BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ik verbaas me er nog steeds over hoe veel ik met de skip barber achter rijders als screexor rij, bijvoorbeeld. Dan denk ik dat ik best goede rondes rij, in de practices ook vaak top 5, maar als dan zo'n toprijder langs komt wordt je weer even met de beentjes op de grond gezet.FabiandJ schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 23:57:
Net eens een kwalificatie gedaan voor de 12H van Sebring, ik weet dat ik niet de allersnelste van heel iRacing ben maar dat ik met de BMW 1.7s achter de P1 sta in de McLaren slaat natuurlijk nergens op.
Is de quali trouwens een lone quali, of kun je dreften? Dat zou natuurlijk wel nog flink kunnen schelen.
Cube Nuroad Race (2022)
derx666 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 00:02:
Fabian rijdt mee in de top van de GES he... Die zou geen 1.7s langzamer dan P1 moeten zijn op Sebring. 0.5-1s max, 1.7 is gewoon echt heel veel...
Is de quali trouwens een lone quali, of kun je dreften? Dat zou natuurlijk wel nog flink kunnen schelen.
Is geen lone quali dus je zou kunnen draften maar ik zag dat diegene die P1 gereden heeft dit niet doen.
wees gerust de mp4-12c is veel sneller dan die audidabelg schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:11:
[...]
wist dat iracing geen sim was![]()
http://www.speedcafe.com/...athurst-audi-bop-figures/
[ Voor 8% gewijzigd door BruceLee op 12-03-2016 03:41 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Als ik naar kalibreren ga staat er dat ik de z-as helemaal naar boven en naar beneden moet bewegen. Ten eerste weet ik niet wat de Z-as is en ten tweede laat geen enkele van mijn inputs iets van verandering op het scherm zien.
Heeft iemand ervaring met het installeren van een thrustmaster en weet hij / zij wat er verkeerd gaat?
Edit: Ik moest hem op PS3 modus zetten, terwijl hij op PS4 modus stond.
[ Voor 14% gewijzigd door aicaramba op 12-03-2016 10:16 ]
Ik moest hem in Playstation 3 modus zetten en de pc eerst nog opnieuw opstarten. Toen werd hij wel correct herkend en kreeg ik het juiste configuratiemenu na de installatie..dabelg schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 10:21:
Z-as enz lijkt dat je in standaard win gamecontroller menu zit, installeer eerst firmware en dan driver nogeens
Wat een verschil met de G27, zeg! Veel sterker, stiller en de FFB voelt veel soepeler aan. De pedalen lijken wel wat lichter te zijn dan die van de G27, maar wel wat soepeler ook.
Ik wil nog gaan kijken of ik de meegeleverde brake-mod wil gebruiken, of dat het misschien zorgt voor teveel rollen van de bureaustoel.
Touwtje tussen pedalen en stoel...aicaramba schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 10:46:
Ik wil nog gaan kijken of ik de meegeleverde brake-mod wil gebruiken, of dat het misschien zorgt voor teveel rollen van de bureaustoel.
Ik las op het iracing forum al wel dat het niet zo belachelijk veel is als in de skip bv, maar het lijkt er haast helemaal niet te zijn.
Belangrijkste van vandaag is gedaan
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Net voor het eerst sinds tijden weer eens wat gereden. Nieuwe FR2.0 lijkt geinig wagentje te zijn, zo mee verder testen. Nieuwe MX5 lijkt me (na paar rondjes) beter te bevallen dan de vorig. Lijkt wat speelser te zijn, voelde iig direct prima aan.
DX11 doet het ook prima, al is het even zoeken naar de juiste settings. Kan nog steeds niet al te veel opties aangooien, maar het voelt wel smoother aan. Paar kleine grafische glitches gezien, maar niks wereldschokkends.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Cube Nuroad Race (2022)
Bij nader in zien.. Je kan toch wel een paar tienden winnen als je dicht achter iemand over een recht stuk gaat. Maar het is lang niet zo extreem als bij de skip barber.aicaramba schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:32:
Dat idee heb ik ook.. Helemaal geen lijkt het wel.
Ik las op het iracing forum al wel dat het niet zo belachelijk veel is als in de skip bv, maar het lijkt er haast helemaal niet te zijn.
Is het trouwens normaal dat de T300 best veel doet clippen? Is het slecht als het stuur doet clippen?
En tellen de renault championship races van deze week mee in IR en SR?
[ Voor 5% gewijzigd door aicaramba op 12-03-2016 18:03 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Hoe kan ik dat vermijden? De ffb kracht lager zetten? Of minder hard sturen?JoepW schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 18:13:
Clippen moet je vermijden.
Want het treedt best snel op, wanneer ik nog totaal niet op de limiet van de auto zit.
Maareh.. Tellen die formula renault races van deze week voor IR en SR?
Edit >> er moet nog een n achter het wachtwoord!
[ Voor 29% gewijzigd door Fuelke op 12-03-2016 19:25 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Die van mij staat op 11... G25 trouwens.aicaramba schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 18:54:
Linear mode gebruik ik al.. Ik heb de FFB strength van 30 naar 20 gezet.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Cube Nuroad Race (2022)
Cube Nuroad Race (2022)
... dus niet
Ik was er zo klaar mee, ik heb het vorige seizoen ook al gemist door allerlei shitproblemen en vanochtend zat ik weer te mopperen en toen was m'n vrouw het zat
Ik typ dit nu vanaf een nieuwe i5 6600K op 4GHz en iRacing draait vooralsnog probleemloos
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
We hadden pech, Joep zijn internet viel weg toen hij nog 8 rondjes te gaan had. Dus ik snel in de auto, daardoor terug gevallen naar P9. Inmiddels rijdt Nick weer en we rijden op het moment op P5, we zijn hard aan het inlopen op P4 ook. Het wordt wel heel krap met de fuel waarschijnlijk, dus misschien moeten we nog een extra pitstop maken op het eind.derx666 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 21:41:
Zonde... Hoe gaat het bij jullie?
Maar mooi om te horen dat het goed gaat. Ik kom dadelijk nog even online
Als je linear rijdt kun je in de thrustmaster software de kracht hoger zetten, standaard staat ie op 75 ofzo, zet hem maar eens op 85 of 90 lost het clipping waarschijnlijk op (mits je lineair niet te hoog zet in iracing, 23 ongeveer. Of je zet de TM software eens op 100 en kijken hoe ver je kunt gaan)aicaramba schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 19:36:
Die van mij stond op 11 met de g27, maar ik vond het met dit stuur wat fijner met een hogere strength
Maar met lineair kan ik de ffb lang niet zo hoog zetten als normaal om een of andere reden, het stuurt een stuk lichter.
Overigens vind ik lineair totaal niet fijn. Ik snap de insteek wel dat de ffb toeneemt naarmate je meer instuurt, maar in het begin van het insturen voel ik daardoor juist minder.
Ik heb mijn settings in de thrustmaster software op 75, niet lineair en in iracing op 40%. Is wel wat zwaarder, maar is een persoonlijke voorkeur natuurlijk. Gewoon wat mee spelen zou ik zeggen.
[ Voor 4% gewijzigd door Gruwel84 op 13-03-2016 00:07 ]
Netjes Wim! Ik vroeg me al af in welk team je reed, maar nu weet ik het
Cube Nuroad Race (2022)
Cube Nuroad Race (2022)
[ Voor 15% gewijzigd door dabelg op 13-03-2016 02:44 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Voorlopig nog even de GTX970 gehouden. Even kijken hoe die zich houdt met de Rift over een tijdje, anders upgrade ik die ook nog. Verder weer 16gb ram erin en dit keer weer een ASUS moederbordJoepW schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 22:32:
En welke GPU?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Niet doen! De FFB wordt dan niet lineair verhoogd volgens David Tucker van iracing. Gewoon op de standaardinstelling houden en in iracing je ding doen. De T300 clipt wel snel, dat klopt.Gruwel84 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 00:04:
[...]
Als je linear rijdt kun je in de thrustmaster software de kracht hoger zetten, standaard staat ie op 75 ofzo, zet hem maar eens op 85 of 90 lost het clipping waarschijnlijk op (mits je lineair niet te hoog zet in iracing, 23 ongeveer. Of je zet de TM software eens op 100 en kijken hoe ver je kunt gaan)
Het circuit gaat op zich wel aardig, ik weet de layout wel redelijk dus weet wat er gaat komen. Zie er alleen tegenop dat de framerate iedere keer in elkaar stuikt als ik het rechte stuk op stuur, langs de pit en dan opnieuw vlak voor je de Ring weer opdraait.
Het ligt meer aan het rare gedrag van de auto. Die Mustang lijkt me veel te gevoelig, lichte contacten met de vangrail zijn soms al genoeg om schade op te leveren aan de besturing, en een iets harder contact leidt meteen tot motorschade.
En dan is er ook nog iets raars aan de hand richting Klostertal (da's kort voor de Karoussel), in 4de versnelling haal ik ongeveer 195-199 km/h met de revlights bijna in het rood. Schakel ik daar naar 5de, dan valt de auto precies stil en gaat hij nog trager rijden? Schakelen naar vijfde op andere stukken zoals na Flugplatz en op de Dottinger Höhe is dan weer geen probleem.
De baan loopt daar best hard omhoog. Gewoon in zijn 4 houden probleem opgelostFuelke schreef op zondag 13 maart 2016 @ 08:56:
En dan is er ook nog iets raars aan de hand richting Klostertal (da's kort voor de Karoussel), in 4de versnelling haal ik ongeveer 195-199 km/h met de revlights bijna in het rood. Schakel ik daar naar 5de, dan valt de auto precies stil en gaat hij nog trager rijden? Schakelen naar vijfde op andere stukken zoals na Flugplatz en op de Dottinger Höhe is dan weer geen probleem.
Welke setup gebruik je eigenlijk?
Als je de enige nurburgring setup voor de Ford van setupsync pakt, daar de bandenspanning wat omlaag doet naar zo'n 185-190 kpa, en de arb achter op none dan rijdt ie een stuk beter. Zal kijken of ik zo ff een setup hier neer kan zetten.
Cube Nuroad Race (2022)
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ik heb hem nu op 100 staan in de TM software. Lineair en 18 strenght in iRacing. Met pieken clipt hij nog wel, maar niet zo makkelijk als toen hij in iracing op 30 stond.Gruwel84 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 00:04:
[...]
Als je linear rijdt kun je in de thrustmaster software de kracht hoger zetten, standaard staat ie op 75 ofzo, zet hem maar eens op 85 of 90 lost het clipping waarschijnlijk op (mits je lineair niet te hoog zet in iracing, 23 ongeveer. Of je zet de TM software eens op 100 en kijken hoe ver je kunt gaan)
Maar met lineair kan ik de ffb lang niet zo hoog zetten als normaal om een of andere reden, het stuurt een stuk lichter.
Overigens vind ik lineair totaal niet fijn. Ik snap de insteek wel dat de ffb toeneemt naarmate je meer instuurt, maar in het begin van het insturen voel ik daardoor juist minder.
Ik heb mijn settings in de thrustmaster software op 75, niet lineair en in iracing op 40%. Is wel wat zwaarder, maar is een persoonlijke voorkeur natuurlijk. Gewoon wat mee spelen zou ik zeggen.
Ennuh, net resultaten behaald in die sebring 12h race! Netjes!
Op hoeveel geheugen heb je hem nu staan dan qua GPU en system?flopdoc schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:55:
Ik houd ook af en toe stotters onder DX11. Ik had zelf een soort freeze van t beeld, maar dat is verdwenen nadat ik de geheugen settings weer naar beneden heb geschroefd. Het is nog niet optimaal maar wel te doen. Nurburgring circuit blijft moeizaam overigens qua fps.
Wij hebben het ook top gedaan met P4 zelfs na een disconnect midden in de stint van Joep. Zonder disconnect hadden we misschien wat dichter bij de P3 gezeten maar ik denk niet dat het genoeg was geweest dus P4 is gewoon super goed. Bedankt aan de rest, weinig fouten gezien, niet echt crashes gehad, top gedaan
Wat ik wel nog steeds jammer vind is de manier van splitten in zo'n team events. Ik vind dat je voor de race moet aangeven wie er mee gaat doen en dat daar de gemiddelde iRating gepakt moet worden voor het splitten, niet zoals nu alleen degene die ingeschreven is (oftewel: degene met hoogste iRating). In de top split zitten mensen met minder dan 1800 iRating!!!! Dat kan toch gewoon niet? Met gemiddelde iRatings zaten wij denk ik ook in de top split.
[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 13-03-2016 11:31 ]
Vraagje. Bij die formula renault kun je tijdens het rijden de Brake bias aanpassen. Kun je ook tijdens het rijden zien wat de brake bias is? Iets een waarde ofzo, of is het gewoon een kwestie van onthouden hoeveel omhoog en hoeveel naar beneden je doet? Of een kwestie van aanvoelen tijdens de race wat nodig is?
In de eerste stint heb ik ons van P17 naar P2 gereden, waarna mijn teamgenoten Jesper en Andy het overnamen en we na de 3e stint nog steeds reden met P1 dicht bij ons.
In de 4e stint begon onze traagste rijder Gerrit en liepen we een achterstand op van 65 seconden op P1, die ik vervolgens in mijn stint dicht gereden heb naar 8 seconden voordat ik weer de pits inging. Jesper nam het weer over en na 6 uur racen reed een RUF over het gras en spint haaks de baan over waarbij Jesper de verkeerde kant koos wat resulteerde in inclusief en tow 18min repair, waardoor we terug vielen naar P7 op 7 rondes achterstand van P1. Toen was het een kwestie van uitrijden met een behoorlijk beschadigde auto waarmee ik +- 0.3 per ronde trager was dan met een onbeschadigde auto. Uiteindelijk crashte er nog iemand voor ons waardoor we op P6 zijn gefinished. Als we na 6 uur de crash niet gehad hadden en de pace van iedereen wat sneller was hadden we de race makkelijk kunnen winnen.
Lessons learned en mijn mening:
- De persoon die als eerste joined moet ook een Q tijd rijden
- Geen enkele stints maar dubbele stints waar mogelijk de traagste rijder een stint minder rijdt.
- Iedereen moet meer trainen het gat tussen mij en de rest was te groot
Ik zie op F7 een black box 'in-car adjustments', maar daar is niets te zien, ook als ik de brake bias heb gewijzigd. Voor de rest kan ik het nergens zien.JoepW schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:55:
Op een van de black boxes F# (weet het nummer niet meer) kan je de brake bias zien.
Hier de Nurburgring setup voor de Ford Mustang die ik beloofd had: https://db.tt/8FiWqOoBFuelke schreef op zondag 13 maart 2016 @ 08:56:
Het vertrouwen is er nog niet echt voor vanavond.
[...]
Cube Nuroad Race (2022)
Wim, nog eens bedankt om mee te willen doen met ons! De voorbereiding was niet ideaal, maar we hebben er toch het beste van kunnen maken.
De FR heeft geen in-car brake bias adjustment volgens mij. Dat zal wel een bug zijn.aicaramba schreef op zondag 13 maart 2016 @ 12:06:
[...]
Ik zie op F7 een black box 'in-car adjustments', maar daar is niets te zien, ook als ik de brake bias heb gewijzigd. Voor de rest kan ik het nergens zien.
Ik had op het forum gelezen van wel. En nu ik er aan denk waren er ook klachten dat er geen black box voor was.NickThissen schreef op zondag 13 maart 2016 @ 12:12:
[...]
De FR heeft geen in-car brake bias adjustment volgens mij. Dat zal wel een bug zijn.
Ik heb het net ook uitgeprobeerd. Ik ben de brake bias tijdens het rijden veel lager gaan zetten. Toen ik vertrok stond hij op 53. Toen spinde ik bij het eerste harde rempunt. Gekeken en toen stond hij op 46.
Ik heb hem met de draaiknop op mn stuur aangepast.
Edit: het topic
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3468646.page
[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 13-03-2016 12:52 ]
Misschien dus morgen na de update wel opgelost!The following two issues that were identified by the FR2.0 community have been acknowledged.
1. In the FR2.0, it appears that we can adjust the brake bias by using assigned buttons but there is no black box equivalent to do it
2. The 2010 manual they note bump in 'clicks' and rebound in 'turns'. In iRacing it is the opposite with bump in 'turns' and rebound in 'clicks'.
Both points have been confirmed as an issue/bug by iRacing, the damper adjustments are already fixed and awaiting rollout and they are working on adding the in-car brake bias adjustments to the appropriate black box.
Allebei op 2 GB. Het is wel lastig vind ik, er zijn zoveel opties die invloed kunnen hebben. Ik moet zeggen als fps 80 is dan is t beeld op zich al prima, als er maar geen stotters zijn, behalve in de bochten, dan wordt t met name in de buitenmonitoren te onregelmatig.Arfman schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:18:
[...]
Op hoeveel geheugen heb je hem nu staan dan qua GPU en system?
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Dat gaat over de damper settings.aicaramba schreef op zondag 13 maart 2016 @ 13:13:
Ik heb echt geen flauw idee waar punt 2 over gaat, lol. Is dat ook setup gerelateerd? En gaat dat ook over in-care adjustments?
De demper settings voor "bump" worden in iRacing gegeven in het aantal "turns" en de settings voor "rebound" worden gegeven in een aantal "clicks". In de echte manual van de FR 2.0 is dat precies andersom.
Eigenlijk alleen maar een cosmetisch foutje, maar het wordt opgelost.
Ik had naar aanleiding van jouw post het GPU geheugen al op 3.5 gezet (970 heeft 4 maar de laatste 512mb Is eigenlijk niet bruikbaar) en system ram op 4 gb. Liep al een stuk beter.flopdoc schreef op zondag 13 maart 2016 @ 13:16:
[...]
Allebei op 2 GB. Het is wel lastig vind ik, er zijn zoveel opties die invloed kunnen hebben. Ik moet zeggen als fps 80 is dan is t beeld op zich al prima, als er maar geen stotters zijn, behalve in de bochten, dan wordt t met name in de buitenmonitoren te onregelmatig.
Ik heb nog wel last van het hangende scherm gebeuren. Lijkt wel aan mijn stuur te liggen, dat is het enige wat gelijk is gebleven tussen de systemen. Meer onderzoek benodigd
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Graag gedaan als je ooit nog een rijder zoekt laat maar weten was heel leuk. Tja heel veel what ifs ja, als je dat op voorhand weet duw je tijdens de stints wat meer. Maar waren 4/5 van de race zo op p3 gefocused.ThiJor schreef op zondag 13 maart 2016 @ 12:08:
Voor ons was de race 1 rondje te kort of 1 incidentje teveel of 10 rondjes niet genoeg doorgeduwd of bij 2 pit entries niet tot het uiterste gegaan of... Je ziet maar dat het op details aankomt.
Wim, nog eens bedankt om mee te willen doen met ons! De voorbereiding was niet ideaal, maar we hebben er toch het beste van kunnen maken.
En toffe bende zijn jullie " fenix "
Daar ga ik dan eens mee aan de slag tijdens practice straks, ik reed gisteren met de V5.2 versie uit dit topic: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3234701.page waar ik wel de rijhoogte iets hoger moest krijgen om hem aanvaard te krijgen. En waarvan ik nu zie dat die van 2014 dateertderx666 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 12:08:
Hier de Nurburgring setup voor de Ford Mustang die ik beloofd had: https://db.tt/8FiWqOoB
[ Voor 5% gewijzigd door Fuelke op 13-03-2016 15:07 ]
Dus ik zou meer voor de fun en ervaring meedoen. Is dit aan te raden..?
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Team= Team Ief Vangenechten
Paswoord=
Cube Nuroad Race (2022)
Ik wil nu formula renault gaan rijden en ik merk dat setup daar een behoorlijke rol speelt. Ik kan wel setups downloaden van het iracing forum, maar ik vind ze vaak wat instabiel. Of oversturig of wat dan ook.. Het zou wel fijn zijn als ik zelf wat dingen kan wijzigen om te zorgen dat ze iets meer naar mijn smaak zijn.
En aangezien er redelijk wat formula renault gereden zal worden, lijkt het me wel een goed idee om de setup school met die auto te doen.
http://members.iracing.co...list/3469390.page#9646255
Planning Seizoen 2
We hebben weer ons best gedaan om in seizoen 2 weer wat leuke events te organizeren. Op de maandag avond staat zoals gewoonlijk het Monday Tournament gepland, en op dinsdag avond gaan we (voorlopig als experiment) een practice sessie hosten voor een eigen Nordschleife Hotlap competitie!Monday Tournament
Het Monday Tournament gaat weer terug naar de roots zoals je het gewend bent. Elke week een andere auto en track uitgekozen op hopelijk erg leuke combinaties. We hebben ons best gedaan om er een aantal 'basic content' dagen in te plannen die we nog niet eerder gedaan hebben.Het hele schema is hier te vinden:
GoT post
Website
RingLaps Nordschleife Hotlap competitie
Dit seizoen proberen we iets heel nieuws: een hotlap competitie op de Nordschleife Touristenfahrten!Elke week staat er een andere auto op de planning, waarmee je een week (van/tot dinsdag 00:00) op je gemak tijden kunt neerzetten, zoveel als je zelf wil.
Dit is een beetje een experiment want we hebben geen idee of er veel interesse is, maar het voordeel is natuurlijk dat ook mensen mee kunnen doen die niet op onze 'standaard avonden' kunnen.
Practice
Elke dinsdag-avond om 20:00 hosten we een practice sessie met de auto van die week zodat we gezellig samen kunnen oefenen. Je mag je rondjes natuurlijk ook later in andere sessies zetten (bijv offline test) maar de rondjes tijdens de practice tellen ook al.
RingLaps en GoT league
Als je mee wil doen dien je gebruik te maken van RingLaps zodat je tijden in de centrale database komen te staan:
http://ringlaps.nickthissen.nl/
Er is een 'Gathering of Tweakers' league aangemaakt voor RingLaps. Maak een account aan en join de league:
http://ringlaps.nickthissen.nl/Leagues/Details/17
Het wachtwoord is 'hotlap'.
Schedule
De auto's die we gaan rijden zijn als volgt (* = gratis content)
1. Skip Barber
2. BMW Z4 GT3
3. Formula Renault 2.0
4. Lotus 49
5. Global Mazda MX-5 2016*
6. Dallara Indycar circa 2011*
7. Mercedes AMG GT3
8. Ruf C-spec
9. NASCAR Sprint Cup Chevrolet Impala COT circa 2013*
10. Lotus 79
11. Chevrolet Corvette C6R
12. Ruf RWD
RingLaps Testen
Helaas ben ik zelf de eerste dinsdag tijdens de practice verhinderd. Ik verwacht dat er wel wat vragen komen en mensen die problemen hebben met RingLaps, waar ik dinsdag dus niet mee kan helpen. Daarom probeer ik maandag (morgen) rond 19:30 op teamspeak te zijn om een en ander uit te leggen en te testen. Als er mensen zijn die RingLaps nog niet geinstalleerd / geprobeerd hebben en mee willen doen dan kun je dan dus even snel testen (voor de practice van het monday tournament) en kan ik eventueel helpen als er iets mis gaat of niet duidelijk is.
--
Voor de liefhebbers van de Formula Renault, ik heb er twee skins voor gemaakt.

Download: http://www.tradingpaints.com/profile/51096/Danny-Bouwes
Nee inderdaad. Daarom heb ik dat ook niet hoger staan. Mijn system ram kan is wel meer. Wat nu t beste werkt... ik moet t nog uitproberen. Dat is voor iedere configuratie ook weer anders vrees ik.JoepW schreef op zondag 13 maart 2016 @ 13:23:
Een R9 met 2gb kan toch gewoon niet hoger dan 2 gb????
Mooi! Gelijk de TR ingesteldgtrNL schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:18:
Mooi schema. Hoop weer een paar maandagen mee te kunnen doen dit seizoen.
--
Voor de liefhebbers van de Formula Renault, ik heb er twee skins voor gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Download: http://www.tradingpaints.com/profile/51096/Danny-Bouwes
Graag wil jullie advies met betrekking tot een nieuw systeem voor Iracing. Zie volgende topic:
tim.w in "Iracing Game PC"
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
iemand die dit geluid weet te plaatsen?
YouTube: CSW V2 Noise
bedankt voor het organiseren, ik vond het 7 rondes lang super, en excuses voor het voortijdig disconnecten, ik wilde alleen echt graag naar mijn stuur kijken, die ligt ondertussen half uit elkaar op de eetkamertafel..
zal wel met smering te maken hebben aan het geluid te horen.
[ Voor 15% gewijzigd door OneSixthRoy op 13-03-2016 22:08 ]
Ondanks de beperkte tijd om te testen vantevoren, hadden we allemaal een aardig tempo. Het niveau van het GT3 veld was in de 2e split wel van een bedenkelijk niveau. Velen leken weinig ervaring met multiclass racen te hebben, waardoor we behoorlijk wat hachelijke momenten hebben gehad.
Het was jammer dat in het midden van mijn 2e stint m'n router het nodig vond om zich te resetten waardoor ik een disconnect had uit het niets Daardoor verloren we een ronde. Achteraf lijkt dat niet veel uit te hebben gemaakt, maar op het moment zelf is het behoorlijk zuur. De router heb ik nog tijdens race vervangen door een nieuwe Ziggo router. Hopelijk geeft deze geen problemen.
Ga je helemaal over naar de FR?aicaramba schreef op zondag 13 maart 2016 @ 17:59:
Ik wil nu formula renault gaan rijden
Ja, dit seizoen wil ik FR gaan rijden. Het seizoen er na kijk ik wel weer. Als het niet bevalt misschien weer terug naar de skip, maar voorlopig bevalt de auto me goed. Alleen het setup verhaal ben ik nog wat huiverig voor.
Ik hoop dat het onderstaande me op weg kan helpen
http://i.imgur.com/kDtnprp.jpg
Sowieso vond ik mezelf klaar voor een stap naar een snellere auto
Edit: Ligt Paul weer op nr 6
[ Voor 12% gewijzigd door aicaramba op 13-03-2016 22:21 ]
Cool, veel succes! Ik blijf nog wel een tijd bij de skip vermoed ik.
Er zijn nog teveel circuits waar ik nog nooit op gereden heb en die wil ik leren met de skip.
Denk dat ik een leuke PC voor je heb samengesteld. Ik zou zelf voor 34,- meer voor de overclockbare spullen gaan, maar dat is jouw keuze natuurlijktim.w schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:12:
Helaas lijkt het doek definitief te zijn gevallen voor m'n vier jaar oude computer. Na kortsluiting geeft de computer telkens blue screens tijdens het opstarten.
Graag wil jullie advies met betrekking tot een nieuw systeem voor Iracing. Zie volgende topic:
tim.w in "Iracing Game PC"
Over de Green Hell Team Challenge:
Wat een race.... Spannend van begin tot einde...
Ik had op P7 gequalificeerd, wat me niet tegenviel gezien de sterkte van het startveld. Start vrij rustig aan gedaan, omdat ik totaal geen risico wilde lopen. Zo verloor ik meteen een paar plekjes, en kwam ik na ronde 1 op P9 door. Daarna begon m'n inhaalrace. Bas was als eerste aan de beurt, en aan het einde van de ronde kon ik ook Antoine op P7 inhalen. Door het crashen van Anthony klom ik op naar P6, en kam vlak achter Rob Read te zitten. Vlak voor de 2e carrousel maakte hij een foutje, en had ik een run op hem. Helaas maakte ik een inschattingsfout en raakten we elkaar, waarbij hij spinde en de muur raakte. Ik kon met weinig schade gewoon door, maar werd wel ingehaald door Antoine. Ik was wel sneller, de de ronde erna haalde ik hem weer in, alleen deze keer kreeg ik hem niet uit de slipstream... GRMBL...
Einde lap 7 was ik het wel zat dat ie in mijn slipstream bleef, en ik dook de pits in, terwijl hij gewoon doorreed. Achteraf gezien 12L teveel getankt omdat ik geen risico wilde kopen met een evt. extra ronde (6.6 liter brandstof), mja... Mijn outlap flink gepushed, en zo kwam ik niet alleen voor Antoine, maar ook voor Jurgen Frank uit (die door het wegvallen van Rob op P4 lag). Helaas zat hij wel nog net in mijn slipstream, en ik kreeg hem er net niet vanaf gereden. Zo haalde hij mij vrij gemakkelijk in op het lange rechte stuk aan het einde van de lap. Ik wist dat ik hem wel weer terug in zou kunnen halen, maar ik was niet veel sneller, dus eraf rijden zou waarschijnlijk niet gaan lukken. Zo smeedde ik het plan om gewoon in de draft te blijven tot de laatste ronde, en dan mijn slag te slaan.
Zo gebeurde het ook. Ik kon er vrij gemakkelijk bij blijven, en deed net of ik op de rechte stukken er net niet bij kon komen. De rest van de ronde at ik continu tussen de 0.2 en 0.7s achter hem, en ik zag dat hij een beetje nerveus werd en kleine foutjes maakte. Ik bleef druk zetten, af en toe een beetje prikken, maar ik zorgde ervoor dat ik nergens echt een run op hem had.
Laatste ronde ging perfect. Ik bleef lekker achter hem hangen, en in de 2e carrousel kwam ik goed uit, en zat op ong. 0.4s toen we het lange rechte stuk opkwamen. Hij had geen enkele kans, en ik reed er vrij gemakkelijk voorbij. Wel tikte hij me nog net een beetje aan in de laatste bocht toen ik een beetje overstuur had, maar niks spannends. Uiteindelijk was het verschil op de streep ong. 0.056s
P4, net geen podium, maar uitermate tevreden.
Aangezien het een team event was, werden de punten van de 2 teamgenoten bij elkaar opgeteld. Joep had helaas een iets minder gelukkige race, en moest al vrij snel een nieuwe MX-5 ophalen. Daarna wachtte er ook voor hem een inhaalrace. Uiteindelijk was P10 een prima eindresultaat !
Alle punten opgeteld zijn we met ons teampje volgens mij 6e geworden
[ Voor 71% gewijzigd door derx666 op 14-03-2016 00:47 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Thanks Marco. Is op het eerste oog een mooi systeem voor een heel schappelijke prijs. Hou ik nog mooi geld over voor een videokaart binnenkort. Ik wacht overige reacties en configuraties even af en dat hak ik het eind van de week de knoop door.derx666 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 00:12:
[...]
Denk dat ik een leuke PC voor je heb samengesteld. Ik zou zelf voor 34,- meer voor de overclockbare spullen gaan, maar dat is jouw keuze natuurlijk
Als ik je een tip mag geven, pak zeker die samsung nvme ssd, daar ga je denk ik het meeste plezier van hebben...tim.w schreef op maandag 14 maart 2016 @ 08:06:
[...]
Thanks Marco. Is op het eerste oog een mooi systeem voor een heel schappelijke prijs. Hou ik nog mooi geld over voor een videokaart binnenkort. Ik wacht overige reacties en configuraties even af en dat hak ik het eind van de week de knoop door.
Cube Nuroad Race (2022)
Ik moet zeggen dat alle bochten van de Nordschleife onthouden me moeilijk viel de auto daarentegen bevalt me prima. Wat is die MX-5 leuk!
Mijn Q was een aantal seconden langzamer dan wat ik eerder had gereden, maar een betere tijd had me misschien een paar plekken opgeleverd, maar dat is toch niet zo belangrijk voor een 2 uurs race.
De start van de race was clean en ik kwam goed mee. Ik won wat plekken en kon leuk aanhaken bij mijn voorliggers. Helaas was ik ff een bocht vergeten in lap 2 en kon net niet genoeg snelheid uit de auto halen om een vrij harde ontmoeting met de vangrail te voorkomen. Dus ruim 5 minuten tow, fast repair gepakt en tank vol gegooid. Terug in niemandsland de baan op en rijden op heelhouden. Vanaf dat moment ging me dat goed af en was ik in staat of om rustig plekjes te pakken door uitvallers en een enkele inhaalactie.
Ik kwam helaas net een half rondje brandstof te kort om de race uit te rijden dus onder de witte vlag nog de pit in gegaan voor een paar liter brandstof. Dit kostte me geen plek aangezien Bryan zo ongeveer 1 minuut achter me lag.
Had ik in ronde 2 die stomme fout niet gemaakt dan was ik (en zeker ons team) een stuk hoger geëindigd
Maar goed plek 10 in dit veld had ik vooraf niet verwacht.
En Marco had echt de smaak te pakken. Mooie prestatie!!
EDIT: 2 uur race moet ik niet te vaak doen.... Toch wel last van nek en schouder
[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 14-03-2016 08:24 ]
Leuk om dat allemaal te lezen.
Helaas heeft mijn pc zo'n beetje het hele weekend uitgestaan.
Druk bezig geweest een nieuwe rig in elkaar te timmeren met een fatsoenlijke autostoel.
Gisteravond laat had ik de boel eindelijk een beetje naar het zin.
Hopelijk kan ik er vanavond weer op tijd bij zijn voor de ringlaps uitleg op TS.
Het was wel een mooie combinatie en race. Ik had de Mustang al lang niet meer gereden en hij is toch wel veranderd vergeleken met die paar seizoenen dat ik ermee gereden heb.
Wat gaan drinken en na vijf minuten gekeken of ik alweer kon rijden. Acht minuten tow. Huh? Voor de rest van de race is het niet meer uit tow geweest, geen idee wat daar aan de hand was.
De FPS en stotters vielen me mee. Wel zo'n beetje alles op laag maar toch is DX11 een hele verbetering tov DX9. De PC is duidelijk harder aan het werk, de ventilatoren stonden voluit, wat eerder niet het geval was.
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen