• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 16:25

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Lagune schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:14:
weer een top aflevering (ep3), is die second in command van fred johnson nou drummer of sam?
spoiler:
Drummer.

In de credits van S01E08: Samantha Rosenberg - Alli Chung. Dus die gaan we ook nog wel terug zien :)

Het is wel verwarrend, want volgens http://expanse.wikia.com/wiki/Samara_Rosenberg_(Books): [quote]She has a heart shaped pixie face and a mop of red hair. She also has a surprisingly deep voice and a hearty, bellowing laugh that fills a room.
[/quote]

En de actrice die Drummer speelt heeft ook wel een 'aparte' stem.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:10
Lagune schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:39:
von boek3 minder echter boek 4 + 5 (en vooral 6) superbbbb :)

die extra mini boekjes (tussenverhalen) zijn dus wel de moeite waard?
Ik heb nu The butcher of anderson station en Gods of Risk gelezen en ik moet zeggen dit geeft weer iets extra dimensie. Het is ook op een leuke manier geschreven. Je kunt het als los boekje lezen maar als je Leviathan Wakes en Caliban's war hebt gelezen dan is het echt een leuke verdieping van de characters.

Vooral het einde van Gods of Risk vond ik een WTF! WOW moment ;)

Strava, Twitter

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:44
Stel dat je de boeken gaat lezen, word je dan verpest voor de serie?
Ik ben namelijk wel benieuwd naar de boeken (ik lees ze ook graag voor stargate en star trek), maar ik vind het jammer als daardoor een stuk spanning uit de serie verdwijnt. Of dat er zoveel verschil tussen de boeken en de serie zit,dat ik daardoor de serie wat minder kan waarderen :)

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36

Case_C

[Team Carrack]

Raymond schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:56:
Stel dat je de boeken gaat lezen, word je dan verpest voor de serie?
Ik ben namelijk wel benieuwd naar de boeken (ik lees ze ook graag voor stargate en star trek), maar ik vind het jammer als daardoor een stuk spanning uit de serie verdwijnt. Of dat er zoveel verschil tussen de boeken en de serie zit,dat ik daardoor de serie wat minder kan waarderen :)
Ik heb de eerste 5 boeken gelezen, en de 6e ligt momenteel in de kast tot ik een kans heb om het te lezen.

Van de serie moet ik seizoen 2 nog beginnen, en die kijk ik vooral als toevoeging op de boeken. De boeken heb je voor alle info en weetjes, en de serie is voor 't visuele awesome aspect van de Expanse te vertalen.

Ik vind het niet erg als ze niet alles kunnen aanstippen in de serie, zolang de noemenswaardige momenten maar goed in beeld gebracht worden. En tot nu toe gebeurd dat best redelijk, en mijn verwachtingen van seizoen 2 zijn daardoor erg goed :) .

• Raymond
Leuk :)
Volgens mij is het ook wel prettig voor mij om eerst de tv serie gezien te hebben. Dan heb ik dezelfde beelden als ik het boek lees :)

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-01 13:05

Lagune

Its time for warp

Raymond schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:18:
Leuk :)
Volgens mij is het ook wel prettig voor mij om eerst de tv serie gezien te hebben. Dan heb ik dezelfde beelden als ik het boek lees :)
het haalt wel een stuk spanning weg als je de boeken al hebt gelezen, maar ja, voordat ze bij boek6 zijn ben je 7 jaar verder, als de show niet gecanceled wordt (kijkcijfers zijn niet goed las ik op reddit)
gewoon lezen dus imho, soort extended edition zijn de boeken, de tv serie is expanse light edition :)

kwam deze nog tegen, wel interessant, mini spoilers van season2 eerste 2 afleveringen (dacht ik)

[Voor 3% gewijzigd door Lagune op 20-02-2017 11:59]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:46
Nu pas door dat het terug is begonnen :P Seizoen 1 kon me wel boeien dus ik kijk zeker uit naar seizoen 2!

Iemand enig idee wanneer deze naar netflix komt? Of waar ik deze kan bekijken? Ik wil steunen zodat het niet wordt gecancelled want de ratings zijn nu ook niet schitterend. :/

Ik snap niet dat er niet meer interesse is in deze serie? Het is mooi gemaakt en ja het startte wat traag maar naar het eind kwam er toch meer vaart in.

• Lagune

Lagune

Its time for warp

volgens geruchten zodra s2 af is op US TV komt ie naar netflix

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:30
Lagune schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:58:
het haalt wel een stuk spanning weg als je de boeken al hebt gelezen,
Geldt andersom ook naar mijn mening. Ik heb boek 1 gelezen na seizoen 1. Het eerste 2/3e deel kwam ik maar moeilijk doorheen, daarnaast was het ook iets anders dan de serie.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Laatste 2 afleveringen (ep4&5) waren echt schitterend (prachtige spanningsopbouw en super mooi gemaakt), hopen dat dit nog vele seizoenen doorgaat imho, eigenlijk al de beste space-scifi die ik ooit gezien heb.

Terwijl ik met Defying Gravity een soortgelijk gevoel had wat rustige maar goede opbouw betreft blaast deze serie dat weer compleet weg met de setting en het complexe/visuele aspect.

How do you save a random generator ?

• Raymond
Ik vind het ook een goede serie :)
Mocht de tv serie stoppen, kan ik iig de boeken blijven lezen :)

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 19:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Poeh, aflevering 5 was heftig zeg.... Erg mooi gedaan dat laatste stuk.
Ik vermoed dat dit het einde was van het eerste boek?

Ik wil eigenlijk ook die boeken gaan lezen. Maar ik weet niet of het de serie voor mij dan een beetje verpest.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Nyarlathotep schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:05:
Poeh, aflevering 5 was heftig zeg.... Erg mooi gedaan dat laatste stuk.
Ik vermoed dat dit het einde was van het eerste boek?
klopt, nu boek2 :)

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-01 00:32
Ik heb het afgelopen weekend eventjes alle episodes gekeken, maar damn wat is dit een vette serie :D
ik was al een tijd op zoek naar een serie waar de natuurwetten redelijk kloppen :9~

ik hoop dat het iig nog een aantal seizoen doorgaat, en dat t geen tweede Firefly wordt, want the expanse hoort zeker thuis in het rijtje van star trek/stargate sg1 /firefly

[Voor 41% gewijzigd door Metallize op 03-03-2017 12:55]

• LA-384
Sorry, dubbel

[Voor 94% gewijzigd door LA-384 op 03-03-2017 17:45]

• LA-384
Ik denk zelf dat ik de bluray ga aanschaffen. Momenteel alleen op Amazon te koop.

https://www.amazon.com/Ex...n-1-Blu-ray/dp/B01AHWLX24

Ook op eBay trouwens.
http://www.ebay.com/p/The...opy-UltraViolet/219412640

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 22:28
Erg leuk dat ze de uitvinding van de Epstein drive ook in de serie even uitgebreid in beeld hebben gebracht. Draagt wel bij aan het realisme. De dialogen worden wel ook wel wat beter vind ik. "I'd do her" ... "I'm glad we had this talk".

Er zitten wel iets teveel mensen met een te lage rauwe stem in de cast zeg, Sowieso Chrisjen is altijd kippevel en nu zaten Holden en Johnson ook nog eens een tergend lange scene tegen elkaar te grommen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:53

defiant

Moderator General Chat
Epstein achtergrond is goed gedaan inderdaad, nice touch :)

Ik ben echt diep onder de indruk van deze serie, het genre van redelijk harde SF met toch een goed verhaal inclusief menselijke emotie en politiek is toch zo langzamerhand helaas een zeldzaamheid.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-01 03:40

MiliaanR

Just for fans.

Toen ze inderdaad dat gesprek voerde van de relatie tussen die twee, was die zin van "I'd do her" gewoon weg geweldig! Chrisjen is altijd geweldig maar die laatste scene tegen over de UN hoofd duurde net iets te lang en leek het meer een rant... Dat bar gevecht was ook zo slecht geacteerd :')
Kan niet wachten tot de volgende aflevering, seizoen 2 is echt heel goed en spannend! Dat einde, das geen proto.. :o

• Lagune

Lagune

Its time for warp

don't mess with the zware shag lady ;-) echt briljante scène

• LA-384
Afgelopen week seizoen 1 nogmaals gezien, de afleveringen waren toch anders dan ik me herinnerde, meer trouw aan het boek, wel iets andere volgorde.

Gisteren en vandaag de eerste 5 afleveringen van seizoen 2 gezien. Fantastisch hoe ze het boek hebben weten te visualiseren.
spoiler:
En tegelijk ook ontzettend jammer, Miller was toch wel mijn favoriete personage.

Ik ga toch maar gelijk door met de overige afleveringen, ondanks dat ik nog niet zo ver ben in boek 2.

En de bluray schaffen we ook maar gelijk aan, want het zou een schande zijn als deze serie niet door kan gaan. Weet iemand of ik er goed aan doe dit via e-bay aan te schaffen? Of is amazon een betere manier? Helaas is de serie niet te koop in Nederland.

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-01 10:13
Lagune schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:11:
don't mess with the zware shag lady ;-) echt briljante scène
Vind persoonlijk het gevloek en getier niet echt bij haar passen, maar goed de strekking van de scene kwam wel over :P.
LA-384 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:42:
Afgelopen week seizoen 1 nogmaals gezien, de afleveringen waren toch anders dan ik me herinnerde, meer trouw aan het boek, wel iets andere volgorde.

Gisteren en vandaag de eerste 5 afleveringen van seizoen 2 gezien. Fantastisch hoe ze het boek hebben weten te visualiseren.
spoiler:
En tegelijk ook ontzettend jammer, Miller was toch wel mijn favoriete personage.

Ik ga toch maar gelijk door met de overige afleveringen, ondanks dat ik nog niet zo ver ben in boek 2.

En de bluray schaffen we ook maar gelijk aan, want het zou een schande zijn als deze serie niet door kan gaan. Weet iemand of ik er goed aan doe dit via e-bay aan te schaffen? Of is amazon een betere manier? Helaas is de serie niet te koop in Nederland.
Agreed m.b.t. Miller.

Zit zelf nog te twijfelen of ik de boeken ga lezen, wat adviseren de mensen hier, Engels of Nederlandse boeken?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Lagune

Lagune

Its time for warp

in het nederlands zijn er nog maar 2 vertaald dacht ik, in het engels is boek6 net uit

• D-Three
Op youtube kreeg ik een fragment van The Expanse voorgeschoteld die ik domweg heb bekeken en ook dit topic werd enkele keren omhoog gekickt... Ik kon het dus niet langer laten om te beginnen kijken ;)

Eerst nog met een 'eigenlijk-weet-ik-niet-meer-alle-details-van-wat-er-gebeurd-is-in-seizoen-1-en-daarom-zie-ik-er-stiekem-toch-een-klein-beetje-tegen-op-gevoel' maar wow! Ik ben terug verslaafd! Nu haat ik het dat ik toch niet heb gewacht zodat ik alles in 1 ruk uit kon kijken.

Een futuristiche Game of Thrones in space gemixed met een vleugje Firefly. Al is dat misschien geen acurate omschrijving maar toch... Waarom lijkt er hier geen hype rond te zijn??

[Voor 9% gewijzigd door D-Three op 15-03-2017 23:51]

• Chiron

Chiron

Ik zag veel mensen opmerken dat Holden nogal als 'watje' overkomt, maar ik denk dat het een stuk begrijpelijker wordt als je je bedenkt dat in het boek 'Eros' geen magic fairy dust met kristallen was, maar dat het er ongeveer zo aan toe ging (bijna letterlijk inclusief losse hand :D) En dat ie dus terecht zwaar getraumatiseerd is sindsdien:

NSFW/tere zieltjes kunnen deze beter overslaan...

Wellicht dat deze voorstelling een beetje 'too much' was voor op tv :+

[Voor 19% gewijzigd door Chiron op 16-03-2017 10:19]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +7Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
‘The Expanse’ Renewed For Season 3 By Syfy
Syfy has ordered a 13-episode third season of its space drama series The Expanse for premiere in 2018.
Goed nieuws d:)b

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 13:45

Murphy

(2B||!2B)?

D-Three schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:32:
...Waarom lijkt er hier geen hype rond te zijn??
I know, right!? Misschien omdat de serie nog te nieuw is. Ik vind het echt een van de betere series op dit moment en ik kan niet wachten op de volgende!

spoiler:
Zou Miller nog leven?

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 22:28
Murphy schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:43:
[...]

spoiler:
Zou Miller nog leven?
Je stelt de vraag verkeerd ;)

spoiler:
Komt Miller nog terug?

[Voor 27% gewijzigd door CopyCatz op 24-03-2017 20:48]

• LA-384
Voor mij gaan het boek en de serie nu gelijk op, dus heb zojuist pas de nieuwste aflevering gezien. Helaas niet zoveel actie, maar dat komt volgende aflevering weer goed waarschijnlijk.

Het is wel jammer dat shohreh aghdashloo wat te zachtaardig is als avasarala. Dat vloeken past haar niet en autoritair kan ze niet spelen.

[Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 26-03-2017 23:09]

• Lagune

Lagune

Its time for warp

hmm mijn ervaring is compleet anders, vindt shohhreh perfect gecast voor Avasarala
misschien komt het door haar rol in 24 :) sinds dat seizoen groot fan

ze mag wel wat meer vloeken/foul mouth, hadden ze beloofd voor season2 maar tot nu toe valt het tegen

[Voor 5% gewijzigd door Lagune op 27-03-2017 09:42]

• Webgnome
Lagune schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:41:
hmm mijn ervaring is compleet anders, vindt shohhreh perfect gecast voor Avasarala

ze mag wel wat meer vloeken/foul mouth, hadden ze beloofd voor season2 maar tot nu toe valt het tegen
spoiler:
In de boeken is ze nou ook niet bepaald vloekerig. Dus snap niet waarom je dat zou willen?

Strava, Twitter

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Webgnome schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:15:
[...]

spoiler:
In de boeken is ze nou ook niet bepaald vloekerig. Dus snap niet waarom je dat zou willen?
euhh?

• Webgnome
spoiler:
Dat is toch geen vloeken? Dat is op een beleefde manier je ongenoegen uiten.

Strava, Twitter

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Webgnome schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:26:
[...]

spoiler:
Dat is toch geen vloeken? Dat is op een beleefde manier je ongenoegen uiten.
spoiler:
"fuck/fucking" is gewoon vloeken hoor? anyways had daarom ook /foulmouth erbij gezet :)

• LA-384
Lagune schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:41:

Shoreh zelf past qua uiterlijk wel in de rol, dat ben ik met je eens. Maar ik heb het idee dat het een bijzonder lieve, zachtaardige vrouw is. Haar tekst uit de laatste aflevering "Wherever i goddamn please" kwam zo raar over. Eerder geforceerd en niet wetende hoe te brengen, dan autoritair zoals het eigenlijk bedoeld was. Zolang ze dat niet teveel hoeft te doen vind ik het prima hoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Artikel eigenlijk over de bedroevende staat van hoe kijkcijfers werken in de USA en de gevolgen voor harde SF:
Only You Can Stop The Expanse From Becoming the Next Canceled Sci-Fi Classic
But while the show is widely praised in many corners, it has yet to attract a wider audience. John J. Joex, who tracks the ratings of various shows over at Cancelled Sci Fi, says that The Expanse looks like a show headed for cancellation.
Science fiction editor John Joseph Adams watches every episode of The Expanse, and he’s annoyed that he isn’t being counted by the Nielsen ratings.
Ik denk daarom ook dat netwerk televisie voor SF geen geschikt medium is en ze voor niche tv series eigenlijk direct wereldwijd het online platform zoals netflix moeten kiezen, zonder vertraging of aparte uitzenddatums. De beperkte focus op de USA en de afhankelijk van een gedateerd rating systeem zoals Nielsen is verworden tot een natuurlijke vijand van dit soort genres.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

S1 valt netjes op Netflix te kijken. S2 helaas nog niet. En kopen kan niet op iTunes :( Ik zou inderdaad een S20 (nou ja, iig een S7 + movie) helemaal niet erg vinden...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Lagune

Lagune

Its time for warp

staat wel op amazon video maar of het te kopen is? https://www.amazon.com/Th...=1-1&keywords=the+expanse

gelukkig is season3 al aangekocht :)

• LA-384
Ik heb eerder naar twee verkooppunten gelinkt. Amazon en eBay dacht ik

• Eglaerinion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:32
defiant schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:26:
Artikel eigenlijk over de bedroevende staat van hoe kijkcijfers werken in de USA en de gevolgen voor harde SF:
Only You Can Stop The Expanse From Becoming the Next Canceled Sci-Fi Classic

[...]

[...]

Ik denk daarom ook dat netwerk televisie voor SF geen geschikt medium is en ze voor niche tv series eigenlijk direct wereldwijd het online platform zoals netflix moeten kiezen, zonder vertraging of aparte uitzenddatums. De beperkte focus op de USA en de afhankelijk van een gedateerd rating systeem zoals Nielsen is verworden tot een natuurlijke vijand van dit soort genres.
Nielsen ratings verliezen steeds meer hun waarde door streaming diensten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-01 10:05
F_J_K schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 01:02:
S1 valt netjes op Netflix te kijken. S2 helaas nog niet. En kopen kan niet op iTunes :( Ik zou inderdaad een S20 (nou ja, iig een S7 + movie) helemaal niet erg vinden...
De geruchten zijn dat S02 na de laatste aflevering in zijn geheel op Netflix verschijnt. Ik ben dus maar "netjes" aan het wachten tot hij komt zodat ik ze op een legale manier kan kijken. Al is het alleen al vanwege de kleine hoop dat het meespeelt in het al dan niet cancellen van de serie, of in het ergste geval Netflix er heil in ziet om de serie op te kopen en zelf af te maken. Ik vind de boeken namelijk vrij geniaal, en zou het tof vinden als de serie tot en met het laatste deel verfilmen.

• Chiron

Chiron

Adam _o_ :D :+

• Raymond
Ik zag hem ook :D

Ik blijf de serie prima vinden. Hopelijk volgen ze de boeken een beetje, het lijkt me gaaf als ze in het komende seizoen de ontdekkingen gaan doen die ze in de boeken ook hebben gedaan (beetje vaag, maarja: spoilers). Nu eerst weer wachten op het nieuwe seizoen :+

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:32
Adam? Heb ik iets gemist of moet je daarvoor al ver genoeg in de boekenreeks zijn gevorderd? Het moet gauw weer zomer worden want dan kan ik meters maken in deze boekenreeks.

Nu maar inderdaad hopen dat er een S03 komt want dit is echt de enige SF die nog zo'n beetje te vinden is. De rest is allemaal Marvel/DC gerelateerd.

Ringworld was ons trouwens ook al een tijdje beloofd, maar ik gok dat dat project inmiddels al een paar jaar in de ijskast staat?

-----
edit:
Ahh, Adam!
Niet gezien, zat hij op de Venus explorer ofzo? :)

[Voor 15% gewijzigd door Joarie op 21-04-2017 08:49]

The chances of being killed by a cow are low but never 0%

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-01 14:47

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Joarie schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 08:27:
Adam? Heb ik iets gemist of moet je daarvoor al ver genoeg in de boekenreeks zijn gevorderd? Het moet gauw weer zomer worden want dan kan ik meters maken in deze boekenreeks.

Nu maar inderdaad hopen dat er een S03 komt want dit is echt de enige SF die nog zo'n beetje te vinden is. De rest is allemaal Marvel/DC gerelateerd.

Ringworld was ons trouwens ook al een tijdje beloofd, maar ik gok dat dat project inmiddels al een paar jaar in de ijskast staat?

-----
edit:
Ahh, Adam!
Niet gezien, zat hij op de Venus explorer ofzo? :)
http://www.denofgeek.com/...eason-3-renewal-confirmed

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• LA-384
Raymond schreef op donderdag 20 april 2017 @ 22:31:
Hopelijk volgen ze de boeken een beetje, het lijkt me gaaf als ze in het komende seizoen de ontdekkingen gaan doen die ze in de boeken ook hebben gedaan
@#* nou ben ik erg nieuwsgierig. Boek 3 hoor ik over dat die wat saai is. Seizoen 2 eindigde ongeveer halverwege boek 2 (waar ik ook ben met lezen). Wanneer gebeuren deze ontdekkingen? Dan weet ik wanneer me weer wat te wachten staat. Tot halverwege boek 2 is een missie naar venus nog niet aan de orde gekomen.

Ik vind het ergens wel jammer dat de serie zich niet precies aan het boek houdt. Meest opvallende is de tijdsspanne. In het boek duren bepaalde dingen weken tot een jaar, in de serie is dat enkele uren tot een paar weken. Ook persoonlijkheden van de karakters lijken wat aangepast te zijn. Tot nog toe vind ik de boeken beter in elkaar steken. Het is voor mij de eerste keer dat ik zowel een serie als het boek volg.

• Raymond
LA-384 schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:56:
[...]

@#* nou ben ik erg nieuwsgierig. Boek 3 hoor ik over dat die wat saai is. Seizoen 2 eindigde ongeveer halverwege boek 2 (waar ik ook ben met lezen). Wanneer gebeuren deze ontdekkingen? Dan weet ik wanneer me weer wat te wachten staat. Tot halverwege boek 2 is een missie naar venus nog niet aan de orde gekomen.
Als ik Wikipedia moet geloven: Eind tweede boek, waarbij er in het derde boek op doorgepakt wordt.

• Lagune

Lagune

Its time for warp

LA-384 schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:56:
[...]

Ik vind het ergens wel jammer dat de serie zich niet precies aan het boek houdt. Meest opvallende is de tijdsspanne. In het boek duren bepaalde dingen weken tot een jaar, in de serie is dat enkele uren tot een paar weken. Ook persoonlijkheden van de karakters lijken wat aangepast te zijn. Tot nog toe vind ik de boeken beter in elkaar steken. Het is voor mij de eerste keer dat ik zowel een serie als het boek volg.
dit dus, erg jammer, ben soms aan het vloeken voor de TV, gelukkig komen ze dan uiteindelijk wel weer op de verhaal lijn van het boek uit en is het niet zo erg als game of thrones (komt helemaal niet meer overeen met de boeken)
anyways blijft een leuke serie, ben zeer benieuwd naar S3, leukste stuk van boek2 imho moet nog komen :)

• Chiron

Chiron

Als ze alles letterlijk in het tempo van het boek overnemen wordt het ook wel een redelijk voorspelbare saaie excercitie natuurlijk :) En sommige dingen werken wel in boekvorm en niet op een TV-scherm, en vice versa. Vooral de tijdsspanne (om bijvoorbeeld van A naar B te reizen) wordt in de TV serie wel even in vooruit gespoeld, in de boeken duren sommige vluchten maanden.

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05-2022
Net klaar met seizoen 2. Blijft een leuke serie. Wel jammer dat Holden niet ff sterft. Vind hem eigenlijk de zwakste schakel in de serie. Irritant personage en slecht geacteerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Three
Ik moet de rest nog even uit kijken al twijfel ik nu om het via Netflix te doen en zo 'mijn steentje' bij te dragen :)

Fun fact: net gelezen op wikipedia dat 'The Martian' en 'The Expanse' zicht in hetzelfde universum afspelen :P Hebben de auteurs waarschijnlijk even tussen pot en pint beslist :P
Wikipedia: The Expanse (novel series)
https://twitter.com/jamessacorey/status/650382119449964544

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Webgnome
ghighoegha schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:27:
Net klaar met seizoen 2. Blijft een leuke serie. Wel jammer dat Holden niet ff sterft. Vind hem eigenlijk de zwakste schakel in de serie. Irritant personage en slecht geacteerd.
spoiler:
Ik zou zeggen lees de boeken en zie dat dit personage een hele transformatie doorgaat maken

Is er eigenlijk al bekend wanneer seizoen 2 bij Netflix beschikbaar zal zijn?

[Voor 9% gewijzigd door Webgnome op 09-06-2017 17:14]

Strava, Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Minneyar
Webgnome schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:14:
[...]

spoiler:
Ik zou zeggen lees de boeken en zie dat dit personage een hele transformatie doorgaat maken

Is er eigenlijk al bekend wanneer seizoen 2 bij Netflix beschikbaar zal zijn?
Minneyar schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:05:
[...]

Blijkbaar moeten we geduld hebben tot 7 juli:

[...]

Duuurt lang :'( :P
B-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

is nu officieel bevestigd door netflix

07/07: The Expanse (seizoen 2)

tijd om nog een keer te zien (met engelse subs) :)

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:07
Heb het toevallig vandaag via Twitter gevraagd aan @NetFlixNL, nog geen antwoord mogen ontvangen.
Wat is jouw bron?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

nieuwsbrief van http://www.netflix-nederland.nl/

Binnenkort te zien op Netflix
Bijna dagelijks wordt het aanbod van Netflix van nieuwe titels voorzien. Vaak zijn deze films of series onaangekondigd, maar er zijn ook titels waarvan we wel weten wanneer ze komen. Een lijstje:
• 01/07: The Amazing Spider-Man
• 04/07: The Standups (seizoen 1)
• 07/07: The Expanse (seizoen 2)
• 07/07: Castlevania (seizoen 1)
• 15/07: Sherlock (seizoen 4)
Meer te verwachten series of films?

• Lagune

Lagune

Its time for warp

nog niet verschenen op netflix :( :(, op reddit hebben ze het nu over augustus

• Minneyar
Lagune schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:12:
nog niet verschenen op netflix :( :(, op reddit hebben ze het nu over augustus
Yep, zag ook al weer een Netflix NL tweet voorbij komen die het nu ineens over eind augustus heeft :(.

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:24
Zeer fijne, kleine serie. Niet enorm groots, behapbaar en vooral geloofwaardig. Het verschil tussen 'gewone' mensen en Belters en Marsbewoners. Heel goed gedaan. Daarnaast redelijke acteurs voor een SyFy-serie. Ik ben best wel impressed.

Ben ooit aan The Expanse-boeken begonnen als luisterboek. De serie geeft een goede indruk van de boeken.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 19:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Handig dat Netflix... NOT. Zo lang het aanbod onvoorspelbaar blijft en niet in lijn is met de VS loop ik er met een grote boog omheen. Dan maar andere bronnen.
Ter compensatie koop ik de seizoenen wel op blu-ray. Seizoen 2 is net uit.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Lagune

Lagune

Its time for warp

heeft iemand de nieuwe novella (strange dogs) al gelezen?

• Webgnome
Nyarlathotep schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:00:
Handig dat Netflix... NOT. Zo lang het aanbod onvoorspelbaar blijft en niet in lijn is met de VS loop ik er met een grote boog omheen. Dan maar andere bronnen.
Ter compensatie koop ik de seizoenen wel op blu-ray. Seizoen 2 is net uit.
Dit is het netflix topic? 8)7

Strava, Twitter

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
Dus hij staat er nog niet op?
Ben wel benieuwd naar seizoen 2.

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-01 19:38
rdlfcuboy schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:58:
Dus hij staat er nog niet op?
Ben wel benieuwd naar seizoen 2.
Nu staat augustus volgens mij als einddatum in de pijplijn. Kan me er niet al te druk over maken, hoor. Genoeg te spelen en te kijken in de tussentijd. :D

• Lagune

Lagune

Its time for warp

op de PS4 app staat nu "season 2 available on Sept 8", ben benieuwd

• EdwardK123
Confirmed: Seizoen 2 op Netflix!

[Voor 18% gewijzigd door EdwardK123 op 08-09-2017 10:00]

• Webgnome
Ben nu halverwege seizoen 2 en ik moet zeggen. Ze hebben zich redelijk trouw aan de boeken gehouden tot nu toe.

Wat mij wel opvalt is dat de afwerking van de decors soms een beetje budget is.

spoiler:
vind zelf een beetje jammer dat de halverwege het seizoen over gaan naar boek 2 (scene op Ganymede). Ze hadden beter seizoen 1 iets langer kunnen maken. Maar ja het blijft ondanks dat een mooie serie !

Strava, Twitter

• Anoniem: 181786
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik ben nu bezig met seizoen 2. Een tijdje geleden dat ik seizoen 1 heb gekeken en het gaat niet langzaam van start. Mooie serie.

Anoniem: 551631

Gezien de reactie's in dit draadje kijk ik toch enorm anders tegen seizoen 2 aan dan de rest hier.

Ik ben niet zo'n enorme scyfy fan, starwars en de nieuwe startrek films prima.
Maar al die rommel die gemaakt word voor op het syfy channel trek ik normaal niet zo.

Met uitzondering van deze serie, ik vond seizoen echt magnifiek, en het had een soort sprookjes effect waar ik mijzelf helemaal in verloor.
Zo anders is voor mij seizoen 2, verhaallijnen zijn minder diepgaand naar mijn idee, het acteerwerk is gigantisch achteruit gegaan of gewoon fout getimed. en wat mij enorm opvalt is dat alle animatie's ontzettend in kwaliteit teruggegaan zijn zowel grafisch als "camera werk".

Ik wil zeker nog wel weten hoe het geheel aan het einde zal aflopen en dus seizoen 3 ook nog wel kijken.
Maar ik heb na seizoen 2 niet meer zo'n leeg gevoel wat je soms wel een hebt als je een goede film of serie hebt afgesloten.

Ben ik hierin de enige?

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Anoniem: 551631 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 00:02:
Gezien de reactie's in dit draadje kijk ik toch enorm anders tegen seizoen 2 aan dan de rest hier.

Ik ben niet zo'n enorme scyfy fan, starwars en de nieuwe startrek films prima.
Maar al die rommel die gemaakt word voor op het syfy channel trek ik normaal niet zo.

Met uitzondering van deze serie, ik vond seizoen echt magnifiek, en het had een soort sprookjes effect waar ik mijzelf helemaal in verloor.
Zo anders is voor mij seizoen 2, verhaallijnen zijn minder diepgaand naar mijn idee, het acteerwerk is gigantisch achteruit gegaan of gewoon fout getimed. en wat mij enorm opvalt is dat alle animatie's ontzettend in kwaliteit teruggegaan zijn zowel grafisch als "camera werk".

Ik wil zeker nog wel weten hoe het geheel aan het einde zal aflopen en dus seizoen 3 ook nog wel kijken.
Maar ik heb na seizoen 2 niet meer zo'n leeg gevoel wat je soms wel een hebt als je een goede film of serie hebt afgesloten.

Ben ik hierin de enige?
boeken lezen ;)

• EdwardK123
Vorig jaar alle boeken (in de main serie) gelezen, en ik vind de serie echt geestdodend saai.

Het enige wat de serie redt, zijn de acteerprestaties van Thomas Jane, maar sjonge jonge, er zit nauwelijks ook maar enige spanning/serieusheid in. Waar ik de boeken in zeer rap tempo heb uitgelezen, val ik bij de serie echt in slaap. Boek 3 is mijn favoriet dus ik zal het ook zeker nog wel volgen, maar wát een tergende zit gaat dit nog worden, zeg.

• Anoniem: 181786
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb de boeken nooit gelezen, maar inmiddels seizoen 1 en 2 wel gekeken. Seizoen 1 vond ik beter qua verhaal. Seizoen 2 vind ik zeker niet slecht.

Zal de boeken eens op de e-reader zetten, als de serie al zo goed te pruimen is beloofd dat nog wat zo te horen.

• Lagune

Lagune

Its time for warp

kapitein van de arboghast & de earth spy van s1 gespot in Star Trek discovery :)

• D-Three
Nog 6 weekjes...

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:53

superwashandje

grofheid alom

cool, is er ook iets bekend over het verloop van de serie? ik ben na seizoen 1 gestopt omdat ik niet telkens een week kan wachten :P komen er nog meer seizoenen? of kan ik weer beginnen met kijken.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Lagune

Lagune

Its time for warp

de tv serie zit ongeveer op de helft van boek 2 nu, en boek 7 is 'net' uit (gaat nog tot 9, huidige planning)

AFAIK is season4 nog niet announced/besteld

[Voor 17% gewijzigd door Lagune op 01-03-2018 10:19]

• JK
  • Laatst online: 22-01 16:25
Komt S3 ook direct op Netflix? Of is het dan weer wachten? Ik heb S1 en S2 in een ruk uitgekeken. Eindelijk een fijne geloofwaardige scifi-serie. De kijkcijfers zijn meestal niet zo best omdat niet veel mensen van scifi houden, Beetje angstig dat het wellicht te vroegtijdig stopt. Als dat gebeurt, dan maar boeken lezen... :)

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:07
Het heeft heel lang geduurd voordat S2 op Netflix kwam, dus ik vermoed dat S3 nog lang op zich laat wachten.

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-01 16:53
Ik vermoed dat het eind november of december op Netflix zal staan. Dan is de buzz over het seizoen al lang afgelopen, maar ben blij dat het er toch op zal komen.

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:32
Lagune schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:18:
de tv serie zit ongeveer op de helft van boek 2 nu, en boek 7 is 'net' uit (gaat nog tot 9, huidige planning)

AFAIK is season4 nog niet announced/besteld
Ah goed om te weten. Ben net met boek 4 bezig (Cibola Burn).
Als ze de serie blijven voeden met materiaal van de boeken dan zal dit zeker een interessante Sci-Fi-serie blijven.

Gaan we in dit seizoen al delen van boek 3 zien? (trailer bewust nog niet gekeken)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%

• D-Three
Om eerlijk te zijn vrees ik wel een beetje voor het voortbestaan van de serie. Er is niet echt een hype ron en de kijkcijfers (op SyFy dan) waren voor seizoen 2 al een pak minder dan voor seizoen 3. Maar fingers crossed ;)

[Voor 5% gewijzigd door D-Three op 03-03-2018 00:53]

• algalid
Syfy heeft niet zoveel kijkers maar blijkbaar scoort The Expanse nog niet zo slecht (relatief gezien dan). Als we cijfers hebben van 3 afleveringen in seizoen 3 kunnen we zien of het goed loopt (onder de 300.000 is wss een cancel).

De reddit van Expanse heeft wel veel leden, dus mss dat het via Netflix toch veel kijkers oplevert?

• LA-384
Joarie schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:08:
Gaan we in dit seizoen al delen van boek 3 zien? (trailer bewust nog niet gekeken)
De trailer verklapt eigenlijk niets. Volgens mij is het ook allemaal beeldmateriaal van seizoen 2, met als mogelijke uitzondering de laatste halve seconde.

• enchion
  • Niet online
Jippie 11 Apr. 2018 begint het weer.

Zat al een tijdje met veel ongeduld te wachten.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik hoop dat het ook meteen op NF komt. Anders bij deze doelgroep te veel kans dat "iedereen" het gaat leechen - en dus niet gaat meetellen voor de beslissing om door te gaan met produceren vd serie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• D-Three
algalid schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 01:18:
Syfy heeft niet zoveel kijkers maar blijkbaar scoort The Expanse nog niet zo slecht (relatief gezien dan). Als we cijfers hebben van 3 afleveringen in seizoen 3 kunnen we zien of het goed loopt (onder de 300.000 is wss een cancel).

De reddit van Expanse heeft wel veel leden, dus mss dat het via Netflix toch veel kijkers oplevert?
Die cijfers had ik ook gezien en -20% vond ik niet echt hoopgevend.
Maar misschien scoort het wel goed op Netflix?

Persoonlijk had ik telkens wat moeite met de eerste twee afleveringen van ieder seizoen. Het duurde even voor ik er weer in zat. Als er nog meer kijkers zijn die dit gevoel hebben, zijn er ongetwijfeld ook die afhaken. Ik hoop echter dat de serie nog een tijd mee gaat, het is één van de weinig goede sf series op dit moment.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• algalid
Ik denk dat we in mei uitsluitsel kunnen krijgen als ze het patroon van de vorige jaren aanhouden om al snel een nieuw seizoen aan te kondigen.

Ondertussen is een nieuwe teaser uit (met nieuwe beelden ipv een look back):

[Voor 7% gewijzigd door algalid op 03-03-2018 13:23]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• algalid
Ondertussen is er een full trailer uit:

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:48
algalid schreef op zondag 11 maart 2018 @ 11:26:
Ondertussen is er een full trailer uit:

[video]
Trailer ziet er goed uit.
Ik moet wel voordat S3 begint even wat opfrissen, ergens een samenvatting van S1 en S2 zoeken dan maar.

• algalid
Er is een first look uit van ongeveer 3 minuten, zit wel vol spoilers. Het CGI budget is goed opgeschroefd, dus voor de fans wordt het smullen!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

bijna 11 april, season 3 !!!

en boek 8 is announced (4 dec), 608 blz

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:49

Spooksel

Spooksel!

Suuuuweeeeeeeeeeeeeet... Ik heb boek7 expres nog niet gelezen, bewaar hem tot ik komende maand met vakantie ga. Heerlijk aan de rand van het zwembad, biertje, boekje... yaaay :D

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01 23:32

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hier onlangs aan begonnen op Netflix, nu bij S1E10. Best interessante serie maar ook wel erg irritante personages er tussen. Iig nog steeds boeiend :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• D-Three
Angeloonie schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:39:
Hier onlangs aan begonnen op Netflix, nu bij S1E10. Best interessante serie maar ook wel erg irritante personages er tussen. Iig nog steeds boeiend :)
Wie vind je irritant? :)

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01 23:32

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Chrisjen Avasarala, James Holden, Amos Burton, Sadavir Errinwright :P

Gewoon slecht acteerwerk dat mij irriteert. Wel jammer dat Paulo Costanzo er al uit is -O-

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• LA-384
Ik heb eerst de serie gezien, dus nu ik de boeken lees, zie ik vooral de acteurs uit de serie voor me. Maar waar ik wel wat moeite mee heb, is dat de serie de boeken niet 1 op 1 volgt. In sommige gevallen wijkt het zo sterk af, dat een heel personage een andere persoonlijkheid lijkt te hebben, meestal in negatieve zin.

Ik kijk de serie graag voor de visuals, maar het is gewoon jammer dat het de boeken niet volledig eer aan doet. Het eerste seizoen vond ik overigens ook veel sterker dan het tweede. Daar leek veel minder tijd te worden besteedt aan karakterontwikkeling. Ook was het eerste seizoen lekker traag, daar hou ik soms wel van.

Ik weet zelf nog niet of ik seizoen 3 wekelijks ga kijken of later, als ik boek 3 uit heb, alles achter elkaar.

Ik heb zelf een beetje een zwak voor de actrice Shohreh Aghdashloo (vind haar zelfs een beetje sexy met die stem :$) maar ik moet angeloonie gelijk geven dat ze hier soms wel tenenkrommend presteert. In mijn ogen kan ze niet imponerend overkomen.

[Voor 14% gewijzigd door LA-384 op 04-04-2018 20:43]

• D-Three
Ja, dat laatste valt mij ook op. Terwijl het een eigenlijk keiharde tante moet zijn (denk ik toch)?

[Voor 33% gewijzigd door D-Three op 04-04-2018 22:53]

• Lagune

Lagune

Its time for warp

wat mij een beetje stoort is dingen die compleet veranderd worden, praxidike die bijv opeens naar tycho station gaat terwijl ie in de boeken gewoon op ganymede zit

zware shag lady (chrisjen) is stuk verbeterd in season2, hopelijk in s3 helemaal gelijk met de boeken

“That man’s asshole must be tight enough right now to bend space.”

• enchion
  • Niet online
It`s Baaaaack :)

Maar 45 minuten maar zo geweldig goed, ik zit er alweer 500% in, heerlijk.

• Raymond
Cool.

Is het ook al op netflix?
Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee