Ik ben nogal autistisch / OCD als het op bepaalde settings aankomt, waaronder de camera instellingen van de cockpitview.
Wil uiteraard de beste instelling vinden waarmee je ook echt het gevoel hebt dat je ín de auto zit. Dus niet dat je zowat óp het dashboard zit, maar ook niet dat je té ver naar achteren zit.
Ik ben benieuwd of jullie nog tips / advies hebben om de beste positie in te stellen.
Gebruiken jullie bepaalde referentie punten in de cockpit om de zithoogte en zitafstand in te stellen?
Ik heb een triple monitor opstelling en gebruik twee verschillende stuurtjes. Zowel het ronde BMW GT2 wheel als het Formula V2.5X wheel. Ik wissel de sturen afhankelijk van de auto waarmee ik rijdt.
Met de Toyota GR86 gebruik ik uiteraard het ronde BMW stuur. Wat ik nu dus doe, is het fysieke stuur qua hoogte uitlijnen met het virtuele stuur en zorg ik met de zithoogte ervoor, dat het instrumentarium dóór m'n fysieke stuur zichtbaar is.
In de BMW M4 GT4 gebruik ik het Formula wheel. Maar daar vind ik het dashboard weer heel apart, want het stuur zit in die auto héél laag. Dus om mijn fysieke stuur op dezelfde hoogte te zetten als het digitale stuur, dan is er voor m'n gevoel heel veel dashboard zichtbaar.
Wat ik vaak nog wel wat lastig vind, is om de goede afstand te vinden qua zitpositie.
Wat ik nu doe, is de headrest als referentie punt nemen.
Ik zit namelijk met m'n fysieke IRL stoel nét achter m'n sidemonitoren. Ik schuif dus m'n positie naar achteren totdat de headrest voor m'n gevoel op dezelfde hoogte zit als m'n eigen IRL stoel.
Is dat de juiste methode? Of moet de headrest juist nog net in beeld staan van m'n sidemonitoren? Ook al betekend dat, dat deze dus "voor" m'n fysieke stoel staat.
Hoop dat jullie een beetje snappen wat ik probeer uit te leggen.
[
Voor 8% gewijzigd door
Rivanov op 03-06-2023 17:07
]