iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 420 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09 02:06
B Tender schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:39:
[...]

Waarom wilde je 'perse' (ongeveer) 200e uitgeven? Het 3-maand abonnement en de 1-maand-abonnementen zijn relatief duur. De 'kosten per dag' liggen (veel!) dan hoger dan wat je betaalt voor een jaar-abo:

Ik denk zelf dat het verstandiger was om uitsluitend het 1-jaar-abo te kopen en de rest van het geld nog te bewaren/sparen (qua kosten per dag). Of... als je 'nieuw' bent: beginnen met een maand-abo en in die maand eerst kijken en ontdekken of iRacing uberhaupt bevalt.

[Afbeelding]
EDIT: euro-tekens hierboven lezen als $
bron: https://www.iracing.com/membership/

[...]

Dan kun je hem eigenlijk toch net zo goed uitzetten? :) Ik weet gezien je gemixte aanschaffen ook niet of iRacing in 2026 nu een (relatief duur) maand-abo auto-renewed of een duurder jaar-abo. Beide hebben nadelen: Het maand-abo omdat die zoals aangehaald relatief duur is per dag, en het jaar abo omdat het dan over een hoop geld is en je niet zeker weet of je het in 2026 nog leuk vindt.

[...]

Het overgrote deel van de rijders hier koopt elke 2 jaar een 2-jarig abo of elke 1 jaar een 1-jarig abo. 2 jaar omdat de kosten-per-dag dan het laagst liggen en je uiteindelijk dus een stuk goedkoper uitbent en omdat ze uit ervaring 'weten' dat ze het spel / de sim de komende 2 jaar waarschijnljk nog graag en vaak spelen. Maar zoals @SlaadjeBla al aangeeft kopen wij dat niet 'nu' maar rond black-friday (november/december ergens??). Dan heeft iRacing (ook voor bestaande members) traditioneel gezien altijd een kortingsactie waarmee alle abo's goedkoper worden aangeboden dan regulier.

De maand-abo's zijn vooral geschikt als je nieuw bent en graag wilt uitproberen of je iRacing uberhaupt leuk vindt. Mocht het bevallen zie je vaak dat mensen daara (pas) voor een langduriger abo gaan.
Ik dacht idd dat 2 jaar 199 Euro koste.
Anders had ik voor 2 jaar vast gelegd.
Maar hier komt nog Tax overheen.

Idd iets wat gratis is of te goedkoop ga ik zowiezo al uit de weg.
Je weet vantevoren al dat dit niks is.

Idd ik heb bewindvoering over mijn Money.
Dit maakt verder niks uit.
Anders had ik die 200 Euro ergens anders aan uitgegeven.

Idd die Auto-renew heb ik gewoon aan laten staan.
Ik hoef hier verder niet meer naar om te kijken, omdat het met mijn Iracing abbonoment wel goed zit.

Idd ik ben verder niet nieuw met de Iracing.
Ik speel al langer dan 10 jaar al Iracing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 18:08
Dynazap schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:44:
Hier altijd per maand, zonder auto renew. Waarom? De zin en tijd voor simracen gaat in vlagen dus kan ik het mezelf niet verkopen om een langer abonnement af te nemen :-).
Inmiddels al ruim €1000 in iRacing zitten qua kosten voor content én subscription vanaf 2019.
Hier niet anders.... Soms zijn er maanden dat ik niet verleng om verschillende redenen (geen tijd, wachten op onderdelen, geen zin, te warm) en soms is het dagelijks meerdere uren.. Per maand geeft je de flexibiliteit daarin. Wel duurder per "race-dag" maar onderaan de streep is in mijn geval het verschil denk ik niet eens zo heel groot. Dit jaar tot nu toe nog maar 2 maandjes gereden in het begin van het jaar, daarna wat weinig tijd gehad, en nu geen zin in om op de zolder waar het een graadje of 28 is met een VR-bril op te gaan zitten... Wachten op koelere dagen dus :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
kroegtijger schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:34:
[...]

Hier niet anders.... Soms zijn er maanden dat ik niet verleng om verschillende redenen (geen tijd, wachten op onderdelen, geen zin, te warm) en soms is het dagelijks meerdere uren.. Per maand geeft je de flexibiliteit daarin. Wel duurder per "race-dag" maar onderaan de streep is in mijn geval het verschil denk ik niet eens zo heel groot. Dit jaar tot nu toe nog maar 2 maandjes gereden in het begin van het jaar, daarna wat weinig tijd gehad, en nu geen zin in om op de zolder waar het een graadje of 28 is met een VR-bril op te gaan zitten... Wachten op koelere dagen dus :+
Maar voor beiden is iets te zeggen. Ik rij ook met tussenpozen. Als ik begin van de maand vernieuw zou ik mij meer verplicht voelen er de hele maand gebruik van te maken.

Nu is dat gewoon een dienst zoals netflix en gebruik ik het at will. Heb nu bijna 3 weken niet gereden omdat ik in de tuin bezig was en mijn enkelbanden gescheurd heb. Dat is pech, als ik begin Juli vernieuwd had, was het eveneens voor niets geweest.

Als je echt een 'seizoensrijder' bent (bvb veel in de winter). dan kan je beter per maand of een kortere periode bij BF kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Werkt de AMD GPU overlay niet volledig in iRacing? FPS e.d. doen het bij mij niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MATmzWEYpL1rQ49OaLwTPXghuI8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jxCpJpJPSH4iy2nv27xfZg1N.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ik heb iets raars in iracing, mogelijks ligt het aan mij...

Ik heb een Ascher Mclaren Artura pro wireless wheel. Dit zou geen constante of pulsen moeten uitsturen op de rotaries, dat is voorbehouden voor de USB versies.
Maar ik kan de rotary wel gebruiken als 12-pos switch en doe dat in iRacing voor ABS en TC. De setting die ik zet op het stuur is ook de ABS/TC setting van de wagen.

Als ik nu een setup laad in de garage en de ABS setting staat op 6 en TC op 4, ik ga naar practice, dan staat ABS en TC op OFF. Dit blijft tot ik aan de rotary draai en die heeft meteen die positie. Bvbm ABS stond op 6 van vorige keer, ik draai naar 7, ABS in de wagen staat op 7.

Is dat normaal gedrag? Waarom blijft de ABS/TC setting in de garage niet behouden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:01
Er is een nieuwe development update:
https://www.iracing.com/i...pment-update-august-2024/

Interessante opmerking:
We have been trying to get traction with Circuit Assen but are having trouble getting a response. Does anybody know the folks who run the track? Let them know you’d love to see Assen in iRacing.

Toevallig iemand met een ingang bij het management van Circuit Assen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
JvdS19 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 18:53:
Er is een nieuwe development update:
https://www.iracing.com/i...pment-update-august-2024/

Interessante opmerking:
We have been trying to get traction with Circuit Assen but are having trouble getting a response. Does anybody know the folks who run the track? Let them know you’d love to see Assen in iRacing.

Toevallig iemand met een ingang bij het management van Circuit Assen?
https://nl.linkedin.com/c...ssen?trk=public_post-text

Heb zelf geen Linkedin, maar er staan 138 medewerkers. Er zal toch wel iemand aan Iracing doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Simbob op 08-08-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:20
Ik heb al tijden niet meer geracet omdat de persoon waarmee ik dat deed helaas is overleden.
Nu heb ik toch weer zin om iig de practice runs/ghost races in te gaan maar ik moet dus weer betalen.
Zijn er buiten de black friday om helemaal geen deals meer voor deze tijd van het jaar? 14 euro valt mee maar minder is natuurlijk altijd leuker. Een nieuw account is helaas geen optie omdat ik al een aantal auto's en tracks gekocht heb. Ik heb nog geen zin om een heel jaar af te tikken omdat ik niet weet of ik een heel jaar wil/kan racen.
Alle codes die je online kan vinden lijken niet geschikt voor de eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 17:34

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
computerjunky schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 05:03:
Ik heb al tijden niet meer geracet omdat de persoon waarmee ik dat deed helaas is overleden.
Nu heb ik toch weer zin om iig de practice runs/ghost races in te gaan maar ik moet dus weer betalen.
Zijn er buiten de black friday om helemaal geen deals meer voor deze tijd van het jaar? 14 euro valt mee maar minder is natuurlijk altijd leuker. Een nieuw account is helaas geen optie omdat ik al een aantal auto's en tracks gekocht heb. Ik heb nog geen zin om een heel jaar af te tikken omdat ik niet weet of ik een heel jaar wil/kan racen.
Alle codes die je online kan vinden lijken niet geschikt voor de eu.
Tussendoor zie je inderdaad niet vaak acties voorbij komen voor een korting op je subscription. Mijn advies zou zijn om tot black friday een maand abonnement te nemen en dan te verlengen met korting.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:20
Doubleoz schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 23:01:
[...]

Tussendoor zie je inderdaad niet vaak acties voorbij komen voor een korting op je subscription. Mijn advies zou zijn om tot black friday een maand abonnement te nemen en dan te verlengen met korting.
Ik heb gek genoeg weten te verlengen met 3 maanden voor 6 dollar. Had nog van 2020 een code in de mail die al lang verlopen had moeten zijn maar werkt nog steeds! (Hele reeks codes geprobeerd en die werkte).

Kan voorlopig dus weer vangrails onveilig maken... Het afstellen van autos is echt wel een Skil apart. De meeste stock settings kan ik echt totaal niet mee rijden en geven me understeer. Maar wees niet bang totdat ik zonder problemen kan rijden blijf ik uit de competities haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Laatst online: 08:55
Ik wil na een paar jaar afwezigheid Iracing weer oppakken.

Als ik inlog met mijn oude iracig account zie ik dat mijn account 'subscription inactive' is.
Ik kan en mag vervolgens mijn account 'renewen'.

Wat me niet duidelijk is, als ik dit doe, krijg ik mijn oude account dan weer terug incl alle aankopen (auto's, circuits etc)?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:28
refused81 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:39:

Als ik inlog met mijn oude iracig account zie ik dat mijn account 'subscription inactive' is.

Wat me niet duidelijk is, als ik dit doe, krijg ik mijn oude account dan weer terug incl alle aankopen (auto's, circuits etc)?
Yes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:22

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
refused81 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:39:

Jazeker. Je behoudt alles.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Laatst online: 08:55
JoepW schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:09:
[...]

Jazeker. Je behoudt alles.
Daar hoopte ik al op! O+

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

refused81 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:26:
[...]

[...]

Daar hoopte ik al op! O+
Weet niet hoe lang je gelijk wilt renewen,
maar misschien goed om voor het jaar op de black friday aanbieding te wachten?
En nu dus eerst 1 of 2 losse maandjes te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michielvh83
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-07 21:20
Hey (VR) iRacers,

weet niet of jullie dezelfde issues ervaren sinds de twee laatste builds, maar sinds EnableGPUParticles is verwijderd is de performance weer flink afgenomen. Metname in regen en in VR. Er is veel discussie op het iRacing forum over framedrops, VR performance, en stutters sinds de laatste maanden.

Ik mail al een tijdje met iRacing support, maar zonder echt succes. Ik heb op het iRacing forum een poll geplaatst, met het doel om de hoogte prioriteit (vanuit de community) op het netvlies dan het iRacing developersteam te krijgen.

Ik ben benieuwd waar jullie stem naaruit gaat, over welke onderwerpen wat jullie betreft de hoogte prio naar gaat als het gaat om (VR) iRacing performace.

Zie https://forums.iracing.co...e-devs-to-focus-on-in-vr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Ik probeer regen zoveel mogelijk te vermijden, haal daar geen plezier uit. Ik ben het wel met je eens dat de VR performance erg wisselt. Afgelopen dagen op Zandvoort gereden, haal daar wisselt tussen de 60-80 FPS. Terwijl voorheen (en andere tracks) ik op de 90-120 zit/zat.

Nu weet ik niet of dit door een update komt, of dat Zandvoort gewoon erg FPS hungry is, daarvoor rijd ik te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07:39
michielvh83 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:43:
Hey (VR) iRacers,

weet niet of jullie dezelfde issues ervaren sinds de twee laatste builds, maar sinds EnableGPUParticles is verwijderd is de performance weer flink afgenomen. ....
Hallo. Ik had het zelfde.grote frame drops tijdens het gebruik van VR vooral laatst met de Zandvoort baan.
De oplossing bij mijn was het uitzetten van HDR en Shader Quality op Medium zetten. Daarna geen problemen meer gehad en de FPS was overal het zelfde.

• Water_824
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gaPcVZtqDH-BNkyiBEhbq5d88AM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Tk6Xu6d7NvxO6JE05aegAXa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFIZw5KVaq8CfzrP0ieazS0PoFo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GJsRVFUnsbvMVNPWt8bYUcT2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wmk8YDxYbchw8dm78GzVF2WTZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vS0aNgSYDC50hBgePVeI9Jyi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgLYMnr93yTaMUS7UdPGxISo410=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fgDgtgAMbQURGkz46YAo1vDc.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb die key-pad of Gaming pad nog geprobeerd met Iracing aan de praat te krijgen.
Idd ik wist niet in welk Topic ik dit kwijt kon.
Dit is meer even testen en uitproberen.
Idd ik speel ook veel liever met mijn G29 Stuur+ Pedalen + Shifter.
Of mischien dat je die game-pad of key-pad als button box kunt gebruiken met Iracing.

[ Voor 8% gewijzigd door Water_824 op 29-08-2024 04:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvdS19

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-09 09:47

TiemenC

iRacing

Volgende week gaat er weer een nieuwe KNAF Digital iRacing competitie van start.

Sinds kort mogen de KNAF Digital competities de officiële 'Open Nederlands Kampioenschap' titel dragen!

De komende cup is gekozen voor een single make GT3 cup (Ferrari 296). Voor meer info zie:

https://portal.knafdigital.nl/competitions/9054

Bij deze cup zal ook geen prijzengeld meer van toepassing zijn maar zijn er te gekke fysieke prijzen te winnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_S9ej9MW046vD2OflqrlW8E1uk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2LAaZTuo9pmaeuZLFtUHSEnS.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door TiemenC op 30-08-2024 09:30 ]

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
TiemenC schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:23:
Volgende week gaat er weer een nieuwe KNAF Digital iRacing competitie van start.

Sinds kort mogen de KNAF Digital competities de officiële 'Open Nederlands Kampioenschap' titel dragen!

De komende cup is gekozen voor een single make GT3 cup (Ferrari 296). Voor meer info zie:

https://portal.knafdigital.nl/competitions/9054

Bij deze cup zal ook geen prijzengeld meer van toepassing zijn maar zijn er te gekke fysieke prijzen te winnen!

[Afbeelding]
Leuk! Zie dat het op DO avond plaatsvind. Weet je toevallig ook van hoelaat tot hoelaat?
Vrijdag dien ik altijd vroeg op kantoor te zijn dan kan het DO niet te laat maken :'( (Lees, 21:30 naar bed :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Frontysco schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:27:
[...]

Leuk! Zie dat het op DO avond plaatsvind. Weet je toevallig ook van hoelaat tot hoelaat?
Vrijdag dien ik altijd vroeg op kantoor te zijn dan kan het DO niet te laat maken :'( (Lees, 21:30 naar bed :+ )
Waar zie je dat? Ik zie alleen een inlogscherm, verder helemaal niks.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Frontysco schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:27:
[...]

Hier de tijden:

19:30u - Practice: 65 minuten
20:35u - Qualify: 8 minuten
20:43u - Sprint Race: 15 minuten
20:58u - Warming-up: 5 minuten
21:03u - Feature Race: 30 minuten

en de kalender:

Donderdag 05-09 Motorsport Arena Oschersleben - Grand Prix
Donderdag 19-09 Virginia International Raceway - Full Course
Donderdag 03-10 Sachsenring *
Donderdag 17-10Laguna Seca
Donderdag 31-10Ricardo Tormos Valencia * (onder voorbehoud) / Spa *
Donderdag 14-11Oulton Park - International
Donderdag 28-11Motorland aragón - Grand Prix *
Donderdag 12-12Algarve international Circuit - Grand Prix *

* = betaalde content

edit:

en de prijzen:

1. Vrienden van de HARC bedankdag
2. Eigen auto op circuit Zandvoort
3. Deelname aan een DRS kartrace
4. Testen in een echte ID Engines racekart
5. Advanced slipcursus rijvaardigheidscentrum Lelystad
6. Abbonement Octane magazine
7. Taxi rit over circuit Zandvoort
8. Sim training met een professionele coureur op het KNAF kantoor in Houten
9. Sim training met een professionele coureur op het KNAF kantoor in Houten
10. 2 heats gratis karten bij Bleekemolens Race Planet
11. Digitale racelicentie 2025
12. Digitale racelicentie 2025
13. Officiële KNAF Bidon
14. Officiële KNAF Bidon
15. Officiële KNAF Bidon
16. Hardcover notebook KNAF
17. Hardcover notebook KNAF
18. KNAF Digital Sim Racing handschoenen
19. KNAF Digital Sim Racing handschoenen
20. KNAF Digital Sim Racing handschoenen

[ Voor 32% gewijzigd door TiemenC op 30-08-2024 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Arfman schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:44:
[...]

Waar zie je dat? Ik zie alleen een inlogscherm, verder helemaal niks.
ja je moet ff inloggen/een account aanmaken. Voor snelle info erg onpraktisch. Maar zie post hierboven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

TiemenC schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:19:
[...]

ja je moet ff inloggen/een account aanmaken. Voor snelle info erg onpraktisch. Maar zie post hierboven :)
Thanks! Op zich wel een geinige schedule, ik denk er ff over na :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvdS19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:44
Ik heb nu precies één seizoen er op zitten in iRacing en met het nieuwe seizoen op komst wil ik een keus maken wat ik komend seizoen ga doen. Ik heb na mijn promotie vanuit rookie alleen maar GT4 gereden (en enkel de Aston Martin). Hele leuke serie met elk uur een race en om de week de IMPC. Zit nu rond 1300 iRating en B3.56 license. Grote nadeel aan de serie vind ik; de hoeveelheid over agressieve rukkers. Ik heb het afgelopen week eens bij gehouden, stuk of 10 races gereden, en kwa snelheid had ik prima in de top 10 meegekomen in alle behalve top split. Maar met m’n irating zit ik voor m’n gevoel in een soort death trap. Als ik ongeschonden door ronde 1 kom heb ik op 1 race na top 5 gereden, maar dat is onvoldoende geweest om te compenseren voor alle keren dat ik de baan af ben gereden. Weet niet of het realistisch is aangezien ik niet weet hoe het er in hogere splits aan toe gaat of hogere klassen, maar ik overweeg GT3 te gaan rijden. IMSA series spreken me wel aan; elk uur een race, hooguit 1 baan per week rijden en 1 auto het hele seizoen rijden om de noodzakelijke investeringen een beetje onder controle te houden.

Mag ik ook verwachten dat er in A/B license races daadwerkelijk iets bedachtzamer wordt gereden of is het allemaal om het even? Is de GT3 besturen veel lastiger als de zware / logge / ondersturende AM GT4? (Klinkt niet als reclame maar ik vind het wel makkelijk) En; wat is de meest toegankelijke GT3 als ik het zou willen proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
@Afwezig ik zit ook in de lage splits (~1000), denk vooral doordat ik licenties/SR 'gegrind' heb in het begin, achteraan/in pits beginnen, en gewoon de race uitrijden zonder incidenten. Heb nu road, formula en oval allemaal A licentie. Ik ben begonnen in maart dit jaar.

Afgelopen seizoen heb ik vooral GT3 gereden (hier en daar een race met de radical, en soms wat formula en oval), maar de afgelopen week juist weer eens GT4. Nu ligt de focus meer op de tracks (goed) leren, nu moet je wel want geen hulplijntjes meer in B, en gewoon sneller/beter worden.

Maar merk niet heel veel verschil. GT3 is allemaal iets sneller, remt allemaal wat beter, en coureurs zijn misschien iets voorzichtiger, want je moet wat meer je best doen om je SR te behouden. Maar al met al viel me afgelopen week weer terug naar GT4 juist heel erg mee. Werd best netjes gereden vond ik.

Denk vooral opwerken in irating, en deel daarvan is ongelukken vermijden, niet alleen snelle rondetijden neerzetten. Hogere iratings weten beide te combineren (To finish first, you first have to finish enzo), en dan wordt het dus veiliger. Hogere klasse helpt wel iets, want 4 incident points per botsing gaat hard in de SR. Maar verwacht geen wonderen.

Auto's: alles met motor voorin is beginnersvriendelijk. Koop wat je leuk vindt. Mustang en Merc hebben beste geluid, BMW wat minder ;)

Overigens rij ik nu ik alle licenties toch heb vooral test/practice sessions, pas als mijn rondetijden een beetje competitief en consistent zijn rij ik een race. 90% oefenen, 10% races, uitgaande dat ik de baan nog niet goed ken. Zo ben ik van plan langzaam maar zeker mijn irating ook wat op te krikken. Maar ik blijf wel redelijk voorzichtig rijden, en als iemand gewoon sneller is dan mij, dan laat ik 'm langs. Doen alsof je die auto van 500k zelf hebt betaald, en crashes voor eigen rekening komen zeg maar ;)

(Latere toevoeging:) blijf verder vooral doen wat je doet door je te focussen op 1 auto. Dat advies volg ik zelf niet namelijk, ik wil nogal veel wisselen. Heb 6 gt3's (morgen waarschijnlijk 7, met de nieuwe release) en 4 gt4's, en dan nog tig andere modellen. Maar merk dus wel als ik gewoon focus op 1 auto 1 baan, en dat meer dan een half uur vol hou, dat ik dan echt vooruitgang boek. Als je blijft wisselen(zoals ik meestal dus), moet je steeds opnieuw wennen. Het nieuwe seizoen moet het beter, beloof ik aan mezelf :+

[ Voor 29% gewijzigd door defusion op 03-09-2024 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
defusion schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:08:
@Afwezig ik zit ook in de lage splits (~1000), denk vooral doordat ik licenties/SR 'gegrind' heb in het begin, achteraan/in pits beginnen, en gewoon de race uitrijden zonder incidenten. Heb nu road, formula en oval allemaal A licentie. Ik ben begonnen in maart dit jaar.

Afgelopen seizoen heb ik vooral GT3 gereden (hier en daar een race met de radical, en soms wat formula en oval), maar de afgelopen week juist weer eens GT4. Nu ligt de focus meer op de tracks (goed) leren, nu moet je wel want geen hulplijntjes meer in B, en gewoon sneller/beter worden.

Maar merk niet heel veel verschil. GT3 is allemaal iets sneller, remt allemaal wat beter, en coureurs zijn misschien iets voorzichtiger, want je moet wat meer je best doen om je SR te behouden. Maar al met al viel me afgelopen week weer terug naar GT4 juist heel erg mee. Werd best netjes gereden vond ik.

Denk vooral opwerken in irating, en deel daarvan is ongelukken vermijden, niet alleen snelle rondetijden neerzetten. Hogere iratings weten beide te combineren (To finish first, you first have to finish enzo), en dan wordt het dus veiliger. Hogere klasse helpt wel iets, want 4 incident points per botsing gaat hard in de SR. Maar verwacht geen wonderen.

Auto's: alles met motor voorin is beginnersvriendelijk. Koop wat je leuk vindt. Mustang en Merc hebben beste geluid, BMW wat minder ;)

Overigens rij ik nu ik alle licenties toch heb vooral test/practice sessions, pas als mijn rondetijden een beetje competitief en consistent zijn rij ik een race. 90% oefenen, 10% races, uitgaande dat ik de baan nog niet goed ken. Zo ben ik van plan langzaam maar zeker mijn irating ook wat op te krikken. Maar ik blijf wel redelijk voorzichtig rijden, en als iemand gewoon sneller is dan mij, dan laat ik 'm langs. Doen alsof je die auto van 500k zelf hebt betaald, en crashes voor eigen rekening komen zeg maar ;)

(Latere toevoeging:) blijf verder vooral doen wat je doet door je te focussen op 1 auto. Dat advies volg ik zelf niet namelijk, ik wil nogal veel wisselen. Heb 6 gt3's (morgen waarschijnlijk 7, met de nieuwe release) en 4 gt4's, en dan nog tig andere modellen. Maar merk dus wel als ik gewoon focus op 1 auto 1 baan, en dat meer dan een half uur vol hou, dat ik dan echt vooruitgang boek. Als je blijft wisselen(zoals ik meestal dus), moet je steeds opnieuw wennen. Het nieuwe seizoen moet het beter, beloof ik aan mezelf :+
Ik benader het racen denk ik in grote lijnen hetzelfde; als iemand achter me écht sneller is ga ik geen verdedigende lijnen rijden en laat ik mensen passeren. Als ik wel wil verdedigen omdat het bijvoorbeeld laatste ronde is positioneer ik me al heel vroeg om m’n intenties duidelijk te maken. Maar ook bij aanvallen; het laatste wat ik wil is iemand anders z’n race verzieken. Verdedigen ze te agressief blijf ik er maar achter tot ze een grote fout maken; in de lagere splits gebeurd dat toch vroeg of laat wel. Maar ik heb inmiddels ook geleerd dat degenen die agressief verdedigen ook vaak hun positie met een dive bomb willen terugpakken in de eerst volgende bocht, dus goed om de binnenspiegels in de gaten te houden O-)

Maar ik had de hoop gehad dat in hogere klassen er merkbaar meer respect zou zijn voor elkaar maar dat is dus misschien wat overoptimistisch. Ik denk dat ik me nog even ga verdiepen in welke auto kwa rij eigenschappen het meest overeen komt met de AM GT4 om de overstap zo soepel mogelijk te maken. Dat ik maar één auto rij is vooral geboren vanuit het idee dat ik het budget voor de hobby een beetje onder controle wil houden .. als ik alle content zou kopen die ik wel zou willen uitproberen zou ik zo honderd en euro’s verder zijn ;) Wat me ook wel aanspreekt aan GT3 zijn de langere races; met 15 minuten in de GT4 fixed zit ik net in een ritme en dan is de race alweer voorbij. 30 minuten of langer is meer mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
@Afwezig Ik denk dat het vaak niet eens gebrek aan respect is, (pogingen tot) close racing hoort erbij, maar simpelweg gebrek aan talent/inzicht en ervaring, en daardoor inschattingsfouten maken. In de lagere splits zie je best veel snelle rijders, die zichzelf vervolgens van de baan rijden. Zelfde denk ik ook bij inhalen. Dat probeer je doorgaans in de buurt van een bocht, maar een inschattingsfout met rempunt en verschil in snelheid is dan snel gemaakt. Alleen als beide defensief rijden hou je dat tegen, maar dat valt m.i. niet te verwachten.

Als je de hoogste splitst kijkt (je kunt lopende sessies zelf joinen en volgen) rijden ze allemaal zo dicht bij elkaar dat het een treintje lijkt. Dat lukt alleen als iedereen voldoende talent en ervaring heeft.

• Afwezig
Ik heb m'n eerste race gereden in GT3 .. het was een totaal andere ervaring dan ik had verwacht. Om te beginnen vind ik Silverstone echt een waanzinnig moeilijke baan om te rijden. Door alle snelle bochten waar het instuurpunt nogal nauw komt stapelen de off tracks zich al snel op door net te ver naar binnen te zitten op de apex. Verder was m'n race een foutenfestijn en heb maar één écht goed rondje gereden maar toch 4e geworden. Ik zat in split 11 van 12 maar met m'n gemiddelde rondetijd (ondanks écht niet foutloos) had ik ook in split 6 nog in de top 10 gezeten.

Ik had 5 IP in de race en 1 in de kwalificatie. Desondanks is m'n SR toch naar beneden gegaan. Gevoelsmatig kost een foutje me ineens een stuk meer aan rating. Klopt het dat fouten in B klasse meer SR kosten dan in C klasse of is dat allemaal gelijk?

De echt snelle mannen zijn gemiddeld zo'n 3 seconden sneller dan dat ik ben. Een gedeelte is natuurlijk gewoon consistentie (en ik krijg zelden een perfect rondje aan elkaar), maar zelfs als je alle optimale sectoren aan elkaar knoopt is het verschil zo'n 1,5 seconden. Hoe onderzoeken jullie waar op de baan je het meeste kan winnen? Ik heb wel eens gekeken naar Track Titan, kan zoiets handig zijn?

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 18:28

Edd

Afwezig schreef op woensdag 11 september 2024 @ 00:14:
Gevoelsmatig kost een foutje me ineens een stuk meer aan rating. Klopt het dat fouten in B klasse meer SR kosten dan in C klasse of is dat allemaal gelijk?
Of het allemaal gelijk is, durf ik niet zo te stellen.
Wat ik wel weet is dat hoe hoger je Safety Rating is, hoe eerder je Safety Rating zal verliezen.
Dus als jij bijvoorbeeld een Safety Rating heb van 3.5 en 5 Incident Points krijgt tijdens een race, dan is de kans groter dat je Safety Rating verliest, dan wanneer je een Safety Rating van onder de 2 hebt.
Maar wat ook meetelt is de lengte van de race en dan vooral hoeveel bochten je neemt, want daar is vooral de SR op gebaseerd.
Zo zal je bijvoorbeeld op Nurburgring meer SR kunnen krijgen dan op Silverstone met dezelfde lengte/tijd van een race.

-

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb m'n eerste race gereden in GT3 .. het was een totaal andere ervaring dan ik had verwacht. Om te beginnen vind ik Silverstone echt een waanzinnig moeilijke baan om te rijden. Door alle snelle bochten waar het instuurpunt nogal nauw komt stapelen de off tracks zich al snel op door net te ver naar binnen te zitten op de apex. Verder was m'n race een foutenfestijn en heb maar één écht goed rondje gereden maar toch 4e geworden. Ik zat in split 11 van 12 maar met m'n gemiddelde rondetijd (ondanks écht niet foutloos) had ik ook in split 6 nog in de top 10 gezeten.

Ik had 5 IP in de race en 1 in de kwalificatie. Desondanks is m'n SR toch naar beneden gegaan. Gevoelsmatig kost een foutje me ineens een stuk meer aan rating. Klopt het dat fouten in B klasse meer SR kosten dan in C klasse of is dat allemaal gelijk?

De echt snelle mannen zijn gemiddeld zo'n 3 seconden sneller dan dat ik ben. Een gedeelte is natuurlijk gewoon consistentie (en ik krijg zelden een perfect rondje aan elkaar), maar zelfs als je alle optimale sectoren aan elkaar knoopt is het verschil zo'n 1,5 seconden. Hoe onderzoeken jullie waar op de baan je het meeste kan winnen? Ik heb wel eens gekeken naar Track Titan, kan zoiets handig zijn?
Ik heb zelf een abbo lopen bij Virtual Racing School en als ik weer eens een keer tijd en zin heb om te racen kijk ik daar even de track tutorials om wat sneller op gang te komen maar onder aan de streep is het vooral "uren maken" en jezelf niet blind staren op andermans resultaten / wat er gebeurd in andere splits want daar kan het er gedurende een race heel anders aan toe gegaan zijn.

Focus gewoon op je eigen rijden en zorg eerst voor consistentie en ga daarna de snelheid proberen op te krikken. En laat dat hele A, B, C license ook gewoon los en ga rijden in een auto die je bevalt in plaats van iedere week een andere auto te pakken en zo snel mogelijk die license ladder te beklimmen. Ik heb me er net zo schuldig aan gemaakt hoor... zo snel mogelijk die A license halen, zo snel mogelijk boven die 2K iRating proberen te komen e.d. en onder aan de streep heb je er allemaal vrij weinig aan. Als ik eens een keer een race doe online is dat veelal in de Fia F4, een class D series met heel veel rookies en die A license heb ik inmiddels al weer een kleine 3 jaar geloof ik ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Huugje
  • Laatst online: 15-09 15:53

Nee, welke licentie je hebt heeft totaal geen invloed op de hoogte van de safety rating die je krijgt of verliest.

Onderstaande komt van de volgende pagina: https://www.iracing.com/iracing-101-incident-points/
Are incident points calculated differently across different license levels?

While incident points themselves are calculated on the same scale from race to race within any discipline, you may find that, as your license improves, incidents feel like they impact your Safety Rating more significantly. This is because your Safety Rating is based on the amount of corners you take per incident (CPI). If your CPI is very high because you’re a clean driver, incidents in a more recent session will have a higher effect on your CPI.

The further you go into your iRacing career, the less impactful incidents from older sessions will be. If your clean driving skills have improved, that will pay off over the long term with a higher Safety Rating, earning you promotions into higher license levels.
Het komt er dus op neer dat de safety rating die je erbij krijgt of verliest niet enkel afhankelijk is van het aantal incidenten dat je in je laatste race hebt gehaald, maar dat eventuele incidenten uit vorige races er ook invloed op hebben.

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:12

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Ik heb zowel VRS als TrackTitan en ook nog CoachDaveAcademy(Popometer) gehad, maar omdat ik niet alleen iRacing doe, was TrackTitan voor mij beter, plus een goede deal gehad voor een jaar abo. Welke beter is durf ik niet te zeggen, bij VRS krijg je er natuurlijk standaard setups bij, tot op zekere hoogte. Bij TT en CDA kost dat iets extra geloof ik.

Uiteindelijk zul je ook ervaring op moeten doen en de techniek leren en met alleen traces bekijken leer je dat niet perse. Veel rijden vooral denk ik en kijken wat andere mensen doen, hetzij meekijken bij snelle mensen of streams ofzo. Let vooral op hun brake inputs en waar ze zich positioneren op de track voor een bocht.

Ik mis zelf ook vaak nog wel een seconden tov de echt snelle jongens, dus ik heb ook nog veel te leren, maar voor mij is die laatste seconde enorm lastig, omdat je zo in de details gaat zitten.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
@Afwezig jouw licentieniveau/SR maakt wel iets uit, maar niet of je een Rookie, D, C of B race rijdt.

In een eerdere post heb ik het uitgelegd met tabel erbij:
defusion in "iRacing"

Om B op minimaal 3.0 te houden zit je rond de 35 CPI (tabel is niet heel nauwkeurig leesbaar)
Voor B 2.0 heb je wat meer marge, zeg ~25 CPI.

A 3.0 is rond de 50. Dat probeer ik zelf als richtlijn van 'acceptabele CPI' aan te houden.

Silverstone is 18 corners/lap
Stel je hebt 10 laps gereden (20min, gt3 fixed)
Dan heb je 180 corners
bij 5 incidents is dat 36 corners per incident

Te doen, maar niet super. Was het de 40min 'open' race met zeg 18 laps, dan is 5 incident points prima. Zit je rond de 65 CPI.

Het is wel een gemiddelde over duizenden laps corners (hoeveelheid onthouden laps corners stijgt per licentie). Dus focus niet teveel op één race, maar let op het gemiddelde.

Ik skip silverstone deze week, vind het maar een prutbaan. COTA ook overigens. Uren geoefend, maar klikt niet.
Deze week indianapolis. Gisteren in een oefensessie met Lando Norris. Hij was sneller :+

Welke GT3 is het geworden trouwens?

[ Voor 21% gewijzigd door defusion op 11-09-2024 13:45 ]

• Engineer Stewie
defusion schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:56:
@Afwezig jouw licentieniveau/SR maakt wel iets uit, maar niet of je een Rookie, D, C of B race rijdt.

defusion in "iRacing"

Om B op minimaal 3.0 te houden zit je rond de 35 CPI (tabel is niet heel nauwkeurig leesbaar)

A 3.0 is rond de 50. Dat probeer ik zelf als richtlijn van 'acceptabele CPI' aan te houden.

Dan heb je 180 corners

Te doen, maar niet super. Was het de 40min 'open' race met zeg 18 laps, dan is 5 incident points prima. Zit je rond de 65 CPI.

Het is wel een gemiddelde over duizenden laps (hoeveelheid onthouden laps stijgt per licentie). Dus focus niet teveel op één race, maar let op het gemiddelde.

Ik skip silverstone deze week, vind het maar een prutbaan. COTA ook overigens. Uren geoefend, maar klikt niet.
Deze week indianapolis. Gisteren in een oefensessie met Lando Norris. Hij was sneller :+

Ik heb A-license met sub 500 laps in irRacing. Dus bij mij vallen er nog geen laps af?
Ik dacht dat het 1000 corners was.

• defusion
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:48:
[...]

Ik heb A-license met sub 500 laps in irRacing. Dus bij mij vallen er nog geen laps af?
Ik dacht dat het 1000 corners was.
Het lijkt inderdaad om corners te gaan. Niet laps.
Beste wat ik kan vinden is vanaf 1000 (voor de lagere licenties), tot 2600 voor pro.
Maar echt betrouwbare bronnen, of mensen die het algoritme hebben reverse-engineered kan ik niet vinden.

Deze video vind ik wel goed: YouTube: 5 Things to Know About Safety Rating on iRacing, A Beginners Guide.

[ Voor 56% gewijzigd door defusion op 11-09-2024 13:44 . Reden: hele post herschreven ]

• Afwezig
R2D2 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:01:
[...]

Ik heb zelf een abbo lopen bij Virtual Racing School en als ik weer eens een keer tijd en zin heb om te racen kijk ik daar even de track tutorials om wat sneller op gang te komen maar onder aan de streep is het vooral "uren maken" en jezelf niet blind staren op andermans resultaten / wat er gebeurd in andere splits want daar kan het er gedurende een race heel anders aan toe gegaan zijn.

Focus gewoon op je eigen rijden en zorg eerst voor consistentie en ga daarna de snelheid proberen op te krikken. En laat dat hele A, B, C license ook gewoon los en ga rijden in een auto die je bevalt in plaats van iedere week een andere auto te pakken en zo snel mogelijk die license ladder te beklimmen. Ik heb me er net zo schuldig aan gemaakt hoor... zo snel mogelijk die A license halen, zo snel mogelijk boven die 2K iRating proberen te komen e.d. en onder aan de streep heb je er allemaal vrij weinig aan. Als ik eens een keer een race doe online is dat veelal in de Fia F4, een class D series met heel veel rookies en die A license heb ik inmiddels al weer een kleine 3 jaar geloof ik ;)
De A license wil ik gewoon vooral om met de IMSA series mee te kunnen doen, enige series waarbij je met fixed setups ook een langere race hebt. Zal nog wel een uitdaging worden om het laatste halve punt er bij te racen op m'n license. Maar aangezien GT3 een wekelijkse endurance race heeft valt het misschien mee. Silverstone in de GT Endurance Simucube Series sla ik deze week over; ik mijdt regenraces als de pest. Al is er maar 2% kans op regen, ik sla het over. Misschien wel de IMSA Endurance series deze week op Indianapolis, maar dat zal ik alleen doen als ik deze week genoeg tijd heb om te trainen. Silverstone is al een nieuwe baan voor me, twee nieuwe banen en een nieuwe auto in 1 week is misschien wat te optimistisch. Ik rijdt sowieso maar één auto per seizoen, is me vorig seizoen prima bevallen.
defusion schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:56:

defusion in "iRacing"

Dan heb je 180 corners

Het is wel een gemiddelde over duizenden laps corners (hoeveelheid onthouden laps corners stijgt per licentie). Dus focus niet teveel op één race, maar let op het gemiddelde.

Makes sense. Gevoelsmatig leek ik ten opzichte van twee weken geleden in GT4 sneller rating te winnen, maar Interlagos heeft natuurlijk veel kortere rondes. Ik heb gekozen voor de Mustang GT3. Front engine net als de Aston Martin GT4 die ik vorig seizoen heb gereden. Daarnaast een redelijk nieuwe auto dus verwacht dat ik dan niet volgend jaar weer een nieuwe moet kopen. De overstap valt tot op heden mee. Grootste verandering naar B klasse is gedwongen rijden zonder hulplijnen O-) (ja, ik vind ze toch wel makkelijk). Volgens mij geen schande trouwens om van Norris te verliezen ;)
rsnubje schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:21:
[...]

Ik heb zowel VRS als TrackTitan en ook nog CoachDaveAcademy(Popometer) gehad, maar omdat ik niet alleen iRacing doe, was TrackTitan voor mij beter, plus een goede deal gehad voor een jaar abo. Welke beter is durf ik niet te zeggen, bij VRS krijg je er natuurlijk standaard setups bij, tot op zekere hoogte. Bij TT en CDA kost dat iets extra geloof ik.

Uiteindelijk zul je ook ervaring op moeten doen en de techniek leren en met alleen traces bekijken leer je dat niet perse. Veel rijden vooral denk ik en kijken wat andere mensen doen, hetzij meekijken bij snelle mensen of streams ofzo. Let vooral op hun brake inputs en waar ze zich positioneren op de track voor een bocht.

Ik mis zelf ook vaak nog wel een seconden tov de echt snelle jongens, dus ik heb ook nog veel te leren, maar voor mij is die laatste seconde enorm lastig, omdat je zo in de details gaat zitten.
Ja mijn gevoel is ook dat die laatste seconden het meeste kosten om te verbeteren. Is TrackTitan echt een meerwaarde voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Afwezig schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:53:
[...]

De A license wil ik gewoon vooral om met de IMSA series mee te kunnen doen, enige series waarbij je met fixed setups ook een langere race hebt.

[...]

Makes sense. Gevoelsmatig leek ik ten opzichte van twee weken geleden in GT4 sneller rating te winnen, maar Interlagos heeft natuurlijk veel kortere rondes. Ik heb gekozen voor de Mustang GT3. Front engine net als de Aston Martin GT4 die ik vorig seizoen heb gereden. Daarnaast een redelijk nieuwe auto dus verwacht dat ik dan niet volgend jaar weer een nieuwe moet kopen. De overstap valt tot op heden mee. Grootste verandering naar B klasse is gedwongen rijden zonder hulplijnen O-) (ja, ik vind ze toch wel makkelijk). Volgens mij geen schande trouwens om van Norris te verliezen ;)
Fijne auto, die mustang. Heb ik afgelopen seizoen ook het meeste mee gereden.

Ik zie dat je IMSA fixed wilt rijden. Daar ga ik dit seizoen de focus op leggen. Nu één race gereden, en het viel me best mee, geen hypercars die me geramd hebben, alleen wat 1x off-tracks. Nog een voordeel als je je irating op wil krikken; er zijn niet zoveel splits. Dus kan best dat je met een irating rond de 1000 samen met iemand van 5k zit. Dan zou je harder moeten stijgen dan wanneer iedereen op vergelijkbaar niveau zit.
Ik was in het midden geëindigd in een race met 1800 SOF. En ging echt niet super; training dag ervoor was ik gemiddeld 1sec sneller per ronde, dus kon zelfs met mijn huidige "talent" best nog wat beter. Denk dat een irating rond de 2k haalbaar is.
Maar goed, maakt uiteindelijk niet zoveel uit bij IMSA fixed. Zou dan alsnog in dezelfde split belanden, dus lekker boeiend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
defusion schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:27:
[...]

Fijne auto, die mustang. Heb ik afgelopen seizoen ook het meeste mee gereden.

Ik zie dat je IMSA fixed wilt rijden. Daar ga ik dit seizoen de focus op leggen. Nu één race gereden, en het viel me best mee, geen hypercars die me geramd hebben, alleen wat 1x off-tracks. Nog een voordeel als je je irating op wil krikken; er zijn niet zoveel splits. Dus kan best dat je met een irating rond de 1000 samen met iemand van 5k zit. Dan zou je harder moeten stijgen dan wanneer iedereen op vergelijkbaar niveau zit.
Ik was in het midden geëindigd in een race met 1800 SOF. En ging echt niet super; training dag ervoor was ik gemiddeld 1sec sneller per ronde, dus kon zelfs met mijn huidige "talent" best nog wat beter. Denk dat een irating rond de 2k haalbaar is.
Maar goed, maakt uiteindelijk niet zoveel uit bij IMSA fixed. Zou dan alsnog in dezelfde split belanden, dus lekker boeiend...
Het fijnste aan IMSA lijkt mij vooral de langere duur van de races. Ik rij graag de endurance races, afgelopen weekend ook een sessie mee gedaan op Indianapolis, ging prima met 0 incidents tot een andere rijder hem na een crash besloot achteruit terug te draaien op de racelijn; 30 minuten repairs. Maar voorlopig moet ik die wens om IMSA te rijden nog even uitstellen; ik blijf hangen op B3.50. Aangezien komende week Monza op het programma staat verwacht ik weinig positiefs mbt SR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Afwezig schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:45:
[...]

Het fijnste aan IMSA lijkt mij vooral de langere duur van de races. Ik rij graag de endurance races, afgelopen weekend ook een sessie mee gedaan op Indianapolis, ging prima met 0 incidents tot een andere rijder hem na een crash besloot achteruit terug te draaien op de racelijn; 30 minuten repairs. Maar voorlopig moet ik die wens om IMSA te rijden nog even uitstellen; ik blijf hangen op B3.50. Aangezien komende week Monza op het programma staat verwacht ik weinig positiefs mbt SR.
Als het vooral voor de duur is, neem dan ook de open setup races (40min GT3) mee. Zoveel verschil maakt setup ook weer niet op de meeste banen. Vooral even kijken of je low, medium of high downforce wil, standaard setup daarvan pakken, en beetje spelen hoeveel TC/ABS je fijn vindt.

De rest van de setup is vooral afstemmen op persoonlijke voorkeuren, maar daar blijf ik grotendeels vanaf. Je kunt er echt een heel andere auto van maken op die manier (getuige de betaalde setups die ik heb geprobeerd), maar m.i. zijn de ingebouwde setups helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
defusion schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:25:
[...]

Als het vooral voor de duur is, neem dan ook de open setup races (40min GT3) mee. Zoveel verschil maakt setup ook weer niet op de meeste banen. Vooral even kijken of je low, medium of high downforce wil, standaard setup daarvan pakken, en beetje spelen hoeveel TC/ABS je fijn vindt.

De rest van de setup is vooral afstemmen op persoonlijke voorkeuren, maar daar blijf ik grotendeels vanaf. Je kunt er echt een heel andere auto van maken op die manier (getuige de betaalde setups die ik heb geprobeerd), maar m.i. zijn de ingebouwde setups helemaal prima.
Ik ben inderdaad wat gaan spelen met TC en ABS, ik heb vooral gemerkt dat in de regen dit echt een mega verschil maakt. Ik heb gisteren de IMPC gereden in de GT4, zonder te trainen. Ik was wel duidelijk trager dan de snelsten, maar ik vloog niet zoals eerder voortdurend met overstuur uit de bocht op corner exit vanwege te veel gas. Uiteindelijk race niet kunnen eindigen vanwege een crash, ging op het rechte stuk van de racelijn af en lifte wat van mijn gas om iemand voorbij te laten terwijl ik pass left aan het spammen was, maar de meneer achter me vond blind rijden in de spray en een slipstream pakken een beter idee en zag dus niet dat ik vertraagde. Soms weet ik ook gewoon niet wat ik moet doen om snellere er veilig langs te laten.

Op wat voor settings hebben jullie in de regen de TC en ABS? En veranderen jullie ook nog in regen races de throttle map om onderin meer gedoseerd gas te kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Haha, vermijd je de regen niet meer als de pest ;)
De paar regen races die ik heb gedaan was TC iig maxed out, ABS weet ik even niet meer, maar vast ook hoog.
Doel was toen vooral finishen, en een positieve SR overhouden. Nu vermijd ik de regen verder zoveel mogelijk. Maar probeer wel minstens in één A of B klasse voldoende races te pakken voor de participation credit.

ps. ik hou zelf die chat ook echt niet in de gaten. Denk dat ik niet de enige ben. Er wordt zoveel pass left/right gespamd dat het vooral ruis is.
Om iemand voorbij te laten pak ik meestal of bewust een extreem wijde lijn in een bocht, of inderdaad wat jij deed, op het rechte stuk van de lijn af en liften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
defusion schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:12:
Haha, vermijd je de regen niet meer als de pest ;)
De paar regen races die ik heb gedaan was TC iig maxed out, ABS weet ik even niet meer, maar vast ook hoog.
Doel was toen vooral finishen, en een positieve SR overhouden. Nu vermijd ik de regen verder zoveel mogelijk. Maar probeer wel minstens in één A of B klasse voldoende races te pakken voor de participation credit.

ps. ik hou zelf die chat ook echt niet in de gaten. Denk dat ik niet de enige ben. Er wordt zoveel pass left/right gespamd dat het vooral ruis is.
Om iemand voorbij te laten pak ik meestal of bewust een extreem wijde lijn in een bocht, of inderdaad wat jij deed, op het rechte stuk van de lijn af en liften.
Haha nou, ik had me niet goed voorbereid. Ik had me ingeschreven voor de race en kwam er achter dat het regende toen hij klaar was met laden. Dus dacht; might as well give it a shot. Lange races is wel waar ik blij van wordt. Maargoed, net ter voorbereid op volgende week even een rondje Canadian Tire gedaan in de GT3. ABS en TC op 1 voelt echt prima. Vorig seizoen de baan met GT4 gereden, heel veel rondjes. In GT3 lijkt hij veel makkelijker, ik gok vanwege de grote hoeveelheid extra downforce? In ieder geval; ik rij volgende week denk ik heel veel sessies. Echt een leuke baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Afwezig schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:02:
[...]

Haha nou, ik had me niet goed voorbereid. Ik had me ingeschreven voor de race en kwam er achter dat het regende toen hij klaar was met laden. Dus dacht; might as well give it a shot. Lange races is wel waar ik blij van wordt. Maargoed, net ter voorbereid op volgende week even een rondje Canadian Tire gedaan in de GT3. ABS en TC op 1 voelt echt prima. Vorig seizoen de baan met GT4 gereden, heel veel rondjes. In GT3 lijkt hij veel makkelijker, ik gok vanwege de grote hoeveelheid extra downforce? In ieder geval; ik rij volgende week denk ik heel veel sessies. Echt een leuke baan.
Eerste keer keer voor mij, maar begin hem ook leuk te vinden. Gisteren en vandaag wat geoefend. Heb tijd nu geloof ik 1:17.7 oid met fixed setup. Even kijken wat men morgen met de eerste sessies doet of ik al in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
defusion schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:13:
[...]

Eerste keer keer voor mij, maar begin hem ook leuk te vinden. Gisteren en vandaag wat geoefend. Heb tijd nu geloof ik 1:17.7 oid met fixed setup. Even kijken wat men morgen met de eerste sessies doet of ik al in de buurt zit.
Ja afgelopen week was met Monza (wat ik echt een matige, saaie baan vind) en Fuji in de regen niet mijn week in GT3. Vanaf nu komen de leuke banen. Ik sla alleen in beide series Sebring over en zal in IMSA Monza ook niet rijden omdat ik het echt een draak van een baan vind. Verder wel wat om naar uit te kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Water_824
Iemand al aan het nadenken Black-Fryday deze maand met abbonoment Iracing?

De meeste wachten elk jaar af voor 1 jaar abbonoment of 2 jaar, met fikse korting! :)

En ik heb gister een 59'er gereden met de Mazda MX!
Op Lime Rock park!

Je denkt dan van: Zal ik vol gas over dat heuveltje heen.
En op het rechte stuk ga je kijken naar de ronde tijd of je onder de 2 minuten komt.

[ Voor 41% gewijzigd door Water_824 op 03-11-2024 15:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Water_824 schreef op zondag 3 november 2024 @ 11:15:
Iemand al aan het nadenken Black-Fryday deze maand met abbonoment Iracing?

De meeste wachten elk jaar af voor 1 jaar abbonoment of 2 jaar, met fikse korting! :)

En ik heb gister een 59'er gereden met de Mazda MX!
Op Lime Rock park!

Je denkt dan van: Zal ik vol gas over dat heuveltje heen.
En op het rechte stuk ga je kijken naar de ronde tijd of je onder de 2 minuten komt.
https://www.iracing.com/blackfriday/

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvdS19
En weer een nieuwe development blog:
https://www.iracing.com/i...ent-update-november-2024/

In het kort, Ferrari 499P, Acura NSX GT3 Evo 22, BMW M2 CSR, New Supercars, Thruxton!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
En debris, oftewel langzame ophoping van vuil en brokstukken op de baan. Wat ze met de UI van plan zijn is ook erg interessant:

Future UI Functionality exploration:

Dynamic maps
Customizable UI
Open multiple black boxes
Modern look and better organization
New Garage and utility pages/UI
Telemetry in-sim
Improved admin interface/interactability
And more

Vooral het open kunnen hebben staan van meerdere black boxes. Dat zou kunnen betekenen dat je geen externe overlay programma meer nodig zult hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:53
Na 3 jaar weer begonnen met iracing, eerste race gisteren op lime rock park had ik een aardig broekpoep momentje. Had collega beloofd even wat op te nemen hoe het is om te rijden in mijn rig, zelfs met de Moza R9 dacht ik even dat ik het stuur niet meer kon houden..Nu weer even wat meer oefenen en dan kan ik hopelijk ook weer meedoen met de GoT races.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afwezig
Deze week aardig wat op Fuji gereden, helaas niet de 8hr, maar het was een opvallend fijne baan om op te rijden met de GT3s. Over het algemeen heel weinig incidents. Wel de 3hr endurance solo gedaan. Was op weg naar een top 5 finish tot helaas m’n zoon wakker werd rond ronde 80. Toen werd het P30, maar met 2 incident points in 100 rondes was ik toch tevreden met m’n race. M’n iRating is nog niet geweldig maar m’n A4.65 license ben ik wel heel tevreden mee!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

Fuelke

Forza Ferrari

Ergens in augustus 2020 reed ik voor het laatst een race in iRacing, met de Radical op de Nürburgring Nordschleife. Kort daarna begon mijn stuur te haperen en doofde de interesse volledig uit.

Ik verlengde wel nog gewoontegetrouw ieder jaar mijn abonnement via de Black Friday acties wat eigenlijk ook een beetje geld weggooien was.

Ik zat in dubio wat ik dit jaar zou doen maar een beetje tegelijk zag ik dat de Logitech sturen in de aanbieding waren bij Coolblue. Dus dacht ik ik koop een nieuw stuur, verleng mijn abonnement en bij het nieuwe seizoen ga ik me focussen op één auto en één serie.

Nou, dat plan heb ik lichtjes bijgestuurd, want ik kocht me alvast de Ferrari 296 GT3 en hey 3 items kopen is nog altijd korting dus Jerez & Hungaroring ook maar gekocht want die stonden op de planning in de Ferrari GT3 challenge. De oude getrouwde G27 erbij gehaalt en verrek die doet het wel nog.

Toen zag ik dat de Ferrari ook gebruikt kan worden in de GT Sprint Series die vorige week op Sebring reden. Nou, dat circuit ken ik nog redelijk uit het hoofd (behalve die laatste bocht, die neem ik zowat iedere ronde anders) dus na een paar rondjes meegedaan aan een race. Ging nog best aardig. Drie keer een off-track, bij die laatste tikte ik ook een vangrail aan helaas, maar de schade was te herstellen.

Ik begin straks vol goed moet aan een nieuw seizoen, met de ouwe getrouwe G27. Mijn raceschoenen en racehandschoenen pasten nog ;)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
@Fuelke Succes voor het nieuwe seizoen! Ik zelf heb het plan om mij voornamelijk te richten op de Porsche Cup komend seizoen, maar mijzelf kennende zal ik wel weer van serie naar serie zwalken en meer trainen dan racen.

[ Voor 6% gewijzigd door Huugje op 27-11-2024 07:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 12:00
Fuelke schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:07:
Ergens in augustus 2020 reed ik voor het laatst een race in iRacing, met de Radical op de Nürburgring Nordschleife. Kort daarna begon mijn stuur te haperen en doofde de interesse volledig uit.

Ik verlengde wel nog gewoontegetrouw ieder jaar mijn abonnement via de Black Friday acties wat eigenlijk ook een beetje geld weggooien was.

Ik zat in dubio wat ik dit jaar zou doen maar een beetje tegelijk zag ik dat de Logitech sturen in de aanbieding waren bij Coolblue. Dus dacht ik ik koop een nieuw stuur, verleng mijn abonnement en bij het nieuwe seizoen ga ik me focussen op één auto en één serie.

Nou, dat plan heb ik lichtjes bijgestuurd, want ik kocht me alvast de Ferrari 296 GT3 en hey 3 items kopen is nog altijd korting dus Jerez & Hungaroring ook maar gekocht want die stonden op de planning in de Ferrari GT3 challenge. De oude getrouwde G27 erbij gehaalt en verrek die doet het wel nog.

Toen zag ik dat de Ferrari ook gebruikt kan worden in de GT Sprint Series die vorige week op Sebring reden. Nou, dat circuit ken ik nog redelijk uit het hoofd (behalve die laatste bocht, die neem ik zowat iedere ronde anders) dus na een paar rondjes meegedaan aan een race. Ging nog best aardig. Drie keer een off-track, bij die laatste tikte ik ook een vangrail aan helaas, maar de schade was te herstellen.

Ik begin straks vol goed moet aan een nieuw seizoen, met de ouwe getrouwe G27. Mijn raceschoenen en racehandschoenen pasten nog ;)
Hey een bekende naam, ik ga ook weer beginnen sinds jaren.

Net zojuist weer voor het eerst gereden (test sessie), om de VR (Valve Index) in te stellen.

Vanavond misschien eens de eerste practice sessie doen in de Mazda, waar ik mij nu voornamelijk even op ga richten.

Mijn tijden waren nog erg slecht, maar ik kon hem op de baan houden in ieder geval _/-\o_ .

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ithric schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:55:
[...]

Hey een bekende naam, ik ga ook weer beginnen sinds jaren.

Net zojuist weer voor het eerst gereden (test sessie), om de VR (Valve Index) in te stellen.

Vanavond misschien eens de eerste practice sessie doen in de Mazda, waar ik mij nu voornamelijk even op ga richten.

Mijn tijden waren nog erg slecht, maar ik kon hem op de baan houden in ieder geval _/-\o_ .
Welkom terug!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Laatst online: 15-09 16:23
Na meer dan 7 jaar gekriebel ben ik m'n simrig ook maar eens opnieuw aan het opstellen en heb ik net mijn iracing abonnement ook maar eens verlengd.

Dus als die hele rig terug klaar is zal ik af en toe ook terug van de partij zijn!

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Welkom terug @Fragbeestje en @Ithric ! *O*

@Fragbeestje Ik heb nog de video waar je spint door het lachen.

[ Voor 65% gewijzigd door Niellie41 op 05-12-2024 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fragbeestje schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:50:
Na meer dan 7 jaar gekriebel ben ik m'n simrig ook maar eens opnieuw aan het opstellen en heb ik net mijn iracing abonnement ook maar eens verlengd.

Dus als die hele rig terug klaar is zal ik af en toe ook terug van de partij zijn!
Hé die Koen!!! Welcome back! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ithric
Wordt de GOT website nog gebruikt, mijn account was verlopen en na een mailtje kreeg ik nog geen reactie verder (had een foutje gemaakt).
---

Recap eerste dagen, langzaam begin ik de Mazda weer te begrijpen en daarom heb ik ongeveer 3s afgehaald van mijn tijd dinsdag en nu, dus zit nu ongeveer op 4-5s van wat mensen in races doen.
Dus niet heel ontevreden, nog wel veel stomme foutjes maar dat is begrijpelijk.

Lekker nog oefenen, tot ik ongeveer 5-6 rondjes achtereen binnen een seconden kan doen (op een respectievelijke tijd) en dan wat races doen.
In practice breng ik me soms wel al in rare situatie door mensen in te halen die langzamer zijn of uit de pits komen (wel erg wennen met VR ipv schermen).
Verder geen last ermee gelukkig, dus ga lekker door zo.

(heb ook veel meer geduld dan vroeger, toen was ik nog wel eens wat roekeloos :+ )

[ Voor 5% gewijzigd door Ithric op 05-12-2024 17:04 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
Klopt dit dat Iracing de Nascar licentie nu heeft?

Off Topic:

Ik bedoel die Game Nascar Heat en Nascar Ignition dat deze game meer de arcade kant is opgegaan.
Die Nascar game is vooral in de USA heel populair.

Toch heb ik die Nascar game vaak gespeeld.

[ Voor 79% gewijzigd door Water_824 op 05-12-2024 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Water_824 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:59:
Klopt dit dat Iracing de Nascar licentie nu heeft?

Off Topic:

Ik bedoel die Game Nascar Heat en Nascar Ignition dat deze game meer de arcade kant is opgegaan.
Die Nascar game is vooral in de USA heel populair.

Toch heb ik die Nascar game vaak gespeeld.
Correct. iRacing maakt nu de nieuwe NASCAR game voor consoles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Laatst online: 15-09 16:23
@Niellie41, @JoepW Bedankt! Blij dat er nog wat bekende gezichten tussen zitten! O+
Ik zal maar eens beginnen met de topicstart terug door te nemen... zit allemaal wat verweg.

Ik hoop alleen voor mijn budget dat er de laatste 7,5 jaar niet zo veel content is gereleased ... zal wel meevallen, toch? :+

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ithric schreef op donderdag 5 december 2024 @ 17:03:
Wordt de GOT website nog gebruikt, mijn account was verlopen en na een mailtje kreeg ik nog geen reactie verder (had een foutje gemaakt).
---

Recap eerste dagen, langzaam begin ik de Mazda weer te begrijpen en daarom heb ik ongeveer 3s afgehaald van mijn tijd dinsdag en nu, dus zit nu ongeveer op 4-5s van wat mensen in races doen.
Dus niet heel ontevreden, nog wel veel stomme foutjes maar dat is begrijpelijk.

Lekker nog oefenen, tot ik ongeveer 5-6 rondjes achtereen binnen een seconden kan doen (op een respectievelijke tijd) en dan wat races doen.
In practice breng ik me soms wel al in rare situatie door mensen in te halen die langzamer zijn of uit de pits komen (wel erg wennen met VR ipv schermen).
Verder geen last ermee gelukkig, dus ga lekker door zo.

(heb ook veel meer geduld dan vroeger, toen was ik nog wel eens wat roekeloos :+ )
Excuses, afgelopen dagen druk geweest. Inmiddels heb je een mail ontvangen dat je aanmelding is goedgekeurd.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ithric
Doubleoz schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:07:
[...]

Excuses, afgelopen dagen druk geweest. Inmiddels heb je een mail ontvangen dat je aanmelding is goedgekeurd.
Bedankt, ik wist meer niet of het nog gebruikt werd of dat dit verouderd was bijvoorbeeld daarom de vraag (Ik bedoelde het niet om ongeduldig over te komen of iets).

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvdS19

[ Voor 35% gewijzigd door JvdS19 op 09-12-2024 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:02
Vreemd dat ze een bmw doen van de vorige generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
glnk schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:58:
Er is geen nieuwe generatie M2 CS Racing.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:23

Salandur

Software Engineer

Ik heb ook een jaartje geleden het simracing weer een beetje opgepakt, en me vandaag weer ingeschreven bij jullie :) Hopelijk is het nog steeds net zo gezellig als vroeger :)

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 20:34
glnk schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:58:
Dit is de huidige generatie, de nieuwe M2 komt pas vanaf 2026, hoe hadden ze die in de sim moeten stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Rivanov schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:02:
[...]

Er is geen nieuwe generatie M2 CS Racing.
Nee, ook niet van de BMW E30 Cup. Maar ik bedoel dat het de F87 is. Een model van 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
glnk schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:50:
[...]

Nee, ook niet van de BMW E30 Cup. Maar ik bedoel dat het de F87 is. Een model van 2015.
Ja. De meest recente versie van de CS Racing. Ik snap je punt niet.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
En nog een:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Rijdt wel lekker die M2 CS. Dat gaat een zeer populaire auto worden. Meer uitdaging dan GT4 en voldoende snel.

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:06
Iemand die de GTP discussie volgt op het forum? Veel mensen zijn het er niet mee eens geloof ik .. https://forums.iracing.co...acings-gtp-implementation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
ISaFeeliN schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:13:
Iemand die de GTP discussie volgt op het forum? Veel mensen zijn het er niet mee eens geloof ik .. https://forums.iracing.co...acings-gtp-implementation
Geen idee hoe ver van de realiteit het zit, maar denk dat ik er volgend seizoen flink wat in zal rijden. Rijdt super. Ik zie nu ook dat er een prototype challenge serie is voor de gtp's, lijkt mij ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:06
defusion schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 22:55:
[...]

Geen idee hoe ver van de realiteit het zit, maar denk dat ik er volgend seizoen flink wat in zal rijden. Rijdt super. Ik zie nu ook dat er een prototype challenge serie is voor de gtp's, lijkt mij ideaal.
Ja ik wilde ook na de banden update GTP opnieuw gaan proberen maar het schijnt er nu wel heul erg naast te zitten. In iRacing in de regen halen ze dezelfde tijden als IRL op droog. In sommige bochten worden snelheden gehaald die tot 90km/h hoger liggen dan IRL. Dus nu instappen zal later, als dit rechtgetrokken gaat worden althans, wel tot een teleurstelling gaan lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Ik heb er wel al eens in gereden, en moest toch wat beter opletten wat ik deed. Nu is het gewoon lekker knallen, maar inderdaad wat ik erover lees is het niet bepaald realistisch. En daar gaat het uiteindelijk wel om met een sim. En ik hoop inderdaad wel dat ze het zo realistisch mogelijk maken, en als ik er dan niet meer mee overweg kan is dat een skill issue ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• titusdejong
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:08
Voor de mensen die interesse hebben. Vanaf 15 januari gaan we starten met een nieuwe league. We zijn nog op zoek naar mensen die mee willen doen. In principe is iedereen welkom, van elk niveau. Zoek in iRacing naar: European Racing League.

Dag: Woensdagavond, startende vanaf 15 januari 2025
Car Class: GT3
Tijd:
Practice - 45 min - 19:30 - 20:15
Qualify - 10 min - 20.15 - 20.25 (2 Laps)
Race - 40 min - 20.25-21.10

Discord:
https://discord.gg/xSh4xjWH

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJuuT4dwUoJcAhhr03L9j7b_hKI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/seSozdf3gjITRHNcBW7pxEPg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PantoHuit
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:19
titusdejong schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:50:
Voor de mensen die interesse hebben. Vanaf 15 januari gaan we starten met een nieuwe league. We zijn nog op zoek naar mensen die mee willen doen. In principe is iedereen welkom, van elk niveau. Zoek in iRacing naar: European Racing League.

Dag: Woensdagavond, startende vanaf 15 januari 2025
Car Class: GT3
Tijd:
Practice - 45 min - 19:30 - 20:15
Qualify - 10 min - 20.15 - 20.25 (2 Laps)
Race - 40 min - 20.25-21.10

Discord:
https://discord.gg/xSh4xjWH

[Afbeelding]
Ik wil het wel eens proberen. Heb me zojuist aangemeld. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titusdejong
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:08
PantoHuit schreef op maandag 16 december 2024 @ 17:25:
[...]

Ik wil het wel eens proberen. Heb me zojuist aangemeld. (y)
Leuk, hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hupske
  • Laatst online: 07:46

Hupske

AFCA

Zo, ik heb iRacing ook weer opgepakt(gelijk 2 jaar). Wel met een nieuw account, zodat ik de 50% korting kon gebruiken. Ik ben me nu weer aan het opwerken naar de A-licentie, maar ik was even vergeten hoe langzaam dat gaat.

Verder is het wel leuk dat je nu al meer keuze hebt om te rijden. Mazda, BMW en Toyota kon ik de eerste week afwisselend gebruiken om mee te racen.
De BMW vind ik echt leuk. Dat ding komt moeilijk tot stilstand, heeft regelmatig snel last van overstuur, en dat zorgt er vaak voor dat je zomaar 5 of 6 auto’s inhaalt omdat zij de baan af vliegen. :)

Nu mijn rating langzaam omhooggaat(1700), merk ik wel dat veel coureurs agressiever zijn in hun rijstijl. Sommigen doen echt alles om te winnen: meerdere keren van lijn wisselen, je langzaamaan de baan af proberen te duwen, enzovoort.
Dit maakt het weer een stuk lastiger om telkens races te voltooien zonder incidenten.

Maar nu de eerste weken opwerken naar de A licentie, en dan maar eens zien wat ik aan tracks en auto’s nodig heb om leuke races te hebben.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
@Hupske je had verder niet veel content gekocht (tracks en auto's?), anders vraag ik me af of het het waard is om de 50% korting te pakken...

BMW M2 is leuk, uitdagend om te rijden. Eigenlijk verbaast het me dat het een rookies auto is.
Maar moet zeggen dat ik de MX5 en rookie formula auto's ook doorgaans lastiger vindt dan GT4/GT3 bijvoorbeeld.
Met A-licentie durf ik amper nog te racen in rookies. Bijna gegarandeerd dat ik SR kwijt raak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

defusion schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:15:
@Hupske je had verder niet veel content gekocht (tracks en auto's?), anders vraag ik me af of het het waard is om de 50% korting te pakken...

BMW M2 is leuk, uitdagend om te rijden. Eigenlijk verbaast het me dat het een rookies auto is.
Maar moet zeggen dat ik de MX5 en rookie formula auto's ook doorgaans lastiger vindt dan GT4/GT3 bijvoorbeeld.
Met A-licentie durf ik amper nog te racen in rookies. Bijna gegarandeerd dat ik SR kwijt raak ;)
Nee, ik had alleen Daytona en een oude Ferrari GT3, waarmee niet meer geracet wordt. Dus het was mij een stuk voordeliger.

Ja, in de rookies moet je ook niet te veel waarde hechten aan je iRating. Dan is het helemaal geen probleem om iemand voor te laten als diegene toch zo graag wil. Met die mentaliteit kom ik gelukkig nog steeds alle races door met 0 of 1 incidentpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Vermakelijk. In de topsplit geplaatst met de MX5 op Virginia North Course.

Startte veilig achteraan, eerst maar eens kijken hoe de toppers het doen.

Nou, na 4 bochten lag ik op plek 6. Ze vonden het allemaal nodig om elkaar er af te beuken voor mij. Dat is mooi! 2 rondes later reed ik zelfs veilig op plek 4.

Safety Rating zit op D4.99 en al een enkele race ontvang ik geen punten meer omdat ik al op de maximale safety punten zit. Wanneer ga ik nu over na C??

iRating schiet ook wel op in de MX klasse. Inmiddels zit ik op 1957. Als ze in de topsplit zo blijven klungelen gaat het hard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disarmed070
Hupske schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:07:

Safety Rating zit op D4.99 en al een enkele race ontvang ik geen punten meer omdat ik al op de maximale safety punten zit. Wanneer ga ik nu over na C??
Je moet 4 (volgens mijn was dat in de D) races/Trials doen in de class waar je nu in zit (D)

Staat bij je profiel pagina
MPR: 0/4 Races or 0/4 Time Trials. Participate more at your license class!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Disarmed070 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:56:
[...]

Je moet 4 (volgens mijn was dat in de D) races/Trials doen in de class waar je nu in zit (D)

Staat bij je profiel pagina
MPR: 0/4 Races or 0/4 Time Trials. Participate more at your license class!
Aha! Zo zit dat dus. En daarvoor moet ik dus meedoen aan de 'advanced Mazda cup' want daar staat MPR bij. Nu begin ik het te snappen :) Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disarmed070
Hupske schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 14:37:
[...]

Aha! Zo zit dat dus. En daarvoor moet ik dus meedoen aan de 'advanced Mazda cup' want daar staat MPR bij. Nu begin ik het te snappen :) Bedankt!
Ja de Advanced mazda cup is class C. Maar je kunt ook naar de production car challenge (class D) en ook op Viginia

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:05
Ik had gisteren een mooi moment in iRacing.

We reden de Falken Tyre Sports Car Challenge. 30 minuten multi-class GT4 + LMP3. Ik reed een GT4

Degene voor mij was langzamer, maar ik kwam er ook niet voorbij. Nadat hij al 2 LMP3's had uitgeschakeld en nog steeds voor mij bleef, kon ik hem keer op keer heeel dicht naderen op het rechte stuk, maar er nog niet voorbij. Ondertussen merkte ik dat hij zenuwachtig werd en steeds meer moeite kreeg om de bochten goed te maken (en dus nog onvoorspelbaarder werd).

Op een gegeven moment zit ik op het rechte stuk echt op zijn bumper. Ik maak op het laatste moment een schijnbeweging naar de binnenkant, alsof ik hem ga divebomben. Had nooit gekund, maar hij is zo naar mij aan het kijken dat hij onvoldoende remt voor de bocht. Easy pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/as58GId0V3Xob2lyzAzRQvG0BVk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JPrRKC2einAmsIzf7C7f9dXE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Kv-U8B8P_soh5pWT4DRnhsAjUI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SqIvhAkEVATmUO6fUOYTUhCP.jpg?f=fotoalbum_large

Kan iemand mij helpen?

Doe ik het goed of doe ik het slecht?

En ik zit naar die World Records te zoeken.
Je snelste ronde kon je dan terug zoeken.
Waar zit die World Records?

Maar racen om Irating en punten is toch ook een soort van grinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 16:45
Water_824 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:32:
...

Kan iemand mij helpen?

Doe ik het goed of doe ik het slecht?

En ik zit naar die World Records te zoeken.
Je snelste ronde kon je dan terug zoeken.
Waar zit die World Records?

Maar racen om Irating en punten is toch ook een soort van grinden?
Qua iRating zit je vrij laag. Je start op 1350 dus je bent zo'n 1000 punten gezakt in de Formula series.
Sports Car rating kan ik niet zien.
Je safety rating is vrij gemiddeld. Als je de safety rating van je Sports Car license naar 3.00 of hoger weet te krijgen dan stijg je daar naar D class aangezien je de vereiste races al hebt geracet.

World records geen idee van, enige wat ik me daarbij kan voorstellen is Time Attack, daar kan je zien hoe je je verhoudt tot de rest van de wereld, maar die hebben niet alle tracks elk seizoen en ik weet niet hoe actief dit gebruikt wordt.

Laatste zin heb ik geen idee wat je er mee bedoelt. Ja, je moet races rijden (=grinden?) om te stijgen in iRating, maar alleen veel rijden is niet genoeg. Je moet het ook beter doen dan verwacht wordt voor je adhv je iRating anders zal je nooit stijgen.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:53

kronolith

[EDIT]

Worldrecords is sinds de nieuwe UI weggehaald:
The World Records page has not been ported to the UI. With continuous changes to physics modeling, car modeling, weather modeling, and the fact that every season is a new competition altogether, this page had somewhat lost its meaning. We chose to focus on improving other areas of the UI and stats interfaces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
BSTNjitRam schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:17:
[...]

Laatste zin heb ik geen idee wat je er mee bedoelt. Ja, je moet races rijden (=grinden?) om te stijgen in iRating, maar alleen veel rijden is niet genoeg. Je moet het ook beter doen dan verwacht wordt voor je adhv je iRating anders zal je nooit stijgen.
Idd dit bedoel ik.
Er zijn ook mensen die meer voor het plezier en de fun racen toch?
En die niet letten op welke class je zit en Irating?
Idd dit racen om hogere Irating en hogere class dit is toch gewoon een vorm van grinden?
Pagina: 1 ... 420 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies