Agreed. Top epIJzerlijm schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:23:
Ep 4 was een van de beste afleveringen ooit, niet alleen van deze serie maar van sci fi series in het geheel.
DUGG
Agreed. Top epIJzerlijm schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:23:
Ep 4 was een van de beste afleveringen ooit, niet alleen van deze serie maar van sci fi series in het geheel.
DUGG
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Zoals eerder al aangegeven is, voor emo en drama zet ik wel een soap op. En het gaat helemaal niet om het feit dat Naomi een vrouw is. Bij een man had ik hetzelfde gevonden. Drummer en Bobbie vind ik bijvoorbeeld echt goed. Maar ook die priesteres in S03 (weet even haar naam niet) vond ik een prima rol vervullen.ehtweak schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:54:
Ik vind/vond The Expanse, naast het hele Star Trek gebeuren, ook een prima te kijken SF serie.
Maar wel weer opmerkelijk dat 'emotionele' vrouwspersonen behoorlijk wat commentaar krijgen.
Net zoals de reacties op de tranen biggelende 'Michael' in ST Discovery.![]()
Wat is dat toch? Mag dat niet? Vinden de kijkers (hoofdzakelijk mannen?) dat niet cool ofzo? Of is het een poging van de makers om een meer gemêleerd publiek te trekken?
Ben gewoon benieuwd...
Tja, Sci-Fi series zijn niet meer zo ''hot'' tegenwoordig, wij hebben geluk dat Amazon het stokje heeft overgenomen, heel veel sci-fi shows worden tegenwoordig gecancelled. Verder is het één van de beste Sci-Fi series die ik ken ( toegegeven : ik heb Battlestar Galatica nooit gekeken).chielsen schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 00:21:
Bizar wel dat deze serie nog zo weinig aandacht krijgt en zelfs gecanceld was.
[ Voor 5% gewijzigd door PEBKAC op 29-12-2020 14:20 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Misschien dat ik dan de boeken nog wel eens lees. Alhoewel ik het daar tegenwoordig lastig mee heb. Vroeger kon ik een boek bijna in 1 keer uitlezen, nu doe ik daar heel erg lang over. Zo ben ik een paar maanden geleden weer eens begonnen aan Dune die ik wou uit hebben voor de film uitkwam. Nou ja, het boek is niet uit en de film ook nietVerwijderd schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:48:
In de eerste paar boeken is uitvoerig de oorsprong van Amos besproken ja.
Vind je? Wat speculaties en zo maar zo heel erg veel weten we toch niet van Amos? Of ik ben veel vergeten, kan ook. Niet dat ik zijn hele leven wil wetenPostius schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:24:
In de serie ook wel vaak genoeg aan bod gekomen.
Voor zover ik weet, zijn de makers dezelfde gebleven hoor. Prime maakt de serie niet.Tot nu toe is seizoen 5 wel leuk, niet spectatulair meer gewoon leuk om te kijken.
De magie van S1 tm 3 is er uit en die gaat ook niet meer terug komen wat ik toch een beetje jammer vindt. Je merkt gewoone rg goed dat de show is overgenomen helaas.
Daar verschillen we dan van smaakTot nu toe is het wel spannend, maar ik begin alweer genoeg van het gejank van fillip en naomi te krijgen. Is gewoon niet zo interesant. Ook the expanse begint nu wel erg veel op gtst in space te lijken, ipv sci-fi.
Wat background story kan geen kwaad tochHet kijkt nog lekker weg maar ik hoop wel dat de serie weer wat kwaliteit weet terug te pakken tov de eerste drie seizoenen. Het is gewoon op een hele hoop vlakken net allemaal wat minder, ook qua stijl, cinematografie etc etc het is allemaal wat minder helaas.
Nu hebben we een leuke serie in space, die zich teveel op individuen en hun emoties begint te focussen die niet zo relevant zijn. Als ze na seizoen 6 ophouden met te expanse zou ik het niet zo erg vinden denk ik. We hebben de magische eerste drie nog.
De boeken ken ik niet maar we zijn inderdaad al enkele kleurrijke figuren kwijtSpooksel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:43:
Arme FredDat was nogal een afwijking van het boek, ik vraag me af waarom ze dat gedaan hebben.
[ Voor 28% gewijzigd door D-Three op 03-01-2021 15:20 ]
[ Voor 31% gewijzigd door D-Three op 10-01-2021 01:22 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Oh the drinker.....nee ik ben niet racistisch enkele van mijn beste vrienden.....
[ Voor 10% gewijzigd door Postius op 13-01-2021 21:46 ]
Hij overdrijft nogal, ik hoop dat je dat niet serieus neemt. Hij doet ook nogal harde uitspraken over schotland, schotten of zijn eigen dorp/stad, maar dat is allemaal ballast. De kern van zijn betoog slaat meestal wel ergens op, al is het lastig dat het bij hem altijd zwart/wit is. Ben het overigens lang niet altijd met hem eens.Postius schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:19:
[...]
Oh the drinker.....nee ik ben niet racistisch enkele van mijn beste vrienden.....
Hij heeft vaak wel een punt jammer dat hij het niet kan laten om continue zijn vrouwenhaat etc door te laten schijnen. Als ie normaler kon doen ipv alt rechts dan zou het een goed kanaal zijn. Nu is het de zoveelste alt right azijnzeiker die het wat beter weet te verbergen.
Dat gezegd te hebben zijn recommends zijn vaak goede films al erg voorspelbaar voor iemand met die inslag.
Ik geloof dat ja binnen zes of zeven seconden dood bent in het vacuüm van de ruimte. Je ogen bevriezen volgens mij al rond de 1-2 seconden. Vervolgens klappen je longen ook. Je ziet het de laatste tijd wel meer in van die hele slechte films(star wars) dat ze door ruimte kunnen zwevenehtweak schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:15:
Zojuist aflevering 7 gekeken.
Maar dit moet toch voer voor alle emo-azijndrinkers zijn.![]()
Ik heb het getimed, zowat een half uur lang, alleen maar tranen en vochtige ogen van Naomi.
Mij maakt het niet uit. Maar diskwalificeerd dit nou ook The Expanse als serieuze SF serie?![]()
En, op het laatste moment, ff een tripje in space en dan niet bevriezen en permanente schade oplopen?
https://www.scientificame...ace-unprotected-possible/
Vacuums are indeed lethal: Under extremely low pressure air trapped in the lungs expands, tearing the tender gas-exchange tissues. This is especially grave if you are holding your breath or inhaling deeply when the pressure drops. Water in the soft tissues of your body vaporizes, causing gross swelling, though the tight seal of your skin would prevent you from actually bursting apart. Your eyes, likewise, would refrain from exploding, but continued escape of gas and water vapor leads to rapid cooling of the mouth and airways.
Water and dissolved gas in the blood forms bubbles in the major veins, which travel throughout the circulatory system and block blood flow. After about one minute circulation effectively stops. The lack of oxygen to the brain renders you unconscious in less than 15 seconds, eventually killing you. "When the pressure gets very low there is just not enough oxygen.
Onwaarschijnlijk dat je daar levend/ongedeerd uit komt...
Verwijderd
Dat denk ik ook iedere keer als dat gebeurt. En aangezien ze dat nu gebruiken iedere keer als je naar een ship/crew wisselt is dat nogal eens..Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:52:
Misschien dat Wim Hof het overleeft?
Sowieso er is geen geluid ook in de ruimte, maar bij elke scene met een schip hoor je de aandrijving.
[ Voor 9% gewijzigd door Jogai op 13-01-2021 17:16 ]
[ Voor 95% gewijzigd door ehtweak op 13-01-2021 21:33 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Postius op 14-01-2021 10:43 ]
Verwijderd
Even blijven hangen tot het seizoen hiernaMuVo schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:12:
Vind het erg jammer dat ze weinig met de ringen doen. Hoopte meer op een Stargate gevoel, meer avontuur en meer actie in de ruimte. Seizoen 4 was leuk qua ontdekken, maar de te lange drama op de planeet zelf vond ik niet nodig.
Seizoen 5 vind ik tot nu toe beter als seizoen 4, maar ik mis het avontuur gedeelte. Het inzoomen op de karakters is leuk gedaan maar gaat niet zo diep, voor sommige karakters is het een beetje te lang.
[ Voor 20% gewijzigd door MrFl0ppY op 14-01-2021 12:17 ]
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
[ Voor 9% gewijzigd door Jogai op 14-01-2021 23:11 ]
Ach er lag vast een reserve core in de kattebaksegil schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:45:
Zeg, die Razorback dumpte toch z'n core 2 afleveringen geleden, om zo de inkomende raket af te weren? Hoe kan het dan dat het schip nu weer op volle snelheid doorvliegt? Ding heeft toch geen aandrijving meer?
Dat noem ik anders geen klein dingetje... in Star trek willen ze soms ook wel creatief zijn, maar ik heb nog niet meegemaakt dat de warpengines offline gingen en in de volgende scene Enterprise accelereerde naar warp 9 alsof er niets gebeurd wasMutatie schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:49:
[...]
Ach er lag vast een reserve core in de kattebak![]()
Kleine dingen heb je toch, maar het blijft een heerlijke serie
Heb even zitten googlensegil schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:36:
[...]
Dat noem ik anders geen klein dingetje... in Star trek willen ze soms ook wel creatief zijn, maar ik heb nog niet meegemaakt dat de warpengines offline gingen en in de volgende scene Enterprise accelereerde naar warp 9 alsof er niets gebeurd was
[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 16-01-2021 20:14 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 16-01-2021 23:25 ]
Ja ikzit bijna op het punt dat ik Seizoen 1-3 los ga zien van de rest. Het verschil in alles is zo groot. Seizoen 4 en 5 zijn gewoon een beetje ruk.Jazco2nd schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:24:
Ik vind het ontzettend jammer dat de makers van de serie deze verhalen voor S4 en S5 hebben gekozen. Seizoen 1-3 was een roller coaster. Nu zit je op een slome veerpont die maar nooit de haven kan vinden.
Maar goed dan kies je deze verhalen en doe je het zo.
S5-E7 is de eerste waar ik serieus flink heb doorgespoeld. Het was wéér een aflevering met erg veel herhaling, zelfde drama van Naomi. Hoe hard kan je dat uitmelken zeg. De vertraging die hiervoor wordt gebruikt, de tijd die ze nemen om de drama om te zetten in events/acties.. is niet normaal.
Het script was ook echt van een B film op sommige momenten, vooral de conversaties tussen Holden en zijn oude crew. Waardeloos..
Ik was zoo enthousiast over The Expanse vooral omdat het redelijk realistisch bleef met de natuurwetten. Maar al dat geluid in de ruimte valt steeds meer op. En de spacewalk..
Als ze de airlock openden in het vorige seizoen was die persoon haast onmiddellijk dood. Nu dit.
Ik ken de boeken niet dus geen idee hoe dit drama zich verhoud hierin, maar ik vond het drama ook overdone, zowel qua tijdbesteding als insteek. Ik moet ook zeggen dat ik zeker bij SF veel meer geïnteresseerd ben in sociale en politieke ontwikkelingen dan in persoonlijk drama. D.w.z. het grote plaatje i.p.v. detail niveau.Jazco2nd schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:24:
Maar goed dan kies je deze verhalen en doe je het zo.
S5-E7 is de eerste waar ik serieus flink heb doorgespoeld. Het was wéér een aflevering met erg veel herhaling, zelfde drama van Naomi. Hoe hard kan je dat uitmelken zeg. De vertraging die hiervoor wordt gebruikt, de tijd die ze nemen om de drama om te zetten in events/acties.. is niet normaal.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Ik ken de boeken ook nietdefiant schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:33:
[...]
Ik ken de boeken niet dus geen idee hoe dit drama zich verhoud hierin, maar ik vond het drama ook overdone, zowel qua tijdbesteding als insteek. Ik moet ook zeggen dat ik zeker bij SF veel meer geïnteresseerd ben in sociale en politieke ontwikkelingen dan in persoonlijk drama. D.w.z. het grote plaatje i.p.v. detail niveau.
Zulke dingen gebeuren vaker. Filip's 'kamer' bijvoorbeeld is ook niet heel 'variable-g's-proof'. Terwijl dat in het boek best een speerpunt is (zeker voor belters).ErikT738 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:51:
...
Het grootste probleem van de aflevering vond ik Bobbie die nonchalant een kogel op de grond gooit in een ruimteschip. Nee dat gaat goed aflopen de volgende keer dat je high-g manoeuvres gaat maken.
Het boek was ook meer gericht op de personages en hun relaties Maar het nam nog wel meer de tijd voor het gezichtspunt op aarde en opbouw naar het volgende boek. In dat opzicht vind ik de show idd maar een slap aftreksel. De opbouw naar volgende seizoen zal nog wel komen, dus dat maakt de laatste aflevering(en) misschien nog wat interessanter.defiant schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:33:
[...]
Ik ken de boeken niet dus geen idee hoe dit drama zich verhoud hierin, maar ik vond het drama ook overdone, zowel qua tijdbesteding als insteek. Ik moet ook zeggen dat ik zeker bij SF veel meer geïnteresseerd ben in sociale en politieke ontwikkelingen dan in persoonlijk drama. D.w.z. het grote plaatje i.p.v. detail niveau.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik ben halverwege seizoen 2 en het is echt een toffe serie inderdaadDr. Strangelove schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:47:
Ben net begonnen met kijken, halverwege seizoen 2. Heerlijke serie is dit zeg; beetje Mass Effect meets Game of Thrones in het eerste seizoen maar het begint in seizoen 2 toch echt wel zijn eigen flavor te krijgen. Genieten.
Ik blijf echter weg uit dit topic voorlopig, teveel spoilers
Flashbacks naar de eerste seizoenen. Langzame opbouw, ik hoop op een of andere knaller laterehtweak schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:48:
Nou, net aflevering 8 gezien.![]()
poeh... dat schiet niet op zeg... moet dat nou 53 minuten duren?
Jammer hoor; dit had veel vlotter gekund.
Dat gebulder van die engines viel me idd ook op. Wat ik wel mooi vond was hoe Naomi haar helm tegen de wand drukte en daarmee het geluid van de recorder kon horen die in de andere ruimte lag.Jazco2nd schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:24:
Ik was zoo enthousiast over The Expanse vooral omdat het redelijk realistisch bleef met de natuurwetten. Maar al dat geluid in de ruimte valt steeds meer op. En de spacewalk..
Als ze de airlock openden in het vorige seizoen was die persoon haast onmiddellijk dood. Nu dit.
https://www.uh.edu/engines/epi2691.htmThe vapor pressure of water at body temperature is about one 16th of atmospheric pressure. Below this pressure, which you find above an altitude of about 63,000 ft, body fluids begin to boil away. Moist surfaces experience this immediately, such as the eye, mouth and throat, and airways. Deeper inside, body water in low pressure areas also turns to its gas phase, water vapor. This occurs rapidly in the lung and beneath the skin. Bubbles of water vapor also form in venous blood; these essentially vapor lock the circulation. We call the syndrome associated with the formation of water vapor bubbles in the body at vacuum ebullism. But there is a little more to it.
Because the lungs communicate freely with the outside, a sudden pressure drop causes the air in the lungs to rapidly expand, seeking an outlet. Keeping an open airway ensures that the air rushes outward, better than the alternative of trying to hold it in and causing a traumatic rupture of the lung. But of course respiration is no longer possible. With no circulation and no air to provide oxygen anyway, about 12 seconds of useful consciousness is available.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Hopelijk Naomi en Marcos die worden opgeblazen.Mutatie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:17:
[...]
Flashbacks naar de eerste seizoenen. Langzame opbouw, ik hoop op een of andere knaller later
Verwijderd
Haha eens hoor. Heb zelf ook niet veel met Naomi, al speelt ze de rol wel goed imoVerwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:14:
[...]
Hopelijk Naomi en Marcos die worden opgeblazen.
Morse code, S.O.S. Dat is wat ze doetErikT738 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:39:
Heb ik nou zitten slapen deze aflevering of zijn Naomi's acties een beetje lastig te volgen. Ik begrijp dat ze die noodoproep heeft gemanipuleerd, maar heeft ze ook de bommen onschadelijk gemaakt? De boodschap zegt nu dat ze "in control" is maar volgens mij valt dat in de praktijk vies tegen.
Wel goed hoe ze lieten zien hoe erg ze er eigenlijk aan toe is na haar sprong.
Kijk naar het grotere doel. Als er iemand in de buurt komt van het schip gaat het mis. Niemand moet haar komen opzoeken. Het bericht laat weten dat ze OK is, en dat ze geen hulp nodig heeft.ErikT738 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:39:
Heb ik nou zitten slapen deze aflevering of zijn Naomi's acties een beetje lastig te volgen. Ik begrijp dat ze die noodoproep heeft gemanipuleerd, maar heeft ze ook de bommen onschadelijk gemaakt? De boodschap zegt nu dat ze "in control" is maar volgens mij valt dat in de praktijk vies tegen.
Wel goed hoe ze lieten zien hoe erg ze er eigenlijk aan toe is na haar sprong.
You can't be happy all the time, they will come and break your legs!
Maar dit houdt de rest van haar crew natuurlijk niet tegen. Het enige echte effect is dat ze de mensen die weten van het plan om het schip op te blazen heeft laten weten dat er iemand aan boord is. Nu weet Drummer toevallig hoe de vork in de steel zit en zou zij haar mogelijk kunnen redden, maar dat kan Naomi niet weten.EJonk schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:15:
[...]
