How do you save a random generator ?
Ik ben van het weekend van een 6 jaar oude 7950 naar een 1080ti overgestapt en ben nu dus ipv GPU limited naar CPU limited gewisseld (i5 3570k @ 4,3 ghz)
Met mijn al redelijk lage settings maak ik ook wel een aardige klap qua FPS, helemaal als ik ook nog SMP inschakel, maar ik heb de kaart natuurlijk ook niet puur en alleen voor de FPS gehaald maar wil dus ook wel wat in grafisch detail omhoog.
Zo zit ik nu al een redelijke tijd te testen op de Nurburgring GP wat volgens mij wel (een van de) zwaarste circuits is om daar gewoon een mooie baseline configuratie te bepalen wat ik in principe op alle andere circuits ook wel zou moeten kunnen gebruiken.
Ik ben dus ook opnieuw begonnen met een schone rendererDX11.ini en hoewel dat er prima uitziet is toch de fps nog wat aan de te lage kant (wil eigenlijk niet onder de 100 zakken).
Dus ben ook wel even snel door die forum topics gegaan in de hardware sectie, maar die zijn ook aardig gedateerd en wat ik eigenlijk zoek is een soort overzicht / lijstje van welke settings nou echt de grote FPS killers zijn.
Tot dusver ben ik aan de hand van de informatie van het iracing forum wel dingen aan het testen en dan de resultaten in motec aan het vergelijken, maar veel van de aangeraden veranderingen hebben maar een hele marginale impact dus het begint al redelijk veel tijd te kosten zonder echt een tevreden resultaat
De standaard opties zijn natuurlijk:
- multi projection (+ smp)
- shadows
- mirrors
Maar veel van de andere settings veranderen maakt dus nauwelijks merkbaar verschil.
Dus hebben mensen hier nog tips ofzo zodat ik hier niet onnodig veel langer tijd aan hoef te besteden en weer aan de slag kan met het oefenen voor de WCS op Suzuka dit weekend?

Dit zijn m'n settings tot nu toe:

Ik heb bewust SMP nog niet ingeschakeld tot nu toe, aangezien dat ook weer impact heeft op andere settings die dan niet meer beschikbaar zijn en dan natuurlijk ook weer resultaten beïnvloeden.
Ik maak me er ff snel van af bij gebrek aan simrig toegang, maar wel de backup.Red Baron schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:19:
Is er tegenwoordig nog een soort quick guide voor het instellen van je graphics?
Ik ben van het weekend van een 6 jaar oude 7950 naar een 1080ti overgestapt en ben nu dus ipv GPU limited naar CPU limited gewisseld (i5 3570k @ 4,3 ghz)
Met mijn al redelijk lage settings maak ik ook wel een aardige klap qua FPS, helemaal als ik ook nog SMP inschakel, maar ik heb de kaart natuurlijk ook niet puur en alleen voor de FPS gehaald maar wil dus ook wel wat in grafisch detail omhoog.
Zo zit ik nu al een redelijke tijd te testen op de Nurburgring GP wat volgens mij wel (een van de) zwaarste circuits is om daar gewoon een mooie baseline configuratie te bepalen wat ik in principe op alle andere circuits ook wel zou moeten kunnen gebruiken.
Ik ben dus ook opnieuw begonnen met een schone rendererDX11.ini en hoewel dat er prima uitziet is toch de fps nog wat aan de te lage kant (wil eigenlijk niet onder de 100 zakken).
Dus ben ook wel even snel door die forum topics gegaan in de hardware sectie, maar die zijn ook aardig gedateerd en wat ik eigenlijk zoek is een soort overzicht / lijstje van welke settings nou echt de grote FPS killers zijn.
Tot dusver ben ik aan de hand van de informatie van het iracing forum wel dingen aan het testen en dan de resultaten in motec aan het vergelijken, maar veel van de aangeraden veranderingen hebben maar een hele marginale impact dus het begint al redelijk veel tijd te kosten zonder echt een tevreden resultaat
- shadows
- mirrors
Maar veel van de andere settings veranderen maakt dus nauwelijks merkbaar verschil.
Dus hebben mensen hier nog tips ofzo zodat ik hier niet onnodig veel langer tijd aan hoef te besteden en weer aan de slag kan met het oefenen voor de WCS op Suzuka dit weekend?![]()
[Afbeelding]
Ik heb bewust SMP nog niet ingeschakeld tot nu toe, aangezien dat ook weer impact heeft op andere settings die dan niet meer beschikbaar zijn en dan natuurlijk ook weer resultaten beïnvloeden.
Hier mijn rendererdx11.ini.
https://www.got-racing.eu/files/rendererDX11.ini
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik speel met tripels, zelfde resolutie maar dan 1080 op het einde. Dit met een 4770k op 4.0 ghz en een 1080 asus nvidia. Als ik kijk naar je settings zou ik Two pass trees direct uitzetten, dit verschil zie je namelijk niet. FXXA maakt het alleen maar slechter, dus uit ! je hebt al AA aanstaan x4. Trilinear filtering uitzetten. In je display drivers van nvidia zou ik vsync always off inschakelen. Prerendered frames heb ik in nvidia op 4 gezet, gek genoeg ging dat iets beter. Uiteraard de instelling daar ook inschakelen betreft maximum performance. Ik heb infeite alles aanstaan en ik ben dik tevreden. Maar het kan aan alles liggen, achtergrond progs of tools, windows versie denk ik ook en e.v.t driver versies and so on.....Red Baron schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:19:
Is er tegenwoordig nog een soort quick guide voor het instellen van je graphics?
