World boss of scroll boss?Valandin schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:19:
Pirate haaaatt!!
Also:
Boss Armor has been added, you have a slim chance of this dropping by defeating the bosses each item is named after.
Red Nose’s Armor
Giath’s Helmet
Bheg’s Gloves
Muskan’s Shoes
Nee Agerian. Zou eigenlijk Strength armor of heve / Grunil 2/2 moeten doen - maar ik heb ook een valk van lvl 54 dus dit maakt het gear switchen iets makkelijker. Nu gaat Agerian er gewoon uit voor 2 part boss armor. Stuk of 70 rednose bundles en nog wat andere die unopened zijn. Ben benieuwd of boss armor aan de bundles is toe gevoegd. - En zo ja, ben benieuwd wat RnGesus gaat geven.
"Boss Armor has been added, you have a slim chance of this dropping by defeating the bosses each item is named after."
als ik dit lees is het elke boss zolang de naam overeen komt....?
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
En de bundles die je krijgt van summon bossesPaRaDoX4 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 19:09:
[...]
"Boss Armor has been added, you have a slim chance of this dropping by defeating the bosses each item is named after."
als ik dit lees is het elke boss zolang de naam overeen komt....?
Als je de escape feature gebruikt op pirate island kom je vast te zitten in een rots.
Offical GM response: you can use this method to get out :
1.Go Prone (Press Q and then space while not in combat stance)
2.Position your character against the wall and re-log. This should push you out of the wall.
Offical GM response: you can use this method to get out :
1.Go Prone (Press Q and then space while not in combat stance)
2.Position your character against the wall and re-log. This should push you out of the wall.
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Voor degene die nog geen key hebben en toch de game willen proberen:
http://www.mmorpg.com/giv...-Free-Trial-Giveaway.html
heeft zolang de voorraad strekt 7 day trial keys.
Nog 2200 over! Gaat hard!chrusherman schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:26:
Voor degene die nog geen key hebben en toch de game willen proberen:
Voor de mensen die world-boss hunters zijn. Er is een massive Discord channel waar meer dan 300+ man op zit. Een bot kan checken of er world bosses active zijn met de hulp van spelers. En mensen kunnen elkaar notify'en.
Chat wordt gemod door Lokan van Grind en IKshadow van FUtilez (voor de mensen die niet van Jordine server zijn, zijn 2 van de hoogste guilds), dus geen shit-talking.
Mocht je interesse hebben, PM me dan, dan stuur ik je een invite-link.
Chat wordt gemod door Lokan van Grind en IKshadow van FUtilez (voor de mensen die niet van Jordine server zijn, zijn 2 van de hoogste guilds), dus geen shit-talking.
Geld dit voor alle servers?LunaTempesta schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:54:
Voor de mensen die world-boss hunters zijn. Er is een massive Discord channel waar meer dan 300+ man op zit. Een bot kan checken of er world bosses active zijn met de hulp van spelers. En mensen kunnen elkaar notify'en.
Also, eindelijk full +15..! Dik cashen met alle stones die ik nog heb.
Volgende stappen;
Ultimate Grunil
Ultimate Yuria
Ultimate Vangertz
Pri Shadow
Pri Witch
[ Voor 9% gewijzigd door Valandin op 08-05-2016 11:01 ]
Ja - alleen is Jordine veeeel groter - actiever in de boss-scene dan de andere 2 servers zijn. ~200 people in vergelijking met 15-25 people voor die andere servers op de discord.
PS: never sell armor-weapon stones. 1. Failstacking for pri-duo - 2. Failstacking for liverto/kzarka - 3. failstacking voor boss armor. Je hebt die stones gewoon nodig. Als je een liverto naar +15 wilt krijgen heb je zeker 100 stones nodig om te failstacking op reblath o.i.d om te zorgen dat je liverto niet naar 0 durability gaat en je 100+ memory frag moet gaan gebruiken.
Oja en ontopic of ultimate. Van mij mag je het proberen, het is RnG after all. Maar ik heb ruim 50 tries gehad voorheen om mijn Yuria ultimate te krijgen met een Human worker 19+ luck. Het is te time consuming en de kans is gewoon klein. Ultimate armor gaat makkelijker die heb ik in minder dan 10 tries kunnen krijgen. En voor een hoop andere ook.
[ Voor 19% gewijzigd door LunaTempesta op 08-05-2016 14:52 ]
Ik twijfel heel erg of BDO wat voor me is. Ik heb vrijwel alle populaire mainstream MMO(RPG's) gespeeld, echter lees ik wat gemixte verhalen op het WWW. Zo zou de game één groot grindfest zijn en is het meer georiënteerd op PVP, PVE schijnt niet heel interessant te zijn (veel grinden dus).
Ik ben normaliter niet zo van het PVP'en... Kan iemand me vertellen of BDO wat voor me is? Ik sta al op de guestpass lijst, maar zijn er ook snellere manieren om aan een guestpast te komen? Zijn er bepaalde sites die ze uitdelen bijvoorbeeld?
Edit: zojuist een guestpass gekocht op g2play voor 2 euries. Ben benieuwd!
Ik ben normaliter niet zo van het PVP'en... Kan iemand me vertellen of BDO wat voor me is? Ik sta al op de guestpass lijst, maar zijn er ook snellere manieren om aan een guestpast te komen? Zijn er bepaalde sites die ze uitdelen bijvoorbeeld?
Edit: zojuist een guestpass gekocht op g2play voor 2 euries. Ben benieuwd!
[ Voor 6% gewijzigd door SparksNL op 08-05-2016 18:16 ]
Ja PvE is een grindfest. BDO is best wel PvP focussed IMO. Al is er heel veel PvE content buiten het gewoon grinden om (farming, horse breeding, alchemy, processing etc etc).
Maar stel je bent ~54+ en je wilt grinden op een plek als Sausan, dan kan je PvP verwachten. En als node wars eenmaal komen komt er alleen maar meer PvP.
Maar stel je bent ~54+ en je wilt grinden op een plek als Sausan, dan kan je PvP verwachten. En als node wars eenmaal komen komt er alleen maar meer PvP.
Spel geïnstalleerd en 10 minuten gespeeld, maar ben er nu al klaar mee. Wat een gruwel van een game zeg, althans, dat is de eerste indruk die ik krijg. De game voelt echt chaotisch en als een F2P game aan... Met name de UI lijkt echt uit het jaar 0 te komen. Verkeerd de game nog in de alpha stage?
Blij dat ik voor 2 euro een GP gekocht heb
Ik snap wat je bedoelt.LunaTempesta schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:50:
[...]
Ja - alleen is Jordine veeeel groter - actiever in de boss-scene dan de andere 2 servers zijn. ~200 people in vergelijking met 15-25 people voor die andere servers op de discord.
PS: never sell armor-weapon stones. 1. Failstacking for pri-duo - 2. Failstacking for liverto/kzarka - 3. failstacking voor boss armor. Je hebt die stones gewoon nodig. Als je een liverto naar +15 wilt krijgen heb je zeker 100 stones nodig om te failstacking op reblath o.i.d om te zorgen dat je liverto niet naar 0 durability gaat en je 100+ memory frag moet gaan gebruiken.
Oja en ontopic of ultimate. Van mij mag je het proberen, het is RnG after all. Maar ik heb ruim 50 tries gehad voorheen om mijn Yuria ultimate te krijgen met een Human worker 19+ luck. Het is te time consuming en de kans is gewoon klein. Ultimate armor gaat makkelijker die heb ik in minder dan 10 tries kunnen krijgen. En voor een hoop andere ook.
Echter, ik heb 4 characters met 40 failstacks, 2 characters met 30 failstacks en een char met 20 failstacks. Ik heb voor nu wel even genoeg failstacks
Vanaf volgende week ga ik beginnen met jewelry enchanten en volgend weekend krijg ik weer ~60 armor stones dus die komen toch wel rap binnen. Nu waren ze ineens heel veel waard dus kon ik ze beter sellen. Met het geld dat het opbracht kan ik op dit moment het zelfde aantal weer terugkopen
Had het extra geld even nodig zodat ik een Ancient core kon snipen van de MP
Dat kan.. Maar ben het er mee oneens. Ieder z'n ding.SparksNL schreef op zondag 08 mei 2016 @ 19:41:
Spel geïnstalleerd en 10 minuten gespeeld, maar ben er nu al klaar mee. Wat een gruwel van een game zeg, althans, dat is de eerste indruk die ik krijg. De game voelt echt chaotisch en als een F2P game aan... Met name de UI lijkt echt uit het jaar 0 te komen. Verkeerd de game nog in de alpha stage?
Vind de game enorm polished, zijn zoveel kleine details zoals als je bijvoorbeeld aan het 'grinden' bent in een plasje water, dan golft het water op het stampen mee.
De game heeft heel wat meer content dan gemiddeld p2p game.. Ik speel al sinds release enorm veel en ik begin nu pas end-game te raken.
De initiele learning curve is erg stijl, maar daarna is het geweldig. In 10 minuten kan je natuurlijk geen game beoordelen.
[ Voor 22% gewijzigd door Valandin op 08-05-2016 20:52 ]
M'n nieuwe paardjes zijn bijna level 28 en 30 en ze hebben de juiste kleuren om kans te maken op een T7.
2x normaal breeden en een exchange dus ben benieuwd!
Ook het hoge RNG gehalte op zo'n beetje alles (typisch Koreaans/Aziatisch) is niet echt mijn ding. Toch vermaak ik me nog prima.
BDO heeft idd gigantisch veel content maar over de UI ben ik het wel met hem eens, die is niet best. En aangezien de game al 2 jaar uit is ben ik bang dat daar niet veel meer aan gaat veranderen.Valandin schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:50:
[...]
Dat kan.. Maar ben het er mee oneens. Ieder z'n ding.
Vind de game enorm polished, zijn zoveel kleine details zoals als je bijvoorbeeld aan het 'grinden' bent in een plasje water, dan golft het water op het stampen mee.
De game heeft heel wat meer content dan gemiddeld p2p game.. Ik speel al sinds release enorm veel en ik begin nu pas end-game te raken.
De initiele learning curve is erg stijl, maar daarna is het geweldig. In 10 minuten kan je natuurlijk geen game beoordelen.
Ook het hoge RNG gehalte op zo'n beetje alles (typisch Koreaans/Aziatisch) is niet echt mijn ding. Toch vermaak ik me nog prima.
Ook mee eens, idem over het RNG.superbassie schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:06:
M'n nieuwe paardjes zijn bijna level 28 en 30 en ze hebben de juiste kleuren om kans te maken op een T7.![]()
[...]
BDO heeft idd gigantisch veel content maar over de UI ben ik het wel met hem eens, die is niet best. En aangezien de game al 2 jaar uit is ben ik bang dat daar niet veel meer aan gaat veranderen.
Toch is het wel een forgiving RNG met steady progress.
Alleen het +15 - +20 is echt unforgiving maar dat gaan ze wel aanpassen.
Je wilt niet weten hoe vaak ik in onze guild chat heb lopen flippen om m'n enchant fails. Nu heb ik er natuurlijk wel weer profijt van met alle failstacks.
Ja net iemand die 4x MoS kwijt raakt met 25 failstacks PRI probeert.
Krijg ik net met 25 failstacks DUO MoS.
RnG in dit spel is crazy. Het lijkt bijna of mensen hidden stats voor RnG hebben.
Krijg ik net met 25 failstacks DUO MoS.
RnG in dit spel is crazy. Het lijkt bijna of mensen hidden stats voor RnG hebben.
Die reacties heb ik voorbij zien komen ja.Valandin schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:39:
[...]
Ook mee eens, idem over het RNG.
Toch is het wel een forgiving RNG met steady progress.
Alleen het +15 - +20 is echt unforgiving maar dat gaan ze wel aanpassen.
Je wilt niet weten hoe vaak ik in onze guild chat heb lopen flippen om m'n enchant fails. Nu heb ik er natuurlijk wel weer profijt van met alle failstacks.
Eerst maar wat miljoenen bij elkaar grinden en dan kijken wat ik kan kopen. Ik zag dat +15 Yuria al voor 17/18 miljoen te koop. Misschien is het goedkoper om het zelf te doen, maar het scheelt me een hoop kopzorgen.
Zag gisteren een stream van een gast die bijna 400 miljoen op de bank had.
400 mil is best haalbaar als je er wat energie in steekt.superbassie schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:56:
[...]
Die reacties heb ik voorbij zien komen ja.En dat is niet bemoedigend voor iemand die net 50 is en er ook aan zal moeten geloven.
Eerst maar wat miljoenen bij elkaar grinden en dan kijken wat ik kan kopen. Ik zag dat +15 Yuria al voor 17/18 miljoen te koop. Misschien is het goedkoper om het zelf te doen, maar het scheelt me een hoop kopzorgen.
Ik denk inderdaad dat +15's kopen atm goedkoper is dan het zelf maken.
Ga er van uit dat je als je geluk hebt je gemiddeld 70 stones (60*200k/240 = 14mil - 16.8mil) kwijt bent. + de 70 repairs / 2 * 100 = 3.5 mil = 17,5 - 20.3m om het zelf te maken.
Maar ja kan ook mazzel hebben.
Ben je je (bijvoorbeeld) +10 weapon ook kwijt als je die probeert te stacken en het mislukt? (weet eerlijk gezegd niet wat de juiste benamingen zijn ervoor)
Je raakt je wapen niet kwijt als je failed met enchanten. Als je faalt op een wapen/armor krijg je er een extra failstack bij waardoor je de volgende keer meer kans op succes hebt.CamelNLD schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:07:
Ben je je (bijvoorbeeld) +10 weapon ook kwijt als je die probeert te stacken en het mislukt? (weet eerlijk gezegd niet wat de juiste benamingen zijn ervoor)
Bij jewelry ben je de item wel kwijt.
Maar kun je je 10+ kwijt raken die je al hebt op een wapen?
Als je negative karma bent is er een kans dat hij van bijvoorbeeld +15 terug gaat naar +14. Momenteel is het zowel een blessing als een curse aangezien je met Reblath doet failstacken, en als die +15 gaat je op een alt even negative kan gaan en het terug naar +14 kan brengen.CamelNLD schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:00:
Maar kun je je 10+ kwijt raken die je al hebt op een wapen?
Same here. Als je nieuw bent in het spel is het bijna niet te doen, zo chaotisch. Ook vrijwel geen tutorials of niks. Ik vraag me af hoeveel klanten ze mislopen met deze aanpak. Ik zal het binnenkort nog wel eens opstarten en het een uurtje proberen, maar ik voel de aantrekkingskracht op dit moment helemaal niet.SparksNL schreef op zondag 08 mei 2016 @ 19:41:
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
De eerste 2 towns zijn alleen maar tutorials, je leert er crafting, gathering, je skill combinaties en alle andere aspecten, zoals node management, workers etc.Northside schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:37:
[...]
Same here. Als je nieuw bent in het spel is het bijna niet te doen, zo chaotisch. Ook vrijwel geen tutorials of niks. Ik vraag me af hoeveel klanten ze mislopen met deze aanpak. Ik zal het binnenkort nog wel eens opstarten en het een uurtje proberen, maar ik voel de aantrekkingskracht op dit moment helemaal niet.
Hiervoor moet je echter wel alle quests activeren (default staan alleen de combat quests aan.. wat naar mijn mening de verkeerde aanpak is).
Pas rond level 20 (ongeveer) is de 'tutorial' fase afgerond en heb je de meeste aspecten van het spel wel aangeraakt.
Daarnaast is het ook geen 'themepark' MMO, waar je aan de hand gehouden word om van quest hub naar quest hub te gaan. Je mag zelf bepalen wat je doet en hoe je het doet. Quests zorgen ook niet voor experience, maar geven je andere dingen, zoals Knowledge (voor meer energy) of Contribution experience (voor meer Contribution points, welke je vervolgens weer kan gebruiken in nodes etc).
Je kan, als je wilt, in enkele uren al lvl 50 zijn, in een dag of twee zelfs al wel lvl 55, echter mis je dan een groot deel van het spel.
Na Kungen (WoW koning) gehoord te hebben over BDO ben ik er even ingedoken.
Het ziet er heel spannend uit en ik kan niet wachten tot ik klaar ben met werken om 14:30!
Ik heb gisteren al een Tamer gemaakt echter zal ik die weer verwijderen nu ik weet dat er een Tweaker guild op Alustin is.
WoW ben ik eerlijk gezegd he-le-maal zat. Ik heb geprobeerd om op Pirate servers (Vanilla) te spelen echter vallen die om de uur uit en heb je niks aan je game... Ik denk dat BDO de perfecte MMO invulling zal geven.
#HYPE
Het ziet er heel spannend uit en ik kan niet wachten tot ik klaar ben met werken om 14:30!
Ik heb gisteren al een Tamer gemaakt echter zal ik die weer verwijderen nu ik weet dat er een Tweaker guild op Alustin is.
WoW ben ik eerlijk gezegd he-le-maal zat. Ik heb geprobeerd om op Pirate servers (Vanilla) te spelen echter vallen die om de uur uit en heb je niks aan je game... Ik denk dat BDO de perfecte MMO invulling zal geven.
#HYPE
Hoi iedereen,
Mijn ogen zijn langzaam na het inlezen/zien van video's aan het vallen op BDO.
Met name een kunoichi, Maewha of Ranger zijn de classes waar mijn ogen op gericht zijn.... Ben er nog niet helemaal over uit of het een MassPvP of MassPvE game is. Op bijna elke MMO speel ik rogue (WoW) of archer (Lineage 2)
Valkyrie klinkt leuk, maar tanks zijn altijd zwaar nutteloos
Wat is op dit moment de drukste / meest competitieve server?
Met name een kunoichi, Maewha of Ranger zijn de classes waar mijn ogen op gericht zijn.... Ben er nog niet helemaal over uit of het een MassPvP of MassPvE game is. Op bijna elke MMO speel ik rogue (WoW) of archer (Lineage 2)
[ Voor 83% gewijzigd door Squishie op 09-05-2016 11:33 ]
BladeBoques toevallig? Volg hem al een tijdje en veel ideeën uitgewisseld qua money making.superbassie schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:56:
[...]
Heb zelf het nadeel dat ik op een low pop server speel (Croxus) waardoor de prijzen overal een stuk lager liggen ten opzichte van zijn server. Minder demand voor bepaalde items
Zit zelf nu op 180 mil en dit groeit langzaam maar zeker elke dag, als ik er veel tijd insteek gaat dit met zo'n 10-15 mil per dag omhoog, alhoewel ik gemiddeld eerder rond de 5 mil zit.
Paar investment banks, wat farm crates, en dan afwisselen tussen gathering (pig hides / blood / meat), crafting (pure iron/copper/zinc crystals en sturdy pine / burch / maple plywood), grinding (blauwe Crystals naar blackstone powder) en alchemy (fury elixirs / experience elixirs etc).
Afhankelijk van m'n supplies.
Daarnaast is het ook wel wat Marketplace acties, ik doe best vaak de red battlefield, waardoor ik aardig wat Red Seals heb (had ze moeten bewaren .. maar helaas, uitgegeven voordat het naar 80 ging). waardoor ik Power crystals opkoop (1.8 mil per stuk) en de Red Battlefield varient verkoopt (18 mil per stuk).
Jordine is de meeste drukke / competitieve.Squishie schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:29:
Hoi iedereen,
Met name een kunoichi, Maewha of Ranger.... Ben er nog niet helemaal over uit of het een MassPvP of MassPvE game is. Op bijna elke MMO speel ik rogue (WoW) of archer (Lineage 2)
Alustin is waar de tweakers guild zit
Croxus is de minste drukke, (en waar ik speel)
[ Voor 25% gewijzigd door Sabrac op 09-05-2016 12:16 ]
Yup, dat is 'm.Sabrac schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:31:
[...]
BladeBoques toevallig? Volg hem al een tijdje en veel ideeën uitgewisseld qua money making.
Had voor het geld beter Alchemy kunnen kiezen, mja, heb nu al veel tijd in Cooking gestopt en m'n warehouse zit vol met kookingrediënten dus ik blijf voorlopig maar lekker koken.
Jordine zitten veruit de meeste mensen van de EU op.Squishie schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:29:
Hoi iedereen,
Heh, ik specialiseer zelf niet, heb overal een vinger in de papsuperbassie schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:01:
[...]
Yup, dat is 'm.
Had voor het geld beter Alchemy kunnen kiezen, mja, heb nu al veel tijd in Cooking gestopt en m'n warehouse zit vol met kookingrediënten dus ik blijf voorlopig maar lekker koken.
Artisan 1 Gathering, Artisan 3 Processing, Prof 8 alchemy, Prof 8 cooking en skilled 5 farming (dit duurt het langs om te levelen). Het is even wat werk, en je hebt nauwelijks tijd om mobs te killen, maar dat vind ik persoonlijk minder erg.
Heb nu genoeg middelen om op de markt in te kunnen spelen.
Valkyrie is absoluut geen tankSquishie schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:29:
Hoi iedereen,
Ranger is echt énorm sterk. Maehwa is ook goed. Kunoichi is nog niet uit.
Zit zelf op het probleem dat ik nog weinig gear upgrade opties heb. Allen me witch earings nog naar +1 halen.
Ik had weken lang +15 tartiras op mijn tamer die heb ik nu vervangen met grunil en ultimate grunil.
165 DP nu en 125 ap waarvan nog 10 hidden van gems en + 7 van grunil bonus en 3 van de guild. aardig wat HP erbij door de gems moet nog 1x gem voor mijn chest en zal dan op 1975 hp komen.
Upgrade items zijn het volgende nog voor mij:
-Boss armor ( Te duur op het moment)
- Liverto shortsword probeer al sinds mid april de liverto te kopen geen geluk de snipes zijn real
het zelfe geld voor tree belt, core belt core neck
Ik had weken lang +15 tartiras op mijn tamer die heb ik nu vervangen met grunil en ultimate grunil.
165 DP nu en 125 ap waarvan nog 10 hidden van gems en + 7 van grunil bonus en 3 van de guild. aardig wat HP erbij door de gems moet nog 1x gem voor mijn chest en zal dan op 1975 hp komen.
- Liverto shortsword probeer al sinds mid april de liverto te kopen geen geluk de snipes zijn real
LOL EU: InXzitoWeTrust
Items boven de 3 mil zijn toch niet te snipen, maar werken met een raar bid systeem?Xzito schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:56:
Zit zelf op het probleem dat ik nog weinig gear upgrade opties heb. Allen me witch earings nog naar +1 halen.
purchase, hoop op halen of 'failed to purchase' en dan hopen dat niemand anders geluk ermee heeft.
Wel lekkere stats, heb nog een lange weg te gaan met m'n tamer, zit nu op 112/155 met 2 piece Grunil, 2 piece Agerian (beide voor de +hp bonus). Maar wil binnenkort naar volledig Grunil denk ik. de +attack speed en de +HP bonus van agerian zijn makkelijk te compenseren qua gems, het is alleen een tikkeltje duurder (vooral als je dood gaat
[EDIT]
Zojuist werden een hoop channels herstart, heerlijk als je dan als een van de eerste er weer op zit

[ Voor 6% gewijzigd door Sabrac op 09-05-2016 21:49 ]
Wil iemand met mij vanavond een paar scrolls doen? (Alustin)
Vlieg morgen naar Boston en ben pas zondag ochtend terug. 2 scrolls verlopen tegen die tijd.
Vlieg morgen naar Boston en ben pas zondag ochtend terug. 2 scrolls verlopen tegen die tijd.
ik doe wel mee hoorKleaudzak schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:37:
Wil iemand met mij vanavond een paar scrolls doen? (Alustin)
Ik ben vanavond ook weer eens online, begon mijn trouwe onderdanen al te missen
Ik heb gisteren nog 2 uur gespeeld en zie nu de mogelijkheden wel. Ik weet nog niet of het iets voor mij is, maar vandaag nog maar eens een paar uurtjes spelen. Wel vind ik het verhaal nog steeds ontzettend onduidelijk en is de combat niet veel meer dan random button bashing. En de interface begrijp ik soms ook niet. Maar goed, even doorbijten.Sabrac schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:21:
De eerste 2 towns zijn alleen maar tutorials, je leert er crafting, gathering, je skill combinaties en alle andere aspecten, zoals node management, workers etc.
Hiervoor moet je echter wel alle quests activeren (default staan alleen de combat quests aan.. wat naar mijn mening de verkeerde aanpak is).
Pas rond level 20 (ongeveer) is de 'tutorial' fase afgerond en heb je de meeste aspecten van het spel wel aangeraakt.
Daarnaast is het ook geen 'themepark' MMO, waar je aan de hand gehouden word om van quest hub naar quest hub te gaan. Je mag zelf bepalen wat je doet en hoe je het doet. Quests zorgen ook niet voor experience, maar geven je andere dingen, zoals Knowledge (voor meer energy) of Contribution experience (voor meer Contribution points, welke je vervolgens weer kan gebruiken in nodes etc).
Ik denk wel dat veel mensen niet doorbijten maar afhaken. Als ze snel willen doorgroeien zouden ze daar toch iets aan moeten doen.
Ik zit ook op die 'eu'-server trouwens. Is er een guild dat jullie kunnen aanraden?
"die 'eu'-server" is een beetje onduidelijk. dat kunnen er alsnog 3 zijn.Northside schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:24:
[...]
Ik heb gisteren nog 2 uur gespeeld en zie nu de mogelijkheden wel. Ik weet nog niet of het iets voor mij is, maar vandaag nog maar eens een paar uurtjes spelen. Wel vind ik het verhaal nog steeds ontzettend onduidelijk en is de combat niet veel meer dan random button bashing. En de interface begrijp ik soms ook niet. Maar goed, even doorbijten.
Ik denk wel dat veel mensen niet doorbijten maar afhaken. Als ze snel willen doorgroeien zouden ze daar toch iets aan moeten doen.
Ik zit ook op die 'eu'-server trouwens. Is er een guild dat jullie kunnen aanraden?
De tweakers guild is vrij om bij aan te sluiten, en deze bevindt zich op EU Alustin. Kijk even in de OP om te kijken hoe je moet joinen of kijk in de spelerslijst om te kijken wie je kan benaderen
De combat veranderd later best snel, je krijgt te maken met veel meer combinatie-skills en combo's, followup en status, aantal classes worden dan opeens een stuk pittiger om snel en efficiënt te blijven spelenNorthside schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:24:
[...]
Ik heb gisteren nog 2 uur gespeeld en zie nu de mogelijkheden wel. Ik weet nog niet of het iets voor mij is, maar vandaag nog maar eens een paar uurtjes spelen. Wel vind ik het verhaal nog steeds ontzettend onduidelijk en is de combat niet veel meer dan random button bashing. En de interface begrijp ik soms ook niet. Maar goed, even doorbijten.
Alleen hoe wil je snel doorgroeien? Lvlup gaat zeker t/m 20 enorm snel, maar je hebt er weinig aan als je geen skillpoints.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
T5 lvl 30 + T5 lvl 28 = T5 female met waardeloze colorvalues (2/2/1) en Caution skill. 
Gelukkig iig nog een female...

Nu een breeding reset doen en dan nog eens proberen. Exchange wacht ik nog even mee aangezien m'n T5 female Drift en Instant Accel heeft.
Gelukkig iig nog een female...

Nu een breeding reset doen en dan nog eens proberen. Exchange wacht ik nog even mee aangezien m'n T5 female Drift en Instant Accel heeft.
Ik hoop het, want nu is de combat een beetje makkelijk allemaal. Ik ren met mn sorceress tussen de mobs in en spam crow flare en even later liggen ze allemaal om. En hoe snel wil ik doorgroeien? Ik doe gewoon al die quests die ik krijg en ben net een half uur bezig geweest met nodes aansluiten (nutteloos denk ik, want ik heb geen geld om de spullen te kopen die daarmee beschikbaar komen). Maar goed, ik speel in ieder geval nog, blijven doorbijten.SinergyX schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:14:
De combat veranderd later best snel, je krijgt te maken met veel meer combinatie-skills en combo's, followup en status, aantal classes worden dan opeens een stuk pittiger om snel en efficiënt te blijven spelen![]()
Alleen hoe wil je snel doorgroeien? Lvlup gaat zeker t/m 20 enorm snel, maar je hebt er weinig aan als je geen skillpoints.
[ Voor 5% gewijzigd door Northside op 10-05-2016 17:00 . Reden: Details ]
Combat blijft ook een vrij lange tijd vrij makkelijk, al krijg je wel wat breder aanbod met mobs waar je links en rechts toch even moet gaan opletten.Northside schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:44:
Ik hoop het, want nu is de combat een beetje makkelijk allemaal. En hoe snel wil ik doorgroeien? Ik doe gewoon al die quests die ik krijg en ben net een half uur bezig geweest met nodes aansluiten (nutteloos denk ik, want ik heb geen geld om de spullen te kopen die daarmee beschikbaar komen). Maar goed, ik speel in ieder geval nog, blijven doorbijten.
De nodes tutorial is meer voor het idee te geven, zodat je daarna kan kijken wat andere nodes te bieden hebben (icm workers).
Het is zeker in het begin flinke hoeveelheid informatie waar je doorheen moet, pas op de 3rde dag van de Alpha begon ik pas te begrijpen hoe bepaalde zaken in elkaar zaten.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Jordine? Dacht dat daar de meeste eu mensen op zaten. Kan ook nog een char op Alustin beginnen nu, nog niet te laat om om te schakelen. Zal ff kijken.PaRaDoX4 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:43:
"die 'eu'-server" is een beetje onduidelijk. dat kunnen er alsnog 3 zijn.
De tweakers guild is vrij om bij aan te sluiten, en deze bevindt zich op EU Alustin. Kijk even in de OP om te kijken hoe je moet joinen of kijk in de spelerslijst om te kijken wie je kan benaderen
Ja Jordine is most crowded van de EU servers. Voor PvP related stuff is dat beter. Maar als je niet hardcore gaat maakt het weinig uit denk ik.Northside schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:02:
[...]
Jordine? Dacht dat daar de meeste eu mensen op zaten. Kan ook nog een char op Alustin beginnen nu, nog niet te laat om om te schakelen. Zal ff kijken.
Toen ik ArcheAge speelde hoopte veel mensen dat Black Desert daarop leek maar dan beter, zit er enige vergelijking in?
AA is nog meer Sandbox dan BDO.BinaryRun schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 19:07:
Toen ik ArcheAge speelde hoopte veel mensen dat Black Desert daarop leek maar dan beter, zit er enige vergelijking in?
AA had shit combat imo. BDO heeft (als je het eenmaal doorkrijgt) heerlijk combat system. Sadly zijn de servers best shit en heb je last van dsync waardoor grabs soms niet landen.
BDO heeft eenorm veel trading, crafting en al die dingen. Van horse breeding tot alchemy.
Ook hier heb je fishing boats etc. Big galleons horen ooit nog te komen, momenteel zijn die er niet. En sailing physics zijn niet zo goed als AA.
BDO is hardcore grinding. Er is geen lvl cap, maar vanaf lvl 55 gaat het echt enorm sloom. Ik heb momenteel 2 lvl 55's en dat is nog te doen maar 55-56 zal je zeker weken bezig houden op een 'low paced tempo'. Unless you get the best grinding spot, wat best moeilijk is omdat iedereen elkaar ervoor afmaakt.
World Bosses spawnen dagelijks. Maar RnG in this game is shit. Je kan geluk hebben, maar het kan je ook een maand van constant world boss grinding duren voordat je de item krijgt die je wilt.
All I can say is try. En dan niet 1 dag. Speel tot lvl 50 tot je alles goed door krijgt.
Duidelijk verhaal. Is er een cash store? Dat was namelijk altijd de oorzaak van scheve verhoudingen tussen bij ArcheAge. En misschien is dit al eerder gevraagd, maar zitten er beperkingen aan een guest pass account? (Bijv. level cap, trading restrictions)LunaTempesta schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 01:55:
[...]
AA is nog meer Sandbox dan BDO.
AA had shit combat imo. BDO heeft (als je het eenmaal doorkrijgt) heerlijk combat system. Sadly zijn de servers best shit en heb je last van dsync waardoor grabs soms niet landen.
BDO heeft eenorm veel trading, crafting en al die dingen. Van horse breeding tot alchemy.
Ook hier heb je fishing boats etc. Big galleons horen ooit nog te komen, momenteel zijn die er niet. En sailing physics zijn niet zo goed als AA.
BDO is hardcore grinding. Er is geen lvl cap, maar vanaf lvl 55 gaat het echt enorm sloom. Ik heb momenteel 2 lvl 55's en dat is nog te doen maar 55-56 zal je zeker weken bezig houden op een 'low paced tempo'. Unless you get the best grinding spot, wat best moeilijk is omdat iedereen elkaar ervoor afmaakt.
World Bosses spawnen dagelijks. Maar RnG in this game is shit. Je kan geluk hebben, maar het kan je ook een maand van constant world boss grinding duren voordat je de item krijgt die je wilt.
All I can say is try. En dan niet 1 dag. Speel tot lvl 50 tot je alles goed door krijgt.
Er is wel degelijk een cash-shop, hier zal je echter niks gaan vinden wat je onoverwinnelijk maakt. Behalve misschien een costuum waarin je char een flinke decollete heeft, en zo het andere team afleidtBinaryRun schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:16:
[...]
Duidelijk verhaal. Is er een cash store? Dat was namelijk altijd de oorzaak van scheve verhoudingen tussen bij ArcheAge. En misschien is dit al eerder gevraagd, maar zitten er beperkingen aan een guest pass account? (Bijv. level cap, trading restrictions)
De enige discussie die loopt gaat over de Cash shop pets. Deze pakken alle loot voor je op en dit zou dan P2W zijn ten opzichte van mensen zonder pets. (het kan kwa mobs nog wel eens te druk zijn om handmatig te looten
en over de guest passes weet ik niks, Ik ben er al sinds day -4 ofzo
[ Voor 4% gewijzigd door PaRaDoX4 op 11-05-2016 12:19 ]
Klinkt goed. Zelf ga ik er vanmiddag maar eens induiken. Hopelijk hebben ze hier het bouwen van huizen etc. wat slimmer aangepakt dan in AA waar nooit (genoeg) ruimte is. Ondertussen maar even onderzoeken welke server bij mij past. Heb op dit moment geen hardcore plannen, maar mogelijk wel in de toekomst.
Yes. Ik moet wel toevoegen dat de cash-shop shit expensive is. Ik heb momenteel 4 costumes. Maar 1 costume is al bijna 30 euro. Pets zijn wat minder, maar als je pets met goede skills wilt krijgen (e.a 3% extra exp gain is possible) moet je ze gaan combinen enzo. - Zelfde geld eigenlijk voor horse breeding. Wil je een paard met drift, instant acceleration en sprint is de kans groot dat je horse-skill resets moet gaan kopen, en met RnG de skills krijgt die je zoekt. Nu kan je een paard ook met ingame cash kopen van de marketplace, maar niemand die ze momenteel echt verkoopt en als het zo is gaat het snel 50-100mill kosten denk ik.BinaryRun schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:16:
[...]
Duidelijk verhaal. Is er een cash store? Dat was namelijk altijd de oorzaak van scheve verhoudingen tussen bij ArcheAge. En misschien is dit al eerder gevraagd, maar zitten er beperkingen aan een guest pass account? (Bijv. level cap, trading restrictions)
Een laatste ding zijn misschien wel de revive tears. Als je dood gaat in PvE of ge-killed wordt door andere mensen raak je EXP kwijt. Wil je dit niet moet je een tear kopen die je instant revived. - Er is een bug geweest waardoor je bij een speciale boss kon dood gaan, tears gebruiken en er juist 1% exp bij kon krijgen. En er zijn genoeg mensen die aan grieving doen, een grind party lastig vallen en hem laten killen tot ze geen karma meer hebben en dan gewoon alle mobs stelen.
Still possibly my favorite MMO in a LOOONG time.
Ah. Dus je moet een paar kopen voor 30 euro en dan verkopen op de marketplace voor cashLunaTempesta schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:59:
[...]
Yes. Ik moet wel toevoegen dat de cash-shop shit expensive is. Ik heb momenteel 4 costumes. Maar 1 costume is al bijna 30 euro. Pets zijn wat minder, maar als je pets met goede skills wilt krijgen (e.a 3% extra exp gain is possible) moet je ze gaan combinen enzo. - Zelfde geld eigenlijk voor horse breeding. Wil je een paard met drift, instant acceleration en sprint is de kans groot dat je horse-skill resets moet gaan kopen, en met RnG de skills krijgt die je zoekt. Nu kan je een paard ook met ingame cash kopen van de marketplace, maar niemand die ze momenteel echt verkoopt en als het zo is gaat het snel 50-100mill kosten denk ik.
Een laatste ding zijn misschien wel de revive tears. Als je dood gaat in PvE of ge-killed wordt door andere mensen raak je EXP kwijt. Wil je dit niet moet je een tear kopen die je instant revived. - Er is een bug geweest waardoor je bij een speciale boss kon dood gaan, tears gebruiken en er juist 1% exp bij kon krijgen. En er zijn genoeg mensen die aan grieving doen, een grind party lastig vallen en hem laten killen tot ze geen karma meer hebben en dan gewoon alle mobs stelen.
Still possibly my favorite MMO in a LOOONG time.
Cash shop items zijn niet op de marketplace te verkopen, dus ook dit zal je niets opbrengen.BinaryRun schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:21:
[...]
Ah. Dus je moet een paar kopen voor 30 euro en dan verkopen op de marketplace voor cash
er is een groep mensen die aan het horse breeden is (breed reset) en zo hun geld omruilt naar ingame currency. (moeilijk aangezien je maar 1x kan resetten) maarja zo kun je alsnog 3 paarden "maken"Sabrac schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:14:
[...]
Cash shop items zijn niet op de marketplace te verkopen, dus ook dit zal je niets opbrengen.
moet je wel goede tiers + lvls kunnen vinden op de market
ja ok, maar zelfs een lvl 1 T6 is maar 1.5 mil oid toch? en wil je deze naar lvl 30 brengen dan ben je zo lang bezig, dat je er ook nagenoeg niets aan overhoudeehbiertje schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:13:
[...]
er is een groep mensen die aan het horse breeden is (breed reset) en zo hun geld omruilt naar ingame currency. (moeilijk aangezien je maar 1x kan resetten) maarja zo kun je alsnog 3 paarden "maken"![]()
moet je wel goede tiers + lvls kunnen vinden op de market
[ Voor 10% gewijzigd door Sabrac op 11-05-2016 19:20 ]
lvl 30 t6/7 gaan voor 15/20 miljoen wegSabrac schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:17:
[...]
ja ok, maar zelfs een lvl 1 T6 is maar 1.5 mil oid toch? en wil je deze naar lvl 30 brengen dan ben je zo lang bezig, dat je er ook nagenoeg niets aan overhoudDacht ergens te lezen dat ee lvl 30 T6 ook maar 'slechts' 40 mil was. Niet echt iets om nu bakken met geld mee te verdienen.
en het lvlen valt wel mee opzich.. met een +3 trainings outfit en een cash shop training outfit heb je al +50% te pakken.. autoloop een nachtje aan en je hebt toch minimaal 6/7 lvls te pakken
Zijn er hier eigenlijk mensen die op de Jordine server spelen?
Zo, gisteren profijt gehad van een standaard korte werkdag op woensdag + geen maintenance.
Heel veel demihuman weapons op kunnen kopen voor de trace of savagery. Direct een groot aantal metal solvent van gemaakt en 30 van elke iron crystal op de Marketplace gegooid (@70-90k each). En nog ruim 100 solvent over, dat word cashen
.
Daarnaast eindelijk weer een "ancient magic crystal of crimson flame - power" weten te bemachtigen. Even weer 80 red seals verzilverd en weer een 18 mil gem op de Marketplace gegooid ($_$ profit!).
En als added bonus, m'n eerste grunil armor is +15, nog 3 items te gaan
Jordine - 1 (ArtsOfTerror)
Croxus - 2 (Sabrac / eehbiertje)
Alustin - de rest
Heel veel demihuman weapons op kunnen kopen voor de trace of savagery. Direct een groot aantal metal solvent van gemaakt en 30 van elke iron crystal op de Marketplace gegooid (@70-90k each). En nog ruim 100 solvent over, dat word cashen
Daarnaast eindelijk weer een "ancient magic crystal of crimson flame - power" weten te bemachtigen. Even weer 80 red seals verzilverd en weer een 18 mil gem op de Marketplace gegooid ($_$ profit!).
En als added bonus, m'n eerste grunil armor is +15, nog 3 items te gaan
Voor zover ik kan inschatten is het momenteel qua aantallen:LunaTempesta schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 01:44:
Zijn er hier eigenlijk mensen die op de Jordine server spelen?
Alustin - de rest
[ Voor 21% gewijzigd door Sabrac op 12-05-2016 08:14 ]
Ik heb echt het gevoel dat ik te oud wordt voor gamen omdat ik sommige afkortingen niet weet. Wat Betekend RnG, ik zie het ingame ook regelmatig opduiken in de chat.
Randon Number Generator - eigenlijk alles waarvoor je een kans hebtCamelNLD schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:41:
Ik heb echt het gevoel dat ik te oud wordt voor gamen omdat ik sommige afkortingen niet weet. Wat Betekend RnG, ik zie het ingame ook regelmatig opduiken in de chat.
[ Voor 15% gewijzigd door Sabrac op 12-05-2016 09:51 ]
Ahhh jammer. Wilde wel eens tegen wat tweakers vechten.Sabrac schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:13:
Voor zover ik kan inschatten is het momenteel qua aantallen:
Alustin - de rest
De mobs zijn weer eens bugged, nu op Valencia A1 (Alustin).
Daar maken we dan maar gebruik van hé.
Moest nog wat Ogres killen.
Nadeel is wel dat m'n paard ook een beetje bugged is, ben hem soms kwijt.
Daar maken we dan maar gebruik van hé.
ja ik heb het gemerkt. Net nu ik vandaag vrij was :<
Had al helemaal een friday harpoon day ingepland.
Maar ondanks dat heb ik wel iets opmerkelijks opgemerkt.
Zat gisteren/vandaag nu in de top 10 van fishing en top 20 van rijkdom.
Dit was wel in valencia 3 aangezien onze channel tijdelijk down was maar toch blijkbaar gaat het goed met mij.
Had al helemaal een friday harpoon day ingepland.
Maar ondanks dat heb ik wel iets opmerkelijks opgemerkt.
Zat gisteren/vandaag nu in de top 10 van fishing en top 20 van rijkdom.
Dit was wel in valencia 3 aangezien onze channel tijdelijk down was maar toch blijkbaar gaat het goed met mij.
Verwijderd
Ja, ik was precies op die server en dat kanaal bezig met een poging tot paard temmen.superbassie schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 17:46:
De mobs zijn weer eens bugged, nu op Valencia A1 (Alustin).
Daar maken we dan maar gebruik van hé.Moest nog wat Ogres killen.
Ik dacht "Jeetje, wat is dit moeilijk!". Toen las ik het bericht van Daum.. toen begon ik na te denken "Hmmm.. Is het misschien onmogelijk door die problemen die ze noemen?"
Daarna op een ander channel een paard opgezocht en hoppa, in 1 keer getemd... Voordeel is dat ik nu wel meester ben in de minigame omtrendt paarden temmen. Ik moet nog even een plekje vinden waar je T2 paarden vindt, wel.
Volgende koppeltje aan het trainen, T5 & T6. Helaas geen kans op T7 ivm de kleuren. Hierna wacht ik wel tot de andere T7 soorten beschikbaar komen.
M'n main paardje blijft nog wel even de T5 met Drift en Instant Accel, die gaat zeer snel.
Oh patch notes!
M'n main paardje blijft nog wel even de T5 met Drift en Instant Accel, die gaat zeer snel.
Oh patch notes!
[ Voor 18% gewijzigd door superbassie op 13-05-2016 11:33 ]
Veel mensen die 'boos' zijn vanwege de leveling rewards, of meer het feit dat het niet retroactive is
Before/After
Lv 30 - 500,000 -> 1,000,000 Silver
Lv 40 - 500,000 -> 3,000,000 Silver
Lv 45 - 1,000,000 -> 5,000,000 Silver
Lv 50 - 1,000,000 -> 7,000,000 Silver
Bedoel.. het is maar 13 mil, dat heb je echt in no time verdient, een MoS is op Croxus nu al 12 mil, dus je krijgt zelfs met die 13 mil extra veel minder dan voorheen
Before/After
Bedoel.. het is maar 13 mil, dat heb je echt in no time verdient, een MoS is op Croxus nu al 12 mil, dus je krijgt zelfs met die 13 mil extra veel minder dan voorheen
[ Voor 5% gewijzigd door Sabrac op 13-05-2016 12:10 ]
Andere kant, het is 13miljoen. Ik heb gister net die 40 aangetikt, dat is toch 2,5mil verschil, had ik weer 5-6 weapon stones voor kunnen kopen.
Maar niet onbelangrijk:
Frozen monster can now take damage
Werd eens tijd, hoe irritant dat was op een wizard. Al gebruikte ik dat moment normaal om die fireball te chargen, even snel doormeppen is stuk fijner.
Maar niet onbelangrijk:
Frozen monster can now take damage
Werd eens tijd, hoe irritant dat was op een wizard. Al gebruikte ik dat moment normaal om die fireball te chargen, even snel doormeppen is stuk fijner.
Voor mij, zelfs op level 50, is 13 miljoen aardig wat.
Je kan ook wel verwachten dat als je dit soort rewards gaat veranderen er gezever ontstaat.Sabrac schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:08:
Veel mensen die 'boos' zijn vanwege de leveling rewards, of meer het feit dat het niet retroactive is
Before/After
Ik zou het bijvoorbeeld ook vervelend vinden als ze ineens de blackstones drop rate zouden verhogen. Voor nieuwere spelers is datgene waar jij zoveel moeite hebt gedaan ineens veel makkelijker.
ik neem dan ook aan dat Daum weer compensatie gaat moeten geven om de fanbase blij te houden.
Dat klopt maar ik snap de gedachtegang ook wel. Maar je moet onthouden dat de waarde van zilver ingame is gedaald, daardoor hebben ze waarschijnlijk ook deze rewards aangepast. Daarnaast is het ook slim van hun om zo mogelijk gevestigde spelers een extra account te laten halen.PaRaDoX4 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:41:
[...]
Je kan ook wel verwachten dat als je dit soort rewards gaat veranderen er gezever ontstaat.
Ik zou het bijvoorbeeld ook vervelend vinden als ze ineens de blackstones drop rate zouden verhogen. Voor nieuwere spelers is datgene waar jij zoveel moeite hebt gedaan ineens veel makkelijker.
ik neem dan ook aan dat Daum weer compensatie gaat moeten geven om de fanbase blij te houden.
Mij maakt het op zich niet zo heel veel uit. Vind alleen de laatste 2 stappen wel behoorlijk groot.
Wat voornamelijk nog raar is, is dat de lvl 55 reward nog steeds 5 mil is. Niet dat ik dat binnenkort aanraak, maar zal deze in ieder geval nog niet inleveren, deze zullen ze dan ook wel onder handen nemen.
[EDIT] en de game is up
[EDIT] en de game is up
[ Voor 6% gewijzigd door Sabrac op 13-05-2016 16:01 ]
Worker list ziet er veel beter uit zo.
Word wel even wennen, maar veel meer informatie idd
---
Zojuist ook mn eerste lekkere battlefield gehad, merk toch langzaam het verschil van betere gear wel.
met +125 punten als hoogtepunt
--------------
Dear Players,
as a compensation for the unstable service in the last week, we'd like to run the following compensation :
+30% Combat EXP
Start: 13.05 at 16:00 UTC
End: 17.05 at 08:00 UTC
We hope everyone will enjoy the additional EXP boost.
Best regards,
The BDO Team
Ook wel handig
[ Voor 30% gewijzigd door Sabrac op 13-05-2016 18:52 ]
Zullen we vanavond scrollen? Ben er morgen niet.
Niet dus
Maandag is een vrije dag... zullen we het een dag uitstellen?
Maandag werkt voor mij! xValandin schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:53:
Niet dusMaandag is een vrije dag... zullen we het een dag uitstellen?
Hoe kan ik bij Ronatz de Sparking Interest percentages van de NPC's verhogen?
Kom nooit verder dan een paar Amity puntjes omdat de percentages allemaal rond de 30% of lager zijn.
Heb wel alle NPC's unlocked.
Kom nooit verder dan een paar Amity puntjes omdat de percentages allemaal rond de 30% of lager zijn.
Heb wel alle NPC's unlocked.
Ik ga ze toch vandaag doen, morgen word moeilijk.
Drakey doet ook mee vandaag (zondagavond).
Drakey doet ook mee vandaag (zondagavond).
[ Voor 74% gewijzigd door Tilce op 15-05-2016 19:12 ]
Weet iemand nog andere plekken om silk thread te verkrijgen, anders dan de kleine kans bij looten van laundry racks bij rhutums?
Zit te kijken naar nieuwe mmorpgs om te spelen en ik moet zeggen, deze ziet er best vet uit! Zeer goeie gfx zo te zien, ben benieuwd naar de gameplay, ff kijken of ik een guestpass kan krijgen van iemand
.
PSN: bryanlost
Silkworm cocoons per 5 heaten naar silk thread, geen idee of Valencia al uit is, maar daar zit Eludar farms (ofzo) met mulberry trees, die kan je gatheren voor cocoons.bangkirai schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:12:
Weet iemand nog andere plekken om silk thread te verkrijgen, anders dan de kleine kans bij looten van laundry racks bij rhutums?
Ja, dat weet ik, maar kon wezen, dat er meer plekken zoals die laundry racks zijn, waar je NU silk kunt krijgen.SinergyX schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:25:
[...]
Silkworm cocoons per 5 heaten naar silk thread, geen idee of Valencia al uit is, maar daar zit Eludar farms (ofzo) met mulberry trees, die kan je gatheren voor cocoons.
Valencia is nog niet uit namelijk.
Zo, geen slecht weekend (extra lang) achter de rug.
Toch besloten even gebruik te maken van de +exp buff en naar 52 gegaan, vervolgens wat gear enchanted.. heb nu bijna alles op +15 (117 AP en 167 DP) en ondertussen #2 wealth van de channel
(ook even in de Velia channel gekeken, en daar kwam ik op #5).. dus ik kan zeker niet klagen
.
Ow en een T6 female gekregen uit horse breeding
met de juiste kleuren combinatie kan deze met m'n T5 male een T7 produceren 
Nu nog hopen dat de morghulis scrolls me de belt oplevert... 2 clanmembers hebben em al gekregen, dus het kan niet lang meer duren
Toch besloten even gebruik te maken van de +exp buff en naar 52 gegaan, vervolgens wat gear enchanted.. heb nu bijna alles op +15 (117 AP en 167 DP) en ondertussen #2 wealth van de channel
Ow en een T6 female gekregen uit horse breeding
Nu nog hopen dat de morghulis scrolls me de belt oplevert... 2 clanmembers hebben em al gekregen, dus het kan niet lang meer duren
[ Voor 28% gewijzigd door Sabrac op 17-05-2016 09:13 ]
Waar krijg jij de Morghulis scrolls vandaan?,
De afgelopen dagen veel worldbosses gedaan wel redelijke loot maar geen zarka en geen liverto's.
Mijn jewerly is nu ook allemaal PRI of DUO eindelijk maar moet snel een nieuwe belt hebben duo bares atm maar een tree spirit belt of iets in de richting zou erg nice zijn.
Nog geen geluk gehad met boss armor drops van kneiter veel scrolls
De afgelopen dagen veel worldbosses gedaan wel redelijke loot maar geen zarka en geen liverto's.
Mijn jewerly is nu ook allemaal PRI of DUO eindelijk maar moet snel een nieuwe belt hebben duo bares atm maar een tree spirit belt of iets in de richting zou erg nice zijn.
LOL EU: InXzitoWeTrust
De daily scrolls van de black spirit, je krijgt elke dag de keuze tussen 4 scrolls, Red nose, Morghulis, Dastard Bheg en GiathXzito schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:43:
Waar krijg jij de Morghulis scrolls vandaan?,
Echter als je bij de black spirit 'R' spammed, pak je als eerste de Red nose scroll
Ik kan zelf niet kiezen hoor
Is bij mij alleen Red Nose, ook als ik scroll e.d..
Heb wel gewoon de knowledge.
als je goed is zou op de 2e pagina de rest moeten staan, accepteer die van red nose maar eens niet (of forfeit deze) en scroll dan eens door, je ziet dan 3 andere quests, welke verdwijnen zodra je een gekozen hebt.Valandin schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:50:
Ik kan zelf niet kiezen hoorIs bij mij alleen Red Nose, ook als ik scroll e.d..
(Zal morgen even kijken of ik er een screenshot van kan maken, heb die van vandaag al gedaan)
[ Voor 9% gewijzigd door Sabrac op 17-05-2016 17:08 ]
Ik weet hoe het in elkaar steektSabrac schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:07:
[...]
als je goed is zou op de 2e pagina de rest moeten staan, accepteer die van red nose maar eens niet (of forfeit deze) en scroll dan eens door, je ziet dan 3 andere quests, welke verdwijnen zodra je een gekozen hebt.
(Zal morgen even kijken of ik er een screenshot van kan maken, heb die van vandaag al gedaan)
Hmm, apart, heb binnen de guild hier nog niemand over gehoord, zijn er anderen met hetzelfde probleem?Valandin schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:09:
[...]
Ik weet hoe het in elkaar steektHad het op reddit gevonden. Maar ik heb écht alleen red nose.
Lijkt me nogal lullig namelijk, red nose geeft niet echt geweldige loot (en een erg kleine kans op het enige wat de moeite waard is)
is het niet gebied gebonden? aangezien dat domme spook mij bepaalde questen alleen in bepaalde gebieden geeft.. (zit ik in mediah krijg ik die earring / necklace en andere questen niet te zien)Sabrac schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:10:
[...]
Hmm, apart, heb binnen de guild hier nog niemand over gehoord, zijn er anderen met hetzelfde probleem?
Lijkt me nogal lullig namelijk, red nose geeft niet echt geweldige loot (en een erg kleine kans op het enige wat de moeite waard is)
Moet je niet eerst soms wat questen gedaan hebben?
Ik krijg alle 4 in velia / calpheon or altinova, dus dit lijkt me niet, maar de necklace etc krijg ik idd alleen in de buurt van calpheon, net als de mediah dailies die krijg ik alleen in mediah, deze 4 krijg ik altijd.eehbiertje schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:20:
[...]
is het niet gebied gebonden? aangezien dat domme spook mij bepaalde questen alleen in bepaalde gebieden geeft.. (zit ik in mediah krijg ik die earring / necklace en andere questen niet te zien)
Zou best kunnen dat je eerst wat quests moet doen om deze te unlocken, heb zelf een groot deel van de quests gedaan (behr / trent / mediah ontbreken).bangkirai schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:27:
Moet je niet eerst soms wat questen gedaan hebben?
Heren van het goede leven.
Wat is een goede plek om te grinden als lvl 50 met 94/92 ap/dp en wat ook nog een beetje lucratief is voor de portomonee.
Ps. We hebben besloten om toch een nieuwe officer te benoemen vanwege de beschikbaarheid voor de guild missies. Hoor je binnenkort meer van
Wat is een goede plek om te grinden als lvl 50 met 94/92 ap/dp en wat ook nog een beetje lucratief is voor de portomonee.
Ps. We hebben besloten om toch een nieuwe officer te benoemen vanwege de beschikbaarheid voor de guild missies. Hoor je binnenkort meer van
Hmm, mansha misschien? loop je wel het risico van PK vanwege de ogre's, maar zou het anders zo niet weten.PaRaDoX4 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:03:
Helms Post kan best lucratief zijn, maar weet niet of je met 92 DP daar teveel damage krijgt, grijze items van 0.3 LT die 850 per stuk waard zijn, je haalt zo 2-3 mil per uur binnen.. mocht er ook nog een scarla necklace droppen dan heb je zo weer 5 mil binnen.
Zelf grind ik (als ik ga grinden) best vaak in de Abandoned Monastery, voor de mark of shadow, wat qua junk items niet zo lucratief is als Helms, maar als er een mark dropped je dit natuurlijk direct goedmaakt
Daarnaast grind ik soms wel eens in de Cave van Helms Post, hier zijn de mobs wat hoger, maar ook goed te doen (als je 150+ DP hebt), dus dat zou ik voorlopig nog niet aanraden
[ Voor 9% gewijzigd door Sabrac op 18-05-2016 11:41 ]
Ik weet niet of je vanavond online bent, anders kunnen we wel even samen levelenPaRaDoX4 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:03:
Vanavond rond 8 ben ik vast wel onlineMRCL schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:07:
[...]
Ik weet niet of je vanavond online bent, anders kunnen we wel even samen levelen
1 Juni komt de Valencia update, 15 juni de node wars!
Daarnaast een grote patch notes en aankomende events.
http://forum.blackdeserto...867-patch-notes-may-18th/
Daarnaast een grote patch notes en aankomende events.
http://forum.blackdeserto...867-patch-notes-may-18th/
Event: Road to Valencia
◦All monsters will have a chance to drop Black Stones
◦Begin: May 18th
◦End: June 1st. (ends with the maintenance begin)
•Event: Road to Valencia II
◦EXP +30% (only applies to Combat, Gathering, Processing, Cooking, Fishing, Trading, Training, Alchemy)
◦Begin: May 18th
◦End: June 1st. (ends with the maintenance begin)
Let op: