Dat werkt helaas niet in Nederland
Ik kreeg ff de hoop dat het dan ook wel op prime zou staan.
Helaasch, dat is niet zo.
Dan maar verder wachten op netflix
Helaasch, dat is niet zo.
Dan maar verder wachten op netflix
Je zou ook een VPN kunnen gebruiken en S3 kijken op https://www.syfy.com/theexpanse.
Dat is gewoon legaal
Mja, ik vraag mij nu af hoe het zit voor het volgende seizoen. Blijft Netflix internationaal en is Amazon dan enkel voor de US? Of wordt het Amazon wereldwijd?
Ik gok Amazon wereldwijd en pas na een jaar of zo op Netflix.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Nouuuu... Nee, The Expanse is van Netflix gehaald. Wou vandaag weer opnieuw beginnen en kon ''m niet meer vinden helaas.IJzerlijm schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:00:
Ik gok Amazon wereldwijd en pas na een jaar of zo op Netflix.
Dat is flink balen, maar ik weiger nog een abonnement af te sluiten. Gelukkig zijn de boeken ook heerlijk om door heen te gaan.
Ah, mijn voorspelling is uitgekomen. Niet meer dan logisch dat het van Netflix verdwijnt.m0h4life schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:23:
[...]
Nouuuu... Nee, The Expanse is van Netflix gehaald.
Crap....m0h4life schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:23:
[...]
Nouuuu... Nee, The Expanse is van Netflix gehaald. Wou vandaag weer opnieuw beginnen en kon ''m niet meer vinden helaas.
Dat is flink balen, maar ik weiger nog een abonnement af te sluiten. Gelukkig zijn de boeken ook heerlijk om door heen te gaan.
Nou moet ik maar eens serieus gaan nadenken of netflix nog de moeite is, ik kijk al zo weinig de laatste maanden, en als the expanse dan ook wegvalt... Voor die €11 per maand huur je ook 2 films bij google oid. (of koop je de boeken...)
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Als ik het internet moet geloven: nu op amerikaanse amazon prime video en binnenkort op eu amazon prime video.
Licentie van netflix liep 30sept af, vandaar dat'ie daar nu weg is. En amazon heeft niet zoveel haast blijkbaar om het via prime beschikbaar te maken.
Licentie van netflix liep 30sept af, vandaar dat'ie daar nu weg is. En amazon heeft niet zoveel haast blijkbaar om het via prime beschikbaar te maken.
De serie is overgekocht door Amazon en zou dus op Amazon Prime te bekijken zijn als het goed is.Webgnome schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:54:
Waar kunnen we deze serie nu bekijken?
Het aanbod Sci-Fi op Netflix is wel karig geworden nu, ik moet het ook maar eens heroverwegen. Jammer dat niet word ingezien dat 'alle' aanbod op één plek gewenst is. Tenzij je de zwarte vlag gaat hijsen natuurlijk.vectormatic schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:19:
[...]
Nou moet ik maar eens serieus gaan nadenken of netflix nog de moeite is, ik kijk al zo weinig de laatste maanden, en als the expanse dan ook wegvalt... Voor die €11 per maand huur je ook 2 films bij google oid. (of koop je de boeken...)
Op blu-ray.Webgnome schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:54:
Waar kunnen we deze serie nu bekijken?
Ik zie em op prime video niet staan als ik zoek... (hoewel ie daar eerder wel stond, s1 en 2 iigm0h4life schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:58:
De serie is overgekocht door Amazon en zou dus op Amazon Prime te bekijken zijn als het goed is.
Waar dan? Op bol zie ik alleen S1
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
De bluray is te koop via Amazon.com.
Het was voor mij ook een vervelende verrassing dat het -halverwege het seizoen kijkend- niet meer op Netflix staat... Ik denk maar zo: nu hebben de makers tenminste genoeg geld om ueberhaupt een nieuw seizoen te maken.
En Netflix wordt inderdaad beetje bij beetje steeds minder. Maar nog steeds genoeg om te zien, mijn wachtlijst wordt niet minder. (Nou ja, behalve als er weer een serie verdwijnt. Reden om nog niets te kijken van de Netflix originals: de rest heeft voorrang bij kijken want verdwijnt tzt).
Het was voor mij ook een vervelende verrassing dat het -halverwege het seizoen kijkend- niet meer op Netflix staat... Ik denk maar zo: nu hebben de makers tenminste genoeg geld om ueberhaupt een nieuw seizoen te maken.
En Netflix wordt inderdaad beetje bij beetje steeds minder. Maar nog steeds genoeg om te zien, mijn wachtlijst wordt niet minder. (Nou ja, behalve als er weer een serie verdwijnt. Reden om nog niets te kijken van de Netflix originals: de rest heeft voorrang bij kijken want verdwijnt tzt).
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Eindelijk aan toe gekomen om seizoen 3 te kijken. Vond de eerste helft van het seizoen (tot het ontstaan van de ring) het leukst. Daarna gebeurde er te veel wazige shit en was de logica soms erg ver te zoeken.
Snapte sowieso niet dat iedereen (generaals van Mars, UNN, Belters) er het er aan het eind overeens waren dat een gigantische laser om de boel op te blazen het beste idee was. Waarom niet eerst proberen om even alle schepen uit te zetten. Werkt dat niet kun je altijd nog met die laser aan de haal.
Personages deden soms ook wel echt hele domme dingen.
De acteur die holden speelt vind ik trouwens nog steeds een ontzettend matige acteur. Rest van de personages zijn wel erg goed gelukkig. Benieuwd naar het volgende seizoen. Leuke serie.
Snapte sowieso niet dat iedereen (generaals van Mars, UNN, Belters) er het er aan het eind overeens waren dat een gigantische laser om de boel op te blazen het beste idee was. Waarom niet eerst proberen om even alle schepen uit te zetten. Werkt dat niet kun je altijd nog met die laser aan de haal.
Personages deden soms ook wel echt hele domme dingen.
De acteur die holden speelt vind ik trouwens nog steeds een ontzettend matige acteur. Rest van de personages zijn wel erg goed gelukkig. Benieuwd naar het volgende seizoen. Leuke serie.
Volgens Newsweek komt seizoen 3 in de winter van 2019 op Amazon streaming, maar het is afwachten tot we de episodes er echt op zien. Normaal was het 15 november.
Opnames voor seizoen 4 zijn ondertussen bezig, mss eerste helft van 2019 voor uitzending?
YouTube: The Expanse Season 4 - Behind the Scenes: Start of Production | Prim...
Opnames voor seizoen 4 zijn ondertussen bezig, mss eerste helft van 2019 voor uitzending?
YouTube: The Expanse Season 4 - Behind the Scenes: Start of Production | Prim...
Ik kom net bij toeval in dit topic en heb de serie niet gezien en ook het boek niet gelezen. Bij de startpost moest ik echter meteen denken aan 'Moving Mars' van Greg Bear. Heeft iemand dat gelezen, hoe vergelijkt het met deze serie/boek en aan welke van de twee heb je meer plezier beleefd?
There go the goddamn brownies.
Ik heb net seizoen 3 afgerond, de serie bleef me boeien en het eind had ik eerlijk gezegd niet echt verwacht.
Nou, het is me gelukt om via Amazon met de “gift card” truc seizoen 3 te kopen.. Eindelijk kijken...
Treurig/goed nieuws: The Expanse is bijna terug op streaming maar met een "flip and burn" richting Amazon Prime Video vanaf 8 februari. Dus voor Netflix-abonnees is seizoen 3 niet beschikbaar enkel via Amazon.
Seizoen 4 volgt "later in 2019"
Variety - Amazon Launching ‘The Expanse’ Seasons 1-3 Worldwide Ahead of Season 4 Premiere
Seizoen 4 volgt "later in 2019"
Variety - Amazon Launching ‘The Expanse’ Seasons 1-3 Worldwide Ahead of Season 4 Premiere
alle seizoenen gaan naar Amazon en worden exclusief.
Dat was te verwachten, dat het een exclusive zou worden. In principe heeft Amazon de tvserie gered, dus geef ze eens ongelijk. Ik heb alleen geen zin om aan meerdere streamingdiensten vast te zitten, dus dat zal een kort abonnementje worden.
Ik heb prime, dus kan niet wachten totdat ik S3 eindelijk kan kijken (ik had gehoopt dat vorig jaar al te kunnen doen).
Goed dat je dit post, ik had al bijna het seizoen op bluray of streaming gekocht
3 weekjes wachten gaat me nog wel lukken.
Goed dat je dit post, ik had al bijna het seizoen op bluray of streaming gekocht
Ben seizoen3 nu aan het kijken. De boeken die aansluiten op dit seizoen heb ik vorig jaar gelezen. Leuk om de verschillen te zien. Ze hebben in de serie wel goede keuzes gemaakt om het geschikt te maken voor tv, vind ik. Knap gedaan. Alleen wel jammer van Tilly, die rol is wel heel veel kleiner gemaakt volgens mij.
Een prima seizoen, ik kijk met veel plezier
voor diegene die s3 op bluray willen aanschaffen, de amerikaanse bluray is regiovrij en kan dus ook hier afgespeelt worden.
Inmiddels staat S3 al een poosje op prime voor wie het nog niet gezien had.
Gaaf seizoen ja, soms zit er ook een stiekeme knipoog naar de boeklezers.Raymond schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:09:
Ben seizoen3 nu aan het kijken. De boeken die aansluiten op dit seizoen heb ik vorig jaar gelezen. Leuk om de verschillen te zien. Ze hebben in de serie wel goede keuzes gemaakt om het geschikt te maken voor tv, vind ik. Knap gedaan. Alleen wel jammer van Tilly, die rol is wel heel veel kleiner gemaakt volgens mij.
spoiler:
Zoals op het eind van de laatste aflevering met Drummer/Bull in die liftschacht.
The Expanse Season 4 preview (uiteraard spoilers):
[YouTube: The Expanse Season 4 preview]
En de teaser (ook spoilers):
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
Nice, ik ben benieuwd wat ze er van maken, want ik zie nu al dat het af gaat wijken van het boek.
Murtry ziet er uit als goed gecast.
Het is nog wachten tot december.
Het is nog wachten tot december.
Woohoo, ik zie het wel zitten. Jammer dat het nog zo lang wachten is maar hiervoor ga ik wel een abbo aan bij Prime om de serie te steunen.
Zo'n acteur waarvan je de naam nooit weet maar wel altijd herkent uit leuke rollen.
Burn GormanLA-384 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 08:45:
Anoniem: 455473
Je krijgt ook Grand Tour en veel goedkopere producten dan in NL.D-Three schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:12:
Woohoo, ik zie het wel zitten. Jammer dat het nog zo lang wachten is maar hiervoor ga ik wel een abbo aan bij Prime om de serie te steunen.
[...]
Burn GormanZo'n acteur waarvan je de naam nooit weet maar wel altijd herkent uit leuke rollen.
Mja, ik koop slechts af en toe iets via Amazon eigenlijk. Al zal dat dan misschien wijzigen. En The Grand Tour zegt me ook niet zo veel. Al zal ik waarschijnlijk wel eens kijken, ik kijk nu ook nog af en toe Top Gear met de nieuwe cast. Electric Dreams schijnt wel goed te zijn dus dat zou ik wel kijken. En de kids zullen ook wel iets vindenAnoniem: 455473 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:40:
[...]
Je krijgt ook Grand Tour en veel goedkopere producten dan in NL.
[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 21-07-2019 22:41 ]
Anoniem: 455473
Off topic : omg Grand Tour is amazing.D-Three schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:41:
[...]
Mja, ik koop slechts af en toe iets via Amazon eigenlijk. Al zal dat dan misschien wijzigen. En The Grand Tour zegt me ook niet zo veel. Al zal ik waarschijnlijk wel eens kijken, ik kijk nu ook nog af en toe Top Gear met de nieuwe cast. Electric Dreams schijnt wel goed te zijn dus dat zou ik wel kijken. En de kids zullen ook wel iets vinden
Anyway, ik kan niet wachten tot het nieuwe seizoen. Vorige week seizoen 3 afgekeken, wat een einde...
defiant schreef op zondag 21 juli 2019 @ 01:48:
The Expanse Season 4 preview (uiteraard spoilers):
spoiler:
Rocinante gepimped, nu met railgun en een nieuwe paintjob 
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Chiron schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:28:
[...]
spoiler:Rocinante gepimped, nu met railgun en een nieuwe paintjob
spoiler:
Dat is wel in lijn met de boeken
Daar hebben ze rond deze fase van het verhaal ook een 'after market' railgun op de Roci laten monteren 
Een zogenaamd 'keel mounted' model, waardoor ze dus enkel in 1 richting kunnen schieten ermee.
Een zogenaamd 'keel mounted' model, waardoor ze dus enkel in 1 richting kunnen schieten ermee.
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Spooksel schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:33:
[...]
spoiler:Dat is wel in lijn met de boekenDaar hebben ze rond deze fase van het verhaal ook een 'after market' railgun op de Roci laten monteren
spoiler:
I know
Voor hun missie op Ilus o.a. wordt ze uitgedeukt, gefixed, voorzien van modernere beplating en de railgun. Mooi om te zien dat ze de boeken vrij aardig volgen.. zelfs de recoil als ie vuurt 
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Wel jammer dat het nog friggin 5 maanden duurt voor dat het uitkomt
Seizoen 5 is ook aangekondigd door amazon 
Ik hoop dat het budget goed is, want zowel boek 4 als boek 5 kunnen goede cgi gebruiken.

Ik hoop dat het budget goed is, want zowel boek 4 als boek 5 kunnen goede cgi gebruiken.
Anoniem: 181786
Ik zit in een dipje. Seizoen 1 en 2 gekeken (en vermakelijk bevonden) en moet nu aan seizoen 3 beginnen. Is het een seizoen wat de moeite waard is? Heb de eerste aflevering gestart maar het komt niet lekker op gang heb ik het idee.
Hier de officiële tweet:
Here comes the juice — #TheExpanse Season 5 is officially confirmed. pic.twitter.com/fQ48is9moE
— The Expanse (@ExpanseOnPrime) 27 juli 2019
Niet zeuren en kijken. Ik heb genoten.Anoniem: 181786 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:15:
Ik zit in een dipje. Seizoen 1 en 2 gekeken (en vermakelijk bevonden) en moet nu aan seizoen 3 beginnen. Is het een seizoen wat de moeite waard is? Heb de eerste aflevering gestart maar het komt niet lekker op gang heb ik het idee.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Omdat S5 er aan komt ben ik weer bij s01e01 begonnen en heb aan de vrouw gevraagd of ze ook aan wou haken. Ze heeft niet zo veel met sci-fi maar ze zit er helemaal in! Het is dan ook gewoon een zwaar ondergewaardeerde topserie.
Dit had ik eigenlijk een beetje met ieder seizoen. Pas na 1 a 2 afleveringen had ik het gevoel er wat in te komen. Toch ieder seizoen met veel enthousiasme uit gekekenAnoniem: 181786 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:15:
Kijken en genieten! Ik moest alleen bij seizoen 1 inkomen, maar eenmaal er in... kan niet wachten op seizoen 4! Dit soort sci-fi kwaliteitsseries kom je maar zelden tegen.Anoniem: 181786 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:15:
En dan had ik de serie op Netflix al maaaaanden voorbij zien komen. En elke keer denk je 'ik ga 'm wel een keer kijken als ik niet meer weet wat ik moet kijken', omdat ik er dus weinig van verwachtte. Boy, was I wrong!
Ik heb het al eerder gezegd, maar ik kan iedereen ook de boeken aanraden.
De eerste twee zijn vertaald, maar ik vind de originele Engelse beter. Zijn nu 8 boeken verschenen.
De serie bedekt ongeveer 1 boek per seizoen en wijkt wel wat af. Persoonlijk vind ik de boeken beter.
De eerste twee zijn vertaald, maar ik vind de originele Engelse beter. Zijn nu 8 boeken verschenen.
De serie bedekt ongeveer 1 boek per seizoen en wijkt wel wat af. Persoonlijk vind ik de boeken beter.
Nou ja... Boek 1 is in de serie ongeveer 1,5 seizoen. Boek twee is dan 11-13 afleveringen en boek 3 wordt afgeraffeld in 6 afleveringen ongeveer... Vond ik toch wat jammer.LA-384 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:20:
spoiler:
Voor mijn gevoel krijg je dus nul binding met Clarissa omdat het allemaal zo snel gebeurd... En ik had mij toch wel verheugd op Ashford en de andere karakters uit de boeken en de strijd op de Behemoth.
Maar ja, de boeken zijn echt heel veel beter dan de serie! Ik was zelf begonnen met de serie met seizoen 1 en vond die geweldig. Vervolgens natuurlijk begonnen met de boeken. Zag al wat verschillen maar vond ik wel prima, grote lijnen waren hetzelfde. Maar in seizoen 2 ben ik halverwege afgehaakt... Het week voor mijn gevoel veel te veel af. En een aantal acteurs leken voor mijn gevoel toch een dipje te hebben gehad ofzo. Nu zag ik laatst de trailer/teaser van seizoen 4 en heb het maar weer aangeslingerd. Hoewel veel dan toch anders is dan in de boeken, heb ik mij er wel mee vermaakt.
Ik hoop nu gewoon dat het toch beter wordt en het gewoon 1 boek per seizoen wordt
Ik vind de vertaling naar tv wel prima gedaan. In het boek wordt idd veel aandacht besteed aan het reizen, maar dat lijkt me op tv gewoon echt niet werken bijvoorbeeld. Dus slim dat ze dat beperken.
Dat is TV eigen dat het allemaal wat ingekort is qua tijd. Dan krijg je op den duur een beetje dat Game of Thrones' syndroom... je weet dat karakters en legers 'eigenlijk' weken/maanden onderweg zijn naar een bestemming, maar for the sake of it gaat het nu binnen enkele scenes 
De tripjes van bijv Aarde/Mars naar de systemen van Jupiter en Saturnus enzo worden in de boeken echt beschreven als maanden lang 'on the burn' zijn, dat wordt toch wat sneller geskipped in de serie.
Alle evenementen in de serie lijken zich zo'n beetje af te spelen in een tijdsbestek van hooguit een paar maanden tot een jaar ofzo. Terwijl het in de boeken vanaf 'de Cant' tot het openen van de Ring echt rustig 5-6 jaar verder is.
De tripjes van bijv Aarde/Mars naar de systemen van Jupiter en Saturnus enzo worden in de boeken echt beschreven als maanden lang 'on the burn' zijn, dat wordt toch wat sneller geskipped in de serie.
Alle evenementen in de serie lijken zich zo'n beetje af te spelen in een tijdsbestek van hooguit een paar maanden tot een jaar ofzo. Terwijl het in de boeken vanaf 'de Cant' tot het openen van de Ring echt rustig 5-6 jaar verder is.
ja, maar om nu van de 13 afleveringen er 10 te besteden aan het reizen en 3 aan de actie: Dat trekt ook niet echt kijkers imho
En dan wordt het ook een heel andere show
True, maargoed... maar op een gegeven moment komt er tussen twee boeken in volgens mij ook nog eens een time-jump van
't zal voor het gemak wel een wat kortere periode gemaakt worden in de serie als het al zo ver komt
spoiler: Boekinfo
bijna 20 jaar ofzo
Ben benieuwd of ze dan de hele cast voor iedere aflevering en scene weer in de 'old people make-up' gaan steken 

't zal voor het gemak wel een wat kortere periode gemaakt worden in de serie als het al zo ver komt
[ Voor 3% gewijzigd door Spooksel op 29-07-2019 22:34 ]
Ik denk dat het grootste "probleem" is dat er niet geskipped wordt, maar dat het op tv daadwerkelijk een kortere tijd is. Zoals toen ze zonder zuurstof kwamen te zitten na de vernietiging van de Canterbury. In de boeken waren ze al dagen op drift, op tv slechts enkele uren dacht ik.
Ik snap dat je geen dagen kunt besteden aan zoiets, maar maak er dan fragmenten van waarbij je wel duidelijk maakt dat het eigenlijk dagen zijn geweest.
Nou kan het zijn dat ze het doen om een algemener publiek aan te spreken, maar voor degenen die een beetje kunnen bevatten hoe groot ons zonnestelsel wel niet is, is het een beetje vreemd.
edit:
Bij nader inzien kloppen de reistijden uit de boeken waarschijnlijk ook niet echt. Daar wordt vaak over een reistijd van dagen tot weken gesproken, terwijl je met een constante 1g acceleratie en deceleratie binnen 11 dagen bij pluto bent. Hoewel de acceleratie in de boeken waarschijnlijk lager is, om het ook aangenaam te maken voor de belters.
Ik snap dat je geen dagen kunt besteden aan zoiets, maar maak er dan fragmenten van waarbij je wel duidelijk maakt dat het eigenlijk dagen zijn geweest.
Nou kan het zijn dat ze het doen om een algemener publiek aan te spreken, maar voor degenen die een beetje kunnen bevatten hoe groot ons zonnestelsel wel niet is, is het een beetje vreemd.
edit:
Bij nader inzien kloppen de reistijden uit de boeken waarschijnlijk ook niet echt. Daar wordt vaak over een reistijd van dagen tot weken gesproken, terwijl je met een constante 1g acceleratie en deceleratie binnen 11 dagen bij pluto bent. Hoewel de acceleratie in de boeken waarschijnlijk lager is, om het ook aangenaam te maken voor de belters.
[ Voor 22% gewijzigd door LA-384 op 29-07-2019 22:42 ]
Zouden jullie de spoilers uit de boeken in spoiler tags willen zetten? Dit is het topic voor de TV serie.
[ Voor 53% gewijzigd door chaoscontrol op 29-07-2019 22:39 . Reden: zo dan :9 ]
Moet je hem vooral quoten
Ik heb het ge-edit. Misschien moet je alles na "Maargoed..." in de tag zetten.
Ik snap 100% dat ze minder tijd aan het reizen besteden, dat werkt op TV ook gewoon niet. Maar als ik specifiek denk aan boek 3, dan gebeurd er zoveel characterbuilding onderweg naar de ring. En dat miste ik dan toch wel.
Maar aan de andere kant, met de seizoensopbouw tot nu toe konden ze ook niet anders...
Maar aan de andere kant, met de seizoensopbouw tot nu toe konden ze ook niet anders...
https://www.jamessacorey.com/season-5-confirmed/
Cool
ugh, oud nieuws zie ik
Cool
ugh, oud nieuws zie ik
[ Voor 23% gewijzigd door Raymond op 20-08-2019 12:52 ]
Net de laatste afleveringen seizoen 3 gezien via de uk Prime video, gaat het door met S4, maar alleen voor zo'n 4 minuten. Ik wou het opnieuw kijken lukte het niet meer.
Smaakt naar héél véél meer. En het was geen teaser.
Smaakt naar héél véél meer. En het was geen teaser.
[ Voor 6% gewijzigd door xippie op 10-10-2019 21:39 ]
en die eerste 3 seizoenen dan?Anoniem: 93986 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:41:
Eindelijk weer serieuze scifi!
echt fijn dat amazon er mee door gaat ik ben space: above and beyond nog niet te boven..
[ Voor 20% gewijzigd door maratropa op 10-10-2019 21:46 ]
Anoniem: 93986
Ik bedoel dat meer als in ,dat er eindelijk weer een scifi serie beschikbaar komt tussen de vele andere series die beschikbaar zijn. Zo heel veel echte scifi series worden er niet uitgezonden namelijk.maratropa schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:45:
[...]
en die eerste 3 seizoenen dan?
echt fijn dat amazon er mee door gaat ik ben space: above and beyond nog niet te boven..
de finale (boek 9) wordt een jaar uitgesteld ?
is nu een novella aangekondigt voor december

Noooooo! Ik heb net boek 8 uit! Duurt lang!Lagune schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:17:
[Afbeelding]
Nou, dan maar The Fall of Hyperion eerst uitlezen en dan maar weer wachten.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
haha, ik ben zelf ff zoet met Spinward Fringe : https://www.goodreads.com/search?q=spinward+fringe
Waar kan ik seizoen 3 kijken?
Heb destijds 1 en 2 op Netflix gezien en zat nog te wachten op 3 op Netflix maar die lijkt er nooit te komen
Heb destijds 1 en 2 op Netflix gezien en zat nog te wachten op 3 op Netflix maar die lijkt er nooit te komen
Amazon Prime Video heeft de serie overgenomen nadat deze gecancelled was en daar zijn nu alle seizoenen te vinden.
Hoe verhoudt zich dat tot the expanse? Ik ben een langzame en niet-frequente lezer, ik kan goed een half jaar doen over een boek (ala the expanse), maar op een gegeven moment ben ik er doorheen en dan zoek ik wat nieuws.Lagune schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:38:
haha, ik ben zelf ff zoet met Spinward Fringe : https://www.goodreads.com/search?q=spinward+fringe
spinward fringe gaat erg diep (hardcore SF) in vergelijking met expanse (meer realistische SF)
"This series often crosses sub-genres between Hard Core SciFi, Cyberpunk, Noir SciFi, and a few other styles."
ik ben verslaafd iig
"This series often crosses sub-genres between Hard Core SciFi, Cyberpunk, Noir SciFi, and a few other styles."
ik ben verslaafd iig
Bron?Lagune schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:17:
Wikipedia ?
Wikipedia: The Expanse (novel series)
boek8 was dit jaar natuurlijk, ik zit nog in de December release mindset
2e patch binnen van Etsy (Engineering)

Nu nog op zoek naar een 'Oni' pin
Er staat er wel een op Etsy maar die kost 15 euro aan alleen verzendkosten

Nu nog op zoek naar een 'Oni' pin
Er staat er wel een op Etsy maar die kost 15 euro aan alleen verzendkosten
Voor de echte hardcore fans, official licensed:
https://www.kickstarter.c...d-roci-collectors-edition
Mij net even teveel geld voor het model van de Roci
Maar damn wat vet
https://www.kickstarter.c...d-roci-collectors-edition
Mij net even teveel geld voor het model van de Roci
Iemand op de KSP reddit heeft de intro nagemaakt in KSP
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Official trailer Season 4 !
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Ben erg benieuwd naar seizoen 4. Net het betreffende boek af en toch wel benieuwd hoe ze het naar het scherm weten te projecteren. Het valt meteen op dat diverse elementen anders zijn aangepakt maar dat hoeft niet slecht te zijn. En Miller die terugkeert is mooi meegenomen
.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Blij dat ik deze serie heb ontdekt, afgelopen maand de eerste 3 seizoenen er doorheen gejaagd haha! En net op tijd voor seizoen 4 zie ik!
Geweldige serie met vooral een goed verhaal!
Geweldige serie met vooral een goed verhaal!
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
oooohhhh
THE EXPANSE SEASON 4 JUST DROPPED EARLY!!! Stream it on @PrimeVideo now!!! @ExpanseOnPrime pic.twitter.com/NQcHSoEsZi
— The Expanse Writers (@TheExpanseVerse) 13 december 2019
Yes! Ook net gezien dat het volledige beschikbaar is!
Jammer genoeg eerst gaan werken....

Vanavond en morgenavond de wederhelft niet thuis...
CAN YOU SAY BINGE WATCH MOFO!!!
CAN YOU SAY BINGE WATCH MOFO!!!

Ik heb prime uit dld en kan zowel expanse als the grand tour kijken.JK schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:11:
Maakt het nog uit waar je Prime neemt? Of is het wereldwijd te streamen?
That... was... awesome... 
Niet zo veel space actie als voorheen, maar als je de boeken gelezen hebt dan snap je ook wel waarom dat zo is voor dit seizoen. Het voelt wel alsof dit heel erg snel gegaan is, zeker met het 'extra' materiaal rondom Bobbie en Avaserala welke tijdens dit seizoen erbij zit.
Niet zo veel space actie als voorheen, maar als je de boeken gelezen hebt dan snap je ook wel waarom dat zo is voor dit seizoen. Het voelt wel alsof dit heel erg snel gegaan is, zeker met het 'extra' materiaal rondom Bobbie en Avaserala welke tijdens dit seizoen erbij zit.
Nog drie afleveringen te gaan voor mij. Idd veel minder space. Hoop dat seizoen 5 dat wel wat meer is.
Kwam er ook achter dat ik mijn tv per app moet instellen qua soap opera effect aan of uit. De eerste vijf afleveringen bekeken met het soap opera effect aan en dat kijkt heel vervelend. Alsof je live bij de opnames bent, het is realistischer en daarom minder echt (klinkt tegenstrijdig). Ik zie dan meer de acteurs acteren dan dat ik word meegezogen in het verhaal.
Anyway, nog drie te gaan.
Dat taaltje van de Belters blijft geweldig. Aangezien ik Prime binnen 30 dagen weer kan stopzetten, houd ik het nog even wat langer aan als betaling voor dit seizoen. Hopelijk volgen er nog meer, maar heb geen wens om Prime aan te houden. De app op TV werkt ook een stuk onvriendelijker dan die van Netflix.
Kwam er ook achter dat ik mijn tv per app moet instellen qua soap opera effect aan of uit. De eerste vijf afleveringen bekeken met het soap opera effect aan en dat kijkt heel vervelend. Alsof je live bij de opnames bent, het is realistischer en daarom minder echt (klinkt tegenstrijdig). Ik zie dan meer de acteurs acteren dan dat ik word meegezogen in het verhaal.
Anyway, nog drie te gaan.
Dat taaltje van de Belters blijft geweldig. Aangezien ik Prime binnen 30 dagen weer kan stopzetten, houd ik het nog even wat langer aan als betaling voor dit seizoen. Hopelijk volgen er nog meer, maar heb geen wens om Prime aan te houden. De app op TV werkt ook een stuk onvriendelijker dan die van Netflix.
Seizoen 5 van The Expanse is al bevestigd en in pre-productie 
Anyway, Prime tv app is idd bagger vergeleken met die van Netflix. Vooral het constante gekloot met het verliezen van je sub instellingen en die irritante, ongevraagde promo's voor shows en series
Anyway, Prime tv app is idd bagger vergeleken met die van Netflix. Vooral het constante gekloot met het verliezen van je sub instellingen en die irritante, ongevraagde promo's voor shows en series

Mooi dat ze bezig zijn met S5!Spooksel schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:54:
Anyway, Prime tv app is idd bagger vergeleken met die van Netflix.
Ik heb af en toe ook dat alle kleuren even een seconde compleet anders zijn, dat werkt ook afleidend.
Gelukkig komt dat 1-3x voor per aflevering, de laatste twee afleveringen die ik bekeken heb (7 en
seizoen af, matig seizoen maar dat was te verwachten met boek4 (wat imho de minste is van de serie)
Gelukkig hebben ze stukken van boek5 erin gedaan
Avasarala is eindelijk de boeken trouw (foul mouth), geweldig
Gelukkig hebben ze stukken van boek5 erin gedaan
Avasarala is eindelijk de boeken trouw (foul mouth), geweldig
De Picard serie komt nog in januari.JK schreef op zondag 15 december 2019 @ 20:41:
Aangezien ik Prime binnen 30 dagen weer kan stopzetten, houd ik het nog even wat langer aan als betaling voor dit seizoen. Hopelijk volgen er nog meer, maar heb geen wens om Prime aan te houden. De app op TV werkt ook een stuk onvriendelijker dan die van Netflix.
Ben pas 2 afleveringen onderweg. Tot nu toe nog niet super enthousiast. De eerste 2 afleveringen gaan wel erg snel. Kan er ook aan liggen dat ik net boek 4 uit heb en alles nog vers in het geheugen zit maar tot nu toe heeft eigenlijk geen één nieuw persoon een fatsoenlijke introductie gehad. Terwijl dat juist maar meer achtergrond zou meegeven aan de situatie op Ilus.
Jammer ook dat Ilus nu lijkt te bestaan uit 1 grote zwarte woestijn. Dit terwijl ik boeken maar een deel woestijn is en de nederzetting juist in de "bossen" ligt.
Wel tof dat ze elementen van boek 5 ook meenemen. Is wel logisch dat dit deels tegelijkertijd afspeelt. Maar ben wel benieuwd hoe dit gaat lopen aangezien de Rocinante op Ilus zit en dus geen onderdeel is van die strijd.
Jammer ook dat Ilus nu lijkt te bestaan uit 1 grote zwarte woestijn. Dit terwijl ik boeken maar een deel woestijn is en de nederzetting juist in de "bossen" ligt.
Wel tof dat ze elementen van boek 5 ook meenemen. Is wel logisch dat dit deels tegelijkertijd afspeelt. Maar ben wel benieuwd hoe dit gaat lopen aangezien de Rocinante op Ilus zit en dus geen onderdeel is van die strijd.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Net The Expanse S4 afgekeken in 3 avonden. Ik vond het een goed seizoen (ging wel wat snel), niet zo goed als het eerste en tweede seizoen, maar wel beter dan het vorige (wat ik soms wat langdradig vond).
Verder vond ik het moeilijk om de draad weer op te pakken van vorig seizoen. Ik had misschien beter de eerste 3 seizoenen opnieuw kunnen kijken om weer een beetje in het verhaal te komen.
Word er trouwens in de boeken uitgelegd wat Miller nu precies is ? Ik vond het namelijk soms wat verwarrend.
Verder vond ik het moeilijk om de draad weer op te pakken van vorig seizoen. Ik had misschien beter de eerste 3 seizoenen opnieuw kunnen kijken om weer een beetje in het verhaal te komen.
Word er trouwens in de boeken uitgelegd wat Miller nu precies is ? Ik vond het namelijk soms wat verwarrend.
Ik ben dus niet de enige die het allemaal wat snel vond gaan, maargoed... tot nu toe houden ze wel grofweg een boek per seizoen aan... dus als ze dat volhouden kan The Expanse uiteindelijk 9 seizoenen mee 
@MrFl0ppY Voor wat betreft die betrokkenheid bij de strijd in het Sol systeem...
@PEBKAC Miller wordt uitgelegd als een projectie van de Protomolecule, net zoals ie in de serie is. Hij is een overblijfsel van Eros (omdat hij het meest 'vers' was, hij deed zijn helm tenslotte pas af op een van de laatste momenten) en vanwege zijn band met Holden gekozen voor de interactie.
@MrFl0ppY Voor wat betreft die betrokkenheid bij de strijd in het Sol systeem...
spoiler:
In de proloog van boek 5, welke zich NA Ilus afspeeld en als de Roci alweer terug is in Sol, gebeurt er iets wat 'in het verleden is'. Namelijk terwijl de Roci in het Ilus systeem is! Deze gebeurtenis komt op het einde van het seizoen voor en geeft de setup naar seizoen 5.
@PEBKAC Miller wordt uitgelegd als een projectie van de Protomolecule, net zoals ie in de serie is. Hij is een overblijfsel van Eros (omdat hij het meest 'vers' was, hij deed zijn helm tenslotte pas af op een van de laatste momenten) en vanwege zijn band met Holden gekozen voor de interactie.
[ Voor 13% gewijzigd door Spooksel op 16-12-2019 11:24 ]
Ja, daar wordt dat expliciet uitgelegd inderdaad.PEBKAC schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:19:
Spooksel schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:22:
spoiler:
Maar hij is toch meer dan alleen een projectie? Want Elvi kan op het laatst ook zijn aanwezigheid ''zien'' en hij zet de planeet weer uit. Ik vond het namelijk wat vaag 
Ja, klopt. Hij is grotendeels enkel een projectie in Holden z'n brein, maar omdat hij voort komt uit een klompje protomolecule wat is achter gebleven op de Roci kan hij dus verbinding maken met andere tech van het ras welke de protomolecule gemaakt heeft.
Dat zie je hem in seizoen 3 doen met de Ring Station (hij is degene die het station uitzet en de ringen opent nadat hij via Holden iedereen zover krijgt om hun fusion drives uit te zetten) en in seizoen 4 doet hij het...
Dat zie je hem in seizoen 3 doen met de Ring Station (hij is degene die het station uitzet en de ringen opent nadat hij via Holden iedereen zover krijgt om hun fusion drives uit te zetten) en in seizoen 4 doet hij het...
spoiler:
weer door alles op Ilus aan te zetten en op het eind weer door die robot (Millerbot) over te nemen en waardoor hij dus een fysieke manifestatie heeft die Elvi inderdaad ook kan zien.
Wel kudo's overigens dat het einde van Miller z'n verhaal dus exact zo is als in de boeken
Wel kudo's overigens dat het einde van Miller z'n verhaal dus exact zo is als in de boeken
[ Voor 4% gewijzigd door Spooksel op 16-12-2019 11:41 ]
Thanks! Dat verduidelijkt het wel voor mij
Misschien dat ik de boekenserie eens ga lezen, maar ik ben bang dat het tegenvalt als je de serie hebt gezien.
Trust me... de serie, hoewel extreem goed, is een aangepaste en vaak 'lichtere' versie van het verhaal. In de boeken zijn de details beter en, vind ik tenminste, de verhalen ook.
Ik zit me nu bijvoorbeeld vaker af te vragen... 'Huh, waarom hebben ze dat niet gewoon zoals in het boek gedaan?'.
Zo denk ik dat seizoen 4, als je het bronmateriaal kent en zeker gezien de extra's (Bobbie en Avaserala) die ze toegevoegd hebben aan het seizoen) makelijk naar de 15 afleveringen had gekund zodat ze wat meer materiaal toe hadden kunnen voegen.
Zo ook bijv met...
En ook...
Ik zit me nu bijvoorbeeld vaker af te vragen... 'Huh, waarom hebben ze dat niet gewoon zoals in het boek gedaan?'.
Zo denk ik dat seizoen 4, als je het bronmateriaal kent en zeker gezien de extra's (Bobbie en Avaserala) die ze toegevoegd hebben aan het seizoen) makelijk naar de 15 afleveringen had gekund zodat ze wat meer materiaal toe hadden kunnen voegen.
Zo ook bijv met...
spoiler:
Het ontploffen van dat eiland (welke een reactor is) en de gevolgen daarvan. Die storm en de vloed... check, maar in de boeken wordt veel beter beschreven wat voor impact het allemaal nou echt heeft. In de serie is dat binnen een aflevering allemaal weer afgerond en gaat het verhaal verder.
Die 'Death Slugs' bijvoorbeeld, die komen niet uit het zeewater zoals in de serie, ze komen van onder de grond en worden door die zondvloed naar het oppervlak gedwongen. Ze zijn dus ook 'op de vlucht' voor het water en voorheen nog nooit gezien omdat het simpelweg nooit nat genoeg werd voor ze om naar boven te komen. En omdat het in de boeken echt weken lang alleen maar stormt en regent op Ilus komen ze dus ook continu die toren in.
Die 'Death Slugs' bijvoorbeeld, die komen niet uit het zeewater zoals in de serie, ze komen van onder de grond en worden door die zondvloed naar het oppervlak gedwongen. Ze zijn dus ook 'op de vlucht' voor het water en voorheen nog nooit gezien omdat het simpelweg nooit nat genoeg werd voor ze om naar boven te komen. En omdat het in de boeken echt weken lang alleen maar stormt en regent op Ilus komen ze dus ook continu die toren in.
En ook...
spoiler:
Die ooginfecties! Dat komt, zowel in de serie als de boeken, door micro organismes uit de lokale biosfeer. De aanleiding is dan ook de regen af en toe op Ilus, de micro organismes zitten in de wolken (die daardoor ook een groene gloed hebben vaak) en zijn dus door middel van regendruppels bij mensen in hun ogen terecht gekomen. Het oplossen van het probleem is een flink hachelijk avontuur in de boeken, omdat ze de medicijnen vanaf de Edward Isreal moeten ontvangen, terwijl die manen nog steeds alles afschieten, whoops. In de serie maakt Elvi ter plekke nieuwe medicijnen samen met de dokter.
Het enige vreemde wat ik er nooit aan begrepen heb is waarom die Belter kolonisten er nooit eerder last van gehad hebben, maar nu wel ineens tegelijkertijd met de mensen van RCE en de Roci. De Belters waren tenslotte al veeeeeeeeeeeeeel langer op Ilus en je gaat mij niet vertellen dat het in al die tijd nooit een probleem geweest is
Het enige vreemde wat ik er nooit aan begrepen heb is waarom die Belter kolonisten er nooit eerder last van gehad hebben, maar nu wel ineens tegelijkertijd met de mensen van RCE en de Roci. De Belters waren tenslotte al veeeeeeeeeeeeeel langer op Ilus en je gaat mij niet vertellen dat het in al die tijd nooit een probleem geweest is
[ Voor 67% gewijzigd door Spooksel op 16-12-2019 11:58 ]