De mijne zat ruim 100 km verderop. Top bedrijf. Veld uit Beesd. Hier in de regio te duur en niet klantvriendelijk.Beekforel schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:57:
Ik heb wel voorkeur voor een lokale partij. Ik heb meerdere benaderd, 1 gaf gelijk aan te vol te zitten dus geen prijs, 1 is al 6 maanden aan het nadenken ofzo dus ook geen prijs, 1 gaf gelijk prijs (Veka) en heb ik ervaring mee: tevreden maar zeker niet euforisch. De laatste dus bij de buren geweest, kozijnen zien er goed uit en plaatsing ook. Afwerking binnenzijde vond ik niet geweldig maar dat kan een keus van de buren zijn geweest.
Blijft lastig.
de mijne is ook bewust lokaal maar geen garantie voor succes ...Beekforel schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:57:
Ik heb wel voorkeur voor een lokale partij. Ik heb meerdere benaderd, 1 gaf gelijk aan te vol te zitten dus geen prijs, 1 is al 6 maanden aan het nadenken ofzo dus ook geen prijs, 1 gaf gelijk prijs (Veka) en heb ik ervaring mee: tevreden maar zeker niet euforisch. De laatste dus bij de buren geweest, kozijnen zien er goed uit en plaatsing ook. Afwerking binnenzijde vond ik niet geweldig maar dat kan een keus van de buren zijn geweest.
Blijft lastig.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
zucht ... post in verkeerde topic
[ Voor 90% gewijzigd door Boeryepes op 18-02-2026 14:09 ]
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Het probleem is dat je dat alleen dus niet kunt weten. Het is niet iets dat je jaarlijks koopt en reviews zeggen ook niet alles.Boeryepes schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:38:
[...]
Het is al eerder voorbij gekomen - de installatie en installateur is van groot belang maar wordt vaak minder gewaardeerd in het keuzeproces. Uit eigen ervaring (sinds begin oktober en is nog niet af) ... als ik het ooit weer zou doen, dat dan de prijs en kozijntechniek minder leidend gaan zijn in de keuze die ik zou maken.
Je kan hier toch adressen vragen? Ervaringen zat hier. Zo ben ik ook aan mijn partij gekomen.MikaX schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:51:
[...]
Het probleem is dat je dat alleen dus niet kunt weten. Het is niet iets dat je jaarlijks koopt en reviews zeggen ook niet alles.
eens. En dan is er GoT :-) waarin een aantal installateurs regelmatig heel positief terugkomen zoals Veld in Beesd. Zij waren in mijn geval helaas 40% duurder en hadden geen PADK ...MikaX schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:51:
[...]
Het probleem is dat je dat alleen dus niet kunt weten. Het is niet iets dat je jaarlijks koopt en reviews zeggen ook niet alles.
Vraag de leverancier om voorbeelden van kalnten wat hij geplaatst heeft. En bel daar gewoon aan om het te vragen. Denk dat de meeste mensen best hun ervaring willen delen.MikaX schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:51:
[...]
We zijn ook bij adresjes geweest via hier en via bekenden. Er zijn alleen niet heel veel ervaringen waar je je op kunt baseren en soms is de een positief en de ander absoluut negatief.Boeryepes schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:36:
[...]
eens. En dan is er GoT :-) waarin een aantal installateurs regelmatig heel positief terugkomen zoals Veld in Beesd. Zij waren in mijn geval helaas 40% duurder en hadden geen PADK ...
Dingen niet hebben zijn we ook al een aantal keer tegenaan gelopen. Het valt mij zwaar tegen de specificaties te krijgen die ik wil. En het is al een paar keer gebeurd dat tijdens het gesprek in de showroom alles kan en als we de offerte krijgen het niet blijkt te kunnen. Dan kunnen alleen van die dikke blokscharnieren, kan een groot raam toch niet in trippel glas, of kan vleugeloverdekkend aan de binnenkant van een deur toch niet, terwijl ik er specifiek naar gevraagd heb. Heb er ook al een getroffen die voor de kozijnen 30.000 vroeg, maar voor het monteren ook nog eens datzelfde bedrag.
Gladde witte oostblok kozijnen met dubbel glas hebben ze allemaal wel, blijkbaar ben ik veeleisend, maar ik moet er wel 30+ jaar tegenaan kijken.
Dit herken ik. Vaak leveren kozijnen boeren niet wat je graag wil, bijv geen padk, andere profielen, plaatsing stomp of met stelkozijnen zonder goede kierdichting tussen spouw en stelkozijn, slordig werken mbt uithalen oude kozijnen, deuren met lelijke opbouw scharnieren, etc etc.
Allemaal redenen om zelf ergens te bestellen waar ze het wel kunnen leveren zoals jij wilt en dan zelf te plaatsenKees85 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 23:02:
Dit herken ik. Vaak leveren kozijnen boeren niet wat je graag wil, bijv geen padk, andere profielen, plaatsing stomp of met stelkozijnen zonder goede kierdichting tussen spouw en stelkozijn, slordig werken mbt uithalen oude kozijnen, deuren met lelijke opbouw scharnieren, etc etc.