar +1, +2 etc op die ring zorgt maar voor +1AP/DP, terwijl zowel witches en MoS met +2 AP scalen, welke veel meer classes willen hebben.

De whale rings geven +100 HP - en als je bij veel classes goed door de HP kijkt zie je dat veel attacks met HP scalen (of SP). Stamina op de red coral ring is dus niet direct voor veel classes logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
De TS3 server gaat over een week offline ivm met kosten besparing,

Ik heb hiervoor in de plaats een discord channel aangemaakt. Het zal de eerste weken even klooien zijn voordat dit goed werkt, dus als je evt bugs tegen komt graag even melden aan het moderator/officers team.

deze link is voor de komende 24u online (ben nog opzoek naar een betere manier om jullie toe te voegen)

https://discord.gg/011nfXNVhbexd9sza

Discord is sowieso wel handig aangezien deze minder rescources gebruikt en je ook notificaties kan instellen voor de worldboss Timers.

[ Voor 13% gewijzigd door PaRaDoX4 op 23-05-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
  • Laatst online: 11-09-2024
Hi boys,

We hebben een guild boss summon scroll van een guild q. Deze willen we woensdag of donderdag avond gaan doen? Wat heeft de voorkeur?

Circa 15 man nodig, level 50+?

<- Donderdag svp!

[ Voor 9% gewijzigd door Kleaudzak op 23-05-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Laatst online: 01:44
PaRaDoX4 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:05:
De TS3 server gaat over een week offline ivm met kosten besparing,

Ik heb hiervoor in de plaats een discord channel aangemaakt. Het zal de eerste weken even klooien zijn voordat dit goed werkt, dus als je evt bugs tegen komt graag even melden aan het moderator/officers team.

deze link is voor de komende 24u online (ben nog opzoek naar een betere manier om jullie toe te voegen)

https://discord.gg/011nfXNVhbexd9sza

Discord is sowieso wel handig aangezien deze minder rescources gebruikt en je ook notificaties kan instellen voor de worldboss Timers.
Als jullie willen mogen jullie wel gebruik maken van mijn teamspeak server, speel de laatste tijd niet veel meer BDO maar mijn in game name was: Chuck norris NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Kleaudzak schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:53:
Hi boys,

We hebben een guild boss summon scroll van een guild q. Deze willen we woensdag of donderdag avond gaan doen? Wat heeft de voorkeur?

<- Donderdag svp!
Donderdagavond kan. Na 8'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
Kleaudzak schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:53:
Hi boys,

<- Donderdag svp!
Elke donderdag avond zit ik op school ;) kan dus helaas niet meedoen boys :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29
Voor mij (Shooot) donderdagavond onder voorbehoud. Kom dan net terug uit New York, dus misschien dat ik dan slaap. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Mij lijkt woensdag beter, omdat die scroll op donderdag om 19u verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Begin ondertussen wel te merken dat de activiteit in de game sterk aan het afnemen is, bepaalde grindspot zijn nu geheel leeg waar normaliter 10-15 zaten. Steden voelen leger aan en ook binnen m'n eigen guild zie ik minder mensen online.

Ook recruitment gaat stukken langzamer, waar ik initieel 6-7 man per week kon vinden voor een 'carebear / casual' guild, mag ik nu blij zijn met 1 per 2 weken.

Desondanks vermaak ik me nog prima in de game, begin ondertussen wel lichtelijk spijt te krijgen dat ik op Croxus ben begonnen i.p.v. op Alustin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
Jongens voor de boss scroll, graag even invullen. zodat het duidelijk blijft

Linkje!

evt datums toevoegen mag ook. zolang het maar voor deze donderdag is

En een nieuw linkje voor de Discord Server (weer maar 24u geldig) Zit je er al in dan kan je hier overheen lezen ;)
Sabrac schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:08:
Begin ondertussen wel te merken dat de activiteit in de game sterk aan het afnemen is, bepaalde grindspot zijn nu geheel leeg waar normaliter 10-15 zaten. Steden voelen leger aan en ook binnen m'n eigen guild zie ik minder mensen online.

Ook recruitment gaat stukken langzamer, waar ik initieel 6-7 man per week kon vinden voor een 'carebear / casual' guild, mag ik nu blij zijn met 1 per 2 weken.

Desondanks vermaak ik me nog prima in de game, begin ondertussen wel lichtelijk spijt te krijgen dat ik op Croxus ben begonnen i.p.v. op Alustin
Ik begin het ook te voelen. vooral ook het recruitment voor de guidl, nu zijn we ook een nederlandse guild wat het ook moeilijker maakt.

[ Voor 80% gewijzigd door PaRaDoX4 op 24-05-2016 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
PaRaDoX4 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:10:

Linkje!

En een nieuw linkje voor de Discord Server (weer maar 24u geldig) Zit je er al in dan kan je hier overheen lezen ;)

[...]

Ik begin het ook te voelen. vooral ook het recruitment voor de guidl, nu zijn we ook een nederlandse guild wat het ook moeilijker maakt.
Wat ik ook merk is dat mensen die initieel heel enthousiast zijn, er na 2-3 weken mee stoppen.
We hebben in de guild nu 6 'active' members, maar ja, het zou leuk zijn dat uit te breiden. Helaas gaat dat dus lastig. We zullen zien, hoorde al geruchten over een server merge tussen Alustin en Croxus, maar geen idee of dat uberhaubt op waarheid gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Sabrac schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:08:

Er is niet lang terug een topic aangemaakt op de BDO forums door een van de top guild of Jordine. Zelfs hier spraken mensen al over een algehele server merge. Het schijnt zo te zijn dat het voor dsync en lag niks gaat uitmaken omdat alles al feitelijk op 1 server zit, alleen verdeeld over de 3 groepen.

Nu vindt ik het zelf persoonlijk voor Jordine niet nodig omdat het overal nog altijd erg druk is. Sausan is altijd contested. MoS cave en Witches is nog altijd contested. En op de meeste andere plekken in Media is altijd wel een guild bezig met een guild quest.

Nu denk ik zelf dat deze merge vanzelf wel gaat komen. Al zal dat denk ik persoonlijk niet eerder dan dat node wars komen. En een hoop mensen van Jordine zijn er ook op tegen, aangezien het hier veel meer contested is, en feitelijk de hardcore mensen in de andere 2 servers makkelijker voor bv Ogres en Boss armor kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-02 11:10
PaRaDoX4 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:10:

Linkje!

Done, vanavond misschien, donderdag gegarandeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Altijd lekker, woensdag als vrije dag en dan direct na een maintenance inloggen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/usbScCm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Hoeveel mil heb jij gemiddeld nodig op die server om in de top 5 te komen? Hier is het inmiddels 500+mil voor de nr1 (Jordine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:35:
Hoeveel mil heb jij gemiddeld nodig op die server om in de top 5 te komen? Hier is het inmiddels 500+mil voor de nr1 (Jordine).
Ik heb vorige week de 100 mil investment maar eens unlocked, waardoor ik nu niet meer in de buurt kom.

Om op Velia C1 in de top 5 te komen is nu zo'n 250 mil nodig, maar als je naar een andere channel gaat, is het al wat minder. Zit nu zelf pas op 120 mil wat momenteel genoeg is om net de top 30 in te blijven. Maar ja, dat krijg je met 170 mil in investment banks en vervolgens enkele miljoenen uitgegeven aan anderen dingen :)

[EDIT]

Het is sowieso erg lastig om dit soort dingen over servers te vergelijken, op jordine is er meer vraag en meer aanbod, als ik de prijzen tijdens sommige streams bekijk ook, dan zie je echt 20-25 % hogere prijzen op de drukkere servers

[ Voor 15% gewijzigd door Sabrac op 25-05-2016 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ja klopt. Daarom was ik wel nieuweschierig. Ik heb momenteel 130 mil, maar ik zit echt nergens nooit in de rankings.

Ik hoor veel verschillende dingen over de investement bank. Denk je dat het het geld echt waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:05:
Ja klopt. Daarom was ik wel nieuweschierig. Ik heb momenteel 130 mil, maar ik zit echt nergens nooit in de rankings.

Ik hoor veel verschillende dingen over de investement bank. Denk je dat het het geld echt waard is?
Absoluut niet, maar ach, wat moet ik dan, wil nog geen gear kopen omdat ik de 'weg' naar betere gear wel leuk vind, langzaam opbouwen etc. En om het geld daar nu te laten liggen terwijl het niets doet is ook zo zonde.

Dus elke dag / 2 dagen zijn mijn investment banks klaar.

De 20 mil bank is elke 20 uur klaar voor ongeveer 100k per keer
De 30 mil bank is elke 2,5 dag klaar voor ongeveer 100k per keer
De 100 mil bank is elke 2,5 dag klaar voor ongeveer 150k per keer

Dit zijn alleen de guaranteed banks, de high yield banks hebben volgens reddit een '60 uur' wave, waarbij het 30 uur negatief en 30 uur positief is, en zodra je deze door hebt en je worker op de juiste momenten start, krijg je dus geld. Zelf echter nog niet geprobeerd.

https://www.reddit.com/r/...nt_banks_or_at_least_one/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
Gisteren met de jongens de Guild Boss scroll gedaan.

Het was wel aardig. Het teamwork en alles was wel leuk maar voor de drops of xp moet je het niet doen.

Scheelt ook dat we maar met 7 man waren. En ja de kans dat er armor dropt.......

maar hey het brengt wel de guild bij elkaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
PaRaDoX4 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:27:
Gisteren met de jongens de Guild Boss scroll gedaan.

Het was wel aardig. Het teamwork en alles was wel leuk maar voor de drops of xp moet je het niet doen.

Scheelt ook dat we maar met 7 man waren. En ja de kans dat er armor dropt.......

maar hey het brengt wel de guild bij elkaar :9
Hoe moeilijk is zo'n guild boss scroll? Mijn eigen guild heeft 6 actieve mensen van lvl 50+, allemaal met +13 tot +15 gear. Is een guild boss scroll te doen met zo'n groep of hebben we dan toch echt meer mensen nodig? (uitgaande dat we de boss subjegation quests halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
Sabrac schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:34:
[...]

Hoe moeilijk is zo'n guild boss scroll? Mijn eigen guild heeft 6 actieve mensen van lvl 50+, allemaal met +13 tot +15 gear. Is een guild boss scroll te doen met zo'n groep of hebben we dan toch echt meer mensen nodig? (uitgaande dat we de boss subjegation quests halen).
We hadden 7 man.
Met de laagste lvl 50.

Heb zelf 100/110 ap/dp en we hadden Tilcie(54) bij die als valk alles kon tanken. <-- dit is wel essentieel. ik denk dat zonder tilcie de battle een heel stuk meer levens gekost zou hebben.
maar met 110 dp doet de area attacks heeeeeeel erg zeer. Onze sterfgevallen waren ook zeker dankzij deze area attacks

Maar zelf met alleen hoeven vluchten voor de area attacks zijn we met 7 man van lvl 50+ nog een 30 min bezig geweest. Wel een meevaller, als je sterft dankzij deze boss krijg je geen penalty. Dus geen crystals of exp loss.

Dit is allemaal gebaseerd op een Mudster boss

[ Voor 6% gewijzigd door PaRaDoX4 op 26-05-2016 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
PaRaDoX4 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:41:
[...]

We hadden 7 man.
Met de laagste lvl 50.

Heb zelf 100/110 ap/dp en we hadden Tilcie(54) bij die als valk alles kon tanken. <-- dit is wel essentieel. ik denk dat zonder tilcie de battle een heel stuk meer levens gekost zou hebben.
maar met 110 dp doet de area attacks heeeeeeel erg zeer. Onze sterfgevallen waren ook zeker dankzij deze area attacks

Maar zelf met alleen hoeven vluchten voor de area attacks zijn we met 7 man van lvl 50+ nog een 30 min bezig geweest. Wel een meevaller, als je sterft dankzij deze boss krijg je geen penalty. Dus geen crystals of exp loss.

Dit is allemaal gebaseerd op een Mudster boss
Goed om te weten, misschien dat we dan binnenkort ook eentje gaan proberen.
We hebben ook een valk, lvl 52.. met geloof 175 DP, denk je dat dat genoeg is voor het 'tanken'?

Ach en anders gooien we onze berserker er wel tegen aan, die heeft toch genoeg health na die nieuwe patch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
7 man haha. Had je een small boss subjugation gedaan voor de scroll? Ik denk dat als je een XL guild missie doet voor een boss scroll je het met 7 man niet gaat redden, of iig gaat het heeel lang duren. De guild waar ik in zit doet er iedere week 3-4 (alleen mudster). En dan echt met bijna iedereen die online is en allemaal lvl 55+, en zelfs dan sta je nog wel ff te klikken.

Mudster is gelukkig makkelijk. Als er een Bheg guild-boss was had je die niet zo kunnen tanken :) - Mudster heeft maar 1 AoE attack waarvoor je echt moet blocken. Bheg basically 1-hits all the time.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yQxiVPb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:11:
7 man haha. Had je een small boss subjugation gedaan voor de scroll? Ik denk dat als je een XL guild missie doet voor een boss scroll je het met 7 man niet gaat redden, of iig gaat het heeel lang duren. De guild waar ik in zit doet er iedere week 3-4 (alleen mudster). En dan echt met bijna iedereen die online is en allemaal lvl 55+, en zelfs dan sta je nog wel ff te klikken.

Mudster is gelukkig makkelijk. Als er een Bheg guild-boss was had je die niet zo kunnen tanken :) - Mudster heeft maar 1 AoE attack waarvoor je echt moet blocken. Bheg basically 1-hits all the time.

[afbeelding]
Denk dat dat ook het verschil is tussen een Boss Subjugation Small en Boss Subjugation Extra large :)
Bij een 'small' boss scroll staat in her oranje wel dat het voor 15 lvl 50+ is, denk dat de grotere scrolls wel hogere aantallen geeft.

[EDIT]

net even snel gekeken

Small scroll - 15 members recommended
Medium scroll - 20 members recommended
Large scroll - 25 members recommended
Extra large scroll - 30 members recommended

[ Voor 9% gewijzigd door Sabrac op 26-05-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
LunaTempesta schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:11:

Je onderschat onze tweakers guild gewoon ;)

wij doen dit soort dingen gewoon met 7 man :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
PaRaDoX4 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:30:
[...]

8 de volgende keer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Sabrac schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:07:
[...]

Denk dat dat ook het verschil is tussen een Boss Subjugation Small en Boss Subjugation Extra large :)
Bij een 'small' boss scroll staat in her oranje wel dat het voor 15 lvl 50+ is, denk dat de grotere scrolls wel hogere aantallen geeft.
Ja klopt. Zal wel besides boss HP ook wel verschil in boss DMG zitten.
PaRaDoX4 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:30:
[...]

Hahaha _/-\o_ may RnG be with you and your guild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Veel of weinig mensen, ik heb me gisteren anders prima vermaakt met die boss, al was ik dan wel het laagste level en had nog maar +8 armor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-06 12:37
Als je valk weet wanneer wel en niet te guarden is 175 dp more than enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
  • Laatst online: 21-05 11:20
Ik vond het inderdaad ook best chill bij die mudster niet echt tegen problemen aangelopen.
Dus mag van mij wel een wekelijks ding worden maar dan wel in de week en niet in het weekend xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
Mike-n88 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:01:
Ik vond het inderdaad ook best chill bij die mudster niet echt tegen problemen aangelopen.
Dus mag van mij wel een wekelijks ding worden maar dan wel in de week en niet in het weekend xD
We gaan het sowieso vaker doen wees daar maar niet bang om.
maar ik denk dat we ,net zoals de afgelopen keer, een schema online gooien om te kijken wanneer we de meeste man hebben. een vaste dag kunnen we niet afspreken als we met zo weinig man zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
We hebben weer een boss scroll; laat weten wanneer je kan :)

Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik heb nu links en rechts een keer een world boss meegedaan, maar zijn die altijd zo melee-onvriendelijk? Eerste 2 keer met m'n plum (lol :P), was bijna nonstop retourtje respawn, maar met mijn mage ging het aanzienlijk stuk makkelijk omdat ik afstand kon blijven. Of zijn die scrollbosses meer zoals die summon-quests, waar 90% van de aanvallen puur van voren komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:02:
Ik heb nu links en rechts een keer een world boss meegedaan, maar zijn die altijd zo melee-onvriendelijk? Eerste 2 keer met m'n plum (lol :P), was bijna nonstop retourtje respawn, maar met mijn mage ging het aanzienlijk stuk makkelijk omdat ik afstand kon blijven. Of zijn die scrollbosses meer zoals die summon-quests, waar 90% van de aanvallen puur van voren komt?
De guild scroll bosses (we hebben er maar 1 gedaan kan niet met zekerheid zeggen) zijn te tanken. Ook omdat het een stuk rustiger is dan bij een world zie je de area attacks ook aankomen en kan je deze dus ook wat makkelijk dodgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 13:16
Ik heb nog een guest pass over. Iemand belang bij? Stuur me een message. De eerste krijgt hem!

Edit: Niet allemaal tegelijk *sarcasm off* * blijkbaar niet veel animo voor guestpasses

[ Voor 32% gewijzigd door DTwice op 28-05-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Zo lekker weekje met worldbosses. 3x MoS van Mudster. 2x Liverto gehad. 2x Cobelinus Crystal. - Als boss armor niet in het spel zou zitten zou ik happy zijn geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annedouwe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-08 19:18
Heyy,

Ben gisteren begonnen met het spel met dank aan guestpass van 1 van de tweakers. Speelde eerst archer en begreep er niets van, nu begonnen met berserker en veel leuke speelstijl :)
Nu op zoek naar guild, zodat ik ingame ook wat meer uitleg kan vragen...zoals waar je een pet vandaan haalt? (Wordt moe van looten!).

Iemand die een goede guild weet? Ben +/- lvl 20 nu, maar gaat snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
Annedouwe schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:02:
Op welke server zit je?

Jordine heeft de grootste player base
Alustin zit de Tweakers Guild
Croxus - Paar tweakers dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annedouwe
Ah zit op Jordine, maar nu maar even snel een berserker aangemaakt op Alustine dan. Uurtje spelen heb ik zo weer ingehaald :)

Ingame heet ik Deletar

[ Voor 12% gewijzigd door Annedouwe op 27-05-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Annedouwe schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:02:
Jordine! Nice, dan ben ik niet meer alleen haha. - Als je op ESC drukt en naar Guild Ranks gaat krijg je een lijst met een hoop guilds waar je doorheen kan bladeren. De top ~75-100 guilds kan je wel skippen tot je lvl 50 en +15 gear krijgt. - Er is een volledige Dutch guild (Dutch Republic ofzo), geen idee wat die zoeken, maar misschien is dat een mooi punt om te beginnen.

Pets die voor je looten zijn alleen via de cash-shop te krijgen. Momenteel kan je max 3 pets hebben, maar volgende week komt een update en dan kan je er max 4 uit hebben. 1 pet is ongeveer 700-900 pearls ~ dus 3 pets is al snel 25 euro. Het is later wel echt een need, zelfs mijn 3 pets zijn niet snel genoeg om alles op te pakken op lvl 55+.

Ik heet LunaTempesta ingame - stuur me een PM ofzo en misschien kan ik je af en toe wat tips geven :)

*edit*
Valencia update is delayed! - Dus ook sieges zijn delayed! - meer tijd voor newcomers to up their gear I guess!

[ Voor 33% gewijzigd door LunaTempesta op 27-05-2016 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Kleaudzak schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:58:
We hebben weer een boss scroll; laat weten wanneer je kan :)

Linkje
Ik heb helaas mijn deelname voor deze scroll moeten cancellen :/
Succes allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Haha was eerder Mudster world boss aan het doen met wat guildies. Een of andere random was zn drop vergeten. Was het een Mark of Shadow :') - Guildy die hem oppakte had geluk haha. Zelf ook eentje gehad v drop. Deze week 4 Liverto's and 4 MoS gehad in totaal. Phew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:28
Als oud Lineage2 speler moest ik dit natuurlijk proberen, momenteel nog op een 1 euro kostende trail key, maar denk dat ik dit spel wel ga aanschaffen.

Ben nog niet helemaal uit de klasse die ik ga spelen, momenteel ben ik aan het uitproberen welke klasse het beste bij me past en heb een "ranger" naar level 19 geholpen en ben momenteel een "maehwa" aan het proberen en die laatste bevalt me momenteel beter.

Alleen die prijzen in het spel.... met vissen een stom item gevonden wat 600.000 waard was. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Cardinal op 29-05-2016 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ranger begint op lvl 50 pas echt goed te worden. De skills die een ranger sterk maken heb je dan pas eigenlijk allemaal unlocked. Ranger is naar mijn mening ook de moeilijkste class om te masteren (PvP wise dan. PvE stelt het weinig voor). Blader en Plum zijn momenteel niet echt gewilde classes. Ze zijn leuk om te spelen, maar missen de high DPS die rangers, sorcs en wiz/witch hebben en ze zijn niet zo tanky als een warrior of valk. Van de 100 mensen in onze guild zijn er maar 2 blader/plum.

Wat wil je graag doen in het spel later? PvP? PvE?

- Relic shards die je krijgt met vissen zijn erg gewild. Als je er 5 hebt kan je hier een summon scroll mee maken die als reward ''Memory fragments'' geeft. Dit is een van de enige items die je kan gebruiken om Rare gear mee te repareren. Daarom zijn ze duur ;).

[ Voor 16% gewijzigd door LunaTempesta op 29-05-2016 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Voornamelijk PVE.

In de korte tijd dat ik heb gespeeld vond ik de plum zoveel leuker dan een ranger. Wizard (namaak Gandalf) net geprobeerd, dat wordt hem niet. Nu een warrior aan het aanmaken, kijken wat dat is.

Update: warrior uitgeprobeerd, wat een potion slurper is. Daarna met een warrior, ranger en maehwa het zo lang mogelijk geprobeerd uit te houden bij de Heidel northern quarry. Ranger is erg 1-to-1 focussed, warrior zijn zwaard is net te kort, mist vaak en gebruikt bij mij veel potions. Maehwa kon ik het lang uithouden zonder potions en was vergelijkbaar met mijn ranger. Totdat ik de red moon skill kreeg, toen werd het een mob-farm monster.

Ook het internet afgestruimd wegens de genoemde Maehwa problemen. Wat ik kan vinden is dat er begin Mei een reddit post is geweest waar informatie is verzameld over achterblijvende van de Meahwa en half Mei is er een base DP buff geweest. Kan slecht beoordelen of het probleem nu is opgelost, maar voor mij voldoende indicatie dat men ervan op de hoogte is en mee bezig is.

Check vooral de comments van de poster, waar hij bevestigd dat het probleem is opgelost in een van de meer recente comments.

[ Voor 84% gewijzigd door Cardinal op 30-05-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ja een tijdje terug was er het probleem van de DP scaling bug bij Blader en Plum. Maar kwa PvP zijn deze 2 classes nog steeds minder dan de andere classes ingame. Blader wordt bij Awakening schijnbaar wel een stuk beter, maar zo wordt iedere class dan wel beter.

Als ik kijk in mijn guild, en tijdens het vechten tegen een van de andere top ~10 PvP guilds, dan zie je vrijwel nooit een blader of plum.

Warrior krijgt later een skill, scars of dusk (ofzo) die kwa range groter is dan een gewone aanval. Verder krijgt warrior ook veel gap closers en skill cancels. Met awakening krijgt warrior een 2handed broadsword waarmee je met goede gear mensen kan 1hitten.

Het belangrijkste is iig dat je gewoon een class speelt die je leuk vindt. Maar daarvoor stel ik voor dat je eerst tot lvl 40-50 met de verschillende classes gaat levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:24:
Ja een tijdje terug was er het probleem van de DP scaling bug bij Blader en Plum. Maar kwa PvP zijn deze 2 classes nog steeds minder dan de andere classes ingame. Blader wordt bij Awakening schijnbaar wel een stuk beter, maar zo wordt iedere class dan wel beter.
Sinds de musa / maehwa wijzigingen zie ik de laatste tijd veel meer musa die echt gehakt maken van andere classes, die één combo erin gooien en direct 5 man op 30 % health hebben, en dan als een gek rond dashen zodat ze niet gevangen worden.

Het verschil zal momenteel in ieder geval stukken minder zijn dan voorheen.

Misschien is het een kwestie van hele goede gear, maar zelf weet ik ze niet neer te halen (de meeste Maewha wel, maar de Musa zijn echt niet te doen). Nu ben ik zelf ook absoluut geen ster in PvP, dus daar zal het ook zeker aan liggen, maar zie in de battlefield altijd wel een paar Musa met 150+ score rondlopen.

Zelf kom ik niet hoger dan +80 in de battlefield (één keer een +125 gehaald), maar als een lvl 52 is dat nog best netjes, moet eigenlijk even naar 54 om m'n laatste Heilang level te unlocken en dan een sterkere Whiplash te hebben. Merk het verschil echt enorm zodra ik met lvl 55+ tamers vecht. 1 Combo van mij op hun en ze verliezen 40 %.. en andersom gaat er 70 tot 80 % weg, maar ook hier zal het een kwestie van Skill, Gear en Skill points zijn waar ik allemaal op achterloop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Dat vermoed ik ook, daarnaast Maehwa vind ik een erg leuke klasse om te spelen en zal voorlopig mijn main zijn. Gisteren level 25 aangetikt waar ik veel gear heb gevonden in de castle ruins. Het was daar redelijk rustig waar ik in de caste walls continue kon farmen.

Het wordt wel tijd dat ik het spel aanschaf plus 2 pets, want ik merk dat ik niet snel genoeg alle loot kan oppakken waardoor ook loot verdwijnt. Daarnaast zou ik veel efficiënter kunnen zijn als ik niet continue alle loot hoef op te pakken en gewoon door kan grinden.

Gisteravond wat casual gespeeld veel leuke gear aangeschaft waaronder een Yuria en die naar +3 geholpen met de gems die ik had. Vanavond maar eens proberen de juist armor aan te schaffen, daar loop ik wat achter.

Ook een WTF moment, op een gegeven moment ben ik niet meer vooruit te branden omdat 70% van wat ik kan dragen uit geld bestaat. Het duurde even voordat ik daar achter was, maar toch. Nu maar 500K in gold bars op de bank gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Cardinal schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:26:

Ook een WTF moment, op een gegeven moment ben ik niet meer vooruit te branden omdat 70% van wat ik kan dragen uit geld bestaat. Het duurde even voordat ik daar achter was, maar toch. Nu maar 500K in gold bars op de bank gezet.
Naast silver, geven potions ook heel veel gewicht, tenzij je wat weight increases hebt (de 4x 50 LT vanuit de loyalty shop bijvoorbeeld) zou ik hier niet al te veel van bij je dragen. Nu zal je voornamelijk op de lagere levels niet heel veel nodig hebben.

Daarnaast kan je silver ook in je bank stoppen zonder er gold bars van de maken, bars maken heeft namelijk twee nadelen. 1) Het neemt ruimte in je storage in. 2) Het kost je 0.1 % van de waarde.

Nu zijn beide niet hele grote problemen, maar als je storage issues hebt (wat ik als Hoarder wel heb) dan heb je liever puur silver in je storage dan gold bars die ruimte innemen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Sabrac schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:10:
[...]

Sinds de musa / maehwa wijzigingen zie ik de laatste tijd veel meer musa die echt gehakt maken van andere classes, die één combo erin gooien en direct 5 man op 30 % health hebben, en dan als een gek rond dashen zodat ze niet gevangen worden.

Het verschil zal momenteel in ieder geval stukken minder zijn dan voorheen.

Misschien is het een kwestie van hele goede gear, maar zelf weet ik ze niet neer te halen (de meeste Maewha wel, maar de Musa zijn echt niet te doen).
Klopt. Vooral Plum is een erg snelle class. Sneller dan ranger momenteel. Maar het blijven 2 enorm squishy classes. Op mijn valk met 129 AP of op mijn ranger met 149 AP zijn 2 combo's vaak genoeg om ze neer te halen. Nu heb ik bij valk het voordeel van high DP en blocking ook. Bij ranger moet ik ook wel meer oppassen.

Het probleem speelt zich voor in grote GvG - waar een wizard meteor vaak genoeg is om een Blader of Plum geheel onderuit te halen. 1 v 1 heb je met blader/plum wel een beetje hetzelfde als met Sorc. - Je moet ze eerst zien te vangen haha.

--

Ik ben begonnen met al mn Liverto bundles aan het sparen. Memory fragments zijn zo duur geworden dat ik bij de valencia update later net zo goed mijn eigen Liverto's kan repareren met andere liverto's. Nooit gedacht dat het zo ver zou komen, na zoveel moeite gehad te hebben Liverto te krijgen. En zoveel mogelijk relic scrolls nu kopen en doen met andere mensen. Om ~+18 gear dadelijk te krijgen zal dat wel allemaal nodig zijn. - Armor en Weapon stones heb ik iig genoeg voor een lange tijd :').

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YYtwVgK.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Cardinal schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:26:

Je kan je silver ook gewoon 'los' in je storage hebben, daarmee kan je ook direct betalen op bv de AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Heb eindelijk een Guest pass te pakken. Vrijdag eens kijken naar dit spel.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
SinergyX schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:57:
[...]
Je kan je silver ook gewoon 'los' in je storage hebben, daarmee kan je ook direct betalen op bv de AH.
Hmm, gisteren kreeg ik dat niet voor elkaar, vanavond nog maar eens proberen.
LunaTempesta schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:56:
[...]
Het probleem speelt zich voor in grote GvG - waar een wizard meteor vaak genoeg is om een Blader of Plum geheel onderuit te halen. 1 v 1 heb je met blader/plum wel een beetje hetzelfde als met Sorc. - Je moet ze eerst zien te vangen haha.
Dat ga ik meemaken, mocht het totaal niet blijkt te werken vermoed ik voldoende resources te hebben om een nieuw character sneller te levelen.

[ Voor 46% gewijzigd door Cardinal op 31-05-2016 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
LunaTempesta schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:56:
[...]

En zoveel mogelijk relic scrolls nu kopen en doen met andere mensen. Om ~+18 gear dadelijk te krijgen zal dat wel allemaal nodig zijn. - Armor en Weapon stones heb ik iig genoeg voor een lange tijd :').

[afbeelding]
Fishing day and night! Heb mn liverto nu op +14 wat een hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Kleaudzak schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:49:
[...]

Fishing day and night! Heb mn liverto nu op +14 wat een hell
Gz - nog eentje. - Kan je je voorstellen dat dadelijk met valencia update +20 ofzo komt en je NOG meer nodig hebt. En voor boss armor ook fragments moet gaan gebruiken? Iemand in mijn guild doet dagelijks 5 relics en heeft inmiddels 1500 memory fragments :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
LunaTempesta schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:16:
[...]

Gz - nog eentje. - Kan je je voorstellen dat dadelijk met valencia update +20 ofzo komt en je NOG meer nodig hebt. En voor boss armor ook fragments moet gaan gebruiken? Iemand in mijn guild doet dagelijks 5 relics en heeft inmiddels 1500 memory fragments :'(
Vraag me af hoe hij daar aan komt: met een ochtend/middag/nacht afk fishen heb ik 8-10 shards.
Dan 3u sausons is 6miljoen ongev?
Voor die 6 miljoen koop ik nog 10 shards. Ongev 4 scrolls totaal dus.

Is my math off of Speelt die gast full-time BDO? En naast al bovenstaande nog de tijd hebben voor die groep.. duurt mega lang en het is ontzettend saai. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Cardinal schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:50:
[...]

Hmm, gisteren kreeg ik dat niet voor elkaar, vanavond nog maar eens proberen.
Als je in warehouse zit moet je op het zilveren muntje klikken in je inventory scherm, daarmee gooi je dus silver van je inv naar storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 11:39
Fragments worden gewoon gekocht. Gedeelte van boss loot verkocht en daar kopen ze weer fragments van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Kleaudzak schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:47:
[...]

Vraag me af hoe hij daar aan komt: met een ochtend/middag/nacht afk fishen heb ik 8-10 shards.
Dan 3u sausons is 6miljoen ongev?
Voor die 6 miljoen koop ik nog 10 shards. Ongev 4 scrolls totaal dus.

Is my math off of Speelt die gast full-time BDO? En naast al bovenstaande nog de tijd hebben voor die groep.. duurt mega lang en het is ontzettend saai. |:(
Ik krijg ~ 20 mil in 5-6 uur pirate island. Als ik worldbosses doe krijg ik ook nog veel crystals, liverto's and mark of shadows die ik kan verkopen. Fishing is te langzaam. Als ik in het weekend een middag tot avond speel kan ik makkelijk 30 mil hebben gemaakt.

Daarbij komt dat die guildie al lvl 57 is, dus van sausan makkelijk 200 mill heeft gehad totaal. Ook is hij Artisan 8 in cooking, dus ik verwacht dat hij daar ook wel wat mee verdient. Geld maken is zo makkelijk als je eenmaal 55+ bent.

*weer een liverto. Ditmaal van tree-spirit. Gek dat ik die blijf krijgen, maar boss armor maar niet wilt komen.*

[ Voor 5% gewijzigd door LunaTempesta op 31-05-2016 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Niet online
We hebben weer een nieuwe boss scroll! Laat even weten wanneer je kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar guest passes voor vrienden en what not. 10.000 worden er momenteel weg gegeven. Geen idee hoeveel er nog over zijn.

http://godankey.com/panel/external/QldwVk1WVm5DV3c9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 21:20
LunaTempesta schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:02:
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar guest passes voor vrienden en what not. 10.000 worden er momenteel weg gegeven. Geen idee hoeveel er nog over zijn.

http://godankey.com/panel/external/QldwVk1WVm5DV3c9
Thanks, was erover aan het denken om de game te kopen maar nu kan ik hem eerst uitproberen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Ik vind hem tot nu toe erg leuk. Ik ben twee dagen geleden overgegaan naar het aanschaffen van het spel plus 2 pets, wat enorm scheelt in de tijd die spendeert in het oprapen van items.

Het is een spel waar je veel moet uitzoeken, maar gelukkig is er veel informatie beschikbaar op het internet en youtube. Echter zelfs met die informatie snap ik dan nog maar slechts de helft. Daar zit voor een groot deel voor mij de aantrekkingskracht.

Ik ben op het moment mijzelf aan het opwerken naar level 35 en heb een degelijke set. 2x Grunil, 2x Taritas, Yuria blade, Good deed rings en nog wat leuke goodies. Ik moet me alleen nog wat verder verdiepen in het upgraden van items gezien het na +5 voor armour en +7 voor wapens het toch wat lastiger wordt met de mechanics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Failstacking zoals het in BDO heet is een van de vervelenste mechanics. Voor armor/weapons en accessories zijn de kansen ook anders. Misschien heb je hier wat aan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XZYGyiB.png

Voor accessories is het dus anders. Wil je PRI accessories gaan ~20-25 failstacks (ongv 50% kans dan) - Wil je DUO gaan is ~30-35 het beste (al heb ik het allemaal met 25 gedaan). Basically +10 stacks voor iedere accessory opgrade. Mislukt je accessory enchantment dan verlies je BEIDE rings. Accessories upgraden is dus een van de duurste dingen ingame. Kan makkelijk 3x DUO failen en ~ 50mil kwijt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:02:
Failstacking zoals het in BDO heet is een van de vervelenste mechanics. Voor armor/weapons en accessories zijn de kansen ook anders. Misschien heb je hier wat aan:

[afbeelding]

Voor accessories is het dus anders. Wil je PRI accessories gaan ~20-25 failstacks (ongv 50% kans dan) - Wil je DUO gaan is ~30-35 het beste (al heb ik het allemaal met 25 gedaan). Basically +10 stacks voor iedere accessory opgrade. Mislukt je accessory enchantment dan verlies je BEIDE rings. Accessories upgraden is dus een van de duurste dingen ingame. Kan makkelijk 3x DUO failen en ~ 50mil kwijt raken.
Het is toch ook zo dat +16 gelijk staat aan +1 accessoire? (ook qua kansen). Wat inhoud dat een Duo of een Tri krijgen al een kwestie van heel veel geluk hebben is (en veel geld).

Zelf vind ik http://www.blackd.de/failstacks/ ook nog wel handig. Hier zie je ook dat er vanuit word gegaan (is een gok natuurlijk) dat vanaf +12 armor and weapons een gelijke kans op upgrades hebben.

Daarnaast zou ik sowieso nog niet aan hoger dan Pri: Accesoires denken totdat je gear allemaal +15 is ;) is namelijk een dure grap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Dank voor deze informatie. Verhelderend voor het enchanten, vanavond maar eens proberen mijn wapens te verbeteren zover mogelijk.

Vond deze charts nog ergens.
Weapons
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AwDQ6J8.jpg

Armour
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MTVYFoj.jpg

Accessory
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zaj543b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Sabrac schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:59:
[...]

Het is toch ook zo dat +16 gelijk staat aan +1 accessoire? (ook qua kansen). Wat inhoud dat een Duo of een Tri krijgen al een kwestie van heel veel geluk hebben is (en veel geld).

Zelf vind ik http://www.blackd.de/failstacks/ ook nog wel handig. Hier zie je ook dat er vanuit word gegaan (is een gok natuurlijk) dat vanaf +12 armor and weapons een gelijke kans op upgrades hebben.

Daarnaast zou ik sowieso nog niet aan hoger dan Pri: Accesoires denken totdat je gear allemaal +15 is ;) is namelijk een dure grap
Klopt deels. Ik weet niet precies wat de kansen zijn voor +16 en up. Volgensmij is +16 idd ook 60% ofzo hetzelfde als PRI met 25 failstacks. En dan +17 etc wordt alleen maar moeilijker. Het beste is om memory fragments en de nieuwe crystal shards op te sparen en dan tot +18 te forcen wss.
Hetgeen wat +16 en up vervelend maakt is dat als je failed, je terug wordt gezet. Stel je gaat van +16 naar +17, en het mislukt, dan is je wapen weer +15. Dus verlies je zoals bij accessories hier ook een hoop geld.

En idd. Accessories PRI is goed genoeg voor nu. De andere gear geeft meer. Als je het geld en de items hebt is DUO ook nog goed te doen. Maar anders moet je het laten.

Het is maar goed dat valencia is uitgesteld. Nu kan je flink gaan sparen. Ik zit momenteel op 180mill bijna. En heb al een redelijk aantal van de nieuwe crystals en ook memory fragments.

Wat een rot spel is dit toch kwa upgraden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:06:
[...]

Klopt deels. Ik weet niet precies wat de kansen zijn voor +16 en up. Volgensmij is +16 idd ook 60% ofzo hetzelfde als PRI met 25 failstacks. En dan +17 etc wordt alleen maar moeilijker. Het beste is om memory fragments en de nieuwe crystal shards op te sparen en dan tot +18 te forcen wss.
Hetgeen wat +16 en up vervelend maakt is dat als je failed, je terug wordt gezet. Stel je gaat van +16 naar +17, en het mislukt, dan is je wapen weer +15. Dus verlies je zoals bij accessories hier ook een hoop geld.

En idd. Accessories PRI is goed genoeg voor nu. De andere gear geeft meer. Als je het geld en de items hebt is DUO ook nog goed te doen. Maar anders moet je het laten.

Het is maar goed dat valencia is uitgesteld. Nu kan je flink gaan sparen. Ik zit momenteel op 180mill bijna. En heb al een redelijk aantal van de nieuwe crystals en ook memory fragments.

Wat een rot spel is dit toch kwa upgraden :+
Ze hebben al aangegeven dat tot en met +18 je geen 'terugval' kan krijgen. Dit is alleen in de NA/EU versie zo. Hierdoor zie ik mezelf dan ook niet hoger dan +18 halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Sabrac schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:43:
[...]

Ze hebben al aangegeven dat tot en met +18 je geen 'terugval' kan krijgen. Dit is alleen in de NA/EU versie zo. Hierdoor zie ik mezelf dan ook niet hoger dan +18 halen :)
Heb je hier een link voor? Dit is de eerste keer dat ik het hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:04:
[...]

Heb je hier een link voor? Dit is de eerste keer dat ik het hoor.
Heb het forum afgestruind maar kan het niet terugvinden =/ misschien heb ik het dan wel verkeerd onthouden en is het alleen forcen dat tot +18 er is, maar dat de 'fallback' er nog steeds is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Niet online
We hebben een nieuwe boss scroll, dit keer geen mudster. Laat even weten wanneer je kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Zo, dit weekend maar eens begonnen aan de nieuwe Advancement quests, gathering is nu up to date (totdat ik daar Artisan 4 mee haal). Nu processing, cooking en alchemy nog.

Heb in ieder geval genoeg sharp en hard crystal shards nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik heb eindelijk mijn witch eens wat gear aangemeten, alles +7 en toch maar even de krea dagger ipv steel dagger, accuracy op m'n jewelry is nog laag.

In 1x van 34 naar 41 gegaan, zolang ik niet geraakt wordt is het lekker rondmaaien, was toch weer vergeten hoe lekker dit speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annedouwe
Ik ben net 50 (Berserker) en ben op zoek hoe ik het beste aan Memory Fragment's kan komen. Kan je deze pas farmen wanener je 55+ bent en voor Sausan in aanmerking komt? Nog tips hoe je makkelijk/snel aan Memory Fragment's komt?

Daarnaast hoor ik iedereen over world bosses. Hoe weet je wanneer deze up zijn en waar je moet wezen? En wat voor AP/DP heb daar voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Annedouwe schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:06:
Ik ben net 50 (Berserker) en ben op zoek hoe ik het beste aan Memory Fragment's kan komen. Kan je deze pas farmen wanener je 55+ bent en voor Sausan in aanmerking komt? Nog tips hoe je makkelijk/snel aan Memory Fragment's komt?

Daarnaast hoor ik iedereen over world bosses. Hoe weet je wanneer deze up zijn en waar je moet wezen? En wat voor AP/DP heb daar voor nodig?
Er is maar 1 manier om Memory fragments te krijgen (zonder echt te kopen) en dat is van Ancient Relic Shards. Deze krijg je van sommige monsters (De skeletons droppen ze bv, en Mansha's ook). Of door te vissen. Beide manieren gaan best enorm langzaam, het makkelijkste is om relic shards te kopen (700k+ each). Met 5 shards maak je 1 ancient relic crystal summon scroll. Als drop krijg je 1 memory fragments en 3 bundles. In de bundles zitten ook nog memory fragments. Wat je moet doen is 5 scrolls samen met 4 andere mensen die ook 5 scrolls hebben. Hiermee krijg je de meeste fragments en is uiteindelijk het goedkoopst (maar ook niet direct cheap).

World Bosses spawnen ongeveer 2x per dag. Hiervoor kan je of zelf de world chat ingame in de gate houden. Of de speciale Black Desert Discord joinen voor de betreffende server waar je op speelt. AP/DP maakt niet zoveel uit, al zijn er 2 brackets voor low en high damage. Met high damage krijg je over het algemeen betere drops. DP maakt niet zoveel uit, veel mensen dragen geen armor omdat je toch alleen maar crystal kwijt raakt. Als je eenmaal weet hoe de world-boss attack patterns zijn kan je armor gaan dragen met crystals. ~ DP van 170 is goed genoeg om de basic attacks te overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Gisteren praktisch al mijn geld uitgegeven aan een +15 Yuria of destruction. :)

Ben momenteel level 47 en verdien momenteel het meeste geld met grinden. Merk wel dat ik nog wat moet oefenen om mijn skills onder de knie te krijgen, maar het bevalt momenteel prima. Heb nog maar weinig tijd besteed aan trading, fishing en crafting.

Heb daarnaast nog veel quest te doen, maar de praat met die en zoek dat uit quests weten me niet echt te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
2x DUO witch achter elkaar gefailed.
RIP 60mil.

*maak er maar 3x van*

[ Voor 21% gewijzigd door LunaTempesta op 07-06-2016 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:41:
2x DUO witch achter elkaar gefailed.
RIP 60mil.

*maak er maar 3x van*
Ouch, dat is balen :( Op naar de volgende poging! :)
Of wachten tot Valencia en de Cron Stones gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ga wel gewoon earrings farmen ipv kopen :v gisteren avond 3 uurtjes geweest. 3 earrings gehad. - Ik moet wel zeggen, Hexe's Sanctuary is vol met bots nu. Recording klaar zetten als ik in game ga, en een hoop reports richting daum versturen. Jezus.

1. ze proberen alle drops op te pakken. Ook die niet van hun zijn.
2. ze taggen echt elke mob op hun pad.
3. ze doen alleen maar basic attacks.

Had een van de sorc-bots een stukje gerecord. Meteen alles naar Daum opgestuurd.
https://www.youtube.com/watch?v=WoO9AsZkwAI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Met wat geluk zijn die bots binnenkort weg :)

http://forum.blackdeserto...p?/topic/91821-ban-waves/

De ban waves zijn begonnen, cheaters / botters etc zullen langzaam verdwijnen (waarschijnlijk niet alle, maar het is een start).

Pagina: 1 ... 19 ... 45 Laatste

Let op:

Het is niet toegestaan om hier guest passes aan te vragen.

Zoek je een guestpass zet je nickname dan op deze lijst, Tweakers die een guestpass willen weggeven kunnen deze dan via een PM verstrekken.