Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:55

JK

D-Three schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:39:
[...]

De Picard serie komt nog in januari. ;) Wel maar aflevering per aflevering.
Goeie tip! Dan ga ik daar een paar van kijken tijdens de lopende periode en zien of dat nog genoeg aanspreekt. :) Of als het bevalt Prime even droppen later in 2020 weer oppakken als dat seizoen rond is. :+
Geen zin om meerdere steamingdiensten te hebben, zelf hebben we al wat jaren Netflix en zelfs op Netflix niet alle tijd om rustig series te kijken. Laat staan als ik er dan dus nog een extra dienst bij neem. Bij Ziggo icm Hollandsnieuwe (meen ik), heb je ook nog eens HBO enz. dat is dan wel gratis, maar ook daar ben ik niet verder genomen dan Chernobyl te kijken. Iets met tijd indelen enzo. :o

Wel benieuwd of Picard iets gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:52
Spooksel schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:47:

[...]

En ook...
spoiler:
Die ooginfecties! Dat komt, zowel in de serie als de boeken, door micro organismes uit de lokale biosfeer. De aanleiding is dan ook de regen af en toe op Ilus, de micro organismes zitten in de wolken (die daardoor ook een groene gloed hebben vaak) en zijn dus door middel van regendruppels bij mensen in hun ogen terecht gekomen. Het oplossen van het probleem is een flink hachelijk avontuur in de boeken, omdat ze de medicijnen vanaf de Edward Isreal moeten ontvangen, terwijl die manen nog steeds alles afschieten, whoops. In de serie maakt Elvi ter plekke nieuwe medicijnen samen met de dokter.

Het enige vreemde wat ik er nooit aan begrepen heb is waarom die Belter kolonisten er nooit eerder last van gehad hebben, maar nu wel ineens tegelijkertijd met de mensen van RCE en de Roci. De Belters waren tenslotte al veeeeeeeeeeeeeel langer op Ilus en je gaat mij niet vertellen dat het in al die tijd nooit een probleem geweest is :P
spoiler:
De uitleg is dat het sinds de explosie het veel heftiger en langer regent dan daarvoor. Daarom is het ecosysteem in de wolken verstoord en komen de organismen mee naar beneden. Daarom krijgen ze er allemaal tegelijkertijd last van

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Zo, ik ben er ook weer klaar mee. Nu wachten op seizoen 5. Dit seizoen was veel te kort. Voelde ook korter aan dan de rest. Maar goed, seizoen 1 t/m 3 was natuurlijk één grote opbouw naar Stargate. :+

In Amerika zie ik de boeken altijd wel in de boekwinkels liggen, maar dat zijn behoorlijk dikke pillen en ik lees eigenlijk nooit boeken. Ik lees het internet af. :P Misschien dat ik het wel een keer ga doen, maar eerst kijken waar de tv-serie stopt. Aangezien de CEO van Amazon fan is van Expanse, gaat het denk ik nog wel even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:01
JK schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:28:
Zo, ik ben er ook weer klaar mee. Nu wachten op seizoen 5. Dit seizoen was veel te kort. Voelde ook korter aan dan de rest. Maar goed, seizoen 1 t/m 3 was natuurlijk één grote opbouw naar Stargate. :+
Ja, ik dacht zaterdagavond ook even een aflevering te kijken.
-- 8 uur later --
Wat 10 afleveringen maar!

Ik ken de boeken niet. Maar het was weer geniaal. Ik hoop dat het een opbouw is voor wat nog moet komen, want verhaaltechnisch was 4 niet zo propvol als de voorgaande volgens mij.

[ Voor 17% gewijzigd door jeroen3 op 17-12-2019 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Hoop volgend seizoen weer wat meer in space.. Flip & Burn! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Jammer dat het een Bingedump was imho, ik had graag allerlei creatieve reacties gelezen na elke aflevering, een tof aspect van goede serie "samen" kijken wat nu compleet mist.

Ik heb nu ook het gevoel dat ik het eigenlijk nergens over kan hebben want -> spoiler omdat ik nu absoluut niet weet hoever anderen zijn in hun binge-programmering.

Verder opzich wel geweldig weer en dat terwijl het alleen maar een rampup lijkt te zijn voor wat nog moet gaan komen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

@enchion Hier in het topic kan je toch gewoon je gang gaan voor wat betreft spoilers?

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 18-12-2019 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 23:02

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb nu 1,5 aflevering gezien, en snap even niet waarom Naomi ziek wordt. Ze geven haar zwaartekrachtdrugs oid, maar ze hebben aan boord van de schepen toch ook gewoon kunstmatige zwaartekracht gehad? Ik bedoel ze heeft niet haar hele leven gewichtsloos rondgedwarreld?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:38
Angeloonie schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:41:
Ik heb nu 1,5 aflevering gezien, en snap even niet waarom Naomi ziek wordt. Ze geven haar zwaartekrachtdrugs oid, maar ze hebben aan boord van de schepen toch ook gewoon kunstmatige zwaartekracht gehad? Ik bedoel ze heeft niet haar hele leven gewichtsloos rondgedwarreld?
Er is geen kunstmatige zwaartekracht in de serie, enkel wanneer een schip versnelt. Ze is als belter niet gebouwd op langdurige zwaartekracht zoals op die planeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mutatie schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:40:
[...]

Er is geen kunstmatige zwaartekracht in de serie, enkel wanneer een schip versnelt. Ze is als belter niet gebouwd op langdurige zwaartekracht zoals op die planeet.
Maar je ziet haar toch in eerdere seizoenen ook lange perioden lopen op ruimtestations en in schepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:38
Angeloonie schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:43:
[...]

Maar je ziet haar toch in eerdere seizoenen ook lange perioden lopen op ruimtestations en in schepen?
Zoveel detail kan ik me niet voor de geest halen, maar ik zou zeggen dat ze gebouwd is voor low gravity. Ze hebben ook altijd magnetische (oid) schoenen. Sommige schepen hebben wel zon centrifugaal draaiend deel voor kunstmatige zwaartekracht maar ik weet niet hoeveel g dat zou zijn. Op de ruimtestations weet ik het niet zeker maar gezien het meeste volk daar belters, martians e.d. zijn zal eventuele kunstmatige zwaartekracht ook niet hoog zijn Volgens mij ervaart ze verder alleen kortere periodes van 1g of meer versnelling. Misschien dat andere het beter weten, maar als ik het weer eens opnieuw kijk zal ik er op letten.

Het viel me nu pas op dat de decks in de de rocinante ook haaks op de lengte van het schip zijn, logisch qua qua zwaartekracht door versnelling en landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Angeloonie schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:43:
[...]

Met de magneetschoenen bedoel je? En in de stations is de zwaartekracht lager als gewoon op aarde of die andere planeet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 12:00

Chiron

Moderator Discord
Mutatie schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:54:
[...]

Zoveel detail kan ik me niet voor de geest halen, maar ik zou zeggen dat ze gebouwd is voor low gravity. Ze hebben ook altijd magnetische (oid) schoenen. Sommige schepen hebben wel zon centrifugaal draaiend deel voor kunstmatige zwaartekracht maar ik weet niet hoeveel g dat zou zijn. Op de ruimtestations weet ik het niet zeker maar gezien het meeste volk daar belters, martians e.d. zijn zal eventuele kunstmatige zwaartekracht ook niet hoog zijn Volgens mij ervaart ze verder alleen kortere periodes van 1g of meer versnelling. Misschien dat andere het beter weten, maar als ik het weer eens opnieuw kijk zal ik er op letten.

Het viel me nu pas op dat de decks in de de rocinante ook haaks op de lengte van het schip zijn, logisch qua qua zwaartekracht door versnelling en landen.
Als je haar hebt zien lopen dan is dat idd met mag boots :)
En de rocinante moet je idd meer zien als een flatgebouw met een raketmotor eronder, qua opbouw :+

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/42b3du559llz.png

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Allright plausibel genoeg inderdaad dan. Ook had ik niet aan die magneetschoenen gedacht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 15:08

Lagune

Its time for warp

ze travellen trouwens vaak langzamer (0.5G) speciaal voor naomi

[ Voor 8% gewijzigd door Lagune op 18-12-2019 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Lagune schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:27:
ze travellen trouwens vaak langzamer (0.5G) speciaal voor naomi
Waar heb je dat vandaan? Als ze moeten burnen ligt ze sowieso in een crashcouch met een lading juice. Anders zouden alle belters ook niet kunnen overleven, en bij een burn trekken ze 20g of erger. Maar dat is maar voor korte periodes. 1g continu is hele andere koek.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:49

Spooksel

Spooksel!

In normale cruise mode doet de Roci 0.25 of 0.3 G's, dan kunnen ze gewoon rondlopen en dat is ook hoe Naomi het gewend is.

In de boeken blijven zij en Alex überhaupt niet op Ilus. Ze landen, droppen Jim en Amos af en stijgen weer op.

Naomi ervaart alleen maar >1G als ze in een stevige burn zijn en dan is ze 'juiced up'. Geen enkele maan, astroide of planeet waar ze geweest is had meer dan die 0.25/0.3G die ze gewend is. En dan kom je ineens op Ilus met, ik dacht, 1.1G...

Voor Jim en Amos natuurlijk appeltje eitje, maar voor Naomi en Alex echt zwaar.
Chiron schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:55:
[...]

Als je haar hebt zien lopen dan is dat idd met mag boots :)
En de rocinante moet je idd meer zien als een flatgebouw met een raketmotor eronder, qua opbouw :+

[Afbeelding]
Gave plaat. Deze geeft ook goed weer hoe de PDC's eigenlijk permanent extern zijn, terwijl ze in de show heel flashy telkens uit een bergruimte komen.

Verder is een verschil met de boeken dat de flight deck eigenlijk ook afgesloten is/hoort te zijn van de command deck, waar het in de serie 1 grote ruimte is.

[ Voor 37% gewijzigd door Spooksel op 18-12-2019 16:54 ]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Spooksel schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:46:
Gave plaat. Deze geeft ook goed weer hoe de PDC's eigenlijk permanent extern zijn, terwijl ze in de show heel flashy telkens uit een bergruimte komen.
PDC's zijn gewoon retractable, voor dat plaatje zijn ze uitgeklapt. Maar dit is bijv. het model van het officiele licensed exemplaar kickstarter project:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/EsHNX6PyCqUnr1DW2pq9j-aCew8=/0x0:2954x1656/1200x0/filters:focal(0x0:2954x1656):no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/19306407/Rocinante_withBase.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Chiron op 18-12-2019 17:01 ]

• JK

JK

Angeloonie schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:56:
Allright plausibel genoeg inderdaad dan. Ook had ik niet aan die magneetschoenen gedacht. :P
Dat vind ik ook zo mooi qua details aan deze serie, je hoort altijd die magneetschoenen klikken. Niet alleen de eerste paar afleveringen om het duidelijk te maken en daarna niet te laten horen, maar gewoon altijd.

Misschien ik nog eens S1 tm S3 achter elkaar ga kijken. En ook mooi dat ze op Medina Station (Nauvoo / Behemoth) nog steeds die foto's van Utah hebben als privacy schermen. :)
Ik hoop dat ze dunnetjes de boeken allemaal langs gaan, dat we nog een paar seizoenen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:35
Nou heb ik seizoen 3 niet vers in m'n geheugen zitten, maar heb wel de boeken t/m boek 5 gelezen. Is Filip eerder in de serie ter sprake gekomen? Ik vond het zo frappant dat Marco en Filip in aflevering 4 zaten, terwijl ik me de introductie niet kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Zijn bestaan is wel gemeld door Naomi aan Jim, maar verder... nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:40

defiant

Moderator General Chat
Ik heb de afleveringen erop zitten, ik heb de boeken niet gelezen, maar als ik het goed begrijp assimileert /transformeert het protomolecuul dus het levende materiaal waarmee het dus in aanraking komt, d.w.z. de stemmen die Miller hoort. Holden heeft dus eigenlijk al die tijd in opdracht van het protomolecuul gehandeld, d.w.z. Miller met hoed, tot het moment dat Miller kon ontsnappen aan de controle en het protomolecuul weer kon vernietigen, in ieder geval op new terra.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Grotendeels wel ja.

Het protomolecule, zoals aangetroffen op 'Phoebe' is dus een wapen wat miljarden jaren geleden op ons systeem (Sol) afgeschoten is met als doel het primitieve mibrobische leven op Aarde te kapen en daarvan een ring te bouwen.

Dat ging dus mis doordat het wapen (Phoebe) door Jupiter opgevangen werd en aldaar een maan werd, de missie kon later alsnog afgerond worden doordat de mensheid zelf dom genoeg was om het alsnog te verspreiden tenslotte :P

Het programma was dus:
1. Bouw een ring gate zodat we (de protomolecule bouwers) een nieuw syteem erbij hebben
2. Rapporteer je status
3. Hoor je niks? Zoek uit wat er aan de hand is.

Nou. #1 lukte uiteindelijk dus dankzij Eros station. #2 ging niet echt goed, want geen reactie. En dan #3, tadaa.... 'The Investigator' aka 'Ghost Miller'.

En omdat (mijn interpertatie althans) The Investigator niet echt meer een controlerende factor over zich heen had kreeg je dus het herlalende proces van hem vernietigen en weer opstarten totdat hij een manier ontwikkelde om dat te voorkomen en 'roque' werd op Ilus.

[ Voor 14% gewijzigd door Spooksel op 28-12-2019 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik ben blij dat ze dit seizoen meer trouw zijn gebleven aan de boeken. Die zitten naar mijn mening gewoon goed in elkaar, dus zonde om dat te veranderen.

Ik weet niet of ik de boeken goed heb gelezen, of dat het in de serie afwijkt, maar het lijkt alsof ze meer willen doen met het ras wat het protomoleculeras heeft uitgeroeid. Ik ben zelf aan het begin van boek 6 nu, dus mogelijk lopen de boeken op dat punt iets achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-06 21:34
De afgelopen dagen alle seizoenen er doorheen gejaagd en ik kan alleen maar zeggen. Ik wil seizoen 5! Wat ik wel een beetje jammer vind is de rol van Chrisjen Avasarala. In Seizoen 1 / 3 was het een persoon die iedereen op een of andere manier altijd een aantal stappen voor leek te zijn. In Seizoen 4 echter is het een en al fuck fuck fuckerdefuck geworden. Misschien dat dat wat meer richting de boeken is maar ik vind het zo ontzettend jammer. Het character zoals in 1t/m3 was erg goed ontwikkeld om er vervolgens een scheldmachine van te moeten maken?

[ Voor 68% gewijzigd door Webgnome op 06-01-2020 09:54 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Spooksel schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:56:
Grotendeels wel ja.

Het protomolecule, zoals aangetroffen op 'Phoebe' is dus een wapen wat miljarden jaren geleden op ons systeem (Sol) afgeschoten is met als doel het primitieve mibrobische leven op Aarde te kapen en daarvan een ring te bouwen.

[...]
Kleine nuance. Volgens mij is het niet zozeer een wapen maar meer een soort van probe om een ringpoort te bouwen zodat de nieuwe wereld eenvoudig bereikt kan worden. En dan bouwen van de poort gebeurd door de aanwezige biologische massa. Die wordt inderdaad "gekaapt" en aangewend om de ringpoort te bouwen. En zo kunnen/konden ze relatief snel veel bewoonbare planeten toevoegen aan de "collectie".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Het verschil tussen een stuk gereedschap en een wapen is maar net vanuit wiens oogpunt je kijkt :P Yup, de protomolecule makers stuurden het richting Sol als een stuk gereedschap om een ring te maken. De inwoners, hoe microbiaal ook, zien het waarschijnlijk als een wapen tegen hun gericht :D

Enige verschil is dat rond de tijd van aankomst van Phoebe in het Sol systeem er nog geen zelfbewust leven was, welke er een mening over konden hebben wat het nou was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-06 06:18

Kluus

Gang is alles

Ik heb het seizoen eindelijk ook af (deze serie kijkt mijn vrouw niet mee, dus ben ik afhankelijk van de spaarzame uurtjes dat ze niet mee kijkt). Ik vond hem weer top, ze wijken wel een beetje af van de boeken hoor, maar dat moet waarschijnlijk ook wel. Ik vind niet dat ze meer of minder doen met het protomolecule ras, dit is in de serie nog redelijk gelijkwaardig met de boeken vind ik.

Ik heb alleen in de boeken niet mee gekregen dat Miller echt duidelijk rogue werd, ik dacht altijd dat het protomolecule op dat punt alleen wilde uitvinden wat er gebeurd was en het ook in het belang van de protomolecule was om de "bullet" af te te laten gaan omdat die hele planeet naar de knoppen ging. Maar misschien heb ik dat juist weer verkeerd begrepen in de boeken.

[ Voor 76% gewijzigd door Kluus op 12-01-2020 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:55
defiant schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:45:
Ik heb de afleveringen erop zitten, ik heb de boeken niet gelezen, maar als ik het goed begrijp assimileert /transformeert het protomolecuul dus het levende materiaal waarmee het dus in aanraking komt, d.w.z. de stemmen die Miller hoort. Holden heeft dus eigenlijk al die tijd in opdracht van het protomolecuul gehandeld, d.w.z. Miller met hoed, tot het moment dat Miller kon ontsnappen aan de controle en het protomolecuul weer kon vernietigen, in ieder geval op new terra.
Miller is het protomolecuul. Het protomolecuul is zoals Holden in S4 opmerkte niet een wapen maar een stukje gereedschap. Miljarden jaren geleden zonden de ringbouwers duizenden protomolecuul sondes de melkweg in met als doel om wegen (ringen) te bouwen naar de ringruimte. Het protomolecuul hergebruikt bestaande organismen om dit doel te bereiken. Normaal gesproken is dat voor zover we weten primitief leven. Met de sonde die naar de aarde werd gestuurd ging wat mis waardoor het primitieve leven op de aarde zich heeft kunnen ontwikkelen tot de mensheid. Het protomolecuul kwam dus in contact met intelligent leven wat normaal niet het geval is en dit zorgde voor onverwachte neven effecten (integratie van het bewustzijn van de geassimileerde mensen).

Het protomolecuul wil echter nog steeds zijn taak uitvoeren (waarom krijg ik geen antwoord/instructies meer?) en gebruikt hier die projectie van Miller voor om Holden zover te krijgen om naar Ilus/New Terra te gaan. Omdat het hiervoor Miller's bewustzijn gebruikt komt het voor dat proto-Miller buiten zijn programmering acteert waarna hij als het ware gereset wordt. Je ziet dit een aantal keer gebeuren gedurende het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik heb het nog even nagezocht en volgens mij was The Investigator in de boeken inderdaad helemaal niet "rogue" geworden, al werd ie wel steeds ge-reset waneer ie te krachtig werd, dus dat klopt dan weer wel een beetje.

De reden dat het protomolecule Holden en Elvi in de boeken hielp om Ilus weer "uit te zetten" met behulp van de "kogel" was volgens mij meer:
- Interesse in de kogel zelf als onderdeel van hetgeen het protomolecule ras heeft vernietigd.
- Er was verder niets meer op Ilus behalve wat rusty tech wat zichzelf dus compleet in de soep draaide toen het werd geactiveerd.
- Het overleven van Holden was belangrijk voor het protomolecule omdat Holden de "conduit" was waarmee hij kon interacteren met de rest van het menselijk ras en omdat het bovendien de Roci nodig had om rond te kunnen reizen.

Al deze factoren waren ook gewoon aanwezig in de serie dus ik weet niet waarom dat ook niet gewoon zo is uitgelegd in de serie en in plaats daarvan de "Rogue Investigator" is bedacht. Misschien makkelijker te begrijpen voor mainstream serie kijkers?

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 12-01-2020 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Webgnome schreef op maandag 6 januari 2020 @ 00:19:
De afgelopen dagen alle seizoenen er doorheen gejaagd en ik kan alleen maar zeggen. Ik wil seizoen 5! Wat ik wel een beetje jammer vind is de rol van Chrisjen Avasarala. In Seizoen 1 / 3 was het een persoon die iedereen op een of andere manier altijd een aantal stappen voor leek te zijn. In Seizoen 4 echter is het een en al fuck fuck fuckerdefuck geworden. Misschien dat dat wat meer richting de boeken is maar ik vind het zo ontzettend jammer. Het character zoals in 1t/m3 was erg goed ontwikkeld om er vervolgens een scheldmachine van te moeten maken?
Het is inderdaad meer zoals Avasarala in de boeken is. Wellicht dat dat te grof was voor SyFy, en nu ze bij Amazon zitten kan het ineens wel. Kwaliteit van de cinematografie is sinds S4 ook gigantisch omhoog gegaan met al die landschappen :)

Ander voorbeeldje van scenes die wat ‘tammer’ zijn gemaakt in de tv serie is bijvoorbeeld wat er op Eros gebeurde. In de boeken is het meer een 1 op 1 van de mutatiescenes uit The Thing (de nieuwe, zoek die maar eens op). Vele, vele malen goorder en schokkender.

Daardoor komt Holden niet echt uit de verf met het trauma dat ie moet acteren, hij lijkt een beetje een watje want hij acteert nog wel alsof ie middenin scenes van ‘The Thing’ heeft gezeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:04
Vorige week eindelijk ook eens uit gekeken. :X Ik had het wat lastig middenin het seizoen om verder te kijken en vond enkele afleveringen wat traag vooruit gaan. Ik ben het wel min of meer eens met bepaalde meningen hier. Al vond ik het persoonlijk minder episch en spannend dan de voorgaande seizoenen.

OPGELET SPOILERS!!! ;)

Waar in de vorige seizoenen de spanningen tussen Belters, Mars en Aarde en de dreiging van Mao en het protomolecule zorgden voor een spannend 'universum', is dit hier helemaal het geval niet meer. In tegendeel, het protomolecule komt niet meer zo dreigend over. Ik snap ook niet helemaal waarom Mars g

Murtry kon mij niet volledig overtuigen. Al vond ik het wel een interessant karakter in die zin dat ik niet wist of ik hem nu moest haten of niet :P Bijvoorbeeld hij knalt zonder verpinken iemand neer als vergelding... Maar een paar afleveringen Amos knalt ook zomaar even zijn fuckbuddy af! Wie is er dan de bad guy? Het hangt er maar van af hoe je het bekijkt. En zoals 'in de echte wereld' vind iedereen van zichzelf dat hij gelijk heeft.

Dan de verkiezing van Avasarala... Gans die gebeurtenis leek weinig invloed te hebben op het groter geheel? En ze was inderdaad minder likeable dit seizoen. Dat haar man door een andere acteur gespeeld wordt, zal misschien ook een invloed hebben want ook hij leek zachtaardiger in de voorgaande seizoenen. Ava zelf vond ik dit seizoen vooral een zeurkous. Gelukkig leek ze aan het eind van het seizoen helemaal terug :)

En dan waren er hier een daar nog wat scenes waarvan ik mij afvraag wat de bedoeling was...

Daarom heb ik het gevoel dat als je de nevenverhaaltjes zou weghalen, je alles van dit seizoen kan vertellen in pakweg de helft van de afleveringen. Het lijkt alsof ik niet naar een volledig seizoen heb gekeken... Het had wat mij betreft nog net 2 afleveringen meer mogen zijn waarbij men bepaalde zaken beter had uitgewerkt of er wat meer tijd aan had besteed om het iets betekenisvoller te maken. Nu lijkt dit mij meer een tussenseizoen te zijn.

En ik moet sommigen hier wel gelijk beginnen geven over de acteur die Holden speelt, dit seizoen viel het mij ook op dat hij de zwakste is. Ook Amos leek minder dit seizoen... Nu klink ik alsof ik het allemaal slecht vond maar dat is niet zo hoor :) Bijvoorbeeld veel acteurs en personages vind ik echt wel goed. Al is het wel erg dat ik dit seizoen 2 van favoriete personages moet opgeven :'( Miller en Ashford... :'( Vooral Ashford was in S3 één van mij favorieten. Oye beratna!! Gelukkig hebben we Drummer nog :) De interactie tussen die 2 was echt zalig, hopelijk krijgt zij terug meer te doen in het volgende seizoen.

Ook bepaalde details in de serie zijn echt geweldig, ik denk dat er in sommige props (basis, voertuigen, ...) echt wel een pak tijd gestoken is.

[ Voor 11% gewijzigd door D-Three op 23-01-2020 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

De side stories snap ik ergens ook wel weer, Avaserala is al een main character sinds seizoen 1 en Bobbie sinds seizoen 2.

Aangezien beide karakters in het boek (Cibola Burn) dat bij seizoen 4 hoort niet echt voorkomen moesten ze er toch iets mee! Gelukkig hadden ze voor Bobbie nog wat bron materiaal uit de novella Gods of Risk, dat verhaal is dus niet zomaar uit de lucht gegrepen.

Die Avaserala stukken met die hele verkiezen echter, meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@Spooksel vond juist die stukken met Avaserala wel heel erg goed. Het zet een bepaalde toon in het universum. Het geeft, wat mij betreft, aan dat haar macht niet vanzelfsprekend is en dat iedereen langzaam aan elkaar de koppen aan het inslaan is juist hierdoor. Ik ben heel benieuwd naar het volgende seizoen.

wat ik wel jammer vond, maar dat heb ik volgens mij al eens gezegd, is dat ze dit seizoen veel meer is gaan schelden. Dat mag misschien volgens het boekje zijn maar het past niet bij het opgebouwde character waar 3 seizoen over is gedaan. Altijd beheerst maar toch het bloed onder de nagels vandaan kunnen halen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Het boek waarin het New Terra/Ilus verhaal zit is ook echt een tussen-boek, dus wat dat betreft is het ook wel te verwachten dat dit seizoen dezelfde status zou hebben. Het doel is volgens mij het opzetten van het nieuwe universum met portals naar andere zonnestelsels waarin het protomolecule van Sol zijn taak volbracht heeft (de portal bouwen) en dus niet meer de dreiging vormt die het was.

Ik vond het wel gaaf gedaan en kijk weer uit naar de volgende seizoenen, uitgaande van de boeken wordt dat echt wel weer vet!

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 23-01-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Wat in de boeken iets beter naar voren kwam maar wat in de serie wat onderbelicht bleef vond ik was het feit dat dit de eerste keer was dat de mensheid op een planeet met een eigen biosfeer lande. Elvi is de boeken behoorlijk gestressed omdat ze geen idee heeft hoe de mens de planeet beïnvloed en andersom. Dit geeft in de serie ook het gevoel dat het allemaal niet zoveel voorstelt en dat is jammer omdat er normaal best veel tijd wordt besteed aan de eisen die de ruimte/omgeving aan de mens stelt in de serie zwaartekracht/vacuüm etc. Nu kwam het heel even naar voren met die groene organismen die zich in de ogen nestelde.

Wat ik overigens wel grappig vond is dat scene waarin Ashford Marco onder schot hield en verrast werd door Philip meestal juist anders uitspeelt. Meestal is degene die wat te verliezen heeft (Philip/Marco) diegene die het wapen neerlegt. Ashford wist immers dat de enige uitkomst de dood was. Dus hij had prima Marco nog kunnen voorzien van wat kogels. Daar was ie immers voor gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Spooksel schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:11:
De side stories snap ik ergens ook wel weer, Avaserala is al een main character sinds seizoen 1 en Bobbie sinds seizoen 2.

Aangezien beide karakters in het boek (Cibola Burn) dat bij seizoen 4 hoort niet echt voorkomen moesten ze er toch iets mee!
Ik ken de boeken niet maar als beiden inderdaad al amper in dat boek voor komen, dan hoeven ze voor mij niet echt iets uit te vinden voor de karakters. Ondanks dat ik de boeken niet ken, zie ik liever niet teveel afwijkingen. De boeken zijn namelijk een basis en bepalen volgen mij toch ook min of meer de aard van de show? Als de makers zich eerst puur baseren op de boeken en daarna zaken gaan uitvinden, gaat het volgens mij altijd anders aanvoelen.

Maar het zal wel iets te maken hebben met contracten en screentime. Als ze de acteurs niet onder contract houden kan het best zijn dat ze het seizoen er na ander werk hebben.

En ik kan mij wel inbeelden dat het seizoen misschien wat eentonig was geweest indien het zich enkel op Ilus had afgespeeld. :P
Webgnome schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:39:
@Spooksel vond juist die stukken met Avaserala wel heel erg goed. Het zet een bepaalde toon in het universum. Het geeft, wat mij betreft, aan dat haar macht niet vanzelfsprekend is en dat iedereen langzaam aan elkaar de koppen aan het inslaan is juist hierdoor.
Zo had ik het nog niet bekeken.
wat ik wel jammer vond, maar dat heb ik volgens mij al eens gezegd, is dat ze dit seizoen veel meer is gaan schelden. Dat mag misschien volgens het boekje zijn maar het past niet bij het opgebouwde character waar 3 seizoen over is gedaan. Altijd beheerst maar toch het bloed onder de nagels vandaan kunnen halen.
Dat schelden kwam op mij eerder over dat ze onder stress stond. En uiteindelijk ook maar een mens is die niet altijd beheerst kan zijn.
MrFl0ppY schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:34:
Wat in de boeken iets beter naar voren kwam maar wat in de serie wat onderbelicht bleef vond ik was het feit dat dit de eerste keer was dat de mensheid op een planeet met een eigen biosfeer lande. Elvi is de boeken behoorlijk gestressed omdat ze geen idee heeft hoe de mens de planeet beïnvloed en andersom. Dit geeft in de serie ook het gevoel dat het allemaal niet zoveel voorstelt en dat is jammer omdat er normaal best veel tijd wordt besteed aan de eisen die de ruimte/omgeving aan de mens stelt in de serie zwaartekracht/vacuüm etc. Nu kwam het heel even naar voren met die groene organismen die zich in de ogen nestelde.
Ja, zoals hier al enkele keren aangehaald werd, werd alles nogal snel afgehaspeld. Ook met dat groen organisme. Spuitje en klaar en het leek alsof bijna niemand er nadien nog de gevolgen van droeg.
Wat ik overigens wel grappig vond is dat scene waarin Ashford Marco onder schot hield en verrast werd door Philip meestal juist anders uitspeelt. Meestal is degene die wat te verliezen heeft (Philip/Marco) diegene die het wapen neerlegt. Ashford wist immers dat de enige uitkomst de dood was. Dus hij had prima Marco nog kunnen voorzien van wat kogels. Daar was ie immers voor gekomen.
Haha, daar had ik niet zo over nagedacht :) Maar anderzijds, onderschat de overlevingsdrang niet. Misschien hoopte Ashford nog te kunnen ontsnappen. Ik ga die gozer missen, het was toch één van de leukere karakters vorig seizoen. Al lijkt Marco één van mijn nieuwe favorieten te worden... Hij heeft echt zo'n zelfvoldane blik waarvan ik een afkeer heb maar die toch mensen achter zich kan scharen. Terug een goede acteur. Of die persoon is echt zo :P ;)

Wat ik mij nu wel afvraag, toch niet al het protomolecule is vernietigd? Op Ilus wel maar ergens anders moet er toch nog protomolecule zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 24-01-2020 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:56
D-Three schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 00:12:
[...]

Ik ken de boeken niet maar als beiden inderdaad al amper in dat boek voor komen, dan hoeven ze voor mij niet echt iets uit te vinden voor de karakters. Ondanks dat ik de boeken niet ken, zie ik liever niet teveel afwijkingen. De boeken zijn namelijk een basis en bepalen volgen mij toch ook min of meer de aard van de show? Als de makers zich eerst puur baseren op de boeken en daarna zaken gaan uitvinden, gaat het volgens mij altijd anders aanvoelen.

Maar het zal wel iets te maken hebben met contracten en screentime. Als ze de acteurs niet onder contract houden kan het best zijn dat ze het seizoen er na ander werk hebben.
Nu is het natuulijk ook dat ze contracten enzo hebben. Maar ze hebben die stukken er ook ingedaan om het verhaal te vertellen wat er op Aarde en Mars gebeurd nu de Ring Gates er zijn. In het boek wat bij dit seizoen hoort, krijg je daar niet super veel van mee, omdat het op Ilus/New Terra focust. In de latere boeken krijgen je daar meer van mee door stukjes tekst. Dit gaat in een serie natuurlijk wat lastiger. En in die zin past het dus wel goed. Nadeel is, je krijgt veel minder tijd voor wat er met Holden en co gebeurd.

Ik vond het niet heel storend en zag het vooral als world-building. Al had ik het iets anders gehoopt/verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
En bedenk hierbij dat de schrijvers van de boeken nauw betrokken zijn bij deze serie.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

D-Three schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 00:12:
Wat ik mij nu wel afvraag, toch niet al het protomolecule is vernietigd? Op Ilus wel maar ergens anders moet er toch nog protomolecule zijn?
Alleen Ilus staat nu uit inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:38
Zo nu ook eindelijk seizoen 4 kunnen bingen in 2-3 dagen.
Vind seizoen 4 beter dan 3 maar minder dan 1 en 2.
De boeken ken ik niet.
Ik kreeg wel het gevoel bij het Ilus gebeuren dat ik naar een wij zijn gestrand op een steeds gevaarlijker wordende vreemde planeet StarTrek aflevering, meets een the A-team aflevering aan het kijken was.
Holden (Hanibal), Amos (BA), Naomi (Face), Alex (Murdoch) stranden op een steeds linker wordende planeet, twee strijdende partijen. Het A-team kiest voor de goede kant. De situatie wordt steeds nijpender maar het komt op het eind van de aflevering Star Trek/A-Team toch goed.
😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:37

vectormatic

Warlock of the doorlock

Net begonnen aan S3, nadat deze bij bol op dvd voor een leuke prijs te krijgen was, en de eerste twee afleveringen waren weer genieten.

Ik was ook blij verrast dat de DVDs alleen een universal intro-tje hadden, en je daarna meteen in het menu terecht komt, ik was mentaal al weer voorbereid op een berg unskippable trailers etc..

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Quote uit Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie
segil schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:48:
The Expanse is zeker een goede serie, maar kan daar ook wel wat kritiekpunten bij plaatsen: Naomi Nagata vind ik de laatste 2 seizoenen bijzonder weinig toevoegen. Een beetje emotioneel rondrennen op zoek naar haar vrienden. Waar zijn jullie, ik kom eraaaaannnn... ik hou van je Jim, doe je wel voorzichtiggggg??? (Bijna net zo erg als Michael Burnham in St Discovery). Bleh.
In de boeken komt ze wel wat meer aan bod, en dan vooral haar verleden met Marco Inaros, maar dat was niet tijdens de gebeurtenissen op Ilus (boek 4). Als ik het me goed herinner, zat Naomi van de boeken het grootste deel van de gebeurtenissen op Ilus in de cel in orbit en kwam daarom niet heel veel aan bod. Marco Inaros werd volgens mij in boek 5 geïntroduceerd. In de serie was ze de eerste helft van het seizoen op Ilus zelf en daarna die strijd met dat schip wat ze wilde redden. Ze had daardoor meer screentime dan in het originele verhaal, dus wellicht dat haar rol in de serie daarom niet zo bijzonder en zelfs wat overbodig was.
En in het laatste seizoen op New Terra hadden ze van mij dat verhaal met Adolphus Murtry ook wel mogen skippen. Beetje stoere Amerikaanse militaire showdown.
Deed me een beetje denken aan Avatar: prachtige film, maar een waardeloos verhaal met die Colonel Miles Quaritch die ffkes in grote stoerdoenerij alles kapot schiet. Volgens mij moet je daar echt een Amerikaan voor zijn om dat leuk te vinden.
De Murtry in de boeken was ook meer een psychopaat dan de Murtry in de serie. Ik geloof dat de tweestrijd tussen gerechtigheid en politieke neutraliteit in de boeken ook beter werd belicht dan in de serie. Mogelijk speelt hierbij een rol dat de serie eigenlijk gecancelled was, maar overgenomen werd door Amazon. Het is jammer, maar ik kan me voorstellen dat ze de karakters en het verhaal wat hebben aangepast om meer kijkers te trekken.

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 15:08

Lagune

Its time for warp

jep, de boeken zijn echt veel beter, maar het blijft gaaf om de dingen van de boeken visueel te zien (bijv de razorback)

is er al een nieuw tv seizoen announced? het laatste boek is delayed naar 2021 zag ik :(

• Webgnome
Is er trouwens al meer bekend over dat akkefietje met een van de hoofdrolspelers? Cas Anvar. Die was een tijd terug in opspraak geraakt omdat hij dingen gedaan zou hebben die niet door de beugel kunnen? Maar ik hoor daar eigenlijk niks meer over.

Strava | AP | IP | AW

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:46
Webgnome schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:20:
Is er trouwens al meer bekend over dat akkefietje met een van de hoofdrolspelers? Cas Anvar. Die was een tijd terug in opspraak geraakt omdat hij dingen gedaan zou hebben die niet door de beugel kunnen? Maar ik hoor daar eigenlijk niks meer over.
Hoe minder je over dit soort dingen hoort hoe beter denk. Gebaseerd op wat ik er toen van heb gelezen viel het allemaal wel mee, maar in de huidige "cancel culture" kan elke misser fataal zijn.

Zelf kijk ik wel uit naar een nieuw seizoen, ik heb het idee dat ECHT goede nieuwe sci-fi erg schaars is tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik ben een dag of 10 geleden begonnen met S1 van The Expanse en inmiddels aangeland tegen het einde van S2.

Maar dit is goed. d:)b Het bevalt me! Leuke opbouwende spanning; je wilt graag weten hoe het verder gaat met al dat duistere gebeuren rond het protomolecuul en alle politieke intriges.

Daarnaast de diverse 'typetjes' met al hun eigenaardigheden en de getoonde SciFi landschappen, tools en andere gadgets. Gewoon top; tot aan de barsten in het scherm van hun persoonlijke communicator. ;)
Wat dat betreft was het bij Star Trek maar altijd netjes en opgeruimd. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

OMG OMG...

16 december Season 5 on Prime! woohooooo

[ Voor 28% gewijzigd door Spooksel op 10-10-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:46
Wekelijks... nou ja, sommige (luide) fans vonden het beter om wekelijks te discussiëren ipv het te bingen en dan weinig te zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ja, maar dan is het hopelijk ook wel klaar met dat gejank over spoilers enzo. Dan volgen we wat mij betreft gewoon de algemene 'uitgezonden = risico op spoilers in het topic' regel hoor, ik ga in ieder geval no-way zwarte blokken plaatsen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:38
Wellicht offtopic. Ik ben nu in seizoen 2, richting het einde en lurk hier wat mee. Wat is het bezwaar tegen het gebruiken van spoiler-tags voor mensen die nog niet zo ver zijn @Spooksel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:24
Yes! Maar de trailer halverwege af gezet... ik ga te veel scenarios zien hoe het mogelijk verder gaat vanaf het einde seizoen 4, de mogelijke uitkomst/gevolgen. Wel lijkt er ingezoomd te worden op het verhaal van Amos :*)

[ Voor 11% gewijzigd door MuVo op 09-10-2020 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

JanW schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:54:
Wellicht offtopic. Ik ben nu in seizoen 2, richting het einde en lurk hier wat mee. Wat is het bezwaar tegen het gebruiken van spoiler-tags voor mensen die nog niet zo ver zijn @Spooksel?
Nou, dat een topic vol zwarte balken rete irritant is! En ik vind het tof dat je de serie nu kijkt, want het is echt mega awesome. Maar ja... tot en met seizoen 4 is materiaal dat nu reeds lang uitgezonden is, dus als je niet bij bent... tja, je bent van harte welkom om mee te gaan discussieren, maar de meeste kijkers hier lopen gewoon in sync met wat er uitgezonden wordt en dat bespreken ze zodra ze het gezien hebben.

En zoveel topics over series hanteren nou eenmaal die regel. Is het offcieel uitgezonden, dan loop je gewoon risico op spoilers. Simpel, ik weet nu bijv dat ze straks op woensdagen gaan uitzenden, dan kom ik gewoonweg _niet_ in dit topic totdat ik ook gekeken heb op woensdag of donderdag.

[ Voor 6% gewijzigd door Spooksel op 09-10-2020 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

MuVo schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:54:
[...]
Wel lijkt er ingezoomd te worden op het verhaal van Amos :*)
Klopt, in boek 5 is Amos ook een van de viewpoints met een heel tof verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik hoop wel dat de kwaliteit wat omhoog gaat tov seizoen 4, vond die erg zwak uitgewerkt en gedaan. Als S4, S1 was geweest denk ik niet dat ik The expanse was gaan kijken. (nouja oke toch wel want er zijn geen space series)

Maar misschien is een zwakke opening een goeie opmars voor een geweldig vervolg seizoen? Laten we het hopen! Al hoop ik wel dat ze weer wat meer terug gaan naar de basis en wat de eerste 3 seizoenen leuk waren. Dat was voor mij toch vooral de sci-fi en world building, niet talking-heads familie drama en gare versie van GTST die niet boeiend is met niet boeiende karakters die 1 dimensionaal zijn. Ik weet ff niet meer de naam van de laatste stargate serie, maar die was ook echt slecht en was basicly GTST in space. Het gevoel wat die serie me gaf, kreeg ik ook bij S4 helaas. Maar goh wat was S4 een ontzettende tegenvaller. Er is zoveel interessants te vertellen, maar dat doen ze gewoon niet. Hoop dat het niveau wel weer omhoog gaat, iedereen kan wel is een slippertje hebben. Ook vraag ik me af waarom ze Avasarala karakter zo erg moesten vermoorden, het voelde wat vreemd aan allemaal. Naast het algehele gebrek aan interessante karakters itt S1-2-3

Ook vond ik het wat tegen vallen dat ik een heel seizoen kan kijken, en dat de beste shot in de opening credits zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door Postius op 09-10-2020 09:47 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Bedenk wel dat met S4 het 't eerste seizoen is bij Amazon, en qua budget en productietechniek zijn er toch echt wel behoorlijk wat slagen gemaakt hoor. Hoe die planeet in beeld is gebracht.. poh
Omdat het hele seizoen zich op een planeet afspeelt ipv dat men druk is met ruimteschepen etc. kan het verhaaltechnisch inderdaad een tegenvaller zijn vergeleken met S1-3. Met S5 gaan we weer de ruimte in, dus maak je borst maar nat :P

Avasarala is in S4 juist veel meer in lijn met hoe ze in de boeken is.
De spagaat is een beetje dat ze EN de kijker moeten zien te boeien die de boeken niet hebben gelezen en dat ook nooit gaan doen, EN tegelijkertijd stoppen ze stiekem toch heel veel details, dingetjes en karaktertrekjes van de boeken in de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 17:04

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Toevallig deze serie laatst nog een keer gekeken en nog steeds genoten, het enige wat me af en toe irriteert zijn de vecht scenes, 'super deluxe mars commando' die een beetje gaat lopen boksen.. En zo zijn er nog wel meer dingen. Vooral de enorm lange gesprekken met die Naomi.... Ook het het 'Prometheus' gehalte 'wetenschappers' is soms wat irritant, en het morele/immorele, ik had al lang een paar slakken bij iemand in zijn nek gedropt om problemen te voorkomen op de lange termijn.

Neemt niet weg dat het een leuke serie is en zeker de moeite waard is. De boeken al in de queue staan maar ben nog bezig met Karkhanas deel 2 (Malazan series).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Wat betreft avasarala. Ze mogen in seizoen 5 eigenlijk een betere mix maken tussen de avasarala van seizoen 1-3 en 4. In de eerdere seizoenen was ze juist zo goed omdat ze je het bloed onder je nagels vandaan kon halen zonder te schelden. Seizoen 4 was eigenlijk alleen maar fuck fuck fuck. Dat hoeft van mij niet zo ook al is dat misschien meer zoals de boeken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Mooie trailer. Ga sowieso weer kijken. Vond het boek met de Free Navy de zwakste uit de reeks. Maar dat wil niet altijd alles zeggen over hoe de serie dit oppakt. Er moet altijd gekozen worden en als de focus op de goede ligt dan kan het zeker wat worden.
Postius schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:43:
Ik hoop wel dat de kwaliteit wat omhoog gaat tov seizoen 4, vond die erg zwak uitgewerkt en gedaan. Als S4, S1 was geweest denk ik niet dat ik The expanse was gaan kijken. (nouja oke toch wel want er zijn geen space series)

Maar misschien is een zwakke opening een goeie opmars voor een geweldig vervolg seizoen? Laten we het hopen! Al hoop ik wel dat ze weer wat meer terug gaan naar de basis en wat de eerste 3 seizoenen leuk waren. Dat was voor mij toch vooral de sci-fi en world building, niet talking-heads familie drama en gare versie van GTST die niet boeiend is met niet boeiende karakters die 1 dimensionaal zijn[...]
Gezien de boeken denk ik dat je weer veel Naomi drama kan verwachten :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Webgnome schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:02:
Wat betreft avasarala. Ze mogen in seizoen 5 eigenlijk een betere mix maken tussen de avasarala van seizoen 1-3 en 4. In de eerdere seizoenen was ze juist zo goed omdat ze je het bloed onder je nagels vandaan kon halen zonder te schelden. Seizoen 4 was eigenlijk alleen maar fuck fuck fuck. Dat hoeft van mij niet zo ook al is dat misschien meer zoals de boeken.
Voor mij is het vooral dat ik het schelden niet bij de actrice vind passen, het voelt geforceerd.

Verder ben ik uiteraard wel benieuwd naar seizoen 5. Ik heb net boek 6 uit, dus als het goed is komt er niets nieuws voorbij. Wel ben ik benieuwd hoe ze het gaan aanpakken. Marco Inaros' beweegredenen kunnen me gestolen worden, vond dat stuk totaal niet interessant en ik heb nu al een hekel aan de acteur die em speelt. Ze kunnen met dit seizoen twee kanten op denk ik; veel politiek geneuzel of harde, destructieve actie. Ik hoop dat ze voldoende budget hebben voor het tweede.

Ik ga binnenkort de eerdere seizoenen maar weer eens opnieuw bekijken. Tot nu toe vond ik seizoen 1 nog altijd het leukste, maar dat kan ook de nieuwigheid zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Met nog een paar weken te gaan tot de start van seizoen 5 is vandaag seizoen 6 aangekondigd!

Woohoo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:24
Spooksel schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:25:
Met nog een paar weken te gaan tot de start van seizoen 5 is vandaag seizoen 6 aangekondigd!

Woohoo!
[Twitter]
Even erbij vermelden dat dit ook meteen het laatste zal zijn :-( en Cas Anvar zal geen onderdeel uitmaken van de S06 cast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Jammer. Maar wel goed dat ze naar een eind kunnen werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
demon326 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:15:
[...]

Even erbij vermelden dat dit ook meteen het laatste zal zijn :-( en Cas Anvar zal geen onderdeel uitmaken van de S06 cast.
Dat is jammer, van Cas Anvar, is een leuk personage. Ook wel jammer dat het het laatste seizoen gaat zijn, maar als ik het me goed herinner, was dat bij de overname door Netflix al bekend. Het voordeel is dat ze de serie mooi kunnen afsluiten ipv met zo'n irritante cliffhanger.

Ik denk dat we blij mogen zijn dat er überhaupt nog 3 extra seizoenen kwamen.

Gelukkig hebben we na the Expanse nog die nieuwe Dune serie. En het schijnt dat er ook een serieverfilming komt van the three body problem*. Qua scifi hoeven we ons niet te vervelen.

*Een boekenreeks met zeer goede reviews. Ik ben zelf in boek 1 bezig, nog geen bijzondere scifi, vooral nog mysterie. Een onbedoelde spoiler doet mij vermoeden dat het zich qua space-scifi kan meten met the Expanse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Is de reden dat anvar niet mee doet omdat er een onderzoek naar hem loopt ? Hij is toch echt diegene die ervoor heeft gezorgd dat Amazon the expanse ging doen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Inderdaad goed dat ze naar een eind kunnen werken.
Wat betreft Cas Anvar, zou dit verraden dat er iets met hem zal gebeuren dit seizoen?

De Dune loop ik voorlopig nog niet warm voor. Enerzijds omdat het op HBO Max en anderzijds omdat het mij lijkt alsof het een redelijk politieke serie zal worden... We shall see... Maar qua SF zit ik voorlopig wat op mijn honger. Discovery kijk ik af en toe maar dat is eerder bij gebrek aan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
D-Three schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:46:
Inderdaad goed dat ze naar een eind kunnen werken.
Wat betreft Cas Anvar, zou dit verraden dat er iets met hem zal gebeuren dit seizoen?
Of ze Alex voor het zesde en laatste seizoen gaan recasten, weten we jammer genoeg nog niet.
Webgnome schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:45:
Is de reden dat anvar niet mee doet omdat er een onderzoek naar hem loopt ? Hij is toch echt diegene die ervoor heeft gezorgd dat Amazon the expanse ging doen.
Het onderzoek zal wel afgelopen zijn, vandaar de mededeling dat hij in seizoen 6 niet mee doet..

Van wat ik heb begrepen is Anvar eigenlijk met de 'eer' gaan lopen voor de renewal, maar hij zou opzich niet veel gedaan hebben, tot grote frustratie van diegene die wel al die moeite hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ah ja, daar had ik iets van gelezen, dat zal dan inderdaad de reden zijn. Het was best een leuk personage en goed gespeeld maar met een recast heb ik niet echt een probleem.

Benieuwd naar S5, ik vond S4 nu wel het minste tot nu toe. Waarschijnlijk zal het terug in 1 keer beschikbaar komen? Enerzijds leuk dat je kan kijken wanneer je wil maar toch wat minder reacties in het topic dan :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• demon326
D-Three schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:03:
Ah ja, daar had ik iets van gelezen, dat zal dan inderdaad de reden zijn. Het was best een leuk personage en goed gespeeld maar met een recast heb ik niet echt een probleem.

Benieuwd naar S5, ik vond S4 nu wel het minste tot nu toe. Waarschijnlijk zal het terug in 1 keer beschikbaar komen? Enerzijds leuk dat je kan kijken wanneer je wil maar toch wat minder reacties in het topic dan :)
Eerste 3 episodes op release day, daarna elke week een nieuwe Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/121213047_1061391400984776_8448550051216045405_o.jpg?_nc_cat=110&ccb=2&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=Y3hxAwskC9EAX-PpERe&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=6a5229ae5b49d5b2012c2fad95445d54&oe=5FE3E100

Gezien ik alle boeken tot nu toe heb gelezen, kan ik alleen maar het volgende zeggen zonder te spoilen: Seizoen 5 zal ervoor zorgen dat je op het puntje van je stoel zal zitten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
demon326 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:19:
[...]

Eerste 3 episodes op release day, daarna elke week een nieuwe [Afbeelding]

Gezien ik alle boeken tot nu toe heb gelezen, kan ik alleen maar het volgende zeggen zonder te spoilen: Seizoen 5 zal ervoor zorgen dat je op het puntje van je stoel zal zitten >:)
Tenzij ze (net als bij eerdere seizoenen) bepaalde gebeurtenissen veranderen. Als ze trouw aan de boeken blijven, gaat het idd erg gaaf worden. Mogelijk dat ze budget voor seizoen 4 hebben "opgeofferd" voor seizoen 5?

Zolang ze niet teveel gaan focussen op de politieke beweegredenen van Marco Inaros en meer op de daaruit volgende acties, ben ik een blij man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Laatst online: 00:09
Ik mis het mysterie en het ontdekken wel een beetje. Dat was in het begin een groot gedeelte van de reden dat ik het zo interessant vond. Nu is alles wel een beetje bekend en is het voor mijn gevoel even een wat lagere versnelling. Aangezien ik de boeken niet ken hoop ik dan maar dat het nieuwe seizoen weer wat mysterie gaat brengen.

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:39
Ik hoop vooral dat Naomi Nagata weer een sterker personage wordt, die niet steeds emotioneel achter James aanhobbelt. Laatste paar seizoenen heeft ze toch bijzonder weinig positiefs toegevoegd aan de serie imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik vind/vond The Expanse, naast het hele Star Trek gebeuren, ook een prima te kijken SF serie.

Maar wel weer opmerkelijk dat 'emotionele' vrouwspersonen behoorlijk wat commentaar krijgen.
Net zoals de reacties op de tranen biggelende 'Michael' in ST Discovery. ;)

Wat is dat toch? Mag dat niet? Vinden de kijkers (hoofdzakelijk mannen?) dat niet cool ofzo? Of is het een poging van de makers om een meer gemêleerd publiek te trekken?
Ben gewoon benieuwd...

Mooie Plaatjes   

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:27
Nu al zin in de start ondanks dat ik het laatste seizoen wat minder vond. Ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:46
ehtweak schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:54:
Ik vind/vond The Expanse, naast het hele Star Trek gebeuren, ook een prima te kijken SF serie.

Maar wel weer opmerkelijk dat 'emotionele' vrouwspersonen behoorlijk wat commentaar krijgen.

Wat is dat toch? Mag dat niet? Vinden de kijkers (hoofdzakelijk mannen?) dat niet cool ofzo? Of is het een poging van de makers om een meer gemêleerd publiek te trekken?
Ben gewoon benieuwd...
Ik denk dat de meeste sci-fi kijkers er gewoon niet echt op zitten te wachten, en liever kijken naar competente mensen die met futuristische problemen omgaan. Als ze "normaal" drama wilden zien hadden ze wel een soap opgezet. Persoonlijk zit ik ook weer niet te wachten op volledig emotieloze karakters maar moet de focus toch echt op de sci-fi blijven liggen. Een goed voorbeeld hiervan is het geflopte Startgate Universe. Waar in de eerste twee series elke week een nieuwe planeet werd ontdekt lag de focus ineens op kibbelende mensen, relatieproblemen en op hoe hard al deze mensen wel niet in god geloofden. Ik heb altijd trouw SG-1 en Atlantis gekeken maar Universe heb ik na een aantal afleveringen laten vallen.

Cool dat The Expanse weer bijna begint maar jammer van het drama rond Cas Anvar. Zijn vergrijpen leken behoorlijk tam toen ze voor het eerst aan het licht kwamen, maar wellicht heeft hij meer op zijn kerfstok (of is elke transgressie tegenwoordig fataal). Ik hoop in ieder geval dat ze 'm in de serie een waardig einde geven.

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:39
ErikT738 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:35:
[...]

Ik denk dat de meeste sci-fi kijkers er gewoon niet echt op zitten te wachten, en liever kijken naar competente mensen die met futuristische problemen omgaan. Als ze "normaal" drama wilden zien hadden ze wel een soap opgezet. Persoonlijk zit ik ook weer niet te wachten op volledig emotieloze karakters maar moet de focus toch echt op de sci-fi blijven liggen. Een goed voorbeeld hiervan is het geflopte Startgate Universe. Waar in de eerste twee series elke week een nieuwe planeet werd ontdekt lag de focus ineens op kibbelende mensen, relatieproblemen en op hoe hard al deze mensen wel niet in god geloofden. Ik heb altijd trouw SG-1 en Atlantis gekeken maar Universe heb ik na een aantal afleveringen laten vallen.

Cool dat The Expanse weer bijna begint maar jammer van het drama rond Cas Anvar. Zijn vergrijpen leken behoorlijk tam toen ze voor het eerst aan het licht kwamen, maar wellicht heeft hij meer op zijn kerfstok (of is elke transgressie tegenwoordig fataal). Ik hoop in ieder geval dat ze 'm in de serie een waardig einde geven.
Ik zit inderdaad niet echt te wachten op een karakter dat een beetje rond rent en verder niet heel veel toevoegt aan het verhaal, behalve een keer-op-keer herhaling dat ze toch echt heel erg geeft om de bemanning en heel erg veel houdt van James. En heel erg bezorgd is. Het is imo juist een enorme bevestiging van de stereotype vrouwelijke rol (vrouw = over emotioneel, man = stoer).
Drama is prima (zoals star wars ook een space opera is), maar je kunt het ook overdrijven.

Wat betreft Cas, ik heb niet gevolgd waarvan hij beschuldigd wordt, maar ik vind het wel jammer dat dit weer doorgetrokken wordt in zijn werk. Net zoals bij Kevin Spacey. Wat iemand in zijn/haar persoonlijke leven doet, doet niets af aan het acteerwerk. En daar moet 'ie op beoordeeld worden vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-06 09:07
Heeft iemand amazon prime en staat daarbij om welke tijd de release is?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
@Jogai Als ik me goed herinner is het midnight Amazon HQ Seattle time (PST) ofwel 09:00 's morgens bij ons.

Edit: Ik zie net dat het middernacht GMT is (wegens global release), dus wie langer op blijft kan elke week de nieuwste episode mee pikken :)

[ Voor 77% gewijzigd door algalid op 16-12-2020 01:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
Het staat online! :) Ik ben de eerste aflevering aan het bekijken al zal ik niet uitkijken want ik moet binnen een aantal uren terug op! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai

Recap heb ik wel nodig, ben met de boeken al verder, dus moet ik even weten welk punt van het verhaal we zijn aangeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Krijgt de rest van de wereld nu wel de UHD versie?

Want ik vond het echt supertof van amazon dat er wel een UHD versie is, maar niet beschikbaar voor europa. Supercool die digitale distributie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK

JK

Ik zie nu 3 afleveringen online staan in Prime Video, is bekend wanneer de rest komt?
Vandaag maar weer eens aan beginnen. :) S4 was voor mij de reden om Prime te nemen, ik zou het maar even houden.. inmiddels alweer een jaar verder.. voor 2,99 per maand geen geld. Series, films en vaak gratis (snelle) verzending.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EkO6L4yVkAEhePQ?format=jpg&name=large

@Postius De zoekfunctie is verschrikkelijk maar normaal staat de UHD versie van Expanse er al lang op. Er is de "UHD" (SyFy cut) en "4K UHD" (Alcion cut) om je nog meer te verwarren. Maar ik denk dat we in de EU enkel 1 van de 2 hebben. Makkelijk maken ze het in ieder geval niet, bij Netflix is het meteen de hoogst beschikbare kwaliteit zonder te navigeren naar een andere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
algalid schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:11:
[Afbeelding]

@Postius De zoekfunctie is verschrikkelijk maar normaal staat de UHD versie van Expanse er al lang op. Er is de "UHD" (SyFy cut) en "4K UHD" (Alcion cut) om je nog meer te verwarren. Maar ik denk dat we in de EU enkel 1 van de 2 hebben. Makkelijk maken ze het in ieder geval niet, bij Netflix is het meteen de hoogst beschikbare kwaliteit zonder te navigeren naar een andere versie.
Ja ik heb apart op 4k en uhd gezocht, maar geen mogelijkheid was S4 in uhd te bekijken! Of het was hele slechte 4k.

Het verschil met de eerste 3 seizoenen op netflix was qua kwaliteit erg groot. Dusdanig dat ik me er in S4 gewoon meerdere keren aan geërgerd heb, en zo'n beeld purist ben ik ook weer niet.

Ik snap gewoon niet helemaal dat dingen als 4k geregiolocked worden bij bepaalde series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
JK schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:04:
Ik zie nu 3 afleveringen online staan in Prime Video, is bekend wanneer de rest komt?
Vandaag maar weer eens aan beginnen. :) S4 was voor mij de reden om Prime te nemen, ik zou het maar even houden.. inmiddels alweer een jaar verder.. voor 2,99 per maand geen geld. Series, films en vaak gratis (snelle) verzending.
De data staan ook in de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Jogai schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:02:
[...]

De data staan ook in de startpost :)
Bedankt voor de update! Daar had ik niet in gekeken. Alleen naar de laatste reacties. :+
Dit gaat dus wekelijks worden. Blij dat ze in elk geval de eerste drie direct vrij hebben gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 91868

De eerste aflevering gezien van het nieuwe seizoen en die Naomi komt me nu alweer de neus uit, plus Holden die altijd kijkt of hij nodig moet poepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb net ook weer de 1ste aflevering van het nieuwe seizoen gekeken. En alles begint weer te lopen qua verhaallijnen.
We wachten gewoon af.

BTW: wel weer opvallend hoe zowel hier (The Expanse) als bij ST Discovery de vrouw(hoofd)personen het moeten ontgelden. Die schijnen maar niks goed te kunnen doen. O-)
Ik vermaak me wel... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Net alle 3 de afleveringen gezien, kon het gewoon niet uitstellen, en wat bouwt het weer ontzettend vakkundig op dat ik nu weer volledig in het verhaal zit en alle spelers zo perfect kan aanvoelen.

Nu al alweer de beste space serie allertijden.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 15:07
enchion schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:50:
Net alle 3 de afleveringen gezien, kon het gewoon niet uitstellen, en wat bouwt het weer ontzettend vakkundig op dat ik nu weer volledig in het verhaal zit en alle spelers zo perfect kan aanvoelen.

Nu al alweer de beste space serie allertijden.
Helemaal mee eens. Vooral het einde van aflevering 3. Ik wil nu heel graag aflevering 4 zien haha :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postius
ehtweak schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:54:

Ben gewoon benieuwd...
dit is al heel vaak uitgelegd en aan bod gekomen, meerdere malen heel uitgebreid uitgelegd. Komt ook regelmatig in het ST D topic aan bod. Is tot al best in details overgepraat en uitgelegd.

Waarom vraag je dit iedere keer als dit voorbij komt? Snap je de uitleg niet? Of de kritiek niet?

Ben gewoon benieuwd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Postius schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:34:
[...]

Waarom vraag je dit iedere keer als dit voorbij komt? Snap je de uitleg niet? Of de kritiek niet?

Ben gewoon benieuwd......
Ik ben idd gewoon benieuwd...
Waarom komt iedere keer voorbij dat de 'huilebalken' niet zouden mogen/kunnen?

Nee, ik snap de uitleg niet. De criticasters zijn nogal fel in hun veroordelingen van hoe het allemaal niet zou moeten zijn (qua script en qua acteerwerk).
Dan denk ik; lever dan zelf ff een script aan waarmee het allemaal wel 'goed' en 'juist' is. O-) Stap naar de studiobazen, biedt het aan en ze zullen je met open armen ontvangen. Of is het toch niet zo simpel als het lijkt? >:)

Aan de andere kant, al dat commentaar, opbouwend of afkrakend, zorgt wel voor veel leven in de brouwerij. Dus alsjeblieft; ga door daar mee! Het is eigenlijk een extra 'show' naast de bestaande 'show'. :Y

En wie bepaalt nu eigenlijk wat goed of fout is qua verhaal(lijn) en acteerwerk? Het is per slot van rekening entertainment! Het heet niet voor niks een 'show' in de Engelse taal. ;)

Blijkbaar zijn dit soort series commercieel gezien, tot nu toe, een succes. Anders werd er niet zo veel geld in gestopt en inkomsten mee gegenereerd.

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 18-12-2020 10:43 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
Ik heb die discussie's niet gevolgd, en ook het specifieke commentaar niet gezien. Maar vanuit perspectief van een boekenlezer:

Geen spoilers voor de show, maar wel voor het boek:
spoiler:
In de boeken heeft Naomi een sterker karakter. Daarom is het een beetje gek dat ze in de show minder zo overkomt. Een belangrijk punt van haar ontwikkeling is dat ze zich van Marco's invloed heeft onttrokken.

En dit is wel een echte show-spoiler en ook voor de boeken:
spoiler:
Door terug te gaan naar de groep van Marco komt ze weer onder zijn invloed en moet ze mentaal vechten om niet weer helemaal onder de duim te komen. Het zou dan ook wat logischer zijn om ze dan pas een emotioneel zwak moment te laten hebben.

In de boeken houdt ze nog steeds geheim dat ze een zoon heeft, dan is dit hele gebeuren minder vreemd, want dat is dan gewoon iets wat Holden ook nog niet weet. Nu moet ie weten dat ze in de buurt van Marco (of zijn mensen) komt wat natuurlijk een enorme no-go is.

En wat ik in deze scene vreemd vond is dat ze zich best zwak toont maar dat Holden ze laat gaan. Dat is toch niet hoe hij is? Hij helpt altijd iedereen, en dan laat 'ie zn vriendin die het blijkbaar lastig heeft zo gaan?

En even in het algemeen wbt; doe het zelf beter/het brengt toch geld op/het is entertainment. Studios weten dat ze met een 6 kunnen wegkomen, en door wat meer emotie-crap toe te voegen spreken ze een bredere doelgroep aan. Blijft staan dat ik liever naar een 8 kijk. Zou ik dat dan kunnen schrijven? Waarschijnlijk niet, ik kan ook geen auto bouwen, maar een deuk erin blijf ik lelijk vinden (of de hele auto als het een multipla is :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
joshje schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:30:
[...]

Helemaal mee eens. Vooral het einde van aflevering 3. Ik wil nu heel graag aflevering 4 zien haha :+
Had wel gedacht dat dit aan het einde van 3 zat. Grotere cliffhanger kan je niet hebben toch? In de boeken (daar zie je het ook veel minder aankomen) vondt ik het ook al een 'earth-shattering'* moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postius
ehtweak schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:42:
[...]

Ik ben idd gewoon benieuwd...
Waarom komt iedere keer voorbij dat de 'huilebalken' niet zouden mogen/kunnen?

Nee, ik snap de uitleg niet. De criticasters zijn nogal fel in hun veroordelingen van hoe het allemaal niet zou moeten zijn (qua script en qua acteerwerk).
Dan denk ik; lever dan zelf ff een script aan waarmee het allemaal wel 'goed' en 'juist' is. O-) Stap naar de studiobazen, biedt het aan en ze zullen je met open armen ontvangen. Of is het toch niet zo simpel als het lijkt? >:)

Aan de andere kant, al dat commentaar, opbouwend of afkrakend, zorgt wel voor veel leven in de brouwerij. Dus alsjeblieft; ga door daar mee! Het is eigenlijk een extra 'show' naast de bestaande 'show'. :Y

En wie bepaalt nu eigenlijk wat goed of fout is qua verhaal(lijn) en acteerwerk? Het is per slot van rekening entertainment! Het heet niet voor niks een 'show' in de Engelse taal. ;)

Blijkbaar zijn dit soort series commercieel gezien, tot nu toe, een succes. Anders werd er niet zo veel geld in gestopt en inkomsten mee gegenereerd.
Het komst consequent over alsof je er heel veel moeite mee hebt dat mensen iets anders vinden als wat jij vindt.

Om nog maar te zwijgen wat voor ontzettende kromme redenatie je hier hebt getypt die kant noch wal raakt
Jogai schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:07:
Ik heb die discussie's niet gevolgd, en ook het specifieke commentaar niet gezien. Maar vanuit perspectief van een boekenlezer:

Geen spoilers voor de show, maar wel voor het boek:
spoiler:
In de boeken heeft Naomi een sterker karakter. Daarom is het een beetje gek dat ze in de show minder zo overkomt. Een belangrijk punt van haar ontwikkeling is dat ze zich van Marco's invloed heeft onttrokken.

En dit is wel een echte show-spoiler en ook voor de boeken:
spoiler:
Door terug te gaan naar de groep van Marco komt ze weer onder zijn invloed en moet ze mentaal vechten om niet weer helemaal onder de duim te komen. Het zou dan ook wat logischer zijn om ze dan pas een emotioneel zwak moment te laten hebben.

In de boeken houdt ze nog steeds geheim dat ze een zoon heeft, dan is dit hele gebeuren minder vreemd, want dat is dan gewoon iets wat Holden ook nog niet weet. Nu moet ie weten dat ze in de buurt van Marco (of zijn mensen) komt wat natuurlijk een enorme no-go is.

En wat ik in deze scene vreemd vond is dat ze zich best zwak toont maar dat Holden ze laat gaan. Dat is toch niet hoe hij is? Hij helpt altijd iedereen, en dan laat 'ie zn vriendin die het blijkbaar lastig heeft zo gaan?

En even in het algemeen wbt; doe het zelf beter/het brengt toch geld op/het is entertainment. Studios weten dat ze met een 6 kunnen wegkomen, en door wat meer emotie-crap toe te voegen spreken ze een bredere doelgroep aan. Blijft staan dat ik liever naar een 8 kijk. Zou ik dat dan kunnen schrijven? Waarschijnlijk niet, ik kan ook geen auto bouwen, maar een deuk erin blijf ik lelijk vinden (of de hele auto als het een multipla is :) ).
Ik vond Naomi niet heel veel slechter in S4 dan in de eerdere seizoenen. (ik vond S4 wel erg zwak/slecht). Ik vond het al geen heel erg goed uitgewerkt karakter in de serie. Ze wisselt wel erg en de schrijvers lijken op menig moment geen idee te hebben wat ze met haar aan moeten. Ze komt er gewoon niet zo goed uit als zou kunnen/moeten. Als je haar karakter uittypt, zeer interessant en leuk maar het komt gewoon niet zo goed uit de verf vindt ik. Ik vond de Naomi van de eerste paar afleveringen van S1 veel leuker dan later.

[ Voor 45% gewijzigd door Postius op 18-12-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Postius schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:18:
[...]

Het komt consequent over alsof je er heel veel moeite mee hebt dat mensen iets anders vinden dan wat jij vindt.
Dank je!
We zijn het dus met elkaar eens. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Aaaah, ik had gisteravond pas de tijd om te kijken, maar het was weer genieten hoor \o/

Maargoed... volgende aflevering Avaserala waarschijnlijk 'Designated Survivor' style weer gewoon Queen of Earth heb ik zo'n vermoeden })

Wel apart trouwens dat het er op lijkt dat ze Camina Drummer nu een beetje de plek van...
spoiler:
Michio Pa gegeven hebben uit het 6e boek Babylons Ashes. Enige verschil is dat Pa initieel voor Inaros werkt en Drummer uiteraard niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Spooksel op 19-12-2020 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 08:44
Zie ik nu UHD te kijken of niet op AppleTV. Lijkt wel. Geluid is in ieder geval Atmos. Dat is wel nieuw denk ik. HDR is dik in orde.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-06 20:44

Mach

[END]Avengers

Poeh. S5 heeft mij wel weer te pakken. Ben halverwege s4 ff afgehaakt. Vond dat verhaal in de boeken al iets minder maar op tv vond ik er echt weinig aan. Vandaag de eerste 3 eps gebinged.

DUGG

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ep 4 was een van de beste afleveringen ooit, niet alleen van deze serie maar van sci fi series in het geheel.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste