Diep respect voor wat Dennis en Michael gisteren gepresteerd hebben. Niet alleen met z'n 2-en een 24 uurs race gereden, maar ook nog een dergelijk resultaat. Erg bijzonder.
Onze race verliep iets anders.
Nick startte, en kon de groep goed volgen in de draft. Paar kleine tikjes hier en daar, niks raars, tot de #95 na ong 30min on in de 2e chicane in probeerde te halen, en op de apex gewoon instuurde. Redelijk wat schade aan de zijkant maar niet echt gevolgen voor de snelheid. Helaas leverde het protest een NFA op met als opmerking 50/50 incident. Waren we het niet helemaal mee eens, mja, beslissing is beslissing. Na de 2 stints van Nick ben ik vrij snel gaan maffen omdat ik samen met Bob de graveyard shift had. Net voor 1 uur opgestaan, en rond 1:30 de auto overgenomen van Bas. Mijn 2 stints gingen vrij goed, en kon mits het verkeer het toeliet tijden van 3:57 hoog, 3:58 laag rijden.
Na mij kwam Bob die het in de 1e stint met mijn oude banden moest doen, en dat erg netjes deed tot hij tegen het einde in de Porsche curves net de muur raakte vanwege een onverwachte move van de TM-Mivano HPD. Schade leek mee te vallen, maar was wel een beetje topsnelheid minder. 2e stint ging zonder problemen, en rond 6:30 nam Dirk het stuur over.
Dirk kwam vrij snel in z'n ritme op de banden die 1 stint oud waren. Helaas sloeg na een aantal rondes het noodlot toe. Hij nam op de exit van de 2e chicane teveel curbs, en raakte de auto kwijt. Een licht kusje tegen de muur was het gevolg, echter de topsnelheid die al minder was werd hierdoor nog lager. In plaats van 278-280 haalden we nog maar net boven de 270 op de 1e straight. De rondetijden liepen op naar rond de 4:00 - 4:01. We lagen nog steeds goed, maar het werd steeds lastiger om bij te blijven.
Na Dirk stapte Bas weer achter het stuur (nadat hij net op tijd wakker werd

). Na een goede eerste stint kwam hij echter in z'n 2e stint bij het insturen van de Porsche Curves de HPD van Coanda tegen. Volgens mij zat Martti Pietilä op dat moment achter het stuur (weet het niet meer zeker), maar hij probeerde op de entry van de Porsche Curves op het laatste moment nog even binnendoor te schieten terwijl Bas al aan het insturen was. Dit was de 1e keer in de hele race dat iemand daar nog binnendoor probeerde te gaan, plus dat het naar ons inzicht compleet onlogisch was om dat daar nog te proberen, aangezien we de laatste auto in een trein van 3 GT3 auto's waren, en hij daar zelfs al had hij ons niet geraakt, dan was hij nog in de problemen gekomen met de andere 2. Beetje domme move van Coanda, die wederom meer schade voor ons tot gevolg had.
Nadat Bas zijn 2 stints gedaan had, kwam ik weer in de auto te zitten. En op dat moment ging het van kwaad tot erger. Na een ronde of 10 werden midden in de 2e chicane ineens mijn schermen zwart. Ik heb nog vol op de rem getrapt, maar de auto ging evengoed de muur in. Mijn beeld bleef zwart totdat iRacing tot de conclusie kwam dat er iets mis was en crashte. De auto werd getowed en ik probeerde terug de server in te komen wat ook niet meteen lukte omdat ik de sessie niet meer kon vinden. Dirk heeft daarna mijn stint afgemaakt, maar de auto was flink beschadigd, en het stuur stond scheef.
Aangezien we teruggevallen waren naar P11, en de enige kans om nog iets te winnen was om de auto te laten repareren, en kijken waar we uit zouden komen. Na ong. 1 minuut repairs ging Nick verder met z'n 2 stints, maar de snelheid was eruit. Met veel moeite (en draft) kon een 4:00 hoog gereden worden, maar de meeste rondes waren 4:01 of 4:02.
Toen Bob daarna in de auto stapte was het niet vreemd dat hij problemen had met sturen, en niet veel later de auto in de Esses (net voorbij de dunlop chicane) kwijtraakte, en hard de muur in ging. Auto was onbestuurbaar, 5 minuten tow en 11 minuten repairs. Dit wel nog laten doen, en daarna was de auto weer redelijk rijdbaar, en besloten om de race wel uit te rijden, ook al lagen we 16e en voorlaatste in de GT3.
Dirk heeft uiteindelijk de laatste 2 stints gereden, om zo als 16e te finishen.
Dubbel gevoel na de race. P6 was zeker mogelijk geweest, en dan hadden we wellicht de top 8 nog kunnen redden in de eindstand. Jammer dat het mis gegaan is, maar you win some, you lose some. We hebben allemaal onze problemen gehad in de race, en uiteindelijk was het toch weer een erg leuke ervaring. Het is jammer dat het niet gelukt is om hoger te finishen.