Vorige week eindelijk ook eens uit gekeken.

Ik had het wat lastig middenin het seizoen om verder te kijken en vond enkele afleveringen wat traag vooruit gaan. Ik ben het wel min of meer eens met bepaalde meningen hier. Al vond ik het persoonlijk minder episch en spannend dan de voorgaande seizoenen.
OPGELET SPOILERS!!!
Waar in de vorige seizoenen de spanningen tussen Belters, Mars en Aarde en de dreiging van Mao en het protomolecule zorgden voor een spannend 'universum', is dit hier helemaal het geval niet meer. In tegendeel, het protomolecule komt niet meer zo dreigend over. Ik snap ook niet helemaal waarom Mars g
Murtry kon mij niet volledig overtuigen. Al vond ik het wel een interessant karakter in die zin dat ik niet wist of ik hem nu moest haten of niet

Bijvoorbeeld hij knalt zonder verpinken iemand neer als vergelding... Maar een paar afleveringen Amos knalt ook zomaar even zijn fuckbuddy af! Wie is er dan de bad guy? Het hangt er maar van af hoe je het bekijkt. En zoals 'in de echte wereld' vind iedereen van zichzelf dat hij gelijk heeft.
Dan de verkiezing van Avasarala... Gans die gebeurtenis leek weinig invloed te hebben op het groter geheel? En ze was inderdaad minder likeable dit seizoen. Dat haar man door een andere acteur gespeeld wordt, zal misschien ook een invloed hebben want ook hij leek zachtaardiger in de voorgaande seizoenen. Ava zelf vond ik dit seizoen vooral een zeurkous. Gelukkig leek ze aan het eind van het seizoen helemaal terug
En dan waren er hier een daar nog wat scenes waarvan ik mij afvraag wat de bedoeling was...
Daarom heb ik het gevoel dat als je de nevenverhaaltjes zou weghalen, je alles van dit seizoen kan vertellen in pakweg de helft van de afleveringen. Het lijkt alsof ik niet naar een volledig seizoen heb gekeken... Het had wat mij betreft nog net 2 afleveringen meer mogen zijn waarbij men bepaalde zaken beter had uitgewerkt of er wat meer tijd aan had besteed om het iets betekenisvoller te maken. Nu lijkt dit mij meer een tussenseizoen te zijn.
En ik moet sommigen hier wel gelijk beginnen geven over de acteur die Holden speelt, dit seizoen viel het mij ook op dat hij de zwakste is. Ook Amos leek minder dit seizoen... Nu klink ik alsof ik het allemaal slecht vond maar dat is niet zo hoor

Bijvoorbeeld veel acteurs en personages vind ik echt wel goed. Al is het wel erg dat ik dit seizoen 2 van favoriete personages moet opgeven

Miller en Ashford...

Vooral Ashford was in S3 één van mij favorieten. Oye beratna!! Gelukkig hebben we Drummer nog

De interactie tussen die 2 was echt zalig, hopelijk krijgt zij terug meer te doen in het volgende seizoen.
Ook bepaalde details in de serie zijn echt geweldig, ik denk dat er in sommige props (basis, voertuigen, ...) echt wel een pak tijd gestoken is.
[
Voor 11% gewijzigd door
D-Three op 23-01-2020 00:39
]