Kijk naar het grotere doel. Als er iemand in de buurt komt van het schip gaat het mis. Niemand moet haar komen opzoeken. Het bericht laat weten dat ze OK is, en dat ze geen hulp nodig heeft.
De werkelijkheid is natuurlijk anders, maar ze wil niemand anders betrekken in deze situatie.
Ben het verder mee eens dat het wel heel langzaam gaat dit seizoen, maar gezien met de opbouw van het verleden hoop ik nog op 2 super spannende afleveringen. Of misschien een seizoen 6 waarbij elke aflevering zo is.
Ik hoorde er niet direct morsecode in terug komen, maar dat kan aan mij liggen. Dit neemt natuurlijk niet weg dat een SOS er alsnog voor zorgt dat iemand haar komt redden en beide schepen ontploffen.Postius schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:08:
[...]
Morse code, S.O.S. Dat is wat ze doet
Voor de rest ruk aflevering.
Verwijderd
Plausibele verklaring.EJonk schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:15:
[...]
Kijk naar het grotere doel. Als er iemand in de buurt komt van het schip gaat het mis. Niemand moet haar komen opzoeken. Het bericht laat weten dat ze OK is, en dat ze geen hulp nodig heeft.
Kijk, en hier hoop ik dus op. Dat ze met z'n alle daar op afkomen. Het liefste nog in de buurt van de ring, of zelfs daarin.ErikT738 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:23:
[...]
[...]
Ik hoorde er niet direct morsecode in terug komen, maar dat kan aan mij liggen. Dit neemt natuurlijk niet weg dat een SOS er alsnog voor zorgt dat iemand haar komt redden en beide schepen ontploffen.
You can't be happy all the time, they will come and break your legs!
Nee, de ringen waren de vonk die het deed ontploffen.EJonk schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:13:
maar deze hele 'oorlog' is begonnen ivm eigenaarschap. Ik wil gewoon af en toe een herinnering waarom er gevochten wordt.
Ze doet geen SOS. Ze stuurt juist een bericht dat ze in control is, zodat niemand haar komt redden en met haar mee ontploft.Postius schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:08:
[...]
Morse code, S.O.S. Dat is wat ze doet
Voor de rest ruk aflevering.
Dat was onze andere uitleg, ik had morse code wat creatiever gevonden persoonlijk dus daar hopen we nog op (wie weet wordt seizoen 5 nog wat maar ik krijg er een heel hard hoofd in).Spookelo schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:39:
[...]
Ze doet geen SOS. Ze stuurt juist een bericht dat ze in control is, zodat niemand haar komt redden en met haar mee ontploft.
Als ik me niet vergis, was het laatste beeld van Drummer dat ze zich een stuk in de kraag had gezopen? Dus ze weet (voorlopig nog) niet dat het bericht is gewijzigd. Die fles whiskey had ze trouwens van Ashford gekregen, wat zou het willen zeggen dat ze er nu van drinkt? Dat ze het heeft op gegeven? Ik had verwacht/gehoopt dat Drummer haar geduld ging verliezen en die vrouw (ik weet de naam niet meer) van de Free Navy om ging leggen. Maar dat uiteraard dan ook weer zijn consequenties gehad. Het lijkt er eerder op dat Drummer haar crew en schip aan het verliezen is.ErikT738 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:23:
[...]
Maar dit houdt de rest van haar crew natuurlijk niet tegen. Het enige echte effect is dat ze de mensen die weten van het plan om het schip op te blazen heeft laten weten dat er iemand aan boord is. Nu weet Drummer toevallig hoe de vork in de steel zit en zou zij haar mogelijk kunnen redden, maar dat kan Naomi niet weten.
Discovery? Daarvan kan de gemiddelde aflevering nog niet tippen aan de slechtste van The Expanse.Postius schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:32:
The expanse begint een beetje hoog discovery gehalte te krijgen. Je krijgt ook niks van de grote lijnen mee, het is allemaal niks zeggend onzinnig en niet relevant persoonlijk drama
Goed verwoord! Maar het is gewoon zo dat het niet echt voelt alsof er oorlog is... Ik snap het wel, de Aarde is bij verrassing gepakt, nu likken ze hun wonden en proberen ze zich terug te organiseren. Dit is eigenlijk ook wel de kracht van de The Expanse, het is meer verhaal gedreven en niet actie gedreven. Maar toch heb ik het gevoel dat ze er de laatste 2 seizoen niet echt in slagen iets mee te geven over het grotere geheel. Zo kan ik mij nog altijd geen beeld vormen van hoe erg de Aarde er in zijn geheel aan toe is.Raymond schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:02:
[...]
Nee, de ringen waren de vonk die het deed ontploffen.
Maar de reden is dat de "belters" generaties lang zijn uitgebuit als tweederangsburgers. En uiteraard is er het conflict tussen aarde en mars.
En wat die ringen hebben gedaan, is ervoor zorgen dat alle recente geschiedenis irrelevant wordt. Want waarom Mars terraformen, of asteroides gaan gebruiken om voedsel te verbouwen, als je opeens 1100 werelden op vliegafstand hebt.
En dat is dubbel pech voor de belters, want die worden in 1x overbodig. Maar tegelijkertijd hebben die er niks aan, want ze kunnen niet leven op een planeet.
Daarom is er oorlog.
[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 25-01-2021 23:32 ]
Verwijderd
Je was nog niet helemaal klaar met schrijD-Three schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:09:
[...]
Als ik me niet vergis, was het laatste beeld van Drummer dat ze zich een stuk in de kraag had gezopen? Dus ze weet (voorlopig nog) niet dat het bericht is gewijzigd. Die fles whiskey had ze trouwens van Ashford gekregen, wat zou het willen zeggen dat ze er nu van drinkt? Dat ze het heeft op gegeven? Ik had eigenlijk verwacht/gehoopt dat Drummer ei
Drummer is inderdaad nog niet zo ver, maar zij is de enige die de kennis en de wil heeft om Naomi te helpen, zodra ze van haar crew verneemt dat de boodschap is aangepast. De drank geeft haar misschien juist de "liquid courage" die ze nodig heeft om die Free Navy vrouw te spacen en een reddingsmissie te ondernemen. Dit kost haar waarschijnlijk wel haar kleine vloot inderdaad. Ik gok dat ze alléén of met een skeleton crew op Ashford's schip achterblijft.D-Three schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:09:
[...]
Als ik me niet vergis, was het laatste beeld van Drummer dat ze zich een stuk in de kraag had gezopen? Dus ze weet (voorlopig nog) niet dat het bericht is gewijzigd. Die fles whiskey had ze trouwens van Ashford gekregen, wat zou het willen zeggen dat ze er nu van drinkt? Dat ze het heeft op gegeven? Ik had verwacht/gehoopt dat Drummer haar geduld ging verliezen en die vrouw (ik weet de naam niet meer) van de Free Navy om ging leggen. Maar dat uiteraard dan ook weer zijn consequenties gehad. Het lijkt er eerder op dat Drummer haar crew en schip aan het verliezen is.
[ Voor 29% gewijzigd door ehtweak op 27-01-2021 10:45 ]
Ik vrees zelfs iets té veel om het lekker kijkbaar te krijgen. Maar goed, ik ben dus ook wel heel benieuwd. Lijkt er wel op dat Amos dus weer bij Avasarala aankomt, beloofd weer leuke tv te worden, want die twee hebben dit seizoen toch recht gehouden.ehtweak schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:42:
Aflevering 9 Winnipesaukee. Wel iets meer actie i.t.t. aflevering 8.![]()
Maar dan nog, het kan wel allemaal ietsje vlotter gaan zeg...
En dit is dan al de laatste aflevering voor de finale van dit seizoen. Nou dan moet er nog heel wat gebeuren.
[ Voor 32% gewijzigd door Postius op 28-01-2021 12:45 ]
Heel eerlijk, ik zou na Seizoen 3 even wachten. Het verschil in kwaliteit tussen S1/3 en 4 & 5 is echt heel groot.Dr. Strangelove schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:43:
Gisteren veel te laat gemaakt door S2 uit te bingen. Enorm goed zeg, goed gebruik gemaakt van het groundwork van S1 en goede plot twists. Errinwright en Gunny zijn mijn favoriete karakters van dit seizoen omdat ze me qua development zo verrasten.
Vanavond S3
Heel eerlijk, het was altijd al een shitshowPostius schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:43:
[...]
Heel eerlijk, ik zou na Seizoen 3 even wachten. Het verschil in kwaliteit tussen S1/3 en 4 & 5 is echt heel groot.
De implicaties die de ring met zich meebrengt gebruiken ze juist best goed dit seizoen naar mijn idee. Inaros kan alleen maar aan zijn Martian wapentuig komen omdat de droom van Mars en duigen is gevallen en de hele planeet leegloopt. Ook is het voor Belters denk makkelijker om een aanval op de aarde goed te praten als dat niet de enige leefbare planeet (en bron van "live soil") in het universum is. Al met al laat dit seizoen vooral steken vallen op de uitvoering, en niet zo zeer op de achterliggende plotlijn.Jogai schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:28:
[...]
Heel eerlijk, het was altijd al een shitshow![]()
Ik blijf me verbazen hoeveel mensen positief schrijven over de show, maar de kijkcijfers lopen al terug vanaf S1: Wikipedia: The Expanse (TV series)
Probleem zit hem hierin volgens mij:
[Afbeelding]
De boeken leunen erg op de gedachten van de personages, zeker hoe verder het verhaal zich ontwikkelt. Dat is vrij lastig over te brengen naar het scherm. Daarbij een relatief klein budget dus de kwaliteit van acteurs en schrijvers is niet bijzonder hoog. Dat alles bij elkaar genomen is het resultaat eigenlijk een meevaller. Ze houden zich vrij goed aan de boeken, misschien wel door gebrek aan creativiteit, en dat is het enige wat het nog overeind houdt.
Verwijderd
Haha grappig, ik erger mij ook enorm aan Naomi en ook aan Michael Burns, maar Expanse is verder wel leuk omdat het verhaal gelukkig meer characters heeft. Star Trek ben ik wel door die Michael mee gekapt, echt niet leuk meer.Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:42:
Nou ja, ik vind Expanse 1 van de betere SciFi series. Ik erger me niet zo aan Naomi als bijv aan Michael Burns van Star Trek Discovery, dat is pas een crybaby. Ik ben helemaal fan van Amos en Bobby.
Ook was ik onder de indruk van de oversteek en alles wat erna gebeurde en gelukkig hoefden we niet alle pogingen te zien, dat hebben ze ook mooi opgelost. Wel begin ik een beetje het gevoel te krijgen alsof ze elke voortgang over nogal wat afleveringen proberen te spreiden. Dat valt meer op omdat ik nu niet aan 1 stuk door kan kijken maar weer weekje moet wachten. Misschien deden ze dit al eerder maar viel het niet op omdat we door konden kijken.
Het viel me ook al op... Naomi ging 'ineens' nog meer Belter praten in dit seizoen. Net alsof hun accent besmettelijk is, afhankelijk van waar ze zich bevinden...Dr. Strangelove schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:11:
Ook annoying: Het Belter accent van Naomi en Ashford.
...
Euh, niet voor het een of het ander, maar een accent is wel degelijk 'besmettelijk'.ehtweak schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:49:
[...]
Het viel me ook al op... Naomi ging 'ineens' nog meer Belter praten in dit seizoen. Net alsof hun accent besmettelijk is, afhankelijk van waar ze zich bevinden...
[ Voor 11% gewijzigd door roeleboel op 02-02-2021 10:14 ]
Die vreemde structuur komt omdat het vorige boek eigenlijk nog tot halverwege het seizoen doorloopt.Dr. Strangelove schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:11:
Ok, halverwege season 3 nu, dus ik lees nog steeds niet mee maar de structuur van deze serie is wel apart, net als in season 2 eindigen een hoop verhaallijnen halverwege en dumpen we en masse een hoop karakters. Ik vond dat in season 2 wel aardig werken maar om nu in één aflevering JP Mao, Errinwright, GIlles Sorrento, Strickland en nog een paar te verliezen is wel... jarring.
Yep, Alex is er duidelijk ff uit geschreven 🤣Spooksel schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:04:
Nou, episode 10 en daarmee het seizoen zitten er weer op.
Allereerst moet ik zeggen dat, hoewel je weet dat hij eruit ligt en in S6 niet meer terug komt, de dood van Alex echt een superslecht gedaan is. Helemaal omdat de Razorback op het moment dat hij doodgaat niet eens onder high-G zit, wat de oorzaak is van een beroerte zoals Holden later uitlegt. Maargoed, Alex heeft nu dus de dood gekregen die Fred Johnson eigenlijk had moeten hebben aan het begin van S6 ergens... doh. Ook de reactie van Holden, Naomi en Amos op zijn dood daarna vind ik erg lauw eerlijk gezegd, maargoed. Het is wat het is.
Verder wel hele toffe aflevering, mooie actie en de epiloog heel goed matchend met die uit het boek, erg tof gedaan
Ik vond het niet heel goed gedaan maar ook zeker niet heel slecht. Alex en Bobbie waren beiden volgespoten met "juice" de afgelopen paar afleveringen en kennelijk kon Alex's lichaam dat niet meer aan. Het is een soort van verfrissend dat een hoofdpersoon ook "gewoon" dood kan gaan i.p.v. in een vuurgevecht of explosie of iets dergelijks.Spooksel schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:04:
Nou, episode 10 en daarmee het seizoen zitten er weer op.
Allereerst moet ik zeggen dat, hoewel je weet dat hij eruit ligt en in S6 niet meer terug komt, de dood van Alex echt een superslecht gedaan is. Helemaal omdat de Razorback op het moment dat hij doodgaat niet eens onder high-G zit, wat de oorzaak is van een beroerte zoals Holden later uitlegt. Maargoed, Alex heeft nu dus de dood gekregen die Fred Johnson eigenlijk had moeten hebben aan het begin van S6 ergens... doh. Ook de reactie van Holden, Naomi en Amos op zijn dood daarna vind ik erg lauw eerlijk gezegd, maargoed. Het is wat het is.
Verder wel hele toffe aflevering, mooie actie en de epiloog heel goed matchend met die uit het boek, erg tof gedaan
Protomolecle magie? Ik heb geen flauw idee.sig69 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:14:
Wat gebeurde er met de Barkeith nu precies op het einde eigenlijk?
[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 03-02-2021 21:59 ]
algalid schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:52:
De reacties van de andere personages zijn denk ik wel "nieuwe" scènes maar je voelt wel dat hun hart er niet echt in zit om zulke reshoots te doen met wrange nasmaak van de aantijgingen (of mss gewoon herinspreken van wat ze oorspronkelijk gezegd zouden hebben). Het is idd wat komisch hoe Amos reageert.
Op het moment dat Holden Amos spreekt is er al wel wat tijd verstreken sinds Alex z'n dood. Ik weet niet hoe lang een trip van de Belt naar Luna duurt maar volgens mij hebben we het dan over dagen of zelfs weken.segil schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:51:
De dood van Alex is zo lullig gedaan en een blammage voor het karakter. Zeker hoe daarna de anderen erop reageerden. Holden tegen Amos: sorry man, ik weet hoe close jullie waren. Amos: ja ach, kan gebeuren.
WTF is dat voor manier om een teamgenoot te eren?
The Miller Factor.sig69 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:14:
[ Voor 30% gewijzigd door enchion op 03-02-2021 22:33 ]
How do you save a random generator ?
In de boeken is het zo dat er af en toe eens een schip verdwijnt tijdens een transitie door een ring, dit verschijnsel was er in het begin nog niet maar nu er dus 1300 werelden te ontdekken zijn en er steeds meer en meer schepen door de ringen gaan begon het op te vallen dat er zo nu en dan eens eentje in rook op gaat.sig69 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:14:
[ Voor 12% gewijzigd door Spooksel op 04-02-2021 00:46 ]
Je hebt gelijk, done.Valkyre schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 00:40:
Lekker dan had je ook wel even in spoiler tags kunnen zetten. De hele clue haal je er nu uit.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Ja, maar toch. Het is niet alsof Mars ineens zonder regering of leiderschap zit. Als er tientallen oorlogsschepen vermist raken zou iemand zich toch achter de oren moeten krabben. Schepen zouden in de huidige situatie sowieso waarde voor Mars moeten houden, omdat elk schip potentieel nodig kan zijn om de ring te beveiligen en nieuwe schepen met kolonisten langs Belter piraten te loodsen.IJzerlijm schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:46:
Zoals ik het zag is de samenleving van Mars volkomen overhoop gehaald na de ontdekking van al die nieuwe werelden. Het terraformen van Mars was iets waar de hele bevolking zich voor inzette en de kern van hun bestaan. Niemand die nu leeft zou het meemaken maar het was iets waar je voor vocht en werkte zodat de toekomstige generaties die wereld konden hebben.
En nu zijn er opeens een hele berg werelden kant en klaar om je op te vestigen zonder al die moeite. Het was dus eigenlijk allemaal voor niks, waarom heb je nog zoveel schepen van de MCRN nodig om een nauwelijks bewoonbare planeet te verdedigen ? De transportschepen naar de nieuwe werelden is wat telt.
[ Voor 21% gewijzigd door Spooksel op 04-02-2021 09:29 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq