Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Berserker:
Maehwa:Eldrine
Musa:
Sorceress: Syndrui
Tamer: --- of Syndru
Valk:
Witch: Faithful
Wizard: Onax
Warrior:
I`m in for this
Berserker: Don Giovanni
Maehwa:Eldrine
Musa:
Sorceress: Syndrui
Tamer: --- of Syndru
Valk:
Witch: Faithful
Wizard: Onax
Warrior:
https://www.reddit.com/r/...amily_ingame_flashmob_eu/
heb nu wel mooi stats 130 ap en 170 dp als tamer dan nog wat "hidden stats" kom ik uit op 140 AP. Zit nu al sinds afgelopen zaterdag om lvl 54 met zon 5% exp zaterdag/zondag even goed grinden en richting de 55. mijn goal was eingelijk 56 voor eind april maar dat wordt moeilijk dus nu 56 voordat de awakenings patch komt.
Zie steeds meer dutch players nu ook op de Jordine server tot mijn verbazing.
LOL EU: InXzitoWeTrust
Hoe werkt die Seal of Maehwa event trouwens?
Ik heb er nu 3(?) volgens mij geclaimed in mijn inventory en maar even in de bank gezet. Ik lees online:
3 seals: 2 Blackstone (Armor)
6 seals: 3 Blackstone (Weapon)
9 seals: 5 Fragment of memory
12 seals: 4 Blackstone (Armor) + 6 Blackstone (Weapon) + 10 fragment of memory + 1 pet Hawk
Als rewards, doorsparen voor de laatste? En wat is 4 blackstone(armor) etc? Fragments of memory? xD
[ Voor 71% gewijzigd door Santee op 21-04-2016 14:02 ]
De blackstones zijn voor het upgraden van je armor en wapens (het +1 +2 etc verhaal)Santee schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:57:
Ik ben zondag avond pas laat tijd, is vast nog wel een andere Musa die op de foto wil :3
Ik heb er nu 3(?) volgens mij geclaimed in mijn inventory en maar even in de bank gezet. Ik lees online:
12 seals: 4 Blackstone (Armor) + 6 Blackstone (Weapon) + 10 fragment of memory + 1 pet Hawk
Als rewards, doorsparen voor de laatste? En wat is 4 blackstone(armor) etc? Fragments of memory? xD
fragments zijn geloof ik voor het re-awakenen van je skills
en pet hawk is gewoon een pet hawk
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
DGPA: PA and Daum (Korea) have made announcements with regards to upcoming 2016/2017 content, but a lot of this stuff is still in concept stage and can be changed, so all of the following has been announced, but not everything is confirmed just yet. These plans can change, but in the spirit of openness, here’s what we know is in the works so far:
- Maritime content - There will be naval combat (guilds can build boats and fight each other)
- Merchant ships and battleships
- Major oceans will be added to the world and you need to navigate by use of compass and sea charts + intercontinental trade nodes
- Navigation – a new category of leveling earned by water navigation and/or naval combat
- It will be possible to dive for treasure, and partake underwater exploration
- Dark Elf class and the Kamasilvia region will be added (land of elves). Grandir is the capital city and the land is governed by two queens, Brolina from the Ganelle clan and Herawen who are in charge of domestic and foreign affairs.
- Dregan region will be added (the land of Giants)
- New horse tier 9!
- Deepening and expansion of professions and crafting
- Character Awakenings
- voice chat support
- A Wanted Player system
- Various co-op contents
- Baby elephant pets!

Ik schoon eens in de zoveel tijd de guild op. Ben je twee weken niet online dan kan t zijn dat ik je uit de guild zet.Sanny_83 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 08:41:
Ik log net in en zie dat ik geen deel meer uitmaak van de tweakers guild. Is er iets veranderd?
Maar niet getreurd, Je kan uiteraard zo weer joinen
er is een maximum van mensen in een guild. ik probeer dus om de guild vooral uit actieve spelers te laten bestaan snap je
Ja ik was 2 weken op vakantie, dus vandaar. Maar dan stuur ik binnenkort wel even een PM ingame om weer te joinen.
Wat is jullie ervaring na lvl 45? Moet je serieus rekening gaan houden met het PVP aspect? dus geen auto-pathing of afk fishing meer?
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 23-04-2016 00:29 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
http://2p.com/42156106_1/...re-to-Sea-by-Kitsu289.htm
"A summary of Pearl Abyss would like to add:
-Major oceans
-Merchant Ships
-Naval Combat
-New category of leveling for water navigation and/or naval combat
-Underwater exploration and Diving for treasure
- The land of the Giants, or the Dregan region, along with the land of the elves, or the the Kamasilvia region.
-New Class/Race: Dark Elf
- 9-teir horses and baby elephant pets.
-Voice chat support
-A wanted player system
-Various co-op contests.
-Character Awakenings"
[ Voor 68% gewijzigd door PaRaDoX4 op 23-04-2016 09:18 ]
De Tweakers guild zit op Alustine niet op Jordinehuntedjohan schreef op zondag 24 april 2016 @ 22:01:
op welke server zitten meeste Tweakers? op jordine dacht ik te zien, maar maakt het dan nog uit waar ik begin?
TL;DR
Ninja & Kunoichi worden uitgesteld ivm balancing patch die binnen kort op de koreaanse servers worden uitgerold.
Valencia expansion komt in Juni in 3 stappen.
+20 enchantment komt dan ook, maar zal voor de EU/US versie wat aan passingen hebben. Deze staan nog niet 100% vast.
Awakening weapons worden in 1x gereleased, waarschijnlijk met uitzondering van wizard en witch.
Daum was niet op de hoogte van de random stat increase, deze worden in de toekomst waarschijnlijk minder random.
Daum gaat z'n best doen dat wij (net als momenteel in Korea) een "design your own costume" contest krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door sHELL op 25-04-2016 04:47 ]
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Wat is de reden dat Wizard en Witch nog niet geljk een Awakening wapen krijgen? Lijkt me toch wel oneerlijk? Lopen allemaal mensen in PvP en PvE rond met een Awakening wapen, en Wizard en Witch hebben dan nog niets?sHELL schreef op maandag 25 april 2016 @ 03:30:
YouTube: Black Desert Online - Interview With Project Manager Daniel Loehr
TL;DR
Ninja & Kunoichi worden uitgesteld ivm balancing patch die binnen kort op de koreaanse servers worden uitgerold.
+20 enchantment komt dan ook, maar zal voor de EU/US versie wat aan passingen hebben. Deze staan nog niet 100% vast.
Awakening weapons worden in 1x gereleased, waarschijnlijk met uitzondering van wizard en witch.
Daum was niet op de hoogte van de random stat increase, deze worden in de toekomst waarschijnlijk minder random.
Daum gaat z'n best doen dat wij (net als momenteel in Korea) een "design your own costume" contest krijgen.
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
omdat deze nog niet in korea is, in de video zeggen ze: " Alle awakenings die op dat moment beschikbaar zijn, zullen we in 1x releasen ". En gezien de Wizard / Witch als laatste in Korea komt, is er dus een kans dat deze er buiten valt. Daarnaast kan het ook zo zijn dat alle awakenings er al wel zijn, hangt allemaal af van het moment dat DAUM EU besluit de patch te doen.Diigii schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:55:
[...]
Wat is de reden dat Wizard en Witch nog niet geljk een Awakening wapen krijgen? Lijkt me toch wel oneerlijk? Lopen allemaal mensen in PvP en PvE rond met een Awakening wapen, en Wizard en Witch hebben dan nog niets?
+20 enchanting for equipment will come to the western servers, but Daum Games Europe reached an agreement with the development team to rebalance the bonuses in order to partially close the gap between the steps, that in Korea is rather extreme.sHELL schreef op maandag 25 april 2016 @ 03:30:
YouTube: Black Desert Online - Interview With Project Manager Daniel Loehr
TL;DR
Inderdaad. In KR is +15-+20 bijna 70% verschil. Mag hier wel gewoon dezelfde trend aanhouden.
Zo mogen ook wel zorgen dat je niet terugvalt naar +15 als je failed.. in KR houden ze van dat debiele gamblen, hier zorgt het voor ragequits.
Ze moeten gewoon de scaling aanpassen, zodat het grootste deel AP komt van 0 t/m +15 b.v. 70% van max AP, alles daarboven geeft nog wel AP maar dan b.v. 30% meer i.p.v. 70% meer AP. Dan heb je nog steeds progressie voor de hardcore spelers die net wat betere gear wil hebben dan de rest. En dan aanpassen zodat je geen cashshop item nodig hebt om boven +15 te enchanten, je wapen niet kan terugvallen en niet kapot kan gaan boven +17.Valandin schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:28:
[...]
+20 enchanting for equipment will come to the western servers, but Daum Games Europe reached an agreement with the development team to rebalance the bonuses in order to partially close the gap between the steps, that in Korea is rather extreme.
Inderdaad. In KR is +15-+20 bijna 70% verschil. Mag hier wel gewoon dezelfde trend aanhouden.
Zo mogen ook wel zorgen dat je niet terugvalt naar +15 als je failed.. in KR houden ze van dat debiele gamblen, hier zorgt het voor ragequits.
Ik las zelfs dat het zo erg is dat mensen met +20 stoppen in KR (dat zijn maar een stuk of 100 spelers na 2 jaar spelen) omdat ze het saai vinden dat er geen enkele competitie is. Beetje zoals cheaten in je single player RPG dan is de lol er ook zo af.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Mwah ik vind dat altijd van die cheap mechanicsSinergyX schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:21:
Wapen zo ver enchanten hoort natuurlijk risico's te hebben, het was afaik in Rose Online al dat je zelfs boven bepaalde grade heel je wapen kon kwijtrakenBij jewelry raak je toch beide kwijt als je een fail hebt? Risico van het vak zeg ik dan maar
In Lineage 2 was het nog leuk, maar daar zijn we inmiddels al wel weer uitgegroeid.
Ik vind dat je in MMO's wel progressie moet blijven houden. Of stilstaan, of langzaam stappen vooruit..
Zoals het nu is is het rete kut maar je wordt tenminste niet in je gezicht geslagen als je pech hebt.
Maar in de basis is het simpel, omdat het niet uit maakt. Je kan je lvl4 character volgooien met +15 gear, dan mep je mobs sneller neer, maar dat is niet de kern van de game. Je progressie is verplaatst naar skills (lvl en punten based), quest lock en overal life-experience.
Het is pas de content _daarna_ die verschil maakt, gearset van bosses, awakening en ultimates. Alles wat jij ziet als progressie, is in deze game gewoon onderdeel van de sandbox.
Hmm ik ben nog niet zover (level 40) maar volgens mij zijn mijn endgame pieces gewoon boss drops als ik de guides mag geloven.Santee schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:24:
Wat ik raar vind in dit spel is dat je op level 20 echt al "end game" weapons kan vinden, heb die Yuria ook op level 25 gewoon zelf gehaald door stukje te lopen naar die town voor 90k. Maarja, nu is end game +15 en kost dat 25mil ofzo, maar het wapen hoeft niet te droppen van bosses ofzo, wat ik wel erg jammer vind en ook bedenkelijk. Waarom zou je geen hogere gear laten droppen van level 50+ world bosses etc? Dat is toch veel logischer dan het je krijgt de gear van quests op level 15-25 en enige verschil op level 50-55 is dat je het +15 maakt met stones die random droppen? Ik vind dat Black Desert hierin wel behoorlijk de plank mis slaat qua character progression.
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
De maintenance vind op donderdag plaatst ipv de gewoonlijke woensdag.
Woensdag van 12:00 tot 16:00 ligt de Website en Forum eruit
Donderdag van 10:00 tot 14:00 ligt de Game eruit.
Klopt, Yuria is een starter item, maar Liverto / Kzarka zijn voor de meeste (dan wel niet alle) classes beter. Geen 10-20 % beter, maar wel een beetje beter.Team-RiNo schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:34:
[...]
Hmm ik ben nog niet zover (level 40) maar volgens mij zijn mijn endgame pieces gewoon boss drops als ik de guides mag geloven.
[ Voor 46% gewijzigd door Sabrac op 26-04-2016 11:43 ]
Daum moet ook bier drinken op koningsdagSabrac schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:42:
Goed nieuws voor de mensen die woensdag vrij zijn!.
[...]
Nieuwe muis komt binnen vandaag: https://www.bol.com/nl/p/...muis-pc/9200000054012009/
Hm ik las inderdaad dat de Yuria een starts/cheap item was, en dat die 2 sterker waren, maar pas vanaf level 55 ofzo interessant. Ben je dan niet al 500 game uren verder?Sabrac schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:42:
Goed nieuws voor de mensen die woensdag vrij zijn!.
[...]
Klopt, Yuria is een starter item, maar Liverto / Kzarka zijn voor de meeste (dan wel niet alle) classes beter. Geen 10-20 % beter, maar wel een beetje beter.

3 wapens is alsnog niet zo bijster veel, gelukkig heeft BSO nog veel andere dingen die je kan levelen zoals professions, maar ik had het systeem toch graag uitgebreider gezien.
Ik rijd zelf al een tijdje op een tier 3 level 30 maar ik denk dat ik me eens meer in het breeden ga verdiepen.
Ben nu een tier 2 female naar 20 aan het levelen om te breeden met de tier 3. Volgens de horse calculator geeft me dat een grote kans op een tier 4 of zelfs tier 5.
Las dat je met 2x tier 1 level 30 ook grote stappen kan maken.
Snap het wel, had zelf liever ook wat meer variatie in armor en weapons gezien.Santee schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:10:
[...]
Hm ik las inderdaad dat de Yuria een starts/cheap item was, en dat die 2 sterker waren, maar pas vanaf level 55 ofzo interessant. Ben je dan niet al 500 game uren verder?![]()
3 wapens is alsnog niet zo bijster veel, gelukkig heeft BSO nog veel andere dingen die je kan levelen zoals professions, maar ik had het systeem toch graag uitgebreider gezien.
Ik als Musa gebruik mn speed skill+mp regen skill op vooruit te komensuperbassie schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:31:
Op welke tier paarden zitten jullie eigenlijk?
Ik rijd zelf al een tijdje op een tier 3 level 30 maar ik denk dat ik me eens meer in het breeden ga verdiepen.
Ben nu een tier 2 female naar 20 aan het levelen om te breeden met de tier 3. Volgens de horse calculator geeft me dat een grote kans op een tier 4 of zelfs tier 5.
[...]
Snap het wel, had zelf liever ook wat meer variatie in armor en weapons gezien.

Had een horse ergens, maar geen id of die nou in de stable is of ik hem ergens achter heb gelaten, maar die was pas T1. Ga me er ooit eens in verdiepen, ben nu nog te lui. Ga ik wel eens doen als ik level 50 ben ofzo
Momenteel nog een T4, maar deze is bijna op het level om te gaan breeden. Hopelijk krijg ik hier een T5 of T6 uit.superbassie schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:31:
Op welke tier paarden zitten jullie eigenlijk?
[...]
Snap het wel, had zelf liever ook wat meer variatie in armor en weapons gezien.
Sowieso duurt het levelen van een paard elke tier wat langer.
Geloof dat het iets is van <experience required per level> * <tier of the horse>
Gezien mijn T4 nu al bijna 4x zoveel xp nodig heeft als dat een T1 nodig heeft van 29 naar 30.
[EDIT]
~20.83% Tier 4 ♀ Female
~20.83% Tier 5 ♂ Male
~24.31% Tier 5 ♀ Female
~20.83% Tier 6 ♂ Male
~13.19% Tier 6 ♀ Female
Ben benieuwd wat ik krijg
[ Voor 10% gewijzigd door Sabrac op 26-04-2016 14:46 ]
Met name de strong wagon is wel fijn, dacht 112% speed en vrij kleine draaicirkel en kan altijd weer extra zut kwijt als ik weer eens vol zit.
Zat toevallig even te tellen, maar event zou dus 15 dagen zijn, als je daily oppakt, kan je dus de 12 seal plus nog 3 extra inleveren.Santee schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:57:
Ik ben zondag avond pas laat tijd, is vast nog wel een andere Musa die op de foto wil :3
Succes ermee! Ik kreeg een T4 female.Sabrac schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:43:
[...]
Momenteel nog een T4, maar deze is bijna op het level om te gaan breeden. Hopelijk krijg ik hier een T5 of T6 uit.
Sowieso duurt het levelen van een paard elke tier wat langer.
Geloof dat het iets is van <experience required per level> * <tier of the horse>
Gezien mijn T4 nu al bijna 4x zoveel xp nodig heeft als dat een T1 nodig heeft van 29 naar 30.
[EDIT]
~20.83% Tier 4 ♀ Female
~20.83% Tier 5 ♂ Male
~24.31% Tier 5 ♀ Female
~20.83% Tier 6 ♂ Male
~13.19% Tier 6 ♀ Female
Ben benieuwd wat ik krijg
Zelf geen ervaring met een G700, maar kan mogelijk komen omdat BDO als admin gestart word, probeer de applicatie van logitech ook eens als admin te starten, misschien dat dat het oplost. Merk in ieder geval dat de push to talk functionaliteit van verscheidene voice chats ook niet werken als je deze niet als admin start.huntedjohan schreef op woensdag 27 april 2016 @ 18:29:
zijn er meer mensen die dit spel spelen met een logitech G700 muis? ik wilde een paar toetsen toevoegen aan mijn muis profiel, maar kan op de 1 of andere wazige reden niet zorgen dat de game launcher het profiel ook activeert. als ik het profiel als standaard maak werken ze wel, maar automatische game detectie werkt niet, terwijl dat wel met andere games werkt.
Is er ergens een compleet overzicht voor de verschillende wagons in het spel?
Ben dan voornamelijk op zoek naar hoeveel slots ze hebben en hoeveel paarden ervoor kunnen.
Wil dit onderdeel van het spel toch eens gaan ervaren en wat trading exp op doen.
Zou toch graag mijn beide paarden ervoor kunnen spannen.
Aantal paarden kan je zien vanuit een wagon-craft huisje, maar in de basis:
Noble en die itemstore wagon = 4 horses,
merchant/trade/farm = 2 horses
strong/white/flimsy/shabby (ofzo) = 1 horse
Helaas, m'n lvl 28 T4 female en m'n lvl 30 T3 male.. hebben het slechtste resultaat geboekt.. een T4 female.superbassie schreef op woensdag 27 april 2016 @ 01:17:
[...]
Succes ermee! Ik kreeg een T4 female.Gelijk maar even kijken hoever ik die moet levelen om te breeden met de T3.
Daarna wilde ik mijn paarden Exchangen, maar blijkbaar mag dat niet met de T3 die je van de game hebt gekregen =/. Ik kan dus nu op zoek naar een goede T4 male (met 1 of 2 breeding attempts).
Females maken is het probleem niet, bij breeden is het (ongeveer) 50 % kans.MRCL schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:35:
Je hebt in ieder geval al een female, dat is het moeilijke gedeelte. Ik zit nog steeds met 5 T4 males opgescheept.
Maak zelf gebruik van http://www.blackd.de/horse/ om uit te rekenen welk level ik ze moet trainen om het gewenste resultaat te krijgen.
Gezien ik nu een T4 female heb, en ik graag een T4 of T5 male wil, zal dit inhouden dat ik een T3 male naar lvl 19 moet brengen:
~11.28% Tier 4 ♂ Male
~26.32% Tier 4 ♀ Female
~22.56% Tier 5 ♂ Male
~26.32% Tier 5 ♀ Female
~13.53% Tier 6 ♂ Male
Of een T2 naar level 26, voor hetzelfde resultaat. En dan nog is de kans op een female groter
Mannetjes gaan voor vrouwtjes.. dus een minimale kans op een hoge tier zal je een mannetje geven ipv een vrouwtje.Sabrac schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:51:
[...]
Females maken is het probleem niet, bij breeden is het (ongeveer) 50 % kans.
neem bijv lvl 20 + 20 > tier 4/5 = M en F kans T6 = M kans alleen.. zou je 25 + 25 pakken zou je de F kans er oook bij pakken..
uit mijn eigen ervaring heb ik gemerkt dat de kans op F hoger is als de F lvl met het breeden / exchange ook hoger is
Klopt, elke 50 punten unlocked een treshold in de vorm van Male > Female.eehbiertje schreef op donderdag 28 april 2016 @ 18:42:
[...]
Mannetjes gaan voor vrouwtjes.. dus een minimale kans op een hoge tier zal je een mannetje geven ipv een vrouwtje.
neem bijv lvl 20 + 20 > tier 4/5 = M en F kans T6 = M kans alleen.. zou je 25 + 25 pakken zou je de F kans er oook bij pakken..
uit mijn eigen ervaring heb ik gemerkt dat de kans op F hoger is als de F lvl met het breeden / exchange ook hoger is
Echter is het level van de Male of Female totaal onafhankelijk van het resultaat, het spel kijkt alleen maar naar de gecombineerde waarde van de twee.
In mijn beide gevallen dat ik vrouwtjes kreeg was de man 30 en de vrouwtjes 25 tot 28, maakte niets uit
De ene keer had ik ook een 29 % kans op een T4 female (best mogelijke resultaat), de andere keer 21 % kans (slechts mogelijke resultaat). het is jammer, maar helaas
misschien toeval dan in mijn geval dat ik vaak females krijg (ook omdat die hoger lvls zijn)Sabrac schreef op donderdag 28 april 2016 @ 19:01:
[...]
Echter is het level van de Male of Female totaal onafhankelijk van het resultaat, het spel kijkt alleen maar naar de gecombineerde waarde van de twee.
In mijn beide gevallen dat ik vrouwtjes kreeg was de man 30 en de vrouwtjes 25 tot 28, maakte niets uitHet blijft RNG.
ben nu bezig met een t4 naar 20 en dan weer te breeden.
Lees net ergens dat 2x T1 lvl 30 kans op een t5 geeft.. nouja die zitten zo op lvl 30 dus van t weekend maar even een gokje wagen
en RNG blijft echt een ding in deze game.. net even daily hexe doen.. met kameraad op TS zeg ik zucht moet even Witch earring vinden om te verkopen (heb Pri en die daily earring)
niets tot ik weg wil gaan en de laatste mob mij een witch earring geeft

18.92% kans volgens de calculatoreehbiertje schreef op donderdag 28 april 2016 @ 19:51:
[...]
Lees net ergens dat 2x T1 lvl 30 kans op een t5 geeft.. nouja die zitten zo op lvl 30 dus van t weekend maar even een gokje wagen
Gisteren had ik met een andere combinatie wel pech. 90% kans op een T3 female of T4+, en wat krijg ik...T3 male, 10% kans.

Tenzij voor exchange andere waardes gelden.
ga het dit weekend ook proberen..superbassie schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:13:
[...]
18.92% kans volgens de calculator. Op dit moment ben ik 2x T1 naar 30 aan het brengen. Zijn beide 22 nu dus die zullen morgen wel 30 worden.
Gisteren had ik met een andere combinatie wel pech. 90% kans op een T3 female of T4+, en wat krijg ik...T3 male, 10% kans.
Tenzij voor exchange andere waardes gelden.
net vandaag +2 trainers outfit succes dus +15% horse exp + 20 horse exp scroll = lekker snel lvlen
zit er aan te denken om de costume ook nog te kopen voor nog een 20% extra
maar hoe vaak zul je deze gaan gebruiken verder (vind die costumes zo reteduur)
Meh, T4 male gekregen, kon beter.eehbiertje schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:19:
[...]
ga het dit weekend ook proberen..eerst mijn t4 nog naar 20 en dan weer breeden > dan naar 25 brengen en exchange doen.. (1 van deze weken)
net vandaag +2 trainers outfit succes dus +15% horse exp + 20 horse exp scroll = lekker snel lvlen
zit er aan te denken om de costume ook nog te kopen voor nog een 20% extra![]()
maar hoe vaak zul je deze gaan gebruiken verder (vind die costumes zo reteduur)
Misschien ook maar eens investeren in trainer outfit en Noble wagon zodat ik er 4 tegelijk kan trainen.

Het aantal beschikbare wilde paarden is in de gebieden waar ik momenteel toegang tot heb laag te noemen.Kleaudzak schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:46:
Hoe zit het eigenlijk met het aantal beschikbaar 'wilde' paarden en de playerbase die tamed: veel concurrentie?
Daarnaast hebben ze ook nog een respawn tijd van enkele uren.
De concurrentie is moordend als het op merries aankomt, die vind je niet op de market of ze zijn binnen 5 seconden weg.
Moet zelf ook weer op zoek, maar gun me er eerlijk gezegd geen tijd voor

Beginner 5 halen is zo gebeurt, denk dat ik hooguit 2-3x van Velia naar Heidel op en neer ben gegaan op mijn ezel.Santee schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:00:
Ik wilde gisteren paardjes vangen, alleen kwam er achter dat je level 5 paardrijden moet hebben ofzo om ze te vangenMijn paardje is pas level 4 (ben lvl 30), ben gister pas op wezen rijden, had hem per ongeluk ergens laten staan en nooit opgehaald xD
[ Voor 28% gewijzigd door A3aaN79 op 29-04-2016 16:16 ]
Er zijn wat plekken waar je niet makkelijk komt (veelal via omweg vanwege lvl van de mobs daar), maar keren dat ik er kwam, was er altijd wel een wild paard te vinden.A3aaN79 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:13:
[...]
Het aantal beschikbare wilde paarden is in de gebieden waar ik momenteel toegang tot heb laag te noemen.
De concurrentie is moordend als het op merries aankomt, die vind je niet op de market of ze zijn binnen 5 seconden weg.
Maar merries zijn de way to go? Denk er dan maar een paar te koop te zetten, dacht 3 van de 5 die ik heb zijn female.
Dan zou ik er zelf eerst mee gaan breeden, zelfs zonder resterende breeding attempts vliegen ze weg.SinergyX schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:26:
[...]
Er zijn wat plekken waar je niet makkelijk komt (veelal via omweg vanwege lvl van de mobs daar), maar keren dat ik er kwam, was er altijd wel een wild paard te vinden.
Maar merries zijn de way to go? Denk er dan maar een paar te koop te zetten, dacht 3 van de 5 die ik heb zijn female.
Afhankelijk van de skills die ze hebben kunnen ze ook grof geld opleveren.
Zag gisteren in de gauwigheid een merrie staan voor ruim 10M... twee x met de ogen knipperen en weg...
Je kan er veel geld mee verdienen, een female T1 op lvl 30 levert je 70k op, een female T4 op lvl 30 levert je 600k opSinergyX schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:43:
Breeden doe ik niet, ik heb enkel wagons die toch de skills en snelheid van zo'n paard niet meenemen, zet ze enkel op de wagons om ze te laten lvlen.
ben er in het begin vooral veel mee bezig geweest.. (10e trainer van de server)A3aaN79 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:13:
[...]
Het aantal beschikbare wilde paarden is in de gebieden waar ik momenteel toegang tot heb laag te noemen.
paarden spawnen iedere 2 uur met een 1/3 paarden per stukje spawngebied..
Er zijn een heleboel plekken om paarden te vinden..
serendia shrine / naast het guard camp daar is een mooie dubbele spot. hier heb ik zelf enorm veel weg gehaald. (en epheria port)
Misschien dat jullie hier wat aan hebben.

verder kun je gewoon je mount uit hebben een paard tamen (gebruik zelf 4 sugar cubes) en dan op je eigen paard stappen en naar de stable rijden het nieuwe paard volgt je wel / spawnt af en toe weer achter je
Mijn beste is een T4 male op het moment. Ga vanmiddag een T3M lvl25 breeden met een T2F lvl25
nu lvl ik ze beide voor de kar en doe een exchange op 25 en hoop een t6 female te krijgen.
1 van de t6 gaat naar een kameraad die hem voor mij lvlt en mij de breed attempts weer geeft
Dat is wel lucky dan.eehbiertje schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:50:
Heb weer t4 lvl20 2x gebreed en weer een t6 male![]()
nu lvl ik ze beide voor de kar en doe een exchange op 25 en hoop een t6 female te krijgen.
1 van de t6 gaat naar een kameraad die hem voor mij lvlt en mij de breed attempts weer geeft
Maar goed, ik ben weer op zoek naar een T1 female voor m'n T1 level 30.
En dan moet ik ook nog een keer level 50 halen.
Hieronder een lijstje zodat je zelf een keuze kunt maken die past bij je speel stijl.
http://i.imgur.com/dIkqccZ.png
Ik had vanochtend nog mazzel op de paardenmarkt, kocht een female T1 met breeding mogelijkheid voor 28ksuperbassie schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:13:
[...]
Maar goed, ik ben weer op zoek naar een T1 female voor m'n T1 level 30.En ondertussen ook m'n T4 koppeltje aan het trainen naar 25.
Het loont soms om daar te kijken en continue te switchen tussen blad 1 en 2.
Gisteren 1xPRI en 3x witch earring weggepist aan enchantments... zat op 25 en 26 failstacks
Kleaudzak schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:34:
[...]
Gisteren 1xPRI en 3x witch earring weggepist aan enchantments... zat op 25 en 26 failstacks
Hier gaat het ook lekker..

M'n laatste steentjes weggooien nu. Hoop op wat meer geluk.
Force it baby!Valandin schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:48:
Ik zit nu op 120 failstacks across characters om m'n helm +15 te maken.
T4M uit de breed gehaald en een T5M uit de exchange. Niet slecht, maar m'n stables beginnen wel een sausage fest te worden. Ik heb nog nooit een female gekregen door breeding..Team-RiNo schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:11:
Ik kom ze vrijwel dagelijks tegen tijdens het questen en tame ze dan. Toen ik nog een wat lager level had vond ik er altijd wel een paar op de berg zuidwest van Olvia (staat ook op bovenstaande map). Daar komen niet zoveel mensen.
Mijn beste is een T4 male op het moment. Ga vanmiddag een T3M lvl25 breeden met een T2F lvl25
http://forum.blackdeserto...or-pack-horse-resolution/
/edit: Hij is weg
[ Voor 11% gewijzigd door Santee op 03-05-2016 13:23 ]
Kreeg een Tier 3 met Karma +3% en Luck +1!
niceKleaudzak schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 09:21:
Woei! Vanochtend Hawk Tier 1 Lvl 4 gecombineerd met een Hawk Tier 1 Lvl 10 (I know, impatient)..
Kreeg een Tier 3 met Karma +3% en Luck +1!
Weet ik! Dan ga ik sowies de vos kopen - daarmee droog je minder snel uit in Valencia.eehbiertje schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:14:
[...]
nicemaar je weet dat als de expansion met 2 maand komt.. we 4 pets kunnen hebben? (vandaar dat ik er niets mee doe tot dan)
Opgezocht en verleden wijst op netwerk problemen, meer mensen die er last van hebben?
Bezoek mijn blog op www.hebbesite.nl
Er lijken sinds 30 minute geleden meer mensen last van te hebben.
--------------
Qua failstacks, ik zit momenteel op 38 failstacks om m'n +13 grunil armor naar +14 te brengen (ja, ik weet dat vanaf +25 de kans niet verhoogd, maar ik ben momenteel koppig en wil het halen!).
----------
Vorige week ook weer terug de top 5 wealth in gekomen, nadat ik 20 + 30 mil had geinvesteerd in investment banks, nog 20-30 mil erbij en dan kan ik de 100 mil investment bank gebruiken.
Momenteel is de markt zodanig wisselvallig, dat ik een vinger in elk potje heb.
* Experience Elixirs @ 15k each
* Fury Elixirs (prijs ff vergeten)
* Pure copper crystals @ 70-75k each
* Pure iron crystals @ 70-75k each
* Pure zinc crystals @ 70-75k each
* Tough hides @ 7.8k each
* Special Dry mane grass @ 2.3k each
* Red battlefield gem: Power @ 20 mil each (de required power gem krijgen is het lastige, verkoopt in een halve sec op de marketplace).
* Sturdy Birch Plywood @ 120-150k each
* Sturdy Pine plywood @ 120-150k each
en dan mijn oude en vertrouwde Special Strawberry crates
Vorige week bijna de hele week niets verkocht.. dus mijn supplies wat kunnen opbouwen. En gisteren verkocht zowat alles in 1x.. wel lekker, stuk of 20 mil er ineens bij. Maar toen waren m'n supplies ook direct op om de markt weer te bevoorraden.
[ Voor 81% gewijzigd door Sabrac op 03-05-2016 10:58 ]
Deze lijkt niet meer te werkenValandin schreef op maandag 02 mei 2016 @ 23:13:
http://wccftech.com/black...free-guest-pass-giveaway/
Heel veel guest passes.
Ook was ik te laat bij Santee...
(edit)
[ Voor 10% gewijzigd door Potame op 03-05-2016 15:46 ]
Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram
Ik ben ondertussen besmet met Valandin's(onax) zijn RNG virus........
Ik ga vanaf nu gewoon alles forcen vanaf +9-+10, ben het een beetje beu
Ik heb de 20 mil investment bank wat getest - voornamelijk met een professional goblin en de investment node is nu lvl 3. Ik verdien tussen de 50 en 70k voor een 20 mil investering (en 1 dag wachten).Sabrac schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:52:
http://forum.blackdeserto...284-unexpected-error-100/
Vorige week ook weer terug de top 5 wealth in gekomen, nadat ik 20 + 30 mil had geinvesteerd in investment banks, nog 20-30 mil erbij en dan kan ik de 100 mil investment bank gebruiken.
Niet de moeite waard imo.
I know, ik krijg elke dag 100k van de 20 mil investment (soms 70k) en 100 tot 120k van de 30 mil investment. Maar het is meer zoiets van, heb toch 27 workers, en niet genoeg CP om allemaal nodes te gaan unlocken, investment bank is dan een goede optie, een 1 CP woning die vervolgens 4 investment banks unlocked voor de workersKleaudzak schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:51:
[...]
Ik heb de 20 mil investment bank wat getest - voornamelijk met een professional goblin en de investment node is nu lvl 3. Ik verdien tussen de 50 en 70k voor een 20 mil investering (en 1 dag wachten).
Niet de moeite waard imo.
De 70 tot 120k per dag word door een andere node er wel makkelijk uitgehaald, heb nu een excavation welke me 20k per keer geeft op een 2 uur cycle.. en dat is puur in trash items, de Traces meegerekend is het eerder 40k per 2 uur
[ Voor 14% gewijzigd door Sabrac op 04-05-2016 09:14 ]
Het spijt mePaRaDoX4 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:39:
Zit ondertussen op 20 failstacks om mijn zwaardje naar +10 te brengen.
Ik ben ondertussen besmet met Valandin's(onax) zijn RNG virus........
Ik ga vanaf nu gewoon alles forcen vanaf +9-+10, ben het een beetje beu
Ik ben gelukkig bijna klaar. Heb nu main hand +15 op m'n wizard en valkyrie, offhand +15 op m'n wizard en valkyrie, grunil helmet +15, grunil chest +15, grunil gloves +13 en grunil boots +12.. Dus nog een paar keer enchanten en dan kan ik de drama van jewelry gaan doen

Overigens;

Mediah 2 vandaag hoop ik?
wat opzich wel vreemd is nu ik erover nadenk, aangezien Daum office wss dicht is ivm Hemelvaart.
Hoop het niet, ben morgen vrij en allergisch voor festivals.PaRaDoX4 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:56:
Er is vandaag toch geen scheduled maintenance, was van mening dat dat de 5e gedaan werd deze keer.
wat opzich wel vreemd is nu ik erover nadenk, aangezien Daum office wss dicht is ivm Hemelvaart.
Er is een scheduled maintenance, over 2 uur afgelopenPaRaDoX4 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:56:
Er is vandaag toch geen scheduled maintenance, was van mening dat dat de 5e gedaan werd deze keer.
Lijkt me vreemd dat ze nu maintenance houden en dan ineens "ohja we hebben er ook nog eens de mediah update bij gegooid have fun"
en de patch notes: forum.blackdesertonline.com/index.php?/topic/80299-patch-notes-may-4th/
Events
The Yo Ho Ho & a Bottle of Rum event has been enabled.
The Mother's Day event has been enabled.
Click >Here< to find out more about these events.
System Changes
The following NA Channels will be removed until the 18th of May. This is done to improve server stability until we can send a Tech Team to the NA Data Center.
Valencia 1
Valencia 2
Valencia 3
Players can use command for inviting party member has been added.
EN: / invite [character name]
FR: / inviter [character name]
GE:/ einladung [character name]
Witch & Wizard
Fixed the issue where sprint could be continuously used by clicking the LMB while sprinting unarmed.
Fixed the issue where Residual Lightning and Chain Lightning effected the camera.
Maehwa
Fixed the issue where certain chat motions were not showing when walking.
Fixed the issue where the Chase skill combo was being cast too fast.
PVP balance against other classes has been adjusted.
Musa
PVP balance against other classes has been adjusted.
Boss Armor has been added, you have a slim chance of this dropping by defeating the bosses each item is named after.
Red Nose’s Armor
Giath’s Helmet
Bheg’s Gloves
Muskan’s Shoes
New Contribution items have been added.
Some of the “Massacre” weapon series from Calpheons’ Contribution Rental items have been removed and combined with the “Ronatz Massacre” weapon series.
Kaia Series items have been added.
There are main weapon and armors for Kaia series, each item requires 50 contribution points for rental.
Kaia weapons can be rented via Kanobas in Calpheon and armors can be rented via Dobart.
The following titles have been added. You can unlock each of the by earning points in the Red Battlefield.
Decurion
Centurion
Legion Legate
Black Star
Hero
Junk items obtained from killing monsters have had their sell and exchange values increased.
Cash Shop Update
New Areas have been unlocked;
Tungrad Forest
Hasrah Dungeon
Kuit Islands
The amount of Training EXP gained from taming a horse has been increased.
2 type of Tier 3 horses have been added to the wild spawns.
Farming has been added to the achievement system.
Rewards from Red Battle Field has been changed.
Win: Red Seal 6ea -> 5ea.
Lose: Seal 2ea -> 1 ea
Number of Red Seals required for exchange has been changed from 150 ea to 80 ea.
Adjusted the number of Sheep, Mountain Goats, Foxes, Wolves and Weasels in Western Balenos, Eastern Balenos, Serendia, Trina Fort, and Epheria Valley.
Guild Bosses Balance and Drop Rate has been increased based on guild size.
Field Boss Dastard Bheg will have a preparation animation before his omnidirectional swing attack.
Balance for the following monsters has been adjusted.
Hummingbird
Calpheon Giant Bee
Sausan Watch
Tough Sausan Soldier
Helm Big Axe
Helm Iron Shield
Rhutum Guard
Rhutum Sheriff
Red Orc Guard
Red Orc Sentinel
Saunil Guard
Elric Follower
Elric Cultist
Saunil Sheriff
Khuruto Executor
Khuruto Sheriff
Khuruto Guard
Khuruto Chaser
Rhutum Chief Priest
Wandering Rogue Elementalist
Wandering Rogue Fighter
Wandering Rogue
Small Mane
Big Mane
Agile Mane
Giant Manehair
Blind Pugnose
Thunder Drummer
Lightning Trumpeter
Cultist Warrior
Imp Raider
Steel Imp Warrior
Tiny Bee
Reveal hidden contents
Droprate for the following monsters has been adjusted.
[Aggressive]Grass Beetle
[Aggressive]Parasitic Bee
[Aggressive]Imp Raider
[Aggressive]Steel Imp Warrior
[Aggressive]Goblin
[Aggressive]Goblin Fighter
[Aggressive]Goblin Elite Soldier
[Aggressive]Mine Imp
[Aggressive]Scarecrow Ghost
[Aggressive]Strong Altar Imp Trainer
[Aggressive]Altar Imp Fighter
[Aggressive Al Rhundi Rebels]Patrol
[Aggressive]Swamp Fogan Warrior
[Aggressive]Cultist Warrior
[Sturdy]Waragon
[Sturdy]Contaminated Butcher
[Critical]Ruins Golem
[Aggressive]Giant Possessed by Black Spirit
[Critical]Ruins Monster
[Sturdy]Petrifying Foreman
[Agile]Saunil Commander
[Energetic]Rhutum Elite Brawler
[Aggressive]Green Orc Skeleton Warrior
[Sturdy]Calpheon Shadow Guard
[Aggressive]Calpheon Shrine Elite Warrior
[Aggressive]Frenzied Skeleton Decurion
[Aggressive]Frenzied Skeleton Centurion
Elric Follower
Elric Cultist
Elric High Priest
Tough Sausan Soldier
Sausan Soldier
[Aggressive]Giant Manehair
Helm Big Axe
Helm Iron Shield
[Abandoned Iron Mine Barbarian]Khuruto Executor
[Abandoned Iron Mine Barbarian]Khuruto Sheriff
[Burning]Ferrid Tio
Reveal hidden contents
Silver can no longer be obtained from the following monsters.
[Burning]Ferrid Tio
[Hardened]Helm Golem
[Aggressive]Frenzied Skeleton Centurion
[Aggressive]Frenzied Skeleton Decurion
[Agile]Saunil Commander
[Sturdy]Petrifying Foreman
[Critical]Ruins Monster
[Aggressive]Giant Possessed by Black Spirit
[Sturdy]Contaminated Butcher
Reveal hidden contents
Crafting Materials required for the “Making a Fishing Rod” quest have been updated.
New Quest “From Small HP Potion to Medium HP Potion” has been added.
New Quest “First Time for Taming a Horse” has been added to the NPC Vanacil in Heidel.
The quest rewards from the Seal of Promise and Toke of Promise quests has been increased from 1 to 2.
When there is more than one navigation path available the active path will blink.
The cut scene camera for Alejandro Farm Torres has been fixed.
Rosar Shield Graphic and icon has been fixed
Trees that are far away can be seen clearly now.
Description for worker list has been modified
Fixed the issue where windows would not closed if you pressed ESC after taking damage from monsters while the End Game Pop-Up window was active.
Fixed the issue where a player's combat exp buff was applied to horses.
Fixed the issue where the Black Spirit would sometimes give wrong directions when clicking on a quest.
Fixed issue where some of objects were not showing up on the pirate islands.
Fixed cash shop issue where class category didn’t match with displayed class.
[ Voor 99% gewijzigd door Sabrac op 04-05-2016 15:44 ]
Iedereen klaar voor Boss Armor?
Kan weer helemaal opnieuw beginnen met world bosses grinden, dacht je dat je er eindelijk was, niet dus.
*edit* zie dat de meeste hier andere server spelen. Zit zelf op Jordine. & Maintenance extended 1 hour.

[ Voor 18% gewijzigd door LunaTempesta op 04-05-2016 16:08 ]
Welke boots/armor gebruik je? Zereth?LunaTempesta schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:55:
Oh shit een BDO topic op tweakers. Nice =D
Iedereen klaar voor Boss Armor?
Kan weer helemaal opnieuw beginnen met world bosses grinden, dacht je dat je er eindelijk was, niet dus.
*edit* zie dat de meeste hier andere server spelen. Zit zelf op Jordine. & Maintenance extended 1 hour.
Also:
Boss Armor has been added, you have a slim chance of this dropping by defeating the bosses each item is named after.
Red Nose’s Armor
Giath’s Helmet
Bheg’s Gloves
Muskan’s Shoes
[ Voor 87% gewijzigd door Valandin op 04-05-2016 16:19 ]