- shadows
- mirrors
Dus hebben mensen hier nog tips ofzo zodat ik hier niet onnodig veel langer tijd aan hoef te besteden en weer aan de slag kan met het oefenen voor de WCS op Suzuka dit weekend?![]()
[Afbeelding]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Arfman schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:26:
Ik lees net op het iRacing forum dat Soft Particles juist aan moet staan. YMMV.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Sorry, dat was nog in aanvulling op de vraag van Paul over wat de zwaarste grafische opties zijn.
Dat begreep ik, maar soft aan ben ik verbaasd over. Btw heb ik die aan staan.Arfman schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:49:
[...]
Sorry, dat was nog in aanvulling op de vraag van Paul over wat de zwaarste grafische opties zijn.
Na de upgrade inderdaad hogere FPS en mooie plaatjes echter die stutters blijven. Zo zijn de 'sses' op Suzuka echt niet prettig voor de ogen op 144hz schermen.
Ik heb zitten testen en testen en wat mij op een gegeven moment opviel was als ik in die bochten zit de load van de GPU gewoon zakt van 95% naar soms maar 60%, ook CPU werd maar gemiddeld 75% belast. Dat is wel heel vreemd, ik dacht altijd dat iRacing ofwel CPU ofwel GPU bound was, maar bij mij worden ze beide niet voor de volle 100% gebruikt en heb ik last van stutters op dat moment.
Ik heb allerlei zaken uitgezet zoals JRT en Z1 dashboard (gebruik beide), CPU affinity gehanteerd en voor de JRT overlay's GPU enhancements uitgezet. Ondanks al die zaken toch nog steeds stutters in de bochten en FPS dips en tegelijk ook een dip in zowel CPU and GPU gebruik.
Omdat ik JRT gebruik draai ik iRacing in borderless windowed mode. Toch maar eens gewoon fullscreen geprobeerd en tot mijn grote verbazing 'butter smooth beeld'. Ik heb de 144hz scherm al een paar maanden en was ook niet zo onder de indruk van het verschil tussen mijn oude Dell 60hz (overclocked naar 72hz) schermen en deze nieuwe AOC 144hz schermen. Nu dus wel!.
Nu wil ik toch heel graag nog steeds JRT gebruiken en moet ik dus in windowed mode draaien. Heeft iemand enig idee welke setting ik waar zou moeten aanpassen om geen stutters te krijgen in borderless windowed mode? Windowed mode met boders is overigens nog erger met stutters. Zaken als Vsync en adaptive Vsync heb ik ook al uitgeprobeerd.
Dan ben je iig van je stutters af. Overlays enz. hebben bij mij nooit echt goed gewerkt. Heb een tijdje een aantal teamspeak overlays geprobeerd, maar geeft alleen maar ellende en stutters.
Wat voor een CPU draai je eigenlijk, als je zegt dat je CPU op 75% draait, dan is meestal 1 of 2 cores toch fink hard aan het werk.
Cube Nuroad Race (2022)
ik maak al gebruik van een 5 inch scherm voor Z1 dashboard en mijn videokaart heeft maar 4 outputs.
Ik heb zojuist heb 5inch scherm losgekoppeld en dan zijn de stutters al veel minder, maar nog steeds niet zo soepel als fullscreen.
Maar heb je wel g-sync aan staan voor alle windows en niet alleen voor full screen. Zit in de driver bij g-sync instellingen.
Op full screen (en ik draai niks anders) heb ik geen stutters en als mijn FPS'n inkakken blijft alles vloeiend.
Windowed borderless heb ik geprobeerd, maar idd was het beeld niet mooi vloeiend.
En ik heb dezelfde gezien (Marco jij ook bij bij). GPU en CPU niet vol bezet en toch lagere FPS.
Jep... Helaas is de optimalisatie bij iRacing nog niet optimaal. Ik heb ook even geprobeerd met borderless, maar ook bij mij draait fullscreen veruit het beste. Mja, ik ben op dit moment zowel cpu als gpu limitedJoepW schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:39:
Ik heb voor JRT een tablet draaien en dat werkt goed en voor TS en andere zooi draai ik een 4de 60hz scherm op de intel GPU.
Maar heb je wel g-sync aan staan voor alle windows en niet alleen voor full screen. Zit in de driver bij g-sync instellingen.
Op full screen (en ik draai niks anders) heb ik geen stutters en als mijn FPS'n inkakken blijft alles vloeiend.
Windowed borderless heb ik geprobeerd, maar idd was het beeld niet mooi vloeiend.
En ik heb dezelfde gezien (Marco jij ook bij bij). GPU en CPU niet vol bezet en toch lagere FPS.
Cube Nuroad Race (2022)
Ik heb nu de Intel GPU bijgeschakeld (nu werkt mijn CPU overclock niet meer?? nog even induiken) en een 24inch scherm die in de strijkkamer van mijn vrouw hing ingepikt. Nu staat het scherm nog provosorisch op een staple boeken achter de andere schermen maar daar moet nog een mooie beugel voor komen op de triple screen stand van SimLab.
Nu nog even bedenken wat voor info ik nog allemaal extra op dat 5e scherm kan tonen...
Ik heb daar:TonCoronel schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:50:
Thanks heren, na nog een ochtendje stoeien en veel gelezen te hebben lijkt Borderless windowed in W10 gewoon geen goed huwelijk en zit ik eigenlijk al sinds 2 jaar naar een trillend scherm te kijken.
Ik heb nu de Intel GPU bijgeschakeld (nu werkt mijn CPU overclock niet meer?? nog even induiken) en een 24inch scherm die in de strijkkamer van mijn vrouw hing ingepikt. Nu staat het scherm nog provosorisch op een staple boeken achter de andere schermen maar daar moet nog een mooie beugel voor komen op de triple screen stand van SimLab.
Nu nog even bedenken wat voor info ik nog allemaal extra op dat 5e scherm kan tonen...
- Linksboven: z1 (track view)
- Rechtsboven: ispeed
- Linksonder: teamspeak of discord
- Rechtsonder: JRT Timing table
Ook heb ik er teamspeak op gezet, gewoon de reguliere client of gebruiken jullie overwolf daarvoor?
Wat is de reden om te gaan voor Z1 track view ipv JRT trackview?
Bij mij trekt JRT meer resources dan Z1..TonCoronel schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:01:
JRT timing table en fuel calculator staan er nu op
Ook heb ik er teamspeak op gezet, gewoon de reguliere client of gebruiken jullie overwolf daarvoor?
Ik heb overigens fuel calc in mijn timetable voor JRT
Overwolf vooral niet gebruiken. Bagger. TS op 4de scherm werkt perfect.TonCoronel schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:01:
JRT timing table en fuel calculator staan er nu op
Ik heb op 4de scherm:
iSpeed, OBS, TS (discord als het onvermijdelijk is), Simcube, SimCommander, JRT settings.
En op een ipad mini relative / standings/calculator van JRT.
Normaal zag ik die rad veel groter tijdens het rijden bij bep plekken.
Klopt. Dit is eigenlijk al sinds jaar en dag zo geweest. Borderless is leuk als je een game op 1 van de monitoren draait en de rest eromheen ook nodig hebt. Zal eens aan een dev bij ons in het team vragen hoe dat precies zit, want dit maakt me wederom nieuwschierig.NickThissen schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:59:
Denk niet dat dat een iRacing probleem is, ik heb dat met letterlijk alle games, borderless fullscreen geeft altijd stutters en niet vloeiend beeld. Niet altijd, soms is het minutenlang goed, maar volgens mij heeft het te maken met achtergrond dingen, bijv iemand komt online op Steam ofzo, krijg je een popup, en dan heb je een minuut lang stutters. Ik gebruik het niet meer, gewoon lekker fullscreen
Hier wat in car footage.
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Je raakte volgens mij wel een keer de muur bij het opgaan van de berg. Je voorscherm verboog bij mij in beeld. Maar waarschijnlijk een 0x.diknmuis schreef op zondag 30 september 2018 @ 10:14:
@JoepW Thx, als ik geweten had dat je ging mee volgen was ik op TS gekomen. Was een leuke race, had het niet verwacht. Door de draft kon ik steeds wat blijven aanklampen met dat groepje. Blijft een leuke uitdagende baan maar moeilijk om snel op te zijn, zeker met de mazda al is het heel leuk met dat hokje. Heb bewust wat marge genomen bij de eerste remzone in de afdaling, had in de practice daar enkele malen kosten gemaakt.Veel rijders die zich laten verrassen en zo kunnen oprukken van p27 naar p17 met 0 inc.
Zelf niks gezien of bij mijn weten iets geraakt, al komen de muren vaak heeeel dichtbijJoepW schreef op zondag 30 september 2018 @ 12:14:
[...]
Je raakte volgens mij wel een keer de muur bij het opgaan van de berg. Je voorscherm verboog bij mij in beeld. Maar waarschijnlijk een 0x.
Kijk maar eens hier: YouTube: Heusinkveld MX-5 World Tour - Season 16 - Round 1 - Mount Panoramadiknmuis schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:38:
[...]
Zelf niks gezien of bij mijn weten iets geraakt, al komen de muren vaak heeeel dichtbij. Er waren trouwens weer heel wat verbindingsproblemen en dergelijke.
LET OP! Vanavond is de 60 minuten en daarom is de P en Q ingekort. De race start om 21:00 uur!

GoT | GTE Tournament 18S4-W4 | 01-10-18 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Same settings as IMSA series |
[ Voor 85% gewijzigd door JoepW op 01-10-2018 14:36 ]
lol dat is dan inderdaad zo'n netwerk probleempje. Heb zelf niks gezien en had die schade niet aan mijn wagen
Cube Nuroad Race (2022)
Ik heb een vermakelijke race gezien!
[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 02-10-2018 08:16 ]
Ik had van de week al het 4e scherm er aan gekoppeld maar in een race met 40+ deelnemers, 3 JRT overlays, MSI afterburner, Performance monitor, teamspeak, Z1 dashboard en SimVibe bleek dit toch iets teveel te zijn voor mijn CPU en had ik alsnog last van stutters. Overlays voor deze race aangepast en SimVibe niet gebruikt (eerlijk gezegt mis ik de bassshakers ook niet zo..)
De race zelf vondt ik wel vermakelijk, zeker in het begin.
Ik kon mijn P5 netjes behouden en 20 minuten lang Richard Avery achter mij houden, een paar leuke battles gehad met hem. Ik ben niet zo bekend met al die namen maar hij is volgens mij een soort alien in jullie ogen?
Omdat Nick en Dennis lekker aan het stoeien waren konden Richard en ik aansluiten en op het moment dat Nick Dennis pakte kon ik gelijk aanhaken en ook Dennis voorbij steken.
Na 20 minuten toch mijn meerdere moeten erkennen in Richard en was hij er voorbij. Ik kon niet voldoende aanhaken, verloor zo'n 2 a 3 tiende per ronde.
Doordat Nick en Bas met elkaar in gevecht kwamen liepen Richard en ik weer hard in vlak voor de pitstops. Nick en Richard doken de pits in en op dat moment schiet Bas van de baan af in bocht 1 met een slowdown. Ik liep enorm hard op hem in en dacht dat hij ruimte maakte ivm het snelheidsverschil. Helaas door een inschattingsfout van zijn kant(gaf hij toe:)) raak ik hem lichtjes en hij spint, ik kan mijn weg zonder problemen voortzetten maar toch blijft het een smetje op de race, ik had dit ook liever niet gehad en voelde me ook wel schuldig, je vraagt je altijd af had ik het anders kunnen/moeten doen.
Eindelijk had ik deze keer volgens mij wel een goede pitstop, ik kwam vlak achter Richard de baan op en tot mijn verbazing voor Nick, volgens mij spinde Nick of raakte hij ergens de muur in zijn outlap?
Daarna eigelijk een eenzame race, Richard op 2-3 seconde voorsprong en Nick of 2-3 seconde achter me. Blijkbaar had Richard te weinig fuel en duikt de voorlaatste ronde nog de pits in en pak ik P2 om verre verre achterstand op Arjan.
Edit: Oja en waarbij ik normaal een van de koplopers ben bij de off-tracks had ik er deze race maar 2!! zou het dan toch aan de stutters hebben gelegen
[ Voor 3% gewijzigd door TonCoronel op 02-10-2018 08:57 ]
Zo te zien had @Linc het wel naar zijn zinJoepW schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:14:
Ik heb de race van gisteren ge-broadcast en heb geprobeerd de close battles te tonen.
Ik heb een vermakelijke race gezien!
[YouTube: GoT | GTE Tournament 18S4-W4 (Road Atlanta - Full Course)]De start staat er niet op omdat iRacing het nodig vond om naar windowed te gaan vlak voor de green flag.
Het was in ieder geval geen saaie race, leuke gevechten gehad, maar toen ik even in me eentje reed gelijk een domme fout gemaaktRed Baron schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:40:
[...]
Zo te zien had @Linc het wel naar zijn zin

Gisteren een IMSA race gedaan, en dan die start.

https://clips.twitch.tv/CalmFrozenEchidnaCoolStoryBro
Verschil tussen GT3 en GTE is ook niet echt groot..
[ Voor 15% gewijzigd door Scifo83 op 03-10-2018 12:14 ]
Wat een bende!Scifo83 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:11:
Petit Le Mans, ik heb er al zin in.
Gisteren een IMSA race gedaan, en dan die start.![]()
https://clips.twitch.tv/CalmFrozenEchidnaCoolStoryBro
Verschil tussen GT3 en GTE is ook niet echt groot..
Bron: http://members.iracing.co...100/3575020.page#11223334quote: David TuckerIf we were most concerned with throughput and not worried about a fixed frame rate then we could write code that scales well to 16 cores and still supports only 2 cores. However that code would by its nature run (potentially) 8x slower on the 2 core system. Since we are a real time sim we have to run in real time, that is we only get 16.6 ms to do all our work. We can't just drop that requirement, it is the requirement.
Basically the only way for us to use more than the minimum number of cores is to add in optional code that is not critical to how the sim runs. Someday that may include adding more render threads, but right now the api's don't support that well. We use extra cores now to load assets (tracks and car paint), to run particle effects, and soon to mix sound. As we add in more optional systems we will offload them onto there own cores as well. However we can't move past the 2 main cores (physics and graphics) until we can guarantee that we will have more than 2 cores available.
Even then making a 16 core system run in real time is not a cake walk, you have as much chance of messing it up as you do making it right. I worked at another company that was doing real time compression of data from a high speed scanner. The previous developer before me loved threads and every time they could not hit there performance he would throw in another layer of threads. We had three layers of thread pools each feeding into the next, and each pool had 5-10 threads in it. At the time the quad core was the biggest cpu you could get. Anyway with 20+ threads all running at once on a 4 core system you can imagine that the whole thing was basically in deadlock all the time. My boss tasked me to fix the code, I took one look at it and told him to buy a fancy 4 cpu motherboard instead. I could spend a year refactoring the code to hopefully get it optimized or we could drop an extra $4,000 on hardware and be done with it.
Threads are not a magic fix, they are complicated and each thread you add increases the complexity dramatically. The only time they work as advertised is when the task you are doing can be split into sub tasks that are completely independent from each other. Video compression is one such task that loves threads, but most real world programming (at least procedural programming) is not thread friendly.
To really take parallel programming to the next level we have to look at how natural parallel systems work. Take the brain for example, when you shine a light in your eye, your brain only has 6-15 layers of logic between the detector in the eye triggering and your mind processing the signal. The reason it works is because there is a super wide tree of neurons all wired up so that they can all trigger in parallel to come to an instant conclusion. This is the same way that a programmable FPGA works, it is capable of cycling one byte in and one byte out of a complex pipeline of logic in order to do real time processing (with a touch of latency). The problem is we as humans can't think this way, so we will need programs to take our intent and convert them into an optimized neural network. The big holdup there is that we expect our computers to be exact, and a neural network by its nature (along with your brain) is fuzzy, you never get an exact answer. This works great for google's spell checker but not as well for physics modeling.
@Phydomir Heb jij de replay van jouw Rd Atlanta rondje met @NickThissen opgestuurd tbv Top 10 Oktober aan Alexander?
Heb je er een GoT logootje bij geleverdNickThissen schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 22:39:
Ik heb hem opgestuurd voor October versie.
Dat weet ik wel, maar je kan toch een png meegestuurd hebben
Welkom. Ach dat is een oude bekende discussie. Ja de instap naar series brengt de aanschaf van circuits met zich mee, maar die kan je daarna voor allerlei andere series ook gebruiken. En de auto's moet je gewoon met beleid en weloverwogen kopen.DVDL schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:41:
Sinds dit weekeind iRacing aan het spelen en ik moet zeggen dat de verslavingsfactor al wel aardig groot is. Helaas is de Rookie Road wel erg basic, rondtuffen in een MX5 is zo'n beetje het enige, als je verder niets koopt. Flinke dure hobbie wel, dat iRacing, wat een kosten zeg.
Idd is iRacing duurder dan games (want het is een Sim
En natuurlijk krijg je er ook nog een onwijs actieve en gave GoT community gratis bij!
[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 04-10-2018 22:34 ]
In vergelijking met rFactor2 mag je iRacing echt geen Sim noemen.JoepW schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:33:
[...]
Idd is iRacing duurder dan games (want het is een Sim
(zeker als je de prijsstelling erbij haalt, je betaalt in iRacing meer voor minder logica en minder gevoel)
In iRacing betaal je voor de servers (die daarbij ook nog eens regelmatig problemen hebben) en niks anders.
(Nog steeds verbaasd dat Assetto Corsa gewoon stabiele Steam servers gebruikt voor dat lage bedrag, terwijl het geweldige dure iRacing blijft aanmodderen met mindere kwaliteit servers, (zal wel iets met geld temaken hebben))
Het zit je echt hoog hè....enchion schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:43:
[...]
In vergelijking met rFactor2 mag je iRacing echt geen Sim noemen.
(zeker als je de prijsstelling erbij haalt, je betaalt in iRacing meer voor minder logica en minder gevoel)
In iRacing betaal je voor de servers (die daarbij ook nog eens regelmatig problemen hebben) en niks anders.
(Nog steeds verbaasd dat Assetto Corsa gewoon stabiele Steam servers gebruikt voor dat lage bedrag, terwijl het geweldige dure iRacing blijft aanmodderen met mindere kwaliteit servers, (zal wel iets met geld temaken hebben))
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Kras in de plaat....
Cube Nuroad Race (2022)
Gaaf hoor. VR ftw. Precies wat hij zegt, je bent gewoon echt in die cockpit
Bijzonder nieuwe brug tussen esport en rl racen!Alexji schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:52:
[YouTube: Preparing for the Olympics with iRacing - The Leslie Stratton & Greg West Story]
Gaaf hoor. VR ftw. Precies wat hij zegt, je bent gewoon echt in die cockpit
De Backup teamspeak server doet het weer.
Het adres is hetzelfde als van de normale server.
Wachtwoord is hetzelfde als van de reguliere server.
[ Voor 35% gewijzigd door JoepW op 06-10-2018 13:43 ]
Twitch.tv/fassive

Hebben ze nog wat gedaan aan die incidenten limiet of blijft het bij het voorafgesteld aantal?Fassive schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:15:
Straks live voor de Petit Le Mans race (10 uur) Hopelijk split 2 met team Strakka Sim Racing
Twitch.tv/fassive
Het bleef bij 100x. Helaas zijn wij 2 keer geraakt door DP's dus onze race is een beetje klaar. Toch top split gehaald.ZFLaSH schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:50:
[...]
Hebben ze nog wat gedaan aan die incidenten limiet of blijft het bij het voorafgesteld aantal?
P13 nu met oog op 10
Oh. Dan zit ik verkeerd.ZFLaSH schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:33:
100x is toch meer dan de eerst voorgestelde 50. Zat daarstraks ff top split te kijken en daar was in het eerste uur al flinke carnage. Ben benieuwd hoeveel er kunnen finishen zonder dq.
Wij zitten nu op 21 na 3 4x's moet makkelijk te doen zijn, maar je weet het nooit met top split drivers... Helaas.
Traffic valt nog wel mee. Die 100x is meer dan genoeg.
wel p2 nu sinds p1 wat pech had.
[ Voor 28% gewijzigd door TkillaB op 06-10-2018 20:33 ]
Erg leuke serie!
Maar ik heb de race wel uitgezonden en vooral uit de cockpit van Bjorn.
Lagspike en moeheid... laatste 40 minuten.
235 rondes
[ Voor 6% gewijzigd door Fassive op 07-10-2018 12:16 ]
Oeps, jammerFassive schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:16:
https://clips.twitch.tv/EmpathicBlushingWolverineSmoocherZ
235 rondes
Hé, dat ziet er exact hetzelfde uit als ik in quali had. Gewoon freeze en boem, muur.Fassive schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:16:
235 rondes
https://www.dmsb.de/activ...139fcd305a1ce040396bb7537
Als er 1 schaap over de dam is...
Nou de KNAF doet ook al een tijdje mee hoor.Gogol schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:27:
Duitse Autosport Federatie erkent Simracing als Motorsport discipline
https://www.dmsb.de/activ...139fcd305a1ce040396bb7537
Als er 1 schaap over de dam is...
http://www.knaf.nl/secties/virtueel-racen
had ik ook petite le mans.Fassive schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:16:
235 rondes
VR freeze in esses boem links af in de muur einde race.
het probleem met die events is dat er zoveel connecten / disconnecten dat het freeze probleem bij mij enorm uitvergroot wordt.
had gisteren trouwens een damage bug , krijg kleine tik vanachter recht op bumper en meatball + 1min required repairs
Die had ik nog niet gezien, dus misschien was dat wel het eerste schaap.JoepW schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 06:33:
[...]
Nou de KNAF doet ook al een tijdje mee hoor.
http://www.knaf.nl/secties/virtueel-racen
Er is binnen srvn.nl een hele discussie geweest om ook iRacing te gebruiken, maar de bekende argumenten van kosten is het argument om rFactor te gebruiken.Gogol schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:52:
[...]
Die had ik nog niet gezien, dus misschien was dat wel het eerste schaap.Jammer dat rFactor 2 wordt genoemd.
Ik overweeg om ook eens contact met de KNAF op te nemen hierover.
Maar AC haalt het niet qua ffb realisme bij rFactor, vandaar.Gogol schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:56:
Ik denk dat Assetto Corsa iets populairder is. Voor zover ik weet wordt trouwens rFactor op de professionele markt gebruikt, maar dat is dan weer wel iets duurder dan iRacing.
Lol, werk jij voor iRacing ofzo ? (hoe belangrijk vind je jezelf nou eigenlijk.)JoepW schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:48:
[...]
Er is binnen srvn.nl een hele discussie geweest om ook iRacing te gebruiken, maar de logische argumenten van kosten(baten) is het argument om rFactor2 te gebruiken.
Ik overweeg om ook eens contact met de KNAF op te nemen hierover.
Als je jouw enorme invloed op de simrace industrie nou eens zou aanwenden om iRacing een schop onder de kont te geven om of echt geweldig met hun userbase om te gaan of anders de prijsstelling eens aan te passen aan de kwaliteit van het programma, door jouw community (helemaal van jou) gewoon eens te verhuizen naar een andere Sim.
iRacing is meer dan 20x zo duur, zo goed als volledig closed-source-onmoddable en ontoegankelijk als je geen lid meer bent.
Ze zouden echt wel gek zijn als ze iRacing als eerste optie noemen.
Het Iracing spel speel je alleen als je alle andere Sims al geprobeerd hebt en je die ene killing feature belangrijk genoeg vind om bakken met geld aan uit te geven.
btw, teveel problemen om op te noemen. (die al in de afgelopen 10 jaar geleden opgelost hadden kunnen zijn.)
Iracing heeft btw ook de mafste problemen van alle autorijsoftware die ik ooit gespeeld heb. (zwevende auto`s, stuiterende Indycar, Transwarpcar, enzzz...)
Niemand ontkent dat iRacing duurder is dan de rest en niemand ontkent dat er wat problemen zijn. Elke sim heeft problemen, niks is perfect. Competitie is goed, laat mensen zelf lekker kiezen.
Het is vanuit die context dan ook best apart te noemen dat KNAF alleen maar rFactor 2 noemt. Ze kunnen daar best een iets meer uitgebreid lijstje met een aantal populaire opties noemen, en als Joep er werk in steekt om iRacing daar onder de aandacht te brengen is dat alleen maar goed.
Ik heb vrijwel alle "sims" gekocht, maar ik kan dus helemaal niks met rFactor 2. Ik vind de instellingen onlogisch, ik krijg niet het gevoel zo direct als bij iRacing. Dat je de FFB van iRacing niks vindt, prima, maar ik heb dat dus andersom met rFactor. Voor mij gevoel zit er veel lag in en ik krijg het niet zo gecalibreerd als bij iRacing.
De menu's vind ik klote in rFactor en hoewel jij moddable als een positief iets noemt, zie ik daardoor juist de bomen door het bos niet meer..
Maar goed, het hoeft niet de zoveelste rfactor vs iracing discussie te worden. Hoewel ik het wel mooi vind om het eens goed te vergelijken.
En enchion negeer ik al een hele tijd. Daar komt toch niks zinnigs mbt iRacing uit.
Cube Nuroad Race (2022)
Nee, RF2 is niet voor mij. AC vind ik daarentegen nog steeds heel erg leuk met SRS (ben benieuwd naar ACC) en ook met PC2 heb ik veel plezier. RaceRoom is overigens ook een leuke sim.
Serieuze vraag, waarom lees je hier eigenlijk mee? Je komt hier letterlijk alleen maar je gal spuwen over hoe slecht je iRacing wel niet vind. Je speelt het zelf niet en voegt ook weinig toe aan het geheel. Zit het je echt zo hoog dat mensen wel kunnen genieten van de sim? De andere sims hebben ook allemaal hun eigen topic, kun je je tijd en energie niet beter daar in stoppen?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Hier gaat hij echt niet op reageren hoor, die zie je pas weer terug als er iets nieuws te klagen valtPhydomir schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:01:
[...]
Serieuze vraag, waarom lees je hier eigenlijk mee? Je komt hier letterlijk alleen maar je gal spuwen over hoe slecht je iRacing wel niet vind. Je speelt het zelf niet en voegt ook weinig toe aan het geheel. Zit het je echt zo hoog dat mensen wel kunnen genieten van de sim? De andere sims hebben ook allemaal hun eigen topic, kun je je tijd en energie niet beter daar in stoppen?

GAAAAAAAAAAAAAAPenchion schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:25:
[...]
Lol, werk jij voor iRacing ofzo ? (hoe belangrijk vind je jezelf nou eigenlijk.)
.......
Nee dat niet (denk ik). Hij is wel door ons na wat incidenten op de baan in onze league aangesproken op zijn rijgedrag en toen begon dit fijne gedrag.derx666 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:20:
Is enchion gebanned op iRacing ofzo dat hij het elke keer hier komt afzeiken ?
Maar iRacing heeft ie al 2 jaar niet meer gebruikt.
Waarschijnlijk dan pas weer ja. Ik ben echter heel benieuwd naar hoe zo'n iemand zijn gedachte gang is. De rest van ons zie je toch ook niet in de RF2 en AC topics klagen over hoe slecht wel het wel niet vinden.Linc schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:16:
[...]
Hier gaat hij echt niet op reageren hoor, die zie je pas weer terug als er iets nieuws te klagen valt

Die leg je toch gewoon in bed en hupsakee racenScr33x0r schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:22:
Ik ben er vanavond naar alle waarschijnlijkheid niet bij. Sinds deze week mag mijn vriendin weer sporten, dat is op maandagavond en dus moet ik op de kleine passen..
Zoek voor de lol eens alle mensen op de "De Organisatie" toen willekeurig bestrafte onder leiding van Bernie Willemsen.JoepW schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:31:
[...]
Nee dat niet (denk ik). Hij is wel door ons na wat incidenten op de baan in onze league aangesproken op zijn rijgedrag en toen begon dit fijne gedrag.
En kijk eens hoe vaak die mensen nog in dit GOT topic posten ?
Omdat ik een algemene interesse in RaceSimGaming heb.Phydomir schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:01:
[...]
Serieuze vraag, waarom lees je hier eigenlijk mee? Je komt hier letterlijk alleen maar je gal spuwen over hoe slecht je iRacing wel niet vind.
Ik reageer alleen op anderen die zelf gal lopen te gooien op andere simgames, maw trek het pak ook eens zelf aan.
btw ik heb geen hekel/haat tegen iRacing, ik vind iRacing headquarters alleen erg dom, een aantal jaar geleden (ten tijde van hun link met Steam ongeveer) hadden ze een kans om het leden bestand gigantisch uit te breiden.
Ondertussen hebben ze de prijs verhoogd zodat er nog minder mensen op komen dagen.
Maw uiteindelijk als het zo doorgaat moet Joep in z`n 1jte de hele jaarinkomsten van iRacing gaan vertegenwoordigen. (en zoveel macht gun ik hem niet)
Ik wil niet dat iRacing verdwijnt, ik wil dat ze het eens op een logische manier gaan aanpakken, zodat het zin heeft voor mij om het weer eens te kunnen overwegen.
[ Voor 5% gewijzigd door enchion op 08-10-2018 18:28 ]
Hartstikke leuk, maar wat kan ik (of wij daar aan doen)? Ik kom in dit topic om leuk met mensen te babbelen over deze game. Ik weet ook wel dat iRacing duur is, maar wat is duurder? Mensen die Forza voor 60 euro kopen en het na 3 weken niet meer aanraken, of ik die iRacing speelt en hier al meer dan een jaar enorm veel plezier aan beleef? Dat is me die 8 tientjes in een jaar wel waard. Ik koop af en toe een trackje of een auto en that's it.enchion schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:25:
Ik wil niet dat iRacing verdwijnt, ik wil dat ze het eens op een logische manier gaan aanpakken, zodat het zin heeft voor mij om het weer eens te kunnen overwegen.
Duur is relatief. Ik rook en drink niet.... Das pas duur!
Ik zag hem nochtans komen op het achterste rechte stuk met die knik er in, ging van het gas om hem er langs te laten, remde ook nog wat vroeger dan normaal maar helaas. Door mijn andere lijn was mijn afstand naar de bocht korter en waren we er beide tegelijk. Tegen dat ik doorhad dat ik hem niet zag voor me of naast me was het al te laat natuurlijk
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
In de training was ik nog 3 seconden langzamer dan de snelste maar in de race reed ik op een gegeven moment een 1.26.8, ongeveer 2 seconden langzamer. Toen ik in de race eenmaal in mijn ritme kwam kon ik best lekker rondjes rijden. Helaas had ik door een klein akkefietje met Ton en een kusje met de muur mijn 2 fast repairs verkwanseld dus toen ik met nog 4 minuten te gaan rechtsvoor kromreed was het gedaan.
Leuk baantje om te hotlappen, maar niet om op te racen.
In lap 1 bocht 3-4-5 ofzo 2 wijd met Jan Hein gereden, daarna was het in een treintje rijden tot het einde. Uiteindelijk als 3e over de finish. Ik=happy
iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)
Nogmaals excuses daarvoor en ook aan Robert... gaat lekker zo met mij, ik hoop niet dat ik nu ook gebanned wordt... dan ga ik hier ook mijn gal spuwen over iRacing en Joep hoorArfman schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:10:
Helaas had ik door een klein akkefietje met Ton en een kusje met de muur mijn 2 fast repairs verkwanseld
Mijn practice was echt een ramp haha, ik geloof 3 rondjes in 1 uur kunnen voltooien zonder incidents, nooit eerder op de baan gereden en had ook echt geen goed gevoel er over. Ook de Quali ging niet bijzonder, uiteindelijk maar met race fuel een hotlap gezet omdat ik zonder fuel overstuurde als een gek. P6 op 1,2 seconde oid van de snelste tijd
Mijn start deed ik rustig aan helaas blijkbaar te rustig en kwam Arjan over de curbs zo in mijn bips gegleden, ik stond achterstevoren, moest even 2 x steken en lag 15 seconde achter de voorlaatste. Gelijk gedacht dat mijn race voorbij was. Toch binnen een aantal ronde lag ik al snel achter het groepje waar Arjen aanvoerder van was. Ik had op een gegeven moment best de snelheid te pakken en reed volgens mij continue de snelste tijd, dit was dan ook 2 seconde sneller dan het groepje voor mij. Helaas (zoals vaker) verkijk ik mij dan op het snelheidsverschil en ga ik weer eens te vroeg op het gas bij het uitkomen van een bocht en zorg ervoor dat Robert spint.
uiteindelijk 2 rondes achter Arjen gereden maar die had echt de snelheid niet, in de 2e ronde dat ik achter hem reed kuste hij iets van 5 keer de muur, toen ik dacht dat hij mij de ruimte gaf nam ik die ruimte ook (terwijl die er niet was, ik voel mij nu een beetje Vettel....) en raak ik hem, heel mijn auto krom maar toch de pits weten te bereiken voor een fast repair en fuel. Nogmaals excuses daarvoor

Na je pitstop had je echter aardig de snelheid erin zitten. Kon je niet bijhouden.TonCoronel schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:49:
Daarna de race uit kunnen rijden op P5. Snel vergeten maar deze race.
Gisteren een eenzame race gereden nadat ik in de 3e ronde hard de muur in ging. Snel de pits in maar toen al een forse achterstand. Daarna nog een keer contact met Davy, weer de pits in (wat ik sowieso moest vanweg brandstof) en uiteindelijk als 6e over de streep. Leuke baan maar ieder foutje is fataal.
TonCoronel schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:49:.....gaat lekker zo met mij, ik hoop niet dat ik nu ook gebanned wordt... dan ga ik hier ook mijn gal spuwen over iRacing en Joep hoor......
Beterschap!diknmuis schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:52:
Redelijk zwaar verkouden, was niet in staat om te racen gisteren, srry
Dit dus....

[ Voor 47% gewijzigd door JoepW op 09-10-2018 11:28 ]
Naast mijn eigen tekortkomingen hielp de setup die gedeeld was van de Ferrari ook niet echt mee. Of ik overdrive hem, maar na een paar rondjes waren voornamelijk de achterbanden van kauwgom, TC kwam er vrijwel altijd in in de snellere bochten.
In Q meteen een goede ronde neergezet, die goed was voor P2. Daarna teveel fouten om nog te verbeteren.
Race maakte ik meteen in ronde 2 een fout in de hairpin (raakte de curbs aan de binnenkant) waardoor ik spinde. Natuurlijk met de neus richting de muur, waardoor ik eerst in de achteruit moest. Tegen de tijd dat ik weer recht stond was het hele veld (op Davy na volgens mij) me voorbij.
Kon wel goed aansluiten, en heb een paar mensen ingehaald tot ik bij Arjan uitkwam. Ik wist dat hij me er niet zomaar voorbij ging laten, dus maar de undercut proberen via de pitstop. Daar maakte ik dus de 2e fout, en spinde op de entry van de pits. Hoe weet ik niet, maar weer met de neus tegen de muur natuurlijk. Voordat ik weer weg was waren er al weer dik 15s voorbij, en kon ik weer achter het groepje aansluiten. GRMBL!!!!!
Daarna was de concentratie wel een beetje weg, en heb ik nog een aantal keer de muur geraakt. Best jammer, want hoe meer ik erop reed, hoe leuker ik de track begon te vinden. Voor inhalen is het k*t, aangezien dat alleen werkt als diegene voor je serieus langzamer is, of als er een fout gemaakt wordt.
Cube Nuroad Race (2022)
Volgens mij was mijn waarschuwing van hierboven duidelijk genoeg. Ondanks de redelijke toon gaat dit niet de discussie verder helpen.enchion schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:25:
btw ik heb geen hekel/haat tegen iRacing, ik vind iRacing headquarters alleen erg dom, een aantal jaar geleden (ten tijde van hun link met Steam ongeveer) hadden ze een kans om het leden bestand gigantisch uit te breiden.
Ondertussen hebben ze de prijs verhoogd zodat er nog minder mensen op komen dagen.
Maw uiteindelijk als het zo doorgaat moet Joep in z`n 1jte de hele jaarinkomsten van iRacing gaan vertegenwoordigen. (en zoveel macht gun ik hem niet)
[ Voor 26% gewijzigd door Ircghost op 09-10-2018 15:19 ]
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen