Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24
Nee.

https://www.whats-on-netf...netflix-release-schedule/
On average, the wait for the new seasons of The Expanse to arrive on Netflix is around 6 months. In which case, you’ll likely have to wait until October 2018 until it arrives on Netflix.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 12:25

Dax

Geniale seizoensopening!

De openingsscène was ook fantastisch gedaan.

Enne... “Biiitttchhh” :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 15:08

Lagune

Its time for warp

spoiler:
de razorback, oh heerlijk om die visueel te zien :9~ :9~ :9~
gunny suit is ook een stuk verbeterd, meer een mech

[ Voor 26% gewijzigd door Lagune op 13-04-2018 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
lol ik ben s02e13 vergeten te kijken, ik vond ep12 al zo suf eindigen voor een finale :p

specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:30
Holy crap wat een aflevering! Mss de gaafste (en realistische?) spacecombat die ik heb gezien? Alleen qua snelheid en timing wel knap enkel de motoren eraf geschoten. En denk dat de g krachten een stukje heftiger zouden zijn dan werd weergegeven, al werd het wel weer tof weergegeven.

Maar deze serie is echt _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Mutatie op 24-04-2018 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:05
Inderdaad, al had ik toch wat vraagtekens bij deze scene. Als de Razorback zo'n snel schip is, hoe haalt de Rocinante (ik blijf die zo noemen ;)) die dan zo snel in? Al is het mogelijk dat ze van een andere richting komen maar ook de torpedos houden het schip netjes bij (al is dat wel logisch anders zou het nut van torpedos redelijk beperkt zijn ;)). En dat terwijl het UN oorlogsschip en hun torpedos een pak meer moeite hebben?

Maar los van dat inderdaad wel mooi om zien, The Expanse bevat regelmatig zo'n leuke space scenes. De 'flip and burn' van de Canterbury in de allereerste aflevering is nog altijd één van mijn favorieten en zette voor mij ook direct de toon van de serie. En het gevecht van de Rocinante (ik ga die naam echt missen :P) bij dat ruimtestation in seizoen 2 was ook een mooie.

Het zou mooi zijn om eens een groot gevecht tussen battleships te zien, nu speelt het zich wat af op de achtergrond. Ik heb nog niet niet echt het gevoel dat er oorlog is. Al is de ruimte uiteraard een verschrikkelijk grote leegte, zelfs binnen ons zonnestelstel :) Maar ik vermoed dat het budget niet toe laat om iets op epic scale te doen, regelmatig zie je dat ze wat tegen de grenzen zitten van special effects.

Ik ben nu vooral benieuwd hoe seizoen 3 gaat ontplooien. Eigenlijk is er naar mijn gevoel de eerste 2 afleveringen nog niet zo superveel gebeurd, alles is zich nog een beetje aan het ontplooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11

Chiron

Moderator Discord
De razorback kan inderdaad met veeeel meer g accelereren, maar dat trekt Avasarala niet ;)

Mooi lesje over g krachten en inertia trouwens, met die rondvliegende gereedschapwinkel. Dat shot dat de roci omdraait en de boordkanonnen aanslingert, episch!

[ Voor 47% gewijzigd door Chiron op 25-04-2018 08:32 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilscomrade
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-02 13:53
Ik heb het gevoel alsof de serie nu echt begint. De combat is ook erg geloofwaardig t.o.v. andere scifi shows. Het enige waar ik soms over nadenken is het volgende; er wordt zwaartekracht gesimuleerd door de constante acceleratie. Zero g komt maar zelden voor in de serie. Is het niet veel efficiënter om te accelereren en dan de thrust uit te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 23:30
Devilscomrade schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:35:
Is het niet veel efficiënter om te accelereren en dan de thrust uit te gooien?
Jamaar:
1. Dan ga je niet hard! (ze hebben zo'n efficiënte motor, dus voor brandstofgebruik hoef je het niet te laten) Door continu te accelereren en daarna in zelfde tempo te remmen, haal je de hoogste gemiddelde snelheid.
2. Het scheelt in de studio met het filmen van de serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Devilscomrade schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:35:
Ik heb het gevoel alsof de serie nu echt begint. De combat is ook erg geloofwaardig t.o.v. andere scifi shows. Het enige waar ik soms over nadenken is het volgende; er wordt zwaartekracht gesimuleerd door de constante acceleratie. Zero g komt maar zelden voor in de serie. Is het niet veel efficiënter om te accelereren en dan de thrust uit te gooien?
Maakt niet zoveel uit, 1 uur accelereren aan 6G of 6 uur aan 1G komt op dezelfde snelheid uit. Al versnel je inderdaad dus veel sneller bij 6G en ben je inderdaad iets sneller op jouw bestemming. Maar het is ondanks die 'vloeistof' niet echt comfortabel om te doen ;) En je mag niet vergeten dat er dan ook nog eens moet worden afgeremd.

1 uur of 6 uur is trouwens niks in vergelijking met de gigantische afstanden in de ruimte. Om het even in perspectief te plaatsen, 1 uur aan 6G of 6 uur aan 1G zorgt er niet eens voor dat je van aarde op de maan bent.

In de serie maken ze gebruik van de Epstein drive, een erg efficiënte motor die langdurig kan werken. Dit was de uitvinding die er voor zorgde dat de mensen het zonnestelsel konden verkennen/koloniseren maar verder raken ze voorlopig nog niet. Net door die gigantische afstanden.

Wel vind ik jammer de motor en de vlam zo erg lijken op een normale raketmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:36

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gisteren seizoen 2 afgerond, best interessant al is het soms wat warrig allemaal (bijv. waarom boven Ganymede die vloten elkaar ineens gaan aanvallen).
Het bleef in ieder geval interessant en ben benieuwd naar seizoen 3 :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
@Angeloonie voorzover ik begrijp dacht earth dat ze aangevallen werden door mars (maar dat was die blauwe), en begonnen ze ook in de ruimte maar terug te schieten. ---> escalatie

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:26
Slecht nieuws:

Deadline - ‘The Expanse’ To End On Syfy With Season 3, Will Be Shopped Elsewhere By Alcon

Hopelijk wordt het gewoon een Netflix original, maar zeker is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34
Jammer en begrijpelijk tegelijkertijd.

spoiler:
Het duurt vrij lang voordat in de serie de gate klaar is, het wow moment van de boeken. Daardoor haken ook veel mensen af vrees ik. En als de gate eenmaal klaar is wordt het een soort Stargate waarmee de aard van de serie verandert en er een "probleem van de week" achtige show ontstaat. De rest van de boeken hebben ook zo'n karakter, volgens mij zouden de afleveringen ook nog los van de boeken verder kunnen worden uitgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
CopyCatz schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:46:
Jammer en begrijpelijk tegelijkertijd.

spoiler:
Een verhaal over wat er nog moet gaan gebeuren in de serie.
Misschien dit soort boekspoilers een speciale spoiler aanduiding te geven.

Vind het nu wel erg jammer dat ik dat net gelezen heb. (ookal dat het concept me niet verbaast, en ik dat al in m`n hoofd gegokt had aan de hand van de laatste aflevering.

Voor mensen die alleen de serie volgen (zoals ik), waar dit topic ook eigenlijk over gaat, is dit niet echt leuk.

[ Voor 28% gewijzigd door enchion op 12-05-2018 00:18 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
enchion schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 00:17:
[...]

Misschien dit soort boekspoilers een speciale spoiler aanduiding te geven.

Vind het nu wel erg jammer dat ik dat net gelezen heb. (ookal dat het concept me niet verbaast, en ik dat al in m`n hoofd gegokt had aan de hand van de laatste aflevering.

Voor mensen die alleen de serie volgen (zoals ik), waar dit topic ook eigenlijk over gaat, is dit niet echt leuk.
Nee echt, je wilt twee categorieen spoilers, eentje die je stiekem wel wil lezen en een "echte" spoiler die je niet wilt zien? Ik zou zeggen probeer het eens bij de redactie... 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
CopyCatz schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:54:
[...]

Nee echt, je wilt twee categorieen spoilers, eentje die je stiekem wel wil lezen en een "echte" spoiler die je niet wilt zien? Ik zou zeggen probeer het eens bij de redactie... 8)7
Je kan wat ik zeg wel in het belachelijke trekken, maar ik kom in dit topic lurken nadat ik de laatste aflevering heb gezien en dus het idee heb dat ik zonder risico een spoiler kan aanklikken, om er vervolgens achter te komen dat het een spoiler betreft die pas over meerdere afleveringen waar wordt.

Dan kan jij imho alsjeblieft graag wel even aangeven dat het een boekspoiler is en niet een spoiler van de laatst genoten aflevering. (gewoon boven het zwarte blok of zo)

Dit topic gaat over de Televisie serie en niet over de boeken, maw graag rekening houden met welke groep mensen voornamelijk hier aanwezig zijn.
Dat de tvserie en boeken allebei in hetzelfde topic zitten moet natuurlijk wel gewoon kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitterbal_
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-03 10:09
Geweldige serie dit, zeer jammer dat er mogelijk geen seizoen 4 komt. Hopelijk neemt Amazon/Netflix/HBO het stokje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
De serie is reeds te bekijken op Amzon en Netflix. Veel zal afhangen van hoe groot het financiële aandeel van SyFy is/was en of de kijkcijfers op Netflix en Amazon hoog genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:34

vectormatic

Warlock of the doorlock

Mag ik vragen waar jullie Seizoen 3 kijken? Ik heb met veel plezier S1 en 2 op Netflix gekeken (lees, binnen een dag of twee gebinged), maar begrijp dat het wel eens tot het najaar kan duren voor S3 daar beschikbaar komt.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:43

Spooksel

Spooksel!

Echt zooooooooooooooooo suf van SyFy om te stoppen met deze serie. Hopelijk pikt Netflix het op!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitterbal_
Spooksel schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:58:
Echt zooooooooooooooooo suf van SyFy om te stoppen met deze serie. Hopelijk pikt Netflix het op!
Ik las op Reddit dat Netflix geen interesse heeft, de hoop is nu gevestigd op Amazon. Er is ook een petitie, hoe meer mensen deze tekenen, des te groter de aandacht die het krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Blijkbaar streamed amazon het al in Amerika. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze een show gaan produceren, waarvan Netflix nu de wereldwijde streamingrechten heeft. Hoe gaat dat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitterbal_
Volgens mij heeft Netflix de streamingrechten op afleveringen van meer dan een halfjaar oud, en Alcon (de producer van de serie) heeft de live rechten. Deze live uitzendrechten zouden dus verkocht kunnen worden aan bijv. Amazon. Misschien zou Amazon ook de wereldwijde rechten van Netflix kunnen kopen? Geen idee hoe het precies zou gaan werken, maar er zijn al wat positieve berichten mbt overname van Amazon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
"You're not that guy".
"I am that guy".

_/-\o_ _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door CopyCatz op 18-05-2018 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
CopyCatz schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:37:
"You're not that guy".
"I am that guy.

_/-\o_ _/-\o_
en dan op het einde lekker gezellig met de kids aan het ontbijtje :)

Lekker tempo had deze aflevering.

Hoop dat dit niet het laaste seizoen was..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11

Chiron

Moderator Discord
maratropa schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:33:
[...]

Amos _O_ en dan dat kwal achtige ding wat opstijgt.. W.. T.. F.. is that _O_

hopelijk halen ze nog wat verhaallijn uit de boeken naar voren, voordat er helemaal niks meer gebeurt als de serie niet wordt opgepikt door een ander network.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 09:09
Erg jammer dat serie stop, zo zie je maar weer dat sci-fi/syfy niets geeft om dit soort series en zenden ze liever ghost hunter iod uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Immolation was weer een heerlijke aflevering. Sci-fi op z'n best!
Zo zonde dat de cancellation dreigt, daarbij is het extra jammer dat op Netflix (NL) het huidige seizoen niet te zien is. Dan zouden de kijkcijfers toch weer een stukje beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:28
Op reddit gaan de geruchten rond dat Amazon het mogelijk overneemt.
maratropa schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:33:
[...]
Dat is wel een opmerkelijk shot vergeleken met zijn eerdere interactie met kinderen op Tycho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

schaduw schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:52:
daarbij is het extra jammer dat op Netflix (NL) het huidige seizoen niet te zien is. Dan zouden de kijkcijfers toch weer een stukje beter zijn.
Dat zal ongetwijfeld nog wel komen, maar bij S1 en S2 waren ze ook echt pas veel later :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Volgens mij is Netflix 6 of 12 maanden later dan de orignele Expanse uitzendingen. Ik zal als seizoen 3 op Netflix staat, alledrie seizoenen nogmaals kijken ter compensatie voor het kijken via andere wijze :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
"Buckle up, prepare for high-G burn!"

Het verhaal neemt nu serieuze vaart, hoewel ze nog een aantal afleveringen te gaan hebben tot het einde vh seizoen. Maar het lijkt goed nieuws om veel te weten te komen van de vorderingen.

Ik hoop toch dat er nog een 4e seizoen komt (en 5e).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Woohoo, Miller!

Of eigenlijk....
spoiler: Boekref
ProtoMiller :D

[ Voor 5% gewijzigd door Spooksel op 24-05-2018 20:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-06 16:02
*splat*

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:26

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik had bij het begin van deze laatste aflevering wel even een wtf moment. Leek alsof ik een aflvering niet gezien had.

Maar blijkbaar moesten ze het verhaal erg versnellen. Ook prima, maar het had wel even íets subtieler gemogen :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik vond het wel leuke ep eigenlijk. Dat intro'tje met die racer aan het begin deed me een beetje aan die epstein drive ep denken, beetje sidestory maar niet vervelend.

Zou natuurlijk leuk zijn als ze de band weer samenkrijgen, 't is toch leeg zonder draper, nagata en miller aan boord. En bloemenman natuurlijk.

& iedereen wilde amos humpen :p

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Aparte aflevering idd.

Daardoor lijkt de vorige eigenlijk als mid-seizoen cliffhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:02
Ik ben seizoen 3 nog niet aan het kijken, maar het klinkt alsof ze al aan het begin van boek 3 zijn aangekomen.

Is het die racer die *splat* deed? Als dat zo is, dan zal dit seizoen waarschijnlijk heel boek 3 en misschien zelfs gedeelte van boek 4 betrekken. Dan mag ik nog wel even doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ja, de "mid season break up" heeft idd met de overgang te maken naar het volgende boek. Sommige kijkers zien het meer als een "set up episode" en omdat het het begin is van het volgende boek is dat ook logisch.

Nu de overgang gebeurd is zal de rest wel gewoon op elkaar volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:18
#SaveTheExpanse was succesvol! Amazon heeft de show opgepikt en zal verder gaan als een 'prime original'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Yes yes yes yes yes... YES!
Jeff Bezos announces at #ISDC2018 that Amazon is saving “The Expanse”; will be a Prime original next season. #SaveTheExpanse
https://twitter.com/jeff_.../1000226761659973632?s=19

[ Voor 15% gewijzigd door Spooksel op 26-05-2018 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Hoera! Blijjkbaar is een Belg ook betrokken bij de campagne:
https://www.vrt.be/vrtnws...-om-zijn-favoriete-tv-se/

We hebben veel geluk. Cast, critici en kijkers waren erg enthousiast en het is eindelijk in orde. Ik vraag me nu wel af wat de regeling zal zijn met Netflix. Gaat die door of komt seizoen 4 op Amazon? Op dit moment bezit Amazon rechten in US en Netflix overal daarbuiten.

Volgens Jeff Bezos komen er meerdere seizoenen (dus al minstens 2). Afgaande op de boeken gok ik op in totaal 8-9 seizoenen.

[ Voor 20% gewijzigd door algalid op 26-05-2018 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:18
algalid schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 08:52:
Hoera! Blijjkbaar is een Belg ook betrokken bij de campagne:
https://www.vrt.be/vrtnws...-om-zijn-favoriete-tv-se/

We hebben veel geluk. Cast, critici en kijkers waren erg enthousiast en het is eindelijk in orde. Ik vraag me nu wel af wat de regeling zal zijn met Netflix. Gaat die door of komt seizoen 4 op Amazon? Op dit moment bezit Amazon rechten in US en Netflix overal daarbuiten.

Volgens Jeff Bezos komen er meerdere seizoenen (dus al minstens 2). Afgaande op de boeken gok ik op in totaal 8-9 seizoenen.
Ik denk dat we vooral veel geluk hebben doordat Jeff Bezos een grote fan is van de boeken en serie.. Hij gebruikte in 2011 al het boek om de kindle voor te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
nice. na firefly en space a&b kan ik er niet nóg een cancellation bij hebben :p

ben toch ook maar met de boeken begonnen..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
demon326 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 09:32:
Ik denk dat we vooral veel geluk hebben doordat Jeff Bezos een grote fan is van de boeken en serie.. Hij gebruikte in 2011 al het boek om de kindle voor te stellen :)
Dat speelt idd een zeer grote rol, maar zonder het enthousiasme van de hele entourage was het helemaal niet zeker. Voor 1 (puissant rijke) fan doen ze het ook niet :) Hoe het ook zij, het is erg positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vraag me nu wel af wat de regeling zal zijn met Netflix. Gaat die door of komt seizoen 4 op Amazon? Op dit moment bezit Amazon rechten in US en Netflix overal daarbuiten.
Als het vierde seizoen al op Netflix verschijnt, zal dat heel lang gaan duren. Ik denk zelfs dat de Expanse helemaal gaat verdwijnen van Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ik denk niet dat het zo gaat werken. In het meest recente boek zijn we 30 jaar verder in de tijd en denkt men aan pensioneren, dat word lastig filmen. Ik denk dat als deze serie succes blijft houden ze makkelijk afleveringen kunnen maken a la stargate met losse verhalen die niet meer gebaseerd zijn op de boeken. Dan kom je alleen wel aan een dilemma; deze serie is zo goed omdat de boeken goed geschreven zijn, als het een issue of the week serie gaat worden blijft het succes niet lang vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

En zelfs met een 'issue of the week' serie ontkom je niet aan het feit dat de karakters gedurende een gemiddelde reis soms maanden/jaren ouder worden!

Als je bijvoorbeeld in de boeken leest over de reis naar Ilus dan kun je daar uit afleiden dat de trip (vanaf Ceres) zo'n jaar tot anderhalf jaar kan duren en dan moet je ook nog terug uiteindelijk.

Als je als 'issue of the week' episode 'ff' een paar keer heen een weer moet reizen naar zo'n systeem. Oef, dan zijn je karakters na een half seizoen ook al 10 jaar ouder, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

hoop wel dat er wat changes gaan komen in s4, ze zijn nu zo snel door de content heen aan het burnen, heb het gevoel alsof ze einde dit seizoen boek3 gaan afronden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
hehe, Holden wil touchy feely maar Miller: hmmm nope :p Er zijn natuurlijk al gifs van :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Je moet ook wel goed opletten wat Miller allemaal zegt. Hij herhaalt ook steeds Doors and Corners, de titel van S2E2... Of dat nog een diepere betekenis heeft weet ik nog niet.

[ Voor 19% gewijzigd door jeroen3 op 02-06-2018 00:06 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 10:35

Murphy

(2B||!2B)?

Man man man The Expanse is wat mij betreft toch 1 van de beste series van dit moment hoor. Star Trek is DUPLO in vergelijk met deze gedetailleerde rauwe vette shit. Veel mensen hebben dit nog niet echt door, ik ben 1 van de weinigen die er zo enthousiast over is. Spread the word yo, meer kijkcijfers = meer garantie op 23423 seizoenen <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:07
Ik vind sinds de ring er is de serie wat minder. Laatste aflevering kon me helemaal weinig boeien.
De nieuwe personages: Dat docu team, die vreemde terroriste, die generaal bij de Belters. Ze interesseren me weinig.
Ik weet ook niet waar de serie nu heen gaat met die ring. Ik ken de boeken niet maar het zal wel een poort zijn naar een andere wereld waar die protomolecuulshit vandaan komt. Ik hoop dat als ze daar aankomen er weer wat leuke verhaallijnen komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Heh, 1300 mogelijkheden ;)

Ik zou zeggen, lees de boeken. Het is echt debiel goeie sci-fi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-06 12:40
maratropa schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 09:36:
nice. na firefly en space a&b kan ik er niet nóg een cancellation bij hebben :p

ben toch ook maar met de boeken begonnen..
Grappig dat je dat zegt. Dat waren ook precies 2 series die mij pakten.
'The Expanse' heeft ook hetzelfde rauwe sfeertje als FireFly wat het voor mij wat geloofwaardiger maakt.
En een goede anti-held.

Ik ben altijd al een groot liefhebber geweest van sci-fi (liefst cyberpunk en hard-sci fi), maar veel series komen vaak te clean over (bv Star Trek). In zo'n toekomstige/alternatieve wereld wordt ook geleefd. Alles moet gebruikssporen hebben; gebouwen, machines, kleding en karakters. Wrijving ontstaan uit jarenlange conflicten maakt het sowieso ene stuk interessanter.

Heeft iemand nog een leuke tip voor series (of minder bekende films) in het straatje van The Expanse en FireFly?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
Battlestar Galactica?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleaudzak
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09-2024
Gaius Baltar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
_NooT_ schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:31:

Heeft iemand nog een leuke tip voor series (of minder bekende films) in het straatje van The Expanse en FireFly?
Ik denk dat dat lastig is. Er is niet zoveel space sci-fi, dus elke serie en film die de moeite waard is, zal direct door de liefhebbers gezien worden. Zelf vond ik Dark Matter wel leuk om te kijken. Een serie die zichzelf niet al te serieus neemt, maar die haalt het natuurlijk niet bij de eerdergenoemden. En mocht je dankzij een onmogelijke samenloop van omstandigheden toch niet meegekregen hebben, de film Serenity is een vervolg op de serie Firefly.

[ Voor 11% gewijzigd door LA-384 op 04-06-2018 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
Timminator schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:30:
Ik vind sinds de ring er is de serie wat minder. Laatste aflevering kon me helemaal weinig boeien.
De nieuwe personages: Dat docu team, die vreemde terroriste, die generaal bij de Belters. Ze interesseren me weinig.
Ik weet ook niet waar de serie nu heen gaat met die ring. Ik ken de boeken niet maar het zal wel een poort zijn naar een andere wereld waar die protomolecuulshit vandaan komt. Ik hoop dat als ze daar aankomen er weer wat leuke verhaallijnen komen.
Na de laatste aflevering had ik ook zo'n 'that's it?' gevoel. Reeds twee afleveringen aan het afremmen richting de ring :P Maar goed, misschien moesten sommige dingen worden verteld omdat het later nog van belang is.
De Battlestar Galactica remake zoals hier eerder genoemd. Al vond ik het op bepaalde momenten 'te politiek' worden en het eind was ook maar zwak. Maar dat is mijn persoonlijk mening. ;)

De iets donkerder toon van Stargate Universe vond ik ook iets hebben. Niet iedereen waardeerde het, jammer dat het werd gecancelled na 2 seizoenen.

En uiteraard Space Above And Beyond maar die hebben ze ook afgevoerd. Voor een show uit de jaren '90 vond ik het zijn tijd best vooruit. De oorlog, de space-battles, het grimmige sfeertje, ... Ik had het nog nooit gezien in een SF-show. Een remake van deze met meer een overkoepelend verhaal zou ik wel zien zitten.

Maar het valt wel op dat ze veel van die leuke SF shows afvoeren :/

Qua films zou ik zo niet direct iets weten in dezelfde lijn. Maar bij minder bekende SF films denk ik dan aan Sunshine, Moon, Europa Report, Cargo, ... Waarvan ik Moon dan wel de betere vond.

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 05-06-2018 00:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:33

defiant

Moderator General Chat
Een SF genre topic zou misschien nog niet zo slecht zijn, zeker voor de wat onbekendere series/films :)
Ik raad altijd Farscape aan, qua het complete plaatje van een combinatie van verhaallijn, karakters en diepgang blijft dat nog altijd mijn Nr 1 SF serie. De karakters zijn niet perfect en hebben allemaal hun flaws, wat de interactie interessant maakt. Verhaallijnen hebben een rode draad die door de seizoenen opbouwt naar een climax en een gesloten einde (met de miniseries), met vaak een ambigu of zelfs geen happy ending.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
D-Three schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 00:09:
[...]

Na de laatste aflevering had ik ook zo'n 'that's it?' gevoel. Reeds twee afleveringen aan het afremmen richting de ring :P Maar goed, misschien moesten sommige dingen worden verteld omdat het later nog van belang is.

[...]

De Battlestar Galactica remake zoals hier eerder genoemd. Al vond ik het op bepaalde momenten 'te politiek' worden en het eind was ook maar zwak. Maar dat is mijn persoonlijk mening. ;)

De iets donkerder toon van Stargate Universe vond ik ook iets hebben. Niet iedereen waardeerde het, jammer dat het werd gecancelled na 2 seizoenen.

En uiteraard Space Above And Beyond maar die hebben ze ook afgevoerd. Voor een show uit de jaren '90 vond ik het zijn tijd best vooruit. De oorlog, de space-battles, het grimmige sfeertje, ... Ik had het nog nooit gezien in een SF-show. Een remake van deze met meer een overkoepelend verhaal zou ik wel zien zitten.

Maar het valt wel op dat ze veel van die leuke SF shows afvoeren :/

Qua films zou ik zo niet direct iets weten in dezelfde lijn. Maar bij minder bekende SF films denk ik dan aan Sunshine, Moon, Europa Report, Cargo, ... Waarvan ik Moon dan wel de betere vond.
Er zijn inderdaad wat dingetjes aan Battlestar die ik ook moeilijk kan verteren zoals het einde, maar ondanks dat vind ik de serie alsnog geweldig. SG Universe vond ikzelf ook top, zo jammer dat die gecancelled werd.
En Space: Above and Beyond. Man wat een mooie serie was dat _/-\o_ helaas maar 1 seizoen..wat had ik die ook graag zien doorgaan.
Europa Report vond ik ook geweldig, een heel realistische sfeer, wat anders dan het standaard bombastische overgeproduceerde hollywood gebeuren.

@Hierboven, het zal een gevalletje smaak zijn, maar Farscape ben ik nooit goed ingekomen, voelde voor mijn een beetje als een goedkope poppenkast..maar dat is meer iets persoonlijks denk ik.
Babylon 5 daarentegen.. _/-\o_ CGI is bv zwaar verouderd, maar oh wat een karakters en volgens mij het meest epische verhaal ooit in een serie _/-\o_

Maar om het nog soort van ontopic te houden, ik kan niet wachten op de volgende aflevering van The Expanse :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-06 12:40
Bedankt voor de tips.
Serenity en Moon waren me al bekend en vond ik beide erg goed.

Bij Farscape ben ik in het 2e seizoen afgehaakt. Voor mij was decrek er toen wel uit.

Ik zal de andere suggesties eens opzoeken en ook Battlestar Gallactica nog eens een kans geven. Het is denk ik meer dan 25 jaar geleden dat ik er iets van bekeken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
_NooT_ schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:34:
Bedankt voor de tips.
Serenity en Moon waren me al bekend en vond ik beide erg goed.

Bij Farscape ben ik in het 2e seizoen afgehaakt. Voor mij was decrek er toen wel uit.

Ik zal de andere suggesties eens opzoeken en ook Battlestar Gallactica nog eens een kans geven. Het is denk ik meer dan 25 jaar geleden dat ik er iets van bekeken heb.
Ik doelde dan ook op de Battlestar Galactica remake uit 2005 :)
Al heb ik geweldige herinneringen aan het origineel, als klein jochie tussen mn ouders in ruimteschepen kijken, de Vipers met veel te grote uitlaatvlammen enzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ik zat trouwens nog eens na te denken over die opmerking "Ik vind sinds de ring er is de serie wat minder.", maar dat is echt net pas twee episodes ofzo :D What :D

Ik vind het wel goed gedaan eigenlijk dat ze nu al " Reeds twee afleveringen aan het afremmen richting de ring" zijn, ze hebben die tijd gewoon keihard nodig om Melba te introduceren... ze is namelijk niet een 'one-day-fly' karakter ofzo :P

En dan nog, het geeft je eindelijk een soort van gevoel dat iedereen eens niet 'in the blink of an eye' van de ene kan van het zonnestelsel naar het de andere kant lijkt te jakkeren alsof afstand niet bestaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Spooksel schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:06:
Ik zat trouwens nog eens na te denken over die opmerking "Ik vind sinds de ring er is de serie wat minder.", maar dat is echt net pas twee episodes ofzo :D What :D

Ik vind het wel goed gedaan eigenlijk dat ze nu al " Reeds twee afleveringen aan het afremmen richting de ring" zijn, ze hebben die tijd gewoon keihard nodig om Melba te introduceren... ze is namelijk niet een 'one-day-fly' karakter ofzo :P

En dan nog, het geeft je eindelijk een soort van gevoel dat iedereen eens niet 'in the blink of an eye' van de ene kan van het zonnestelsel naar het de andere kant lijkt te jakkeren alsof afstand niet bestaat :D
Volgens mij moet je idd net zoveel afremmen als dat je hebt versneld, iets waar ik films of series geloof ik nooit echt rekening mee heb zien houden.
Ik hoorde dat de reizen in boeken wat realistischer qua duur neergezet zijn dan in de serie?
Al doen ze best een aardige poging het zo over te laten komen, in een serie werkt dat anders minder goed en mag er wat meer vaart achter lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ja, in de boeken hebben ze daardoor wel wat meer kleine 'timejumps'... omdat ze dan ook letterlijk omschrijven hoe de burn van bijv Ceres naar de Ring een paar weken kan duren.

En inderdaad, 50% acceleratieburn, 50% deceleratieburn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ok, dat scheelt. Hoeven we ook niet meer geheimzinnig te doen over 'Melba' :P

Mooie episode, wel jammer dat dat ze de binnenkant van die ring sphere zo bright en blauw/groen gemaakt hebben. In de boeken is de ruimte tussen de ringen in een gitzwarte leegte. Geen sterren, geen planeten, geen sterrenstelsels, niets niets niets te zien... behalve verdwijnende objecten zoals ze met de probe lieten zien in deze ep.

Op naar volgende week :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ik heb de boeken van The Expanse niet gelezen, maar dit laatste deel is wel heel erg spannend :D

Is het molecuul hier om de boel te waarschuwen voor een cataclysmic event en hebben ze Holden uitgekozen als hun boodschapper? Is de orb waar Holden nu in zit een archief van lang geleden over wat er ooit gebeurt is en wat zich kan herhalen?

Ik krijg een enorm Mass Effect (game) gevoel hierbij met de Reapers, wat super tof is :D oOo

Heel blij dat Amazon na dit seizoen met deze serie doorgaat. En debiel van SyFy dat zij er mee gaan stoppen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Notna schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:54:
Ik heb de boeken van The Expanse niet gelezen, maar dit laatste deel is wel heel erg spannend :D

Is het molecuul hier om de boel te waarschuwen voor een cataclysmic event en hebben ze Holden uitgekozen als hun boodschapper? Is de orb waar Holden nu in zit een archief van lang geleden over wat er ooit gebeurt is en wat zich kan herhalen?

Ik krijg een enorm Mass Effect (game) gevoel hierbij met de Reapers, wat super tof is :D oOo

Heel blij dat Amazon na dit seizoen met deze serie doorgaat. En debiel van SyFy dat zij er mee gaan stoppen :')
Ik denk dat het voor SyFy en te duur was geworden om verder te gaan en te lucratief nu is om te verkopen/over te dragen.

Ik denk nl dat SyFy niet echt geweldig veel geld met deze serie aan het verdienen is, zo ultrapopulair is hij nl "nog" niet.

In die zin dus beter dat ze het laten verder gaan door een investeerder die meer risico kan dragen.

Het is wat smaak nl supervreemd aangezien deze serie Echte goede SciFi is, wat ervoor zorgt dat de publieke perceptie voor SyFy-channel beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
SyFy mocht alleen verdienen aan de directe uitzendingen, en dat werkt tegenwoordig niet meer. Iedereen kijken via online aanbieders. Ik ben iig blij dat de serie doorgaat maar amazon prime ga ik er niet voor aanschaffen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Notna schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:54:
Wat je op het eind ziet:
spoiler:
Het 'ring station' (zo noemen ze het in de boeken) laat Holden zien wat er miljarden jaren geleden gebeurde op het einde van het tijdperk van de 'ring builders', oftewel de makers van het protomolec
ule. De bouwers kwamen een kracht tegen die zelfs hun de baas was en het rindstation blies hele sterrenstelsels op bij wijze van verdediging om vervolgens de ring naar dat stelsel af te sluiten.

Na het ontploffen van die granaat wat je zag, alle schepen die afremmen, is een reactie van het ringstation waarbij de max snelheid instant van 18.000 km/u naar iets van 600mtr/h verlaagd wordt ofzo. Anyway...

Het was een ras wat zich verspreid had over meer dan 1000 sterrenstelsels en die ringen gaven ze de mogelijkheid om via die centrale hub naar de andere stelsels te reizen.

Maar echt... omfg wat een serie zeg. Ondanks dat ik weet wat er gebeurt en wat er ging komen, puntje... van... mijn... stoel... seriously _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Laatst online: 22-06 14:55

JK

Blij dat de serie door gaat! Ik heb twee afleveringen gekeken van S3 voor ik op vakantie ging naar de VS en daarna even geen tijd gehad. Afgelopen week de rest er maar even door geramd. Nu dus nog wachten op de laatste twee van S3. Wat een draai is er aan het oorspronkelijke verhaal gegeven. De titelsong blijft trouwens prachtig om te horen incl bijbehorende beelden. Kan er nooit genoeg van krijgen.
Blijf het jammer vinden dat sci-fi een ondergeschoven kindje is, deze serie is zo sterk! Hopelijk gaat het nog een seizoen of 3 minimaal door.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Laatste ep was lekker! En veel kans op dooien dus best spannend imho :)

OMG roci weer full crew, to boldly go...!

Ik dacht echt Noooooooooooo drummer maar toen was er Naomi met haar Otis elevator skills loool

Ik vind Melba wel lekker eigenlijk als ze in beserker rage-mode gaat :p

Komend seizoen wordt een soort star-trek maar dan met meer natuurkunde :D

En hopen dat Miller er in blijft als Holden's roze olifantje.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Holy crap... ik was even bang dat ze Drummer de Bull exit gaven (lees boek maar :P), maar die lift in z'n face op het laatste moment was wel awesome :D haha.

Anyway, flierp... S4 naow pls!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Jammer dat het einde al voorspeld was in de serie.

Maar nog steeds de beste serie in de ruimte die ik ooit gezien heb. (niet de "leukste" want dat is nog steeds Buck Rogers :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Blijkbaar 2 afleveringen vorige week? Ik heb nog 1 te gaan. Sinds de ring vond sommige afleveringen wat minder maar de voorlaatste was zeker OK. Mijn 2 favoriete karakters op dit moment zijn Amos en Ashford. De eerste doet me af en toe aan Cobb denken uit Firefly :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Aflevering 12 en 13 zijn tegelijk uitgezonden als Season Finale.
Let wel op, er gaan versies rond waarvan de volgorde niet klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 10:35

Murphy

(2B||!2B)?

Is iedereen er zo stil van? Wat een top-einde. Lijkt wel alsof het nu pas écht beginnen gaat. Ik hoop dat Amazon er wat moois van maakt in S04 oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Iemand zei ook ergens; "langste intro oooit voor een nieuw seizoen stargate" lol

maar wel met physicz yo

Ik heb een kennis die at random "flip and burn" roept hehe.

Het blijft toch leuk dat, al zijn er genoeg korreltjes zout nodig, ze na 3 seizoenen blijven refereren aan de gevaren en physics van space.

Het voordeel van een serie waar al boeken van zijn is dat je het idee hebt dat het ergens naartoe gaat, ipv een soort op ratings gebaseerde uitgetrokken sterfscene..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
jeroen3 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:16:
Aflevering 12 en 13 zijn tegelijk uitgezonden als Season Finale.
Let wel op, er gaan versies rond waarvan de volgorde niet klopt.
Pft. Als je westworld timelines gewend bent is er niks mis met the Expanse op hardcore mode kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
CopyCatz schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:43:
Pft. Als je westworld timelines gewend bent is er niks mis met the Expanse op hardcore mode kijken :)
Have you ever seen anything so full of splendour? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Murphy schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:10:
Is iedereen er zo stil van? Wat een top-einde. Lijkt wel alsof het nu pas écht beginnen gaat. Ik hoop dat Amazon er wat moois van maakt in S04 oOo
Nee, maar te mooi weer om te kijken oOo

Net de afleveringen gekeken en prima deluxe :Y Wat was dat nou op het einde met Holden; was dat Miller die 'een lift nodig had' en zich nestelt in Holden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik ben begonnen met de boeken :)
Via audible, luisterboeken in de auto. Werkt super. Net begonnen aan boek twee. Dit start met ganymede. Volgens mij loopt dit een beetje parallel aan seizoen twee. Ben benieuwd hoe dit zich blijft verhouden tot de serie. Ik vind totnutoe het boeken een stuk verduidelijking geven aan de serie, dus geen probleem om zo de eerste seizoenen nog eens te ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
Notna schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:28:
[...]

Nee, maar te mooi weer om te kijken oOo

Net de afleveringen gekeken en prima deluxe :Y Wat was dat nou op het einde met Holden; was dat Miller die 'een lift nodig had' en zich nestelt in Holden?
Ik interpreteerde dat meer als Miller die zichzelf uitnodigt om op de roci te blijven.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:58

Stoney3K

Flatsehats!

XyritZz schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:43:
[...]

Ik interpreteerde dat meer als Miller die zichzelf uitnodigt om op de roci te blijven.
Er zat toch nog ergens een restje protomolecule aan boord van de Roci verschalkt? Volgens mij hebben ze dat nooit opgeruimd.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Waarschijnlijk is Miller daardoor aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Klopt, dat kloddertje proto molecule stelt 'Miller' in staat om zich te manifesteren. En idd, het is nog niet opgeruimd...

spoiler:
Uiteindelijk gebeurt dat nog wel uiteraard, maar het verhaal kennende, dat duurt nog wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

enchion schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 00:02:
Jammer dat het einde al voorspeld was in de serie.

Maar nog steeds de beste serie in de ruimte die ik ooit gezien heb. (niet de "leukste" want dat is nog steeds Buck Rogers :) )
Battlestar Galactica gezien?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• withbellson
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-06-2023
Is er een manier om het derde seizoen in Nederland te bekijken? Ik ben net klaar met de eerste twee seizoenen op Netflix, die waren beide fantastisch, maar wachten tot oktober duurt wel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:57
Spooksel schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:59:
Klopt, dat kloddertje proto molecule stelt 'Miller' in staat om zich te manifesteren. En idd, het is nog niet opgeruimd...
Interessant dat ze die hint wel geven. In de boeken duurt het even voordat ze daar achter zijn.

Moet zeggen dat ik blij verrast ben dat ze nog zo veel van het verhaallijn van de boeken hebben overgenomen. Ze zijn er wel in een sneltreinvaart doorheen aan het jakkeren :+

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Joarie schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:26:
Moet zeggen dat ik blij verrast ben dat ze nog zo veel van het verhaallijn van de boeken hebben overgenomen. Ze zijn er wel in een sneltreinvaart doorheen aan het jakkeren :+
Ik denk dat men nu 1 seizoen per boek voor ogen heeft.
Seizoen 1 besloeg 3/4 van boek 1 dacht ik.
Seizoen 2 gaat tot 1/2 boek 2
Seizoen 3 beslaat hetgeen tot eind boek 3 als het goed is (moet het nog bekijken).

Boek 4 heeft denk ik genoeg drama/politics in zich, om uitgerekt te kunnen worden over een heel seizoen.
Ik ben zelf halverwege boek 4.

Ik las eerder dat men boek 3 een minder deel vond, maar ik vond het zelf juist erg gaaf.
Overigens kan ik iedereen die een beetje de Engelse taal kent (lees bijna iedereen hier op tweakers) aanraden de boeken in het Engels te lezen. Ook al zijn de eerste twee delen in het Nederlands vertaald, de Engelse versie leest erg lekker weg en ik merk dat de Nederlandse boeken heel anders over komen dan de Engelse. Het lijkt alsof er toch wel wat emotie is verloren in de vertaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

boek4 is minder imho, ben benieuwd hoe het op TV eruit gaan zien

zeker engels lezen idd

nog 4 maanden voor boek 8 yessss

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24
Lagune schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:45:
[...]

Nog vier jaar voor seizoen 8, nooooooooooo -O-

:P

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

misschien wel 6 jaar :) hopelijk razen ze niet zo snel door de content heen als laatste seizoen

alhoewel ze nu wel meer tijd hebben per ep las ik in een interview met de show runner

(note, spoilers als je de boeken nog niet hebt gelezen)
https://io9.gizmodo.com/t...ve-to-amazon-a-1827815805

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Lagune schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:45:
boek4 is minder imho, ben benieuwd hoe het op TV eruit gaan zien

zeker engels lezen idd

Nou, heb het net uit.
Op zich is boek 4 niet slecht, er gebeuren leuke dingen die ik graag met een goed budget naar de serie vertaald zie worden:
spoiler:
De gigantische proto molecule machines en ruimtes, die explosie met schokgolf die de planeet over gaat. Ik ben ook zeer benieuwd wie Murtry mag gaan spelen
. Maar er wordt in het boek iets teveel tijd besteed aan onzinnige dingen. Als seizoen 4 enkel boek 4 zal beslaan, dan zal dat op tv nog wel erger zijn verwacht ik. Ik denk dan toch dat ze beter iets meer snelheid kunnen houden en voor minder afleveringen moeten kiezen, of ook deels boek 5 gaan beslaan, of nog wat meer vrijheid nemen en het boek niet 1:1 overnemen.

[ Voor 11% gewijzigd door LA-384 op 07-08-2018 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Zo, eindelijk begonnen aan seizoen 3. Nu aflevering 2. Waar ik eerst nog twijfels had over Shoreh als Avasarala, kan ik nu alleen maar zeggen: nailed it!

Goed begin en aan de scores in kodi te zien, is dit een top seizoen.

Inmiddels bij aflevering 10 en ik vind dat de show nogal wat van z'n charme van seizoen 1 is verloren. Er is zoveel anders dan in de boeken, waardoor het verhaal lang niet zo sterk is. Er is lang niet zoveel karakterontwikkeling, sommige reacties op gebeurtenissen zijn hierdoor gewoon ongeloofwaardig (Jordan en Volovodov). De natuurkundewetten worden ook niet meer zo strak nageleefd.

Ik mag hopen dat het door Amazon toch weer opgepikt wordt zoals seizoen 1 begon.

[ Voor 52% gewijzigd door LA-384 op 17-08-2018 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-06 11:23
Heeft iemand een tip hoe ik ergens legaal seizoen 3 kan kijken? Ik ben een beetje klaar met wachten tot ie op Netflix komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:39
Guusz schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 18:09:
Heeft iemand een tip hoe ik ergens legaal seizoen 3 kan kijken? Ik ben een beetje klaar met wachten tot ie op Netflix komt....
Hier wellicht? Heel seizoen 3 voor 30 USD.
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste