[Serie] The Expanse

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-05 01:18

burgt

Starbass

Las dat dit laatste seizoen ook maar 6 afleveringen krijgt helaas. Blijkbaar wel via x-ray een short bij iedere afelevering, maar vergeten te kijken na de aflevering gisteren.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-05 14:56
@De_Bastaard Firefly is toch iets eerder gestopt helaas.

Ik heb net de eerste aflevering van seizoen 6 gezien. Fijn om te zien dat de Belters nog steeds volslagen debiel zijn en hun destructieve oorlog voortzetten zonder zich zorgen te maken om randzaken zoals hun voedselvoorziening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-04 10:35
Iemand enig idee of we de aliens nog te tonele zien verschijnen? Of focussen ze dit seizoen alleen nog maar op oorlog met The Belt?

Of kan ik beter mijn glazen bol pakken ? :+

[ Voor 15% gewijzigd door PEBKAC op 12-12-2021 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:28
PEBKAC schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:50:
Iemand enig idee of we de aliens nog te tonele zien verschijnen? Of focussen ze dit seizoen alleen nog maar op oorlog met The Belt?

Of kan ik beter mijn glazen bol pakken ? :+
Als je nagaat wat er allemaal nog verteld moet worden in 5 afleveringen dan vrees ik dat ze een hoop moeten weglaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
CopyCatz schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:00:
[...]

Als je nagaat wat er allemaal nog verteld moet worden in 5 afleveringen dan vrees ik dat ze een hoop moeten weglaten..
Daar vrees ik inderdaad ook voor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:57

Spooksel

Spooksel!

ErikT738 schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:00:
Fijn om te zien dat de Belters nog steeds volslagen debiel zijn en hun destructieve oorlog voortzetten zonder zich zorgen te maken om randzaken zoals hun voedselvoorziening.
Het grappige is dus dat die twee die je bij Marco zag zitten zich dus wel degelijk zorgen maken over dat soort randzaken, maar Marco heeft het gewoon te druk met zijn eigen ego strelen en op de Roci jagen dat ie het continu negeert.

spoiler:
In de boeken zijn de preken die hij hier over krijgt van zijn luitenanten niet mals, maar hij negeert het iedere keer weer, haha.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Spooksel schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:08:
[...]

Het grappige is dus dat die twee die je bij Marco zag zitten zich dus wel degelijk zorgen maken over dat soort randzaken, maar Marco heeft het gewoon te druk met zijn eigen ego strelen en op de Roci jagen dat ie het continu negeert.

spoiler:
In de boeken zijn de preken die hij hier over krijgt van zijn luitenanten niet mals, maar hij negeert het iedere keer weer, haha.
Tja, vooralsnog blijft iedereen 'm wel volgen en vrolijk steentjes afschieten op de graanschuur van het zonnestelsel. Ze lijken zich allemaal niet te realiseren dat ze worden gebruikt.

Weet iemand overigens waarom Mars vorig seizoen haar hele ruimtevloot aan het opdoeken was? Je zou juist denken dat je die schepen beter door de ring kan sturen op zoek naar nieuwe planeten om te koloniseren.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:19
Kan iemand uitleggen waarom de asteroïden van Marco aan het begin van afl 1 ineens allemaal inslaan terwijl ze in het vorige seizoen hadden ontdekt hoe ze deze toch konden detecteren & vernietigen met het anti impact systeem???

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat is toch duidelijk uitgesproken? De meeste worden beschoten. Maar brokstukken komen alsnog op aarde. Zwaartekracht etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:09
Spooksel schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:10:

Verder was het overduidelijk een aflevering om de pionnetjes weer even op hun plekje te brengen. Ik stoorde me, wederom, wel weer een beetje aan de onderlinge spanning/strijd binnen de crew van de Rocinante. Dat had je in de boeken dus gewoon niet.

spoiler:
Filip zijn stukken waren erg goed en tonen wat mij betreft echt heel goed hoe hij, net als in de boeken, de mooie verhaaltjes van zijn vader steeds minder en minder gelooft en ziet zitten nog.
Dit is ergens wel jammer. De serie laat het wel zien zodat je een donkerbruin vermoeden ontwikkeld hoe Filip zijn verhaal verder verloopt. Maar door je vergelijk met de boeken bevestig je het, ipv dat het nog een vraagstuk blijft. Misschien dan toch de vergelijkingen met de boeken niet meer benoemen? }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:00
ErikT738 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:26:
[...]

Tja, vooralsnog blijft iedereen 'm wel volgen en vrolijk steentjes afschieten op de graanschuur van het zonnestelsel. Ze lijken zich allemaal niet te realiseren dat ze worden gebruikt.

Weet iemand overigens waarom Mars vorig seizoen haar hele ruimtevloot aan het opdoeken was? Je zou juist denken dat je die schepen beter door de ring kan sturen op zoek naar nieuwe planeten om te koloniseren.
Om te beginnen was de vloot van Mars sowieso al kleiner dan die van aarde. Hun kracht lag eerder in de discipline van de Martianen en in de modernere en technologisch betere schepen. Door de vrede met Aarde werd de vloot ook afgebouwd, waarschijnlijk onvrijwillig vanwege het verval van Mars.

Vroeger waren de Martianen en hun economie verenigd in het terraformen van de planeet. Nieuwere generaties toonden reeds minder interesse omdat deze gewoon waren aan het wonen onder een koepel. Maar vooral het openen van de ring zorgde er voor dat een heleboel 'dusters' hun geluk gingen zoeken op 'kant-en-klare' planeten. De droom viel uit elkaar en de economie begon te sputteren wat resulteerde in een sterke toename van de werkloosheid, criminaliteit en corruptie. Iets wat daarvoor veel minder voor kwam op Mars maar nu zelfs door drong tot in de rangen van het door de oorlog verzwakte MCRN.

Dat is toch wat ik heb begrepen uit de serie en uit wat ik zelf eens had gegoogled. Maar ik vond ook dat dit wat beter naar voor had mogen komen in de show. De 'world building' in de serie vind ik toch wat een zwak punt, het komt niet altijd zo goed uit de verf.

• D-Three
Er lijkt goed nieuws en een verklaring te zijn voor het stoppen van de reeks: [KNIP]

[ Voor 39% gewijzigd door D-Three op 27-12-2021 10:58 . Reden: Vals nieuws dus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:17
Dat nieuws is al niet meer te vinden.... en ik krijg gelijk een trojanhorse melding...

Betere link:

https://www.express.co.uk...anse-cancelled-why-ending

[ Voor 73% gewijzigd door utbone op 24-12-2021 09:08 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-05 23:25
utbone schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:05:
Dat nieuws is al niet meer te vinden.... en ik krijg gelijk een trojanhorse melding...

Betere link:

https://www.express.co.uk...anse-cancelled-why-ending
En een link die wél leesbaar op een mobile device is: https://outline.com/fcWSRt

Wat een lading spam bevat die site zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 12:56
Er zwerven wat artikelen rond met fakenews, maar vooralsnog komt er geen opvolger:

https://twitter.com/JamesSACorey/status/1473753796710842368

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
De link die ik had gepost had het over films en een spin-off serie. Maar vals nieuws dus -O-

[ Voor 193% gewijzigd door D-Three op 27-12-2021 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 09:09

JK

Nog twee afleveringen en dan is het helaas voor de tv-serie klaar.
Stel dat je de boeken wil gaan lezen, moet je dan van voor af aan beginnen, of kan je oppakken waar seizoen 6 stopt? Ik begreep dat bepaalde karakters niet of anders voorkomen. Drummer zou geloof ik een mix zijn van diverse karakters en dat zal bij vast veel meer personen zo zijn. Of wellicht mensen die niet eens bestaan in de boeken, maar wel op TV.

Aangezien ik de tv-serie t/m s5 nu 2x heb bekeken, weet ik niet of ik heel veel zin heb om weer vooraan te beginnen met lezen. Ik ben al geen persoon wat boeken leest, maar ik wil wel door met dit verhaal. :)

Jammer dat Bezos niet nog een S7 / S8 wil maken, ik ben heel benieuwd hoe ze alles in nog twee afleveringen af gaan wikkelen, want dat kan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ik denk dat je jezelf enorm tekort doet als je de boeken niet vanaf deel 1 gaat lezen. Je krijgt veel meer achtergrondinformatie over wat er speelt, wat je in de serie mist. Ik was ook al een aantal boeken onderweg maar gestopt omdat de serie al verder was. Ik vrees dat ze omdat er nog maar twee afleveringen komen, het hele verhaal achter de ring gates verder maar skippen, en dat is volgens mij nou juist de essentie van het hele verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
JK schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:49:
Nog twee afleveringen en dan is het helaas voor de tv-serie klaar.
Stel dat je de boeken wil gaan lezen, moet je dan van voor af aan beginnen, of kan je oppakken waar seizoen 6 stopt? Ik begreep dat bepaalde karakters niet of anders voorkomen. Drummer zou geloof ik een mix zijn van diverse karakters en dat zal bij vast veel meer personen zo zijn. Of wellicht mensen die niet eens bestaan in de boeken, maar wel op TV.

Aangezien ik de tv-serie t/m s5 nu 2x heb bekeken, weet ik niet of ik heel veel zin heb om weer vooraan te beginnen met lezen. Ik ben al geen persoon wat boeken leest, maar ik wil wel door met dit verhaal. :)

Jammer dat Bezos niet nog een S7 / S8 wil maken, ik ben heel benieuwd hoe ze alles in nog twee afleveringen af gaan wikkelen, want dat kan gewoon niet.
Ik heb nog geen eerstehands kennis, maar de serie schijnt nogal af te wijken van de boeken.

Wordt er in de boeken ook zoveel tijd besteed aan de pet cemetery verhaallijn op Laconia? Misschien weten ze me nog te verrassen maar het lijkt al een hele tijd duidelijk waar dit naar toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
@JK Mijn advies is om wel bij boek 1 te beginnen. De boeken zijn echt beter dan de show (sorry voor het cliche, maar de boeken zijn extreem goed, en de show is maar gewoontjes imo). Deze boeken zijn ook goed voor niet-lezers denk ik. Ik lees graag, maar ik heb nog nooit zo fanatiek gelezen als deze serie.

@CopyCatz Niet eens dat het verhaal achter de ring gates de essentie is.
spoiler:
1-6 is het verhaal van de protomolecule en het opkomen van de free navy in de nasleep daarvan. 7-9 is dan de opkomst en ondergang van laconia met een eindstrijd die weer met het protomolecule verbindt.
Ik zie daarom de tweedeling die ze voor de show hebben gemaakt wel als erg logisch.

@ErikT738 Die verhaallijn is de novella "strange dogs". De novella's kan je overslaan, maar ik kon ze wel waarderen. Vooral "strange dogs" heeft de meeste impact op het hoofdverhaal.

Overigens is de serie op deze manier vanuit de schrijvers wel slim aangepakt. Als ik een serie lees dan heb ik soms een beetje moeite om direct verder te gaan met het volgende deel. Alsof je even buffer tijd nodig hebt. Nu had ik dat met deze serie sowieso minder omdat ze zo goed zijn, maar dan was het wel fijn om even een novella tussendoor te doen. Even een verhaal met wat minder lange en hoge spanningsboog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ik moet wel zeggen dat ik hetgeen ze van Laconia nu laten zien wel mooi verwerkt vind, ik was heel even bang dat ze de tijdsprong tussen het einde van boek 6 en het begin van boek 7 weg zouden laten, maar dat is gelukkig niet.
spoiler: Tijdsprong tussen de boeken
28 jaar tussen boek 6 en 7!

Wat ze nu ook doen, wat je volgens mij aan het eind van episode 3 zag, is goed laten zien in hoeverre Laconia de Free Navy nog ondersteund/betaald. Het Protomolecule was ZOOOOOOO veel waard voor Laconia dat ze niet alleen de halve vloot van Mars ervoor verkocht hebben aan Marco, maar zelfs nadien nog hardware bleven leveren in de vorm van de railguns die in de 'slow zone' geplaatst worden.

Het enige wat voor mij eerlijk gezegd steevast blijft knagen is de frictie onder de Roci crewleden die keer op keer maar terug blijft komen in de serie. Dat is in de boeken gewoon echt niet zeg maar! Dan doel ik met name op de 'stand off' tussen Jim en Amos over het ontwapenen van de torpedo die de Pella raakte of de uitval van Naomi richting Jim daarna. Het voegt echt niks toe :(

Anyway, @JK. Ik ben het met @CopyCatz eens in deze. Je doet jezelf echt tekort als je gaat beginnen met het lezen van boek 7 en 1 t/m 6 skipt. Het zou in principe best kunnen gezien de tijdsprong tussen het einde van boek 6 en het begin van boek 7, maar het is echt zo'n ontzettend rijk verhaal dat je gewoon echt teveel aan historie mist! Als je echt een 'shortcut' zou willen nemen dan zou je op z'n hoogst boek 4 (Cibola Burn) kunnen overslaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Spooksel op 04-01-2022 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

@ErikT738 De serie blijft in grote lijnen echt heel goed trouw aan de boeken eigenlijk! Het verschil zit hem vooral in het feit dat de serie de novella's er meer bij betrekt om sommige karakters (met name Bobby) beter betrokken te houden bij het geheel.

Het grootste verschil zit hem eigenlijk in hoe bepaalde karakters zijn weggelaten of een beetje samengevoegd. Een goed voorbeeld hiervan is Camina Drummer! In de boeken is ze, net als in de serie, de '2nd in command' van Fred Johnson op Tycho, maar verder niet megaveel in beeld tot ze uiteindelijk in boek 7 wat prominenter opduikt.

In de serie is ze echter ineens de Kapitein van de Behemoth die door de ring gaat, met Klaes Ashford als XO. In de boeken is Ashford eigenlijk de Kapitein van de Behemoth, met Michio Pa (ja die kleine jankerd uit Drummer d'r piratencrew) als XO! Er is ook nog een 3e Behemoth crewlid, Chief of Security Carlos 'Bull' Baca in de boeken, waarvan ze ook delen overneemt in de serie. Het is in de boeken namelijk Bull die gewond raakt, daarna in een halve mech rond loopt en uiteindelijk zichzelf opoffert twee Belters in Force Recon armor te stoppen. Zoals Drummer ook bijna deed in de serie in de serie met Diogo voordat Naomi een lift in z'n face dropte.

Later, in de fase waarin we nu zitten in de serie, is het in de boeken juist Michio Pa die dus de leider is van de piratenvloot die zich afscheid van de Free Navy, wat nu in de serie onder Drummer valt.

Dus in de boeken is Michio Pa tijdens de gebeurtenissen in boeken 3, 5 en 6 een best belangrijk karakter, terwijl ze in de serie maar een wat zielig achtergrondfiguurtje is eigenlijk. En Drummer is in diezelfde boeken meer een achtergrondfiguur ipv de totale frontwoman die ze nu is in de serie.

[ Voor 16% gewijzigd door Spooksel op 04-01-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

@CopyCatz
@Jogai
@Spooksel

Bedankt voor de info. Dan ga ik gewoon vooraan beginnen. Denk dat ik eerst maar ff één boek koop (de eerste), om te zien of ik er een beetje in kan komen met lezen.
Boeken lezen heb ik dus echt heel lang niet meer gedaan. Ik lees wel veel het internet af. :+
Maar goed, de enige manier om goed dit verhaal te kennen is om de boeken te lezen. Je kan wel een Expanse wiki lezen, maar dat geeft toch niet het volledige verhaal weer.

Toch erg jammer dat de show na S6 stopt. Er valt zonder de boeken verder te kennen nog zo ongelooflijk veel te vertellen. Het begint voor mijn idee nu pas.
De ring is er, 1300 werelden, Laconia, de onbekende agressor... ze komen nu pas op het stuk waarom schepen zoals de Barkeith 'Dutchman' gaan.

En die space battles.. dat blijft echt waanzinnig. Ook gewoon de kleintjes.. denk aan de achtervolging door de Pella, waar dan de Rocinante snel omdraait om de railgun af te vuren etc.
Of alleen al achter de Azure Dragon aan gaan... daar geniet ik helemaal van. :) Star Trek is er echt kinderspel bij. Geen laffe 'shields', nee, gewoon regelmatig schade en kogels die door het plaatwerk gaan.

Maar van die disarmed warhead richting de Pella, dat is dus in de boeken niet gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Als je koopt kan je overwegen om ook een ereader aan te schaffen. De boeken zij bij bol 9 euro per stuk goedkoper, en na 9 boeken (als je ze allemaal gaat lezen) heb je dus je ereader er uit gelezen :+
Dit waren de eerste boeken die ik op ereader las, en dat is mij erg goed bevallen. Als je niet zo'n boekenlezer bent vindt je dat misschien praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

JK schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:09:
Maar van die disarmed warhead richting de Pella, dat is dus in de boeken niet gebeurd?
Dat gebeurt in het boek ook. Die hele confrontatie is nagenoeg een kopie zo uit het boek :) Dat vond ik dan wel weer mooi gedaan in de serie, maar wat ik zei... die onderlinge frictie tussen Jim/Amos en Jim/Naomi nadien heb je dus niet in het boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Jogai schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:41:
Als je koopt kan je overwegen om ook een ereader aan te schaffen. De boeken zij bij bol 9 euro per stuk goedkoper, en na 9 boeken (als je ze allemaal gaat lezen) heb je dus je ereader er uit gelezen :+
Dit waren de eerste boeken die ik op ereader las, en dat is mij erg goed bevallen. Als je niet zo'n boekenlezer bent vindt je dat misschien praktischer.
Ik heb mijn vrouw een e-reader cadeau gedaan, zelfs tweemaal, omdat van de eerste de accu het uiteindelijk begaf en ik geen vervangende accu kon vinden. Maar haar e-reader mocht ik niet van haar gebruiken, want dan kan zij zelf niet lezen. :')

Maar daar zou het idd op kunnen, want ze gebruikt 'm echt niet elke dag. Zij denkt weer eerder dat ik de gewone boeken fijner zou vinden om te lezen ipv een e-read boek. Ik kan natuurlijk een boek als e-book kopen en een ander als echt boek en dan oordelen wat ik fijner vind.
Spooksel schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:49:
[...]

Dat gebeurt in het boek ook. Die hele confrontatie is nagenoeg een kopie zo uit het boek :) Dat vond ik dan wel weer mooi gedaan in de serie, maar wat ik zei... die onderlinge frictie tussen Jim/Amos en Jim/Naomi nadien heb je dus niet in het boek.
Ah, op die manier. (y)

Heb gister trouwens de korte bonusfilmpjes gekeken via X-Ray. Wel aardig om te kijken, maar als je ze mist, ook niet erg. Ben wel benieuwd of er nog extra komen, met de laatste twee afleveringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
Ik ben nog steeds bezig om The Expanse een tweede keer te kijken en het maakt de serie nog beter. Want nu ik meer van de achtergronden en het latere verhaal weet, krijgen bepaalde acties en opmerkingen van personages meer gewicht. Of andere details die nu plots opvallen, zoals bepaalde namen die terloops worden genoemd. Of ook heel erg leuk, bij het starten van de motoren van de Nauvoo brandt één van de sleepboten op en smelten support beams van Tycho Station. :)

Tegelijk ben ik nog met S6 bezig, best een goed seizoen dat uitnodigt tot zoveel meer. Enerzijds jammer dat we dat niet meer te zien zullen krijgen. Maar anderzijds ook mooi dat de makers geen GoT'je doen en niet het gevoel krijgen dat het vlug even wordt afgerond. Of zo lijkt het nu toch nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Nou, volgende week de finale alweer dan. Niet veel actie deze week, was eigenlijk een vrij typische een-na-laatste als je het mij vraagt, beetje alle poppetjes op de juiste plek en/of bij elkaar krijgen zodat we daarna richting de finale kunnen.

Can't wait :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:46
Ik denk ook dat deze aflevering vooral bedoelt is om de "gesprekjes op het einde" al achter de rug te hebben en enkele personages op de juiste locatie te zetten. Volgende week is dan het ultieme treffen tussen Holden en Inaros (OK, er zijn meer personages maar het duel spreekt meer aan).

Overigens vond ik dit seizoen Carmina Drummer het meest progressie hebben, een vrouw met een missie. Jammer dat het seizoen zo kort is, het voelt soms aan alsof de personages aan het wachten zijn tot ze in de laatste aflevering in de schijnwerpers hun ding mogen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-05 23:46
Ik snap werkelijk niet hoe alles in één resterende aflevering wordt afgerond.
Mooie serie. Jammer dat het aan het einde is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Olga2000 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:05:
Ik snap werkelijk niet hoe alles in één resterende aflevering wordt afgerond.
Kan me daar ook moeilijk een voorstelling bij maken.

Er zijn volgens mij nog zoveel onafgemaakte verhalen, belevenissen; dat krijgen ze nooit in 1 episode geperst.

Of er wordt heel veel open gelaten aan het einde. (zou ik jammer vinden)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:58
Lekker de boeken gaan lezen dus :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
De laatste episode zal met zijn 75 minuten iets langer duren. Ik vermoed ook dat het einde voor een stuk open zal blijven. De Rocinante en zijn crew die klaar staan 'voor het volgende avontuur'. Lijkt me beter dan 'ze leefden nog lang en gelukkig'.

En onthoud vooral dat een einde zeer zelden voor iedereen bevredigend is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
Jogai schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:41:
Met Amazon Kindle zijn ze €3 per stuk, maar dan moet je wel wat Engels kunnen ;)

Ik ben ook begonnen met lezen op mijn E-Reader omdat de serie stopt, ondanks dat ik het verhaal nu ken is het erg verfrissend en boeiend om te lezen.

Ik heb deel 1 in het Engels als Paperback liggen, maar ik lees liever op mijn E-Reader. Mocht iemand geïnteresseerd zijn, deze mag kosteloos worden overgenomen (of tegen eventuele verzendkosten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Huh, zijn de boeken er ook in het NL vertaald dan? Dat zou ik echt zoooo niet willen lezen eerlijk gezegd, haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jogai
Die op bol.com zijn ook 3 euro/stuk (de engelse ebooks dan). De eerste 2 zijn wel vertaald, maar ik denk dat niet veel scifi fans daarop zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10-05 18:49
Ik vind ze heel prettig lezen op de e-reader, toch koop ik ze wel op papier. Ik had er al een paar op papier en ik vind het wel leuk om die serie ook fysiek te hebben thuis.
Ik ben nu met het vierde boek bezig (en heb de kleine novelles tussendoor ook gelezen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Why... Why did it have to end :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

't Is voorbij. Redelijk 'net' einde.

Jammer, voor mijn part mogen ze de scenario schrijvers aan het werk zetten en de avonturen van eenieder weer in beeld brengen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CopyCatz
Ok de hele Laconia verhaallijn ging dus nergens naar toe.. beetje GoT moment maar verder wel ok einde.

De namen van het assault team waren wel hilarisch:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGL79uQ4JPu-1-OMln20uvllsvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cdrw8Enluxky0TVFShyuOQY1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door CopyCatz op 14-01-2022 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-05 23:56
CopyCatz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:31:
Ok de hele Laconia verhaallijn ging dus nergens naar toe.. beetje GoT moment maar verder wel ok einde.

De namen van het assault team waren wel hilarisch:
Total Recall-Alien-Terminator?
lachen idd

[ Voor 3% gewijzigd door nemmiesis29 op 14-01-2022 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swiss Recon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-05 15:02
nemmiesis29 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:40:
[...]

Total Recall-Alien-Terminator?
lachen idd
En Stargate (Jack O’Neill), Star Trek (William Riker) en Starship Troopers (Johnny Rico).
En Dune ook (Duncan Idaho).
En Star Wars uiteraard (Gial Ackbar aka admiral ackbar).
En 2001: A Space Odyssey (David Bowman)
Er zullen er nog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-05 23:25
Swiss Recon schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 03:54:
[...]

En Stargate (Jack O’Neill), Star Trek (William Riker) en Starship Troopers (Johnny Rico).
En Dune ook (Duncan Idaho).
En Star Wars uiteraard (Gial Ackbar aka admiral ackbar).
En 2001: A Space Odyssey (David Bowman)
Er zullen er nog zijn.
Commander Shepard had ook even tijd naast de jacht op de reapers ;)

Edward Buck uit halo odst.

[ Voor 3% gewijzigd door Remcoder op 15-01-2022 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Echt jammer dat het is afgelopen. Zag ik nu iets uit die ring komen bij de aftiteling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
utbone schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 09:22:
[...]

Echt jammer dat het is afgelopen. Zag ik nu iets uit die ring komen bij de aftiteling?
Yup, maar ook weer meteen een oranje gloed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-05 10:01
Jammer dat het afgelopen is. Met deze serie is mijn thuisbioscoop hobby zo'n beetje begonnen en ik kan me nog herinneren, het eerste seizoen, dat ik me zat te ergeren omdat alles zo donker was en ik de helft niet zag. Tegenwoordig een oledje en surround sound dus de laatste aflevering zag en klonk 10x beter dan 6 jaar geleden. Tot Raised by wolves weer begint ga ik denk ik de eerste delen/seizoen maar eens opnieuw kijken. Compliment overigens voor de bedenker van het verhaal. De manier waarop het protomolecuul van levensbedreigend naar redder van de mensheid (de manier waarop de oorlogshitser aan zijn eind kwam werd overigens erg slecht in beeld gebracht) ontwikkeld zat heel goed in elkaar.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48
Ondanks de vrij onbekende cast was het acteerwerk prima en vaak ook gewoon uitstekend. Het decor en ingevulde animatie waren ook van prima niveau en kon makkelijk meeconcurreren met de rotzooi die Disney nu weet te behalen met The book of Boba Fett.
Wat ik trouwens ook sterk vond was dat de serie naast de grote andere sci-fi series hun eigen identiteit hebben weten neer te zetten.

Ik heb dus genoten van de serie en vind het ergens wel jammer dat er geen nieuw seizoen komt. Er waren nog genoeg aanknopingspunten voor nog twee seizoenen maar soit, soms is het beter om te stoppen op je hoogtepunt.

Dikke kudos voor het team :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:56

Rmg

CopyCatz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:31:
De Laconia verhaallijn lijkt een beetje de onderhandelings-chip om er toch een s7 uit te kunnen slepen, een film zou ik ook wel zien zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Miki schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:47:
Wat ik trouwens ook sterk vond was dat de serie naast de grote andere sci-fi series hun eigen identiteit hebben weten neer te zetten.
Ik denk dat dit vooral komt omdat het op een serie boeken en novellas gebaseerd is. Het is echt een enorm rijk verhaal wat als grondslag gebruikt kan worden, daar merk je toch echt wel het verschil tussen auteurs vs screenwriters!

En dan zijn er notabene nog 3 boeken waar ze nu nooit aan toekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Spooksel schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:59:
[...]

Ik denk dat dit vooral komt omdat het op een serie boeken en novellas gebaseerd is. Het is echt een enorm rijk verhaal wat als grondslag gebruikt kan worden, daar merk je toch echt wel het verschil tussen auteurs vs screenwriters!

En dan zijn er notabene nog 3 boeken waar ze nu nooit aan toekomen.
Never say never.

De serie was al 1 keer "gecancelled" en daarvan teruggekomen.

However erg veel energie in hoop steken zou ik ook niet doen, het was echt geweldig en heeft nu een goed einde, een vervolg zou net als de hollywood standard ook flink minder kunnen zijn en dat wil ik ook niet.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01:24
Mooie afsluiter van seizoen 6 als ook de serie... met genoeg hints naar het vervolg
spoiler:
Zoals Heart of the Tempest op Laconia bijvoorbeeld

Wie weet komen er nog 3 seizoenen, of ala Stargate, 3 films? in de toekomst? ik zou het in ieder geval niet erg vinden 😁

Maar als dit het was voor de tv serie, dan heb ik er ook vrede mee met deze finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-05 19:56
JK schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:10:
Seizoen 5 vond ik best goed te pruimen! Beter dan seizoen 4, die was echt dodelijk saai t.o.v. 1 t/m 3.
Dat van Alex was echt als donderslag bij heldere hemel. Ik wist dat ze'm eruit wilden wippen, maar dit is wel heel makkelijk.
Zo, ik ben ook klaar met deze fantastische serie. _/-\o_
Ik had in het begin een beetje moeite om door seizoen 1 heen te komen maar daarna werd het, voor mij, stukken boeiender.

Ik snap alleen de meerwaarde van de dood van Alex niet.
En dan zeker de manier waarop hij is doodgegaan.
Weet iemand dat en hoe is het met hem in de boeken vergaan?

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:47
Kenny73 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:29:
[...]

Zo, ik ben ook klaar met deze fantastische serie. _/-\o_
Ik had in het begin een beetje moeite om door seizoen 1 heen te komen maar daarna werd het, voor mij, stukken boeiender.

Ik snap alleen de meerwaarde van de dood van Alex niet.
En dan zeker de manier waarop hij is doodgegaan.
De acteur is veroordeeld voor sexuele overschrijdend gedrag en dus uit de serie gezet. Ergo Alex het karakter moest er ook uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
kezzza schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:46:
[...]

De acteur is veroordeeld beschuldigd voor sexuele overschrijdend gedrag en dus uit de serie gezet.
Er zijn aantijgingen, geen veroordeling. Maar het is blijkbaar toch overtuigend/ernstig genoeg om hem uit de serie te halen.
Ergo Alex het karakter moest er ook uit
Een recast was ook een mogelijkheid ;)

[ Voor 14% gewijzigd door D-Three op 15-01-2022 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
D-Three schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:57:
[...]

Er zijn aantijgingen, geen veroordeling. Maar het is blijkbaar toch overtuigend/ernstig genoeg om hem uit de serie te halen.

[...]

Een recast was ook een mogelijkheid ;)
Meh, een recast had ook lame geweest. Voor de rol die Alex deed, vond ik het hem echt goed doen. Overigens, zijn dood zou ook de stroefheid onder de overige Rossi crewleden verklaren, aldus alt shift X. Hij was zogezegd de lijm, de sociale verbindende factor. Zonder hem zouden de extremere characters meer botsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
analogworm schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:39:
[...]

Meh, een recast had ook lame geweest. Voor de rol die Alex deed, vond ik het hem echt goed doen. Overigens, zijn dood zou ook de stroefheid onder de overige Rossi crewleden verklaren, aldus alt shift X. Hij was zogezegd de lijm, de sociale verbindende factor. Zonder hem zouden de extremere characters meer botsen?

[YouTube: The Expanse Season 6 Finale Explained by Alt Shift X *SPOILERS*]
Ik vind de huidige oplossing inderdaad ook de meest mooie voor zowel de acteur als het personage. Ik bedoelde gewoon dat hem er uit schrijven niet de enige oplossing was ;) Maar wie weet was er toch een recast geweest indien er toch nog meer seizoen waren gekomen.
Psyx88 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:58:
Mooie afsluiter van seizoen 6 als ook de serie... met genoeg hints naar het vervolg
spoiler:
Zoals Heart of the Tempest op Laconia bijvoorbeeld

Wie weet komen er nog 3 seizoenen, of ala Stargate, 3 films? in de toekomst? ik zou het in ieder geval niet erg vinden 😁

Maar als dit het was voor de tv serie, dan heb ik er ook vrede mee met deze finale.
Volgens de makers hadden ze reeds van in het begin het idee om naar 6 seizoenen toe te werken. En al zouden ze er uiteraard wel meer willen, tot een verdere overeenkomst met Prime is het blijkbaar niet gekomen. Op dit moment zijn er dan ook geen concrete plannen voor een vervolg. Ze hopen om misschien binnen enkele jaren terug te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
D-Three schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:55:
[...]

Ik vind de huidige oplossing inderdaad ook de meest mooie voor zowel de acteur als het personage. Ik bedoelde gewoon dat hem er uit schrijven niet de enige oplossing was ;) Maar wie weet was er toch een recast geweest indien er toch nog meer seizoen waren gekomen.

[...]
I guess the dogs can fix him?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
D-Three schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:55:
[...]

Volgens de makers hadden ze reeds van in het begin het idee om naar 6 seizoenen toe te werken. En al zouden ze er uiteraard wel meer willen, tot een verdere overeenkomst met Prime is het blijkbaar niet gekomen. Op dit moment zijn er dan ook geen concrete plannen voor een vervolg. Ze hopen om misschien binnen enkele jaren terug te keren.
Gelukkig hebben we boeken nog 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

analogworm schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:19:
[...]

I guess the dogs can fix him?
Ik moest ff nadenken, maar nu snap ik 'm :Y

BTW: ik heb geen idee wat die helende beestjes op die planeet nou precies in het verhaal moeten voorstellen. (zal wellicht in de boeken staan, maar die heb ik niet, ken ik niet)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Psyx88 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:51:
[...]

Gelukkig hebben we boeken nog 😁
Daar heb ik nu wel zin in :D
ehtweak schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:59:
[...]

Ik moest ff nadenken, maar nu snap ik 'm :Y

BTW: ik heb geen idee wat die helende beestjes op die planeet nou precies in het verhaal moeten voorstellen. (zal wellicht in de boeken staan, maar die heb ik niet, ken ik niet)
Ik heb de boeken ook niet gelezen maar ik weet wel dat het nog verder gaat. Alles wat op die planeet werd getoond, was dus de opzet naar de volgende boeken. Slim van de makers om de deur open te laten. Maar dit zal dus voorlopig niet worden vervolgd op het scherm.

Ik vond het wel leuk om te zien omdat het ons een kleine blik geeft op de rest van het universum. Maar het laat ook veel open en misschien hadden ze de tijd die ze daar aan spendeerden op een andere manier kunnen invullen. Nu vond het ik het seizoen en de finale wat compact, het had wat beter uitgewerkt kunnen worden. En ik had nog gehoopt op een episch gevecht. ;) Maar al bij al toch een redelijk einde, al vind ik de eerste 3 seizoenen toch leuker om te herkijken.

Trouwens, de ring die wordt getoond aan het einde van iedere aflevering was deze laatste aflevering anders. Deze kleurde nu rood en er leek iets doorheen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
D-Three schreef op zondag 16 januari 2022 @ 01:14:
[...]

Trouwens, de ring die wordt getoond aan het einde van iedere aflevering was deze laatste aflevering anders. Deze kleurde nu rood en er leek iets doorheen te komen.
Die kleur van de ring heeft, net als de voorstukjes op Laconia, te maken met het vervolg van het verhaal.

Als je een idee wilt krijgen wat die rode kleur precies betekent, moet je de laatste afleveringen van S3 en S4 nog maar eens bekijken 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
Psyx88 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:34:
[...]

Die kleur van de ring heeft, net als de voorstukjes op Laconia, te maken met het vervolg van het verhaal.

Als je een idee wilt krijgen wat die rode kleur precies betekent, moet je de laatste afleveringen van S3 en S4 nog maar eens bekijken 😁
Het gaat er om wat er uit lijkt te komen. Iets blauws? Proto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
Mijn gok is: een nieuw type (Magnetar-class) battlecruiser. (book spoilers):
spoiler:
Heart of the Tempest - a protomolecule grown battlecruiser.

Je ziet hier al een glimpse van in de s6 afleveringen.
spoiler:
In de Laconia scenes zie je deze battlecruiser gegroeid worden in de orbital construction platform

[ Voor 138% gewijzigd door Psyx88 op 16-01-2022 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Psyx88 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:51:
Mijn gok is: een nieuw type (Magnetar-class) battlecruiser. (book spoilers):
spoiler:
Heart of the Tempest - a protomolecule grown battlecruiser.

Je ziet hier al een glimpse van in de s6 afleveringen.
spoiler:
In de Laconia scenes zie je deze battlecruiser gegroeid worden in de orbital construction platform
Ok... dus ik moet de boeken gaan lezen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Kenny73 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:29:
Alex in de boeken:
spoiler:
TLDR:In de boekenreeks blijft Alex voor altijd de piloot van de Roci, met tussentijds nog even een tour op de Gathering Storm. Uiteindelijk aan het einde van boek 9 is er een 'and he lived happily ever after' voor hem :)

In de serie heeft Alex een zoon met zijn ex (Thalisa) op Mars en weet hij daar ook vanaf. In de boeken heeft hij die zoon niet. Pas NA de gebeurtenissen van 'Babylons Ashes' (het verslaan van de Free Navy) en als de boeken 28 jaar in de tijd vooruit gaan, ontdekken we dat hij in die 28 jaar nog eens getrouwd is geweest en met zijn 2e vrouw (Giselle) een zoon (Kit) heeft gekregen. Alex is opnieuw gescheiden en uiteindelijk wordt hij opa als Kit en zijn vrouw een zoontje krijgen. Als Kit met zijn gezin naar een van de koloniewerelden trekt gaat Alex uiteindelijk ook naar die wereld toe om met zijn zoon en kleinkind de rest van zijn dagen te kunnen slijten.

[ Voor 43% gewijzigd door Spooksel op 17-01-2022 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:19
Ik snap echt geen bal van waarom dit seizoen minuten aan Laconia is besteed. Als je alleen maar wat dingen laat zien, zonder verhaal, zonder enige uitleg waar het op slaat en poef de serie eindigt, waarom dan?
Als je een spin off start heb je helemaal niks gehad aan deze scènes.

Laat dan nog iets zien van die jongen, ipv een zoetsappige eindscene met Titanic achtig deuntje.

Heb er geen tevreden gevoel bij. Was ik al bang voor. Voor mij een teleurstelling.

Ik vind het ook een heftige afraffeling, dit seizoen. Eerst doe je een extreme tijdsvertraging om familiedrama haarfijn uit te diepen (vorig seizoen) en vervolgens doe je een wrap-up van heleboel gebeurtenissen in minder tijd.

Het is dan vrij duidelijk dat ze vorige seizoenen echt anders hadden kunnen aanpakken.

Misschien maar meer BattleStar Galactica gaan kijken. 4 seizoenen maar veel leuker, interessanter, spannender. Al vind ik het Expanse verhaal veel boeiender, de serie zelf viel me echt zwaar tegen de laatste seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Het laconia gedeelte is ongeveer gelijk aan de novella 'strange dogs'. Maar kan me voorstellen dat het voor het serie publiek een beetje overbodig is, of als lege setup overkomt.

Overigens vondt ik de scenes met clarissa en james ook totaal niet overkomen als je het dan over familiedrama hebt. Zowieso was er teveel aandacht voor familiedrama. Het leek wel fast&furious in space 'all about family'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 17:38
Net de 5 x-rays bekeken, toch een klein leuk extraatje. De laatste met een flash back naar hoe het begon en de gene met peaches waar ze de buis markeert op de onderhoudslijst die later lek slaat.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Mjah, Laconia had wat mij betreft ook geskipped mogen worden. Ze hadden het prima met een stukje dialoog tussen Marco en zijn XO af kunnen handelen dat de vloot van de Free Navy + de Railguns van Medina betaling waren van Duarte en daarmee de kous af kunnen doen!

Dan hadden ze wat mij betreft juist wel iets meer tijd mogen besteden aan Prax op Ganymede die de 'super yeast' HY-1810 formule naar de UN smokkelde :) Prax had in boek 6 tenslotte ook een handjevol hoofdstukken hiervoor en het is daarbij een karakter wat we al kennen vanuit seizoen 3 natuurlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Goedeavond

Door dit topic, ben ik begonnen met de boeken. Prettig verrast! Deel 1 heb ik uit. Tot hoever kan ik nu de serie bekijken?
Ik durf niet te zoeken hier, bang voor spoilers 🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 13:30

Murphy

(2B||!2B)?

Auke schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:29:
Goedeavond

Door dit topic, ben ik begonnen met de boeken. Prettig verrast! Deel 1 heb ik uit. Tot hoever kan ik nu de serie bekijken?
Ik durf niet te zoeken hier, bang voor spoilers 🙃
De serie is in zijn geheel te bekijken op Amazon Prime. Veel kijkplezier!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

@Murphy Hij bedoelt tot hoever hij de serie kan kijken, niet waar ;)

@Auke Antwoord: Boek 1 -> Seizoen 1.

Boeken 1 t/m 6 zijn in principe gewoon seizoen 1 t/m 6! In de serie zit hier en daar nog wel wat extra materiaal uit verschillende novella's verwerkt, maar je kunt het in principe gewoon lekker kijken zonder die gelezen te hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door Spooksel op 27-01-2022 21:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 14:40

Chiron

Moderator Discord
Mijn vrouw was uiteindelijk toch wel nieuwsgierig dus we zijn de serie nu samen opnieuw aan het kijken, en wat me nu opvalt is hoeveel details en voorspellingen in zitten verstopt, Avasarala die met haar kleinzoon over 'space rocks' kletst, dat die van de dinosaurussen wel erg groot was, en dat zulke dingen vast niet meer gaan gebeuren.. Toen ik de serie voor het eerst zag was het allemaal ook redelijk verwarrend wie nou wie was en vooral waar en op welke locatie je nou zat te kijken.. dat was nu wel glashelder :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:58
Spooksel schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:59:

@Auke Antwoord: Boek 1 -> Seizoen 1.

Boeken 1 t/m 6 zijn in principe gewoon seizoen 1 t/m 6! In de serie zit hier en daar nog wel wat extra materiaal uit verschillende novella's verwerkt, maar je kunt het in principe gewoon lekker kijken zonder die gelezen te hebben.
Klopt niet helemaal. Ik dacht dat afleveringen 1-3 (of zelfs tot 5) van seizoen 2 ook nog over boek 1 gingen. Volgens mij is het makkelijkst te zeggen seizoenen 1-3 volgen boeken 1-3, maar niet 1 boek per seizoen. Seizoen 4-6 volgen boeken 4-6, waarbij 1 boek = 1 seizoen.

Of zo heb ik het in ieder geval onthouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@ zeara

Je hebt gelijk. Ik ben nu bij aflevering 4 van seizoen 2. Dit is nog boek 1. Ik ben wel blij dat ik eerst het boek heb gelezen. Lijkt mij inderdaad lastig om in het verhaal te komen zonder het boek te hebben gelezen. Het verhaal komt redelijk overeen, maar er zijn zeker hier en daar andere keuzes gemaakt. De toevoeging van het politieke spel op aarde ervaar ik tot op heden geen pluspunt, maar dat zal in het vervolg wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Jogai schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:55:
Het laconia gedeelte is ongeveer gelijk aan de novella 'strange dogs'. Maar kan me voorstellen dat het voor het serie publiek een beetje overbodig is, of als lege setup overkomt.
Ik ben nog maar bij boek vier, maar ik vond het juist wel leuk dat ze dit deden. Ik weet dat het verhaal door gaat en ik vind dit een subtiele manier om dat te laten zien, zonder dat het seizoen in een vervelende cliffhanger blijft zitten.
Het motiveert me iig wel om verder te lezen.

Hopelijk gaan ze ooit nog verder met de serie. Maar voor alsnog wil Amazone daar nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Jazco2nd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:08:
Ik snap echt geen bal van waarom dit seizoen minuten aan Laconia is besteed. Als je alleen maar wat dingen laat zien, zonder verhaal, zonder enige uitleg waar het op slaat en poef de serie eindigt, waarom dan?
Als je een spin off start heb je helemaal niks gehad aan deze scènes.

Laat dan nog iets zien van die jongen, ipv een zoetsappige eindscene met Titanic achtig deuntje.

Heb er geen tevreden gevoel bij. Was ik al bang voor. Voor mij een teleurstelling.

Ik vind het ook een heftige afraffeling, dit seizoen. Eerst doe je een extreme tijdsvertraging om familiedrama haarfijn uit te diepen (vorig seizoen) en vervolgens doe je een wrap-up van heleboel gebeurtenissen in minder tijd.

Het is dan vrij duidelijk dat ze vorige seizoenen echt anders hadden kunnen aanpakken.

Misschien maar meer BattleStar Galactica gaan kijken. 4 seizoenen maar veel leuker, interessanter, spannender. Al vind ik het Expanse verhaal veel boeiender, de serie zelf viel me echt zwaar tegen de laatste seizoenen.
Persoonlijk vond ik BSG in het midden ook maar inzakken en het eind was ook niet helemaal bevredigend. Maar dat terzijde, werd er inderdaad meer tijd genomen in het laatste seizoen dan in The Expanse.

Onlangs heb ik wel een interessant interview gelezen met één van de makers. Het korte seizoen was deels ingegeven door het budget die door Amazon ter beschikking was gesteld voor S6. Want liever hadden ze meer afleveringen gehad.

Ook de keuze om Laconia te tonen kwam aan bod. Daar gaf hij toe dat dit enerzijds was gedaan in de hoop dat er misschien ooit een vervolg komt maar ook dat het moeilijk was geweest om Laconia volledig weg te laten. Want dan moesten ze in S6 volledig zwijgen over het protomolecule terwijl ze toch wilden verklaren van waar de wapens kwamen die Inaros heeft en wat er was gebeurd met het gestolen sample uit S5

Dat vond ik wel een plausibele uitleg. Al hadden ze naar mijn gevoel inderdaad Cara, Xan en die "honden" weg kunnen laten en toch Laconia kunnen tonen. Ik denk dat door die zaken er er wel in te stoppen, ze waarschijnlijk hebben gegokt/gehoopt dat er terug een actie ging komen van fans zoals na S3?
Chiron schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:26:
Mijn vrouw was uiteindelijk toch wel nieuwsgierig dus we zijn de serie nu samen opnieuw aan het kijken, en wat me nu opvalt is hoeveel details en voorspellingen in zitten verstopt, Avasarala die met haar kleinzoon over 'space rocks' kletst, dat die van de dinosaurussen wel erg groot was, en dat zulke dingen vast niet meer gaan gebeuren.. Toen ik de serie voor het eerst zag was het allemaal ook redelijk verwarrend wie nou wie was en vooral waar en op welke locatie je nou zat te kijken.. dat was nu wel glashelder :)
Ik dacht ook eerst dat die uitspraak een verwijzing was naar latere seizoenen maar ik denk nu dat het eerder op het Eros incident slaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
@D-Three als je die verwijzing niet snapt ben je niet bij met de serie en boeken, dus even een spoiler voor jouw:
spoiler:
De 'space rocks' van de free navy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
@Jogai
spoiler:
Oh jawel ;) D-Three in "[Serie] The Expanse"
Wat ik bedoelde is dat die uitspraak misschien ook op Eros kan slaan. "Niemand kan zo'n grote steen gooien" maar het protomolecule doet het even later wel met Eros. Al doet de Free Navy het (met waarschijnlijk iets kleinere steentjes) enkele seizoenen/boeken later inderdaad ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-05 17:05
Prima 'traditionele' science fiction, met verre planeten, vreemde diersoorten, ruimteschepen met railguns, mooie grimmige sfeer, iedereen heeft ruzie met iedereen, en iedereen vecht soms ook samen tegen de anderen etc. Een paar seizoenen erbij had ik niet erg gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
De boekenreeks is dit jaar ook afgerond. Eindelijk de kans gehad afgelopen week om de afsluiter te lezen. Had op een gegeven moment wel een hintje van het eind van de Dune reeks te pakken maar het stoort niet. Uiteraard de crew in het middelpunt van alle grote kantelpunten maar dat mocht de pret niet drukken.

Jammer dat we op het doek niet zo ver gaan komen.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:52
Als ik de boeken ga lezen, zit daar dan ook het hele verhaal in van Markos met z'n zoon en Naomi? Ook alle emo gebeuren er omheen? Want dat stond me wel tegen aan de tv serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-05 07:22
Tsja het is een moeder die zich druk maakt over haar zoon. En ja het zit erin. Ik vond het niet zo storend en het voert zeker niet de boventoon in de boeken. Maar we hebben het dan over een deel van 1 boek. Lijkt me geen reden om 9 boeken voor te laten liggen...

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
segil schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:50:
Als ik de boeken ga lezen, zit daar dan ook het hele verhaal in van Markos met z'n zoon en Naomi? Ook alle emo gebeuren er omheen? Want dat stond me wel tegen aan de tv serie.
Philip zit er wel in, maar behoorlijk anders, en veel beter te behappen. Zowieso vindt ik de boeken en de show een groot contrast. Meer een 9+ tegenover een 4-. Omdat ze uitgaan van erg sterk materiaal wordt het nog wat , maar anders was het meer iets voor The CW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-05 01:18

burgt

Starbass

Jogai schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:41:
[...]

Philip zit er wel in, maar behoorlijk anders, en veel beter te behappen. Zowieso vindt ik de boeken en de show een groot contrast. Meer een 9+ tegenover een 4-. Omdat ze uitgaan van erg sterk materiaal wordt het nog wat , maar anders was het meer iets voor The CW.
Lol, zo slecht was de serie ook werr niet he. The CW heeft nog wel een veel lagere standaard, dat is praktisch The Bold and the Beautifull met superhelden.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
segil schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:50:
In de boekenreeks zie je dat de schrijver meer affiniteit heeft met een verhaal schrijven vanuit technologisch perspectief en een hoog "spannend jongensboek"-gehalte heeft. Het emo-verhaal is flinterdun in de boeken en wordt alleen behandeld om een brug te vormen voor wat acties van Naomi en Marcos/Philippe. Zelfde ook met de arc van Alex (die in de boeken wel leeft) waar zijn zoon in het verhaal verwoven wordt. Maar zoetsappig wordt het nooit.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Nou, ik vind dat de boeken de personages veel beter behandeld. Persoonlijke ontwikkeling is er minder (of langzamer over 9 boeken heen), maar je krijgt veel meer mee van hun motivaties. Dat mis ik denk ik in de serie. Doordat je dat in de boeken wel meekrijgt zijn de acties veel beter te verklaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Het meeste heb ik dat met Amos inderdaad, in de serie verklaren ze uiteindelijk nog wel een beetje wat over zijn jeugd, maar in de boeken krijg je over 9 delen ervan zoveel meer mee!

Wat ik sowieso leuker vind aan de boeken is dat de crew van de Roci ook echt veel meer een hechte familie/crew is! Sure, in het begin toen ze allemaal net bij elkaar gedumpt werden was er wel eens een kibbel, maar daarna eigenlijk echt nooit meer. Terwijl ze in de serie echt zelfs na 6 seizoenen nog steeds spanningsmoment op spanningsmoment tussen de crew erin schreven, dat kwam gewoon zo geforceerd over als boeklezer :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JK

JK

Ik kwam vorige week onderstaande tegen in Playa del Ingles (Gran Canaria) aan de onderkant van een voetgangersbrug over de GC-500. Volgens mij woont er een beltalowda daar in de buurt. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wg0s4BXhbXXlLDyULFtMxI_GmK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfvAK2YZE3KqkdVUoLR8iQKn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:53

The Zep Man

🏴‍☠️

JK schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:12:
Ik kwam vorige week onderstaande tegen in Playa del Ingles (Gran Canaria) aan de onderkant van een voetgangersbrug over de GC-500. Volgens mij woont er een beltalowda daar in de buurt. :D
Beltalowda betekent beltervolk. Belter is enkelvoud. Sasa ke, pampa? ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK

JK

The Zep Man schreef op donderdag 28 april 2022 @ 23:15:
[...]

Beltalowda betekent beltervolk. Belter is enkelvoud. Sasa ke, pampa? ;)
Je hebt helemaal gelijk, bosmang. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
JK schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:12:

[Afbeelding]
Niet open vanonderen zoals bij de opa, dus dan is het gewoon een Anarchy symbool. O.P.A. Heeft dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/BWEAAOSwEC9durzo/s-l9999.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK

JK

Jogai schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:25:
[...]

Niet open vanonderen zoals bij de opa, dus dan is het gewoon een Anarchy symbool. O.P.A. Heeft dit:
[Afbeelding]
Haha je hebt gelijk. Ze lijken wel verdacht veel op elkaar. En ik maar denken dat er Expanse-fans daar waren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik hoorde laatst over deze serie en het sprak me wel aan :)

Maar ik zit in dubio (zoals wel vaker met verfilmingen), zal ik de serie kijken of de boeken lezen?
Zijn er hier mensen die er iets over kunnen zeggen?

Ik lees niet heel veel (denk aan 6 boeken per jaar)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-05 19:53
De boeken (zijn er 9 dacht ik) zijn erg goed als je van het genre houdt.
Ik heb eerst de serie gekeken en daarna pas de boeken gelezen. Wilde weten hoe het verhaal af liep.
Het is erg mooi in beeld gebracht door de serie. Vind de boeken nergens echt tekort gedaan door de serie schrijvers.

Als je het niet erg vind dat de serie niet af is (en waarschijnlijk niet verder gaat) dan kan je die prima kijken.
Als je ook van de fijnere details houdt en het einde wil weten, dan raad ik de boeken aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Alhoewel je de serie 'as is' prima als een compleet verhaal kan beschouwen, gezien waar ze ermee gestopt zijn :)

Maar als je niet zoveel leest verder zou ik het bij de serie laten, de boeken zijn echter wel supertof, maar het is best wat materiaal. 9 boeken plus een verzameling korte verhalen binnen het universum.

[ Voor 47% gewijzigd door Spooksel op 01-07-2022 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:15
anandus schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:24:
Ik hoorde laatst over deze serie en het sprak me wel aan :)

Maar ik zit in dubio (zoals wel vaker met verfilmingen), zal ik de serie kijken of de boeken lezen?
Zijn er hier mensen die er iets over kunnen zeggen?

Ik lees niet heel veel (denk aan 6 boeken per jaar)
Ik zou denk ik eerst de serie kijken (iig seizoen 1 en evt 2), daarna eventueel de boeken. Zelf heb ik de boeken na het eerste seizoen gekocht en gedeeltelijk parallel gelezen. Ik ben nu bij boek 7 geloof ik (lees nog minder dan jij en heb na boek 6 even een pauze ingelast vwb Expanse). Voordeel van eerst de serie kijken, is dat je geen conflict krijgt met je eigen visualisatie van de hoofdpersonen. Tegen de tijd dat je boek 1 en 2 uit hebt, ben je de details van de serie waarschijnlijk alweer vergeten en zouden eventuele afwijkingen tussen serie en boek ook niet meer echt opvallen (tenminste zo werkt dat bij mij altijd :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
De boeken zijn naar mijn mening echt veel beter. Die staan bij mij wel in de top 3 beste boeken, terwijl de show voor mij eerder onderaan de lijst bungelt van alle shows die ik heb gekeken.Voordat ik de boeken kende had ik de show geprobeerd en aan de kant geschoven (terwijl ik dat bijna nooit doe als ik ergens aan begin). Omdat ik de boeken kende vond ik dan wel leuk om te zien wat ze er van gemaakt hadden, en omdat je beter weet wat er speelt hoeft de show dat niet meer diepgaand te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Voor mij wisselt het wat ik beter vind. Boek 1 vind ik beter dan de serie, maar boek 3 vond ik minder dan het zelfde verhaal in de serie. (Wat ik wel leuk vind is dat je leest over personen je ook uit de serie kent maar in de serie niks meer over hoort, terwijl ze in de boeken nog wel een verhaal hebben).
Ik vind trouwens ook leuk hoe ze in de tv serie elementen uit de spin-off boeken in het verhaal hebben verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Ik zie in de Epic gamestore dat sinds 27 juli The Expanse Telltale Series uit is gekomen. Blijkbaar ook voor PS4 & PS5. Is het wat? Ik ga er alleen geen 40 euro voor neerleggen. Misschien een keer als het in de aanbieding is.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste