"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik heb nu The butcher of anderson station en Gods of Risk gelezen en ik moet zeggen dit geeft weer iets extra dimensie. Het is ook op een leuke manier geschreven. Je kunt het als los boekje lezen maar als je Leviathan Wakes en Caliban's war hebt gelezen dan is het echt een leuke verdieping van de characters.Lagune schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:39:
von boek3 minder echter boek 4 + 5 (en vooral 6) superbbbb
die extra mini boekjes (tussenverhalen) zijn dus wel de moeite waard?
Vooral het einde van Gods of Risk vond ik een WTF! WOW moment

Ik ben namelijk wel benieuwd naar de boeken (ik lees ze ook graag voor stargate en star trek), maar ik vind het jammer als daardoor een stuk spanning uit de serie verdwijnt. Of dat er zoveel verschil tussen de boeken en de serie zit,dat ik daardoor de serie wat minder kan waarderen

Ik heb de eerste 5 boeken gelezen, en de 6e ligt momenteel in de kast tot ik een kans heb om het te lezen.Raymond schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:56:
Stel dat je de boeken gaat lezen, word je dan verpest voor de serie?
Ik ben namelijk wel benieuwd naar de boeken (ik lees ze ook graag voor stargate en star trek), maar ik vind het jammer als daardoor een stuk spanning uit de serie verdwijnt. Of dat er zoveel verschil tussen de boeken en de serie zit,dat ik daardoor de serie wat minder kan waarderen
Van de serie moet ik seizoen 2 nog beginnen, en die kijk ik vooral als toevoeging op de boeken. De boeken heb je voor alle info en weetjes, en de serie is voor 't visuele awesome aspect van de Expanse te vertalen.
Ik vind het niet erg als ze niet alles kunnen aanstippen in de serie, zolang de noemenswaardige momenten maar goed in beeld gebracht worden. En tot nu toe gebeurd dat best redelijk, en mijn verwachtingen van seizoen 2 zijn daardoor erg goed

Volgens mij is het ook wel prettig voor mij om eerst de tv serie gezien te hebben. Dan heb ik dezelfde beelden als ik het boek lees

het haalt wel een stuk spanning weg als je de boeken al hebt gelezen, maar ja, voordat ze bij boek6 zijn ben je 7 jaar verder, als de show niet gecanceled wordt (kijkcijfers zijn niet goed las ik op reddit)Raymond schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:18:
Leuk
Volgens mij is het ook wel prettig voor mij om eerst de tv serie gezien te hebben. Dan heb ik dezelfde beelden als ik het boek lees
gewoon lezen dus imho, soort extended edition zijn de boeken, de tv serie is expanse light edition

kwam deze nog tegen, wel interessant, mini spoilers van season2 eerste 2 afleveringen (dacht ik)
[Voor 3% gewijzigd door Lagune op 20-02-2017 11:59]

Iemand enig idee wanneer deze naar netflix komt? Of waar ik deze kan bekijken? Ik wil steunen zodat het niet wordt gecancelled want de ratings zijn nu ook niet schitterend.

Ik snap niet dat er niet meer interesse is in deze serie? Het is mooi gemaakt en ja het startte wat traag maar naar het eind kwam er toch meer vaart in.
Geldt andersom ook naar mijn mening. Ik heb boek 1 gelezen na seizoen 1. Het eerste 2/3e deel kwam ik maar moeilijk doorheen, daarnaast was het ook iets anders dan de serie.Lagune schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:58:
het haalt wel een stuk spanning weg als je de boeken al hebt gelezen,
Terwijl ik met Defying Gravity een soortgelijk gevoel had wat rustige maar goede opbouw betreft blaast deze serie dat weer compleet weg met de setting en het complexe/visuele aspect.
How do you save a random generator ?
Ik vermoed dat dit het einde was van het eerste boek?
Ik wil eigenlijk ook die boeken gaan lezen. Maar ik weet niet of het de serie voor mij dan een beetje verpest.
klopt, nu boek2Nyarlathotep schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:05:
Poeh, aflevering 5 was heftig zeg.... Erg mooi gedaan dat laatste stuk.
Ik vermoed dat dit het einde was van het eerste boek?

ik was al een tijd op zoek naar een serie waar de natuurwetten redelijk kloppen

ik hoop dat het iig nog een aantal seizoen doorgaat, en dat t geen tweede Firefly wordt, want the expanse hoort zeker thuis in het rijtje van star trek/stargate sg1 /firefly
[Voor 41% gewijzigd door Metallize op 03-03-2017 12:55]
[Voor 94% gewijzigd door LA-384 op 03-03-2017 17:45]
https://www.amazon.com/Ex...n-1-Blu-ray/dp/B01AHWLX24
Ook op eBay trouwens.
http://www.ebay.com/p/The...opy-UltraViolet/219412640
Er zitten wel iets teveel mensen met een te lage rauwe stem in de cast zeg, Sowieso Chrisjen is altijd kippevel en nu zaten Holden en Johnson ook nog eens een tergend lange scene tegen elkaar te grommen

Ik ben echt diep onder de indruk van deze serie, het genre van redelijk harde SF met toch een goed verhaal inclusief menselijke emotie en politiek is toch zo langzamerhand helaas een zeldzaamheid.
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Kan niet wachten tot de volgende aflevering, seizoen 2 is echt heel goed en spannend! Dat einde, das geen proto..

Gisteren en vandaag de eerste 5 afleveringen van seizoen 2 gezien. Fantastisch hoe ze het boek hebben weten te visualiseren.
Ik ga toch maar gelijk door met de overige afleveringen, ondanks dat ik nog niet zo ver ben in boek 2.
En de bluray schaffen we ook maar gelijk aan, want het zou een schande zijn als deze serie niet door kan gaan. Weet iemand of ik er goed aan doe dit via e-bay aan te schaffen? Of is amazon een betere manier? Helaas is de serie niet te koop in Nederland.
Vind persoonlijk het gevloek en getier niet echt bij haar passen, maar goed de strekking van de scene kwam wel overLagune schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:11:
don't mess with the zware shag lady ;-) echt briljante scène

Agreed m.b.t. Miller.LA-384 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:42:
Afgelopen week seizoen 1 nogmaals gezien, de afleveringen waren toch anders dan ik me herinnerde, meer trouw aan het boek, wel iets andere volgorde.
Gisteren en vandaag de eerste 5 afleveringen van seizoen 2 gezien. Fantastisch hoe ze het boek hebben weten te visualiseren.spoiler:En tegelijk ook ontzettend jammer, Miller was toch wel mijn favoriete personage.
Ik ga toch maar gelijk door met de overige afleveringen, ondanks dat ik nog niet zo ver ben in boek 2.
En de bluray schaffen we ook maar gelijk aan, want het zou een schande zijn als deze serie niet door kan gaan. Weet iemand of ik er goed aan doe dit via e-bay aan te schaffen? Of is amazon een betere manier? Helaas is de serie niet te koop in Nederland.
Zit zelf nog te twijfelen of ik de boeken ga lezen, wat adviseren de mensen hier, Engels of Nederlandse boeken?
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Eerst nog met een 'eigenlijk-weet-ik-niet-meer-alle-details-van-wat-er-gebeurd-is-in-seizoen-1-en-daarom-zie-ik-er-stiekem-toch-een-klein-beetje-tegen-op-gevoel' maar wow! Ik ben terug verslaafd! Nu haat ik het dat ik toch niet heb gewacht zodat ik alles in 1 ruk uit kon kijken.
Een futuristiche Game of Thrones in space gemixed met een vleugje Firefly. Al is dat misschien geen acurate omschrijving maar toch... Waarom lijkt er hier geen hype rond te zijn??
[Voor 9% gewijzigd door D-Three op 15-03-2017 23:51]

NSFW/tere zieltjes kunnen deze beter overslaan...
Wellicht dat deze voorstelling een beetje 'too much' was voor op tv

[Voor 19% gewijzigd door Chiron op 16-03-2017 10:19]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Goed nieuwsSyfy has ordered a 13-episode third season of its space drama series The Expanse for premiere in 2018.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
I know, right!? Misschien omdat de serie nog te nieuw is. Ik vind het echt een van de betere series op dit moment en ik kan niet wachten op de volgende!D-Three schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:32:
...Waarom lijkt er hier geen hype rond te zijn??
Je stelt de vraag verkeerd

[Voor 27% gewijzigd door CopyCatz op 24-03-2017 20:48]
Het is wel jammer dat shohreh aghdashloo wat te zachtaardig is als avasarala. Dat vloeken past haar niet en autoritair kan ze niet spelen.
[Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 26-03-2017 23:09]
misschien komt het door haar rol in 24

ze mag wel wat meer vloeken/foul mouth, hadden ze beloofd voor season2 maar tot nu toe valt het tegen
[Voor 5% gewijzigd door Lagune op 27-03-2017 09:42]
Lagune schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:41:
hmm mijn ervaring is compleet anders, vindt shohhreh perfect gecast voor Avasarala
misschien komt het door haar rol in 24sinds dat seizoen groot fan
ze mag wel wat meer vloeken/foul mouth, hadden ze beloofd voor season2 maar tot nu toe valt het tegen
euhh?Webgnome schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:15:
[...]
spoiler:In de boeken is ze nou ook niet bepaald vloekerig. Dus snap niet waarom je dat zou willen?
Webgnome schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:26:
[...]
spoiler:Dat is toch geen vloeken? Dat is op een beleefde manier je ongenoegen uiten.

Shoreh zelf past qua uiterlijk wel in de rol, dat ben ik met je eens. Maar ik heb het idee dat het een bijzonder lieve, zachtaardige vrouw is. Haar tekst uit de laatste aflevering "Wherever i goddamn please" kwam zo raar over. Eerder geforceerd en niet wetende hoe te brengen, dan autoritair zoals het eigenlijk bedoeld was. Zolang ze dat niet teveel hoeft te doen vind ik het prima hoor.Lagune schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:41:
hmm mijn ervaring is compleet anders, vindt shohhreh perfect gecast voor Avasarala
misschien komt het door haar rol in 24sinds dat seizoen groot fan
Only You Can Stop The Expanse From Becoming the Next Canceled Sci-Fi Classic
But while the show is widely praised in many corners, it has yet to attract a wider audience. John J. Joex, who tracks the ratings of various shows over at Cancelled Sci Fi, says that The Expanse looks like a show headed for cancellation.
Ik denk daarom ook dat netwerk televisie voor SF geen geschikt medium is en ze voor niche tv series eigenlijk direct wereldwijd het online platform zoals netflix moeten kiezen, zonder vertraging of aparte uitzenddatums. De beperkte focus op de USA en de afhankelijk van een gedateerd rating systeem zoals Nielsen is verworden tot een natuurlijke vijand van dit soort genres.Science fiction editor John Joseph Adams watches every episode of The Expanse, and he’s annoyed that he isn’t being counted by the Nielsen ratings.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
gelukkig is season3 al aangekocht

Nielsen ratings verliezen steeds meer hun waarde door streaming diensten.defiant schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:26:
Artikel eigenlijk over de bedroevende staat van hoe kijkcijfers werken in de USA en de gevolgen voor harde SF:
Only You Can Stop The Expanse From Becoming the Next Canceled Sci-Fi Classic
[...]
[...]
Ik denk daarom ook dat netwerk televisie voor SF geen geschikt medium is en ze voor niche tv series eigenlijk direct wereldwijd het online platform zoals netflix moeten kiezen, zonder vertraging of aparte uitzenddatums. De beperkte focus op de USA en de afhankelijk van een gedateerd rating systeem zoals Nielsen is verworden tot een natuurlijke vijand van dit soort genres.
De geruchten zijn dat S02 na de laatste aflevering in zijn geheel op Netflix verschijnt. Ik ben dus maar "netjes" aan het wachten tot hij komt zodat ik ze op een legale manier kan kijken. Al is het alleen al vanwege de kleine hoop dat het meespeelt in het al dan niet cancellen van de serie, of in het ergste geval Netflix er heil in ziet om de serie op te kopen en zelf af te maken. Ik vind de boeken namelijk vrij geniaal, en zou het tof vinden als de serie tot en met het laatste deel verfilmen.F_J_K schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 01:02:
S1 valt netjes op Netflix te kijken. S2 helaas nog niet. En kopen kan niet op iTunesIk zou inderdaad een S20 (nou ja, iig een S7 + movie) helemaal niet erg vinden...

Ik blijf de serie prima vinden. Hopelijk volgen ze de boeken een beetje, het lijkt me gaaf als ze in het komende seizoen de ontdekkingen gaan doen die ze in de boeken ook hebben gedaan (beetje vaag, maarja: spoilers). Nu eerst weer wachten op het nieuwe seizoen

Nu maar inderdaad hopen dat er een S03 komt want dit is echt de enige SF die nog zo'n beetje te vinden is. De rest is allemaal Marvel/DC gerelateerd.
Ringworld was ons trouwens ook al een tijdje beloofd, maar ik gok dat dat project inmiddels al een paar jaar in de ijskast staat?
-----
edit:
Ahh, Adam!
Niet gezien, zat hij op de Venus explorer ofzo?

[Voor 15% gewijzigd door Joarie op 21-04-2017 08:49]
The chances of being killed by a cow are low but never 0%
http://www.denofgeek.com/...eason-3-renewal-confirmedJoarie schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 08:27:
Adam? Heb ik iets gemist of moet je daarvoor al ver genoeg in de boekenreeks zijn gevorderd? Het moet gauw weer zomer worden want dan kan ik meters maken in deze boekenreeks.
Nu maar inderdaad hopen dat er een S03 komt want dit is echt de enige SF die nog zo'n beetje te vinden is. De rest is allemaal Marvel/DC gerelateerd.
Ringworld was ons trouwens ook al een tijdje beloofd, maar ik gok dat dat project inmiddels al een paar jaar in de ijskast staat?
-----
edit:
Ahh, Adam!
Niet gezien, zat hij op de Venus explorer ofzo?
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
@#* nou ben ik erg nieuwsgierig. Boek 3 hoor ik over dat die wat saai is. Seizoen 2 eindigde ongeveer halverwege boek 2 (waar ik ook ben met lezen). Wanneer gebeuren deze ontdekkingen? Dan weet ik wanneer me weer wat te wachten staat. Tot halverwege boek 2 is een missie naar venus nog niet aan de orde gekomen.Raymond schreef op donderdag 20 april 2017 @ 22:31:
Hopelijk volgen ze de boeken een beetje, het lijkt me gaaf als ze in het komende seizoen de ontdekkingen gaan doen die ze in de boeken ook hebben gedaan
Ik vind het ergens wel jammer dat de serie zich niet precies aan het boek houdt. Meest opvallende is de tijdsspanne. In het boek duren bepaalde dingen weken tot een jaar, in de serie is dat enkele uren tot een paar weken. Ook persoonlijkheden van de karakters lijken wat aangepast te zijn. Tot nog toe vind ik de boeken beter in elkaar steken. Het is voor mij de eerste keer dat ik zowel een serie als het boek volg.
Als ik Wikipedia moet geloven: Eind tweede boek, waarbij er in het derde boek op doorgepakt wordt.LA-384 schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:56:
[...]
@#* nou ben ik erg nieuwsgierig. Boek 3 hoor ik over dat die wat saai is. Seizoen 2 eindigde ongeveer halverwege boek 2 (waar ik ook ben met lezen). Wanneer gebeuren deze ontdekkingen? Dan weet ik wanneer me weer wat te wachten staat. Tot halverwege boek 2 is een missie naar venus nog niet aan de orde gekomen.
dit dus, erg jammer, ben soms aan het vloeken voor de TV, gelukkig komen ze dan uiteindelijk wel weer op de verhaal lijn van het boek uit en is het niet zo erg als game of thrones (komt helemaal niet meer overeen met de boeken)LA-384 schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:56:
[...]
Ik vind het ergens wel jammer dat de serie zich niet precies aan het boek houdt. Meest opvallende is de tijdsspanne. In het boek duren bepaalde dingen weken tot een jaar, in de serie is dat enkele uren tot een paar weken. Ook persoonlijkheden van de karakters lijken wat aangepast te zijn. Tot nog toe vind ik de boeken beter in elkaar steken. Het is voor mij de eerste keer dat ik zowel een serie als het boek volg.
anyways blijft een leuke serie, ben zeer benieuwd naar S3, leukste stuk van boek2 imho moet nog komen

Fun fact: net gelezen op wikipedia dat 'The Martian' en 'The Expanse' zicht in hetzelfde universum afspelen

Wikipedia: The Expanse (novel series)
https://twitter.com/jamessacorey/status/650382119449964544
ghighoegha schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:27:
Net klaar met seizoen 2. Blijft een leuke serie. Wel jammer dat Holden niet ff sterft. Vind hem eigenlijk de zwakste schakel in de serie. Irritant personage en slecht geacteerd.
Is er eigenlijk al bekend wanneer seizoen 2 bij Netflix beschikbaar zal zijn?
[Voor 9% gewijzigd door Webgnome op 09-06-2017 17:14]
Webgnome schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:14:
[...]
spoiler:Ik zou zeggen lees de boeken en zie dat dit personage een hele transformatie doorgaat maken
Is er eigenlijk al bekend wanneer seizoen 2 bij Netflix beschikbaar zal zijn?
Minneyar schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:05:
[...]
Blijkbaar moeten we geduld hebben tot 7 juli:
[...]
Duuurt lang![]()

07/07: The Expanse (seizoen 2)
tijd om nog een keer te zien (met engelse subs)

Wat is jouw bron?
Binnenkort te zien op Netflix
Bijna dagelijks wordt het aanbod van Netflix van nieuwe titels voorzien. Vaak zijn deze films of series onaangekondigd, maar er zijn ook titels waarvan we wel weten wanneer ze komen. Een lijstje:
• 01/07: The Amazing Spider-Man
• 04/07: The Standups (seizoen 1)
• 07/07: The Expanse (seizoen 2)
• 07/07: Castlevania (seizoen 1)
• 15/07: Sherlock (seizoen 4)
Meer te verwachten series of films?

Yep, zag ook al weer een Netflix NL tweet voorbij komen die het nu ineens over eind augustus heeftLagune schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:12:
nog niet verschenen op netflix![]()
, op reddit hebben ze het nu over augustus

Ben ooit aan The Expanse-boeken begonnen als luisterboek. De serie geeft een goede indruk van de boeken.
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Ter compensatie koop ik de seizoenen wel op blu-ray. Seizoen 2 is net uit.
Dit is het netflix topic?Nyarlathotep schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:00:
Handig dat Netflix... NOT. Zo lang het aanbod onvoorspelbaar blijft en niet in lijn is met de VS loop ik er met een grote boog omheen. Dan maar andere bronnen.
Ter compensatie koop ik de seizoenen wel op blu-ray. Seizoen 2 is net uit.

Ben wel benieuwd naar seizoen 2.
Nu staat augustus volgens mij als einddatum in de pijplijn. Kan me er niet al te druk over maken, hoor. Genoeg te spelen en te kijken in de tussentijd.rdlfcuboy schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:58:
Dus hij staat er nog niet op?
Ben wel benieuwd naar seizoen 2.

[Voor 18% gewijzigd door EdwardK123 op 08-09-2017 10:00]
Wat mij wel opvalt is dat de afwerking van de decors soms een beetje budget is.
Anoniem: 551631
Ik ben niet zo'n enorme scyfy fan, starwars en de nieuwe startrek films prima.
Maar al die rommel die gemaakt word voor op het syfy channel trek ik normaal niet zo.
Met uitzondering van deze serie, ik vond seizoen echt magnifiek, en het had een soort sprookjes effect waar ik mijzelf helemaal in verloor.
Zo anders is voor mij seizoen 2, verhaallijnen zijn minder diepgaand naar mijn idee, het acteerwerk is gigantisch achteruit gegaan of gewoon fout getimed. en wat mij enorm opvalt is dat alle animatie's ontzettend in kwaliteit teruggegaan zijn zowel grafisch als "camera werk".
Ik wil zeker nog wel weten hoe het geheel aan het einde zal aflopen en dus seizoen 3 ook nog wel kijken.
Maar ik heb na seizoen 2 niet meer zo'n leeg gevoel wat je soms wel een hebt als je een goede film of serie hebt afgesloten.
Ben ik hierin de enige?
boeken lezenAnoniem: 551631 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 00:02:
Gezien de reactie's in dit draadje kijk ik toch enorm anders tegen seizoen 2 aan dan de rest hier.
Ik ben niet zo'n enorme scyfy fan, starwars en de nieuwe startrek films prima.
Maar al die rommel die gemaakt word voor op het syfy channel trek ik normaal niet zo.
Met uitzondering van deze serie, ik vond seizoen echt magnifiek, en het had een soort sprookjes effect waar ik mijzelf helemaal in verloor.
Zo anders is voor mij seizoen 2, verhaallijnen zijn minder diepgaand naar mijn idee, het acteerwerk is gigantisch achteruit gegaan of gewoon fout getimed. en wat mij enorm opvalt is dat alle animatie's ontzettend in kwaliteit teruggegaan zijn zowel grafisch als "camera werk".
Ik wil zeker nog wel weten hoe het geheel aan het einde zal aflopen en dus seizoen 3 ook nog wel kijken.
Maar ik heb na seizoen 2 niet meer zo'n leeg gevoel wat je soms wel een hebt als je een goede film of serie hebt afgesloten.
Ben ik hierin de enige?

Het enige wat de serie redt, zijn de acteerprestaties van Thomas Jane, maar sjonge jonge, er zit nauwelijks ook maar enige spanning/serieusheid in. Waar ik de boeken in zeer rap tempo heb uitgelezen, val ik bij de serie echt in slaap. Boek 3 is mijn favoriet dus ik zal het ook zeker nog wel volgen, maar wát een tergende zit gaat dit nog worden, zeg.
Zal de boeken eens op de e-reader zetten, als de serie al zo goed te pruimen is beloofd dat nog wat zo te horen.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
AFAIK is season4 nog niet announced/besteld
[Voor 17% gewijzigd door Lagune op 01-03-2018 10:19]

Ah goed om te weten. Ben net met boek 4 bezig (Cibola Burn).Lagune schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:18:
de tv serie zit ongeveer op de helft van boek 2 nu, en boek 7 is 'net' uit (gaat nog tot 9, huidige planning)
AFAIK is season4 nog niet announced/besteld
Als ze de serie blijven voeden met materiaal van de boeken dan zal dit zeker een interessante Sci-Fi-serie blijven.
Gaan we in dit seizoen al delen van boek 3 zien? (trailer bewust nog niet gekeken)
The chances of being killed by a cow are low but never 0%

[Voor 5% gewijzigd door D-Three op 03-03-2018 00:53]
De reddit van Expanse heeft wel veel leden, dus mss dat het via Netflix toch veel kijkers oplevert?
De trailer verklapt eigenlijk niets. Volgens mij is het ook allemaal beeldmateriaal van seizoen 2, met als mogelijke uitzondering de laatste halve seconde.Joarie schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:08:
Gaan we in dit seizoen al delen van boek 3 zien? (trailer bewust nog niet gekeken)
Zat al een tijdje met veel ongeduld te wachten.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Die cijfers had ik ook gezien en -20% vond ik niet echt hoopgevend.algalid schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 01:18:
Syfy heeft niet zoveel kijkers maar blijkbaar scoort The Expanse nog niet zo slecht (relatief gezien dan). Als we cijfers hebben van 3 afleveringen in seizoen 3 kunnen we zien of het goed loopt (onder de 300.000 is wss een cancel).
De reddit van Expanse heeft wel veel leden, dus mss dat het via Netflix toch veel kijkers oplevert?
Maar misschien scoort het wel goed op Netflix?
Persoonlijk had ik telkens wat moeite met de eerste twee afleveringen van ieder seizoen. Het duurde even voor ik er weer in zat. Als er nog meer kijkers zijn die dit gevoel hebben, zijn er ongetwijfeld ook die afhaken. Ik hoop echter dat de serie nog een tijd mee gaat, het is één van de weinig goede sf series op dit moment.
Ondertussen is een nieuwe teaser uit (met nieuwe beelden ipv een look back):
[Voor 7% gewijzigd door algalid op 03-03-2018 13:23]
Trailer ziet er goed uit.
Ik moet wel voordat S3 begint even wat opfrissen, ergens een samenvatting van S1 en S2 zoeken dan maar.
en boek 8 is announced (4 dec), 608 blz

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Wie vind je irritant?Angeloonie schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:39:
Hier onlangs aan begonnen op Netflix, nu bij S1E10. Best interessante serie maar ook wel erg irritante personages er tussen. Iig nog steeds boeiend

Chrisjen Avasarala, James Holden, Amos Burton, Sadavir Errinwright

Gewoon slecht acteerwerk dat mij irriteert. Wel jammer dat Paulo Costanzo er al uit is

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik kijk de serie graag voor de visuals, maar het is gewoon jammer dat het de boeken niet volledig eer aan doet. Het eerste seizoen vond ik overigens ook veel sterker dan het tweede. Daar leek veel minder tijd te worden besteedt aan karakterontwikkeling. Ook was het eerste seizoen lekker traag, daar hou ik soms wel van.
Ik weet zelf nog niet of ik seizoen 3 wekelijks ga kijken of later, als ik boek 3 uit heb, alles achter elkaar.
Ik heb zelf een beetje een zwak voor de actrice Shohreh Aghdashloo (vind haar zelfs een beetje sexy met die stem

[Voor 14% gewijzigd door LA-384 op 04-04-2018 20:43]
[Voor 33% gewijzigd door D-Three op 04-04-2018 22:53]
zware shag lady (chrisjen) is stuk verbeterd in season2, hopelijk in s3 helemaal gelijk met de boeken
“That man’s asshole must be tight enough right now to bend space.”

Maar 45 minuten maar zo geweldig goed, ik zit er alweer 500% in, heerlijk.